De zaak Contador buiten beschouwing gelaten , zijn er trouwens sowieso buiten de paar idioten als Landis, Schumacher, Kohl en Ricco (die opeens als een raket de hoogte in schoten) weinig echte toppers "in competitie" betrapt ...quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:16 schreef Leatherface het volgende:
Daar zit wat in. Ook Valverde, Basso en Ullrich (als je zijn XTC-pilletje in 2002 buiten beschouwing laat) zijn nooit tijdens een gangbare controle positief bevonden, maar gingen via juridische onderzoeken voor de bijl.
Als je middelen gebruikt die niet op de dopinglijst staan, dan " gebruik " je dus niet en ben je niet strafbaar.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
... 'Gewoon' zorgen dat je onopspoorbare middelen / middelen die niet op de dopinglijst staan gebruikt.
Beetje crosspost uit het doping-topic...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:50 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Als je middelen gebruikt die niet op de dopinglijst staan, dan " gebruik " je dus niet en ben je niet strafbaar.
Wmb mogen ze dat in het voetbal en tennis dan ook wel doen!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:29 schreef dramatiek het volgende:
Wielersport is ook toe aan een wielrenleaks. Is jaren lang dezelfde maffiabende geweest als de bankensector. Waar veel geld is gaan mensen zich op dezelfde manier gedragen. De DNB moest banken ook controleren maar deed dat ook niet. Regulatory capture
Armstrong heeft altijd propvol dope gezeten. Net zoals 80% van het peleton. (incl die Boogerd met z'n witte leugenachtige tanden)
Vreemd, volgens Jef D'Hondt spoten ze bij Telekom toen nochtans al volop hoor ...quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Imca Marinaquote:
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:43 schreef tong80 het volgende:
Hij werd op zijn 21ste al wereldkampioen.
Toen bestond EPO nog niet. Uitzonderlijk talent.
Het is trouwens maar de vraag of al die tests wel negatief waren. Een van de aantijgingen tegen Armstrong is net dat hij de resultaten van minstens één test zou "afgekocht" hebben ...quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Epo zit al in het peloton sinds de jaren '80.
En de meeste toppers die werden gepakt, gingen er aan dankzij dokters, verzorgers en andere netwerken, niet door positieve tests, dus met dat honderden negatieve tests argument kan meer dan de helft van de dopingzondaars zwaaien.
Ach Nico Haak droeg een Biostabiel.quote:
Dat is natuurlijk niet waar, zie b.v. onderstaande uitspraak van het CAS uit februari 2012:quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Ik word een beetje moe van het gezeik rond Armstrong.En wat áls hij die tourzeges met doping heeft behaald. Het is aannemelijk dat iedereen die in die jaren voor het klassement streed dat ook deed dus was hij toch wel de beste. Laat het toch rusten. Stel je voor dat Armstrong alsnog tegen de dopinglamp loopt achteraf moet ASO dan die gele truien opnieuw gaan uitreiken?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:16 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat ik niet snap is waarom die Lemond altijd zo'n grote smoel heeft? Vanaf 1988 kwam EPO (in grotere getale) het peloton in plus dat er ook daarvoor iedereen al op andersoortige wijze gedopeerd rondreed, dus hoe groot is de kans dat hij clean gereden heeft? Veel mensen markeren hem als de enige cleane tourwinnaar van de afgelopen 40 jaar, maar waar is dit op gebaseerd?
Ik ben geen uitgesproken Armstrong fan maar wordt wel altijd moe van dat gezeik van die Lemond! Wat ik ook niet snap is waarom ze nog altijd op Armstrong jagen terwijl gasten als Ullrich gewoon konden stoppen met wielrennen en dat toen het onderzoek stopgezet werd?
Laatste vraag, Armstrong won laatst weer een triatlon wedstrijd ik kan amper geloven dat dit zonder doping is gebeurd. Maar aan de andere kant kan ik bijna niet geloven dat hij na zijn epische carriere nog in zijn nadagen dat alles zou gaan riskeren door opnieuw doping te gebruiken? Of zou hij zo ontzettend zeker zijn dat hij niet betrapt kán worden dat hij het toch nog gewoon doet? Of misschien pure (ziekelijke) eerzucht?
Zo hopelijk is er iemand die me van nieuwe inzichten kan voorzien!
Disclaimer: ik ben er 100% van overtuigd dat hij zijn tour zeges met doping heeft bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |