quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Halloooooo, ik kwam me ook weer melden!
Ik ben vandaag ongesteld geworden![]()
![]()
beetje raar hier haha
Netjes een cyclus van 29 dagen na de miskraam. Het moet nog wel doorzetten, maar aan het gevoel in mijn buik zal dat morgen wel gebeuren.
Yeah... kans op een kerstkindje![]()
Ik heb de afgelopen tijd niet echt actief meegelezen, maar ik zal me weer eens in gaan lezen.
Weer met jullie hopen op een 2e streepje!
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:40 schreef Ciscostar het volgende:
Zo wat gaan jullie hard zeg....
Hier nog steeds druk aan het klussen... maar mijn eisprong nog steeds niet kunnen vinden..
Bij 30 dagen had het dinsdag moeten zijn, bij 33 dagen vandaag... dan maar uitgaan van mijn 37 dagen.... dan volgende week dinsdag dus... We blijven gewoon hard door klussen en we zien het resultaat wel.
Ik wil eigenlijk geen kindje in december... al te veel jarige in die maand (wij beide oa)
Asyniur balen...
Zijn niet alle posts, maar wel de posts waar nog over gebebbeld werdquote:Op vrijdag 13 maart 2009 06:43 schreef Fiemeeltje het volgende:
Fijn HappyMe! Hopen dat het meteen weer raak is en het wel bljft plakken.
cisco, je had het er gisteren of eergisteren over dat het tweede streepje begon op te komen, is het al donkerder aan het worden of wordt het weer lichter? Een piek kan namelijk heel erg snel opkomen, ik zou die van mij echt gemist hebben als ik niet op het idee gekomen was toen het tweede streepje donkerder werd twee maal daags te testen. Bij mij duurde het na het licht opkomen van het streepje 5 dagen voor ik de piek kreeg overigens.
Best wel, maar ja, ik verwacht er niet zo veel van die eerste ronde. Ik weet natuurlijk mijn cyclus nog helemaal niet en het ontpillen schijnt wel een half jaar te kunnen duren. (Valt het erg op dat ik probeer mezelf niet te veel hoop te geven?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 06:46 schreef Troel het volgende:
Minniemin, vandaag jouw NOD, spannend hoor!
We zijn eeeh geloof ik vrijdag begonnen met klussen en toen iedere dag en alleen gisteren niet.. maar zullen vanavond wel weer ffies klussenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:46 schreef bumbaloe het volgende:
Wie weet cisco, ik hoop dat je ondanks het niet vinden van je ei met de testjes toch op tijd hebt geklust.
Ik voelde vorige cyclus ook rond me eisprong pijnlijke borsten en iets erna ook misselijkheidjes... en dat bleef tot 3 dagen voor mij ongesteldheid... soms is het lichaam heel raar!quote:
Ik vind het echt lastig hoor. Ik ben eigenlijk al de hele week wat misselijk, last van mijn rug. Maar niets zoals ik het normaal bij mijn pilbloedingen voelde. Ze hebben het allemaal best mooi verzonnen, dat mensenlijf, maar dat zwanger worden hadden ze wel wat makkelijker mogen maken van me...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:37 schreef judes het volgende:
Lucky you, mefke! Ik hou dat ook allemaal bij en inmiddels ben ik erachter dat ik elke cyclus van ong. 2 dagen na de eisprong tot de eerste dag van mijn menstruatie gevoelige borsten heb... en dat duurt soms wel 12 dagen!De eerste maand dacht ik echt dat het een zw. teken was, maar nu weet ik dus dat het niet zoveel zegt. Hetzelfde geldt voor steekjes in m'n buik, pijntjes in mijn rug en af en toe een misselijk gevoel. Daar zit bij mij niet echt een vast patroon in, maar ik weet nu dat het allemaal sporadisch voor kan komen. Dat heeft me wel meer rust gegeven, ik heb nu niet bij alles wat ik voel het idee dat het een voorteken ergens van is.
Ymme, het is sowieso moeilijk te zeggen met die dingen. Voor zover ik het heb gelezen is het niet wetenschappelijk aan te tonen of de dingen die je de eerste weken voelt uberhaupt iets met een zwangerschap te maken hebben, ook al blijk je zwanger te zijn. Zo wordt een bloeding tussen de eisprong en de NOD vaak een innestelingsbloeding genoemd, maar het valt niet te bewijzen of dat ook werkelijk iets met de innesteling te maken heeft gehad. Het kan ook 'zomaar' een bloeding zijn geweest. Zo kun je je ook 'zomaar' misselijk voelen die eerste weken, of steekjes voelen in je buik, of je nou zwanger bent of niet. Het is dus echt een kwestie van afwachten. Jammer genoeg!![]()
Haha, Nou klus ze hoor Incantrixquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:48 schreef Incantrix het volgende:
Happy, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je lijf je miskraam snel te boven is en dat je nu snel met volle teugen van een volledige zwangerschap mag genieten.
MinnieMin, wat spannend! Dat klinkt allemaal wel heel erg goed hoor, ik duim!
En wij.. Hebben een avondje iets anders te doen dan computerenSimon says klus! (Of eigenlijk niet Simon, maar mijn testje..
) Dahag!
Ik dacht ook dat ik dingen voelde die ik normaal nooit voelde, misselijkheid, pijnlijke rug etc etc, maar iedere keer denk ik achteraf, was net zoals anders... Ben een echet hypochonder.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:01 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ik vind het echt lastig hoor. Ik ben eigenlijk al de hele week wat misselijk, last van mijn rug. Maar niets zoals ik het normaal bij mijn pilbloedingen voelde. Ze hebben het allemaal best mooi verzonnen, dat mensenlijf, maar dat zwanger worden hadden ze wel wat makkelijker mogen maken van me...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:26 schreef Asyniur het volgende:
Ik voelde de hele tijd al niks
Ik ben benieuwd of ik ueberhaupt iets er van merk tegen de tijd dat ik een plusje plas
Ik begrijp dat we moeten duimen voor minniemin nu?![]()
En incantrix is vroeg naar bed...
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Aanstellers
Ik had zelf wel wat verschijnselen en heb er ook wel over gepraat en me er af en toe over verbaasd maar ik ging er echt gewoon vanuit dat het niet raak was. Ik ben een anti-hypochonder o.i.d.Ik praat alles weg
Ik weet niet wat handig is, maar ik denk dat als ik morgenochtend nog niets zie of voel komen, ik meteen al een eerste testje waag. En anders over een 4/5 dagen. Daarna geloof ik er niet meer in en verzin een nieuwe NOD. Dat is even het planquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:23 schreef Poezebeest het volgende:
Wanneer ga je testen Minniemin? Of heb je dat al gezegd, dan heb ik het gemist
en? en? en? <insert hoopvolle blik>quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:04 schreef MinnieMin het volgende:
Ik weet niet wat handig is, maar ik denk dat als ik morgenochtend nog niets zie of voel komen, ik meteen al een eerste testje waag. En anders over een 4/5 dagen. Daarna geloof ik er niet meer in en verzin een nieuwe NOD. Dat is even het plan
Balen minniemin...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:47 schreef mijsje het volgende:
dan is (na mij) Tierrr weer de volgende in de lijst...
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef Tierrr het volgende:
O en reken maar niet op snel een dubbele streep van mij... zit nu op dag 28 van de cyclus en nog steeds geen temperatuurstijging gezien en vanochtend had ik ineens een flinke temperatuurdip (nog nooit zo laag geweest)... dat schijnt op de dag van de eisprong te zijn ofzo?? Nou in dat geval duurt de cyclus nog wel even en ben ik ook niet zwanger, want maandag voor het laatst geklust...
En toch duim ik voor julliequote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef mijsje het volgende:
ik hoop ook dat iemand weer een tweede streepje maakt... maar ik ben bang dat ik dat niet zal zijn... (met ons onderzoek en de gang nu naar de gyn...) Maar voor Tierrr duim ik ook mee!![]()
-edit- ow Tierrr, dat is jammer... als je temp weer zakt rond de menstruatie, is het dan niet dat je dan niet bevrucht bent en dat je lijf zich opmaakt voor de menstruatie? (ik hoop dat ik het mis heb hoor, maar dit dacht ik begrepen te hebben...)
Je hebt het deels goed begrepen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef mijsje het volgende:
ik hoop ook dat iemand weer een tweede streepje maakt... maar ik ben bang dat ik dat niet zal zijn... (met ons onderzoek en de gang nu naar de gyn...) Maar voor Tierrr duim ik ook mee!![]()
-edit- ow Tierrr, dat is jammer... als je temp weer zakt rond de menstruatie, is het dan niet dat je dan niet bevrucht bent en dat je lijf zich opmaakt voor de menstruatie? (ik hoop dat ik het mis heb hoor, maar dit dacht ik begrepen te hebben...)
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:21 schreef Tierrr het volgende:
Verstandig trouwens om te tempen mijsje!! Heb je altijd wat om de gyn mee om de oren te wapperen!!
Wou het net even melden hier! Wat ik me wel afvroeg, ik dacht altijd dat het HcG-hormoon na een week of 16-20 verdween uit het lijf en daarom niet meer te traceren was met zo'n test?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Net bij Kassa hebben ze zwangerschapstesten getest, de kruidvat en etos testen waren de beste 2 volgens het panel. De romed gaf verkeerde uitslagen... er was zelfs een man zwanger.
Dat heb ik ook altijd begrepen hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:17 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wou het net even melden hier! Wat ik me wel afvroeg, ik dacht altijd dat het HcG-hormoon na een week of 16-20 verdween uit het lijf en daarom niet meer te traceren was met zo'n test?
Ik heb altijd een paar uur lage buikpijn aan 1 kant (soms links en soms rechts)quote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:06 schreef Poezebeest het volgende:
Veel klusplezier vanavond!
Wat voel je eigenlijk als je je eisprong voelt?
Schelden mag niet hoor!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:21 schreef Tierrr het volgende:dat is zo, daarom moest ik gaan tempen van mijn ha...
(ik zie het nut er zeker wel van in, zeker persoon die afgelopen week beweerde dat het geen nut had...
sorry, was een ouwe koe...)
quote:
Dat had ik gisteren dus aan de linkerkant, net als 2 cyclussen geleden... Deze maand hebben we ons echt rot geklust en gaan dit nog even volhouden.. dus aan ons geklus gaat het deze maand niet liggenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik heb altijd een paar uur lage buikpijn aan 1 kant (soms links en soms rechts)
Mijn streepje nog niet donkerde geweest dan controle streep.. en dit is al dag 22 van deze cyclus..quote:Op zondag 15 maart 2009 17:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb ook sensitest en mij bevallen ze goed. Ik heb ze nu twee cyclussen gebruikt en de eerste zag ik vlak voor mijn ovulatie het tweede streepje bijna 2 x zo donker als de controlestreep, deze afgelopen keer waren beide strepen even donker en voelde ik zo'n 18 tot 20 uur later (ik weet het niet meer precies, maar het was in elk geval netjes binnen de 24 uur) mijn eisprong.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
De romed gaf verkeerde uitslagen... er was zelfs een man zwanger.
Dat lees ik wel vaker, ongeacht het merk dipstick, dat er heel veel mensen echt WEL een eisprong hebben, maar geen hele dikke tweede streep die net zo dik is als controlestreepquote:Op zondag 15 maart 2009 18:39 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Mijn streepje nog niet donkerde geweest dan controle streep.. en dit is al dag 22 van deze cyclus..
Je kunt er langsheen plassen als je het niet 's ochtends en 's avonds doetquote:Op zondag 15 maart 2009 19:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat lees ik wel vaker, ongeacht het merk dipstick, dat er heel veel mensen echt WEL een eisprong hebben, maar geen hele dikke tweede streep die net zo dik is als controlestreep
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
Ik was vandaag in het Gaiapark en opeens had ik zoiets van: volgend jaar wil ik hier meten ons hummeltje rondlopen
waarop
heel nuchter zegt: hebben kleine babietjes er dan wat aan?
![]()
Lekker off-topic maar het gaia park is echt zooooo leuk! En helemaal voor kids, hihi...quote:Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
Ik was vandaag in het Gaiapark en opeens had ik zoiets van: volgend jaar wil ik hier meten ons hummeltje rondlopen
waarop
heel nuchter zegt: hebben kleine babietjes er dan wat aan?
![]()
Wij Ik ga deze maand eens piesen over ovulatietesten. Geeft me in elk geval meer gevoel van controle. We hebben er zin in...
Mijn eerste gedachten was, "hoe kun je nu langs zo'n stik plassen??"quote:Op zondag 15 maart 2009 19:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je kunt er langsheen plassen als je het niet 's ochtends en 's avonds doet
Voor jou ook!quote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
sterrenmunt, het is niet perse nodig, maar het kan zijn dat je zo een piek mist. dat je in de ochtenden test, en dat je dan in de avond je piek hebt. dan mis je de piek dus... maar het hoeft niet perse als je niet te veel ermee bezig wil zijn. gewoon een geval van doen wat je eigen hart je ingeeft, want dat is toch het beste.
hier ondertussen nog niks te melden.
nieuwe NOD mag naar 13 april...
![]()
Dammit Mijs!quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
sterrenmunt, het is niet perse nodig, maar het kan zijn dat je zo een piek mist. dat je in de ochtenden test, en dat je dan in de avond je piek hebt. dan mis je de piek dus... maar het hoeft niet perse als je niet te veel ermee bezig wil zijn. gewoon een geval van doen wat je eigen hart je ingeeft, want dat is toch het beste.
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:35 schreef Vlindur het volgende:
Happy![]()
![]()
Mijn NOD mag op 26 maart.. Gebaseerd op 31 dagen maar weer..
Wat verdrietig allemaal mijsjequote:Op maandag 16 maart 2009 17:02 schreef mijsje het volgende:
thanks meiden... naja, nu eerst maar eens wachten op wat de gyn me volgende week donderdag te vertellen heeft... zal ook nog wel tijden gaan duren voor ze echt wat gaan doen, meestal begint het dan weer met nieuw zaadonderzoek dacht ik me te herinneren, dan weer terug op gesprek, misschien nog een keer zaadonderzoek en dan ... ik weet het niet...
ik heb er de tijd gewoon niet voor... m'n moeder ligt slecht, en ik wil haar nog zoveel vragen als ik zwanger ben/een kindje heb... dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang...
Balen joh!quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
![]()
bumbaloe is om 3.50 bevallen van minibumbaloe.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:31 schreef Poezebeest het volgende:
Prinses, veel plezier met klussen, hihi...
Incantrix, veel succes met wachten, dat is toch altijd de meest vervelend periode.
Het enige voordeel wat ik vind van nog niet zwanger zijn is dat ik lekker filet americain kan eten. Ik vind dat zooooo lekker, op een broodje, met wat peper. Dat ga ik echt missen wanneer ik zwanger ben...
oef en als je daarna nog borstvoeding gaat geven dan wordt dat een lange zit zonder wijnquote:Op maandag 16 maart 2009 19:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Gekke miepjes met jullie filet-americain-verslaving!Aangezien ik vegetariër ben zal ik eerder mijn wijntjes missen denk ik.
Mooi verhaal!quote:Op maandag 16 maart 2009 19:39 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
bumbaloe is om 3.50 bevallen van minibumbaloe.
De papa van bumbaloe (mijn vader dus) kwam naar het ziekenhuis en vroeg
"Kan ik iets voor je doen of halen"?"
-bumbaloe: Je zou filet americain kunnen halen voor me![]()
En toen bumbaloe rond 11 uur naar huis mocht uit het ziekenhuis stonden er broodjes met filet americain klaar. Het is echt het ALLEREERSTE wat ik heb gegeten na de bevalling
Iedere dag tussen half 5 en half 6... ligt eraan wanneer ik moet plassen in die tijdquote:Op maandag 16 maart 2009 22:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Kan ook aan de concentratie liggen, Cisco. Doe je wel elke keer op dezelfde tijdstippen de test?
Dat schreef ikquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:48 schreef sterrenmunt het volgende:
ik weet niet meer wie het zei over het twee keer testen per dag, maar ik heb gewoon twee dagen een duidelijke tweede streep op de ovutesten dus ik weet dat we die dagen en een dag erna aan de slag moeten.
Een hele grote knuffel voor jou. Al die stress bij mekaar is niet niksquote:Op maandag 16 maart 2009 17:02 schreef mijsje het volgende:
thanks meiden... naja, nu eerst maar eens wachten op wat de gyn me volgende week donderdag te vertellen heeft... zal ook nog wel tijden gaan duren voor ze echt wat gaan doen, meestal begint het dan weer met nieuw zaadonderzoek dacht ik me te herinneren, dan weer terug op gesprek, misschien nog een keer zaadonderzoek en dan ... ik weet het niet...
ik heb er de tijd gewoon niet voor... m'n moeder ligt slecht, en ik wil haar nog zoveel vragen als ik zwanger ben/een kindje heb... dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang...
Hmz, daar schrik ik wel van, bij mij zat er de laatste keer 8 dagen tussen mijn eisprong en mijn NOD. Zucht. Dag 1 van je nieuwe cyclus begint toch op de eerste dag dat je afscheiding krijgt? Of tel je vanaf de daadwerkelijke bloeding en doe ik dat al die tijd al verkeerd?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Normaal gesproken worden vrouwen 12 a 16 dagen na hun ei ongesteld. Dat ligt aan de Luteale Fase van je eigen lijf (bij mij was die trouwens 10 a 11 dagen, dat is echt heel kort...)
Wat versta je onder afscheiding?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:10 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hmz, daar schrik ik wel van, bij mij zat er de laatste keer 8 dagen tussen mijn eisprong en mijn NOD. Zucht. Dag 1 van je nieuwe cyclus begint toch op de eerste dag dat je afscheiding krijgt? Of tel je vanaf de daadwerkelijke bloeding en doe ik dat al die tijd al verkeerd?
Haha, nee, no worries, zo vatte ik het ook niet op hoor! Ik moet zeggen dat het me deze keer sowieso (tot nu toe dan, haha) redelijk makkelijk afgaat om te wachten, dat heb ik nog niet eerder gehad. Ik moest gewoon nog even extra aan jullie situatie denken, en toen had ik alles weer even in perspectief, zeg maarquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:58 schreef mijsje het volgende:, nee, dat bedoelde ik niet, tuurlijk mag je altijd even klagen als je daaraan toe bent! En ik wilde het niet omdraaien naar mij toe, als jij je rot voelt over die extra dagen, dan mag dat natuurlijk, want iedere dag wachten op dit wonder is er een teveel voor je gevoel!
(en als je kon toveren, kwam ik gauw bij je...)
Het zonnetje schijnt, daar drinken we op! (lekker sapje)
VOlgens mij moet je met de meeste ovulatietestjes geen gebruik maken van de 1e urine.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanuit het ziekenhuis heb ik ovulady (die naam) gekregen. Daar staat dat je moet testen tussen 10:00 en 20:00 en niet met de eerste urine van de dag.
Hoe kun je een zwangerschap aantonen met een ovutest dan? En waarom niet gewoon een zwangerschapstest doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:06 schreef sterrenmunt het volgende:
haai ovulady, ook wanneer je een eventuele zwangerschap wilt aantonen? ik weet dat het om je eisprong te testen niet handig is in de ochtend.
Da's dan 't voordeel van in de MMM zitten, dan krijg je ze cadeauquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:25 schreef leonieke het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb, is een ovu-test goedkoper dan een zwangerschapstest
vraag maar aan RocabeIIa!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Da's dan 't voordeel van in de MMM zitten, dan krijg je ze cadeau
Maar dan nog snap ik niet hoe je daar een zwangerschap mee kunt aantonen
Ah OK. Ingewikkeld allemaal hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:27 schreef sterrenmunt het volgende:
een ovulatietest reageert ook op het hCG hormoon vandaar de vraag naar ovulatietesten en hoe te gebruiken in de ochtend. En omdat ze wat goedkoper zijn dan zwtesten leek me dat wel een oplossing.
Maar ik ben al vanaf dag 12 bezig en dit is dag 23 geloof ik... ik volg ze niet meerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:40 schreef bumbaloe het volgende:
Die van mij was trouwens ook heeeeeeeeeeeel vaag.
Ik heb ze bij matcare besteld en je kreeg er 2 zwangerschapstesten bij. Pirma.
(Ze staan trouwens ook op marktplaats he, maar dan over de datumsommige mensen willen echt overal geld voor vangen, mijn man denkt dat er wel markt voor is overigens, om daar zelf een webshop mee te beginnen, maar ik denk dat je zonder naamsbekendheid (matcare, sensitest, babyboom, etc) weinig zult verkopen.)
Ik zou dan een inlegkruisje gebruiken een paar dagen. Of een klein maandverbandje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:01 schreef Poezebeest het volgende:
Nog ff een vraagje, hoe weet ik of het spotting is of een menstruatie? Zodra ik bloed zie gebruik ik een tampon, is zo moeilijk te zien dan
Nee, maar ik begrijp niet zo goed hoe je 'blind' kunt beginnen aan clomid. Dat wordt toch door een arts voor geschreven? zeg aub niet dat je het op internet hebt gekocht . Die schrijft dan voor wanneer je moet beginnen enzo?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:14 schreef mamavansheryl het volgende:
hallo, daar was ik weer!!!
ik had duphaston gekregen en na 3 week nog geen ongie te zien:O(na prikpil nog niet weer ongie geweest dec.2008)
dus op naar de gyn en die vertelde dat alles nog hetzelfde was en dus die medicijnen werkten niet bij mij.
nu ben ik blind begonnen met clomid (vandaag dag 5).
moet de 24 ste komen voor controle om te kijken hoe het uitpakt.
dus ben benieuwd hoop dat het goed uitpakt.
meer mensen ervaring mee?
groetjes M
ooooooooooooooooh ik dacht dat je gewoon op eigen houtje was begonnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef mamavansheryl het volgende:
hallo,
ik ben dus al naar de gyn geweest en die schreef me 10 dagen duphaston voor.
maar na een maand (intotaal) was ik nog niej ongie.
dus ben afgelopen vrijdag maar weer naar de gyn geweest en die zei dat alles nog precies net zo was als voor de tijd.
dus nog niks aan de hand word gewoon niet ongie.
nu heeft ie tegen mij gezegd dat ik maar blind aan de clomid moet om te kijken of ik wel eirijping heb.
daarvoor moet ik de 24 ste terug komen.
Hier ook,ben natuurlijk pas weer een paar dgn bezig maar vrolijk word je er niet vanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:25 schreef Ciscostar het volgende:
Succes iedereen die bezig is met wachten en ovulatietesten
Mijn ovulatietest was vandaag weer vaag streepje...
Het blijven steeds vage streepje met 1 dag beetje wat meer streepje.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef mijsje het volgende:
Poezebeest, ik vind je niet suffig hoor, ik vind je gewoon heel lief... ik wist ook niet alles meteen...
Hmm, dan zou ik zaterdag al moeten beginnen met testen (dag 11)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef bumbaloe het volgende:
Asyniur, in de bijsluiter staat wanneer je moet beginnen. Je moet uitgaan van de kortste cyclus.
Ik ben heel flexibel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef mijsje het volgende:
Bumba, inderdaad, groep 5 valt er nog net tussen...en dat vind ik zoooo leuk! op welke dagen werk jij in groep hell ehm, 6? Ga je voor het komend jaar erover hebben om een lagere groep te krijgen?
ik ben op een school weggegaan waar het een school-hell was... nooit wil ik er nog terug, al was het maar om een kopje koffie te drinken...
![]()
CP, een ovutest herkent ook HCG en geeft als je zwanger bent dus ook 2 streepjes. Andersom werkt het dan weer niet. (je eisprong zoeken met je zwangerschapstest) spuit 11lezen mijsje, lezen...
Poezebeest, ik vind je niet suffig hoor, ik vind je gewoon heel lief... ik wist ook niet alles meteen...
Kan echt wel heel wat maanden nog helemaal door de war liggen helaas... hopelijk gauw weer een normale cyclus!quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:08 schreef MinnieMin het volgende:
Ik vind jullie allemaal lief![]()
Nog steeds niets van een bloeding te bekennen. Hoe lang duurde dat bij jullie na het stoppen met de pil? Ben ik te ongeduldig? Manlief vindt van wel
Is aangepast hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:00 schreef sterrenmunt het volgende:
kan iemand (MODje??) mijn NOD naar 21 april zetten?
Dan moet het gewoon echt al lente zijn, warm weer met flodderjurkjes en zo.
Oww, nou hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:00 schreef sterrenmunt het volgende:
kan iemand (MODje??) mijn NOD naar 21 april zetten?
Dan moet het gewoon echt al lente zijn, warm weer met flodderjurkjes en zo.
helaas pindakaasquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:00 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oww, nou hoorNog niet je laatste wijntje dus? Ik had het echt gehoopt voor jou.. (Ik zou ze trouwens allebéi missen, filet american én wijntjes
) Balen hoor..
Mijn eerste keer na het stoppen werd ik op dag 30 ongesteld, 2de cyclus pas bij dag 37quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:08 schreef MinnieMin het volgende:
Ik vind jullie allemaal lief![]()
Nog steeds niets van een bloeding te bekennen. Hoe lang duurde dat bij jullie na het stoppen met de pil? Ben ik te ongeduldig? Manlief vindt van wel
Jammer sterremuntquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:34 schreef sterrenmunt het volgende:
[..]
helaas pindakaasmaar vriend (die zelf nog teleurgestelder was dan ik) heeft een heerlijke fles wijn gekocht en die gaan we lekker vanavond soldaat maken!
Volgende maand! Ik ga voor je duimen!quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:36 schreef sterrenmunt het volgende:
maar ik ga wel voor meeeeer tweede streepjes hier!
Lief dat je het vraagt!quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:34 schreef Ciscostar het volgende:
TrierrrTrierrr hoe is het bij jou? De 19 de je nod (morgen dus)
Stiekem al getest? Of voel je iets van een menstruatie eraan komen?
Ik ken het helemaal... irritant he?quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:39 schreef Poezebeest het volgende:
Wel lastig al die onregelmatige cyclussen en niet weten wanneer je nod nou precies is. Ik zelf kan daar echt heel slecht tegen poezebeest = beetje een controlefreak![]()
Ik zit inmiddels inderdaad op dag 34... En heb er al een tweede test tegenaan gegooid. Maar helaas... zo steriel wit als maar kan zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:34 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Mijn eerste keer na het stoppen werd ik op dag 30 ongesteld, 2de cyclus pas bij dag 37
Jou NOD de 13de… was dat uigaande van 28 dagen? Dan zou je nu op dag 34 zitten.
Nog even wachten, alles kan nog. Wanneer voor het laatst een zwangerschapstest gedaan? HCG verdubbelt zich per zoveel dagen.. misschien toen nog niks te zien, en nu wel. Of je cyclus is gewoon in de war en moet je wat je man zegt geduld hebben!
TrierrrTrierrr hoe is het bij jou? De 19 de je nod (morgen dus)
Stiekem al getest? Of voel je iets van een menstruatie eraan komen?
Incantrix
Incantrix aankomende maandag jou NOD.. spannend hoor. Dag erna die van mij![]()
al weet ik niet of ik hem wel juist heb gerekend.. Had eerst 30 dagen en toen 37 dagen cyclus dus voor deze maand maar 33 genomen! Ah we zien het wel![]()
Alle meiden een dikke kus
Neequote:Op woensdag 18 maart 2009 22:13 schreef Guess. het volgende:
GefeliciteerTrouwen is zooooooooo leuk
![]()
Weet je al wanneer hoe en wat?
Ik heb een klein jaar geleden een lisexcisie gehad ivm een uitstrijkje wat niet goed was.Nu heb ik ergens gelezen dat je hierdoor moeilijker/niet zwanger kan worden.De gynecoloog heeft er toen niks over gezegt dus het is verder ook niet in me opgekomen de afgelopen maanden totdat ik er vandaag iets over las.Iemand die hier ook mee te maken heeft gehad of er meer vanaf weet?
ssst jijquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:02 schreef Fiemeeltje het volgende:
stelletje konijnen daar bij ciscostar in huis
sterremunt![]()
Asyniur gefeliciteerd! Wij bijna jaar getrouwd.. zo leuk he trouwenquote:Op donderdag 19 maart 2009 06:54 schreef Fiemeeltje het volgende:
Feli voor de trouwers
cisco kun je al meer maken van je ovu-streepjes?
En hoe is het met degenen die richting NOD gaan? Al voortekenen? (sterremnunt heeft het doorgezet?)
Troel, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:54 schreef Troel het volgende:
Ik wil Poppejans even bedanken
Haar opmerking pas van "hopelijk allebei snel zwanger" zette mij aan het denken dat ik hier inderdaad weer veel te vinden was. De vorige keer dat dat zo was, was uiteindelijk ook omdat ik zwanger bleek te zijn. Nu dus weer. Alleen hebben we nu al wel een hartje mogen aanschouwen en vorige twee keer is dat helaas al niet eens mogelijk geweest, vandaar dat ik nog niet meteen van de daken schreeuwde dat ik zwanger was.
Enne, dat verhaal van mij over die Kruidvattest? Dat was dus redelijk recentVoor degene die bij goedkope testen zweert. Overigens had ik na een week wel een dikke vette Kruidvatstreep ook
Ik was gewoon mezelfquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Troel, gefeliciteerd!![]()
Was je een van de klonen? Of was je gewoon jezelf? want ik krijg het soms gewoon niet bijgehouden
En nu Troel weer een voorzetje heeft gedaan, wil ik er meer zien
Haha, hoef je me toch niet v te bedanken!quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:54 schreef Troel het volgende:
Haar opmerking pas van "hopelijk allebei snel zwanger" zette mij aan het denken dat ik hier inderdaad weer veel te vinden was. De vorige keer dat dat zo was, was uiteindelijk ook omdat ik zwanger bleek te zijn. Nu dus weer. Alleen hebben we nu al wel een hartje mogen aanschouwen en vorige twee keer is dat helaas al niet eens mogelijk geweest, vandaar dat ik nog niet meteen van de daken schreeuwde dat ik zwanger was.
Enne, dat verhaal van mij over die Kruidvattest? Dat was dus redelijk recentVoor degene die bij goedkope testen zweert. Overigens had ik na een week wel een dikke vette Kruidvatstreep ook
Ja klopt, eerst een flink aantal dagen 'oud' bloed wat denk nog was blijven zitten. Afgelopen maandag kwam het pas goed los (en dat los kun je letterlijk nemenquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef bumbaloe het volgende:
happy, dan ben je nog best lang ongesteld geweest ofniet?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:54 schreef Troel het volgende:
Ja, kijk, daar gloort toch nog wat hoop aan de horizon, denk ik dan maar.. Dan kan het ook altijd nog eerder in je cyclus zijn als je dacht, toch? Maar evengoed balen, en te hard concentreren op die ene kleine mogelijkheid geeft misschien ook later weer een hoop teleurstelling. Bah, het is ook nooit goed he? Echt moeilijk vind ik dat, je wil niet negatief worden, maar té positief is ook weer zoiets vervelends als het dan toch weer niet.. Ah well, GL, ik duim dus nog evenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:22 schreef Tierrr het volgende:
Thanks, lief van je!
En mijn cyclus is niet regelmatig inderdaad, verre van zelfs... afgelopen cyclus klopte zelfs helemaal van geen kant, dus het zou me ook zeer verbazen als ik wel zwanger was... maargoed, ik was toch gaan hopen...
Maar... een zwangere erbij hier!! wow, wat goed troel!! Gefeliciteerd!!
jawel... genoegquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:51 schreef Fiemeeltje het volgende:
Troel gefeliciteerd
Sterremuntbalen zeg, volgende maand hopelijk beter.
Cisco, ik kan er ook niet veel van maken omdat je al zover in je cyclus zit, maar als ik die rij zo eens zie zou ik bijna willen zeggen dat je ei nog moet komen... (heb je ook geen cervix gehad deze maand?)
eerste maand dat ik ovulatietesten gebruik.. we zien het welquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:31 schreef Angel-Eyez het volgende:
Cisco volgens mij staan op alle staafjes wel een tweede streepje of niet?
Heb je dat al eerder gehad? Ik wil niet onnodig positief zijn, maar zoveel positieve ovu-testen achter elkaar lijkt ook wel op een zwangerschap zou ik denken....
haha ja dat snap ik, ik heb heel wat maandjes ovu-testen gebruikt, maar had maximaal 3 dagen een tweede streepje (en ik vond het al laat in mijn cyclus, dag 19/20)quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:33 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
eerste maand dat ik ovulatietesten gebruik.. we zien het wel
Gaat om de streepjes links he.. rechts zijn de controle streepjes
Mijn man moest er erg om lachen, maar ik gebruik het zelf niet veel. Mijn man vind dat ik er nu al veel te veel mee bezig ben...quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:42 schreef mijsje het volgende:
mijn man weigert het klus-woord in zijn mond te nemen... als hij het mij hoort zeggen zakt bij hem de zin al weg zeg maar... hoe zit dat bij jullie met "FOK!-taal"?
Troel, gefeliciteerd!![]()
Cisco, ik vind het ook verdacht, met al die ovu-testen... kun je niet een goedkope test halen en die nog een keertje proberen? Niet om je valse hoop aan te praten, maar voor het geval dat...
verder alle wachtmeiden:fijn om samen te kunnen wachten!
Zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit,volgens mij zit er niet een positieve test tussen.Zal straks(vanmiddag/vanavond) een foto maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:18 schreef Ciscostar het volgende:
Mijn foto van ovutesten:
[ afbeelding ]
Onderste is van vandaag (30 min geleden)
Ben op de 22ste feb ongesteld geworden.. zit vandaag op dag 26
Ik moet ook niet met klussen aankomen want dan zegt mijn lief dat hij dat wel in de schuur gaat doenquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:42 schreef mijsje het volgende:
mijn man weigert het klus-woord in zijn mond te nemen... als hij het mij hoort zeggen zakt bij hem de zin al weg zeg maar... hoe zit dat bij jullie met "FOK!-taal"?
Ben al eerder begonnen.. maar die liggen in de prullebak... Daar ook van die lichte streepjes op te vindenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 06:44 schreef Fiemeeltje het volgende:
Cis als ik je testjes tel ben je op dag 19 begonnen, klopt dat? Of zijn dit alleen de stripjes die licht positief uitsloegen?
Overigens had ik in totaal ook een dag of 6 a 7 een tweede streepje, één dag daarvan had ik cervix, toen ben ik twee keer per dag gaan piesen en heb zo m'n piek gevonden. Alleen lag die bij mij al op dag 12. Dus ervoor en erna had ik ook een tweede streepje. Maar zo'n drie dagen na m'n ei was het tweede steepje weg. Het kan dus wel, maar om eerlijk te zijn lijkt het rijtje ook wel wat op de ovutesten die ik gedaan had tegen m'n NOD dit keer.
O enne incantrix... BOE! ()
quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:05 schreef Tierrr het volgende:
Samenvatting van vandaag: moe, jankerig, roze slijm, lage temp, gekke pijntjes in mijn buik (overigens niet typisch menstruatiepijn) en een negatieve test... klinkt niet goed he?
Jij moet haast wel zwanger zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:20 schreef Incantrix het volgende:
Asyniur, wat ben jij lief! Eén keer raden waar die prikkende tranen nú weer vandaan kwamen, haha!
Ow, mijn lief vind klussen trouwens vreselijk klinken, die lacht me vierkant uit als ik dat zeg
Ik wilde ook al zoiets zeggen. maar dan meer iets als "Zou je niet eens gaan testenquote:
en dan niet met die van de kruidvatquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wilde ook al zoiets zeggen. maar dan meer iets als "Zou je niet eens gaan testen"
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:19 schreef Poppejans het volgende:
[..]
en dan niet met die van de kruidvat
Wie pupo?? Trierrr en Incantrixquote:
jawelquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef Incantrix het volgende:
[domme ik]Wat is pupo?[/domme ik]
Cisco, dat ziet er netjes uit hoor! Nog even doorklussen voor de zekerheid misschien? En jij dus ook al emo.. Waren de pannenkoeken uiteindelijk nog lekker?
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Goedzo cisco, dat lijkt er meer op!
Pupo= pregnant untill proven otherwise
Ik zit met een dilemma. Mijn baan bevalt me steeds minder (ver weg, druk, sfeer etc.), nu heb ik een baan aangeboden gekregen op fietsafstand. Maar we zijn dus druk bezig met een kindje... Wat nu? Help.
Ooow, haha, coole termquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik zit met een dilemma. Mijn baan bevalt me steeds minder (ver weg, druk, sfeer etc.), nu heb ik een baan aangeboden gekregen op fietsafstand. Maar we zijn dus druk bezig met een kindje... Wat nu? Help.
Mikken hoort inderdaad ook in het rijtje ;o)quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:46 schreef Incantrix het volgende:
Poezebeest, als ik het volhou wil ik tot dinsdag of woensdag wachten.. Maar met míjn geduld...
Asyniur, ik hóóp het natuurlijk heel erg, maar dat is ook precies waarom ik heel bang ben dat het 'gewoon' PMS is: ik heb al wel vaker gedacht 'this is it!' en dan had ik mezelf alleen maar gek lopen maken. Dat ik eergisteren en vandaag een paar keer helemaal naar werd van wat ik aan het eten/drinken was valt weer weg tegen mijn rommelende darmen, misschien is het wel gewoon een mini-buikgriepje.. Dus ik hoop nog maar even niet te hard, anders moet ik strax nog veel harder huilen
De voorkeur van mijn lief gaat trouwens uit naar 'mikken', ik denk dat hij het fijn vind het idee te hebben dat hij er ook nog iets over te zeggen heeft
Gewoon doen! Natuurlijk eerst in gesprek gaan en dan kijken of het nog steeds goed klinkt. Dat jij met kinderen bezig bent gaat hen eigenlijk helemaal niets aan. Voor hetzelfde geld duurt het nog heel lang voordat het raak is en zit jij wel op een werkplek waar je niet happy bent. En ben je wel snel zwanger dan is het toch ook fijn als je op een werkplek zit waar je wel happy bent. Ik vind dat werkgevers er rekening mee moeten houden dat er een kans is dat vrouwen in de leeftijd van 25 tot 35 jaar zwanger kunnen worden als je ze aanneemt. Zou me daar niet te druk om maken en gewoon het gesprek aan gaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
quote:SMEP Sperm Meets Egg Plan
Although SMEP(Sperm Meets Egg Plan) is generally used by women after a miscarriage it can be a great plan to stick to when first trying to conceive or if other attempts are failing.
The plan:
*Start baby making intercourse on CD8 and continue every second day until you get a + OPK.
*Start your OPK testing on CD10 and continue until you have a positive, still having intercourse every second day.
*Once your OPK turns positive, have baby making intercourse for 3 consecutive nights/days, skip the 4th day and have intercourse on the 5th day just for good measure.
*If your OPK doesn't turn positive, continue with intercourse every second day until CD35 then test for pregnancy.
*Remember that it is common for a woman who ovulates regularly to have an annovulatory cycle once in a while, so don't panic if you have 1 or 2 cycles where ovulation does not occur. If annovulatory cycles continue, see your GP or FS.
Good luck to those who try the plan. I might give it a go this month myself. If you try and it's successful let everyone know
Hele lange ja... want vanaf je eisprong is het 12 a 14 dagen toch..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:15 schreef Fiemeeltje het volgende:
Kijk cisco, dát ziet er beter uit. Zou dan wel weer een lange cyclus worden voor je zeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |