abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69061585
Fortis +9% blijft een gek aandeel! sta nu totaal op +33%
it's better to burn out than to fade away...
pi_69062271
Iemand short over weekend?

pi_69062353
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:13 schreef Terrorizer het volgende:

Ik niet heb mijn shortpositie op 247 al gesloten, al zijn er denk ik wel short kansen...

pi_69062461
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:16 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik niet heb mijn shortpositie op 247 al gesloten, al zijn er denk ik wel short kansen...

[ afbeelding ]
Was eigenlijk de bedoeling dat ik mijn short posities vandaag ook ga sluiten, maarja zit op werk. Kan niet hele tijd gaan volgen. De gegeven limiet vanochtend bleek te hoog.

Nog ff een weekendje zitten dan maar.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 17:48:08 #55
250970 Alistair
Falling knife
pi_69063171
Vreemd dat KBC vlak voor het einde een procent of 5 van het verlies weet goed te maken!
'I am who I am because of everyone'
pi_69063998
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

MT, ING en akzo zijn de 3 grootste trekkers aan de AEX op dit moment om hem omhoog te stuwen. Overigens zie ik net dat Royal Dutch Shell niet meer de zwaarst wegende aandeel in de AEX is
Het totaaloverzichtje:

pi_69064130
Mooi overzichtje! Mittal knalt er gewoon een aex punt bij.

Update:

pi_69064565
quote:

calls MT
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_69064997
quote:
A Toronto law firm has slapped Timminco Ltd.TIM-T with a $520-million lawsuit, alleging the metals firm and its executives made "materially false and misleading statements" about the company's ability to produce low-cost solar-grade silicon.

The class-action suit, filed in the Ontario Superior Court of Justice, claims Timminco, its chairman and chief executive officer Heinz Schimmelbusch and 11 other defendants "artificially inflated" the company's share price through a series of "misrepresentations."
AMG/Timminco
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:58:41 #60
250970 Alistair
Falling knife
pi_69065061
Hopelijk duikt WS nog verder in het rood

Dow 8,275.41 -55.91 (-0.67%)
S&P 500 883.34 -9.73 (-1.09%)
Nasdaq 1,684.57 -4.64 (-0.27%)
'I am who I am because of everyone'
pi_69068624
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:58 schreef Alistair het volgende:
Hopelijk duikt WS nog verder in het rood

Dow 8,275.41 -55.91 (-0.67%)
S&P 500 883.34 -9.73 (-1.09%)
Nasdaq 1,684.57 -4.64 (-0.27%)
Zoals je ziet zitten we jammer genoeg nog rond het zelfde patroon als een uur geleden : - (

Al gaan we maandag wel rood openen als het zo door gaat, met de AEX voorop.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69068637
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Wordt een hele dikke plus vandaag:

Core CPI m/m Cijfer: 0.3% Verwachting: 0.1% Vorig Cijfer: 0.2%
CPI m/m Cijfer: 0.0% Verwachting: 0.0% Vorig Cijfer: -0.1%
Empire State Manufacturing Index Cijfer: -4.6 Verwachting: -12.1 Vorig Cijfer: -14.7
Wat zei je?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:51:13 #63
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69071375
Binck is geactiveerd
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69072331
Ik zit in alcatel lucent, dat was niet echt een slimme zet aan 2,11... -21.37%

[ Bericht 64% gewijzigd door Dave7 op 15-05-2009 22:25:38 ]
pi_69072517
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wat zei je?
Voor de AEX had ik iig gelijk
pi_69073523
quote:

Yep. shorts stonden nog op verlies om half 6 dus ben blij dat ze mee zijn over het weekend, gezien de afstort in amerika
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_69075601
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:19 schreef Dave7 het volgende:
Ik zit in alcatel lucent, dat was niet echt een slimme zet aan 2,11... -21.37%
.

Aandeel is toch aardig opgeveerd... van 90 naar 160 centjes.
pi_69081694
quote:
Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic! Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!

Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.

Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Dave7 op 16-05-2009 11:29:06 ]
pi_69084141
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Mr. Obama directly intervening in the marketplace, it's like a dictator in a banana republic! Over de S&P kan terug naar 780, that is, if the november lows hold! (wordt weer zweten dus) Heel interessant trouwens!

Shit, waarom heb ik zo achter die koersen aan lopen rennen. Vooral Alcatel, dom dom dom.... Ga dat er toch misschien uitgooien, nog ff over denken.

Wat nu dus listig wordt, is of we nieuwe lows op gaan zoeken of dat we gaan corrigeren.
En dat betekent dat als iedereen hier niet opnieuw de boot wil missen, je dus in zal moeten kopen op de weg naar beneden!
Ik zou tussen de 750 en 800 wat dingen oppakken. S&P kan van de zomer naar de 1000 toe, dus dat is toch een plusje vanaf dat niveau van bijna 30%.

Ik heb geen idee waarom we nu al nieuwe lows zouden moeten opzoeken. Misschien bij oorlog of een terroristische aanslag ofzo.

De Baltic Dry staat op het hoogste niveau in 6 maanden en veel economische data is 'minder slecht'.
pi_69084477
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:07 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Dat is niet erg handig idd, ik ga pas long bij aex op 22x.

[ Bericht 2% gewijzigd door M.Melandri op 16-05-2009 13:10:53 ]
pi_69084627
http://xandernieuws.punt.nl/?id=516762&r=1&tbl_archief=&

Obama noemt schuldenlast VS 'onhoudbaar'
quote:
Het officiële plan / protocol voor het faillissement van de VS werd al in 2001 door een medewerker van het Amerikaanse ministerie van Financiën naar buiten gebracht. De informatie in dat plan is mede afkomstig van het toenmalige hoofd van de Amerikaanse Rekenkamer (GAO), David Walker, die destijds beweerde, dat de VS na 2009 niet meer in staat zou zijn om haar schuld te blijven financieren.

Dit 'protocol voor economische ineenstorting in Amerika', ook wel aangeduid met de term 'serie 6900', ziet er puntsgewijs zo uit (namen aangepast aan de huidige situatie):

1. Het Amerikaanse ministerie van Financiën verklaart -na het sluiten van de Europese beurzen, dus rond 12.30 lokale tijd- een 'force majeure', oftewel 'overmacht', als gevolg van een 'onvoorziene situatie' of calamiteit (aanslag? epidemie?). Dit zal wereldwijd onmiddellijk worden opgevat als een feitelijke faillietverklaring, en als het besluit van de VS om haar schulden niet meer terug te betalen.

2. De Amerikanen zelf zullen het nauwelijks begrijpen, maar de markten wel. De Dow Jones Industrial Average zal de eerste dag zeker 20% verliezen. De echte impact komt pas de dag erna.

3. Bij het openen van de beurs in Tokyo ontstaat chaos. Iedereen wil verkopen. De Japanse regering sluit alle financiële markten. De Europese gaan op last van de Europese regeringen niet eens open.

4. Op de tweede dag verleist de Dow Jones 2/3 van zijn waarde.

5. Op de derde dag worden ook de Amerikaanse financiële markten gesloten. De FED besluit dat alle banken dicht moeten. Special Forces van het leger worden per parachute gedropt in de 12 steden waar de Federal Reserve districtsbanken zijn gevestigd, om daar alle goudreserves -of wat daar nog van over is- zeker te stellen.

6. President Obama kondigt de staat-van-beleg af. Alle financiële transacties worden bevroren. Het ministerie van Financiën demonetariseert de dollar. Kort gezegd: de dollar wordt waardeloos verklaard, en houdt op een wettig betaalmiddel te zijn.

7. Aan het einde van de derde dag zullen ALLE banken in de hele wereld gesloten zijn, en zullen ALLE munteenheden waardeloos zijn geworden. In veel meer landen wordt de staat van beleg afgekondigd. Gedurende een bepaalde periode (dagen, weken, maanden?) zal er geen enkele transactie meer kunnen plaatsvinden. De voedsel- en brandstofvoorziening komt tot stilstand.

8. Als er geen voedsel en brandstof vanaf centrale punten door de overheid aan de burgers zal worden verstrekt, zullen deze gaan plunderen. Om chaos te voorkomen, zal de politie en het leger het bevel krijgen op alle plunderaars met scherp te schieten. Ze krijgen tevens volmacht om naar eigen inzicht iedereen neer te schieten, die een potentiële bedreiging vormt.

9. Naast het leger en de politie zal er een civiele, gemilitariseerde macht worden ingezet, om de orde te handhaven (zie het eerdere artikel van vandaag!: Amerikaanse padvinders worden getraind tot Gestapo-achtige politiemacht. Let op, bovenstaand scenario dateert dus al van minstens 8 jaar geleden!)

Pas op de derde dag begint het tot de burgers door te dringen, dat het economische armageddon heeft plaatsgevonden. De medewerker van het Ministerie van Financiën schreef er in 2001 bij, dat hij geen suggesties had over hoe mensen zich hiertegen kunnen beschermen, omdat 'er heel weinig tegen te doen valt'. Zelfs het verzamelen van echt goud noemde hij zinloos.

Daarnaast noemde hij specifieke wettelijke maatregelen van de toenmalige regering Bush en FEMA, om te voorkomen dat mensen een eigen brandstof- en voedselvoorraad zouden aanleggen. Na het afkondigen van de staat van beleg is het namelijk de bedoeling, dat alle burgers totaal afhankelijk worden van de overheid, en in geen geval zelfvoorzienend mogen zijn.
Waarom zou de Dow Jones zakken als de dollar waardeloos wordt? Ik heb liever 1/10.000.000ste (door aandelen) van Exxon dan waardeloze dollars.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:32:46 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69085233
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69085693
quote:

7 puts AX4 244 voor gemiddeld 1,8571 per stuk. Maandag word ik rijk wakker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo