quote:Voorgaande topics:
XLI - XL - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.
Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
15 feb | IKEA Amsterdam, Hengelo en Utrecht
22 feb | IKEA Amsterdam, Delft, Duiven en Haarlem
1 mrt | IKEA Amersfoort, Amsterdam, Breda, Eindhoven, Groningen, Heerlen en Utrecht
8 mrt | IKEA Amsterdam
15 mrt | IKEA Amsterdam
22 mrt | IKEA Amsterdam en Eindhoven
29 mrt | IKEA Amsterdam, Delft, Haarlem, Heerlen en Hengelo
5 apr | IKEA Amsterdam, Breda, Delft, Groningen, Utrecht
12 apr | Geen vestigingen open (1e paasdag)
19 apr | IKEA Amsterdam en Delft
26 apr | IKEA Amsterdam, Delft en Duiven
Dit zijn de bijzondere openingstijden voorjaar 2009:
- Goede vrijdag 10 april | open van 10-18 uur
- Tweede paasdag maandag 13 april | open van 10-17 uur
- Koninginnedag donderdag 30 april | open van 10-17 (IKEA Delft is deze dag gesloten)
Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!quote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!IKEA Amersfoort: jakkop IKEA Amsterdam: JC-Rags IKEA Barendrecht: kalinho IKEA Breda: IKEA Delft: Snarf IKEA Duiven: WebForce IKEA Eindhoven: IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003 IKEA Heerlen: TimC IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in IKEA Utrecht: Memento-Mori
Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten![]()
Er gaan sommige artikelen uit de serie, maar er komt zo te zien ook weer een nieuwe kapstok bijvoorbeeld. De serie krijgt dus een update.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:57 schreef Guppyfriend het volgende:
hoi IKEA medewerkers,
weet iemand of de LOGGA serie eruit gaat? (kapstokken, schoenenrekken enz). eerst stond er een kapstok en een schoenenrek, maar het schoenenrek staat niet meer op de site
Ik ben trots op jequote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb ook weer de halve Ikea leeg gekocht vorige week.
Een of andere labiele pisnicht had de OP upgefucked, bastard.quote:
Ik ook. De prijs van een zelfbouw kast viel me alleen zwáár tegen. Dus ik maak zelf wel een kast.quote:
Jep, ik heb em weer teruggezet. Bij geschiedenis staan in wiki-sites namelijk alle oudere versies.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:17 schreef Snarf het volgende:
[..]
Een of andere labiele pisnicht had de OP upgefucked, bastard.
oke! vandaag heb ik in ieder geval deze gescoord:quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Snarf het volgende:
[..]
Er gaan sommige artikelen uit de serie, maar er komt zo te zien ook weer een nieuwe kapstok bijvoorbeeld. De serie krijgt dus een update.
Het wat voor spel?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:44 schreef Goover het volgende:
Weet iemand waar "dat eene mooie gordijn met verticale streepen in cremé en bruin achtige kleuren" gebleven is?
En iemand al eens het IKEA Speur Spel gespeeld?
Mooiquote:Op zondag 29 maart 2009 17:15 schreef Bartjebart het volgende:
Sow strak bureautje...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BESTA BURS in hoogglans zwart en hoogglans wit
De kapstok had ik hier voor je gehad, die gaat er over 5 weken uit namelijk. Schoenenrek heb ik ook staan, maar mag nog niet weg. Moeten eerst kijken of het in het nieuwe huis past. Mocht je interesse hebben dan kan je altijd PM sturen, dan kijken we over een week of 5 nog eens samenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oke! vandaag heb ik in ieder geval deze gescoord:
LOGGA kapstok
[ afbeelding ]
ik neem aan dat dat het 'oude' model is? in Duiven waren er iig nog maar twee. ik had de een na laatste.
ik hoop dat er ook weer een schoenenrek komt, want die vond ik ook erg leuk, van de LOGGA serie. maar dat zal denk ik wel afwachten zijn?
quote:Op zondag 29 maart 2009 17:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De kapstok had ik hier voor je gehad, die gaat er over 5 weken uit namelijk. Schoenenrek heb ik ook staan, maar mag nog niet weg. Moeten eerst kijken of het in het nieuwe huis past. Mocht je interesse hebben dan kan je altijd PM sturen, dan kijken we over een week of 5 nog eens samen
kan me voorstellen, ik heb het net achter de rugquote:Op zondag 29 maart 2009 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:
PM me over 5 weken even als ik het vergeetZit midden in verhuis stress enzo, dus kan gerust dat ik er totaal niet meer aan denk
Het Ikea Speur Spel.quote:
Dat zou ik je echt afraden, dat bed ik zo krakkemikkig als wat ('k hem 'm zelf ookquote:Op zondag 29 maart 2009 23:28 schreef Ireth het volgende:
Ik heb een vraagje over dit bed
[ afbeelding ]
(ANEBODA)
Is het mogelijk om met een decoupeerzaag de achterwand geheel in te korten tot gelijke hoogte met het voeteneind? Eingelijk zoek ik dus een bed zonder hoog hoofdeinde... en de Vinstra is dat wel qua model.. maar niet qua budget
Er staan niet voor niets 2 laptops opquote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
MooiMaar 40cm diep is wel heel erg weinig voor een buro
quote:Op maandag 30 maart 2009 10:28 schreef Goover het volgende:
[..]
Het Ikea Speur Spel.
Het idee is dat je met 2 teams een speurtocht door Ikea doet. Je start met de naam van een product, en bij dat product in de winkel vind je de volgende aanwijzing, zo speur je heel de Ikea door! Erg leuk spel, vooral om dat de meeste mensen niet alle Ikea producten uit hun hoofd kennen (op Billy Expedit en andere bekende series na).
Wel opletten voor het personeel, ook zijn er nog een paar regels:
- Niet rennen
- Niet te opvallend zoeken
- Geen personeel om hulp vragen
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:30 schreef Kwameisje het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met het plaatsen van de (Nexus bruinzwarte) plint (sokkel) stukken op plintladen (sokkelladen)? Wij hebben in Delft onlangs 2 plintladen + plint gekocht. De plint is 17mm dik, dus 1mm te dik om in het 16mm profiel van de lade te passen. We hebben nog een restje plint over van een paar jaar geleden, en die past wel. Telefonische klantenservice stuurde me door naar de balie in Delft; daar werd gezegd dat alle 16 plinten daar in het magazijn van dezelfde leverancier (code 16230) kwamen dus even dik zouden zijn. Van de 5 verpakkingen die al door iemand opengescheurd waren heb ik het nagemeten, en die waren inderdaad allemaal 17mm.
Wie heeft dit ook gehad, en hoe is dat opgelost? Of heeft iemand anders nog tips?
het is ook typisch dat je meer geld hebt gekregen.. beetje onterecht zou ik zelfs zeggen, maar goed, ik werk dan ook niet bij IKEA. aan de andere kant is het wel de service waar je om vroeg, dus ik zou erg blij zijn als een winkel me die service zou gevenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:59 schreef dahei het volgende:
Ik vind de garantieregeling bij Ikea toch wel apart. Ik had anderhalf jaar geleden 6 stoelen gekocht, waarvan 4 in een aanbieding (4 voor de prijs van 3). De stoelen (Hendriksdal) waren erg gaan "doorzitten" waardoor je de houten balken nogal voelde.
Gisteren even langsgegaan omdat ik nog garantie had. De enige oplossing die ze boden was mijn geld terug in de vorm van een tegoedbon (of kaart). Eigenlijk is hierbij de regeling dat je terugkrijgt wat je betaald hebt (eigenlijk logisch). Ik kon daar echter geen 6 nieuwe stoelen voor kopen. Na wat "morren" kreeg ik uiteindelijk wel de aankoopprijs van nu (in de vorm van de tegoedkaart).
Ik vind het vreemd dat ik nu weer 6 nieuwe stoelen heb waar ik weer twee jaar garantie op heb (niet dat ik het erg vind...). Ik vind het ergens ook raar dat ik eigenlijk meer geld heb teruggekregen als dat ik betaald heb. Je zou eigenlijk verwachten dat je gewoon 6 nieuwe stoelen mag pakken en deze omruilen voor de oude.
Dit is overigens geen klacht, maar de werkwijze verbaast me! Het zou zelf fraudegevoelig kunnen werken.
Zoals ik al zei "het is geen klacht"quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
het is ook typisch dat je meer geld hebt gekregen.. beetje onterecht zou ik zelfs zeggen, maar goed, ik werk dan ook niet bij IKEA. aan de andere kant is het wel de service waar je om vroeg, dus ik zou erg blij zijn als een winkel me die service zou geven
Nee, ik heb dit spel serieus een keer gespeeld...quote:Op maandag 30 maart 2009 21:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]Zit je me nu in de maling te nemen?
Hmm oke...quote:Op woensdag 1 april 2009 13:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Nee, ik heb dit spel serieus een keer gespeeld...
Euhm als je mij je mobiele nummer PM't dan kan ik morgen wel een sms-notificatie vast leggen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:56 schreef Cyan het volgende:
Ik heb een vraag!
Ik heb 6 doosjes met de Expeditwieltjes nodig voor op mijn werk. Deze waren niet op voorraad in filiaal Heerlen en komen wrs pas over 2 weken binnen. Is het mogelijk dat Ikea ze apart legt en mij dan even belt? Of is er een of andere sms-service zodat ik weet wanneer ze weer binnen zijn?
Check je pm. Thnx voor de moeite!quote:Op woensdag 1 april 2009 23:05 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Euhm als je mij je mobiele nummer PM't dan kan ik morgen wel een sms-notificatie vast leggen.
(maar volgens mij vervalt die na 4 weken. maar we kunnen het proberen)
Of je kijkt gewoon op internet: tadaa.quote:
ja, dat is zeker wat, hoewel die andere misschien ook wel wat voor je isquote:Op woensdag 1 april 2009 13:20 schreef Spookje81 het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar een niet al te grote, stevige en niet te dure boekenkast.
Nu vond ik deze: [ afbeelding ]
Zou dat wat zijn?
Ik zal eens navragen of er in Delft al wat mee gedaan is. Kan wel nog even duren, want ik werk deze en volgende week nog in Helsingborg (Zweden) aan de planning van een nieuwe winkel. Wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:32 schreef Kwameisje het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met het plaatsen van de (Nexus bruinzwarte) plint (sokkel) stukken op plintladen (sokkelladen)? Wij hebben in Delft onlangs 2 plintladen + plint gekocht. De plint is 17mm dik, dus 1mm te dik om in het 16mm profiel van de lade te passen. We hebben nog een restje plint over van een paar jaar geleden, en die past wel. Telefonische klantenservice stuurde me door naar de balie in Delft; daar werd gezegd dat alle 16 plinten daar in het magazijn van dezelfde leverancier (code 16230) kwamen dus even dik zouden zijn. Van de 5 verpakkingen die al door iemand opengescheurd waren heb ik het nagemeten, en die waren inderdaad allemaal 17mm.
Wie heeft dit ook gehad, en hoe is dat opgelost? Of heeft iemand anders nog tips?
Maar ik kan op mijn werk niet op internet kijken of ze binnen zijn. Dus is dit een betere oplossing.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:20 schreef Snarf het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon op internet: tadaa.
Ah, dat wist ik niet; dan is dit natuurlijk een betere oplossing ja.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:33 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar ik kan op mijn werk niet op internet kijken of ze binnen zijn. Dus is dit een betere oplossing.
Fijn! Tack så mycket!quote:Op donderdag 2 april 2009 10:29 schreef Snarf het volgende:
[..]
Ik zal eens navragen of er in Delft al wat mee gedaan is. Kan wel nog even duren, want ik werk deze en volgende week nog in Helsingborg (Zweden) aan de planning van een nieuwe winkel. Wordt vervolgd.
quote:Op donderdag 2 april 2009 22:29 schreef Cyan het volgende:
http://www.marklivesinikea.com/
Weet niet of het een hoax is, maar wel leuk om te zien!
Volgens mij was dat echt...quote:Op donderdag 2 april 2009 22:29 schreef Cyan het volgende:
http://www.marklivesinikea.com/
Weet niet of het een hoax is, maar wel leuk om te zien!
En sowieso een betere soort leerquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:24 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk weer de KRAMFORS in een lichte kleur leer
Niemand?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:44 schreef Goover het volgende:
Weet iemand waar "dat eene mooie gordijn met verticale streepen in cremé en bruin achtige kleuren" gebleven is?
Ik in ieder geval niet, sry.quote:
Zo te zien is die dit uitgaand/uit de collectie. Sales-end zoals we dat noemen is april 2009.quote:Op maandag 6 april 2009 14:26 schreef maikiemuis het volgende:
Ik ben nog op zoek naar 3 zwarte schaaltjes van de serie SYNTES.
Het gaat om deze schaaltjes
[ afbeelding ]
Weet iemand of deze serie eruit gaat?? In Hengelo en Duiven zijn deze niet op voorraad. Ik hoop dat iemand dit weet.
de 652?!quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef JohDan het volgende:
Is de CB 652 koelkast ook in Nederland te krijgen. Ik zag in het boekje "inbouwapperatuur" deze combi voorbij komen. Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat je in een hogekast van 233 cm voor een kleinere koel/vries combinatie moet kiezen dan in een hoge kast van 211 cm.
Wie weet er hier of er meer mogelijkheden zijn??????
Volgens mij zit 'ie heel lekkerquote:Op woensdag 8 april 2009 20:52 schreef styliste het volgende:
[..]
oeoeoeooeoeoeoeoeoeuwh!![]()
staat die al op de site? quanta kosta? hebbuh hebbuh hebbuh!
199.- geloof ik...quote:Op woensdag 8 april 2009 20:52 schreef styliste het volgende:
[..]
oeoeoeooeoeoeoeoeoeuwh!![]()
staat die al op de site? quanta kosta? hebbuh hebbuh hebbuh!
Wie wat waar hoe?quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:24 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk weer de KRAMFORS in een lichte kleur leer
RALkleuren zijn bij ons niet bekend, wij hebben alleen de NCS-nummers die men verkrijgt door de gewenste kleur onder een scanner te leggen. Niet hezelfde, maar toch bijzonder nauwkeurig. Bovendien is het ene zwartbruin (fineer) het andere zwartbruin (folie) niet (lak). Waar ben je specifiek naar op zoek?quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:19 schreef sh4dow het volgende:
Ikea heeft veel meubels in de kleur bruinzwart (zie http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=bruinzwart )
Weet iemand welke RAL kleur dit is?
Geen idee. Als je het onderdeelnummer hebt, probeer dan de klantenservice eerst eens te bellen. Misschien kunnen zij het telefonisch opzoeken en opsturen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:08 schreef MartijnA3 het volgende:
crap...Na onze verhuizing ben ik 2 essentiele onderdelen van ons logeerbed kwijtgeraakt. Het gaat om 2 stalen massieve buisjes met schroefgaten erin voor het DALSELV bedframe. Ik heb er nog 2 maar heb er 4 nodig.
Weet iemand of ik die zo op kan halen bij de Ikea (Duiven) of dat die besteld moeten worden?
Is het nu stof of leder (denk niet het laatste maar ok)?quote:Op woensdag 8 april 2009 21:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
199.- geloof ik...
In wit en zwart
Hm ik zie nu dat er bruinzwart en zwartbruin bestaat. Om preciezer te zijn willen we sowieso de volgende meubels aanschaffen:quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:05 schreef Snarf het volgende:
RALkleuren zijn bij ons niet bekend, wij hebben alleen de NCS-nummers die men verkrijgt door de gewenste kleur onder een scanner te leggen. Niet hezelfde, maar toch bijzonder nauwkeurig. Bovendien is het ene zwartbruin (fineer) het andere zwartbruin (folie) niet (lak). Waar ben je specifiek naar op zoek?
Het is een soort ribstofquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Is het nu stof of leder (denk niet het laatste maar ok)?
Ja klopt...quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:22 schreef Snarf het volgende:
Volgensmij heeft de BJURSTA tafel hetzelfde soort fineer als de NEXUS zwartbruin deuren van de keukenafdeling (toch, Bart?). Ik ben dinsdag weer bij IKEA, dan zal ik het NCS nummer voor je nagaan.
Ik heb echt DE uitkomst voor je!quote:Op maandag 13 april 2009 17:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik las afgelopen week in de krant dat IKEA korting geeft (ik meen 30%) op Sultan matrassen tot 1 mei..
Het waren 2 soorten, weet iemand welke soorten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Of je nou rooie kussens of groene kussens hebt, dat maakt toch ook niet uit?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:37 schreef Anosmie het volgende:
Komt deze ooit nog eens bij de Ikea?
[ afbeelding ]
Zijn lelijke stiefzuster is sinds een weekje weer mondjesmaat aan het binnensijpelen bij diverse vestigingen. Maar ik wil deze!
*stampvoet*
Hmmm, das wel interessant, aangezien ik 2 nieuwe matrassen moet hebben!quote:Op maandag 13 april 2009 17:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik las afgelopen week in de krant dat IKEA korting geeft (ik meen 30%) op Sultan matrassen tot 1 mei..
Het waren 2 soorten, weet iemand welke soorten?
Volgens mij niet omdat het matrassen zijn met binnenvering.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:30 schreef Darkhelmet76 het volgende:
[..]
Hmmm, das wel interessant, aangezien ik 2 nieuwe matrassen moet hebben!
Is er een IKEA-medewerker die me kan zeggen of deze matrassen geschikt zijn voor een electrisch verstelbare lattenbodem?!
Binnenvering kan toch ook gewoon met verstelbare lattenbodemsquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:31 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij niet omdat het matrassen zijn met binnenvering.
Bij de beschrijving op de Ikea site staat zowel pocktetvering als binnenvering vermeld bij hetzelfde matras.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
Binnenvering kan toch ook gewoon met verstelbare lattenbodemsDe veren moeten dan pocketveren zijn, zodat ze niet in elkaar kunnen draaien.
Dan bekleed je hem toch in de kleur die je mooi vindtquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:37 schreef Anosmie het volgende:
Komt deze ooit nog eens bij de Ikea?
[ afbeelding ]
Zijn lelijke stiefzuster is sinds een weekje weer mondjesmaat aan het binnensijpelen bij diverse vestigingen. Maar ik wil deze!
*stampvoet*
Zou eerst eens navragen bij je dichtstbijzijnde filiaal of zij het prijsverschil uitkeren bij de klantenservice. Dat zou je benzine schelen.quote:Op zondag 19 april 2009 00:26 schreef Stroekie het volgende:
begrijp ik het goed dat Ikea Delft een andere, eigen prijsvoering heeft ten opzichte van de andere winkels
Ik ben op zoek naar 60 vierkante meter Tundra Antiek, en nu kwam ik elders op fok tegen dat het in Delft maar 4.95 in plaats van 8.95 zou kosten
Dus dan kan een ritje vanuit Braboland wel uit, toch?
IKEA heeft 1 soort; AMORF FROSTquote:Op zondag 19 april 2009 10:02 schreef Ingridh007 het volgende:
Vraagje, kan ik bij IKEA ook plak plastic kopen voor het tegen het raam? Of kan ik daarvoor beter naar de Praxis gaan...
Het gaat om de gehele look A. Die rooie heeft geen witte knoopjes of een lieflijk wit biesje.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:26 schreef Adelante het volgende:
Of je nou rooie kussens of groene kussens hebt, dat maakt toch ook niet uit?
Dan wordt het wel een heel duur tuinbankje.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:32 schreef Ml-etje het volgende:
Dan bekleed je hem toch in de kleur die je mooi vindt
bestaat uit 3 pakkettenquote:Op woensdag 22 april 2009 23:57 schreef Waterweg het volgende:
Nog even een vraagje over expedit.
Nouja, eigenlijk 2, waarbij de ene uit de andere volgt.
- Ik wil graag deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40156283 kast halen van 't weekend, maar nu zag ik dus op de site staan dat het 1 pakket is, en dat dat 94 Kilo weegt.
Nu vind ik dat sowieso al fiks voor een kast van spaanplaat, hardboard en een vulling van papier..
Weegt dat ding echt zoveel?? (oh..en in de algemene opsomming staat 3 pakketten, als je dat dan aanklikt staat er dat het 1 pakket is.)
- De tweede vraag: is het gebruikelijk is dat je geholpen wordt met het sjouwen van zulke pakketten vanuit de stelling op je kar, en dan later vanaf de kar in je auto/aanhanger?
(En dat is dus vooral de vraag als het inderdaad 1 pakket is wat dus 94 kilo weegt...
als het 3 pakketten van 30-35 kilo zijn dan is het geen probleem.)
punt is namelijk dat ik zaterdag wel een aanhanger+auto ter beschikking heb, maar geen sjouwhulpje
vooraf alvast mijn excuses voor mijn wantrouwendheid...quote:
medewerker customer service indeedquote:Op donderdag 23 april 2009 00:06 schreef Waterweg het volgende:
[..]
vooraf alvast mijn excuses voor mijn wantrouwendheid...
maareh..de site brengt mij in verwarring, de ene zegt 1, de ander 3
ik heb namelijk geen zin om voor niks heen en weer te rijden enzo..
ik hoop ook dat je gelijk hebtmaar ik wil het gewoon even goed bevestigd hebben.
u is ervaringsdeskundige/medewerker/ikea-o-fiel?
okej dan, je hebt me overtuigd!quote:Op donderdag 23 april 2009 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
medewerker customer service indeed
Als je het echt mooi wilt hebben dan is een op maat gemaakt werkblad (PERSONLIG) toch echt het mooist. Een laminaat randafwerking is waarschijnlijk het mooist (¤10/m). Je kunt de voorzijde van het barretje ook afronden (¤5/m) maar dat staat weer cheap denk ik, zeker in een donkere kleur. PRÄGEL en NUMERÄR moet je zelf verzagen en is niet zo mooi af te werken als in de winkel. Je kan evt. besparen op deur- en ladedempers, scheelt 5 euro per deurtje/laatje.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:42 schreef Loelette het volgende:
Ik heb ook een vraagje!
Het gaat om een soort van barretje / keukeneiland / opbergsysteem van Faktum / Abstrakt met een personlig blad erop. Heb m in breda en in amsterdam zien staan (dus bij de andere staat hij vast ook:P)
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hij stond aangegeven voor 1060. Nou wilden we sowieso dat bovenste stuk niet dus dat scheelt alweer 120 euro. Maar had nog een vraagje, welk blad is het goedkoopst? We willen m namelijk wel ongeveer zoals hij in de winkel staat alleen als er opties zijn om hem wat goedkoper te maken en toch qua kleuren e.d. hetzelfde eruit te laten zien doen we dit natuurlijk graag![]()
De homeplanner kan ik niks mee (krijg dat witte achterblad er niet in en personlig staat niet in de homeplanner), daarom dacht ik, even hier een poging wagen!
In Hengelo hebben we de schroeven verzonken met zo'n speciale boor. Hierdoor valt de kop van de schroef compleet in het deurtje en kan die dus niet meer de andere fronten beschadigen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:00 schreef exode het volgende:
geheel tevreden met onze Ikea keuken![]()
MAAR 1 'probleempje' wat wellicht makkelijk op te lossen is:
We hebben van die mooie hoekkasten met een carousel erin. Indien je deze iets te snel dichtdoet gaat de schroef van de handgreep langs de kast ernaast. Hierdoor hebben we dus wat lichte beschadigingen op de kast ernaast. Heb schroefdoppen gekocht bij de Praxis maar deze passen niet. Verkopen ze deze ook bij de Ikea zelf? Dus een afdekdopje voor de schroefkop?
KVARTAL betekend zeker niet 'gordijnrails' zoals we deze in Nederland kennen met haakjes en zo. KVARTAL is in basis een systeem met paneelgordijnen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:32 schreef Stpan het volgende:
Gordijnvragen:
Als er bij een product staat:
"Het gordijn kan worden opgehangen aan roedes, spiralen of het KVARTAL systeem."
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80156484
Dan betekent KVARTAL in gewoon Nederlands hetzelfde als gordijnrails.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80079363
Vraag 1:
Zijn het gewoon dezelfde gordijnen als op het plaatje, maar waar je dan haakjes aan vast maakt?
Vraag 2:
Het plafond beslag (als ik het plaatje zo bekijk) hangt aardig los van het plafond. Dat vind ik lelijk, ik wil gewoon gordijnrails tegen het plafond aanplakken en van boven tot onder gordijn hebben, zonder tussenruimte!
[ afbeelding ]
Zie ik het verkeerd of is dit dan inderdaad niet de oplossing voor mij?
Vraag 3:
Kun je ook gewone doe-het-zelf gordijnrails gebruiken om Ikea gordijnen op te hangen?
Ow?! Niks over gehoord nog!quote:Op woensdag 22 april 2009 17:07 schreef jakkop het volgende:
Over tuinassortiment: dat blijft vanaf nu vast in de collectie. Was eerst telkens van april tot september ongeveer, maar er is nu voor gekozen om het het hele jaar door te verkopen.
Euh sorry maar dat klopt echt niet.quote:Expedit: planken zijn gewoon te verplaatsen naar eigen inzicht . Er zitten gaatjes in de zijwanden van de kast, waar je pinnetjes in doet waar de planken op rusten. Pootjes kan volgens mij niet, en max. gewicht kan je als het goed is op de site zien.
De planken worden, zoals hier al eerder aangegeven, vast gezet met duvels. Dat zou betekenen dat je zelf gaten daarvoor moet boren en behoorlijk grote gaten 'over' hebt in de binnenkant van de kast.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:05 schreef Muselive het volgende:
Ik wil graag een expedit kast kopen. deze: [ afbeelding ]
Nu vraag ik me echter een paar dingen af:
1. Ik wil graag de middelste en de buitenste plankjes houden. De 2 plankjes die daar tussen zitten wil ik eigenlijk een beetje verschuiven, kan dit?
2. Kan ik daar pootjes onder zetten? en zo ja, met welke pootjes van ikea?
3. Houdt hij het gewicht van 1 oude crt beeldbuis van 70cm? en met die pootjes?
Veel vragen, maar alvast bedankt!
In het rood? Dat is geloof ik al heel lang geleden!quote:Op donderdag 23 april 2009 15:44 schreef Furia het volgende:
Weet iemand hier toevallig of er in geen enkele IKEA vestiging meer deze stoel in het rood verkrijgbaar is? Of desnoods alleen de hoesjes? (HENRIKSAL)
[ afbeelding ]
Thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
In Hengelo hebben we de schroeven verzonken met zo'n speciale boor. Hierdoor valt de kop van de schroef compleet in het deurtje en kan die dus niet meer de andere fronten beschadigen.
De beste kans maak je inderdaad via Marktplaats. IKEA heeft als het goed is geen voorraden meer liggen helaas.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:04 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb de myssinge loungebank. Nu wilde ik een nieuw wit hoeslaken kopen (de mijne is kapot gegaan) maar volgens de ikea is deze niet meer in productie. Wie weet hoe ik aan een witte kan komen? Er staan op ebay wel beige te koop en op de foto lijkt het wit, is dit dezelfde kleur?
Bedankt!
Ik heb een Kramfors 3 zitter en volgens mij kan je die echt niet uit elkaar halen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Even een technische vraag voor de IKEA-medewerkers onder ons:
Ik zit erover te denken om de KRAMFORS 3 zits bank te kopen.
Nu kan deze niet in 1 stuk naar boven, ivm smalle trapopgang.
Als ik de rugleuning, armleuningen en zitgedeelte los kan halen lukt het waarschijnlijk wel.
Nu heb ik me vandaag laten vertellen bij IKEA Eindhoven dat de armleuningen sowieso los kunnen.
Ik heb even aan de onderkant gekeken en ik heb het vermoeden dat ik zitting en rugleuning ook los kan krijgen door een paar bouten los te draaien.
Is er iemand die me kan vertellen of dit idd waar is? Of zit de hele constructie ook nog eens gelijmd etc?
In dat geval zou het ook wel kunnen, moet ik alleen wat balken vervangen die bij het uit elkaar halen evt sneuvelen.... Of is de "basisstoffering" van zitting + rugleuning uit 1 stuk? Dat zou het ook weer lastiger maken...
Anyone?
Ambitieus plan, ik weet t, maar ik hoop dat t lukt!
Ja ok, maar dat metalen onderstel zit vastgeschroefd, das geen probleem.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:45 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik heb een Kramfors 3 zitter en volgens mij kan je die echt niet uit elkaar halen.![]()
Je hebt een metalen onderstel en daarop krijg je de zitting inclusief arm en rugsteunen maar dat is dus gewoon 1 geheel. En de bekleding zit apart verpakt en moet je dus nog zelf om de bank heen doen.
In dit geval heeft Stpan toch gelijkquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
KVARTAL betekend zeker niet 'gordijnrails' zoals we deze in Nederland kennen met haakjes en zo. KVARTAL is in basis een systeem met paneelgordijnen.
Als jij zo'n systeem (een witte rail aan het plafond met haakjes) wil hebben dan moet je echt ergens anders zijn.
Oow oke. Ik wist niet dat we die 'haakjes' of runners of zo ook hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:54 schreef Royyy het volgende:
[..]
In dit geval heeft Stpan toch gelijk![]()
Als bij een normaal gordijn staat dat het aan het KVARTAL systeem kan worden bevestigd betekent dit dat er band aanzit om haakjes in te bevestigen. Ze kunnen dan zowel in een normale gordijnrail als in het KVARTAL systeem worden bevestigd. Voor KVARTAL zijn runners verkrijgbaar, die in principe dezelfde functie hebben als de rolletjes in een normale gordijnrail.
Ik zou zeggen, stuur een brief...quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:25 schreef loecje het volgende:
wie weet hoe het in Groningen zit met vakantie werk?
ik heb me aangemeld en leuk mailtje ontvangen van blablabla, in april weten we meer en nemen we contact met je op, blablabla
maar het is nu al eind april.
zie ook dat Groningen niet meer in lijst met mogelijke vakantiebaantjes staat. dit jaar geen vakantie werk in Groningen ofzo?
Jij wilt een reactie...quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:48 schreef loecje het volgende:
naja ik heb me dus al aangemeld via internet. direct toen het vakantiewerk weer online stond ... nog een brief sturen lijkt me beetje dubbelop.
Waar denk je dat je moet zijn dan in de winkel?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:13 schreef loecje het volgende:
nee dat verwachte ik niet, maar kon zijn dat er iets over bekent was. maar is dus blijkbaar niet zo..
denk dat k maandag dan maar ff langs de ikea ga. dan heb ik direct antwoord. gaat wat sneller dan via post;)
iig bedankt voor snelle reacties
of www.ik2a.nl!quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:34 schreef Bartjebart het volgende:
De meeste kans op rode hoezen maak je op marktplaats of Bemz.com
Iemand die het antwoord weet???quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef Xie_je het volgende:
Even een vraagje...
In een van de vorige topic heb ik gelezen dat het laminaat in Delft 3 euro p/m goedkoper is in vergelijking met de andere ikea's.
Is dat nog steeds zo?
Anders is het wel even de moeite waard om er voor om te rijden.....![]()
Voldoen trouwens de ondervloeren van Ikea aan de eisen die gelden als je in een appartement woont?
Met hoogst aangrenzende waarschijnlijkheid wel. En anders even de bel-lijn van ikea opbellen voor de zekerheidquote:
Ik!quote:
deze gaat niet in de was... dit is echt zo'n ding dat blijft afgeven.. zo erg als dit heb ik nog nooit gezienquote:Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef Prosac het volgende:
gewoon even een nachtje in de sop, net als t-shirts. Dan is de kleur die eraf kan, er wel af en kunnen ze verder bij de bonte was in.
Die roddels heb ik ook gehoordquote:Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef Prosac het volgende:
Ik hoorde maandag dat de Ikea Groningen hoogstwaarschijnlijk qua oppervlak verdubbelen zal en daarmee na de Ikea Stockholm de grootste ter wereld wordt.![]()
En dat terwijl "even naar Ikea" daar nu al 1,5 tot 2 uur rondlopen is.
Nog niet bekend helaas.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef Prosac het volgende:
weten de hier aanwezig Ikea medewerkers eigenlijk ook of de
ANEBODA ladenkast (40x81) weer in Berkenpatroon terugkomt? Ik vond dat een briljant mooie ladenkast voor naast het bed, wit past echt niet.
Inderdaad klopte het helemaal!quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:48 schreef Snarf het volgende:
[..]
Ik!De meeste soorten zijn inderdaad 3 euro per vierkante meter goedkoper, dus 7,17 goedkoper per pak. Zwart/wit patroon is 1,50 per vierkante meter goedkoper, esnogiets is vijf euro per vierkante meter goedkoper. Shoppen in Delft dus!
edit: natuurlijk zijn deze prijzen onder voorbehoud, alleen geldig in Delft en kunnen ze ieder moment worden gewijzigd.![]()
Als je nou vrijdag na elven even lanskomt krijg je van mij een bonnetje voor een ijsje voor het ongemakquote:Op woensdag 29 april 2009 18:59 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Inderdaad klopte het helemaal!
Alleen wel jammer dat de voorraadpagina niet up to date was. Op internet stonden dat er nog 233 pakketten waren in Delft. Uiteindelijk bleken er in Delft nog maar 6 pakketten te liggen.
Bij het informatiepunt in Delft zijn ze ook nog in de computer gaan kijken, maar daar stond ook dat er nog 233 waren.
Waarschijnlijk dus iets verkeerd gegaan in het bijhouden van de voorraad of iemand heeft net voor mij een grote hoeveelheid gekocht.
Ze hebben er vanuit ergens achter nog 8 pakketten gehaald, maar helaas is dat nog niet genoeg.
Nu moet ik nog een keer terug....![]()
Maargoed, 7 euro per pak goedkoper is het rijden waard!
Neen die hebben ieder hun eigen draadje naar een transformator.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:54 schreef athlonkmf het volgende:
is het eigenlijk mogelijk om die NON-spotten aan elkaar te verbinden?
Verdubbelen gaat ze niet lukken. Dan zouden ze namelijk extreem groot worden.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef Prosac het volgende:
Ik hoorde maandag dat de Ikea Groningen hoogstwaarschijnlijk qua oppervlak verdubbelen zal en daarmee na de Ikea Stockholm de grootste ter wereld wordt.![]()
En dat terwijl "even naar Ikea" daar nu al 1,5 tot 2 uur rondlopen is.
Een aantal jaar eentje eens laten reinigen, het resultaat was prima!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een onderhoudsvraagje: ik wil de hoezen van mijn KARLANDA-bank na een jaar of 8 wel es wassen... Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, goed verlopen?
Geen IKEA-medewerker die hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen??quote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Als ik de rugleuning, armleuningen en zitgedeelte los kan halen lukt het waarschijnlijk wel.
Nu heb ik me vandaag laten vertellen bij IKEA Eindhoven dat de armleuningen sowieso los kunnen.
Ik heb even aan de onderkant gekeken en ik heb het vermoeden dat ik zitting en rugleuning ook los kan krijgen door een paar bouten los te draaien.
Is er iemand die me kan vertellen of dit idd waar is? Of zit de hele constructie ook nog eens gelijmd etc?
In dat geval zou het ook wel kunnen, moet ik alleen wat balken vervangen die bij het uit elkaar halen evt sneuvelen.... Of is de "basisstoffering" van zitting + rugleuning uit 1 stuk? Dat zou het ook weer lastiger maken...
Anyone?
Ik in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:09 schreef Darkhelmet76 het volgende:
[..]
Geen IKEA-medewerker die hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen??
Gewoon met je beschadigde paneeltje naar de klantenservice gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Wij zijn ondertussen ook Ikea goed aan het spekken geweest
In de woonkamer 3x liatorp boekenkast, verbindingsstuk, tv meubel en buffetkast. In de slaapkamer staat nu 2x PAX (Birkeland) en 1x hoekopbouw. Morgenavond plaats ik nog een smalle PAX ernaast. Uiteraard met de nodige Komplement kastinrichting
Stomme vraag echter, de bovenplaat van het tv meubel is beschadigd. Voor/tijdens/na plaatsing weet ik niet, ik wil dan ook netjes betalen voor een nieuwe. Maar is dat een onderdeel wat los te bestellen is?? Weet iemand dat toevallig?
Hij stond wel in de ikea family gids, dus hij zal er denk niet uit gaan...quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:34 schreef lady-wrb het volgende:
wie weet wat er met de hanglamp ikea ps maskros aan de hand is?
als je m op de site van ikea aanklikt krijg je een foutmelding en het ding is volgens diezelfde site nergens op voorraad (aldus mijn buren die het ding willen kopen en er tot op heden geen hebben kunnen bemachtigen).
Hmm... En is dat permanent?quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:11 schreef Memento-Mori het volgende:
In Delft 5.95 in de andere vestigingen 8.95 *bla bla ikea delft concept center valt buiten ikea nederland bv, blabla*
Dat weet geen mens natuurlijk.quote:
Nou... niets is zo verandelijk als IKEA... Sowieso zijn de prijzen op internet vaste prijzen tot en met 1 augustus.quote:
quote:De Ikea op de Utrechtse meubelboulevard wordt twee keer zo groot. Het vloeroppervlak van de vestiging gaat van 20.000 naar 40.000 vierkante meter en ook het aantal parkeerplaatsen wordt verdubbeld.
Voor uitvoering van het plan is een wijziging van het bestemmingsplan nodig, maar de gemeente Utrecht heeft al laten weten daarover positief te zijn. Om de verwachte extra klanten goed te kunnen ontvangen, is een nieuwe ontsluitingsweg nodig onder de A12 door en langs het kantoor van Rijkswaterstaat aan het Amsterdam-Rijnkanaal. De aanleg van deze route moet gebeuren door Rijkswaterstaat, gefinancierd door Ikea.
Voetbalclub
Ikea wil op de velden van een naastgelegen voetbalvereniging een nieuwe parkeergarage met drie verdiepingen en rond de 1850 parkeervakken bouwen, meldt het Algemeen Dagblad. Daar bovenop krijgt de voetbalclub twee kunstgrasvelden en een kantine. Het huidige parkeerdek wordt bij de winkel getrokken om een winkeloppervlakte van 40.000 vierkante meter te creëren.
Trekker
De Vereniging Woonboulevard is blij met de plannen van het woonwarenhuis. ‘Utrecht heeft nu een kleinere Ikea, vergeleken bij Amsterdam of Amersfoort, waardoor mensen soms eerder daarheen gaan,’ zegt Vincent Dijker van de ondernemersvereniging. ‘Een Ikea van de nu geplande omvang is een trekker die de woonboulevard kan versterken.’
bron
Dat lijkt me heel vreemdquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:15 schreef Memento-Mori het volgende:
ja vooral die voetbalvelden worden tof
Ow parkeergarage?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:24 schreef Memento-Mori het volgende:
ja voetbalvelden op de parkeergarage, ziet er best gelikt uit
voorproefje?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:43 schreef Bartjebart het volgende:
Oeh er komt echt heel leuk assortiment aan in augustus!![]()
Onder andere een mini kinder keuken.
Dat stond in een intern informatieblad... alle foto's staan ook nog enkel op intranet. Die kan ik niet doorlinken geloof ik...quote:
printscreen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat stond in een intern informatieblad... alle foto's staan ook nog enkel op intranet. Die kan ik niet doorlinken geloof ik...
Dat verschilt per vestiging; sommige winkels moeten een bepaald artikel altijd bestellen, andere vestigingen hebben het artikel standaard op voorraad.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:10 schreef vaalserlady het volgende:
Hoi,
Even een vraagje voor een ikea medewerker...
De matrasbodems (boxspring) moet je die bestellen of kun je die gewoon meenemen als je komt?
Dan ligt het op een plaats waar jij het niet kunt pakken, maar onze magazijnmedewerkers wel.quote:Er staat namelijk op de site wel een voorraad maar geen locatie?
Of ze nieuw zijn weet ik niet, ik weet wel dat er een aantal artikelen zijn die niet op de website staan.quote:Nog een vraagje...ik heb daarstraks bij ikea heerlen een aantal boxsprings zien staat die niet op de website staan zoals de sultan ATNA, zijn deze nieuw in het assortiment of is gewoon niet alles qua beddan op de site te vinden?
Graag gedaanquote:Alvast bedankt
Die leg je gewoon los op je balkon/terras...quote:Op maandag 11 mei 2009 17:31 schreef nein het volgende:
Wat voor ondergrond moet je die ikea Platta vlonders op bevestigen? Kan je ze uberhaupt bevestigen of leg je ze los neer?
Ik wil ze misschien op mijn dakterras leggen, bovenop vierkante tegels, maar die zijn niet 100% recht en als je daar dan vlonders op legt kan dat misschien wel heel wiebelig gaan worden als je ze loslegt
[ afbeelding ]
Moodz? Dat is dat restaurant van Mijn Tent Is Top?quote:Op maandag 11 mei 2009 20:03 schreef heartwork het volgende:
Gisteren kreeg mn moeder een roos bij binnenkomst. Was ze erg blij mee!
Minder blij was ik met de Moodz promotie campagne.. (sms nu naar 3131 delft en krijg een bandje gratis)
Zit je daar je plannen door te nemen komt er zo'n muts bij je aan tafel zitten...
Blegh. promotiedames![]()
maar wat ik vragen wou; heeft iemand die stofzuiger al en is het wat? -elektrolux ikea family edition
[ afbeelding ]
Gaat dat niet heul erg wiebelen dan als een tegel eronder niet 100% vlak is?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die leg je gewoon los op je balkon/terras...
Ja die kans zit er denk ik wel in ja...quote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef nein het volgende:
[..]
Gaat dat niet heul erg wiebelen dan als een tegel eronder niet 100% vlak is?
Ja..hmm..quote:Op maandag 11 mei 2009 22:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja die kans zit er denk ik wel in ja...
Want je wit een houten vlondersysteem op je dakterras? Hoe lang denk je dat zo'n vlonder het vol houdt wanneer je dat in weer en wind laat liggen? Ik denk dat je er beter aan doet het terras egaal te leggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:23 schreef nein het volgende:
[..]
Ja..hmm..
Misschien dat ik toch maar verder moet kijken naar een iets duurder kliksysteem. Ik ga echt niet eerst nog een houten skelet eronder zagenMaar bedankt voor je info
Ik heb even gebeld met de ikea infolijn en de Sulatan ATNA is een nieuw product en bij ikea heerlen iig de komende 4 weken niet leverbaarquote:Op maandag 11 mei 2009 21:39 schreef Snarf het volgende:
[..]
Dat verschilt per vestiging; sommige winkels moeten een bepaald artikel altijd bestellen, andere vestigingen hebben het artikel standaard op voorraad.
[..]
Dan ligt het op een plaats waar jij het niet kunt pakken, maar onze magazijnmedewerkers wel.
[..]
Of ze nieuw zijn weet ik niet, ik weet wel dat er een aantal artikelen zijn die niet op de website staan.
[..]
Graag gedaan
om mensen zoals jij er warm voor te maken als 'ie over vier weken wél weer leverbaar isquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef vaalserlady het volgende:
[..]
Ik heb even gebeld met de ikea infolijn en de Sulatan ATNA is een nieuw product en bij ikea heerlen iig de komende 4 weken niet leverbaar(waarom staat het dan wel al in de winkel)
Of je komt gewoon lekker naar IKEA Delft, wij hebben ze wel op voorraadquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef vaalserlady het volgende:
[..]
Ik heb even gebeld met de ikea infolijn en de Sulatan ATNA is een nieuw product en bij ikea heerlen iig de komende 4 weken niet leverbaar(waarom staat het dan wel al in de winkel)
'even naar Delft'quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:28 schreef Snarf het volgende:
[..]
Of je komt gewoon lekker naar IKEA Delft, wij hebben ze wel op voorraadEigenlijk alle vestigingen wel. Volgensmij heb je gewoon net langs het net gevist.
376 euro ex bijkomende, onbekende kosten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:45 schreef suuske343 het volgende:
Even een vraagje (het werden er meer) voor de keuken experts hiero...
Ik heb een heeeeele mooie ikea keukenmaar door een lek moeten er wat dingen vernieuwd, en nu heb ik een prijs nodig voor de verzekering.
Ik kan natuurlijk naar de vestiging rijden, maar dat kan altijd nog![]()
Mijn vragen::
* wat vraagt het montage team ongeveer voor 5 bovenkasten en 3 onderkasten monteren?
IMPERATIVquote:* Ik kan nergens de naam/ prijs van de glasplaten voor de achterwand vinden (die losse die in die profielen kunnen)
Ligt eraan, steen is volgensmij wel wat gestegen, laminaat is nagenoeg hetzelfde. Wel moet je er rekening mee houden dat waarschijnlijk de spoelbak en evt. de waterkering er nu anders uitzien dan voorheen als je iets nieuws bestelt. PM me evt. je oude rekening van het werkblad dan reken ik het uit.quote:* Is de prijs van de op maat gemaakte werkbladen veranderd met 1,5 jaar geleden, als dat maar een paar euro is pak ik gewoon de oude faktuur.
Voor jou altijd!quote:Prijs van de kastjes heb ik al gevonden via de homeplanner, wat een uitvinding is dat.
Verder vind ik het wel leuk te zien dat er toch al weer wat dingen slim veranderd zijn in 1,5 jaar tijd.
Alvast bedankt!!!
Eens vragen bij de koopjeshoek. Er komen vast wel eens schuifdeuren terug waarvan het glas is gebroken. De rails blijven dan over en gaan of weg... of naar een klant die ze graag wilquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:20 schreef exode het volgende:
Een vraagje:
Kan je een rails bij bijvoorbeeld Praxis kopen voor de schuifdeuren van de Pax kasten? Zo ja welke moeten we in hemelsnaam hebben? We hebben de deuren nog en nieuwe kastelementen gekocht maar de rails is helaas bij een brand verloren gegaan.
Ikea al gemaild, bij klantenservice langsgegaan, maar helaas, de rails kan niet apart besteld worden en nieuwe deuren zijn nogal duur
ik2a.nl al eens geprobeerd?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:34 schreef exode het volgende:
Bedankt voor de tips.
de koopjeshoek en de klantenservice zijn al een vast onderdeel van onze Ikea bezoekjes, helaas nog zonder resultaat. Speur ook met regelmaat sites zoals Marktplaats af, zelfs inclusief de deuren zijn ze niet te vinden blijkbaar...
Ja hoor. As je op internet kijkt zie je daar ook gewoon losse kasten staan. Deze kun je gewoon opgehalen en meenemen. Een aantal deuren zijn echter wel alleen op besteling verkrijgbaar. Je kunt dan de kast wel alvast meenemen en dna worden de deuren binnen 2 tot 3 weken gratis thuis bezorgd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:26 schreef shooorty het volgende:
Wij willen een extra kast tegen onze FAKTUM keuken maken. Kan ik bij IKEA ook gewoon een losse hoge keukenkast bestellen en ophalen?
Nee helaas niet. Ik wil ze zelf namelijk ook graag hebben!quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Verdorie, wil ik voor mijn toilet extra planken halen... Zijn ze opeens uit het assortiment
Het gaat om de Stripa onbewerkt:
[ afbeelding ]
Iemand een idee of die nog ergens te krijgen zijn? Er schijnt nog wel zwart en wit te zijn, in andere maten. Maar daar heb ik natuurlijk niet veel aan
41cm diep?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef styliste het volgende:
is de engan ladekast met 4 lades:
[ afbeelding ]
echt maar 41 cm hoog?
het nachttafeltje uit dezelfde serie zou 52 cm hoog zijn. Dat lijkt mij een beetje onlogisch?
quote:
Nee maar zie men editquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:15 schreef styliste het volgende:
ja ook, maar da's nie wat ik bedoelde...
Tja je kunt IKEA ff bezoeken en het zelf opmeten. Of je bent IKEA en vraagt of zij het weten of kunnen nagaan...quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:31 schreef styliste het volgende:
dat lijkt mij ook logischer, is er een manier om daar zeker van te zijn? dan kan ik weer wat besparen op mijn begroting
Experimentele producten? Als in artikelen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:34 schreef Hpzone het volgende:
Welke Ikea had er nou van die experimentele producten? Kan het niet meer terugvinden.
Niet dat ik weetquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:43 schreef Hpzone het volgende:
Ja.Dacht dat er zo'n Ikea was met een heleboel van die testartikelen om te kijken of het aansloeg of niet?
Delft is het IKEA Concept Center. We testen daar ons concept niet ons assortiment.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:07 schreef styliste het volgende:
Is het niet zo dat IKEA Delft prijzen en freerange artikelen uittest?
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Delft is het IKEA Concept Center. We testen daar ons concept niet ons assortiment.
quote:
Brand, paniek, alarmquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:27 schreef wwwer het volgende:
Gisteren was ik bij Ikea Amersfoort.. hier werd 3 maal omgeroepen dat er een mededeling was voor de medewerkers en dat code 1000 van kracht was.. en dit werd herhaald.. wie weet wat code 1000 is?
Er zijn recent wat prijzen veranderd, en het is nog niet overal op de site goed gezet. Of de hoge of lage prijs nu van kracht is kan ik niet zeggen, er zijn prijzen omhoog en omlaag gegaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:54 schreef hierissieweer het volgende:
Even een vraagje de Beryll wandlamp
Kost volgens deze pagina 9,99
En de pagina van Beryll zelf is ie 14,95
Dus wat kost ie nou?
Het zelfde doet de basisk dies opeens een euro duurder als je door klikt...
De BERYLL spot is 14,95quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:54 schreef hierissieweer het volgende:
Even een vraagje de Beryll wandlamp
Kost volgens deze pagina 9,99
En de pagina van Beryll zelf is ie 14,95
Dus wat kost ie nou?
Het zelfde doet de basisk dies opeens een euro duurder als je door klikt...
Je kunt de KARLSTAD 3 zits bank combineren met een chaise longue aanbouwdeelquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:45 schreef Mirjam het volgende:
heeft ikea ook 4zitsbanken met een chaise longue gedeelte?
zie alleen maar 2/3 zits volgens mij
Je zou het een keer kunnen proberen bij de klantenservice of de koopjeshoek. Wellicht dat zij een losse zitting hebben voor jequote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:46 schreef dotKoen het volgende:
Waarom kan ik geen losse zitting van NOMINELL kopen. De bekleding is kapot, stoel is al een paar jaar oud. Ideeën waar je stof kunt kopen die op Hult zwart lijkt?
Aha, interessant. En hoe komen ze daar dan aan? Van ingeruilde NOMINELL's? Zou ik daar dan voor moeten betalen? (niet dat dat een probleem is).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je zou het een keer kunnen proberen bij de klantenservice of de koopjeshoek. Wellicht dat zij een losse zitting hebben voor je
Van NOMINELL's waarvan de verpakking onherstelbaar beschadigd is, en waardoor eventueel de voet of de rugleuning beschadigd is.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:02 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Aha, interessant. En hoe komen ze daar dan aan? Van ingeruilde NOMINELL's? Zou ik daar dan voor moeten betalen? (niet dat dat een probleem is).
Vroegah hadden we een MIKAEL ladenblok waar slechts 1 lade in zat en waar je de computer kon schuiven. Je zou volgens mij het huidige MIKAEL ladenblok kunnen kopen en dan de onderste 2 (of 3) laden niet monteren en daar je PC in schuiven.. zonde van de laden, maar wel de handige oplossing.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:26 schreef Melochan het volgende:
Effe een vraagje!![]()
Heb nu al een MIKAEL bureau met een aanbouwdeel erop. Nou wil ik mijn computer niet op de grond zetten, maar in een kastje die dan onder het bureau geschoven wordt. Er zit geen computerkastje/blok in de MIKAEL serie, dus heb ik een blok uit een andere serie gekocht (ben de naam effe kwijt). Deze past er niet helemaal onder, omdat er een schot onder het bureau zit, die het blok weerhoudt van terugschuiven. Hij steekt dus uit.
![]()
Heeft er iemand een idee welk kastje wel onder het bureau past? Of is het TRULS computermeubel de enige oplossing?
Bedankt!
He! Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 18 mei 2009 01:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Vroegah hadden we een MIKAEL ladenblok waar slechts 1 lade in zat en waar je de computer kon schuiven. Je zou volgens mij het huidige MIKAEL ladenblok kunnen kopen en dan de onderste 2 (of 3) laden niet monteren en daar je PC in schuiven.. zonde van de laden, maar wel de handige oplossing.
Of de TRULS...
Als ik nu naar de voorraad informatie op de site kijk is deze plank gewoon op voorraadquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:47 schreef maikiemuis het volgende:
Ik wil de volgende plank halen
[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20094347
Nu is hij al een hele tijd niet beschikbaar in Hengelo (en veel andere filialen), gaat deze eruit? Weet iemand dit?? En zo ja, zijn er nog andere planken met deze afmeting in de kleur ZWARTBRUIN??
Thx!
Ow ja das wel een belangrijk detailquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:08 schreef maikiemuis het volgende:
Oh sorry, vergeten erbij te vermelden, ik zoek de kleine afmeting.
afmeting: 79x19 cm
kleur: zwartbruin
Ik heb voor je gekeken en het gaat nog wel even duren voordat die planken weer op voorraad zijn. En dan heb ik het echt over weken.quote:
Even een antwoord op mn eigen vraag, misschien dat iemand er iets aan heeft:quote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Anyone?
Thnx! Die zocht ik inderdaad! Delft en Amsterdam zijn helaas wat te ver weg.. Dan maar een ander keertjequote:Op zondag 24 mei 2009 13:14 schreef E.T. het volgende:
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/openingstijden.html
Gemiddeld een weekje of twee.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:26 schreef Happel het volgende:
Ola, een vraagje voor de IKEA-medewerkers. Wat zijn ongeveer de levertijden van bepaalde producten, zoals banken, bedden en keukens? Wil eind juni over naar mijn nieuwe appartement en het zou dan fijn zijn als er tegen die tijd ook meubilair staat.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Zou jij (of iemand anders) kunnen kijken of ze de volgende lamp nog ergens hebben? Bij voorkeur in het wit. Toen deze net op de site stond was ie nooit voorradig (in Amsterdam iig), en nu kan ik 'm helemaal niet meer vinden op de Nederlandse site..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:08 schreef jakkop het volgende:
Het probleem is alleen dat SOLIG, dat is de serie zomer-accessoires van dit jaar, maar 1 keer geleverd werd, alles in 1 keer dus. Sommige dingen gingen alleen razendsnel, terwijl de bedoeling was dat we er tot het eind van de zomer mee zouden kunnen doen. Zo zijn bv. die zonne-energie lampen al bijna overal op, net als de ijslollie-vormpjes. Helaas!
Vervelend om te horen dat de bezorgers zo te werk zijn gegaan bij je.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef Mirjam het volgende:
kun je ook ergens klachten indienen betreffende de transportservice?
die gasten smeten het nog net niet door het keukenraam naar binnen, maar mijn gód, wat waren ze hardhandig met alle spullen.
SOLIG 901.248.81 heeft geen enkele IKEA meer, helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:39 schreef TuuT het volgende:
[..]
Zou jij (of iemand anders) kunnen kijken of ze de volgende lamp nog ergens hebben? Bij voorkeur in het wit. Toen deze net op de site stond was ie nooit voorradig (in Amsterdam iig), en nu kan ik 'm helemaal niet meer vinden op de Nederlandse site..(SOLIG, art. nummer 90148281)
[ afbeelding ]
en nu ik toch bezig ben, een tijd terug zei een medewerker van IKEA Amsterdam dat de wereldkaart met Azie in het midden begin dit jaar ook zou komen in Nederland. Toen ik het later aan een andere medewerkster weer vroeg wist ze van niets. Weet iemand of deze nog in Nederland komt? (PREMIÄR, art. nummer 40122113)
[ afbeelding ]
en mijn laatste vraag: heeft IKEA ook vormpjes om ijsklontjes te maken?
bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:41 schreef Snarf het volgende:
SOLIG 901.248.81 heeft geen enkele IKEA meer, helaas.
De wereldkaart heb ik niet kunnen vinden in ons systeem. Het artikelnummer staat niet in onze database en in diezelfde database heb ik geen artikelen kunnen vinden die op "een wereldkaart met Azie in het midden" lijken.
En oh ja: onze ijsblokjesvorm heet PLASTIS, en staat op de site: hierrrrrr.
thanksquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef Snarf het volgende:
[..]
Vervelend om te horen dat de bezorgers zo te werk zijn gegaan bij je.
Het indienen van een klacht kan electronisch, telefonisch of aan de balie van de klantenservice.
Electronisch mag het hier: IKEA | Klacht.
Telefonisch op ons 0900-nummer (0900-2354532 = 0900-BELIKEA).
Das PREMIAR.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:41 schreef Snarf het volgende:
[..]
SOLIG 901.248.81 heeft geen enkele IKEA meer, helaas.
De wereldkaart heb ik niet kunnen vinden in ons systeem. Het artikelnummer staat niet in onze database en in diezelfde database heb ik geen artikelen kunnen vinden die op "een wereldkaart met Azie in het midden" lijken.
En oh ja: onze ijsblokjesvorm heet PLASTIS, en staat op de site: hierrrrrr.
Euh deze PAX kast moet je staand monteren. Dus dat zou naar mijn idee geen probleem mogen zijn!quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:12 schreef Klussie het volgende:
hallo,
weet iemand of je een paxkast van 2.36 hoog in elkaar kunt zetten in een ruimte van 2.45 hoog. Is er dan genoeg speling? Heeft iemand nog tips voor het plaatsen van de schuifdeuren?
Volgens mij kunnen beiden methodes. Heb net een paar PAX'en van 2,36 in elkaar gezet en in het boekje stonden 2 opties, zowel staand als liggend. Dacht dat je 2m44 moest hebben om het liggend te doen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Euh deze PAX kast moet je staand monteren. Dus dat zou naar mijn idee geen probleem mogen zijn!
Wanneer de kast 35cm diep is wellicht. maar dat redt je volgens mij echt niet met een 60cm diepe kast!quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen beiden methodes. Heb net een paar PAX'en van 2,36 in elkaar gezet en in het boekje stonden 2 opties, zowel staand als liggend. Dacht dat je 2m44 moest hebben om het liggend te doen.
Ik zal van de week even het boekje inscannen voor je, dan kan je het zien. Ik heb 35 en 58 diep overigens.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wanneer de kast 35cm diep is wellicht. maar dat redt je volgens mij echt niet met een 60cm diepe kast!
Nee dat hoeft niet hoor. Die kan ik zo op men werk inkijken als ik dat wilquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik zal van de week even het boekje inscannen voor je, dan kan je het zien. Ik heb 35 en 58 diep overigens.
IVAR is vooral makkelijker in het verplaatsen van je planken, pinnetje erin/plank erop - plank eraf/pinnetje eruit. Bij GORM is het plank op z'n plek/schroef erin - schroef eruit/plank laat los. Dan heb je er 2 uit en flikkert je plank al omlaag aan de ene kant.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef Fixers het volgende:
Is er een groot verschil tussen de Ivar en Gorm stellingkasten? Ik heb een berginkje in te richten en zie de verschillen in de basis elementen niet zo. Behalve de prijs dan, een gorm kost zo ongeveer de helft.
En pinkstermaandag, ikea breda..... is dat te doen of kan ik beter een weekje wachten.
IVAR is meer een boekenkastensysteem, heeft een wat sterkere en strakkere uitstraling die goed in een (studenten)kamer staat. IVAR heeft ook makkelijk verstelbare planken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef Fixers het volgende:
Is er een groot verschil tussen de Ivar en Gorm stellingkasten? Ik heb een berginkje in te richten en zie de verschillen in de basis elementen niet zo. Behalve de prijs dan, een gorm kost zo ongeveer de helft.
En pinkstermaandag, ikea breda..... is dat te doen of kan ik beter een weekje wachten.
Ow? Echt?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:54 schreef Snarf het volgende:
Pinkstermaandag is, kijkend naar het verleden, de drukste dag van het jaar.
Euh... ik heb eerder van het probleem gehoord, maar ik heb geen idee waar dat aan ligt... Sorryquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:20 schreef zwemmer431 het volgende:
keuken bijna geinstalleerd...
oven aangsloten op electra: wat hoor ik daar?
het kookwekkertje in het front tikt met en belgeluidje..dat kan niet normaal zijn toch?
ting -ting - ting op een rustig tempo, maar na verloop van tijd wil je wel rust...
enig idee wat dit is?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |