abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68067238
Ik eet nooit zoveel vlees. Als er 2 in een pakje zitten eet vriendlief er meestal anderhalf en ik een halve. Alleen dingen als gehaktbal en slavink eet ik helemaal op, dat eten we niet zo vaak en vind ik heel lekker. Ik probeer minimaal 1 dag vegetarisch te eten en 1 dag vis, maar dat lukt niet altijd.

Lijstje vandaag:
O: brinta
T: cappuccino, 2 paaseitjes en een snack-komkommer
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: vitalinea, handje nootjes
D: quiche (maar ik eet 'm niet helemaal op hoor!)

Ik was vandaag wat later op mijn werk omdat ik de meneer op schiphol af moest zetten, blijkt dat er een probleem was met het alarm op het werk, waardoor iedereen pas naar binnen kon toen ik aan kwam lopen ! Was ik ook niet te laat dus.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68067355
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:53 schreef Ewelina het volgende:
Oei, ik moet wel zeggen dat ik dingen als gehaktcordonbleu en schnitzels vrijwel niet eet... dat is te veel voor mij en ik vind ze ook niet zo lekker. Zalm vind ik wel goddelijk, evenals gamba's. Die laatste 2 eet ik dan wel weer ongeveer 100 gram van. Soms van de gamba's wat meer. Gebakken in olijfolie met een hele hoop knoflook

Ik eet dan wel weer elke avond vlees of vis, vegetarisch eten is bij mij echt een uitzondering. Als ik 's avonds geen vlees eet, krijg ik ook heel snel weer honger. (Zelfde trouwens als ik pasta/rijst/aardappels weglaat).

Wbt sausjes: ik eet bij gepofte aardappels een kwak knoflooksaus, bij gebakken aardappels een beetje mayo en curry, en bij nasi wat satésaus. En soms bij aardappelpuree de restjes van de honing/mosterdmarinade die op het vlees zit. Jus eet ik vrijwel niet. En bij wokgroenten vaak een beetje woksaus, maar dat is 1/4 van het flesje en dat is dan voor 2 personen.
Wij eten ze ook heel weinig hoor, vanavond is echt een uitzondering. Ik denk dat wij sowieso maar eens per week 'stuksvlees' eten, dus een biefstukje of schnitzel ofzo.

Sausjes bij vlees doe ik vrijwel nooit - en bij gebakken aardappeltjes alleen een beetje ketchup soms. Verder gaan sausjes hier alleen over patat . Jus eten we echt nooit. Wel altijd wat zoetzure saus of ketjap bij de rijst, maar dat is echt maar heel weinig omdat het zo snel veel smaak geeft.

Oh, enige sausje waaraan ik me wel schuldig maak: pesto bij de pasta. Dat mis ik echt als ik het weglaat.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:03:00 #203
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_68067369
als ik de kans kreeg zou ik zo een pond gehakt in mn eentje wegwerken, of twee karbonades, of twee speklappen, of een hele kip daarom ben ik ooit ook zo dik geworden

ik dóe t niet, maar ik zal in verhouding altijd wel redelijk veel vlees blijven eten...vergeleken met wat ik hier hoor...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_68067381
Ik eet meestal geen vlees, soms zalm of garnalen en soms iets vegetarisch. Als ik bij m'n ouders ben eet ik vaak geen vlees tenzij het een hamburger is. Of ik neem twee gehaktballen. Maar ander vlees eet ik bijna nooit.
pi_68067426
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Speel jij sax? Wat leuk!

Ik overweeg om een sopraansax te kopen, want dat vind ik zo'n gaaf instrument. Zou het wel helemaal opnieuw moeten leren, maar dat zal wel lukken.

Maar ik wil ook al een nieuwe klarinet
Ik heb mijn dwarsfluit net een grote onderhoudsbeurt laten geven . Was ook echt nodig - hij werd een beetje zwart .

Nu glanst ie weer mooi . En hij is ook weer veel zuiverder, ook niet onbelangrijk .
pi_68067471
Oh en Ewelina, ik zag de foto's van je huis! Mooi! Maar even een praktisch vraagje: heb jij die kledingkast verhuisd of pas gekocht toen je daar kwam wonen? Wij hebben ze ook, maar zijn bang dat we ze niet meer (mooi) in elkaar krijgen als ze verhuisd moeten worden...

En ik wil ook graag weer een instrument leren spelen. Vroeger heb ik wel les gehad met zo'n ding:

maar ik zou nu een ander instrument willen kiezen. Harp vind ik heel mooi, maar dat is niet zo praktisch als ik thuis ook zou willen/moeten oefenen... Ze zijn nogal duur (duurder dan andere/kleinere instrumenten) en nemen ook wel veel ruimte in. Sax zou ik ook leuk vinden, maar is dat nog een beetje te doen als ik nu nog alles zou moeten leren? (los van het feit dat er een wachtlijst is voor muziekles...).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68067479
Ik heb ook een dwarsfluit Alleen al 10 jaar niet op gespeelt
pi_68067537
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef P.F het volgende:
Ik heb ook een dwarsfluit Alleen al 10 jaar niet op gespeelt
Ghehe, ik wel . Heb 12 jaar les gehad, ben er mee gestopt toen ik eindexamen gymnasium ging doen, omdat ik het toen niet meer haalde om een uur per dag te oefenen. Wil het nu weer op gaan pakken, vandaar de onderhoudsbeurt.. wil mijn niveau weer een beetje terugkrijgen enzo.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:10:56 #209
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68067629
Ik vind mezelf wel een enorme bikkel omdat ik gewoon op kantoor achter mijn bureau blijf zitten

Eigen roem stinkt, was het niet?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_68067632
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef Phaidra het volgende:
Oh en Ewelina, ik zag de foto's van je huis! Mooi! Maar even een praktisch vraagje: heb jij die kledingkast verhuisd of pas gekocht toen je daar kwam wonen? Wij hebben ze ook, maar zijn bang dat we ze niet meer (mooi) in elkaar krijgen als ze verhuisd moeten worden...

En ik wil ook graag weer een instrument leren spelen. Vroeger heb ik wel les gehad met zo'n ding:
[ afbeelding ]
maar ik zou nu een ander instrument willen kiezen. Harp vind ik heel mooi, maar dat is niet zo praktisch als ik thuis ook zou willen/moeten oefenen... Ze zijn nogal duur (duurder dan andere/kleinere instrumenten) en nemen ook wel veel ruimte in. Sax zou ik ook leuk vinden, maar is dat nog een beetje te doen als ik nu nog alles zou moeten leren? (los van het feit dat er een wachtlijst is voor muziekles...).
Dank je

Die kledingkast is al een keer verhuisd, die kun je prima uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Wel oppassen als je verhuist, want bij mij was er bijna een deur gesneuveld.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_68067633
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zoals ik al zei waren de speklappen voor de eerste keer in 3 jaar. In het weekmenu van komende week bijvoorbeeld eten we twee keer kip, één keer een slavinkje (vriend heeft dan biefstuk), en voor de rest vegetarisch. Dat is representatiever voor wat hier gebruikelijk is dan die speklappen waar nu een beetje blind op gestaard wordt. Sausjes gebruik ik nooit.
Maar ook slavink is niet de beste keuze.
quote:
Naam Eenheid Kcal Eiwit Koolh Vet

Slavink 100 gram 298 21.10 0.00 23.80
karbonade 100 gram 272 27.60 0.00 18.00
biefstuk 100 gram 109 23.80 0.00 1.50
kipfilet gegrild 100 gram 102 20.00 1.00 2.00
Je begint je nu te verdedigen, maar dat is toch helemaal niet nodig.
Je krijgt gewoon van ons wat suggesties over hoe je je lijstjes eventueel kunt verbeteren, het is aan jou of je het daar wel of niet mee eens bent en of je er wel of niet wat mee doet.
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:45 schreef loveli het volgende:
Heb ook ooit met een jongen uit Groningen gemaild,
Hier hetzelfde.
En sinds oktober wonen we samen.
Je hoeft toch nog niet te kiezen, Kwak?
pi_68067669
Bikkel: ja, absoluut
Verstandig: nee
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68067684
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:10 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind mezelf wel een enorme bikkel omdat ik gewoon op kantoor achter mijn bureau blijf zitten

Ik vind jou ook een enorme bikkel omdat je gewoon op kantoor achter je bureau blijft zitten hoor.
Wordt de migraine nog niet minder?
pi_68067689
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ghehe, ik wel . Heb 12 jaar les gehad, ben er mee gestopt toen ik eindexamen gymnasium ging doen, omdat ik het toen niet meer haalde om een uur per dag te oefenen. Wil het nu weer op gaan pakken, vandaar de onderhoudsbeurt.. wil mijn niveau weer een beetje terugkrijgen enzo.
Ik heb 8 jaar les gehad, ben gestopt toen ik naar Amsterdam verhuisde. Sinds ik hier woon, speel ik weer

Mijn oude vingervlugheid ben ik een beetje kwijt, maar er is wel veel meer muzikaliteit voor in de plaats gekomen. En die vingervlugheid krijg ik wel terug.
pi_68067711
quote:

Als het te erg wordt ga je linea recta naar huis en in je bed liggen, begrepen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_68067789
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef Phaidra het volgende:

[ afbeelding ]
Ja hoor. Het leuke van een sax en klarinet (beide instrumenten lijken nogal op elkaar) is dat je heel snel (na plusminus 3 maanden) al echt melodietjes kunt spelen (en dan bedoel ik niet Vader Jacob). Het leren blazen kost wel ongeveer 1 tot 2 maanden.

Kun je noten lezen? En ritmes?
pi_68067810
quote:

Jij moet gewoon in bed gaan liggen
pi_68067927
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?

Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.

Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
  donderdag 16 april 2009 @ 12:18:57 #219
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_68067937
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Hier hetzelfde.
En sinds oktober wonen we samen.
Je hoeft toch nog niet te kiezen, Kwak?
nee idd! ik hoef niet te kiezen, en eerst maar eens zien of het mailen wel door blijft gaan. ik vind t zelf ook lastig merk ik, om per mail te kletsen... als ik iemand niet goed ken... mensen die ik goed ken daar kan ik makkelijk geintjes mee heen en weer mailen, en halve zinnen enzo. nu blijft t toch een beteje hangen in de "wie ben ik wie ben jij waar woont je moeder" sfeer

we zien wellllll
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_68067953
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:12 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb 8 jaar les gehad, ben gestopt toen ik naar Amsterdam verhuisde. Sinds ik hier woon, speel ik weer

Mijn oude vingervlugheid ben ik een beetje kwijt, maar er is wel veel meer muzikaliteit voor in de plaats gekomen. En die vingervlugheid krijg ik wel terug.
Ja, vingervlugheid is echt een kwestie van oefenen.. dat heb je vrij snel weer in de vingers ( ).

Ik krijg echt zin om te spelen nu .. eerst even mijn college afmaken, dan lunchen en dan ga ik lekker muziek maken .
pi_68067975
De vriend van mijn zus heeft migraine en mijn vaders vriendin ook. Als ze dat hebben, kunnen ze niks anders dan op bed liggen, kotsen en wachten tot het overgaat.

@ Elies: mijn vaders vriendin eet geen chocola meer en drinkt geen alcohol meer omdat ze er migraine van krijgt. Wellicht is dat bij jou ook het geval?
pi_68068018
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, vingervlugheid is echt een kwestie van oefenen.. dat heb je vrij snel weer in de vingers ( ).

Ik krijg echt zin om te spelen nu .. eerst even mijn college afmaken, dan lunchen en dan ga ik lekker muziek maken .

Wat speel je zoal?

Ik heb zelf voornamelijk klassiek les gehad, en het klarinetconcert van Mozart speelt heerlijk. Maar Krommer is my all time favorite, omdat dat het allereerste concert was wat ik ooit speelde, en ook de 1e keer met een pianist.
pi_68068028
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef P.F het volgende:
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?

Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.

Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
Ja, het is meer dan hoofdpijn. Migraine komt idd in gradaties, ik heb het bijvoorbeeld zo'n 1 à 2 dagen per drie maanden.

Dan heb ik het wel meteen flink: misselijkheid, overgeven, lichtflitsen zien enzovoort, samen met hele erge hoofdpijn. Migraine gaat meestal samen met deze symptomen, samen met last hebben van licht/geluid.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:25:17 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_68068137
Ik ben dol op vlees. Maar ik probeer niet meer dan 150 gram per dag (incl. broodbeleg)
Ik vind koken met vis best wel moeilijk.
Sausjes? Mosterd en sambal.

Voor vanavond maak ik zelf mijn marinade met sojasaus, ketjap, basterdsuiker, limoensap, olijfolie,knoflook, loempiasaus e.d. Moet maar een keer kunnen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_68068138
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')