abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 20:00:41 #226
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88568395
Vandaag ff langsgereden. Er zitten nu gleuven in de deuren op de begane grond. Dus dat is nu duidelijk 8-)
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_88571830
Aha, dus dat is ook weer duidelijk inderdaad.

Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
Verliefd: 24-2-2008 Verloofd: 23-1-2010 Trouwen: 1-6-2012
pi_88578055
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Aha, dus dat is ook weer duidelijk inderdaad.

Pascal heeft vandaag de hypotheekofferte ondertekend, en dat terwijl we nog steeds geen koopcontract hebben. Triest hoor!
Morgen gelijk de aannemer bellen zou ik zeggen.

Ik bel ze morgen ook ivm insolventieverzekering, neem aan dat jullie ook NHG gaan doen?

Die is inmiddels geregeld ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Movinghead op 11-11-2010 10:34:06 ]
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_88618508
Wat een leuk project is dit!
Ik ga jullie zeker volgen. Ben erg benieuwd wat jullie er allemaal van gaan maken!
Het is een super leuk proces, je huisje zo gebouwd zien worden. Dus vooral foto's blijven maken he? ^O^

Puzicat en vriend, ik hoop dat jullie snel kunnen tekenen!
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:00 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_88624781
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Puzicat het volgende:
Is dat niet een beetje riskant? Ergo, ik hoop dat jullie snel alles compleet hebben!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88677634
Hallo nieuwe buren!

Kwam dit topic zojuist tegen via Google, erg interessant! Erg leuk om al jullie plannen en ideeën te lezen! Het duurde ook even voordat ik door alle pagina's heen was...

Ik ben Dennis, 21 jaar, en ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van appartement 15 (sorry Angela, ik was waarschijnlijk net iets eerder). Ik kan niet wachten! Ik woon nu bij mijn ouders in Boxmeer en ga dus op mezelf wonen.

Ik ben ongeveer sinds september bezig met dit project, en ben destijds ook op de informatieavond geweest bij Riche. Lijkt me leuk om donderdag ook even te komen kijken, dus waarschijnlijk ben ik er dan ook bij.

Afgelopen maandag heb ik de hypotheekadviseur opdracht gegeven een offerte te laten maken voor een hypotheek. Ik heb ik ook al bij Marc Peters doorgegeven dat ik doorga met de koop van het appartement. Ik had sinds september een optie op dit appartement, maar door financieel gerommel (o.a. door de erfpacht) kwam het maar niet tot de koop. Ik heb uiteindelijk besloten het appartement zonder erfpacht te kopen. Robin en Angela, kopen jullie wel met erfpacht?
Ik heb inmiddels de voorlopige koop-aannemingsovereenkomst ontvangen, evenals een aantal andere belangrijke documenten.

Ook ik ben bezig met een andere keuken; dat kookeiland lijkt me zeer onpraktisch. Er zit grote haast bij vanwege de aanpassingen in het leidingwerk, maar ik heb gisteren mijn akkoord gegeven voor een keuken van Altis in Oss, en het wordt allemaal snel geregeld. Beslissingen wat betreft kleuren moeten nog worden gemaakt. Ik heb gezien wat de mogelijkheden zijn, en er is genoeg keus. Een vaatwasser zit er niet in, voor 1 persoon is dat ook niet echt nodig. Ik heb straks wel een combi-oven. Alle apparatuur is van Whirlpool.

Ik wil binnenkort ook nog even naar de leverancier van het sanitair en het tegelwerk. Ik ben benieuwd wat er precies in komt en wat de mogelijkheden zijn.

De indeling die ik heb gekozen is vergelijkbaar met standaardindeling #3. Het is niet helemaal hetzelfde, maar het komt aardig in de buurt. Ik zal binnenkort de indeling met jullie delen.

Groeten!
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 19:05:01 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88677715
Welkom op FOK! Klussen en Wonen !

Deze bouw is hard op weg om het gebouw te worden in Nederland met de grootste FOK! dichtheid :P
pi_88681060
Wat leuk hier! Misschien leuk om een lijst te maken met wie waar komt te wonen?
Dan leren jullie elkaar ook nog een beetje kennen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88681960
Hoi Dennis, dan heb jij de optie na mij gekregen :P ik had een optie op 5 en 15 maar het is 5 geworden.

Welkom !!

@Vonkenboer
Wat is de hoogste populatie die bekend is nu?:P
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_88682289
Volgens mij plan de Lieven in Eindhoven met 8 fokkers
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven V
pi_88688415
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:38 schreef exlurker het volgende:
Volgens mij plan de Lieven in Eindhoven met 8 fokkers
bleu's nieuwbouw huisje in project De Lieven, Eindhoven V
Dan wij op de goede weg ;)

tomegel
movinghead
puzicat & cyberboy78
jeroenenilse
rdinnessen
db15

nog maar 1 te gaan en we staan gelijk ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Movinghead op 14-11-2010 11:02:57 ]
pi_88700051
DB15: leuk dat je je ook hier meld! Wij gaan als het goed is wel met erfpacht kopen. Waarom heb jij er toch vanaf gezien? Wij willen graag op Pascal zijn inkomen kopen, omdat ik nog studeer en dus niet zoveel geld binnenbreng. Voor ons is dit een perfecte oplossing dus. Ik ben erg benieuwd naar je keuken en indeling!

Movinghead: Was jij bij de sanitairboer geweest? En wat vond je ervan? Wij mogen donderdag!
pi_88701365
Ik ben afgezien van de erfpacht omdat de regelgeving per 1 januari 2011 aangepast wordt. Zie ook: http://www.iex.nl/Column/59153/NHG-in-2011.aspx . Dat maakt voor mezelf weinig uit; ik zou nog gewoon met de huidige regelgeving een erfpachtconstructie kunnen aangaan.
Echter is het voor de volgende koper zo dat de erfpachtcanon dus een financiële last wordt bij het afsluiten van een hypotheek, zodat deze geen voordeel meer heeft. Als ik in dat geval als koper van een appartement moet kiezen tussen een appartement met of eentje zonder erfpacht, dan heb ik liever de grond in eigen bezit. Het is voor mij dus gewoon een kwestie van een betere verkoopbaarheid van het appartement t.z.t.
pi_88703683
Bij deze mijn indeling:

pi_88705876
Volgens mij hebben de meesten optie 3 genomen, of een variant daarvan.

Wij zijn er net nog even langsgelopen. Ze zijn al aan het metselen! Schiet echt wel lekker op.

Hier kun je al een beetje de binnenkant zien, de badkamermuren staan al!

Dit wordt ons appartementje dus, ze zullen er van de week wel aan gaan beginnen.

Wat nou eerste steen?!
pi_88707088
Hehe daarom eerste steen kan uit de agenda ;)

Hoi Puzicat,

Ja ik ben bij Dales geweest, dit is eigenlijk de groothandel waar je het uit kan zoeken. De offerte krijg je van de onderaannemer/ aannemer in het project. Dales zelf voert geen werkzaamheden uit anders dan het leveren van de materialen.

Er wordt 2 uur ingeruimd, 1 uur voor het sanitair en 1 uur voor de tegels. Nou het sanitair heeft 40 min geduurd maar dat lag aan de verkoper dat had snel gekund. Het placet wat er standaard bij zit gelijk laten vervalen dat is een plastic ding, als je daar iets opzet nou dan breekt het gelijk naar mijn idee.
De pot is gewoon een standaard uitvoering, verder niet speciaal, ik pak geen inbouw/ hangend dat vind ik het geld niet waard op dit moment. Ik geef dat liever uit aan de keuken.
Verder is de douche een inloop douche en is er geen scherm aanwezig. Ik heb daarvoor een 3-delige schuifdeur op het oog, maar zo'n ding kost rond de 500 euro ex montage. Verder de mengkraan is de douche is zo'n simpel ding om zelf te maken, daar laat ik zonder meer een thermostatische kraan inzetten.
Als het gaat om badkamermeubels kan je het beste naar de Ikea want bij de sanitairboeren
begint dat pas bij een honderd of 6.

Als het gaat om de tegels heb ik gekozen voor de standaard tegels. Ja er zijn hele mooie kleuren en vormen te krijgen tegen meerprijs maar hoe vaak ben je op een dag in de badkamer??
Mede door die reden kies ik voor de standaard tegels waarbij een keuze is uit 4 vloer en 4 muurtegels. Ik heb gekozen voor witte wandtegels en antraciet/grijze vloertegels. Dat vormt vind ik een mooie match.

Uiteraard heb ik dit ook voorgelegd aan een sanitairboer buiten het project om zo te kunnen kijken of de prijzen een beetje goed zijn. Ik bedoel een paar tientjes is niet erg maar grote verschillen is niet wenselijk.

Verder ben ik nog bezig geweest met de vloer ook daarvan komen binnenkort offertes. Het worden in verband met de kostprijs geen tegels. Wat overblijft is laminaat of Novilon (werkt het beste met vloerverwarming) dus die prijzen komen snel.

Verder komt er ook een offerte voor de wanden als het gaat om stucwerk/schilderwerk. Het kan zijn dat ik het zelf doe met glasviezel en dan een paar emmers verf.

De pannen zijn ook sinds gisteren binnen, 3 normale pannen, 1 steelpan, 1 wok, 1 braadpan. Dat kan bij de rest van de keukenspullen die ik al aan het opslaan ben. Mis in de keuken nog maar een paar dingen.

Dan ben ik ook nog bezig ( ja een bezige bij) met de slaapkamer, ook daar ligt inmiddels een offerte voor een mooie Auping Boxspring. Na proef gelegen te hebben bij een Auping plaza wordt het dat denk ik wel.

Ben nog aan het kijken voor de verlichting in zowel hal, badkamer, slaapkamer en woonkamer.

@Dennis,
Precies, als ik het woord erfpacht hoor dan gaan bij mij de haren recht omhoog staan. Doe mij maar eigendom.
  zondag 14 november 2010 @ 23:18:07 #242
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_88721861
Ik heb op het laatste moment toch besloten de badkamer casco op te leveren. Wil toch graag grote tegels en andere kleuren dan de standaard keuzes. En wil je dat via dales doen ben je onbeschoft veel geld kwijt. Dus dalijk alles lekker zelf doen.

En idd de eerste stenen zijn al gelegd schiet lekker op. Zouden ze het voor de bouwvak 2011 kunnen opleveren?
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_88727488
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:18 schreef tomegel het volgende:
Ik heb op het laatste moment toch besloten de badkamer casco op te leveren. Wil toch graag grote tegels en andere kleuren dan de standaard keuzes. En wil je dat via dales doen ben je onbeschoft veel geld kwijt. Dus dalijk alles lekker zelf doen.

En idd de eerste stenen zijn al gelegd schiet lekker op. Zouden ze het voor de bouwvak 2011 kunnen opleveren?
Hoi Tom,

Gezien het tempo denk ik dat ze gaan voor de bouwvak. Natuurlijk afhankelijk van de winter.

Als het gaat om de badkamer ik wacht nog op de offertes, waaronder die van Dales. Hoewel Dales enkel levert de vraag is wat rekent de onderaannemer om het er in te knopen. Zelf zal ik het niet gaan doen maar daarom ook een offerte in de buurt opgevraagd dan kan je kijken hoever ze uit elkaar liggen.

Al met al schiet het mooi op en hoe eerder hoe beter ;)
pi_88758680
Jeej, morgen komt als het goed is koopcontract!
pi_88785547
Beste Fokkers.
Na veel overleg met onze adviseur hebben wij besloten van het live your loft project af te zien.
Vanwege onze toekomstplannen hebben wij gekozen om een eengezinswoning te kopen.
Dit is nu bijna rond, maar blijf jullie plannen volgen.
Wens jullie allemaal veel succes en veel plezier met jullie nieuwe woning!
pi_88790188
@jeroenenilse: Jammer dat jullie niet in ons complex komen, maar je hebt natuurlijk ook wel een hele goede reden. Veel plezier in jullie nieuwe huisje straks!

@Puzicat: Nice! Ik heb vrijdag een afspraak om te gaan tekenen!
pi_88793568
Jammer.. Er stonden fouten in het contract dus nog geen koopcontract..

Hoe herkennen we jullie donderdag? Ik heb een knalrode jas, dat moet wel opvallen denk ik zo.
pi_88799714
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef Puzicat het volgende:
Hoe herkennen we jullie donderdag? Ik heb een knalrode jas, dat moet wel opvallen denk ik zo.
Mij herken je aan het meisje met de rode jas, daar loop ik bij ;)
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 18:11:03 #249
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88828667
Gaat er nog iemand foto's maken van de eerste steenlegging ? Zou wel erg leuk zijn namelijk ! *O*
pi_88833530
Goedeavond mede kopers

Sorry voor mijn über late reacties maar dat zal ik ff kort toelichten waardoor dat komt. Ik werk natuurlijk fulltime gemiddeld zo'n 45 uur per week en daar doe ik zins de scholen weer zijn begonnen een opleiding niveau 3 van 2 jaar bij. Wat natuurlijk nogal wat huiswerk en dergelijke met zich mee brengt. Genoeg daarover ik las in voorgaande berichten iets over een schuifdeur boven het dressoir. Nou dat is geen schuifdeur maar een bar. Zodat daar eventueel nog wat atributen kunnen staan of net wat. Verder ga ik alle muren zelf plaatsen omdat dat geen moeilijk karwei is en ik een geweldige pa heb die in "klussen in en om het huis" erg handig is. Wat weer inhoud dat het een hoop geld scheeld. Verder wil ik melden dat ook ik natuurlijk morgen ook aanwezig ben met wat zal het zijn de 1000ste steenlegging. :D op de vraag waarom ik geen eetafel heb is dat ik die niet echt noodzakelijk acht en hoogstwaarschijnlijk dat het een mannekwestie is :D haha nee kon geen fatsoendelijke indeling vinden met. En misschien in de toekomst dat die er toch wel gaat komen. Gr. Robin aka buurman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')