Hehe daarom eerste steen kan uit de agenda
Hoi Puzicat,
Ja ik ben bij Dales geweest, dit is eigenlijk de groothandel waar je het uit kan zoeken. De offerte krijg je van de onderaannemer/ aannemer in het project. Dales zelf voert geen werkzaamheden uit anders dan het leveren van de materialen.
Er wordt 2 uur ingeruimd, 1 uur voor het sanitair en 1 uur voor de tegels. Nou het sanitair heeft 40 min geduurd maar dat lag aan de verkoper dat had snel gekund. Het placet wat er standaard bij zit gelijk laten vervalen dat is een plastic ding, als je daar iets opzet nou dan breekt het gelijk naar mijn idee.
De pot is gewoon een standaard uitvoering, verder niet speciaal, ik pak geen inbouw/ hangend dat vind ik het geld niet waard op dit moment. Ik geef dat liever uit aan de keuken.
Verder is de douche een inloop douche en is er geen scherm aanwezig. Ik heb daarvoor een 3-delige schuifdeur op het oog, maar zo'n ding kost rond de 500 euro ex montage. Verder de mengkraan is de douche is zo'n simpel ding om zelf te maken, daar laat ik zonder meer een thermostatische kraan inzetten.
Als het gaat om badkamermeubels kan je het beste naar de Ikea want bij de sanitairboeren
begint dat pas bij een honderd of 6.
Als het gaat om de tegels heb ik gekozen voor de standaard tegels. Ja er zijn hele mooie kleuren en vormen te krijgen tegen meerprijs maar hoe vaak ben je op een dag in de badkamer??
Mede door die reden kies ik voor de standaard tegels waarbij een keuze is uit 4 vloer en 4 muurtegels. Ik heb gekozen voor witte wandtegels en antraciet/grijze vloertegels. Dat vormt vind ik een mooie match.
Uiteraard heb ik dit ook voorgelegd aan een sanitairboer buiten het project om zo te kunnen kijken of de prijzen een beetje goed zijn. Ik bedoel een paar tientjes is niet erg maar grote verschillen is niet wenselijk.
Verder ben ik nog bezig geweest met de vloer ook daarvan komen binnenkort offertes. Het worden in verband met de kostprijs geen tegels. Wat overblijft is laminaat of Novilon (werkt het beste met vloerverwarming) dus die prijzen komen snel.
Verder komt er ook een offerte voor de wanden als het gaat om stucwerk/schilderwerk. Het kan zijn dat ik het zelf doe met glasviezel en dan een paar emmers verf.
De pannen zijn ook sinds gisteren binnen, 3 normale pannen, 1 steelpan, 1 wok, 1 braadpan. Dat kan bij de rest van de keukenspullen die ik al aan het opslaan ben. Mis in de keuken nog maar een paar dingen.
Dan ben ik ook nog bezig ( ja een bezige bij) met de slaapkamer, ook daar ligt inmiddels een offerte voor een mooie Auping Boxspring. Na proef gelegen te hebben bij een Auping plaza wordt het dat denk ik wel.
Ben nog aan het kijken voor de verlichting in zowel hal, badkamer, slaapkamer en woonkamer.
@Dennis,
Precies, als ik het woord erfpacht hoor dan gaan bij mij de haren recht omhoog staan. Doe mij maar eigendom.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V