abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67161300

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
pi_67161338
Grrrr,
De Beursvloer #66: Waarbij de AEX 214 niet lijkt te kraken

Was ik net aan t maken .
pi_67161547
futs beginnen te kraken
pi_67161736
pff neem ik daarvoor al die risico's met mijn longs overnight...te chagerijnig om zelfs een beetje winst eruit te halen. stoploss gezet op 10ct boven aankoopprijs gister.

wat te doen met MT? Is er aanleiding te geloven dat dit bedrijf weer richting 16+ gaat of nu nog dumpen voor ie naar 10- gaat?
it's better to burn out than to fade away...
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:14:21 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67161895
ik moet toch es leren om aandelen niet vlak voor de cijfers te kopen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67162010
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef One_conundrum het volgende:
ik moet toch es leren om aandelen niet vlak voor de cijfers te kopen
Boskalis of AMG?
pi_67162106
Weet niet of deze al voorbij gekomen is:
quote:
Appac Asks Dutch, French Watchdogs To Probe ArcelorMittal Stock Moves

Wednesday March 18th, 2009 / 10h06

PARIS -(Dow Jones)- French minority shareholders' lobby Association des Petits Porteurs Actifs, or Appac, has asked the French and Dutch financial market regulators to investigate a potential manipulation of ArcelorMittal (MT) shares. "It appears that the ArcelorMittal share has been under pressure based on rumors of rights issues which started on Mar. 11 and which were denied immediately by the company via the wires on the same day," Appac said in a letter to the Dutch AFM released Wednesday.
Appac, which represent around 4,000 individual shareholders, said that rumors were amplified in the following days.
"Given the repeated rumors of a capital increase impacting ArcelorMittal without foundation since Mar.11 and deliberately false specific details provided to the financial press on Mar.17, we would like the AFM to launch an investigation for market manipulation with the aim to profit from an expected decline in the share price of ArcelorMittal," Appac requested.

bron
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67162201
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]

ze worden wakker
pi_67162239
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67162324
Saai dagje, laat die politica eens opschieten.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:37:24 #12
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67162625
Mittal was toch een leuke aankoop geweest, gisteren.
Hoewel, dan had ik er toch maar 100 gekocht en nog maar een paar tientjes winst gehad. Ik richt me voorlopig maar op de echt goedkope aandelen.
pi_67163193
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal was toch een leuke aankoop geweest, gisteren.
Hoewel, dan had ik er toch maar 100 gekocht en nog maar een paar tientjes winst gehad. Ik richt me voorlopig maar op de echt goedkope aandelen.
Koop dan sprinters met een lage stoploss. Hoef je iig de transactiekosten niet terug te verdienen.
pi_67163220
onder 211 komen is verder dalen ben ik bang....
pi_67163221
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]

.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:20:29 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67163952
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Koop dan sprinters met een lage stoploss. Hoef je iig de transactiekosten niet terug te verdienen.
Dit is wel een goede tip inderdaad.

Heb je die fugro's nog of ondertussen al gecashed?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:22:10 #17
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67164015
Must not TVP... niet sterk genoeg.... te laat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:34:18 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67164512
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]

sprinters mittal, ja dáár heb ik goede ervaringen mee....
pi_67166045
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

sprinters mittal, ja dáár heb ik goede ervaringen mee....
Sprinters op aandelen en aandelen verschillen in die zin nauwelijks hoor. Als je in die zin mis zit qua sprinters zit je ook mis qua aandelen ( mits je op termijn van meer dan een jaar richt ). Als ik ergens vrij zeker van ben koop ik ook cfd's op de aandelen in plaats van de aandelen zelf. Ben ik minder zeker koop ik het aandeel. Zo heb ik Arcelor gister voor 12,66 ingekocht, en ik ga er van uit dat het nog lager kan, dan koop ik bij.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_67166190
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is wel een goede tip inderdaad.

Heb je die fugro's nog of ondertussen al gecashed?
Ik had Fugro vorige week al gecashed. Had wel verwacht dat ze hoger gingen, maar kon de winst niet laten. Achteraf gezien niet zo'n goede beslissing, maar winst is winst.

AMG heb ik verkocht, toch 22% rendement netto op gemaakt .
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:20:27 #21
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67166221
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:15 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Sprinters op aandelen en aandelen verschillen in die zin nauwelijks hoor. Als je in die zin mis zit qua sprinters zit je ook mis qua aandelen ( mits je op termijn van meer dan een jaar richt ).
Tenzij je je op een termijn van meer dan een jaar richt, neem ik aan.

Maar de sprinters van Mittal gaan geregeld bijzonder snel door de stop-loss, door de bizarre koersschommelingen.
pi_67166467
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tenzij je je op een termijn van meer dan een jaar richt, neem ik aan.

Maar de sprinters van Mittal gaan geregeld bijzonder snel door de stop-loss, door de bizarre koersschommelingen.
Klopt, daarom kies ik vaak ook vaak een wat lagere hefboom en houd de sprinter of speeder vaak wat langer aan. Week of 2 / 3 bijv.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_67166571
Gisteravond ff niet meegekeken, maar mijn hemel wat een spurt daar in NY... Enig idee waarom?

Vonde de analyse van Kees de Kort vandaag ook weer heel scherp. Hij zei iets in de trant van "Het vermogen van beleggers om cijfers verkeerd uit te leggen is wederom onvoorstelbaar gebleken". Doelend op de huizencijfers uit de VS die enkel een negatief effect zullen gaan hebben op de markt. Ivm de reeds leeg staande huizen.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:37:31 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67166821
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Gisteravond ff niet meegekeken, maar mijn hemel wat een spurt daar in NY... Enig idee waarom?

Vonde de analyse van Kees de Kort vandaag ook weer heel scherp. Hij zei iets in de trant van "Het vermogen van beleggers om cijfers verkeerd uit te leggen is wederom onvoorstelbaar gebleken". Doelend op de huizencijfers uit de VS die enkel een negatief effect zullen gaan hebben op de markt. Ivm de reeds leeg staande huizen.
Die viel me dus ook op.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:30:37 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67168449
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

Voor Kees is er maar 1 juiste manier om cijfers of wat dan ook uit te leggen, en dat is negatief. Het is een levensvisie, maar gelukkig niet de mijne.
The End Times are wild
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:41:11 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67168787
weer een uitdrukking erbij geleerd:
quote:
Brussel (tijd) - Na een korte adempauze dinsdag, pikken de beurzen woensdag weer aan met winst.
maar..., welke winst?
pi_67168798
Zo hij krijgt nou harde klappen, bijna alles staat op day low.
pi_67168987
de stijging van de dow van gister lijkt niet erg veel invloed te hebben op de aex
pi_67169185
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:48 schreef edikt het volgende:
de stijging van de dow van gister lijkt niet erg veel invloed te hebben op de aex
Kan komen doordat Kees toch gelijk heeft & de beleggers in EU dat doorhebben.
pi_67169447
ja blijkbaar
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:05:59 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67169545
tvp
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67169718
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Kan komen doordat Kees toch gelijk heeft & de beleggers in EU dat doorhebben.
Volgens mij hebben ze vandaag BNR aanstaan op het Damrak.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_67169755
futs gaan behoorlijk tekeer
pi_67169807
We moeten even snel naar de volgende pagina, want die OP laadt altijd zo langzaam bij mij
pi_67169962
Kan een van jullie niet ff 8333 aandelen antonov kopen a 0,07 cent?? Jezus wat moet ik lang wachten totdat die order is uitgevoerd zeg. kut pennystocks
pi_67170126
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:19 schreef edikt het volgende:
Kan een van jullie niet ff 8333 aandelen antonov kopen a 0,07 cent?? Jezus wat moet ik lang wachten totdat die order is uitgevoerd zeg. kut pennystocks
Volgens mij gebeurt er nooit wat met hun of wel?
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:34:55 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67170512
Antonov gaat deze maand alleen van 6 naar 7 cent en weer terug. Maar in februari stonden ze nog op 15 cent en vorig jaar zelfs op 60 cent. Lijkt me dus wel een aandeel wat potentie heeft nog eens meer waard te worden.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:36:00 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67170566
de OP is stuk (zie geen AEX koers iig)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:38:02 #40
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67170645
Told you so
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Morgen gaan we dalen. Gooide net een muntje op. Had van tevoren gezegd dat kop = stijgen en munt is dalen en het werd munt... dus.
---
pi_67170872
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Antonov gaat deze maand alleen van 6 naar 7 cent en weer terug. Maar in februari stonden ze nog op 15 cent en vorig jaar zelfs op 60 cent. Lijkt me dus wel een aandeel wat potentie heeft nog eens meer waard te worden.
Zo waren op de AMEX ook een aantal aandelen die een maand lang van 2 naar 3 cent gingen. Maar de meeste bedrijven met zulke koersen worden van de beurs gehaald.
pi_67171080
Zal WS net zo hard weer dalen als dat 'ie gisteren gestegen is?
pi_67172075
Gaat lekker op WS.
pi_67172358
Appac vraagt AFM om onderzoek manipulatie koers ArcelorMittal
18-3-2009 10:36:00

ArcelorMittal
12,880 ( 15:31 ) 0,2200 / 1,74%

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Franse vereniging Appac, dat aandeelhouders met een minderheidsbelang vertegenwoordigt, heeft de Autoriteit Financiele Markten (AFM) en de toezichthouder in Frankrijk gevraagd een onderzoek in te stellen naar mogelijke manipulatie van de koers van ArcelorMittal.

"Het lijkt erop dat het aandeel ArcelorMittal onder druk is komen te staan door geruchten over het ophalen van extra kapitaal. De geruchten ontstonden op 11 maart waarop het staalconcern direct de geruchten ontzenuwde via de nieuwswires", stelde Appac woensdag in een brief aan de AFM.

Appac, dat circa 4.000 individuele aandeelhouders vertegenwoordigt, zegt dat de geruchten de dagen na 11 maart sterker werden. "De herhaalde ongegronde geruchten over het ophalen van extra kapitaal hebben toegenomen impact gehad op ArcelorMittal. Valse details, verstrekt aan de financiele pers hebben daartoe bijgedragen en daarom verzoeken wij de AFM een onderzoek te starten naar manipulatie van de markt met als doel het profiteren van een verwachte koersdaling van het aandeel", stelt Appac in het verzoek.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67172516
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:31 schreef edwinh het volgende:
Appac vraagt AFM om onderzoek manipulatie koers ArcelorMittal
18-3-2009 10:36:00

ArcelorMittal
12,880 ( 15:31 ) 0,2200 / 1,74%

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Franse vereniging Appac, dat aandeelhouders met een minderheidsbelang vertegenwoordigt, heeft de Autoriteit Financiele Markten (AFM) en de toezichthouder in Frankrijk gevraagd een onderzoek in te stellen naar mogelijke manipulatie van de koers van ArcelorMittal.

"Het lijkt erop dat het aandeel ArcelorMittal onder druk is komen te staan door geruchten over het ophalen van extra kapitaal. De geruchten ontstonden op 11 maart waarop het staalconcern direct de geruchten ontzenuwde via de nieuwswires", stelde Appac woensdag in een brief aan de AFM.

Appac, dat circa 4.000 individuele aandeelhouders vertegenwoordigt, zegt dat de geruchten de dagen na 11 maart sterker werden. "De herhaalde ongegronde geruchten over het ophalen van extra kapitaal hebben toegenomen impact gehad op ArcelorMittal. Valse details, verstrekt aan de financiele pers hebben daartoe bijgedragen en daarom verzoeken wij de AFM een onderzoek te starten naar manipulatie van de markt met als doel het profiteren van een verwachte koersdaling van het aandeel", stelt Appac in het verzoek.
uit hun winterslaap gekomen
pi_67172600
oh oh, wat een afstort bij goud ineens
pi_67172703
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

uit hun winterslaap gekomen
Jim Cramer zou niet weten wat hier zo verkeerd aan is
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:45:26 #48
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67172859
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:37 schreef M.Melandri het volgende:
oh oh, wat een afstort bij goud ineens
Yep, en dat in combinatie met het stevig dalen van de Dow Jones . Dat zie je niet vaak.
Ik hoop op een stevige false move van goud om overnieuw in te stappen
Is het nog wel een beetje vroeg voor maar de voortekenen zijn goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 18-03-2009 15:50:48 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67173506
http://vimeo.com/3722293 interessant filmpje over naked short selling.
pi_67173520
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Ja ik heb hem nou al een paar dagen op verkopen 7 cent (wel 16% winst) terwijl de koers ook 7cent is maar ik raak ze maar niet kwijt. Ik vraag me af of dit niet snelle kan met een of ander truukje, een logischer volume ofzo, een rond getal??
pi_67173777
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:04 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja ik heb hem nou al een paar dagen op verkopen 7 cent (wel 16% winst) terwijl de koers ook 7cent is maar ik raak ze maar niet kwijt. Ik vraag me af of dit niet snelle kan met een of ander truukje, een logischer volume ofzo, een rond getal??
Probeer eens 8 cent. Kijken of mensen happen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:12:59 #52
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67173821
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:04 schreef edikt het volgende:

[..]

de biedprijs is 6 cent, dus daar raak je hem direct voor kwijt. voor zeven cent kun je kopen. Schiet niet op dus, op dit moment.
pi_67173869
Waarom stijgt AIG nog? Geitner heeft toch gedreigd om verdere bail-outs te weigeren als ze de bonussen niet terug halen?
pi_67173951
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
ING en KBC sluiten prima aan op dit filmpje
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:17:13 #55
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67173984
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Waarom stijgt AIG nog? Geitner heeft toch gedreigd om verdere bail-outs te weigeren als ze de bonussen niet terug halen?
Maar dat is toch onmogelijk, $170 miljard door de plee flushen. Dit is een loos dreigement en daarom gaat de koers omhoog.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67174080
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

de biedprijs is 6 cent, dus daar raak je hem direct voor kwijt. voor zeven cent kun je kopen. Schiet niet op dus, op dit moment.
Aankoopprijs en verkoopprijs is toch hetzelfde? De koersprijs gewoon?
pi_67174166
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:17 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Maar dat is toch onmogelijk, $170 miljard door de plee flushen. Dit is een loos dreigement en daarom gaat de koers omhoog.
Tuurlijk is dat mogelijk. AIG is toch niet de enige verzekeraar daarginder?
pi_67174234
als ik naar het orderboek kijk heb ik zo te zien ook veel te veel voorgangers voor 6 cent ga ik ze echt niet wegdoen als de koers steeds op 7 staat
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:25:03 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67174291
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:19 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Aankoopprijs en verkoopprijs is toch hetzelfde? De koersprijs gewoon?
ja, op het moment dat de deal gesloten is wel. Maar de prijs waarvoor je direct kunt kopen, danwel verkopen is meestal niet gelijk aan de laatst gedane koers.
pi_67174553
Nu op BNR: Bank bestuurders zijn niet capabel. Nav een onderzoek van een limburgse professor.
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:38:15 #61
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67174734
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op BNR: Bank bestuurders zijn niet capabel. Nav een onderzoek van een limburgse professor.
Mensen in de financiële wereld zijn mannen met een emotionele beperking die te veel risico nemen, blijkt uit Engels onderzoek.
Beleggers trouwens ook.

het zal wel...
pi_67174748
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mensen in de financiële wereld zijn mannen met een emotionele beperking die te veel risico nemen, blijkt uit Engels onderzoek.
Beleggers trouwens ook.

het zal wel...
* rvlaak_werk2 mompelt iets met open deuren...
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:19 #63
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_67174831
Samenvatting beleggersprofiel

Zeer speculatief
U bent een zeer speculatieve belegger. Voor u telt maar één ding en dat is het behalen van een zo hoog mogelijk rendement. Het is zeer goed mogelijk dat u enorme rendementen behaalt. Aan de andere kant is het ook goed mogelijk dat uw vermogen in korte tijd als sneeuw voor de zon verdwijnt. U moet zich goed realiseren dat het feitelijke rendement aanzienlijk kan afwijken van het rendement dat u voor ogen had. U kiest duidelijk voor het nemen van zeer veel risico waardoor de mogelijkheid bestaat dat u een zeer hoog rendement behaalt.

pi_67175052
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:41 schreef foetre het volgende:
Samenvatting beleggersprofiel

Zeer speculatief
U bent een zeer speculatieve belegger. Voor u telt maar één ding en dat is het behalen van een zo hoog mogelijk rendement. Het is zeer goed mogelijk dat u enorme rendementen behaalt. Aan de andere kant is het ook goed mogelijk dat uw vermogen in korte tijd als sneeuw voor de zon verdwijnt. U moet zich goed realiseren dat het feitelijke rendement aanzienlijk kan afwijken van het rendement dat u voor ogen had. U kiest duidelijk voor het nemen van zeer veel risico waardoor de mogelijkheid bestaat dat u een zeer hoog rendement behaalt.

Goh ik voel me er helemaal in thuis na deze week
pi_67175339
AIG op 1,33... je zou ze maar op 0,33 gekocht hebben.
pi_67175494
De aandeeltjes van ING vind ik de laatste 6 dagen ook vrij stabiel.. Ze worden zelfs met de dag meer waard. Hoe kan dat? Komt het vertrouwen terug? Zou het een goede investering zijn?
Ook vind ik ING de laatste tijd relatief weinig in het nieuws is.. Zouden ze er dan toch wel goed voor staan? Wat denken jullie?
pi_67175587
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:03 schreef P-taa het volgende:
De aandeeltjes van ING vind ik de laatste 6 dagen ook vrij stabiel.. Ze worden zelfs met de dag meer waard. Hoe kan dat? Komt het vertrouwen terug? Zou het een goede investering zijn?
Ook vind ik ING de laatste tijd relatief weinig in het nieuws is.. Zouden ze er dan toch wel goed voor staan? Wat denken jullie?
http://vimeo.com/3722293
pi_67175598
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:03 schreef P-taa het volgende:
Nee alleen niet alles wat bekend bij ING komt in het nieuws......

ps. Wat een Bagger week voor mij BTW, MT zwaar op zijn bek > 20 optiecontracten door de plee

but he you win some you loose some, maar het is wel zuur
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:11:31 #69
66186 foetre
pi_67175682
M'n alex account is eindelijk actief.Ik ga nu er even wat geld op zetten.

Maar hoe werkt het om deze trackers aan te kopen?

Wat moet ik invullen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:32:18 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67176156
Nou niet terugkrabbelen, AEX. Weer onder de 200 graag, deze week.
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:34:52 #71
66186 foetre
pi_67176223
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:32 schreef Lemans24 het volgende:
Nou niet terugkrabbelen, AEX. Weer onder de 200 graag, deze week.
Neenee vanaf volgende week pas onder de 200 .
pi_67178791
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
Een verbod op naked short selling gaat nergens over. Het zijn uiteindelijk de geruchten die het bedrijf de das om doen. Niet de woekerwinsten op puts.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67179873
WS schiet weer omhoog
S&P al 2% erbij
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_67179909
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:24 schreef Mortaxx het volgende:
WS schiet weer omhoog
S&P al 2% erbij
heeft Ben zijn bek al open getrokken?
pi_67180000
For immediate release
Information received since the Federal Open Market Committee met in January indicates that the economy continues to contract. Job losses, declining equity and housing wealth, and tight credit conditions have weighed on consumer sentiment and spending. Weaker sales prospects and difficulties in obtaining credit have led businesses to cut back on inventories and fixed investment. U.S. exports have slumped as a number of major trading partners have also fallen into recession. Although the near-term economic outlook is weak, the Committee anticipates that policy actions to stabilize financial markets and institutions, together with fiscal and monetary stimulus, will contribute to a gradual resumption of sustainable economic growth.

In light of increasing economic slack here and abroad, the Committee expects that inflation will remain subdued. Moreover, the Committee sees some risk that inflation could persist for a time below rates that best foster economic growth and price stability in the longer term.

In these circumstances, the Federal Reserve will employ all available tools to promote economic recovery and to preserve price stability. The Committee will maintain the target range for the federal funds rate at 0 to 1/4 percent and anticipates that economic conditions are likely to warrant exceptionally low levels of the federal funds rate for an extended period. To provide greater support to mortgage lending and housing markets, the Committee decided today to increase the size of the Federal Reserve’s balance sheet further by purchasing up to an additional $750 billion of agency mortgage-backed securities, bringing its total purchases of these securities to up to $1.25 trillion this year, and to increase its purchases of agency debt this year by up to $100 billion to a total of up to $200 billion. Moreover, to help improve conditions in private credit markets, the Committee decided to purchase up to $300 billion of longer-term Treasury securities over the next six months. The Federal Reserve has launched the Term Asset-Backed Securities Loan Facility to facilitate the extension of credit to households and small businesses and anticipates that the range of eligible collateral for this facility is likely to be expanded to include other financial assets. The Committee will continue to carefully monitor the size and composition of the Federal Reserve's balance sheet in light of evolving financial and economic developments

Voting for the FOMC monetary policy action were: Ben S. Bernanke, Chairman; William C. Dudley, Vice Chairman; Elizabeth A. Duke; Charles L. Evans; Donald L. Kohn; Jeffrey M. Lacker; Dennis P. Lockhart; Daniel K. Tarullo; Kevin M. Warsh; and Janet L. Yellen.
pi_67180074
Breaking:

Fed koopt voor 300 miljard dollar staatsobligaties

De Federal Reserve gaat de komende zes maanden voor 300 miljard dollar aan langetermijn staatsobligaties kopen. De Amerikaanse centrale bank gaat ook zijn aankoopprogramma van hypotheek-gerelateerde obligaties uitbreiden. Dat maakte de Fed woensdagavond bekend. De rente blijft behouden op 0 à 0,25 procent.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:50:58 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67181035
quote:
The FOMC said it will buy up to $300 billion of Treasuries during the next six months. Treasuries at the long end of the yield curve have surged.

The committee also said the Fed will buy up to an additional $750 billion of agency mortgage-backed securities, bringing total purchases of these securities to $1.25 trillion this year. The Fed will also puchase an additional $100 billion of agency debt this year, bringing total agency debt purchases to $200 billion.
Die dingen worden gekocht met vers geprint geld.
Het geld printen is begonnen. Check die dollar koers!

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:56:07 #78
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67181260
En de goudprijs explodeert.

pi_67181398
Wow dat gaat hard idd
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:59:35 #80
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67181410
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar wat moeten de chinezen nu wel niet voelen en denken na de uitspraken van Obama dat hun $ investments veilig zijn Selang
pi_67181442
Olie knalt ook van -3 naar +1
pi_67181484
quote:
Goh moet ik dan vrijdag toch nog met mijn hand het toilet in, mijn doorgespoelde opties opvissen ?
pi_67181529
stijging europese beurzen kan nog wel eens tegenvallen morgen. Dollar gaat door het putje nu. Hehe dat goud knalt nu lekker idd

[ Bericht 29% gewijzigd door M.Melandri op 18-03-2009 20:10:13 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:02:56 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67181564
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:59 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Maar wat moeten de chinezen nu wel niet voelen en denken na de uitspraken van Obama dat hun $ investments veilig zijn Selang
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_67182056
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:56 schreef digitaLL het volgende:
En de goudprijs explodeert.

[ afbeelding ]

In euro's valt de goud stijging nog wel mee.
pi_67182465
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:01 schreef edwinh het volgende:

[..]

Goh moet ik dan vrijdag toch nog met mijn hand het toilet in, mijn doorgespoelde opties opvissen ?
Niet te vroeg juichen, het zakt alweer in .
pi_67182634
idd dat was het weer met de korte rally
pi_67182722
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:59 schreef digitaLL het volgende:

[..]

dan koopt china toch gewoon weer dollars in om de prijs op te drijven, geen probleem voor ze en ze schijnen dat ook regelmatig te doen heb ik gehoord
pi_67182793
hey me antonov troep staat nu op "deels uitgevoerd" mijn volume staat nu voorop in de rij schijnbaar?
pi_67182906
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:32 schreef edikt het volgende:
hey me antonov troep staat nu op "deels uitgevoerd" mijn volume staat nu voorop in de rij schijnbaar?
Dan sta je idd vooraan. Hoop ik voor jou niet dat de laat nu verschuift naar 0,06 want dan moet je denk ik ook nog es dubbel transactiekosten betalen als je ze dan voor 0,06 kwijt wil
pi_67183322
PPT aan het werk om em groen te houden
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:51:24 #95
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67183677
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:31 schreef edikt het volgende:

[..]

dan koopt china toch gewoon weer dollars in om de prijs op te drijven, geen probleem voor ze en ze schijnen dat ook regelmatig te doen heb ik gehoord
Nou dat lijkt me stug. China's munt is niet vrij verhandelbaar. De dollars die bedrijven ontvangen worden ingewisseld voor renminbi. Dat betekent dat de centrale bank van China met enorme hoeveelheden dollars komt te zitten. Deze kunnen ze verkopen, vasthouden of wat gebruikelijk was, ze kochten er US treasuries voor zodat ze er rente over kregen en zo de US regering financierden met goedkoop krediet.
pi_67183738
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dan sta je idd vooraan. Hoop ik voor jou niet dat de laat nu verschuift naar 0,06 want dan moet je denk ik ook nog es dubbel transactiekosten betalen als je ze dan voor 0,06 kwijt wil
Dat hoop ik ook niet inderdaad .Het is de laatste 4 dagen alleen maar tussen de 0,06 en 0,07 ik laat die doorlopende order lekker staan . Ik heb ze al aangekocht voor 0,06. Ik heb zomaar het idee dat hij nog wel even tussen de 0,06 en 0,07 blijft als ik naar onderstaande gegevens kijk. Moet je ook die volumes zien van 1 toevallig vlak voor sluiting haha.

Datum Aantal Prijs
18-3-2009 17:35:07 500 0,07
18-3-2009 17:35:07 4.500 0,07
18-3-2009 17:29:36 1 0,07
18-3-2009 17:29:27 76 0,07
18-3-2009 17:29:27 11.900 0,07
18-3-2009 17:29:27 2.000 0,07
18-3-2009 17:29:27 1.024 0,07
18-3-2009 17:19:56 30.000 0,07
18-3-2009 17:05:49 18.976 0,07
18-3-2009 17:05:49 40.000 0,07
18-3-2009 17:05:49 6.000 0,07
18-3-2009 17:05:49 5.999 0,07
18-3-2009 16:03:52 2.000 0,07
18-3-2009 15:45:12 46.697 0,06
18-3-2009 15:45:12 7.880 0,06
18-3-2009 15:43:33 1 0,07
18-3-2009 15:24:12 2.120 0,06
18-3-2009 15:24:12 880 0,06
18-3-2009 15:20:53 12.000 0,06
18-3-2009 15:15:17 2.000 0,07
18-3-2009 15:15:17 10.000 0,07
18-3-2009 15:14:25 120 0,06
18-3-2009 15:14:25 50.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 5.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 35.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 10.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 1.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 7.000 0,06
18-3-2009 15:14:25 67.880 0,06
18-3-2009 15:12:57 25.000 0,06
18-3-2009 15:12:35 7.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 120 0,06
18-3-2009 15:12:33 6.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 27.586 0,06
18-3-2009 15:12:33 1.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 5.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 100.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 3.300 0,06
18-3-2009 15:12:33 4.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 40.000 0,06
18-3-2009 15:12:33 3.494 0,06
18-3-2009 15:02:58 1.000 0,07
18-3-2009 14:56:46 6.506 0,06
18-3-2009 14:56:46 20.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 10.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 6.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 30.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 25.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 5.500 0,06
18-3-2009 14:56:46 25.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 2.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 10.000 0,06
18-3-2009 14:56:46 5.246 0,06
18-3-2009 14:55:00 24.754 0,06
18-3-2009 14:55:00 5.000 0,06
18-3-2009 14:55:00 1.200 0,06
18-3-2009 14:55:00 107.046 0,06
18-3-2009 14:53:58 30.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 262.954 0,06
18-3-2009 14:53:12 20.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 8.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 30.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 65.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 3.500 0,06
18-3-2009 14:53:12 1.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 12.535 0,06
18-3-2009 14:53:12 5.400 0,06
18-3-2009 14:53:12 10.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 5.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 100.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 4.166 0,06
18-3-2009 14:53:12 16.200 0,06
18-3-2009 14:53:12 1.500 0,06
18-3-2009 14:53:12 3.500 0,06
18-3-2009 14:53:12 44.500 0,06
18-3-2009 14:53:12 1.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 13.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 100.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 95.000 0,06
18-3-2009 14:53:12 32.745 0,06
18-3-2009 14:42:43 3.680 0,07
18-3-2009 14:36:10 500 0,07
18-3-2009 13:46:37 2.000 0,07
18-3-2009 13:36:21 900 0,07
18-3-2009 13:26:00 1.583 0,07
18-3-2009 13:26:00 5.417 0,07
18-3-2009 13:24:13 9.583 0,07
18-3-2009 13:24:13 417 0,07
18-3-2009 13:24:11 35.000 0,06
18-3-2009 13:22:56 10.000 0,06
18-3-2009 13:21:07 3.083 0,07
18-3-2009 13:21:07 6.917 0,07
18-3-2009 13:20:40 3.000 0,06
18-3-2009 13:14:53 5.250 0,07
18-3-2009 13:12:26 69.255 0,06
18-3-2009 13:12:26 50.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 4.444 0,06
18-3-2009 13:12:26 100.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 15.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 21.500 0,06
18-3-2009 13:12:26 160.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 15.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 2.366 0,06
18-3-2009 13:12:26 17.223 0,06
18-3-2009 13:12:26 2.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 10.000 0,06
18-3-2009 13:12:26 3.500 0,06
18-3-2009 13:12:26 1.500 0,06
18-3-2009 13:12:26 17.750 0,06
18-3-2009 13:12:26 2.500 0,06
18-3-2009 13:12:26 833 0,06
18-3-2009 13:12:26 4.129 0,06
18-3-2009 13:06:49 142.581 0,07
18-3-2009 13:06:49 12.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 14.800 0,07
18-3-2009 13:06:49 16.666 0,07
18-3-2009 13:06:49 16.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 17.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 10.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 17.500 0,07
18-3-2009 13:06:49 22.830 0,07
18-3-2009 13:06:49 1.700 0,07
18-3-2009 13:06:49 3.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 12.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 11.600 0,07
18-3-2009 13:06:49 7.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 7.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 20.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 50.000 0,07
18-3-2009 13:06:49 78.323 0,07
18-3-2009 13:03:58 15.871 0,06
18-3-2009 13:03:58 2.000 0,06
18-3-2009 13:03:58 2.000 0,06
18-3-2009 13:03:58 10.000 0,06
18-3-2009 13:03:58 1.500 0,06
18-3-2009 13:03:58 16.000 0,06
18-3-2009 13:03:58 1.000 0,06
18-3-2009 13:03:58 7.500 0,06
18-3-2009 13:03:58 4.129 0,06
18-3-2009 13:02:29 900 0,07
18-3-2009 13:01:50 100 0,07
18-3-2009 12:56:41 1.000 0,07
18-3-2009 12:44:44 2.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 17.677 0,07
18-3-2009 12:43:50 100.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 8.893 0,07
18-3-2009 12:43:50 20.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 10.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 6.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 10.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 15.000 0,07
18-3-2009 12:43:50 2.930 0,07
18-3-2009 12:31:01 871 0,06
18-3-2009 12:31:01 2.754 0,06
18-3-2009 12:21:54 1.000 0,07
18-3-2009 11:59:00 5.000 0,07
18-3-2009 11:58:18 27.000 0,07
18-3-2009 11:37:52 1.000 0,07
18-3-2009 11:29:21 1.000 0,07
18-3-2009 11:29:01 7.000 0,07
18-3-2009 11:15:42 2.000 0,07
18-3-2009 11:05:44 50.000 0,07
18-3-2009 11:05:41 97.246 0,06
18-3-2009 11:05:41 10.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 100.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 5.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 83.334 0,06
18-3-2009 11:05:41 2.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 2.500 0,06
18-3-2009 11:05:41 200.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 13.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 4.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 22.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 1.166 0,06
18-3-2009 11:05:41 4.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 16.666 0,06
18-3-2009 11:05:41 20.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 40.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 25.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 2.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 1.000 0,06
18-3-2009 11:05:41 1.638 0,06
18-3-2009 11:01:52 5.000 0,07
18-3-2009 11:01:30 1.000 0,07
18-3-2009 10:56:40 528 0,07
18-3-2009 10:52:24 2.000 0,07
18-3-2009 10:43:59 362 0,06
18-3-2009 10:13:11 1.000 0,07
18-3-2009 10:03:57 2.200 0,07
18-3-2009 9:58:02 1.000 0,07
18-3-2009 9:40:49 2.100 0,07
18-3-2009 9:18:13 25.000 0,07
18-3-2009 9:12:19 100 0,07
18-3-2009 9:04:10 8.000 0,07
18-3-2009 9:00:04 500 0,07
18-3-2009 9:00:04 8.950 0,07
18-3-2009 9:00:04 1.050 0,07
18-3-2009 9:00:04 3.950 0,07
18-3-2009 9:00:04 16.050 0,07
18-3-2009 9:00:04 200 0,07
18-3-2009 9:00:04 1.000 0,07
18-3-2009 9:00:04 6.750 0,07
18-3-2009 9:00:04 3.250 0,07
18-3-2009 9:00:04 10.000 0,07
18-3-2009 9:00:04 20.000 0,07
18-3-2009 9:00:04 10.000 0,07
18-3-2009 9:00:04 1.500 0,07
pi_67184050
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:51 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me stug. China's munt is niet vrij verhandelbaar. De dollars die bedrijven ontvangen worden ingewisseld voor renminbi. Dat betekent dat de centrale bank van China met enorme hoeveelheden dollars komt te zitten. Deze kunnen ze verkopen, vasthouden of wat gebruikelijk was, ze kochten er US treasuries voor zodat ze er rente over kregen en zo de US regering financierden met goedkoop krediet.
Ze zitten al met enorme hoeveelheden dollars en zijn daardoor dus ook gebaat bij een hogere koers van die munt. Als china de helft van hun dollars zou verkopen, zou de rest van hun dollars al bijna niets meer waard zijn dus verkopen is sowieso geen optie. Volgens mij zal het extra bijdrukken van geld ook niet zo heel veel effect hebben op de koers.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:19:08 #98
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67184942
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:59 schreef edikt het volgende:

[..]

Ze zitten al met enorme hoeveelheden dollars en zijn daardoor dus ook gebaat bij een hogere koers van die munt. Als china de helft van hun dollars zou verkopen, zou de rest van hun dollars al bijna niets meer waard zijn dus verkopen is sowieso geen optie. Volgens mij zal het extra bijdrukken van geld ook niet zo heel veel effect hebben op de koers.
Het doel van het drukken van extra geld is juist het verlagen van de koers. Het is een vorm van devaluatie.
pi_67186003
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Als het een good-till-cancelled order is niet hoor.
pi_67188547
pberends je bent goed bezig met je vele actuele economische berichten op de FP!
Ook al kom ik er zelden meer sinds ik zelf gestopt ben, het is een nobel streven om die mensen ook wat bij te brengen.
Taalkundig kan het soms nog wat beter, maar goed ik ben ook wel erg perfectionistisch wat dat betreft...
pi_67188643
He's on a mission .
pi_67188744
Morgen ga ik de gok wagen een een straddle long innemen in dagopties op de AEX. Voorwaarde is dat de AEX minstens 1,5 punt omhoog of omlaag doorbreekt, maar bij bijvoorbeeld 2 punten kan het zomaar zijn dat je 200% winst behaalt. Het vereist stalen zenuwen en je kan eigenlijk niet weg van je schermen, maar ik ga het toch proberen. Vanmidadg heb ik op papier 34% winst weten te behalen op papier, door te kopen tegen laat en te verkopen tegen bied (dus "echte" transacties, niet laatst verhandelde). Ik houd jullie morgen op de hoogte
pi_67188985
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:32 schreef ItaloDancer het volgende:
pberends je bent goed bezig met je vele actuele economische berichten op de FP!
Ook al kom ik er zelden meer sinds ik zelf gestopt ben, het is een nobel streven om die mensen ook wat bij te brengen.
Taalkundig kan het soms nog wat beter, maar goed ik ben ook wel erg perfectionistisch wat dat betreft...
Danke schon, mijn neger.
pi_67189384
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:28 schreef Westlander het volgende:
Breaking:

Fed koopt voor 300 miljard dollar staatsobligaties

De Federal Reserve gaat de komende zes maanden voor 300 miljard dollar aan langetermijn staatsobligaties kopen. De Amerikaanse centrale bank gaat ook zijn aankoopprogramma van hypotheek-gerelateerde obligaties uitbreiden. Dat maakte de Fed woensdagavond bekend. De rente blijft behouden op 0 à 0,25 procent.
Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereld
pi_67189405
Het zou mij niet verbazen als de AEX binnenkort nog onder de 200 duikt. Als je ziet hoe er wordt gebeukt met de zwaargewichten AM en RD, die drukken zo zwaar op de index, de volumes zijn zeker bij AM ook gigantisch. Als die emissie er toch nog komt, dan is de beer helemaal los.
pi_67189408
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:41 schreef henkway het volgende:
morgen weer naar de 212??
Ik denk dat dat zelfs te hoog gegrepen is voor de manisch-depressieve AEX .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2009 @ 22:55:05 #108
862 Arcee
Look closer
pi_67189786
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:

AEX
090310: 210,44
090318: 209,34

Dow Jones

090310: 6926,49
090318: 7486,58

AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:56:43 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67189878
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

wtf ;D
Een gedicht over Maanvis
pi_67192871
What the fuck gebeurde er met de Dow tussen 7 en 8 Nederlandse tijd?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2009 @ 23:58:25 #111
862 Arcee
Look closer
pi_67192926
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:57 schreef Sloggi het volgende:
What the fuck gebeurde er met de Dow tussen 7 en 8 Nederlandse tijd?
Fed gaat staatsobligaties opkopen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_67192927
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Het doel van het drukken van extra geld is juist het verlagen van de koers. Het is een vorm van devaluatie.
Hier is het primaire doel het aflossen van die giftige leningen toch. Devaluatie zal inderdaad wel plaatsvinden maar ik verwacht dat de koers wel weer recht trekt op de langere termijn. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door edikt op 19-03-2009 00:07:37 ]
pi_67193028
quote:
Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importeren .

Wel apart dat de beurs hier positief op reageert terwijl de dollar een flinke klap krijgt. Of maak ik nu een denkfout?
pi_67193190
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importeren .

Wel apart dat de beurs hier positief op reageert terwijl de dollar een flinke klap krijgt. Of maak ik nu een denkfout?
voor de US is dit goed, voor China en Europa niet

Inflatie in de US is Deflatie in de EU
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:07:02 #115
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67193236
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:58 schreef edikt het volgende:

[..]

Hier is het doel het aflossen van die giftige leningen toch. Ik verwacht niet dat het een heel groot effect zal hebben op de koers.
Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.
pi_67193371
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:07 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.
Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:12:35 #117
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67193401
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef henkway het volgende:

[..]

voor de US is dit goed, voor China en Europa niet

Inflatie in de US is Deflatie in de EU
Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?
Strax heeft iedereen een rente van nix en gaat om de koers van zijn munt te verlagen geld drukken.
Dat gaat desastreus eindigen imo.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:19:06 #118
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67193565
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:11 schreef edikt het volgende:

[..]

Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.
Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.
pi_67193599
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:12 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?
Strax heeft iedereen een rente van nix en gaat om de koers van zijn munt te verlagen geld drukken.
Dat gaat desastreus eindigen imo.
Dat denk ik ook.
Allemaal Zimbabwe geld
Alleen goud kun je niet bij maken
pi_67193732
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:20 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Allemaal Zimbabwe geld
Alleen goud kun je niet bij maken
Het kan nog wel even doorgaan dat bij drukken als je ziet hoe veel landen dollar reserves houden en dus ook de koers kunnen manipuleren. De toestand in zimbabwe bijvoorbeeld is juist ook weer positief voor de us-dollar omdat die daar nu de gangbare munt is.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:28:09 #121
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67193757
Fed to the rescue
---
pi_67193772
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:

AEX

Dow Jones

AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
gecorrigeerd voor het verloop in de EUR-USD zal het wel ongeveer gelijk zijn
pi_67193868
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:19 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.
Ze kopen nu alleen die toxic assets in (waarschijnlijk C rated oid) pakketten met dat bijgedrukte geld niet die AAA-hypotheek pakketten van de familie gates. Als ze alleen die zouden kopen zouden ze al hun geld hoogstwaarschijnlijk weer terugverdienen. Het lijkt mij dat je dan ook niet zo nodig geld hoeft bij te drukken om de verdamping van dat geld te compenseren (omdat er dan niks verdampt).
pi_67193948
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereld
deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.

Obama/Bernancke zeggen hier: wij laten onze USD zover zakken als nodig is om de export te verhogen. Fuck de wereld, eigen volk eerst. Dat gaat dan ten koste van Europa en Azie. Zal Wen Jiabao leuk vinden. Doet dit bericht in een ander daglicht plaatsen: http://online.wsj.com/article/SB123692233477317069.html
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:46:08 #125
56749 BlaZ
pi_67194081
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:

AEX

Dow Jones

Nu even wat quotes kopieren dat de AEX altijd achter de DJ aanloopt
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:46:17 #126
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67194083
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:33 schreef edikt het volgende:

[..]

Ze kopen nu alleen die toxic assets in (waarschijnlijk C rated oid) pakketten met dat bijgedrukte geld niet die AAA-hypotheek pakketten van de familie gates. Als ze alleen die zouden kopen zouden ze al hun geld hoogstwaarschijnlijk weer terugverdienen. Het lijkt mij dat je dan ook niet zo nodig geld hoeft bij te drukken om de verdamping van dat geld te compenseren (omdat er dan niks verdampt).
De Fed koopt assets die in de vrije markt niet goed te verkopen zijn hierdoor groeit de geldhoeveelheid.
Een marktpartij koopt met dollars die er al zijn, de FED met versgedrukte dollars.
Hetzelfde geld voor obligaties. De obligaties van de USgov worden normaal verkocht aan de markt.
De effecten zijn echt heel, maar dan ook totaal verschillend.
Anders zou Zimbabwe zich onderhand rijk gedrukt hebben met geld, ze sterven er echter nu van de armoe en ziektes.
Monetize

Quantitative_easing
pi_67195301
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.

Obama/Bernancke zeggen hier: wij laten onze USD zover zakken als nodig is om de export te verhogen. Fuck de wereld, eigen volk eerst. Dat gaat dan ten koste van Europa en Azie. Zal Wen Jiabao leuk vinden. Doet dit bericht in een ander daglicht plaatsen: http://online.wsj.com/article/SB123692233477317069.html
Is dat tijdens de depressie ook niet gebeurt?

En hoe kunnen beleggers de belofte van (hyper)inflatie nou zien als een goede actie . Snap niets meer van die prozac-slikkers daar in NY
pi_67195897
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

China en Japan hebben hun munteenheden altijd kunstmatig zwak gehouden. Zij treffen net zo goed blaam.
pi_67196479
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:21 schreef pberends het volgende:

[..]

China en Japan hebben hun munteenheden altijd kunstmatig zwak gehouden. Zij treffen net zo goed blaam.
Ow ik meen dat de Yen te sterk is geworden en niet meer weet te dalen tov dollar/euro
pi_67196609
Aegon & ING blijven ook maar stijgen... Hebben zij veel exposure op de US hypo markt of zo?
pi_67197218
Hoppa, Aegon gedumpt.

Paar dagen geleden gekocht voor 2.30, na een hoop gestijg en gedaal, nu eindelijk verkocht.
pi_67197673
Doet DFT het bij meer mensen niet? Hier heeft die het streamen opgegeven om de 1 of andere reden.
pi_67197814
Nee klopt bij mij staat hij steeds op Connecting rechts onders.

Hij doet t weer!
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:55:15 #134
56749 BlaZ
pi_67197922
AMG wordt weer koopwaardig zo
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:22:15 #135
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67198649
ING 4 euro ...
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:31:54 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67198947
ING boven de 4 en Aegon boven de 3... Blijf hier maar ver vandaan, nu.

Fugro gaat wel erg goed.
pi_67199207
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:51 schreef UncleSam het volgende:
Nee klopt bij mij staat hij steeds op Connecting rechts onders.

Hij doet t weer!
Hier ook.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:40:38 #138
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67199223
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:31 schreef Lemans24 het volgende:
ING boven de 4 en Aegon boven de 3... Blijf hier maar ver vandaan, nu.

en dat onderbouw je verder niet?
pi_67199231
Shiiit wat is er aan de hand met Aegon en ING .
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:42:57 #140
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67199299
lol Had je ze nu nog maar ff vastgehouden he
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:46:24 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67199407
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Nee.
Maar je moet wel erg van gokken houden, als je na een stijging van 75% nog in meer gelooft. Er komt ooit een moment dat de beerput weer open gaat.
pi_67199455
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet met het huidige nieuws? Het lijkt me duidelijk dat de financials aandelen zijn om ver weg van te blijven.
pi_67199797
Consumentenvertrouwen zakt verder weg
quote:
De index die het sentiment weergeeft, kwam uit op min 34 tegen min 30 in februari, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Koopbereidheid
Het consumentenvertrouwen is daarmee verder weggezakt. In de vier voorgaande maanden was het vertrouwen laag, maar bleef het redelijk stabiel. Consumenten oordeelden negatiever over de economische situatie in zowel de afgelopen twaalf maanden als in het komende jaar. De koopbereidheid daalde maar weinig, aldus het CBS.

pi_67199850
DNB: Kredietverlening aan Nederlands bedrijfsleven gedaald
quote:
De verstrekking van kredieten aan Nederlandse bedrijven is in het vierde kwartaal van 2008 gedaald. Bedrijven hebben minder geld nodig omdat ze minder investeren. Lees verder voor het complete kwartaalbericht.

Opdrogen
Nederlandse bedrijven zijn relatief gevoelig voor het opdrogen van deze kredietstroom aangezien ze sterk leunen op bancaire leningen. Dit blijkt woensdag uit het kwartaalbericht van de Nederlandsche Bank (DNB).

Omslag
De centrale bank signaleert een "duidelijke omslag" in de kredietverlening door Nederlandse banken sinds augustus vorig jaar. Vanaf dat moment viel de gemiddelde groei van de uitstaande leningen nagenoeg stil, om in het laatste kwartaal licht te dalen.

Afhankelijk
DNB wijst erop dat Nederlandse bedrijven afhankelijker zijn van bancaire kredietverleningen dan bedrijven in de eurozone als geheel, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Dit komt doordat Nederlandse bedrijven minder vaak gebruik maken van marktfinanciering, zoals de uitgifte van bedrijfsobligaties of aandelen.

Minder investeren
De oorzaak van de daling van de kredietverstrekking ligt volgens de centrale bank vooral in de ecomische neergang, waardoor bedrijven minder investeren. Het is daarnaast niet uit te sluiten dat de problemen in de bancaire sector de daling van de kredietgroei hebben versterkt, stelt DNB in het kwartaalbericht.
pi_67199925
Werkloosheid loopt op tot 4,1%
quote:
De werkloosheid in Nederland is voor de derde achtereenvolgende maand gestegen. Vooral bij jonge mannen stijgt de werkloosheid.

314.000
In de periode van december tot en met februari waren gemiddeld 314.000 personen werkloos. Daarmee liep de werkloosheid in Nederland op tot 4,1% van de beroepsbevolking. In de voorgaande periode, november tot en met januari, bedroeg de werkloosheid nog 3,9%.

Seizoensinvloeden
Gecorrigeerd voor verstorende seizoensinvloeden kwam het aantal werklozen uit op 306.000 personen, dat waren er drieduizend meer dan in de voorgaande periode van drie maanden. Zonder verwijdering van de seizoensinvloeden nam het aantal werklozen met 16.000 toe.

Vrouwen
De werkloosheid lag in de periode van december tot en met februari nog altijd zevenduizend personen lager dan een jaar eerder. Deze daling komt geheel voor rekening van de vrouwen, waar de werkloosheid met 26.000 afnam.

Bron: CBS

Mannen
De hogere werkloosheid komt op naam van mannen. Ten opzichte van december tot en met februari steeg bij mannen van 3,3% naar 3,7% van de beroepsbevolking. Bij vrouwen was er juist sprake van een daling, van 5,4% naar 4,5%.

Bron:CBS

Jongeren
Vooral jongeren worden getroffen door de oplopende werkloosheid. Dit geldt trouwens alleen voor mannen in de leeftijd van 15-24 jaar (van 7,7% naar 10,2% van de beroepsbevolking). Bij vrouwen in die leeftijd daalt de werkloosheid nog van 9,0% naar 7,7% van de beroepsbevolking.

Bron: CBS
pi_67200808
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:42 schreef Oizno het volgende:
lol Had je ze nu nog maar ff vastgehouden he
Ik had een stoploss gezet op me sprinters... ik vind het zonde om ze te verkopen terwijl ze alleen omhoog gaan...

18785037 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 1,00 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
Aegon NV Sprinter Long 2,20
18781941 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,90 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
18777536 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,74 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04)
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_67200885
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:26 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Ik had een stoploss gezet op me sprinters... ik vind het zonde om ze te verkopen terwijl ze alleen omhoog gaan...

18785037 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 1,00 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
18781941 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,90 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
18777536 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,74 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04)
ow ik meen ergens gelezen te hebben dat je geen stoploss meer kan invoeren op sprinters....
pi_67200926
Jawel... kan gewoon...werkt prima...
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:46:59 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67201653
Ook opvallend: Peugeot en Renault. Beiden bijna 40% gestegen sinds hun lows.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 11:50:43 #150
236264 crew  capricia
pi_67201817
AMG 4,18>> Koopwaardig?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67201916
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:50 schreef capricia het volgende:
AMG 4,18>> Koopwaardig?
tja beetje hetzelfde als MT
pi_67201939
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:53 schreef edwinh het volgende:

[..]

tja beetje hetzelfde als MT
11uur iedereen eruit en nu stapt iedereen weer in
pi_67202118
Kan iemand een reden aandragen voor de koersexplosie van ING & Aegon?
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:00:46 #154
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67202168
omzet nu al 17 mil bij ing. gister in totaal 19. ook apart
pi_67202265
Nieuwe cfo ING krijgt 1,3 miljoen euro tekengeld
quote:
Alsof er de afgelopen weken geen ophef genoeg was over bankierssalarissen, keert ING opnieuw een miljoenenbonus uit.

Patrick Flynn
De bonus wordt betaald aan één enkele bestuurder: de nieuwe financiële man bij het bedrijf Patrick Flynn.

Blijdschap
De blijdschap was groot bij ING. Na het plotselinge vertrek van John Hele, vond de bankverzekeraar in Patrick Flynn een nieuwe financiële man. Maar Flynn komt niet zomaar, blijkt nu uit de vergaderstukken voor de aandeelhoudersvergadering.

100.000 aandelen
Wat hij gaat verdienen, houdt ING nog even voor zich. Maar het bedrijf laat de aandeelhouders al wel weten dat Flynn maximaal 100.000 aandelen in ING krijgt. Totale waarde hiervan: 1,3 miljoen euro.

Drie jaar
Het enige dat Flynn hiervoor moet doen, is in dienst blijven. Drie jaar lang om precies te zijn. ING verdedigt de toekenning van de aandelen door te stellen dat deze beloning gerechtvaardigd is gezien zijn huidige beloningsniveau.
Meteen het geld van Bos eruit trekken. Beetje met belastinggeld bonussen uit gaan keren

[ Bericht 0% gewijzigd door rvlaak_werk2 op 19-03-2009 12:16:24 ]
pi_67202329
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef One_conundrum het volgende:
omzet nu al 17 mil bij ing. gister in totaal 19. ook apart
Ben benieuwd wat het bovenstaande nieuws met de koers gaat doen...
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:05:23 #157
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67202352
Logisch, goed volk kost geld.
pi_67202398
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:05 schreef One_conundrum het volgende:
Logisch, goed volk kost geld.
Onzin, hij zal ongetwijfeld een goed salaris krijgen. Een gegarandeerde bonus is imo niet goed te praten in het huidige klimaat.

Meteen ff een submitje van gemaakt
pi_67202544
Een gegarandeerde bonus is gewoon salaris.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:14:50 #160
236264 crew  capricia
pi_67202634
Ik begrijp het bericht ook niet helemaal:
...100.000 aandelen in ING krijgt. Totale waarde hiervan: 1,3 miljoen euro.

Dus bij ING is een aandeel 13 euro waard?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67202645
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een gegarandeerde bonus is gewoon salaris.
IMO is salaris salaris en een bonus niet.

Net op RTL-Z: Deflatie bereikt China.
pi_67202699
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:14 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp het bericht ook niet helemaal:
...100.000 aandelen in ING krijgt. Totale waarde hiervan: 1,3 miljoen euro.

Dus bij ING is een aandeel 13 euro waard?
Blijkbaar. Wellicht hebben ze één of andere rare interne constructie. Of verwachten ze dat de koers daar naartoe gaat stijgen.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:19:04 #163
236264 crew  capricia
pi_67202736
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Wellicht hebben ze één of andere rare interne constructie. Of verwachten ze dat de koers daar naartoe gaat stijgen.
Dus dat is gewoon een koopadvies...wij van wc-eend adviseren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67202825
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dat is gewoon een koopadvies...wij van wc-eend adviseren...
Over koopadviezen gesproken. Als je naar BNR luistert, heb je ongetwijfeld wel eens het "ING-beleggingsadvies" praatje langs horen komen in de reclames... Erg grappig en vermakelijk. Ik hoop dat die lui niet de echte adviseurs zijn daar.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2009 @ 12:36:48 #165
145738 superworm
is erbij
pi_67203243
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Onzin, hij zal ongetwijfeld een goed salaris krijgen. Een gegarandeerde bonus is imo niet goed te praten in het huidige klimaat.

Meteen ff een submitje van gemaakt
Nieuwe cfo ING krijgt 1,3 miljoen euro tekengeld
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_67203316
quote:
Ik zag m ja... Dank
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:40:42 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67203396
3 dubbele top inmiddels. Misschien maar eens dalen dan?
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:48 #169
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67203431
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
3 dubbele top inmiddels. Misschien maar eens dalen dan?
Liniaal er al langsgelegd?
---
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:44:42 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67203517
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:41 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Liniaal er al langsgelegd?
Je hebt meer iets aan een gradenboog vandaag.
We hebben de afgelopen twee uur een mooie dalparabool gevormd.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 13:00:16 #171
236264 crew  capricia
pi_67204012
Arcelor gaat leuk omhoog!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67204281
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:00 schreef capricia het volgende:
Arcelor gaat leuk omhoog!
zo mag het nog wel blijven idd heb nog 10 optiecontacten bijgekocht vanmorgen toen MT nog op 0.65% in de plus stond
pi_67204421
quote:
volhgens mij is 100.000 aandelen slechts 400.000 euro en dat over drie jaar is 130.000 euro
en dat met zo een rot taak
pi_67204444
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:09 schreef pberends het volgende:
Misschien tijd om MT te verkopen.
nee ik denk denk dat het zeker naar 15 euro kan, bovendien zijn het calls voor april, de calls voor maart heb ik idd met MAAR 15% verlies verkocht , was eerder bijna 80%
pi_67204460
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:11 schreef henkway het volgende:

[..]

volhgens mij is 100.000 aandelen slechts 400.000 euro en dat over drie jaar is 130.000 euro
en dat met zo een rot taak
Blijft, imo, het principe overeind dat bonussen niet gegarandeerd horen te zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2009 @ 13:18:01 #177
145738 superworm
is erbij
pi_67204623
Check die dollar! 1,37
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:26:33 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67204909
Met een dollar van 1,25 (zoals twee weken geleden dus), zou de AEX al op ruim 233 hebben gestaan.

De waarde van de euro is maar liefst tien procent gestegen in die tijd.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:44:01 #180
56749 BlaZ
pi_67205487
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:36 schreef pberends het volgende:
Verkopen dat Mittal.
Zeker net als dat "koop advies voor MT" van 2 dagen terug
pi_67205879
Je begint je af te vragen waarop de S&P nog verder wil gaan stijgen. De index is al bijna 140 punten omhoog gegaan vanaf het laagtepunt van 666 punten. Een tussentijdse correctie zou wel op zijn plaats zijn. De AEX zou dan zelfs nieuwe dieptes kunnen gaan zoeken, want zonder Amerikaanse steun lijkt er ook niet veel kruid meer in het vat te zitten.
pi_67206022
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:55 schreef pberends het volgende:
Je begint je af te vragen waarop de S&P nog verder wil gaan stijgen. De index is al bijna 140 punten omhoog gegaan vanaf het laagtepunt van 666 punten. Een tussentijdse correctie zou wel op zijn plaats zijn. De AEX zou dan zelfs nieuwe dieptes kunnen gaan zoeken, want zonder Amerikaanse steun lijkt er ook niet veel kruid meer in het vat te zitten.
Zit wat in, maar het aandeel MT is natuurlijk op duistere wijze flink geklapt afgelopen dagen, ik verwacht btw ook geen 8% vandaag maar een 5% stijging, maar alles wat daarboven zit is mooi meegenomen, echter dan wordt het risico weer groter dat er morgen weer winstnemingen zijn.
pi_67206144
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef edwinh het volgende:

[..]

Zit wat in, maar het aandeel MT is natuurlijk op duistere wijze flink geklapt afgelopen dagen, ik verwacht btw ook geen 8% vandaag maar een 5% stijging, maar alles wat daarboven zit is mooi meegenomen, echter dan wordt het risico weer groter dat er morgen weer winstnemingen zijn.
Mittal is een enorme speelbal inderdaad. Aandeel kan makkelijk op korte termijn naar de 18 euro, maar ook makkelijk naar de 10 euro.

Het rare is dat ik eigenlijk long op de AEX wil ivm expiratie morgen, en omdat de AEX veel in te halen heeft, maar anderzijds short wil gaan op Amerika omdat ze daar al 20% gestegen zijn in anderhalve week. Maar waarom zou de AEX stijgen en Wall Street tegelijkertijd dalen?
pi_67206439
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Mittal is een enorme speelbal inderdaad. Aandeel kan makkelijk op korte termijn naar de 18 euro, maar ook makkelijk naar de 10 euro.

Het rare is dat ik eigenlijk long op de AEX wil ivm expiratie morgen, en omdat de AEX veel in te halen heeft, maar anderzijds short wil gaan op Amerika omdat ze daar al 20% gestegen zijn in anderhalve week. Maar waarom zou de AEX stijgen en Wall Street tegelijkertijd dalen?
Idd, als de dow stx weer open is trek meestal de aex weer naar onder omdat de dow minder goed staat als de aex, echter moet de aex nog wel wat inhalen. Ik kijk ook vaak naar de olie, als die het goed doet kunnen we verder stijgen.
pi_67206844
2 minuten tot OF een enorme afstort OF een enorme rally
pi_67206878
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:27 schreef TeringHenkie het volgende:
2 minuten tot OF een enorme afstort OF een enorme rally
MT gaat nergens meer over net zoals paar dagen geleden met die enorme daling
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:35:05 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67207051
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:03 schreef pberends het volgende:

[..]
De AEX heeft inderdaad een hoop in te halen, maar zal dat alleen maar doen als de dollar weer stijgt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:37:35 #188
66186 foetre
pi_67207119
ARCELORMITTAL AMS,BRU,PAR 14.05 +10.11 %
Die heb ik gister aan iemand getipt dat ie zeker 5% zou stijgen.
Hoop dat ik de helft van de winst van hem krijg

[ Bericht 76% gewijzigd door foetre op 19-03-2009 14:43:12 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:46:22 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67207387
Morgen optie-expiratiedag. In principe zouden de koersen daarna nog een beetje moeten doorstijgen, aangezien we uit een dal komen.
The End Times are wild
pi_67207463
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef LXIV het volgende:
Morgen optie-expiratiedag. In principe zouden de koersen daarna nog een beetje moeten doorstijgen, aangezien we uit een dal komen.
quote:
MARKET COMMENT: AEX heeft 218-220 puntenzone in vizier
19-03-2009 13:55:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van de donderdagmiddagsessie op nu het expiratiespel rondom de 210 punten lijkt te zijn gespeeld, aldus handelaar Rob Koenders. "Je merkte dat partijen er belang bij hadden dat de AEX zo lang mogelijk rondom de 210 punten bleef. Nu is er ruimte omhoog en je ziet nu ook de zwaargewichten opveren. Ik denk dat de index, die nog steeds achterblijft bij de indices in Europa, deze week nog steeds de 218-220 puntenzone kan testen", aldus Koenders. De index wordt verder mede omhoog getild door de meevallende wekelijkse steunaanvragen in de VS. De omzetten trekken in de loop van de middag aan. De AEX gaat donderdag rond 13.50 uur met 2% omhoog naar 213,55 punten. (ANS)
210, daar gaat het om. De professionals willen de AEX al weken op 210 houden.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 14:56:40 #192
236264 crew  capricia
pi_67207690
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Zo te zien doen ze goed hun best.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67207897
Dow doet plof!! zoals verwacht
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_67207903
nou dat was het dan weer, aex kijkt weer naar dow, zie mittal vandaag max 5% pakken aex max 0.8%
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:11:32 #195
66186 foetre
pi_67208122
Ik hoop dat de aex nu naar ACDC luistert

ACDC -Go Down

pi_67208400
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:11 schreef foetre het volgende:
Ik hoop dat de aex nu naar ACDC luistert

ACDC -Go Down

hoezo zit je short?
pi_67208416
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:37 schreef foetre het volgende:
ARCELORMITTAL AMS,BRU,PAR 14.05 +10.11 %
Die heb ik gister aan iemand getipt dat ie zeker 5% zou stijgen.
Hoop dat ik de helft van de winst van hem krijg
wel iemand tippen maar zelf niet instappen?
pi_67208753
Ik heb al m'n longposities verkocht, Wall Street lijkt mij te ver doorgeschoten op hele korte termijn.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:34:40 #199
66186 foetre
pi_67208822
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef edwinh het volgende:

[..]

wel iemand tippen maar zelf niet instappen?
Vanaf maandag kan ik investeren aangezien mijn rekening net pas beschikbaar is
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:35:51 #200
56749 BlaZ
pi_67208848
MT long op +20% verkocht. Wel netjes voor 2 dagen.
pi_67208862
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:35 schreef BlaZ het volgende:
MT long op +20% verkocht. Wel netjes voor 2 dagen.
Van wie had je die tip?
pi_67209043
WS grafiek lijkt weer op een hartslag... Ze weten blijkbaar niet welke kant ze op willen...
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:41:41 #203
56749 BlaZ
pi_67209067
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Van wie had je die tip?
van Beleggingsadvieskantoor Pberends dacht ik

Nou ja, ik heb pas gekocht op 13,10 uiteindelijk en niet op 13,50 zoals jij adviseerde.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:42:12 #204
56749 BlaZ
pi_67209081
Overigens gaat MT nu nog verder omhoog
pi_67209103
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

van Beleggingsadvieskantoor Pberends dacht ik

Nou ja, ik heb pas gekocht op 13,10 uiteindelijk en niet op 13,50 zoals jij adviseerde.
Klopt, m'n timing was niet optimaal .

Perfect timen is extreem moeilijk.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:53:54 #206
56749 BlaZ
pi_67209416
Fugro short? Zou dat niks zijn... korte tijd 25% erbij.
pi_67209428
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:42 schreef BlaZ het volgende:
Overigens gaat MT nu nog verder omhoog
Hehe idd, heb nu op 7 optieseries een rendement van 60% in 5 uur :S sick!, maar jah ben nog steeds aan het goedmaken van de crash van MT enkele dagen geleden .
pi_67209488
Argh, na de stoploss van m'n sprinters te hebben geraakt begint MT weer te stijgen..
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:01:50 #209
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67209639
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:56 schreef Mortaxx het volgende:
Arghcelor mittal ..
pi_67209667
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:53 schreef BlaZ het volgende:
Fugro short? Zou dat niks zijn... korte tijd 25% erbij.
Ik zou op dit moment nog eerder short dan long op Fugro gaan, maar ik doe het even niet.
pi_67209746
Hoe laat zijn de expiratie voor de dagopties bekend?
pi_67209755
WS weer rood...
pi_67209788
Je zou gisteren maar long op goud zijn gegaan.. sprinter dik 100% erbij
Jij bent het zonnetje!!!
pi_67209964
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoe laat zijn de expiratie voor de dagopties bekend?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optie#Expiratie_en_looptijd

Voor de Nederlandse indexopties verloopt de expiratie tussen 15:30 en 16:00. Elke minuut wordt de stand van de AEX bepaald, zodat het expiratieniveau van deze index ongeveer het gemiddelde is van de stand gedurende dit half uur.
pi_67210778
Morgen jaar veslag van heineken, durft iemand een voorspelling te doen wat dat gaat doen?
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:42:42 #216
66186 foetre
pi_67210878
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Met een beetje geluk gaan we vandaag nog onder de 210 eindigen.
pi_67210910
Hmm... welke AEX koers klopt er niet? Die van beurs.nl (+1.42%) of die van de DFT (+0.56%)?
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:44:48 #218
66186 foetre
pi_67210948
Ik heb nu +0.58
pi_67210999
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:44 schreef foetre het volgende:
Ik heb nu +0.58
Vandaar de vraag... Beurs.nl loopt wat achter, maar de AEX is toch niet zo snel gedaald?
pi_67211063
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Morgen jaar veslag van heineken, durft iemand een voorspelling te doen wat dat gaat doen?
Dat kunnen ze beter na het weekend doen
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:49:57 #221
66186 foetre
pi_67211109
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Vandaar de vraag... Beurs.nl loopt wat achter, maar de AEX is toch niet zo snel gedaald?
Van 212 punten ging die wel redelijk snel ri 210
pi_67211172
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:49 schreef foetre het volgende:

[..]

Van 212 punten ging die wel redelijk snel ri 210
a, vandaar de vertraging op beurs.nl
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:51:49 #223
66186 foetre
pi_67211174
209
pi_67211292
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
ik hoorde een paar dagen wel op tv/radio "jongeren drinken steeds minder"
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:58:23 #225
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67211363
En de euro/dollar naar 1,40 ?
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:27:38 #226
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67212096
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:51 schreef foetre het volgende:
209
komt ie nog ?
pi_67212310
Goh AEX sluit op 210 punten wat een VERRASSING

210,38
0,50%
pi_67212315
Dit gaat de verkeerde kant op. Paniek, paniek, sell, sell, sell.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_67212349
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:27 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

komt ie nog ?
Vast wel, overigens heb ik mezelf ook ingekocht op Arcelor 12,66. Overigens doet de staal industrie het deze week erg fijn. 10% op Nippon Steel en 33% op General Steel Holdings.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:13:18 #230
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67213135
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:

Overigens doet de staal industrie het deze week erg fijn.
Op basis van welke gebeurtenissen? of geen echte verklaring, net zoals voor die onzin hier
pi_67213738
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:13 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Op basis van welke gebeurtenissen? of geen echte verklaring, net zoals voor die onzin hier
Technisch herstel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_67216529
Heb 75 MT aandelen op 12.69, en blijf voorlopig nog lekker zitten, heb een verkooporder op 15.69 geplaatst.

[ Bericht 58% gewijzigd door UncleSam op 19-03-2009 20:46:21 ]
pi_67216627
Ok, ongedekt opties schrijven les 1: Nooit ongedekt opties schrijven
pi_67216852
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef TeringHenkie het volgende:
Ok, ongedekt opties schrijven les 1: Nooit ongedekt opties schrijven
Je ging toch een straddle kopen, of was jij dat niet?
pi_67217200
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:18 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Je ging toch een straddle kopen, of was jij dat niet?
Ja, maar de kneus die ik ben: toen vanochtend de AEX de 208 aanraakte heb ik m'n put niet verkocht, en rond lunch ben ik gaan schrijven, waardoor m'n call blokkeerde, ipv dat ik zowel de put als call met 100% heb verkocht Volgende week probeer ik het weer, het is even een goede dag uitpikken met veel cijfers
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:53:22 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67218070
Ik verwacht dat morgen op optie-experatiedag de koersen nog wat gedrukt worden. En dan nog een weekje omhoog.
The End Times are wild
pi_67219004
Morgen zal de index inderdaad naar de 210 of daaronder gedrukt worden door expiratie. Echter misschien leuk om tijdens expiratie long te gaan.
pi_67226562
paar calls aex inslaan dan maar morgen (~220) of lijkt je dat ook weer overdreven?
pi_67227096
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:53 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht dat morgen op optie-experatiedag de koersen nog wat gedrukt worden. En dan nog een weekje omhoog.
Waarom zouden we volgende week omhoog gaan volgens jou?
pi_67227177
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:53 schreef TheRoach het volgende:

[..]

Waarom zouden we volgende week omhoog gaan volgens jou?
Als de dollar verder valt, dan kunnen we heel goed naar beneden
pi_67228633
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:58 schreef henkway het volgende:

[..]

Als de dollar verder valt, dan kunnen we heel goed naar beneden
En dat scenario is in ene weer een stuk dichterbij gekomen.

GBP staat ook weer bijna 1 op 1....

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2009 06:19:52 ]
pi_67229446
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 1 tot 2 punten lager
20-03-2009 08:24:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent vrijdag 20 maart 2009 naar verwachting licht lager na het lagere slot op Wall Street donderdag.

Vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten ziet bij opening voor de AEX een verlies van 1 tot 2 punten. Hij wijst in dit verband op het verlies van Wall Street van donderdag en de lagere openingsindicatie voor Wall Street vrijdag.

"De rally die we tot nu toe gezien hebben wordt gefrustreerd door het uitblijven van een concreet reddingsplan voor de banken in de VS. De sector ligt daarmee nagenoeg stil en dat is funest", aldus Eeken.

Eeken geeft aan dat 'long zitten' momenteel nog steeds kan, maar wel in beperkte mate en voegt toe dat de risico's groot zijn, omdat het vertrouwen zeer gering is.

De macro-economische agenda is voor de VS vrijdag leeg, op een aspect na: om 17.00 uur treedt de voorzitter van de Federal Reserve Ben Bernanke aan in Phoenix voor een toespraak over de financiele crisis.

De prijs van een vat ruwe olie is donderdag 7% hoger gesloten. Dit is het hoogste niveau in vier maanden. De prijs werd omhoog gestuwd door het plan dat de Federal Reserve woensdag ontvouwde. De aprilfuture voor een vat ruwe olie sloot donderdag op de New York Mercantile Exchange $3,47 hoger op $51,61.

De AEX-index sloot donderdag 0,5% hoger op 210,38 punten, de Midkap won 1,6% op 287,48 punten en de Smallcap eindigde 1,1% hoger op 290,37 punten.

De Dow Jones-index eindigde 1,2% lager op 7.400,80 punten. De S&P 500 daalde 1,3% tot 784,04 punten, terwijl de Nasdaq 0,5% afstond tot 1.483,48 punten.

Europese staatsobligaties zijn donderdag fors hoger gesloten.

De beurzen in Japan waren vrijdag gesloten in verband met een nationale feestdag.

De euro kost vrijdagmorgen om circa 8.20 uur $1,3665 tegen $1,3691 dag om 18.00 uur.
pi_67229488
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Welke kleur denk je dat de dag zal worden?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:46:17 #244
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67229540
En de euro/dollar staat alweer boven de 1,37.

Mittal zal wel weer een spectaculaire dag beleven.
pi_67230398
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Welke kleur denk je dat de dag zal worden?
T/m expiratie gaat de AEX rond de 210 bewegen, na expiratie verwacht een uptick richting de oude bodem rond 217. Volgende week echter verder omlaag, simpelweg omdat Wall Street te ver doorgeschoten is (koersdoel 800 S&P is even gehaald). AEX gaat dan weer de 195 testen of doorbreken, maar na een paar weken weer aardig omhoog.
pi_67230550
Prijzen koopwoningen dalen voor het eerst sinds lange tijd
quote:
De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in februari 2009 gemiddeld 0,5 procent lager dan een jaar eerder. Dit is de eerste prijsdaling sinds de start van de meting in januari 1995. In de loop van 2008 was de prijsstijging al flink afgezwakt. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.

Bijna alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in februari 2008. Alleen de prijs van tussenwoningen steeg enigszins. Hoekwoningen en appartementen daalden het meest in prijs.

Noord-Brabant en Overijssel waren de enige provincies waar de prijzen van koopwoningen hoger waren dan een jaar eerder. In de overige provincies daalden de prijzen. De grootste daling deed zich voor in Friesland, waar koopwoningen ruim 4 procent goedkoper waren dan in februari 2008.

Vergeleken met januari 2009 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 1,1 procent. Tussenwoningen waren even duur als een maand eerder. Alle andere typen woningen waren goedkoper. De prijzen van vrijstaande woningen daalden het meest.

Voor de vierde maand op rij waren er veel minder transacties dan een jaar eerder. In februari wisselden 8,9 duizend bestaande woningen van eigenaar. Vergeleken met een jaar eerder werden er 41 procent minder woningen verkocht. Van alle woningtypen en in alle provincies liep het aantal verkopen fors terug.

pi_67230614
Omzet industrie een kwart afgenomen
quote:
De ondernemers in de industrie behaalden in januari 25 procent minder omzet dan een jaar eerder. In het buitenland werd 29 procent minder omgezet, op de binnenlandse markt 21 procent. De omzetdaling in januari is de grootste afname sinds de start van de reeks begin jaren negentig. In november en december was er al een omzetdaling van zo’n 15 procent.

De omzetdaling van januari is voor vrijwel de helft toe te schrijven aan lagere afzetprijzen. Daarnaast telde januari in 2009 een werkdag minder dan in 2008. Het negatieve effect hiervan op de omzetontwikkeling wordt geraamd op ongeveer 2 procent.

Alle branches behaalden minder omzet dan in januari 2008. De transportmiddelenindustrie kende met 42 procent de grootste teruggang van de omzet. In de aardolie-, chemische, rubber- en kunststofproductenindustrie was de omzetdaling met 37 procent ook meer dan gemiddeld. Deze laatste afname valt voor het grootste deel toe te schrijven aan lagere afzetprijzen. De prijsontwikkeling in de aardolieverwerkende industrie hangt sterk samen met de prijs van ruwe aardolie. De prijs van een vat North Sea Brent olie halveerde bijna ten opzichte van die een jaar eerder.

Omzet industrie
Beiden meteen ff in de submit gegooid
pi_67230681
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:29 schreef pberends het volgende:

[..]

T/m expiratie gaat de AEX rond de 210 bewegen, na expiratie verwacht een uptick richting de oude bodem rond 217. Volgende week echter verder omlaag, simpelweg omdat Wall Street te ver doorgeschoten is (koersdoel 800 S&P is even gehaald). AEX gaat dan weer de 195 testen of doorbreken, maar na een paar weken weer aardig omhoog.
Wat is de expiratie en waarom zou de beurs stijgen daarna?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:03:14 #249
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67231241
3e vrijdag van de maand. Opties expiratie dag.
pi_67231274
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:03 schreef One_conundrum het volgende:
3e vrijdag van de maand. Opties expiratie dag.
A, men moet dus verplicht kopen & verkopen?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:07:10 #251
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67231331
opties van tot maart lopen nu af. uuh, google maar. geen zin om mijn boeken er nu bij te pakken
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:07:26 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67231336
Iedere 3e vrijdag van de maand lopen er optieseries af. In de praktijk worden opties vaker geschreven door de grotere jongens. Als we uit een periode van lagere koersen komen, hebben die vaak gerekend op een lagere expiratie. Het is voor hen dus gunstig als de koersen iets gedrukt blijven tot na de experiatie, zodat calls bijvoorbeeld niet uitgeoefend worden.

Het effect is klein, als het er al is, want je moet toch behoorlijk wat verkopen om de koers te drukken.
The End Times are wild
pi_67231382
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:07 schreef LXIV het volgende:
Iedere 3e vrijdag van de maand lopen er optieseries af. In de praktijk worden opties vaker geschreven door de grotere jongens. Als we uit een periode van lagere koersen komen, hebben die vaak gerekend op een lagere expiratie. Het is voor hen dus gunstig als de koersen iets gedrukt blijven tot na de experiatie, zodat calls bijvoorbeeld niet uitgeoefend worden.

Het effect is klein, als het er al is, want je moet toch behoorlijk wat verkopen om de koers te drukken.
Moeten de optiehouders dan verplicht kopen en/of verkopen?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:14:44 #254
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67231527
Nouja, het is een contract en dat contract wordt gewoon ongeldig tussen de tijden die P_Berends gister noemde. Dus dan vervalt het recht dat die optie geeft om dat aandeel te kopen voor die prijs.
pi_67231652
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef One_conundrum het volgende:
Nouja, het is een contract en dat contract wordt gewoon ongeldig tussen de tijden die P_Berends gister noemde. Dus dan vervalt het recht dat die optie geeft om dat aandeel te kopen voor die prijs.
OK, ik begin het te snappen.

Dank
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:20:47 #256
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67231711
staat allemaal op wiki hoor. Ook met wanneer ze geld opleveren enzo. Simpel, doch doeltreffend systeem .
pi_67231792
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:20 schreef One_conundrum het volgende:
staat allemaal op wiki hoor. Ook met wanneer ze geld opleveren enzo. Simpel, doch doeltreffend systeem .
Ik snap nauwelijks hoe de aandelen zelf werken, laat staan de opties . Een korte en doeltreffende uitleg vind je meestal niet op wiki. Wel op Fok!
pi_67231871
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ik snap nauwelijks hoe de aandelen zelf werken, laat staan de opties . Een korte en doeltreffende uitleg vind je meestal niet op wiki. Wel op Fok!
https://www.binck.nl/gekk(...)esbrief%20opties.pdf

lees die maar eens goed door en je bent al een heel eind
pi_67231893
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef edwinh het volgende:

[..]

https://www.binck.nl/gekk(...)esbrief%20opties.pdf

lees die maar eens goed door en je bent al een heel eind
Gaan we vanavond doen. Dank.
pi_67234424
is wel hele korte ritjes maken nu zo rond die 210
pi_67234433
Industriele productie eurozone daalt sterker dan ooit
quote:
De industriele productie in de eurozone is in januari het sterkst gedaald in de geschiedenis van de regio. De afname op jaarbasis was nog omvangrijker dan vooraf gevreesd.

De industriele productie daalde in januari 17,3% op ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder en 3,5% in vergelijking met december, zo blijkt vrijdag uit cijfers van Eurostat, het bureau voor de statistiek van de Europese Unie.

Economen verwachtten een krimp van 15,5% in vergelijking met januari 2007. Het cijfer op maandbasis was wel iets beter dan verwacht, economen hadden daar een krimp van 4,0% geraamd.

Het cijfer over de industriele productie geldt als een belangrijke indicator voor de ontwikkeling van de economie. Een lagere productie wordt meestal ingegeven door verslechterde afzetmogelijkheden. Bovendien heeft een productiedaling gevolgen voor de werkgelegenheid in de sector.
pi_67234470
Fugro en DSM moet niet gekker worden zo.

Fugro begrijp ik nog wel, maar DSM is toch (nog steeds) aardig cyclisch?
pi_67234692
quote:
ik heb de oorspronkelijike bron (eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=2173,49288229&_dad=portal&_schema=PORTAL&ci=1130656,0 ) erbij gezocht, maar wat ik daar niet kan uithalen of dit metingen in bruto euros zijn, of metingen gecorrigeerd voor prijseffecten.

als de grondstofprijzen omlaag knallen, is het namelijk niet zo vreemd dat de industriele productie gemeten in bruto EUR ook daalt.
pi_67234714
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fugro en DSM moet niet gekker worden zo.

Fugro begrijp ik nog wel, maar DSM is toch (nog steeds) aardig cyclisch?
Ik snap vooral de financials niet... Het onbeperkt bijdrukken van dollars kan nooit goed zijn voor de markt. En van zowel ING als Aegon is nog steeds niet de hele exposure bekend...
pi_67234752
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb de oorspronkelijike bron (eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=2173,49288229&_dad=portal&_schema=PORTAL&ci=1130656,0 ) erbij gezocht, maar wat ik daar niet kan uithalen of dit metingen in bruto euros zijn, of metingen gecorrigeerd voor prijseffecten.

als de grondstofprijzen omlaag knallen, is het namelijk niet zo vreemd dat de industriele productie gemeten in bruto EUR ook daalt.
Voor zover ik het in kan schatten, gaat het om de fysieke productie in de euro zone. Dat er dus minder is geproduceerd. Behoorlijk minder ook nog.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:55:44 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67234886
Peugeot en Renault ook weer in de plus. Wat hebben die voor goeds gedaan, dat ze zo enorm stijgen de laatste weken?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:59:56 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67235050
oversold en staatssteun
The End Times are wild
pi_67235089
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:59 schreef LXIV het volgende:
oversold en staatssteun
Hoe doen ze het überhaupt?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:01:33 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67235104
slecht
The End Times are wild
pi_67235143
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:01 schreef LXIV het volgende:
slecht
Dan zijn ze pas oversold als het aandeel op 0 staat.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:03:50 #272
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67235183
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:02 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Dan zijn ze pas oversold als het aandeel op 0 staat.
Dat ligt natuurlijk aan hoe 'slecht' wordt gedefinieerd
De post hieronder? Useless!
pi_67235323
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:03 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk aan hoe 'slecht' wordt gedefinieerd
Als we GM & Ford als voorbeeld nemen van "slecht"....
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:09:18 #274
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67235359
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:08 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Als we GM & Ford als voorbeeld nemen van "slecht"....
Ja dan heb je een punt...
De post hieronder? Useless!
pi_67235849
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Wat is de expiratie en waarom zou de beurs stijgen daarna?

Er zijn op dit moment grote partijen die er belang bij hebben dat de AEX op 210 blijft. Als de expiratie voorbij is zouden we best een versnelling naar boven kunnen krijgen, omdat de AEX erg uit de pas loopt met de S&P.
pi_67235985
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment grote partijen die er belang bij hebben dat de AEX op 210 blijft. Als de expiratie voorbij is zouden we best een versnelling naar boven kunnen krijgen, omdat de AEX erg uit de pas loopt met de S&P.
Ik vraag me af waarom jij zo achter de heilige S&P aanloopt... Het is immers een graadmeter voor de economie van de samenleving die dit allemaal veroorzaakt/versneld heeft.

Als de S&P zo goed was als jij continu beweerd, zou die dan niet al een jaar geleden veel lager gestaan moeten hebben dan >1300 punten?
pi_67236241
Is er nieuws gekomen dat de futs omhoog drijft?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:26:09 #278
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67237338
Klopt het dat vanmiddag ineens de futures voor de S&P 500 en de Nasdaq zijn verdwenen bij Binck?
pi_67237556
hmm...ik voorzie weer een beetje hetzelfde als gisteren....
ik denk er sterk over wat shortjes op de kop te gaan tikken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:29:35 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67239166
Het dagverloop lijkt wel héél erg op dat van gisteren.
Eens zien of dat nu ook een forse daling betekent.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:33:24 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_67239302
*wrong account*
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:33:54 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67239321
Wat zou AMG gaan doen nu ze in korte tijd flink gezakt zijn?
Ik heb de laatste tijd wel goed mazzel *afklopt*
600 stuks AMG eerst gekocht op 4,60 en vervolgens paar dagen geleden verkocht op 5,13
800 stuks Aegon gekocht op 2,56 en gisteren verkocht op 3,00

Heb AMG nu weer op kopen gezet als ie de 3,85 aantikt (heeft ie al een keer gedaan vandaag, dus who knows).

Ik handel trouwens met pakketten met een waarde tussen de 1500 en de 3000. Wat houden jullie aan? Of gebruiken jullie een all or nothing tactiek.
pi_67239388
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef Lemans24 het volgende:
Het dagverloop lijkt wel héél erg op dat van gisteren.
Eens zien of dat nu ook een forse daling betekent.
vergeet niet dat de daling op intraday basis gisteren om 14.25 begon. Net geleden dus
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67239471
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

vergeet niet dat de daling op intraday basis gisteren om 14.25 begon. Net geleden dus
toen stonden de futs ook in de min , nu niet
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:43:44 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67239635
Futures in de plus of niet: de daling is weer ingezet. Slechts 6 minuten later dan gisteren...
pi_67239711
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Lemans24 het volgende:
Futures in de plus of niet: de daling is weer ingezet. Slechts 6 minuten later dan gisteren...
Het zet alleen niet echt fanatiek door...
pi_67239804
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef bleiblei het volgende:
Wat zou AMG gaan doen nu ze in korte tijd flink gezakt zijn?
Ik heb de laatste tijd wel goed mazzel *afklopt*
600 stuks AMG eerst gekocht op 4,60 en vervolgens paar dagen geleden verkocht op 5,13
800 stuks Aegon gekocht op 2,56 en gisteren verkocht op 3,00

Heb AMG nu weer op kopen gezet als ie de 3,85 aantikt (heeft ie al een keer gedaan vandaag, dus who knows).

Ik handel trouwens met pakketten met een waarde tussen de 1500 en de 3000. Wat houden jullie aan? Of gebruiken jullie een all or nothing tactiek.
Dat hangt er vanaf hoeveel geld je in totaliteit te besteden hebt. Als je 10.000 euro te besteden hebt zijn 1500 - 3000 euro mooie bedragen. Als je 3000 euro te besteden hebt is tussen de 1500- 3000 veel te veel.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:50:55 #289
56749 BlaZ
pi_67239881
Ik vind shell momenteel aardig onder gewaardeerd. Olieprijzen zijn aardig omhoog maar shell blijft kwa koers behoorlijk achter.
pi_67240289
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:50 schreef BlaZ het volgende:
Ik vind shell momenteel aardig onder gewaardeerd. Olieprijzen zijn aardig omhoog maar shell blijft kwa koers behoorlijk achter.
Alle aandelen kun je ondergewaardeerd noemen. Shell is niet extreem gezakt imho, dus loopt gewoon in de pas.
pi_67240448
210 komt er gewoon weer aan
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:10:29 #292
56749 BlaZ
pi_67240504
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Alle aandelen kun je ondergewaardeerd noemen. Shell is niet extreem gezakt imho, dus loopt gewoon in de pas.
Hmm ten opzichte van de olieprijs is het iets ondergewaardeerd vind ik.

Pberends > AMG nu weer kopen of ?
pi_67240582
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hmm ten opzichte van de olieprijs is het iets ondergewaardeerd vind ik.

Pberends > AMG nu weer kopen of ?
Nee, AMG kan makkelijk een pennystock worden op termijn. Alleen kopen als er daadwerkelijk nieuwe lows gezet worden in de indices. S&P op 500 ofzo. Bovendien staat AMG nog steeds boven de all time low.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:15:22 #295
66186 foetre
pi_67240684
Ik kan eindelijk beginnen met beleggen.M'n geld staat erop.
Iemand nog wat insideinfo?
pi_67240709
Mijn geld staat er ook op, maar ik stap nog niet in. Ik wacht op de volgende dip .
pi_67240799
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:15 schreef foetre het volgende:
Ik kan eindelijk beginnen met beleggen.M'n geld staat erop.
Iemand nog wat insideinfo?
Doe niets, koop hoogstens wat shorts Dow en S&P.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:19:34 #298
66186 foetre
pi_67240832
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Mijn geld staat er ook op, maar ik stap nog niet in. Ik wacht op de volgende dip .
Als die komt ja.
Ik zit er aan te denken om nu 1000 euro aan Ishares AEX aan te kopen en bij daling onder 185 voor 1000 bij te kopen.Wat er daarna gebeurd zie ik wel.
pi_67240856
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:19 schreef foetre het volgende:

[..]

Als die komt ja.
Ik zit er aan te denken om nu 1000 euro aan Ishares AEX aan te kopen en bij daling onder 185 voor 1000 bij te kopen.Wat er daarna gebeurd zie ik wel.
Ohhhhhh, idiot.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:20:51 #300
66186 foetre
pi_67240877
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Ohhhhhh, idiot.
Want?
pi_67240883
AMSTERDAM (Dow Jones)--Autobedrijf Kroymans heeft uitstel van betaling aangevraagd en verkregen, zo maakt de onderneming vrijdag bekend. Het bestuur en de raad van commissarissen zijn tot de conclusie gekomen dat acute liquiditeitsproblemen deze stap "noodzakelijk en onvermijdelijk" maken.

Kroymans wijst op de aanhoudende neergang in de internationale automotivemarkt en de dramatische daling van de verkopen van nieuwe en gebruikte auto's. Daarbij is er geen zicht op verbetering op korte termijn, aldus de onderneming.

"Kroymans Corporation wordt door een tekort aan liquiditeit op korte termijn ernstig belemmerd in de uitvoering van haar strategische herorientatie gericht op herstel op de langere termijn", licht het bedrijf toe.

De surseanse betreft Kroymans Corporation, Kroymans Import Europe, Kroymans Retail Groep en Kroymans Car Import. De maatregel geldt niet voor de leasing- en financieringsdivisie.
pi_67241328
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')