Ik heb die plaatjes van de site geplukt. Maar als je op die site op die oranje bolletjes klikt dan zie je er bijvoorbeeld staan: balkon, keuken, slaapkamer, woonkamer etc.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:37 schreef Pyjama het volgende:
Volgtopic![]()
Wat zijn die rode stippen op die voorbeeldindelingen, Ts?
Het is in Boxmeer. 1 min. loopafstand van het centrum, chinees en een shoarmaboer om de hoek. Oftewel ligging ideaal. Het project heet "Live Your Loft" en in Oss zijn ze ook bezig met de bouw van zo'n zelfde project alleen wat kleiner. Die worden deze maand opgeleverd.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
waar staat het en wat kost het?
Maar qua indeling? Het word dus niet een apart toilet? Zou die optie serieus overwegen.
Daarnaast, zou ik de leefruimte, dus de ruimte voor overdag zo groot mogelijke houden en de meest prioriteit geven.
Dus ik zou kiezen voor een optie 1 (maar het bed op de plek zoals op foto 3)(waarschijnlijk het goedkoopst) maar dan heb je altijd je bed in het zicht, en het is wel zo fijn om een hoekje te hebben waar je niet altijd hoeft op te ruimen.
Ideaal zou optie 2 zijn, je slaapkamer is afgesloten en je hebt een mooie ruimte om in te leven. ik vind de keuken daar ook praktischer. Maar misschien dat je hier alsnog een eiland van kan maken zodat je vanaf je slaapkamer niet om de keuken hoeft te lopen, licht ook een beejte aan de ruimte die je hebt. (maar een grote brede aanrecht is wel mooi, maar moet je ook sneller opruimen omdat het rommeliger lijkt als je er spullen neerzet dan dat je ze tegen de wand aan zet)
Het is geen gewone kast naast de douche, maar een kast met cv. Dus daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik heb ook besloten om helemaal niks te gaan doen aan de badkamer. Ik kan dalijk uit verschillende tegels kiezen ( zitten hele mooie tussen dus dat komt goed). Het toilet ga ik niet apart doen, vanwege de ruimte en de kosten. En tja... je went er wel aan om het toilet in de badkamer te hebben.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:43 schreef hierissieweer het volgende:
Je doet er geen slaapkamer muurtje in? (zal vast ook een meerprijs hebben) Maar een aparte slaapkamer en toilet, daarvan zul je de kosten ook zeker weer terug zien bij de verkoop. Ik zal het doen, zeker voor het woongenot
Overigens zou je die wanden ook simpel en goedkoop zelf kunnen bouwen van een lattenwerk en gipsplaten...
Over je badkamer/toilet.
Volgens mij zit er een kast naast de douche? Dit word denk dan een ruimte met de douche erbij, Dat word dan de wc. De douche komt naast/op de plek van de wasmachine en de wasmachine op de plek van de wc. Als je kiest voor een apart toiler. Althans zo lees ik de tekening.
Die keuken is mooi en leuk. Maar weet je zeker dat je een bar wilt? en geen eethoek? Als je de keuken anders neerzet, zoals op een wijze als in mijn optie, dan heb je daar meer ruimte voor.
je zou ook nog voor zo'n opstelling kunnen gaan:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook een koopje voor 1850 euro.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:37 schreef tomegel het volgende:
Vandaag een beunhaas de tekening laten zien van optie 3 van de extra wanden. Hij schatte dat dat grapje bij de aannemer tussen de 2500 en 3000 euro in. Toen ik zei dat het ongeveer 1850 euro kostte was die meteen dat ik het moest doen. Hij kon het er niet voor maken. Dus ik kan alvast 1850 euro apart gaan houden.
Foutje, het is 1815 euro incl. btw.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik vond het ook een koopje voor 1850 euro.
Mijn vloerverwarming is de hoofdverwarming. Persoonlijk vind ik hout mooier. Las net ook al iets over lamelparket? En had gelezen dat tegels met vloerverwarming ijskoud worden als de verwarming uitstaat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:56 schreef skadhd het volgende:
Is de vloerverwarming je hoofdverwarming?
In principe blijft het laminaat langer warm omdat dat toch een soort van 'hout' is.
Alleen kan je wel alleen het duurdere laminaat gebruiken en moet je er een speciale ondervloer onder leggen.
Vinyl is tegenwoordig heel mooi en kan heel goed met vloerverwarming. Omdat het maar dun is heb je hierdoor het meeste effect van je vloerverwarming. Je moet het vinyl wel compleet verlijmen en je moet een superstrakke ondervloer hebben of laten egaliseren omdat je anders elke oneffenheid ziet.
Je zou eens naar Oostrum/Venray kunnen rijden, naar Cisco. Daar hebben ze af en toe een container tegels ingekocht die jij dan weer voor een hele mooie prijs mee mag nemen (een deel) (andere tegels zijn vaak wat duurder, maar ze hebben best leuke aanbiedingen).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:14 schreef tomegel het volgende:
Iemand misschien een idee waar je voor een mooie prijs tegels kan kopen?
quote:
Wij hebben de vloer bij de vloerenwerf vandaan kan gewoon op vloerverwarming.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:43 schreef tomegel het volgende:
[..]
Mijn vloerverwarming is de hoofdverwarming. Persoonlijk vind ik hout mooier. Las net ook al iets over lamelparket? En had gelezen dat tegels met vloerverwarming ijskoud worden als de verwarming uitstaat.
o.a. het project dat eerst op het terrein van Live your loft kwam, verder project Voermans gaat niet door omdat er maar 4 kopers waren. Zijn er nog meer maar ken ze zo ook niet allemaal. Kom zelf niet uit boxmeer.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:56 schreef Anne het volgende:
Shit happens. Welke bouwprojecten zijn er nog niet doorgegaan in Boxmeer trouwens?
En is anders Elderom niks voor je? Neh, is veeeeel te duur.
waarom zou het handiger zijn om telefoon en cai naast elkaar te plaatsen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
balen ja..
ook wel jammer dat op de tekeningen de ISRA van KPN en de CAI van je kabelboer niet handig bij elkaar zitten :/
quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:33 schreef exlurker het volgende:
[..]
waarom zou het handiger zijn om telefoon en cai naast elkaar te plaatsen?
trouwens bij nieuwbouw zit het ISRA en signaalovername punt in de meterkast
Nou een van de vorige bezwaren waren de parkeerplaatsen, dat probleem is opgelost doordat er 10 extra prive parkeerplaatsen bijkomen. Ook het gebouw was te hoog en dat is aangepast.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:16 schreef martinus- het volgende:
Waarschijnlijk zal er wel bezwaar gaan komen neem ik aan, aangezien de buurt eerst ook al 'te vol' raakte?
Wat betreft je indeling: zoals eerder genoemd erg jammer dat je het geen loft laat zijn zoals het bedoeld is.
Welke argumenten heb je om het niet te doen eigenlijk?
Je kunt ook met ruimtescheidende elementen aparte ruimtes creëren die toch de loft-gedachte in ere houden.
Bovendien vind ik je huidige plattegrond nogal chaotisch en hoekkerig als ik kijk naar je entree en slaapkamer. Garderobekast bij de entree is prima, maar maak in de slaapkamer dan een kast die over de rest van de lengte gaat en plaats de deur aan de korte kant.
En waarom perse een aparte entree? Allemaal ingrepen die je beperkte ruimte nog veel kleiner maken.
Ligt de voordeur aan een buitengalerij dan? In dat geval snap ik het uiteraard.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:06 schreef tomegel het volgende:
[..]
Nou een van de vorige bezwaren waren de parkeerplaatsen, dat probleem is opgelost doordat er 10 extra prive parkeerplaatsen bijkomen. Ook het gebouw was te hoog en dat is aangepast.
En de aparte entree is toch meer voor de trek van de voordeur. En ik sta nog steeds open voor veranderingen dus mocht je je eigen plattegrond willen maken graag.
En je huisje in Duitsland dan??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:05 schreef Anne het volgende:
Cool. Jammer dat ik niet op korte termijn een hypotheek kan regelen, anders was dit best interessant geweest.
Hoi Hoi,quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef Puzicat het volgende:
Bedankt voor het hartelijke welkom! Dus jullie zijn zoals ik het goed begrijp ook op de infoavond aanwezig? Ik ben erg benieuwd!
Gaan jullie er alleen wonen? Wij komen er met 2 personen (en huisdieren) in te wonen. Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden met de keuken en badkamer. Hebben jullie het tegelwerk en dergelijk nu al uitgezocht?
Ik hoop dat de bouw een beetje op schema blijft!
Nouja, de standaardkeuken is een keukeneiland met zo uit m'n hoofd alleen een wasbak, en gasfornuis, en afzuiging. Volgens mij moet je de koeler/ vriezer nog los bestellen dan.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:52 schreef Puzicat het volgende:
Wat bedoel je met te weinig mogelijkheden van de keuken? Ik ben erg benieuwd wat die standaard keuken dan is? Kun je ook niet uit kleuren enzo kiezen?
Nee ik heb geen eilandopstelling meer, gelet op de eisen die ik had en de gewenste eisen aan de ruimte was dat geen optie meer. Vandaar gekozen om de stelpost te pakken en een keuken uit te zoeken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:39 schreef Puzicat het volgende:
Heb je hem wel in eilandopstelling gelaten? Wij willen inderdaad ook een vaatwasser en combi-oven enzo erbij. Hebben we nu ook, en vriendlief kan geen afscheid nemen van de vaatwasser.![]()
Ik ben zelf al wat gaan tekenen, we lopen vooral tegen de bergruimte in de keuken aan. We willen wel voldoende bergruimte, maar ook een vaatwassen en oven. Welke kleur wordt je keuken?
Ik kan bijna niet wachten met het inrichten, maar daar ben ik waarschijnlijk ook vrouw voor.
Thanks, ja ben er erg blij mee, heb hem vorige week gekocht bij Manders Keukens (onderdeel van het Live Your Loft project)quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:13 schreef Puzicat het volgende:
Wow! Dat ziet er ontzettend gaaf uit! Vraagje, waar laat je je eetkamertafel? Met dat probleem zitten wij een beetje, om nu elke dag op de bank te eten is ook weer zo wat. Heb jij je keuken ook bij de keukenconcurent besteld, of ergens anders?
Wij willen overigens dezelfde indeling van appartementmuren als jij hebt. Leek ons het meest praktisch.
Nouja wat moet je er mee, tja tis niet alleen m'n hobby maar ook m'n werk. Dus heb 1 MacMini waar cursus /test systemen op draaien, en 1 gebruik ik als mediacenter onder de TVquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:25 schreef tomegel het volgende:
ok dus jij gaat je woning verwarmen met computerswat moet je met zoveel computers als je alleen bent? Maargoed ieder zijn hobby zullen we maar zeggen
En iedereen heeft tegenwoordig draadloos. Lekker makkelijk
Superquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:43 schreef twentemeisje het volgende:
Wat leuk, drie fokkers in 1 complex! Ik ga jullie volgen.
3 FOK!kers die zich gemeld hebben danquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:43 schreef twentemeisje het volgende:
Wat leuk, drie fokkers in 1 complex! Ik ga jullie volgen.
Helaas, helaas, die is ook al verkocht!quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:28 schreef tomegel het volgende:
He een vraagje puzicat. Is loft nr 15 niet een betere optie? Die heeft namelijk een balkon van 22m2. Weet niet of die nog vrij is maar een maand terug nog wel tenminste.
En je zet toch spullen in de kast van de verwarmingsketel dus je moet er toch regelmatig bij dus lijkt me niet zo'n slimme zet daar een tafel tegenaan te zetten. En waar laat jij jou computers movinghead?
Daar had ik toen ook een optie op, maar een tuintje is wat handigerquote:Op zondag 17 oktober 2010 09:28 schreef tomegel het volgende:
He een vraagje puzicat. Is loft nr 15 niet een betere optie? Die heeft namelijk een balkon van 22m2. Weet niet of die nog vrij is maar een maand terug nog wel tenminste.
Hoi,quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Puzicat het volgende:
Erg mooie indelingen en keukens trouwens! Ik vind die van jou ook een goede optie Tomegel, met die inbouwkast in de slaapkamer. Hoeveel ruimte heb je dan nog voor je bed?
Die tuintjes, hoe groot zijn die? Net zo groot als een balkon? Ik vond een balkon praktischer, omdat mijn katten dan naar buiten kunnen op het balkon zonder dat ze meteen wegrennen.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef tomegel het volgende:
heej tomegel,
hier een berichje van je meissie,
we zouden de tv toch aan de muur hangen...
leuk he die site je gaat er helemaal in op.
groetjes
Hey,quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:44 schreef Tha_Duck het volgende:
@Movinghead: zie ik in je tekeningen nou goed dat je geen buitenlicht in je woonkamer hebt? Of heb je een hoekapp?
@tomegel: jouw tekening van woonkamer/keuken snap ik niet helemaal. Wat is dat linksonder waar inbouwkast staat? De slaapkamer? Maar dan staat je keuken praktisch midden in de woonkamer??
quote:Hey, ik ben er zeker geweest en ook TomegelOp woensdag 20 oktober 2010 21:39 schreef Puzicat het volgende:
En? Allemaal naar de infoavond geweest? Wij wel, misschien hebben we elkaar wel gezien, hahaha!
We hebben wel je idee besproken Tomegel met de aannemer. Ons is veel duidelijk geworden ivm het meerwerk.
quote:Eerder een vat van dat spulOp vrijdag 22 oktober 2010 18:13 schreef twentemeisje het volgende:
Wat een zuur buurtje of niet? Drinken ze daar per ongeluk azijn i.p.v. appelsap?
Kan me voorstellen dat jullie knettergek worden van dit gezeur. Om hoeveel klagers gaat het eigenlijk?
quote:Wanhoopspogingen zijn het.....Op vrijdag 22 oktober 2010 19:44 schreef Puzicat het volgende:
Pffff, wat sukkels zeg. Wat willen ze dan, de boel weer afbreken?
We zijn niet zoveel wijzer geworden van de makelaar, hij wist zelfs de prijzen van de appartementen niet... Jammer, maar we zijn niet minder enthousiast. Onze optie is velengd en we gaan nu de laatste puntjes op de i zetten.
quote:De prijzen tussen Manders en keukenconcurrent doen elkaar niet echt onder in het geval van Tomegel en mij. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil:) Ik bedoel ik heb een combi oven van rond de 1500 erin hangen maar dat kan natuurlijk ook een goedkoper merk zijn. Ik heb gewoon gekozen voor Pelgrim/Neff.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:40 schreef Puzicat het volgende:
Ik ga zeker nog een afspraak maken met de makelaar!
Was jij tevreden over Manders keukens? Ik wil daar ook nog een afspraak maken om te kijken wat te keuken daar kost. Misschien ben ik goedkoper uit bij een keukenconcurent ofzo.
quote:Hmm die kooplijst met erfpacht ik niet, toen ging dat nog nietOp zaterdag 23 oktober 2010 11:51 schreef Puzicat het volgende:
Waar de koopprijzen in combinatie met erfpacht op staan. Ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik.![]()
Wij willen toch ook voor een parkeerplaats gaan, mits dat financieel haalbaar is namelijk.
Hey hey, dat klinkt bekend dat eerste gedeelte. Bij de Makelaar is binnen een paar uur alles duidelijk, zij kunnen je ook een koopcontract geven. Sterker nog zij maken dat aan en het sturen het naar de makelaar.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:16 schreef Puzicat het volgende:
Het is inderdaad stilletjes hier. Wij gaan morgen naar de aannemer om alles te bespreken. Helaas hebben we nog geen koopcontract, de makelaar wist niks over prijzen en andere blablabla. Het kon wel tot 2 weken duren, echt slecht dus! En aangezien al gauw de vloeren gestort worden moeten we wel veranderingen door kunnen geven. Dit gaat dus maandag gebeuren, ook al is de koop nog niet rond. Best een aparte gang van zaken!
Hoe stond het vandaag met de bouw tom? Ik ben er deze week ook niet meer geweest eigenlijk.
Kans van 1 op 10000000000000000000000000000000quote:Op maandag 1 november 2010 16:10 schreef Puzicat het volgende:
Hahaha, dachten ze nou werkelijk dat ze kans maakten? De sukkels!
Ons gesprek met de aannemer is uitgesteld tot woensdagavond, hij moest zijn hond laten inslapen of zoiets? Ik weet het niet precies, Pascal heeft hem gesproken. Wel jammer, maar ook weer beter aangezien ik ziek ben.
Toevallig heb ik pas ook mijn keuken ontworpen voor mijn nieuwbouw appartement (topic coming soon). De mijne is soort gelijk alleen heb ik de onderkant van de bovenkastjes gelijk lopen met de onderkant van de afzuigkap, zodat het 1 mooi geheel wordt. Hebben jullie het opzettelijk zo ongelijk gedaan?quote:
Dat kan, maar je kan dan natuurlijk ook de kastjes een paar centimeter hoger hangen. Ziet er naar mijn idee net allemaal wat strakker uit.quote:Op maandag 1 november 2010 21:01 schreef tomegel het volgende:
Dat heeft denk ik te maken dat een afzuigkap een bepaalde hoogte boven het fornuis nodig heeft
quote:Achter het dressoir zit een dubbel wandje, waar in volgens mij de schuifdeur zitOp dinsdag 2 november 2010 13:21 schreef Puzicat het volgende:
Ok, ben ik nou zo scheel, of waar zie jij een schuifdeur?
Tja, het is maar wat je klein vind natuurlijk. Wat het kost is per appartement verschillend.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:13 schreef GeenWijn het volgende:
wat klein zeg... hoeveel kost dit nou?
wat kost een 'loft' gemiddeld dan? of is dat geheim?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:35 schreef Puzicat het volgende:
[..]
Tja, het is maar wat je klein vind natuurlijk. Wat het kost is per appartement verschillend.
Zo, ik ben weer terug van de aannemer, volgende week krijgen we de tekeningen met de keuken enzo erin. Ik ben benieuwd!
dat is inderdaad wel een enorm verschil in prijs!quote:Op woensdag 3 november 2010 00:13 schreef tomegel het volgende:
er zit verschil tussen de etages. ze beginnen met 135.000 v.o.n tot 140.000
Morgen gelijk de aannemer bellen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Aha, dus dat is ook weer duidelijk inderdaad.
Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
Is dat niet een beetje riskant? Ergo, ik hoop dat jullie snel alles compleet hebben!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
Dan wij op de goede wegquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:38 schreef exlurker het volgende:
Volgens mij plan de Lieven in Eindhoven met 8 fokkers
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven V
Hoi Tom,quote:Op zondag 14 november 2010 23:18 schreef tomegel het volgende:
Ik heb op het laatste moment toch besloten de badkamer casco op te leveren. Wil toch graag grote tegels en andere kleuren dan de standaard keuzes. En wil je dat via dales doen ben je onbeschoft veel geld kwijt. Dus dalijk alles lekker zelf doen.
En idd de eerste stenen zijn al gelegd schiet lekker op. Zouden ze het voor de bouwvak 2011 kunnen opleveren?
Mij herken je aan het meisje met de rode jas, daar loop ik bijquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef Puzicat het volgende:
Hoe herkennen we jullie donderdag? Ik heb een knalrode jas, dat moet wel opvallen denk ik zo.
Tom, ik denk niet dat ze die steen gaan verleggen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:22 schreef tomegel het volgende:
Was een leuke bijeenkomst. Zeker op een leuke manier gedaan die eerste steen leggen. Lijkt me wel dat ze die steen nog gaan verplaatsen richting hoofdingang. Leuk dat je de bouw op kon. En idd de tuin word groter dan ik had gedacht. Daar kan nog wel een tuinhuisje neergezet worden. En ze werken goed en netjes nu hopen dat ze voor de bouwvak klaar zijn.
hmm ik krijgen bij dales een prijs van 650 euro, voor een glazen model zonder montage in glas uitvoering.quote:Op zondag 21 november 2010 13:16 schreef tomegel het volgende:
Bij dales was de goedkoopste 800 euro zonder montage. Nadeel van schuifdeur met poetsen is dat je niet overal bij kan tussen de deuren. Die van sanidrome is van glas.Glas is idd het beste schoon te houden. Zoiezo word dales niet rijk van mij. Wat zijn die associaal duur hetzelfde spul heb je bij sanidump voor de helft
Tuurlijk hou ik daar rekening meequote:Op zondag 21 november 2010 22:44 schreef Puzicat het volgende:
Bij dales zijn de prijzen excl. BTW, hou daar rekening mee!
Misschien had je een ander model tom, ik zit nog op de prijs te wachten, tis niet zozeer dales , maar de onderaannemer.quote:Op maandag 22 november 2010 09:17 schreef tomegel het volgende:
Dan ben ik afgezet. Daarom zien ze mij niet meer. Zijn er al 2 mensen die zich hebben aangemeld voor dat buurtgedoe?
In Boxmeer ook niet. Maar ik neem aan dat Movinghead het over bijvoorbeeld donderdag en vrijdag heeftquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:22 schreef Puzicat het volgende:
Sneeuw? Welke sneeuw? Hier in nijmegen geen sneeuw te zien
Inderdaad, nu ligt er niksquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:24 schreef Anne het volgende:
[..]
In Boxmeer ook niet. Maar ik neem aan dat Movinghead het over bijvoorbeeld donderdag en vrijdag heeft.
Je hebt het dan wel over sneeuw, maar wat denk je van vriezen?quote:Op maandag 29 november 2010 09:16 schreef tomegel het volgende:
Werd wel tijd dan. Hmm tot nu toe geen sneeuw dus ideaal bouwweer. Ff afkloppen want zal nog wel komen.
En nu ligt er een dik pak... Wij hebben inderdaad het koopcontract gekregen en gaan zo snel mogelijk tekenen en laten passeren.quote:Op maandag 29 november 2010 09:16 schreef tomegel het volgende:
Werd wel tijd dan. Hmm tot nu toe geen sneeuw dus ideaal bouwweer. Ff afkloppen want zal nog wel komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |