Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )quote:Op maandag 23 maart 2009 09:25 schreef LXIV het volgende:
Toch onvoorstelbaar wat voor een rebound ING en AEGON maken. Had op 6,20 verkocht en op 5 weer gekocht (wat natuurlijk veel te vroeg was). Maar zoals het er nu uitziet kan ik wellicht eind deze week weer op 6 verkopen. En dan toch stijfkoppig weer op 5 gaan instappen wanneer er een tijdelijke correctie komt.
Qua kapitaal blijft het allemaal gelijk, maar het aandelenbezit blijft maar groeien. En als ik 10K van al mijn favoriete fondsen heb verzameld, dan ga ik drie jaar lang op mijn handen zitten.
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook daar verbaas ik me over. Ik persoonlijk vind het te risky terwijl ik kameraden om me heen heb die maar al te graag spelen met die goedkope financiele jongens, zo ook de stijging van citi over een week boven de 100%. Dit soort stijgingen zijn technisch of fundamenteel helemaal niet te verklaren alleen maar pscyhologisch ( volumes zijn dan ook huge + maffe bedragen in orderboek )
Mja dat valt in sommige gevallen dus wel mee. Meeste van deze aandelen zijn al knetterhard afgestraft en heb het idee dat er vooral speculanten in deze soort aandelen zitten, ze varen immers een volledig eigen koers totaal niet rekening houden met de rest van de beurs omdat hun weging tot nouwelijks iets voorstelt.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
AEX fors hoger na reddingsplan VS; ING en Aegon grote winnaarsquote:Op maandag 23 maart 2009 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Ik log net in op Binck en verbaas me over de plotselinge stijging.
218, waarom!? Het was toch tijd voor een correctie op WS?
Oh, en ING kan ik niet serieus nemen. + 110% in twee weken, voor een bedrijf waar niemand vertrouwen in had. Nu nog niet, lijkt me.
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?quote:MARKET COMMENT: AEX +2,3%, 'buy the rumours, sell the news'
23-03-2009 10:31:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van maandagochtend verder op omdat de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner vroeg in de middag met de details naar buiten zal treden omtrent de isolatie van giftige leningen, aldus handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Dit vooruitzicht zette de Amerikaanse futures maandag al hoger. "Het is alleen de vraag of het huidige niveau van de AEX houdt. Het lijkt er een beetje op dat we in een markt zijn terechtgekomen waarin belegger redeneert: 'buy de rumours, sell the news'", aldus Leloux. Mocht de AEX echter toch kans zien door 220 puntengrens, de 'low' van november 2008, heen te breken, zegt de handelaar, dan is er vanaf dat moment nog ruimte om een stijging van 10% door te maken. De omzetten zijn goed. Geithner liet in de Wall Street Journal weten dat hij de private sector nodig heeft om zijn plan uit te voeren. Het zou in totaal gaan om $1.000 miljard. De AEX gaat maandag om circa 10.30 uur 2,3% omhoog naar 217,64 punten. (ANS)
Wanneer vindt deze correctie plaats?quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja, bij de eerst volgende correctie gaan deze aandelen natuurlijk ook het hardst weer naar beneden.
13:45quote:Op maandag 23 maart 2009 10:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Weet iemand hoe laat geithner met zijn verhaal komt?
KBC is ten opzichte van het dieptepunt al wat meer gestegen dan ING. +161% tegen +117%.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens mag gezegd worden over de financiele aandelen in West Europa dat ING / SNS reaal / AEGON toch echt wel de top zijn qua stijgers. En als je markt capitaal boven de 1 biljoen zet ( de grote banken ) heb je op
1. ING 14%
2. KBC groep 12.23%
3. Aegon 11%
4. Old Mutual PLC 8%
5. Swiss Re-R 8%
Wel opvallend dus dat van alle financiele aandelen in West Europa, ING en Aegon het voortouw nemen!
Jep via Amerikaans bedrijf, via skype en tradingroom. Heb 't al eerder overwogen maar na vele mails en belletjes toch maar besloten om het te gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Een cursus? Via thuis? Of via een extern bedrijf?
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...quote:Op maandag 23 maart 2009 11:52 schreef bleiblei het volgende:
Hoppetee, heb bij mij ING eruit geschoven met een klein winstje.
Mag het zooitje nu weer een duikeling maken.
En op basis waarvan?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:06 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...
Omdat de zooi in de US open gaat?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:06 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik denk dat om 15.00 de boel pas echt omhoog gaat...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:08 schreef bleiblei het volgende:
Omdat de zooi in de US open gaat? <<-- juistem...
Ik gok iig. binnen een week op een aardige dalingquote:Op maandag 23 maart 2009 12:13 schreef lammegiraf het volgende:
Hoop je dat of heb je hier zo je aanwijzingen voor?
Een daling ligt wat mij betreft net zo voor de hand.
heb je al short posities dan?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gok iig. binnen een week op een aardige daling.
Neuh, ik blijf ff uit het short long gedoe. Ik snap het (nog) niet en heb niet de hele dag de tijd om de beurs te volgen.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:19 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb je al short posities dan?
Ik wacht nog even af...Nieuws/ontwikkelingen in VS kunnen ons ook nog zo even richting 225 duwen. Het is niet te zeggen op het moment. Toch verwacht ik wel dat we gaan dalen op korte termijn.
Volgens mij volgt de AEX "gewoon" de futs...quote:Op maandag 23 maart 2009 12:18 schreef Lemans24 het volgende:
Een daling, omdat het ventiel wordt opengedraaid
en de bubbel leegloopt
pffffffffffffffffffffffff...
die zijn toch ook bubble-materiaal?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Volgens mij volgt de AEX "gewoon" de futs...
Nogal wiedes. Het enige wat ze met die plannen (TARP, TALF) proberen is de leegloop van de bubble tot staan te brengen en vervolgens zelfs weer een beetje nieuwe lucht erin te blazen. Zinloos.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:16 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Kees de Kort: Plan van Geitner == TARP. Gaat niets helpen.
(vrij naar Kees, nu op BNR)
Ja en nee. Als ik het goed begrepen heb, zijn de futures niets meer of minder dan contracten die ingelost moeten worden op het moment dat de beurs open gaat.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
die zijn toch ook bubble-materiaal?
het blijft gokken momenteel. als het vanmiddag een minder plan is klapt alles weer inquote:Op maandag 23 maart 2009 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Zo haal je vrijdag voor sluitingstijd AEX Index Sprinter Long 206,00 binnen, zie je amerika verder wegglijden, denk je goh, misschien maandag toch geen groene opening. Wordt je maandag wakker in de volle overtuiging een -1 a -2% te zien, zie je dat je longs op 45% staan.
Het kan verkeren.
daarom bij opening amerika weg doen en genieten van het mooie weer in londen om wat te lunchen.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
het blijft gokken momenteel. als het vanmiddag een minder plan is klapt alles weer in
Dit cijfers zegt helemaal niets.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Europese handelsbalans:
EUR Trade Balance Cijfer: -5.5B Verwacht: -1.9B Vorig cijfer: -1.7B (bijgesteld van -0.3B)
En mensen maar zeggen dat de bodem bereikt is...
Ik houd juist mijn ING nog even vast, denk dat ze nog wel wat verder stijgen...quote:Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef edwinh het volgende:
puur op de gok heb ik 4 opties ing putt 4,80 apr gekocht
Erg moeilijk inderdaad, of we gaan keihard omhoog, of we gaan keihard naar beneden.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:34 schreef foetre het volgende:
Het blijft lastig om een punt te vinden om in te stappen.Zal ik het nu doen voordat die straks boven de 250 staat of wachten tot die weer naar beneden stort .Twijfel twijfel
quote:De Duitse economie kan dit jaar met 6 tot 7% krimpen. Dat maakte de Duitse bank Commerzbank maandag bekend.
Pessimistischer
Dat is een veel scherpere economische teruggang dan eerder werd voorzien door de op een na grootste bank van Duitsland.
Grootste economie
Commerzbank-hoofdeconoom Jörg Krämer ging eerder uit van een economische krimp met 3 tot 4%. Maar door de scherp afgenomen fabrieksorders en de sterk dalende industriële productie in Duitsland is hij nu een stuk pessimistischer geworden over de vooruitzichten voor de grootste economie van Europa in 2009.
2010
Krämer denkt echter wel dat de Duitse economie in 2010 weer bescheiden groei zal laten zien.
Pessimistisch
De prognose van Commerzbank is de meest pessimistische van alle grote banken of 'denktanks'. De order daalden met 8% en de productie met 7,5% in januari. Dit versterkt het beeld onder economen dat de Duitse economie met meer kan krimpen dan de 2,1% van het vierde kwartaal.
Italië
Volgens Kraemer kan de economie in het eerste kwartaal met 3,5% teruggaan. De economie van de hele eurozone zal volgens Commerzbank met 4,5% krimpen. Eerder rekende de bank nog op een teruggang van 2,5 tot 3%. Voor Frankrijk voorziet Commerzbank een krimp met 3,5%, vor Spanje met 4,5% en voor Italië met 4,6%.
Duitse regering
De Duitse regering voorspelt nu nog een krimp met 2,25% in 2009. alhoewel minister van financien Peer Steinbrück vorige week een hogere krimp niet uitsloot.
Waar kan je zo'n orderboek vinden? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om je eigen transactie terug te vinden in het orderboek?quote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd er zonet even een order doorgedrukt bij MT van 25000 stuks door 1 persoon. Wat erg opvalt is dat bijna alle orders zo rond de 50 -2000 zitten. Ik kom eigenlijk nooit verschrikkelijke grote orders tegen in het orderboek.
13:45... Hij zal wel flink moeten lullen om het door het congres te krijgen...quote:Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef pberends het volgende:
Wanneer wordt dat plan van Geithner nu echt helemaal bekend gemaakt?
'Duitse economie krimpt 7 procent'quote:Op maandag 23 maart 2009 14:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
'Duitse economie kan 7% krimpen in 2009'
[..]
Krijgen we hetzelfde als die autobailout, wel niet, wel nietquote:Op maandag 23 maart 2009 14:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
13:45... Hij zal wel flink moeten lullen om het door het congres te krijgen...
Bij dat online platform van alex kan je da allemaal terug vinden. Je ziet dan gewoon alle orders van 1 dag dus ook die van jou.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Waar kan je zo'n orderboek vinden? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om je eigen transactie terug te vinden in het orderboek?
In het orderboek zie je alleen de suckers.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd er zonet even een order doorgedrukt bij MT van 25000 stuks door 1 persoon. Wat erg opvalt is dat bijna alle orders zo rond de 50 -2000 zitten. Ik kom eigenlijk nooit verschrikkelijke grote orders tegen in het orderboek.
Low van ING was zelfs 2,30. Maar ik vertrouw dat hele aandeel (of bedrijf) niet meer.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
ING heeft een mooie sprong gemaakt. Dal was, begin maart, ongeveer 2,50 en nu op iets meer dan 5 euro. Wat verwachten jullie? Dat het aandeel weer terug zal lopen of zit er nog een verdere stijging in?
Meer huizen verkocht, maar wel tegen dumpprijzen.quote:23-03-2009 15:00:00 VS gem verkoopprijs bestaande woningen feb -15,5% tot $165.400
23-03-2009 15:00:00 VS bestaande woningverkopen feb verwachting was 4,48 mln
23-03-2009 15:00:00 VS bestaande woningverkopen feb +5,1% tot 4,72 mln
ik denk alleen als je bijbetaaldquote:Op maandag 23 maart 2009 14:57 schreef UncleSam het volgende:
Aha, ik gebruik Rabobank, volgens mij kan je het daar niet zien.
bij interactive brokers heb je bij iceberg orders ook de optie om voor "hidden" en gespreid verkopen te kiezenquote:Op maandag 23 maart 2009 15:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
In het orderboek zie je alleen de suckers.
De orders die er toe doen gaan bestens.
Dat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:16 schreef edikt het volgende:
[..]
bij interactive brokers heb je bij iceberg orders ook de optie om voor "hidden" en gespreid verkopen te kiezen
Of gaan we er nu overheen?quote:Op maandag 23 maart 2009 14:58 schreef Lemans24 het volgende:
En het hoogtepunt van 219,27 was het maximum weer voorlopig...
quote:
Was wel te verwachten, vorige week waren er 22% meer bouwprojecten gestart. Dat is niet alleen maar omdat men denkt dat er vraag is.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Low van ING was zelfs 2,30. Maar ik vertrouw dat hele aandeel (of bedrijf) niet meer.
Net ook nog huizennieuws uit de VS:
[..]
Meer huizen verkocht, maar wel tegen dumpprijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |