quote:Armstrong geschorst Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Lance Armstrong is wegens doping-aantijgingen van het Amerikaanse antidoping-agentschap USADA per direct geschorst van competitie in triatlons. Dat meldt de Washington Post. De zevenvoudig Tourwinnaar liet zelf weten dat hij onschuldig is. Opnieuw zou het gaan om de periode dat hij wielrenner was. ,,Ik heb nooit gedoped. Ik ben inmiddels 25 jaar atleet en al zo vaak beschuldigd. Maar ik heb meer dan vijfhonderd dopingcontroles gehad. Nooit ben ik positief getest.”
De krant schrijft dat de aanklacht een document is van liefst vijftien pagina’s. Het USADA heeft niet de macht om The Boss te schorsen. Maar als andere wel gemachtigde instanties, zoals de UCI, verder onderzoek inlast, kan dat leiden tot een schorsing. De Internationale Wieler Unie (UCI) heeft laten weten dat het op de hoogte is gebracht door het USADA, maar dat het niets weet van de inhoud van het document. En onthoudt zich van commentaar.
Maja gaat er ook wel om dat Armstrong nog steeds een professionele atleet is die aan het einde van het jaar wel even de strijd ging aangaan met McCormack en co. Als ie schuldig is moet ie gepakt wordenquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:52 schreef Leatherface het volgende:
Moster na de maaltijd.
Dat ik nooit een Armstrong-fan ben geweest zal de meesten hier wel duidelijk zijn, maar laat gaan joh. Zijn Tourzeges ontnemen en dan Ullrich, Zülle, Beloki, Basso en Klöden tot winnaar uitroepen? Die waren wel clean zeker in die dagen?
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten wordenquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:57 schreef Leatherface het volgende:
Als hij schuldig is moet hij wel veroordeeld worden, maar het schrappen van zeges na zoveel jaar zie ik het heil niet van in. Het einde is dan zoek. Je dient dan bijna van een heel decennium de meeste resultaten te wissen, bij wijze van spreken.
Desnoods plaatsen ze voetnoten bij zijn zeges in de erelijst, of sommeren ze hem om de gele truien terug te geven en het prijzengeld terug te storten. Maar dat nu nog ongedaan maken van zeges is allemaal mosterd na de maaltijd.
Zullen we nu eerst maar eens afwachten wat hier de uitkomst van is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten worden
Zal mij benieuwen of ze iets kunnen bewijzen, feit is wel dat Lance echt overal mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagdquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zullen we nu eerst maar eens afwachten wat hier de uitkomst van is.
Zeker ook omdat der Jan en Pantani niet vies waren van de dopequote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jah, daar geef ik je wel gelijk in, vind sowieso dat ze de nummer 1 desnoods schrappen maar dan gewoon geen winnaar uitroepen ipv de 2de winnaar te laten worden
Is toch ook gebeurd bij Riisquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Nee, hij mocht zijn zege behouden. Riis werd wel gevraagd om zijn gele trui terug te geven.quote:
Het gaat ook over 2009-2010:quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tja ik vind dat ze armstrong wel met rust mogen laten. Iedereen in die tijd gebruikte, persoonlijk vind ik het dan niet echt verwijtbaar.
Ineens?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:59 schreef Leatherface het volgende:
Dat vind ik dan weer dom, om dat in je tweede carriere te gaan gebruiken, als het waar is ten minste.
Zal wel wat omkoping bij nodig zijn geweest.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is om meer dan 500 dopingcontroles voor de gek te houden?
Heeft hij een middel wat anderen niet hebben?
Ik zou namelijk niet weten hoe het anders mogelijk is...
Dat lukt de meeste renners in 99% van de gevallen. Alleen Armstrong was ook op dat gebied weer net wat beter dan de rest, dus 100% van de gevallen (is natuurlijk ook genoeg renners gelukt). 'Gewoon' zorgen dat je onopspoorbare middelen / middelen die niet op de dopinglijst staan gebruikt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is om meer dan 500 dopingcontroles voor de gek te houden?
Zit niet in zijn aard om niet voor het hoogst haalbare te gaan. Daarbij zal hij wel gedacht hebben dat het nog steeds normaal was (wellicht was dat het ook), en dat het hem opnieuw moeiteloos zou lukken om ermee weg te komen. Had zelfs de arrogantie zijn verdachte bloedwaarden op internet te zettenquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:11 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, ineens. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, hij is waarschijnlijk vaak de dans ontsprongen, maar om dan in je tweede hoofdstuk nog dat risico te gaan nemen.
Er zijn toch genoeg toprenners gekend die nooit effectief betrapt zijn geweest , maar waarvan door zaken in de rand aan het licht kwam dat ze gedopeerd waren ? Of die zelf bekenden ? Armstrong is niet anders. Alleen is dit opeens misschien wel zijn "Operacion Puerto" waardoor de zaken wél aan het licht komen waarmee hij de dopingcontroleurs voor de gek kon houden ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:37 schreef MOON76 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |