Wat jammerquote:
Ik dacht idd ook dat je minimaal 24 uur de tijd nodig hebt om het ei te bevruchten, maar of dat waar is, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:41 schreef mijsje het volgende:
was het ook niet zo dat een ei zoveel uur nog goed is? En dus dat als je klust als je ei er al is, je dus nog steeds bevrucht kunt worden? staat me iets van bij hoor... (maar ook dus van denken en niet van wetenschappelijk opgezocht...)
Balen Asyniur!quote:
Bende gij een Brabander Bumbaloe?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
Dit was ook wel de kers op de slagroom hé!
@ ymme, wat een leuke opmerking van je vriend.
Wel slim van jullie. Ik denk dat wij de vorige maand te snel zijn gestopt met klussen. Dit keer gaan we ook ná de vermoedelijke ei-datum nog een paar dagen door. Ge wit ooit nooit nie.
Ik vind dit een hele goede reden om te testen! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en hoef je niet zo krampachtig overal bij te denken, kan dat wel want misschien ben ik zwanger. Je bent het wel of je bent het niet en daar kom je maar op één manier achter!quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:36 schreef Melodietje het volgende:
Hier nog altijd niet getest, maar nu is het tijd om de kattenbak te verschonen. Is het wel verstandig om dat te doen? Of kan dat alleen kwaad als je zwanger bent?
En ik heb zere tetten.
Veel succes met tempen Guess! Hoop dat je op die manier wat meer houvast krijgt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:53 schreef Guess. het volgende:
Balen Asyniur![]()
Ik ben vandaag begonnen met tempen,mijn man lag vanochtend al helemaal in de deuk en ik met dat ding in me achterste,moest zelf ook wel lachen hoor![]()
Maar ik ben dus vaak echt een hele onrustige slaper,paar keer per nacht wakker en minstens 1x eruit om te plassen,nou ja we zien het wel hoor!
Een eicel moet binnen 12 uur bevrucht worden. Sperma cellen kunnen tot 7 dagen en nachten overleven in het lichaam van de vrouw. Je moet dus voor of binnen 12 uur na de eisprong vrijen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef Poezebeest het volgende:
Ik dacht idd ook dat je minimaal 24 uur de tijd nodig hebt om het ei te bevruchten, maar of dat waar is, dat weet ik niet.
Ik heb even gegoogled en daar kom ik ook tegen dat een eicel tot maximaal 24 uur na de eisprong bevrucht kan worden. Maar het is dan nog de vraag of dit wetenschappelijk is bewezen.
ik ook ja.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:03 schreef RockabeIIa het volgende:
Moet dat binnen 12 uur? Ik lees altijd overal binnen 24 uur.
veel bronnen spreken zelfs van 8 uur, zoals hier: http://nhg.artsennet.nl/u(...)ICH_R169806984899341 (een betrouwbare bron in tegenstelling tot vele andere sites op internet).quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:03 schreef RockabeIIa het volgende:
Moet dat binnen 12 uur? Ik lees altijd overal binnen 24 uur.
Voordat ik de eerste keer zwanger werd heeft het ook 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Maar ik geloof net als velen niet in ovulatietesten en temperaturen. Het voegt niks toe. Daarnaast vind ik om de 2 dagen vrijen niet een verplichting in tegenstelling tot dingen die ik hier lees als om 06:00 in de ochtend de temperatuur gaan opnemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:41 schreef judes het volgende:
is ook makkelijk om te zeggen dat je er allemaal niet zo in gelooft als het al gelukt is
Het natuurlijke proces is idd allemaal goed en wel als je vlotjes zwanger raakt. Ik kan je garanderen dat het allemaal niet zo fijn blijft.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:41 schreef Kahlen het volgende:
[..]
veel bronnen spreken zelfs van 8 uur, zoals hier: http://nhg.artsennet.nl/u(...)ICH_R169806984899341 (een betrouwbare bron in tegenstelling tot vele andere sites op internet).
Je temperatuur gaat omhoog nadat de eispong is geweest, het is beter om voorafgaand hieraan te vrijen (24 tot 48 uur wordt geadviseerd). Temperaturen heeft mijn inziens daarom geen zin en het legt ook nog eens een druk op dit natuurlijke proces.
Zaadcellen leven met gemak 1 week in het lichaam van de vrouw, meestal zelfs 10 dagen. Meeste kans heb je echter wel binnen 72 uur.
Nee, dat is wel duidelijk. Jullie kunnen er niet tegen als iemand een mening heeft die tegen die van jullie ingaat. Echter valt het jullie wel op dat er veel mensen zijn die erg negatief praten over bijv. de ovulatietesten. En dat is niet zonder reden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef Troel het volgende:
Judes, geen idee, maar de complete toon bevalt me al niet.
Precies, mijn nekharen gaan er echt van overeind staan... Maarja, om het gezellig te houden zal ik mijn best doen om er gewoon niet meer op in te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef Troel het volgende:
Judes, geen idee, maar de complete toon bevalt me al niet.
Ja weet je, ik ben soms als een stoomwals, maar ik had nooit verwacht dat er daadwerkelijk mensen waren die nog erger konden zijnquote:
Maar om hier nog even op terug te komen... De experts zijn er niet over uit wanneer de temp-stijging precies plaats vindt. Sommigen zeggen 12-24 na de eisprong, maar sommigen zeggen meteen erna. Op het moment dat je die stijgende temp meet, kun je dus niet vaststellen of die eisprong gisteren is geweest of misschien een paar uur geleden. Dus voor de zekerheid kun je dan idd nog een keer klussen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:33 schreef Guess. het volgende:
Volgens haar had het trouwens wel nut om sex te hebben op het moment dat je de tempratuurstijging hebt,ik lees ook vaak dat dan je ei al is geweest en het eigenlijk geen nut meer heeft,dus hoe dat nou dan zit
Jij mag er best niet in geloven, ik zou niet zwanger zijn geweest al sik niet had getemperatuurd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Voordat ik de eerste keer zwanger werd heeft het ook 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Maar ik geloof net als velen niet in ovulatietesten en temperaturen. Het voegt niks toe. Daarnaast vind ik om de 2 dagen vrijen niet een verplichting in tegenstelling tot dingen die ik hier lees als om 06:00 in de ochtend de temperatuur gaan opnemen.
Natuurlijk mogen hier ook andere meningen worden geventileerd. Je zou je echter kunnen afvragen of de manier waarop je dit wenst te doen erg prettig is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nee, dat is wel duidelijk. Jullie kunnen er niet tegen als iemand een mening heeft die tegen die van jullie ingaat. Echter valt het jullie wel op dat er veel mensen zijn die erg negatief praten over bijv. de ovulatietesten. En dat is niet zonder reden.
Maar ik zal jullie verder met rust laten.
Ik ben ook erg negatief over bepaalde zwangerschapstesten, dus ik denk dat het verstandig is als niemand gewoon meer testquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Nee, dat is wel duidelijk. Jullie kunnen er niet tegen als iemand een mening heeft die tegen die van jullie ingaat. Echter valt het jullie wel op dat er veel mensen zijn die erg negatief praten over bijv. de ovulatietesten. En dat is niet zonder reden.
Maar ik zal jullie verder met rust laten.
* plakband van mond trektquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:
Jullie kunnen er niet tegen als iemand een mening heeft die tegen die van jullie ingaat.
Dat denk ik ook, ik zou de komende ronde graag zwanger zijn en dan vind ik het ook niet erg om rond kerst te moeten bevallen, echter lijkt het me ook heerlijk om de hele maand december vrij te zijn en dan een maandje later een kindje te krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef ymme het volgende:
Ik vind 2010 ook wel een mooi getal hoor
Kan ik met rust nog kerst vierenMaar he, ik vind het totaal niet erg als ik met kerst uitgeteld zou zijn hoor!!
Hoe eerder hoe beter.
Ik zal het eens aan mijn moeder vragenquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:44 schreef peterfan het volgende:
Volgens mij worden de eitjes die begin april ergens bevrucht worden, kerstkindjes!
Dus ik wens jullie allemaal een sinterklaas- of kerstkindje toe
Ik heb zin in chips en chocolaquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:37 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb mezelf net volgevroten met pizza en aantal happenBen&Jerry's New York Super Fudge Chunk
![]()
Morgen maar weer streng dagje aan de lijn doen, zo af en toe jezelf verwennen mag best
Wat zal het stil zijn dan op straat, in Brabant 's avondsquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:18 schreef MinnieMin het volgende:
Haha, is heel Brabant bezig met het felbegeerde tweede streepje?
Mja, en de sleutel zit bij Guus diep in zak.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:23 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat zal het stil zijn dan op straat, in Brabant 's avonds
Oooww..quote:
Als jij dat op deze manier kunt loslaten, hip voor jequote:Op donderdag 12 maart 2009 12:02 schreef Kahlen het volgende:
Temperaturen en die testen, ik geloof er niet in. Er zijn trouwens ook veel vrouwen die het gewoon voelen als de eisprong er is. En anders is het eenvoudig uit te rekenen en bij een onregelmatige cyclus gewoon elke dag of om de 2 dagen vrijen en het zit wel goed. Het is echt niet zo dat je maar een paar minuten de tijd hebt aangezien die eicel 12 uur bevrucht kan worden.
Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich eraan stoort, maar jullie allemaal eigenlijk. Moest ik toch nog even kwijt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:08 schreef Poezebeest het volgende:
Bijt heel hard op tong om niet op Kahlen te reageren, sommige mensen zijn het reageren niet waard
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:24 schreef Incantrix het volgende:
Zoo, hoe gaat het met jullie allemaal? Wij hebben gisteren een fijn samen-avondje gehad met 'uit eten' (McDonalds) en cabaret.. Enzo
We waren 6 jaar bij elkaar gisteren!
@ Poezebeest: Dank je wel, laten we het gezellig maken hier
[..]
Oooww..Jammer hoor..
@ Guess: Hum, ik hoorde juist weer van iemand anders dat haar HA had gezegd dat ze beter van die testjes kon kopen als tempen.. Nouja.. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen ermee, hoe hou je dat verder bij? Gewoon een lijstje? Ben ook wel eens dingen tegengekomen over grafieken enzo, dat je dan goed kunt zien hoe het verloop is ofzo..
[..]
Als jij dat op deze manier kunt loslaten, hip voor jeIk zou graag wíllen dat ik er niet in geloofde en zo kon denken als jij, maar ik maak mezelf compleet gek (Zou het nú zijn? Kunnen we beter nú..? Of zit het toch weer anders? En dan zo bang zijn je kans te missen dat je uiteindelijk de kans díe je hebt misschien weer verprutst door de stress die je voelt) en dan kun je beter gewoon die paar rotcenten uitgeven aan ovulatietesten i.p.v. jezelf volledig de stress in denken. Bovendien is mijn cyclus soms zo kort dat ik begon te twijfelen of ik überhaupt wel een eisprong heb, dus ik was heel erg blij dat die dingen bestaan en zo gemakkelijk te koop zijn.
Naar Nathalie Baartman. Had nog nooit van haar gehoord, maar we wilden graag naar Cabaret en deze dame speelde precies op de juiste dag, dus we hebben ons laten verassenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:33 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
Welk cabaret ben je geweest? Even offtopic?
Helemaal niet raar dat je hier komt jompelen en blij bent met je ongesteldheid! Je wacht immers ook op een tweede streepje! Dus heel fijn dat je ongesteld bent en op naar de kvk periode! En daarna natuurlijk twee streepjes, we willen een boel kerstkindjes!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Halloooooo, ik kwam me ook weer melden!
Ik ben vandaag ongesteld geworden![]()
![]()
beetje raar hier haha
Netjes een cyclus van 29 dagen na de miskraam. Het moet nog wel doorzetten, maar aan het gevoel in mijn buik zal dat morgen wel gebeuren.
Yeah... kans op een kerstkindje![]()
Ik heb de afgelopen tijd niet echt actief meegelezen, maar ik zal me weer eens in gaan lezen.
Weer met jullie hopen op een 2e streepje!
Have fun met klussen! Beter een keer te veel dan te weinig, hihi.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:40 schreef Ciscostar het volgende:
Zo wat gaan jullie hard zeg....
Hier nog steeds druk aan het klussen... maar mijn eisprong nog steeds niet kunnen vinden..
Bij 30 dagen had het dinsdag moeten zijn, bij 33 dagen vandaag... dan maar uitgaan van mijn 37 dagen.... dan volgende week dinsdag dus... We blijven gewoon hard door klussen en we zien het resultaat wel.
Ik wil eigenlijk geen kindje in december... al te veel jarige in die maand (wij beide oa)
Asyniur balen...
Mijn cyclus is onregelmatig en ik voel nooit een eisprong,nooit gevoeld ook,ik wil weten of ik een eisprong heb de enige echte betrouwbare manier om daar thuis achter te komen is te tempraturen.Dus dat heeft er niks mee te maken of je er nu wel of niet in geloofd,het is gewoon een feit net zoals een rondje rond is!!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:02 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Temperaturen en die testen, ik geloof er niet in. Er zijn trouwens ook veel vrouwen die het gewoon voelen als de eisprong er is. En anders is het eenvoudig uit te rekenen en bij een onregelmatige cyclus gewoon elke dag of om de 2 dagen vrijen en het zit wel goed. Het is echt niet zo dat je maar een paar minuten de tijd hebt aangezien die eicel 12 uur bevrucht kan worden.
Hey dat heb ik op een of andere manier gemist,wat ontzettend klote zeg!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Halloooooo, ik kwam me ook weer melden!
Ik ben vandaag ongesteld geworden![]()
![]()
beetje raar hier haha
Netjes een cyclus van 29 dagen na de miskraam. Het moet nog wel doorzetten, maar aan het gevoel in mijn buik zal dat morgen wel gebeuren.
Yeah... kans op een kerstkindje![]()
Ik heb de afgelopen tijd niet echt actief meegelezen, maar ik zal me weer eens in gaan lezen.
Weer met jullie hopen op een 2e streepje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |