Er is inmiddels ook al een 3e topic aangemaaktquote:Op zaterdag 11 april 2009 10:02 schreef Elwood1802 het volgende:
Lol, had nieuw topic aangemaaktMaar deze is er dus al.
als ik hem was reed ik alles behalve de Tour. Die Fransen verdienen al die aandacht (qua inkomsten) simpelweg nietquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Ericr het volgende:
http://www.livestrong.com(...)-response-drug/5345/
Armstrong met een update. Hij gaat er al bijna van uit dat hij de Tour niet mag rijden.
Die Fransen zijn anders samen met het CONI wel de enige die moeite doen om renners te pakken en erin slagen om deftige dopingzondaars te grazen te nemen. Als het van de UCI en McQuaid afhang verdween alles zoals in de tijd van Heintje mooi in hun doofpotje ...quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:13 schreef DrDarwin het volgende:
Ik dnk dat McQuaid die Fransen nog wel eens flink de oren zal wassen.
Of zoals met de OS, waar nog steeds zoveel staaltjes zoek zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die Fransen zijn anders samen met het CONI wel de enige die moeite doen om renners te pakken en erin slagen om deftige dopingzondaars te grazen te nemen. Als het van de UCI en McQuaid afhang verdween alles zoals in de tijd van Heintje mooi in hun doofpotje ...
Wil hij hem dan wel rijden vraag ik me af... als hij de "fransen" zo uitnodigt om hem te werenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Ericr het volgende:
http://www.livestrong.com(...)-response-drug/5345/
Armstrong met een update. Hij gaat er al bijna van uit dat hij de Tour niet mag rijden.
Ik vind dit eigenlijk niet echt iets met regels te maken hebben, ik heb het gevoeld dat het meer te maken heeft met een gebrek aan organisatie en strak regelen aan Franse kant...quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:26 schreef Colnago het volgende:
De vraag is dan hoe de andere renners reageren.
Als ze het met Armstrong eens zijn rijden ze allemaal geen tour.
Maar als ze echt een einde willen aan het doping gebruik dan moeten ze wel met de regels leren leven.
Dat zeker, maar ze zijn wel erg geobsedeerd door Armstrong. Als ze slim zijn laten ze die lekker met rust, die pakken ze toch nietquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die Fransen zijn anders samen met het CONI wel de enige die moeite doen om renners te pakken en erin slagen om deftige dopingzondaars te grazen te nemen. Als het van de UCI en McQuaid afhang verdween alles zoals in de tijd van Heintje mooi in hun doofpotje ...
Het lijkt mij logisch dat een controleur een renner niet meer uit het oog verliest nadat hij zich bekend heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet echt iets met regels te maken hebben, ik heb het gevoeld dat het meer te maken heeft met een gebrek aan organisatie en strak regelen aan Franse kant...
Dus als er iemand met halve papieren opduikt die toestemming geeft even te douchen, waarschijnlijkk omdat de communicatie rampzalig is en er komt deze toestant uit na de 23e controlle is het de puur de schuld van de renner?quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat een controleur een renner niet meer uit het oog verliest nadat hij zich bekend heeft gemaakt.
In andere sporten vegen ze alles onder het tapijt, dat is qua gebruiken niet anders dan in het wielrennen. Alleen als je een gepodeerde Chinees bent raken ze je stalen gewoon kwijt en blijf je de held, in het wielrennen ben je de lul. Andere sporten zijn net zo vol van doping, of zelfs nog wel erger bij het gebrek aan controlle. Dat is nu eenmaal inherent aan topsport.quote:Vrijwel elke renner is gepakt of heeft toegegeven te hebben gebruikt dus die sport is ongeloofwaardig geworden.
Iedereen weet dat je verdacht bent als je uit het oog van de controleur verdwijnt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Dus als er iemand met halve papieren opduikt die toestemming geeft even te douchen, waarschijnlijkk omdat de communicatie rampzalig is en er komt deze toestant uit na de 23e controlle is het de puur de schuld van de renner?
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat er bij het wielrennen ook genoeg onder het tapijt geschoven wordt.quote:In andere sporten vegen ze alles onder het tapijt, dat is qua gebruiken niet anders dan in het wielrennen. Alleen als je een gepodeerde Chinees bent raken ze je stalen gewoon kwijt en blijf je de held, in het wielrennen ben je de lul. Andere sporten zijn net zo vol van doping, of zelfs nog wel erger bij het gebrek aan controlle. Dat is nu eenmaal inherent aan topsport.
Dus het mislukken van nummer 24 zegt ook niet zoveel.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:10 schreef Colnago het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je verdacht bent als je uit het oog van de controleur verdwijnt.
Je zou dus denken dat Armstrong gewacht zou hebben met die douche totdat men wist of die controle in orde was.
Verder zeggen die 23 controles niet zoveel als je weet dat Museeuw, Zabel (laat ik maar ploegen noemen dat gaat sneller) T Mobile, Festina, TVM, PDM............( vrijwel) nooit betrapt zijn tijdens controles.
[..]
Ik denk toch wel dat Pantani altijd op de grens heeft gezet qua hermatocrietwaarde om eerlijk te zijn.quote:Dat ben ik met je eens maar ik denk dat er bij het wielrennen ook genoeg onder het tapijt geschoven wordt.
Ik denk dan alleen al maar aan Pantani die na een beenbreuk ineens een hematocrietwaarde bleek te hebben van 60%.
Als ze dat in het ziekehuis wel kunnen ontdekken dan zou je toch denken dat ze dat tijdens een controle ook zien?
Nou kan het zijn dat EPO renners veel water dronken na de koers en voor de controle en dat dat niet mogelijk was na die beenbreuk en o.a. daarom mag een renner niet even in z'n uppie zijn bij zo'n huisbezoek.
Iedereen weet dat Armstrong gebruikt heeft want anders kon hij niet sneller klimmen dan de beste klimmer die wel bewezen gebruikte en anders kon hij niet harder in een tijdrit rijden dan de beste tijdrijders die wel bewezen gebruikten en anders kon hij het niet 3 weken volhouden tegen al die anderen die wel bewezen gebruikten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:16 schreef OProg het volgende:
Ik denk toch wel dat Pantani altijd op de grens heeft gezet qua hermatocrietwaarde om eerlijk te zijn.
Tuurlijk ben ik het met je eens dat het reglementair moet gebeuren allemaal, maar ik heb in de situatie Armstrong sterk het vermoeden dat de problemen gewoon voor het overgrote deel bij de controleur zit en ze hem aan het naaien zijn.
Waarom niet ? Hij heeft onregelmatigheden begaan ... Pakken die hap waar je kan ! Hij had maar zo dom niet moeten zijn om te gaan douchen als er een controleur was. Of hij had een reden om te "douchen" natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zeker, maar ze zijn wel erg geobsedeerd door Armstrong. Als ze slim zijn laten ze die lekker met rust, die pakken ze toch niet
Dat kan toch niemand lekker zitten ? Van iedereen die achter hem eindigde in de Tour weet je ondertussen inderdaad dat ze pakten. Ofwel omdat ze gepakt zijn ofwel omdat het aan het licht kwam in een of andere dopingzaak (Ullrich, Basso ect, ...)quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:07 schreef Colnago het volgende:
[.
Het gaat er alleen om dat hij nooit gepakt is en al die anderen wel en dat zit die Fransen niet lekker.
Nou en? Als er zon briezende fransman staat die woedend staat te schuimen als een cappucino en niet normaal over komt zou ik ook denken, laat even zien wie je bent. En als die papieren erg onduideijk zijn geef je je shit (urine & bloed) toch ook niet weg?quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom niet ? Hij heeft onregelmatigheden begaan ... Pakken die hap waar je kan ! Hij had maar zo dom niet moeten zijn om te gaan douchen als er een controleur was. Of hij had een reden om te "douchen" natuurlijk.
Het is niet omdat meneer 7x de Tour gewonnen heeft dat ie boven alles staat hé ... Meer nog , het is logisch dat je dan méér gecontroleerd wordt ...
Dus jij gelooft oprecht dat iemand die een voor drie kwart volledig gedopeerd peloton (en dan alleen nog van degene waar we het bewezen van weten) zeven jaar op rij ronduit belachelijk maakt en naar huis rijdt dat zelf zuiver kan doen ?quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou en? Als er zon briezende fransman staat die woedend staat te schuimen als een cappucino en niet normaal over komt zou ik ook denken, laat even zien wie je bent. En als die papieren erg onduideijk zijn geef je je shit (urine & bloed) toch ook niet weg?
En sinds wanneer is het zo dat als iemand minder dan jouw presteert en die wel dope gebruikt jij zelf ook direct als dopingzondaar wordt aangezien? Zo zijn er dan in vele verscheidene takken van sport meer mensen 'vals of niet' te beschuldigen.
In jouw ogen is hij dus guilty untill proven innocent.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:07 schreef Colnago het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Armstrong gebruikt heeft want anders kon hij niet sneller klimmen dan de beste klimmer die wel bewezen gebruikte en anders kon hij niet harder in een tijdrit rijden dan de beste tijdrijders die wel bewezen gebruikten en anders kon hij het niet 3 weken volhouden tegen al die anderen die wel bewezen gebruikten.
Het gaat er alleen om dat hij nooit gepakt is en al die anderen wel en dat zit die Fransen niet lekker.
Mwah, je hebt natuurlijk nog de staaltjes van 1999 die op EPO zijn getest, en waar juridisch niets mee gedaan kon worden.quote:Op zondag 12 april 2009 06:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In jouw ogen is hij dus guilty untill proven innocent.
Ik weet niet of Lance 'gebruikt' heeft, uitgaande van de uitslagen van tests moet je er van uitgaan dat hij dat niet heeft gedaan.
Mwa, van de buitenkant was toch vrij zichtbaar dat de sterkte van Armstrong ook zat in zijn team en (mede daardoor) het hele peleton te intimideren en te verlammen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dus jij gelooft oprecht dat iemand die een voor drie kwart volledig gedopeerd peloton (en dan alleen nog van degene waar we het bewezen van weten) zeven jaar op rij ronduit belachelijk maakt en naar huis rijdt dat zelf zuiver kan doen ?
Zoals ik zeg, dan kom je dus van Mars ...
Even goed mogelijk dat Lance ze allemaal ook naar huis had gereden als ze allemaal zuiver waren , maar als al de andere toppers pakten en jij rijdt ze naar huis , dan ben je zelf 'even zuiver' op de graat hoor ...
Trouwens, als ik morgen van een agent vind dat zijn papieren onduidelijk zijn al hij mij wil beboeten en gewoon door rij , dan heb ik nadien ook een serieus probleem hoor ... In zo'n geval wacht je gewoon af tot hij kan bewijzen wie hij is ...
Die iemand die rijdt het peloton in al die uren die ze door Frankrijk crossen gedurende wekenlang hooguit op een paar minuten. Die iemand die traint daarvoor elke berg minimaal 5x, de tijdrit minimaal 5x.. Het belachelijk maken zit m volgens mij nog altijd in de tactiek. Wat Landis deed in zijn laatste Tour dat was een staaltje van onzuiver zijn maar Lance.. als die onzuiver zou zijn (en de rest zuiver) dan rijd hij het peloton tijdens een Tour op minstens een uur afstand.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dus jij gelooft oprecht dat iemand die een voor drie kwart volledig gedopeerd peloton (en dan alleen nog van degene waar we het bewezen van weten) zeven jaar op rij ronduit belachelijk maakt en naar huis rijdt dat zelf zuiver kan doen ?
Zoals ik zeg, dan kom je dus van Mars ...
Even goed mogelijk dat Lance ze allemaal ook naar huis had gereden als ze allemaal zuiver waren , maar als al de andere toppers pakten en jij rijdt ze naar huis , dan ben je zelf 'even zuiver' op de graat hoor ...
En dan gaan voor het WK en WK TTquote:Op zondag 12 april 2009 09:38 schreef maril het volgende:
Hij moet gewoon de ronde niet rijden , maar de ronde van spanje.
Sluit Indurain ook niet uit.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:09 schreef Devpartner het volgende:
er is pas na festina een gezondheidslimiet gezet op de hematocriet waarden. Daarmee dat pantani en riis konden rondrijden met belachelijk hoge waarden.
Inderdaad wel vreemd dat zo'n controleur alleen komt maar dat is in Nederland ook zo.quote:Als de controleur toestemming geeft moet hij achteraf niet mekkeren. Tevens vind ik het zowiezo niet kunnen dat een controleur alleen komt!! zo is het zowiezo woord tegen woord en verliest de tegenpartij (in dit geval armstrong) zijn verdediging door een dubieuze lek naar de pers, door een dubieuze LAATtijdige klacht van het lab die initeel niet op papier stond maar pas ontstond nadat de testen negatief bleken te zijn.
Inderdaad en vrwijel al zijn meesterknechten zijn ook gepakt nadat ze uit zijn ploeg waren gestapt dus.......quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat kan toch niemand lekker zitten ? Van iedereen die achter hem eindigde in de Tour weet je ondertussen inderdaad dat ze pakten. Ofwel omdat ze gepakt zijn ofwel omdat het aan het licht kwam in een of andere dopingzaak (Ullrich, Basso ect, ...)
Als je dan sneller rijdt kom je ofwel van Mars, ofwel heb je ook ...
Alle renners gebruiken is mijn ervaring.quote:Op zondag 12 april 2009 06:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In jouw ogen is hij dus guilty untill proven innocent.
Ik weet niet of Lance 'gebruikt' heeft, uitgaande van de uitslagen van tests moet je er van uitgaan dat hij dat niet heeft gedaan.
Armstrong is en blijft een apart geval in het wielrennen, maar ik heb 'm op momenten toch echt zien lijden op de fiets, iets dat ik van bijvoorbeeld Miguel Indurain niet kan zeggen.
Die agent neemt geen bloed af, knipt geen stuk haar af en wil geen buisje urine hebben. Dit is toch wel iets anders dan een snelheidscontrole. Als een controle opeens op een totaal andere wijze wordt uitgevoerd dan normaal dan is het toch niet zo vreemd dat er vraagtekens bij wordt gezet?quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Trouwens, als ik morgen van een agent vind dat zijn papieren onduidelijk zijn al hij mij wil beboeten en gewoon door rij , dan heb ik nadien ook een serieus probleem hoor ... In zo'n geval wacht je gewoon af tot hij kan bewijzen wie hij is ...
Kan het eigenlijk dat stel dat het gebeurt. Een simpel figuur die niks met die dopingbureau heeft te maken doet zich voor als controleur, filmt dat stiekum. Krijgt de urine + bloed van armstrong mee. Neemt dat mee naar huis, gooit daar wat in zodat het op epo of whatever lijkt? En stuurd dat + filmpje naar het journaal?quote:Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die agent neemt geen bloed af, knipt geen stuk haar af en wil geen buisje urine hebben. Dit is toch wel iets anders dan een snelheidscontrole. Als een controle opeens op een totaal andere wijze wordt uitgevoerd dan normaal dan is het toch niet zo vreemd dat er vraagtekens bij wordt gezet?
Straks komt de eerste beste debiel langs en vraagt of hij van een renner wat bloed, urine en haar mag hebben. Ook voor controleurs gelden regels neem ik aan en gelet op het delicate waar het hier om gaat mag je ook van testers enige professionaliteit verwachten.
Maar goed laat ze vooral Armstrong een sanctie geven, als je 25 keer niks kan vinden moet je een 26ste keer toch wat anders verzinnen om iemand er bij te lappen.
Nee, die controleurs hebben potjes die de renner moet sluiten en daarna kan er niks meer mee gebeuren.quote:Op zondag 12 april 2009 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kan het eigenlijk dat stel dat het gebeurt. Een simpel figuur die niks met die dopingbureau heeft te maken doet zich voor als controleur, filmt dat stiekum. Krijgt de urine + bloed van armstrong mee. Neemt dat mee naar huis, gooit daar wat in zodat het op epo of whatever lijkt? En stuurd dat + filmpje naar het journaal?
Zou dat .. kunnen?
Dus stuur je wel 1 controleur op pad.. wie vertelt jou of mij dat er daadwerkelijk niks mee gebeurt. Als ze al lekken naar de pers, hoe serieus zijn ze dan bezig met hun werk..quote:Op zondag 12 april 2009 14:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nee, die controleurs hebben potjes die de renner moet sluiten en daarna kan er niks meer mee gebeuren.
Maar als de agent het bij een waarschuwing laat en je door mag rijden sta jij erop toch een boete te betalen?quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Juist ,maar dat is ook mijn punt niet. Er komt een controleur , men gaat dan blijkbaar zijn identiteit checken omdat ze eraan twijfelen. Kan volgens mij best. Maar Lance gaat in tussentijd gewoon weglopen. Dat kan ook niet. Hij moet zijn urine of bloed of haar niet afgeven tot hij weet of het daadwerkelijk een controleur is, maar hij moet evengoed niet gaan lopen zodat hij een controle kan vervalsen. Gewoon wachten tot je weet wie die vent is kan doodgewoon ook natuurlijk ...quote:Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die agent neemt geen bloed af, knipt geen stuk haar af en wil geen buisje urine hebben. Dit is toch wel iets anders dan een snelheidscontrole. Als een controle opeens op een totaal andere wijze wordt uitgevoerd dan normaal dan is het toch niet zo vreemd dat er vraagtekens bij wordt gezet?
Ja, ASO en de UCI houden nu al jaren een wedstrijdje "Wie controleert de wielersport?", die willen niet dat AFLD ook nog eens gaat meespelen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:51 schreef Felagund het volgende:
Volgens Preudhomme is Armstrong gewoon welkom in de Tour de France.
'voorlopig nog niet' ...quote:Pound: "Armstrong mocht niet douchen"
di 21/04/09 - Dick Pound, de voormalige voorzitter van het Wereldantidopingagentschap (WADA), mengt zich in de discussie rond Lance Armstrong. "Hij had nooit mogen douchen", zegt de Canadees.
Armstrong kreeg op 17 maart in Zuid-Frankrijk een controleur van het Franse antidopingagentschap AFLD aan de deur. De Amerikaan ging eerst nog douchen en legde zijn test 20 minuten later af. (AP) "Er kan geen twijfel over bestaan: zodra een controleur zich meldt, moet de atleet onder diens toezicht blijven", zegt Pound.
"Armstrong (foto), die zich toch de meeste geteste atleet ter wereld noemt, weet dat."
"Toch vindt hij een uitvlucht om te gaan douchen voor hij zich laat testen."
"In die 20 minuten kun je met een sonde zuivere urine in je blaas aanbrengen, of je kunt massa's water drinken om de urine te verdunnen."
"Het AFLD kan dit beschouwen als een geweigerde test. In dat geval wordt hij geschorst."
"In het beste geval zien ze het als een gemiste controle. Zo kan Armstrong er drie hebben in een periode van 18 maanden. In dat geval wordt hij voorlopig niet geschorst."
quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschian kan Theo Bos erop reageren op Twitter.
quote:Gedenkteken op plek valpartij Armstrong
MADRID - Het Spaanse dorp Antigüedad heeft een gedenkteken geplaatst als herinnering aan de valpartij van Lance Armstrong vorige maand. De Amerikaan brak daardoor zijn sleutelbeen.
De zevenvoudige Tourwinnaar smakte in maart tijdens de Ronde van Castillië en Léon hard tegen de grond. Hij revalideert nog steeds van de kwetsuur.
De Spaanse sportkrant AS meldde dinsdag dat het gedenkteken bestaat uit een racefiets waarvan het achterwiel is bevestigd aan een steen. Op die steen staat een plaquette met het opschrift ‘Het sleutelbeen van Armstrong’.
Gedenkteken
Het dorp was vijfhonderd jaar eerder al enigszins bekend geworden door een soortgelijk incident. Toen brak een lijkdrager van koning Philips I van Castillië in het gehucht Antiguëdad zijn pols. Destijds werd daarvoor ook al een gedenkteken opgericht.
Het voorval inspireerde de Spaanse schilder Francisco Pradilla tot het maken van een werk, dat nu in het Prado-museum in Madrid hangt.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]dat zou meer dan terecht zijn. "Hij verdient een lange schorsing"
wanneer gaan we een denksteen plaatsen daar waar Schleck viel in de AGR?quote:
Als ze gedenktekens moeten gaan plaatsen op elke plek waar Schleck al eens is gevallen, dan kunnen ze er meteen een fietsroute door heel Europa van makenquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
wanneer gaan we een denksteen plaatsen daar waar Schleck viel in de AGR?
Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:36 schreef Dpadnul het volgende:
Ach laat die spanjaarden toch lekker geld uitgeven aan zo'n nutteloos ding.
Wij hebben er toch geen last van, lijkt me niet dat er nu wielerkoersen langsgaan speciaal om die gedenksteen aan te doen.
Vanwege deze reden dacht ik na het lezen van de titel van het stukje dat het door gedenkteken door Fransen geplaatst was.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:04 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.
"Weet je nog! Die ene keer dat Armstrong hier viel en zijn sleutelbeen brak! Hierdoor kon hij niet zijn 8e Tour winnen."
Wearabouts niet goed ingevuld?quote:Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:
Hoe is deze onzin de wereld ingekomen?
Armstrong start in de Ronde van Trentino
Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
Op de Eyserbosweg moet een gedenkteken komen voor de onverwachte demarrages van Boogerdquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
wanneer gaan we een denksteen plaatsen daar waar Schleck viel in de AGR?
Ik had net dezelfde conclusie getrokken. Ik kon er vanmiddag al niks over vinden op zijn site en ik zat de uitslagen van de proloog te bekijken op de site.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:
Hoe is deze onzin de wereld ingekomen?
[Upd] Armstrong toch niet in Trentino
Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
quote:Lance Armstrong ontloopt straf in Frankrijk
Deelname Tour niet meer in gevaar
Het Frans Antidopingagentschap deelde vrijdag mee dat het geen tuchtprocedure zal opstarten tegen de 37-jarige Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong. Een dopingcontroleur had een rapport opgemaakt omdat de zevenvoudige tourwinnaar bij een controle op 17 maart niet steeds onder toezicht bleef.
Armstrong verklaarde dat hij de controleur 20 minuten had laten wachten omdat hij zeker wou zijn van de identiteit van de man. Het Frans Antidopingagentschap besloot donderdag tijdens zijn vergadering in Luik de uitleg van Armstrong te aanvaarden.
De analyse op de bloed- en urinestalen bracht geen onregelmatigheden aan het licht. De analyse op het haarstaal is nog niet afgerond.
Benieuwd hoe het gaat heten.quote:Lance Armstrong wil eigen team starten
Lance Armstrong wil in de nabije toekomst zijn eigen wielerploeg opstarten. Dat zegt de zevenvoudig Tourwinnaar tegen de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport. Armstrong maakt dit jaar zijn rentree bij Astana, de ploeg van zijn oude teambaas Johan Bruyneel.
Nu wil Armstrong echter op eigen benen staan. "Ik wil zowel eigenaar, ploegleider als renner zijn. Wanneer ik mijn eigen team heb, wil ik er ook zelf in rijden. Misschien niet in wedstrijden als de Giro en de Tour, maar alleen wanneer ik daar zin in heb."
In juli hoopt hij meer bekend te kunnen maken. "Hoewel het vanwege de economische crisis en al het dopingnieuws moeilijk is om sponsoren te overtuigen, is de kans dat het project doorgaat groot," aldus Armstrong.
Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:Pquote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:29 schreef Szura het volgende:
De Giro rijdt ie trouwens om Leipheimer aan de zege te helpen. Hij voorziet een zelfde rol voor zichzelf als in de Ronde van Gila afgelopen week. Daar werd Leipi winnaar en Armstrong zelf 2e.
Nee ik ook nietquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:P
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:37 schreef wimderon het volgende:
Z'n fietsen voor de Giro zien er alvast bruut uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee ik ook nietMaar Leipo heeft wel een meesterknecht dan zeg
.
Toch zie ik hem die ronde nooit winnen, gewoon omdat het Leipo is en hij nooit een grote ronde gaat winnen.
Die fietsen![]()
Bij Gerolsteiner heeft hij ook geen goede jaren gekend. Een keer 6e in de Tour en een keer vrij kansloos 12e. Tussendoor wel wat kleinere rondjes gewonnen, maar absoluut niet het niveau wat hij nu heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..
Lees: geld van z'n stichtingquote:Op donderdag 7 mei 2009 18:27 schreef Guard het volgende:
Dat komt wel weer heel toevallig lekker uit allemaal, meneer Armstrong verklaart een eigen ploeg te willen en prompt komt het team waar hij voor rijdt in "financiele problemen".
En Lance, de vrijwilliger in de ploeg gaat wel even vertellen wie wat moet doen. Benieuwd hoeveel van zijn geld gaat zitten in "de overname van de ploeg door Bruyneel".
Dat laatst vind ik dan wel weer positief: de favorieten van de tour meer spreiden over verschillende teams.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:
De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Armstrong en Bruyneel zouden al klaar staan om het team over te nemen, met Contador die dan weer naar Caisse zou trekken als Valverde geschorst wordt. Dit alles nog vóór de Tour.
Is toch ook toen der tijd met Manolo Saiz en Stanga gebeurd. Wilde de licentie ook niet afstaan die op hun BV stond. Van Gerwen heeft het uiteindelijk toch geregeld gekregen dat die PT licentie op zijn naam kwam en dus Milram voort kon blijven gaan. Indien niet had Milram niet meer bestaan en had Stanga nog steeds die licentie waar die niks mee kon.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:12 schreef Ericr het volgende:
Ze gaan er wel erg makkelijk vanuit dat de Kazachen de licentie afdragen, zonder licentie geen ploeg die de Tour mag rijden.
Het blijft een vaag zootje met die Kazachen hoorquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
Aha, zo zit het dus kennelijk: Bruyneel wil Vino er niet terug bij, de Kazakken wel en draaien daarom de geldkraan dicht.
Een ritzege boekenquote:Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
Dat rondje was ook in zeer zuurstofarm gebied. Dus armstrong heeft daar wel een enorm genetisch voordeel tegenover een type als horner.quote:Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
Hoezo? Dat men hem maar laat rijden, onder het mom van: "die ouwe kan toch niet meer zoveel als vroeger"?quote:Op maandag 18 mei 2009 09:07 schreef maril het volgende:
Maar het is natuurlijk ook een groot voordeel voor Armstrong als iedereen denkt dat hij de top niet meer haalt.
En hóé!quote:Op maandag 18 mei 2009 09:00 schreef Ericr het volgende:
Lemond kwam in de Giro op een 39ste plek uit in 1989 en won de Tour hetzelfde jaar.
Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hóé!Mooiste sportmoment ooit, wat mij betreft. Het gevecht in de afsluitende tijdrit met Fignon.
Wat Armstrong betreft. Tsja, wat moet je er van denken? 13e in de lange tijdrit, 12e in het algemeen klassement... ik verwacht eigenlijk ook zoiets in de Tour.
Al hoop ik natuurlijk op een gevecht om het geel.
Dat deed ie vroeger niet en nu ook niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Waaghals het volgende:
Heeft Armstrong net als vroeger ook alle ritten weer 20 keer verkend dit jaar?
Kan een voorbeeld nemen aan Ivan Basso danquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat deed ie vroeger niet en nu ook niet.
Dat is ook wat hij en Bruyneel zelf zeggenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.
Volgens Mart Smeets ook. Die zei dat men ziet dat Armstrong sterker aan het worden is en alleen met opbouwen naar de Tour bezig is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef Leatherface het volgende:
Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.
quote:Giro result 'promising' for Tour de France, says Armstrong
2 hours ago
ROME (AFP) — Seven-time Tour de France winner Lance Armstrong said his 12th-placed finish in the Giro d'Italia, which ended on Sunday, was "promising" ahead of this year's French test.
The 37-year-old American, who broke a collarbone in a crash on the Tour of Castilla and Leon in March, and his Astana team had insisted that he had not come into his first ever Tour of Italy looking for victory.
"I came in open-minded. I did not know what to expect, obviously because of the crash in Castilla and Leon, the time off the bike and the trip over here," Armstrong said.
"In my view it has been a hard three weeks. In the second half of the race I showed that I was certainly getting better and I think we can take that away from here. It is promising for June and July."
Armstrong dismissed expectations that he would have returned to the cycling world with victories in the biggest events.
"I may have disappointed some fans and people in the press room expecting that I immediately should start winning big races," he said.
"That is crazy. I am almost 38 years old. Both of my feet are firmly on the ground. It's taken a lot of work up to this point but we might ride strong and be in the front in July."
Armstrong added: "The style of racing in Italy is different, but I liked it.
"Despite some dangerous stages, it was a great race. The Giro del Centenario brought us to the most beautiful places of the country. The people here are enthusiastic."
Astana team manager Johan Bruyneel said he hoped the matter of some unpaid salaries would be resolved so the team could go on and compete in the Tour of Luxembourg, the Dauphine Libere, the Tour of Switzerland and the Tour de France.
"I am hopeful and confident that we can ride those races," said Bruyneel. The financial woes that left salaries unpaid are not completely resolved yet.
"I hope that the team sponsors will meet the deadline for the bank guarantee and the payments.
"Moreover the UCI (International Cycling Union) now wants more guarantees about the team for the rest of the year.
"The UCI will decide soon about the near future of the team. We hope to know more in the coming days. The best solution is that we can continue with our current structure. I expect that we will have a team at the start of the Tour de France."
Zet daar maar een leipheimer en een A shleck bij (als die zijn tt met 15% verbeterd is). Ik schat die 2 zelfs nog hoger in dan evans en menchov in de tour.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens Mart Smeets ook. Die zei dat men ziet dat Armstrong sterker aan het worden is en alleen met opbouwen naar de Tour bezig is.
Hij zou het wel beter kunnen doen dan de Giro, al zou het alleen al vanwege een grotere motivatie zijn, maar ik zie hem niet op het podium fietsen, met bijvoorbeeld een Contador en een Evans nog toegevoegd aan een sterk rijdende Menchov.
Politieke ambities kunnen volgens mij een hoop poen kosten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:23 schreef Ericr het volgende:
Het moddergooien is dus weer begonnen, alsof Armstrong zich nog veel zorgen hoeft maken over zijn financiele situatie.
Dat lijkt me ook. Alleen door zijn naamsbekendheid al.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef DutchSL het volgende:
Hij zou makkelijk een salaris van meer dan twee ton kunnen verdienen, dus als het hem daar om te doen was geweest..
Als je -zoals de auteurs claimen- gouverneur van Texas wilt worden dan heb je helemaal niets aan twee ton.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef DutchSL het volgende:
Zoals Devpartner al terecht aanstipt, hij rijdt onbetaald rond voor Astana. Hij zou makkelijk een salaris van meer dan twee ton kunnen verdienen, dus als het hem daar om te doen was geweest..
Ik ben absoluut geen Armstrong fan, maar deze kritiek slaat nergens op.
Volgens mij heb je dat geld zelf niet nodig, maar juist veel vrienden met veel geld, die "sponsoren" je dan (uiteindelijk is het gewoon: voor wat hoort wat, en hebben ze later wel ergens je hulp voor nodig, als je eenmaal in office zit).quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef APK het volgende:
[..]
Als je -zoals de auteurs claimen- gouverneur van Texas wilt worden dan heb je helemaal niets aan twee ton.
Dan heb je goodwill nodig (stijden tegen kanker, onbetaald rondrijden) die later vele miljoenen oplevert.
Miljoenen en een sterk imago dat nodig is om iets in de politiek te beginnen.
Ik heb overigens absoluut geen idee of hij die ambitie heeft, maar het zou een theorie kunnen zijn...
Juist. En wie was de afgelopen jaar een vriend van Armstrong? Texas-homies?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dat geld zelf niet nodig, maar juist veel vrienden met veel geld, die "sponsoren" je dan (uiteindelijk is het gewoon: voor wat hoort wat, en hebben ze later wel ergens je hulp voor nodig, als je eenmaal in office zit).
quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
deze week trouwens iedere dag om 19.00 u CET op ESPN Classic (voor de digitale kijkers): "Tour de Lance"
Met beelden van de mooiste etappes (oid) van Armstrong.
tnx!quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
deze week trouwens iedere dag om 19.00 u CET op ESPN Classic (voor de digitale kijkers): "Tour de Lance"
quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
Ja ik viel ook bijna van de bank, toen ik Leo hoordequote:
De fransen zijn anders al op zoek geweest naar u zogenoemde attesten... en rara Armstrong heeft helemaal geen attesten.... (hint: beetje research ipv populistische uitspraken van de boerenbond kan geen kwaad hgoor)quote:Op maandag 22 juni 2009 20:00 schreef Barca het volgende:
Wat nou complot?! Die Yank heeft een attest van vele vierkante kilometers ... daar valt door de Fransen niks tegen te doen!
MTB wedstrijd van 100mijl (160km) als ik mij niet vergis. Vorig jaar werd hij daar 2de. Leipheimer en horner? (of 1 van die 2) doen ook mee aan die wedstrijd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:00 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft vandaag op de bahama's getrained voor Leadville, whatever that may be.
laat die kerel maar eens doen wat ie altijd deed.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:43 schreef JohnDDD het volgende:
laat die kerel eens een leuke wedstrijd rijden, het wk ofzo,
Hij heeft de Dauphiné slechts twee keer gewonnenquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Szura het volgende:
[..]
laat die kerel maar eens doen wat ie altijd deed.
Het hele jaar amper iets doen en dan ff de Dauphiné winnen en dan in de Tour vlammen
Echt, het zijn dit soort verhalen waar door ik die vent steeds minder mag. Alsof winnen alleen niet voldoende is moet hij weer op een heroische wijze winnen. Lange solo vlucht en met een lekke band!quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:00 schreef Ambrosius het volgende:
Armstrong maakt indruk op mountainbike
Lance Armstrong (37) heeft in eigen land de zware mountainbikewedstrijd Leadville 100 gewonnen. De Amerikaan deed dat in een recordtijd. Hij finishte bovendien met een lekke band.
De Leadville 100 is een mountainbikewedstrijd in de Rocky Mountains.
AP Lance Armstrong maakte indruk. Hij veegde de toptijd van titelverdediger Dave Wiens weg. Armstrong finishte in 6u28'50". Wiens had er vorig jaar 6u45'45" voor nodig.
Armstrong legde de 100 mijl grotendeels solo af in de Rocky Mountains. Na 35 mijl (55 km) plaatste hij een demarrage. De laatste 10 mijl legde hij bovendien met een lekke band af.
"Het is erg lang geleden dat ik nog zo lang alleen reed", zei hij achteraf. "Dat heb ik zelfs in de Tour nooit gedaan."
zelf reparenen denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Hoe zat dat met dit soort wedstrijden trouwens.. geen materiaalwagen ofzo? Als je bv. op 10 mijl een lekke band krijgt, moet je dan 90 mijl doorrijden zo
Bij MTB-wedstrijden moet je met materiaalpech zelf repareren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef JohnDDD het volgende:
staan er niet gewoon materiaalmensen langs de kant?
Kennelijk ook een aandachtstrekker dan zeker.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:21 schreef Wombcat het volgende:
En Olano is wereldkampioen op de weg geworden met een lekke band.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:11 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Echt, het zijn dit soort verhalen waar door ik die vent steeds minder mag. Alsof winnen alleen niet voldoende is moet hij weer op een heroische wijze winnen. Lange solo vlucht en met een lekke band!Volgens mij heeft hij op 10 mijl van de streep zelf z'n ventiel opengedraait om meer media aandacht te genereren.
Op plaatjes is te zien dat ie helemaal plat is.. maar er staat dan weer niet bij hoeveel mijl dat voor t einde is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe lek de band van Armstrong was en hoe problematisch dat was.
op 16km van het einde had ie zen lekke band, had er even naar gekeken maar besloot om er maar op verder te rijden. Vermits hij 25minuten voorlag op de 2de ook niet echt iets om druk over te maken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe lek de band van Armstrong was en hoe problematisch dat was.
Olano moest een kilometer of 2 op een leegloper rijden, uiteindelijk klinkt dat dramatischer dan het was en stelde dat niet zo heel veel voor.
En hij kon hem op dat moment oppompen en het was een afloper. Hij heeft dus niet 10 mijl op een platte band gereden, maar ideaal was het niet. Maar het is natuurlijk gewoon een inschatting zijn geweest wat sneller was, of de binnenband vervangen, wat bij hem iets langer zal duren dan bij een fulltime mtb-er, of doorrijden met een afloper.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:04 schreef Devpartner het volgende:
[..]
op 16km van het einde had ie zen lekke band, had er even naar gekeken maar besloot om er maar op verder te rijden. Vermits hij 25minuten voorlag op de 2de ook niet echt iets om druk over te maken.
quote:Armstrong lichtgewond bij val
**Lance Armstrong heeft opgegeven in de
Ronde van Californië.De Amerikaan van
RadioShack kwam al vroeg in de vijfde
rit ten val en blesseerde zich daarbij
aan zijn elleboog.Hij liet zich eerst
nog wel door de ronde-arts behandelen,
maar staakte even later toch de strijd.
"Ik probeerde door te fietsen,maar ik
kon door mijn dikke oog nauwelijks zien
en had pijn aan mijn elleboog.Gelukkig
is er niets gebroken.Ik zal gauw weer
op de fiets zitten",aldus Armstrong.
Het was toch al geen goede 20 mei voor
de zevenvoudig Tour-winnaar.Eerder op
de dag beschuldigde z'n oud-ploeggenoot
Floyd Landis hem en zijn ploegen van
systematisch dopinggebruik.
quote:
quote:
Zijn opmerkelijkste prestaties in die 9 maanden waren dan ook op Twitter, niet op een fiets.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
Is Dopestrong nu al zo impopulair dat ie 9 maanden geen bump krijgt in z'n topic?
Goed verhaalquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:19 schreef maril het volgende:
http://nos.nl/artikel/158989-de-aswolk-uit-californie.html
The Boss De Klosquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
Is Dopestrong nu al zo impopulair dat ie 9 maanden geen bump krijgt in z'n topic?
quote:Armstrong: "Weet nog niet of ik stop"
Lance Armstrong werd op 35 seconden van Fränk Schleck zesde in de tweede rit in Luxemburg. "Ik denk dat hij zich wel goed voelde", zegt RadioShack-manager Johan Bruyneel.
"Het was een tactische race, met aanvallen op de top van de klim. Schleck en Carrara namen 20 seconden en toen was het voorbij. Maar ik ben tevreden met de teamprestatie en die van Lance."
Armstrong werd aan de finish opgewacht door zijn vriendin en kinderen. Voor zijn familie zou hij op het einde van het seizoen misschien stoppen. "Ik heb nog geen beslissing genomen", zegt de zevenvoudige Tour-winnaar. ""Als het zover is, zal ik het zeggen."
President Armstrong?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:49 schreef SeLang het volgende:
Gokje: hij stopt na de Tour en gaat dan in de politiek.
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
quote:Armstrong maakt van de Ironman 2011 een doel
Lance Armstrong (39) gaat zijn wielercarrière afbouwen, maar nog niet meteen rusten. Volgend jaar is de Amerikaan van de partij op de Ironman in Hawaï. En niet om even te figureren.
Lance Armstrong was in de jaren 80 als tiener een verdienstelijk triatleet, voor hij alles op het wielrennen zette. De draad van die oude liefde neemt hij nu weer op.
"Hij zal er in 2011 bij zijn in Hawaï", zegt coach Chris Carmichael. "Lance is echt superenthousiast, ik denk niet dat hij zich tevreden stelt met een zege in zijn leeftijdscategorie." Armstrong deed in 1991 al eens mee in Hawaï.
Daarna liet Armstrong het zwemmen en het lopen liggen om zich te concentreren op de fiets. Hij werd wereldkampioen en won zeven keer de Tour.
Armstrong zei vorige week dat hij nog één koers (als wierlenner) buiten de VS zou rijden. In januari zal hij deelnemen aan de Tour Down Under, in Australië.
En toen was het ineens gedaan.quote:Armstrong beëindigt carrière per direct
AMSTERDAM - Lance Armstrong stopt per direct met wielrennen. De Amerikaanse zevenvoudig Tourwinnaar zou nog enkele wedstrijden in de Verenigde Staten rijden, maar ziet daar vanaf.
Dat zegt Armstrong in een interview met AP.
De laatste serieuze wedstrijd waaraan Armstrong deelnam was de Tour Down Under in Australië.
De Texaan finishte als 65ste in de wedstrijd die werd gezien als zijn internationale afscheid. De 39-jarige renner geeft aan dat er dit keer geen comeback komt.
quote:Lance Armstrong turns to legendary running coach for Ironman advice
* By VeloNews.com
* Published Mar 22nd 2011 10:07 PM CDT
Armstrong enlists the guidance of Alberto Salazar to help him run a 2:50-2:55 marathon in an Ironman.
Running legend Alberto Salazar has cleared up the question of whether or not Lance Armstrong will be returning to the sport of triathlon. In a recent interview on Competitor Radio, Salazar commented that Armstrong is not only aiming to make a comeback in the sport of triathlon, but he’s looking to do it in a big way.
The two formed a relationship when Armstrong asked Salazar to help pace him in the ING New York Marathon in 2006.
“When he asked me to help pace, obviously I was happy to assist,” Salazar explained. “I was honored. My main goal was to slow him down. It was hard. He wanted to go out a lot faster than we did. I got him to slow down some but we were still out there a little too fast.”
was er met hem vroeger ook niet iets qua doping? iets van speciaal soort met hooghte training icm niet te testen drugs?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:56 schreef SuikerVuist het volgende:
http://velonews.competito(...)ronman-advice_164912
[..]
quote:Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong is zaterdag opnieuw op de fiets gestapt. The Boss werd vijfde in de X-Terra van Ogden in Utah, een offroad-triatlon over 1,5 kilometer zwemmen, 30 kilometer fietsen op de mountainbike en 10 kilometer lopen door het veld.
De 40-jarige Texaan, voor wie het zijn eerste triatlon in 22 jaar was, finishte in 2u29:25 en was daarmee bijna vijf minuten trager dan de Franse winnaar Nicolas Lebrun.
De Amerikaan Tim Deboom, tweevoudig laureaat van de legendarische Ironman van Hawai, strandde op de 31e plaats.
'Het was zwaarder dan ik dacht', verklaarde Armstrong na de wedstrijd. 'Men vraagt me vaak of ik me hier geamuseerd heb en het antwoord is neen. Op 40-jarige leeftijd zou ik ook thuis kunnen blijven en een biertje drinken, maar ik vind het leuk om me met jongeren te meten in een sport die echt leuk is', stelde hij.
quote:Texan fades in run section after hitting head in MTB crash
Although he started the running leg of the XTERRA world championships in second place overall, Lance Armstrong finished well off the podium positions in the Hawaiian event today
The former pro got off to a solid start in the off-road contest, placing fifth in the swim discipline. His time in the 18.3 mile mountainbike was also the fifth fastest, with the combined total putting him into second overall heading into the 6.1 mile trail run.
However he faded dramatically there, with over 60 competitors recording faster times on that leg. A total of 21 of those passed him during the run, dropping him to a final finishing position of 23rd overall. He said afterwards that he had crashed heavily towards the end of the MTB section, banging his head and cracking his helmet.
Austrian pro triathlete Michael Weiss was quickest overall, conceding over two and a half minutes to Armstrong in the swim but taking four minutes eleven seconds out of him on the bike leg and starting the run in the lead.
He posted a time of 43 minutes 54 seconds for the running section to complete the championships in exactly two hours 27 minutes.
South African Dan Hugo was 33 seconds further back in second place, while the Spaniard Eneko Llanos took third, a further 53 seconds behind.
Armstrong’s overall time was two hours 36 minutes 59 seconds, nine minutes 59 seconds off Weiss’ time. He commented afterwards on his fall. “Tough but fun day today. Went out too hard in the swim, finally got going on the bike but took a nasty spill at the end. Then suffered in the run.”
“Don’t remember the last time I cracked a helmet. In fact, I don’t remember much!”
He finished fifth in the XTERRA event held last month in Utah. He said prior to the world championships that he didn’t have a preconceived finishing position in mind, but entertained thoughts that he could fare strongly.
“I will be happy going out there and giving it my best,” Armstrong said. “Maybe that is top five, maybe it is top 10. It could be better, I don’t know. That is why we have the race so we can find out,” he said, according to AP.
“I’d be really happy if I won it, so I guess that means I’d be surprised,” he said, when asked if he could triumph. “Shocked is probably too big of a word, or too strong a word, but, yeah, I’d be very pleasantly surprised.”
Afgekocht?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Ongelooflijk dat hij er opeens zo makkelijk vanaf komt! Ben benieuwd wat hierachter zit...
Nou dat wil ik niet zeggen, maar ik vind het toch wel heel opvallend dat na al die getuigenissen van o.a. Landis en Hamilton, en naar je mag aannemen ook een man als Andreu, en wellicht anderen, de hele zaak opeens zonder mededelingen gesloten is...quote:
Heb je een link / bron daarvoor? Op Cyclingnews staat juist dat het CAS zegt dat de bloedtransfusie en de biefstuk beiden onwaarschijnlijk zijn, en de meest waarschijnlijke verklaring gevonden kan worden in vervuilde voedingssupplementen..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:42 schreef Ericr het volgende:
Ik denk dat het een complot is!! Contador geschorst zonder bewijsLees de uitspraak van het CAS eens, genoeg bewijs en genoeg aannemelijkheid dat Contador die clenbuterol heeft binnen gekregen via een transfusie.
http://forum.cyclingnews.com/showpost.php?p=790687&postcount=2quote:
quote:Johan Bruyneel : 'Lance wil goed presteren in Hawaï'
Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong finishte in Panama in zijn eerste (halve) Ironman als tweede tussen enkele toppers. ‘Een indrukwekkende prestatie', zegt Paul Van Den Bosch, ex-coach van tweevoudig Hawaï-winnaar Luc Van Lierde. De wielerkampioen trekt straks niet als toerist naar het triatlonmekka Hawaï. ‘Hij is enorm gebeten om daar te presteren', zegt zijn mentor Johan Bruyneel.
De 40-jarige Armstrong finishte in 3u50'55''. Dat is ruim tien minuten (!) sneller dan de Belg Bert Jammaer, tweevoudig winnaar van de Ironman in Lanzarote. Of ruim vijf minuten (!) sneller dan Chris Lieto, in 2009 tweede in Hawaï. Of bijna 35 (!) minuten sneller dan die andere ex-profrenner, Laurent Jalabert. ‘Dit is een ronduit indrukwekkende prestatie', zegt coach Paul Van Den Bosch onomwonden. ‘Hiermee heeft Armstrong opnieuw bewezen wat voor een uitzonderlijke atleet hij is.'
Na zijn indrukwekkend Ironman-debuut houdt één vraag de triatlonwereld bezig: wat is Armstrong straks waard tussen de grote jongens op Hawaï? ‘Het is gevaarlijk om voorspellingen te doen', weet Johan Bruyneel, de mentor die van Armstrong een Tourwinnaar maakte. ‘De race is dubbel zo lang als in Panama. De voornaamste uitdaging wordt het individueel doseren.' Op Hawaï mogen de triatleten tijdens de 180 kilometer fietsen immers niet in peloton rijden.
Keihard trainen
‘Op Hawaï zal Lance een hoop wereldtoppers tegenkomen die al jaren professioneel met triatlon bezig zijn', aldus Bruyneel. ‘Maar hij gaat niet met de olympische gedachte naar Hawaï. Lance blijft een competitiebeest. Hij is enorm gebeten om daar goed te presteren.
http://www.destentor.nl/s(...)atlon-in-Florida.ecequote:HAINES CITY (ANP) - Lance Armstrong heeft zondag de halve triatlon in Haines City (Florida) gewonnen in 3.45.38. Het was de vierde wedstrijd van de Amerikaan in deze discipline, nadat hij afscheid nam als wielrenner.
In zijn vorige triatlons wist Armstrong op de fiets niet echt weg te komen bij de ervaren triatleten. In Florida bouwde hij gestaag zijn voorsprong uit tot 10 minuten in de tweede wisselzone. In iets meer dan 2 uur legde hij het 90 kilometer lange fietsparcours af. Armstrong zei later dat hij, in tegenstelling tot zijn eerste races in Panama en Texas, nu wel zijn voeding onder controle had.
Voordat Armstrong begonnen met wielrennen, was hij al actief als triatleet.
Als je 1.15 op de halve marathon doet en 25 minuten over 1.9km zwemmen, laat je ook geen heel groot gat over voor de rest.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:22 schreef Ambrosius het volgende:
Hoorde het Renaat vanmiddag al zeggen ja. Hij liep ook gewoon een PR op de halve marathon van volgens mij 1.15.
quote:Op zondag 3 juni 2012 09:19 schreef Evertjan het volgende:
DE LANCE![]()
Hij blijft voor mij de nummer 1 van alle Tour de France rijders
quote:Armstrong geschorst Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Lance Armstrong is wegens doping-aantijgingen van het Amerikaanse antidoping-agentschap USADA per direct geschorst van competitie in triatlons. Dat meldt de Washington Post. De zevenvoudig Tourwinnaar liet zelf weten dat hij onschuldig is. Opnieuw zou het gaan om de periode dat hij wielrenner was. ,,Ik heb nooit gedoped. Ik ben inmiddels 25 jaar atleet en al zo vaak beschuldigd. Maar ik heb meer dan vijfhonderd dopingcontroles gehad. Nooit ben ik positief getest.”
De krant schrijft dat de aanklacht een document is van liefst vijftien pagina’s. Het USADA heeft niet de macht om The Boss te schorsen. Maar als andere wel gemachtigde instanties, zoals de UCI, verder onderzoek inlast, kan dat leiden tot een schorsing. De Internationale Wieler Unie (UCI) heeft laten weten dat het op de hoogte is gebracht door het USADA, maar dat het niets weet van de inhoud van het document. En onthoudt zich van commentaar.
Maja gaat er ook wel om dat Armstrong nog steeds een professionele atleet is die aan het einde van het jaar wel even de strijd ging aangaan met McCormack en co. Als ie schuldig is moet ie gepakt wordenquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:52 schreef Leatherface het volgende:
Moster na de maaltijd.
Dat ik nooit een Armstrong-fan ben geweest zal de meesten hier wel duidelijk zijn, maar laat gaan joh. Zijn Tourzeges ontnemen en dan Ullrich, Zülle, Beloki, Basso en Klöden tot winnaar uitroepen? Die waren wel clean zeker in die dagen?
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten wordenquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:57 schreef Leatherface het volgende:
Als hij schuldig is moet hij wel veroordeeld worden, maar het schrappen van zeges na zoveel jaar zie ik het heil niet van in. Het einde is dan zoek. Je dient dan bijna van een heel decennium de meeste resultaten te wissen, bij wijze van spreken.
Desnoods plaatsen ze voetnoten bij zijn zeges in de erelijst, of sommeren ze hem om de gele truien terug te geven en het prijzengeld terug te storten. Maar dat nu nog ongedaan maken van zeges is allemaal mosterd na de maaltijd.
Zullen we nu eerst maar eens afwachten wat hier de uitkomst van is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten worden
Zal mij benieuwen of ze iets kunnen bewijzen, feit is wel dat Lance echt overal mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagdquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zullen we nu eerst maar eens afwachten wat hier de uitkomst van is.
Zeker ook omdat der Jan en Pantani niet vies waren van de dopequote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten worden
Is toch ook gebeurd bij Riisquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Nee, hij mocht zijn zege behouden. Riis werd wel gevraagd om zijn gele trui terug te geven.quote:
Het gaat ook over 2009-2010:quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tja ik vind dat ze armstrong wel met rust mogen laten. Iedereen in die tijd gebruikte, persoonlijk vind ik het dan niet echt verwijtbaar.
Ineens?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:59 schreef Leatherface het volgende:
Dat vind ik dan weer dom, om dat in je tweede carriere te gaan gebruiken, als het waar is ten minste.
Zal wel wat omkoping bij nodig zijn geweest.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is om meer dan 500 dopingcontroles voor de gek te houden?
Heeft hij een middel wat anderen niet hebben?
Ik zou namelijk niet weten hoe het anders mogelijk is...
Dat lukt de meeste renners in 99% van de gevallen. Alleen Armstrong was ook op dat gebied weer net wat beter dan de rest, dus 100% van de gevallen (is natuurlijk ook genoeg renners gelukt). 'Gewoon' zorgen dat je onopspoorbare middelen / middelen die niet op de dopinglijst staan gebruikt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is om meer dan 500 dopingcontroles voor de gek te houden?
Zit niet in zijn aard om niet voor het hoogst haalbare te gaan. Daarbij zal hij wel gedacht hebben dat het nog steeds normaal was (wellicht was dat het ook), en dat het hem opnieuw moeiteloos zou lukken om ermee weg te komen. Had zelfs de arrogantie zijn verdachte bloedwaarden op internet te zettenquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:11 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, ineens. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, hij is waarschijnlijk vaak de dans ontsprongen, maar om dan in je tweede hoofdstuk nog dat risico te gaan nemen.
Er zijn toch genoeg toprenners gekend die nooit effectief betrapt zijn geweest , maar waarvan door zaken in de rand aan het licht kwam dat ze gedopeerd waren ? Of die zelf bekenden ? Armstrong is niet anders. Alleen is dit opeens misschien wel zijn "Operacion Puerto" waardoor de zaken wél aan het licht komen waarmee hij de dopingcontroleurs voor de gek kon houden ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
De zaak Contador buiten beschouwing gelaten , zijn er trouwens sowieso buiten de paar idioten als Landis, Schumacher, Kohl en Ricco (die opeens als een raket de hoogte in schoten) weinig echte toppers "in competitie" betrapt ...quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:16 schreef Leatherface het volgende:
Daar zit wat in. Ook Valverde, Basso en Ullrich (als je zijn XTC-pilletje in 2002 buiten beschouwing laat) zijn nooit tijdens een gangbare controle positief bevonden, maar gingen via juridische onderzoeken voor de bijl.
Als je middelen gebruikt die niet op de dopinglijst staan, dan " gebruik " je dus niet en ben je niet strafbaar.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
... 'Gewoon' zorgen dat je onopspoorbare middelen / middelen die niet op de dopinglijst staan gebruikt.
Beetje crosspost uit het doping-topic...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:50 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Als je middelen gebruikt die niet op de dopinglijst staan, dan " gebruik " je dus niet en ben je niet strafbaar.
Wmb mogen ze dat in het voetbal en tennis dan ook wel doen!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:29 schreef dramatiek het volgende:
Wielersport is ook toe aan een wielrenleaks. Is jaren lang dezelfde maffiabende geweest als de bankensector. Waar veel geld is gaan mensen zich op dezelfde manier gedragen. De DNB moest banken ook controleren maar deed dat ook niet. Regulatory capture
Armstrong heeft altijd propvol dope gezeten. Net zoals 80% van het peleton. (incl die Boogerd met z'n witte leugenachtige tanden)
Vreemd, volgens Jef D'Hondt spoten ze bij Telekom toen nochtans al volop hoor ...quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Imca Marinaquote:
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Het is trouwens maar de vraag of al die tests wel negatief waren. Een van de aantijgingen tegen Armstrong is net dat hij de resultaten van minstens één test zou "afgekocht" hebben ...quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.
En de meeste toppers die werden gepakt, gingen er aan dankzij dokters, verzorgers en andere netwerken, niet door positieve tests, dus met dat honderden negatieve tests argument kan meer dan de helft van de dopingzondaars zwaaien.
Ach Nico Haak droeg een Biostabiel.quote:
Dat is natuurlijk niet waar, zie b.v. onderstaande uitspraak van het CAS uit februari 2012:quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Ik word een beetje moe van het gezeik rond Armstrong.En wat áls hij die tourzeges met doping heeft behaald. Het is aannemelijk dat iedereen die in die jaren voor het klassement streed dat ook deed dus was hij toch wel de beste. Laat het toch rusten. Stel je voor dat Armstrong alsnog tegen de dopinglamp loopt achteraf moet ASO dan die gele truien opnieuw gaan uitreiken?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat ik niet snap is waarom die Lemond altijd zo'n grote smoel heeft? Vanaf 1988 kwam EPO (in grotere getale) het peloton in plus dat er ook daarvoor iedereen al op andersoortige wijze gedopeerd rondreed, dus hoe groot is de kans dat hij clean gereden heeft? Veel mensen markeren hem als de enige cleane tourwinnaar van de afgelopen 40 jaar, maar waar is dit op gebaseerd?
Ik ben geen uitgesproken Armstrong fan maar wordt wel altijd moe van dat gezeik van die Lemond! Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Laatste vraag, Armstrong won laatst weer een triatlon wedstrijd ik kan amper geloven dat dit zonder doping is gebeurd. Maar aan de andere kant kan ik bijna niet geloven dat hij na zijn epische carriere nog in zijn nadagen dat alles zou gaan riskeren door opnieuw doping te gebruiken? Of zou hij zo ontzettend zeker zijn dat hij niet betrapt kán worden dat hij het toch nog gewoon doet? Of misschien pure (ziekelijke) eerzucht?
Zo hopelijk is er iemand die me van nieuwe inzichten kan voorzien!
Disclaimer: ik ben er 100% van overtuigd dat hij zijn tour zeges met doping heeft bereikt.
Ja Armstrong heeft zich natuurlijk al van jongs af aan volgespoten met van alles en heeft misschien zelfs wel door zijn steroïdengebruik kanker gekregen...dat is later ook wel verklaard door mensen. Wat dat betreft is het wel goed dat zijn imago wordt aangepaktquote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:45 schreef DeeBee het volgende:
Daar gaat het ook niet om, ze moeten hem gewoon als winnaar laten staan en niemand anders die truien uitreiken.
Maar Armstrong z'n Mr.-Clean-who-fought-cancer-and-beat-all-the-cheating-cyclist-perfectly-clean-image mag wel wat deuken oplopen wat mij betreft, want dat is ook niet waar.
Wat denk je van Carl Lewis.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat niet over die 7 Tours die hij won, het gaat over zijn 2 comebackjaren.
En het zijn Amerikanen, die gaan niet noodzakelijk voor schorsingen, die durven ook voor meineed en een celstraf gaan.
Hooguit gelinked aan wat nietszeggende middelen waarvan een gedeelte later zelfs weer legaal om te gebruiken werd.quote:
ik dacht dat het in het tennis al lang wordt gedaan,maar dan ondergronds, dat grote topers stoppen met hun cariere om dan 1 of 2 jaar later ineens weer te beginnen, of plots blessures hebben die hun een jaar uit de roulatie houden. dat het een bedekte schroisng is zonder dat hun naam wordt "bevuild""quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wmb mogen ze dat in het voetbal en tennis dan ook wel doen!
Volgens mij is dat niet bij de tennissers op de lijst van fuentes gebeurd, al kan het ook zijn dat ik een stuk of 50 plotselinge eindes van carrières + comebacks 2 jaar later over het hoofd heb gezienquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:19 schreef Alleskids het volgende:
[..]
ik dacht dat het in het tennis al lang wordt gedaan,maar dan ondergronds, dat grote topers stoppen met hun cariere om dan 1 of 2 jaar later ineens weer te beginnen, of plots blessures hebben die hun een jaar uit de roulatie houden. dat het een bedekte schroisng is zonder dat hun naam wordt "bevuild""
Vervelend voor Lance, geen mogelijkheid tot karaktermoord als je niet weet over wie het gaat.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:59 schreef Ericr het volgende:
Maar misschien komen nou eindelijk die andere ploeggenoten naar voren, daar wordt ook al vrij lang mee geschermd maar tot nu toe zonder enig resultaat.
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.
En de meeste toppers die werden gepakt, gingen er aan dankzij dokters, verzorgers en andere netwerken, niet door positieve tests, dus met dat honderden negatieve tests argument kan meer dan de helft van de dopingzondaars zwaaien.
De PR-stunt is vooral deze aanklacht, zelfs Novitzky kwam niet verder met al die bekentenissen die gedaan zijn. Het is gewoon meer van hetzelfde nu en hooguit wat meer moddergooien wat al aan de gang is sinds de terugkeer van Armstrong.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vervelend voor Lance, geen mogelijkheid tot karaktermoord als je niet weet over wie het gaat.
Straks gaat het enkel en alleen over wat er op het proces wordt verteld.
Het zou wel zuur zijn als hij wordt gepakt bij zijn comeback, terwijl hij eigenlijk alleen maar terugkeerde als PR-stunt voor zijn kwakkelende Lance Armstrong Foundation
Dat dus, en daar heeft hij dus de hele wielerwereld mee belazerd, de hufter.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:16 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?
Ik vind het ook weinig relevant, ik denk dat er hopen renners rondrijden met doktersbriefjes. Al die inspanningsastmatici om te beginnen. Als het is toegelaten, dan is het toegelaten.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:18 schreef TargaFlorio het volgende:
UCI heeft toch gezegd dat dat niet waar is?
Nee, hij heeft tijdens herstel van de chemo´s wel epo gekregen maar toen was hij te zwak om op de benen te staan. Het is niet aannemelijk dat hij daar tijdens de Tour nog enig profijt van heeft genoten.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:16 schreef Bismarck het volgende:
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?
Relevant is het wel als het wel waar zou zijn, dus dat hij na z'n herstel nog steeds EPO mocht gebruiken.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig relevant, ik denk dat er hopen renners rondrijden met doktersbriefjes. Al die inspanningsastmatici om te beginnen. Als het is toegelaten, dan is het toegelaten.
Al zou je kunnen stellen dat, indien je niet competitief kan zijn zonder doktersbriefje, dat je dan niet (meer) voor het wielrennen in de wieg bent gelegd. Slechte luchtwegen mag je compenseren, maar slechte benen niet.
Kaas kom op nou zeg. Ook jij weet toch zeker wel dat Pharmstrong kind aan huis was bij Balco. Je kunt toch op je vingers natellen dat daar allang met wat nieuwe medicaties geexperimenteerd werd. Want je denkt toch niet dat een gast als LA zomaar een paar ton aan de UCI founeert. Laat die beerput maar opengaan, wielrennen blijft toch altijd mooi om naar te kijken.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, hij heeft tijdens herstel van de chemo´s wel epo gekregen maar toen was hij te zwak om op de benen te staan. Het is niet aannemelijk dat hij daar tijdens de Tour nog enig profijt van heeft genoten.
Ik zou denken dat er middelen zijn die nooit (in koers) zijn toegelaten, ook niet met doktersbriefje.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Relevant is het wel als het wel waar zou zijn, dus dat hij na z'n herstel nog steeds EPO mocht gebruiken.
Dit dus. Anders blijven we schrappen en aanpassen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:05 schreef Leatherface het volgende:
Als zijn schuld bewezen wordt, zet dan desnoods een paragraaf over dopinggebruik bij zijn palmares zoals bij Riis. Maar laat zijn zeges gewoon staan zeg, anders kun je net zo goed een hele generatie aan Tour-uitslagen achteraf ongeldig verklaren.
Ik vraag me dus af of die beerput wel open moet. Wat schieten we er mee op? Doping of geen doping, Armstrong was gewoon de beste ronderenner van zijn generatie.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas kom op nou zeg. Ook jij weet toch zeker wel dat Pharmstrong kind aan huis was bij Balco. Je kunt toch op je vingers natellen dat daar allang met wat nieuwe medicaties geexperimenteerd werd. Want je denkt toch niet dat een gast als LA zomaar een paar ton aan de UCI founeert. Laat die beerput maar opengaan, wielrennen blijft toch altijd mooi om naar te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |