Hou op!quote:Op woensdag 15 april 2009 22:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, met je geliefde samen doorweekt raken in lauwwarme regen. En dan gaan zoenen
Ik heb teveel films gekeken
Ik had Vivi aan de telefoon vanavond en die had precies hetzelfde!quote:Op woensdag 15 april 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik denk maar steeds dat het vrijdagavond is..
Dankjequote:Op woensdag 15 april 2009 22:37 schreef Greys het volgende:
Slaap lekker Muizelientje!
En goed van je dat je het toch nog hebt afgemaakt!
Ik trek de stekkers er gewoon uit. Niet alle stekkerdozen zijn ook bestand tegen inductiestroom (wat je krijgt als bliksem inslaat) en laten de eerste millisecondes alsnog stroom door. Om dus alsnog je pc te slopenquote:Op woensdag 15 april 2009 21:51 schreef Ewelina het volgende:
Overigens schakel ik met onweer wel mijn stekkerdozen uit (er zit een knop op waardoor ze dan geen stroom meer doorlaten). Dat wel. Ik wil niet dat m'n laptop / tv / dvdspeler / digitenne-apparaat naar de gallemiezen gaan.
same here... ben er echt te lui voor gewoon, en ook nog nooit last gehad met ietsquote:Op woensdag 15 april 2009 23:01 schreef neen het volgende:
Ik laat alle stekkers zitten, te lui. Nog nooit iets kapot gegaan trouwens
hihihihihi op dat nieuwe stukje 30km zone op t reijerskoop zeker? daar zouden ze eens moeten gaan flitsen als ze geld tekort komen!quote:Op woensdag 15 april 2009 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zoiets
1x 70km/u waar je 50 mag (n11 ivm werkzaamheden) : 109.-
1x 51 km/u in een 30 km zone (hier in 't durp) : 97.-
1x 58 waar je 50 mag (ook binnen de bebouwde kom hier in de buurt) : 24.-
en ik let echt wel op mn snelheid en de borden ofzo maar echt 3 binnen no time op de mat!
peak district is prachtig! heb in een leuk hostel gezeten in miller's dale, en daar in de omgeving kon je echt prachtig wandelen...quote:Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef sigme het volgende:
Hoi
Hi & bye, meet & greet. Ik kom even binnenrennen en ga direct weer weg: slapen.
Gister heb ik vliegtickets besteld, begin mei een paar dagen naar de UK. Vliegen naar Manchester, bedoeling is te gaan wandelen in het Peak district. Iemand daar bekend?
komt er een bultje als je met je neus dichtgeknepen op je hand blaast? dan kan t een liesbreukje zijn....quote:Op woensdag 15 april 2009 21:03 schreef Miss_S het volgende:
Heeft iemand ooit last gehad van haar lies? (denk tenminste dat de pijn daar zit) Voelt echt heel raar, niet pijn genoeg om echt pijn te zijn maar wel de hele tijd dus erg vervelend.
Hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:24 schreef kwakveense het volgende:
[..]
komt er een bultje als je met je neus dichtgeknepen op je hand blaast? dan kan t een liesbreukje zijn....
Ja! daar!quote:Op woensdag 15 april 2009 23:21 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hihihihihi op dat nieuwe stukje 30km zone op t reijerskoop zeker? daar zouden ze eens moeten gaan flitsen als ze geld tekort komen!
Dan gooi je dat toch gewoon aan de kant?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:24 schreef kwakveense het volgende:
4 op n rij, ben bijgelezen en ga nu lekker slapen. morgen een hoop werk te doen.
oh wacht mn bed ligt vol schone kleren. kut...
euihm, nee, in je lies. je kunt druk op je buikholte creeren door met je mond en neus strak icht te proberen uit te ademen, dan drukt je middenrif je ingewanden naar beneden, en als er een breukje in je lies zit (bij je buikwand) dan puilt het daar een beetje uit op dat moment.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien?Bultje op je neus?
Weltrusten allemaal
plus onequote:Op woensdag 15 april 2009 23:01 schreef neen het volgende:
Ik laat alle stekkers zitten, te lui. Nog nooit iets kapot gegaan trouwens
naja wel terecht, er wordt daar idd. standaard 50-60 km per uur gereden (vroeger nog harder) en mensen moeten er maar gewoon aan wennen dat t een dertig kilometer zone is geworden (al vond ik t ook irritant rijden hoor, zeker op t eerste stuk, tussen mn vader's werkplaats (de steenhouwer op de hoek met de goudserijweg) en t zuidwijk...)quote:Op woensdag 15 april 2009 23:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja! daar!blijkbaar komen ze geld tekort
pff wist ik veel, ik rijd daar nooit met de autoquote:Op woensdag 15 april 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
naja wel terecht, er wordt daar idd. standaard 50-60 km per uur gereden (vroeger nog harder) en mensen moeten er maar gewoon aan wennen dat t een dertig kilometer zone is geworden (al vond ik t ook irritant rijden hoor, zeker op t eerste stuk, tussen mn vader's werkplaats (de steenhouwer op de hoek met de goudserijweg) en t zuidwijk...)
Is die steenhouwerij van je pa?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
naja wel terecht, er wordt daar idd. standaard 50-60 km per uur gereden (vroeger nog harder) en mensen moeten er maar gewoon aan wennen dat t een dertig kilometer zone is geworden (al vond ik t ook irritant rijden hoor, zeker op t eerste stuk, tussen mn vader's werkplaats (de steenhouwer op de hoek met de goudserijweg) en t zuidwijk...)
hej zeg, niet spotten met mijn pa! hij maakt ook dingen voor niet-dode mensen... ja vroeger was t van zijn vader, en toen van hem, en nu van een groter bedrijf (hij is al 15 jaar in loondienst inmiddels) maar werkt daar idd. in zn eentje. en vroegah zat meneer kompeerquote:Op woensdag 15 april 2009 23:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is die steenhouwerij van je pa?nouja de een zn dood...
Daar zat toch ook een mandenmaker voegah?
Leuk, mijn pa heeft 35 jaar 100 meter verder gewerkt bij een bekend lokaal aannemingsbedrijf in de werkplaats, mss kennen ze elkaar welquote:Op woensdag 15 april 2009 23:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hej zeg, niet spotten met mijn pa! hij maakt ook dingen voor niet-dode mensen... ja vroeger was t van zijn vader, en toen van hem, en nu van een groter bedrijf (hij is al 15 jaar in loondienst inmiddels) maar werkt daar idd. in zn eentje. en vroegah zat meneer kompeerernaast, de mandenmaker, daar gingen we als kindjes vaak kijken... nu is t van marchant, maar die hebben t geloof ik alweer verkocht aan een projectontwikkelaar...
Whahaha, lol!quote:Op woensdag 15 april 2009 21:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan krijg je eerst het dilemma van in welke van de 5 auto's ze nou het béste kan gaan zitten![]()
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee JIJ trekt de bliksem aan met je halfnaakte onkruidwiedende technomuzikale gehos.
als je echt nog ziek bent kan je beter in bed blijven hé?quote:Op donderdag 16 april 2009 07:42 schreef Merel het volgende:
Goeiemorgen!
XM, zit jij nou nog steeds in je oude baan of had je inmiddels iets nieuws gevonden?
Het warme zweten en de koude rillingen zijn weer begonnen hierMaar ik moet toch echt gaan werken vind ik. Weinig make-up op, wallen niet wegwerken, dan zien ze vanzelf wel dat het nog niet optimaal gaat.
Ik ga stemmen, speciaal voor jouquote:Op woensdag 15 april 2009 22:33 schreef Greys het volgende:
Oh en even een OPROEPJE
Als jullie even een paar minuutjes tijd hebben vandaag of morgen, zouden jullie dan willen mee stemmen in dit topic? Anders zijn er zo weinig stemmen. Ik doe niet mee ofzo dus ik vraag het niet voor mezelf
Via de OP kan je naar het topic klikken waar je de kandidaten kunt zien. Met leuke foto's
Zou echt top zijn als jullie het aantal stemmen een beetje op willen krikken!
[stemtopic] F&F doet de beesten weer in de was.
oja! ik moest ook nog stemmen!quote:Op donderdag 16 april 2009 08:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga stemmen, speciaal voor jou.
En dat Binkfilmpje. Wat een baas is het ook
![]()
.
Kut, ik kan helemaal niet kiezen tussen al die dotjes!quote:Op donderdag 16 april 2009 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
oja! ik moest ook nog stemmen!
Dankjewel voor je reactie, kan geen bultje vinden dus ga er eigenlijk vanuit dat het een soort spierpijn is.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:24 schreef kwakveense het volgende:
[..]
komt er een bultje als je met je neus dichtgeknepen op je hand blaast? dan kan t een liesbreukje zijn....
ik heb weleens pijn daar als ik te strak elastiek aan mn ondergoed heb gehad en t afgekneld geweest is, of als er stiekem ergens een haartje ingroeit, en ook weleens gewoon een soort spierpijn - dat voelt meestal een beetje als zeurende pijn...
Binkie is de baasquote:Op donderdag 16 april 2009 08:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kut, ik kan helemaal niet kiezen tussen al die dotjes!. Dan selecteer ik maar op basis van het aardigheidsgehalte van het baasje
![]()
.
Why? Whats up?quote:
Ach, van alles bij elkaar. Maar vooral lichamelijk nu in de lappenmand, heb me toch een spierpijn. En nee, niet van sportenquote:
Ah gossie, toch best hard gevallen dus! Ik denk dat jij voortaan heel goed uitkijkt bij dat trapjequote:Op donderdag 16 april 2009 08:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ach, van alles bij elkaar. Maar vooral lichamelijk nu in de lappenmand, heb me toch een spierpijn. En nee, niet van sportenMaar ik denk van m'n treurige val in de keuken gister
Dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 16 april 2009 08:52 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ah gossie, toch best hard gevallen dus! Ik denk dat jij voortaan heel goed uitkijkt bij dat trapjeBeetje van die spierpijnzalf op smeren, dat is vaak wel lekker!
Sterkte
Ik heb even gemist waarom je naar Berlijn gaat. Met je vriendje? Je hebt het vast al gezegd, maar dat is me dan even ontschotenquote:Op donderdag 16 april 2009 08:57 schreef AKnynke het volgende:
goeiemorgen!
Bah, ik heb erg belabberd geslapen vandaag. Straks in het vliegtuig maar even slapen ofzo.
Nu eerst naar college.
Haha ja, hier ook. Wil zo graag onder 66 !quote:Op donderdag 16 april 2009 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet goed? Dat zou hier eenzijn
.
Zo zwaar ben ik nog nooit geweest. Echt, ik kom alleen maar aan de laatste tijd, terwijl ik niets anders eet dan voorheen.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet goed? Dat zou hier eenzijn
.
quote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 09:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Come to mommma and cry a little on her shoulder!
![]()
Mijn lijstje van gisteren:
O: All Bran Fruit and fibre met magere kwark
L: 2 plakjes ontbijtkoek
T: Callipo sinaasappel
D: 2 puntjes pizza
T: handje light chips
T: glas optimel framboos
Op een verdwaald stukje courgette en asperge op de pizza na geen groenten.![]()
Ah well, dan stop ik er vandaag wel wat extra groens in........
Ik ga helemaal niks eten vandaag.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:24 schreef Viking84 het volgende:
Het is hier best zonnig trouwens.
Ik ga vandaag een Solero dinges eten denk ik. Die dingen zijn goddelijk.
quote:Op donderdag 16 april 2009 09:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niks eten vandaag..
Jammer voor de buurmanquote:Op donderdag 16 april 2009 09:27 schreef Goodbye het volgende:
Oh god!!Ik stond net op uit m'n bed om wat te drinken te pakken, sta ik ineens oog in oog met de buurman die wat op het dak aan het doen was blijkbaar (plat dak aan de achterkant). Gelukkig had ik eerder vanochtend al wat aan gedaan
Zo'n buurman hebben wij ook, we hebben speciaal om hem van dat plakplastic op de ramen in de slaapkamer gedaan. Hoe vaak hij me al niet naakt moet hebben gezien...quote:Op donderdag 16 april 2009 09:27 schreef Goodbye het volgende:
Oh god!!Ik stond net op uit m'n bed om wat te drinken te pakken, sta ik ineens oog in oog met de buurman die wat op het dak aan het doen was blijkbaar (plat dak aan de achterkant). Gelukkig had ik eerder vanochtend al wat aan gedaan
quote:Op donderdag 16 april 2009 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zo'n buurman hebben wij ook, we hebben speciaal om hem van dat plakplastic op de ramen in de slaapkamer gedaan. Hoe vaak hij me al niet naakt moet hebben gezien....
* voelt aan haar oren..........nope.......niet zacht, lang, puntig en fluffy! Pieuw.......quote:Op donderdag 16 april 2009 09:25 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
Volgens Uniekhoorn moet je er nu minimaal 600 gram groente in stoppen!
Je at toch ook altijd veel zoet meen ik me te herinneren?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo zwaar ben ik nog nooit geweest. Echt, ik kom alleen maar aan de laatste tijd, terwijl ik niets anders eet dan voorheen..
Mjah, ik heb zelf niet het idee dat ik nog veel zoet eet, afgezien van jam op m'n brood en een toetje na het eten. Ik heb geprobeerd m'n toetje te laten staan maar dan hou ik de hele avond een craving naar iets kouds en zuiveligs. Ik snoep héél zelden en koekjes en chips hebben we ook al nooit in huis. Toen ik nog thuis woonde was er altijd een rijkgevulde koekjeskast waar ik altijd in hing, en toen woog ik 12 kilo minder dan nu.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen.
[..]
Je at toch ook altijd veel zoet meen ik me te herinneren?
Ik geloof dat ik een keertje zei dat me dat opviel en dat jij zei dat het niet uitmaakte omdat je toch niet aan kwam?
Misschien is het dan een goed idee om je lijstjes nog eens te heroverwegen?
(Of verwar ik je met iemand anders?)
Of ben je zwanger?
Dan ga ik dat eens doenquote:Op donderdag 16 april 2009 09:53 schreef Greys het volgende:
Goedemorgen dahlings!![]()
Bedankt aan de stemmers in het Wasactie topic!
Ik heb er verder weinig mee te maken maar F&F gaat me aan het hart dus ik ben blij met wat extra stemmen, op wie dan ook want ik doe dus zelf niet meeMaar zo'n actie is nou eenmaal leuker als er wat stemmers zijn. Dus wie nog niet gestemd hebben, doe het nog even, het is maar een paar minuutjes werk en de foto's zijn zo leuk!
Zie blz. 1 van dit topic voor het linkje.
Haha wat schattig!quote:Op donderdag 16 april 2009 09:59 schreef Muis006 het volgende:
Er hobbelt hier een tam konijn in de straat rond (we wonen aan een soort pleintje in een doodlopende straat) dus mijn moeder en ik waren bang dat het huisdier van de overburen ontsnapt was. Dus mijn moeder liep naar buiten, maar de overbuurman was in de voortuin aan het werken en het bleek zijn konijn te zijn. Die hobbelt altijd los rond als hij in de tuin werkt en loopt nooit wegen als de overbuurman weer naar binnen gaat komt dat konijn vanzelf.
Echt zo kjoet!En mijn moeder is er blij mee want het konijn eet het onkruid op onze oprit op
Misschien kan ik je geruststellen wat betreft je lies.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:56 schreef Miss_S het volgende:
Heb geen zin meer om te leren en als ik online ben ga ik alleen maar googlen op pijntjes die ik heb (en volgens de meeste sites hoor ik dus al lang dood te zijn)
Wacht maar tot knijntje aan de hortensia's begint.......quote:Op donderdag 16 april 2009 09:59 schreef Muis006 het volgende:
Er hobbelt hier een tam konijn in de straat rond (we wonen aan een soort pleintje in een doodlopende straat) dus mijn moeder en ik waren bang dat het huisdier van de overburen ontsnapt was. Dus mijn moeder liep naar buiten, maar de overbuurman was in de voortuin aan het werken en het bleek zijn konijn te zijn. Die hobbelt altijd los rond als hij in de tuin werkt en loopt nooit wegen als de overbuurman weer naar binnen gaat komt dat konijn vanzelf.
Echt zo kjoet!En mijn moeder is er blij mee want het konijn eet het onkruid op onze oprit op
Thanksquote:Op donderdag 16 april 2009 10:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Misschien kan ik je geruststellen wat betreft je lies.![]()
Ik heb daar zelf twee keer last van gehad en ook bij mijn teamgenootjes komt het vaak voor.
Overbelasting.
Komt vanzelf weer goed, kun je niets aan verhelpen of rekken ofzo, maar duurt een week of wat.
Kan het bij jou ook zijn, hoeft niet per se dodelijk te zijn.
Ja hij (zij?) hupst heel rustig rond en na 5 of 6 hupsjes gaat ie dan even zitten om dat snoetje te wassenquote:Op donderdag 16 april 2009 10:07 schreef Greys het volgende:
Tof, Miss-S!
Muis, dat tamme konijn!Wat cute!
En weinig kans dat hij doodgereden wordt gelukkig in zo'n doodlopende straat. Als ie toch maar wel uitkijkt met oversteken, voor de zekerheid
Tsja, toen ik nog thuis woonde kon ik ook alles eten wat ik wilde en woog ik 15minder dan nu.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mjah, ik heb zelf niet het idee dat ik nog veel zoet eet, afgezien van jam op m'n brood en een toetje na het eten. Ik heb geprobeerd m'n toetje te laten staan maar dan hou ik de hele avond een craving naar iets kouds en zuiveligs. Ik snoep héél zelden en koekjes en chips hebben we ook al nooit in huis. Toen ik nog thuis woonde was er altijd een rijkgevulde koekjeskast waar ik altijd in hing, en toen woog ik 12 kilo minder dan nu..
quote:Op donderdag 16 april 2009 10:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Wacht maar tot knijntje aan de hortensia's begint.......
Haha ! Onze kat is hier zeer gefrustreerd door de kleine beestjes die steeds voor het raam langsvliegen - hij gaat er continu met zijn pootjes achteraan maar krijgt ze natuurlijk niet te pakken.. af en toe hoor ik 'KLOINK' - issie met zn volle gewicht (4.5 kiloquote:Op donderdag 16 april 2009 10:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja hij (zij?) hupst heel rustig rond en na 5 of 6 hupsjes gaat ie dan even zitten om dat snoetje te wassenen dan weer verder hupsen en weer even rondkijken etc.
PPP: katten lopen hier inderdaad ook gewoon los mee. Tot grote ergernis van onze hond
Ja, dat zal ik maar doen.quote:
Hahahaquote:Op donderdag 16 april 2009 10:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Haha ! Onze kat is hier zeer gefrustreerd door de kleine beestjes die steeds voor het raam langsvliegen - hij gaat er continu met zijn pootjes achteraan maar krijgt ze natuurlijk niet te pakken.. af en toe hoor ik 'KLOINK' - issie met zn volle gewicht (4.5 kilo) tegen het raam gesprongen
.
Nou ik ben niet zo goed in het menselijk lichaamquote:Op donderdag 16 april 2009 10:22 schreef mspoez het volgende:
Is het je lies zelf of iets erboven missS? Kan ook gewoon je eisprong zijn dan misschien?
You know itquote:Op donderdag 16 april 2009 10:27 schreef mspoez het volgende:
Belgische rijsttafel? Was dat? Friet met satehsaus?
Hoezo "I know"?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:28 schreef Mini_rulez het volgende:
D: salade van een klein beetje pasta, veel veldsla en tomaat, mozzarella, pijnboompitjes, stukjes Valess of falafel (I know...) met olijfolie en verse basilicum uit m'n bak op de vensterbank
Dat Valess en falafel allebei nogal rare ingrediënten zijn voor zo'n salade. Ik wilde eigenlijk kipfilet maar die was bij m'n ouders nergens biologisch te vinden. Zullen ze wel uit de schappen hebben gehaald voor de paasproducten.quote:
Koude Valess is vast nóg viezer dan warme.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat Valess en falafel allebei nogal rare ingrediënten zijn voor zo'n salade. Ik wilde eigenlijk kipfilet maar die was bij m'n ouders nergens biologisch te vinden. Zullen ze wel uit de schappen hebben gehaald voor de paasproducten.
Ik heb er niets mee te maken!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:33 schreef mspoez het volgende:
Falafel! Ja, dat ga ik eten vandaag! Thnx VMW, lekker hoor!
Cool! Waar in Sittard?!quote:Op donderdag 16 april 2009 07:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag naar Sittard om voorlichting te geven over onze dienstverlening. Wordt straks opgepikt door een collega.
Ben helemaal vrolijk door het sporten gister.
Lijstje: geen idee, want ik heb nog geen beeld hoe de dag gaat verlopen!
quote:Op donderdag 16 april 2009 10:34 schreef Laureline het volgende:
Konijnentijd!
Mijn vader had laatst ook het konijn van de achterburen ineens rondhobbelen in zijn tuin. Hij daar aangebeld : "Volgens mij heb ik een konijn van jullie!" Maar de hindoestaanse mevrouw begreep hem verkeerd en wilde bijna de deur weer dichtgooien:"Nee dankuwel hoor meneer, wij hebben al een konijn!"
Ik ken wel een student die nu tentamen heeft, die mag het allemaal hebben van mijquote:Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef ElisaB het volgende:
Yo! Iemand behoefte aan migraine? Ik heb voldoende
Het zou best de leeftijd kunnen zijn hoor, m'n zus roept al jaren dat het oneerlijk is dat zij op haar achttiende wel enorm aankwam en ik niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:16 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Tsja, toen ik nog thuis woonde kon ik ook alles eten wat ik wilde en woog ik 15minder dan nu.
Eng mager was ik toen.
Als je ouder wordt kom je nu eenmaal wat makkelijker aan.
Als jij er echt zeker van bent dat je exact hetzelfde eet maar juist aankomt, kan het ook gewoon de leeftijd zijn.![]()
Maar serieus: kan het zijn dat je ander (vetter) brood eet? Of misschien iets uit een zakje of pakje ipv vers?
Of onbewust meer snoept van de taarten die je bakt dan je denkt?
Post eens wat lijstjes van de afgelopen dagen.
Ik heb dat even gemist, wat was er dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef Syrena het volgende:
Bah, ik kreeg gisteren half en half te horen dat ik 't toch was, van die klantonvriendelijkheid![]()
Daar ben ik het ook wel mee eens.. misschien beter om wat te minderen op de lunch, of om 's middags warm te eten en dan 's avonds gewoon brood oid.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:55 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat is crunchy?
Verder vind ik je lunch van gisteren en eergisteren ook wel erg veel als je daarna ook nog zo'n tussendoortje gaat nemen.
Ik moest lunchen om 11 uur, toen pauze om 3 uur, en avondeten om 8 uur. Ik val liever niet om tijdens m'n werk.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:55 schreef Mini_rulez het volgende:
@DAD:
Wat is crunchy?
Verder vind ik je lunch van gisteren en eergisteren ook wel erg veel als je daarna ook nog zo'n tussendoortje gaat nemen.
Naast dat dat voor mijzelf niet praktisch is, zal m'n vriend het daar ook absoluut niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens.. misschien beter om wat te minderen op de lunch, of om 's middags warm te eten en dan 's avonds gewoon brood oid.
Studenten hadden een onderzoek gedaan naar onze klantvriendelijkheid en de resultaten bij onze locatiemanager neergelegd. Uit het onderzoek zou naar voren komen dat we klantonvriendelijk zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik heb dat even gemist, wat was er dan?
En komt dat dan in je dossier en mag je er op reageren?
In backoffice kom je ook zeurkanaries tegen hoor.
Veel klanten proberen mijn baas en mij uit te spelen, kan ook knap vervelend zijn.
Er wordt heel wat afgelogen in pogingen om wat extra korting te krijgen.
Ik stuur het door!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:48 schreef Syrena het volgende:
Ik ken wel een student die nu tentamen heeft, die mag het allemaal hebben van mij
Lunch je altijd zo vroeg? Dan nog zou ik proberen te minderen, of minder te eten bij het ontbijt als je weet dat je zo vroeg alweer gaat eten, want nu krijg je gewoon wel erg veel binnen in totaal.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik moest lunchen om 11 uur, toen pauze om 3 uur, en avondeten om 8 uur. Ik val liever niet om tijdens m'n werk.
Ja, er staat crunchy op de zak, maar het is gewoon een soort muesli. Heb de zak niet meer omdat ik het altijd allemaal in een bak mieter, maar ik heb het ooit speciaal uitgezocht op het gebrek aan suikers.
quote:
Ja, je hoeft ook niet ineens te gaan leven op een appel natuurlijkquote:Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Naast dat dat voor mijzelf niet praktisch is, zal m'n vriend het daar ook absoluut niet mee eens zijn.. Maar ik zal eens kijken of het lukt met wat minder boterhammen tussen de middag.
Daar heb je dus wel de verklaring waarom je nu zwaarder bent.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en de lunch van eergister kan ik verklaren.. Als ik stage loop eet ik tussen de middag warm en eet ik 's avonds in de trein brood, maar omdat ik niets te doen had op stage, was ik 's avonds op tijd thuis om nog voor m'n vriend te koken. Daar heb ik dus zelf ook wat van meegegeten.
GMTAquote:Op donderdag 16 april 2009 11:06 schreef conleche het volgende:
DaD: Lijstje van eergisteren zou zomaar 2500+ cal kunnen bevatten. Quiche is echt heel erg calorierijk en babi pangang idem dito. Dus ik weet dan niet hoeveel je van iets neemt, maar ik zou daar wel op letten. Dus stel dat je bij je lunch een klein stukje quiche neemt met een salade erbij en dan 's avonds een lichte maaltijd is er niets aan de hand. Maar én quiche én babi pangang is dan niet zo verstandig.... En een karbonade is ook al snel in zijn eentje 400 calorieen. Jij kan echt heel makkelijk nog calorieen besparen door wat magerder te eten!! Dus niet minder, maar minder calorierijk.....!
Nee, gister moest ik 's middags werken. Geen idee hoeveel eetlepels of gram Brinta ik neem, ik giet het er altijd zo vanuit het pak in. Dikke Brinta vind ik heel erg vies, dus niet zo heel veel, volgens mij... maar misschien is mijn perceptie verkeerd.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:03 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Lunch je altijd zo vroeg? Dan nog zou ik proberen te minderen, of minder te eten bij het ontbijt als je weet dat je zo vroeg alweer gaat eten, want nu krijg je gewoon wel erg veel binnen in totaal.
Muesli is op zich wel gezond maar er zitten vaak toch veel calorieën in. Met Brinta kan het trouwens ook wel oplopen bij een flinke bak. Hoeveel eetlepels gebruik je daar ongeveer van?
Ja, dat dacht ik ook al, vooral bij de vleeskeuzes! Babi pangang, speklappen en karbonades vervangen door kip, kalkoen, visje of vegadingetje en je bent er al bijna. Plus de zuiveltoetjes/swirls vervangen door Optimel Appelkaneelquote:Op donderdag 16 april 2009 11:06 schreef conleche het volgende:
DaD: Lijstje van eergisteren zou zomaar 2500+ cal kunnen bevatten. Quiche is echt heel erg calorierijk en babi pangang idem dito. Dus ik weet dan niet hoeveel je van iets neemt, maar ik zou daar wel op letten. Dus stel dat je bij je lunch een klein stukje quiche neemt met een salade erbij en dan 's avonds een lichte maaltijd is er niets aan de hand. Maar én quiche én babi pangang is dan niet zo verstandig.... En een karbonade is ook al snel in zijn eentje 400 calorieen. Jij kan echt heel makkelijk nog calorieen besparen door wat magerder te eten!! Dus niet minder, maar minder calorierijk.....!
Hm, dan is dat waarschijnlijk niet waar je op moet bezuinigen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, gister moest ik 's middags werken. Geen idee hoeveel eetlepels of gram Brinta ik neem, ik giet het er altijd zo vanuit het pak in. Dikke Brinta vind ik heel erg vies, dus niet zo heel veel, volgens mij... maar misschien is mijn perceptie verkeerd.
Dat scheelt misschien ook: eens gaan wegen hoeveel je van producten gebruikt.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, gister moest ik 's middags werken. Geen idee hoeveel eetlepels of gram Brinta ik neem, ik giet het er altijd zo vanuit het pak in. Dikke Brinta vind ik heel erg vies, dus niet zo heel veel, volgens mij... maar misschien is mijn perceptie verkeerd.
Dinsdag was echt een heel slechte dag vooral, dat weet ik. En ook niet representatief! Speklappen had ik zolang ik op mezelf woon nog nooit gegeten, maar er waren geen gewone hamlappen meer in de supermarkt. Normaal staat er inderdaad vrijwel alleen maar kip op het menu hier (komende week ook weer een paar keer).quote:Op donderdag 16 april 2009 11:10 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook al, vooral bij de vleeskeuzes! Babi pangang, speklappen en karbonades vervangen door kip, kalkoen, visje of vegadingetje en je bent er al bijna. Plus de zuiveltoetjes/swirls vervangen door Optimel AppelkaneelDaarbij kan je makkelijk even 2 tot 3 kilo vocht vasthouden, dan klinkt dat gewicht ook ineens dramatischer dan het eigenlijk is. Want die lijstjes zijn eigenlijk heel erg netjes: helemaal geen troep of alcohol! Pas je nog in je kleren?
Niet echt een oordeel. Fout is het niet als je op gewicht wilt blijven.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Spui uw oordeel!
Klinkt allemaal niet heel fijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef Syrena het volgende:
Werkgedoe.
Wat vervelendquote:Op donderdag 16 april 2009 10:47 schreef ElisaB het volgende:
Yo! Iemand behoefte aan migraine? Ik heb voldoende
Beter 2x dunne brinta magere melk dan 3 croissaintjes of zoquote:Op donderdag 16 april 2009 11:12 schreef Syrena het volgende:
Ik moet mijn Brinta wel gaan afmeten, want ik eet het uit een soepkom![]()
Ah joh! Je zat wel op dezelfde golflengte!!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Oh, wat de lijsjtes van DaD betreft was ik nogal spuit elf.![]()
Rustig de tijd nemen om te antwoorden en van alles tussendoor doen werkt niet echt.
Ik zal puntsgewijs antwoorden.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Niet echt een oordeel. Fout is het niet als je op gewicht wilt blijven.
Behalve dat een Swirl kcals-gewijs (kleintje is ca 350kcsls) een nog onverstandiger keuze is dan een Magnum (ca 300kcals, maar wel met veel meer vet).
Wel een paar puntjes waarom je er mogelijk niet mee af zou vallen:
Het vlees is allemaal erg vet, eet je daar dan ook veel van?
Hoeveel had je van die quiche gegeten (ca 1150 kcal zitten daarin)?
Is je yoghurt mager?
Zit er honing in de crunchy? En rozijntjes? Hoeveel suiker en kcals zitten er in per 100gr?
Is de jam light en zonder rommel?
Neem je als toetje de light-, of juist de volle varianten? Of, beter nog, maak je die zelf en vers van bijv yoghurt en kwark?
Als je 's avonds na het eten nog zuivel neemt, kun je dan niet beter salade als lunch nemen?
We hebben nog geen datum, maar het zal wel binnenkort zijn. Ik kan het supergoed vinden met mijn collega-baas, maar het is toch niet leuk (ook voor hem niet trouwens om mij op mijn kop te moeten gevenquote:Op donderdag 16 april 2009 11:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Klinkt allemaal niet heel fijn.![]()
Is je functioneringsgesprek al binnenkort zodat je het onderzoek ter sprake kunt brengen?
ik ben aan t mailen met drie mannen...quote:Op donderdag 16 april 2009 08:21 schreef cyclechick het volgende:
Kwak, hoe is het met je dates? Heb je er al een gelukkkige uitgekozen?
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ben aan t mailen met drie mannen...
één atletisch avontuurlijk type van 29 uit den haag
één kunstzinnige jongen van 25 met een lieve uitstraling uit den haag
één jongen uit groningen van 22 die ik niet in een hokje kan plaatsen en die me uiteraard dus het meeste aanspreekt
Ik had er vorige week bijna eentje genomen, maar toen ben ik toch maar heel hard naar mijn trein gerend.quote:
Nee johhhh! Maar iedereen heeft dat gevoel wel eens hequote:Op donderdag 16 april 2009 11:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Oeh ik dacht even dat ik onzichtbaar was. Hoi!!!
Hoe gaat het met de spierpijn?
Gelukkig maar!!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee johhhh! Maar iedereen heeft dat gevoel wel eens he![]()
Spierpijn gaat beter, maar de voet waar ik mee weggleed op de trap doet nog echt zeer, kan er zowat niet op staan
Klinkt goedquote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ben aan t mailen met drie mannen...
één atletisch avontuurlijk type van 29 uit den haag
één kunstzinnige jongen van 25 met een lieve uitstraling uit den haag
één jongen uit groningen van 22 die ik niet in een hokje kan plaatsen en die me uiteraard dus het meeste aanspreekt
Oh joh, het is niet zo spectaculair hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 11:31 schreef P.F het volgende:
[..]
Gelukkig maar!!
Ik heb het val verhaal gemist. Laptop ligt bij vriendje en op m'n telefoon leest het toch niet zo lekker bij..
100gr is erg veel vind ik.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Op vlees ben ik niet dol, dus daar eet ik niet veel van. Meestal geef ik de helft aan m'n vriend (van de 300 gram speklappen had hij er zeker 200, dus ik de rest. Karbonades laat ik hem ook verder opeten).
Oeps.quote:De quiche was 880 calorieën. Ik heb 'm wel helemaal opgegeten.
Okay dus.quote:Ja, de yoghurt is mager.
In de crunchy zitten rozijntjes, geen honing. Niet zo veel trouwens, per schep ongeveer 2.
Jam is light.
Vind ik ook nogal veel eigenlijk. Vooral omdat het alleen is bedoeld om de craving te stillen en het een toetje is.quote:Van toetjes eet ik wel de volle varianten, denk ik. Maar wel maar 100 gram, helpt dat?.
Sla is ok. Boterhammen ook, en daar zit imho ook niet je probleem hoor.quote:Maar ik hou van boterhammen! En we eten ook al vrij geregeld salade als avondeten.
Ik had wel make up doekjesquote:Op donderdag 16 april 2009 11:33 schreef kwakveense het volgende:
oh en goeiemorgen enzo.
balen goodbye... ben je door je enkel gegaan bij t vallen? dat straalt bij mij altijd erg uit naar de boven/zijkant van mn voet...hoi PF... als je niet kan douchen kun je je ook wassen bij de kraan he? oh wacht het water was afgesloten, das wel balen. anders doe je heel hip en happening je wassen met een fles spa!
ik moet heel veel vandaag en ik heb geen zindat begint alvast goed!
Zoals ik al zei waren de speklappen voor de eerste keer in 3 jaar. In het weekmenu van komende week bijvoorbeeld eten we twee keer kip, één keer een slavinkje (vriend heeft dan biefstuk), en voor de rest vegetarisch. Dat is representatiever voor wat hier gebruikelijk is dan die speklappen waar nu een beetje blind op gestaard wordt. Sausjes gebruik ik nooit.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
100gr is erg veel vind ik.![]()
Vroeger toen ik nog vlees at, was dat 50-75gr bij ons thuis. En ook maar 3-4 keer in de week.
[..]
Oeps.
[..]
Okay dus.![]()
[..]
Vind ik ook nogal veel eigenlijk. Vooral omdat het alleen is bedoeld om de craving te stillen en het een toetje is.
Feitelijk hoor je dan geen honger meer te hebben en is het alleen voor de lekker.
[..]
Sla is ok. Boterhammen ook, en daar zit imho ook niet je probleem hoor.![]()
Het probleem zit volgens mij voornamelijk in je keuze en hoeveelheid van vlees (zeker als je daar ook nog een sausje bij neemt) en toetjes.
Ik nam het gemiddelde van een fruit-swirl.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
En is een Swirl echt zoveel calorieën?. Alleen het softijsje hè, niet met toppings en zo.
Heb ook ooit met een jongen uit Groningen gemaild, die werkte ook nog eens op onmogelijke tijden op een onbereikbare locatie. Ideaal, als het toch niets was, zou ik 'em echt nooit meer zien.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef kwakveense het volgende:
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:40 schreef Ewelina het volgende:
Ik eet ook ongeveer 100 gram vlees per avond hoor, van af te wegen vlees. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna geen vleeswaar op brood eet, en ook bijna geen eieren. Bij vlees wat per stuk gaat zoals karbonade en kippepoten, kijk ik of er een verpakking is die 2 exemplaren van ongeveer 100 gram per stuk bevat, en soms is dat wat meer.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit speklappen eet.
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:06 schreef conleche het volgende:
Quiche is echt heel erg calorierijk
Speel jij sax? Wat leuk!quote:Op woensdag 15 april 2009 22:41 schreef mspoez het volgende:
Leuk huis Ewelina. En die klarinet. Heb gister gemaild met de bandleider van JCS van afgelopen vrijdag, of ie niet nog een sax nodig heeft volgend jaar...
Wij eten ze ook heel weinig hoor, vanavond is echt een uitzondering. Ik denk dat wij sowieso maar eens per week 'stuksvlees' eten, dus een biefstukje of schnitzel ofzo.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:53 schreef Ewelina het volgende:
Oei, ik moet wel zeggen dat ik dingen als gehaktcordonbleu en schnitzels vrijwel niet eet... dat is te veel voor mij en ik vind ze ook niet zo lekker. Zalm vind ik wel goddelijk, evenals gamba's. Die laatste 2 eet ik dan wel weer ongeveer 100 gram van. Soms van de gamba's wat meer. Gebakken in olijfolie met een hele hoop knoflook
Ik eet dan wel weer elke avond vlees of vis, vegetarisch eten is bij mij echt een uitzondering. Als ik 's avonds geen vlees eet, krijg ik ook heel snel weer honger. (Zelfde trouwens als ik pasta/rijst/aardappels weglaat).
Wbt sausjes: ik eet bij gepofte aardappels een kwak knoflooksaus, bij gebakken aardappels een beetje mayo en curry, en bij nasi wat satésaus. En soms bij aardappelpuree de restjes van de honing/mosterdmarinade die op het vlees zit. Jus eet ik vrijwel niet. En bij wokgroenten vaak een beetje woksaus, maar dat is 1/4 van het flesje en dat is dan voor 2 personen.
Ik heb mijn dwarsfluit net een grote onderhoudsbeurt laten gevenquote:Op donderdag 16 april 2009 11:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Speel jij sax? Wat leuk!
Ik overweeg om een sopraansax te kopen, want dat vind ik zo'n gaaf instrument. Zou het wel helemaal opnieuw moeten leren, maar dat zal wel lukken.
Maar ik wil ook al een nieuwe klarinet
Ghehe, ik welquote:Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef P.F het volgende:
Ik heb ook een dwarsfluitAlleen al 10 jaar niet op gespeelt
Dank jequote:Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef Phaidra het volgende:
Oh en Ewelina, ik zag de foto's van je huis! Mooi! Maar even een praktisch vraagje: heb jij die kledingkast verhuisd of pas gekocht toen je daar kwam wonen? Wij hebben ze ook, maar zijn bang dat we ze niet meer (mooi) in elkaar krijgen als ze verhuisd moeten worden...
En ik wil ook graag weer een instrument leren spelen. Vroeger heb ik wel les gehad met zo'n ding:
[ afbeelding ]
maar ik zou nu een ander instrument willen kiezen. Harp vind ik heel mooi, maar dat is niet zo praktisch als ik thuis ook zou willen/moeten oefenen... Ze zijn nogal duur (duurder dan andere/kleinere instrumenten) en nemen ook wel veel ruimte in. Sax zou ik ook leuk vinden, maar is dat nog een beetje te doen als ik nu nog alles zou moeten leren? (los van het feit dat er een wachtlijst is voor muziekles...).
Maar ook slavink is niet de beste keuze.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zoals ik al zei waren de speklappen voor de eerste keer in 3 jaar. In het weekmenu van komende week bijvoorbeeld eten we twee keer kip, één keer een slavinkje (vriend heeft dan biefstuk), en voor de rest vegetarisch. Dat is representatiever voor wat hier gebruikelijk is dan die speklappen waar nu een beetje blind op gestaard wordt. Sausjes gebruik ik nooit.
Je begint je nu te verdedigen, maar dat is toch helemaal niet nodig.quote:Naam Eenheid Kcal Eiwit Koolh Vet
Slavink 100 gram 298 21.10 0.00 23.80
karbonade 100 gram 272 27.60 0.00 18.00
biefstuk 100 gram 109 23.80 0.00 1.50
kipfilet gegrild 100 gram 102 20.00 1.00 2.00
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:45 schreef loveli het volgende:
Heb ook ooit met een jongen uit Groningen gemaild,
Ik vind jou ook een enorme bikkel omdat je gewoon op kantoor achter je bureau blijft zitten hoor.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:10 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind mezelf wel een enorme bikkel omdat ik gewoon op kantoor achter mijn bureau blijf zitten
Eigen roem stinkt, was het niet?
Ik heb 8 jaar les gehad, ben gestopt toen ik naar Amsterdam verhuisde. Sinds ik hier woon, speel ik weerquote:Op donderdag 16 april 2009 12:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ghehe, ik wel. Heb 12 jaar les gehad, ben er mee gestopt toen ik eindexamen gymnasium ging doen, omdat ik het toen niet meer haalde om een uur per dag te oefenen. Wil het nu weer op gaan pakken, vandaar de onderhoudsbeurt.. wil mijn niveau weer een beetje terugkrijgen enzo.
Als het te erg wordt ga je linea recta naar huis en in je bed liggen, begrepen?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:10 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind mezelf wel een enorme bikkel omdat ik gewoon op kantoor achter mijn bureau blijf zitten
Ja hoor. Het leuke van een sax en klarinet (beide instrumenten lijken nogal op elkaar) is dat je heel snel (na plusminus 3 maanden) al echt melodietjes kunt spelen (en dan bedoel ik niet Vader Jacob). Het leren blazen kost wel ongeveer 1 tot 2 maanden.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef Phaidra het volgende:
En ik wil ook graag weer een instrument leren spelen. Vroeger heb ik wel les gehad met zo'n ding:
[ afbeelding ]
maar ik zou nu een ander instrument willen kiezen. Harp vind ik heel mooi, maar dat is niet zo praktisch als ik thuis ook zou willen/moeten oefenen... Ze zijn nogal duur (duurder dan andere/kleinere instrumenten) en nemen ook wel veel ruimte in. Sax zou ik ook leuk vinden, maar is dat nog een beetje te doen als ik nu nog alles zou moeten leren? (los van het feit dat er een wachtlijst is voor muziekles...).
Jij moet gewoon in bed gaan liggenquote:Op donderdag 16 april 2009 12:10 schreef ElisaB het volgende:
nee idd! ik hoef niet te kiezen, en eerst maar eens zien of het mailen wel door blijft gaan. ik vind t zelf ook lastig merk ik, om per mail te kletsen... als ik iemand niet goed ken... mensen die ik goed ken daar kan ik makkelijk geintjes mee heen en weer mailen, en halve zinnen enzo. nu blijft t toch een beteje hangen in de "wie ben ik wie ben jij waar woont je moeder" sfeerquote:Op donderdag 16 april 2009 12:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hier hetzelfde.
En sinds oktober wonen we samen.
Je hoeft toch nog niet te kiezen, Kwak?
Ja, vingervlugheid is echt een kwestie van oefenen.. dat heb je vrij snel weer in de vingers (quote:Op donderdag 16 april 2009 12:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar les gehad, ben gestopt toen ik naar Amsterdam verhuisde. Sinds ik hier woon, speel ik weer
Mijn oude vingervlugheid ben ik een beetje kwijt, maar er is wel veel meer muzikaliteit voor in de plaats gekomen. En die vingervlugheid krijg ik wel terug.
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, vingervlugheid is echt een kwestie van oefenen.. dat heb je vrij snel weer in de vingers ().
Ik krijg echt zin om te spelen nu.. eerst even mijn college afmaken, dan lunchen en dan ga ik lekker muziek maken
.
Ja, het is meer dan hoofdpijn. Migraine komt idd in gradaties, ik heb het bijvoorbeeld zo'n 1 à 2 dagen per drie maanden.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef P.F het volgende:
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?
Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.
Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjesquote:Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]![]()
Wat speel je zoal?
Ik heb zelf voornamelijk klassiek les gehad, en het klarinetconcert van Mozart speelt heerlijk. Maar Krommer is my all time favorite, omdat dat het allereerste concert was wat ik ooit speelde, en ook de 1e keer met een pianist.
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet precies.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Hier staat nog wat meerquote:Op donderdag 16 april 2009 12:31 schreef P.F het volgende:
Hm.. Er staat vooral ook dat pijnstillers hoofdpijn kunnen veroorzaken - dat idee kreeg ik ook al na een tijdje ibu gebruikt te hebben voor iets anders en daarna tegen de hoofdpijn die ik kreeg. Toen ze op waren ging ook de hoofdpijn weg.
*Klopt af* ik heb dit jaar 1x een aspirine genomen, ik had blaasonsteking achtig en wou graag door studeren..
Wel raar dat cafeine het kan triggeren.
Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjes, dat soort dingen vind ik ook erg leuk om te spelen, maar liggen qua niveau vrij laag.
Mijn lerares zocht vaak specifieke stukken voor me uit, en verder heb ik hele boeken van o.a. Gariboldi (een van de weinige componisten die speciaal voor dwarsfluit schreef). Ook heb ik Spring van Vivaldi, vind ik ontzettend leuk.
Ohh wat leukquote:Op donderdag 16 april 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.
En een keer Abba-liedjes!Verder nog nummers met solisten (één keer Jan Vayne), het Rondo Alla Turca van Mozart en nog veel meer.
Dit ben ik:
En ik heb dringend een nieuw rietje nodig
Mzpoez, mag ik de link? Ben benieuwd!
Ik heb het ook een tijdje gehad, en geen idee waar het aan lag? Nu is het weer over.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb nu al een paar dagen dat ik elke keer na het eten misselijk word. Dat gevoel dat je maag niets binnen kan houden. Gelukkig blijft het wel binnen, maar het voelt toch wel kut. Iemand anders dit ook?
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen benquote:Op donderdag 16 april 2009 12:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk filmpje overigens - alleen zie ik niets. Ik hoor je wel spelen, maar zie dus niets.
Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef P.F het volgende:
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?
Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.
Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
Ik geloof niet dat ze dat al weten. Kortsluiting in de hersenpanquote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Een klarinet in je mond ziet er ook niet uit neequote:Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
Bij een orkest spelen is wel echt een aanrader. Het is zo anders dan wanneer je in je eentje speelt- en je kan veel meer muziek spelen. Ook maken drums muziek vaak swingender.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ohh wat leuk.
Filmmuziek vind ik ook erg leuk, titanicmuziek heb ik zoveel gespeeld. Ook sommige popliedjes zijn goed te spelen: bijv. my immortal van evanescence.
Ik heb nooit bij een orkest gespeeld ofzo, altijd gewoon zelf thuis. Wel heb ik eindexamen muziek gedaan met 200 toeschouwers - zenuwen! Bij het examen 5e klas heb ik colors of the wind (van pocahontas) gespeeld, bij het examen 6e klas my immortal.
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
Die is wel mooi jaquote:Op donderdag 16 april 2009 12:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Haha, dat vond ik ook altijd.. toch heb ik 1 mooie foto van mezelf met dwarsfluit (gemaakt op mijn eindexamen):
[ afbeelding ]
Haha, dat scheelt idd. Ben wel blij dat deze foto van de zijkant is gemaakt - als je van voren kijkt, staat je mond onwijs raar bij een dwarsfluit.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die is wel mooi jaMooi licht ook.
Het verschil is ook dat je een dwarsfluit niet in je mond stopt, zoals een klarinet. Ten tweede kijk ik altijd stom als ik aan het spelen benEn ik zet mijn buik helemaal uit, dat is ook niet mooi op een foto
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houdenquote:Op donderdag 16 april 2009 12:51 schreef Muis006 het volgende:
Migraine lijkt me echt heel erg naar, Elies je moet wel goed op jezelf passen!
Ik heb ook weleens een aura (altijd in mijn linkeroog) maar verder niks erbij.
Ik heb altijd alleen lichtflitsen een een beetje gezichtsveldverlies. Lichtflitsen zijn wel erg vervelend, vooral toen ik laatst in de metro zat en het begon: ik vertrok steeds mijn gezicht bij zo'n flits.. degene tegenover me dacht daardoor alleen dat ik op een zeer rare manier naar hem aan het knipogen was.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
Je weet nooit waar het ophoudt. Mijn paniek was: "Ow jee, het wordt maar erger en deze keer gaat het nooit over"quote:Op donderdag 16 april 2009 13:00 schreef Muis006 het volgende:
Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.
Heftig. Hoe vaak heb je die aanvallen dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.
Mijn aanvallen komen in reeksen (meestal 7-10 dagen achter elkaar); elke 24 tot 36 uur een aanval, met zo'n 4-16 uur hoofdpijn erachteraan. Ik ben vaak wel misselijk, maar heb er nog nooit bij hoeven overgeven (sowieso al 26 jaar niet gedaan, en dat wil ik graag zou houden).
Maar inderdaad: als ik elke keer thuis in bed ga liggen als ik migraine heb, dan doe ik niet heel veel meer
Overigens: het enige dat bij mij écht helpt tegen de hoofdpijn is pizza
om naar museums te gaan, om te winkelen, om in cafe's te hangen, en om even weg te zijn uit Uppsala.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waarom je naar Berlijn gaat. Met je vriendje? Je hebt het vast al gezegd, maar dat is me dan even ontschoten.
Heb je het nu 'tegen' het konijn van muis, of ben je tegen mij in fries aan het praten? Ik snap wel wat je zegt, maar waarom? En ik kan helaas niet in het Fries antwoorden, kan het alleen maar verstaan.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Knyn, ik wo wol dat ik rinne ko sa hurt
...
Dat heb ik ook weleens een tijdje gehad! Eerst was het zo dat ik gewoon lekker zat te eten en van de ene op de andere hap misselijk was en het gevoel had dat ik enorm vol zat. Toen een hele tijd nergens last van en later had ik een periode dat ik direct na het eten nergens last van had maar een tijd later ineens zo'n zelfde gevoel kreeg.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb nu al een paar dagen dat ik elke keer na het eten misselijk word. Dat gevoel dat je maag niets binnen kan houden. Gelukkig blijft het wel binnen, maar het voelt toch wel kut. Iemand anders dit ook?
Soms maanden achter elkaar niet en dan weer eens twee keer in de 6 weken.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:27 schreef SiTu het volgende:
Heftig. Hoe vaak heb je die aanvallen dan?
Ieks, dat kan inderdaad ook. Lijkt me nix!quote:Een vriendin van mij heeft er ook last van, niet zo lang en pijnlijk, maar bij haar vallen lichaamsdelen gewoon uit, dat ze haar hand of been niet meer voelt bijvoorbeeld. Ik zou me dood schrikken.
de oorzaak - spanningshoofdpijn komt van buiten - je rug en nek/schedelspieren die verkrampen ofwel van overmatig caffeinegebruik/afkicken daarvan ofzoquote:Op donderdag 16 april 2009 13:49 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen terugkerende spanningshoofdpijn en migraine?
Hier ook niet.......quote:Op donderdag 16 april 2009 13:59 schreef kwakveense het volgende:
hoi!
oh gatverdegatver.... het gaat voor geen meter vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ga ik daar ook van uitquote:Op donderdag 16 april 2009 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Miss_S, ik heb laatst een week last gehad van pijn in mijn lies - ik veronderstel een kleine blessure - en het ging vanzelf weg
Huh?quote:
Ooooo foei hoor!quote:
Dan zul je hem vanavond moeten bedelven onder de complimentjes.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Hij heeft nooit leren koken en nu durft hij het niet meer te proberen omdat ik altijd commentaar heb.
Oh, dat is wel jammer dan.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:33 schreef Greys het volgende:
VMW: nee, volgens mij niet. Maar ik heb me sindsdien niet meer gewogen.
Je bent niemand verantwoording schuldig hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Ik heb het eerlijk opgebiecht hoor hier in het topic een flink aantal topics geleden al
En ook in het Stoppen met Roken topic. Ik was al 2,5 maand gestopt.
De reden dat het niet lukt zet ik liever niet in het topic.
Ik mis vanallesquote:Op donderdag 16 april 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Ik heb het eerlijk opgebiecht hoor hier in het topic een flink aantal topics geleden al
En ook in het Stoppen met Roken topic. Ik was al 2,5 maand gestopt.
De reden dat het niet lukt zet ik liever niet in het topic.
Ander onderwerpquote:Op donderdag 16 april 2009 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre, Greys: ik hoop dat je niet gestopt bent met hardlopen, nu
die staat op het lijstje ja...en het Hamburger Bahnhof, en het nieuwe Joodse gedenkteken, en ik wil eigenlijk ook even naar het Guggenheim museum, dat is daar erg klein en fijn. En misschien gaan we wel naar Potsdam.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
Nynke, ga je ook naar hetJudisches Museum
?
Oh en Miss_S, ik heb laatst een week last gehad van pijn in mijn lies - ik veronderstel een kleine blessure - en het ging vanzelf weg
Ik vind het heel knap van je dat je zo snel weer een poging gaat doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:42 schreef Greys het volgende:
Niet jaloers zijn VWM, ik stop over een paar weekjes weer en dan gaat het wel lukken
Haha, niemand die hierop reageert.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:36 schreef Viking84 het volgende:
Oh en we eten geen patat, maar spinazie.
Ohh, dat is leukquote:Op donderdag 16 april 2009 14:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
die staat op het lijstje ja...en het Hamburger Bahnhof, en het nieuwe Joodse gedenkteken, en ik wil eigenlijk ook even naar het Guggenheim museum, dat is daar erg klein en fijn. En misschien gaan we wel naar Potsdam.
En we slapen in Prenzlauer berg, dat schijnt nu een hele hippe buurt te zijn. En we hebben een heel appartement tot onze beschikking!
quote:Op donderdag 16 april 2009 14:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Haha, niemand die hierop reageert.
Als het andersom was geweest was dit al minstens 10x gequote.
en weer hoi (en bijna doei!)quote:
veel plezier Nyn!quote:Op donderdag 16 april 2009 14:59 schreef AKnynke het volgende:
we gaan kijken. en nu ga ik de laptop afsluiten en richting de bus! Tot maandag!
Als je al noten en ritmes kan lezen, heb je een groot voordeel. Dan kun je het echt snel leren. Op instrumenten als klarinet, sax, blokfluit en piano kun je heel snel al iets spelen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:40 schreef Phaidra het volgende:
Ewelina, ik kan wel noten en ritmes lezen, maar ik zal het wel weer moeten ophalen. Een opfriscursus lijkt me niet overbodig. Ik heb les gehad rond mijn 10e ofzo, ongeveer 2 jaar (vanuit de kerk waar ik toen kwam, de lessen waren niet van bijster hoog niveau). Ik heb wel een goed muzikaal 'gehoor', als je begrijpt wat ik bedoel.
Mooi cijfer!quote:Op donderdag 16 april 2009 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en weer hoi (en bijna doei!)
was eindelijk even in de gelegenheid om Fok! te openen op werk, en toen bleek ik een BILA te hebben, dus moest meteen weer wegen nu moet ik weer bijna naar huis
hopelijk lekker in het zonnetje op balkon op Mr. Moblo wachten met een studieboek![]()
vandaag, voor wiskundeopdrachten, een 9,2 gehaald!ok, rustig aan gedaan met die opdrachten, ok, het was kansberekening, en ok, niet in mn eentje, maar wel een 9,2
dat geeft de burger moed
O ik ook niet!! Ik las het als Kaa-Nienke, waarom, daar heb ik dan weer geen idee van!quote:Op donderdag 16 april 2009 15:05 schreef kwakveense het volgende:
veel plezier konijntje! (ik had knynke nog nooit als konijntje gelezen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |