Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjesquote:Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]![]()
Wat speel je zoal?
Ik heb zelf voornamelijk klassiek les gehad, en het klarinetconcert van Mozart speelt heerlijk. Maar Krommer is my all time favorite, omdat dat het allereerste concert was wat ik ooit speelde, en ook de 1e keer met een pianist.
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet precies.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Hier staat nog wat meerquote:Op donderdag 16 april 2009 12:31 schreef P.F het volgende:
Hm.. Er staat vooral ook dat pijnstillers hoofdpijn kunnen veroorzaken - dat idee kreeg ik ook al na een tijdje ibu gebruikt te hebben voor iets anders en daarna tegen de hoofdpijn die ik kreeg. Toen ze op waren ging ook de hoofdpijn weg.
*Klopt af* ik heb dit jaar 1x een aspirine genomen, ik had blaasonsteking achtig en wou graag door studeren..
Wel raar dat cafeine het kan triggeren.
Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjes, dat soort dingen vind ik ook erg leuk om te spelen, maar liggen qua niveau vrij laag.
Mijn lerares zocht vaak specifieke stukken voor me uit, en verder heb ik hele boeken van o.a. Gariboldi (een van de weinige componisten die speciaal voor dwarsfluit schreef). Ook heb ik Spring van Vivaldi, vind ik ontzettend leuk.
Ohh wat leukquote:Op donderdag 16 april 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.
En een keer Abba-liedjes!Verder nog nummers met solisten (één keer Jan Vayne), het Rondo Alla Turca van Mozart en nog veel meer.
Dit ben ik:
En ik heb dringend een nieuw rietje nodig
Mzpoez, mag ik de link? Ben benieuwd!
Ik heb het ook een tijdje gehad, en geen idee waar het aan lag? Nu is het weer over.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb nu al een paar dagen dat ik elke keer na het eten misselijk word. Dat gevoel dat je maag niets binnen kan houden. Gelukkig blijft het wel binnen, maar het voelt toch wel kut. Iemand anders dit ook?
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen benquote:Op donderdag 16 april 2009 12:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk filmpje overigens - alleen zie ik niets. Ik hoor je wel spelen, maar zie dus niets.
Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef P.F het volgende:
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?
Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.
Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
Ik geloof niet dat ze dat al weten. Kortsluiting in de hersenpanquote:Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Een klarinet in je mond ziet er ook niet uit neequote:Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
Bij een orkest spelen is wel echt een aanrader. Het is zo anders dan wanneer je in je eentje speelt- en je kan veel meer muziek spelen. Ook maken drums muziek vaak swingender.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ohh wat leuk.
Filmmuziek vind ik ook erg leuk, titanicmuziek heb ik zoveel gespeeld. Ook sommige popliedjes zijn goed te spelen: bijv. my immortal van evanescence.
Ik heb nooit bij een orkest gespeeld ofzo, altijd gewoon zelf thuis. Wel heb ik eindexamen muziek gedaan met 200 toeschouwers - zenuwen! Bij het examen 5e klas heb ik colors of the wind (van pocahontas) gespeeld, bij het examen 6e klas my immortal.
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
Die is wel mooi jaquote:Op donderdag 16 april 2009 12:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Haha, dat vond ik ook altijd.. toch heb ik 1 mooie foto van mezelf met dwarsfluit (gemaakt op mijn eindexamen):
[ afbeelding ]
Haha, dat scheelt idd. Ben wel blij dat deze foto van de zijkant is gemaakt - als je van voren kijkt, staat je mond onwijs raar bij een dwarsfluit.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die is wel mooi jaMooi licht ook.
Het verschil is ook dat je een dwarsfluit niet in je mond stopt, zoals een klarinet. Ten tweede kijk ik altijd stom als ik aan het spelen benEn ik zet mijn buik helemaal uit, dat is ook niet mooi op een foto
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houdenquote:Op donderdag 16 april 2009 12:51 schreef Muis006 het volgende:
Migraine lijkt me echt heel erg naar, Elies je moet wel goed op jezelf passen!
Ik heb ook weleens een aura (altijd in mijn linkeroog) maar verder niks erbij.
Ik heb altijd alleen lichtflitsen een een beetje gezichtsveldverlies. Lichtflitsen zijn wel erg vervelend, vooral toen ik laatst in de metro zat en het begon: ik vertrok steeds mijn gezicht bij zo'n flits.. degene tegenover me dacht daardoor alleen dat ik op een zeer rare manier naar hem aan het knipogen was.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
Je weet nooit waar het ophoudt. Mijn paniek was: "Ow jee, het wordt maar erger en deze keer gaat het nooit over"quote:Op donderdag 16 april 2009 13:00 schreef Muis006 het volgende:
Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.
Heftig. Hoe vaak heb je die aanvallen dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.
Mijn aanvallen komen in reeksen (meestal 7-10 dagen achter elkaar); elke 24 tot 36 uur een aanval, met zo'n 4-16 uur hoofdpijn erachteraan. Ik ben vaak wel misselijk, maar heb er nog nooit bij hoeven overgeven (sowieso al 26 jaar niet gedaan, en dat wil ik graag zou houden).
Maar inderdaad: als ik elke keer thuis in bed ga liggen als ik migraine heb, dan doe ik niet heel veel meer
Overigens: het enige dat bij mij écht helpt tegen de hoofdpijn is pizza
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |