Ja dat zie ik dus!quote:Op maandag 18 mei 2009 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook niet wat ze bedoelde, tot ik de foto in een andere hoek bekeek op m'n scherm (waardoor je het wat lichter ziet)... Als je scherm héél licht afgesteld staat, zou je dus dit zien onderaan de foto:
[ afbeelding ]
Onder een normale kijkhoek is het bij mij niet zichtbaar, though.
Vind het echt een briljante foto.
Welneequote:
Sja, ik niet.quote:Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Het werkelijke effect is een stuk minder uiteraard, ik heb het alleen even versterkt om duidelijk te maken over welke 'vlekken' jij het had.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:12 schreef honne het volgende:
[..]
Ja dat zie ik dus!
Alleen dan ietsie minder dan dat jij afbeeld!
Ik bekijk alles vanaf mijn laptopje en die wil wel een beetje afwijken ( waar ik van baal ) , maar weet niet hoe ik die dus perfekt kan krijgen.
Je hoeft niet naar de oogartsquote:Op maandag 18 mei 2009 23:10 schreef honne het volgende:
[..]
Moest toch een minpunt verzinnen.
Misschien moet ik wel naar de oogarts, ik zie hem wel scherp?
Ik vind juist dat de stengels erbij horen, zonder stengels geen waterlelies...quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef P_B het volgende:
De 3 wortels / stengels onder water halen jammer genoeg de rust dan wel een beetje weg. Mijn eerste gedachte zou zijn: wegklonen!
+ Mooie weerspiegeling en lucht.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:55 schreef Row-1 het volgende:
@ honne:
+ Mooie zwaan, het lijkt alsof ie naar de lens kijkt.
- Niet helemaal scherp, jammer dat de linkerhelft van de nek niet zichtbaar is.
De lucht bij Eindhoven Station
[ afbeelding ]
Klikbaar.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooie weerspiegeling en lucht.
- De zon lijkt net iets te fel in het midden onderaan de foto.
Zojuist onder het eten gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken.
Ehm, wat heeft een pano perse met groothoek te maken?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dus het is normaal dat als je foto's panoramisch hecht dat het object scheef eruit kan komen?
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Wiebeldak, ik vind je foto erg leuk!!![]()
Zith:
HDR is een mooie techniek, ik plaats er zelf zometeen ook eentje. HDR is echter in mijn ogen ook proberen om alleen te versterken en niet te vervormen. Met de kleuren heb je dat zeker gedaan vind ik. Het gebouw ziet eruit als een digitaal ontwerp met over de top kleuren en de lucht ziet er dan wel een stuk natuurlijker uit, maar toch ook nog niet echt dat ik zeg dat ik het mooi vind. Het lijkt ook wel of je de lucht erachter hebt geplakt? Er zit ook een hele grote halo om je gebouw heen, het is echt zowat lichtgevend. Dat gebeurt vaak bij HDR als je in tonemapping de sterkte erg hoog zet. Ik ga eigenlijk nooit boven de 70%.
Ik vind je foto qua onderwerp en compositie erg leuk. Het gebouw helt een tikkie naar links over, en dat zou ik dus rechtgezet hebben. Hoewel mijn foto zometeen nog veel en veel schever staat, maar dat heeft ook met groothoekeffect te maken. In ieder geval, als ik de foto zo had genomen zoals jij, met zo'n minieme afwijking, dan zou ik het gebouw toch even rechtzetten. En wat HDR betreft, erg veel oefenen. Ik maak ook nog zo vaak heel erg grote fouten met HDR!!
Misschien vind je dat van onderstaande HDR ook wel, dat ie erg lelijk is!! HDR is namelijk ook vooral een kwestie van smaak!! Veel mensen vinden het bij voorbaat afschuwelijk als je alleen al HDR roept, laat staan dat ze er met een objectief oog naar willen kijken. Er wordt meteen gesputterd dat het niet natuurlijk is etcetera, terwijl er toch prachtige, zeer natuurlijk ogende HDR opnames overal op het internet te vinden zijn. Er zijn er ook echter velen die zeer over the top gaan. In ieder geval veel succes met je HDR pogingen. Er zijn legio goede tutorials te vinden op internet!!
Seriously, hoe maak je dit soort foto's toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
Het is de kathedraal van Galway, en ik vond het luchie wel mooi afsteken tegen de toren. Foto is klikbaar.
[ link | afbeelding ]
Ik had hem met hek en al bewerktquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply. De lucht vond ik inderdaad vreemd eruit komen: vaak is de lucht het meest indrukwekkend bij HDRs... snap het dus noet niet echt - het is wat scheef en krap geschoten omdat er een hek om heen staat en ik er met m'n camera boven moest gaan hangen
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:42 schreef ElizabethR het volgende:
Omniej, mijn foto bestond uit 3 raws met telkens 2 stops ertussen. En een hoop gevloek, want mijn tripod werkte niet mee. Er stond een mevrouw in de buurt op de bus te wachten, en die stond hoofdschuddend mijn 'shit' en 'damn' te afkeuren, moet ik ook maar niet vloeken als ik voor een kerk sta
+ Lekker duistere foto. Alles staat erop, grafstenen, kerk, mooie boom, maar..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:41 schreef klappernoot2000 het volgende:
@ElizabethR:
Zoals altijd weer een mooie plaat, Engeland, Ierland en Schotland zit in tegenstelling tot ons dichtgespijkerd landje tjokvol mooie landschappen
Wat betreft de HDR bewerking: Ik vind persoonlijk die een beetje te overheersend, wat subtieler is een stuk mooier imho
Mijn bijdrage: Een dodenakkertje in Newcastle vlakbij Gateshead:
[ afbeelding ]
+panorama's zijn altijd leukquote:
+mooi scherp en goed gebruik gemaakt van de beperkte scherptedieptequote:Op donderdag 21 mei 2009 19:05 schreef Zith het volgende:
@Wiebeldak:
+Leuk!![]()
-Naast dat het een fecking paard in een huis is niets verder bijzonders qua techniek![]()
De mijnes
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |