abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 april 2009 @ 04:08:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_67917335
PARIJS (ANP) - De Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong vreest dat hij dit seizoen niet kan meedoen aan de Tour de France. De zevenvoudig winnaar heeft vrijdag laten weten dat het Franse antidopingbureau AFLD hem mogelijk verhindert aan de start te verschijnen.

,,Dat is heel wel denkbaar'', zei de 37-jarige renner in een videoboodschap om de website van zijn stichting ter bestrijding van kanker. De AFLD dreigt met een disciplinaire maatregel omdat Armstrong ,,niet heeft voldaan aan de verplichting onder direct en permanent toezicht te blijven van een dopingcontroleur.''

Deze kwam hem vorige maand in zijn Zuid-Franse residentie opzoeken om urine, bloed en haar af te nemen. Armstrong verklaarde dat hij even was gaan douchen, terwijl zijn ploegleider Johan Bruyneel (Astana) de identiteit van de 'ongenode gast' controleerde bij de internationale wielerfederatie (UCI). ,,Hij was nogal vreemd en alleen. Het zag er verdacht uit'', zei Armstrong

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 april 2009 @ 08:13:25 #2
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67917791
Ik dnk dat McQuaid die Fransen nog wel eens flink de oren zal wassen.
pi_67918509
Lol, had nieuw topic aangemaakt Maar deze is er dus al.
pi_67919483
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:02 schreef Elwood1802 het volgende:
Lol, had nieuw topic aangemaakt Maar deze is er dus al.
Er is inmiddels ook al een 3e topic aangemaakt
(Komt omdat Tong dit topic niet in het wielrenfilter heeft gezegd -ik had er ook al bijna eentje aangemaakt )

Maar goed, ontopic; Armstrong kan zich dus op de Vuelta gaan richten
pi_67919951
Vooruit deze dan, volgende keer gewoon verder in een topic in het juiste filter.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:11:32 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67920839
Zoals ik al zei in dat andere topic: als hij meedoet en de top-10 haalt na zo'n lange pauze dan is het een held
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_67922082
tvp
pi_67922922
http://www.livestrong.com(...)-response-drug/5345/

Armstrong met een update. Hij gaat er al bijna van uit dat hij de Tour niet mag rijden.
pi_67926590
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Ericr het volgende:

Armstrong met een update. Hij gaat er al bijna van uit dat hij de Tour niet mag rijden.
als ik hem was reed ik alles behalve de Tour. Die Fransen verdienen al die aandacht (qua inkomsten) simpelweg niet
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_67928973
tvp
pi_67929302
De vraag is dan hoe de andere renners reageren.
Als ze het met Armstrong eens zijn rijden ze allemaal geen tour.
Maar als ze echt een einde willen aan het doping gebruik dan moeten ze wel met de regels leren leven.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:55:49 #12
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_67930090
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 08:13 schreef DrDarwin het volgende:
Ik dnk dat McQuaid die Fransen nog wel eens flink de oren zal wassen.
Die Fransen zijn anders samen met het CONI wel de enige die moeite doen om renners te pakken en erin slagen om deftige dopingzondaars te grazen te nemen. Als het van de UCI en McQuaid afhang verdween alles zoals in de tijd van Heintje mooi in hun doofpotje ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_67931770
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Die Fransen zijn anders samen met het CONI wel de enige die moeite doen om renners te pakken en erin slagen om deftige dopingzondaars te grazen te nemen. Als het van de UCI en McQuaid afhang verdween alles zoals in de tijd van Heintje mooi in hun doofpotje ...
Of zoals met de OS, waar nog steeds zoveel staaltjes zoek zijn.
pi_67931852
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:58 schreef Ericr het volgende:

Wil hij hem dan wel rijden vraag ik me af... als hij de "fransen" zo uitnodigt om hem te weren
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_67931874
dubbel post
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:09:18 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_67932440
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:26 schreef Colnago het volgende:
De vraag is dan hoe de andere renners reageren.
Als ze het met Armstrong eens zijn rijden ze allemaal geen tour.
Maar als ze echt een einde willen aan het doping gebruik dan moeten ze wel met de regels leren leven.
Ik vind dit eigenlijk niet echt iets met regels te maken hebben, ik heb het gevoeld dat het meer te maken heeft met een gebrek aan organisatie en strak regelen aan Franse kant...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_67933130
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ze zijn wel erg geobsedeerd door Armstrong. Als ze slim zijn laten ze die lekker met rust, die pakken ze toch niet
pi_67933282
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:09 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk niet echt iets met regels te maken hebben, ik heb het gevoeld dat het meer te maken heeft met een gebrek aan organisatie en strak regelen aan Franse kant...
Het lijkt mij logisch dat een controleur een renner niet meer uit het oog verliest nadat hij zich bekend heeft gemaakt.
Dat het allemaal zover heeft moeten komen is natuurlijk wel triest maar dat komt toch echt door de renners (of hun ploegleiding/sponsor) zelf.
Vrijwel elke renner is gepakt of heeft toegegeven te hebben gebruikt dus die sport is ongeloofwaardig geworden.
Ik heb er wel begrip voor ( als ze niet presteren trapt en ze eruit) maar mijn lol is er wel vanaf na al die jaren van het overhoop gooien van klassementen na doping gebruik.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:52:02 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_67933709
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het lijkt mij logisch dat een controleur een renner niet meer uit het oog verliest nadat hij zich bekend heeft gemaakt.
Dus als er iemand met halve papieren opduikt die toestemming geeft even te douchen, waarschijnlijkk omdat de communicatie rampzalig is en er komt deze toestant uit na de 23e controlle is het de puur de schuld van de renner?
quote:
Vrijwel elke renner is gepakt of heeft toegegeven te hebben gebruikt dus die sport is ongeloofwaardig geworden.
In andere sporten vegen ze alles onder het tapijt, dat is qua gebruiken niet anders dan in het wielrennen. Alleen als je een gepodeerde Chinees bent raken ze je stalen gewoon kwijt en blijf je de held, in het wielrennen ben je de lul. Andere sporten zijn net zo vol van doping, of zelfs nog wel erger bij het gebrek aan controlle. Dat is nu eenmaal inherent aan topsport.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_67934190
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus als er iemand met halve papieren opduikt die toestemming geeft even te douchen, waarschijnlijkk omdat de communicatie rampzalig is en er komt deze toestant uit na de 23e controlle is het de puur de schuld van de renner?
Iedereen weet dat je verdacht bent als je uit het oog van de controleur verdwijnt.
Je zou dus denken dat Armstrong gewacht zou hebben met die douche totdat men wist of die controle in orde was.
Verder zeggen die 23 controles niet zoveel als je weet dat Museeuw, Zabel (laat ik maar ploegen noemen dat gaat sneller) T Mobile, Festina, TVM, PDM............( vrijwel) nooit betrapt zijn tijdens controles.
quote:
In andere sporten vegen ze alles onder het tapijt, dat is qua gebruiken niet anders dan in het wielrennen. Alleen als je een gepodeerde Chinees bent raken ze je stalen gewoon kwijt en blijf je de held, in het wielrennen ben je de lul. Andere sporten zijn net zo vol van doping, of zelfs nog wel erger bij het gebrek aan controlle. Dat is nu eenmaal inherent aan topsport.
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat er bij het wielrennen ook genoeg onder het tapijt geschoven wordt.
Ik denk dan alleen al maar aan Pantani die na een beenbreuk ineens een hematocrietwaarde bleek te hebben van 60%.
Als ze dat in het ziekehuis wel kunnen ontdekken dan zou je toch denken dat ze dat tijdens een controle ook zien?
Nou kan het zijn dat EPO renners veel water dronken na de koers en voor de controle en dat dat niet mogelijk was na die beenbreuk en o.a. daarom mag een renner niet even in z'n uppie zijn bij zo'n huisbezoek.
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:16:10 #21
14505 OProg
A Life in Music
pi_67934379
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:10 schreef Colnago het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je verdacht bent als je uit het oog van de controleur verdwijnt.
Je zou dus denken dat Armstrong gewacht zou hebben met die douche totdat men wist of die controle in orde was.
Verder zeggen die 23 controles niet zoveel als je weet dat Museeuw, Zabel (laat ik maar ploegen noemen dat gaat sneller) T Mobile, Festina, TVM, PDM............( vrijwel) nooit betrapt zijn tijdens controles.
[..]
Dus het mislukken van nummer 24 zegt ook niet zoveel.
quote:
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat er bij het wielrennen ook genoeg onder het tapijt geschoven wordt.
Ik denk dan alleen al maar aan Pantani die na een beenbreuk ineens een hematocrietwaarde bleek te hebben van 60%.
Als ze dat in het ziekehuis wel kunnen ontdekken dan zou je toch denken dat ze dat tijdens een controle ook zien?
Nou kan het zijn dat EPO renners veel water dronken na de koers en voor de controle en dat dat niet mogelijk was na die beenbreuk en o.a. daarom mag een renner niet even in z'n uppie zijn bij zo'n huisbezoek.
Ik denk toch wel dat Pantani altijd op de grens heeft gezet qua hermatocrietwaarde om eerlijk te zijn.
Tuurlijk ben ik het met je eens dat het reglementair moet gebeuren allemaal, maar ik heb in de situatie Armstrong sterk het vermoeden dat de problemen gewoon voor het overgrote deel bij de controleur zit en ze hem aan het naaien zijn.
pi_67935888
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:16 schreef OProg het volgende:

Ik denk toch wel dat Pantani altijd op de grens heeft gezet qua hermatocrietwaarde om eerlijk te zijn.
Tuurlijk ben ik het met je eens dat het reglementair moet gebeuren allemaal, maar ik heb in de situatie Armstrong sterk het vermoeden dat de problemen gewoon voor het overgrote deel bij de controleur zit en ze hem aan het naaien zijn.
Iedereen weet dat Armstrong gebruikt heeft want anders kon hij niet sneller klimmen dan de beste klimmer die wel bewezen gebruikte en anders kon hij niet harder in een tijdrit rijden dan de beste tijdrijders die wel bewezen gebruikten en anders kon hij het niet 3 weken volhouden tegen al die anderen die wel bewezen gebruikten.
Het gaat er alleen om dat hij nooit gepakt is en al die anderen wel en dat zit die Fransen niet lekker.
Audaces fortuna juvat
pi_67937409
er is pas na festina een gezondheidslimiet gezet op de hematocriet waarden. Daarmee dat pantani en riis konden rondrijden met belachelijk hoge waarden.

Als de controleur toestemming geeft moet hij achteraf niet mekkeren. Tevens vind ik het zowiezo niet kunnen dat een controleur alleen komt!! zo is het zowiezo woord tegen woord en verliest de tegenpartij (in dit geval armstrong) zijn verdediging door een dubieuze lek naar de pers, door een dubieuze LAATtijdige klacht van het lab die initeel niet op papier stond maar pas ontstond nadat de testen negatief bleken te zijn.
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:10:43 #24
pi_67937429
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ze zijn wel erg geobsedeerd door Armstrong. Als ze slim zijn laten ze die lekker met rust, die pakken ze toch niet
Waarom niet ? Hij heeft onregelmatigheden begaan ... Pakken die hap waar je kan ! Hij had maar zo dom niet moeten zijn om te gaan douchen als er een controleur was. Of hij had een reden om te "douchen" natuurlijk.

Het is niet omdat meneer 7x de Tour gewonnen heeft dat ie boven alles staat hé ... Meer nog , het is logisch dat je dan méér gecontroleerd wordt ...
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:12:52 #25
pi_67937475
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:07 schreef Colnago het volgende:

[.
Het gaat er alleen om dat hij nooit gepakt is en al die anderen wel en dat zit die Fransen niet lekker.
Dat kan toch niemand lekker zitten ? Van iedereen die achter hem eindigde in de Tour weet je ondertussen inderdaad dat ze pakten. Ofwel omdat ze gepakt zijn ofwel omdat het aan het licht kwam in een of andere dopingzaak (Ullrich, Basso ect, ...)

Als je dan sneller rijdt kom je ofwel van Mars, ofwel heb je ook ...
pi_67937513
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waarom niet ? Hij heeft onregelmatigheden begaan ... Pakken die hap waar je kan ! Hij had maar zo dom niet moeten zijn om te gaan douchen als er een controleur was. Of hij had een reden om te "douchen" natuurlijk.

Het is niet omdat meneer 7x de Tour gewonnen heeft dat ie boven alles staat hé ... Meer nog , het is logisch dat je dan méér gecontroleerd wordt ...
Nou en? Als er zon briezende fransman staat die woedend staat te schuimen als een cappucino en niet normaal over komt zou ik ook denken, laat even zien wie je bent. En als die papieren erg onduideijk zijn geef je je shit (urine & bloed) toch ook niet weg?

En sinds wanneer is het zo dat als iemand minder dan jouw presteert en die wel dope gebruikt jij zelf ook direct als dopingzondaar wordt aangezien? Zo zijn er dan in vele verscheidene takken van sport meer mensen 'vals of niet' te beschuldigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 april 2009 @ 23:15:12 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_67937537
Armstrong kon net lopen en werd op zijn 21ste wereldkampioen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:19:17 #28
pi_67937634
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou en? Als er zon briezende fransman staat die woedend staat te schuimen als een cappucino en niet normaal over komt zou ik ook denken, laat even zien wie je bent. En als die papieren erg onduideijk zijn geef je je shit (urine & bloed) toch ook niet weg?

En sinds wanneer is het zo dat als iemand minder dan jouw presteert en die wel dope gebruikt jij zelf ook direct als dopingzondaar wordt aangezien? Zo zijn er dan in vele verscheidene takken van sport meer mensen 'vals of niet' te beschuldigen.
Dus jij gelooft oprecht dat iemand die een voor drie kwart volledig gedopeerd peloton (en dan alleen nog van degene waar we het bewezen van weten) zeven jaar op rij ronduit belachelijk maakt en naar huis rijdt dat zelf zuiver kan doen ?

Zoals ik zeg, dan kom je dus van Mars ...

Even goed mogelijk dat Lance ze allemaal ook naar huis had gereden als ze allemaal zuiver waren , maar als al de andere toppers pakten en jij rijdt ze naar huis , dan ben je zelf 'even zuiver' op de graat hoor ...

Trouwens, als ik morgen van een agent vind dat zijn papieren onduidelijk zijn al hij mij wil beboeten en gewoon door rij , dan heb ik nadien ook een serieus probleem hoor ... In zo'n geval wacht je gewoon af tot hij kan bewijzen wie hij is ...
pi_67942034
Armstrong is natuurlijk niet roomser dan de paus, maar om jezelf als Armstrong zijnde in Frankrijk te gaan prepareren zou natuurlijk erg dom zijn.
  zondag 12 april 2009 @ 06:50:19 #30
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67942580
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:07 schreef Colnago het volgende:

[..]

Iedereen weet dat Armstrong gebruikt heeft want anders kon hij niet sneller klimmen dan de beste klimmer die wel bewezen gebruikte en anders kon hij niet harder in een tijdrit rijden dan de beste tijdrijders die wel bewezen gebruikten en anders kon hij het niet 3 weken volhouden tegen al die anderen die wel bewezen gebruikten.
In jouw ogen is hij dus guilty untill proven innocent.

Ik weet niet of Lance 'gebruikt' heeft, uitgaande van de uitslagen van tests moet je er van uitgaan dat hij dat niet heeft gedaan.
Armstrong is en blijft een apart geval in het wielrennen, maar ik heb 'm op momenten toch echt zien lijden op de fiets, iets dat ik van bijvoorbeeld Miguel Indurain niet kan zeggen.
pi_67942808
quote:
Op zondag 12 april 2009 06:50 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik weet niet of Lance 'gebruikt' heeft, uitgaande van de uitslagen van tests moet je er van uitgaan dat hij dat niet heeft gedaan.

Mwah, je hebt natuurlijk nog de staaltjes van 1999 die op EPO zijn getest, en waar juridisch niets mee gedaan kon worden.
En ook Museeuw, Basso, Ullrich etc. zijn nooit positief getest, maar hebben wel gebruikt. De tests zijn niet waterdicht, en die mannen zijn alleen maar gepakt doordat justitie er achteraan zit.

En wat Joost zegt.
  zondag 12 april 2009 @ 08:52:58 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67942822
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dus jij gelooft oprecht dat iemand die een voor drie kwart volledig gedopeerd peloton (en dan alleen nog van degene waar we het bewezen van weten) zeven jaar op rij ronduit belachelijk maakt en naar huis rijdt dat zelf zuiver kan doen ?

Even goed mogelijk dat Lance ze allemaal ook naar huis had gereden als ze allemaal zuiver waren , maar als al de andere toppers pakten en jij rijdt ze naar huis , dan ben je zelf 'even zuiver' op de graat hoor ...

Trouwens, als ik morgen van een agent vind dat zijn papieren onduidelijk zijn al hij mij wil beboeten en gewoon door rij , dan heb ik nadien ook een serieus probleem hoor ... In zo'n geval wacht je gewoon af tot hij kan bewijzen wie hij is ...
Mwa, van de buitenkant was toch vrij zichtbaar dat de sterkte van Armstrong ook zat in zijn team en (mede daardoor) het hele peleton te intimideren en te verlammen.

Het was echt een vorst. Een heerser.

Ik heb vaak ook nagedacht over de mogelijkheid op doping maar Armstrong deed gewoon dingen die niemand anders deed. Hij benaderde de sport op een wijze die niet veel andere wielrenners deden en doen (dan zeggen die zgn. heldhaftige slapjanussen dat ze het er niet voor over hebben). Hij begreep gewoon wat het is om een professional te zijn en daar veel geld mee te verdienen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2009 @ 09:24:20 #33
132605 kawotski
Il Dottore
pi_67943007
quote:

[..]

Die iemand die rijdt het peloton in al die uren die ze door Frankrijk crossen gedurende wekenlang hooguit op een paar minuten. Die iemand die traint daarvoor elke berg minimaal 5x, de tijdrit minimaal 5x.. Het belachelijk maken zit m volgens mij nog altijd in de tactiek. Wat Landis deed in zijn laatste Tour dat was een staaltje van onzuiver zijn maar Lance.. als die onzuiver zou zijn (en de rest zuiver) dan rijd hij het peloton tijdens een Tour op minstens een uur afstand.
  zondag 12 april 2009 @ 09:38:35 #34
127004 maril
Smeetsfan
pi_67943121
Hij moet gewoon de ronde niet rijden , maar de ronde van spanje.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_67943506
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:38 schreef maril het volgende:
Hij moet gewoon de ronde niet rijden , maar de ronde van spanje.
En dan gaan voor het WK en WK TT
pi_67946538
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:09 schreef Devpartner het volgende:
er is pas na festina een gezondheidslimiet gezet op de hematocriet waarden. Daarmee dat pantani en riis konden rondrijden met belachelijk hoge waarden.
Sluit Indurain ook niet uit.
quote:
Als de controleur toestemming geeft moet hij achteraf niet mekkeren. Tevens vind ik het zowiezo niet kunnen dat een controleur alleen komt!! zo is het zowiezo woord tegen woord en verliest de tegenpartij (in dit geval armstrong) zijn verdediging door een dubieuze lek naar de pers, door een dubieuze LAATtijdige klacht van het lab die initeel niet op papier stond maar pas ontstond nadat de testen negatief bleken te zijn.
Inderdaad wel vreemd dat zo'n controleur alleen komt maar dat is in Nederland ook zo.
Ik heb wel eens zo'n controleur bezig gezien op tv die sportets voor de O.S. kwam controleren.
Audaces fortuna juvat
pi_67946574
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat kan toch niemand lekker zitten ? Van iedereen die achter hem eindigde in de Tour weet je ondertussen inderdaad dat ze pakten. Ofwel omdat ze gepakt zijn ofwel omdat het aan het licht kwam in een of andere dopingzaak (Ullrich, Basso ect, ...)

Als je dan sneller rijdt kom je ofwel van Mars, ofwel heb je ook ...
Inderdaad en vrwijel al zijn meesterknechten zijn ook gepakt nadat ze uit zijn ploeg waren gestapt dus.......
Audaces fortuna juvat
pi_67946724
quote:
Op zondag 12 april 2009 06:50 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Armstrong is en blijft een apart geval in het wielrennen, maar ik heb 'm op momenten toch echt zien lijden op de fiets, iets dat ik van bijvoorbeeld Miguel Indurain niet kan zeggen.
Alle renners gebruiken is mijn ervaring.
Had jij verwacht dat zo'n Maarten Ductrot of zo'n Peter Winnen zouden gebruiken?
Of wat dacht je van Zabel die tcoh wel heel erg veel controles heeft gehad met zijn overwinningen of Brochard die wereld kampioen werd voor van Bon en later toegaf dat hij aan de dope zat.
Nogmaals, ik snap het wel want de ploegen zetten de renners voor het blok (denk maar aan T Mobile) maar of het leuk is om elke keer weer hele klassementen te zien sneuvelen?
Audaces fortuna juvat
  zondag 12 april 2009 @ 13:10:04 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67946845
Het gaat gewoon over intenties. Alle renners worden getest met de intentie om te kijken of ze gedopeerd zijn of niet. AFLD gaat naar Armstrong met de stelling dat hij gedopeerd is en dat ze 't alleen moeten proberen bewijzen en als dat niet lukt, zoeken ze wel een komma om te neuken, zodat ze hem toch ergens mee kunnen pesten.

Een antidopingbureau dat zich door niets of niemand laat intimideren is goed bezig. Een antidopingbureau dat zich door niets of niemand laat intimideren om de eigen verborgen (nou ja, verborgen) agenda uit te werken is slecht bezig.

AFLD is overduidelijk een voorbeeld van optie twee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67947257
Dit is wel een goed verhaal vind ik.
Ook is de reactie van Jo Plackeart wel grappig, die is achteraf toch niet zo onschuldig.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/35727
Audaces fortuna juvat
  zondag 12 april 2009 @ 14:17:30 #41
40566 Ericr
Livewrong
pi_67948523
quote:

[..]

Die agent neemt geen bloed af, knipt geen stuk haar af en wil geen buisje urine hebben. Dit is toch wel iets anders dan een snelheidscontrole. Als een controle opeens op een totaal andere wijze wordt uitgevoerd dan normaal dan is het toch niet zo vreemd dat er vraagtekens bij wordt gezet?

Straks komt de eerste beste debiel langs en vraagt of hij van een renner wat bloed, urine en haar mag hebben. Ook voor controleurs gelden regels neem ik aan en gelet op het delicate waar het hier om gaat mag je ook van testers enige professionaliteit verwachten.

Maar goed laat ze vooral Armstrong een sanctie geven, als je 25 keer niks kan vinden moet je een 26ste keer toch wat anders verzinnen om iemand er bij te lappen.
pi_67948847
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die agent neemt geen bloed af, knipt geen stuk haar af en wil geen buisje urine hebben. Dit is toch wel iets anders dan een snelheidscontrole. Als een controle opeens op een totaal andere wijze wordt uitgevoerd dan normaal dan is het toch niet zo vreemd dat er vraagtekens bij wordt gezet?

Straks komt de eerste beste debiel langs en vraagt of hij van een renner wat bloed, urine en haar mag hebben. Ook voor controleurs gelden regels neem ik aan en gelet op het delicate waar het hier om gaat mag je ook van testers enige professionaliteit verwachten.

Maar goed laat ze vooral Armstrong een sanctie geven, als je 25 keer niks kan vinden moet je een 26ste keer toch wat anders verzinnen om iemand er bij te lappen.
Kan het eigenlijk dat stel dat het gebeurt. Een simpel figuur die niks met die dopingbureau heeft te maken doet zich voor als controleur, filmt dat stiekum. Krijgt de urine + bloed van armstrong mee. Neemt dat mee naar huis, gooit daar wat in zodat het op epo of whatever lijkt? En stuurd dat + filmpje naar het journaal?

Zou dat .. kunnen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67948950
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan het eigenlijk dat stel dat het gebeurt. Een simpel figuur die niks met die dopingbureau heeft te maken doet zich voor als controleur, filmt dat stiekum. Krijgt de urine + bloed van armstrong mee. Neemt dat mee naar huis, gooit daar wat in zodat het op epo of whatever lijkt? En stuurd dat + filmpje naar het journaal?

Zou dat .. kunnen?
Nee, die controleurs hebben potjes die de renner moet sluiten en daarna kan er niks meer mee gebeuren.
Audaces fortuna juvat
  zondag 12 april 2009 @ 15:06:25 #44
132605 kawotski
Il Dottore
pi_67949889
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:34 schreef Colnago het volgende:

[..]

Nee, die controleurs hebben potjes die de renner moet sluiten en daarna kan er niks meer mee gebeuren.
Dus stuur je wel 1 controleur op pad.. wie vertelt jou of mij dat er daadwerkelijk niks mee gebeurt. Als ze al lekken naar de pers, hoe serieus zijn ze dan bezig met hun werk..
pi_67950736
quote:

[..]

Maar als de agent het bij een waarschuwing laat en je door mag rijden sta jij erop toch een boete te betalen?
pi_67961676
tvp
  zondag 12 april 2009 @ 23:37:22 #47
pi_67964815
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Juist ,maar dat is ook mijn punt niet. Er komt een controleur , men gaat dan blijkbaar zijn identiteit checken omdat ze eraan twijfelen. Kan volgens mij best. Maar Lance gaat in tussentijd gewoon weglopen. Dat kan ook niet. Hij moet zijn urine of bloed of haar niet afgeven tot hij weet of het daadwerkelijk een controleur is, maar hij moet evengoed niet gaan lopen zodat hij een controle kan vervalsen. Gewoon wachten tot je weet wie die vent is kan doodgewoon ook natuurlijk ...

Overigens is de enige die hier vraagtekens bij zet Lance en zijn entourage. Hij bevond zich op Frans grondgebied, dan wordt je verondersteld de wetten van dat land te kennen en had hij moeten weten dat de Franse overheid ook kan controleren. Net zoals dat bv in België ook het geval is ...
  maandag 13 april 2009 @ 00:38:26 #48
40566 Ericr
Livewrong
pi_67966766
Hij heeft aan die kerel gevraagd of het goed was dat hij ging douchen, dat is nog wel eens iets anders dan zomaar weglopen. Die controleur zet daarna ook nog eens op het formulier dat er niks ongewoons was voorgevallen maar de AFLD vindt het nu toch nodig om te gaan zeuren. Komt vrij kinderachtig over.
pi_67989306
Hmmzzz ik ben benieuwd of hij echt niet aan de Tour zal kunnen deelnemen, zou ik best jammer vinden eigenlijk
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67990012
Volgens Preudhomme is Armstrong gewoon welkom in de Tour de France.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 13 april 2009 @ 23:16:18 #51
67640 SaintOfKillers
pi_67990903
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:51 schreef Felagund het volgende:
Volgens Preudhomme is Armstrong gewoon welkom in de Tour de France.
Ja, ASO en de UCI houden nu al jaren een wedstrijdje "Wie controleert de wielersport?", die willen niet dat AFLD ook nog eens gaat meespelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:50:59 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_68232670
quote:
Pound: "Armstrong mocht niet douchen"
di 21/04/09 - Dick Pound, de voormalige voorzitter van het Wereldantidopingagentschap (WADA), mengt zich in de discussie rond Lance Armstrong. "Hij had nooit mogen douchen", zegt de Canadees.
Armstrong kreeg op 17 maart in Zuid-Frankrijk een controleur van het Franse antidopingagentschap AFLD aan de deur. De Amerikaan ging eerst nog douchen en legde zijn test 20 minuten later af. (AP) "Er kan geen twijfel over bestaan: zodra een controleur zich meldt, moet de atleet onder diens toezicht blijven", zegt Pound.

"Armstrong (foto), die zich toch de meeste geteste atleet ter wereld noemt, weet dat."

"Toch vindt hij een uitvlucht om te gaan douchen voor hij zich laat testen."

"In die 20 minuten kun je met een sonde zuivere urine in je blaas aanbrengen, of je kunt massa's water drinken om de urine te verdunnen."

"Het AFLD kan dit beschouwen als een geweigerde test. In dat geval wordt hij geschorst."

"In het beste geval zien ze het als een gemiste controle. Zo kan Armstrong er drie hebben in een periode van 18 maanden. In dat geval wordt hij voorlopig niet geschorst."
'voorlopig nog niet' ...

Misschian kan Theo Bos erop reageren op Twitter.
pi_68232932
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:50 schreef OProg het volgende:

[..]
Misschian kan Theo Bos erop reageren op Twitter.
dat zou meer dan terecht zijn. "Hij verdient een lange schorsing"
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:04:02 #54
14505 OProg
A Life in Music
pi_68233117
quote:
Gedenkteken op plek valpartij Armstrong

MADRID - Het Spaanse dorp Antigüedad heeft een gedenkteken geplaatst als herinnering aan de valpartij van Lance Armstrong vorige maand. De Amerikaan brak daardoor zijn sleutelbeen.

De zevenvoudige Tourwinnaar smakte in maart tijdens de Ronde van Castillië en Léon hard tegen de grond. Hij revalideert nog steeds van de kwetsuur.

De Spaanse sportkrant AS meldde dinsdag dat het gedenkteken bestaat uit een racefiets waarvan het achterwiel is bevestigd aan een steen. Op die steen staat een plaquette met het opschrift ‘Het sleutelbeen van Armstrong’.

Gedenkteken
Het dorp was vijfhonderd jaar eerder al enigszins bekend geworden door een soortgelijk incident. Toen brak een lijkdrager van koning Philips I van Castillië in het gehucht Antiguëdad zijn pols. Destijds werd daarvoor ook al een gedenkteken opgericht.

Het voorval inspireerde de Spaanse schilder Francisco Pradilla tot het maken van een werk, dat nu in het Prado-museum in Madrid hangt.
pi_68234563
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

dat zou meer dan terecht zijn. "Hij verdient een lange schorsing"

Zou Armstrong Bos dan ook gaan dwarsliggen zoals bij die Italiaan?
pi_68237464
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik begin echt Armstrong-moe te worden zeg...
pi_68243742
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef OProg het volgende:

[..]

wanneer gaan we een denksteen plaatsen daar waar Schleck viel in de AGR?
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:47:15 #58
67640 SaintOfKillers
pi_68244345
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als ze gedenktekens moeten gaan plaatsen op elke plek waar Schleck al eens is gevallen, dan kunnen ze er meteen een fietsroute door heel Europa van maken .
pi_68252609
Ach laat die spanjaarden toch lekker geld uitgeven aan zo'n nutteloos ding.
Wij hebben er toch geen last van, lijkt me niet dat er nu wielerkoersen langsgaan speciaal om die gedenksteen aan te doen.
pi_68258898
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:36 schreef Dpadnul het volgende:
Ach laat die spanjaarden toch lekker geld uitgeven aan zo'n nutteloos ding.
Wij hebben er toch geen last van, lijkt me niet dat er nu wielerkoersen langsgaan speciaal om die gedenksteen aan te doen.
Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.

"Weet je nog! Die ene keer dat Armstrong hier viel en zijn sleutelbeen brak! Hierdoor kon hij niet zijn 8e Tour winnen."
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68263379
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:04 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Als Armstrong gestopt is wel. Tenminste, daar zie ik ze wel voor aan.

"Weet je nog! Die ene keer dat Armstrong hier viel en zijn sleutelbeen brak! Hierdoor kon hij niet zijn 8e Tour winnen."
Vanwege deze reden dacht ik na het lezen van de titel van het stukje dat het door gedenkteken door Fransen geplaatst was.
pi_68276531
Hoe is deze onzin de wereld ingekomen?

Armstrong start in de Ronde van Trentino

Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
pi_68276561
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:

Armstrong start in de Ronde van Trentino

Armstrong twittert vrolijk vanuit de Amerikaanse bergen dat hij zwaar aan het trainen is en zou dan in dit rondje wat vandaag al van start is gaan?
Wearabouts niet goed ingevuld?
pi_68276839
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Op de Eyserbosweg moet een gedenkteken komen voor de onverwachte demarrages van Boogerd
  woensdag 22 april 2009 @ 21:56:18 #65
14505 OProg
A Life in Music
pi_68285191
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef wimderon het volgende:

[Upd] Armstrong toch niet in Trentino

Ik had net dezelfde conclusie getrokken. Ik kon er vanmiddag al niks over vinden op zijn site en ik zat de uitslagen van de proloog te bekijken op de site.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:36:17 #66
67640 SaintOfKillers
pi_68346102
quote:
Lance Armstrong ontloopt straf in Frankrijk
Deelname Tour niet meer in gevaar

Het Frans Antidopingagentschap deelde vrijdag mee dat het geen tuchtprocedure zal opstarten tegen de 37-jarige Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong. Een dopingcontroleur had een rapport opgemaakt omdat de zevenvoudige tourwinnaar bij een controle op 17 maart niet steeds onder toezicht bleef.

Armstrong verklaarde dat hij de controleur 20 minuten had laten wachten omdat hij zeker wou zijn van de identiteit van de man. Het Frans Antidopingagentschap besloot donderdag tijdens zijn vergadering in Luik de uitleg van Armstrong te aanvaarden.

De analyse op de bloed- en urinestalen bracht geen onregelmatigheden aan het licht. De analyse op het haarstaal is nog niet afgerond.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:51:18 #67
67640 SaintOfKillers
pi_68668656
quote:
Lance Armstrong wil eigen team starten

Lance Armstrong wil in de nabije toekomst zijn eigen wielerploeg opstarten. Dat zegt de zevenvoudig Tourwinnaar tegen de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport. Armstrong maakt dit jaar zijn rentree bij Astana, de ploeg van zijn oude teambaas Johan Bruyneel.

Nu wil Armstrong echter op eigen benen staan. "Ik wil zowel eigenaar, ploegleider als renner zijn. Wanneer ik mijn eigen team heb, wil ik er ook zelf in rijden. Misschien niet in wedstrijden als de Giro en de Tour, maar alleen wanneer ik daar zin in heb."

In juli hoopt hij meer bekend te kunnen maken. "Hoewel het vanwege de economische crisis en al het dopingnieuws moeilijk is om sponsoren te overtuigen, is de kans dat het project doorgaat groot," aldus Armstrong.
Benieuwd hoe het gaat heten.
pi_68671306
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Iets met Livestrong?
pi_68671364
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Team Livestrong (+sponsornaam) lijkt me.
pi_68671707
sponsor Team Livestrong
  maandag 4 mei 2009 @ 22:15:13 #71
67640 SaintOfKillers
pi_68672320
Hm, het zou me toch niet verbazen indien dit dan de sponsor wordt.
pi_68672592
Amgen!
pi_68674360
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef DutchSL het volgende:
Amgen!
Team Livestrong powered by Amgen

maandag 4 mei 2009 @ 23:31:50 #74
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68676044
Ik las vandaag een quote dat hij liever bij het American Football team van zijn zoontje gaat kijken dan in de alpen de Tour etappes verkennen. Daar blijkt toch niet echt de ambitie uit om de Tour te willen winnen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:29:09 #75
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68679356
De Giro rijdt ie trouwens om Leipheimer aan de zege te helpen. Hij voorziet een zelfde rol voor zichzelf als in de Ronde van Gila afgelopen week. Daar werd Leipi winnaar en Armstrong zelf 2e.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68686197
Z'n fietsen voor de Giro zien er alvast bruut uit:

dinsdag 5 mei 2009 @ 11:52:16 #77
194695 franklop
Fran knock
pi_68686793
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:29 schreef Szura het volgende:
De Giro rijdt ie trouwens om Leipheimer aan de zege te helpen. Hij voorziet een zelfde rol voor zichzelf als in de Ronde van Gila afgelopen week. Daar werd Leipi winnaar en Armstrong zelf 2e.
Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:04:37 #78
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68693758
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:52 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar ik zie Lance geen 2e worden in de Giro..:P
Nee ik ook niet Maar Leipo heeft wel een meesterknecht dan zeg .
Toch zie ik hem die ronde nooit winnen, gewoon omdat het Leipo is en hij nooit een grote ronde gaat winnen .

Die fietsen
pi_68695732
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:37 schreef wimderon het volgende:
Z'n fietsen voor de Giro zien er alvast bruut uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68698028
Geweldig mooie fietsen
Maar welke fiets gaat hij dan gebruiken in de klimtijdrit?
Hij had toch gezegd dat hij een normale fiets met extra tijdritfiets-elementen ging gebruiken? Gaat hij die aan zijn normale fiets schroeven of is er nog een 3e niet onthulde fiets
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:48:35 #81
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68701648
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:04 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee ik ook niet Maar Leipo heeft wel een meesterknecht dan zeg .
Toch zie ik hem die ronde nooit winnen, gewoon omdat het Leipo is en hij nooit een grote ronde gaat winnen .

Die fietsen
ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..
pi_68712531
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:48 schreef kawotski het volgende:

[..]

ging Leipo ook niet beter rijden toen hij bij die befaamde drink(wonder)waterploeg ging rijden..
Bij Gerolsteiner heeft hij ook geen goede jaren gekend. Een keer 6e in de Tour en een keer vrij kansloos 12e. Tussendoor wel wat kleinere rondjes gewonnen, maar absoluut niet het niveau wat hij nu heeft.
pi_68779747
Armstrong toch zijn eigen team samen met Bruyneel?

Armstrong wil dat ploegleider Astana overneemt

MILAAN - Ploegleider Johan Bruyneel moet wellicht het volledige team van Astana overnemen als de financiële problemen blijven bestaan. De zevenvoudig tourwinnaar Lance Armstrong zegt dit donderdag in de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport.

Een aantal van zijn teamgenoten heeft vorige maand geen salaris gekregen. Astana wacht een waarschuwing van de internationale wielrenunie UCI.

''Het is geen eenvoudige situatie'', aldus Armstrong. ''Ik krijg geen salaris, maar anderen zoals de masseurs, mecaniciens en renners hebben families die op hen rekenen en die verwachten dat contracten worden gerespecteerd.''

Geen contact

Volgens Armstrong heeft contact met de leiding in Kazachstan tot niets geleid. ''Ze nemen de telefoon niet op. Misschien is alles aan het eind van de maand opgelost, maar anders moet de licentie worden overgedragen aan Bruyneel. Dat lijkt mij de meest logische oplossing.''

Armstrong maakt vanaf komende zaterdag met Astana zijn opwachting in de Ronde van Italië.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68780478
Dat komt wel weer heel toevallig lekker uit allemaal, meneer Armstrong verklaart een eigen ploeg te willen en prompt komt het team waar hij voor rijdt in "financiele problemen".
En Lance, de vrijwilliger in de ploeg gaat wel even vertellen wie wat moet doen. Benieuwd hoeveel van zijn geld gaat zitten in "de overname van de ploeg door Bruyneel".
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:19:13 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68792500
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:27 schreef Guard het volgende:
Dat komt wel weer heel toevallig lekker uit allemaal, meneer Armstrong verklaart een eigen ploeg te willen en prompt komt het team waar hij voor rijdt in "financiele problemen".
En Lance, de vrijwilliger in de ploeg gaat wel even vertellen wie wat moet doen. Benieuwd hoeveel van zijn geld gaat zitten in "de overname van de ploeg door Bruyneel".
Lees: geld van z'n stichting
pi_68822810
De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Armstrong en Bruyneel zouden al klaar staan om het team over te nemen, met Contador die dan weer naar Caisse zou trekken als Valverde geschorst wordt. Dit alles nog vóór de Tour.
pi_68822911
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:
De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Armstrong en Bruyneel zouden al klaar staan om het team over te nemen, met Contador die dan weer naar Caisse zou trekken als Valverde geschorst wordt. Dit alles nog vóór de Tour.
Dat laatst vind ik dan wel weer positief: de favorieten van de tour meer spreiden over verschillende teams.
Je hebt dan toch drie sterke blokken in de Tour.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:12:13 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_68825797
Ze gaan er wel erg makkelijk vanuit dat de Kazachen de licentie afdragen, zonder licentie geen ploeg die de Tour mag rijden.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:32:10 #89
67640 SaintOfKillers
pi_68826388
Er zullen dan wel genoeg truukjes zijn om elders aan een licentie te raken en met een volledig nieuwe ploeg te beginnen (met dezelfde mensen).
pi_68840184
Aha, zo zit het dus kennelijk: Bruyneel wil Vino er niet terug bij, de Kazakken wel en draaien daarom de geldkraan dicht.
pi_68841372
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:12 schreef Ericr het volgende:
Ze gaan er wel erg makkelijk vanuit dat de Kazachen de licentie afdragen, zonder licentie geen ploeg die de Tour mag rijden.
Is toch ook toen der tijd met Manolo Saiz en Stanga gebeurd. Wilde de licentie ook niet afstaan die op hun BV stond. Van Gerwen heeft het uiteindelijk toch geregeld gekregen dat die PT licentie op zijn naam kwam en dus Milram voort kon blijven gaan. Indien niet had Milram niet meer bestaan en had Stanga nog steeds die licentie waar die niks mee kon.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:46:28 #92
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68846362
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
Aha, zo zit het dus kennelijk: Bruyneel wil Vino er niet terug bij, de Kazakken wel en draaien daarom de geldkraan dicht.
Het blijft een vaag zootje met die Kazachen hoor
pi_69107379
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
pi_69108604
Hij kan gewoon niet beter. Niet meer dan logisch na een sleutelbeenbreuk. Heeft 3 weken niet goed (voluit) kunnen trainen.

Heb het gevoel dat Armstrong echt niet voor de tourzege gaat maar gewoon wil kijken waar hij staat. Mocht hij tijdens de tour goed presteren dan zie ik hem volgend jaar wel weer koersen met een eigen team.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:28:11 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69138084
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me toch af wat hij in de Giro precies aan het doen is. In dat Rondje in New Mexico was hij de betere van Horner als je de berichten mag geloven en Horner doet hier gewoon prominent van voren mee. Zou hij op hartslag aan het rijden zijn tot nu toe of is dit het gewoon met nog wat progressie vanwege zijn sleutelbeenbreuk...?
Een ritzege boeken

Zelf denk ik dat ie nog beter kan. Het valt me nog mee dat ie niet compleet voorbij wordt gefietst. Zijn verlies is nog niet eens zo groot.
pi_69140912
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:42 schreef wimderon het volgende:
Dat rondje was ook in zeer zuurstofarm gebied. Dus armstrong heeft daar wel een enorm genetisch voordeel tegenover een type als horner.

Maar volgens Bruyneel begint armstrong zich beter en beter te voelen... dus voor de tour zal hij wel meespelen denk ik
  maandag 18 mei 2009 @ 09:00:29 #97
40566 Ericr
Livewrong
pi_69141077
Armstrongs terugkeer is een beetje vergelijkbaar met die van Lemond in 1989 (hij was al begonnen met koersen in 1988). Ook al waren de omstandigheden voor de terugkeer natuurlijk wel totaal verschillend. Armstrong bewust gestopt, Lemond tijdelijk gestopt vanwege een berg hagel in zijn lichaam.

Lemond reed in de Giro van 1989 vrij anoniem mee, tot de laatste etappe waar hij tweede werd. Die laatste etappe was een tijdrit. Zou me niks verbazen als Armstrong in de lange tijdrit zich serieus wil testen om daarna in de bergritten uit te bollen.

Lemond kwam in de Giro op een 39ste plek uit in 1989 en won de Tour hetzelfde jaar.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:07:33 #98
127004 maril
Smeetsfan
pi_69141219
Maar het is natuurlijk ook een groot voordeel voor Armstrong als iedereen denkt dat hij de top niet meer haalt.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_69141950
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:07 schreef maril het volgende:
Maar het is natuurlijk ook een groot voordeel voor Armstrong als iedereen denkt dat hij de top niet meer haalt.
Hoezo? Dat men hem maar laat rijden, onder het mom van: "die ouwe kan toch niet meer zoveel als vroeger"?
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 mei 2009 @ 12:41:02 #100
862 Arcee
Look closer
pi_69550555
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:00 schreef Ericr het volgende:
Lemond kwam in de Giro op een 39ste plek uit in 1989 en won de Tour hetzelfde jaar.
En hóé! Mooiste sportmoment ooit, wat mij betreft. Het gevecht in de afsluitende tijdrit met Fignon.

Wat Armstrong betreft. Tsja, wat moet je er van denken? 13e in de lange tijdrit, 12e in het algemeen klassement... ik verwacht eigenlijk ook zoiets in de Tour.

Al hoop ik natuurlijk op een gevecht om het geel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')