Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hóé!Mooiste sportmoment ooit, wat mij betreft. Het gevecht in de afsluitende tijdrit met Fignon.
Wat Armstrong betreft. Tsja, wat moet je er van denken? 13e in de lange tijdrit, 12e in het algemeen klassement... ik verwacht eigenlijk ook zoiets in de Tour.
Al hoop ik natuurlijk op een gevecht om het geel.
Dat deed ie vroeger niet en nu ook niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:12 schreef Waaghals het volgende:
Heeft Armstrong net als vroeger ook alle ritten weer 20 keer verkend dit jaar?
Kan een voorbeeld nemen aan Ivan Basso danquote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat deed ie vroeger niet en nu ook niet.
Dat is ook wat hij en Bruyneel zelf zeggenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.
Volgens Mart Smeets ook. Die zei dat men ziet dat Armstrong sterker aan het worden is en alleen met opbouwen naar de Tour bezig is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:42 schreef Leatherface het volgende:
Mwah, ik denk dat toch hij toch wel wat groeimarge heeft. Zijn prestatiecurve is momenteel opwaarts volgens mij.
quote:Giro result 'promising' for Tour de France, says Armstrong
2 hours ago
ROME (AFP) — Seven-time Tour de France winner Lance Armstrong said his 12th-placed finish in the Giro d'Italia, which ended on Sunday, was "promising" ahead of this year's French test.
The 37-year-old American, who broke a collarbone in a crash on the Tour of Castilla and Leon in March, and his Astana team had insisted that he had not come into his first ever Tour of Italy looking for victory.
"I came in open-minded. I did not know what to expect, obviously because of the crash in Castilla and Leon, the time off the bike and the trip over here," Armstrong said.
"In my view it has been a hard three weeks. In the second half of the race I showed that I was certainly getting better and I think we can take that away from here. It is promising for June and July."
Armstrong dismissed expectations that he would have returned to the cycling world with victories in the biggest events.
"I may have disappointed some fans and people in the press room expecting that I immediately should start winning big races," he said.
"That is crazy. I am almost 38 years old. Both of my feet are firmly on the ground. It's taken a lot of work up to this point but we might ride strong and be in the front in July."
Armstrong added: "The style of racing in Italy is different, but I liked it.
"Despite some dangerous stages, it was a great race. The Giro del Centenario brought us to the most beautiful places of the country. The people here are enthusiastic."
Astana team manager Johan Bruyneel said he hoped the matter of some unpaid salaries would be resolved so the team could go on and compete in the Tour of Luxembourg, the Dauphine Libere, the Tour of Switzerland and the Tour de France.
"I am hopeful and confident that we can ride those races," said Bruyneel. The financial woes that left salaries unpaid are not completely resolved yet.
"I hope that the team sponsors will meet the deadline for the bank guarantee and the payments.
"Moreover the UCI (International Cycling Union) now wants more guarantees about the team for the rest of the year.
"The UCI will decide soon about the near future of the team. We hope to know more in the coming days. The best solution is that we can continue with our current structure. I expect that we will have a team at the start of the Tour de France."
Zet daar maar een leipheimer en een A shleck bij (als die zijn tt met 15% verbeterd is). Ik schat die 2 zelfs nog hoger in dan evans en menchov in de tour.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens Mart Smeets ook. Die zei dat men ziet dat Armstrong sterker aan het worden is en alleen met opbouwen naar de Tour bezig is.
Hij zou het wel beter kunnen doen dan de Giro, al zou het alleen al vanwege een grotere motivatie zijn, maar ik zie hem niet op het podium fietsen, met bijvoorbeeld een Contador en een Evans nog toegevoegd aan een sterk rijdende Menchov.
Politieke ambities kunnen volgens mij een hoop poen kosten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:23 schreef Ericr het volgende:
Het moddergooien is dus weer begonnen, alsof Armstrong zich nog veel zorgen hoeft maken over zijn financiele situatie.
Dat lijkt me ook. Alleen door zijn naamsbekendheid al.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef DutchSL het volgende:
Hij zou makkelijk een salaris van meer dan twee ton kunnen verdienen, dus als het hem daar om te doen was geweest..
Als je -zoals de auteurs claimen- gouverneur van Texas wilt worden dan heb je helemaal niets aan twee ton.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef DutchSL het volgende:
Zoals Devpartner al terecht aanstipt, hij rijdt onbetaald rond voor Astana. Hij zou makkelijk een salaris van meer dan twee ton kunnen verdienen, dus als het hem daar om te doen was geweest..
Ik ben absoluut geen Armstrong fan, maar deze kritiek slaat nergens op.
Volgens mij heb je dat geld zelf niet nodig, maar juist veel vrienden met veel geld, die "sponsoren" je dan (uiteindelijk is het gewoon: voor wat hoort wat, en hebben ze later wel ergens je hulp voor nodig, als je eenmaal in office zit).quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef APK het volgende:
[..]
Als je -zoals de auteurs claimen- gouverneur van Texas wilt worden dan heb je helemaal niets aan twee ton.
Dan heb je goodwill nodig (stijden tegen kanker, onbetaald rondrijden) die later vele miljoenen oplevert.
Miljoenen en een sterk imago dat nodig is om iets in de politiek te beginnen.
Ik heb overigens absoluut geen idee of hij die ambitie heeft, maar het zou een theorie kunnen zijn...
Juist. En wie was de afgelopen jaar een vriend van Armstrong? Texas-homies?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dat geld zelf niet nodig, maar juist veel vrienden met veel geld, die "sponsoren" je dan (uiteindelijk is het gewoon: voor wat hoort wat, en hebben ze later wel ergens je hulp voor nodig, als je eenmaal in office zit).
quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
deze week trouwens iedere dag om 19.00 u CET op ESPN Classic (voor de digitale kijkers): "Tour de Lance"
Met beelden van de mooiste etappes (oid) van Armstrong.
tnx!quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
deze week trouwens iedere dag om 19.00 u CET op ESPN Classic (voor de digitale kijkers): "Tour de Lance"
quote:Op maandag 22 juni 2009 12:15 schreef Guard het volgende:
Ja ik viel ook bijna van de bank, toen ik Leo hoordequote:
De fransen zijn anders al op zoek geweest naar u zogenoemde attesten... en rara Armstrong heeft helemaal geen attesten.... (hint: beetje research ipv populistische uitspraken van de boerenbond kan geen kwaad hgoor)quote:Op maandag 22 juni 2009 20:00 schreef Barca het volgende:
Wat nou complot?! Die Yank heeft een attest van vele vierkante kilometers ... daar valt door de Fransen niks tegen te doen!
MTB wedstrijd van 100mijl (160km) als ik mij niet vergis. Vorig jaar werd hij daar 2de. Leipheimer en horner? (of 1 van die 2) doen ook mee aan die wedstrijd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:00 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft vandaag op de bahama's getrained voor Leadville, whatever that may be.
laat die kerel maar eens doen wat ie altijd deed.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:43 schreef JohnDDD het volgende:
laat die kerel eens een leuke wedstrijd rijden, het wk ofzo,
Hij heeft de Dauphiné slechts twee keer gewonnenquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Szura het volgende:
[..]
laat die kerel maar eens doen wat ie altijd deed.
Het hele jaar amper iets doen en dan ff de Dauphiné winnen en dan in de Tour vlammen
Echt, het zijn dit soort verhalen waar door ik die vent steeds minder mag. Alsof winnen alleen niet voldoende is moet hij weer op een heroische wijze winnen. Lange solo vlucht en met een lekke band!quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:00 schreef Ambrosius het volgende:
Armstrong maakt indruk op mountainbike
Lance Armstrong (37) heeft in eigen land de zware mountainbikewedstrijd Leadville 100 gewonnen. De Amerikaan deed dat in een recordtijd. Hij finishte bovendien met een lekke band.
De Leadville 100 is een mountainbikewedstrijd in de Rocky Mountains.
AP Lance Armstrong maakte indruk. Hij veegde de toptijd van titelverdediger Dave Wiens weg. Armstrong finishte in 6u28'50". Wiens had er vorig jaar 6u45'45" voor nodig.
Armstrong legde de 100 mijl grotendeels solo af in de Rocky Mountains. Na 35 mijl (55 km) plaatste hij een demarrage. De laatste 10 mijl legde hij bovendien met een lekke band af.
"Het is erg lang geleden dat ik nog zo lang alleen reed", zei hij achteraf. "Dat heb ik zelfs in de Tour nooit gedaan."
zelf reparenen denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Hoe zat dat met dit soort wedstrijden trouwens.. geen materiaalwagen ofzo? Als je bv. op 10 mijl een lekke band krijgt, moet je dan 90 mijl doorrijden zo
Bij MTB-wedstrijden moet je met materiaalpech zelf repareren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef JohnDDD het volgende:
staan er niet gewoon materiaalmensen langs de kant?
Kennelijk ook een aandachtstrekker dan zeker.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:21 schreef Wombcat het volgende:
En Olano is wereldkampioen op de weg geworden met een lekke band.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:11 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Echt, het zijn dit soort verhalen waar door ik die vent steeds minder mag. Alsof winnen alleen niet voldoende is moet hij weer op een heroische wijze winnen. Lange solo vlucht en met een lekke band!Volgens mij heeft hij op 10 mijl van de streep zelf z'n ventiel opengedraait om meer media aandacht te genereren.
Op plaatjes is te zien dat ie helemaal plat is.. maar er staat dan weer niet bij hoeveel mijl dat voor t einde is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe lek de band van Armstrong was en hoe problematisch dat was.
op 16km van het einde had ie zen lekke band, had er even naar gekeken maar besloot om er maar op verder te rijden. Vermits hij 25minuten voorlag op de 2de ook niet echt iets om druk over te maken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe lek de band van Armstrong was en hoe problematisch dat was.
Olano moest een kilometer of 2 op een leegloper rijden, uiteindelijk klinkt dat dramatischer dan het was en stelde dat niet zo heel veel voor.
En hij kon hem op dat moment oppompen en het was een afloper. Hij heeft dus niet 10 mijl op een platte band gereden, maar ideaal was het niet. Maar het is natuurlijk gewoon een inschatting zijn geweest wat sneller was, of de binnenband vervangen, wat bij hem iets langer zal duren dan bij een fulltime mtb-er, of doorrijden met een afloper.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:04 schreef Devpartner het volgende:
[..]
op 16km van het einde had ie zen lekke band, had er even naar gekeken maar besloot om er maar op verder te rijden. Vermits hij 25minuten voorlag op de 2de ook niet echt iets om druk over te maken.
quote:Armstrong lichtgewond bij val
**Lance Armstrong heeft opgegeven in de
Ronde van Californië.De Amerikaan van
RadioShack kwam al vroeg in de vijfde
rit ten val en blesseerde zich daarbij
aan zijn elleboog.Hij liet zich eerst
nog wel door de ronde-arts behandelen,
maar staakte even later toch de strijd.
"Ik probeerde door te fietsen,maar ik
kon door mijn dikke oog nauwelijks zien
en had pijn aan mijn elleboog.Gelukkig
is er niets gebroken.Ik zal gauw weer
op de fiets zitten",aldus Armstrong.
Het was toch al geen goede 20 mei voor
de zevenvoudig Tour-winnaar.Eerder op
de dag beschuldigde z'n oud-ploeggenoot
Floyd Landis hem en zijn ploegen van
systematisch dopinggebruik.
quote:
quote:
Zijn opmerkelijkste prestaties in die 9 maanden waren dan ook op Twitter, niet op een fiets.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
Is Dopestrong nu al zo impopulair dat ie 9 maanden geen bump krijgt in z'n topic?
Goed verhaalquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:19 schreef maril het volgende:
http://nos.nl/artikel/158989-de-aswolk-uit-californie.html
The Boss De Klosquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
Is Dopestrong nu al zo impopulair dat ie 9 maanden geen bump krijgt in z'n topic?
quote:Armstrong: "Weet nog niet of ik stop"
Lance Armstrong werd op 35 seconden van Fränk Schleck zesde in de tweede rit in Luxemburg. "Ik denk dat hij zich wel goed voelde", zegt RadioShack-manager Johan Bruyneel.
"Het was een tactische race, met aanvallen op de top van de klim. Schleck en Carrara namen 20 seconden en toen was het voorbij. Maar ik ben tevreden met de teamprestatie en die van Lance."
Armstrong werd aan de finish opgewacht door zijn vriendin en kinderen. Voor zijn familie zou hij op het einde van het seizoen misschien stoppen. "Ik heb nog geen beslissing genomen", zegt de zevenvoudige Tour-winnaar. ""Als het zover is, zal ik het zeggen."
President Armstrong?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:49 schreef SeLang het volgende:
Gokje: hij stopt na de Tour en gaat dan in de politiek.
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
quote:Armstrong maakt van de Ironman 2011 een doel
Lance Armstrong (39) gaat zijn wielercarrière afbouwen, maar nog niet meteen rusten. Volgend jaar is de Amerikaan van de partij op de Ironman in Hawaï. En niet om even te figureren.
Lance Armstrong was in de jaren 80 als tiener een verdienstelijk triatleet, voor hij alles op het wielrennen zette. De draad van die oude liefde neemt hij nu weer op.
"Hij zal er in 2011 bij zijn in Hawaï", zegt coach Chris Carmichael. "Lance is echt superenthousiast, ik denk niet dat hij zich tevreden stelt met een zege in zijn leeftijdscategorie." Armstrong deed in 1991 al eens mee in Hawaï.
Daarna liet Armstrong het zwemmen en het lopen liggen om zich te concentreren op de fiets. Hij werd wereldkampioen en won zeven keer de Tour.
Armstrong zei vorige week dat hij nog één koers (als wierlenner) buiten de VS zou rijden. In januari zal hij deelnemen aan de Tour Down Under, in Australië.
En toen was het ineens gedaan.quote:Armstrong beëindigt carrière per direct
AMSTERDAM - Lance Armstrong stopt per direct met wielrennen. De Amerikaanse zevenvoudig Tourwinnaar zou nog enkele wedstrijden in de Verenigde Staten rijden, maar ziet daar vanaf.
Dat zegt Armstrong in een interview met AP.
De laatste serieuze wedstrijd waaraan Armstrong deelnam was de Tour Down Under in Australië.
De Texaan finishte als 65ste in de wedstrijd die werd gezien als zijn internationale afscheid. De 39-jarige renner geeft aan dat er dit keer geen comeback komt.
quote:Lance Armstrong turns to legendary running coach for Ironman advice
* By VeloNews.com
* Published Mar 22nd 2011 10:07 PM CDT
Armstrong enlists the guidance of Alberto Salazar to help him run a 2:50-2:55 marathon in an Ironman.
Running legend Alberto Salazar has cleared up the question of whether or not Lance Armstrong will be returning to the sport of triathlon. In a recent interview on Competitor Radio, Salazar commented that Armstrong is not only aiming to make a comeback in the sport of triathlon, but he’s looking to do it in a big way.
The two formed a relationship when Armstrong asked Salazar to help pace him in the ING New York Marathon in 2006.
“When he asked me to help pace, obviously I was happy to assist,” Salazar explained. “I was honored. My main goal was to slow him down. It was hard. He wanted to go out a lot faster than we did. I got him to slow down some but we were still out there a little too fast.”
was er met hem vroeger ook niet iets qua doping? iets van speciaal soort met hooghte training icm niet te testen drugs?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:56 schreef SuikerVuist het volgende:
http://velonews.competito(...)ronman-advice_164912
[..]
quote:Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong is zaterdag opnieuw op de fiets gestapt. The Boss werd vijfde in de X-Terra van Ogden in Utah, een offroad-triatlon over 1,5 kilometer zwemmen, 30 kilometer fietsen op de mountainbike en 10 kilometer lopen door het veld.
De 40-jarige Texaan, voor wie het zijn eerste triatlon in 22 jaar was, finishte in 2u29:25 en was daarmee bijna vijf minuten trager dan de Franse winnaar Nicolas Lebrun.
De Amerikaan Tim Deboom, tweevoudig laureaat van de legendarische Ironman van Hawai, strandde op de 31e plaats.
'Het was zwaarder dan ik dacht', verklaarde Armstrong na de wedstrijd. 'Men vraagt me vaak of ik me hier geamuseerd heb en het antwoord is neen. Op 40-jarige leeftijd zou ik ook thuis kunnen blijven en een biertje drinken, maar ik vind het leuk om me met jongeren te meten in een sport die echt leuk is', stelde hij.
quote:Texan fades in run section after hitting head in MTB crash
Although he started the running leg of the XTERRA world championships in second place overall, Lance Armstrong finished well off the podium positions in the Hawaiian event today
The former pro got off to a solid start in the off-road contest, placing fifth in the swim discipline. His time in the 18.3 mile mountainbike was also the fifth fastest, with the combined total putting him into second overall heading into the 6.1 mile trail run.
However he faded dramatically there, with over 60 competitors recording faster times on that leg. A total of 21 of those passed him during the run, dropping him to a final finishing position of 23rd overall. He said afterwards that he had crashed heavily towards the end of the MTB section, banging his head and cracking his helmet.
Austrian pro triathlete Michael Weiss was quickest overall, conceding over two and a half minutes to Armstrong in the swim but taking four minutes eleven seconds out of him on the bike leg and starting the run in the lead.
He posted a time of 43 minutes 54 seconds for the running section to complete the championships in exactly two hours 27 minutes.
South African Dan Hugo was 33 seconds further back in second place, while the Spaniard Eneko Llanos took third, a further 53 seconds behind.
Armstrong’s overall time was two hours 36 minutes 59 seconds, nine minutes 59 seconds off Weiss’ time. He commented afterwards on his fall. “Tough but fun day today. Went out too hard in the swim, finally got going on the bike but took a nasty spill at the end. Then suffered in the run.”
“Don’t remember the last time I cracked a helmet. In fact, I don’t remember much!”
He finished fifth in the XTERRA event held last month in Utah. He said prior to the world championships that he didn’t have a preconceived finishing position in mind, but entertained thoughts that he could fare strongly.
“I will be happy going out there and giving it my best,” Armstrong said. “Maybe that is top five, maybe it is top 10. It could be better, I don’t know. That is why we have the race so we can find out,” he said, according to AP.
“I’d be really happy if I won it, so I guess that means I’d be surprised,” he said, when asked if he could triumph. “Shocked is probably too big of a word, or too strong a word, but, yeah, I’d be very pleasantly surprised.”
Afgekocht?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Ongelooflijk dat hij er opeens zo makkelijk vanaf komt! Ben benieuwd wat hierachter zit...
Nou dat wil ik niet zeggen, maar ik vind het toch wel heel opvallend dat na al die getuigenissen van o.a. Landis en Hamilton, en naar je mag aannemen ook een man als Andreu, en wellicht anderen, de hele zaak opeens zonder mededelingen gesloten is...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |