Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )quote:Op maandag 23 maart 2009 09:25 schreef LXIV het volgende:
Toch onvoorstelbaar wat voor een rebound ING en AEGON maken. Had op 6,20 verkocht en op 5 weer gekocht (wat natuurlijk veel te vroeg was). Maar zoals het er nu uitziet kan ik wellicht eind deze week weer op 6 verkopen. En dan toch stijfkoppig weer op 5 gaan instappen wanneer er een tijdelijke correctie komt.
Qua kapitaal blijft het allemaal gelijk, maar het aandelenbezit blijft maar groeien. En als ik 10K van al mijn favoriete fondsen heb verzameld, dan ga ik drie jaar lang op mijn handen zitten.
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )
Mja dat valt in sommige gevallen dus wel mee. Meeste van deze aandelen zijn al knetterhard afgestraft en heb het idee dat er vooral speculanten in deze soort aandelen zitten, ze varen immers een volledig eigen koers totaal niet rekening houden met de rest van de beurs omdat hun weging tot nouwelijks iets voorstelt.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
AEX fors hoger na reddingsplan VS; ING en Aegon grote winnaarsquote:Op maandag 23 maart 2009 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Ik log net in op Binck en verbaas me over de plotselinge stijging.
218, waarom!? Het was toch tijd voor een correctie op WS?
Oh, en ING kan ik niet serieus nemen. + 110% in twee weken, voor een bedrijf waar niemand vertrouwen in had. Nu nog niet, lijkt me.
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?quote:MARKET COMMENT: AEX +2,3%, 'buy the rumours, sell the news'
23-03-2009 10:31:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van maandagochtend verder op omdat de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner vroeg in de middag met de details naar buiten zal treden omtrent de isolatie van giftige leningen, aldus handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Dit vooruitzicht zette de Amerikaanse futures maandag al hoger. "Het is alleen de vraag of het huidige niveau van de AEX houdt. Het lijkt er een beetje op dat we in een markt zijn terechtgekomen waarin belegger redeneert: 'buy de rumours, sell the news'", aldus Leloux. Mocht de AEX echter toch kans zien door 220 puntengrens, de 'low' van november 2008, heen te breken, zegt de handelaar, dan is er vanaf dat moment nog ruimte om een stijging van 10% door te maken. De omzetten zijn goed. Geithner liet in de Wall Street Journal weten dat hij de private sector nodig heeft om zijn plan uit te voeren. Het zou in totaal gaan om $1.000 miljard. De AEX gaat maandag om circa 10.30 uur 2,3% omhoog naar 217,64 punten. (ANS)
Wanneer vindt deze correctie plaats?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
13:45quote:Op maandag 23 maart 2009 10:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?
KBC is ten opzichte van het dieptepunt al wat meer gestegen dan ING. +161% tegen +117%.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens mag gezegd worden over de financiele aandelen in West Europa dat ING / SNS reaal / AEGON toch echt wel de top zijn qua stijgers. En als je markt capitaal boven de 1 biljoen zet ( de grote banken ) heb je op
1. ING 14%
2. KBC groep 12.23%
3. Aegon 11%
4. Old Mutual PLC 8%
5. Swiss Re-R 8%
Wel opvallend dus dat van alle financiele aandelen in West Europa, ING en Aegon het voortouw nemen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |