Ik denk dat mittal minimaal 1% hoger gaat eindigen ik denk dat er voor half 6 nog wel wat mensen ingaan stappenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
daar reken je niet helemaal lekker volgens mij
0,82% op het moment.... kan die kan toch wel op gaan inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:22 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ik denk dat mittal minimaal 1% hoger gaat eindigen ik denk dat er voor half 6 nog wel wat mensen ingaan stappen
Mja, ik zit zelf ook erg te twijfelen of ik mijn posities in MT moet gaan verkopen of niet. Heb het rond de 12,66 gekocht en heb er nu wel een oke winst op zitten, maar het was eigenlijk meer een beetje long-term bedoeld omdat ik er vanuit ga dat er nog een bodem komt en dat MT nog wel eens onder de 12.56 komt en dat ik dan weer ga bijkopen. Maar ik kan nu ook mooi verkopen en een aantal tickets kopen voor een nieuwe leuke vakantie.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:22 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ik denk dat mittal minimaal 1% hoger gaat eindigen ik denk dat er voor half 6 nog wel wat mensen ingaan stappen
komt dat niet gewoon door die banner die van plaats verandert?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
Die laatste link in de OP is niet helemaal goed
Ik hou MT nog even vast. Zie volgende week wel of ik wil verkopen. Vind het niet bijzonder hoog staan of zo, nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik zit zelf ook erg te twijfelen of ik mijn posities in MT moet gaan verkopen of niet. Heb het rond de 12,66 gekocht en heb er nu wel een oke winst op zitten, maar het was eigenlijk meer een beetje long-term bedoeld omdat ik er vanuit ga dat er nog een bodem komt en dat MT nog wel eens onder de 12.56 komt en dat ik dan weer ga bijkopen. Maar ik kan nu ook mooi verkopen en een aantal tickets kopen voor een nieuwe leuke vakantie.
zolang we deze BMR zal mittal wel een speelbal zijn maar ik zie de koers zeker naar de 15 euro lopen en wellicht meer. ( Maar zodra we gaan zakken met de indices Dow e.d en aex zal mittal zekker weer richting 12 euro gaan denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik zit zelf ook erg te twijfelen of ik mijn posities in MT moet gaan verkopen of niet. Heb het rond de 12,66 gekocht en heb er nu wel een oke winst op zitten, maar het was eigenlijk meer een beetje long-term bedoeld omdat ik er vanuit ga dat er nog een bodem komt en dat MT nog wel eens onder de 12.56 komt en dat ik dan weer ga bijkopen. Maar ik kan nu ook mooi verkopen en een aantal tickets kopen voor een nieuwe leuke vakantie.
Iedereen is het hier ook wel eens dat we nog verdere bodems gaan opzoeken. Wat betreft die bear market rallies dat zijn we nu wat aan het onderzoeken, vanaf het toppunt rond september 2007 tot aan nu voor verschillende indices.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:53 schreef edwinh het volgende:
[..]
zolang we deze BMR zal mittal wel een speelbal zijn maar ik zie de koers zeker naar de 15 euro lopen en wellicht meer. ( Maar zodra we gaan zakken met de indices Dow e.d en aex zal mittal zekker weer richting 12 euro gaan denk ik.
overigens denk ik dat we zeker nog eens onder de 200 gaan en ik denk eind april begin mei nieuwe bodems gaan leggen rond de 180
jah, ik weet wel wanneer ik MT optiecontracten verkoop, als de aex rond de 225 vind ik het te link worden en schiet ik alles weg.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iedereen is het hier ook wel eens dat we nog verdere bodems gaan opzoeken. Wat betreft die bear market rallies dat zijn we nu wat aan het onderzoeken, vanaf het toppunt rond september 2007 tot aan nu voor verschillende indices.
interessant om nader te onderzoeken..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:39 schreef pberends het volgende:
Koersen lijken inderdaad gedrukt te worden.
Elke keer net voor de volle minuut kleuren de borden dieprood:
http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/
[ afbeelding ]
Vlak voor de expiratieminuut lopen handelaren dus massaal aandelen te dumpen om de koers te drukken. Let maar op.
wel handig , de trend zou zeggen 25% erbij, waar haal je dit vandaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens voor de statistieken,
van 2 september tot 27 oktober -42% er af.
van 27 oktober tot 4 november 22% erbij.
van 4 november tot 21 november -21% er af.
van 21 november tot 6 januarie 20% erbij.
van 6 januarie tot 23 januarie -13.5% er af.
van 23 januarie tot 9 februarie 12.5% erbij.
van 9 februarie tot 9 maart -25% er af
en vanaf 9 maart tot nu is 6.5% er bij.
zoals je ziet na de sterke daling vaak een relatieve sterke rebound. En slechts 6.5% is nog niks.
vooral niet met je ogen knipperenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:37 schreef edwinh het volgende:
tuurlijk we zijn dicht en WS weer groen
hehe lolquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vooral niet met je ogen knipperen
whehe, uit de OP gehaaldquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
Die laatste link in de OP is niet helemaal goed
Done, hoewel ie nog gewoon actueel wasquote:
Ik zie rood op de S&Pquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Done, hoewel ie nog gewoon actueel was.
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
20-03-2009 21:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 0 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 7 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van -2,32 punten (-1,10%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 2,77 (-5,78%) ArcelorMittal 13,58 (-3,96%) ASML Holding 12,46 (-2,43%) ING Groep 4,30 (-0,69%) Kon. Olie 16,39 (-2,03%) Philips 11,43 (-1,80%) Unilever 13,57 (-0,29%)
Als we maandag toch weer tussen -1% en meer sluiten lijkt van een bear market rally echt nog niet sprake.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:32 schreef pberends het volgende:
Mittal en Aegon toch aardig onderuit in NY:
[..]
Als aex S&P was gevolgd stonden ze nu gewoon op 220+, die verhouding is dus scheef gelopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als we maandag toch weer tussen -1% en meer sluiten lijkt van een bear market rally echt nog niet sprake.
Klopt, daarom kan ik ook niet wachten op de opening maandag ochtend van de AEXquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als aex S&P was gevolgd stonden ze nu gewoon op 220+, die verhouding is dus scheef gelopen.
AEX is niet te vertrouwenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, daarom kan ik ook niet wachten op de opening maandag ochtend van de AEX
Ik heb ze nu op 12.5% staan, maar ik houd ze denk ik nog voor een aantal maand.quote:
Ik hou ze ook vast. Vindt het een interessant aandeel.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ze nu op 12.5% staan, maar ik houd ze denk ik nog voor een aantal maand.
Een lange zit, maar een zeer goede lecture van Peter Schiff. De vrije markt is de oplossing en niet het probleem. De koers die men in de VS op dit moment vaart is een heilloze onderneming, het handelstekort wordt niet aangepakt, de enorme leendrift van zowel de Amerikaanse overheid als van de Amerikaanse burgers wordt niet aangepakt, enzovoort. Nieuwe Keynesiaanen zoals Paul Krugman geven de Chinezen een veeg uit de pan, verwijten de gewone Amerikaanse man dat hij nu eindelijk eens gaat sparen en verwijten Europa dat men traag zou reageren met stimulering van de economie.quote:
En dan te bedenken dat ik voor uni een essay moet schrijven waarom vrije markten in de huidige crisis hebben aangetoond niet te werken, hahaquote:Op zaterdag 21 maart 2009 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een lange zit, maar een zeer goede lecture van Peter Schiff. De vrije markt is de oplossing en niet het probleem. De koers die men in de VS op dit moment vaart is een heilloze onderneming, het handelstekort wordt niet aangepakt, de enorme leendrift van zowel de Amerikaanse overheid als van de Amerikaanse burgers wordt niet aangepakt, enzovoort. Nieuwe Keynesiaanen zoals Paul Krugman geven de Chinezen een veeg uit de pan, verwijten de gewone Amerikaanse man dat hij nu eindelijk eens gaat sparen en verwijten Europa dat men traag zou reageren met stimulering van de economie.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 02:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik voor uni een essay moet schrijven waarom vrije markten in de huidige crisis hebben aangetoond niet te werken, haha
Och, ik moest ooit ook eens dierenactivisme goedkeuren in een betoog.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 02:21 schreef sitting_elfling het volgende:
En dan te bedenken dat ik voor uni een essay moet schrijven waarom vrije markten in de huidige crisis hebben aangetoond niet te werken, haha
ik houd MT niet, en ik ga ze ook niet houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou ze ook vast. Vindt het een interessant aandeel.
Die speech is geniaal inderdaad. Ik heb 'm van voor tot achter beluisterd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een lange zit, maar een zeer goede lecture van Peter Schiff. De vrije markt is de oplossing en niet het probleem. De koers die men in de VS op dit moment vaart is een heilloze onderneming, het handelstekort wordt niet aangepakt, de enorme leendrift van zowel de Amerikaanse overheid als van de Amerikaanse burgers wordt niet aangepakt, enzovoort. Nieuwe Keynesiaanen zoals Paul Krugman geven de Chinezen een veeg uit de pan, verwijten de gewone Amerikaanse man dat hij nu eindelijk eens gaat sparen en verwijten Europa dat men traag zou reageren met stimulering van de economie.
Leuk stukje wat ook onderstreept dat je als kleine particuliere belegger nog geen poot hebt om op te staan en afhankelijk bent van de grote eikels.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)ee_naar_boven__.html
afmquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kijk, als het allemaal zo duidelijk i s, dan is het toch ook makkelijk te bewijzen? Ik vat dat gemiep niet.
39:50 over Madoffquote:
Koenders vergeet de dollar die in de tussentijd behoorlijk verzwakt is. Ook al zou de AEX dan momenteel nog enkele punten hoger mogen staan. AEX underperformed momenteel bijna iedere index maar t.o.v. de USA underperformen alles Europese indices als je het effect van valutaverhoudingen niet meeneemt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)ee_naar_boven__.html
quote:Op zondag 22 maart 2009 18:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Koenders vergeet de dollar die in de tussentijd behoorlijk verzwakt is. Ook al zou de AEX dan momenteel nog enkele punten hoger mogen staan. AEX underperformed momenteel bijna iedere index maar t.o.v. de USA underperformen alles Europese indices als je het effect van valutaverhoudingen niet meeneemt.
Dat rekende ik vrijdag al voor, hier op het forum. Alleen deed ik dat op basis van de dollarkoers van twee weken geleden. Met de een dollar van 1,25 zou de AEX op 234 hebben gestaan, zo simpel is het.quote:Als de AEX een identieke, als de S&P500, klassieke bear markt rally beweging had ondergaan vanaf het dieptepunt van 195, dan hadden we gisteren 234 punten genoteerd. Een stijging met 20 procent of 39 punten vanaf de 195 tot 234. De AEX sloot gisteren op de 210, een stijging met “slechts“ 7 procent.
Dat hele 'als' verhaal en de vergelijking door trekken met Amerika heeft natuurlijk weinig zin. Men weet dat slechts een aantal aandelen 50% van de AEX bevatten, AEX is dus erg vatbaar voor grote koopzieke instanties.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
Dat rekende ik vrijdag al voor, hier op het forum. Alleen deed ik dat op basis van de dollarkoers van twee weken geleden. Met de een dollar van 1,25 zou de AEX op 234 hebben gestaan, zo simpel is het.
dax gaat wel mee...quote:Op zondag 22 maart 2009 18:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
Dat rekende ik vrijdag al voor, hier op het forum. Alleen deed ik dat op basis van de dollarkoers van twee weken geleden. Met de een dollar van 1,25 zou de AEX op 234 hebben gestaan, zo simpel is het.
Wel mooi voor de Republikeinen, kunnen ze eindelijk prijsschieten.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
De eerste serieuze scheuren in de Obama administration.
Onzin eigenlijk lijkt me. Het is puur de media die Geithner aan de schandpaal nagelt.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
De eerste serieuze scheuren in de Obama administration.
Een cursus? Via thuis? Of via een extern bedrijf?quote:Op zondag 22 maart 2009 22:58 schreef richbitch het volgende:
Yesss.. deze week beginnen met cursus traden
En dat is best interessant te noemen na rode sluitcijfers van Amerika afgelopen vrijdag!quote:
Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )quote:Op maandag 23 maart 2009 09:25 schreef LXIV het volgende:
Toch onvoorstelbaar wat voor een rebound ING en AEGON maken. Had op 6,20 verkocht en op 5 weer gekocht (wat natuurlijk veel te vroeg was). Maar zoals het er nu uitziet kan ik wellicht eind deze week weer op 6 verkopen. En dan toch stijfkoppig weer op 5 gaan instappen wanneer er een tijdelijke correctie komt.
Qua kapitaal blijft het allemaal gelijk, maar het aandelenbezit blijft maar groeien. En als ik 10K van al mijn favoriete fondsen heb verzameld, dan ga ik drie jaar lang op mijn handen zitten.
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )
Mja dat valt in sommige gevallen dus wel mee. Meeste van deze aandelen zijn al knetterhard afgestraft en heb het idee dat er vooral speculanten in deze soort aandelen zitten, ze varen immers een volledig eigen koers totaal niet rekening houden met de rest van de beurs omdat hun weging tot nouwelijks iets voorstelt.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
AEX fors hoger na reddingsplan VS; ING en Aegon grote winnaarsquote:Op maandag 23 maart 2009 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Ik log net in op Binck en verbaas me over de plotselinge stijging.
218, waarom!? Het was toch tijd voor een correctie op WS?
Oh, en ING kan ik niet serieus nemen. + 110% in twee weken, voor een bedrijf waar niemand vertrouwen in had. Nu nog niet, lijkt me.
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?quote:MARKET COMMENT: AEX +2,3%, 'buy the rumours, sell the news'
23-03-2009 10:31:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van maandagochtend verder op omdat de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner vroeg in de middag met de details naar buiten zal treden omtrent de isolatie van giftige leningen, aldus handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Dit vooruitzicht zette de Amerikaanse futures maandag al hoger. "Het is alleen de vraag of het huidige niveau van de AEX houdt. Het lijkt er een beetje op dat we in een markt zijn terechtgekomen waarin belegger redeneert: 'buy de rumours, sell the news'", aldus Leloux. Mocht de AEX echter toch kans zien door 220 puntengrens, de 'low' van november 2008, heen te breken, zegt de handelaar, dan is er vanaf dat moment nog ruimte om een stijging van 10% door te maken. De omzetten zijn goed. Geithner liet in de Wall Street Journal weten dat hij de private sector nodig heeft om zijn plan uit te voeren. Het zou in totaal gaan om $1.000 miljard. De AEX gaat maandag om circa 10.30 uur 2,3% omhoog naar 217,64 punten. (ANS)
Wanneer vindt deze correctie plaats?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
13:45quote:Op maandag 23 maart 2009 10:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?
KBC is ten opzichte van het dieptepunt al wat meer gestegen dan ING. +161% tegen +117%.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens mag gezegd worden over de financiele aandelen in West Europa dat ING / SNS reaal / AEGON toch echt wel de top zijn qua stijgers. En als je markt capitaal boven de 1 biljoen zet ( de grote banken ) heb je op
1. ING 14%
2. KBC groep 12.23%
3. Aegon 11%
4. Old Mutual PLC 8%
5. Swiss Re-R 8%
Wel opvallend dus dat van alle financiele aandelen in West Europa, ING en Aegon het voortouw nemen!
Jep via Amerikaans bedrijf, via skype en tradingroom. Heb 't al eerder overwogen maar na vele mails en belletjes toch maar besloten om het te gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Een cursus? Via thuis? Of via een extern bedrijf?
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...quote:Op maandag 23 maart 2009 11:52 schreef bleiblei het volgende:
Hoppetee, heb bij mij ING eruit geschoven met een klein winstje.
Mag het zooitje nu weer een duikeling maken.
En op basis waarvan?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:06 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...
Omdat de zooi in de US open gaat?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:06 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:08 schreef bleiblei het volgende:
Omdat de zooi in de US open gaat? <<-- juistem...
Ik gok iig. binnen een week op een aardige dalingquote:Op maandag 23 maart 2009 12:13 schreef lammegiraf het volgende:
Hoop je dat of heb je hier zo je aanwijzingen voor?
Een daling ligt wat mij betreft net zo voor de hand.
heb je al short posities dan?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gok iig. binnen een week op een aardige daling.
Neuh, ik blijf ff uit het short long gedoe. Ik snap het (nog) niet en heb niet de hele dag de tijd om de beurs te volgen.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:19 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb je al short posities dan?
Ik wacht nog even af...Nieuws/ontwikkelingen in VS kunnen ons ook nog zo even richting 225 duwen. Het is niet te zeggen op het moment. Toch verwacht ik wel dat we gaan dalen op korte termijn.
Volgens mij volgt de AEX "gewoon" de futs...quote:Op maandag 23 maart 2009 12:18 schreef Lemans24 het volgende:
Een daling, omdat het ventiel wordt opengedraaid
en de bubbel leegloopt
pffffffffffffffffffffffff...
die zijn toch ook bubble-materiaal?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Volgens mij volgt de AEX "gewoon" de futs...
Nogal wiedes. Het enige wat ze met die plannen (TARP, TALF) proberen is de leegloop van de bubble tot staan te brengen en vervolgens zelfs weer een beetje nieuwe lucht erin te blazen. Zinloos.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:16 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Kees de Kort: Plan van Geitner == TARP. Gaat niets helpen.
(vrij naar Kees, nu op BNR)
Ja en nee. Als ik het goed begrepen heb, zijn de futures niets meer of minder dan contracten die ingelost moeten worden op het moment dat de beurs open gaat.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
die zijn toch ook bubble-materiaal?
het blijft gokken momenteel. als het vanmiddag een minder plan is klapt alles weer inquote:Op maandag 23 maart 2009 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Zo haal je vrijdag voor sluitingstijd AEX Index Sprinter Long 206,00 binnen, zie je amerika verder wegglijden, denk je goh, misschien maandag toch geen groene opening. Wordt je maandag wakker in de volle overtuiging een -1 a -2% te zien, zie je dat je longs op 45% staan.
Het kan verkeren.
daarom bij opening amerika weg doen en genieten van het mooie weer in londen om wat te lunchen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
het blijft gokken momenteel. als het vanmiddag een minder plan is klapt alles weer in
Dit cijfers zegt helemaal niets.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Europese handelsbalans:
EUR Trade Balance Cijfer: -5.5B Verwacht: -1.9B Vorig cijfer: -1.7B (bijgesteld van -0.3B)
En mensen maar zeggen dat de bodem bereikt is...
Ik houd juist mijn ING nog even vast, denk dat ze nog wel wat verder stijgen...quote:Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef edwinh het volgende:
puur op de gok heb ik 4 opties ing putt 4,80 apr gekocht
Erg moeilijk inderdaad, of we gaan keihard omhoog, of we gaan keihard naar beneden.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:34 schreef foetre het volgende:
Het blijft lastig om een punt te vinden om in te stappen.Zal ik het nu doen voordat die straks boven de 250 staat of wachten tot die weer naar beneden stort .Twijfel twijfel
quote:De Duitse economie kan dit jaar met 6 tot 7% krimpen. Dat maakte de Duitse bank Commerzbank maandag bekend.
Pessimistischer
Dat is een veel scherpere economische teruggang dan eerder werd voorzien door de op een na grootste bank van Duitsland.
Grootste economie
Commerzbank-hoofdeconoom Jörg Krämer ging eerder uit van een economische krimp met 3 tot 4%. Maar door de scherp afgenomen fabrieksorders en de sterk dalende industriële productie in Duitsland is hij nu een stuk pessimistischer geworden over de vooruitzichten voor de grootste economie van Europa in 2009.
2010
Krämer denkt echter wel dat de Duitse economie in 2010 weer bescheiden groei zal laten zien.
Pessimistisch
De prognose van Commerzbank is de meest pessimistische van alle grote banken of 'denktanks'. De order daalden met 8% en de productie met 7,5% in januari. Dit versterkt het beeld onder economen dat de Duitse economie met meer kan krimpen dan de 2,1% van het vierde kwartaal.
Italië
Volgens Kraemer kan de economie in het eerste kwartaal met 3,5% teruggaan. De economie van de hele eurozone zal volgens Commerzbank met 4,5% krimpen. Eerder rekende de bank nog op een teruggang van 2,5 tot 3%. Voor Frankrijk voorziet Commerzbank een krimp met 3,5%, vor Spanje met 4,5% en voor Italië met 4,6%.
Duitse regering
De Duitse regering voorspelt nu nog een krimp met 2,25% in 2009. alhoewel minister van financien Peer Steinbrück vorige week een hogere krimp niet uitsloot.
Waar kan je zo'n orderboek vinden? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om je eigen transactie terug te vinden in het orderboek?quote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd er zonet even een order doorgedrukt bij MT van 25000 stuks door 1 persoon. Wat erg opvalt is dat bijna alle orders zo rond de 50 -2000 zitten. Ik kom eigenlijk nooit verschrikkelijke grote orders tegen in het orderboek.
13:45... Hij zal wel flink moeten lullen om het door het congres te krijgen...quote:Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef pberends het volgende:
Wanneer wordt dat plan van Geithner nu echt helemaal bekend gemaakt?
'Duitse economie krimpt 7 procent'quote:Op maandag 23 maart 2009 14:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
'Duitse economie kan 7% krimpen in 2009'
[..]
Krijgen we hetzelfde als die autobailout, wel niet, wel nietquote:Op maandag 23 maart 2009 14:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
13:45... Hij zal wel flink moeten lullen om het door het congres te krijgen...
Bij dat online platform van alex kan je da allemaal terug vinden. Je ziet dan gewoon alle orders van 1 dag dus ook die van jou.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Waar kan je zo'n orderboek vinden? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om je eigen transactie terug te vinden in het orderboek?
In het orderboek zie je alleen de suckers.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd er zonet even een order doorgedrukt bij MT van 25000 stuks door 1 persoon. Wat erg opvalt is dat bijna alle orders zo rond de 50 -2000 zitten. Ik kom eigenlijk nooit verschrikkelijke grote orders tegen in het orderboek.
Low van ING was zelfs 2,30. Maar ik vertrouw dat hele aandeel (of bedrijf) niet meer.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
ING heeft een mooie sprong gemaakt. Dal was, begin maart, ongeveer 2,50 en nu op iets meer dan 5 euro. Wat verwachten jullie? Dat het aandeel weer terug zal lopen of zit er nog een verdere stijging in?
Meer huizen verkocht, maar wel tegen dumpprijzen.quote:23-03-2009 15:00:00 VS gem verkoopprijs bestaande woningen feb -15,5% tot $165.400
23-03-2009 15:00:00 VS bestaande woningverkopen feb verwachting was 4,48 mln
23-03-2009 15:00:00 VS bestaande woningverkopen feb +5,1% tot 4,72 mln
ik denk alleen als je bijbetaaldquote:Op maandag 23 maart 2009 14:57 schreef UncleSam het volgende:
Aha, ik gebruik Rabobank, volgens mij kan je het daar niet zien.
bij interactive brokers heb je bij iceberg orders ook de optie om voor "hidden" en gespreid verkopen te kiezenquote:Op maandag 23 maart 2009 15:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
In het orderboek zie je alleen de suckers.
De orders die er toe doen gaan bestens.
Dat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:16 schreef edikt het volgende:
[..]
bij interactive brokers heb je bij iceberg orders ook de optie om voor "hidden" en gespreid verkopen te kiezen
Of gaan we er nu overheen?quote:Op maandag 23 maart 2009 14:58 schreef Lemans24 het volgende:
En het hoogtepunt van 219,27 was het maximum weer voorlopig...
quote:
Was wel te verwachten, vorige week waren er 22% meer bouwprojecten gestart. Dat is niet alleen maar omdat men denkt dat er vraag is.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Low van ING was zelfs 2,30. Maar ik vertrouw dat hele aandeel (of bedrijf) niet meer.
Net ook nog huizennieuws uit de VS:
[..]
Meer huizen verkocht, maar wel tegen dumpprijzen.
Niet eerlijkquote:Op maandag 23 maart 2009 15:38 schreef pberends het volgende:
[..].
Had het bericht al eerder ergens gezien.
Gaat goed daarzo...quote:De Amerikaanse overheid komt de komende 10 jaar maar liefst 9,2 biljoen dollar tekort (9.200.000.000.000 dollar). Bijna 1.000 miljard dollar per jaar. De schuld van de Amerikaanse overheid verdubbelt ruwweg tot 2019.
Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd rapport van het Congres, de Amerikaanse volksvertegenwoordiging.
Elke jaar enorme tekorten
Het Amerikaanse begrotingstekort zal in 2009 uitkomen op 1,8 biljoen dollar (1,33 biljoen euro), dat is veel groter dan eerder verwacht. Het tekort voor 2009 bedraagt ongeveer 13,1% van het Amerikaanse nationaal inkomen.
Somberder dan Obama
Obama verwachtte vorige maand nog een tekort tot en met 2019 van bijna 7 biljoen dollar. De verwachting van het Congres ligt daar 2,3 biljoen dollar (oftewel eenderde) boven.
Overheidstekort blijft de komende 10 jaar boven de 4%
Voor 2010 voorziet het rapport een tekort van 1,4 biljoen dollar, oftewel bijna 10% van het nationaal inkomen van de VS. In de jaren daarna zal het tekort geleidelijk dalen tot ongeveer 4% van het nationaal inkomen in 2012. In de periode tot 2019 zal het tekort volgens het Congres nooit onder de 4% uitkomen. Een welhaast onhoudbare situatie.
Schuld naar 140% van het BNP
De Amerikaanse economie, het Bruto Nationaal Product, is ongeveer 13 biljoen dollar groot. Het tekort voor de komende 10 jaar is gemiddeld bijna 1 biljoen dollar per jaar. De schuld van de overheid ligt nu rond de 70% van het BNP. Over 10 jaar zal de schuld, zonder gewijzigd beleid, stijgen naar 140% van het huidige BNP van 14 biljoen dollar per jaar. Wat het werkelijke percentage zal zijn in 2019 hangt af van de nominale groei van het BNP in de komende jaren.
Lagere groei dan Obama verwacht
Als de economie overigens de komende 10 jaar met 7% per jaar groeit naar 28 biljoen dollar in 2019, dan blijft de relatieve schuldenlast gelijk. Het Congres verwacht overigens voor 2009 een krimp van de economie van 3%. Dat is slechter dan de krimp van 1,2% die de regering van Obama had voorspeld. Voor 2010 wordt door het CBO alweer een groei verwacht van 2,9% (Obama gaat uit van +3,2%) en voor 2011 zit het CBO op 4%.
Inflatie
Dit zijn nominale percentages. Inflatie kan de nominale groei in de komende jaren flink opstuwen. Veel marktvorsers vrezen een flinke inflatie, als gevolg van de enorme bedragen die in de economie worden gepompt uit hoofde van stimuleringsmaatregelen om de economie weer aan de gang te krijgen.
60.000 dollar per persoon
In 2019 zal de schuld van de de Amerikaanse overheid op zo'n 18 biljoen dollar liggen, oftewel 60.000 dollar per Amerikaan.
Val van de dollar?
Amerika moet het tekort financieren met leningen bij het bedrijfsleven, de burgers en vooral uit het buitenland. Maar China heeft bijvoorbeeld al voor 1,2 biljoen dollar aan Amerikaanse obligaties in handen. Het 'Rijk van het Midden' vindt dat al vrij veel. China twijfelt over verdere schuldfinanciering van Amerika.
Clinton roept China op tot aanschaf obligaties
China heeft minder interesse in staatsobligaties Amerika
Centrale bank in handen van de commerciële banken
De Fed, het stelstel van Centrale Banken dat in handen is van de grote commerciële banken in Amerika, mag als enige instelling ter wereld dollars drukken (scheppen). De Fed zou met het nieuwe geld de tekorten van de overheid kunnen financieren, zoals het momenteel ook al doet met een bedrag van 300 miljard dollar. Het is dan wachten op een val van de dollar. De munt zal in waarde dalen.
Hij werd net weer geraaktquote:
Je verwacht geen verdere stijgingen deze week?quote:Op maandag 23 maart 2009 15:40 schreef pberends het volgende:
Zit weer short S&P met een hele bescheiden positie; S&P 500 Sprinter Short 924,00
Check het volume.
Ik ook, mijn eerste sprinters in twee maanden. Risico lijkt me bijzonder klein, omdat ik een S&P van 924 zeker niet zie gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:40 schreef pberends het volgende:
Zit weer short S&P met een hele bescheiden positie; S&P 500 Sprinter Short 924,00
Check het volume.
waar tref ik deze dingen aan in Binck?quote:Op maandag 23 maart 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ook, mijn eerste sprinters in twee maanden. Risico lijkt me bijzonder klein, omdat ik een S&P van 924 zeker niet zie gebeuren.
Ik denk dat deze rally max 40% wordt (eerder 25 tot 35%) dus helemaal veilig zit je dan nog niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ook, mijn eerste sprinters in twee maanden. Risico lijkt me bijzonder klein, omdat ik een S&P van 924 zeker niet zie gebeuren.
quote:September 1929
'Er is geen enkele reden tot zorg. Het hoge welvaartsniveau zal gehandhaafd blijven.' (Andrew Mellon, minister van Financiën).
14 oktober 1929
'Minister Lamont en andere officials van het ministerie van Handel ontkenden geruchten dat we op de rand staan van een ernstige depressie in het zakenleven en de industriële activiteiten. Dat zou een foutieve interpretatie zijn van een verslag van de industriële- en kapitaalcondities, zoals dat eerder vandaag werd gepresenteerd door het Federal Reserve Board.' (New York Times)
5 december 1929
'De overheid verkeert in een prima conditie.' (Andrew Mellon, minister van Financiën)
28 december 1929
'Robert Lamont, de minister van Handel, concludeerde vandaag dat de voortgaande drukke handel in de VS in de maand december, een indicatie is dat de Amerikaanse industrie het punt heeft bereikt waarop een dieptepunt op de aandelenbeurzen niet noodzakelijk leidt tot een nationale depressie.' (Associated Press)
13 januari 1930
'Minister Lamont verklaarde vandaag dat uit cijfers van het ministerie van Handel blijkt dat de toestand van het zakenleven reden geeft tot tevredenheid.' (Nieuwsbericht)
21 januari 1930
'President Hoover ziet onmiskenbare tekenen dat het zakenleven en de industrie een omslagpunt hebben bereikt van de tijdelijke periode van nood, die ontstond door deflatie op de financiële markten. De president zei dat uit de cijfers die het kabinet heeft, blijkt dat het met de werkgelegenheid weer de goede kant op zal gaan.' (Nieuwsverklaring uit Washington. Opmerking: slechts enkele jaren later zou de werkeloosheid een niveau van 25% bereiken.)
24 januari 1930
'Volgens de president is de handel zich kompleet aan het herstellen. Uit cijfers blijkt dat de industrie op eigen kracht weer aan het aantrekken is. Er is geen stimulanspakket nodig! De verwachting is dat in de lente op alle lijnen weer een herstel te zien zal zijn.' (New York Herald Tribune)
8 maart 1930
'President Hoover voorspelde vandaag dat de ergste gevolgen van de beurscrash voor de werkgelegenheid over 60 dagen voorbij zullen zijn.' (Washington Dispatch)
1 mei 1930
'Hoewel de crash pas zes maanden geleden plaatsvond, ben ik er van overtuigd dat we het ergste gehad hebben, en door onze gezamelijke inspanning weer snel zullen herstellen. Er is één ding dat voor de toekomst absoluut zeker is, en dat is dat de mogelijkheden, intelligentie en het karakter van de mensen van de VS zullen leiden tot voorspoed.' (president Hoover)
29 juni 1930
'Het ergste is nu voorbij, zonder enige twijfel.' (minister van Arbeid, James Davis).
29 augustus 1930
'De Amerikaanse werknemer kan de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien.' (James Davis, minister van Arbeid)
12 september 1930
'We hebben de bodem bereikt en gaan nu weer omhoog.' (minister van Arbeid James Davis)
16 oktober 1930
'Als ik naar de toekomst kijk dan zie ik dat de ontwikkeling van de wetenschap zal zorgen voor banen voor onze arbeiders. De wetenschap zal de huidige werkeloosheid oplossen.' (Charles M.Schwab)
21 oktober 1930
'President Hoover heeft kolonel Arthur Woods opdracht gegeven om deze winter 2,5 miljoen mensen weer aan het werk te krijgen.' (Washington dispatch)
november 1930
'Ik zie geen reden waarom 1931 niet een buitengewoon goed jaar zou kunnen worden.' (Alfred Sloan jr. General Motors)
9 juni 1931
'De Depressie is voorbij!' (dr. Julius Klein, onderminister van Handel)
koersen - euronext amsterdam - sprinters - indicesquote:Op maandag 23 maart 2009 16:10 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
waar tref ik deze dingen aan in Binck?
Ik denk dat de S&P een correctie kan krijgen tot 750 ofzo, maar daarna wel weer verder omhoog tot eind april.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je verwacht geen verdere stijgingen deze week?
Jammer dat ze in dollars zijnquote:Op maandag 23 maart 2009 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
C en BAC zijn wel maal 3 gegaan
Best lekker als je die had ingeslagen
ik snap alleen de prijsstelling van de sprinters op de S&P 500 niet...quote:Op maandag 23 maart 2009 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat de S&P een correctie kan krijgen tot 750 ofzo, maar daarna wel weer verder omhoog tot eind april.
restwaarde is 26 van de 126 punten... dus 20 cent ofzo?quote:Op maandag 23 maart 2009 16:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ik snap alleen de prijsstelling van de sprinters op de S&P 500 niet...
financiëringsniveau van de SS 924 is ongeveer 950, huidige stand is 800. Sprinter kost 1,18. Waardoor moeten we delen, om die prijs te krijgen?
Ja, maar eigenlijk zou hij op basis daarvan rond de 1,50 moeten kosten, vandaar: waarom kost ie 1,18?quote:Op maandag 23 maart 2009 16:21 schreef pberends het volgende:
[..]
restwaarde is 26 van de 126 punten... dus 20 cent ofzo?
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, maar eigenlijk zou hij op basis daarvan rond de 1,50 moeten kosten, vandaar: waarom kost ie 1,18?
Je mag toch niet speculeren op dalingen van financials?quote:Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef edwinh het volgende:
puur op de gok heb ik 4 opties ing putt 4,80 apr gekocht
foei!quote:Op maandag 23 maart 2009 16:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Je mag toch niet speculeren op dalingen van financials?
Ik zal ze allemaal even opzoeken... ehhhhhhhhhhhhquote:Op maandag 23 maart 2009 16:42 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En als je dat naast de berichten van nu zet?
Sterktequote:Op maandag 23 maart 2009 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zal ze allemaal even opzoeken... ehhhhhhhhhhhh
Ik neem aan dat je wel een archiefje hebt van je nieuwsposts... Toch?quote:Op maandag 23 maart 2009 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zal ze allemaal even opzoeken... ehhhhhhhhhhhh
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:35 schreef edwinh het volgende:
[..]
wel handig , de trend zou zeggen 25% erbij, waar haal je dit vandaan?
Dat geldt alleen voor het short gaan in aandelen van financials maar niet voor opties meen ik.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Je mag toch niet speculeren op dalingen van financials?
Sorry maar waarom zou je nu nog long gaan op financialsquote:Op maandag 23 maart 2009 17:25 schreef edikt het volgende:
Ik overweeg trouwens long te gaan in aegon, sns of citigroup. Ik zie daar steeds stijgingen >10% of lijkt jullie dat niks?
ik denk dat ze nog wel een stukkie zullen stijgen komende weekquote:Op maandag 23 maart 2009 17:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou je nu nog long gaan op financials?
Sjezus, alweer???quote:
Vakantie is misschien wel het toverwoord, laatste keer dat je op vakantie ging, gingen de beurzen iig. weer gestaag naar beneden. Overigens ga ik zelf ook maar een vakantie inlassen vanaf komende woensdag voor 2.5 week.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:46 schreef SeLang het volgende:
Het is eigenlijk voor het eerst tijdens deze crisis dat het herstel technisch gezien niet lijkt op een suckerrally. Je ziet duidelijk paniekaankopen bij hoge omzetten.
Wat mij uit de markt houdt zijn de relatief hoge waarderingen, met maar ca 10% korting tov 'fair value'. Dat steekt wel heel bleek af bij de kortingen van ~70% die we tijdens andere grote crises hebben gezien. Zelfs als de bodem er nu al zou staan dan is het lange termijn potentieel niet spectaculair.
Tijd voor vakantie dus
Ik zei "tijd voor vakantie", maar ik ga nu nog even niet.quote:
heb je een link van die rsi index?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:03 schreef veekeend het volgende:
RSI index staat op 95, aldus bloomberg. 85% kans dus dat de komende dagen de AEX weer hard naar beneden gaat.
Kan dat evt met een plaatje uit bloomberg laten zien, maar hoe krijg ik die geupload in een post?
Je weet hoe je zo'n plaatje uit de terminal export, ga naar bloomberg internet browser ( ik doe dat altijd via FUWB -> dan naar 13. ) en zoek daar naar een imagehost ( ik gebruik altijd tinypic ).quote:Op maandag 23 maart 2009 18:03 schreef veekeend het volgende:
RSI index staat op 95, aldus bloomberg. 85% kans dus dat de komende dagen de AEX weer hard naar beneden gaat.
Kan dat evt met een plaatje uit bloomberg laten zien, maar hoe krijg ik die geupload in een post?
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
heb je een link van die rsi index?
En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachenquote:Op maandag 23 maart 2009 18:19 schreef veekeend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Let op de omcrikelde stukken....
So truequote:Op maandag 23 maart 2009 18:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachen
Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....quote:Op maandag 23 maart 2009 18:48 schreef Ericr het volgende:
Weet niet hoe Bloomberg aan een RSI van 95 komt voor de AEX maar op Finance Yahoo staan de fast en slow stoch beiden rond de 50. Zeker nog ruimte tot de 240 aangezien de 50 days moving average rond dat punt ligt en alle vorige stijgingen eerste de 50 days moving average passeerden om bij een RSI van rond de 80 weer in elkaar te knallen.
Deze rally in financials kan snel gaan eindigen. Verkopen!quote:EUROPA VANDAAG: Europese beurzen sluiten hoger
23-03-2009 18:49:00
AMSTERDAM (Dow Jones)-De Europese aandelenmarkten zijn maandag hoger gesloten. Beleggers reageerden verheugd op het plan van de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner om samen met de private sector de banken te verlossen van hun probleembezittingen. De financiele waarden wisten volop te profiteren.
De EuroStoxx 50 sloot maandag 3,61% hoger op 1.829,34. De DAX-30 steeg 2,65% tot 4.176,37, de CAC-40 sloot 2,81% hoger op 2.869,57 en de FTSE-100 won 2,86% op 3.952,81.
Met de winst van maandag meegerekend won de FTSE in de afgelopen twee weken 8,8%, de DAX pakte 11% en de CAC dikte 8,2% aan.
Financiele waarden beleefden maandag een uitstekende dag en profiteerden volop van het positieve sentiment. ING won 17,4%, Unicredito Italiano sloot 14,3% hoger en BNP Paribas eindigde 9,0% in de plus.
"De banksector is waarschijnlijk de enige echte globale sector", zei Heino Ruland van Ruland Research. "Als we de grootste kredietmarkt van de wereld redden, dan zal de markt geloven dat er ook actie wordt ondernomen in andere sectoren."
Ruland verwacht verder dat de rally in de banksector zijn einde nadert, daarbij wijst hij op de twijfel omtrent de winstgevendheid van de nieuwe business modellen in de nabije toekomst.
"Er is ook een risico dat het plan van Geithner de afschrijvingen in de financiele sector versnelt, alsmede de kapitaalverhogingen", zegt Jon Peace, analist bij Nomura. Daarbij doelt hij op Barclays, UBS en Deutsche Bank.
Buiten de financiele sector profiteerden metaalbedrijven. Rio Tinto wist 13% te winnen en ook Lormin sloot 11,9% hoger.
Daimler sloot 1,4% in de plus nadat de producent van Mercedes-Benz in het weekeinde een plan lanceerde waarbij het speciale aandelen uitgeeft die worden verkocht aan Aabar Investments uit Abu Dhabi. De prijs bedraagt in totaal EUR1,95 miljard.
Analisten van Goldman Sachs zeiden zonder Daimler specifiek te noemen dat het nu het beste moment sinds 10 jaar is om aandelen van Europese autofabrikanten te kopen.
Verder werd bekend dat Air France-KLM geinteresseerd is in het overnemen van het belang van de Tsjechische staat in Czech Airlines. De Tsjechische overheid is momenteel bezig het belang van 91,5% in Czech Airlines te privatiseren. De verkoop moet naar verwachting $270 miljoen opleveren.
Op macro-economisch gebied ontving de markt een meevallend Amerikaans cijfer over de verkoop van bestaande huizen. In de eurozone bleek op macro-economisch gebied dat het tekort op de handelsbalans in januari fors is verdiept in vergelijking met de voorgaande maand door een sterke afname van de exporten. Het tekort kwam uit op EUR10,5 miljard, een aanzienlijke verslechtering ten opzichte van het tekort van EUR1,7 miljard dat in december werd gemeten.
Omstreeks 18.45 uur noteren de indices op Wall Street hoger.
Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Hey veekeend!
Denk je voor een paar centen TS220 aan te schaffen (weinig te verliezen, veel te winnen, gekocht @ 218,7), schieten ze van schrik bij ABN in storing![]()
Geen handel meer mogelijk.....stoploss
Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:51 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit +3,9% na plan Geithner
23-03-2009 18:01:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met winst gesloten met name door het geconcretiseerde plan van de Amerikaanse minister van financien Timohy Geithner om de banken van hun giftige leningen af te helpen. De beter dan verwachte verkopen van nieuwe huizen in de VS over februari gaven de koersen nog een extra zet omhoog.
De AEX-index sloot maandag 3,9% hoger op 220,90 punten, de Midkap won 2,0% op 293,42 punten en de Smallcap eindigde 3,9% hoger op 305,28 punten.
Wall Street noteerde rond het slot van de handel in Amsterdam flink in de plus. De Dow Jones Industral Average noteerde rond 17.35 uur 4,3% hoger.
Handelaar Cees Smit van Today's Beheer is gematigd optimistisch over het plan van Geithner om een fonds op te richten dat de giftige leningen van financiele instellingen overneemt. "De vraag is natuurlijk wel of institutionele partijen en hedgefunds die uitgenodigd zijn om deel te nemen in dat fonds over voldoende financiele middelen beschikken om deel te nemen, maar Geithner zal er ongetwijfeld onderzoek naar hebben laten doen", aldus Smit, die vraagtekens plaatst bij de kansen van de dollar om kracht te tonen ten opzichte van de euro in het licht van het Geithner-concept.
Smit schrijft een deel van de winst toe aan de beter dan verwachte verkopen van bestaande huizen in de VS over februari. "Die hielpen maandag mee. Toch is het de vraag of deze beweging doorzet. We hebben al eerder de AEX naar 220 punten zien oplopen en vervolgens onder de 200 punten zien klappen. Maar het is afwachten hoe Wall Street zich maandag houdt. Op de korte termijn liggen de risico's aan de onderkant", aldus Smit.
De macro-economische agenda bevat voor dinsdag geen prominente punten op de agenda.
Het waren uiteraard de financiele waarden die een flink stijging lieten zien. Aegon won 19,2% en ING 17,4%. Een van de twee fondsen die niet meededen was Ahold met een verlies van 1,4%. Het fonds heeft zich tijdens de neergang op de beurzen relatief goed gehouden. Zelfs Wolters Kluwer, normaal gesproken op dagen als deze een spelbrekertje, won meer dan 3%. DSM zakte 0,3%.
De omzetten waren maandag aanzienlijk en veel beter dan de afgelopen handelsdagen het geval was.
Staatsobligaties sloten maandag hoger.
De euro noteerde maandag rond 18.00 uur $1,355 tegen $1,372 maandag rond 8.30 uur.
Gratisquote:Op maandag 23 maart 2009 18:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?
Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.quote:
Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.
Mja, de financieringsniveaus zijn toch net even anders. Stoploss betekent dit wel een verschil natuurlijk. en, hoewel handelen met emoties niet handig is, ING verdient aan (direct althans) mij geen euro.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.
Hooguit technisch herstel misschien maar er zijn wel wat indicatoren die in ieder geval niet meer verder verzwakken. Of dat genoeg is om de trend te draaien valt af te wachten maar beurzen kunnen op basis van hoop nog wel een stukje omhoog.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef veekeend het volgende:
[..]
Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.
Ik zie nog geen indicatoren dat de economie uit het dal aan het kruipen is (hooguit de vrije val neemt wat af), dus waarom zou de beurs een stijgingpotentieel tot 250 hebben? Definieer middellange termijn?
Tof!quote:Op maandag 23 maart 2009 19:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Overzicht van reeksen en kwaliteitstopics
hemel hemel bijna 6% erbij :Squote:
Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou je nu nog long gaan op financials?
Maar op korte termijn is het misschien toch wat risky omdat ze erg snel omhoog gaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
Ja, en ik weet wel wie!quote:Op maandag 23 maart 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:
Toch bizar allemaal. Het lijkt wel of het gratis geld voor het opscheppen ligt. Toch moeten er ook mensen verliezen.
quote:Op maandag 23 maart 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
September 1929
'Er is geen enkele reden tot zorg. Het hoge welvaartsniveau zal gehandhaafd blijven.' (Andrew Mellon, minister van Financiën).
14 oktober 1929
'Minister Lamont en andere officials van het ministerie van Handel ontkenden geruchten dat we op de rand staan van een ernstige depressie in het zakenleven en de industriële activiteiten. Dat zou een foutieve interpretatie zijn van een verslag van de industriële- en kapitaalcondities, zoals dat eerder vandaag werd gepresenteerd door het Federal Reserve Board.' (New York Times)
5 december 1929
'De overheid verkeert in een prima conditie.' (Andrew Mellon, minister van Financiën)
28 december 1929
'Robert Lamont, de minister van Handel, concludeerde vandaag dat de voortgaande drukke handel in de VS in de maand december, een indicatie is dat de Amerikaanse industrie het punt heeft bereikt waarop een dieptepunt op de aandelenbeurzen niet noodzakelijk leidt tot een nationale depressie.' (Associated Press)
13 januari 1930
'Minister Lamont verklaarde vandaag dat uit cijfers van het ministerie van Handel blijkt dat de toestand van het zakenleven reden geeft tot tevredenheid.' (Nieuwsbericht)
21 januari 1930
'President Hoover ziet onmiskenbare tekenen dat het zakenleven en de industrie een omslagpunt hebben bereikt van de tijdelijke periode van nood, die ontstond door deflatie op de financiële markten. De president zei dat uit de cijfers die het kabinet heeft, blijkt dat het met de werkgelegenheid weer de goede kant op zal gaan.' (Nieuwsverklaring uit Washington. Opmerking: slechts enkele jaren later zou de werkeloosheid een niveau van 25% bereiken.)
24 januari 1930
'Volgens de president is de handel zich kompleet aan het herstellen. Uit cijfers blijkt dat de industrie op eigen kracht weer aan het aantrekken is. Er is geen stimulanspakket nodig! De verwachting is dat in de lente op alle lijnen weer een herstel te zien zal zijn.' (New York Herald Tribune)
8 maart 1930
'President Hoover voorspelde vandaag dat de ergste gevolgen van de beurscrash voor de werkgelegenheid over 60 dagen voorbij zullen zijn.' (Washington Dispatch)
1 mei 1930
'Hoewel de crash pas zes maanden geleden plaatsvond, ben ik er van overtuigd dat we het ergste gehad hebben, en door onze gezamelijke inspanning weer snel zullen herstellen. Er is één ding dat voor de toekomst absoluut zeker is, en dat is dat de mogelijkheden, intelligentie en het karakter van de mensen van de VS zullen leiden tot voorspoed.' (president Hoover)
29 juni 1930
'Het ergste is nu voorbij, zonder enige twijfel.' (minister van Arbeid, James Davis).
29 augustus 1930
'De Amerikaanse werknemer kan de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien.' (James Davis, minister van Arbeid)
12 september 1930
'We hebben de bodem bereikt en gaan nu weer omhoog.' (minister van Arbeid James Davis)
16 oktober 1930
'Als ik naar de toekomst kijk dan zie ik dat de ontwikkeling van de wetenschap zal zorgen voor banen voor onze arbeiders. De wetenschap zal de huidige werkeloosheid oplossen.' (Charles M.Schwab)
21 oktober 1930
'President Hoover heeft kolonel Arthur Woods opdracht gegeven om deze winter 2,5 miljoen mensen weer aan het werk te krijgen.' (Washington dispatch)
november 1930
'Ik zie geen reden waarom 1931 niet een buitengewoon goed jaar zou kunnen worden.' (Alfred Sloan jr. General Motors)
9 juni 1931
'De Depressie is voorbij!' (dr. Julius Klein, onderminister van Handel).
quote:
dat eerste is niet waar, en dat laatste gaat niet gebeuren. Reken maar eens uit wat een halve leverage betekent voor winsten van ING.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
Neenee! Ik ben nog steeds long in cash, that's it.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De pensioenfondsen bedoel je? Of zat je nog steeds short op 200? Of bedoel je met verliezen dat je niet ingestapt bent? Dat is geen verliezen, dat is een keuze.
Wat bedoel je dat ze historisch niet erg laag staan? Aegon en ING hebben in 2001 allebei boven de 50 euro gestaan. Inclusief inflatie staan de koersen nu op 5% daarvan. Dat noem ik laag.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat eerste is niet waar, en dat laatste gaat niet gebeuren. Reken maar eens uit wat een halve leverage betekent voor winsten van ING.
Ja, dat kan bijna niet anders dan dat die structureel hoger komt te liggen.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ben vooral nieuwsgierig wat er met de rente gaat gebeuren.
sorry, ik bedoelde dat ze een eigen vermogen van 5x de koers hebben.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat bedoel je dat ze historisch niet erg laag staan? Aegon en ING hebben in 2001 allebei boven de 50 euro gestaan. Inclusief inflatie staan de koersen nu op 5% daarvan. Dat noem ik laag.
Verder klopt het natuurlijk wel dat door de nieuwe boekhoudregels de winsten zoals ze geweest zijn niet meer terug zullen komen. Maar dan nog: voor een aandeel van 5 euro is een winst van 50 cent prima. Dat moet toch wel mogelijk zijn als de situatie weer genormaliseerd is?
ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Simpelweg omdat niemand er belang bij heeft.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:
[..].
Mede dat maakt mij kopschuw om te kopen voordat er echt lage niveaus worden bereikt.
Dat de leverage verlaagd wordt is hetgeen ik bedoel met boekhoudregels. De oude tijd komt nooit meer terug, dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
sorry, ik bedoelde dat ze een eigen vermogen van 5x de koers hebben.
UPC heeft ooit rond de 80 gehangen, over KPN Quest zullen we het maar niet hebben
Er zijn overigens geen nieuwe boekhoudregels. Leverage is de basis van alle banken. Als die onlaag gaat, gaat de winst exponentieel omlaag. Neemt niet weg dat ze niet te duur zijn als ze overleven, maar de oude tijd komt nooit meer terug Dat bedoel ik. Of ze te duur of te goedkoop zijn? Geen idee.
Ik ook. De grote centrale banken laten de rente bijna naar 0 lopen. Toen Japan lange tijd de rente zo laag liet onstond de Yen carry trade waardoor de creditbubble extra werd opgeblazen. Nu is de situatie anders omdat behalve Japan iedereen "goedkoop" geld heeft. Dat zal zijn effecten hebben op de Yen carry trade voor zover die er nog is. Ook denk ik dat protectionisme via devaluatie in alle hevigheid kan losbarsten. Dat centrale banken dus blijven doorgaan met het oppompen van de geldgroei.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ben vooral nieuwsgierig wat er met de rente gaat gebeuren.
S&P gaat nog wel naar de 500 toe op zijn minst; alleen de vraag is wanneer. Dat kan best een paar jaar duren.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:11 schreef SeLang het volgende:
Dat was blinde paniek vandaag.
Ik ben benieuwd naar de definitieve omzetten, maar ik vermoed dat die vrij spectaculair waren.
Op de huidige niveaus is er eigenlijk al nauwelijks meer opwaards potentieel zonder opnieuw in bubble territorium te komen. Een surrealistische gewaarwording, zo tijdens de grootste crisis sinds The Great Depression....
[ afbeelding ]
Het idee van Buy&Hold is dat je laag koopt met een veiligheidsmarge. Op individuele stocks zegt dat weinig maar op trackers kun je dat historisch vergelijken. Zolang jouw index niet onder die marge komt, hoef je ook geen spijt te hebben. Als je nu koopt hoop je weer op een bubble vorming. Aangezien jij aandelen selectief koopt gaat die theorie voor jouw niet op en kun je praktisch gezien altijd spijt hebben van je aankopen.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wat nu als de AEX 200 nooit in onze levenstijd meer terugkomt. Heb je dan geen spijt dat je niet ingestapt bent? Wat wil je dan? Een AEX van 100? Volgens het principe van de efficiente markt maakt het niet uit wanneer je instapt.
De parallelen met de 1929-1932 crisis zijn sowieso frappant. Even erg in het kort en gesimplificeerd:quote:Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even deze erbij, geeft vast een leuke ondersteuning van de tekst
0,75%quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot 21:15 uur
23-03-2009 21:21:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 0 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 1,67 punten (0,75)%.
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,64 (4,00%) Arcelor Mittal 15,05 (2,24%) ASML Holding 13,16 (1,39%) ING Groep 5,24 (3,15%) Kon. Olie 17,36 (0,17%) Philips 12,07 (0,84%) Unilever 14,07 (0,93%) Bron: Wallstreetweb.nl
Dan koop je toch gewoon geen aandelen? Het is graag of niet. Dan zet je het geld maar op een spaarrekening als je aandelen niet laag genoeg vindt. Prima toch?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wat nu als de AEX 200 nooit in onze levenstijd meer terugkomt. Heb je dan geen spijt dat je niet ingestapt bent? Wat wil je dan? Een AEX van 100? Volgens het principe van de efficiente markt maakt het niet uit wanneer je instapt. En als je al een daling van 60% hebt kunnen vermijden, dan heb je LT toch altijd wel je winst? Het wordt geen jaren 20 scenario omdat het niet de jaren 20 zijn. Toen waren de economische inzichten veel minder, greep de overheid niet in en lagen er tenslotte mensen in het vuil op straat. Verwacht je echt dat het zover komt?
Als ik naar de supermarkt of naar de stad ga, zie ik mensen kopen als nooit tevoren. Sommige sectoren, zoals de autoindustrie en de huizenmarkt kunnen nog wel wat klappen krijgen, maar goed, daarvoor hebben we dan ook 60% van de AEX ingeleverd. En 75% gezien vanaf 2000. Is dat dan niet genoeg?
No, no this time it's differentquote:Op maandag 23 maart 2009 21:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
De parallelen met de 1929-1932 crisis zijn sowieso frappant. Even erg in het kort en gesimplificeerd:
In 1929 startte het met het knappen van een bubble (in dit geval aandelen), als gevolg daarvan een bankencrisis omdat mensen massaal met geleend geld hadden gekocht, daardoor een verslechtering van de reele econonomie, toen nog een bankencrisis, en de laatste golf naar beneden ten gevolge van een vlucht uit de dollar, omdat die niet meer werd vertrouwd vanwege al het geld bijdrukken voor stimuleringsplannen (in die tijd had men officieel nog een goudstandaard en buitenlandse beleggers gingen massaal hun dollars inwisselen tegen goud, dus Fort Knox raakte in een rap tempo leeg).
Deja vu?![]()
Het rendement op sparen, inclusief belastingen en inflatie, is nihil. En Selang heeft altijd gezegd dat LT het rendement op aandelen (inclusief dividend) 8% is. Als je dan in 2000 bent ingestapt zal het lang duren voordat je dat rendement terugziet. Maar als je nu instapt moet dat op een termijn van 10 jaar toch gemakkelijk te halen zijn?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon geen aandelen? Het is graag of niet. Dan zet je het geld maar op een spaarrekening als je aandelen niet laag genoeg vindt. Prima toch?
Op zeer lange termijn zit je altijd wel goed, ook op het huidige niveau. Maar zelfs over een periode van 10 jaar is er op de huidige waardering een substantieel risico op een substantieel verlies (zie plaatje).quote:Op maandag 23 maart 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het rendement op sparen, inclusief belastingen en inflatie, is nihil. En Selang heeft altijd gezegd dat LT het rendement op aandelen (inclusief dividend) 8% is. Als je dan in 2000 bent ingestapt zal het lang duren voordat je dat rendement terugziet. Maar als je nu instapt moet dat op een termijn van 10 jaar toch gemakkelijk te halen zijn?
En van Januari tot een week of 2 geleden riep iedereen dat het in April flink zou gaan klappen.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef edwinh het volgende:
Gaat weer helemaal nergens over. En dat alles om een plan wat er in feite enkele maanden geleden ook al lag. Nee dit wordt gewoon gebruikt om een flinke BMR te zetten denk ik, Mei maand Doom maand
vind je? Als ik op aandelen zoals Unilever een dividendrendement van bijna 6% behaal, dan is het verschil met 8% aandelenrendement toch erg klein. Daarnaast houden ze winst in, en ik geloof niet echt dat ze nou te maken gaan hebben met extreme winstval (sterker nog, hooguit komt er een shake out van van concurrenten). Alles wat vrij stabiele kasstromen heeft en een dividendrendement van tegen de 6% vind ik toch aardig aantrekkelijk geworden. Ze zullen niet de extreme koerswinsten opleveren, maar is toch wel een alternatief voor sparen, lijikt me.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op zeer lange termijn zit je altijd wel goed, ook op het huidige niveau. Maar zelfs over een periode van 10 jaar is er op de huidige waardering een substantieel risico op een substantieel verlies (zie plaatje).
Daar komt nog bij dat er imo geen enkele haast is om in te stappen omdat we monenteel nauwelijks onder 'fair value' staan. Aandelen zijn helemaal niet zo goedkoop, dus waarom die haast? Zelfs als we een middenlange termijn bodem hebben gezet verwacht ik nog steeds een beter instappunt ergens in de komende jaren. Tot die tijd genieten we van deflatie en rente.
[ afbeelding ]
waar zie je dat trouwens?quote:Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:
HAHA! Dalende omzetten !
Zo'n koerssprong op dalende omzetten....
vandaag < vrijdag < donderdag < woensdag
Hoog niveau, maar wel dalend.
Dus toch een suckerrally?
Als ik long was dan zou ik me nu zorgen maken.
quote:
Nee hoor, Faber ging uit van een rally tot eind april. Daarna een aardige selloff, en nog ergens dit jaar moet de complete afstort plaatsvinden.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En van Januari tot een week of 2 geleden riep iedereen dat het in April flink zou gaan klappen.
Het blijft koffiedik kijken.
Blijft opvallend hoe conservatief Europa is in deze rally. Volgens mij zien ze de final selloff al aan de horizon terwijl de yanks gewoon doorfeesten.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa (FTSE, DAX) hoogstens 1,5% erbij nav deze rally... schiet niet echt op.
Dat valt inderdaad meer mensen op. Net of ze in Europa met de handrem werkenquote:Op maandag 23 maart 2009 22:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Blijft opvallend hoe conservatief Europa is in deze rally. Volgens mij zien ze de final selloff al aan de horizon terwijl de yanks gewoon doorfeesten.
Aegon kan makkelijk naar de 5 euro toe, voordat het naar 1 euro gaat. Maar om nu nog in te stappen in financials is uiterst onverstandig, simpelweg omdat het al enorm gestegen is.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was me het avondje wel weer. Ben benieuwd in hoeverre de AEX morgen bereid is om mee te gaan in deze rally. En sja die stijging in financiele aandelen, ik heb er domweg de guts niet voor om daar in mee te stappen terwijl ik wel alle sprinters pak die mogelijk zijn, hehe. Ben overigens ook wel benieuwd naar de volumes van afgelopen week en vandaag.
Hier bijvoorbeeld: http://stockcharts.com/charts/gallery.html?$SPXquote:
Uitgaande van de lagere futures voor de S&P zal de AEX op ongeveer 226 openen. 227 wordt gezien als een weerstand dus dat kan nog interessant worden.quote:
...en voor de TA- en Elliot Wave huilies: 23,8% is een Fibonacci niveauquote:Op maandag 23 maart 2009 22:58 schreef pberends het volgende:
Deze bearmarktrally is al 24% sterk vanaf de 666 S&P low,
Ja, wat is dat voor bullshit. Fibonacci is toch een leer dat met getallen uit de natuur werkt ofzo? Tering jantje.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
...en voor de TA- en Elliot Wave huilies: 23,8% is een Fibonacci niveau
Ah, the famous Faber-quote.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:
Het is wel interessant om te zien hoe alle financials keer op keer explosief stijgen bij enig goed nieuws. Ik weet in ieder geval op welke paarden ik ga wedden bij de volgende keer dat iemand roept "Financials can double before they go to zero''.
Om precies te zijn sqrt(5)-1 = 1,2360679....quote:Op maandag 23 maart 2009 23:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, wat is dat voor bullshit. Fibonacci is toch een leer dat met getallen uit de natuur werkt ofzo? Tering jantje.
Om correct te zijn is het een stijging van 23,5%.
Dax shorten is technisch gezien interessanter misschien.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:03 schreef BlaZ het volgende:
hmm mischien morgen dan maar eens shorten op DJ.
Ja, maar dan moet je niet instappen net voor ze naar zero gaan he.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:
Het is wel interessant om te zien hoe alle financials keer op keer explosief stijgen bij enig goed nieuws. Ik weet in ieder geval op welke paarden ik ga wedden bij de volgende keer dat iemand roept "Financials can double before they go to zero''.
Alsof er sinds het uitbreken van de crisis nog niet constant gespeculeerd wordt op alle financiële marktenquote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef pberends het volgende:
Morgen een inflatiedagje. Misschien breekt er wel speculatie uit of de Fed de rentes laag kan houden.
Een straddle met een kleine spread en een korte tijdswaarde vlak na een explosieve koersbeweging was tot voor kort leuk om mee te spelen. Als je longterm straddle's gaat kopen kun je beter heel veel verschillende financials kopen zodat je bespaart op je premie denk ik dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:
Wat m.i. wel een constructie is die rendeert is een straddle op een financial met een grote spread. Dus je koopt een langlopende put ING @ 3 euro en een call ING @ 6 euro. Of ING gaat failliet, en je cashed op de put, of het gaat niet failliet en je cashed op de call. Want een tussenkoers is heel onwaarschijnlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-03-2009 01:46:29 (Even spoiler geplaatst vanwege verstoorde layout.) ]The End Times are wild
Hoe kan je dat ongeveer bepalen dan?? Gewoon om 8 uur kijken hoe hoog die futures AEX staan en dat is ongeveer hoe hoog hij zal openen?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:06 schreef veekeend het volgende:
[..]
OM 8 uur futures bekijken en je weet het ongeveer
Min of meer. Als je, zoals ik, geen toegang hebt tot de AEX futs, kun je ook wachten tot 8:45. Dan geven ze op BNR aan hoe de AEX wss opent.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:31 schreef edikt het volgende:
[..]
Hoe kan je dat ongeveer bepalen dan?? Gewoon om 8 uur kijken hoe hoog die futures AEX staan en dat is ongeveer hoe hoog hij zal openen?
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Overzicht van reeksen en kwaliteitstopics
Dat vormt over het algemaal een behoorlijk accurate indicatie ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:31 schreef edikt het volgende:
[..]
Hoe kan je dat ongeveer bepalen dan?? Gewoon om 8 uur kijken hoe hoog die futures AEX staan en dat is ongeveer hoe hoog hij zal openen?
Thanx, de snelle reeksen staan er idd niet in omdat ik die niet ga bijhouden (veel te snelquote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:11 schreef RvLaak het volgende:
![]()
![]()
![]()
Er mooi lijstje... Maar hoort het huizen topic er niet in?
223 a 224 ongeveer wordt de opening!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:18 schreef veekeend het volgende:
[..]
Dat vormt over het algemaal een behoorlijk accurate indicatie ja.
Maar we gaan hoger openen, zoals het er nu naar uit ziet.
Zo snel gaat die reeks nou ook nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Thanx, de snelle reeksen staan er idd niet in omdat ik die niet ga bijhouden (veel te snel). Als 't goed is blijven die wel bovenin hangen en heb je die lijst niet nodig om ze op te zoeken
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |