abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:09:12 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67812764
In oktober 2008 heb ik een nieuwbouw appartement gekocht. Aangezien het toen nog pril was en er zelfs nog gesloopt moest worden op de locatie, lijkt het er nu meer op dat er binnenkort word gestart met de bouw. Het is een 45 appartementen / lofts complex, waarvan 12 appartementen en 33 lofts. Ikzelf heb een loft gekocht van 50 m2 op de begane grond met prive parkeerplaats.

Het is dus een loft. Een soort studio waarvan je de binnenmuren zelf kan plaatsen zoals jezelf wilt. De badkamer is standaard, daar kan ik dus niets aan veranderen. Hier een paar voorbeelden.

Hoe ik de muren ga plaatsen weet ik nog niet precies. Misschien dat jullie leuke en goede ideetjes hebben.

Hier de plattegrond van de begane grond. Links zijn de appartementen, rechts de lofts. Ik heb nummer 6 gekocht.
Het appartement heeft 3 verdiepingen.

Hier de maten van mijn appartement:

15 mei moet ik de keuken en badkamer gegevens en al het meer en minderwerk opgeven aan de projectontwikkelaar.

Als er belangstelling is dan zal ik deze topic bijhouden totdat het helemaal klaar is. Er is nog geen officieele datum waneer de bouw klaar moet zijn, aangezien de bouw nog niet is gestart.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67812845
Leuk! Gefeliciteerd
Ik wil de vorderingen wel volgen
#geen
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:34:09 #3
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67813602
Mooi

Hier wat foto's van het oude gedeelte, was wel rijp voor de sloop nie?

En toen was het plat
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:37:56 #4
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67813747
Volgtopic

Wat zijn die rode stippen op die voorbeeldindelingen, Ts?
Toeval is toeval
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:42:47 #5
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_67813910
het lijken wel lampen ofzo
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_67814128
I k denk dat je met de indeling ook rekening moet houden met de stand van de zon, met de hoge ramen heb je veel lichtinval. Als je wakker wil worden met de zon in de slaapkamer, dan deel je die in aan de kant waar de zon opkomt. En het zitgedeelte aan de kant van de buitenruimte dat is zomers een extra stukje woonkamer. Ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe het in het "echt" wordt.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:03:14 #7
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67814671
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:37 schreef Pyjama het volgende:
Volgtopic

Wat zijn die rode stippen op die voorbeeldindelingen, Ts?
Ik heb die plaatjes van de site geplukt. Maar als je op die site op die oranje bolletjes klikt dan zie je er bijvoorbeeld staan: balkon, keuken, slaapkamer, woonkamer etc.

en over de zonkant gesproken:

De zon komt dus op de plaats waar ik de woonkamer wil hebben.

Heb ook al een keuken gekocht. Zal dat vandeweek eventjes hier neerplanten. Ook heb ik een tekening met de stopcontacten en verlichtingspunten enz. Zal die ook hier neerplanten zodra ik hem heb ingescand.
pi_67814824
ziet er wel leuk uit. financieel ook goed te doen voor starters/singles lijkt me. Die eigen inrichting is wel een beetje vaag. Op die tekening is er één indeling zonder slaapkamer. handig!
  woensdag 8 april 2009 @ 00:27:42 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_67815393
waar staat het en wat kost het?

Maar qua indeling? Het word dus niet een apart toilet? Zou die optie serieus overwegen.
Daarnaast, zou ik de leefruimte, dus de ruimte voor overdag zo groot mogelijke houden en de meest prioriteit geven.
Dus ik zou kiezen voor een optie 1 (maar het bed op de plek zoals op foto 3)(waarschijnlijk het goedkoopst) maar dan heb je altijd je bed in het zicht, en het is wel zo fijn om een hoekje te hebben waar je niet altijd hoeft op te ruimen.
Ideaal zou optie 2 zijn, je slaapkamer is afgesloten en je hebt een mooie ruimte om in te leven. ik vind de keuken daar ook praktischer. Maar misschien dat je hier alsnog een eiland van kan maken zodat je vanaf je slaapkamer niet om de keuken hoeft te lopen, licht ook een beejte aan de ruimte die je hebt. (maar een grote brede aanrecht is wel mooi, maar moet je ook sneller opruimen omdat het rommeliger lijkt als je er spullen neerzet dan dat je ze tegen de wand aan zet)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 8 april 2009 @ 00:48:44 #10
190186 hierissieweer
pi_67815786
Zo had ik het in gedachten:
pi_67816437

Deze is qua indeling wel erg leuk!
Nadeel is dat je door de slaapkamer moet wanneer je op het balkon wilt zitten.

Ik moet zeggen dat het concept wel erg leuk is! Geen van de lofts zijn straks hetzelfde!

Edit: het is 1 grote afbeelding. Ik bedoel de middelste.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_67820413
Gefeliciteerd
pi_67820493
Als je muren gaat plaatsen word je loft een appartement.
pi_67832148
Wel lekker, zon in de woonkamer

En ben benieuwd naar de nieuwe keuken!
#geen
  woensdag 8 april 2009 @ 17:16:22 #15
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67835001
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
waar staat het en wat kost het?

Maar qua indeling? Het word dus niet een apart toilet? Zou die optie serieus overwegen.
Daarnaast, zou ik de leefruimte, dus de ruimte voor overdag zo groot mogelijke houden en de meest prioriteit geven.
Dus ik zou kiezen voor een optie 1 (maar het bed op de plek zoals op foto 3)(waarschijnlijk het goedkoopst) maar dan heb je altijd je bed in het zicht, en het is wel zo fijn om een hoekje te hebben waar je niet altijd hoeft op te ruimen.
Ideaal zou optie 2 zijn, je slaapkamer is afgesloten en je hebt een mooie ruimte om in te leven. ik vind de keuken daar ook praktischer. Maar misschien dat je hier alsnog een eiland van kan maken zodat je vanaf je slaapkamer niet om de keuken hoeft te lopen, licht ook een beejte aan de ruimte die je hebt. (maar een grote brede aanrecht is wel mooi, maar moet je ook sneller opruimen omdat het rommeliger lijkt als je er spullen neerzet dan dat je ze tegen de wand aan zet)
Het is in Boxmeer. 1 min. loopafstand van het centrum, chinees en een shoarmaboer om de hoek. Oftewel ligging ideaal. Het project heet "Live Your Loft" en in Oss zijn ze ook bezig met de bouw van zo'n zelfde project alleen wat kleiner. Die worden deze maand opgeleverd.

Maargoed mijn Loft was 135.000 euro, vrij op naam.

En ik wil graag het toilet apart hebben, daar ben ik mee bezig, maar meerwerk is erg duur. Moet nog een prijslijst krijgen van wat het gaat kosten. Maar ben bang dat het enkele duizenden euro's is. (vanwege ventilatie, extra tegens en muren, extra deur, leidingwerk, elektra etc) En dat heb ik er niet voor over. Misschien dat ik het zo ga laten maken dat ik het naderhand zelf doe.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:35:37 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67835546
tvp-tje
Gefeli en erg benieuwd waar dit naar toe gaat
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_67835728
Leuk concept zeg. Dit lijkt mij de meest praktische / mooie indeling:

Zonnetje in je woonkamer! En volgens mij benut je zo ook optimaal de ruimte die je hebt.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  woensdag 8 april 2009 @ 17:59:29 #18
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67836264
Hier een idee van hoe de keuken word. Het is een L keuken. De muurkant is 2,65 meter lang, en andere kant is 1,65 meter breed aan het eind. Dan houd ik nog 1 meter doorgang over tussen de muur van de badkamer en het keukenblok. De keuken is gelijk een bar. Vond dit wel een zeer praktisch idee vanwege de ruimte. De koelkast koop ik apart. Wil namelijk een amerikaanse

Hier ongeveer de keuken zoals hij komt.

Zal als ik de 3d tekening heb hem hier plaatsen. De keuken krijgt de kleur Magnolia (getint wit), zijkanten zilverachtig grijs, en een donker eiken blad.
  donderdag 9 april 2009 @ 02:43:39 #19
190186 hierissieweer
pi_67851547
Je doet er geen slaapkamer muurtje in? (zal vast ook een meerprijs hebben) Maar een aparte slaapkamer en toilet, daarvan zul je de kosten ook zeker weer terug zien bij de verkoop. Ik zal het doen, zeker voor het woongenot

Overigens zou je die wanden ook simpel en goedkoop zelf kunnen bouwen van een lattenwerk en gipsplaten...

Over je badkamer/toilet.

Volgens mij zit er een kast naast de douche? Dit word denk dan een ruimte met de douche erbij, Dat word dan de wc. De douche komt naast/op de plek van de wasmachine en de wasmachine op de plek van de wc. Als je kiest voor een apart toiler. Althans zo lees ik de tekening.

Die keuken is mooi en leuk. Maar weet je zeker dat je een bar wilt? en geen eethoek? Als je de keuken anders neerzet, zoals op een wijze als in mijn optie, dan heb je daar meer ruimte voor.

je zou ook nog voor zo'n opstelling kunnen gaan:

[ Bericht 29% gewijzigd door hierissieweer op 09-04-2009 02:59:40 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 18:40:24 #20
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67872096
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:43 schreef hierissieweer het volgende:
Je doet er geen slaapkamer muurtje in? (zal vast ook een meerprijs hebben) Maar een aparte slaapkamer en toilet, daarvan zul je de kosten ook zeker weer terug zien bij de verkoop. Ik zal het doen, zeker voor het woongenot

Overigens zou je die wanden ook simpel en goedkoop zelf kunnen bouwen van een lattenwerk en gipsplaten...

Over je badkamer/toilet.

Volgens mij zit er een kast naast de douche? Dit word denk dan een ruimte met de douche erbij, Dat word dan de wc. De douche komt naast/op de plek van de wasmachine en de wasmachine op de plek van de wc. Als je kiest voor een apart toiler. Althans zo lees ik de tekening.

Die keuken is mooi en leuk. Maar weet je zeker dat je een bar wilt? en geen eethoek? Als je de keuken anders neerzet, zoals op een wijze als in mijn optie, dan heb je daar meer ruimte voor.

je zou ook nog voor zo'n opstelling kunnen gaan:
[ afbeelding ]
Het is geen gewone kast naast de douche, maar een kast met cv. Dus daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik heb ook besloten om helemaal niks te gaan doen aan de badkamer. Ik kan dalijk uit verschillende tegels kiezen ( zitten hele mooie tussen dus dat komt goed). Het toilet ga ik niet apart doen, vanwege de ruimte en de kosten. En tja... je went er wel aan om het toilet in de badkamer te hebben.

De keuken daar was ik al snel over uit dat ik het op die manier wil hebben. Vooral vanwege de ruimte is dit ideaal. Ik heb verschillende offertes laten maken bij verschillende keukenboeren. Gemiddeld koste die keuken ongeveer 4500 tot 7000 euro. Uiteindelijk, door een fout bij de keukenconcurrent heb ik zo'n keuken nu voor 3300 euro. Die ga ik dus ook zeker plaatsen.

Ik ga muren plaatsen. Hoe ben ik nog niet uit. Ik heb toevallig net wel 3 verschillende offertes van standaard opties binnen gekregen. De prijzen daar schrok ik wel van.

Optie 3 vind ik de beste, en was ook meer richting mijn idee. Alles word dan in iton blokken gemaakt, incl. deur en kozijnen, aangepaste elektra, extra rookmelder en alles behangklaar afgewerkt.
Volgens mijn pa kan ik het er zelf niet voor dat geld doen, ook al lijkt het veel. ( je moet een beunhaas inhuren per uur, materialen zijn niet goedkoop, dezelfde deuren en kozijnen zullen prijzig zijn) en tevens de rotzooi enzo.
pi_67872378
Ik vind het zo jammer dat je van je loft een appartement gaat maken. Als je dan al iets van een scheiding zou willen zou je misschien aan paneelgordijnen kunnen denken...
pi_67872640
dat lijkt me ook wel ja. een rookmelder kan je zelf ook wel ophangen.
  donderdag 9 april 2009 @ 19:49:37 #23
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67874363
Het is dat het een Loft heet, van mij mogen ze het ook gewoon appartement noemen. Wil gewoon de slaapkamer gescheiden houden van de keuken en woonkamer.

Over de rookmelder, tegenwoordig is het in elk huis / appartement verplicht een rookmelder te plaatsen op stroom. Dus vandaar dat er bij de opties een rookmelder bij is gekomen. ( natuurlijk vanwege het koken in de keuken, en brandgevaar in de meterkast.

Ikzelf heb een ander idee van hoe ik het graag wil hebben. Heb volgende week donderdag afspraak bij de aannemer om te vragen wat dit gaat kosten. Heb inmiddels dezelfde tekening gegeven aan een beunhaas en die gaat nu kijken voor welk geld hij het kan maken.

of
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:36:22 #24
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:37:52 #25
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67901459
Vandaag een beunhaas de tekening laten zien van optie 3 van de extra wanden. Hij schatte dat dat grapje bij de aannemer tussen de 2500 en 3000 euro in. Toen ik zei dat het ongeveer 1850 euro kostte was die meteen dat ik het moest doen. Hij kon het er niet voor maken. Dus ik kan alvast 1850 euro apart gaan houden.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:31:46 #26
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_68081055
Heb nu deze optie erbij gekregen:

Toilet uitvoeren als vrijhangend wandcloset i.p.v. standaard duoblok.
De standaard Lauffen Jika staande toilet combinatie vervalt en het toilet wordt uitgevoerd als Lauffen Jika vrijhangende wandcloset in de kleur wit. Compleet met Geberit inbouwreservoir en Geberit Samba bedieningspaneel in de kleur wit. Het aanvullende tegelwerk van het inbouwreservoir, uitgevoerd in de standaard wandtegel, is in de optie meegenomen. Meerprijs: 751 euro incl btw.

Wat zouden jullie doen?
pi_68083744
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:37 schreef tomegel het volgende:
Vandaag een beunhaas de tekening laten zien van optie 3 van de extra wanden. Hij schatte dat dat grapje bij de aannemer tussen de 2500 en 3000 euro in. Toen ik zei dat het ongeveer 1850 euro kostte was die meteen dat ik het moest doen. Hij kon het er niet voor maken. Dus ik kan alvast 1850 euro apart gaan houden.
Ik vond het ook een koopje voor 1850 euro.
  donderdag 16 april 2009 @ 20:27:45 #28
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_68085030
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik vond het ook een koopje voor 1850 euro.
Foutje, het is 1815 euro incl. btw.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:24:02 #29
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_68784787
Zo eindelijk de tekeningen van de keuken binnen.

Inmiddels ook het Sanitair en de tegels van de badkamer uitgezocht. Het worden zwarte vloertegels en de muurtegels grijs marmer glans.
Heb ook gekozen voor het hangtoilet.
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 12:53:57 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_68806336
Ah, leuke Loft Ben benieuwd hoe het gaat worden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:09:54 #31
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_69486354
Vandaag een nieuwe tekening gekregen van hoe de muren werkelijk ingedeeld worden en hoe de keuken komt te staan. De badkamer staat er nog niet gewijzigd op.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:29:55 #32
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_69487001
Het hele appartement bestaat uit vloerverwarming. Nu ben ik nog aan het denken wat ik op de vloer gooi. Eventueel zeil, tegels of Laminaat. Maar laminaat moet weer aparte zijn die geschikt is voor vloerverwarming, maar ik hoor hier slechte verhalen over die combinatie. Is dit waar? Op de slaapkamer leg ik denk ik gewoon tapijt. Denk dat tegels het beste is. Wat voor tegels zouden jullie doen? Ik heb ook nog geen idee wat voor kleuren de muren worden.
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 17:52:03 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69498169
Ik zou voor tegels kiezen, het lijkt mij dat tegels beter de warmte opnemen van de vloerverwarming en langer warm blijven dan laminaat .
pi_69500083
Is de vloerverwarming je hoofdverwarming?
In principe blijft het laminaat langer warm omdat dat toch een soort van 'hout' is.
Alleen kan je wel alleen het duurdere laminaat gebruiken en moet je er een speciale ondervloer onder leggen.
Vinyl is tegenwoordig heel mooi en kan heel goed met vloerverwarming. Omdat het maar dun is heb je hierdoor het meeste effect van je vloerverwarming. Je moet het vinyl wel compleet verlijmen en je moet een superstrakke ondervloer hebben of laten egaliseren omdat je anders elke oneffenheid ziet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:14:11 #35
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70065867
Iemand misschien een idee waar je voor een mooie prijs tegels kan kopen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:43:39 #36
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70367255
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:56 schreef skadhd het volgende:
Is de vloerverwarming je hoofdverwarming?
In principe blijft het laminaat langer warm omdat dat toch een soort van 'hout' is.
Alleen kan je wel alleen het duurdere laminaat gebruiken en moet je er een speciale ondervloer onder leggen.
Vinyl is tegenwoordig heel mooi en kan heel goed met vloerverwarming. Omdat het maar dun is heb je hierdoor het meeste effect van je vloerverwarming. Je moet het vinyl wel compleet verlijmen en je moet een superstrakke ondervloer hebben of laten egaliseren omdat je anders elke oneffenheid ziet.
Mijn vloerverwarming is de hoofdverwarming. Persoonlijk vind ik hout mooier. Las net ook al iets over lamelparket? En had gelezen dat tegels met vloerverwarming ijskoud worden als de verwarming uitstaat.
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 22:11:34 #37
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:22:08 #38
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70374492
Je bedoelt hoe het staat met de bouw?
pi_70379680
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:14 schreef tomegel het volgende:
Iemand misschien een idee waar je voor een mooie prijs tegels kan kopen?
Je zou eens naar Oostrum/Venray kunnen rijden, naar Cisco. Daar hebben ze af en toe een container tegels ingekocht die jij dan weer voor een hele mooie prijs mee mag nemen (een deel) (andere tegels zijn vaak wat duurder, maar ze hebben best leuke aanbiedingen).

Of je kunt ook eens gaan kijken in Heijen/Gennep bij het Industrieterrein de Grens. Daar zit een tuin/tegelboer. Hebben ze ook best mooie tegels.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:41:32 #40
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_70388309
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:19 schreef Hanneke1983 het volgende:
Gefeliciteerd
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_70393757
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:43 schreef tomegel het volgende:

[..]

Mijn vloerverwarming is de hoofdverwarming. Persoonlijk vind ik hout mooier. Las net ook al iets over lamelparket? En had gelezen dat tegels met vloerverwarming ijskoud worden als de verwarming uitstaat.
Wij hebben de vloer bij de vloerenwerf vandaan kan gewoon op vloerverwarming.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70411225
Dit wil ik wel volgen, interessant.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:39:25 #43
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70414386
http://www.gelderlander.n(...)op-nieuwe-woning.ece

Heeft een stuk in de krant gestaan over dit project. Het grote probleem waarom de bouw nog steeds niet gestart is is vanwege het feit dat er enkele bezwaren waren. Dat is inmiddels allemaal opgelost, er is alleen nog 1 probleem en dat is dat er een LPG tank te dichtbij ligt. Het tankstation BP die vlakbij om de hoek ligt moet sluiten vanwege het ontploffingsgevaar van de gastank. Maargoed dit gaat 1 januari gebeuren maar het is nu eerst afwachten op een positief besluit van de bezwarencommissie die 22 juli plaatsvind. Mocht die positief zijn dan kan de bouw starten en begint het bouwbedrijf 24 juli met de graafwerkzaamheden.

We hebben met alle kopers aandacht gevraagd voor het project door met de pers te praten. Er zijn weet niet hoeveel nieuwbouwprojecten in boxmeer die niet doorgaan omdat er weinig tot geen kopers zijn. En dit project, waar WEL veel jonge kopers voor zijn, kan maar niet gestart worden vanwege bezwaren. Met deze krantenartikels hopen we de bezwarencommissie te beinvloeden en dat ze ook aan ons denken over het besluit. Nou maar hopen dat het dus positief uitpakt.

[ Bericht 31% gewijzigd door tomegel op 27-06-2009 00:48:35 ]
pi_70419947
Shit happens. Welke bouwprojecten zijn er nog niet doorgegaan in Boxmeer trouwens?
En is anders Elderom niks voor je? Neh, is veeeeel te duur.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:47:48 #45
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70425632
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:56 schreef Anne het volgende:
Shit happens. Welke bouwprojecten zijn er nog niet doorgegaan in Boxmeer trouwens?
En is anders Elderom niks voor je? Neh, is veeeeel te duur.
o.a. het project dat eerst op het terrein van Live your loft kwam, verder project Voermans gaat niet door omdat er maar 4 kopers waren. Zijn er nog meer maar ken ze zo ook niet allemaal. Kom zelf niet uit boxmeer.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:43:57 #46
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70635343
Alweer een 4e aangepaste tekening. Nu blijft het zo alles is rond van keuken, tot muren tot het inbouwtoilet.

Ben nu aan het twijfelen wat voor vloer er in de slaapkamer komt. Misschien laminaat (wat ik nu ook heb en bevalt me prima) of anders vloerbedekking. Tegels in de slaapkamer is natuurlijk niks.

En als het meezit gaan ze 22 juli beginnen met de bouw
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:34:37 #47
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70820067
Geheel onverwachts zijn ze al begonnen met de grondwerkzaamheden

donderdag 16 juli 2009 @ 21:05:41 #48
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_71045789
nou vandaag een minder fijn bericht op internet verschenen:

BOXMEER Drie woningbouwprojecten in Boxmeer staan op de tocht, nu de onafhankelijke bezwarencommissie van de gemeente Boxmeer geconstateerd heeft dat de bouwvergunningen ten onrechte zijn verstrekt.

Het gaat om de bouwplannen

Voermans, Moolenhecken en Live your Loft.

Buurtbewoners plaatsen kanttekeningen bij de plannen, onder meer omdat ze vinden dat hun omgeving met drie bouwplannen wel erg volgebouwd wordt. Ook het aantal parkeerplaatsen is in hun ogen veel te beperkt, de ligging nabij een lpg-tankstation bovendien gevaarlijk.

De uitspraak is zuur voor de vooral jonge bewoners van Live your Loft (45 appartementen). Zij hebben hun koopcontract al ondertekend en betalen maandelijks bouwrente.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:54 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_71045994
Lekker is dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:21:58 #50
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_73123392
Inmiddels alweer dik 2 maanden geleden dat er gepost is hier. Nou op dit moment is er nog steeds niet gebouwd en het ziet er ook niet rooskleurig uit. Vorige week een vergadering geweest en daar kwam uit dat we nog misschien wel tot april moeten wachten tot de bouw eindelijk begint. 2 problemen: te weinig parkeerplaatsen, maar dat lost het bouwbedrijf zelf op. Grootste probleem is het LPG station. Er mag niet gebouwd worden omdat het LPG station te dicht in de buurt ligt, kans op ontploffingsgevaar. Mocht de gemeente met de eigenaar overeenkomen dat het stationvandaag nog sluit dan kan er snel gebouwd worden. Maarja die klootzak wil daar natuurlijk niet weg. Fijn. Dinsdag weer een bijeenkomst bij de gemeente zelf, hopelijk met beter nieuws.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:59:53 #51
910 Barbie
Graduated Fool
pi_73124310
Jeetje, wat balen zeg! Maar ik las ergens dat het LPG-station per 1 januari sowieso dicht zou gaan toch?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:03:38 #52
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_73126759
Ja idd dat zou ook gebeuren maar schijnbaar heeft die eigenaar een vergunning voor zoveel jaar dus daarom is het weer wat lastiger weet het ook niet precies bij de laatste bijeenkomst was ik niet bij dus ga het dinsdag vragen. Gelukkig betaald het bouwbedrijf nu wel de bouwrente elke maand terug totdat de bouw start. Als er na 9 maanden nadat ik getekend heb bij de notaris nog niet gestart is met de bouw dan kan ik het koopcontract verbreken. Bij mij is dat over 2 maanden. Geen idee tot hoeveel je dan terugkrijgt zal niet alles zijn. Maar denk dat ik gewoon ga wachten want het is een leuk project met jonge medebewoners en op een supergoede locatie.
pi_73128751
balen ja..

ook wel jammer dat op de tekeningen de ISRA van KPN en de CAI van je kabelboer niet handig bij elkaar zitten :/
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:45:24 #54
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_73129121
klopt. Maar ben zelf vonkenboer dus ga dat straks allemaal zelf veranderen.
pi_73130337
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
balen ja..

ook wel jammer dat op de tekeningen de ISRA van KPN en de CAI van je kabelboer niet handig bij elkaar zitten :/
waarom zou het handiger zijn om telefoon en cai naast elkaar te plaatsen?
trouwens bij nieuwbouw zit het ISRA en signaalovername punt in de meterkast
pi_73144923
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:33 schreef exlurker het volgende:

[..]

waarom zou het handiger zijn om telefoon en cai naast elkaar te plaatsen?
trouwens bij nieuwbouw zit het ISRA en signaalovername punt in de meterkast

je pleurt toch een dect toestel neer tegenwoordig.. basis set kan prima bij de TV staan.. de losse extra laders kan je toch overal dumpen.. ( en in geval van nood.. hoef je nooit te zoeken naar een toestel.. want die bij de TV gebruik je eigenlijks nooit xD )
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:46:07 #57
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_75807231
Inmiddels alweer enkele maanden verder en was al aan het denken om ermee te stoppen en iets anders te kopen tot vandaag want vandaag kreeg ik een brief in de bus van de projectontwikkelaar.

Het collega van B&W heeft afgelopen dinsdag een positief besluit genomen inzake de nieuw procedure. Aanstaande woensdag zal dit besluit worden gepublicieerd in het boxmeers weekblad en liggen de stukken vervolgens 6 weken ter inzage en zijn ze ook te bekijken via de internetsite van de gemeente Boxmeer.

De stukken liggen tot en met 3 februari ter inzage. Vervolgens zullen de eventueel ingekomen stukken door gemeente behandeld worden en zal er een verklaring van geen bezwaar worden aangevraagd bij de provincie Noor Brabant.

De planning zoals die is afgegeven door de gemeente Boxmeer kunnen zij nog steeds gestand doen en daarmee verwachten wij, zoals eerder aangegeven, in april 2010 te starten met de bouwwerkzaamheden.

Nou maar hopen dat het allemaal goedkomt.
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:16:36 #58
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_75808049
Waarschijnlijk zal er wel bezwaar gaan komen neem ik aan, aangezien de buurt eerst ook al 'te vol' raakte?

Wat betreft je indeling: zoals eerder genoemd erg jammer dat je het geen loft laat zijn zoals het bedoeld is.
Welke argumenten heb je om het niet te doen eigenlijk?
Je kunt ook met ruimtescheidende elementen aparte ruimtes creëren die toch de loft-gedachte in ere houden.

Bovendien vind ik je huidige plattegrond nogal chaotisch en hoekkerig als ik kijk naar je entree en slaapkamer. Garderobekast bij de entree is prima, maar maak in de slaapkamer dan een kast die over de rest van de lengte gaat en plaats de deur aan de korte kant.

En waarom perse een aparte entree? Allemaal ingrepen die je beperkte ruimte nog veel kleiner maken.
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:06:16 #59
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_75809531
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:16 schreef martinus- het volgende:
Waarschijnlijk zal er wel bezwaar gaan komen neem ik aan, aangezien de buurt eerst ook al 'te vol' raakte?

Wat betreft je indeling: zoals eerder genoemd erg jammer dat je het geen loft laat zijn zoals het bedoeld is.
Welke argumenten heb je om het niet te doen eigenlijk?
Je kunt ook met ruimtescheidende elementen aparte ruimtes creëren die toch de loft-gedachte in ere houden.

Bovendien vind ik je huidige plattegrond nogal chaotisch en hoekkerig als ik kijk naar je entree en slaapkamer. Garderobekast bij de entree is prima, maar maak in de slaapkamer dan een kast die over de rest van de lengte gaat en plaats de deur aan de korte kant.

En waarom perse een aparte entree? Allemaal ingrepen die je beperkte ruimte nog veel kleiner maken.
Nou een van de vorige bezwaren waren de parkeerplaatsen, dat probleem is opgelost doordat er 10 extra prive parkeerplaatsen bijkomen. Ook het gebouw was te hoog en dat is aangepast.

En de aparte entree is toch meer voor de trek van de voordeur. En ik sta nog steeds open voor veranderingen dus mocht je je eigen plattegrond willen maken graag.
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:50:49 #60
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_75815312
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:06 schreef tomegel het volgende:

[..]

Nou een van de vorige bezwaren waren de parkeerplaatsen, dat probleem is opgelost doordat er 10 extra prive parkeerplaatsen bijkomen. Ook het gebouw was te hoog en dat is aangepast.

En de aparte entree is toch meer voor de trek van de voordeur. En ik sta nog steeds open voor veranderingen dus mocht je je eigen plattegrond willen maken graag.
Ligt de voordeur aan een buitengalerij dan? In dat geval snap ik het uiteraard.

Maar wat betreft plattegrond maken, ik zou geen extra muren toevoegen en gewoon met behulp van kasten de ruimte opdelen in meerdere aaneengeschakelde ruimtes. Denk dat je uit appartement van walter-ego wel wat inspiratie kunt putten wat dat betreft.

En jammer van de cv-kast op die plek. Kan die niet achter tegen de muur worden gelegd? Dan zou je namelijk de wc wat kunnen opschuiven en apart houden van de badkamer. De badkamer zou je dan toegankelijk kunnen maken vanuit je slaapgedeelte.
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:58:16 #61
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_75821593
Ja idd zit aan de buitengalerij. Helaas kan de meterkast niet verplaatst worden. Ook de badkamer kan ik niet verplaatsen. Kan je een link geven van zijn topic want kan hem niet vinden.
pi_75825668
ik hoop voor je dat het nog lukt
het idee is mooi de uitvoering iets minder
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  maandag 21 december 2009 @ 16:22:18 #63
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_75884183
Ben nog steeds aan het denken hoe ik het ga doen. Wel of geen muur. En wil eigenlijk wel dat ik 's nachts mn slaapkamer een muur heb. Gewoon het idee dat ik afgescheiden slaap vind ik fijner. Iemand een leuk idee/foto's? Een schuifwand ofzo?
pi_75897798
Bij Walter-Ego kun je dus zien hoe hij het heeft aangepakt.
Haagse Transformatie: deel 2
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:45:16 #65
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76531936
BOXMEER Peters Projectontwikkeling in Schaijk verwacht in april te kunnen beginnen met de bouw van het woningproject Live your Loft in Boxmeer. Het is de bedoeling dat op de hoek van de Steenstraat en de Carmelietenstraat oost 12 appartementen en 33 lofts (goedkope woningen voor jongeren) worden gebouwd.

Buurtbewoners strijden tot nu toe met succes tegen de komst van de woningen. Een bouwvergunning werd vorig jaar nog ingetrokken omdat niet alle zaken goed geregeld bleken. Een nieuwe vergunning is in de maak.

Volgens de Boxmeerse wethouder Jos de Graaf wordt er hard aan gewerkt om inderdaad april te halen. "Als alles goed loopt, kan er dan gebouwd worden. Maar dan moeten er niet weer bezwaren komen." Buurtbewoners hebben eerder al te kennen gegeven, zich te blijven verzetten tegen de bouw.

Nou maar hopen dat het nu wel goed komt. Wachten duurt zoooo lang.
pi_80949613
En Tom hoe is de status nu, gezien het 1 mei is en de grond er nog rustig bij ligt.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_81566400
Hoe is het hier??
pi_84733034
Ze waren bezig met de fundering althans de 1e twee delen. Inmiddels ligt de bouw weer stil door wederom bezwaren uit de buurt. 6 augustus dient de rechtzaak en hopelijk mag men daarna weer verder bouwen.

Artikel uit de Gelderlander van 22 juli

Buren willen bouwstop Live your Loft

BOXMEER - Aanwonenden van het appartementencomplex Live your Loft in Boxmeer willen dat de bouw wordt stilgelegd zolang er een beroepsprocedure loopt.

Dat is de inzet van een rechtszaak die maandag bij de rechtbank in Den Bosch wordt behandeld. Sinds eind juni wordt er gebouwd op de hoek van de Steenstraat en de Carmelietenstraat Oost.

Daar moeten 45 appartementen komen.

http://www.gelderlander.n(...)p-Live-your-Loft.ece

En op 26 juli

Live your Loft: over ruime week uitspraak

BOXMEER - De rechtbank in Den Bosch doet vrijdag 6 augustus uitspraak over de 45 startersappartementen van Live your Loft in Boxmeer.

Dat heeft de rechtbank maandag bepaald. Vier partijen, waarvan zeker drie aanwonenden, willen dat de bouw wordt stilgelegd zolang er een beroepsprocedure loopt. Sinds eind juni wordt er gebouwd op de hoek van Steenstraat en Carmelietenstraat Oost.

Het gaat maar om 2 omwonenden op dit moment, 6 augusutus D-Day

http://www.gelderlander.n(...)=1&sort=asc#reakties

[ Bericht 36% gewijzigd door Movinghead op 01-08-2010 15:42:59 ]
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:04:05 #69
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_85244452
De rechtbank heeft geoordeeld en de voorlopige voorziening is niet toegewezen, dit houdt in dat het bouwbedrijf de werkzaamheden mag hervatten.

Eindelijk, na bijna 1,5 jaar gaan ze eindelijk beginnen met de bouw. Inmiddels zijn veel kopers afgehaakt beetje jammer maar ikzelf wacht netjes tot de bouw klaar is.

Kan nu weer lekker opnieuw gaan brainstormen over hoe ik de keuken wil en de indeling van de muren want na 1,5 jaar zijn mn ideen toch weer anders.

Dus mensen barst los met de ideen.
pi_85257731
*O*
pi_85258297
Cool. Jammer dat ik niet op korte termijn een hypotheek kan regelen, anders was dit best interessant geweest :P.
pi_85258521
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:05 schreef Anne het volgende:
Cool. Jammer dat ik niet op korte termijn een hypotheek kan regelen, anders was dit best interessant geweest :P.
En je huisje in Duitsland dan??

Ennuh TS, jij hebt echt engelengeduld :D
pi_85318213
Poeh he wat een geduld zeg.
Hopelijk bouwen ze nu gestaag verder.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:46:36 #74
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_85481747
idd veel geduld maarja hoop er ook wat leuks voor terug te krijgen

Maar inmiddels een nieuwe indeling verzonnen die me wel ideaal lijkt.
De muur tegen de badkamer is verplaats zodat ik op de slaapkamer een inbouwkast kan maken en in de keuken ruimte krijg voor een eettafel/bar.

Nu wil ik de keuken helemaal opnieuw laten tekenen maar weet nog niet precies hoe. Het word een vrijstaande rechte keuken die maximaal 3,30 meter mag zijn.
Verder moet er inkomen:
* koelkast/vries combi
* kookplaat + afzuigkap
* combimagnetron
* vaatwasser

Iemand ervaring met een vaatwasser van 45 cm? Zijn die groot genoeg voor een huishouden voor max. 2 personen?
En een koelkast/diepvries combi. Aan hoeveel vriesvakken heb je genoeg?

Als jullie ideen hebben voor een goede indeling, die zijn welkom.

Hier de tekening.
pi_85483521
Een vaatwasser van 45cm is ruim genoeg voor met zijn 2-en.
In ons oude huis jaren gehad.
  maandag 20 september 2010 @ 17:17:24 #76
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_86642584
Nou de bouw is dus lekker bezig. Net ff snel een kiekje gemaakt.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 19:34:30 #77
92034 crew  Vonkenboer
pi_86647993
Gaat niet heel erg hard, te bedenken dat je in 2008 ingeschreven hebt voor dit project.
Het begin is er zullen we maar zeggen ! :)
pi_86648223
damn wat een faal project :')
pi_86648283
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:38 schreef CaptainObvious. het volgende:
damn wat een faal project :')
Wat een faaluser ben jij.
pi_86648308
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:39 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Wat een faaluser ben jij.
heet jij soms captain obvious? :{ NEE.
pi_87379363
Zo even een kleine update:

Movinghead meldt zich als buurman van tomegel

Zelf afgelopen maandag een handtekening gezet, nu nog de gang naar de notaris maar de rest is rond. De keuken heb ik afgelopen woensdag besteld ook ik wijk af van tekening.

Zal hier ook later posten :)

De begane grond is afgelopen woensdag dicht gestort. Het leiding werk ligt er dus al in daar behalve de vloerverwarming. Het storten was gepland voor November maar dat is dus al gebeurd dus men is wat voor op schema (krijg je met de mooie weer)

Formeel zijn er vanaf het dicht storten van de begane grond dus 6 oktober nog 250 werkbare dagen nodig voor het project klaar is, dan praat je dus over september 2011. Vlak na de bouwvak, dus hoop als het weer zo blijft dat het voor de bouwvak is ;)
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 11:36:02 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_87379426
Hee, nu zijn het er twee :) Wat leuk!
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:38 #83
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87439586
idd, Movinghead en ik worden buren. 2 jaar bij elkaar in de klas gezeten en zo kom je na ruim 10 jaar naast elkaar wonen. Wie had dat ooit gedacht.

Maargoed dus nu 2 appartementen die totaal verschillend worden. Hier een update foto van afgelopen week toen de begane grond gestort werd. Op het plaatje is mijn woning, links daarnaast zie je een klein stukje van die van Movinghead.

pi_87471999
Ja inmiddels zijn er ook al wat kolommen gestort. Het gaat de goede kant op ;)

Maar zoals Tom al zegt letter langs elkaar, wel lachuh zo na 10 jaar, Fok! is goed vertegenwoordigd daar :D
pi_87473022
Dit topic ga ik wel even volgen 8-)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_87473168
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit topic ga ik wel even volgen 8-)
Ik volg het al een half jaar, we hebben een fundering. *O*
pi_87590118
Tijdens het googlen kwam ik op dit forum uit, en ik besloot me ook maar eens aan te melden.

Waarschijnlijk worden mijn vriend en ik ook buren van jullie, wij hebben een optie op appartement 13. (1e etage) Volgende week is een info avond, en vrijdag hebben een gesprek met de makelaar. Wij staan nog helemaal in de beginfase van kopen dus.

Bedankt voor de leuke foto's, is later erg leuk om te terug te kijken denk ik zo!
Verliefd: 24-2-2008 Verloofd: 23-1-2010 Trouwen: 1-6-2012
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:09:37 #88
92034 crew  Vonkenboer
pi_87598476
Welkom op dit forum !

Deel je eigen ervaringen en foto's ook gerust met ons hoor ! :)

Ben wel benieuwd hoe hard dit bouwen uiteindelijk allemaal gaat, je gaat natuurlijk nu wel de slechtere tijd van het jaar in waarin het kan zijn dat de ruwbouw nog wel eens stil ligt wegens de weersomstandigheden.

Bouwtechnisch gezien is het altijd beter om in deze tijd van het jaar een woning nu wind en waterdicht te hebben.
pi_87608841
Hey,

Wordt straks nog Fok! your Loft :D

Nou hopelijk komende week de administratie verder op orde.

De 1e wandjes op de BG zijn al geplaatst, het gaat hard, :)
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:58:50 #90
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:06:07 #91
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87609348
hallo puzzicat, welkom op dit forum :) Leuk dat je ook interesse hebt in dit leuke project. Ben wel benieuwd hoe hard de verkoop nu gaat. Horen het komende week wel tijdens de informatie avond.

En idd dit word nog Fok! your loft. Misschien leuk dat ervan te maken.

Maargoed hopen dat het weer een beetje zacht blijft en niet zoals afgelopen jaar want dan heb je zo maanden vertraging.
pi_87610806
wat leuk zo meerdere fokkers in 1 gebouw!
heel benieuwd naar de verschillen straks, niet alleen in waar de muren komen en hoe de indeling wordt, maar ook in jullie inrichtingen, sfeer en stijl.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_87612279
Bedankt voor het hartelijke welkom! Dus jullie zijn zoals ik het goed begrijp ook op de infoavond aanwezig? Ik ben erg benieuwd!

Gaan jullie er alleen wonen? Wij komen er met 2 personen (en huisdieren) in te wonen. Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden met de keuken en badkamer. Hebben jullie het tegelwerk en dergelijk nu al uitgezocht?

Ik hoop dat de bouw een beetje op schema blijft!
pi_87613230
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:57 schreef Puzicat het volgende:
Bedankt voor het hartelijke welkom! Dus jullie zijn zoals ik het goed begrijp ook op de infoavond aanwezig? Ik ben erg benieuwd!

Gaan jullie er alleen wonen? Wij komen er met 2 personen (en huisdieren) in te wonen. Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden met de keuken en badkamer. Hebben jullie het tegelwerk en dergelijk nu al uitgezocht?

Ik hoop dat de bouw een beetje op schema blijft!
Hoi Hoi,

Op dit moment ga ik er alleen wonen maar dat zou zo kunnen veranderen :)

Tegelwerk mag ik de tweede week van november uitzoeken, maar wat ik begreep is dat je keuze hebt uit 4 kleuren tegels voor de badkamer. Ik vervang wel de douchekraan, dit is namelijk zo'n standaard ding waarbij je zelf moet mengen. Ik neem daarvoor een thermostatische kraan :).

De standaardkeuken heb ik niet genomen deze had mij te weinig mogelijkheden, ik heb daarvoor een losse keuken gekocht bij een van de deelnemers in het project, op deze manier wordt de stelpost voor de volle 100% verrekend. Hou er rekening mee dat als je een andere keuken wil dan de standaardkeuken dat je minimaal 4000 / 5000 meer moet betalen.

Verder heb ik een parkeerplaats gekocht, dus wel mooi zo m'n eigen vakje, meen dat er nog een plek of 20 vrij zijn, de rest is verkocht.

Ik zal in de komende dagen wat plaatjes plaatsen van mijn loft als het gaat om indeling, en mijn bestelde keuken :)

Ik woon al in Boxmeer, dus ik kom er dagelijks langs dus zal ook zorgen voor een regelmatige update.

[ Bericht 1% gewijzigd door Movinghead op 17-10-2010 00:03:25 ]
pi_87613803
Wat bedoel je met te weinig mogelijkheden van de keuken? Ik ben erg benieuwd wat die standaard keuken dan is? Kun je ook niet uit kleuren enzo kiezen?
pi_87615185
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:52 schreef Puzicat het volgende:
Wat bedoel je met te weinig mogelijkheden van de keuken? Ik ben erg benieuwd wat die standaard keuken dan is? Kun je ook niet uit kleuren enzo kiezen?
Nouja, de standaardkeuken is een keukeneiland met zo uit m'n hoofd alleen een wasbak, en gasfornuis, en afzuiging. Volgens mij moet je de koeler/ vriezer nog los bestellen dan.

Ik heb gekozen voor een inbouwkeuken met vaatwasser, combi-oven, inbouw koelkast, inbouw vriezer, met name die dingen lopen snel op, een vaatwasser en combi-over is alleen al snel 2500 euro.
pi_87615417
Heb je hem wel in eilandopstelling gelaten? Wij willen inderdaad ook een vaatwasser en combi-oven enzo erbij. Hebben we nu ook, en vriendlief kan geen afscheid nemen van de vaatwasser. _O-

Ik ben zelf al wat gaan tekenen, we lopen vooral tegen de bergruimte in de keuken aan. We willen wel voldoende bergruimte, maar ook een vaatwassen en oven. Welke kleur wordt je keuken?

Ik kan bijna niet wachten met het inrichten, maar daar ben ik waarschijnlijk ook vrouw voor. *O*
pi_87615875
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:39 schreef Puzicat het volgende:
Heb je hem wel in eilandopstelling gelaten? Wij willen inderdaad ook een vaatwasser en combi-oven enzo erbij. Hebben we nu ook, en vriendlief kan geen afscheid nemen van de vaatwasser. _O-

Ik ben zelf al wat gaan tekenen, we lopen vooral tegen de bergruimte in de keuken aan. We willen wel voldoende bergruimte, maar ook een vaatwassen en oven. Welke kleur wordt je keuken?

Ik kan bijna niet wachten met het inrichten, maar daar ben ik waarschijnlijk ook vrouw voor. *O*
Nee ik heb geen eilandopstelling meer, gelet op de eisen die ik had en de gewenste eisen aan de ruimte was dat geen optie meer. Vandaar gekozen om de stelpost te pakken en een keuken uit te zoeken.

Ik geef je vriend volledig gelijk :P zo ding is ideaal :D.

Kleur, blad heeft de kleur van natuursteen zwart met witte kronkels erin, en verder is de keuken in een houtkleur met houtnerf erdoor.

Nemen jullie ook een parkeerplaats?

Weet je al wat je met de vloer gaat doen, gezien de verwarming vloerverwarming is?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:59:50 #99
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87617697
Ikzelf heb het 2 jaar geleden gekocht toen ik nog vrijgezel was. Nu heb ik inmiddels een vriendin en denk dat ik tegen die tijd dat het klaar is er dus niet alleen ga wonen :)

Maar het kookeiland. Dat stelt echt niks voor. Een gasfornuis, een spoelbak en een paar kastjes waarvan 1 kastje bedoeld is voor een koelkast die je er nog bij moet kopen. Het blad is breed zodat je er aan de andere kant aan kan gaan zitten als een bar. Wil je dus een vaatwasser dan zal je moeten uitbreiden. Kwa kleuren voor het kookeiland is er wel keus.

Laat je de keuken vervallen dan krijg je een stelpost terug van 1000 euro als je een andere keuken uitzoekt bij een van de 2 aangesloten deelnemers (altis en manders keukens).Ga je de keuken ergens anders kopen dan krijg je 900 euro terug. Ikzelf heb hem bij keukenconcurrent gehaald omdat die stukken goedkoper was. Enigste nadeel is dat je hem dan na de oplevering zelf moet plaatsen. Maargoed daar ken ik wat mannetjes voor die dat graag doen. Houd er rekening mee dat als je de keuken gaat verplaatsen dat je dan meerwerk krijgt voor het verplaatsen van de leidingen.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:05:16 #100
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87617855
Ikzelf heb een rechte keuken gekocht, die dus tegen de muur komt. De kleur is glanzend wit met een zwart werkblad. Verder ook met een combimagnetron, koel-vriescombi en natuurlijk de oh zo fijne vriend: de vaatwasser :9

Zal van de week een 3d tekening posten van mijn keuken. En ik ga ook naar de informatieavond.

En pusycat enig idee hoe je de muren gaat plaatsen. Zie dat woning 13 iets groter is dan de andere lofts. 54 m2 klopt dat? Ook het balkon is wat ruimer. 13 m2?

[ Bericht 44% gewijzigd door tomegel op 16-10-2010 22:10:21 ]
pi_87619248
Bedankt voor de informatie Tomegel.

Ik vind een kookeiland super gaaf, maar niet erg praktisch uiteraard. Ik vind de optie van een keuken tegen de wand ook een erg goede optie. Ik moet dit te zijner tijd eens gaan bespreken. We staan nog helemaal in het begin van de koopfase, dus echt iets concreet hebben we nog niet. Ik word hier wel een heel stuk wijzer!

Wauw glanzend wit! Erg vet! Ik heb zelf helemaal in mijn hoofd wat voor keuken ik graag zou willen. Ik heb het idee van hoogglans in rood op de een of andere manier in mijn hoofd gekregen. Klinkt best kinky eigenlijk, maar we hebben nu dus een erg 'braaf' huis, en van mij mag het wel wat gewaagder!
Op de vloer komen antracietkleurige tegels van 30 bij 60 cm. Die zouden we eigenlijk in dit huis leggen, maar aangezien we willen verhuizen doen we dat maar niet en bewaren ze dus voor in Boxmeer. Bij interesse willen we bij daglicht wel een foto maken. We hebben zoveel, dat we het hele huis kunnen betegelen.

Loft 13 is niet groter, we hebben een buitenmuur die dikker is en dat telt mee bij de oppervlakte. Het balkon is wel groter, doordat de berging er onder zit. Geen onderburen dus, hebben jullie ook geen last van ons hahaha!

Wonen jullie nu ook al in Boxmeer? Wij komen van de andere kant van de maas, Nieuw Bergen. Vriendlief is daar geboren en getogen en hier zijn we dan ook gaan samenwonen in een te groot huis. Ik kan hier niet zo goed wennen, en aangezien ik nog studeer en veel gebruik maak van OV en het grote nadeel is dat je hier alleen 1 buslijn hebt. Ikzelf kom oorspronkelijk uit Venlo, en ik mis het alles bij de hand hebben, lekker de deur uit te lopen om een terrasje te gaan pikken, en op de fiets naar vrienden te gaan. Vandaar dat we nu import-brabanders worden. *O*
pi_87620825
Hey Puzicat

Rood klinkt inderdaad erg spannend! Ben al blij met m'n glanzende zwarte blad :D.

Ja ik zit het dichtste bij de berging, Tom is nog een nummertje verder hehe, maken jullie zoveel herrie dan ??:P :P

Mijn keuken:

Onderstaand een betere render, echter de kraan is zoals hierboven staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Movinghead op 17-10-2010 11:58:48 ]
pi_87621208
Wow! Dat ziet er ontzettend gaaf uit! Vraagje, waar laat je je eetkamertafel? Met dat probleem zitten wij een beetje, om nu elke dag op de bank te eten is ook weer zo wat. Heb jij je keuken ook bij de keukenconcurent besteld, of ergens anders?

Wij willen overigens dezelfde indeling van appartementmuren als jij hebt. Leek ons het meest praktisch.
pi_87621690
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:13 schreef Puzicat het volgende:
Wow! Dat ziet er ontzettend gaaf uit! Vraagje, waar laat je je eetkamertafel? Met dat probleem zitten wij een beetje, om nu elke dag op de bank te eten is ook weer zo wat. Heb jij je keuken ook bij de keukenconcurent besteld, of ergens anders?

Wij willen overigens dezelfde indeling van appartementmuren als jij hebt. Leek ons het meest praktisch.
Thanks, ja ben er erg blij mee, heb hem vorige week gekocht bij Manders Keukens (onderdeel van het Live Your Loft project)

Keuken is van alle gemakken voorzien :)

De eettafel is een goede, je kan hem links van de spoelbak zetten, maar dan krijg je de situatie dat als je 4 met personen wil eten dat je 2 op de lange kant krijgt, 1 op de kop en 1 op de andere lange kant. Waarschijnlijk zet ik hem tegen de 2e deur die je ziet op de tekening, dus tegenover de spoelbak. Daarachter zit de verwarmingsketel, en die deur hoeft niet elke dag open.

Ik heb ook nog een 3D tekening zitten maken die ongeveer het plaatje geeft van het appartement, zal die morgen posten. Dan heb je een beetje een idee wat je kan met de ruimte.
pi_87621924
Hoe breed is je keuken? Vind er erg mooi uitzien! Wel jammer dat die verwarmingsketel in je muurkast zit, dat scheelt toch weer wat bergruimte.
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:28:58 #106
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87625094
He een vraagje puzicat. Is loft nr 15 niet een betere optie? Die heeft namelijk een balkon van 22m2. Weet niet of die nog vrij is maar een maand terug nog wel tenminste.

En je zet toch spullen in de kast van de verwarmingsketel dus je moet er toch regelmatig bij dus lijkt me niet zo'n slimme zet daar een tafel tegenaan te zetten. En waar laat jij jou computers movinghead?
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:55:36 #107
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87625364

dit word mijn indeling. Aangezien er buiten een gallerij is is het niet nodig een deur tussen de gang en keuken te zetten ivm tocht dus scheelt ruimte en in de kosten. Mocht ik er toch nog een deur tussen willen hebben dan is dat nog makkelijk bij te maken.
Omdat ik de tafel/bar van de keuken niet aan de kant van de woonkamer wil hebben heb ik de slaapkamer wat kleiner gemaakt, waar ik nu dus een grote inbouwkast kan maken. Nu heb ik ide woonkamer helemaal vrij van de keuken waar ik nu meer plaats heb voor nog een bureau voor de computer.

Puzicat, aan wat voor indeling ben jij aan het denken?
pi_87625494
Hey Tom,

Ik zal straks ook even de tekening scannen :) , maar als het gaat om de tafel ben ik er nog niet uit. Die kast zal inderdaad af en toe open moeten, maar je kan ook nog wat in het halletje kwijt :)

De computers ja heb een tweetal Mac Mini's dus die zijn maar 14x14x6cm dus die stapel ik gewoon op en komen vlakbij de internetpijp te zitten. Verder wordt de communicatie binnen draadloos, handig met de ipad:)

[ Bericht 7% gewijzigd door Movinghead op 17-10-2010 11:14:17 ]
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:25:15 #109
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87625790
ok dus jij gaat je woning verwarmen met computers :) wat moet je met zoveel computers als je alleen bent? Maargoed ieder zijn hobby zullen we maar zeggen ;)

En iedereen heeft tegenwoordig draadloos. Lekker makkelijk :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:43:04 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87626038
Wat leuk, drie fokkers in 1 complex! Ik ga jullie volgen *O* .
pi_87626552
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:25 schreef tomegel het volgende:
ok dus jij gaat je woning verwarmen met computers :) wat moet je met zoveel computers als je alleen bent? Maargoed ieder zijn hobby zullen we maar zeggen ;)

En iedereen heeft tegenwoordig draadloos. Lekker makkelijk :)
Nouja wat moet je er mee, tja tis niet alleen m'n hobby maar ook m'n werk. Dus heb 1 MacMini waar cursus /test systemen op draaien, en 1 gebruik ik als mediacenter onder de TV :) , dus zoveel is dat nog niet Tom. Daarnaast pakken die dingen 14 watt aan stroom , dus ;) van verwarming kan je niet spreken... :P die machine van jou zal harder stoken c_/

Verder is op dit moment nog steeds mijn bedoeling de tafel links van het aanrecht te zetten en niet bij de deur, maar dat is natuurlijk bekijken wanneer het ook echt klaar is. De vraag is hoeveel opslagruimte je hebt in die kast gezien daar ook de slangen en bediening van de vloerverwarming uitkomen....

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:43 schreef twentemeisje het volgende:
Super ;) ja toch wel mooi percentage nu 6,6% van de woningen zijn fokkers:P

-------------

Ik zit nu nog te kijken wat in met de verlichting ga doen, natuurlijk is er daar nog tijd genoeg voor maar toch :). Een mooie lamp boven de eettafel, en dan nog de algemene verlichting.
In de keukenkastjes etc is reeds LED verlichting gekomen, de vraag is wil ik meer LED gaan doen :)

---------

[ Bericht 13% gewijzigd door Movinghead op 18-10-2010 21:04:55 ]
pi_87626730
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:43 schreef twentemeisje het volgende:
3 FOK!kers die zich gemeld hebben dan ;)

Leuk die schetsen!
pi_87627801
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:28 schreef tomegel het volgende:
He een vraagje puzicat. Is loft nr 15 niet een betere optie? Die heeft namelijk een balkon van 22m2. Weet niet of die nog vrij is maar een maand terug nog wel tenminste.

En je zet toch spullen in de kast van de verwarmingsketel dus je moet er toch regelmatig bij dus lijkt me niet zo'n slimme zet daar een tafel tegenaan te zetten. En waar laat jij jou computers movinghead?
Helaas, helaas, die is ook al verkocht!
pi_87628326
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 09:28 schreef tomegel het volgende:

Daar had ik toen ook een optie op, maar een tuintje is wat handiger ;) vind ik....
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:27:04 #115
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87628350
Hmm dan stookt mijn pc meer dan jou Macs samen:(
Achja handig in de winter wil ik het iets sneller warmer hebben :)

Jammer dan dat loft 15 al verkocht is. Maar dan is loft 13 zeker nog zo leuk met zijn grotere balkon.
pi_87628536
Erg mooie indelingen en keukens trouwens! Ik vind die van jou ook een goede optie Tomegel, met die inbouwkast in de slaapkamer. Hoeveel ruimte heb je dan nog voor je bed?

Die tuintjes, hoe groot zijn die? Net zo groot als een balkon? Ik vond een balkon praktischer, omdat mijn katten dan naar buiten kunnen op het balkon zonder dat ze meteen wegrennen.
pi_87629123
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:33 schreef Puzicat het volgende:
Erg mooie indelingen en keukens trouwens! Ik vind die van jou ook een goede optie Tomegel, met die inbouwkast in de slaapkamer. Hoeveel ruimte heb je dan nog voor je bed?

Die tuintjes, hoe groot zijn die? Net zo groot als een balkon? Ik vond een balkon praktischer, omdat mijn katten dan naar buiten kunnen op het balkon zonder dat ze meteen wegrennen.
Hoi,

De tuintjes zijn 4,5 bij 4,5 meter dus iets meer dan 16m2 lekker ruim :). Ze zijn dus groter als de meeste balkons (behalve nummer 15 die heeft 22m2)

In een slaapkamer met optie 3 en uitgaande van een boxspring van 220 bij 180 heb je nog 45cm aan beide kanten van het bed over.

Je kan dan aan de voorkant van het bed nog een ruime kast kwijt, dit kan zowel een losse zijn als inbouw. Een losse heeft als voordeel dat je die weer mee kan nemen mocht je ooit weggaan :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:56:59 #118
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87629261
Tuintjes zijn 4,5 bij 4,5 zoals ik heb gehoord. Toen ik de loft kocht stonden daar parkeerplaatsen en was de tuin net zo groot als een balkon. Nu zijn de parkeerplaatsen verplaatst en krijgen we dus allen op de begane grond een grotere tuin.

En er is genoeg ruimte voor een groot bed.
pi_87638559
Tomegel: We vinden jouw idee, met de inbouwkast echt geweldig! Ik verwacht dat het voor ons zoiets gaat worden voor de slaapkamer. Echt gaaf! Wil jij je bed direct onder het raam hebben staan of tegen de wand?

Vandaag zijn we bij ikea geweest, ideen opdoen voor de inrichting en de maten van diverse meubeltjes bekijken. Leuk, maar wel vermoeiend.
Ik vrees dat mijn kinky rode keuken het niet gaat worden, ik zag hem in het echt en ik vond hem een stuk minder stoer. Wel is ons oog gevallen op een hoogglans zwarte, super gaaf! Eens zien of zoiets ook mogelijk is, deze keuken die we nu hebben gezien was 3.40 breed.

Vanavond mijn huisplannen maar even aan de kant leggen en gaan studeren, want zo komt dat er ook niet van eigenlijk.Volgende week een druk huizenweekje, met veel afspraken. Dinsdag hypotheker, woensdag infoavond, donderdag rabobank en vrijdag makelaar.
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 21:07:57 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_87646655
Wat leuk zeg, met drie Fok!kers :) Ik kan niet wachten tot jullie gaan klussen
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:52:11 #121
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87666044
leuk idee hè:) had eerst optie 3 maar was daar niet zo tevreden over. Je wilt toch zoveel mogelijk gebruik maken van de ruimte.

Ik ga het bed denk ik in de hoek zetten dan kan ik tegen de muur achter de meterkast een kast met tv zetten. Zal vanavond even wat plaatjes posten met het bed op schaal.

En dagje ikea is altijd leuk. Zeker een bordje gehaktballetjes :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:55:24 #122
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87675454
heej tomegel,

hier een berichje van je meissie,

we zouden de tv toch aan de muur hangen :P ...
leuk he die site je gaat er helemaal in op.

groetjes
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:22:48 #123
186094 Floria
Ghost of shark
pi_87676476
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef tomegel het volgende:
heej tomegel,

hier een berichje van je meissie,

we zouden de tv toch aan de muur hangen :P ...
leuk he die site je gaat er helemaal in op.

groetjes
8)7
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_87683471
Ah, ik zie dat onze aanstaande buurvrouw ook al heeft gepost. Hallo Mevrouw Tomegel! :W

Ik ben erg benieuwd naar je slaapkamer op schaal. Je hebt gelijk, je wilt het woongedeelte toch zo groot mogelijk hebben. Ikea was erg leuk, we hebben geen bord met gehaktballetjes gehad. Het was me toch ook druk! Je zou bijna denken dat je het gratis kreeg daar!

Morgen de hypotheker, ik ben benieuwd wat deze ons te vertellen heeft. Ik ga misschien ook wat plaatjes schieten van de bouw, is toch leuk om te hebben later!
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:38:14 #125
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87684603

Heb ff een tekening van de kamer gemaakt op schaal. Het is een bed van 1.80 x 2.10 m.
Dus zo kan je wel ongeveer inschatten als je een kleiner of groter bed koopt hoeveel ruimte je dan over hebt.

En vandaag ff wat kiekjes gemaakt :)

Begint al ergens op te lijken. Nouja laat ze maar snel die blokken op de goede plaats zetten.
pi_87684914
@Movinghead: zie ik in je tekeningen nou goed dat je geen buitenlicht in je woonkamer hebt? Of heb je een hoekapp?

@tomegel: jouw tekening van woonkamer/keuken snap ik niet helemaal. Wat is dat linksonder waar inbouwkast staat? De slaapkamer? Maar dan staat je keuken praktisch midden in de woonkamer??
pi_87689204
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:44 schreef Tha_Duck het volgende:
@Movinghead: zie ik in je tekeningen nou goed dat je geen buitenlicht in je woonkamer hebt? Of heb je een hoekapp?

@tomegel: jouw tekening van woonkamer/keuken snap ik niet helemaal. Wat is dat linksonder waar inbouwkast staat? De slaapkamer? Maar dan staat je keuken praktisch midden in de woonkamer??
Hey,

In die 3d tekeningen was dat puur om aan te geven hoe groot de tuin was, zal eens kijken of ik die tekening aan kan passen. Maar er komt voldoende ligt in de woonkamer:)

Als het gaat om verlichting denk ik aan een L rail tussen de 2 plafondpunten waaraan LED verlichting kom te hangen.

De keuken is bij mij ook een open keuken net als bij Tomegel dus die staat inderdaad midden in de woonkamer :)
pi_87771662
En? Allemaal naar de infoavond geweest? Wij wel, misschien hebben we elkaar wel gezien, hahaha!

We hebben wel je idee besproken Tomegel met de aannemer. Ons is veel duidelijk geworden ivm het meerwerk.
pi_87781732
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:39 schreef Puzicat het volgende:
En? Allemaal naar de infoavond geweest? Wij wel, misschien hebben we elkaar wel gezien, hahaha!

We hebben wel je idee besproken Tomegel met de aannemer. Ons is veel duidelijk geworden ivm het meerwerk.
Hey, ik ben er zeker geweest en ook Tomegel :)

Stonden jullie niet lang in gesprek met de aannemer? haha denk dat we elkaar wel gezien hebben maar helaas nog niet gesproken.

En een optie genomen?
pi_87784980
Wij stonden inderdaad erg lang met de aannemer te praten. :Y Ik had een rode jas aan en mijn vriend heeft bakkebaarden en een wenkbrauwpiercing. Erg aardige man, die aannemer. Hij gaat ons nu tekeningen sturen en dan kunnen we gaan kijken wat er mogelijk is.

Wij hadden al een optie op appartement 13, nu maar hopen dat we alles rond krijgen.
Ik twijfel nog over een parkeerplaats, als je geen parkeerplaats neemt, kun je dan nergens meer je auto kwijt?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:36:04 #131
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87785008
Was een leuk avondje. Stonden wel meer mensen dus we zullen je vast wel gezien hebben. En waar ben je van opgestoken kwa meerwerk? En lukt het om alles rond te krijgen?
pi_87785794
Wat de kosten zijn van het meerwerk. Bijvoorbeeld voor het verplaatsen van de keuken naar de wand, het plaatsen van de muren, extra groep voor de vaatwasser enz. Daarnaast weten we nu hoe de muren opgeleverd worden, wat er mogelijk is qua tegels leggen in de woonkamer, en wat er mogelijk is in de badkamer mocht je zelf een andere kraan, of wandmeubel er neer willen zetten.

Om heel eerlijk te zijn valt het me allemaal wel mee wat er nog aan kosten bij komt. De jazeker, hypotheker had ons behoorlijk bang gemaakt eigenlijk.

Of we alles rond krijgen is nog de vraag. Vanmiddag hebben we een gesprek met de rabobank, en volgende week nog een met de financiele adviseur. We willen het graag op 1 inkomen rondkrijgen namelijk.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:39:56 #133
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87788744
Het rondkrijgen op 1 inkomen moet wel lukken. Je kan eventueel een starterslening krijgen en hoorde dat je nu ook iets met erfpacht kunt regelen.

En over de parkeerplaatsen hebben we het gister over gehad. Het is een smak geld maar het loont zich wel. Er is maar weinig parkeerplaats in het centrum van boxmeer. En wil je het ooit verkopen dan is dat wel aantrekkelijker met parkeerplaats erbij.
pi_87794640
Erfpacht ja? Daar hebben wij nog niks van gehoord.

Morgen maar eens een gesprekje met de makelaar aangaan. Nu eerst naar de rabobank!
pi_87807951
Ook ik kwam tijdens het googlen dit forum tegen.
Makkelijk om alle ontwikkelingen te kunnen delen.

Ik ben gisteren samen met mijn vriend op de infoavond geweest.
Wij hebben een optie op appertnr. 3 laten zetten op de begane grond.

Omdat de fundering er al ligt en wij aanpassingen snel moeten doorgeven heb ik een vraag.
Als ik bijv. een hangend toilet wil en andere tegels die ik zelf goedkoop kan aankomen.
Is er hiervoor een bedrag wat ik terug kan ontvangen en hiervoor uit kan besteden?

Groetjes
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 20:49:13 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_87808517
nog een :D
pi_87809249
He, wat leuk! Nog meer buren! En nog wel onze bijna onderburen.

Heb je gisteren met de aannemer gesproken? Ik zou daar eens mee gaan praten namelijk. Wij willen waarschijnlijk onze vloertegels door de aannemer laten leggen, en daarvoor gaan ze een offerte maken.
Vond ze heel erg schappelijk! :Y
pi_87809767
Waarschijnlijk heb ik jou en trouwens herkend haha.
Ik ga zelf veel veilingen af waar ik bijv. sanitair en tegels goedkoop kan kopen vanwege faillissement.
Morgen afspraak met de persoonlijke adviseur en dan kunnen we verder kijken haha
pi_87810488
Had jou vriend een trui aan van stork?
pi_87810772
Weet iemand de prijzen die er vanaf gaan als je met erfpacht koopt? Ben erg nieuwsgierig. O-)
pi_87811555
Mijn vriend had inderdaad een stork trui aan haha,
die kwam net van het werk.
Ik kan hier wel antwoord op geven,
ik heb een formuliertje bij me liggen.
Vanuit jullie appartment 13 uitgaande:
Hij staat nu op 137.000
Als je koopt met de erfpachtregeling betaal je 98.317

Dit wil zeggen dat de grond niet van jou is.
Wat verder niet uitmaakt want je zit in een appartement dus het is nooit feitelijk alleen van jou.
Het enige nadeel dat je bij je hypotheek canon betaald.
En dan kom je bij jullie appartement uit (excl parkeerplaats) op rente met canon op 530.
Uitgangspunten zijn 10 jaar rentevast van 4,40% met 50% aflossing)

Hopelijk heb je er iets aan.
Je kan contact opnemen met het bedrijf die hierover gaat.
Hij kan je meer informatie geven. Het bedrijf heet De Rekenmeesters te eindhoven
pi_87812615
Hartstikke bedankt! Top!

Het bedrag wat jij nu geeft, is dat de nettomaandlast?
pi_87812823
Het nettolasten van appartement 13 zullen 405 euro worden.
Er staat hier 530 voor je hypotheek en canon.
196 fiscaal voordeel, en 71 spaarinleg ( ik weet niet of dit dus benodigd is per maand)
en bij netto krijg je dan 405. Ik weet dus niet wanneer je geen spaarinleg hebt of je dan 476 moet gaan betalen. Verder kan ik er niet veel uitleg over geven.
Maar ik hoop dat je er iets aan hebt!
pi_87813129
Echt geweldig! We gaan echt heeeel veel minder betalen dan dat we nu doen. Helemaal super!

Heeft appartement 3 een balkon of tuintje eigenlijk? Wel slim overigens dat je faillisementen afgaat voor tegels enzo. Zoals ik het goed begrijp gaan jullie er dus ook met zijn 2tjes wonen? Wonen jullie nu al samen?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 23:37:41 #145
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87815899
Hallo welkom op dit forum. Heb jullie ook gezien haha.

Je kan een optie nemen op een inbouw hangtoilet. Dat is meerwerk en kost 750 euro extra. Ook kan je de badkamer casco (kaal) laten opleveren dan krijg 915 euro terug. Maar je kan keuze maken uit verschillende muur en vloertegels en daar zit wel wat leuks tussen.
Ps: deze prijzen zijn van de lofts weet niet of dat voor de appartementen ook zo is.
pi_87828054
Mijn vriend en ik wonen gelukkig wel al samen,
dan is dat het enigste wat niet nieuw voor ons is in dit project ;)

Waarschijnlijk is het geld voor mij een betere optie dan andere tegels waar ik voor moet bijbetalen.
Dan kan ik alles zelf inkopen voor minder.
Mijn vader heeft sowieso nog een hangtoilet staan.

Nemen jullie voor het meerwerk contact op met de aannemer?
Anders heb ik misschien nog een hele lijst om met hem door te nemen haha.

Weet iemand van jullie of er een gezamelijke binnenplaats of tuin is?
Wij hebben bewust gekozen voor geen tuin of balkon,
deze ruimte zit nu bij ons in het appartement.
Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als er iets van een gezamelijke tuin ofzo is.
pi_87829719
Voor zover ik weet is er geen gezamenlijke tuin of binnenplaats, maar als je buiten wilt zitten ga je toch lekker een wijntje bij de buren met balkon drinken? ;) Wij wonen ook al samen, maar zitten nu gehuurd. Wij willen graag in Boxmeer wonen en kopen dus dit is ideaal voor ons.

Wij hebben trouwens bewust gekozen voor een appartement met groot balkon, hahaha!

Ik ben mijn indeling aan het maken, en ik ga binnenkort nog een afspraak maken met de aannemer om het meerwerk door te spreken en een prijs daarvoor af te spreken. Zondag gaan we naar Interchalet en de keukenconcurent om te kijken voor een keuken en eventueel een douchewand en zo'n meubel waar de wasbak in zit. Heb je toch net wat meer bergruimte, ook voor handdoeken enzo.

Het is zo leuk om het alvast in te richten, de kleuren uit te zoeken. Zometeen naar de makelaar, ik ben benieuwd. Ik vind het best spannend.
pi_87838969
En ja hoor daar gaan we weer, de buurt is weer eens naar de rechter gestapt.

http://www.gelderlander.n(...)rtementencomplex.ece
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:13:04 #149
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87839465
Wat een zuur buurtje of niet? Drinken ze daar per ongeluk azijn i.p.v. appelsap?

Kan me voorstellen dat jullie knettergek worden van dit gezeur. Om hoeveel klagers gaat het eigenlijk?
pi_87839635
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:13 schreef twentemeisje het volgende:
Wat een zuur buurtje of niet? Drinken ze daar per ongeluk azijn i.p.v. appelsap?

Kan me voorstellen dat jullie knettergek worden van dit gezeur. Om hoeveel klagers gaat het eigenlijk?
Eerder een vat van dat spul

Ja er zitten er een paar, denk een stuk of 3...

[ Bericht 2% gewijzigd door Movinghead op 22-10-2010 19:25:39 ]
pi_87842424
Pffff, wat sukkels zeg. Wat willen ze dan, de boel weer afbreken?

We zijn niet zoveel wijzer geworden van de makelaar, hij wist zelfs de prijzen van de appartementen niet... Jammer, maar we zijn niet minder enthousiast. Onze optie is velengd en we gaan nu de laatste puntjes op de i zetten.
pi_87843419
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:44 schreef Puzicat het volgende:
Pffff, wat sukkels zeg. Wat willen ze dan, de boel weer afbreken?

We zijn niet zoveel wijzer geworden van de makelaar, hij wist zelfs de prijzen van de appartementen niet... Jammer, maar we zijn niet minder enthousiast. Onze optie is velengd en we gaan nu de laatste puntjes op de i zetten.
Wanhoopspogingen zijn het.....

Hey, ik had dat ook bij de makelaar. Daarom toen een afspraak gemaakt met de aannemer en daar 2 uur gesproken en had alle antwoorden :) Dus die moet je even bellen.
pi_87844825
Ik ga zeker nog een afspraak maken met de aannemer!

Was jij tevreden over Manders keukens? Ik wil daar ook nog een afspraak maken om te kijken wat te keuken daar kost. Misschien ben ik goedkoper uit bij een keukenconcurent ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puzicat op 22-10-2010 21:45:52 ]
pi_87846487
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:40 schreef Puzicat het volgende:
Ik ga zeker nog een afspraak maken met de makelaar!

Was jij tevreden over Manders keukens? Ik wil daar ook nog een afspraak maken om te kijken wat te keuken daar kost. Misschien ben ik goedkoper uit bij een keukenconcurent ofzo.
De prijzen tussen Manders en keukenconcurrent doen elkaar niet echt onder in het geval van Tomegel en mij. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil:) Ik bedoel ik heb een combi oven van rond de 1500 erin hangen maar dat kan natuurlijk ook een goedkoper merk zijn. Ik heb gewoon gekozen voor Pelgrim/Neff.

Manders heeft als voordeel dat ze in het project zitten dus dat sommige dingen als afmonteren van gasleiding weer geregeld wordt met de aannemer :) Hij wordt dus werkend opgeleverd.
pi_87849854
Dat is zeker een voordeel!

Hoe doe jij dat dan Tomegel? Heb jij je keuken nu al gekocht, en afgesproken dat ze hem na oplevering van het appartement komen monteren?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:06:39 #156
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87852204
Wat een zeikers die buurt. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen meer over. Ze breken de boel echt niet meer af.

Over mijn keuken. Ik heb die gekocht bij de keukenconcurrent. Die word geleverd na de oplevering en ga ik zelf plaatsen. Ik moet het alleen 12 weken voor het opgeleverd word aangeven bij de keukenconcurrent.

@puzicat: ik heb een lijst met alle prijzen. Stuur maar even een bericht als je een prijs wilt weten vind het niet netjes die lijst hier te plaatsen.
pi_87852484
Logisch, gaat anderen ook niks aan natuurlijk!

Ik heb je een berichtje gestuurd met mijn mailadres erin, misschien wel handiger!

Over de buren, ze kunnen helemaal niks. Ze kunnen volgens mij de bouw zelfs niet meer stilleggen. Ze hebben de kans gehad om bezwaar te maken, en dat is allemaal afgewezen. Best leuk, rechtenstudent zijn! ;) Ze kunnen ons maar beter te vriend houden, we worden per slot van rekening wel hun buren! ~O> Nee grapje, maar je wilt natuurlijk wel gezellig samenwonen. En je kunt volgens mij beter tegen een mooi appartement aankijken, dan tegen die bouwput wat het nu is..
pi_87853816
Foto's van vandaag!

Voorkant appartement 13

Achterkant, balkon appartement 13

het hele gebouw.
pi_87854252
Puzzicat stuur me ook even je gegevens dan kunnen we wat gegevens uitwisselen :)
pi_87855075
Is goed, ik heb je een berichtje gestuurd! Hebben jullie ook hyves ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:55:12 #161
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87861083
Heb de lijst naar je doorgestuurd puzicat. Heb ook nog wat foto's gemaakt gisteren zal die vanavond even posten altijd leuk wat up to date foto's. Ga volgende week op vakantie ben benieuwd wat er na die week allemaal al gebeurd is gaat zo snel :D
pi_87861887
Thank Tomegel, maar deze had ik al hahaha!
Ik zal het voorlopig moeten met de prijs die tomenilse me heeft gegeven ivm erfpacht.

Ik ga maandag die rekenmeesters even bellen, en straks ga ik manders even bellen ivm de keuken. Even een afspraak maken. De makelaar zei gisteren dat we daarmee snel moesten zijn, als de vloerverwarming erin lag kon er niks meer veranderd worden.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:44:54 #163
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87862027
Oké, maar welke prijslijst bedoel je dan?
pi_87862156
Waar de koopprijzen in combinatie met erfpacht op staan. Ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik. :@

Wij willen toch ook voor een parkeerplaats gaan, mits dat financieel haalbaar is namelijk.
pi_87862409
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:51 schreef Puzicat het volgende:
Waar de koopprijzen in combinatie met erfpacht op staan. Ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik. :@

Wij willen toch ook voor een parkeerplaats gaan, mits dat financieel haalbaar is namelijk.
Hmm die kooplijst met erfpacht ik niet, toen ging dat nog niet :P

Ik heb dat ook om die redenen bij Manders gedaan, ze schakelen snel met de aannemer en dat heeft z'n voordelen als er een druk komt te liggen op de vloer. Daarbij ben ik zeer goed geholpen en was het binnen 3 dagen rond :)
pi_87862673
Ik vond jouw prijs ook zeer schappelijk moet ik zeggen! En dat voor best een luxe keuken!

We hebben volgende week zaterdagmiddag een afspraak bij manders en morgen bij de keukenconcurrent. Verder gaan we ook nog bij inter chalet kijken morgen. Een beetje vergelijken en zien wat we willen. We hebben wel iets in ons hoofd maar het moet ook uitvoerbaar zijn.

Gisteren hebben we gekeken wat een inbouwkast zou gaan kosten, we twijfelen alleen of we zoiets zelf in elkaar kunnen zetten. Erg handig zijn we niet, tenminste ik niet. Ik kan prima verven en dat soort dingen, maar verder ben ik a technisch.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:55:48 #167
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87865119
Als je een paar mensen kent die beetje handig zijn en je willen helpen dat kan je echt veel geld schelen. Bv de keuken laten zetten betaal je snel 500 euro voor terwijl een handig mannetje dat ook kan.

Ps pas op bij de keukenconcurrent want ze proberen je echt een keuken aan te smeren. Keukens zijn goedkoop daar maar laat je niet overhalen om gelijk te tekenen. Zou eerst meerder offertes bij verschillende keukenboeren maken dat kan erg verl schelen. Bij mij kwam de keukenconcurrent daarbij uit.
pi_87867916
Het erge is dat wij niet echt super handige mensen in onze omgeving hebben helaas. :N Alleen van die hobbybob-figuren die maar half werk leveren.

Leuk dat we nu ook hyvesvrienden zijn, wordt nog gezellig daar in het appartementencomplex! :) Ik hoop dat er nog meer mensen gaan googlen naar live your loft en zich hier ook aanmelden, kunnen we nog meer ideetjes uitwisselen.

Tom: Jouw inbouwkast, doe jij 2 of 3 deuren?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:17:39 #169
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87872825
Mijn idee voor de inbouwkast is met 2 schuifdeuren.

Hier ff een plaatje van mijn keuken hoe die eruit komt te zien. Bij de keukenconcurrent tekenen ze nog met de hand.

Dit staat vandaag in de krant.

@ puzicat. Jij studeert rechten heb ik van je begrepen? Hebben ze kans dat de bouw word stilgelegd ook al hebben ze zoveel handtekeningen?
pi_87873446
Ik kan uit dit stukje niet duidelijk opmaken wat hun bezwaren precies zijn. Mocht het wederom om het feit gaan dat de parkeerplaats te ver weg zou liggen voor ons, de toekomstige bewoners, geef ik ze geen schijn van kans. Hier is immers al een zaak over geweest, en de kopers die kopen weten waar de parkeerplaatsen liggen, dus vanuit onze kans zal er weinig bezwaar komen.

Waar tegen hebben ze handtekening ingezameld? Dat de aannemer het gebouw zo moet maken als wat de buurt wilt? Geen schijn van kans. Voordat de vergunningen verleend zijn hebben omwonend en andere belanghebbende een termijn van 6 weken de tijd gehad om bezwaar aan te tekenen. Ze hebben toen de bouwplannen kunnen in zien. Die termijn is inmiddels verstreken, dus ze kunnen met een miljoen handtekeningen aankomen, ze zijn domweg te laat.

De laatste rechtzaak was ivm met de gascirkel van het tankstation heb ik begrepen. Dit is afgewezen omdat ze bezwaar aantekende tegen een uitsluitend toekomstig probleem. Toen de vergunningen werden afgegeven waren de wetten over dit feit nog niet aangepast. Hun geluk is toen geweest dat de bouw al was 'gestart'. Hier heeft de rechter ook al over geoordeeld, dus geen twijfel meer mogelijk.

Daarnaast snap ik het probleem van de buurt niet zo goed. Ze kijken nu al jaren tegen een bouwput aan, en daarvoor tegen een vervallen pand. Er is een behoorlijk woning tekort binnen de gemeente Boxmeer, mensen kunnen geen woningen krijgen en zeker niet in de goedkopere prijsklasse. De gemeente wil dit probleem aanpakken door te gaan bouwen en het enige wat ze krijgen is weerstand. Ik denk dat de gemeente met dit argument heel sterk staat.

Nu de bouw in volle gang is, zal hij niet meer zo snel gestopt worden. Ik vraag me alleen af wie er voor de kosten van een eventuele vertraging op gaat draaien als de buurt in het ongelijk wordt gesteld? Gaan ze dan met de pet rond, langs al die gene die nu een handtekening hebben gezet? Als de aannemer het vuil wilt spelen kan hij de aanklager daar wel voor aansprakelijk stellen.

Kortom de buurt staat niet sterk, ze moeten wel met hele goede argumenten komen. Er is bijvoorbeeld geen sprake van waardevermindering van hun huizen. Eerder van waardevermeerdering, want een braak liggende terrein langs je huis maakt het echt niet verkoopbaarder. Ik hoop echt dat dit met een sisser afloopt.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:53:20 #171
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87873876
Net een mail rondgestuurd van de adressen van bewoners dat er dit forum is. Misschien dat ze ook gezellig komen meekletsen. Altijd leuk :)

Nou had afgelopen woensdag tijdens de informatieavond nog gevraagd aan de aannemer of de bouw nog stilgelegd kon worden en die zeiden dat het bijna nog onmogelijk is. Dus hoop dat ze gelijk hebben.
pi_87873966
Mijns inziens kan de bouw alleen nog worden stil gelegd ivm een calamiteit. Hiervan is nu domweg geen sprake.

Leuk dat je ook andere hebt uitgenodigd! Altijd gezellig inderdaad!
pi_87875085
Precies een argument wat nergens op slaat. De parkeerplaatsen kopen wij en we weten waar ze liggen daar is de buurt niet voor nodig. Nou 1 naam staat al in de krant nu die 113 andere nog.

Goede zet Tom, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
pi_87907623
Zo, wij zijn ook weer thuis. Ondanks je advies Tomegel, hebben we toch een keuken uitgezocht!

Wel een ontzettend gave! Ik zal proberen of ik hem online krijg.
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:15:29 #175
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87909108
Oké leuk dat het is gelukt. Waar heb je hem gekocht? Dus niet meer naar manders? Ben benieuwd wat het is geworden.

[ Bericht 29% gewijzigd door tomegel op 24-10-2010 21:08:24 ]
pi_87920056
Nee niet meer naar manders, plannen zijn gewijzigd. :@ Het is een hoogglans zwarte geworden, met een 'beton' blad, semigreeploos en 3.30 m breed. Met daarin een koelkast, losse vriezer, combimagnetron, afzuigkap, vaatwasser, en een keramische kookplaat. Allemaal van whirlpool.

Ze hadden nu een actie dat we 5 apparaten gratis kregen en gratis montage. We hebben nog wat onderhandeld over de prijs en uiteindelijk zijn we zelfs beneden het budget uitgekomen. *O*

Pascal zal morgen op zijn werk de tekening inscannen, dan zal ik hem wel hier plaatsen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:09:47 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87921539
Waar is de tvp knop als je hem nodig hebt :?
pi_87921712
Wat voor knop?
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:20:55 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87922014
[Volg topic] knop dus ;)
pi_87922144
Door even te zoeken was ik daar inmiddels ook achter,haha!
Ik zie hem boven snel reageren staan, maar nu heb je hem niet meer nodig!
pi_87926072
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat voor keuken dat dan is geworden?

Heb dit weekend nog gekeken voor de slaapkamer, dat gaat ook goed komen :)
pi_87929255
Goedemorgen buurmannen en buurvrouwen

Als eerste Tom bedankt voor t mailen van de link!! Wist niet dat er een forum was over live your loft.

Ik zal me ff voorstellen. Ik ben Robin Dinnessen en ben 24 jaar oud. Ik heb altijd in Cuijk gewoond maar werk nu 6 jaar in Boxmeer bij goss contiweb als cnc draaier en wil daarom in Boxmeer gaan wonen. Lekker dicht bij het werk en toch niet al te ver van Cuijk af. Verder zijn mijn hobby's mijn hond Rani (Franse bulldog), m'n vogel een dwergpapagaai:P beetje computeren en zo nu en dan een spelletje op de PS3. En natuurlijk een tijdelijke hobby "shoppen" voor de wooninrichting.

En ik heb zoals velen hier op dit forum een loft gekocht in dit complex. Ik lees hier veel goede ideeën en ben blij dat iedereen er nog steeds zoveel zin in heeft!! Kan namelijk zelf niet wachten tot het opgeleverd word :D. Voel me net een kind voor 5 december. Ik rij zo ongeveer elke dag een keer langs om te kijken hoever ze zijn en wat de veranderingen zijn. En kan niet wachten om zelf aan de slag te gaan met klussen. Heb zoveel ideeën en op dit forum kan ik ze natuurlijk delen. Maar ik ben nu op t werk en kan ik geen afbeeldingen plaatsen dus dat doe ik zo gauw ik tijd heb om ff achter de pc te kruipen. Maar eerst mijn grootste vraag: ik heb loft kavel nr. 7 gekocht en vroeg me af wie mijn buurman(en) en buurvrouw(en) zijn/ worden?

Groetjes Robin

Ps geweldig dit forum!!!

[ Bericht 15% gewijzigd door rdinnessen op 25-10-2010 14:35:39 (Uitbreiding voorstellen :D) ]
pi_87930946
Onze keuken!

Welkom Robin!

Loft 7, is dat ook op de begane grond? Wij hebben een optie op appartement 13, en we zijn nu de koop aan het rond maken. Wij zitten 1 etage hoger, helemaal in de hoek bij het trappenhuis.

Leuk dat je je voorstelt, heb ik helemaal niet gedaan. Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Angela, 27 jaar oud, en ik koop het appartement samen met mijn vriend Pascal, 32 jaar. (Misschien dat hij zich ook nog wel even aan wilt melden???) Ik studeer rechten, en daarnaast werk ik bij een verzekerningsmaatschappij in Nijmegen. Oorspronkelijk kom ik uit Venlo, daarna enkele jaren in Reuver gewoont en nu woon ik inmiddels 2 jaar in Nieuw Bergen.
Wij komen in het appartement te wonen met 2 katten, 2 cavia's en een luipaardgekko. Dit is tevens mijn allergrootste passie, daarnaast rij ik nog paard en doe ik aan atletiek.

Ik heb net rekenmeesters aan de telefoon gehad, en die bellen mij zo terug!
pi_87931940
Hallo, ik ben dus de wederhelft van Puzicat aka Angela.
Pascal is de naam, 32 jr. Ik werk in Horst bij een machine fabriek. Zit daar op kantoor in het magazijn en zorg voor de goederenbeweging in het magazijn. Logistiek administratief medewerker. Ik speel al 15 Jr. Honkbal in Boxmeer eerst bij Keystone Stealers maar sinds de fusie is het HSV Royals Verder doe ik een beetje aan websites werken en ik wil nog wel is mijn xbox360 aanslingeren. Dat was het wel. Ik zeg hallo buurmannen! :W

[ Bericht 0% gewijzigd door CyberBoy78 op 25-10-2010 12:23:49 (typfoutje :)) ]
pi_87934042
Jeuj, nog een bewoner! :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:13:05 #186
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_87974900
Zo mijn mail toch nog wat uitgehaald.

Robin, ik ben jou buurman van Nr 6. Ben benieuwd naar jou creaties.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:11:01 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_87980439
Jullie zijn straks toch wel het gebouw met de meeste Fok-dichtheid :D
pi_87996623
Zo, net een goed gesprek gehad met de financieel adviseur! *O* Ze gaat een hypotheekofferte aanvragen, en ik ga morgen naar de makelaar voor een voorlopig koopcontract! *O*

We willen dit jaar de akte nog laten passeren.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:19:31 #189
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88166105
Zo klein weekje op vakantie geweest. Straks even naast de bouw rijden wat er allemaal gebeurd is in een week tijd. Wel stil hier op dit forum ineens.
pi_88172585
Het is inderdaad stilletjes hier. Wij gaan morgen naar de aannemer om alles te bespreken. Helaas hebben we nog geen koopcontract, de makelaar wist niks over prijzen en andere blablabla. Het kon wel tot 2 weken duren, echt slecht dus! En aangezien al gauw de vloeren gestort worden moeten we wel veranderingen door kunnen geven. Dit gaat dus maandag gebeuren, ook al is de koop nog niet rond. Best een aparte gang van zaken!

Hoe stond het vandaag met de bouw tom? Ik ben er deze week ook niet meer geweest eigenlijk.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:30:09 #191
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88182276
Idd erg slecht van de makelaar. Willen ze zo veel verkopen als ze geen prijzen weten?

Maargoed vandaag ff langsgereden en er is afgelopen week heel wat gebeurd. Het eerste dek is gelegd. Ook de elektrapijpen zitten er al in. Gaat lekker zo.
pi_88198986
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:16 schreef Puzicat het volgende:
Het is inderdaad stilletjes hier. Wij gaan morgen naar de aannemer om alles te bespreken. Helaas hebben we nog geen koopcontract, de makelaar wist niks over prijzen en andere blablabla. Het kon wel tot 2 weken duren, echt slecht dus! En aangezien al gauw de vloeren gestort worden moeten we wel veranderingen door kunnen geven. Dit gaat dus maandag gebeuren, ook al is de koop nog niet rond. Best een aparte gang van zaken!

Hoe stond het vandaag met de bouw tom? Ik ben er deze week ook niet meer geweest eigenlijk.
Hey hey, dat klinkt bekend dat eerste gedeelte. Bij de Makelaar is binnen een paar uur alles duidelijk, zij kunnen je ook een koopcontract geven. Sterker nog zij maken dat aan en het sturen het naar de makelaar.
pi_88212319
pi_88212700
Hahaha, dachten ze nou werkelijk dat ze kans maakten? De sukkels!

Ons gesprek met de aannemer is uitgesteld tot woensdagavond, hij moest zijn hond laten inslapen of zoiets? Ik weet het niet precies, Pascal heeft hem gesproken. Wel jammer, maar ook weer beter aangezien ik ziek ben.
pi_88212864
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:10 schreef Puzicat het volgende:
Hahaha, dachten ze nou werkelijk dat ze kans maakten? De sukkels!

Ons gesprek met de aannemer is uitgesteld tot woensdagavond, hij moest zijn hond laten inslapen of zoiets? Ik weet het niet precies, Pascal heeft hem gesproken. Wel jammer, maar ook weer beter aangezien ik ziek ben.
Kans van 1 op 10000000000000000000000000000000 :P:P

Beterschap!!

Heb je gesprek met Coen en Alexander?
  maandag 1 november 2010 @ 16:51:08 #196
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88214269
Haha mooi is dat ook weer geregeld.

Puzicat vraagje krijgen we een keer de tekening te zien van jullie app? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie indeling :P
pi_88216650
Ik ga nu even eten, en ga dadelijk even met photofilter spelen. Dus onze indeling komt zo!
pi_88216795
-sneuneus-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ml-etje op 01-11-2010 18:01:04 ]
pi_88223088
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:51 schreef Puzicat het volgende:
Onze keuken!

[ afbeelding ]
Toevallig heb ik pas ook mijn keuken ontworpen voor mijn nieuwbouw appartement (topic coming soon). De mijne is soort gelijk alleen heb ik de onderkant van de bovenkastjes gelijk lopen met de onderkant van de afzuigkap, zodat het 1 mooi geheel wordt. Hebben jullie het opzettelijk zo ongelijk gedaan?
  maandag 1 november 2010 @ 21:01:33 #200
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88224899
Dat heeft denk ik te maken dat een afzuigkap een bepaalde hoogte boven het fornuis nodig heeft
pi_88225685
Dit is niet met opzet gedaan, bij mijn weten. Echt zijn dit van die lagere kastje, misschien dat het daar mee te maken heeft? Ik vind het niet storend in ieder geval.

Movinghead: Volgens mij alleen met Alexander.

Dit is de kale indeling, echter hebben wij voor een inbouwtoilet gekozen en die staat er nog niet op.

En zo wil ik hem gaan inrichten.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
  maandag 1 november 2010 @ 21:32:03 #202
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88226761
Leuke indeling :)

Grappig zo'n bank met zo'n voeteind wil ik ook. En ik heb ook voor het inbouwtoilet gekozen. Ga voor de badkamer nog een keer terug. Wil nog iets met de muurtegels doen. Ander formaat en kleur ofzo.
pi_88235900
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:01 schreef tomegel het volgende:
Dat heeft denk ik te maken dat een afzuigkap een bepaalde hoogte boven het fornuis nodig heeft
Dat kan, maar je kan dan natuurlijk ook de kastjes een paar centimeter hoger hangen. Ziet er naar mijn idee net allemaal wat strakker uit.
pi_88236290
Goedemorgen/nacht

Sorry voor de late reactie maar nogal druk gehad op het werk.
Ik heb hier maar ff gauw wat afbeeldingen geplaatst over t idee wat ik heb. Ik zal binnekort wat 3d afbeeldingen plaatsen. Die had ik al getekend maar die zijn op onverklaarbare wijze verdwenen. Dus een behoorlijk baalmoment. maar aan de andere kant blijft leuk als hett om je allereerste eige woning gaat!!! hier komen ze dan. De Woning

en de keuken Hee Tom gezellig man dat jij mijn buurman word samen met buurvrouw!!! las in eerdere berichten dat het nogal gaat schelen qua stookkosten ivm computers aan uwe kant. Wees gerust ik stook van mijn kant net zo hard met dat spul. Ben benieuwd wat de eerste stroomrekening gaat worden hahahah maar ik ga maar eens naar bed toe. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Zal mijn best doen om zo snel mogelijk fatsoendelijke tekingen op fok te gooien Gr. Robin oh ps de tekening van de woning is schaal 1 op 38.
pi_88242222
Hey Robin, Leuk om jouw indeling te zien, zo wordt ieder appartementje toch weer heel anders zeg!

Heb jij geen eetkamertafel? Just asking, toen ik bij Pascal introk in zijn eerste appartement had hij dat ook niet. Misschien een mannending? ;) En hoe groot is jouw bed??? Wow! Hij lijkt echt huge! Ikzelf zou hem niet voor het raam zetten, lijkt me niet zo handig met schoonmaken en wassen van de ramen. Mja, ook dat is weer een vrouwen ding. :+
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:17:12 #206
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88244700
Leuke indeling robin. Die deur na je woonkamer is dat een schuifdeur?
pi_88244879
Ok, ben ik nou zo scheel, of waar zie jij een schuifdeur? :?
pi_88245026
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:21 schreef Puzicat het volgende:
Ok, ben ik nou zo scheel, of waar zie jij een schuifdeur? :?
Achter het dressoir zit een dubbel wandje, waar in volgens mij de schuifdeur zit
pi_88267424
wat klein zeg... hoeveel kost dit nou?
pi_88268907
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:13 schreef GeenWijn het volgende:
wat klein zeg... hoeveel kost dit nou?
Tja, het is maar wat je klein vind natuurlijk. Wat het kost is per appartement verschillend.

Zo, ik ben weer terug van de aannemer, volgende week krijgen we de tekeningen met de keuken enzo erin. Ik ben benieuwd!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:14:00 #211
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88270895
En wat ben je allemaal wijzer geworden bij de aannemer?

Kon hij al wat over de planning vertellen?
pi_88272546
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:35 schreef Puzicat het volgende:

[..]

Tja, het is maar wat je klein vind natuurlijk. Wat het kost is per appartement verschillend.

Zo, ik ben weer terug van de aannemer, volgende week krijgen we de tekeningen met de keuken enzo erin. Ik ben benieuwd!
wat kost een 'loft' gemiddeld dan? of is dat geheim?
  woensdag 3 november 2010 @ 00:13:31 #213
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88273311
er zit verschil tussen de etages. ze beginnen met 135.000 v.o.n tot 140.000
pi_88273621
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:13 schreef tomegel het volgende:
er zit verschil tussen de etages. ze beginnen met 135.000 v.o.n tot 140.000
dat is inderdaad wel een enorm verschil in prijs!
pi_88290222
Zo, ik heb een afspraak gemaakt met Dales voor het sanitair en de tegels. 18 november kunnen we terecht. Leuk, ik heb er zin in! Het is lekker dichtbij mijn werk, ideaal!
  woensdag 3 november 2010 @ 20:58:58 #216
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88302478
Dus je gaat de badkamer toch niet kaal opleveren ivm je eigen tegels?
pi_88305315
Dat was ik niet, dat was volgens mij Iris? Of hoe heette ze ook alweer? Wij hebben wel tegels voor in de woonkamer enzo die we door de aannemer laten leggen.

Misschien dat we de wasbak en de douchekraan niet laten leveren, maar zelf ergens anders kopen.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:29:37 #218
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88307477
oh ok dacht ff dat jullie dat waren. Maar je kan dus eigen tegels door de aannemer laten leggen?
pi_88316383
Vloertegels wel, uiteraard tegen betaling! Ik weet niet hoe het zit als je zelf tegels hebt voor de badkamer. Geen idee of ze die ook leggen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:36:51 #220
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88396290
Vandaag nog wat plaatjes geschoten. Kreeg net een brief in de brievenbus dat we 18 november zijn uitgenodigd om de eerste steen te gaan leggen :)

De voordeur. Dus niet met een brievenbus gleuf. Krijgen we dan toch een postkast? Heb dit eigenlijk nooit nagevraagd. Iemand?

Dit is de achterkant van de loften. Hier komen dus de tuintjes.
pi_88462196
Hoi Tom,

Wat ik begrepen heb van de aannemer is dat we toch onze eigen brievenbus en bel krijgen. Echter dit kan natuurlijk nog worden aangebracht :)

Ga jij naar die steenlegging?
  maandag 8 november 2010 @ 16:51:40 #222
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88477829
Ja denk wel dat ik ga kijken. Toch wel leuk om daarbij te zijn.
pi_88499530
Mij lijkt toch dat jullie op de onder verdieping 'via de straat' naar buiten kunnen en geen gebruik hoeven te maken van de hal enzo. Normaal gezien zou dan jullie post toch ook gewoon bij de deuren afgeleverd worden. Wij (verdieping 1) krijgen wel een intercom en de brievenbussen beneden.

Omdat wij uiteraard nog steeds geen contract hebben getekend hebben wij geen uitnodiging gehad. Zouden jullie me kunnen vertellen hoe laat die steenlegging is?
pi_88518593
Hoi,

18 november om 15.30 op de bekende plaats ;)
pi_88524816
Oeh gaaf, we hebben om 1 uur een afspraak bij de tegelboer en ik verwacht dat wij er dan ook bij zullen zijn! Even snel van Nijmegen naar Boxmeer crossen dan moet dat lukken!
  woensdag 10 november 2010 @ 20:00:41 #226
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88568395
Vandaag ff langsgereden. Er zitten nu gleuven in de deuren op de begane grond. Dus dat is nu duidelijk 8-)
pi_88571830
Aha, dus dat is ook weer duidelijk inderdaad.

Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
pi_88578055
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Aha, dus dat is ook weer duidelijk inderdaad.

Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
Morgen gelijk de aannemer bellen zou ik zeggen.

Ik bel ze morgen ook ivm insolventieverzekering, neem aan dat jullie ook NHG gaan doen?

Die is inmiddels geregeld ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Movinghead op 11-11-2010 10:34:06 ]
pi_88618508
Wat een leuk project is dit!
Ik ga jullie zeker volgen. Ben erg benieuwd wat jullie er allemaal van gaan maken!
Het is een super leuk proces, je huisje zo gebouwd zien worden. Dus vooral foto's blijven maken he? ^O^

Puzicat en vriend, ik hoop dat jullie snel kunnen tekenen!
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:00 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_88624781
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Is dat niet een beetje riskant? Ergo, ik hoop dat jullie snel alles compleet hebben!
pi_88677634
Hallo nieuwe buren!

Kwam dit topic zojuist tegen via Google, erg interessant! Erg leuk om al jullie plannen en ideeën te lezen! Het duurde ook even voordat ik door alle pagina's heen was...

Ik ben Dennis, 21 jaar, en ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van appartement 15 (sorry Angela, ik was waarschijnlijk net iets eerder). Ik kan niet wachten! Ik woon nu bij mijn ouders in Boxmeer en ga dus op mezelf wonen.

Ik ben ongeveer sinds september bezig met dit project, en ben destijds ook op de informatieavond geweest bij Riche. Lijkt me leuk om donderdag ook even te komen kijken, dus waarschijnlijk ben ik er dan ook bij.

Afgelopen maandag heb ik de hypotheekadviseur opdracht gegeven een offerte te laten maken voor een hypotheek. Ik heb ik ook al bij Marc Peters doorgegeven dat ik doorga met de koop van het appartement. Ik had sinds september een optie op dit appartement, maar door financieel gerommel (o.a. door de erfpacht) kwam het maar niet tot de koop. Ik heb uiteindelijk besloten het appartement zonder erfpacht te kopen. Robin en Angela, kopen jullie wel met erfpacht?
Ik heb inmiddels de voorlopige koop-aannemingsovereenkomst ontvangen, evenals een aantal andere belangrijke documenten.

Ook ik ben bezig met een andere keuken; dat kookeiland lijkt me zeer onpraktisch. Er zit grote haast bij vanwege de aanpassingen in het leidingwerk, maar ik heb gisteren mijn akkoord gegeven voor een keuken van Altis in Oss, en het wordt allemaal snel geregeld. Beslissingen wat betreft kleuren moeten nog worden gemaakt. Ik heb gezien wat de mogelijkheden zijn, en er is genoeg keus. Een vaatwasser zit er niet in, voor 1 persoon is dat ook niet echt nodig. Ik heb straks wel een combi-oven. Alle apparatuur is van Whirlpool.

Ik wil binnenkort ook nog even naar de leverancier van het sanitair en het tegelwerk. Ik ben benieuwd wat er precies in komt en wat de mogelijkheden zijn.

De indeling die ik heb gekozen is vergelijkbaar met standaardindeling #3. Het is niet helemaal hetzelfde, maar het komt aardig in de buurt. Ik zal binnenkort de indeling met jullie delen.

Groeten!
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 19:05:01 #232
92034 crew  Vonkenboer
pi_88677715
Welkom op FOK! Klussen en Wonen !

Deze bouw is hard op weg om het gebouw te worden in Nederland met de grootste FOK! dichtheid :P
pi_88681060
Wat leuk hier! Misschien leuk om een lijst te maken met wie waar komt te wonen?
Dan leren jullie elkaar ook nog een beetje kennen :)
pi_88681960
Hoi Dennis, dan heb jij de optie na mij gekregen :P ik had een optie op 5 en 15 maar het is 5 geworden.

Welkom !!

@Vonkenboer
Wat is de hoogste populatie die bekend is nu?:P
pi_88682289
Volgens mij plan de Lieven in Eindhoven met 8 fokkers
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven V
pi_88688415
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:38 schreef exlurker het volgende:
Volgens mij plan de Lieven in Eindhoven met 8 fokkers
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven V
Dan wij op de goede weg ;)

tomegel
movinghead
puzicat & cyberboy78
jeroenenilse
rdinnessen
db15

nog maar 1 te gaan en we staan gelijk ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Movinghead op 14-11-2010 11:02:57 ]
pi_88700051
DB15: leuk dat je je ook hier meld! Wij gaan als het goed is wel met erfpacht kopen. Waarom heb jij er toch vanaf gezien? Wij willen graag op Pascal zijn inkomen kopen, omdat ik nog studeer en dus niet zoveel geld binnenbreng. Voor ons is dit een perfecte oplossing dus. Ik ben erg benieuwd naar je keuken en indeling!

Movinghead: Was jij bij de sanitairboer geweest? En wat vond je ervan? Wij mogen donderdag!
pi_88701365
Ik ben afgezien van de erfpacht omdat de regelgeving per 1 januari 2011 aangepast wordt. Zie ook: http://www.iex.nl/Column/59153/NHG-in-2011.aspx . Dat maakt voor mezelf weinig uit; ik zou nog gewoon met de huidige regelgeving een erfpachtconstructie kunnen aangaan.
Echter is het voor de volgende koper zo dat de erfpachtcanon dus een financiële last wordt bij het afsluiten van een hypotheek, zodat deze geen voordeel meer heeft. Als ik in dat geval als koper van een appartement moet kiezen tussen een appartement met of eentje zonder erfpacht, dan heb ik liever de grond in eigen bezit. Het is voor mij dus gewoon een kwestie van een betere verkoopbaarheid van het appartement t.z.t.
pi_88703683
Bij deze mijn indeling:

pi_88705876
Volgens mij hebben de meesten optie 3 genomen, of een variant daarvan.

Wij zijn er net nog even langsgelopen. Ze zijn al aan het metselen! Schiet echt wel lekker op.

Hier kun je al een beetje de binnenkant zien, de badkamermuren staan al!

Dit wordt ons appartementje dus, ze zullen er van de week wel aan gaan beginnen.

Wat nou eerste steen?!
pi_88707088
Hehe daarom eerste steen kan uit de agenda ;)

Hoi Puzicat,

Ja ik ben bij Dales geweest, dit is eigenlijk de groothandel waar je het uit kan zoeken. De offerte krijg je van de onderaannemer/ aannemer in het project. Dales zelf voert geen werkzaamheden uit anders dan het leveren van de materialen.

Er wordt 2 uur ingeruimd, 1 uur voor het sanitair en 1 uur voor de tegels. Nou het sanitair heeft 40 min geduurd maar dat lag aan de verkoper dat had snel gekund. Het placet wat er standaard bij zit gelijk laten vervalen dat is een plastic ding, als je daar iets opzet nou dan breekt het gelijk naar mijn idee.
De pot is gewoon een standaard uitvoering, verder niet speciaal, ik pak geen inbouw/ hangend dat vind ik het geld niet waard op dit moment. Ik geef dat liever uit aan de keuken.
Verder is de douche een inloop douche en is er geen scherm aanwezig. Ik heb daarvoor een 3-delige schuifdeur op het oog, maar zo'n ding kost rond de 500 euro ex montage. Verder de mengkraan is de douche is zo'n simpel ding om zelf te maken, daar laat ik zonder meer een thermostatische kraan inzetten.
Als het gaat om badkamermeubels kan je het beste naar de Ikea want bij de sanitairboeren
begint dat pas bij een honderd of 6.

Als het gaat om de tegels heb ik gekozen voor de standaard tegels. Ja er zijn hele mooie kleuren en vormen te krijgen tegen meerprijs maar hoe vaak ben je op een dag in de badkamer??
Mede door die reden kies ik voor de standaard tegels waarbij een keuze is uit 4 vloer en 4 muurtegels. Ik heb gekozen voor witte wandtegels en antraciet/grijze vloertegels. Dat vormt vind ik een mooie match.

Uiteraard heb ik dit ook voorgelegd aan een sanitairboer buiten het project om zo te kunnen kijken of de prijzen een beetje goed zijn. Ik bedoel een paar tientjes is niet erg maar grote verschillen is niet wenselijk.

Verder ben ik nog bezig geweest met de vloer ook daarvan komen binnenkort offertes. Het worden in verband met de kostprijs geen tegels. Wat overblijft is laminaat of Novilon (werkt het beste met vloerverwarming) dus die prijzen komen snel.

Verder komt er ook een offerte voor de wanden als het gaat om stucwerk/schilderwerk. Het kan zijn dat ik het zelf doe met glasviezel en dan een paar emmers verf.

De pannen zijn ook sinds gisteren binnen, 3 normale pannen, 1 steelpan, 1 wok, 1 braadpan. Dat kan bij de rest van de keukenspullen die ik al aan het opslaan ben. Mis in de keuken nog maar een paar dingen.

Dan ben ik ook nog bezig ( ja een bezige bij) met de slaapkamer, ook daar ligt inmiddels een offerte voor een mooie Auping Boxspring. Na proef gelegen te hebben bij een Auping plaza wordt het dat denk ik wel.

Ben nog aan het kijken voor de verlichting in zowel hal, badkamer, slaapkamer en woonkamer.

@Dennis,
Precies, als ik het woord erfpacht hoor dan gaan bij mij de haren recht omhoog staan. Doe mij maar eigendom.
  zondag 14 november 2010 @ 23:18:07 #242
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88721861
Ik heb op het laatste moment toch besloten de badkamer casco op te leveren. Wil toch graag grote tegels en andere kleuren dan de standaard keuzes. En wil je dat via dales doen ben je onbeschoft veel geld kwijt. Dus dalijk alles lekker zelf doen.

En idd de eerste stenen zijn al gelegd schiet lekker op. Zouden ze het voor de bouwvak 2011 kunnen opleveren?
pi_88727488
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:18 schreef tomegel het volgende:
Ik heb op het laatste moment toch besloten de badkamer casco op te leveren. Wil toch graag grote tegels en andere kleuren dan de standaard keuzes. En wil je dat via dales doen ben je onbeschoft veel geld kwijt. Dus dalijk alles lekker zelf doen.

En idd de eerste stenen zijn al gelegd schiet lekker op. Zouden ze het voor de bouwvak 2011 kunnen opleveren?
Hoi Tom,

Gezien het tempo denk ik dat ze gaan voor de bouwvak. Natuurlijk afhankelijk van de winter.

Als het gaat om de badkamer ik wacht nog op de offertes, waaronder die van Dales. Hoewel Dales enkel levert de vraag is wat rekent de onderaannemer om het er in te knopen. Zelf zal ik het niet gaan doen maar daarom ook een offerte in de buurt opgevraagd dan kan je kijken hoever ze uit elkaar liggen.

Al met al schiet het mooi op en hoe eerder hoe beter ;)
pi_88758680
Jeej, morgen komt als het goed is koopcontract!
pi_88785547
Beste Fokkers.
Na veel overleg met onze adviseur hebben wij besloten van het live your loft project af te zien.
Vanwege onze toekomstplannen hebben wij gekozen om een eengezinswoning te kopen.
Dit is nu bijna rond, maar blijf jullie plannen volgen.
Wens jullie allemaal veel succes en veel plezier met jullie nieuwe woning!
pi_88790188
@jeroenenilse: Jammer dat jullie niet in ons complex komen, maar je hebt natuurlijk ook wel een hele goede reden. Veel plezier in jullie nieuwe huisje straks!

@Puzicat: Nice! Ik heb vrijdag een afspraak om te gaan tekenen!
pi_88793568
Jammer.. Er stonden fouten in het contract dus nog geen koopcontract..

Hoe herkennen we jullie donderdag? Ik heb een knalrode jas, dat moet wel opvallen denk ik zo.
pi_88799714
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef Puzicat het volgende:
Hoe herkennen we jullie donderdag? Ik heb een knalrode jas, dat moet wel opvallen denk ik zo.
Mij herken je aan het meisje met de rode jas, daar loop ik bij ;)
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 18:11:03 #249
92034 crew  Vonkenboer
pi_88828667
Gaat er nog iemand foto's maken van de eerste steenlegging ? Zou wel erg leuk zijn namelijk ! *O*
pi_88833530
Goedeavond mede kopers

Sorry voor mijn über late reacties maar dat zal ik ff kort toelichten waardoor dat komt. Ik werk natuurlijk fulltime gemiddeld zo'n 45 uur per week en daar doe ik zins de scholen weer zijn begonnen een opleiding niveau 3 van 2 jaar bij. Wat natuurlijk nogal wat huiswerk en dergelijke met zich mee brengt. Genoeg daarover ik las in voorgaande berichten iets over een schuifdeur boven het dressoir. Nou dat is geen schuifdeur maar een bar. Zodat daar eventueel nog wat atributen kunnen staan of net wat. Verder ga ik alle muren zelf plaatsen omdat dat geen moeilijk karwei is en ik een geweldige pa heb die in "klussen in en om het huis" erg handig is. Wat weer inhoud dat het een hoop geld scheeld. Verder wil ik melden dat ook ik natuurlijk morgen ook aanwezig ben met wat zal het zijn de 1000ste steenlegging. :D op de vraag waarom ik geen eetafel heb is dat ik die niet echt noodzakelijk acht en hoogstwaarschijnlijk dat het een mannekwestie is :D haha nee kon geen fatsoendelijke indeling vinden met. En misschien in de toekomst dat die er toch wel gaat komen. Gr. Robin aka buurman.
pi_88833774
Ik neem mijn camera wel mee!

Wat leuk dat jij ook een studie volgt Robin! Vind je dat niet ontiegelijk zwaar? Wat studeer je?
Ik vind het behoorlijk pittig, ik werk 24 uur, en doe daarnaast een opleiding.

Als je een bar hebt, kun je daar toch ook aan eten bijvoorbeeld? Ik vind zo'n bartafeltjes erg leuk!
Zo, jij spaart je dus behoorlijk wat geld uit!

Nou, ik duik nog even voor de tv met een zak chips en dan morgenvroeg even werken, dan het sanitair uitzoeken, en daarna snel naar Boxmeer. Tot morgen allemaal!
pi_88834413
Hee ja moet zeggen dat het erg zwaar is werken, studie en live your loft. Heb vrijwel geen eigen tijd meer maarja wie iets wil moet iets doen toch? Ik doe nu de opleiding niveau 3 allround cnc verspaner. En na deze 2 jaar wil ik nog een opleiding niveau 4 contructeur doen. Al met al best pittig maar wel te doen. En idd aan mijn bar is het nog de mogelijkheid het dressoir te draaien en daar gewoon een eetbar van te maken. Ah we zien het allemaal als we de sleutel hebben en eenmaal gaan inrichten. Nou relax ze en tot morgen bij de steenlegging ga ik nog even door met werken tot vanacht 01:00 uur. Grtz
  woensdag 17 november 2010 @ 23:07:10 #253
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88845135
Ik moet morgen werken tot 16:00 uur dus hoop dat ik nog op tijd daar ben en de 1000e steen kan meemaken :)

En avondopleiding en werken is idd best zwaar heb het ook 4 jaar lang gedaan. Valt niet mee om na een hele werkdag je goed te kunnen concentreren op school.

Was vandaag nog even snel langsgereden en de muurtjes van jullie app staan er bijna puzicat
pi_88851194
Ik ben er helaas niet bij, mijn werkdag eindigt om 17.00 en kan helaas niet eerder weg. Dus mensen foto's zijn wenselijk ;)
pi_88881203

De foto's van vandaag!
pi_88882125
Was een informatieve middag vandaag! Weer meer te weten gekomen over de woning en tuin. Vooral het laatste wat me erg bevalt dat de tuin groter word dan ik zelf had verwacht. Ik wist wel dat het groter zou worden dan oorspronkelijk op de eerste tekeningen te zien was. Maar dat het zo groot zou worden dat er een tuinstel in past had ik niet verwacht!!! En nu we op het bouwterrein hebben mogen kijken moet ik zeggen dat de kleuren van de stenen me geweldig bevalt TOP!!! En nu ik mijn toekomstige buren steeds beter begin te leren kennen, begin ik steeds meer zin in het wonen in Boxmeer te krijgen. Vooral het idee dat het grotendeels meer in m'n eigen leeftijds categorie zit wat natuurlijk inhoud dat in de zomer een "buurt" barbeque te realiseren moet zijn. Toch?

Oh en puzicat top dat je zo snel al de foto's van vanmiddag geüpload hebt. Je snapt natuurlijk wel dat ik ze gauw geschoept heb :P. Fijne avond nog en tot de volgende meeting. Gr. Robin
pi_88884898
Ook ik vond het erg gezellig vanmiddag! Ik vind een feestje ter inwijding van het appartement een goed idee, lekker bbq-en, biertje en een wijntje erbij, lekkere muziek en gaan met die banaan!

Ik vond het een erg gemoedelijke sfeer onderling, echt top!
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:22:07 #258
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88891843
Was een leuke bijeenkomst. Zeker op een leuke manier gedaan die eerste steen leggen. Lijkt me wel dat ze die steen nog gaan verplaatsen richting hoofdingang. Leuk dat je de bouw op kon. En idd de tuin word groter dan ik had gedacht. Daar kan nog wel een tuinhuisje neergezet worden. En ze werken goed en netjes nu hopen dat ze voor de bouwvak klaar zijn.
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 09:23:11 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_88891867
Toch wel erg leuk om dit soort dingen te hebben van het huis waar je straks in gaat wonen :D
pi_88892280
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:22 schreef tomegel het volgende:
Was een leuke bijeenkomst. Zeker op een leuke manier gedaan die eerste steen leggen. Lijkt me wel dat ze die steen nog gaan verplaatsen richting hoofdingang. Leuk dat je de bouw op kon. En idd de tuin word groter dan ik had gedacht. Daar kan nog wel een tuinhuisje neergezet worden. En ze werken goed en netjes nu hopen dat ze voor de bouwvak klaar zijn.
Tom, ik denk niet dat ze die steen gaan verleggen? :?
Hij zat aardig ingemetseld wat ik zo kon zien?
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:27:05 #261
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88897294
Nee die steen lag er los in. In de voegen zaten stukjes gips. Maar zou wat zijn die steen hangt nu bij kavel 4 in de tuin
pi_88937971
Gisteren is de handtekening gezet bij de makelaar!

Het was erg leuk jullie donderdag te zien en te spreken. Leuke sfeer inderdaad, dat gaat een goede bbq worden!
pi_88938611
Gefeliciteerd!!!
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:36:20 #264
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88944283
gefeliciteerd! Weer een officieele koper erbij 8-)
pi_88947940
Gefeliciteerd!

Iemand al een bed uitgekozen in de slaapkamer?
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:37:39 #266
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88948150
Nee nog niet. Daar wacht ik nog even mee. Wil zoiezo een boxspring van 1,40 of 1,60. Slaap nu met zn 2 op een bed van 1,40 en dat is eigenlijk ook wel meer dan groot genoeg.
pi_88953452
Wij hebben ook een bed van 140, is eigenlijk ook groot genoeg. Ik wil zelf ook graag een boxspring.

Vanmiddag hebben we douchewanden bekeken en ons laten informeren over inbouwkasten. Misschien een tip voor diegene die ook een inbouwkast willen, in het voorjaar is er een actie bij Multimate (in Bergen) en krijg je 20% korting. Je kan het precies zo maken als je zelf wilt, is allemaal maatwerk. Eventueel met plaatsen, maar als je het zelf kan spaar je natuurlijk weer wat uit.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:45:48 #268
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88959104
Wat voor douchewand had je op het oog? Ben er ook voor in verschillende winkels geweest. Zijn best prijzig. Zoiezo ga ik voor pendeldeurtjes. Als je schuifdeuren gaat gebruiken krijg je een hele smalle ingang en pendeldeurtjes kan je naar binnen als naar buiten opendoen. Bij Sanidrome in Boxmeer konden ze me de goedkoopste pendeldeur aanbieden incl. montage. 630 euro. Maar ik ga nog verder kijken. Zoiezo ben ik nog aan het zoek naar een complete badkamer aangezien ik hem casco oplever. Eerst binnenkort ff hiervoor wat offertes laten maken.
pi_88967361
Tip: Neem geen schuifdeurtjes, dat is ontzettend veel poetswerk! En neem glas i.p.v. kunstof ook dat is makkelijker schoon te maken namelijk. ;)
pi_88969049
Ik heb juist aan het kijken voor schuifdeurtjes, als je ze op de lagers pakt valt het schoonmaken wel mee. Sowieso 3 delig want met 2 delen kom je er niet in, en inderdaad zou ik glas nemen. Verder ja het is zeker een duur geintje, heb ook al prijzen gezien in Boxmeer rond de 600 euro, moet de prijs van Dales nog krijgen maar dat zal wel het dubbele zijn....
  zondag 21 november 2010 @ 13:16:27 #271
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88971878
Bij dales was de goedkoopste 800 euro zonder montage. Nadeel van schuifdeur met poetsen is dat je niet overal bij kan tussen de deuren. Die van sanidrome is van glas.Glas is idd het beste schoon te houden. Zoiezo word dales niet rijk van mij. Wat zijn die associaal duur hetzelfde spul heb je bij sanidump voor de helft
pi_88991053
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:16 schreef tomegel het volgende:
Bij dales was de goedkoopste 800 euro zonder montage. Nadeel van schuifdeur met poetsen is dat je niet overal bij kan tussen de deuren. Die van sanidrome is van glas.Glas is idd het beste schoon te houden. Zoiezo word dales niet rijk van mij. Wat zijn die associaal duur hetzelfde spul heb je bij sanidump voor de helft

hmm ik krijgen bij dales een prijs van 650 euro, voor een glazen model zonder montage in glas uitvoering.
pi_88996059
Bij dales zijn de prijzen excl. BTW, hou daar rekening mee!
pi_89002593
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:44 schreef Puzicat het volgende:
Bij dales zijn de prijzen excl. BTW, hou daar rekening mee!
Tuurlijk hou ik daar rekening mee ;) ben niet anders gewend dan excl. BTW (groothandels etc ;) )

Trouwens zag net dat een vve sinds 1 januari 2010 verplicht is zich in te schrijven bij de KVK. :P
  maandag 22 november 2010 @ 09:17:25 #275
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_89003486
Dan ben ik afgezet. Daarom zien ze mij niet meer. Zijn er al 2 mensen die zich hebben aangemeld voor dat buurtgedoe?
pi_89015470
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:17 schreef tomegel het volgende:
Dan ben ik afgezet. Daarom zien ze mij niet meer. Zijn er al 2 mensen die zich hebben aangemeld voor dat buurtgedoe?
Misschien had je een ander model tom, ik zit nog op de prijs te wachten, tis niet zozeer dales , maar de onderaannemer.
pi_89041703
Damn hopelijk heeft de sneeuw niet al te veel invloed maar ben er bang voor.
pi_89049619
Sneeuw? Welke sneeuw? Hier in nijmegen geen sneeuw te zien
pi_89049674
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:22 schreef Puzicat het volgende:
Sneeuw? Welke sneeuw? Hier in nijmegen geen sneeuw te zien
In Boxmeer ook niet. Maar ik neem aan dat Movinghead het over bijvoorbeeld donderdag en vrijdag heeft :+.
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 14:15:21 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_89051547
Nee, de sneeuw die van het weekend komt bedoelt ie
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:05:23 #281
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_89057967
Het schiet ook deze week goed op. Het 2e dek ligt er al bijna helemaal op!
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 18:39:26 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_89061322
Het is echter natuurlijk nog lang niet een bouw die wind en waterdicht is :X
Maar dat is natuurlijk ook het nadeel van bouwen in deze periode van het jaar.
pi_89082042
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:24 schreef Anne het volgende:

[..]

In Boxmeer ook niet. Maar ik neem aan dat Movinghead het over bijvoorbeeld donderdag en vrijdag heeft :+.
Inderdaad, nu ligt er niks :P maar ze verwachten het wel....
pi_89158224
Wij zijn er net nog even langsgereden, en de begane grond is nu helemaal gemetselt.
pi_89228877
Klopt, ik heb het vandaag ook gezien. Ze zijn ook met de rode gallerijmuur bezig. De stenen hebben een mooi kleurtje!
pi_89229040
en jullie raden nooit wat wij gisteren hebben gekregen....
pi_89233292
Eindelijk de koop-aannemingsoverkeenkomst?
  maandag 29 november 2010 @ 09:16:34 #288
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_89287308
Werd wel tijd dan. Hmm tot nu toe geen sneeuw dus ideaal bouwweer. Ff afkloppen want zal nog wel komen.
pi_89289786
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:16 schreef tomegel het volgende:
Werd wel tijd dan. Hmm tot nu toe geen sneeuw dus ideaal bouwweer. Ff afkloppen want zal nog wel komen.
Je hebt het dan wel over sneeuw, maar wat denk je van vriezen?
Als het overdag en `s nachts ook vriest zal er weinig gemetseld worden, ben ik bang
pi_89319784
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:16 schreef tomegel het volgende:
En nu ligt er een dik pak... Wij hebben inderdaad het koopcontract gekregen en gaan zo snel mogelijk tekenen en laten passeren.
pi_89330798
Zie je wel had een vooruitziende blik ;) als het gaat om de sneeuw.

Vrijdagmiddag moet ik de aktes tekenen, en dan is het volledig rond in de papiermolen en kan het betalen beginnen :P
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 09:40:20 #292
92034 crew  Vonkenboer
pi_89332571
De komende dagen gaat er in ieder geval niet gemetseld worden; als het overdag -2 is en in de avond en nacht -6 tot -7 vriest dan wordt er echt niet veel gedaan.

Als je nu gaat metselen kun je de volgende morgen de stenen zo weer van de muur afpakken :P
pi_89360946
En helaas, het koopcontract klopte weer niet. Parkeerplaats vergeten. Dit jaar passeren gaat niet meer lukken verwacht ik zo.
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:36:49 #294
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_89364393
Opzich toch niet zo'n probleem? Tuurlijk wil je alles op orde hebben maar het appartement raak je toch niet kwijt en einde van de rit betaal je toch net zo veel. Maar wel slordig allemaal.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 09:26:52 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_89374285
Maar goed, het is ook wel van belang dat alles klopt natuurlijk, om gezeik achteraf te voorkomen. Als je een koop contract tekent waar die parkeerplaats niet op staat, heb je m strikt genomen ook niet gekocht... Hoop gedoe
pi_89375737
Tomegel bedoelt volgens mij ook niet zozeer dat het geen probleem is dat die fout er in staat maar dat het naar zijn idee geen probleem is of het dit jaar nog lukt of dat het in januari pas rond is.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 10:26:44 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_89375832
Ooh zo. Nee, dat denk ik ook niet. Het zou ronduit onbeschoft zijn als ze het nu aan iemand anders verkopen.
pi_89377453
Dat denken wij ook niet, het gaat gewoon om het feit dat er weer wat mis is. De parkeerplaats ontbreekt en de terugkoopfactor ook.

Als we dit jaar nog konden passeren zouden we in juni nog een flinke smak geld terug krijgen van de belastingdienst, welke we mooi voor het huis zouden kunnen gebruiken. Nu krijgen we dat pas in 2012 terug.

Daarnaast is het gewoon niet fijn dat je weer moet wachten, je wilt je hypotheek toch ook rond maken. Die wachten ook al een hele poos op het koopcontract.
Ik heb al eerder een huis gekocht, en daar was het contract zo gepiept. En aangezien ook dit contract een standaard contract is hoeft het in mijn ogen niet zo lang te duren.
pi_89393680
Hey,

Ach ik moet vrijdag m'n aktes passeren, ik kreeg vandaag de afrekening van de Notaris en zelfs daar zat een fout in, daar werd teveel belast. Dus check die volledig!!!
pi_89403091
thanks voor de tip! Vrijdag wordt het dus officieel voor jou!
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 22:29:01 #301
92034 crew  Vonkenboer
pi_89408734
Wat een vervelend geneuzel kan dat ook soms zijn; het zijn altijd dingen waar je zelf niks aan kunt doen en die één of andere tiepmiep op kantoor vergeten is. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')