Beetje crosspost uit het doping-topic...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:50 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Als je middelen gebruikt die niet op de dopinglijst staan, dan " gebruik " je dus niet en ben je niet strafbaar.
Wmb mogen ze dat in het voetbal en tennis dan ook wel doen!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:29 schreef dramatiek het volgende:
Wielersport is ook toe aan een wielrenleaks. Is jaren lang dezelfde maffiabende geweest als de bankensector. Waar veel geld is gaan mensen zich op dezelfde manier gedragen. De DNB moest banken ook controleren maar deed dat ook niet. Regulatory capture
Armstrong heeft altijd propvol dope gezeten. Net zoals 80% van het peleton. (incl die Boogerd met z'n witte leugenachtige tanden)
Vreemd, volgens Jef D'Hondt spoten ze bij Telekom toen nochtans al volop hoor ...quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Imca Marinaquote:
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Het is trouwens maar de vraag of al die tests wel negatief waren. Een van de aantijgingen tegen Armstrong is net dat hij de resultaten van minstens één test zou "afgekocht" hebben ...quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.
En de meeste toppers die werden gepakt, gingen er aan dankzij dokters, verzorgers en andere netwerken, niet door positieve tests, dus met dat honderden negatieve tests argument kan meer dan de helft van de dopingzondaars zwaaien.
Ach Nico Haak droeg een Biostabiel.quote:
Dat is natuurlijk niet waar, zie b.v. onderstaande uitspraak van het CAS uit februari 2012:quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Ik word een beetje moe van het gezeik rond Armstrong.En wat áls hij die tourzeges met doping heeft behaald. Het is aannemelijk dat iedereen die in die jaren voor het klassement streed dat ook deed dus was hij toch wel de beste. Laat het toch rusten. Stel je voor dat Armstrong alsnog tegen de dopinglamp loopt achteraf moet ASO dan die gele truien opnieuw gaan uitreiken?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat ik niet snap is waarom die Lemond altijd zo'n grote smoel heeft? Vanaf 1988 kwam EPO (in grotere getale) het peloton in plus dat er ook daarvoor iedereen al op andersoortige wijze gedopeerd rondreed, dus hoe groot is de kans dat hij clean gereden heeft? Veel mensen markeren hem als de enige cleane tourwinnaar van de afgelopen 40 jaar, maar waar is dit op gebaseerd?
Ik ben geen uitgesproken Armstrong fan maar wordt wel altijd moe van dat gezeik van die Lemond! Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Laatste vraag, Armstrong won laatst weer een triatlon wedstrijd ik kan amper geloven dat dit zonder doping is gebeurd. Maar aan de andere kant kan ik bijna niet geloven dat hij na zijn epische carriere nog in zijn nadagen dat alles zou gaan riskeren door opnieuw doping te gebruiken? Of zou hij zo ontzettend zeker zijn dat hij niet betrapt kán worden dat hij het toch nog gewoon doet? Of misschien pure (ziekelijke) eerzucht?
Zo hopelijk is er iemand die me van nieuwe inzichten kan voorzien!
Disclaimer: ik ben er 100% van overtuigd dat hij zijn tour zeges met doping heeft bereikt.
Ja Armstrong heeft zich natuurlijk al van jongs af aan volgespoten met van alles en heeft misschien zelfs wel door zijn steroïdengebruik kanker gekregen...dat is later ook wel verklaard door mensen. Wat dat betreft is het wel goed dat zijn imago wordt aangepaktquote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:45 schreef DeeBee het volgende:
Daar gaat het ook niet om, ze moeten hem gewoon als winnaar laten staan en niemand anders die truien uitreiken.
Maar Armstrong z'n Mr.-Clean-who-fought-cancer-and-beat-all-the-cheating-cyclist-perfectly-clean-image mag wel wat deuken oplopen wat mij betreft, want dat is ook niet waar.
Wat denk je van Carl Lewis.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat niet over die 7 Tours die hij won, het gaat over zijn 2 comebackjaren.
En het zijn Amerikanen, die gaan niet noodzakelijk voor schorsingen, die durven ook voor meineed en een celstraf gaan.
Hooguit gelinked aan wat nietszeggende middelen waarvan een gedeelte later zelfs weer legaal om te gebruiken werd.quote:
ik dacht dat het in het tennis al lang wordt gedaan,maar dan ondergronds, dat grote topers stoppen met hun cariere om dan 1 of 2 jaar later ineens weer te beginnen, of plots blessures hebben die hun een jaar uit de roulatie houden. dat het een bedekte schroisng is zonder dat hun naam wordt "bevuild""quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wmb mogen ze dat in het voetbal en tennis dan ook wel doen!
Volgens mij is dat niet bij de tennissers op de lijst van fuentes gebeurd, al kan het ook zijn dat ik een stuk of 50 plotselinge eindes van carrières + comebacks 2 jaar later over het hoofd heb gezienquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:19 schreef Alleskids het volgende:
[..]
ik dacht dat het in het tennis al lang wordt gedaan,maar dan ondergronds, dat grote topers stoppen met hun cariere om dan 1 of 2 jaar later ineens weer te beginnen, of plots blessures hebben die hun een jaar uit de roulatie houden. dat het een bedekte schroisng is zonder dat hun naam wordt "bevuild""
Vervelend voor Lance, geen mogelijkheid tot karaktermoord als je niet weet over wie het gaat.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:59 schreef Ericr het volgende:
Maar misschien komen nou eindelijk die andere ploeggenoten naar voren, daar wordt ook al vrij lang mee geschermd maar tot nu toe zonder enig resultaat.
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.
En de meeste toppers die werden gepakt, gingen er aan dankzij dokters, verzorgers en andere netwerken, niet door positieve tests, dus met dat honderden negatieve tests argument kan meer dan de helft van de dopingzondaars zwaaien.
De PR-stunt is vooral deze aanklacht, zelfs Novitzky kwam niet verder met al die bekentenissen die gedaan zijn. Het is gewoon meer van hetzelfde nu en hooguit wat meer moddergooien wat al aan de gang is sinds de terugkeer van Armstrong.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vervelend voor Lance, geen mogelijkheid tot karaktermoord als je niet weet over wie het gaat.
Straks gaat het enkel en alleen over wat er op het proces wordt verteld.
Het zou wel zuur zijn als hij wordt gepakt bij zijn comeback, terwijl hij eigenlijk alleen maar terugkeerde als PR-stunt voor zijn kwakkelende Lance Armstrong Foundation
Dat dus, en daar heeft hij dus de hele wielerwereld mee belazerd, de hufter.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:16 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?
Ik vind het ook weinig relevant, ik denk dat er hopen renners rondrijden met doktersbriefjes. Al die inspanningsastmatici om te beginnen. Als het is toegelaten, dan is het toegelaten.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:18 schreef TargaFlorio het volgende:
UCI heeft toch gezegd dat dat niet waar is?
Nee, hij heeft tijdens herstel van de chemo´s wel epo gekregen maar toen was hij te zwak om op de benen te staan. Het is niet aannemelijk dat hij daar tijdens de Tour nog enig profijt van heeft genoten.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:16 schreef Bismarck het volgende:
Had Armstrong vanwege zijn kankerverleden ook geen vrijbrief om bepaalde middelen te gebruiken die voor gezonde mensen niet toegestaan waren?
Relevant is het wel als het wel waar zou zijn, dus dat hij na z'n herstel nog steeds EPO mocht gebruiken.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig relevant, ik denk dat er hopen renners rondrijden met doktersbriefjes. Al die inspanningsastmatici om te beginnen. Als het is toegelaten, dan is het toegelaten.
Al zou je kunnen stellen dat, indien je niet competitief kan zijn zonder doktersbriefje, dat je dan niet (meer) voor het wielrennen in de wieg bent gelegd. Slechte luchtwegen mag je compenseren, maar slechte benen niet.
Kaas kom op nou zeg. Ook jij weet toch zeker wel dat Pharmstrong kind aan huis was bij Balco. Je kunt toch op je vingers natellen dat daar allang met wat nieuwe medicaties geexperimenteerd werd. Want je denkt toch niet dat een gast als LA zomaar een paar ton aan de UCI founeert. Laat die beerput maar opengaan, wielrennen blijft toch altijd mooi om naar te kijken.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, hij heeft tijdens herstel van de chemo´s wel epo gekregen maar toen was hij te zwak om op de benen te staan. Het is niet aannemelijk dat hij daar tijdens de Tour nog enig profijt van heeft genoten.
Ik zou denken dat er middelen zijn die nooit (in koers) zijn toegelaten, ook niet met doktersbriefje.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Relevant is het wel als het wel waar zou zijn, dus dat hij na z'n herstel nog steeds EPO mocht gebruiken.
Dit dus. Anders blijven we schrappen en aanpassen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:05 schreef Leatherface het volgende:
Als zijn schuld bewezen wordt, zet dan desnoods een paragraaf over dopinggebruik bij zijn palmares zoals bij Riis. Maar laat zijn zeges gewoon staan zeg, anders kun je net zo goed een hele generatie aan Tour-uitslagen achteraf ongeldig verklaren.
Ik vraag me dus af of die beerput wel open moet. Wat schieten we er mee op? Doping of geen doping, Armstrong was gewoon de beste ronderenner van zijn generatie.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas kom op nou zeg. Ook jij weet toch zeker wel dat Pharmstrong kind aan huis was bij Balco. Je kunt toch op je vingers natellen dat daar allang met wat nieuwe medicaties geexperimenteerd werd. Want je denkt toch niet dat een gast als LA zomaar een paar ton aan de UCI founeert. Laat die beerput maar opengaan, wielrennen blijft toch altijd mooi om naar te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |