abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 18:39:02 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67332333
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:19 schreef veekeend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Let op de omcrikelde stukken....
En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2009 @ 18:48:46 #202
40566 Ericr
Livewrong
pi_67332578
Weet niet hoe Bloomberg aan een RSI van 95 komt voor de AEX maar op Finance Yahoo staan de fast en slow stoch beiden rond de 50. Zeker nog ruimte tot de 240 aangezien de 50 days moving average rond dat punt ligt en alle vorige stijgingen eerste de 50 days moving average passeerden om bij een RSI van rond de 80 weer in elkaar te knallen.
pi_67332623
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachen
So true

TA, je moet er van houden of niet (ik hecht er persoonlijk niet heel veel waarde aan, ben meer van de fundamentals)... Maar dit plaatje laat dus in feite zien dat we aan de bovenkant van de wig zitten...

@ fiveH... tja, ik denk persoonlijk dat we overbought aan het raken zijn... Maar hoe vaak hebben we het allemaal niet misgehad de afgelopen 6 maanden?
pi_67332665
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:48 schreef Ericr het volgende:
Weet niet hoe Bloomberg aan een RSI van 95 komt voor de AEX maar op Finance Yahoo staan de fast en slow stoch beiden rond de 50. Zeker nog ruimte tot de 240 aangezien de 50 days moving average rond dat punt ligt en alle vorige stijgingen eerste de 50 days moving average passeerden om bij een RSI van rond de 80 weer in elkaar te knallen.
Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....
pi_67332820
quote:
EUROPA VANDAAG: Europese beurzen sluiten hoger

23-03-2009 18:49:00

AMSTERDAM (Dow Jones)-De Europese aandelenmarkten zijn maandag hoger gesloten. Beleggers reageerden verheugd op het plan van de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner om samen met de private sector de banken te verlossen van hun probleembezittingen. De financiele waarden wisten volop te profiteren.

De EuroStoxx 50 sloot maandag 3,61% hoger op 1.829,34. De DAX-30 steeg 2,65% tot 4.176,37, de CAC-40 sloot 2,81% hoger op 2.869,57 en de FTSE-100 won 2,86% op 3.952,81.

Met de winst van maandag meegerekend won de FTSE in de afgelopen twee weken 8,8%, de DAX pakte 11% en de CAC dikte 8,2% aan.

Financiele waarden beleefden maandag een uitstekende dag en profiteerden volop van het positieve sentiment. ING won 17,4%, Unicredito Italiano sloot 14,3% hoger en BNP Paribas eindigde 9,0% in de plus.

"De banksector is waarschijnlijk de enige echte globale sector", zei Heino Ruland van Ruland Research. "Als we de grootste kredietmarkt van de wereld redden, dan zal de markt geloven dat er ook actie wordt ondernomen in andere sectoren."

Ruland verwacht verder dat de rally in de banksector zijn einde nadert, daarbij wijst hij op de twijfel omtrent de winstgevendheid van de nieuwe business modellen in de nabije toekomst.

"Er is ook een risico dat het plan van Geithner de afschrijvingen in de financiele sector versnelt, alsmede de kapitaalverhogingen"
, zegt Jon Peace, analist bij Nomura. Daarbij doelt hij op Barclays, UBS en Deutsche Bank.

Buiten de financiele sector profiteerden metaalbedrijven. Rio Tinto wist 13% te winnen en ook Lormin sloot 11,9% hoger.

Daimler sloot 1,4% in de plus nadat de producent van Mercedes-Benz in het weekeinde een plan lanceerde waarbij het speciale aandelen uitgeeft die worden verkocht aan Aabar Investments uit Abu Dhabi. De prijs bedraagt in totaal EUR1,95 miljard.

Analisten van Goldman Sachs zeiden zonder Daimler specifiek te noemen dat het nu het beste moment sinds 10 jaar is om aandelen van Europese autofabrikanten te kopen.

Verder werd bekend dat Air France-KLM geinteresseerd is in het overnemen van het belang van de Tsjechische staat in Czech Airlines. De Tsjechische overheid is momenteel bezig het belang van 91,5% in Czech Airlines te privatiseren. De verkoop moet naar verwachting $270 miljoen opleveren.

Op macro-economisch gebied ontving de markt een meevallend Amerikaans cijfer over de verkoop van bestaande huizen. In de eurozone bleek op macro-economisch gebied dat het tekort op de handelsbalans in januari fors is verdiept in vergelijking met de voorgaande maand door een sterke afname van de exporten. Het tekort kwam uit op EUR10,5 miljard, een aanzienlijke verslechtering ten opzichte van het tekort van EUR1,7 miljard dat in december werd gemeten.

Omstreeks 18.45 uur noteren de indices op Wall Street hoger.
Deze rally in financials kan snel gaan eindigen. Verkopen!
pi_67332866
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Hey veekeend!

Denk je voor een paar centen TS220 aan te schaffen (weinig te verliezen, veel te winnen, gekocht @ 218,7), schieten ze van schrik bij ABN in storing

Geen handel meer mogelijk.....stoploss
Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?
  maandag 23 maart 2009 @ 18:57:56 #207
40566 Ericr
Livewrong
pi_67332904
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:51 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....
Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.
pi_67332909
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit +3,9% na plan Geithner
23-03-2009 18:01:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met winst gesloten met name door het geconcretiseerde plan van de Amerikaanse minister van financien Timohy Geithner om de banken van hun giftige leningen af te helpen. De beter dan verwachte verkopen van nieuwe huizen in de VS over februari gaven de koersen nog een extra zet omhoog.

De AEX-index sloot maandag 3,9% hoger op 220,90 punten, de Midkap won 2,0% op 293,42 punten en de Smallcap eindigde 3,9% hoger op 305,28 punten.

Wall Street noteerde rond het slot van de handel in Amsterdam flink in de plus. De Dow Jones Industral Average noteerde rond 17.35 uur 4,3% hoger.

Handelaar Cees Smit van Today's Beheer is gematigd optimistisch over het plan van Geithner om een fonds op te richten dat de giftige leningen van financiele instellingen overneemt. "De vraag is natuurlijk wel of institutionele partijen en hedgefunds die uitgenodigd zijn om deel te nemen in dat fonds over voldoende financiele middelen beschikken om deel te nemen, maar Geithner zal er ongetwijfeld onderzoek naar hebben laten doen", aldus Smit, die vraagtekens plaatst bij de kansen van de dollar om kracht te tonen ten opzichte van de euro in het licht van het Geithner-concept.

Smit schrijft een deel van de winst toe aan de beter dan verwachte verkopen van bestaande huizen in de VS over februari. "Die hielpen maandag mee. Toch is het de vraag of deze beweging doorzet. We hebben al eerder de AEX naar 220 punten zien oplopen en vervolgens onder de 200 punten zien klappen. Maar het is afwachten hoe Wall Street zich maandag houdt. Op de korte termijn liggen de risico's aan de onderkant", aldus Smit.

De macro-economische agenda bevat voor dinsdag geen prominente punten op de agenda.

Het waren uiteraard de financiele waarden die een flink stijging lieten zien. Aegon won 19,2% en ING 17,4%. Een van de twee fondsen die niet meededen was Ahold met een verlies van 1,4%. Het fonds heeft zich tijdens de neergang op de beurzen relatief goed gehouden. Zelfs Wolters Kluwer, normaal gesproken op dagen als deze een spelbrekertje, won meer dan 3%. DSM zakte 0,3%.

De omzetten waren maandag aanzienlijk en veel beter dan de afgelopen handelsdagen het geval was.

Staatsobligaties sloten maandag hoger.

De euro noteerde maandag rond 18.00 uur $1,355 tegen $1,372 maandag rond 8.30 uur.
pi_67333003
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?
Gratis
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67333081
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gratis
Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67333106
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.
Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.

Ik zie nog geen indicatoren dat de economie uit het dal aan het kruipen is (hooguit de vrije val neemt wat af), dus waarom zou de beurs een stijgingpotentieel tot 250 hebben? Definieer middellange termijn?
pi_67333288
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.
Mja, de financieringsniveaus zijn toch net even anders. Stoploss betekent dit wel een verschil natuurlijk. en, hoewel handelen met emoties niet handig is, ING verdient aan (direct althans) mij geen euro.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:09:41 #213
40566 Ericr
Livewrong
pi_67333318
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef veekeend het volgende:

[..]

Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.

Ik zie nog geen indicatoren dat de economie uit het dal aan het kruipen is (hooguit de vrije val neemt wat af), dus waarom zou de beurs een stijgingpotentieel tot 250 hebben? Definieer middellange termijn?
Hooguit technisch herstel misschien maar er zijn wel wat indicatoren die in ieder geval niet meer verder verzwakken. Of dat genoeg is om de trend te draaien valt af te wachten maar beurzen kunnen op basis van hoop nog wel een stukje omhoog.

Als de indicatoren de komende weken weer tegenvallen staan we zo weer onder de 200.

Middenlange termijn zie ik als 4 tot 8 weken in dit geval.
pi_67333534
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67333573
Net lijstje
pi_67333663
quote:
Tof! Bijna al SeLang zijn onderzoekjes zitten er tussen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67333693
Thanx
pi_67333822
Heb ff een vraagje over die Sprinters, als ik het goed heb betaal je rente over het 'geleende' gedeelte. Ik heb gelezen dat dit 2% is, is dat per dag?
pi_67335002
pff al 5% voor de Dow erbij gaat hard nou
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67335662
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:03 schreef pberends het volgende:
S&P explodeert, daar gaan m'n shorts .
hemel hemel bijna 6% erbij :S
pi_67335721
ik ben toch benieuwd, ik denk dat mijn volgende puts allemaal naar aex juni 200 gaan, mei vind ik eigenlijk wat te vroeg, maar je weet maar nooit heb ze nu toch al
  maandag 23 maart 2009 @ 20:23:01 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67335923
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Sorry maar waarom zou je nu nog long gaan op financials ?
Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
The End Times are wild
pi_67336019
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
Maar op korte termijn is het misschien toch wat risky omdat ze erg snel omhoog gaan.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:39 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67336084
Ja, ik denk er ook aan om als ING op 6,5 staat of AEG op 4 een deel te verkopen. Dat heb ik vorige keer ook gedaan en dat pakte gunstig uit. Maar fundamenteel zijn ze echt niet duur hoor. Nog steeds niet.
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 20:28:34 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67336174
Blinde paniek daar op Wallstreet
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2009 @ 20:34:17 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67336394
Toch bizar allemaal. Het lijkt wel of het gratis geld voor het opscheppen ligt. Toch moeten er ook mensen verliezen.
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 20:38:33 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67336567
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:
Toch bizar allemaal. Het lijkt wel of het gratis geld voor het opscheppen ligt. Toch moeten er ook mensen verliezen.
Ja, en ik weet wel wie!
Mijn reisverslagen
pi_67336671
Echt bizar idd!
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2009 @ 20:41:39 #230
4530 crew  Crazy Harry
pi_67336696
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:10 schreef pberends het volgende:

September 1929
'Er is geen enkele reden tot zorg. Het hoge welvaartsniveau zal gehandhaafd blijven.' (Andrew Mellon, minister van Financiën).

14 oktober 1929
'Minister Lamont en andere officials van het ministerie van Handel ontkenden geruchten dat we op de rand staan van een ernstige depressie in het zakenleven en de industriële activiteiten. Dat zou een foutieve interpretatie zijn van een verslag van de industriële- en kapitaalcondities, zoals dat eerder vandaag werd gepresenteerd door het Federal Reserve Board.' (New York Times)

5 december 1929
'De overheid verkeert in een prima conditie.' (Andrew Mellon, minister van Financiën)

28 december 1929
'Robert Lamont, de minister van Handel, concludeerde vandaag dat de voortgaande drukke handel in de VS in de maand december, een indicatie is dat de Amerikaanse industrie het punt heeft bereikt waarop een dieptepunt op de aandelenbeurzen niet noodzakelijk leidt tot een nationale depressie.' (Associated Press)

13 januari 1930
'Minister Lamont verklaarde vandaag dat uit cijfers van het ministerie van Handel blijkt dat de toestand van het zakenleven reden geeft tot tevredenheid.' (Nieuwsbericht)

21 januari 1930
'President Hoover ziet onmiskenbare tekenen dat het zakenleven en de industrie een omslagpunt hebben bereikt van de tijdelijke periode van nood, die ontstond door deflatie op de financiële markten. De president zei dat uit de cijfers die het kabinet heeft, blijkt dat het met de werkgelegenheid weer de goede kant op zal gaan.' (Nieuwsverklaring uit Washington. Opmerking: slechts enkele jaren later zou de werkeloosheid een niveau van 25% bereiken.)

24 januari 1930
'Volgens de president is de handel zich kompleet aan het herstellen. Uit cijfers blijkt dat de industrie op eigen kracht weer aan het aantrekken is. Er is geen stimulanspakket nodig! De verwachting is dat in de lente op alle lijnen weer een herstel te zien zal zijn.' (New York Herald Tribune)

8 maart 1930
'President Hoover voorspelde vandaag dat de ergste gevolgen van de beurscrash voor de werkgelegenheid over 60 dagen voorbij zullen zijn.' (Washington Dispatch)

1 mei 1930
'Hoewel de crash pas zes maanden geleden plaatsvond, ben ik er van overtuigd dat we het ergste gehad hebben, en door onze gezamelijke inspanning weer snel zullen herstellen. Er is één ding dat voor de toekomst absoluut zeker is, en dat is dat de mogelijkheden, intelligentie en het karakter van de mensen van de VS zullen leiden tot voorspoed.' (president Hoover)

29 juni 1930
'Het ergste is nu voorbij, zonder enige twijfel.' (minister van Arbeid, James Davis).

29 augustus 1930
'De Amerikaanse werknemer kan de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien.' (James Davis, minister van Arbeid)

12 september 1930
'We hebben de bodem bereikt en gaan nu weer omhoog.' (minister van Arbeid James Davis)

16 oktober 1930
'Als ik naar de toekomst kijk dan zie ik dat de ontwikkeling van de wetenschap zal zorgen voor banen voor onze arbeiders. De wetenschap zal de huidige werkeloosheid oplossen.' (Charles M.Schwab)

21 oktober 1930
'President Hoover heeft kolonel Arthur Woods opdracht gegeven om deze winter 2,5 miljoen mensen weer aan het werk te krijgen.' (Washington dispatch)

november 1930
'Ik zie geen reden waarom 1931 niet een buitengewoon goed jaar zou kunnen worden.' (Alfred Sloan jr. General Motors)

9 juni 1931
'De Depressie is voorbij!' (dr. Julius Klein, onderminister van Handel)

.

Even deze erbij, geeft vast een leuke ondersteuning van de tekst
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 23 maart 2009 @ 20:47:04 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67336888
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, en ik weet wel wie!

De pensioenfondsen bedoel je? Of zat je nog steeds short op 200? Of bedoel je met verliezen dat je niet ingestapt bent? Dat is geen verliezen, dat is een keuze.
The End Times are wild
pi_67337111
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

dat eerste is niet waar, en dat laatste gaat niet gebeuren. Reken maar eens uit wat een halve leverage betekent voor winsten van ING.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:54:19 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67337183
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De pensioenfondsen bedoel je? Of zat je nog steeds short op 200? Of bedoel je met verliezen dat je niet ingestapt bent? Dat is geen verliezen, dat is een keuze.
Neenee! Ik ben nog steeds long in cash, that's it.
Maar degenen die gaan verliezen dat zijn jij en ik, als burgers die fors meer belasting gaan betalen als dit allemaal voorbij is.
Mijn reisverslagen
pi_67337236
ik ben vooral nieuwsgierig wat er met de rente gaat gebeuren.
pi_67337302
als ze iets doen in de US of A, dan doen ze het goed: natuurlijk sluiten we op een day high
  maandag 23 maart 2009 @ 20:57:22 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67337304
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat eerste is niet waar, en dat laatste gaat niet gebeuren. Reken maar eens uit wat een halve leverage betekent voor winsten van ING.
Wat bedoel je dat ze historisch niet erg laag staan? Aegon en ING hebben in 2001 allebei boven de 50 euro gestaan. Inclusief inflatie staan de koersen nu op 5% daarvan. Dat noem ik laag.

Verder klopt het natuurlijk wel dat door de nieuwe boekhoudregels de winsten zoals ze geweest zijn niet meer terug zullen komen. Maar dan nog: voor een aandeel van 5 euro is een winst van 50 cent prima. Dat moet toch wel mogelijk zijn als de situatie weer genormaliseerd is?
The End Times are wild
pi_67337389
wtf 500p voor de dow!
  maandag 23 maart 2009 @ 21:01:58 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67337464
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, dat kan bijna niet anders dan dat die structureel hoger komt te liggen.
Belangrijke negatieve invloed voor de aandelenmarkt in de toekomst, btw.
Mede dat maakt mij kopschuw om te kopen voordat er echt lage niveaus worden bereikt.
Mijn reisverslagen
pi_67337493
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat bedoel je dat ze historisch niet erg laag staan? Aegon en ING hebben in 2001 allebei boven de 50 euro gestaan. Inclusief inflatie staan de koersen nu op 5% daarvan. Dat noem ik laag.

Verder klopt het natuurlijk wel dat door de nieuwe boekhoudregels de winsten zoals ze geweest zijn niet meer terug zullen komen. Maar dan nog: voor een aandeel van 5 euro is een winst van 50 cent prima. Dat moet toch wel mogelijk zijn als de situatie weer genormaliseerd is?
sorry, ik bedoelde dat ze een eigen vermogen van 5x de koers hebben.

UPC heeft ooit rond de 80 gehangen, over KPN Quest zullen we het maar niet hebben

Er zijn overigens geen nieuwe boekhoudregels. Leverage is de basis van alle banken. Als die onlaag gaat, gaat de winst exponentieel omlaag. Neemt niet weg dat ze niet te duur zijn als ze overleven, maar de oude tijd komt nooit meer terug Dat bedoel ik. Of ze te duur of te goedkoop zijn? Geen idee.
pi_67337517
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:

[..].
Mede dat maakt mij kopschuw om te kopen voordat er echt lage niveaus worden bereikt.
ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Simpelweg omdat niemand er belang bij heeft.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:05:38 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67337589
Maar wat nu als de AEX 200 nooit in onze levenstijd meer terugkomt. Heb je dan geen spijt dat je niet ingestapt bent? Wat wil je dan? Een AEX van 100? Volgens het principe van de efficiente markt maakt het niet uit wanneer je instapt. En als je al een daling van 60% hebt kunnen vermijden, dan heb je LT toch altijd wel je winst? Het wordt geen jaren 20 scenario omdat het niet de jaren 20 zijn. Toen waren de economische inzichten veel minder, greep de overheid niet in en lagen er tenslotte mensen in het vuil op straat. Verwacht je echt dat het zover komt?
Als ik naar de supermarkt of naar de stad ga, zie ik mensen kopen als nooit tevoren. Sommige sectoren, zoals de autoindustrie en de huizenmarkt kunnen nog wel wat klappen krijgen, maar goed, daarvoor hebben we dan ook 60% van de AEX ingeleverd. En 75% gezien vanaf 2000. Is dat dan niet genoeg?
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 21:06:46 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67337635
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

sorry, ik bedoelde dat ze een eigen vermogen van 5x de koers hebben.

UPC heeft ooit rond de 80 gehangen, over KPN Quest zullen we het maar niet hebben

Er zijn overigens geen nieuwe boekhoudregels. Leverage is de basis van alle banken. Als die onlaag gaat, gaat de winst exponentieel omlaag. Neemt niet weg dat ze niet te duur zijn als ze overleven, maar de oude tijd komt nooit meer terug Dat bedoel ik. Of ze te duur of te goedkoop zijn? Geen idee.
Dat de leverage verlaagd wordt is hetgeen ik bedoel met boekhoudregels. De oude tijd komt nooit meer terug, dat ben ik met je eens.
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 21:08:52 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67337710
En Selang: waarom stap je dan niet gestaffeld in? Dan had je toch al een mooie winst kunnen boeken. Om nu voor 25% van je vermogen in te stappen kan toch geen kwaad?
Bearish zijn is prima. Dat heeft je in ieder geval veel geld bespaard. Maar met enkel wachten wordt het ook niks. En als de AEX straks op 400 staat, wacht je dan nog steeds op de ultime crash naar 150?
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 21:09:12 #244
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67337720
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ook. De grote centrale banken laten de rente bijna naar 0 lopen. Toen Japan lange tijd de rente zo laag liet onstond de Yen carry trade waardoor de creditbubble extra werd opgeblazen. Nu is de situatie anders omdat behalve Japan iedereen "goedkoop" geld heeft. Dat zal zijn effecten hebben op de Yen carry trade voor zover die er nog is. Ook denk ik dat protectionisme via devaluatie in alle hevigheid kan losbarsten. Dat centrale banken dus blijven doorgaan met het oppompen van de geldgroei.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:11:00 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67337776
Dat was blinde paniek vandaag.
Ik ben benieuwd naar de definitieve omzetten, maar ik vermoed dat die vrij spectaculair waren.

Op de huidige niveaus is er eigenlijk al nauwelijks meer opwaards potentieel zonder opnieuw in bubble territorium te komen. Een surrealistische gewaarwording, zo tijdens de grootste crisis sinds The Great Depression....

Mijn reisverslagen
pi_67337886
Pfff, ik geef het op met shorten (dat is precies wat ze nu proberen).
pi_67337918
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:11 schreef SeLang het volgende:
Dat was blinde paniek vandaag.
Ik ben benieuwd naar de definitieve omzetten, maar ik vermoed dat die vrij spectaculair waren.

Op de huidige niveaus is er eigenlijk al nauwelijks meer opwaards potentieel zonder opnieuw in bubble territorium te komen. Een surrealistische gewaarwording, zo tijdens de grootste crisis sinds The Great Depression....

[ afbeelding ]
S&P gaat nog wel naar de 500 toe op zijn minst; alleen de vraag is wanneer. Dat kan best een paar jaar duren.
pi_67338042
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wat nu als de AEX 200 nooit in onze levenstijd meer terugkomt. Heb je dan geen spijt dat je niet ingestapt bent? Wat wil je dan? Een AEX van 100? Volgens het principe van de efficiente markt maakt het niet uit wanneer je instapt.
Het idee van Buy&Hold is dat je laag koopt met een veiligheidsmarge. Op individuele stocks zegt dat weinig maar op trackers kun je dat historisch vergelijken. Zolang jouw index niet onder die marge komt, hoef je ook geen spijt te hebben. Als je nu koopt hoop je weer op een bubble vorming. Aangezien jij aandelen selectief koopt gaat die theorie voor jouw niet op en kun je praktisch gezien altijd spijt hebben van je aankopen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 23 maart 2009 @ 21:21:02 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67338164
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Even deze erbij, geeft vast een leuke ondersteuning van de tekst
De parallelen met de 1929-1932 crisis zijn sowieso frappant. Even erg in het kort en gesimplificeerd:
In 1929 startte het met het knappen van een bubble (in dit geval aandelen), als gevolg daarvan een bankencrisis omdat mensen massaal met geleend geld hadden gekocht, daardoor een verslechtering van de reele econonomie, toen nog een bankencrisis, en de laatste golf naar beneden ten gevolge van een vlucht uit de dollar, omdat die niet meer werd vertrouwd vanwege al het geld bijdrukken voor stimuleringsplannen (in die tijd had men officieel nog een goudstandaard en buitenlandse beleggers gingen massaal hun dollars inwisselen tegen goud, dus Fort Knox raakte in een rap tempo leeg).

Deja vu?
Mijn reisverslagen
pi_67338233
quote:
AEX-fondsen op Wall Street, slot 21:15 uur
23-03-2009 21:21:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 0 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 1,67 punten (0,75)%.

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,64 (4,00%) Arcelor Mittal 15,05 (2,24%) ASML Holding 13,16 (1,39%) ING Groep 5,24 (3,15%) Kon. Olie 17,36 (0,17%) Philips 12,07 (0,84%) Unilever 14,07 (0,93%) Bron: Wallstreetweb.nl
0,75% !
pi_67338263
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wat nu als de AEX 200 nooit in onze levenstijd meer terugkomt. Heb je dan geen spijt dat je niet ingestapt bent? Wat wil je dan? Een AEX van 100? Volgens het principe van de efficiente markt maakt het niet uit wanneer je instapt. En als je al een daling van 60% hebt kunnen vermijden, dan heb je LT toch altijd wel je winst? Het wordt geen jaren 20 scenario omdat het niet de jaren 20 zijn. Toen waren de economische inzichten veel minder, greep de overheid niet in en lagen er tenslotte mensen in het vuil op straat. Verwacht je echt dat het zover komt?
Als ik naar de supermarkt of naar de stad ga, zie ik mensen kopen als nooit tevoren. Sommige sectoren, zoals de autoindustrie en de huizenmarkt kunnen nog wel wat klappen krijgen, maar goed, daarvoor hebben we dan ook 60% van de AEX ingeleverd. En 75% gezien vanaf 2000. Is dat dan niet genoeg?
Dan koop je toch gewoon geen aandelen? Het is graag of niet. Dan zet je het geld maar op een spaarrekening als je aandelen niet laag genoeg vindt. Prima toch?
  maandag 23 maart 2009 @ 21:24:43 #252
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67338285
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

De parallelen met de 1929-1932 crisis zijn sowieso frappant. Even erg in het kort en gesimplificeerd:
In 1929 startte het met het knappen van een bubble (in dit geval aandelen), als gevolg daarvan een bankencrisis omdat mensen massaal met geleend geld hadden gekocht, daardoor een verslechtering van de reele econonomie, toen nog een bankencrisis, en de laatste golf naar beneden ten gevolge van een vlucht uit de dollar, omdat die niet meer werd vertrouwd vanwege al het geld bijdrukken voor stimuleringsplannen (in die tijd had men officieel nog een goudstandaard en buitenlandse beleggers gingen massaal hun dollars inwisselen tegen goud, dus Fort Knox raakte in een rap tempo leeg).

Deja vu?
No, no this time it's different
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67338310
Gaat weer helemaal nergens over. En dat alles om een plan wat er in feite enkele maanden geleden ook al lag. Nee dit wordt gewoon gebruikt om een flinke BMR te zetten denk ik, Mei maand Doom maand
pi_67338397
Ik heb m'n favo-beursplaatje maar weer van stal gehaald: Update: Wall Street explodeert:-Wall-Street-explodeert.html
  maandag 23 maart 2009 @ 21:28:26 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67338427
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan koop je toch gewoon geen aandelen? Het is graag of niet. Dan zet je het geld maar op een spaarrekening als je aandelen niet laag genoeg vindt. Prima toch?
Het rendement op sparen, inclusief belastingen en inflatie, is nihil. En Selang heeft altijd gezegd dat LT het rendement op aandelen (inclusief dividend) 8% is. Als je dan in 2000 bent ingestapt zal het lang duren voordat je dat rendement terugziet. Maar als je nu instapt moet dat op een termijn van 10 jaar toch gemakkelijk te halen zijn?
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2009 @ 21:42:35 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67338934
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het rendement op sparen, inclusief belastingen en inflatie, is nihil. En Selang heeft altijd gezegd dat LT het rendement op aandelen (inclusief dividend) 8% is. Als je dan in 2000 bent ingestapt zal het lang duren voordat je dat rendement terugziet. Maar als je nu instapt moet dat op een termijn van 10 jaar toch gemakkelijk te halen zijn?
Op zeer lange termijn zit je altijd wel goed, ook op het huidige niveau. Maar zelfs over een periode van 10 jaar is er op de huidige waardering een substantieel risico op een substantieel verlies (zie plaatje).

Daar komt nog bij dat er imo geen enkele haast is om in te stappen omdat we monenteel nauwelijks onder 'fair value' staan. Aandelen zijn helemaal niet zo goedkoop, dus waarom die haast? Zelfs als we een middenlange termijn bodem hebben gezet verwacht ik nog steeds een beter instappunt ergens in de komende jaren. Tot die tijd genieten we van deflatie en rente.

Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2009 @ 21:43:39 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67338975
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef edwinh het volgende:
Gaat weer helemaal nergens over. En dat alles om een plan wat er in feite enkele maanden geleden ook al lag. Nee dit wordt gewoon gebruikt om een flinke BMR te zetten denk ik, Mei maand Doom maand
En van Januari tot een week of 2 geleden riep iedereen dat het in April flink zou gaan klappen.
Het blijft koffiedik kijken.
pi_67339364
GS @ 112 is echt hilarisch
  maandag 23 maart 2009 @ 22:00:34 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67339647
HAHA! Dalende omzetten !
Zo'n koerssprong op dalende omzetten....
vandaag < vrijdag < donderdag < woensdag
Hoog niveau, maar wel dalend.
Dus toch een suckerrally?
Als ik long was dan zou ik me nu zorgen maken.
Mijn reisverslagen
pi_67340266
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Op zeer lange termijn zit je altijd wel goed, ook op het huidige niveau. Maar zelfs over een periode van 10 jaar is er op de huidige waardering een substantieel risico op een substantieel verlies (zie plaatje).

Daar komt nog bij dat er imo geen enkele haast is om in te stappen omdat we monenteel nauwelijks onder 'fair value' staan. Aandelen zijn helemaal niet zo goedkoop, dus waarom die haast? Zelfs als we een middenlange termijn bodem hebben gezet verwacht ik nog steeds een beter instappunt ergens in de komende jaren. Tot die tijd genieten we van deflatie en rente.

[ afbeelding ]
vind je? Als ik op aandelen zoals Unilever een dividendrendement van bijna 6% behaal, dan is het verschil met 8% aandelenrendement toch erg klein. Daarnaast houden ze winst in, en ik geloof niet echt dat ze nou te maken gaan hebben met extreme winstval (sterker nog, hooguit komt er een shake out van van concurrenten). Alles wat vrij stabiele kasstromen heeft en een dividendrendement van tegen de 6% vind ik toch aardig aantrekkelijk geworden. Ze zullen niet de extreme koerswinsten opleveren, maar is toch wel een alternatief voor sparen, lijikt me.
pi_67340284
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:
HAHA! Dalende omzetten !
Zo'n koerssprong op dalende omzetten....
vandaag < vrijdag < donderdag < woensdag
Hoog niveau, maar wel dalend.
Dus toch een suckerrally?
Als ik long was dan zou ik me nu zorgen maken.
waar zie je dat trouwens?
pi_67340424
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:53 schreef ItaloDancer het volgende:
GS @ 112 is echt hilarisch
.
pi_67340653
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En van Januari tot een week of 2 geleden riep iedereen dat het in April flink zou gaan klappen.
Het blijft koffiedik kijken.
Nee hoor, Faber ging uit van een rally tot eind april. Daarna een aardige selloff, en nog ergens dit jaar moet de complete afstort plaatsvinden.

pi_67340684
Europa (FTSE, DAX) hoogstens 1,5% erbij nav deze rally... schiet niet echt op.
pi_67340784
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa (FTSE, DAX) hoogstens 1,5% erbij nav deze rally... schiet niet echt op.
Blijft opvallend hoe conservatief Europa is in deze rally. Volgens mij zien ze de final selloff al aan de horizon terwijl de yanks gewoon doorfeesten.
pi_67340810
Het was me het avondje wel weer. Ben benieuwd in hoeverre de AEX morgen bereid is om mee te gaan in deze rally. En sja die stijging in financiele aandelen, ik heb er domweg de guts niet voor om daar in mee te stappen terwijl ik wel alle sprinters pak die mogelijk zijn, hehe. Ben overigens ook wel benieuwd naar de volumes van afgelopen week en vandaag.
pi_67340868
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Blijft opvallend hoe conservatief Europa is in deze rally. Volgens mij zien ze de final selloff al aan de horizon terwijl de yanks gewoon doorfeesten.
Dat valt inderdaad meer mensen op. Net of ze in Europa met de handrem werken
pi_67340913
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was me het avondje wel weer. Ben benieuwd in hoeverre de AEX morgen bereid is om mee te gaan in deze rally. En sja die stijging in financiele aandelen, ik heb er domweg de guts niet voor om daar in mee te stappen terwijl ik wel alle sprinters pak die mogelijk zijn, hehe. Ben overigens ook wel benieuwd naar de volumes van afgelopen week en vandaag.
Aegon kan makkelijk naar de 5 euro toe, voordat het naar 1 euro gaat. Maar om nu nog in te stappen in financials is uiterst onverstandig, simpelweg omdat het al enorm gestegen is.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:33:57 #269
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_67341010
Hoe gaan we morgen openen?
Be water my friend
  maandag 23 maart 2009 @ 22:34:56 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67341065
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waar zie je dat trouwens?
Hier bijvoorbeeld: http://stockcharts.com/charts/gallery.html?$SPX
Mijn reisverslagen
pi_67341933
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:33 schreef Charizma het volgende:
Uitgaande van de lagere futures voor de S&P zal de AEX op ongeveer 226 openen. 227 wordt gezien als een weerstand dus dat kan nog interessant worden.

De vraag is natuurlijk of Wall Street deze stijging kan doorzetten, maar de markt gaat nooit in 1 streep omhoog natuurlijk. Deze bearmarktrally is al 24% sterk vanaf de 666 S&P low, maar kan best uitgebreid worden tot 40% max; oftewel S&P op 932.
pi_67341997
226? Eerder 224 (hopelijk)...
  maandag 23 maart 2009 @ 23:02:13 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67342081
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:58 schreef pberends het volgende:
Deze bearmarktrally is al 24% sterk vanaf de 666 S&P low,
...en voor de TA- en Elliot Wave huilies: 23,8% is een Fibonacci niveau
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2009 @ 23:03:29 #275
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67342129
hmm mischien morgen dan maar eens shorten op DJ.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_67342151
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

...en voor de TA- en Elliot Wave huilies: 23,8% is een Fibonacci niveau
Ja, wat is dat voor bullshit. Fibonacci is toch een leer dat met getallen uit de natuur werkt ofzo? Tering jantje.

Om correct te zijn is het een stijging van 23,5%.
pi_67342164
pi_67342250
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:33 schreef Charizma het volgende:
OM 8 uur futures bekijken en je weet het ongeveer
pi_67342384
Het is wel interessant om te zien hoe alle financials keer op keer explosief stijgen bij enig goed nieuws. Ik weet in ieder geval op welke paarden ik ga wedden bij de volgende keer dat iemand roept "Financials can double before they go to zero''.
Greece
pi_67342420
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:
Het is wel interessant om te zien hoe alle financials keer op keer explosief stijgen bij enig goed nieuws. Ik weet in ieder geval op welke paarden ik ga wedden bij de volgende keer dat iemand roept "Financials can double before they go to zero''.
Ah, the famous Faber-quote.
  maandag 23 maart 2009 @ 23:12:19 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67342453
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, wat is dat voor bullshit. Fibonacci is toch een leer dat met getallen uit de natuur werkt ofzo? Tering jantje.

Om correct te zijn is het een stijging van 23,5%.
Om precies te zijn sqrt(5)-1 = 1,2360679....
Mijn reisverslagen
pi_67342455
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:03 schreef BlaZ het volgende:
hmm mischien morgen dan maar eens shorten op DJ.
Dax shorten is technisch gezien interessanter misschien.

Die loopt nu met de futures ertegen aan te hikken.
pi_67342478
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:
Ja, maar dan moet je niet instappen net voor ze naar zero gaan he.
pi_67342572
Morgen een inflatiedagje. Misschien breekt er wel speculatie uit of de Fed de rentes laag kan houden.
pi_67342633
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef pberends het volgende:
Morgen een inflatiedagje. Misschien breekt er wel speculatie uit of de Fed de rentes laag kan houden.
Alsof er sinds het uitbreken van de crisis nog niet constant gespeculeerd wordt op alle financiële markten
pi_67344138
Zolang de koersen onberekenbaar blijven is er maar één strategie die bijna gegarandeerde resultaten oplevert, en dat is volatiliteit.

Stel je had vrijdag een C AGN APR 3,00 gekocht en een P AGN APR 3,00.

Dan was je 0,35 + 0,45 = ¤ 0,80 kwijt geweest.

Vandaag heb je deze kunnen verhandelen voor 0,70 + 0,25 = 0,95. Dat is 18,75% winst.

Hoe komt dat? Wanneer de volatiliteit van een fonds opeens veel hoger wordt, neemt de tijdswaarde in de optiepremies toe. Zelfs wanneer het fonds flinkt stijgt neemt de tijdswaarde ook toe in de putopties. Omdat je zowel een put als een call hebt gekocht, ben je niet afhankelijk van de koers van het fonds zelf.

dinsdag 24 maart 2009 @ 00:01:29 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67344226
Maar dan moet je wel zeker weten dat de volatiliteit toeneemt. En dat is net zo goed gokken als enkel een put of call kopen.

Wat m.i. wel een constructie is die rendeert is een straddle op een financial met een grote spread. Dus je koopt een langlopende put ING @ 3 euro en een call ING @ 6 euro. Of ING gaat failliet, en je cashed op de put, of het gaat niet failliet en je cashed op de call. Want een tussenkoers is heel onwaarschijnlijk.
The End Times are wild
pi_67344475
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:01 schreef LXIV het volgende:
Wat m.i. wel een constructie is die rendeert is een straddle op een financial met een grote spread. Dus je koopt een langlopende put ING @ 3 euro en een call ING @ 6 euro. Of ING gaat failliet, en je cashed op de put, of het gaat niet failliet en je cashed op de call. Want een tussenkoers is heel onwaarschijnlijk.
Een straddle met een kleine spread en een korte tijdswaarde vlak na een explosieve koersbeweging was tot voor kort leuk om mee te spelen. Als je longterm straddle's gaat kopen kun je beter heel veel verschillende financials kopen zodat je bespaart op je premie denk ik dan.
Greece
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:23:30 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67344672
Je hoefde eigenlijk helemaal geen opties te kopen toen de koersen zo laag waren. Want Aegon op 2 euro, dat is dan gelijk aan een optie met een oneindige looptijd en uitoefenwaarde nul. En je krijgt nog dividend ook!
En dan nu een calletje schrijven, en je hebt al je geld al terug! En dan ook nog het dividend tot 2013 en dan nog de uitoefenprijs!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-03-2009 01:46:29 (Even spoiler geplaatst vanwege verstoorde layout.) ]
The End Times are wild
pi_67344782
Het ging mij meer om de strategie dan om het aandeel zelf, en om het feit dat je deze winst binnen 1 dagen behaald hebt. Wie van jullie zou alleen een call of een put hebben durven kopen in een financial?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:35:19 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67344876
Ik ga niet long en short tegelijkertijd. In principe buy&hold ik. Omdat die strategie rationeel gezien de beste is. Als de markt strakjes overbought is (dat is hij nu al een beetje, maar goed), dan gooi ik er weer 25% van de portefeuille uit. Stijgt de boel, prima. Daalt de boel, dan koop ik voor het verkoopbedrag een groter aantal aandelen terug. Zo breid ik dan tenminste mijn porto uit.
The End Times are wild
pi_67345387
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:06 schreef veekeend het volgende:

[..]

OM 8 uur futures bekijken en je weet het ongeveer
Hoe kan je dat ongeveer bepalen dan?? Gewoon om 8 uur kijken hoe hoog die futures AEX staan en dat is ongeveer hoe hoog hij zal openen?
pi_67346092
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 01:31 schreef edikt het volgende:

[..]

Hoe kan je dat ongeveer bepalen dan?? Gewoon om 8 uur kijken hoe hoog die futures AEX staan en dat is ongeveer hoe hoog hij zal openen?
Min of meer. Als je, zoals ik, geen toegang hebt tot de AEX futs, kun je ook wachten tot 8:45. Dan geven ze op BNR aan hoe de AEX wss opent.
pi_67346098
quote:

Er mooi lijstje... Maar hoort het huizen topic er niet in?
pi_67346128
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 01:31 schreef edikt het volgende:

[..]

Dat vormt over het algemaal een behoorlijk accurate indicatie ja.

Maar we gaan hoger openen, zoals het er nu naar uit ziet.
pi_67346154
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:11 schreef RvLaak het volgende:

Er mooi lijstje... Maar hoort het huizen topic er niet in?
Thanx, de snelle reeksen staan er idd niet in omdat ik die niet ga bijhouden (veel te snel ). Als 't goed is blijven die wel bovenin hangen en heb je die lijst niet nodig om ze op te zoeken .
pi_67346366
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:18 schreef veekeend het volgende:

[..]

Dat vormt over het algemaal een behoorlijk accurate indicatie ja.

Maar we gaan hoger openen, zoals het er nu naar uit ziet.
223 a 224 ongeveer wordt de opening!
pi_67346874
Futs in WS staan wel in het rood. Gaan we plus staande houden?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:47:50 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67347043
En Pberends, ga je shorts S&P 500 bijkopen?
pi_67347063
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Thanx, de snelle reeksen staan er idd niet in omdat ik die niet ga bijhouden (veel te snel ). Als 't goed is blijven die wel bovenin hangen en heb je die lijst niet nodig om ze op te zoeken .
Zo snel gaat die reeks nou ook niet .
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')