James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 08:45 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 08:51 |
![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2009 08:56:20 ] | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 08:59 |
De 3023 had vanochtend vlak voor binnenkomst in Ed een ATB-remming. Even later werd iets gemompeld over een "storing". Storing in je hoofd zeker machinistje ![]() | |
bork | woensdag 8 april 2009 @ 09:00 |
Opfrisser uit de vorige draad ->quote: ![]() | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 09:05 |
In Nederland kun je met de Thalys een stukje 160 rijden, tussen Hoofddorp en Leiden. 't wordt tijd dat we massaal overstappen op ERTMS, zodat we overal harder kunnen dan 140 km/h ![]() | |
Fixers | woensdag 8 april 2009 @ 09:07 |
quote:Je reed langs de file zeker. Maar internet in de trein (bij de NS) vanaf 2013, vertraging van een paar jaar blijkbaar. Tegen 2013 is een wifi verbinding in de trein echt niet relevant meer. | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 09:09 |
Het idee is leuk, maar "too little, too late". Als NS er nog iets mee wil verdienen moeten ze dit jaar al internet aanbieden in alle treinen. Tegen 2013 is 3G en 4G (LTE, WiMAX) allang gemeengoed. | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 09:10 |
Wat rijdt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden als materieel? | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 09:12 |
![]() foto van Spilt | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 09:12 |
quote:Zo vlot zal het ook wel weer niet gaan, maar 3G moet tegen die tijd wel gebruikelijk zijn ja ![]() | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 09:12 |
MarkoAlmelo: als je de 8800 bedoelt (Utrecht Centraal – Woerden – Alphen a/d Rijn – Leiden Centraal), dat is VIRM. | |
bork | woensdag 8 april 2009 @ 09:13 |
quote:Niet bepaald, inschatting was dat de snelste auto 140 reed daar gingen we vlot voorbij, vandaar mijn verbazing ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 09:13 |
quote:DE2 180 ![]() | |
bork | woensdag 8 april 2009 @ 09:13 |
quote:ah, helaas heb ik daar nog nooit in de Thalys gezeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 09:14 |
quote:Van alles: VIRM, DD-AR, SLT, SGMm en Plan V/T om te beginnen. | |
bork | woensdag 8 april 2009 @ 09:22 |
quote:context erbij ![]() | |
TommyGun | woensdag 8 april 2009 @ 09:24 |
quote:Me neither ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 09:27 |
ik heb sowieso nog nooit in een Thalys gezeten. Nergens. ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 8 april 2009 @ 09:36 |
quote:Toch wel grappig gezicht, zo al die ICK bij elkaar. | |
Guppy | woensdag 8 april 2009 @ 09:45 |
quote:moet je maar eens doen! is leuk hoor ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 09:55 |
quote:Ik bedoel de 2000 serie (Utrecht - Den Haag) | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 10:00 |
quote:Wat er in dit kaartje nog mist is een boogje van Amsterdam naar Hamburg. En ik ga volgende week zaterdag voor het eerst met de Thalys ![]() | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 10:39 |
. | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2009 @ 10:56 |
quote:Geen wadjes en V'tjes meer in de Kooi? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2009 @ 10:57 |
quote:Vast niet | |
sander89 | woensdag 8 april 2009 @ 11:07 |
quote:Die moet er zeker nog komen, NL heeft al belachelijk weinig spoor liggen en straks hebben we alleen maar een stukje HSL dat pas naar jaren geklungel werkt. Trouwens dat kaartje klopt ook niet echt, toen ik naar Kopenhagen ging reedt de ICE op sommige stukken in Denemarken ook gewoon 180 km/h. ![]() | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 11:51 |
quote:Scherp, die had ik nog helemaal niet gezien op de foto ![]() | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 11:59 |
quote:Ik heb al vaker met dit idee zitten spelen, en ik kom dan met deze route: route op Google Maps Hij volgt grotendeels bestaand spoor, wat dan (natuurlijk) geüpgrade wordt zodat het hogere snelheden dan 140 km/h aankan. 200 km/h of hoger bij voorkeur. Na de grensovergang wordt er een nieuw stuk spoor aangelegd tot we weer aansluiten op het Duitse net en zo verderkunnen naaar Hamburg. | |
De_Hertog | woensdag 8 april 2009 @ 12:16 |
quote:Dat idee had ik ergens in '95 ook al eens, toen ik in friesland was en me er over verbaasde dat je maar op één manier met de trein daar kon komen.. | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 12:41 |
Lekker schraal trouwens. Ik zat weer eens in een VIRM4 vanochtend. Was al eens eerder gebeurd natuurlijk, en toen had ik me al gestoord aan een spoor alsof er kennelijk een peuk had liggen smeulen op een klaptafeltje ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 8 april 2009 @ 12:44 |
quote:je hebt ook met je zwarte krantenvingers aan het tafeltje gezeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 12:45 |
quote:Het spijt me vreselijk. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2009 @ 12:49 |
Vandaar dat al die treinen dus zo smerig zijn ![]() | |
TommyGun | woensdag 8 april 2009 @ 12:49 |
quote:Dat is een vogeltje, cultuurbarbaar! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 12:53 |
een vogeltje zeg je? ![]() | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 12:57 |
Ja, in VIRM4 zijn vogelmotieven aangebracht op de tafeltjes. Waarom mag Joost weten, maar het zijn vogeltjes. | |
TommyGun | woensdag 8 april 2009 @ 12:58 |
quote:Yup, zie je 't niet? Die zit op een stokje. Las ik toen bij de introductie door Bombardier, kan 't zo niet terug vinden. | |
Brembo | woensdag 8 april 2009 @ 13:06 |
quote:ICK ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 13:07 |
quote:Vleugellam Instabiel Ruk Materieel dus ![]() | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 13:09 |
quote:Verkopen. | |
James1988 | woensdag 8 april 2009 @ 13:26 |
Die locs zullen wel deels terzijde gaan, misschien ter verkoop aan Railion oid. | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 13:31 |
wie was die spottert rond 1 uur op station hengelo? | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 13:33 |
quote:op somda zitten veel mensen die op Hgl staan, misschien kun je het beter daar vragen | |
ReisT | woensdag 8 april 2009 @ 13:39 |
quote:Railion zal ze niet kopen, heeft zelf al een overschot aan 1600's en heeft er ook al een stel aan ACTS verkocht. Verder heeft eigenlijk niemand nog iets aan E-locs die de grens niet over kunnen. Dingen zijn ook bijna 30 jaar oud ondertussen. | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 13:45 |
Hoe hard mag cq kan een ICE eigenlijk in Nederland? Ik haalde afgelopen vrijdag er eentje in (ik reed op de A12 bij Doorn), en reed echt niet veel harder dan 120 km. | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 13:46 |
quote:140 mag. Het moet maar net kunnen ook natuurlijk he. Hier een aardig overzichtskaartje: Hier dus. | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 13:53 |
quote:OK, bedankt ![]() | |
bork | woensdag 8 april 2009 @ 14:23 |
quote:Ik zie er iets smerigs in dat waarschijnlijk niet door Duvels pron-filter heenkomt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 14:25 |
quote:www.erosvogeltje.com ![]() | |
Duvel | woensdag 8 april 2009 @ 14:47 |
quote:Duvel zit thuis na nachtdienst, dus geen problemen hier. ![]() | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 14:53 |
Leuke naam wel overigens voor die "kunst" : Smeulpeuk... VIRM4 met smeulpeuk... ik zie een TT voor de volgende aflevering ![]() | |
Guppy | woensdag 8 april 2009 @ 15:18 |
quote:Ik ben visueel ingesteld, en nu zitten er stukjes appel op m'n Mac ![]() Appel op een Apple, hahaha | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 15:22 |
ik sta momenteel op utrecht centraal. Kan iemand mij vertellen als er nog een slt vertrekt? | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2009 @ 15:23 |
en toen ik het vroeg kwam er 1 voor me neus aanrijden | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 16:09 |
quote:Whehehe ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 8 april 2009 @ 16:26 |
![]() Op zaterdag 24 mei 2008 passeerde "Kastenzehner" DB 110 209 met een bedevaartstrein van de Christophorus Reisedienst het dorpje Praest op weg naar eindstation Emmerich. Opvallend in de trein waren onder andere een voormalige IC-Restauratiewagen, een SNCF ambulancerijtuig en een bagagerijtuig van EETC. | |
ghizzer | woensdag 8 april 2009 @ 16:32 |
tvp | |
Nightshadow | woensdag 8 april 2009 @ 18:12 |
quote:Zutphen - Hengelo geelectrificeerd ? ![]() | |
blup | woensdag 8 april 2009 @ 18:19 |
Vanmorgen PO gehad voor de spoorwegen... Wat een testen zeg.. (Kleurblindheid, reactievermogen etc etc) ![]() Ik had brainhacking verwacht op een PO. | |
De_Hertog | woensdag 8 april 2009 @ 18:35 |
Vandaag mijn OV-chipkaart, waar ik drie jaar geleden een pasfoto voor in heb moeten leveren, ontvangen. Kan ik mooi nog 3 maanden gebruik van maken.. ![]() | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 18:47 |
quote:die schijnt vrij zwaar te zijn hoorde ik | |
Brammie1 | woensdag 8 april 2009 @ 20:54 |
quote:Zou best handig zijn, een spoorlijn tussen Winterswijk en Nijmegen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 20:56 |
quote:Kijk er nog maar eens goed naar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 20:56 |
quote:Waar maak je dat uit op? ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 8 april 2009 @ 21:03 |
quote: ![]() ![]() | |
ReisT | woensdag 8 april 2009 @ 21:22 |
Spoorlijn | |
Dichterbijer | woensdag 8 april 2009 @ 21:27 |
Donders... zit ik niet meer op forums zit bij mijn nieuwe baas loop ik te ver achter ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 8 april 2009 @ 21:43 |
quote:jah maar dat was een spoorlijn die er ten koste van alles moest komen. Dus dat telt niet | |
Brembo | woensdag 8 april 2009 @ 21:48 |
quote:Stomme is dat men niet twee tunnels voor het wegverkeer gegraven hebben, doortrekking van de A15 was zo goed geweest voor de fileproblematiek in regio Arnhem/Nijmegen. | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 21:51 |
quote:Zo zijn er wel meer spoorlijnen ![]() | |
Nightshadow | woensdag 8 april 2009 @ 22:10 |
quote:Uit het kaartje waar jij de link van gaf een pagina geleden..... Daar staat toch echt een doorgetrokken lijn, in plaats van een stippellijn. ![]() | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 22:31 |
quote:en nu is ie aangepast ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 8 april 2009 @ 22:31 |
quote:je kijkt verkeerd zutphen - hengelo is een stippellijn. Vrijdag ook weer leuk wanneer de ov niet geldig is. | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 22:33 |
quote: | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 22:33 |
Hmmm dan moet ik toch mijn definities van stippellijn en doorgetrokken lijn gaan omgooien, want ik zie echt iets waarvan ik zeg: das een stippellijn tussen Zutphen en Hengelo Edit: I stand corrected... het is inderdaad aangepast vandaag, in de cache van mijn pc op het werk staat het plaatje nog met een doorgetrokken lijn... | |
dennistd | woensdag 8 april 2009 @ 22:36 |
quote:zoals ik al zei: het kaartje is inmiddels geüpdate schijnbaar ![]() | |
Guard | woensdag 8 april 2009 @ 22:38 |
quote:Yup zojuist proefondervindelijk door ondergetekende vastgesteld... Ik heb niets gezegd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 april 2009 @ 22:42 |
quote:Kijk eens naar de Bestandsgeschiedenis ![]() | |
blup | woensdag 8 april 2009 @ 23:07 |
quote:Viel behoorlijk mee vond ik, de reactie testen gaan uiteraard op een gegeven moment te snel voor ieder mens, puur om te kijken of je door blijft rammen.. Je krijgt een test op reactievermogen met kleuren, geluiden en links rechts tegelijkertijd. Je hebt zo een toetsenbordje voor je met 5 kleuren, knopje voor een lage toon, hogetoon en links/rechts met je voeten. Je moet zo snel mogelijk op de PC reageren. De administratieve test was wel pittig, daar kan ik ook helemaal niks van. Psychiater attendeerde me er 100x of ik me wel realiseerde dat ik nog wel eens te maken kon krijgen met aanrijdingen e.d. | |
knars | donderdag 9 april 2009 @ 00:43 |
Van de week zou ik Van Gouda naar Zwolle rijden via Wolfheze. Allemaal werkgerelateerd, zag eindelijk weer eens kans om via Arnhem naar Zwolle te karren, tot ik ineens met een collega meereed. Snel en comfortabel, maar toch jammer van het gemiste treinritje. En over die kunstwerken gesproken, de eerste keer dat ik het zag had ik ook die associatie met smulpeuken. Ja, smullen ipv smeulen, tijdens de langere ritten was een peukje wel een fijne extra. Bizar eigenlijk dat er vijf jaar terug nog zo vrolijk in de trein gerookt kon worden en het nu algemeen geaccepteerd is dat de trein rookvrij is. En dat mensen er zo snel aan gewend raakten. | |
Socios | donderdag 9 april 2009 @ 02:36 |
Over Nijmegen gesproken, ik zag vandaag een trein over de Waalbrug rijden. ![]() | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 09:48 |
quote:Het idee bij die test is dat je niet als een dolle gaat rammen om maar bij te blijven, maar op een gegeven moment de rust neemt om die signalen op te nemen die je bij kunt houden. Is het een PO voor machinist? Dan krijg je ook nog een vigilantietest, toch? | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 09:50 |
quote:Ik vind het nog steeds een zegen eigenlijk, die rookvrije treinen, maar ik rook dan ook niet. Ik bedacht me ook dat er vroeger nog stickers op het balkon zaten: "Op vol balkon s.v.p. niet roken". ![]() Voor bezoek heb ik op mijn balkon nog een originele treinasbak hangen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 09-04-2009 10:16:31 ] | |
James1988 | donderdag 9 april 2009 @ 10:04 |
quote:Gelukkig wel ja ![]() Toen ik als klein Jamesje met mijn ouders wel eens met de trein ging, moest er ook altijd een rokerscoupé in, want meneer en mevrouw moeten hun nicotineverslaving wel bij blijven houden natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 10:34 |
http://www.treinshow.nl/ Alles over TreiNS 2009 in Alkmaar ![]() | |
Guard | donderdag 9 april 2009 @ 11:18 |
quote: quote:Mhoa Tilburg is ook Alkmaar e.o. toch? Ik wil wel gaan, dankzij deze topicreeks is mijn intresse gewekt in mat uit "mijn jeugd" en eerder. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 11:23 |
er is trouwens praktisch nul parkeergelegenheid. Haringen in een Virrempje: Komt allen!! | |
Guard | donderdag 9 april 2009 @ 11:32 |
quote:Als overlevende van de Tokyo Subway in rushhour kan ik dat wel aan | |
Peterselieman | donderdag 9 april 2009 @ 11:35 |
quote:Je hebt geluk dat die treinenfappers wel bij elkaar gaan zitten. Dan kun jij lekker rustig elders in de trein plaatsnemen ![]() | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 11:46 |
quote:Ik kom via Obdam. Daar rijdt geen VIRM, toch? | |
Peterselieman | donderdag 9 april 2009 @ 11:49 |
In het weekend meende ik wel dat er enkele slagen met een VIRM zijn daar. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 11:53 |
quote:Laatste keer dat ik daar kwam, wel degelijk ![]() quote:Ze verwachten 30.000 man ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 april 2009 @ 11:56 |
Ik kom lekker niet ![]() | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 12:02 |
quote:Godverkut. De laatste keer dat ik daar kwam, reed er nog Plan T. quote:Op de trein dan. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 12:10 |
quote:Ah, dat scheelt ![]() | |
blup | donderdag 9 april 2009 @ 13:02 |
quote:Niet voor machinist, wel vigilantietest gehad btw. Dat is die test met kleuren/geluiden door elkaar. | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 13:09 |
quote:En linkervoet/rechtervoet, dat soort spul? Ik dacht dat de vigilantietest juist ingang op je vermogen om alert te blijven tijdens sterke herhalings- en verwachtingspatronen, een soort test of je, na tien keer een groen sein op een bepaalde plek te hebben gehad, niet ineens op verwachtingspatroon door rood tuft. | |
Nightshadow | donderdag 9 april 2009 @ 13:38 |
Ik zie inderdaad ook nog een doorgetrokken lijn, maar daaronder als ik op het kaartje druk waar huidige versie voor staat, zie ik wel netjes een stippel lijntje... | |
Brembo | donderdag 9 april 2009 @ 16:11 |
quote:Zou daar de 'geheim verplaatste' V250 worden onthuld ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 16:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() SPOILER | |
Brembo | donderdag 9 april 2009 @ 16:46 |
quote:He weer niet ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 9 april 2009 @ 16:55 |
Tip uit ander topic: http://www.geenstijl.nl/m(...)_voorbij_rijden.html | |
SpeedyRich | donderdag 9 april 2009 @ 17:16 |
quote:Hoe zit het met de upgrade van de baanvaksnelheid van 140km/u naar 160 km/u ? | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 18:28 |
quote:Doordeweeks ook een verdwaalde VIRM actief daar. | |
Wadloper | donderdag 9 april 2009 @ 18:39 |
quote:Wat een kansloze reacties hebben de meeste daar zeg... Zij hebben zeker geen hobby ofzo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 18:56 |
quote:Met name die reacties idd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:04 |
quote:bron Mooi ![]() ![]() Toch? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 19:11 |
Ik wacht nog af. Ik heb vanochtend een KLB-topic geopend omdat die Limburgse faalhaas het rekeningrijden weer op de lange snelweg heeft geschoven. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:21 |
quote:Waarom? Rekeningrijden zou mensen misschien wel extra de trein IN jagen. Ik zit niet te wachten op al die mongolen die eigenlijk niets minder accepteren dan "het voertuig voor zichzelf alleen hebben". Die ineens rekening moeten houden met anderen. Die niks anders lopen te doen dan janken dat ze straks OOK nog moeten overstappen op een pendelbus om bij hun geweldig belangrijke kantoor te komen ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 19:23 |
quote:Nou ik weet het niet. In ieder geval: fuck Den Haag, ik kan me net zo goed aansluiten bij de Comorra. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:24 |
quote:Kut man, ik kan nog een hoop leren van jouw gevoel voor nuance ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 19:27 |
quote:Nee, echt? ![]() Ik dacht eerder dat ik jouw leerling was. | |
Palmboom313 | donderdag 9 april 2009 @ 19:34 |
I love syntus ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:35 |
quote:De charme van enkelspoor ![]() ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 9 april 2009 @ 19:37 |
quote:jah en we konden ook al 5 minuten in didam wachten ![]() | |
Guppy | donderdag 9 april 2009 @ 19:43 |
quote:ik voel met je mee, vier jaar heb ik hetzelfde doorstaan. ik ben zo blij dat ik naar arnhem verhuisd ben ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:43 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 19:45 |
quote:Woon je bij Troopreplev Mehnra of bij Faahkiserp Mehnra? ![]() | |
Guppy | donderdag 9 april 2009 @ 19:54 |
quote:Ik woon niet echt bij een station, maar stap altijd op op Laartnec Mahnra ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 9 april 2009 @ 20:04 |
De laatste dagen van ICK......en nu reis ik er het meest mee. Handig, ICK in de spitstreinen tussen Utrecht en Eindhoven ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 april 2009 @ 20:17 |
quote:Dat station ken ik niet ![]() | |
dennistd | donderdag 9 april 2009 @ 20:20 |
quote:Laartnec Edehcsne bestaat wel, maar dat is alleen het busstation ![]() | |
James1988 | donderdag 9 april 2009 @ 20:21 |
quote:Amen. Ik kan niet goed tegen mensen die altijd maar afgeven op de trein, en de "proleten" die erin meereizen. Van die mensen die zich de ballen uit hun broek lachen als ik vertel dat ik 10 minuten op een viaduct stilstond vanwege een stilstaande goederentrein in het volgende baanvak, maar die vervolgens zelf even vergeten dat zij iedere dag minstens een half uur gezellig in de file mogen aanschuiven. Van die mensen die de auto "prettig" en "comfortabel" vinden reizen, omdat de stoel zo lekker zit en ze dan tenminste muziek en radio kunnen luisteren. Ok, in de trein heb je soms gewoon een kutplek (op het balkon bij Plan V bijvoorbeeld), maar ik vind niet dat ik te klagen heb als ik me in een ICRm- of VIRM-stoel neervlij. En muziek en radio luisteren kan ik ook. Van die mensen die zeggen van autoreizen altijd zo "ontspannen" te raken, maar wel iedere dag in de file staan te vloeken en te tieren omdat er weer eens eentje tegen een ander is geklapt en er daardoor 10 km file staat. Terwijl ik dan lekker in de trein zit met een laptopje op schoot. Dat zijn trouwens ook die mensen die de trein per definitie een smerig voertuig vinden en denken dat het hele ding uitpuilt met kranten en afval, en dat het er stinkt. Goed, ik kom soms wel eens een overdaad aan kranten tegen en het prullenbakje zit soms vol, maar ik vind het echt goed meevallen. Dus laat die mensen alsjeblieft op de snelweg blijven ![]() | |
De_Hertog | donderdag 9 april 2009 @ 20:45 |
quote:Laartnec Mehnra ook. Maar het is een zooitje daar. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 20:51 |
quote:Of een kloeke pint ![]() | |
James1988 | donderdag 9 april 2009 @ 21:00 |
quote:Die heb je meestal in je hand, lijkt me... maar je hebt wel gelijk. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 21:24 |
quote:Detail, maar iig een duidelijk voordeel ten opzichte van filestakkers ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 22:50 |
Morgen ga ik nog EEN keer proberen een 1900 met ICK te scoren. | |
Zug-Chef | donderdag 9 april 2009 @ 22:53 |
De echte ICK platen zijn allang binnen..![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 22:55 |
Ik heb deze ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 9 april 2009 @ 22:59 |
En ik deze. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 23:00 |
OOK leuk ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 9 april 2009 @ 23:01 |
De auto is in veel gevallen goedkoper én sneller dan met de trein reizen. In de spits reizen vind ik zowel met auto als met de trein een stuk arelaxter. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 23:03 |
quote:Ja. En ik ben de Paashaas. | |
Ireyon | donderdag 9 april 2009 @ 23:03 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 9 april 2009 @ 23:09 |
quote:Naar station lopen, daar een paar minuten wachten op de trein, van het station naar de plek waar je moet zijn lopen is zeker op lange afstanden een stuk langer dan de auto pakken en rijden naar waar je naar toe moet. Plus, in de auto kun je een stuk meer eieren vervoeren. | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 23:16 |
sneller is het vast wel met de auto. Maar waarom vergoedt de gemiddelde werkgever zonder blikken of blozen 19 cent per km voor auto's, en betaal ik langjarig gemiddeld 8 cent per km met de trein? ![]() | |
James1988 | donderdag 9 april 2009 @ 23:36 |
quote:Breda - Den Bosch, in de spits. Ik ben van deur tot deur 60 minuten onderweg... 30 minuten treinen, 2x 15 minuten lopen. Een collega uit Tilburg, die naar dezelfde plek moet als ik, doet er gemiddeld 75 minuten over, in dezelfde spits. Hoezo is de auto sneller? Ohja: parkeren kost minstens ¤10 per dag, hier zit brandstof e.d. niet bij. Mijn maandtrajectkaart kost ¤222,60 voor één maand reizen, wat neerkomt op ¤9,67 per dag (23 ritten per maand). Ik ben voor mijn baas dus ook nog eens goedkoper uit ook... | |
Dr_Flash | donderdag 9 april 2009 @ 23:40 |
quote:Kansloze discussie is dit. Beide kampen zullen eindeloos voorbeelden aandragen om hun eigen gelijk te "bewijzen". Dat gaat nergens heen. Maar beweren dat de auto goedkoper is dan de trein, dan moet je toch van goeien huize komen ![]() ![]() | |
blup | vrijdag 10 april 2009 @ 00:06 |
quote: ![]() quote:Nee dat is denk ik een andere, ik had een andere test om te kijken of je concrentratie niet versuft, een scherm vol met puntjes, en je moest elke keer een groepje van 4 doorstrepen, 3 en 5 moest je laten staan.. zsm, en dat iets van 100x.. | |
James1988 | vrijdag 10 april 2009 @ 00:15 |
quote:Daar heb je gelijk in. Trein en auto hebben gewoon ieder hun eigen voor- en nadelen, het verschilt per situatie en is niet te vergelijken. Als ik over 2 maanden op een project in Schubbekutteveen-West word gezet, waar ik met het OV 3 uur over doe, en 2x moet overstappen, en dan nog eens 30 minuten in een schommelhobbelkutbus moet gaan zitten, dan pak ik wel mijn auto. Je kan zomaar niet zeggen "de trein is duurder dan de auto". 't is situatieafhankelijk. | |
Socios | vrijdag 10 april 2009 @ 02:36 |
Als ik met de auto reis, dan is dat meestal omdat ik ergens moet zijn waar ´s nachts helaas geen treinen komen... | |
James1988 | vrijdag 10 april 2009 @ 08:55 |
Handig, de conducteur riep net om dat de OV-weekkaart vandaag niet geldig is omdat het een feestdag is. | |
von_Preussen | vrijdag 10 april 2009 @ 09:06 |
Handig ja, dan zit je als brakke student die nergens een benul van heeft alleen met die kaart in de trein, en dan krijg je alsnog gezeik. Anders was ik altijd gewend dat ze het juist de dag ervoor omroepen, of nog persoonlijk tegen je zeggen dat ie niet geldig. Het maakt ook niet uit, gezien het feit dat iedere niet halfgare student de data ook achterop de kaart kan vinden. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 april 2009 @ 09:09 |
Gisteren werd het op Ut en in de trein anders uitgebreid omgeroepen en tegen iedere OVstudent gezegd ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 09:14 |
quote:Da's ook mijn ervaring idd. Vandaag btw met de auto naar het werk, maar da's vrij laf natuurlijk want op Goede Vrijdag is de weg half leeg. | |
James1988 | vrijdag 10 april 2009 @ 09:23 |
De trein stond nog 5 minuten stil op het beginstation (Breda - Utrecht), dus de halfgare studenten die het niet wisten hadden alsnog genoeg tijd om een kaartje te 'scoren' bij de kaartautomaat ![]() | |
Fixers | vrijdag 10 april 2009 @ 09:24 |
Het is weer goede vrijdag. Ieder jaar hetzelfde gezeik daarmee. Stagiaires moeten gewoon werken enzo. Mag je vandaag dan wél met korting vóór 9 uur reizen? | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 09:25 |
quote:Vast niet. | |
dennistd | vrijdag 10 april 2009 @ 09:30 |
quote:Met week-OV mag het, andere dingen zoals voordeelurenkaart niet | |
dennistd | vrijdag 10 april 2009 @ 09:48 |
De Plan T's 510, 511 en 513 zullen na 20 april worden gesloopt! | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 09:52 |
quote:2009? | |
Guppy | vrijdag 10 april 2009 @ 10:01 |
dooie boel in de trein vandaag. het leek wel zondag! | |
dennistd | vrijdag 10 april 2009 @ 10:03 |
quote:yep, nog 10 dagen dus ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 10:21 |
quote:"vanaf" En doe eens niet zo blij. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 april 2009 @ 10:42 |
quote:Hangt er vanaf hoe lang na 20 april natuurlijk. De SLT en de ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 10 april 2009 @ 11:03 |
quote:ik doe niet blij.... quote:De melding op somda: quote:Dat zal dus vrij kort na 20 april zijn... | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 11:03 |
quote:En VIRM. ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 april 2009 @ 12:52 |
Ik zie ICRm of ICK anders nog niet op Koreaanse postzegels verschijnen anders... ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 13:34 |
quote:Daar hadden ze dan ook vakkundig enkele lelijke treinen van Europa voor gekozen (zoals dat Duitse voorstadskreng en broertje van de SLeT). | |
James1988 | vrijdag 10 april 2009 @ 13:44 |
quote:Waar is de Railhummer dan? | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 13:57 |
quote:Die is van na die postzegels. | |
SNArky | vrijdag 10 april 2009 @ 17:06 |
quote:Dat soort treinen veroorzaakt revolutionaire gedachten ![]() | |
Brembo | vrijdag 10 april 2009 @ 17:31 |
quote:Zijn het de stellen die dus 45 jaar dienst hebben gedaan ![]() | |
jappas | vrijdag 10 april 2009 @ 17:50 |
Ik had vandaag een V-IRM tussen Arnhem en Zutphen, weet iemand hier of dit vaker voorkomt? Werd er eerst even door verward, aangezien de IC richting Zwolle net daarvoor al weggereden was en er dus weer een V-IRM binnen kwam. Normaal rijdt hier voor zover ik weet alleen SGMm (en in de oude dienstregeling Plan T). | |
Brembo | vrijdag 10 april 2009 @ 18:01 |
quote:Komt vaker voor, vaak een VIRM (IV), met de welbekende blauwe stoeltjes. Het haalt met gemak de rijtijden tot Arnhem maar daarna ![]() | |
jappas | vrijdag 10 april 2009 @ 18:04 |
Ah, dat wist ik dus niet, had had in ieder geval nog nooit eerder gezien. Gelukkig hoef ik nooit verder dan Arnhem ![]() | |
Wadloper | vrijdag 10 april 2009 @ 18:05 |
quote:Dat zegt nog niets hoor. Want de 502 t/m 508 staan ook buiten dienst en voor de sloop, alleen die zijn ook nog steeds niet gesloopt op dit moment ![]() | |
Geerd | vrijdag 10 april 2009 @ 18:21 |
Jongens, misschien kunnen jullie me ff helpen, die vanuit groningen en leeuwarden (denhaag/rotterdam)wordt in zwolle gecombineerd en als 1 door vanaf spoor 1 naar UT CS waar deze weer gesplitst wordt. Maar vanaf de andere kant vanuit rotterdam en denhaag word er toch gecombineerd in Utrecht, en weer gesplitst in Zwolle, behalve in het weekend? Of is dit nu helemaal anders geworden, zag namelijk laatst een van 3 en ander van 6 vertrekken in Zwolle. | |
Lemjur | vrijdag 10 april 2009 @ 18:25 |
quote:513 gespot in Hoorn e.d.d | |
dennistd | vrijdag 10 april 2009 @ 18:34 |
quote:normaal is het zo: - 1x per uur combineren/splitsen in zwolle - 1x per uur combineren/splitsen in zwolle en utrecht in de spits: - 2x per uur leeuwarden-rotterdam (deze gaat naar leeuwarden vanaf spoor 6 in zwolle) - 1x per uur groningen-den haag - 1x per uur groningen-schiphol | |
Geerd | vrijdag 10 april 2009 @ 18:38 |
quote:Thanks ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 18:53 |
quote:Ach zeur niet, de SLT zit heerlijk. Jij was toch ook van het type 'nieuw, nieuwer, nieuwst'?. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 18:54 |
quote:In de kerst zag ik ook een VIRM (VI). | |
Geerd | vrijdag 10 april 2009 @ 19:20 |
Was zelfs een virm 4 op de emmerlijn ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 19:35 |
quote:Volgens mij kan dat makkelijk vanwege een breder omgrenzingsprofiel. Om diezelfde redenen kon de Railhopper alleen ingezet worden tussen Zwolle en Emmen. | |
Tonio-mcdo | vrijdag 10 april 2009 @ 19:49 |
Zat net een reisverslag van Noord-Korea te bekijken, blijkt dat ze onze treinen op hun postzegels hebben! ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 20:45 |
Daar kwam laatst ook een linkje van voorbij, maar dan met de tekst welke geweldige producten Noord Korea allemaal wel niet produceert. Zeer vermakelijk! | |
Geerd | vrijdag 10 april 2009 @ 20:50 |
quote:mwja ging meer om de bovenleiding, die zou dat niet perfect aankunnen/te oud. | |
Duvel | vrijdag 10 april 2009 @ 20:53 |
Bovenleiding hangt daar sinds 1989, dus dat gaat wel. De lijn is alleen uitgelegd op 2500A i.p.v. 4000A. Maar met een enkel stel VIRM merk je dat echt niet. | |
Palmboom313 | vrijdag 10 april 2009 @ 21:51 |
Op vrijdag een vrim 4 als stoptrein tussen den bosch en nijmegen ook wel een paar keer gehad ![]() | |
RealZeus | vrijdag 10 april 2009 @ 23:16 |
quote:Het ligt er wel aan. Als je met 4 personen bent is de auto vaak goedkoper ja, maar met Kruidvatkaartjes van ¤ 12,50 naar de AutoRAI, daar kan ik niet voor rijden. En de IC uit Groningen maakte vanwege de RAI ook een stop op dat station, dus ik hoefde niet eens over te stappen. ![]() | |
RealZeus | vrijdag 10 april 2009 @ 23:18 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 april 2009 @ 23:18 |
Net om 21:45 vanuit Rtd een 1900 naar Gvc zien vertrekken met ICK ![]() ![]() | |
ACT-F | vrijdag 10 april 2009 @ 23:36 |
quote:En ik ben de Paashaas! | |
Dr_Flash | vrijdag 10 april 2009 @ 23:39 |
quote:Oh niet JIJ weer ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 april 2009 @ 23:42 |
quote:Succes met het rondbrengen van al die eieren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 april 2009 @ 23:49 |
In de categorie "Doe dat dan ook niet als ik in de buurt ben" ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 23:59 |
quote:Je bordjesjager-instinct sloeg op hol? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 00:02 |
quote:Op hol, op hol ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 00:13 |
Ah ja die Steenwijk heb ik afgelopen week ook maar eens geklikt. Vandaag trouwens: ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 11 april 2009 @ 00:14 |
quote:Die vind ik leuker. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 00:35 |
quote:Is heel die overkapping gemold of wat?? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 00:53 |
Herstelwerkzaamheden cq onderhoud | |
Nightshadow | zaterdag 11 april 2009 @ 00:54 |
quote:Rijden die goederentreinen 's nachts ofzo? Op een overbrengen van een LINT of een verdwaalde Unimat na, kom ik nooit goederentreinen tegen. Die hebben zowieso niet genoeg ruimte om te passeren, omdat de max. lengte maar 6 bakken is. Ik denk in ieder geval dat als er minder passagierstreinen gaan rijden, Syntus het er niet bij laat zitten. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 april 2009 @ 00:56 |
Wat een gemierenneuk alweer. Kunnen die bewoners niet verhuizen ofzo? | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 00:57 |
quote:Heeft vandaag nog een cargo via Hengelo-Delden-Goor-Zutphen gereden... Er wordt dan gekruist bij Markelo met Syntus (lengte 6 bakken is daar dus niet van toepassing). Niet zo spannend allemaal en geheel terecht ook. Nimby's moeten gewoon dood. Klaar | |
Ofyles2 | zaterdag 11 april 2009 @ 01:15 |
Een geknipte klus voor een Comorra. Win-winsituatie. | |
ACT-F | zaterdag 11 april 2009 @ 01:19 |
quote:Er rijden per week 5 treinen 's avonds op het moment dat de Syntus een uurdienstregeling heeft en 3 treinen 's nachts. Dit is de z.g.n. Buna-trein. En wat betreft de klachten van de buurtbewoners was ik zelf ook van mening dat ze niet moeten zeiken over goederentreinen die er al sinds 1865 rijden, maar ik heb mijn mening toch moeten nuanceren na een bezoekje bij één van de spoorbewoners. Ze geven zelf ook wel toe dat het qua geluidsoverlast meevalt, maar dat het vooral de trillingen zijn die overlast geven. En dat heb ik geweten! Wat een gekletter geeft dat zeg ![]() | |
Socios | zaterdag 11 april 2009 @ 01:40 |
Toen er nog Plan U reed, werden we daar op een passeerspoor gezet. Is dat nog steeds? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 07:55 |
quote:Dan nog. Spoor lag er eerst. Ga daar dan niet wonen. Simpel. | |
dennistd | zaterdag 11 april 2009 @ 08:59 |
quote:Normaal wordt er op Delden niet gewacht op een tegentrein | |
Nightshadow | zaterdag 11 april 2009 @ 10:52 |
Dan moet de Syntus trein zeker op het inhaalspoortje gaan staan? Maar als ze klagen over de trillingen, dan moet dat toch niet ten koste gaan van de passagierstreinen? Ik woon precies tussen de lijnen Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal in en van trillingen is echt geen sprake hier. Alleen een soort van geruis, maar dat is nog bijna niks vergeleken met de lijnen waar de NS op rijdt.. | |
dennistd | zaterdag 11 april 2009 @ 11:09 |
Nouja, een inhaalspoortje zou ik het niet willen noemen, dat vind ik meer een spoor zoals bij Barneveld-aansluiting of tussen Den Dolder en Bilthoven waar het driesporig is. Dit is een gewoon perronspoor. | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 11:14 |
De wijzen komen uit het oosten Of: Goede Vrijdag maakt zijn naam waar als, jawel, Goede Vrijdag. Omwille van het mooie weer dat voorspeld was en het tevens een vrije dag voor mij was, besloten om een dagje naar Twente te gaan met als voornaamste doel natuurlijk goederentreinen, maar om het voor jullie niet geheel saai te maken, was het tweede doel zoveel mogelijk fotoplekjes te vinden tussen ruwweg Wierden en Oldenzaal. Onderweg van Leeuwarden naar Deventer was het weer wisselend, soms flinke stukken helder blauwe lucht, maar ook diverse wolkenbanden, deels hardnekkig. In Deventer aangekomen telefonisch contact gehad met een hobbyist die iets westelijker van Deventer stond en de bewolking was dermate vervelend, dat ik niet zijn kant op ben gegaan, maar de stoptrein naar Hengelo gepakt heb. Immers, de eerste trein welke op het lijstje stond, zou een half uur na vertrek van mijn stoptrein door Deventer rijden, dus ik moest een beslissing maken. De reis verliep rustig, aangezien de OV-weekstudentenkaart niet geldig was, maar NSR wel gewoon de treinen op normale lengte heeft laten rijden. Dat mogen ze vaker doen. Onderweg verbeterd het weer een beetje en in Hengelo aangekomen lijkt er een einde te komen aan de hardnekkige bewolking. Aangezien de eerder al genoemde hobbyist nog niet ter plaatse was, besloot ik met Syntus naar Oldenzaal te reizen. In Oldenzaal loste vervolgens op het juiste moment de bewolking op en kwam er een blauwe lucht voor in de plaats. ![]() Syntus Lintje 33 is als stoptrein vanuit Zutphen onderweg naar Oldenzaal, als hier het emplacement van Oldenzaal bereikt wordt. Op de achtergrond een fraai gebouw waarvan ik niet echt weet hoe en wat het is. ![]() De eerste trein die op het lijstje stond, betrof een werktrein van spoorondernemer Spitzke. Spitzke gaat dit weekend aan het spoor klussen rondom Hengelo-Oldenzaal en heeft daarvoor onder andere nieuwe ballast voor nodig. Spitzke V100-SP-004 "Marielle" is met een sleepje beladen Fccpps'n als trein 58030 op weg vanuit de Amsterdamse Westhaven en komt hier door de boog het emplacement van Oldenzaal opgereden. Van de andere fotograaf krijg ik door dat er vlak achter deze Spitzke trein de volgende werktrein zit, die maarliefst 100 minuten te vroeg rijdt. Ik besluit een stuk naar achteren te lopen en het stationsgebouw van Oldenzaal er bij te betrekken. ![]() De nieuwste V100-telg, lok 21, van Rail Feeding (voorheen RRF) is met een fraaie werktrein van Schweerbau bestaande uit enkele begeleidingswagens en een freesunit onder treinnummer 58202 vanuit Hilversum op weg naar Bad Bentheim en passeert hier het station van Oldenzaal. ![]() En kort daarachter zat alweer de internationale trein van Amsterdam Flughafen naar Berlin Ostbahnhof, met dubbele panto op komt NSR 1774 met het setje DB IC rijtuigen door het station van Oldenzaal gereden. Nadat de medehobbyist mij met de auto opgepikt heeft rijden we de volgende trein op ons lijstje tegemoet, wolken en zon wisselen elkaar nog wel af maar het lijkt er op dat de zon het gaat winnen van de wolken. Ons volgende doel is de rustieke omgeving nabij het dorp Zenderen, gelegen tussen Almelo en Borne. ![]() Ondanks de economische crisis rijdt ERS nog altijd met vol beladen containertreinen naar het Tsjechische Melnik. ERS 189 099 is met trein 42375 onderweg richting de wachtsporen bij Oldenzaal. Hier moet de trein kort aan de kant, om de internationale trein naar Berlijn en Sczcecin Glowny voor te laten gaan. Dit geeft ons de mogelijkheid de trein in te halen bij De Lutte, het laatste dorp voor de grens met Duitsland, oostelijk dan Oldenzaal. Een klein half uur later komt de volgende goederentrein al weer aangereden en inmiddels is de zon ook voorzichtigaan doorgedraaid en is het acceptabel kwa zonnestand om ook deze trein ter hoogte van De Lutte te platen. ![]() Met een klein kwartiertje in de min hebben de Duitsers de Volvo onderdelentrein 46259 vanuit Zweden de grens over gestuurd. Vanwege de staking bij B-Cargo zullen de 7778 en 7777 vandaag tot Tilburg rijden, maar van dit alles is hier bij De Lutte nog niets merkbaar. Omdat ook deze trein weer aan de vroege kant was, zal ProRail de trein in Oldenzaal laten wachten op de dienstregelings-vertrektijd, waardoor we de trein in kunnen halen. We springen in de auto en rijden weer westwaarts richting Rijssen, om de trein daar nogmaals te fotograferen. Maar voor dat het zover is, eerst enkele NS treinen om de tijd mee te doden. ![]() Een helaas onbekend gebleven Plan V is als stoptrein onderweg van Enschede via Almelo en Deventer naar Apeldoorn als het riviertje de Regge bij Rijssen gepasseerd wordt. Over 9 dagen zal het Plan V hier verdwijnen en zullen de Sprinters van het type SGMm de plaats innemen. ![]() Daarachter passeren twee Koploper-Viertjes (4245 en 4204) als Intercity van Enschede naar Schiphol op dezelfde plek. ![]() Zoals gezegd was het doel hier om een goederentrein op de foto te zetten, wat gelukt is, want hier is voor de tweede maal de Volvo-onderdelen trein van het Zweedse Almhult naar het Belgische Gent. Om de volgende treinen vanuit Duitsland op te wachten, verplaatsen we ons weer per auto naar het oosten van Hengelo, om precies te zijn in de buurt van Deurningen. Daar zoeken we een van de fraaie stuwdammetjes langs het spoor uit als volgende fotomotief. ![]() Allereerst was het natuurlijk weer tijd voor de nu elke 2 uur rijdende Intercity uit Berlijn. Hier de NSR 1763 met IC 146 naar Schiphol. Geheel onverwachts zit daar vlak achter een wel heel bijzondere trein. ![]() Terug van een militaire oefening buiten Nederland keren de legervoertuigen weer terug. RN 6405 is met een flinke sleep Laadks'n beladen met jeeps, vrachtwagens, tanks en achterop nog enkele containers onderweg van Bad Bentheim naar Amersfoort Vlasakkers, als deze fraaie dam in het stroompje water bij Deurningen gepasseerd wordt. Omdat de A1 vrij horizontaal gelegen is en het spoor twee behoorlijke omwegen via Hengelo en Almelo maakt, is de trein makkelijk in te halen. ![]() Met wat geluk en de goede rijkunsten van de chauffeur, konden we trein ten Zuid-Westen van Wierden nogmaals op de foto zetten, nu van de andere kant. Met als fotomotief het nu nog zo herkenbare typisch Nederlandse sein en het huisje op de achtergrond ter hoogte van het buurtschap Rectum. De theoretische dienstregeling geeft ons wat ruimte dus rijden we via een eetgelegenheid weer door naar de volgende locatie, nu hebben we de middagstek bij het al eerder genoemde Zenderen opgezocht. ![]() Als stoptrein Enschede - Zwolle zijn DM90-stellen 3412 en 3426 onderweg. Het wachten was daarna op het sluitstuk van de dag, de containertrein uit Tsjechie van vervoerder ERS. Ondertussen is de boer ook op komen dagen en gaat zijn land bemesten. ![]() Als afsluiter van de dag is wederom strak op tijd de ERS 189 098 met de Melnik-shuttle hier ter hoogte van Zenderen. De boer is druk doende met de nodige voorbereidingen voor het komende seizoen en trekt zich niks aan van de voorbijtrekkende trein. Zo kwam een eind aan een lange dag heen en weer reizen maar met een fotorijke dag met een behoorlijke vangst. De voorspelde stapelwolken bleven uit en daardoor gingen alle foto's zonder problemen op de chip. Hiermee kan wat mij betreft het paasweekend beginnen, aangezien het weer vergeleken met vrijdag, zaterdag t/m maandag toch weer tegenvalt. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-04-2009 11:43:40 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 11:19 |
Ah, eindelijk weer eens een dagje met serieuze opbrengst ![]() | |
Guard | zaterdag 11 april 2009 @ 11:43 |
Zag net wat ICK materieel Tilburg passeren, de rijtuigen leken me net gewassen, ze zagen er feilloos uit, alsof ze net geschilderd waren. Zo jammer dat ze verdwijnen. Zat zelf in de auto en bovendien was mijn mobiel zonder juice komen te zitten tijdens de autorit, dus helaas geen foto kunnen knippen. | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 11:55 |
Dat is geen ICK, maar ICL, de zaterdagse uitwisseling met het onderhoud in Duitsland. Door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch moet de trein via Tilburg-Breda naar de Watergraafsmeer. | |
dennistd | zaterdag 11 april 2009 @ 11:56 |
Ik denk dat je de zaterdagse ICL-overbrenging naar Duitsland hebt gezien. Het ICL is daar in onderhoud namelijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 12:16 |
Die trein heb ik in K Hbf ook al eens voorbij zien komen ![]() ![]() | |
ACT-F | zaterdag 11 april 2009 @ 12:28 |
quote:Dat is wel erg simpel gesteld. Omdat een spoorlijn er eerder was betekent niet dat het een vrijbrief is om ongelimiteerd geluid en trillingen te produceren. De wet geluidshinder heeft bepaalde grenzen vastgesteld en die worden volgens de VROM-inspectie overtreden. Op dat punt kan ik de protesterende buurtbewoners geen ongelijk geven. Stel dat de goederentreinen wél binnen de geluidsnormen zouden zijn en de buurtbewoners lopen nog te zeiken, dan zou ik ook zeggen dat ze maar lekker ergens anders gaan wonen ![]() quote:Als je precies tussen die spoorlijnen woont dan zit je op een behoorlijke afstand van de spoorlijn. De bewuste bewoners die ik omschreef zitten op nog geen 20 meter afstand. Als je gewoon op het station de goederentrein voorbij ziet komen voel je ook nauwelijks trillingen, maar het lijkt erop dat bepaalde huizen resoneren op de trillingsfrequentie die door de wielen van de trein worden geproduceerd. Zoals je wellicht weet zijn de wielen na een paar rembeurten niet meer egaal rond, de z.g.n. vierkante wielen. Dit is de grootste boosdoener die de trillingen veroorzaakt. Je merkt onmiddellijk het verschil tussen een trein met goed geslepen wielen en een trein met 'vierkante' wielen. Je merkt het vooral goed aan het harde gekletter aan de ruiten van de woningen. De huizen worden dusdanig opgeschud dat losse voorwerpen zoals kaarsen en kopjes van hun plek aftrillen. En laat die ene bewoner die ik bezocht heb nou net haar huis sfeervol ingericht hebben met brandende kaarsen. Je moet je voorstellen wat voor een gevaar dat oplevert als zo'n kaars omvalt ![]() Dus ik kan de bewoners geen ongelijk geven dat ProRail eerst maatregelen moet treffen om overlast te voorkomen c.q. beperken en dan pas zware goederentreinen laten rijden. Of ze de overlast willen beperken door alleen treinen toe te laten met goed geslepen wielen, trillingabsorberende ballast of gewoon de huizen te slopen is hun keuze, maar dat er iets moet gebeuren staat voor mij in ieder geval vast. | |
Guard | zaterdag 11 april 2009 @ 12:33 |
quote:Oh ok, duidelijk. Ik ben nog een rookie op materieel gebied ![]() Ik vroeg me af waar ze naar toe zouden gaan, want Watergraafsmeer leek me onlogisch, want dan zouden ze wel via 's Hertogenbosch gaan... maar dan is me dat ook weer duidelijk Maar het was wel een mooi gezicht ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 12:37 |
quote:In dat laatste geval gaat het natuurlijk verder met dat dan de normen maar aangepast moeten worden etc ![]() quote:Mja, daar zeg je zo wat. Maar toch vind ik het een beetje vergezocht allemaal. Je weet dat je daar mee te maken hebt, dan zorg je toch ook voor sfeervolle kandelaars? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 april 2009 @ 12:49 |
quote:Zeer mooie foto's om te zien!! ![]() Hulde! ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 april 2009 @ 12:58 |
quote:Dat is Geldermanstaete, dat vroeger van textelbaron Gelderman was. Er zit nu een woningcoöperatie (WBO) in en nog een paar andere bedrijfjes dacht ik. | |
ACT-F | zaterdag 11 april 2009 @ 13:05 |
quote:Ja, wat denk je zelf. Je bent een eigenheimer of niet ![]() quote:En toch zie ik het wel gebeuren. En áls het gebeurt dan heeft dat gevolgen voor het spoorvervoer in heel Nederland. Zie maar eens wat er na de vuurwerkramp is gebeurd. Er wordt dusdanig allergisch gereageerd dat er overdreven maatregelen worden opgelegd, waardoor een andere grote vuurwerkhandelaar uit Enschede verkast is naar Duitsland en het aantal LPG-tankstations meer dan gehalveerd is. Terwijl de feitelijke boosdoener gewoon een miskleun was van de controlerende instanties. Het is daarom ook beter dat het huidige probleem aangepakt wordt, want in de huidige situatie gaat men toch echt over de schreef. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 april 2009 @ 13:11 |
Kan iemand mij is uitleggen hoe het zit met die pantografen? Hopelijk kan iemand mij hier het antwoord geven Als ik normaal een loc (elektrische) zie rijden in Nederland, heeft hij altijd de achterste omhoog staan, waarom de achterste en niet de voorste? En ik was in bad bentheim, toen de loc de pimpel los koppelde, en dus naar een zijspoor reedt, had hij beiden omhoog. Waarom? ![]() En hier zie je weer een loc die rijd met beiden omhoog.... | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 13:29 |
Niet altijd heeft een e-loc per definitie de achterste panto op, zeker bij goederentreinen komt het nogal eens voor dat de voorste op gaat (bij 1600'en, bij 189'ers gebeurt het vaker).![]() Dit is vaak om de lading achter de lok te beschermen tegen de eventuele vonken van de panto. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 13:39 |
quote:bron ![]() | |
Sj0rSz | zaterdag 11 april 2009 @ 13:41 |
Gisteravond rond de klok van 19:30 kwam ik op het traject Eindhoven - Tilburg loc 1202 tegen met twee slaaptreinrijtuigen ![]() Foto heb ik even van Google geplukt ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Sj0rSz op 11-04-2009 13:53:54 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 11 april 2009 @ 13:45 |
quote:En wanneer en waarom heeft een loc alle 2 panto's omhoog? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 13:55 |
quote:Ik wou zeggen, hoeveel is "twee" bij jou? ![]() | |
Socios | zaterdag 11 april 2009 @ 13:58 |
quote:Doelde eigenlijk op het traject Zutphen - Hengelo. Volgens mij ligt of lag aan de "Zutphenkant" van het traject een inhaalspoor waar één van beide treinen stilgezet wordt om de andere te laten passeren. | |
Sj0rSz | zaterdag 11 april 2009 @ 14:02 |
quote:Whehe ![]() Ik vond het wel een mooie loc om te zien. De machinist hing ook met zijn arm uit het raampje ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 april 2009 @ 15:52 |
quote:Bij de vroegere stations van Markelo en Laren liggen nog 2 sporen, misschien dat je een van die twee bedoelt? | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 16:17 |
Dienstregelingstechnisch worden goederentreinen via Hengelo-Zutphen altijd aan de kant gegooid te Markelo. | |
Brammie1 | zaterdag 11 april 2009 @ 16:22 |
quote:bij het optrekken, om meer stroom te kunnen trekken. Mag tot 40km/uur. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 17:43 |
Goede Vrijdag SOV gezeik, maar dan omgekeerd ![]() ![]() | |
Guppy | zaterdag 11 april 2009 @ 18:06 |
quote:geen idee... wat staat er in de voorwaarden? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 18:08 |
quote:er staat "Geldig op 1 zaterdag of 1 zondag in de periode bla bla t/m bla" Maar 2e paasdag is een maandag... | |
Guppy | zaterdag 11 april 2009 @ 18:17 |
quote:erg letterlijk vertaald mag het dus niet. maar is tweede paasdag niet een 'zondag'? net zoals tweede kerstdag? vaag dus... ik gok dat t niet mag | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 18:19 |
Nee. Tweede paasdag is een maandag. Het enige 'zondagse' dat er aan is, is de dienstregeling van het OV. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 18:19 |
quote:Daar ben ik dus ok bang voor idd ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 11 april 2009 @ 18:31 |
quote:Welkom bij Veolia, hét OV-bedrijf dat als geen ander controverses weet uit te lokken. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 18:32 |
quote:Dank je, ik had net zo'n geweldig beeld van die club ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 april 2009 @ 19:13 |
quote:Dat is net na lochem, ouwe station van Laren. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 19:15 |
Laren-Almen zelfs. | |
Geerd | zaterdag 11 april 2009 @ 19:18 |
jup | |
Socios | zaterdag 11 april 2009 @ 19:51 |
Prachtig station! | |
Socios | zaterdag 11 april 2009 @ 19:58 |
Ik heb het even opgezocht. Hier moet het zijn, klein stukje dubbelspoor: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=&hl=nl&geocode=&mra=mr&ie=UTF8&ll=52.170543,6.327803&spn=0.004764,0.009613&t=k&z=17 Daar heb ik een keer met Plan U in het donker gewacht totdat er een andere Plan U de andere kant op ging. Jaar of tien geleden. ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 april 2009 @ 20:16 |
Plan u hondenkop? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 20:20 |
quote:Nou, ik kan me voorstellen dat mensen die 2 dingen hetzelfde noemen. Maar dat is dus niet zo. Niet helemaal. En eigenlijk ook niet bijna | |
Geerd | zaterdag 11 april 2009 @ 20:21 |
hondenkop is toch mat54? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 april 2009 @ 20:23 |
quote:ja. | |
ACT-F | zaterdag 11 april 2009 @ 20:24 |
quote: ![]() | |
bork | zaterdag 11 april 2009 @ 21:27 |
Prachtige pics ZugChef! | |
Zug-Chef | zaterdag 11 april 2009 @ 21:49 |
quote:Ah juist, dank daarvoor! quote: quote:Beiden dank! | |
Geerd | zaterdag 11 april 2009 @ 22:14 |
12 bakken virm die de bocht om gaan of op de brug bij nijmegen 6bakken, prachtig gezicht. | |
Wadloper | zaterdag 11 april 2009 @ 22:56 |
quote:NSR rijdt een zaterdagsdienstregeling, Arriva rijdt een zondagsdienstregeling ![]() | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 02:10 |
OpeensHadIkHet heeft serverproblemen:quote: | |
Darkwing_Duck | zondag 12 april 2009 @ 08:42 |
quote: quote:Tevens TVP | |
JDude | zondag 12 april 2009 @ 14:00 |
quote:Ah, mooi. Wordt dat nieuwe station hier in Breda dan eindelijk ook eens wat? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 14:07 |
quote:Nouww.. ik heb vernomen dat er wel wat meer aan de hand is ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 14:09 |
quote:Jammer dat die Franse honden a.s. herfst het busvervoer in de Haaglanden erbij krijgen. Ik voorspel chaos. ![]() | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 15:17 |
quote:Details please? Want de eerdere serverproblemen zijn opgelost, dit lijkt meer op een geschil tussen OHIH en de serveradmin van Beneluxspoor.net. quote: | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 16:00 |
Dat dus idd. Gekonkel, kinderachtig machtsvertoon. Niks nieuws onder de zon daar ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 16:00 |
quote:Ik bedenk me dat ik daar ook een account heb. | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 16:02 |
quote:De mijne bestaat op zich ook nog steeds ![]() | |
JeePee83 | zondag 12 april 2009 @ 17:03 |
quote:Ik mag al 'blij' zijn als ik geen IP ban heb ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 17:17 |
Hoe heb je dat in vredesnaam voor elkaargekregen? ![]() | |
Boschkabouter | zondag 12 april 2009 @ 17:19 |
Seinstoringverwensing? | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 17:40 |
quote:Heb je ermee lopen prutsen? | |
JeePee83 | zondag 12 april 2009 @ 17:43 |
Nee hoor. Alleen een voormalig 'groene naam' hebben daar en niet op mijn blote knieën smeken of de grote leider mij in genade wil nemen is al genoeg voor het niet meer welkom zijn ![]() Die IP ban hebben we gekregen, gewoon omdat ze dat leuk vinden en denken dat wij dat heel erg vinden. Jammere was dat ze me eerst een e-mail moesten sturen om te melden dat ik een IP-ban had, aangezien mij dat nog niet was opgevallen. Bleek ik m al een maand te hebben ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 17:56 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 17:58 |
Dat we er nog een woord aan vuil maken ![]() Gewoon, van internet gestolen ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 18:35 |
Is OHIH zo erg dan? xD | |
Zug-Chef | zondag 12 april 2009 @ 19:08 |
Als je het leuk vind om met bijna alleen 12 jarige spoorkneusjes te praten, tjaaa. | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 20:01 |
OHIH is achteraf iets waar ik nooit aan had moeten beginnen. | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 20:08 |
quote:Ik wist niet beter, voordat ik op FOK! kwam praatte ik alleen over Rotterdamse metro's. | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 20:12 |
quote:retmetro.nl? ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 20:14 |
quote:Klopt. Klopt het dat jij daar ook actief was? Ik meen me een zekere James te herkennen, weet niet of jij dat was. | |
Wadloper | zondag 12 april 2009 @ 21:17 |
quote:FOK! is toch beter he? ![]() Ik zelf kom ook niet meer op OHIH, vind het niets meer aan eigenlijk. Het laatste treinnieuws lees ik dan wel op Somda of Rolandrail, en natuurlijk hier op FOK! ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 21:23 |
quote:Je had ook hov-rn.nl, maar die komt niet meer uit. Evenals de nieuwsbrieven van ov-website.nl. | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 21:23 |
quote:Dan noem je ook ff wat sociaal gehandicapte bolwerken godver. | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 21:24 |
quote:Heerlijk hoe jij uit je slof schiet. ![]() | |
Wadloper | zondag 12 april 2009 @ 21:36 |
quote:Daar moet je doorheen zien beste Fles. Ik vind beide genoemde sites een stuk beter en informatiever dan OHIH ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 april 2009 @ 21:39 |
informatiever, okee, dat kan en zal ik niet eens ontkennen. Wil niet zeggen dat het daarmee sociaal prettige plaatsen zijn om te bivakkeren though . | |
James1988 | zondag 12 april 2009 @ 21:43 |
quote:Ja, klopt, daar was ik ook actief. Raar stelletje mensen daar zeg... wat een klapjosti's. | |
De_Hertog | zondag 12 april 2009 @ 21:44 |
quote:Ik zie op de site gewoon een uitgave van april 2009 staan? | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 22:08 |
quote:De redactie is defunct, ik zie alleen maar tips en links. | |
Erosjuhhh | zondag 12 april 2009 @ 22:20 |
quote:Daar kan deze wijze uit het oosten je iets over vertellen! Dit is al een redelijk oudgebouw, hebben in het begin textielhandelaren in gezeten. toen de textiel industrie uit oldenzaal weg is gegaan heeft hier altijd Discotheek Dancing Jumbo gezeten. zelfs metallica heeft hier nog opgetreden. Vervolgens is er een andere eigenaar op gekomen en werd het "het huishouden van jan steen" een discotheek met standaard prijs en dan onbeperkt drinken.. uiteraard ging dit mis en heeft gemeente Oldenzaal er een stokje tussen gestoken. Sinds een jaar of 6 zit er nu de WBO in, Woningbouwvereniging Oldenzaal. http://diggelfjoer.swalker.nl/aband/abandjumbo/ Foto´s van de binnenkant, ná de discotheek periode, vóór de WBO periode. | |
dennistd | zondag 12 april 2009 @ 22:32 |
Ik zit zowel op somda als OHIH. En ja, een aantal mensen daar zijn gewoon ontzettende kneuzen. Maar als je die een beetje negeert kun je er best veel informatie weg halen ![]() (wil je dat niet zelf hoeven doen? kijk dan op http://trein.dennistd.nl ![]() | |
Wadloper | maandag 13 april 2009 @ 09:35 |
quote:Op dat punt heb jij dan ook helemaal gelijk (en ben ik het ook met je eens) ![]() Denk dat het iets van de spoorwereld is, dat mensen daar niet super sociaal zijn ![]() | |
Zug-Chef | maandag 13 april 2009 @ 09:43 |
Ik ken genoeg mensen uit de spoorwereld (ok, cargofapwereldje) die juist wel errug sociaal zijn. Het is maar net wie je treft. Veel spoorhobbyisten zijn autistisch en daar zit dan ook gelijk het probleem. | |
Wadloper | maandag 13 april 2009 @ 10:51 |
quote:Mja oke, dat is inderdaad ook wel weer zo ![]() | |
dennistd | maandag 13 april 2009 @ 16:05 |
Mochten er trouwens van hier nog mensen op OHIH willen kijken: ze draaien tijdelijk op http://ohihforum.puntmutsen.nl/ | |
Dr_Flash | maandag 13 april 2009 @ 16:23 |
Ik kreeg ook net een mailtje ja ![]() | |
Erosjuhhh | dinsdag 14 april 2009 @ 02:29 |
quote:op TCtubantia.nl. Komt er een klein stukkie traject voor Syntus bij? ![]() | |
Duvel | dinsdag 14 april 2009 @ 08:25 |
Ja, een buslijn. | |
dennistd | dinsdag 14 april 2009 @ 08:35 |
Het gaat meer om een overweg of tunnel denk ik, zodat niet alle verkeer over de Spoorstraat hoeft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 april 2009 @ 08:49 |
Waarom is dit boeiend? Hoe staat het met die plannen voor een pendeltrein Oldenzaal - Bad Bentheim? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 april 2009 @ 08:53 |
quote:Datzelfde vraag ik me af voor een rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Emmen (sneltrein). Dat heeft ook een paar keer in de krant gestaan... | |
James1988 | dinsdag 14 april 2009 @ 09:03 |
8745 is een schommelboot... hij gaat goed heen en weer zeg... | |
Fixers | dinsdag 14 april 2009 @ 09:09 |
Kan iemand even terug in de tijd reizen, naar een jaar of 30 gelee en dan vast even een voorzetje geven voor een spoorlijn breda-utrecht. Gister dacht ik eens leuk bij paps en mams op paasbezoek tegaan. Moet er weer eentje zonnodig voor de trein stappen. Ommetje via boxtel heeft een uur gekost. Nou ja kom je nog eens ergens. Het meterslange machinistengeheugensteuntje aan de boxtel traverse kon ik best om lachen. En hadden we tussen tilburg en boxtel bijna de volgende onvrijwillige groepszelfmoord tegen de trein plakken. De lokale wandelvriendenvereniging vond het blijkbaarnodig om in het midden van nergens het spoor over te moeten steken, ik zag alvast geen duidelijk overpad aldaar. Vanmorgenvroeg alle kaartjesautomaten in storing? | |
#ANONIEM | dinsdag 14 april 2009 @ 09:10 |
quote:Jup dat klopt! | |
dennistd | dinsdag 14 april 2009 @ 09:14 |
quote:Vrij stil de laatste tijd helaas... Mijn voorstel: Hengelo (spoor 11) - Oldenzaal - De Lutte (nieuw station) - Bad Bentheim - Nordhorn (heropenen voor reizigers) Uitstappen in Oldenzaal ri. Duitsland en instappen ri. Hengelo zou dan niet moeten mogen om Sysntus niet in de weg te rijden. Treindienst kan gereden worden met een buffeltje, daar zijn er toch genoeg van over ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 april 2009 @ 11:49 |
quote:Klopt. Daarom moet je er niet te vaak komen, want je ergert je er groen geel, blauw en rood ![]() | |
Guard | dinsdag 14 april 2009 @ 12:07 |
quote:Deze was een tijdje terug hier gepost: http://www.railpedia.nl/d(...)trecht.pdf?version=1 | |
Peterselieman | dinsdag 14 april 2009 @ 12:35 |
Werd vanochtend in de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen vlak voor het eindpunt omgeroepen dat de achterste deur van de trein mogelijk deels langs de schuine zijde van perron 3A in Groningen zou komen te staan, omdat er nog een trein stond. Bleek om een 2/6 te gaan, dus dat paste makkelijk. Toch attent van Jan die de mcn bleek te zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 april 2009 @ 15:44 |
quote:Dit is natuurlijk onzin ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 april 2009 @ 15:47 |
Lapo ![]() |