Danke schon, mijn neger.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:32 schreef ItaloDancer het volgende:
pberends je bent goed bezig met je vele actuele economische berichten op de FP!
Ook al kom ik er zelden meer sinds ik zelf gestopt ben, het is een nobel streven om die mensen ook wat bij te brengen.
Taalkundig kan het soms nog wat beter, maar goed ik ben ook wel erg perfectionistisch wat dat betreft...
Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereldquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:28 schreef Westlander het volgende:
Breaking:
Fed koopt voor 300 miljard dollar staatsobligaties
De Federal Reserve gaat de komende zes maanden voor 300 miljard dollar aan langetermijn staatsobligaties kopen. De Amerikaanse centrale bank gaat ook zijn aankoopprogramma van hypotheek-gerelateerde obligaties uitbreiden. Dat maakte de Fed woensdagavond bekend. De rente blijft behouden op 0 à 0,25 procent.
Ik denk dat dat zelfs te hoog gegrepen is voor de manisch-depressieve AEXquote:
quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die dingen worden gekocht met vers geprint geld.
Het geld printen is begonnen. Check die dollar koers!
[ afbeelding ]
Fed gaat staatsobligaties opkopenquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:57 schreef Sloggi het volgende:
What the fuck gebeurde er met de Dow tussen 7 en 8 Nederlandse tijd?
Hier is het primaire doel het aflossen van die giftige leningen toch. Devaluatie zal inderdaad wel plaatsvinden maar ik verwacht dat de koers wel weer recht trekt op de langere termijn. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Het doel van het drukken van extra geld is juist het verlagen van de koers. Het is een vorm van devaluatie.
Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importerenquote:
voor de US is dit goed, voor China en Europa nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hmm, 't is plots een stuk goedkoper om weer spulletjes uit de States te importeren.
Wel apart dat de beurs hier positief op reageert terwijl de dollar een flinke klap krijgt. Of maak ik nu een denkfout?
Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:58 schreef edikt het volgende:
[..]
Hier is het doel het aflossen van die giftige leningen toch. Ik verwacht niet dat het een heel groot effect zal hebben op de koers.
Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:07 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, de Fed koopt al langer Toxic "assets" op van de banken en onverkoopbare hypotheek portefeuilles. Ze lossen de leningen niet af, ze kopen ze. Het doel van het opkopen van treasuries is de rente verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten teneinde de koers te drukken.
Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef henkway het volgende:
[..]
voor de US is dit goed, voor China en Europa niet
Inflatie in de US is Deflatie in de EU
Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:11 schreef edikt het volgende:
[..]
Uiteindelijk "lossen ze ze wel af" want die toxic assets oftewel tokkiehypotheken zullen voor het grootste deel niet worden afgelost door de familie tokkie. Ze zouden geen geld bij hoeven drukken als het allemaal AAA obligaties waren.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:12 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ja, maar we zitten nu al jaaaren in een cyclus van competative devaluation dat kan toch niet door blijven gaan?
Strax heeft iedereen een rente van nix en gaat om de koers van zijn munt te verlagen geld drukken.
Dat gaat desastreus eindigen imo.
Het kan nog wel even doorgaan dat bij drukken als je ziet hoe veel landen dollar reserves houden en dus ook de koers kunnen manipuleren. De toestand in zimbabwe bijvoorbeeld is juist ook weer positief voor de us-dollar omdat die daar nu de gangbare munt is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:20 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Allemaal Zimbabwe geld
Alleen goud kun je niet bij maken
gecorrigeerd voor het verloop in de EUR-USD zal het wel ongeveer gelijk zijnquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:
AEX
090310: 210,44
090318: 209,34
Dow Jones
090310: 6926,49
090318: 7486,58
AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
Ze kopen nu alleen die toxic assets in (waarschijnlijk C rated oid) pakketten met dat bijgedrukte geld niet die AAA-hypotheek pakketten van de familie gates. Als ze alleen die zouden kopen zouden ze al hun geld hoogstwaarschijnlijk weer terugverdienen. Het lijkt mij dat je dan ook niet zo nodig geld hoeft bij te drukken om de verdamping van dat geld te compenseren (omdat er dan niks verdampt).quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:19 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hierin moet ik je deels gelijk geven, de bedoeling is de toxic assets te verkopen als de markt stabiliseert. Het zijn niet allemaal tokkies dus een deel betaald zijn hypotheek en huizen worden gedwongen verkocht. De restwaarde is dan voor de Fed. Ook als het AAA obligaties zijn drukt de Fed het geld. Normaliter verkoopt men de obligaties op de geldmarkt hierdoor stijgt de totale geldhoeveelheid niet "steriele operatie".Het opkopen van obligaties door de centrale bank doet dat wel en is van een totaal andere orde en impact.
deze actie is een uitgesproken financiele oorlogsverklaring aan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Toch is dit het beste, op gegeven moment worden de hypotheeklasten dus minder en de economie zal beter draaien, de lonen zullen in niet sterk stijgen maar voor de US is een forse waardevermindering van de dollar prima en uiteindelijk ook voor de hele wereld
Nu even wat quotes kopieren dat de AEX altijd achter de DJ aanlooptquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Arcee het volgende:
AEX blijft ver achter op DJ idd. De AEX zakte 0.5% ten op zichte van 8 dagen geleden en de Dow Jones steeg 8%:
AEX
090310: 210,44
090318: 209,34
Dow Jones
090310: 6926,49
090318: 7486,58
AEX heeft in die periode 1 dag een opleving gehad en is voor de rest vlak geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |