abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88005005
quote:
Armstrong maakt van de Ironman 2011 een doel

Lance Armstrong (39) gaat zijn wielercarrière afbouwen, maar nog niet meteen rusten. Volgend jaar is de Amerikaan van de partij op de Ironman in Hawaï. En niet om even te figureren.

Lance Armstrong was in de jaren 80 als tiener een verdienstelijk triatleet, voor hij alles op het wielrennen zette. De draad van die oude liefde neemt hij nu weer op.

"Hij zal er in 2011 bij zijn in Hawaï", zegt coach Chris Carmichael. "Lance is echt superenthousiast, ik denk niet dat hij zich tevreden stelt met een zege in zijn leeftijdscategorie." Armstrong deed in 1991 al eens mee in Hawaï.

Daarna liet Armstrong het zwemmen en het lopen liggen om zich te concentreren op de fiets. Hij werd wereldkampioen en won zeven keer de Tour.

Armstrong zei vorige week dat hij nog één koers (als wierlenner) buiten de VS zou rijden. In januari zal hij deelnemen aan de Tour Down Under, in Australië.
pi_88007109
Een zege in zijn leeftijdscategorie lijkt me zo goed als onmogelijk, maar het valt te proberen natuurlijk.
pi_88008946
Ik weet niet hoe hij er zwemmend voorstaat, maar met zijn fietscapaciteiten en zijn tijd op de marathon (weliswaar zonder het zwemmen en fietsen ervoor, maar ook niet in topconditie) zijn er toch mogelijkheden. Carmichael zal ook niet voor niets aangeven dat hij geen genoegen neemt met een troostprijs lijkt me.
pi_88011770
Als hij een doel heeft om de top 10 overall te halen moet hij dicht in de buurt komen van zijn beste marathontijd maar dat is zo goed als uitgesloten als je daarvoor al 3,8 km gezwommen hebt en 180 km gefietst. Natuurlijk zal Armstrong bij het fietsen zijn slag kunnen slaan maar hij verliest een half uur tot meer totaal bij de andere onderdelen. Zal volgend jaar nog lastig genoeg blijken om de eerste vrouw voor te blijven.

Misschien dat hij in 2012 beter beslagen ten ijs komt, je bent niet binnen een jaar weer terug op absoluut topniveau op een triathlon.
pi_88013350
Lijkt me nauwelijks voor te stellen dat hij echt gasten als McCormack, Alexander, Lieto en de Duitsers gaat bedreigen, maar wie weet. Goed dat ie het probeert.
pi_88028402
Vergeet niet dat Armstrong als zwemmer is begonnen, daarna triathlons ging doen en toen pas ging fietsen. Het lijkt me ook nogal sterk dat hij de toppers kan bedreigen, maar als hij van plan is om leuk mee te doen doet z'n trainer dat soort uitspraken niet lijkt me. Als je ziet dat een Stadler in 2006 al een minuut of 10 kon pakken op de rest op de fiets...
pi_88036425
Ga dan gelijk voor het parcoursrecord van Van Lierde, dan ben je helemaal een baas.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:13:27 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_92863387
quote:
Armstrong beëindigt carrière per direct
AMSTERDAM - Lance Armstrong stopt per direct met wielrennen. De Amerikaanse zevenvoudig Tourwinnaar zou nog enkele wedstrijden in de Verenigde Staten rijden, maar ziet daar vanaf.
Dat zegt Armstrong in een interview met AP.

De laatste serieuze wedstrijd waaraan Armstrong deelnam was de Tour Down Under in Australië.
De Texaan finishte als 65ste in de wedstrijd die werd gezien als zijn internationale afscheid. De 39-jarige renner geeft aan dat er dit keer geen comeback komt.
En toen was het ineens gedaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_92878363
Gedaan?

Ik denk dat we deze man op een andere manier gaan terug zien ooit.

President of the United States of America! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 16-02-2011 19:04:06 ]
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_92879448
Ik verwacht niet dat we hem nog vaak in het wielrennen gaan zien, althans niet aan deze kant van de oceaan.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:36:59 #186
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_92880673
Lance Armstrong nam, zoals jullie wellicht bekend is, vandaag per direct afscheid van de wielersport. FOK!sport blikt nog één keer terug op de carrière van deze Texaan!
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 17 februari 2011 @ 03:37:48 #187
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92902487
Ik wil helemaal niet terugblikken op iemand die jarenlang met doktersattestjes heeft lopen zwaaien bij de doping controle. En toen het fout dreigde te gaan, maar gauw een zak geld founeren voor een of ander medisch apparaat. Opzouten en hopen dat we er nooit meer wat van horen. Of wel natuurlijk en dan zal het hele LA imperirium in elkaar storten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:56:42 #188
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_94621683
http://velonews.competito(...)ronman-advice_164912

quote:
Lance Armstrong turns to legendary running coach for Ironman advice

* By VeloNews.com
* Published Mar 22nd 2011 10:07 PM CDT

Armstrong enlists the guidance of Alberto Salazar to help him run a 2:50-2:55 marathon in an Ironman.

Running legend Alberto Salazar has cleared up the question of whether or not Lance Armstrong will be returning to the sport of triathlon. In a recent interview on Competitor Radio, Salazar commented that Armstrong is not only aiming to make a comeback in the sport of triathlon, but he’s looking to do it in a big way.

The two formed a relationship when Armstrong asked Salazar to help pace him in the ING New York Marathon in 2006.

“When he asked me to help pace, obviously I was happy to assist,” Salazar explained. “I was honored. My main goal was to slow him down. It was hard. He wanted to go out a lot faster than we did. I got him to slow down some but we were still out there a little too fast.”
pi_94804839
quote:
was er met hem vroeger ook niet iets qua doping? iets van speciaal soort met hooghte training icm niet te testen drugs?

weet t niet zeker hoor maar staat me iets bij
pi_102386534
quote:
Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong is zaterdag opnieuw op de fiets gestapt. The Boss werd vijfde in de X-Terra van Ogden in Utah, een offroad-triatlon over 1,5 kilometer zwemmen, 30 kilometer fietsen op de mountainbike en 10 kilometer lopen door het veld.
De 40-jarige Texaan, voor wie het zijn eerste triatlon in 22 jaar was, finishte in 2u29:25 en was daarmee bijna vijf minuten trager dan de Franse winnaar Nicolas Lebrun.

De Amerikaan Tim Deboom, tweevoudig laureaat van de legendarische Ironman van Hawai, strandde op de 31e plaats.

'Het was zwaarder dan ik dacht', verklaarde Armstrong na de wedstrijd. 'Men vraagt me vaak of ik me hier geamuseerd heb en het antwoord is neen. Op 40-jarige leeftijd zou ik ook thuis kunnen blijven en een biertje drinken, maar ik vind het leuk om me met jongeren te meten in een sport die echt leuk is', stelde hij.
pi_103507554
quote:
Texan fades in run section after hitting head in MTB crash

Although he started the running leg of the XTERRA world championships in second place overall, Lance Armstrong finished well off the podium positions in the Hawaiian event today

The former pro got off to a solid start in the off-road contest, placing fifth in the swim discipline. His time in the 18.3 mile mountainbike was also the fifth fastest, with the combined total putting him into second overall heading into the 6.1 mile trail run.

However he faded dramatically there, with over 60 competitors recording faster times on that leg. A total of 21 of those passed him during the run, dropping him to a final finishing position of 23rd overall. He said afterwards that he had crashed heavily towards the end of the MTB section, banging his head and cracking his helmet.

Austrian pro triathlete Michael Weiss was quickest overall, conceding over two and a half minutes to Armstrong in the swim but taking four minutes eleven seconds out of him on the bike leg and starting the run in the lead.

He posted a time of 43 minutes 54 seconds for the running section to complete the championships in exactly two hours 27 minutes.

South African Dan Hugo was 33 seconds further back in second place, while the Spaniard Eneko Llanos took third, a further 53 seconds behind.

Armstrong’s overall time was two hours 36 minutes 59 seconds, nine minutes 59 seconds off Weiss’ time. He commented afterwards on his fall. “Tough but fun day today. Went out too hard in the swim, finally got going on the bike but took a nasty spill at the end. Then suffered in the run.”

“Don’t remember the last time I cracked a helmet. In fact, I don’t remember much!”

He finished fifth in the XTERRA event held last month in Utah. He said prior to the world championships that he didn’t have a preconceived finishing position in mind, but entertained thoughts that he could fare strongly.

“I will be happy going out there and giving it my best,” Armstrong said. “Maybe that is top five, maybe it is top 10. It could be better, I don’t know. That is why we have the race so we can find out,” he said, according to AP.

“I’d be really happy if I won it, so I guess that means I’d be surprised,” he said, when asked if he could triumph. “Shocked is probably too big of a word, or too strong a word, but, yeah, I’d be very pleasantly surprised.”
pi_103648189
No matter what Lance is een held to me iig
Only the strong survive
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 23:12:04 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107578852
Het OM in de VS staakt het onderzoek tegen Lance Armstrong. :s)
AP.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107587388
Dopingonderzoek naar Lance Armstrong gestaakt

Het Amerikaanse gerecht staakt het dopingonderzoek naar zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. Hem hangt dus geen straf meer boven het hoofd. Onder meer ex-ploegmaats Floyd Landis en Tyler Hamilton legden nochtans verklaringen af als zou Armstrong bij US Postal doping hebben gebruikt.

Het Amerikaanse onderzoek naar Armstrong en doping nam twee jaar in beslag, maar leverde volgens de openbare aanklager onvoldoende materiaal op om naar de rechtbank te stappen. Detectives trokken onder meer naar Frankrijk om er urinestalen op te vragen, onderzochten of er een link was met de omstreden Italiaanse dokter Michele Ferrari en organiseerden enkele hoorzittingen in Los Angeles. Zonder resultaat, zo blijkt.

Dopingprogramma

Armstrong ontkende steeds staalhard alle aantijgingen, ondanks herhaaldelijke aanvallen van Hamilton en Landis. Landis beweerde in 2010 dat Armstrong met medeweten van Johan Bruyneel, zijn ploegleider bij US Postal, gebruik maakte van een heus dopingprogramma binnen de ploeg. Ook Tyler Hamilton pakte later uit met een soortgelijk verhaal.

Armstrongs advocaat Mark Fabiani is een ongetwijfeld lucratieve zaak kwijt, maar is toch opgetogen. 'Dit is de juiste beslissing.'
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107587391
Ongelooflijk dat hij er opeens zo makkelijk vanaf komt! Ben benieuwd wat hierachter zit...
pi_107587426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Ongelooflijk dat hij er opeens zo makkelijk vanaf komt! Ben benieuwd wat hierachter zit...
Afgekocht?
pi_107587615
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Afgekocht?
Nou dat wil ik niet zeggen, maar ik vind het toch wel heel opvallend dat na al die getuigenissen van o.a. Landis en Hamilton, en naar je mag aannemen ook een man als Andreu, en wellicht anderen, de hele zaak opeens zonder mededelingen gesloten is...
pi_107587660
Zonder concreet bewijs kom je niet echt verder natuurlijk, getuigenissen van onbetrouwbare sujetten als Hamilton en Landis zullen niet genoeg gewicht in de weegschaal hebben gelegd.
pi_107587716
Inderdaad. Ik denk dat het sowieso moeilijk is voor Hamilton en Landis om met keiharde bewijzen te komen.
pi_107702276
Leve de dopingmaffia! Contador wordt geschorst zonder bewijs, Armstrong gaat vrijuit ondanks stapels bewijs. Mart Smeets en alle gehersenspoelde idioten hebben weer eens hun zin gekregen.
Van een idioot kun je nooit een discussie winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')