Ben je ook postbode dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:29 schreef kvdv het volgende:
Haha, ik bof dat ik vlak langs die busbaan woon... dagelijks de keuze uit 4 lijnen
edit: ...psst we zijn zelfs indirect collega's!
+ interessante verdeling in de fotoquote:Op woensdag 6 mei 2009 00:02 schreef kvdv het volgende:
@ElizabethR
+Mooi, mooie bewerking, deze keer niet over de top. Vind 'm geslaagd.
-Beetje gesloten, misschien wijder nog iets indrukwekkender geweest *zoekzoek...
Snapje vanuit de bus:
[ afbeelding ]
Foveon800 iso!
+ z/w effect voegt veel toe aan de fotoquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef zquing het volgende:
+ Leuk die boom in 't midden(al werkt hij het lijnenspel wel een beetje tegen)
- Niet echt scherp, beetje saai
[ link | afbeelding ]
Zeer gave foto! Helemaal mijn stijl.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:27 schreef firewirecable het volgende:
+ de compositie is (bijna) goed
- het perspectief moet gecorrigeerd worden en de foto is vrij donker
[ link | afbeelding ]
+ De belichting is perfect.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:26 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Zeer gave foto! Helemaal mijn stijl.
+ Mooi contrast
- oogt iets onscherp (kan aan het formaat liggen)
De mijne:(Duister roodkapje)
[ afbeelding ]
+technisch prima: goede belichting, mooie kleuren, rechte horizon op 1/3equote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ De belichting is perfect.
- Ik zie hier geen minpunten in. Prima foto!
[ afbeelding ]
+ mooie foto, mooie beweging, mooie kleurenquote:Op zondag 10 mei 2009 15:59 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
+technisch prima: goede belichting, mooie kleuren, rechte horizon op 1/3e
-beetje saai
Training voor de Roparun dit weekend:
[ afbeelding ]
Dat was de bedoeling, hahaquote:Op maandag 11 mei 2009 01:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ja over die foto van Syb.ren...leuke plaat maar ligt het aan mijn laptop of stond de witbalans nogal verkeerd?
Ff wat met levels geschoven zodat ze een wat gezonder kleurtje heeft...
[ afbeelding ]
Geen foto posten zonder commentaar te gevenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:51 schreef Virus3000 het volgende:
Een ree in Zweden, uit de auto getrokken maar uiteindelijk toch nog wel gelukt
[ afbeelding ]
+ Mooi hoe je het verloop van de weg tot aan jouw punt erop hebt weten te leggenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:50 schreef Row-1 het volgende:
+Hertje staat er leuk op, kijkt naar de camera.
-Het gras is zo druk en leid voor mij teveel van het hertje af
[ afbeelding ]
Das mijn kat jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:17 schreef Zith het volgende:
Waarom moet ik nou weer reageren op een cyclops kat![]()
+best uniek onderwerp
-Niet leuk om naar te kijken, overbelicht, niet geheel scherp
[ afbeelding ]
Nou ja het blijft mijn persoonlijke smaak hequote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Das mijn kat jaZe is lief hoor. Foto's van gewone katten zie je al zovaak, wou eens wat anders
Dacht dat dat overbelichte juist wel wat had, maar blijkbaar niet dus
+Mooi lijnenspel, zwart wit doet het erg goed voor dit soort foto's.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:29 schreef Row-1 het volgende:
@Zith
+ Mooie kleuren, mooie positie voor foto! Krijg er echt een lentegevoel van.
- Zwart puntje linksboven stoort me, verder eigenlijk niks.
[ afbeelding ]
De foto is niet precies vanuit het midden genomen, zie de ophanging van de hoogspanningskabels. Misschien een paar centimer naar links, dan welquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Mooi lijnenspel, zwart wit doet het erg goed voor dit soort foto's.
-Het bord aan de rechterkant verstoort de symmetrie, en de foto is wel in het midden van de rechthoekige boog, maar de spoorrails lopen niet gelijk weg. Ik zie zo'n foto dan het liefst ook "perfect" symmetrisch.
[ afbeelding ]
- Jammer dat dat pluimpje op zn kop er nét niet helemaal op staatquote:Op zondag 17 mei 2009 13:13 schreef Zith het volgende:
+Leuke kleuren heeft die kat![]()
-Beetje donker, er zou meer detail te zijn zijn met wat meer licht
[ afbeelding ]
Is WA opgestegen?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:26 schreef La_Vita het volgende:
[..]
- Jammer dat dat pluimpje op zn kop er nét niet helemaal op staat![]()
+ Mooi scherp tov de achtergrond
Edit: oja mijn foto
[ afbeelding ]
Wat een lekkere sfeervolle zwart-wit plaat! Zwart-wit is ook echt zwart-wit met een goed contrast. De verschillende schakeringen van licht zijn erg mooi om te zien, brengt extra sfeer en leven in de foto. Nergens echt overbelicht dus je behoudt ook de details. Mooi weids genomen met als extra-tje het schilderij. Hierdoor breekt het zwarte vlak aan de linkerkant. Het zwarte vlak aan de bovenkant versterkt ook nog eens dat weidse. Ondanks dat er helemaal niks te zien is past het in dit geval erg goed bij de foto.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:34 schreef kvdv het volgende:
La_Vita:
+ Compo, kleurtjes, dopeness
- Niets, gewoon 'n vette plaat.
[ afbeelding ]
Kanonnuhhhhhhhquote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 18:06 schreef Ruud het volgende:
+ Prachtige fotoMooi belicht, mooie druppels en schaduwen. Goed dat de camera niet weerspiegelt.
-(moet dat echt? kan niets verzinnen namelijk...)
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
Ik heb even ge-googled maar deze mag je me echt even uitleggen! Ben wel erg nieuwsgierig namelijk...quote:
Achtergrond is een gele tulp maar door de felle zon is, vooral naar onderen toe, het geel inderdaad nogal enthousiast geworden... De rand van de bloem die bij de achterpoten nog wel zichtbaar is valt te veel weg. Op mijn scherm is het nog wel subtiel te zien maar op de print die ik vandaag zag was het detail bijna weg. Tijd om nog maar eens Lightroom op te starten denk ik.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
@ P_B
+ Mooi hoe je de vlieg zo scherp er op hebt gekregen, het contrast met de gele achtergrond komt ook erg goed over. De rare positie van de vlieg twijfel ik wat over, maar is denk ik toch wel een goede keuze.
- Wat ik minder vind is dat de achtergrond wel wat details heeft maar dat je niet kan zien of je de achtergrond er zelf achter hebt gesleept of dat het nou een bloem of iets dergelijks is? Ook had ik het onderste stuk deels afgesneden omdat het voor mij alleen maar afleidt van het onderwerp
Mijn foto; Liep door een 'parkje' in Leeuwarden richting huis en zag wat waterlelies in het water liggen na een regenbui waarna ik wat foto's heb gemaakt waarvan ik deze toch wel het meest geslaagd vond
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk doelt hij hierop:quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef P_B het volgende:
[..]
Ik heb even ge-googled maar deze mag je me echt even uitleggen! Ben wel erg nieuwsgierig namelijk...
Wauw dies wel heel erg mooiquote:Op maandag 18 mei 2009 18:06 schreef Ruud het volgende:
+ Prachtige fotoMooi belicht, mooie druppels en schaduwen. Goed dat de camera niet weerspiegelt.
-(moet dat echt? kan niets verzinnen namelijk...)
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
Vlekken?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:18 schreef honne het volgende:
[..]
Wauw dies wel heel erg mooi, zou bijna denken dat je fotoshop hebt gebruikt voor een spiegeling !
+ mooie symetrie :-)
-die vlekken? ( of hoe noem ik zoiets ) onderin.
[ afbeelding ]
Ik zag eerst ook niet wat ze bedoelde, tot ik de foto in een andere hoek bekeek op m'n scherm (waardoor je het wat lichter ziet)... Als je scherm héél licht afgesteld staat, zou je dus dit zien onderaan de foto:quote:Op maandag 18 mei 2009 22:34 schreef ElizabethR het volgende:
Vlekken?
Ik heb nog nooit zo'n perfecte foto gezien op FOK.
Moest toch een minpunt verzinnenquote:Op maandag 18 mei 2009 22:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vlekken?
Ik heb nog nooit zo'n perfecte foto gezien op FOK.
BTW, je zwaan is niet echt scherp. Wel een mooie close-up.
Ja dat zie ik dus!quote:Op maandag 18 mei 2009 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook niet wat ze bedoelde, tot ik de foto in een andere hoek bekeek op m'n scherm (waardoor je het wat lichter ziet)... Als je scherm héél licht afgesteld staat, zou je dus dit zien onderaan de foto:
[ afbeelding ]
Onder een normale kijkhoek is het bij mij niet zichtbaar, though.
Vind het echt een briljante foto.
Welneequote:
Sja, ik niet.quote:Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Het werkelijke effect is een stuk minder uiteraard, ik heb het alleen even versterkt om duidelijk te maken over welke 'vlekken' jij het had.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:12 schreef honne het volgende:
[..]
Ja dat zie ik dus!
Alleen dan ietsie minder dan dat jij afbeeld!
Ik bekijk alles vanaf mijn laptopje en die wil wel een beetje afwijken ( waar ik van baal ) , maar weet niet hoe ik die dus perfekt kan krijgen.
Je hoeft niet naar de oogartsquote:Op maandag 18 mei 2009 23:10 schreef honne het volgende:
[..]
Moest toch een minpunt verzinnen.
Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Ik vind juist dat de stengels erbij horen, zonder stengels geen waterlelies...quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef P_B het volgende:
De 3 wortels / stengels onder water halen jammer genoeg de rust dan wel een beetje weg. Mijn eerste gedachte zou zijn: wegklonen!
+ Mooie weerspiegeling en lucht.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:55 schreef Row-1 het volgende:
@ honne:
+ Mooie zwaan, het lijkt alsof ie naar de lens kijkt.
- Niet helemaal scherp, jammer dat de linkerhelft van de nek niet zichtbaar is.
De lucht bij Eindhoven Station
[ afbeelding ]
Klikbaar.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooie weerspiegeling en lucht.
- De zon lijkt net iets te fel in het midden onderaan de foto.
Zojuist onder het eten gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken.
Ehm, wat heeft een pano perse met groothoek te maken?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Wiebeldak, ik vind je foto erg leuk!!![]()
Zith:
HDR is een mooie techniek, ik plaats er zelf zometeen ook eentje. HDR is echter in mijn ogen ook proberen om alleen te versterken en niet te vervormen. Met de kleuren heb je dat zeker gedaan vind ik. Het gebouw ziet eruit als een digitaal ontwerp met over de top kleuren en de lucht ziet er dan wel een stuk natuurlijker uit, maar toch ook nog niet echt dat ik zeg dat ik het mooi vind. Het lijkt ook wel of je de lucht erachter hebt geplakt? Er zit ook een hele grote halo om je gebouw heen, het is echt zowat lichtgevend. Dat gebeurt vaak bij HDR als je in tonemapping de sterkte erg hoog zet. Ik ga eigenlijk nooit boven de 70%.
Ik vind je foto qua onderwerp en compositie erg leuk. Het gebouw helt een tikkie naar links over, en dat zou ik dus rechtgezet hebben. Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken. In ieder geval, als ik de foto zo had genomen zoals jij, met zo'n minieme afwijking, dan zou ik het gebouw toch even rechtzetten. En wat HDR betreft, erg veel oefenen. Ik maak ook nog zo vaak heel erg grote fouten met HDR!!
Misschien vind je dat van onderstaande HDR ook wel, dat ie erg lelijk is!! HDR is namelijk ook vooral een kwestie van smaak!! Veel mensen vinden het bij voorbaat afschuwelijk als je alleen al HDR roept, laat staan dat ze er met een objectief oog naar willen kijken. Er wordt meteen gesputterd dat het niet natuurlijk is etcetera, terwijl er toch prachtige, zeer natuurlijk ogende HDR opnames overal op het internet te vinden zijn. Er zijn er ook echter velen die zeer over the top gaan. In ieder geval veel succes met je HDR pogingen. Er zijn legio goede tutorials te vinden op internet!!
Seriously, hoe maak je dit soort foto's toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Het is de kathedraal van Galway, en ik vond het luchie wel mooi afsteken tegen de toren. Foto is klikbaar.
[ link | afbeelding ]
Ik had hem met hek en al bewerktquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangen
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:42 schreef ElizabethR het volgende:
Omniej, mijn foto bestond uit 3 raws met telkens 2 stops ertussen. En een hoop gevloek, want mijn tripod werkte niet mee. Er stond een mevrouw in de buurt op de bus te wachten, en die stond hoofdschuddend mijn 'shit' en 'damn' te afkeuren, moet ik ook maar niet vloeken als ik voor een kerk sta
+ Lekker duistere foto. Alles staat erop, grafstenen, kerk, mooie boom, maar..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:41 schreef klappernoot2000 het volgende:
@ElizabethR:
Zoals altijd weer een mooie plaat, Engeland, Ierland en Schotland zit in tegenstelling tot ons dichtgespijkerd landje tjokvol mooie landschappen
Wat betreft de HDR bewerking: Ik vind persoonlijk die een beetje te overheersend, wat subtieler is een stuk mooier imho
Mijn bijdrage: Een dodenakkertje in Newcastle vlakbij Gateshead:
[ afbeelding ]
+panorama's zijn altijd leukquote:
+mooi scherp en goed gebruik gemaakt van de beperkte scherptedieptequote:Op donderdag 21 mei 2009 19:05 schreef Zith het volgende:
@Wiebeldak:
+Leuk!![]()
-Naast dat het een fecking paard in een huis is niets verder bijzonders qua techniek![]()
De mijnes
[ link | afbeelding ]
quote:
Als je je nou afvraagt waarom niemand op je posts reageert, kun je de openings post lezen.quote:
+ Super scherp, mooie compositie. Lekker fleurige kleuren!quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef snakelady het volgende:
MaartenGrendel
Leukw en speelse compositiem goed moment alleen de achtergrond stoort wel een beetje, die had donkerder gemogen, maar ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen helaas.
[ afbeelding ]
Volgens keer netjes commentaar geven op je voorgangerquote:
+ Graffiti springt er geweldig uitquote:Mijn eerst HDR project(je). Een verlaten schuurtje opgeluisterd met wat graffiti.
+ Mooi dat zon licht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:02 schreef keko het volgende:
[..]
+ Graffiti springt er geweldig uit
- iets te grauw en het gras/riet op de voorgrond stoort
Gisteravond:
[ afbeelding ]
+ De sfeer van de foto i.c.m. de uitdrukking in het gezicht.quote:
+ Lekker gallig sfeertje in de foto gelegd qua techniekquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef ACT-F het volgende:
Onder het motto straatfotografie in een winkel heb ik het volgend plaatje gefabriceerd:
[ afbeelding ]
Groen linksquote:Op zondag 24 mei 2009 22:49 schreef zquing het volgende:
+lekkere kleuren
- het groen links doet een beetje af vind ik, ook zit er iets vreemds scheefs in
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat 'ie eigenlijk rechts bedoelde... Links zie ik niks groens.quote:
Je linkadres is foutquote:Op maandag 25 mei 2009 09:05 schreef Anneloortje het volgende:
quote][b]Op maandag 25 mei 2009 01:50
Mijne, een boerenschuurtje bij mij om de hoek.
Klikbaar
+ gave fto voor zwart wit mooi sfeertje
-misschien meer om t onderwerp heenlopen en dan een standpunt kiezen met minder drukte
ik kan mn foto niet plaatsen, doet de laatste tijd wel vaker raar. Kom binnenkort wel..
+Mooi gebruik van scherpte diepte en wat een leuk onderwerp zeg!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef Danielle__ het volgende:
@ Uncle:
+ Mooie blik van de kat, de kat compleet op de foto, wijdsheid
- Het donkere, waardoor het achterlijf van de kat wat weg valt.
[ afbeelding ]
Ja ja, er is hier een veulentje geboren. Helaas is ze nog niet zo mak dat ik in de wei mooie foto's heb kunnen maken, dus moet ik het maar met deze doen. Beetje jammer dus van het ijzerdraad...
Welk ijzerdraad?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:51 schreef Danielle__ het volgende:
Beetje jammer dus van het ijzerdraad...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |