abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68068160
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:21 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat speel je zoal?

Ik heb zelf voornamelijk klassiek les gehad, en het klarinetconcert van Mozart speelt heerlijk. Maar Krommer is my all time favorite, omdat dat het allereerste concert was wat ik ooit speelde, en ook de 1e keer met een pianist.
Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjes , dat soort dingen vind ik ook erg leuk om te spelen, maar liggen qua niveau vrij laag.

Mijn lerares zocht vaak specifieke stukken voor me uit, en verder heb ik hele boeken van o.a. Gariboldi (een van de weinige componisten die speciaal voor dwarsfluit schreef). Ook heb ik Spring van Vivaldi, vind ik ontzettend leuk .
  donderdag 16 april 2009 @ 12:26:16 #227
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_68068168
ElisaB, doe nou verstandig vrouw...

Ik speel alt, soms tenor. Mijn dwarsfluit ligt al jaren op zolder, naast mijn picollootje. Wil je een linkje naar een filmpje van mijn dweilband? Ben ik wel nog errug dik!
Prrrrr
pi_68068247
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet precies. Moet ik maar eens opzoeken eigenlijk.. Het gaat iig samen met de hoofdpijn.

http://www.wegmetmigraine.nl/?gclid=CPOw8buY9ZkCFQqF3godhnSYRw

Op deze site staat wel wat meer .
pi_68068324
Hm.. Er staat vooral ook dat pijnstillers hoofdpijn kunnen veroorzaken - dat idee kreeg ik ook al na een tijdje ibu gebruikt te hebben voor iets anders en daarna tegen de hoofdpijn die ik kreeg. Toen ze op waren ging ook de hoofdpijn weg.

*Klopt af* ik heb dit jaar 1x een aspirine genomen, ik had blaasonsteking achtig en wou graag door studeren..

Wel raar dat cafeine het kan triggeren.
pi_68068399
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:31 schreef P.F het volgende:
Hm.. Er staat vooral ook dat pijnstillers hoofdpijn kunnen veroorzaken - dat idee kreeg ik ook al na een tijdje ibu gebruikt te hebben voor iets anders en daarna tegen de hoofdpijn die ik kreeg. Toen ze op waren ging ook de hoofdpijn weg.

*Klopt af* ik heb dit jaar 1x een aspirine genomen, ik had blaasonsteking achtig en wou graag door studeren..

Wel raar dat cafeine het kan triggeren.
Hier staat nog wat meer . http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine

En idd is hoofdpijn een bekende bijwerking van pijnstillers - maar die veroorzaken meestal geen migraine.. Migraine is eigenlijk echt een ziekte.
pi_68068430
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook voornamelijk klassiek les gehad. Wel heb ik een paar jaar geleden van mijn ouders een boek gehad met de bladmuziek van alle disneyliedjes , dat soort dingen vind ik ook erg leuk om te spelen, maar liggen qua niveau vrij laag.

Mijn lerares zocht vaak specifieke stukken voor me uit, en verder heb ik hele boeken van o.a. Gariboldi (een van de weinige componisten die speciaal voor dwarsfluit schreef). Ook heb ik Spring van Vivaldi, vind ik ontzettend leuk .
Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.

En een keer Abba-liedjes! Verder nog nummers met solisten (één keer Jan Vayne), het Rondo Alla Turca van Mozart en nog veel meer.

Dit ben ik:

En ik heb dringend een nieuw rietje nodig

Mzpoez, mag ik de link? Ben benieuwd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 16 april 2009 @ 12:38:04 #232
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_68068485
Lijstje:
O: Dubbele boterham kaas
S: Softbal
D: Aardappelroerbakschotel
S: Taekwondo

Misschien nog maar wat eten erbij verzinnen.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:41:42 #233
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_68068594
Ik heb nu al een paar dagen dat ik elke keer na het eten misselijk word. Dat gevoel dat je maag niets binnen kan houden. Gelukkig blijft het wel binnen, maar het voelt toch wel kut. Iemand anders dit ook?
pi_68068641
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Met het jeugdorkest waarin ik toen speelde, heb ik inderdaad veel filmmuziek gespeeld, en heel veel Disney. Die hebben vaak mooie muziek in hun films. Maar ook bijvoorbeeld de Imperial March en Jurassic Park.

En een keer Abba-liedjes! Verder nog nummers met solisten (één keer Jan Vayne), het Rondo Alla Turca van Mozart en nog veel meer.

Dit ben ik:

En ik heb dringend een nieuw rietje nodig

Mzpoez, mag ik de link? Ben benieuwd!
Ohh wat leuk .

Filmmuziek vind ik ook erg leuk, titanicmuziek heb ik zoveel gespeeld. Ook sommige popliedjes zijn goed te spelen: bijv. my immortal van evanescence.

Ik heb nooit bij een orkest gespeeld ofzo, altijd gewoon zelf thuis. Wel heb ik eindexamen muziek gedaan met 200 toeschouwers - zenuwen! Bij het examen 5e klas heb ik colors of the wind (van pocahontas) gespeeld, bij het examen 6e klas my immortal.
pi_68068651
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb nu al een paar dagen dat ik elke keer na het eten misselijk word. Dat gevoel dat je maag niets binnen kan houden. Gelukkig blijft het wel binnen, maar het voelt toch wel kut. Iemand anders dit ook?
Ik heb het ook een tijdje gehad, en geen idee waar het aan lag? Nu is het weer over.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_68068682
Leuk filmpje overigens - alleen zie ik niets . Ik hoor je wel spelen, maar zie dus niets.
pi_68068765
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk filmpje overigens - alleen zie ik niets . Ik hoor je wel spelen, maar zie dus niets.
Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
  donderdag 16 april 2009 @ 12:48:15 #238
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68068784
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:18 schreef P.F het volgende:
Maar, migraine is toch dat je dat dagen achter elkaar hebt? Vriendinnetje van mij heeft het bijv 10 dagen per maand? Dan kun je toch niet 10 dagen thuis blijven ook al zou je dat wel willen? En zou dat wel moeten? Is migraine dan in gradaties?

Dit is geen aanval hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit hoofdpijn gehad dus ik heb het inleveingsvermogen van een dode goudvis.

Het is meer dan hoofdpijn neem ik aan? (Alleen weet ik dus niet zo goed hoe hoofdpijn voelt, gelukkig)
Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.

Mijn aanvallen komen in reeksen (meestal 7-10 dagen achter elkaar); elke 24 tot 36 uur een aanval, met zo'n 4-16 uur hoofdpijn erachteraan. Ik ben vaak wel misselijk, maar heb er nog nooit bij hoeven overgeven (sowieso al 26 jaar niet gedaan, en dat wil ik graag zou houden).

Maar inderdaad: als ik elke keer thuis in bed ga liggen als ik migraine heb, dan doe ik niet heel veel meer

Overigens: het enige dat bij mij écht helpt tegen de hoofdpijn is pizza
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 16 april 2009 @ 12:49:37 #239
33954 ElisaB
pi_68068831
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:25 schreef P.F het volgende:
Wat bizar, hoe wordt die misselijkheid/overgeven/lichtflitsen dan veroorzaakt?
Ik geloof niet dat ze dat al weten. Kortsluiting in de hersenpan

De hoofdpijn wordt in elk geval veroorzaakt door het uitzetten van een bloedvat (en dat gaat dan dus zitten drukken).
pi_68068852
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat was ook de bedoeling. Filmpje is mijn mijn telefoon gemaakt, en ik vind dat ik er belachelijk uitzie als ik aan het spelen ben
Een klarinet in je mond ziet er ook niet uit nee Ik weigerde altijd op de foto te gaan!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_68068853
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ohh wat leuk .

Filmmuziek vind ik ook erg leuk, titanicmuziek heb ik zoveel gespeeld. Ook sommige popliedjes zijn goed te spelen: bijv. my immortal van evanescence.

Ik heb nooit bij een orkest gespeeld ofzo, altijd gewoon zelf thuis. Wel heb ik eindexamen muziek gedaan met 200 toeschouwers - zenuwen! Bij het examen 5e klas heb ik colors of the wind (van pocahontas) gespeeld, bij het examen 6e klas my immortal.
Bij een orkest spelen is wel echt een aanrader. Het is zo anders dan wanneer je in je eentje speelt- en je kan veel meer muziek spelen. Ook maken drums muziek vaak swingender.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:51:36 #242
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68068917
Migraine lijkt me echt heel erg naar, Elies je moet wel goed op jezelf passen!

Ik heb ook weleens een aura (altijd in mijn linkeroog) maar verder niks erbij.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68069011
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Haha, dat vond ik ook altijd.. toch heb ik 1 mooie foto van mezelf met dwarsfluit (gemaakt op mijn eindexamen):

pi_68069072
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Haha, dat vond ik ook altijd.. toch heb ik 1 mooie foto van mezelf met dwarsfluit (gemaakt op mijn eindexamen):

[ afbeelding ]
Die is wel mooi ja Mooi licht ook.

Het verschil is ook dat je een dwarsfluit niet in je mond stopt, zoals een klarinet. Ten tweede kijk ik altijd stom als ik aan het spelen ben En ik zet mijn buik helemaal uit, dat is ook niet mooi op een foto
pi_68069142
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die is wel mooi ja Mooi licht ook.

Het verschil is ook dat je een dwarsfluit niet in je mond stopt, zoals een klarinet. Ten tweede kijk ik altijd stom als ik aan het spelen ben En ik zet mijn buik helemaal uit, dat is ook niet mooi op een foto
Haha, dat scheelt idd. Ben wel blij dat deze foto van de zijkant is gemaakt - als je van voren kijkt, staat je mond onwijs raar bij een dwarsfluit.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:58:11 #246
33954 ElisaB
pi_68069168
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:51 schreef Muis006 het volgende:
Migraine lijkt me echt heel erg naar, Elies je moet wel goed op jezelf passen!

Ik heb ook weleens een aura (altijd in mijn linkeroog) maar verder niks erbij.
Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
pi_68069230
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aura's zijn vrij eng; ze maken een mens altijd wat paniekerig. Zeker als ze lang duren. Ik heb me voorgenomen te genieten van de kleuren. Dan is het best uit te houden
Ik heb altijd alleen lichtflitsen een een beetje gezichtsveldverlies. Lichtflitsen zijn wel erg vervelend, vooral toen ik laatst in de metro zat en het begon: ik vertrok steeds mijn gezicht bij zo'n flits.. degene tegenover me dacht daardoor alleen dat ik op een zeer rare manier naar hem aan het knipogen was.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:00:13 #248
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68069231
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:04:03 #249
33954 ElisaB
pi_68069339
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:00 schreef Muis006 het volgende:
Ja, ik vind het nare vooral dat het steeds erger wordt en zo langzaam over je gezichtsveld verspreid en dan net op het moment dat ik denk "ok ik ga naar de huisarts" is het over.
Je weet nooit waar het ophoudt. Mijn paniek was: "Ow jee, het wordt maar erger en deze keer gaat het nooit over"

In de auto vind ik het nog steeds heel erg vervelend (langs de kant van de weg staan met migraine is niet leuk), maar verder probeer ik er zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Het hoort bij me, dus ik doe het ermee!
  donderdag 16 april 2009 @ 13:27:32 #250
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68070153
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hebt migraine in gadaties en in verschillende vormen. Ik heb klassieke migraine met aura. Het begint bij mij met verlies van gezichtsveld (dat ik dus maar verrekte weinig meer kan zien), gevolgd door eenzijdige hoofdpijn (hoofdpijn is bij migraine altijd eenzijdig) van de erg ellendige soort. Tegen de hoofdpijn is weinig te doen; ik slik wel pijnstillers, maar dat is meer voor het idee.

Mijn aanvallen komen in reeksen (meestal 7-10 dagen achter elkaar); elke 24 tot 36 uur een aanval, met zo'n 4-16 uur hoofdpijn erachteraan. Ik ben vaak wel misselijk, maar heb er nog nooit bij hoeven overgeven (sowieso al 26 jaar niet gedaan, en dat wil ik graag zou houden).

Maar inderdaad: als ik elke keer thuis in bed ga liggen als ik migraine heb, dan doe ik niet heel veel meer

Overigens: het enige dat bij mij écht helpt tegen de hoofdpijn is pizza
Heftig. Hoe vaak heb je die aanvallen dan?

Een vriendin van mij heeft er ook last van, niet zo lang en pijnlijk, maar bij haar vallen lichaamsdelen gewoon uit, dat ze haar hand of been niet meer voelt bijvoorbeeld. Ik zou me dood schrikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')