waar ligt dit kasteel dan?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:15 schreef Paddo het volgende:
@ Anneloortje:
Het is net of het onderwerp van de foto zich achter de auto bevindt, en iedereen daar naar kijkt en ik het niet mag zien!
Daarnaast kan ik de reacties van de omstanders ook niet goed peilen, iedereen staat met zijn zij of rug naar me toe.. En ik heb ook geen idee wat voor oranje ding er op de grond ligt.
Het is net of het perspectief door de laagte de foto wat onduidelijk maakt..
Maar goed, het zwangere echtpaar staat er wèl leuk op door de compositie zo te nemen.
Ik vind ' em dus gemiddeld half leuk!
Dan de eigen bijdrage:
[ afbeelding ]
[url="http://www.markest1.nl/tempstore/2b.jpg"]En groot[/url]
Jawohl, een HDR foto!
Waarom?
Nou, mensen die de locatie kennen (dit kasteel is één van de bekendste kastelen van europa, is het meest in puzzelformaat verkijgbare kasteel, en Disney heeft deze hoop stenen als inspiratie gebruikt voor het kasteel van Doornroosje)... Dit is inderdaad de *met*mijn*hoogtevrees*iets*te*hoge*voetgangersbrug* achter het kasteel. In de avondzon (met wisselend zon/bewolking) ligt de nadruk erg op de weilanden achter het kasteel. Op die brug ben ik niet lang wezen klooien. Mijn reisgenoten gunden mij alle tijd, maar daar ik door de planken vloer van de brug zo'n 100 a 150 meter naar beneden keek heb ik er twee geschoten en ben de brug weer af gegaan.
+ leuk dat die kat zo recht de camera in kijkt en dat je in een rechte lijn tegenover haar staatquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:08 schreef kvdv het volgende:
@Paddo:
+ Compo
- Ik dig dat HDR niet zo... daarnaast storen die takken links mij.
+/- Ondanks dat ik dat HDR niet zo tof vind denk ik dat dit op groot formaat (lees GROOT) best wel eens tof eruit kan zien.
[ afbeelding ]
Dat is een boekje jaquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:06 schreef Row-1 het volgende:
+ Vet effect! Goed dat je blikje nog duidelijk zit.
- Vind em beetje donker, en dat groene ding (boekje?) stoort me een beetje
De mijne :
[ afbeelding ]
Klikbaar
EDIT: @ Fathom, post geen foto zonder commentaar er bij te leveren.
Het beeldende bewijs dat compact camera's ook prima foto's kunnen maken. Het gaat om compositie en creativiteit! Wat een top foto. Geweldig.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:58 schreef firewirecable het volgende:
+ de weg kijkt lekker weg voor een goed perspectief
- de kleuren komen een beetje 'viezig' over
Gisteren middag heb ik deze foto gemaakt met mijn nieuwe compact camera vanaf het dakterras op mijn werk.
Av. Meridinana met C. de la Independència
[ link | afbeelding ]
Je moet om te beginnen even de OP lezen, en misschien krijg je dan wat adrenaline van het becommentariëren van de foto van je voorganger.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef telavivnick het volgende:
zitten mooien plaaten tussen .helaas heb ik er de tijd en geduld niet voor ,
ik moet aderaline hebben , dan komen de mooiste plaaten ik weet niet hoe ver je mag gaan met de fotos zo ik zal heel rustig beginnen met een foto van een soldaat die zich gereed maakt om de gaza strook binnen te gaan .
het was een nominatie in israel voor foto van het jaar 2008 ik vind het zelf nog steets een mooien plaat .
Nou ja, gezien het feit dat hij een foto post van een soldaat in de Gazastrook, en in zijn profiel staat dat hij persfotograaf voor Reuters is, schat ik zo in dat hij ook nog wel wat minder plezierige foto's heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:24 schreef ElizabethR het volgende:
En wat bedoel je met 'hoever je mag gaan'???????
sorry even niet geheel begrepen wat de bedoeling was .ga het even veranderenquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, gezien het feit dat hij een foto post van een soldaat in de Gazastrook, en in zijn profiel staat dat hij persfotograaf voor Reuters is, schat ik zo in dat hij ook nog wel wat minder plezierige foto's heeft.
Maar goed, even commentaar geven op de voorgaande foto is wel zo netjes ja, óf je moet een speciaal topic openen voor je Gaza-foto's o.i.d... Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar namelijk.
Je kan zelf een topic openen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:17 schreef telavivnick het volgende:
[..]
sorry even niet geheel begrepen wat de bedoeling was .ga het even veranderen.
en ja mischien kan er een topic geopend worden over newsfotos
+ Het prikkedraad op de voorgrond zou normaliter storend zijn maar voegt hier echt iets toequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:57 schreef telavivnick het volgende:
mooien foto maar op zijn kop heeft het ook wat in hdr kan hij heel mooi uit komen met betrekking tot de zonnestralen![]()
zitten mooien plaaten tussen .helaas heb ik er de tijd en geduld niet voor ,
ik moet aderaline hebben , dan komen de mooiste plaaten ik weet niet hoe ver je mag gaan met de fotos zo ik zal heel rustig beginnen met een foto van een soldaat die zich gereed maakt om de gaza strook binnen te gaan .
het was een nominatie in israel voor foto van het jaar 2008 ik vind het zelf nog steets een mooien plaat .
[ afbeelding ]
+ leuk hoe het onschuldige van het kind naar voor komtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:33 schreef telavivnick het volgende:
duidelijk en hier kan je je zelf even in plaatsen je voel de kou en de wind .
ruig wolken dek. in kleut of HDR kan het een mooien plaat zijn
[ afbeelding ].
mijn zoon in een park .
+ Mooi als panorama. Wolken zijn prachtig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ leuk hoe het onschuldige van het kind naar voor komt
+ ook een mooie positie
- teveel ruis
- het onscherpe onderin de foto vind ik storend, jammer
Panorama van een boerderij in een klein Belgisch dorpje genaamd Froidfontaine
[ afbeelding ]
Wiebeldak: Mooi plaatje, goed gezien! De foto is ook lekker contrastvol en scherp, leuk om naar te kijken. Jammer is dat hij een beetje donker is, en dat die rood-witte randen langs de zijkant komen. Dat laatste leidt mij af van de hoofdzaak. Hij staat ook niet helemaal recht heb ik het idee. Allemaal kleine aanpassingen waarmee je hem snel beter kunt maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi als panorama. Wolken zijn prachtig.
- Iets te donker.
Een wegwerkers huisje langs de kant van de weg. Ik werd bijna aangereden omdat ik midden op de weg ging staan![]()
[ afbeelding ]
Tnx.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:53 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wiebeldak: Mooi plaatje, goed gezien! De foto is ook lekker contrastvol en scherp, leuk om naar te kijken. Jammer is dat hij een beetje donker is, en dat die rood-witte randen langs de zijkant komen. Dat laatste leidt mij af van de hoofdzaak. Hij staat ook niet helemaal recht heb ik het idee. Allemaal kleine aanpassingen waarmee je hem snel beter kunt maken.
Heb je wel een punt inderdaad. Geeft ook een bepaalde charmequote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die strepen heb ik er expres opgelaten omdat je anders niet meer kunt zien dat het om een wegwerkers huisje gaat denk ik.
Zie ik daar een Somalische piraat?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef Erasmo het volgende:
+ mooie dynamische nachtfoto
- mensen zijn niet scherp(maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen)
[ afbeelding ]
Prachtig moment gevangen, al dacht ik even dat de schoonmaakploeg bezig was om met een reuze plumeau de grote beurt te doen...quote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef Erasmo het volgende:
+ mooie dynamische nachtfoto
- mensen zijn niet scherp(maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen)
[ afbeelding ]
uploaden naar flickr en dan de kleine nemen en dan klikbaar maken naar de grotequote:Op zondag 31 mei 2009 21:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Dames en heren, ik heb bij een aantal foto's de [img]tags verwijderd omdat die veel en veel te groot waren. Houd er rekening mee dat je de foto's resized naar een schappelijk formaat (ideaal is 610 pixels breedte in de layout), want als iedereen hoge resolutie foto's gaat plaatsen is er geen doorkomen meer aan!
+ kleuren!quote:Op zondag 31 mei 2009 20:04 schreef P_B het volgende:
[..]
Prachtig moment gevangen, al dacht ik even dat de schoonmaakploeg bezig was om met een reuze plumeau de grote beurt te doen...Kleurgebruik is ook erg fijn en geeft lekker extra dramatiek, net als bij de "helikopter-foto". Ik mis aan de onderkant net het kleine stukje van het plateau zodat de onderkant van het kanon wat meer ruimte had gehad. Mits dit qua positionering natuurlijk mogelijk was geweest. Zoals gezegd vind ik de bewerking wat toevoegen: bij de boot en de lucht is het goed, alleen het maakt de zee wel nog wat onrustiger. Denk door het versterkte contrast tussen lichte schuimkoppen en de donkere "rol" eronder. Maar de foto kan zo in het club-blad van de marine.
Van de mijne weet ik niet zo goed wat ik moet denken. Creatief met roos, plantenspuit en Lightroom-schuifjes. Een experimentje dus. Misschien dat het de hitte van mijn zolderkamer is maar dit kwam eruit...
[ afbeelding ]
+ Leuk luchtjequote:Op zondag 31 mei 2009 23:16 schreef Danny het volgende:
vandaag naar de wythmenerplas geweest met vrouw en kids. Sfeershotje (zonder vrouw en kids erop)
aangepast.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Mods: Sorry maar ik krijg het niet voor mekaar om het plaatje kleiner te maken dmv codes.
@ Ouwesok:
+ zeer scherp plaatje/mooie details
+ mooie groene (lees; natuurlijke) achtergrond
- kan ik niet echt bedenken. Hooguit dat het steeltje waar ie op zit onderaan wat onscherp is.
[ afbeelding ]
1 |
lekker warm .quote:Op maandag 1 juni 2009 12:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Mods: Sorry maar ik krijg het niet voor mekaar om het plaatje kleiner te maken dmv codes.
@ Ouwesok:
+ zeer scherp plaatje/mooie details
+ mooie groene (lees; natuurlijke) achtergrond
- kan ik niet echt bedenken. Hooguit dat het steeltje waar ie op zit onderaan wat onscherp is.
[ afbeelding ]
Een open haardquote:Op maandag 1 juni 2009 17:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
lekker warm .leuke plaat zie zo 1,2,3 niet wat het echt is een oven ???
ik zelf vind zachte vlammen mooier .
[ afbeelding ]
west-bank ,,Hebron,, sodaat schiet een gas cannister naar rioters in hebron,
foto voor de edioth krant
is dat echt een foto of een frame uit een video?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
lekker warm .leuke plaat zie zo 1,2,3 niet wat het echt is een oven ???
ik zelf vind zachte vlammen mooier .
[ afbeelding ]
west-bank ,,Hebron,, sodaat schiet een gas cannister naar rioters in hebron,
foto voor de edioth krant
+ nette foto voor bij een cv oidquote:Op maandag 1 juni 2009 20:16 schreef Maaiks het volgende:
Ik weet niet ik waarop moet reageren:$..
Naja die soldaat dan denk ik toch:$..
+ Je ziet nog wat er uit het geweer is gekomen, dus echt een snelle momentopname..dat viodn ik echt heel tof
- echt onscherp maar dat zal wel aan andere dingen liggen dan aan je camera..
[ afbeelding ]
+ Actie van het gras goed vastgelegd.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:06 schreef Danny het volgende:
[..]
+ nette foto voor bij een cv oid
- wat saai en er lijkt een rozige kleurzweem overheen te hangen (en dan bedoel ik niet de achtergrond)
Nog een uit de serie van gisteren:
[ afbeelding ]
grotere versies op Flickr
Erg mooie plaat hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:48 schreef Row-1 het volgende:
+ Wauw wat een mooie foto! Mooie kleuren links en rechts, het lijkt net een schilderij!
- Misschien dat het iets teveel een schilderij lijkt.
De mijne:
[ afbeelding ]
+ Prachtig plaatje, rustgevend, mooie lucht, lekker fris.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Erg mooie plaat hoor
+ de boom in z'n geheel op de foto
+ het ietswat zwart/witte effect voegt wel wat toe
- de boom is te donker en daarom te weinig gedetailleerd vind ik
Foto genomen in de Ardennen. Mooi plaatje van de heuvels in België
[ afbeelding ]
(klikbaar)
+mooie kleuren en perspectief,quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Prachtig plaatje, rustgevend, mooie lucht, lekker fris.
- Misschien jammer dat je die weg niet ergens omhoog ziet lopen maar daar kan jij ook niets aan doen
[ afbeelding ]
Een parkeer garage in Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |