Boskalis of AMG?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef One_conundrum het volgende:
ik moet toch es leren om aandelen niet vlak voor de cijfers te kopen
quote:Appac Asks Dutch, French Watchdogs To Probe ArcelorMittal Stock Moves
Wednesday March 18th, 2009 / 10h06
PARIS -(Dow Jones)- French minority shareholders' lobby Association des Petits Porteurs Actifs, or Appac, has asked the French and Dutch financial market regulators to investigate a potential manipulation of ArcelorMittal (MT) shares. "It appears that the ArcelorMittal share has been under pressure based on rumors of rights issues which started on Mar. 11 and which were denied immediately by the company via the wires on the same day," Appac said in a letter to the Dutch AFM released Wednesday.
Appac, which represent around 4,000 individual shareholders, said that rumors were amplified in the following days.
"Given the repeated rumors of a capital increase impacting ArcelorMittal without foundation since Mar.11 and deliberately false specific details provided to the financial press on Mar.17, we would like the AFM to launch an investigation for market manipulation with the aim to profit from an expected decline in the share price of ArcelorMittal," Appac requested.
bron
ze worden wakkerquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef capricia het volgende:
Weet niet of deze al voorbij gekomen is:
[..]
Koop dan sprinters met een lage stoploss. Hoef je iig de transactiekosten niet terug te verdienen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal was toch een leuke aankoop geweest, gisteren.
Hoewel, dan had ik er toch maar 100 gekocht en nog maar een paar tientjes winst gehad. Ik richt me voorlopig maar op de echt goedkope aandelen.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef capricia het volgende:
Weet niet of deze al voorbij gekomen is:
[..]
Dit is wel een goede tip inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Koop dan sprinters met een lage stoploss. Hoef je iig de transactiekosten niet terug te verdienen.
sprinters mittal, ja dáár heb ik goede ervaringen mee....quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Koop dan sprinters met een lage stoploss. Hoef je iig de transactiekosten niet terug te verdienen.
Sprinters op aandelen en aandelen verschillen in die zin nauwelijks hoor. Als je in die zin mis zit qua sprinters zit je ook mis qua aandelen ( mits je op termijn van meer dan een jaar richt ). Als ik ergens vrij zeker van ben koop ik ook cfd's op de aandelen in plaats van de aandelen zelf. Ben ik minder zeker koop ik het aandeel. Zo heb ik Arcelor gister voor 12,66 ingekocht, en ik ga er van uit dat het nog lager kan, dan koop ik bij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
sprinters mittal, ja dáár heb ik goede ervaringen mee....
Ik had Fugro vorige week al gecashed. Had wel verwacht dat ze hoger gingen, maar kon de winst niet laten. Achteraf gezien niet zo'n goede beslissing, maar winst is winst.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is wel een goede tip inderdaad.
Heb je die fugro's nog of ondertussen al gecashed?
Tenzij je je op een termijn van meer dan een jaar richt, neem ik aan.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:15 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Sprinters op aandelen en aandelen verschillen in die zin nauwelijks hoor. Als je in die zin mis zit qua sprinters zit je ook mis qua aandelen ( mits je op termijn van meer dan een jaar richt ).
Klopt, daarom kies ik vaak ook vaak een wat lagere hefboom en houd de sprinter of speeder vaak wat langer aan. Week of 2 / 3 bijv.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tenzij je je op een termijn van meer dan een jaar richt, neem ik aan.
Maar de sprinters van Mittal gaan geregeld bijzonder snel door de stop-loss, door de bizarre koersschommelingen.
Die viel me dus ook op.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Gisteravond ff niet meegekeken, maar mijn hemel wat een spurt daar in NY... Enig idee waarom?
Vonde de analyse van Kees de Kort vandaag ook weer heel scherp. Hij zei iets in de trant van "Het vermogen van beleggers om cijfers verkeerd uit te leggen is wederom onvoorstelbaar gebleken". Doelend op de huizencijfers uit de VS die enkel een negatief effect zullen gaan hebben op de markt. Ivm de reeds leeg staande huizen.
Voor Kees is er maar 1 juiste manier om cijfers of wat dan ook uit te leggen, en dat is negatief. Het is een levensvisie, maar gelukkig niet de mijne.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Gisteravond ff niet meegekeken, maar mijn hemel wat een spurt daar in NY... Enig idee waarom?
Vonde de analyse van Kees de Kort vandaag ook weer heel scherp. Hij zei iets in de trant van "Het vermogen van beleggers om cijfers verkeerd uit te leggen is wederom onvoorstelbaar gebleken". Doelend op de huizencijfers uit de VS die enkel een negatief effect zullen gaan hebben op de markt. Ivm de reeds leeg staande huizen.
maar..., welke winst?quote:Brussel (tijd) - Na een korte adempauze dinsdag, pikken de beurzen woensdag weer aan met winst.
Kan komen doordat Kees toch gelijk heeft & de beleggers in EU dat doorhebben.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:48 schreef edikt het volgende:
de stijging van de dow van gister lijkt niet erg veel invloed te hebben op de aex
Volgens mij hebben ze vandaag BNR aanstaan op het Damrak.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kan komen doordat Kees toch gelijk heeft & de beleggers in EU dat doorhebben.
Volgens mij gebeurt er nooit wat met hun of wel?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:19 schreef edikt het volgende:
Kan een van jullie niet ff 8333 aandelen antonov kopen a 0,07 cent?? Jezus wat moet ik lang wachten totdat die order is uitgevoerd zeg. kut pennystocks
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Morgen gaan we dalen. Gooide net een muntje op. Had van tevoren gezegd dat kop = stijgen en munt is dalen en het werd munt... dus.
Zo waren op de AMEX ook een aantal aandelen die een maand lang van 2 naar 3 cent gingen. Maar de meeste bedrijven met zulke koersen worden van de beurs gehaald.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Antonov gaat deze maand alleen van 6 naar 7 cent en weer terug. Maar in februari stonden ze nog op 15 cent en vorig jaar zelfs op 60 cent. Lijkt me dus wel een aandeel wat potentie heeft nog eens meer waard te worden.
uit hun winterslaap gekomenquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:31 schreef edwinh het volgende:
Appac vraagt AFM om onderzoek manipulatie koers ArcelorMittal
18-3-2009 10:36:00
ArcelorMittal
12,880 ( 15:31 ) 0,2200 / 1,74%
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Franse vereniging Appac, dat aandeelhouders met een minderheidsbelang vertegenwoordigt, heeft de Autoriteit Financiele Markten (AFM) en de toezichthouder in Frankrijk gevraagd een onderzoek in te stellen naar mogelijke manipulatie van de koers van ArcelorMittal.
"Het lijkt erop dat het aandeel ArcelorMittal onder druk is komen te staan door geruchten over het ophalen van extra kapitaal. De geruchten ontstonden op 11 maart waarop het staalconcern direct de geruchten ontzenuwde via de nieuwswires", stelde Appac woensdag in een brief aan de AFM.
Appac, dat circa 4.000 individuele aandeelhouders vertegenwoordigt, zegt dat de geruchten de dagen na 11 maart sterker werden. "De herhaalde ongegronde geruchten over het ophalen van extra kapitaal hebben toegenomen impact gehad op ArcelorMittal. Valse details, verstrekt aan de financiele pers hebben daartoe bijgedragen en daarom verzoeken wij de AFM een onderzoek te starten naar manipulatie van de markt met als doel het profiteren van een verwachte koersdaling van het aandeel", stelt Appac in het verzoek.
Yep, en dat in combinatie met het stevig dalen van de Dow Jonesquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:37 schreef M.Melandri het volgende:
oh oh, wat een afstort bij goud ineens
Ja ik heb hem nou al een paar dagen op verkopen 7 cent (wel 16% winst) terwijl de koers ook 7cent is maar ik raak ze maar niet kwijt. Ik vraag me af of dit niet snelle kan met een of ander truukje, een logischer volume ofzo, een rond getal??quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Antonov gaat deze maand alleen van 6 naar 7 cent en weer terug. Maar in februari stonden ze nog op 15 cent en vorig jaar zelfs op 60 cent. Lijkt me dus wel een aandeel wat potentie heeft nog eens meer waard te worden.
Probeer eens 8 cent. Kijken of mensen happen?quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:04 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja ik heb hem nou al een paar dagen op verkopen 7 cent (wel 16% winst) terwijl de koers ook 7cent is maar ik raak ze maar niet kwijt. Ik vraag me af of dit niet snelle kan met een of ander truukje, een logischer volume ofzo, een rond getal??
de biedprijs is 6 cent, dus daar raak je hem direct voor kwijt. voor zeven cent kun je kopen. Schiet niet op dus, op dit moment.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:04 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja ik heb hem nou al een paar dagen op verkopen 7 cent (wel 16% winst) terwijl de koers ook 7cent is maar ik raak ze maar niet kwijt. Ik vraag me af of dit niet snelle kan met een of ander truukje, een logischer volume ofzo, een rond getal??
ING en KBC sluiten prima aan op dit filmpjequote:Op woensdag 18 maart 2009 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
http://vimeo.com/3722293 interessant filmpje over naked short selling.
Maar dat is toch onmogelijk, $170 miljard door de plee flushen. Dit is een loos dreigement en daarom gaat de koers omhoog.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Waarom stijgt AIG nog?Geitner heeft toch gedreigd om verdere bail-outs te weigeren als ze de bonussen niet terug halen?
Aankoopprijs en verkoopprijs is toch hetzelfde? De koersprijs gewoon?quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
de biedprijs is 6 cent, dus daar raak je hem direct voor kwijt. voor zeven cent kun je kopen. Schiet niet op dus, op dit moment.
Tuurlijk is dat mogelijk. AIG is toch niet de enige verzekeraar daarginder?quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:17 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Maar dat is toch onmogelijk, $170 miljard door de plee flushen. Dit is een loos dreigement en daarom gaat de koers omhoog.
ja, op het moment dat de deal gesloten is wel. Maar de prijs waarvoor je direct kunt kopen, danwel verkopen is meestal niet gelijk aan de laatst gedane koers.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:19 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Aankoopprijs en verkoopprijs is toch hetzelfde? De koersprijs gewoon?
Mensen in de financiële wereld zijn mannen met een emotionele beperking die te veel risico nemen, blijkt uit Engels onderzoek.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:33 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Nu op BNR: Bank bestuurders zijn niet capabel. Nav een onderzoek van een limburgse professor.
* rvlaak_werk2 mompelt iets met open deuren...quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mensen in de financiële wereld zijn mannen met een emotionele beperking die te veel risico nemen, blijkt uit Engels onderzoek.
Beleggers trouwens ook.
het zal wel...
Goh ik voel me er helemaal in thuis na deze weekquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:41 schreef foetre het volgende:
Samenvatting beleggersprofiel
Zeer speculatief
U bent een zeer speculatieve belegger. Voor u telt maar één ding en dat is het behalen van een zo hoog mogelijk rendement. Het is zeer goed mogelijk dat u enorme rendementen behaalt. Aan de andere kant is het ook goed mogelijk dat uw vermogen in korte tijd als sneeuw voor de zon verdwijnt. U moet zich goed realiseren dat het feitelijke rendement aanzienlijk kan afwijken van het rendement dat u voor ogen had. U kiest duidelijk voor het nemen van zeer veel risico waardoor de mogelijkheid bestaat dat u een zeer hoog rendement behaalt.
![]()
http://vimeo.com/3722293quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:03 schreef P-taa het volgende:
De aandeeltjes van ING vind ik de laatste 6 dagen ook vrij stabiel.. Ze worden zelfs met de dag meer waard. Hoe kan dat? Komt het vertrouwen terug? Zou het een goede investering zijn?
Ook vind ik ING de laatste tijd relatief weinig in het nieuws is.. Zouden ze er dan toch wel goed voor staan? Wat denken jullie?
Nee alleen niet alles wat bekend bij ING komt in het nieuws......quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:03 schreef P-taa het volgende:
De aandeeltjes van ING vind ik de laatste 6 dagen ook vrij stabiel.. Ze worden zelfs met de dag meer waard. Hoe kan dat? Komt het vertrouwen terug? Zou het een goede investering zijn?
Ook vind ik ING de laatste tijd relatief weinig in het nieuws is.. Zouden ze er dan toch wel goed voor staan? Wat denken jullie?
Neenee vanaf volgende week pas onder de 200 .quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:32 schreef Lemans24 het volgende:
Nou niet terugkrabbelen, AEX. Weer onder de 200 graag, deze week.
Een verbod op naked short selling gaat nergens over. Het zijn uiteindelijk de geruchten die het bedrijf de das om doen. Niet de woekerwinsten op puts.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
http://vimeo.com/3722293 interessant filmpje over naked short selling.
heeft Ben zijn bek al open getrokken?quote:
Die dingen worden gekocht met vers geprint geld.quote:The FOMC said it will buy up to $300 billion of Treasuries during the next six months. Treasuries at the long end of the yield curve have surged.
The committee also said the Fed will buy up to an additional $750 billion of agency mortgage-backed securities, bringing total purchases of these securities to $1.25 trillion this year. The Fed will also puchase an additional $100 billion of agency debt this year, bringing total agency debt purchases to $200 billion.
Maar wat moeten de chinezen nu wel niet voelen en denken na de uitspraken van Obama dat hun $ investments veilig zijn Selangquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die dingen worden gekocht met vers geprint geld.
Het geld printen is begonnen. Check die dollar koers!
[ afbeelding ]
Goh moet ik dan vrijdag toch nog met mijn hand het toilet in, mijn doorgespoelde opties opvissen ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:59 schreef pberends het volgende:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:MT
quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:59 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Maar wat moeten de chinezen nu wel niet voelen en denken na de uitspraken van Obama dat hun $ investments veilig zijn Selang![]()
In euro's valt de goud stijging nog wel mee.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:56 schreef digitaLL het volgende:
En de goudprijs explodeert.![]()
[ afbeelding ]
Niet te vroeg juichen, het zakt alweer inquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:01 schreef edwinh het volgende:
[..]
Goh moet ik dan vrijdag toch nog met mijn hand het toilet in, mijn doorgespoelde opties opvissen ?
dan koopt china toch gewoon weer dollars in om de prijs op te drijven, geen probleem voor ze en ze schijnen dat ook regelmatig te doen heb ik gehoordquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:59 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Maar wat moeten de chinezen nu wel niet voelen en denken na de uitspraken van Obama dat hun $ investments veilig zijn Selang![]()
Dan sta je idd vooraan. Hoop ik voor jou niet dat de laat nu verschuift naar 0,06 want dan moet je denk ik ook nog es dubbel transactiekosten betalen als je ze dan voor 0,06 kwijt wilquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:32 schreef edikt het volgende:
hey me antonov troep staat nu op "deels uitgevoerd" mijn volume staat nu voorop in de rij schijnbaar?
Nou dat lijkt me stug. China's munt is niet vrij verhandelbaar. De dollars die bedrijven ontvangen worden ingewisseld voor renminbi. Dat betekent dat de centrale bank van China met enorme hoeveelheden dollars komt te zitten. Deze kunnen ze verkopen, vasthouden of wat gebruikelijk was, ze kochten er US treasuries voor zodat ze er rente over kregen en zo de US regering financierden met goedkoop krediet.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:31 schreef edikt het volgende:
[..]
dan koopt china toch gewoon weer dollars in om de prijs op te drijven, geen probleem voor ze en ze schijnen dat ook regelmatig te doen heb ik gehoord
Dat hoop ik ook niet inderdaadquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan sta je idd vooraan. Hoop ik voor jou niet dat de laat nu verschuift naar 0,06 want dan moet je denk ik ook nog es dubbel transactiekosten betalen als je ze dan voor 0,06 kwijt wil
Ze zitten al met enorme hoeveelheden dollars en zijn daardoor dus ook gebaat bij een hogere koers van die munt. Als china de helft van hun dollars zou verkopen, zou de rest van hun dollars al bijna niets meer waard zijn dus verkopen is sowieso geen optie. Volgens mij zal het extra bijdrukken van geld ook niet zo heel veel effect hebben op de koers.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:51 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me stug. China's munt is niet vrij verhandelbaar. De dollars die bedrijven ontvangen worden ingewisseld voor renminbi. Dat betekent dat de centrale bank van China met enorme hoeveelheden dollars komt te zitten. Deze kunnen ze verkopen, vasthouden of wat gebruikelijk was, ze kochten er US treasuries voor zodat ze er rente over kregen en zo de US regering financierden met goedkoop krediet.
Het doel van het drukken van extra geld is juist het verlagen van de koers. Het is een vorm van devaluatie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:59 schreef edikt het volgende:
[..]
Ze zitten al met enorme hoeveelheden dollars en zijn daardoor dus ook gebaat bij een hogere koers van die munt. Als china de helft van hun dollars zou verkopen, zou de rest van hun dollars al bijna niets meer waard zijn dus verkopen is sowieso geen optie. Volgens mij zal het extra bijdrukken van geld ook niet zo heel veel effect hebben op de koers.
Als het een good-till-cancelled order is niet hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan sta je idd vooraan. Hoop ik voor jou niet dat de laat nu verschuift naar 0,06 want dan moet je denk ik ook nog es dubbel transactiekosten betalen als je ze dan voor 0,06 kwijt wil
Danke schon, mijn neger.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:32 schreef ItaloDancer het volgende:
pberends je bent goed bezig met je vele actuele economische berichten op de FP!
Ook al kom ik er zelden meer sinds ik zelf gestopt ben, het is een nobel streven om die mensen ook wat bij te brengen.
Taalkundig kan het soms nog wat beter, maar goed ik ben ook wel erg perfectionistisch wat dat betreft...
Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereldquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:28 schreef Westlander het volgende:
Breaking:
Fed koopt voor 300 miljard dollar staatsobligaties
De Federal Reserve gaat de komende zes maanden voor 300 miljard dollar aan langetermijn staatsobligaties kopen. De Amerikaanse centrale bank gaat ook zijn aankoopprogramma van hypotheek-gerelateerde obligaties uitbreiden. Dat maakte de Fed woensdagavond bekend. De rente blijft behouden op 0 à 0,25 procent.
Ik denk dat dat zelfs te hoog gegrepen is voor de manisch-depressieve AEXquote:
quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die dingen worden gekocht met vers geprint geld.
Het geld printen is begonnen. Check die dollar koers!
[ afbeelding ]
Fed gaat staatsobligaties opkopenquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:57 schreef Sloggi het volgende:
What the fuck gebeurde er met de Dow tussen 7 en 8 Nederlandse tijd?
Hier is het primaire doel het aflossen van die giftige leningen toch. Devaluatie zal inderdaad wel plaatsvinden maar ik verwacht dat de koers wel weer recht trekt op de langere termijn. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Het doel van het drukken van extra geld is juist het verlagen van de koers. Het is een vorm van devaluatie.
Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importerenquote:
voor de US is dit goed, voor China en Europa nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importeren.
Wel apart dat de beurs hier positief op reageert terwijl de dollar een flinke klap krijgt. Of maak ik nu een denkfout?
Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:58 schreef edikt het volgende:
[..]
Hier is het doel het aflossen van die giftige leningen toch. Ik verwacht niet dat het een heel groot effect zal hebben op de koers.
Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:07 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.
Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef henkway het volgende:
[..]
voor de US is dit goed, voor China en Europa niet
Inflatie in de US is Deflatie in de EU
Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:11 schreef edikt het volgende:
[..]
Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:12 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?
Strax heeft iedereen een rente van nix en gaat om de koers van zijn munt te verlagen geld drukken.
Dat gaat desastreus eindigen imo.
Het kan nog wel even doorgaan dat bij drukken als je ziet hoe veel landen dollar reserves houden en dus ook de koers kunnen manipuleren. De toestand in zimbabwe bijvoorbeeld is juist ook weer positief voor de us-dollar omdat die daar nu de gangbare munt is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:20 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Allemaal Zimbabwe geld
Alleen goud kun je niet bij maken
gecorrigeerd voor het verloop in de EUR-USD zal het wel ongeveer gelijk zijnquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:
AEX
090310: 210,44
090318: 209,34
Dow Jones
090310: 6926,49
090318: 7486,58
AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
Ze kopen nu alleen die toxic assets in (waarschijnlijk C rated oid) pakketten met dat bijgedrukte geld niet die AAA-hypotheek pakketten van de familie gates. Als ze alleen die zouden kopen zouden ze al hun geld hoogstwaarschijnlijk weer terugverdienen. Het lijkt mij dat je dan ook niet zo nodig geld hoeft bij te drukken om de verdamping van dat geld te compenseren (omdat er dan niks verdampt).quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:19 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.
deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereld
Nu even wat quotes kopieren dat de AEX altijd achter de DJ aanlooptquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:
AEX
090310: 210,44
090318: 209,34
Dow Jones
090310: 6926,49
090318: 7486,58
AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
De Fed koopt assets die in de vrije markt niet goed te verkopen zijn hierdoor groeit de geldhoeveelheid.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:33 schreef edikt het volgende:
[..]
Ze kopen nu alleen die toxic assets in (waarschijnlijk C rated oid) pakketten met dat bijgedrukte geld niet die AAA-hypotheek pakketten van de familie gates. Als ze alleen die zouden kopen zouden ze al hun geld hoogstwaarschijnlijk weer terugverdienen. Het lijkt mij dat je dan ook niet zo nodig geld hoeft bij te drukken om de verdamping van dat geld te compenseren (omdat er dan niks verdampt).
Is dat tijdens de depressie ook niet gebeurt?quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.
Obama/Bernancke zeggen hier: wij laten onze USD zover zakken als nodig is om de export te verhogen. Fuck de wereld, eigen volk eerst. Dat gaat dan ten koste van Europa en Azie. Zal Wen Jiabao leuk vinden. Doet dit bericht in een ander daglicht plaatsen: http://online.wsj.com/article/SB123692233477317069.html
China en Japan hebben hun munteenheden altijd kunstmatig zwak gehouden. Zij treffen net zo goed blaam.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.
Obama/Bernancke zeggen hier: wij laten onze USD zover zakken als nodig is om de export te verhogen. Fuck de wereld, eigen volk eerst. Dat gaat dan ten koste van Europa en Azie. Zal Wen Jiabao leuk vinden. Doet dit bericht in een ander daglicht plaatsen: http://online.wsj.com/article/SB123692233477317069.html
Ow ik meen dat de Yen te sterk is geworden en niet meer weet te dalen tov dollar/euroquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:21 schreef pberends het volgende:
[..]
China en Japan hebben hun munteenheden altijd kunstmatig zwak gehouden. Zij treffen net zo goed blaam.
Hier ook.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:51 schreef UncleSam het volgende:
Nee klopt bij mij staat hij steeds op Connecting rechts onders.
Hij doet t weer!
en dat onderbouw je verder niet?quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:31 schreef Lemans24 het volgende:
ING boven de 4 en Aegon boven de 3... Blijf hier maar ver vandaan, nu.
Nee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
en dat onderbouw je verder niet?
Dat hoeft toch ook niet met het huidige nieuws? Het lijkt me duidelijk dat de financials aandelen zijn om ver weg van te blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
en dat onderbouw je verder niet?
quote:De index die het sentiment weergeeft, kwam uit op min 34 tegen min 30 in februari, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Koopbereidheid
Het consumentenvertrouwen is daarmee verder weggezakt. In de vier voorgaande maanden was het vertrouwen laag, maar bleef het redelijk stabiel. Consumenten oordeelden negatiever over de economische situatie in zowel de afgelopen twaalf maanden als in het komende jaar. De koopbereidheid daalde maar weinig, aldus het CBS.
quote:De verstrekking van kredieten aan Nederlandse bedrijven is in het vierde kwartaal van 2008 gedaald. Bedrijven hebben minder geld nodig omdat ze minder investeren. Lees verder voor het complete kwartaalbericht.
Opdrogen
Nederlandse bedrijven zijn relatief gevoelig voor het opdrogen van deze kredietstroom aangezien ze sterk leunen op bancaire leningen. Dit blijkt woensdag uit het kwartaalbericht van de Nederlandsche Bank (DNB).
Omslag
De centrale bank signaleert een "duidelijke omslag" in de kredietverlening door Nederlandse banken sinds augustus vorig jaar. Vanaf dat moment viel de gemiddelde groei van de uitstaande leningen nagenoeg stil, om in het laatste kwartaal licht te dalen.
Afhankelijk
DNB wijst erop dat Nederlandse bedrijven afhankelijker zijn van bancaire kredietverleningen dan bedrijven in de eurozone als geheel, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Dit komt doordat Nederlandse bedrijven minder vaak gebruik maken van marktfinanciering, zoals de uitgifte van bedrijfsobligaties of aandelen.
Minder investeren
De oorzaak van de daling van de kredietverstrekking ligt volgens de centrale bank vooral in de ecomische neergang, waardoor bedrijven minder investeren. Het is daarnaast niet uit te sluiten dat de problemen in de bancaire sector de daling van de kredietgroei hebben versterkt, stelt DNB in het kwartaalbericht.
quote:De werkloosheid in Nederland is voor de derde achtereenvolgende maand gestegen. Vooral bij jonge mannen stijgt de werkloosheid.
314.000
In de periode van december tot en met februari waren gemiddeld 314.000 personen werkloos. Daarmee liep de werkloosheid in Nederland op tot 4,1% van de beroepsbevolking. In de voorgaande periode, november tot en met januari, bedroeg de werkloosheid nog 3,9%.
Seizoensinvloeden
Gecorrigeerd voor verstorende seizoensinvloeden kwam het aantal werklozen uit op 306.000 personen, dat waren er drieduizend meer dan in de voorgaande periode van drie maanden. Zonder verwijdering van de seizoensinvloeden nam het aantal werklozen met 16.000 toe.
Vrouwen
De werkloosheid lag in de periode van december tot en met februari nog altijd zevenduizend personen lager dan een jaar eerder. Deze daling komt geheel voor rekening van de vrouwen, waar de werkloosheid met 26.000 afnam.
Bron: CBS
Mannen
De hogere werkloosheid komt op naam van mannen. Ten opzichte van december tot en met februari steeg bij mannen van 3,3% naar 3,7% van de beroepsbevolking. Bij vrouwen was er juist sprake van een daling, van 5,4% naar 4,5%.
Bron:CBS
Jongeren
Vooral jongeren worden getroffen door de oplopende werkloosheid. Dit geldt trouwens alleen voor mannen in de leeftijd van 15-24 jaar (van 7,7% naar 10,2% van de beroepsbevolking). Bij vrouwen in die leeftijd daalt de werkloosheid nog van 9,0% naar 7,7% van de beroepsbevolking.
Bron: CBS
Ik had een stoploss gezet op me sprinters... ik vind het zonde om ze te verkopen terwijl ze alleen omhoog gaan...quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:42 schreef Oizno het volgende:
lol Had je ze nu nog maar ff vastgehouden he
ow ik meen ergens gelezen te hebben dat je geen stoploss meer kan invoeren op sprinters....quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:26 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik had een stoploss gezet op me sprinters... ik vind het zonde om ze te verkopen terwijl ze alleen omhoog gaan...
18785037 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 1,00 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
Aegon NV Sprinter Long 2,20
18781941 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,90 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04) Intrekking bevestigd
Aegon NV Sprinter Long 2,20
18777536 19-03-2009 Effecten verkoop Stop loss S: 0,74 Dag 19-03-2009 1,02 (11:04)
11uur iedereen eruit en nu stapt iedereen weer inquote:
Meteen het geld van Bos eruit trekken. Beetje met belastinggeld bonussen uit gaan kerenquote:Alsof er de afgelopen weken geen ophef genoeg was over bankierssalarissen, keert ING opnieuw een miljoenenbonus uit.
Patrick Flynn
De bonus wordt betaald aan één enkele bestuurder: de nieuwe financiële man bij het bedrijf Patrick Flynn.
Blijdschap
De blijdschap was groot bij ING. Na het plotselinge vertrek van John Hele, vond de bankverzekeraar in Patrick Flynn een nieuwe financiële man. Maar Flynn komt niet zomaar, blijkt nu uit de vergaderstukken voor de aandeelhoudersvergadering.
100.000 aandelen
Wat hij gaat verdienen, houdt ING nog even voor zich. Maar het bedrijf laat de aandeelhouders al wel weten dat Flynn maximaal 100.000 aandelen in ING krijgt. Totale waarde hiervan: 1,3 miljoen euro.
Drie jaar
Het enige dat Flynn hiervoor moet doen, is in dienst blijven. Drie jaar lang om precies te zijn. ING verdedigt de toekenning van de aandelen door te stellen dat deze beloning gerechtvaardigd is gezien zijn huidige beloningsniveau.
Ben benieuwd wat het bovenstaande nieuws met de koers gaat doen...quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef One_conundrum het volgende:
omzet nu al 17 mil bij ing. gister in totaal 19. ook apart
Onzin, hij zal ongetwijfeld een goed salaris krijgen. Een gegarandeerde bonus is imo niet goed te praten in het huidige klimaat.quote:
IMO is salaris salaris en een bonus niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een gegarandeerde bonus is gewoon salaris.
Blijkbaar. Wellicht hebben ze één of andere rare interne constructie. Of verwachten ze dat de koers daar naartoe gaat stijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:14 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp het bericht ook niet helemaal:
...100.000 aandelen in ING krijgt. Totale waarde hiervan: 1,3 miljoen euro.
Dus bij ING is een aandeel 13 euro waard?
Dus dat is gewoon een koopadvies...wij van wc-eend adviseren...quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Blijkbaar. Wellicht hebben ze één of andere rare interne constructie. Of verwachten ze dat de koers daar naartoe gaat stijgen.
Over koopadviezen gesproken. Als je naar BNR luistert, heb je ongetwijfeld wel eens het "ING-beleggingsadvies" praatje langs horen komen in de reclames... Erg grappig en vermakelijk. Ik hoop dat die lui niet de echte adviseurs zijn daar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus dat is gewoon een koopadvies...wij van wc-eend adviseren...
Nieuwe cfo ING krijgt 1,3 miljoen euro tekengeldquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Onzin, hij zal ongetwijfeld een goed salaris krijgen. Een gegarandeerde bonus is imo niet goed te praten in het huidige klimaat.
Meteen ff een submitje van gemaakt
Ik zag m ja... Dankquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nieuwe cfo ING krijgt 1,3 miljoen euro tekengeld
Liniaal er al langsgelegd?quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
3 dubbele top inmiddels. Misschien maar eens dalen dan?
Je hebt meer iets aan een gradenboog vandaag.quote:
zo mag het nog wel blijven idd heb nog 10 optiecontacten bijgekocht vanmorgen toen MT nog op 0.65% in de plus stondquote:
volhgens mij is 100.000 aandelen slechts 400.000 euro en dat over drie jaar is 130.000 euroquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nieuwe cfo ING krijgt 1,3 miljoen euro tekengeld
nee ik denk denk dat het zeker naar 15 euro kan, bovendien zijn het calls voor april, de calls voor maart heb ik idd met MAAR 15% verlies verkocht , was eerder bijna 80%quote:
Blijft, imo, het principe overeind dat bonussen niet gegarandeerd horen te zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:11 schreef henkway het volgende:
[..]
volhgens mij is 100.000 aandelen slechts 400.000 euro en dat over drie jaar is 130.000 euro
en dat met zo een rot taak
Zeker net als dat "koop advies voor MT" van 2 dagen terugquote:
Zit wat in, maar het aandeel MT is natuurlijk op duistere wijze flink geklapt afgelopen dagen, ik verwacht btw ook geen 8% vandaag maar een 5% stijging, maar alles wat daarboven zit is mooi meegenomen, echter dan wordt het risico weer groter dat er morgen weer winstnemingen zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:55 schreef pberends het volgende:
Je begint je af te vragen waarop de S&P nog verder wil gaan stijgen. De index is al bijna 140 punten omhoog gegaan vanaf het laagtepunt van 666 punten. Een tussentijdse correctie zou wel op zijn plaats zijn. De AEX zou dan zelfs nieuwe dieptes kunnen gaan zoeken, want zonder Amerikaanse steun lijkt er ook niet veel kruid meer in het vat te zitten.
Mittal is een enorme speelbal inderdaad. Aandeel kan makkelijk op korte termijn naar de 18 euro, maar ook makkelijk naar de 10 euro.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef edwinh het volgende:
[..]
Zit wat in, maar het aandeel MT is natuurlijk op duistere wijze flink geklapt afgelopen dagen, ik verwacht btw ook geen 8% vandaag maar een 5% stijging, maar alles wat daarboven zit is mooi meegenomen, echter dan wordt het risico weer groter dat er morgen weer winstnemingen zijn.
Idd, als de dow stx weer open is trek meestal de aex weer naar onder omdat de dow minder goed staat als de aex, echter moet de aex nog wel wat inhalen. Ik kijk ook vaak naar de olie, als die het goed doet kunnen we verder stijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Mittal is een enorme speelbal inderdaad. Aandeel kan makkelijk op korte termijn naar de 18 euro, maar ook makkelijk naar de 10 euro.
Het rare is dat ik eigenlijk long op de AEX wil ivm expiratie morgen, en omdat de AEX veel in te halen heeft, maar anderzijds short wil gaan op Amerika omdat ze daar al 20% gestegen zijn in anderhalve week. Maar waarom zou de AEX stijgen en Wall Street tegelijkertijd dalen?
MT gaat nergens meer over net zoals paar dagen geleden met die enorme dalingquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:27 schreef TeringHenkie het volgende:
2 minuten tot OF een enorme afstort OF een enorme rally
De AEX heeft inderdaad een hoop in te halen, maar zal dat alleen maar doen als de dollar weer stijgt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Het rare is dat ik eigenlijk long op de AEX wil ivm expiratie morgen, en omdat de AEX veel in te halen heeft, maar anderzijds short wil gaan op Amerika omdat ze daar al 20% gestegen zijn in anderhalve week. Maar waarom zou de AEX stijgen en Wall Street tegelijkertijd dalen?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:46 schreef LXIV het volgende:
Morgen optie-expiratiedag. In principe zouden de koersen daarna nog een beetje moeten doorstijgen, aangezien we uit een dal komen.
210, daar gaat het om. De professionals willen de AEX al weken op 210 houden.quote:MARKET COMMENT: AEX heeft 218-220 puntenzone in vizier
19-03-2009 13:55:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt in de loop van de donderdagmiddagsessie op nu het expiratiespel rondom de 210 punten lijkt te zijn gespeeld, aldus handelaar Rob Koenders. "Je merkte dat partijen er belang bij hadden dat de AEX zo lang mogelijk rondom de 210 punten bleef. Nu is er ruimte omhoog en je ziet nu ook de zwaargewichten opveren. Ik denk dat de index, die nog steeds achterblijft bij de indices in Europa, deze week nog steeds de 218-220 puntenzone kan testen", aldus Koenders. De index wordt verder mede omhoog getild door de meevallende wekelijkse steunaanvragen in de VS. De omzetten trekken in de loop van de middag aan. De AEX gaat donderdag rond 13.50 uur met 2% omhoog naar 213,55 punten. (ANS)
Zo te zien doen ze goed hun best.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
210, daar gaat het om. De professionals willen de AEX al weken op 210 houden.
hoezo zit je short?quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:11 schreef foetre het volgende:
Ik hoop dat de aex nu naar ACDC luistert
ACDC -Go Down
wel iemand tippen maar zelf niet instappen?quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:37 schreef foetre het volgende:
ARCELORMITTAL AMS,BRU,PAR 14.05 +10.11 %![]()
Die heb ik gister aan iemand getipt dat ie zeker 5% zou stijgen.
Hoop dat ik de helft van de winst van hem krijg![]()
Vanaf maandag kan ik investeren aangezien mijn rekening net pas beschikbaar isquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef edwinh het volgende:
[..]
wel iemand tippen maar zelf niet instappen?
Van wie had je die tip?quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:35 schreef BlaZ het volgende:
MT long op +20% verkocht. Wel netjes voor 2 dagen.
van Beleggingsadvieskantoor Pberends dacht ikquote:
Klopt, m'n timing was niet optimaalquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
van Beleggingsadvieskantoor Pberends dacht ik![]()
Nou ja, ik heb pas gekocht op 13,10 uiteindelijk en niet op 13,50 zoals jij adviseerde.
Hehe idd, heb nu op 7 optieseries een rendement van 60% in 5 uur :S sick!, maar jah ben nog steeds aan het goedmaken van de crash van MT enkele dagen geleden .quote:
Ik zou op dit moment nog eerder short dan long op Fugro gaan, maar ik doe het even niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:53 schreef BlaZ het volgende:
Fugro short? Zou dat niks zijn... korte tijd 25% erbij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optie#Expiratie_en_looptijdquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoe laat zijn de expiratie voor de dagopties bekend?
Met een beetje geluk gaan we vandaag nog onder de 210 eindigen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
210, daar gaat het om. De professionals willen de AEX al weken op 210 houden.
Vandaar de vraag... Beurs.nl loopt wat achter, maar de AEX is toch niet zo snel gedaald?quote:
Dat kunnen ze beter na het weekend doenquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Morgen jaar veslag van heineken, durft iemand een voorspelling te doen wat dat gaat doen?
Van 212 punten ging die wel redelijk snel ri 210quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Vandaar de vraag... Beurs.nl loopt wat achter, maar de AEX is toch niet zo snel gedaald?
a, vandaar de vertraging op beurs.nlquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:49 schreef foetre het volgende:
[..]
Van 212 punten ging die wel redelijk snel ri 210
ik hoorde een paar dagen wel op tv/radio "jongeren drinken steeds minder"quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:39 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Morgen jaar veslag van heineken, durft iemand een voorspelling te doen wat dat gaat doen?
Vast wel, overigens heb ik mezelf ook ingekocht op Arcelor 12,66. Overigens doet de staal industrie het deze week erg fijn. 10% op Nippon Steel en 33% op General Steel Holdings.quote:
Op basis van welke gebeurtenissen? of geen echte verklaring, net zoals voor die onzin hierquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens doet de staal industrie het deze week erg fijn.
Technisch herstel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Op basis van welke gebeurtenissen? of geen echte verklaring, net zoals voor die onzin hier
Je ging toch een straddle kopen, of was jij dat niet?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef TeringHenkie het volgende:
Ok, ongedekt opties schrijven les 1: Nooit ongedekt opties schrijven
Ja, maar de kneus die ik ben: toen vanochtend de AEX de 208 aanraakte heb ik m'n put niet verkocht, en rond lunch ben ik gaan schrijven, waardoor m'n call blokkeerde, ipv dat ik zowel de put als call met 100% heb verkochtquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je ging toch een straddle kopen, of was jij dat niet?
Waarom zouden we volgende week omhoog gaan volgens jou?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:53 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht dat morgen op optie-experatiedag de koersen nog wat gedrukt worden. En dan nog een weekje omhoog.
Als de dollar verder valt, dan kunnen we heel goed naar benedenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:53 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Waarom zouden we volgende week omhoog gaan volgens jou?
En dat scenario is in ene weer een stuk dichterbij gekomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:58 schreef henkway het volgende:
[..]
Als de dollar verder valt, dan kunnen we heel goed naar beneden
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 1 tot 2 punten lager
20-03-2009 08:24:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent vrijdag 20 maart 2009 naar verwachting licht lager na het lagere slot op Wall Street donderdag.
Vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten ziet bij opening voor de AEX een verlies van 1 tot 2 punten. Hij wijst in dit verband op het verlies van Wall Street van donderdag en de lagere openingsindicatie voor Wall Street vrijdag.
"De rally die we tot nu toe gezien hebben wordt gefrustreerd door het uitblijven van een concreet reddingsplan voor de banken in de VS. De sector ligt daarmee nagenoeg stil en dat is funest", aldus Eeken.
Eeken geeft aan dat 'long zitten' momenteel nog steeds kan, maar wel in beperkte mate en voegt toe dat de risico's groot zijn, omdat het vertrouwen zeer gering is.
De macro-economische agenda is voor de VS vrijdag leeg, op een aspect na: om 17.00 uur treedt de voorzitter van de Federal Reserve Ben Bernanke aan in Phoenix voor een toespraak over de financiele crisis.
De prijs van een vat ruwe olie is donderdag 7% hoger gesloten. Dit is het hoogste niveau in vier maanden. De prijs werd omhoog gestuwd door het plan dat de Federal Reserve woensdag ontvouwde. De aprilfuture voor een vat ruwe olie sloot donderdag op de New York Mercantile Exchange $3,47 hoger op $51,61.
De AEX-index sloot donderdag 0,5% hoger op 210,38 punten, de Midkap won 1,6% op 287,48 punten en de Smallcap eindigde 1,1% hoger op 290,37 punten.
De Dow Jones-index eindigde 1,2% lager op 7.400,80 punten. De S&P 500 daalde 1,3% tot 784,04 punten, terwijl de Nasdaq 0,5% afstond tot 1.483,48 punten.
Europese staatsobligaties zijn donderdag fors hoger gesloten.
De beurzen in Japan waren vrijdag gesloten in verband met een nationale feestdag.
De euro kost vrijdagmorgen om circa 8.20 uur $1,3665 tegen $1,3691 dag om 18.00 uur.
T/m expiratie gaat de AEX rond de 210 bewegen, na expiratie verwacht een uptick richting de oude bodem rond 217. Volgende week echter verder omlaag, simpelweg omdat Wall Street te ver doorgeschoten is (koersdoel 800 S&P is even gehaald). AEX gaat dan weer de 195 testen of doorbreken, maar na een paar weken weer aardig omhoog.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Welke kleur denk je dat de dag zal worden?
quote:De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in februari 2009 gemiddeld 0,5 procent lager dan een jaar eerder. Dit is de eerste prijsdaling sinds de start van de meting in januari 1995. In de loop van 2008 was de prijsstijging al flink afgezwakt. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Bijna alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in februari 2008. Alleen de prijs van tussenwoningen steeg enigszins. Hoekwoningen en appartementen daalden het meest in prijs.
Noord-Brabant en Overijssel waren de enige provincies waar de prijzen van koopwoningen hoger waren dan een jaar eerder. In de overige provincies daalden de prijzen. De grootste daling deed zich voor in Friesland, waar koopwoningen ruim 4 procent goedkoper waren dan in februari 2008.
Vergeleken met januari 2009 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 1,1 procent. Tussenwoningen waren even duur als een maand eerder. Alle andere typen woningen waren goedkoper. De prijzen van vrijstaande woningen daalden het meest.
Voor de vierde maand op rij waren er veel minder transacties dan een jaar eerder. In februari wisselden 8,9 duizend bestaande woningen van eigenaar. Vergeleken met een jaar eerder werden er 41 procent minder woningen verkocht. Van alle woningtypen en in alle provincies liep het aantal verkopen fors terug.
Beiden meteen ff in de submit gegooidquote:De ondernemers in de industrie behaalden in januari 25 procent minder omzet dan een jaar eerder. In het buitenland werd 29 procent minder omgezet, op de binnenlandse markt 21 procent. De omzetdaling in januari is de grootste afname sinds de start van de reeks begin jaren negentig. In november en december was er al een omzetdaling van zo’n 15 procent.
De omzetdaling van januari is voor vrijwel de helft toe te schrijven aan lagere afzetprijzen. Daarnaast telde januari in 2009 een werkdag minder dan in 2008. Het negatieve effect hiervan op de omzetontwikkeling wordt geraamd op ongeveer 2 procent.
Alle branches behaalden minder omzet dan in januari 2008. De transportmiddelenindustrie kende met 42 procent de grootste teruggang van de omzet. In de aardolie-, chemische, rubber- en kunststofproductenindustrie was de omzetdaling met 37 procent ook meer dan gemiddeld. Deze laatste afname valt voor het grootste deel toe te schrijven aan lagere afzetprijzen. De prijsontwikkeling in de aardolieverwerkende industrie hangt sterk samen met de prijs van ruwe aardolie. De prijs van een vat North Sea Brent olie halveerde bijna ten opzichte van die een jaar eerder.
Omzet industrie
Wat is de expiratie en waarom zou de beurs stijgen daarna?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:29 schreef pberends het volgende:
[..]
T/m expiratie gaat de AEX rond de 210 bewegen, na expiratie verwacht een uptick richting de oude bodem rond 217. Volgende week echter verder omlaag, simpelweg omdat Wall Street te ver doorgeschoten is (koersdoel 800 S&P is even gehaald). AEX gaat dan weer de 195 testen of doorbreken, maar na een paar weken weer aardig omhoog.
A, men moet dus verplicht kopen & verkopen?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:03 schreef One_conundrum het volgende:
3e vrijdag van de maand. Opties expiratie dag.
Moeten de optiehouders dan verplicht kopen en/of verkopen?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:07 schreef LXIV het volgende:
Iedere 3e vrijdag van de maand lopen er optieseries af. In de praktijk worden opties vaker geschreven door de grotere jongens. Als we uit een periode van lagere koersen komen, hebben die vaak gerekend op een lagere expiratie. Het is voor hen dus gunstig als de koersen iets gedrukt blijven tot na de experiatie, zodat calls bijvoorbeeld niet uitgeoefend worden.
Het effect is klein, als het er al is, want je moet toch behoorlijk wat verkopen om de koers te drukken.
OK, ik begin het te snappen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef One_conundrum het volgende:
Nouja, het is een contract en dat contract wordt gewoon ongeldig tussen de tijden die P_Berends gister noemde. Dus dan vervalt het recht dat die optie geeft om dat aandeel te kopen voor die prijs.
Ik snap nauwelijks hoe de aandelen zelf werken, laat staan de optiesquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:20 schreef One_conundrum het volgende:
staat allemaal op wiki hoor. Ook met wanneer ze geld opleveren enzo. Simpel, doch doeltreffend systeem .
https://www.binck.nl/gekk(...)esbrief%20opties.pdfquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik snap nauwelijks hoe de aandelen zelf werken, laat staan de opties. Een korte en doeltreffende uitleg vind je meestal niet op wiki. Wel op Fok!
Gaan we vanavond doen. Dank.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef edwinh het volgende:
[..]
https://www.binck.nl/gekk(...)esbrief%20opties.pdf
lees die maar eens goed door en je bent al een heel eind
quote:De industriele productie in de eurozone is in januari het sterkst gedaald in de geschiedenis van de regio. De afname op jaarbasis was nog omvangrijker dan vooraf gevreesd.
De industriele productie daalde in januari 17,3% op ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder en 3,5% in vergelijking met december, zo blijkt vrijdag uit cijfers van Eurostat, het bureau voor de statistiek van de Europese Unie.
Economen verwachtten een krimp van 15,5% in vergelijking met januari 2007. Het cijfer op maandbasis was wel iets beter dan verwacht, economen hadden daar een krimp van 4,0% geraamd.
Het cijfer over de industriele productie geldt als een belangrijke indicator voor de ontwikkeling van de economie. Een lagere productie wordt meestal ingegeven door verslechterde afzetmogelijkheden. Bovendien heeft een productiedaling gevolgen voor de werkgelegenheid in de sector.
ik heb de oorspronkelijike bron (eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=2173,49288229&_dad=portal&_schema=PORTAL&ci=1130656,0 ) erbij gezocht, maar wat ik daar niet kan uithalen of dit metingen in bruto euros zijn, of metingen gecorrigeerd voor prijseffecten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Industriele productie eurozone daalt sterker dan ooit
[..]
Ik snap vooral de financials niet... Het onbeperkt bijdrukken van dollars kan nooit goed zijn voor de markt. En van zowel ING als Aegon is nog steeds niet de hele exposure bekend...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fugro en DSM moet niet gekker worden zo.
Fugro begrijp ik nog wel, maar DSM is toch (nog steeds) aardig cyclisch?
Voor zover ik het in kan schatten, gaat het om de fysieke productie in de euro zone. Dat er dus minder is geproduceerd. Behoorlijk minder ook nog.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb de oorspronkelijike bron (eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=2173,49288229&_dad=portal&_schema=PORTAL&ci=1130656,0 ) erbij gezocht, maar wat ik daar niet kan uithalen of dit metingen in bruto euros zijn, of metingen gecorrigeerd voor prijseffecten.
als de grondstofprijzen omlaag knallen, is het namelijk niet zo vreemd dat de industriele productie gemeten in bruto EUR ook daalt.
Dat ligt natuurlijk aan hoe 'slecht' wordt gedefinieerdquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:02 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Dan zijn ze pas oversold als het aandeel op 0 staat.
Als we GM & Ford als voorbeeld nemen van "slecht"....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:03 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan hoe 'slecht' wordt gedefinieerd
Ja dan heb je een punt...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:08 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als we GM & Ford als voorbeeld nemen van "slecht"....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optie#Expiratie_en_looptijdquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wat is de expiratie en waarom zou de beurs stijgen daarna?
Ik vraag me af waarom jij zo achter de heilige S&P aanloopt... Het is immers een graadmeter voor de economie van de samenleving die dit allemaal veroorzaakt/versneld heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optie#Expiratie_en_looptijd
Er zijn op dit moment grote partijen die er belang bij hebben dat de AEX op 210 blijft. Als de expiratie voorbij is zouden we best een versnelling naar boven kunnen krijgen, omdat de AEX erg uit de pas loopt met de S&P.
vergeet niet dat de daling op intraday basis gisteren om 14.25 begon. Net geleden dusquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef Lemans24 het volgende:
Het dagverloop lijkt wel héél erg op dat van gisteren.
Eens zien of dat nu ook een forse daling betekent.
toen stonden de futs ook in de min , nu nietquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
vergeet niet dat de daling op intraday basis gisteren om 14.25 begon. Net geleden dus
Het zet alleen niet echt fanatiek door...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Lemans24 het volgende:
Futures in de plus of niet: de daling is weer ingezet. Slechts 6 minuten later dan gisteren...
Dat hangt er vanaf hoeveel geld je in totaliteit te besteden hebt. Als je 10.000 euro te besteden hebt zijn 1500 - 3000 euro mooie bedragen. Als je 3000 euro te besteden hebt is tussen de 1500- 3000 veel te veel.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef bleiblei het volgende:
Wat zou AMG gaan doen nu ze in korte tijd flink gezakt zijn?
Ik heb de laatste tijd wel goed mazzel*afklopt*
600 stuks AMG eerst gekocht op 4,60 en vervolgens paar dagen geleden verkocht op 5,13
800 stuks Aegon gekocht op 2,56 en gisteren verkocht op 3,00
Heb AMG nu weer op kopen gezet als ie de 3,85 aantikt (heeft ie al een keer gedaan vandaag, dus who knows).
Ik handel trouwens met pakketten met een waarde tussen de 1500 en de 3000. Wat houden jullie aan? Of gebruiken jullie een all or nothing tactiek.
Alle aandelen kun je ondergewaardeerd noemen. Shell is niet extreem gezakt imho, dus loopt gewoon in de pas.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:50 schreef BlaZ het volgende:
Ik vind shell momenteel aardig onder gewaardeerd. Olieprijzen zijn aardig omhoog maar shell blijft kwa koers behoorlijk achter.
Hmm ten opzichte van de olieprijs is het iets ondergewaardeerd vind ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Alle aandelen kun je ondergewaardeerd noemen. Shell is niet extreem gezakt imho, dus loopt gewoon in de pas.
Nee, AMG kan makkelijk een pennystock worden op termijn. Alleen kopen als er daadwerkelijk nieuwe lows gezet worden in de indices. S&P op 500 ofzo. Bovendien staat AMG nog steeds boven de all time low.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm ten opzichte van de olieprijs is het iets ondergewaardeerd vind ik.
Pberends > AMG nu weer kopen of ?
Doe niets, koop hoogstens wat shorts Dow en S&P.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:15 schreef foetre het volgende:
Ik kan eindelijk beginnen met beleggen.M'n geld staat erop.
Iemand nog wat insideinfo?
Als die komt ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Mijn geld staat er ook op, maar ik stap nog niet in. Ik wacht op de volgende dip.
Ohhhhhh, idiot.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:19 schreef foetre het volgende:
[..]
Als die komt ja.
Ik zit er aan te denken om nu 1000 euro aan Ishares AEX aan te kopen en bij daling onder 185 voor 1000 bij te kopen.Wat er daarna gebeurd zie ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |