abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 23:16:18 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67990903
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:51 schreef Felagund het volgende:
Volgens Preudhomme is Armstrong gewoon welkom in de Tour de France.
Ja, ASO en de UCI houden nu al jaren een wedstrijdje "Wie controleert de wielersport?", die willen niet dat AFLD ook nog eens gaat meespelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:50:59 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_68232670
quote:
Pound: "Armstrong mocht niet douchen"
di 21/04/09 - Dick Pound, de voormalige voorzitter van het Wereldantidopingagentschap (WADA), mengt zich in de discussie rond Lance Armstrong. "Hij had nooit mogen douchen", zegt de Canadees.
Armstrong kreeg op 17 maart in Zuid-Frankrijk een controleur van het Franse antidopingagentschap AFLD aan de deur. De Amerikaan ging eerst nog douchen en legde zijn test 20 minuten later af. (AP) "Er kan geen twijfel over bestaan: zodra een controleur zich meldt, moet de atleet onder diens toezicht blijven", zegt Pound.

"Armstrong (foto), die zich toch de meeste geteste atleet ter wereld noemt, weet dat."

"Toch vindt hij een uitvlucht om te gaan douchen voor hij zich laat testen."

"In die 20 minuten kun je met een sonde zuivere urine in je blaas aanbrengen, of je kunt massa's water drinken om de urine te verdunnen."

"Het AFLD kan dit beschouwen als een geweigerde test. In dat geval wordt hij geschorst."

"In het beste geval zien ze het als een gemiste controle. Zo kan Armstrong er drie hebben in een periode van 18 maanden. In dat geval wordt hij voorlopig niet geschorst."
'voorlopig nog niet' ...

Misschian kan Theo Bos erop reageren op Twitter.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68232932
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:50 schreef OProg het volgende:

[..]
Misschian kan Theo Bos erop reageren op Twitter.
dat zou meer dan terecht zijn. "Hij verdient een lange schorsing"
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:04:02 #54
14505 OProg
A Life in Music
pi_68233117
quote:
Gedenkteken op plek valpartij Armstrong

MADRID - Het Spaanse dorp Antigüedad heeft een gedenkteken geplaatst als herinnering aan de valpartij van Lance Armstrong vorige maand. De Amerikaan brak daardoor zijn sleutelbeen.

De zevenvoudige Tourwinnaar smakte in maart tijdens de Ronde van Castillië en Léon hard tegen de grond. Hij revalideert nog steeds van de kwetsuur.

De Spaanse sportkrant AS meldde dinsdag dat het gedenkteken bestaat uit een racefiets waarvan het achterwiel is bevestigd aan een steen. Op die steen staat een plaquette met het opschrift ‘Het sleutelbeen van Armstrong’.

Gedenkteken
Het dorp was vijfhonderd jaar eerder al enigszins bekend geworden door een soortgelijk incident. Toen brak een lijkdrager van koning Philips I van Castillië in het gehucht Antiguëdad zijn pols. Destijds werd daarvoor ook al een gedenkteken opgericht.

Het voorval inspireerde de Spaanse schilder Francisco Pradilla tot het maken van een werk, dat nu in het Prado-museum in Madrid hangt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68234563
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

dat zou meer dan terecht zijn. "Hij verdient een lange schorsing"

Zou Armstrong Bos dan ook gaan dwarsliggen zoals bij die Italiaan?
pi_68237464
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik begin echt Armstrong-moe te worden zeg...
pi_68243742
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef OProg het volgende:

[..]

wanneer gaan we een denksteen plaatsen daar waar Schleck viel in de AGR?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:47:15 #58
67640 SaintOfKillers
pi_68244345
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als ze gedenktekens moeten gaan plaatsen op elke plek waar Schleck al eens is gevallen, dan kunnen ze er meteen een fietsroute door heel Europa van maken .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68252609
Ach laat die spanjaarden toch lekker geld uitgeven aan zo'n nutteloos ding.
Wij hebben er toch geen last van, lijkt me niet dat er nu wielerkoersen langsgaan speciaal om die gedenksteen aan te doen.
pi_68258898
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:36 schreef Dpadnul het volgende:
Ach laat die spanjaarden toch lekker geld uitgeven aan zo'n nutteloos ding.
Wij hebben er toch geen last van, lijkt me niet dat er nu wielerkoersen langsgaan speciaal om die gedenksteen aan te doen.
Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.

"Weet je nog! Die ene keer dat Armstrong hier viel en zijn sleutelbeen brak! Hierdoor kon hij niet zijn 8e Tour winnen."
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68263379
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:04 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.

"Weet je nog! Die ene keer dat Armstrong hier viel en zijn sleutelbeen brak! Hierdoor kon hij niet zijn 8e Tour winnen."
Vanwege deze reden dacht ik na het lezen van de titel van het stukje dat het door gedenkteken door Fransen geplaatst was.
pi_68276531
Hoe is deze onzin de wereld ingekomen?

Armstrong start in de Ronde van Trentino

Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
pi_68276561
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:

Armstrong start in de Ronde van Trentino

Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
Wearabouts niet goed ingevuld?
pi_68276839
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Op de Eyserbosweg moet een gedenkteken komen voor de onverwachte demarrages van Boogerd
  woensdag 22 april 2009 @ 21:56:18 #65
14505 OProg
A Life in Music
pi_68285191
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:

[Upd] Armstrong toch niet in Trentino

Ik had net dezelfde conclusie getrokken. Ik kon er vanmiddag al niks over vinden op zijn site en ik zat de uitslagen van de proloog te bekijken op de site.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:36:17 #66
67640 SaintOfKillers
pi_68346102
quote:
Lance Armstrong ontloopt straf in Frankrijk
Deelname Tour niet meer in gevaar

Het Frans Antidopingagentschap deelde vrijdag mee dat het geen tuchtprocedure zal opstarten tegen de 37-jarige Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong. Een dopingcontroleur had een rapport opgemaakt omdat de zevenvoudige tourwinnaar bij een controle op 17 maart niet steeds onder toezicht bleef.

Armstrong verklaarde dat hij de controleur 20 minuten had laten wachten omdat hij zeker wou zijn van de identiteit van de man. Het Frans Antidopingagentschap besloot donderdag tijdens zijn vergadering in Luik de uitleg van Armstrong te aanvaarden.

De analyse op de bloed- en urinestalen bracht geen onregelmatigheden aan het licht. De analyse op het haarstaal is nog niet afgerond.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:51:18 #67
67640 SaintOfKillers
pi_68668656
quote:
Lance Armstrong wil eigen team starten

Lance Armstrong wil in de nabije toekomst zijn eigen wielerploeg opstarten. Dat zegt de zevenvoudig Tourwinnaar tegen de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport. Armstrong maakt dit jaar zijn rentree bij Astana, de ploeg van zijn oude teambaas Johan Bruyneel.

Nu wil Armstrong echter op eigen benen staan. "Ik wil zowel eigenaar, ploegleider als renner zijn. Wanneer ik mijn eigen team heb, wil ik er ook zelf in rijden. Misschien niet in wedstrijden als de Giro en de Tour, maar alleen wanneer ik daar zin in heb."

In juli hoopt hij meer bekend te kunnen maken. "Hoewel het vanwege de economische crisis en al het dopingnieuws moeilijk is om sponsoren te overtuigen, is de kans dat het project doorgaat groot," aldus Armstrong.
Benieuwd hoe het gaat heten.
pi_68671306
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Iets met Livestrong?
pi_68671364
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Team Livestrong (+sponsornaam) lijkt me.
pi_68671707
sponsor Team Livestrong
  maandag 4 mei 2009 @ 22:15:13 #71
67640 SaintOfKillers
pi_68672320
Hm, het zou me toch niet verbazen indien dit dan de sponsor wordt.
pi_68672592
Amgen!
pi_68674360
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef DutchSL het volgende:
Amgen!
Team Livestrong powered by Amgen

maandag 4 mei 2009 @ 23:31:50 #74
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68676044
Ik las vandaag een quote dat hij liever bij het American Football team van zijn zoontje gaat kijken dan in de alpen de Tour etappes verkennen. Daar blijkt toch niet echt de ambitie uit om de Tour te willen winnen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:29:09 #75
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68679356
De Giro rijdt ie trouwens om Leipheimer aan de zege te helpen. Hij voorziet een zelfde rol voor zichzelf als in de Ronde van Gila afgelopen week. Daar werd Leipi winnaar en Armstrong zelf 2e.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68686197
Z'n fietsen voor de Giro zien er alvast bruut uit:

dinsdag 5 mei 2009 @ 11:52:16 #77
194695 franklop
Fran knock
pi_68686793
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:29 schreef Szura het volgende:
De Giro rijdt ie trouwens om Leipheimer aan de zege te helpen. Hij voorziet een zelfde rol voor zichzelf als in de Ronde van Gila afgelopen week. Daar werd Leipi winnaar en Armstrong zelf 2e.
Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:04:37 #78
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68693758
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:52 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:P
Nee ik ook niet Maar Leipo heeft wel een meesterknecht dan zeg .
Toch zie ik hem die ronde nooit winnen, gewoon omdat het Leipo is en hij nooit een grote ronde gaat winnen .

Die fietsen
pi_68695732
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:37 schreef wimderon het volgende:
Z'n fietsen voor de Giro zien er alvast bruut uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68698028
Geweldig mooie fietsen
Maar welke fiets gaat hij dan gebruiken in de klimtijdrit?
Hij had toch gezegd dat hij een normale fiets met extra tijdritfiets-elementen ging gebruiken? Gaat hij die aan zijn normale fiets schroeven of is er nog een 3e niet onthulde fiets
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:48:35 #81
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68701648
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:04 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee ik ook niet Maar Leipo heeft wel een meesterknecht dan zeg .
Toch zie ik hem die ronde nooit winnen, gewoon omdat het Leipo is en hij nooit een grote ronde gaat winnen .

Die fietsen
ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68712531
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:48 schreef kawotski het volgende:

[..]

ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..
Bij Gerolsteiner heeft hij ook geen goede jaren gekend. Een keer 6e in de Tour en een keer vrij kansloos 12e. Tussendoor wel wat kleinere rondjes gewonnen, maar absoluut niet het niveau wat hij nu heeft.
pi_68779747
Armstrong toch zijn eigen team samen met Bruyneel?

Armstrong wil dat ploegleider Astana overneemt

MILAAN - Ploegleider Johan Bruyneel moet wellicht het volledige team van Astana overnemen als de financiële problemen blijven bestaan. De zevenvoudig tourwinnaar Lance Armstrong zegt dit donderdag in de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport.

Een aantal van zijn teamgenoten heeft vorige maand geen salaris gekregen. Astana wacht een waarschuwing van de internationale wielrenunie UCI.

''Het is geen eenvoudige situatie'', aldus Armstrong. ''Ik krijg geen salaris, maar anderen zoals de masseurs, mecaniciens en renners hebben families die op hen rekenen en die verwachten dat contracten worden gerespecteerd.''

Geen contact

Volgens Armstrong heeft contact met de leiding in Kazachstan tot niets geleid. ''Ze nemen de telefoon niet op. Misschien is alles aan het eind van de maand opgelost, maar anders moet de licentie worden overgedragen aan Bruyneel. Dat lijkt mij de meest logische oplossing.''

Armstrong maakt vanaf komende zaterdag met Astana zijn opwachting in de Ronde van Italië.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68780478
Dat komt wel weer heel toevallig lekker uit allemaal, meneer Armstrong verklaart een eigen ploeg te willen en prompt komt het team waar hij voor rijdt in "financiele problemen".
En Lance, de vrijwilliger in de ploeg gaat wel even vertellen wie wat moet doen. Benieuwd hoeveel van zijn geld gaat zitten in "de overname van de ploeg door Bruyneel".
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:19:13 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68792500
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:27 schreef Guard het volgende:
Dat komt wel weer heel toevallig lekker uit allemaal, meneer Armstrong verklaart een eigen ploeg te willen en prompt komt het team waar hij voor rijdt in "financiele problemen".
En Lance, de vrijwilliger in de ploeg gaat wel even vertellen wie wat moet doen. Benieuwd hoeveel van zijn geld gaat zitten in "de overname van de ploeg door Bruyneel".
Lees: geld van z'n stichting
pi_68822810
De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Armstrong en Bruyneel zouden al klaar staan om het team over te nemen, met Contador die dan weer naar Caisse zou trekken als Valverde geschorst wordt. Dit alles nog vóór de Tour.
pi_68822911
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:
De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Armstrong en Bruyneel zouden al klaar staan om het team over te nemen, met Contador die dan weer naar Caisse zou trekken als Valverde geschorst wordt. Dit alles nog vóór de Tour.
Dat laatst vind ik dan wel weer positief: de favorieten van de tour meer spreiden over verschillende teams.
Je hebt dan toch drie sterke blokken in de Tour.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:12:13 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_68825797
Ze gaan er wel erg makkelijk vanuit dat de Kazachen de licentie afdragen, zonder licentie geen ploeg die de Tour mag rijden.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:32:10 #89
67640 SaintOfKillers
pi_68826388
Er zullen dan wel genoeg truukjes zijn om elders aan een licentie te raken en met een volledig nieuwe ploeg te beginnen (met dezelfde mensen).
pi_68840184
Aha, zo zit het dus kennelijk: Bruyneel wil Vino er niet terug bij, de Kazakken wel en draaien daarom de geldkraan dicht.
pi_68841372
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:12 schreef Ericr het volgende:
Ze gaan er wel erg makkelijk vanuit dat de Kazachen de licentie afdragen, zonder licentie geen ploeg die de Tour mag rijden.
Is toch ook toen der tijd met Manolo Saiz en Stanga gebeurd. Wilde de licentie ook niet afstaan die op hun BV stond. Van Gerwen heeft het uiteindelijk toch geregeld gekregen dat die PT licentie op zijn naam kwam en dus Milram voort kon blijven gaan. Indien niet had Milram niet meer bestaan en had Stanga nog steeds die licentie waar die niks mee kon.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:46:28 #92
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68846362
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
Aha, zo zit het dus kennelijk: Bruyneel wil Vino er niet terug bij, de Kazakken wel en draaien daarom de geldkraan dicht.
Het blijft een vaag zootje met die Kazachen hoor
pi_69107379
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
pi_69108604
Hij kan gewoon niet beter. Niet meer dan logisch na een sleutelbeenbreuk. Heeft 3 weken niet goed (voluit) kunnen trainen.

Heb het gevoel dat Armstrong echt niet voor de tourzege gaat maar gewoon wil kijken waar hij staat. Mocht hij tijdens de tour goed presteren dan zie ik hem volgend jaar wel weer koersen met een eigen team.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:28:11 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69138084
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
Een ritzege boeken

Zelf denk ik dat ie nog beter kan. Het valt me nog mee dat ie niet compleet voorbij wordt gefietst. Zijn verlies is nog niet eens zo groot.
pi_69140912
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Dat rondje was ook in zeer zuurstofarm gebied. Dus armstrong heeft daar wel een enorm genetisch voordeel tegenover een type als horner.

Maar volgens Bruyneel begint armstrong zich beter en beter te voelen... dus voor de tour zal hij wel meespelen denk ik
  maandag 18 mei 2009 @ 09:00:29 #97
40566 Ericr
Livewrong
pi_69141077
Armstrongs terugkeer is een beetje vergelijkbaar met die van Lemond in 1989 (hij was al begonnen met koersen in 1988). Ook al waren de omstandigheden voor de terugkeer natuurlijk wel totaal verschillend. Armstrong bewust gestopt, Lemond tijdelijk gestopt vanwege een berg hagel in zijn lichaam.

Lemond reed in de Giro van 1989 vrij anoniem mee, tot de laatste etappe waar hij tweede werd. Die laatste etappe was een tijdrit. Zou me niks verbazen als Armstrong in de lange tijdrit zich serieus wil testen om daarna in de bergritten uit te bollen.

Lemond kwam in de Giro op een 39ste plek uit in 1989 en won de Tour hetzelfde jaar.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:07:33 #98
127004 maril
Smeetsfan
pi_69141219
Maar het is natuurlijk ook een groot voordeel voor Armstrong als iedereen denkt dat hij de top niet meer haalt.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_69141950
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:07 schreef maril het volgende:
Maar het is natuurlijk ook een groot voordeel voor Armstrong als iedereen denkt dat hij de top niet meer haalt.
Hoezo? Dat men hem maar laat rijden, onder het mom van: "die ouwe kan toch niet meer zoveel als vroeger"?
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 mei 2009 @ 12:41:02 #100
862 Arcee
Look closer
pi_69550555
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:00 schreef Ericr het volgende:
Lemond kwam in de Giro op een 39ste plek uit in 1989 en won de Tour hetzelfde jaar.
En hóé! Mooiste sportmoment ooit, wat mij betreft. Het gevecht in de afsluitende tijdrit met Fignon.

Wat Armstrong betreft. Tsja, wat moet je er van denken? 13e in de lange tijdrit, 12e in het algemeen klassement... ik verwacht eigenlijk ook zoiets in de Tour.

Al hoop ik natuurlijk op een gevecht om het geel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')