Als reactie op deze:quote:Het lijkt alsof de hommel/bij/insect aan de randen net iets onscherp is. Daardoor zinkt hij een soort van in de achtergrond. Misschien was een iets kleiner diafragma hier net mooier geweest. Ook lijkt hij me iets te donker, en hierdoor flets. Moet met de levels goed te krijgen zijn.
Pluspunten vind ik het sterke kader. Precies genoeg ruimte er omheen, en een goede plaatsing net iets op de onderste helft met nog wel ruimte eronder. Dit geeft genoeg spanning in het beeld om er even naar te blijven kijken, en benadrukt dat hij hangt.
Mijn foto, zonsondergang:
quote:Op woensdag 1 april 2009 19:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
P_B, lekker sfeer op de foto, ik had alleen persoonlijk de foto iets meer van links genomen waardoor het stukje achterwerk er van af was gevallen. Heb nu een beetje het idee dat ik nog net niet zijn kont in kan kijken.
Mijn bijdrage, was buiten even aan het spelen met mijn macrolens en nieuwe plantjes toen in eens deze dikzak een kijkje kwam nemen bij de bloemetjes
Ja een beetje express veel kleuren (photoshopquote:Op zaterdag 4 april 2009 22:51 schreef La_Vita het volgende:
+ Mooie kleuren.
- Foto ziet er een beetje nep uit, dacht in eerste instantie dat ze tegen de achtergrond was geshopt :p
[ afbeelding ]
+ goede dofquote:Op zaterdag 4 april 2009 22:51 schreef La_Vita het volgende:
+ Mooie kleuren.
- Foto ziet er een beetje nep uit, dacht in eerste instantie dat ze tegen de achtergrond was geshopt :p
[ afbeelding ]
Normandië?quote:Op zondag 5 april 2009 11:30 schreef Tremium het volgende:
[..]
+ goede dof
Kleuren van de ogen zijn ook mooi, tevens is de reflectie in het water ook leuk
- compositie vind ik niet zo goed, onderwerp staat me iets te centraal. Zelf had ik meer ruimte aan de rechterkant willen zien.
Het geheel vind ik nogal 'flets', geen idee wat of hoe. Ik zit met het gevoel dat er wat kleuren ontbreken
Zelf vind ik het ergens een moeilijke foto...misschien omdat hij zo klein is?
[ afbeelding ]
Foto technisch echt niks op aan te merken. Hij is scherp, schitterende DOF (zie de grond rondom de hond). Beetje vignetting, ik houd er wel van.quote:Op maandag 6 april 2009 18:26 schreef Roze_Appels het volgende:
+ Mooie foto, heeft iets mysterieus. Mooie BW
- Zonde van die paal, en had voor mij net een beetje lichter gemogen,
dan zie je beter wat het allemaal is....
[ afbeelding ]
Dankjewel hoorquote:Op zaterdag 11 april 2009 20:49 schreef Molurus het volgende:
Sorry, van mij nog geen foto, dat komt later vast nog wel. Ik moet alleen even 1 ding kwijt: ElizabethR, wat maak jij fantastische foto's zeg!! Als ik 1 keer zo'n mooie foto maak ben ik al dolgelukkig, en jij maakt ze aan de lopende band. Respect!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Anneloortje op 15-04-2009 07:44:59 (het niet uit elkaar kunnen houden van stoelenvloer) ]Het is de gekte van de verslaving.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:45 schreef Anneloortje het volgende:
re chanty
+lekkere foto, vaak stoor ik me aan onderwerp in het midden maar bij deze foto is het juist fijn. lekkere kleurtjes en scherpte diepte
- misschien de schaduw op de tafel+Erg mooi licht en kleuren. De dreigende lucht maar dan toch dat mooi verlichte gedeelte is echt heerlijk om naar te kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
-De foto komt op mij wat scheef over, maar dat kan ook aan mij liggen.
Verder zou ik er iets minder voorgrond aan laten zitten en ook het wat donkere gedeelte rechts er wat afhalen. Het contrast met de wolken en het verlichte terrein is genoeg, het stuk wat niet in de zon ligt vind ik niet mooi op de foto
Mijnes, het was helaas niet echt helder weer, maar dit zie ik als ik op het dakterras sta.
Oud en nieuw:![]()
Mmh moeilijke foto. Opzich geen slecht resultaat. Alles staat er scherp op, goed overzicht. Idd een contrast tussen oud en nieuw.quote:Op donderdag 16 april 2009 01:31 schreef tonja het volgende:
[..]
+Erg mooi licht en kleuren. De dreigende lucht maar dan toch dat mooi verlichte gedeelte is echt heerlijk om naar te kijken.
-De foto komt op mij wat scheef over, maar dat kan ook aan mij liggen.
Verder zou ik er iets minder voorgrond aan laten zitten en ook het wat donkere gedeelte rechts er wat afhalen. Het contrast met de wolken en het verlichte terrein is genoeg, het stuk wat niet in de zon ligt vind ik niet mooi op de foto
Mijnes, het was helaas niet echt helder weer, maar dit zie ik als ik op het dakterras sta.
Oud en nieuw:
[ afbeelding ]
Dank voor feedback.quote:Op zondag 19 april 2009 14:04 schreef kvdv het volgende:
+ Mooi "grafische" plaat geworden.
- Niet zo mooi weggebrushed... de randen zijn me iets te goed zichtbaar.
Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
ElizabethR
+ Erg mooi plaatje van een mensloze omgeving.
+ mooi waterplasje en de kleuren groen en geel van de natuurlijke omgeving zijn inspirerend
- helaas een beetje ruis in de lucht.
Mijn bijdrage van vandaag. Stond om 5 uur 's ochtends op om op pad te gaan voor wat ochtendfoto's. In mijn ogen ben ik toch wel goed geslaagd
[ afbeelding ]
Dank voor je commentquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:31 schreef ElizabethR het volgende:
She_Maiden
+ Leuven is een mooi onderwerp, er is voldoende fraais te fotograferen, zoals dit straatje. Perspectief is leuk, en de scherpte diepte ook. Altijd fraai die straatklinkers.
- Ik vind het een saaie foto verder. Erg grauwig, de lucht is niet om over naar huis te schrijven. Waarom probeer je zoiets niet in HDR? Dat geeft zoveel extra dimensie aan een foto als dit. En wellicht kun je een volgend keer de foto resizen? Op Fok is een breedte van 610 pixels toegestaan.
Ik heb de vrijheid genomen om je foto even om te zetten in HDR en van een beetje sepiatoning te voorzien. Persoonlijk vind ik dat veel mooier en spannender. Er zijn natuurlijk veel mensen die HDR verafschuwen en veroordelen. Ik weet niet wat je ervan vindt zo??
Dank voor je kritiek, maar ik zal ff een paar puntjes toelichten. Ik vond juist dat die bomen en struiken op de voorgrond iets extra's hadden dan puur en alleen de foto van wat lichtjes. Verder is dit niet uit de hand genomen. Het had een sluitertijd van 8 secondes met een diafragma van 2,8 (weinig mogelijkheden met een compacte digitale camera). Heb desondanks dus een statief gebruikt en dankzij de wind zijn onder andere de takken van de bomen wat minder scherp geworden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:31 schreef Noxa het volgende:
[..]
Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!
Plus punt? Je enorme motivatie om, om 5u 's ochtends foto's te gaan maken!! Ik beloog het mezelf altijd, maar het komt er nooit van.
[ afbeelding ]
Madeliefje
Dat je jouw foto net zo groot ziet als de mijne komt omdat Fok de foto wel resized zodat ie op het forum past, maar de grote foto die je hebt geplaatst moet wel inladen. Als je goed kijkt zie je ook een kartelrandje om je foto heen. Dat geeft aan dat je foto iets te groot isquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:54 schreef She_Maiden het volgende:
[..]
Dank voor je comment![]()
Over het resizen, ik had geen idee, sorry(en hij staat bij mij net zo groot in beeld als jouw geposte foto)
Over je suggestie (en een mooie bewerking van jou!!): wat is HDR? Ik heb deze foto gewoon genomen met een ordinaire canon digital ixus cameraatje.. en ik ben niet zo thuis in de wereld van de fotografieMaar deze foto vond ik gewoon erg mooi, net zoals ik het straatje wel wat vond hebben
+ scherptediepte!! erg mooi het scherptepunt op de goeie plek. Kleuren zijn lekker, sfeer is erg lente. Vorm van de foto/compositie erg lekker!quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:31 schreef Noxa het volgende:
[..]
Ik nog wel wat ruimte voor verbetering. Ga eens een paar passen naar voren en probeer juist die lichtjes van de stad mee te pakken. Nu heb je vrij saaie voorgrond, een paar struiken en een grind pad. Ik heb het idee dat het op de achtergrond gebeurt. Verder lijkt de foto uit de hand genomen door de bewegings onscherpte. Heb je een statief? If ja, gebruik het!
Plus punt? Je enorme motivatie om, om 5u 's ochtends foto's te gaan maken!! Ik beloog het mezelf altijd, maar het komt er nooit van.
[ afbeelding ]
Madeliefje
Thanks voor je feedbackquote:Op donderdag 23 april 2009 16:38 schreef ries89 het volgende:
+ Mooie avond foto, met sterke sfeer. Je voelt bijna een zomerse avond.
- Ik vind zelf de reiger te donker, misschien was zachtjes inflitsen hier mooier geweest.
- De donkere reflecties in het water vormen al een rechte lijn, ik had die paralel aan de bovenkant gehouden. Misschien was het ook beter om de bovenkant (grotendeels) weg te croppen, er is ook al een verticale reflectie van ik denk een boom, die nu paralel aan de zijkanten is.
- De reflectie van de zon in het water is overbelicht, en trekt hierdoor meer de aandacht dan de reiger.
Plus: mooi scherpte/diepte, en erg mooi moment om een foto te maken!quote:Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef k_man het volgende:
@ries89; hmm, ik vind het eigenlijk geen erg interessante foto. Ik zie een heel klein beetje actie en heel veel oninteressants rondom de actie. Inzoomen op de actie had de foto boeiender gemaakt, denk ik. Wel op het goede moment afgedrukt.
Kikkers! padden?![]()
[ link | afbeelding ]
+Lekker hollands, fijne natuurlijke kleurenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:11 schreef JusNieuwegein het volgende:
[..]
Plus: mooi scherpte/diepte, en erg mooi moment om een foto te maken!
Negatief kan ik zo niet echt iets bedenken, vind het eigenlijk gewoon een mooie foto. Als je je camera bij je hebt ben je altijd wel blij om zoiets tegen te komen denk ik.
Hollands plaatje:
[ afbeelding ]
Precies! (Vind zelf de eerste beter dan de tweede, lekker frontaal)quote:
+ Geweldig contrast, allemaal sprankelende kleuren! Mooie compo met het ene donkere schaap dat recht de lens in kijkt.quote:Op zondag 26 april 2009 10:04 schreef Syb.ren het volgende:
+ De weerspiegeling
- Beetje saaie kleuren
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je commentaar eens, vond het ook jammer dat we niet meer tijd hadden om het beter te doen, de baby was wat moe en kummelig helaasquote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef P_B het volgende:
Wat ik jammer vind is de wat ongelukkige blik van de baby zelf. Het oog rechts voor de kijker kijkt vrij open de wereld in maar het andere oog wordt wat naar achteren getrokken (en de wenkbrauw wat naar beneden gedrukt) door de vinger van de vader. Bij dat oog ontstaat een beetje een verkrampte blikt. Die vinger had net even een stukje naar achter gekund zodat ook het verloop van de vingers gelijkmatiger is: de eerste twee overlappen zich mooi waarna er bij de volgende wat ruimte valt. En 2 gevalletjes muggenziften. Het is te klein om echt goed te kunnen zien maar het lijkt of de nagels zwarte randjes hebben: eventueel wassen dus! Verder is de baby heel egaal van kleur maar het is een beetje jammer dat er pontificaal op zijn schouder een "plek" lijkt te zitten. Lijkt wel camouflage crème over zijn eerste tattoo...
Tis een aparte compositie, maar niet minder fraai erom.quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef P_B het volgende:
Mijn foto is eigenlijk symbool voor de afgelopen weken. Gekke gebeurtenissen, onderzoeken en ineens blijkt iemand die je enorm na staat ernstig ziek te zijn: verdriet, tranen en de wereld ineens een beetje op zijn kop... Maar uiteindelijk is het toch ook nog een "gewone" macro-foto.
[ afbeelding ]
Een moedervlek is ook vele malen logischer dan een tatoeage en die haal je inderdaad niet weg. Zou wat zijn als ze op zo'n jonge leeftijd al aan allerlei schoonheidsidealen moet voldoen...quote:Op maandag 27 april 2009 22:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je commentaar eens, vond het ook jammer dat we niet meer tijd hadden om het beter te doen, de baby was wat moe en kummelig helaas
Wat betreft de plek, die heb ik expres niet weggewerkt omdat het een moedervlek is en het dus echt bij haar hoort.
Mooie foto, leuk om die reflectie in de waterdruppel te zien.
enorm veel sterkte ook overigens.
+ leuk zwart witquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:16 schreef Maaiks het volgende:
Macro foto van de vorige pagina..:
Erg mooie foto! en mooi contrast! De weerspeigeling ziet er tof uit in de drupel
Ik zie eigelijk geen minpunt..
[ afbeelding ]
+ Informatieve waarde (zo krijg je de snoekbaars niet vaak te zien)quote:Op maandag 4 mei 2009 16:51 schreef zwarteduiker het volgende:
+ compositie, mooi scherp, belichting
- achtergrond had ik liever wat minder scherp gezien
Foto is genomen in een zoetwaterplas, het gaat om een snoekbaars met bloedzuigers aan de onderkant van zijn bek.
[ afbeelding ]
+ wat is het wat je hebt gefotografeerd? Je blijft toch wel even kijkenquote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef Row-1 het volgende:
+Mooie foto opzich, mooie spiegeling in de toeter, leuke compostie.
-Vind em net IIIEETS te donker, en waarom zo krap gesneden? (bovenste stukje van toeter is er af aan de zijkant)
De mijne:
[ afbeelding ]
Het is een beetje energy drank bovenop het blikjequote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:20 schreef zquing het volgende:
[..]
+ wat is het wat je hebt gefotografeerd? Je blijft toch wel even kijken
- Te donker, geen idee wat het is, beetje saai
[ link | afbeelding ]
Ik ook, maar dat kan mijn camera helaas nietquote:Op maandag 4 mei 2009 16:51 schreef zwarteduiker het volgende:
- achtergrond had ik liever wat minder scherp gezien
+ onderwerp, niets zo fascinerend als een zwangere vrouw. Mooie BW omzetting, Mooi ook echt de buik centraal.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:07 schreef snakelady het volgende:
zquing
+ compositie, erg mooi hoe het water "verdwijnt".
- ik vind het geheel te gelig.
een zwangere dame
[ afbeelding ]
Het is een miniformaat van hun eigen auto waar ze nogal gek mee zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
- dat autootje? vind ik persoonlijk afbraak van de foto.... tenzij men aan wil geven dat het een jongetje word? of hoe groot de buik is?
Ik vind een HDR, niet een 'gewone' foto. Je plakt toch minstens 3 belichtingen over elkaar heen. HDR moet je leuk vinden. Ik vind het persoonlijk ontzettend lelijk als het te overdreven gebruikt word. Zoals je ziet krijgen je bomen 'halo's'. die aura van verlichting om ze heen. En het water lijkt alsof het bevroren is (tenzij dat ook echt zo isquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:56 schreef ElizabethR het volgende:
Die maak ik absoluut wel dus.
Dit is ook een gewone foto. 1 RAW die is bewerkt als ware het HDR.
En inderdaad, diafragma was 22
Ben je ook postbode dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:29 schreef kvdv het volgende:
Haha, ik bof dat ik vlak langs die busbaan woon... dagelijks de keuze uit 4 lijnen
edit: ...psst we zijn zelfs indirect collega's!
+ interessante verdeling in de fotoquote:Op woensdag 6 mei 2009 00:02 schreef kvdv het volgende:
@ElizabethR
+Mooi, mooie bewerking, deze keer niet over de top. Vind 'm geslaagd.
-Beetje gesloten, misschien wijder nog iets indrukwekkender geweest *zoekzoek...
Snapje vanuit de bus:
[ afbeelding ]
Foveon800 iso!
+ z/w effect voegt veel toe aan de fotoquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef zquing het volgende:
+ Leuk die boom in 't midden(al werkt hij het lijnenspel wel een beetje tegen)
- Niet echt scherp, beetje saai
[ link | afbeelding ]
Zeer gave foto! Helemaal mijn stijl.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:27 schreef firewirecable het volgende:
+ de compositie is (bijna) goed
- het perspectief moet gecorrigeerd worden en de foto is vrij donker
[ link | afbeelding ]
+ De belichting is perfect.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:26 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Zeer gave foto! Helemaal mijn stijl.
+ Mooi contrast
- oogt iets onscherp (kan aan het formaat liggen)
De mijne:(Duister roodkapje)
[ afbeelding ]
+technisch prima: goede belichting, mooie kleuren, rechte horizon op 1/3equote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ De belichting is perfect.
- Ik zie hier geen minpunten in. Prima foto!
[ afbeelding ]
+ mooie foto, mooie beweging, mooie kleurenquote:Op zondag 10 mei 2009 15:59 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
+technisch prima: goede belichting, mooie kleuren, rechte horizon op 1/3e
-beetje saai
Training voor de Roparun dit weekend:
[ afbeelding ]
Dat was de bedoeling, hahaquote:Op maandag 11 mei 2009 01:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ja over die foto van Syb.ren...leuke plaat maar ligt het aan mijn laptop of stond de witbalans nogal verkeerd?
Ff wat met levels geschoven zodat ze een wat gezonder kleurtje heeft...
[ afbeelding ]
Geen foto posten zonder commentaar te gevenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:51 schreef Virus3000 het volgende:
Een ree in Zweden, uit de auto getrokken maar uiteindelijk toch nog wel gelukt
[ afbeelding ]
+ Mooi hoe je het verloop van de weg tot aan jouw punt erop hebt weten te leggenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:50 schreef Row-1 het volgende:
+Hertje staat er leuk op, kijkt naar de camera.
-Het gras is zo druk en leid voor mij teveel van het hertje af
[ afbeelding ]
Das mijn kat jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:17 schreef Zith het volgende:
Waarom moet ik nou weer reageren op een cyclops kat![]()
+best uniek onderwerp
-Niet leuk om naar te kijken, overbelicht, niet geheel scherp
[ afbeelding ]
Nou ja het blijft mijn persoonlijke smaak hequote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Das mijn kat jaZe is lief hoor. Foto's van gewone katten zie je al zovaak, wou eens wat anders
Dacht dat dat overbelichte juist wel wat had, maar blijkbaar niet dus
+Mooi lijnenspel, zwart wit doet het erg goed voor dit soort foto's.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:29 schreef Row-1 het volgende:
@Zith
+ Mooie kleuren, mooie positie voor foto! Krijg er echt een lentegevoel van.
- Zwart puntje linksboven stoort me, verder eigenlijk niks.
[ afbeelding ]
De foto is niet precies vanuit het midden genomen, zie de ophanging van de hoogspanningskabels. Misschien een paar centimer naar links, dan welquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Mooi lijnenspel, zwart wit doet het erg goed voor dit soort foto's.
-Het bord aan de rechterkant verstoort de symmetrie, en de foto is wel in het midden van de rechthoekige boog, maar de spoorrails lopen niet gelijk weg. Ik zie zo'n foto dan het liefst ook "perfect" symmetrisch.
[ afbeelding ]
- Jammer dat dat pluimpje op zn kop er nét niet helemaal op staatquote:Op zondag 17 mei 2009 13:13 schreef Zith het volgende:
+Leuke kleuren heeft die kat![]()
-Beetje donker, er zou meer detail te zijn zijn met wat meer licht
[ afbeelding ]
Is WA opgestegen?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:26 schreef La_Vita het volgende:
[..]
- Jammer dat dat pluimpje op zn kop er nét niet helemaal op staat![]()
+ Mooi scherp tov de achtergrond
Edit: oja mijn foto
[ afbeelding ]
Wat een lekkere sfeervolle zwart-wit plaat! Zwart-wit is ook echt zwart-wit met een goed contrast. De verschillende schakeringen van licht zijn erg mooi om te zien, brengt extra sfeer en leven in de foto. Nergens echt overbelicht dus je behoudt ook de details. Mooi weids genomen met als extra-tje het schilderij. Hierdoor breekt het zwarte vlak aan de linkerkant. Het zwarte vlak aan de bovenkant versterkt ook nog eens dat weidse. Ondanks dat er helemaal niks te zien is past het in dit geval erg goed bij de foto.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:34 schreef kvdv het volgende:
La_Vita:
+ Compo, kleurtjes, dopeness
- Niets, gewoon 'n vette plaat.
[ afbeelding ]
Kanonnuhhhhhhhquote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 18:06 schreef Ruud het volgende:
+ Prachtige fotoMooi belicht, mooie druppels en schaduwen. Goed dat de camera niet weerspiegelt.
-(moet dat echt? kan niets verzinnen namelijk...)
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
Ik heb even ge-googled maar deze mag je me echt even uitleggen! Ben wel erg nieuwsgierig namelijk...quote:
Achtergrond is een gele tulp maar door de felle zon is, vooral naar onderen toe, het geel inderdaad nogal enthousiast geworden... De rand van de bloem die bij de achterpoten nog wel zichtbaar is valt te veel weg. Op mijn scherm is het nog wel subtiel te zien maar op de print die ik vandaag zag was het detail bijna weg. Tijd om nog maar eens Lightroom op te starten denk ik.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
@ P_B
+ Mooi hoe je de vlieg zo scherp er op hebt gekregen, het contrast met de gele achtergrond komt ook erg goed over. De rare positie van de vlieg twijfel ik wat over, maar is denk ik toch wel een goede keuze.
- Wat ik minder vind is dat de achtergrond wel wat details heeft maar dat je niet kan zien of je de achtergrond er zelf achter hebt gesleept of dat het nou een bloem of iets dergelijks is? Ook had ik het onderste stuk deels afgesneden omdat het voor mij alleen maar afleidt van het onderwerp
Mijn foto; Liep door een 'parkje' in Leeuwarden richting huis en zag wat waterlelies in het water liggen na een regenbui waarna ik wat foto's heb gemaakt waarvan ik deze toch wel het meest geslaagd vond
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk doelt hij hierop:quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef P_B het volgende:
[..]
Ik heb even ge-googled maar deze mag je me echt even uitleggen! Ben wel erg nieuwsgierig namelijk...
Wauw dies wel heel erg mooiquote:Op maandag 18 mei 2009 18:06 schreef Ruud het volgende:
+ Prachtige fotoMooi belicht, mooie druppels en schaduwen. Goed dat de camera niet weerspiegelt.
-(moet dat echt? kan niets verzinnen namelijk...)
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
Vlekken?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:18 schreef honne het volgende:
[..]
Wauw dies wel heel erg mooi, zou bijna denken dat je fotoshop hebt gebruikt voor een spiegeling !
+ mooie symetrie :-)
-die vlekken? ( of hoe noem ik zoiets ) onderin.
[ afbeelding ]
Ik zag eerst ook niet wat ze bedoelde, tot ik de foto in een andere hoek bekeek op m'n scherm (waardoor je het wat lichter ziet)... Als je scherm héél licht afgesteld staat, zou je dus dit zien onderaan de foto:quote:Op maandag 18 mei 2009 22:34 schreef ElizabethR het volgende:
Vlekken?
Ik heb nog nooit zo'n perfecte foto gezien op FOK.
Moest toch een minpunt verzinnenquote:Op maandag 18 mei 2009 22:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vlekken?
Ik heb nog nooit zo'n perfecte foto gezien op FOK.
BTW, je zwaan is niet echt scherp. Wel een mooie close-up.
Ja dat zie ik dus!quote:Op maandag 18 mei 2009 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook niet wat ze bedoelde, tot ik de foto in een andere hoek bekeek op m'n scherm (waardoor je het wat lichter ziet)... Als je scherm héél licht afgesteld staat, zou je dus dit zien onderaan de foto:
[ afbeelding ]
Onder een normale kijkhoek is het bij mij niet zichtbaar, though.
Vind het echt een briljante foto.
Welneequote:
Sja, ik niet.quote:Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Het werkelijke effect is een stuk minder uiteraard, ik heb het alleen even versterkt om duidelijk te maken over welke 'vlekken' jij het had.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:12 schreef honne het volgende:
[..]
Ja dat zie ik dus!
Alleen dan ietsie minder dan dat jij afbeeld!
Ik bekijk alles vanaf mijn laptopje en die wil wel een beetje afwijken ( waar ik van baal ) , maar weet niet hoe ik die dus perfekt kan krijgen.
Je hoeft niet naar de oogartsquote:Op maandag 18 mei 2009 23:10 schreef honne het volgende:
[..]
Moest toch een minpunt verzinnen.
Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Ik vind juist dat de stengels erbij horen, zonder stengels geen waterlelies...quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef P_B het volgende:
De 3 wortels / stengels onder water halen jammer genoeg de rust dan wel een beetje weg. Mijn eerste gedachte zou zijn: wegklonen!
+ Mooie weerspiegeling en lucht.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:55 schreef Row-1 het volgende:
@ honne:
+ Mooie zwaan, het lijkt alsof ie naar de lens kijkt.
- Niet helemaal scherp, jammer dat de linkerhelft van de nek niet zichtbaar is.
De lucht bij Eindhoven Station
[ afbeelding ]
Klikbaar.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooie weerspiegeling en lucht.
- De zon lijkt net iets te fel in het midden onderaan de foto.
Zojuist onder het eten gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken.
Ehm, wat heeft een pano perse met groothoek te maken?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Wiebeldak, ik vind je foto erg leuk!!![]()
Zith:
HDR is een mooie techniek, ik plaats er zelf zometeen ook eentje. HDR is echter in mijn ogen ook proberen om alleen te versterken en niet te vervormen. Met de kleuren heb je dat zeker gedaan vind ik. Het gebouw ziet eruit als een digitaal ontwerp met over de top kleuren en de lucht ziet er dan wel een stuk natuurlijker uit, maar toch ook nog niet echt dat ik zeg dat ik het mooi vind. Het lijkt ook wel of je de lucht erachter hebt geplakt? Er zit ook een hele grote halo om je gebouw heen, het is echt zowat lichtgevend. Dat gebeurt vaak bij HDR als je in tonemapping de sterkte erg hoog zet. Ik ga eigenlijk nooit boven de 70%.
Ik vind je foto qua onderwerp en compositie erg leuk. Het gebouw helt een tikkie naar links over, en dat zou ik dus rechtgezet hebben. Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken. In ieder geval, als ik de foto zo had genomen zoals jij, met zo'n minieme afwijking, dan zou ik het gebouw toch even rechtzetten. En wat HDR betreft, erg veel oefenen. Ik maak ook nog zo vaak heel erg grote fouten met HDR!!
Misschien vind je dat van onderstaande HDR ook wel, dat ie erg lelijk is!! HDR is namelijk ook vooral een kwestie van smaak!! Veel mensen vinden het bij voorbaat afschuwelijk als je alleen al HDR roept, laat staan dat ze er met een objectief oog naar willen kijken. Er wordt meteen gesputterd dat het niet natuurlijk is etcetera, terwijl er toch prachtige, zeer natuurlijk ogende HDR opnames overal op het internet te vinden zijn. Er zijn er ook echter velen die zeer over the top gaan. In ieder geval veel succes met je HDR pogingen. Er zijn legio goede tutorials te vinden op internet!!
Seriously, hoe maak je dit soort foto's toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Het is de kathedraal van Galway, en ik vond het luchie wel mooi afsteken tegen de toren. Foto is klikbaar.
[ link | afbeelding ]
Ik had hem met hek en al bewerktquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangen
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:42 schreef ElizabethR het volgende:
Omniej, mijn foto bestond uit 3 raws met telkens 2 stops ertussen. En een hoop gevloek, want mijn tripod werkte niet mee. Er stond een mevrouw in de buurt op de bus te wachten, en die stond hoofdschuddend mijn 'shit' en 'damn' te afkeuren, moet ik ook maar niet vloeken als ik voor een kerk sta
+ Lekker duistere foto. Alles staat erop, grafstenen, kerk, mooie boom, maar..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:41 schreef klappernoot2000 het volgende:
@ElizabethR:
Zoals altijd weer een mooie plaat, Engeland, Ierland en Schotland zit in tegenstelling tot ons dichtgespijkerd landje tjokvol mooie landschappen
Wat betreft de HDR bewerking: Ik vind persoonlijk die een beetje te overheersend, wat subtieler is een stuk mooier imho
Mijn bijdrage: Een dodenakkertje in Newcastle vlakbij Gateshead:
[ afbeelding ]
+panorama's zijn altijd leukquote:
+mooi scherp en goed gebruik gemaakt van de beperkte scherptedieptequote:Op donderdag 21 mei 2009 19:05 schreef Zith het volgende:
@Wiebeldak:
+Leuk!![]()
-Naast dat het een fecking paard in een huis is niets verder bijzonders qua techniek![]()
De mijnes
[ link | afbeelding ]
quote:
Als je je nou afvraagt waarom niemand op je posts reageert, kun je de openings post lezen.quote:
+ Super scherp, mooie compositie. Lekker fleurige kleuren!quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef snakelady het volgende:
MaartenGrendel
Leukw en speelse compositiem goed moment alleen de achtergrond stoort wel een beetje, die had donkerder gemogen, maar ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen helaas.
[ afbeelding ]
Volgens keer netjes commentaar geven op je voorgangerquote:
+ Graffiti springt er geweldig uitquote:Mijn eerst HDR project(je). Een verlaten schuurtje opgeluisterd met wat graffiti.
+ Mooi dat zon licht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:02 schreef keko het volgende:
[..]
+ Graffiti springt er geweldig uit
- iets te grauw en het gras/riet op de voorgrond stoort
Gisteravond:
[ afbeelding ]
+ De sfeer van de foto i.c.m. de uitdrukking in het gezicht.quote:
+ Lekker gallig sfeertje in de foto gelegd qua techniekquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef ACT-F het volgende:
Onder het motto straatfotografie in een winkel heb ik het volgend plaatje gefabriceerd:
[ afbeelding ]
Groen linksquote:Op zondag 24 mei 2009 22:49 schreef zquing het volgende:
+lekkere kleuren
- het groen links doet een beetje af vind ik, ook zit er iets vreemds scheefs in
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat 'ie eigenlijk rechts bedoelde... Links zie ik niks groens.quote:
Je linkadres is foutquote:Op maandag 25 mei 2009 09:05 schreef Anneloortje het volgende:
quote][b]Op maandag 25 mei 2009 01:50
Mijne, een boerenschuurtje bij mij om de hoek.
Klikbaar
+ gave fto voor zwart wit mooi sfeertje
-misschien meer om t onderwerp heenlopen en dan een standpunt kiezen met minder drukte
ik kan mn foto niet plaatsen, doet de laatste tijd wel vaker raar. Kom binnenkort wel..
+Mooi gebruik van scherpte diepte en wat een leuk onderwerp zeg!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef Danielle__ het volgende:
@ Uncle:
+ Mooie blik van de kat, de kat compleet op de foto, wijdsheid
- Het donkere, waardoor het achterlijf van de kat wat weg valt.
[ afbeelding ]
Ja ja, er is hier een veulentje geboren. Helaas is ze nog niet zo mak dat ik in de wei mooie foto's heb kunnen maken, dus moet ik het maar met deze doen. Beetje jammer dus van het ijzerdraad...
Welk ijzerdraad?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef Danielle__ het volgende:
Beetje jammer dus van het ijzerdraad...
waar ligt dit kasteel dan?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:15 schreef Paddo het volgende:
@ Anneloortje:
Het is net of het onderwerp van de foto zich achter de auto bevindt, en iedereen daar naar kijkt en ik het niet mag zien!
Daarnaast kan ik de reacties van de omstanders ook niet goed peilen, iedereen staat met zijn zij of rug naar me toe.. En ik heb ook geen idee wat voor oranje ding er op de grond ligt.
Het is net of het perspectief door de laagte de foto wat onduidelijk maakt..
Maar goed, het zwangere echtpaar staat er wèl leuk op door de compositie zo te nemen.
Ik vind ' em dus gemiddeld half leuk!
Dan de eigen bijdrage:
[ afbeelding ]
[url="http://www.markest1.nl/tempstore/2b.jpg"]En groot[/url]
Jawohl, een HDR foto!
Waarom?
Nou, mensen die de locatie kennen (dit kasteel is één van de bekendste kastelen van europa, is het meest in puzzelformaat verkijgbare kasteel, en Disney heeft deze hoop stenen als inspiratie gebruikt voor het kasteel van Doornroosje)... Dit is inderdaad de *met*mijn*hoogtevrees*iets*te*hoge*voetgangersbrug* achter het kasteel. In de avondzon (met wisselend zon/bewolking) ligt de nadruk erg op de weilanden achter het kasteel. Op die brug ben ik niet lang wezen klooien. Mijn reisgenoten gunden mij alle tijd, maar daar ik door de planken vloer van de brug zo'n 100 a 150 meter naar beneden keek heb ik er twee geschoten en ben de brug weer af gegaan.
+ leuk dat die kat zo recht de camera in kijkt en dat je in een rechte lijn tegenover haar staatquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:08 schreef kvdv het volgende:
@Paddo:
+ Compo
- Ik dig dat HDR niet zo... daarnaast storen die takken links mij.
+/- Ondanks dat ik dat HDR niet zo tof vind denk ik dat dit op groot formaat (lees GROOT) best wel eens tof eruit kan zien.
[ afbeelding ]
Dat is een boekje jaquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:06 schreef Row-1 het volgende:
+ Vet effect! Goed dat je blikje nog duidelijk zit.
- Vind em beetje donker, en dat groene ding (boekje?) stoort me een beetje
De mijne :
[ afbeelding ]
Klikbaar
EDIT: @ Fathom, post geen foto zonder commentaar er bij te leveren.
Het beeldende bewijs dat compact camera's ook prima foto's kunnen maken. Het gaat om compositie en creativiteit! Wat een top foto. Geweldig.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:58 schreef firewirecable het volgende:
+ de weg kijkt lekker weg voor een goed perspectief
- de kleuren komen een beetje 'viezig' over
Gisteren middag heb ik deze foto gemaakt met mijn nieuwe compact camera vanaf het dakterras op mijn werk.
Av. Meridinana met C. de la Independència
[ link | afbeelding ]
Je moet om te beginnen even de OP lezen, en misschien krijg je dan wat adrenaline van het becommentariëren van de foto van je voorganger.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef telavivnick het volgende:
zitten mooien plaaten tussen .helaas heb ik er de tijd en geduld niet voor ,
ik moet aderaline hebben , dan komen de mooiste plaaten ik weet niet hoe ver je mag gaan met de fotos zo ik zal heel rustig beginnen met een foto van een soldaat die zich gereed maakt om de gaza strook binnen te gaan .
het was een nominatie in israel voor foto van het jaar 2008 ik vind het zelf nog steets een mooien plaat .
Nou ja, gezien het feit dat hij een foto post van een soldaat in de Gazastrook, en in zijn profiel staat dat hij persfotograaf voor Reuters is, schat ik zo in dat hij ook nog wel wat minder plezierige foto's heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:24 schreef ElizabethR het volgende:
En wat bedoel je met 'hoever je mag gaan'???????
sorry even niet geheel begrepen wat de bedoeling was .ga het even veranderenquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, gezien het feit dat hij een foto post van een soldaat in de Gazastrook, en in zijn profiel staat dat hij persfotograaf voor Reuters is, schat ik zo in dat hij ook nog wel wat minder plezierige foto's heeft.
Maar goed, even commentaar geven op de voorgaande foto is wel zo netjes ja, óf je moet een speciaal topic openen voor je Gaza-foto's o.i.d... Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar namelijk.
Je kan zelf een topic openen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:17 schreef telavivnick het volgende:
[..]
sorry even niet geheel begrepen wat de bedoeling was .ga het even veranderen.
en ja mischien kan er een topic geopend worden over newsfotos
+ Het prikkedraad op de voorgrond zou normaliter storend zijn maar voegt hier echt iets toequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef telavivnick het volgende:
mooien foto maar op zijn kop heeft het ook wat in hdr kan hij heel mooi uit komen met betrekking tot de zonnestralen![]()
zitten mooien plaaten tussen .helaas heb ik er de tijd en geduld niet voor ,
ik moet aderaline hebben , dan komen de mooiste plaaten ik weet niet hoe ver je mag gaan met de fotos zo ik zal heel rustig beginnen met een foto van een soldaat die zich gereed maakt om de gaza strook binnen te gaan .
het was een nominatie in israel voor foto van het jaar 2008 ik vind het zelf nog steets een mooien plaat .
[ afbeelding ]
+ leuk hoe het onschuldige van het kind naar voor komtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:33 schreef telavivnick het volgende:
duidelijk en hier kan je je zelf even in plaatsen je voel de kou en de wind .
ruig wolken dek. in kleut of HDR kan het een mooien plaat zijn
[ afbeelding ].
mijn zoon in een park .
+ Mooi als panorama. Wolken zijn prachtig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ leuk hoe het onschuldige van het kind naar voor komt
+ ook een mooie positie
- teveel ruis
- het onscherpe onderin de foto vind ik storend, jammer
Panorama van een boerderij in een klein Belgisch dorpje genaamd Froidfontaine
[ afbeelding ]
Wiebeldak: Mooi plaatje, goed gezien! De foto is ook lekker contrastvol en scherp, leuk om naar te kijken. Jammer is dat hij een beetje donker is, en dat die rood-witte randen langs de zijkant komen. Dat laatste leidt mij af van de hoofdzaak. Hij staat ook niet helemaal recht heb ik het idee. Allemaal kleine aanpassingen waarmee je hem snel beter kunt maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi als panorama. Wolken zijn prachtig.
- Iets te donker.
Een wegwerkers huisje langs de kant van de weg. Ik werd bijna aangereden omdat ik midden op de weg ging staan![]()
[ afbeelding ]
Tnx.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:53 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wiebeldak: Mooi plaatje, goed gezien! De foto is ook lekker contrastvol en scherp, leuk om naar te kijken. Jammer is dat hij een beetje donker is, en dat die rood-witte randen langs de zijkant komen. Dat laatste leidt mij af van de hoofdzaak. Hij staat ook niet helemaal recht heb ik het idee. Allemaal kleine aanpassingen waarmee je hem snel beter kunt maken.
Heb je wel een punt inderdaad. Geeft ook een bepaalde charmequote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die strepen heb ik er expres opgelaten omdat je anders niet meer kunt zien dat het om een wegwerkers huisje gaat denk ik.
Zie ik daar een Somalische piraat?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef Erasmo het volgende:
+ mooie dynamische nachtfoto
- mensen zijn niet scherp(maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen)
[ afbeelding ]
Prachtig moment gevangen, al dacht ik even dat de schoonmaakploeg bezig was om met een reuze plumeau de grote beurt te doen...quote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef Erasmo het volgende:
+ mooie dynamische nachtfoto
- mensen zijn niet scherp(maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen)
[ afbeelding ]
uploaden naar flickr en dan de kleine nemen en dan klikbaar maken naar de grotequote:Op zondag 31 mei 2009 21:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Dames en heren, ik heb bij een aantal foto's de [img]tags verwijderd omdat die veel en veel te groot waren. Houd er rekening mee dat je de foto's resized naar een schappelijk formaat (ideaal is 610 pixels breedte in de layout), want als iedereen hoge resolutie foto's gaat plaatsen is er geen doorkomen meer aan!
+ kleuren!quote:Op zondag 31 mei 2009 20:04 schreef P_B het volgende:
[..]
Prachtig moment gevangen, al dacht ik even dat de schoonmaakploeg bezig was om met een reuze plumeau de grote beurt te doen...Kleurgebruik is ook erg fijn en geeft lekker extra dramatiek, net als bij de "helikopter-foto". Ik mis aan de onderkant net het kleine stukje van het plateau zodat de onderkant van het kanon wat meer ruimte had gehad. Mits dit qua positionering natuurlijk mogelijk was geweest. Zoals gezegd vind ik de bewerking wat toevoegen: bij de boot en de lucht is het goed, alleen het maakt de zee wel nog wat onrustiger. Denk door het versterkte contrast tussen lichte schuimkoppen en de donkere "rol" eronder. Maar de foto kan zo in het club-blad van de marine.
Van de mijne weet ik niet zo goed wat ik moet denken. Creatief met roos, plantenspuit en Lightroom-schuifjes. Een experimentje dus. Misschien dat het de hitte van mijn zolderkamer is maar dit kwam eruit...
[ afbeelding ]
+ Leuk luchtjequote:Op zondag 31 mei 2009 23:16 schreef Danny het volgende:
vandaag naar de wythmenerplas geweest met vrouw en kids. Sfeershotje (zonder vrouw en kids erop)
aangepast.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Mods: Sorry maar ik krijg het niet voor mekaar om het plaatje kleiner te maken dmv codes.
@ Ouwesok:
+ zeer scherp plaatje/mooie details
+ mooie groene (lees; natuurlijke) achtergrond
- kan ik niet echt bedenken. Hooguit dat het steeltje waar ie op zit onderaan wat onscherp is.
[ afbeelding ]
1 |
lekker warm .quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Mods: Sorry maar ik krijg het niet voor mekaar om het plaatje kleiner te maken dmv codes.
@ Ouwesok:
+ zeer scherp plaatje/mooie details
+ mooie groene (lees; natuurlijke) achtergrond
- kan ik niet echt bedenken. Hooguit dat het steeltje waar ie op zit onderaan wat onscherp is.
[ afbeelding ]
Een open haardquote:Op maandag 1 juni 2009 17:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
lekker warm .leuke plaat zie zo 1,2,3 niet wat het echt is een oven ???
ik zelf vind zachte vlammen mooier .
[ afbeelding ]
west-bank ,,Hebron,, sodaat schiet een gas cannister naar rioters in hebron,
foto voor de edioth krant
is dat echt een foto of een frame uit een video?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
lekker warm .leuke plaat zie zo 1,2,3 niet wat het echt is een oven ???
ik zelf vind zachte vlammen mooier .
[ afbeelding ]
west-bank ,,Hebron,, sodaat schiet een gas cannister naar rioters in hebron,
foto voor de edioth krant
+ nette foto voor bij een cv oidquote:Op maandag 1 juni 2009 20:16 schreef Maaiks het volgende:
Ik weet niet ik waarop moet reageren:$..
Naja die soldaat dan denk ik toch:$..
+ Je ziet nog wat er uit het geweer is gekomen, dus echt een snelle momentopname..dat viodn ik echt heel tof
- echt onscherp maar dat zal wel aan andere dingen liggen dan aan je camera..
[ afbeelding ]
+ Actie van het gras goed vastgelegd.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:06 schreef Danny het volgende:
[..]
+ nette foto voor bij een cv oid
- wat saai en er lijkt een rozige kleurzweem overheen te hangen (en dan bedoel ik niet de achtergrond)
Nog een uit de serie van gisteren:
[ afbeelding ]
grotere versies op Flickr
Erg mooie plaat hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:48 schreef Row-1 het volgende:
+ Wauw wat een mooie foto! Mooie kleuren links en rechts, het lijkt net een schilderij!
- Misschien dat het iets teveel een schilderij lijkt.
De mijne:
[ afbeelding ]
+ Prachtig plaatje, rustgevend, mooie lucht, lekker fris.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Erg mooie plaat hoor
+ de boom in z'n geheel op de foto
+ het ietswat zwart/witte effect voegt wel wat toe
- de boom is te donker en daarom te weinig gedetailleerd vind ik
Foto genomen in de Ardennen. Mooi plaatje van de heuvels in België
[ afbeelding ]
(klikbaar)
+mooie kleuren en perspectief,quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Prachtig plaatje, rustgevend, mooie lucht, lekker fris.
- Misschien jammer dat je die weg niet ergens omhoog ziet lopen maar daar kan jij ook niets aan doen
[ afbeelding ]
Een parkeer garage in Rotterdam.
Is het een optie die ene vingernagel van mams een beetje bij te shoppen? Want die is heel erg afgebeten vergeleken met de restquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:26 schreef snakelady het volgende:
Zith, leuk zo'n diertje tegen een onnatuurlijke achtergronf, schreptediepte is ook lekker alleen denk ik dat de foto spannender was geweest als je het krekeltje van voren had gefotografeerd en er dichter op was gaan zitten.
Ik heb weer een heerlijk klein ventje in de studio gehad.
[ afbeelding ]
Jij bent van Fotofrunk.nl?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ idd alles wat al genoemd is de kleuren, mooi scherp, haartjes , oogies TopShot!
- en als ik dan wat moet zeggen, die vinger was ook t eerste wat ik zag ( als fanatieke nagelbijter)
Dan de mijne... Vd week fietsritje gedaan... Meer kwam ik niet tegen onderweg, behalve dan wat bejaarden op de fiets
[ afbeelding ]
eeh ja hoezo?/ ( letters irritant?)quote:
Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.quote:
Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.
Als je nu ook meedoet met de regels..................quote:
Daar heb je gelijk in ja. Maar erg professioneel ziet het er niet uit, vind ik...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:12 schreef snakelady het volgende:
@ Ruud, Meerdere hebben daar een hekel aan of vinden het niet mooi idd, maar laten we eerlijk zijn, ik moet er mijn geld mee verdienen en dit is toch ook reclame dus opvallen is dan juist nodig.
Die van Snakelady vind ik niet storend, zeker omdat dit duidelijk een professionele foto is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:56 schreef Ruud het volgende:
[..]
Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.
+ mooie, duidelijke regenboogquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:53 schreef Pr0-n00b het volgende:
Reageer maar op elizabeth aangezien dimage niet kan lezen.
+ Mooie kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht)
+ Gewoon een mooi beeld
Mooi zo met die kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht). Wat ik wat minder vind is dat sommige hooibalen (?) in elkaar overlopen, op de voorgrond staan die balen er bijv. lekker strak op maar die 5e baal zegmaar haalt de rust wat weg. Snap ook wel dat je daar weinig aan kan doen (schijnen nogal zwaar te zijn die krengen) maar toch wat jammer. In groter formaat is je foto trouwens wel beter, zal komen omdat het dan allemaal wat ruimer is
Mijn foto, stiekem van eergister. Spreekt voor mezelf wel wat tot verbeelding, pot met goud grote gebouwen kapatalisme enzo
[ afbeelding ]
Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
+ mooie, duidelijke regenboog
- wat flets. beetje meer contrast had ik persoonlijk wat mooier gevonden
er zit te veel lege ruimte aan de bovenkant, maar ik ben geen fan van vierkant verkropte foto's. Je had 'm beter horizontaal kunnen nemen imo. Maar was hij minder flets geweest had-ie er wmb beter uitgesprongen. Ow, en je gebouw staat scheef.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?
+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
+ mooie, duidelijke regenboog
- wat flets. beetje meer contrast had ik persoonlijk wat mooier gevonden
gisteren nog even naar de wythmenerplas geweest met m'n nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
(meer formaten op flickr)
+ Mooie scherpe diepte in de fotoquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.
- Ik had de sluiter nog iets langer opgelaten voor net wat meer licht.
Paar dagen terug een random zakje knikkers gevonden bij de supermarkt en die meegenomen om er wat mee te spelen.
[ afbeelding ]
+ Leuk effect, dat uitspringende en dat "dubbele" effect. Beetje abstract ook.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:18 schreef Ruud het volgende:
+ Mooi scherp, positie rode auto is goed, komt mooi naar voren (je had ook geluk dat de rest van de auto's zwart waren)
- Misschien had de focus alleen op de rode auto beter geweest (als je camera dat kan tenminste...)
Even wat gespeeld voor de fotowedstrijd van deze maand
[ afbeelding ]
Vanwege het licht- en scherpte/diepte verloop? Zelf heb ik niet zoveel met metaalmeisjes, maar ze staat er goed op!quote:Op zondag 7 juni 2009 19:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nog maar 1 dan. Deze is alweer een tijdje oud, maar ik ben niettemin erg trots op de serie waar hij inzit.
[ afbeelding ]
Here serie en meer maten @ flickr
Actie vastleggen is in ieder geval erg goed gelukt: opspattend zand en vooral het goede moment van een paard met de voetjes van de vloer. De wat schuinere uitsnede helpt daar ook bij. Verder natuurlijk lekker geïsoleerd door de scherptediepte waardoor de achtergrond niet storend wordt.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Grif: Beetje saai shot zo. Weinig kleur en weinig scherpte. Misschien een beetje met het contrast spelen?
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.
Dan mijn foto. Het is een shot van een middagje kortebaan paardenraces in ons plaatselijk winkelcentrum. Door de omgeving van het winkelcentrum vind ik het gros van de foto's niet zo boeiend om naar te kijken. Het was voor mij echt een testcase om te kijken of ik de actie/beweging van het paard er een beetje goed op kon krijgen. Tips zijn erg welkom!
[ afbeelding ]
Fullsize op flickr
Thanks.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.
Leuke pic!quote:Op maandag 8 juni 2009 10:57 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto is van een weekje geleden en heeft actie op een wat kleinere schaal. Wel een hel om te fotograferen: plat op je buik, 1 pup onder je kin met zijn kop door de nek-strap van de camera, een ander speelt klimgeit op je heup en een derde klautert op je been in een poging aan je hiel te knagen... ;-)
[ afbeelding ]
Echt hoor, breek me de bek niet open...quote:Op maandag 8 juni 2009 11:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Thanks.
Jou actie shot lijkt me perfect gelukt. Heb er niets op aan te merken behalve dat de hoek waaronder hij is een genomen een beetje apart aanvoelt.
Maar dat kan zich ook strikt tussen mijn oren afspelen.
[..]
Leuke pic!
Mijn ervaring met dat soort houdingen is dat mijn nek me niet echt bedankt naderhand, of datk zelfs echt duizelig word.
Wat je soms al niet moet doen voor een pic.
Wil je de link van de fokker hebben? Hij zoekt nog een huisje...quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloosGemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)
[ link | afbeelding ]
+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeerquote:Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
+ mooie kleuren, het iets 'te' groene van het gras past goed bij de foto. Mooi de achtergrond geisoleerd, ook goede keuze van je DOF (te zien aan het gras), goede uitsnede ook!
- op dit formaat lijkt hij in elk geval niet scherp, en het is uiteraard een moeilijk onderwerp... maar een onscherpe foto kan wel werken maar in dit geval niet echt (voor mij)
+ LIEF!!!!
gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloosGemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)
[ link | afbeelding ]
Dank voor je mening. Een groothoek kun je inderdaad wijdse plaatjes mee maken. Maar ik probeerde eens iets anders te doen. De een vind dat wel werken en de andere niet... ik snap jou commentaar echter volledig... maar vond zelf het effect wel leuk op deze manierquote:Op maandag 8 juni 2009 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
Foto komt absoluut niet tot zijn recht op die magere 610 pixels van fok.
Zelfs de grotere versie vind ik niet mooi. En ik denk eigenlijk ook dat dat komt doordat de foto in plaats van een weids gebeuren weer te geven, juist ingekneld weergegeven wordt. Door die bogen aan weerszijden dus.
Het is beidequote:Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Uncle het volgende:
maar geloof dat dit een fototopic was en geen discussie topic
+Goed gelukt HDR effect.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:15 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeer
- misschien net iets te futuristisch effect (eigenlijk niet echt een - maargoed)
Mijn foto: eiland bij Helsinki in HDR:
[ afbeelding ]
quote:
Dat.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:
![]()
HDR effect is veel te onnatuurlijk. Het zijn gewoon zuurstokkleurtjes.
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
HDR effect is veel te onnatuurlijk. Het zijn gewoon zuurstokkleurtjes.
En Uncle, uiteraard is het meest belangrijke dat je zelf tevreden bent met de foto. Ik vind het echter jammer om dan een groothoek te gebruiken als je het effect daarvan weer teniet doet door deze compo.
Dan heb jij nog nooit natuurlijk uitziende HDR foto's gezienquote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |