abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66996546
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Link naar het vorige deeltje: Wachten op het tweede streepje deel 133

13 maart MinnieMin (02-2009) NOD
19 maart Tierrr (10-2008) NOD
23 maart Incantrix (08-2008) NOD
26 maart Vlindur (01-2008) NOD
27 maart Ciscostar (12-2008) NOD
05 april CrazyPrincess
06 april Poezebeest NOD
12 april Guess. (09-2008) NOD
12 april Judes (11-2008) NOD
13 april mijsje (08-2007) NOD
21 april sterrenmunt (12-2008) NOD

bumbaloe (10-2008)
Poppejans (06-2008)
prinseszondererwt NOD
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 19-03-2009 18:40:52 ]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:46:14 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_66996550
Minniemin, vandaag jouw NOD, spannend hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66996555
Laatste posts uit vorige topic:
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Halloooooo, ik kwam me ook weer melden!

Ik ben vandaag ongesteld geworden beetje raar hier haha

Netjes een cyclus van 29 dagen na de miskraam. Het moet nog wel doorzetten, maar aan het gevoel in mijn buik zal dat morgen wel gebeuren.

Yeah... kans op een kerstkindje

Ik heb de afgelopen tijd niet echt actief meegelezen, maar ik zal me weer eens in gaan lezen.

Weer met jullie hopen op een 2e streepje!
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:40 schreef Ciscostar het volgende:
Zo wat gaan jullie hard zeg....

Hier nog steeds druk aan het klussen... maar mijn eisprong nog steeds niet kunnen vinden..
Bij 30 dagen had het dinsdag moeten zijn, bij 33 dagen vandaag... dan maar uitgaan van mijn 37 dagen.... dan volgende week dinsdag dus... We blijven gewoon hard door klussen en we zien het resultaat wel.

Ik wil eigenlijk geen kindje in december... al te veel jarige in die maand (wij beide oa)

Asyniur balen...
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:43 schreef Fiemeeltje het volgende:
Fijn HappyMe! Hopen dat het meteen weer raak is en het wel bljft plakken.

cisco, je had het er gisteren of eergisteren over dat het tweede streepje begon op te komen, is het al donkerder aan het worden of wordt het weer lichter? Een piek kan namelijk heel erg snel opkomen, ik zou die van mij echt gemist hebben als ik niet op het idee gekomen was toen het tweede streepje donkerder werd twee maal daags te testen. Bij mij duurde het na het licht opkomen van het streepje 5 dagen voor ik de piek kreeg overigens.
Zijn niet alle posts, maar wel de posts waar nog over gebebbeld werd
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:58:47 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_66996593
happyme, is je menstruatie nu ook veel zwaarder dan normaal?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66996692
Nou nog niet, eergister wat lichte spotting, gisteren wat meer en een beetje helder bloed. Ik denk dat vandaag of morgen de doorbraakbloeding wel zal komen. Dus dat is nog even afwachten. De gyn heeft me er wel voor 'gewaarschuwd' zeg maar.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:46:52 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_66997556
Ik hoop voor je dat het overslaat dan hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:49:17 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66997597
Welkom terug Happy
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66999231

Vanavond weer klussen. We gaan stug door met klussen totdat ik ongesteld word. Weten we zeker dat we er niet naast kunnen zitten. En wat dan de eitjes en zaadjes onderling doen, moeten zij zelf weten
pi_66999488
Happy, om je gerust te stellen, mijn eerste menstruatie na de miskraam viel reuze mee. Lag er misschien ook aan dat ik een curretage gehad heb. Later werd het allemaal wel anders Wel goed dat je nu al weer een cyclus lijkt te hebben, super! En nou snel weer aan de slag he....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67000585
Happy

Mijn NOD mag op 26 maart.. Gebaseerd op 31 dagen maar weer..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67001949
hallo, ik kom me ook weer eens melden. Ik ben van de week gewoon netjes op tijd ongesteld geworden, al was het veel lichter dan normaal. (veel spotting, maar weinig echt bloed...) maar goed, we gaan de nieuwe ronde weer in...
(en nee, vast niet zwanger, want was nog negatief...)
pi_67002997
Jammer, wolletjebol!

Happyme, welkom terug, al is het natuurlijk niet leuk dat je hier weer terug moest komen... Wel fijn dat je cyclus weer gewoon op gang lijkt te komen.
pi_67004863
Ik heb kleine steekjes in mijn onderbuik. En ben niet helemaal lekker. Is dit een teken van zwanger zijn?
Nee Ymme doe niet zo gek. Dat kan toch helemaal nog niet...
pi_67005011
Lol, ik ken dat, Ymme, je gaat ineens van alles voelen die laatste weken voor je NOD... Succes met wachten!
pi_67005031
fiemeeltje: jij zei dat hij echt duidelijk moest zijn het 2de streepje en bij ons was hij 2 dagen beetje vaagjes.. en nu niks meer.. naja als ik hem gemist heb dan wel geklust en gaan gewoon nog even door

Happy wat fijn dat er weer wat begint te komen!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:46:21 #16
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67005152
Wie weet cisco, ik hoop dat je ondanks het niet vinden van je ei met de testjes toch op tijd hebt geklust.

Ymme. Ik probeer zelf nooit naar kwaaltjes te zoeken. Maar nu ben ik ongesteld (geweest) en werkelijk waar. Ik snap niks meer van mijn lichaam. Ik heb 'klotsende' borsten. Alsof er van binnen zich het een en ander afspeelt. Verder ben ik moe, moe en kan ik zelfs overdag slapen.
Sinds drie dagen heb ik weer enorme last van mn bekken, ik denk dat ik een verkeerde stap heb gezet want ik kan het ook niet verklaren, ik loop zelfs mank.
Maarja, ik ben toch echt ongesteld geweest, helderrood en VEEL.
Desalniettemin hoop ik dat je lichaam de juiste signalen afgeeft en dat je echt zwanger bent!!!
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_67005212
Maar deze week is pas de eisprong geweest.
Dus het zou toch niet mogelijk zijn, nu al iets te voelen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:52:21 #18
100412 mefke79
komt goed!
pi_67005327
ymme, en alle andere meiden die zich druk maken die laatste weken, ik heb een tip. Ik ben op een gegeven moment juist elke dag alles gaan noteren in een excell bestandje. Zo kon ik terugkijken of ik dat de vorige maand ook had. En zo kwam ik er dus ook achter dat ik altijd gevoelige borsten kreeg rond dag 20, maar dat het dag 24 weer weg was bijvoorbeeld...wie weet helpt het je!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67006817
Lucky you, mefke! Ik hou dat ook allemaal bij en inmiddels ben ik erachter dat ik elke cyclus van ong. 2 dagen na de eisprong tot de eerste dag van mijn menstruatie gevoelige borsten heb... en dat duurt soms wel 12 dagen! De eerste maand dacht ik echt dat het een zw. teken was, maar nu weet ik dus dat het niet zoveel zegt. Hetzelfde geldt voor steekjes in m'n buik, pijntjes in mijn rug en af en toe een misselijk gevoel. Daar zit bij mij niet echt een vast patroon in, maar ik weet nu dat het allemaal sporadisch voor kan komen. Dat heeft me wel meer rust gegeven, ik heb nu niet bij alles wat ik voel het idee dat het een voorteken ergens van is.

Ymme, het is sowieso moeilijk te zeggen met die dingen. Voor zover ik het heb gelezen is het niet wetenschappelijk aan te tonen of de dingen die je de eerste weken voelt uberhaupt iets met een zwangerschap te maken hebben, ook al blijk je zwanger te zijn. Zo wordt een bloeding tussen de eisprong en de NOD vaak een innestelingsbloeding genoemd, maar het valt niet te bewijzen of dat ook werkelijk iets met de innesteling te maken heeft gehad. Het kan ook 'zomaar' een bloeding zijn geweest. Zo kun je je ook 'zomaar' misselijk voelen die eerste weken, of steekjes voelen in je buik, of je nou zwanger bent of niet. Het is dus echt een kwestie van afwachten. Jammer genoeg!
pi_67007804
We wachten geduldig af... Nou geduldig
pi_67014781
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:46 schreef Troel het volgende:
Minniemin, vandaag jouw NOD, spannend hoor!
Best wel, maar ja, ik verwacht er niet zo veel van die eerste ronde. Ik weet natuurlijk mijn cyclus nog helemaal niet en het ontpillen schijnt wel een half jaar te kunnen duren. (Valt het erg op dat ik probeer mezelf niet te veel hoop te geven? )
pi_67015021
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:46 schreef bumbaloe het volgende:
Wie weet cisco, ik hoop dat je ondanks het niet vinden van je ei met de testjes toch op tijd hebt geklust.

We zijn eeeh geloof ik vrijdag begonnen met klussen en toen iedere dag en alleen gisteren niet.. maar zullen vanavond wel weer ffies klussen

Want ik spotte net weer ineens veel slijm... en als ik 33 dagen aan zou houden dan dus vandaag mijn eisprong. Zo maar eens plassen
pi_67015080
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:09 schreef ymme het volgende:
We wachten geduldig af... Nou geduldig
Ik voelde vorige cyclus ook rond me eisprong pijnlijke borsten en iets erna ook misselijkheidjes... en dat bleef tot 3 dagen voor mij ongesteldheid... soms is het lichaam heel raar!
Maar ik duim voor ymme dat het raak is
pi_67015300
Nou hop cisco, stripje piesen. Als het cervixslijm is zou je een tweede streepje moeten zien verschijnen
pi_67015808
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:37 schreef judes het volgende:
Lucky you, mefke! Ik hou dat ook allemaal bij en inmiddels ben ik erachter dat ik elke cyclus van ong. 2 dagen na de eisprong tot de eerste dag van mijn menstruatie gevoelige borsten heb... en dat duurt soms wel 12 dagen! De eerste maand dacht ik echt dat het een zw. teken was, maar nu weet ik dus dat het niet zoveel zegt. Hetzelfde geldt voor steekjes in m'n buik, pijntjes in mijn rug en af en toe een misselijk gevoel. Daar zit bij mij niet echt een vast patroon in, maar ik weet nu dat het allemaal sporadisch voor kan komen. Dat heeft me wel meer rust gegeven, ik heb nu niet bij alles wat ik voel het idee dat het een voorteken ergens van is.

Ymme, het is sowieso moeilijk te zeggen met die dingen. Voor zover ik het heb gelezen is het niet wetenschappelijk aan te tonen of de dingen die je de eerste weken voelt uberhaupt iets met een zwangerschap te maken hebben, ook al blijk je zwanger te zijn. Zo wordt een bloeding tussen de eisprong en de NOD vaak een innestelingsbloeding genoemd, maar het valt niet te bewijzen of dat ook werkelijk iets met de innesteling te maken heeft gehad. Het kan ook 'zomaar' een bloeding zijn geweest. Zo kun je je ook 'zomaar' misselijk voelen die eerste weken, of steekjes voelen in je buik, of je nou zwanger bent of niet. Het is dus echt een kwestie van afwachten. Jammer genoeg!
Ik vind het echt lastig hoor. Ik ben eigenlijk al de hele week wat misselijk, last van mijn rug. Maar niets zoals ik het normaal bij mijn pilbloedingen voelde. Ze hebben het allemaal best mooi verzonnen, dat mensenlijf, maar dat zwanger worden hadden ze wel wat makkelijker mogen maken van me...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:48:17 #26
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_67017010
Happy, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je lijf je miskraam snel te boven is en dat je nu snel met volle teugen van een volledige zwangerschap mag genieten.

MinnieMin, wat spannend! Dat klinkt allemaal wel heel erg goed hoor, ik duim!

En wij.. Hebben een avondje iets anders te doen dan computeren Simon says klus! (Of eigenlijk niet Simon, maar mijn testje.. ) Dahag!
3!
pi_67017571
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:48 schreef Incantrix het volgende:
Happy, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je lijf je miskraam snel te boven is en dat je nu snel met volle teugen van een volledige zwangerschap mag genieten.

MinnieMin, wat spannend! Dat klinkt allemaal wel heel erg goed hoor, ik duim!

En wij.. Hebben een avondje iets anders te doen dan computeren Simon says klus! (Of eigenlijk niet Simon, maar mijn testje.. ) Dahag!
Haha, Nou klus ze hoor Incantrix
pi_67018912
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:01 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Ik vind het echt lastig hoor. Ik ben eigenlijk al de hele week wat misselijk, last van mijn rug. Maar niets zoals ik het normaal bij mijn pilbloedingen voelde. Ze hebben het allemaal best mooi verzonnen, dat mensenlijf, maar dat zwanger worden hadden ze wel wat makkelijker mogen maken van me...
Ik dacht ook dat ik dingen voelde die ik normaal nooit voelde, misselijkheid, pijnlijke rug etc etc, maar iedere keer denk ik achteraf, was net zoals anders... Ben een echet hypochonder.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:26:56 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67019968
Ik voelde de hele tijd al niks
Ik ben benieuwd of ik ueberhaupt iets er van merk tegen de tijd dat ik een plusje plas

Ik begrijp dat we moeten duimen voor minniemin nu?

En incantrix is vroeg naar bed...
pi_67020662
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:26 schreef Asyniur het volgende:
Ik voelde de hele tijd al niks
Ik ben benieuwd of ik ueberhaupt iets er van merk tegen de tijd dat ik een plusje plas

Ik begrijp dat we moeten duimen voor minniemin nu?

En incantrix is vroeg naar bed...

@Poezebeest: Heb ik ook hoor Ik ruik opeens dingen veel beter, (alles lijkt minder fijn te ruiken), misselijkheid, ook wat duizeligheid, moeheid. En straks blijk ik helemaal niet zwanger en denk ik achteraf, ja het viel ook allemaal wel weer mee...
pi_67020790
Wat betekend het als je dik wit slijm hebt?
Dan is de eisprong geweest toch?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:56:45 #32
190853 RockabeIIa
pi_67021037
Aanstellers

Ik had zelf wel wat verschijnselen en heb er ook wel over gepraat en me er af en toe over verbaasd maar ik ging er echt gewoon vanuit dat het niet raak was. Ik ben een anti-hypochonder o.i.d. Ik praat alles weg
pi_67021071
Of je eisprong is geweest weet ik niet, maar je bent in ieder geval niet vruchtbaar. Dan moet je doorzichtig slijm hebben, eiwitachtig.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:37:19 #34
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67022656
Ik lees op sommige sites dat er speciale ovulatietermometers zijn,zijn die beter of is een gewone termometer ook goed?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_67024024
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Aanstellers

Ik had zelf wel wat verschijnselen en heb er ook wel over gepraat en me er af en toe over verbaasd maar ik ging er echt gewoon vanuit dat het niet raak was. Ik ben een anti-hypochonder o.i.d. Ik praat alles weg
Maar dat doe ik dus ook Zolang je iets had om weg te praten, was je net zo erg
pi_67024636
Wanneer ga je testen Minniemin? Of heb je dat al gezegd, dan heb ik het gemist
pi_67025176
ja, wilde ik ook al weten Minniemin... ik hoop dat er weer iemand hier weg kan (om de goede reden!)
Ik ben dinsdag aan de beurt voor de NOD, maar ik denk dat het deze keer geen zin heeft om zenuwachtig te zijn, na wat we van de ha gehoord hadden. nu maar eerst 26 maart afwachten, en dan zien we wel weer verder...
en ehm, hypochonderen, daar kan ik ook wel over meepraten ben ik bang... volgens mij ligt dat ook aan dat de eerste tekenen van zwangerschap hetzelfde kunnen zijn als de tekenen van naderende ongesteldheid. bij mij in ieder geval... (niet bij iedereen hoor...)
pi_67025474
Mijsje, jij ook succes met wachten, je weet maar nooit, er hoeft maar 1 zwemmertje de juiste weg te vinden en hard genoeg te zwemmen...
pi_67025753
dat is waar... daar hoopte ik al tijden op, en nog wel een beetje, maar toch, ik verwacht het niet.

[/emo]
pi_67025882
Wilde je niet emo maken Mijsje... Alleen een beetje hoop geven
pi_67025976
poezebeest, dat ligt niet aan jou hoor, dat ligt aan mij...
ik had al haast om zwanger te worden, maar nu maakt de haast waarschijnlijk niet meer uit... ik vond je reactie heel lief!
pi_67026467
Je mag best emo zijn hoor! Ik heb daar alle begrip ook en ik denk en hoop de anderen hier met mij.

Ik ken je niet dus ik weet ook niet waar ik je een beetje mee kan opvrolijken, maar ik wordt altijd vrolijk van gerbera's. Dus bij deze een digitaal boeketje opvrolijk bloemetjes voor jou!
pi_67027918
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:23 schreef Poezebeest het volgende:
Wanneer ga je testen Minniemin? Of heb je dat al gezegd, dan heb ik het gemist
Ik weet niet wat handig is, maar ik denk dat als ik morgenochtend nog niets zie of voel komen, ik meteen al een eerste testje waag. En anders over een 4/5 dagen. Daarna geloof ik er niet meer in en verzin een nieuwe NOD. Dat is even het plan
  zaterdag 14 maart 2009 @ 08:10:04 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67031359
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:04 schreef MinnieMin het volgende:

Ik weet niet wat handig is, maar ik denk dat als ik morgenochtend nog niets zie of voel komen, ik meteen al een eerste testje waag. En anders over een 4/5 dagen. Daarna geloof ik er niet meer in en verzin een nieuwe NOD. Dat is even het plan
en? en? en? <insert hoopvolle blik>
pi_67033415
Hup minnie, we willen het weten!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:50:07 #46
95408 Incantrix
pi_67034627
Ik ben benieuwd MinnieMin!!
3!
pi_67035520
Ohhhh, spannend! Ben benieuwd! Go for it, Minniemin
pi_67036387
Nog geen Minniemin zie ik... succes en ik duim voor je

Hier gaat het nu even slecht.. ik verga bijna van de pijn. De vorige keer dat ik dat het was het op de dag van mijn eisprong... en gisteren werd het streepje weer zichtbaarder/iets donkerder (dag ervoor zagen we niks) dus ga nu weer even plassen en kijken of het streepje dan weer donkerde wordt. En zoja dan weet ik waar de pijn vandaan komt, dan is dat me eisprong
pi_67036470
Minniemin!!! Doe es een update!!! we wachten met je mee!

Cisco, klussen meid!

Poezebeest wat ontzettend lief van je! Ik heb donderdag slecht nieuws gekregen, en vandaar dat ik extra emo was. de reden is niet te verhelpen, maar dat bosje gerbera's helpt wel! Dank je!
pi_67036865
Test was negatief... Ik ben zo'n ontpil geval vrees ik. Nog steeds geen aanwijzingen voor een komende ongesteldheid. Dus op naar plan B.

(toch een teleurtstelling stiekem )
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:23:31 #51
190853 RockabeIIa
pi_67036907
Kan ik me helemaal voorstellen.
Plan B there we go!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:29:06 #52
95408 Incantrix
pi_67037055
Aaaww.. Dikke knuffel:

Misschien heb je te vroeg getest? Als je over een dag of twee, drie nog steeds niet ongesteld bent gewoon nog een keer testen hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 14-03-2009 13:43:45 ]
3!
pi_67037619
Minniemin jammer! Hopen dat je ongesteldheid snel komt, zodat je door kan! (maar ik hoop net als incantrix dat je inderdaad nog niet genoeg HCG had om te testen... )

dan is (na mij) Tierrr weer de volgende in de lijst...
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:50:33 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67037703
Jammer Minniemin!
Gaan we samen voor de volgende ronde oke?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:52:02 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67037760
Dus we moeten nu (heel hard) duimen voor mijsje en voor Tierrr?

ik duim me een ongeluk, er moet toch deze maand wel weer iemand zijn die een 2e streepje plast
pi_67037819
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:47 schreef mijsje het volgende:
dan is (na mij) Tierrr weer de volgende in de lijst...
Balen minniemin...

O en reken maar niet op snel een dubbele streep van mij... zit nu op dag 28 van de cyclus en nog steeds geen temperatuurstijging gezien en vanochtend had ik ineens een flinke temperatuurdip (nog nooit zo laag geweest)... dat schijnt op de dag van de eisprong te zijn ofzo?? Nou in dat geval duurt de cyclus nog wel even en ben ik ook niet zwanger, want maandag voor het laatst geklust...
pi_67037825
ik hoop ook dat iemand weer een tweede streepje maakt... maar ik ben bang dat ik dat niet zal zijn... (met ons onderzoek en de gang nu naar de gyn...) Maar voor Tierrr duim ik ook mee!
-edit- ow Tierrr, dat is jammer... als je temp weer zakt rond de menstruatie, is het dan niet dat je dan niet bevrucht bent en dat je lijf zich opmaakt voor de menstruatie? (ik hoop dat ik het mis heb hoor, maar dit dacht ik begrepen te hebben...)
pi_67038149
Ahh, wat naar al die ongesteld wordende of maar 1 streepje-plassende vrouwen hier. Maar wel een voor jullie!

Hier is de ongesteldheid helemaal weg sinds gisteren, duurde dit keer echt lang! Meer dan een week. Heb er eigenlijk weinig last van, maar ben toch blij dat het weer weg is. Komende week mijn lichaam maar eens goed in de gaten houden en mijn cervixslijm. Als het goed is ligt mijn eisprong rond de 23/24e, ben benieuwd. is komend weekend weg, dus dan valt er niets te klussen. Hoop echt heel hard dat mijn eisprong dus pas na het weekend is.
pi_67038198
Wat een lieve reacties allemaal

Dank jullie wel!

Het wordt toch wel weer tijd voor een tweede streepje hier !
Natuurlijk hoop ik ook wel dat ik te vroeg heb getest, maar ik denk het niet. Ik hoop gewoon (voor het eerst in mijn leven ) snel ongesteld te worden en in ieder geval wel een cyclus te hebben...

Op naar een duimsessie voor mijsje en Tierrr!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:10:53 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67038340
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef Tierrr het volgende:
O en reken maar niet op snel een dubbele streep van mij... zit nu op dag 28 van de cyclus en nog steeds geen temperatuurstijging gezien en vanochtend had ik ineens een flinke temperatuurdip (nog nooit zo laag geweest)... dat schijnt op de dag van de eisprong te zijn ofzo?? Nou in dat geval duurt de cyclus nog wel even en ben ik ook niet zwanger, want maandag voor het laatst geklust...
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef mijsje het volgende:
ik hoop ook dat iemand weer een tweede streepje maakt... maar ik ben bang dat ik dat niet zal zijn... (met ons onderzoek en de gang nu naar de gyn...) Maar voor Tierrr duim ik ook mee!
-edit- ow Tierrr, dat is jammer... als je temp weer zakt rond de menstruatie, is het dan niet dat je dan niet bevrucht bent en dat je lijf zich opmaakt voor de menstruatie? (ik hoop dat ik het mis heb hoor, maar dit dacht ik begrepen te hebben...)
En toch duim ik voor jullie
iemand moet toch een 2e streepje piesen
pi_67038616
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:54 schreef mijsje het volgende:
Je hebt het deels goed begrepen.

De temperatuur loopt zo:
Voor de eisprong laag, vlak voor tijdens en na de eisprong eventjes nog lager (een dip) en na de eisprong hoog. Om vlak voor de menstruatie inderdaad weer laag te worden.

Ik bleef na mijn menstruatie continu laag... en nu dus nog lager... een dip dus, wat betekent dat ik nu rond de eisprong zit... op dag 28 pas... en ik heb maandag voor het laatst geklust... doe het vanavond wel weer, maar of dat dan nog zin heeft??

Ik blijf ook duimen voor streepjes in dit topic...
pi_67039398
dan blijf ik nog even langer voor je duimen, dat die eisprong nu dan loskomt en dat je temp dan hoger blijft!
(ik temp wel, maar ik snapte het niet helemaal... ik dacht, ik neem de curve wel weer mee naar de gyn straks, en die legt me dan wel uit hoe of wat... )
pi_67044460
Tierr, als je eisprong idd vandaag is heeft het zeker nog zin om te klussen! Het schijnt dat de meeste meiden in de herfst en winter hun eisprong laat in de middag of 's avonds pas hebben, en aangezien het nog niet echt lente te noemen is...
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:54:49 #64
95408 Incantrix
pi_67045051
Mijsje en Tierrr, ik duim! Tierrr, ik zou het zeker nog proberen, ik weet niet helemaal hoe het werkt met tempen, maar als je nog geen hogere temperatuur hebt gehad en nu lager zou dat toch kunnen betekenen dat je vandaag een springerig ei hebt? Ik hoop het, want daarna klussen werkt toch nog?

Mij gebeurde vanmiddag trouwens iets wonderlijks: ik voelde mijn eisprong voor het eerst weer sinds ik geen pil meer slik! Ben er heel blij mee, ik heb nu voor het eerst een cyclus die volgens het boekje loopt (weliswaar korter, maar da's niet erg natuurlijk) én ons ehm.. Klusgedrag (hihi) heeft nog nooit zo gunstig gezeten qua tijd morgenochtend nog een keer en dan een dag of 8 wachten eer ik kan testen.. Heb er een goed gevoel over nu, maar dat is ook niet de eerste keer
3!
pi_67045672
Spannend Incantrix!! Lijkt me echt zo fijn als alles volgens het boekje verloopt!! Dan heb je naar mijn idee toch wat meer kans! En zeker als jullie klusgedrag gunstig was, heb je zeer goede kans... ik duim voor je!!

Ooooh, jullie geven mij weer hoop! En jullie weten wat mijn lief en ik vanavond gaan doen... hahaha!!
Jeetje, ik hoop zo dat vanavond klussen nog niet te laat is. Vandaag overdag kwam het er niet van en vanavond komt er eerst nog visite... dus ik hoop dat het ei daarna nog leeft en bevrucht kan worden!!
Ik weet ook niet precies wanneer de eisprong nou is... net voor, tijdens of ná de dip... als de eisprong vóór de dip was dan was ie dus al voor vanochtend 6 uur.... en dan kan het vanavond al wel eens te laat zijn...
Jeetje, wat spannend allemaal!!
pi_67045695
Verstandig trouwens om te tempen mijsje!! Heb je altijd wat om de gyn mee om de oren te wapperen!!
pi_67047350
Net bij Kassa hebben ze zwangerschapstesten getest, de kruidvat en etos testen waren de beste 2 volgens het panel. De romed gaf verkeerde uitslagen... er was zelfs een man zwanger.
pi_67049222
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 18:21 schreef Tierrr het volgende:
Verstandig trouwens om te tempen mijsje!! Heb je altijd wat om de gyn mee om de oren te wapperen!!
dat is zo, daarom moest ik gaan tempen van mijn ha... (ik zie het nut er zeker wel van in, zeker persoon die afgelopen week beweerde dat het geen nut had... sorry, was een ouwe koe...)
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:17:39 #69
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67049328
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Net bij Kassa hebben ze zwangerschapstesten getest, de kruidvat en etos testen waren de beste 2 volgens het panel. De romed gaf verkeerde uitslagen... er was zelfs een man zwanger.
Wou het net even melden hier! Wat ik me wel afvroeg, ik dacht altijd dat het HcG-hormoon na een week of 16-20 verdween uit het lijf en daarom niet meer te traceren was met zo'n test?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67050847
Veel klusplezier vanavond!

Wat voel je eigenlijk als je je eisprong voelt?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:15:25 #71
95408 Incantrix
pi_67051083
@ Tierrr: Ik weet alleen dat de ovulatie plaatsvind zodra de LH-piek af is gelopen, maar hoe dat zich relateert tot je temperatuur weet ik dus niet.. Maar het klinkt wel positief toch? Meer tijd! Ik duim ook voor jou! Het is idd wel erg fijn dat mijn cyclus nu echt loopt zoals zou moeten, de afgelopen maanden heb ik me er af en toe de haren om uit mijn hoofd getrokken. Onregelmatig, ongesteld zijn met drie tussenpozen, cervixslijm op momenten dat er volgens mijn testen helemaal nog geen LH te bekennen was geweest.. Fijn dat het nu goed loopt, en lief dat je duimt

@ Poezebeest: Ik voelde vanmiddag een heel klein ongesteldheidskrampje in mijn rug, gevolgd door iets dat het midden houd tussen een steekje en een soort van luchtbelletje (ofzo) in mijn buik. Het was er, en zo ook weer weg. Het is denk ik ook dat ik nu oplettender ben door die ovulatietests én mijn argusogen wat cervixslijm betreft, want anders was het me denk ik nauwelijks of niet opgevallen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 14-03-2009 21:20:34 ]
3!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:47:26 #72
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67052176
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:17 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wou het net even melden hier! Wat ik me wel afvroeg, ik dacht altijd dat het HcG-hormoon na een week of 16-20 verdween uit het lijf en daarom niet meer te traceren was met zo'n test?
Dat heb ik ook altijd begrepen hoor.
Heb de aflevering niet gezien,kijk wel even op uitzending gemist.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:54:15 #73
190853 RockabeIIa
pi_67052412
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:06 schreef Poezebeest het volgende:
Veel klusplezier vanavond!

Wat voel je eigenlijk als je je eisprong voelt?
Ik heb altijd een paar uur lage buikpijn aan 1 kant (soms links en soms rechts)
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 18:21 schreef Tierrr het volgende:

dat is zo, daarom moest ik gaan tempen van mijn ha... (ik zie het nut er zeker wel van in, zeker persoon die afgelopen week beweerde dat het geen nut had... sorry, was een ouwe koe...)
Schelden mag niet hoor!
pi_67053185
Mmmm, eens kijken of ik iets van een ei-sprong pijn kan ontdekken de komende weken.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:42:36 #75
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67054261
Ik heb het (momenteel helaas) nooit kunnen ondekken.Wel een paar keer echt hele erge kramp gehad een week of 2 voor de menstruatie maar dat was echt in het midden van mijn buik,dus of het dat nou was weet ik niet.
pi_67063494
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Schelden mag niet hoor!

ik bedoelde de ouwe koe die ik uit de sloot haalde...

hoe gaat het nu met je buikpijn? Ik hoop dat het wegtrekt... heb je er vaker last van?

ik heb mijn eisprong ook nog nooit gevoeld, en dat er een is, dat weet ik zeker, want ik ben eens (toen ik 16 was) geopereerd aan een blindedarmontsteking, en toen was er ook iets met mijn eisprong zei de chirurg... en ik ben al eens zwanger geweest voor een paar weken, dus dan heb je ook een eisprong nodig...
pi_67073141
Ik ben al 3 of 4 dagen moeeeeee...

Bah en beetje raar gevoel in mijn onderbuik. Zal wel een heftige ongesteldheid worden eind deze maand!
  zondag 15 maart 2009 @ 16:57:36 #78
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67074531
Vandaag ovutest gedaan,heb nog een hele lading liggen.Heb er 1 van sensitest gedaan en een van kruidvat.Die van snsi gaf zo goed als geen streepje aan en die van kruidvat al wel een duidelijk streepje.Wat zijn jullie ervaringen met ovutesten kwa merk en betrouwbaarheid? Volgens de huisarts zijn die testen niet altijd bij iedereen betrouwbaar maar aangezien ik er toch nog veel in huis heb en ook aan het tempen ben geslagen gebruik ik ze nu ook maar op.
pi_67074701
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik heb altijd een paar uur lage buikpijn aan 1 kant (soms links en soms rechts)

Dat had ik gisteren dus aan de linkerkant, net als 2 cyclussen geleden... Deze maand hebben we ons echt rot geklust en gaan dit nog even volhouden.. dus aan ons geklus gaat het deze maand niet liggen

Guess ik heb sensitest.. geen idee wat ik ervan moet vinden Pas eerste keer dat ik ze gebruik.. ik had eerst vaag streepje, toen 2 dagen niks en nu weer 3 dagen vaag streepje.
Fiemeeltje is er erg tevreden over en nu ook zwanger
  zondag 15 maart 2009 @ 17:50:43 #80
95408 Incantrix
pi_67076148
Ik heb ook sensitest en mij bevallen ze goed. Ik heb ze nu twee cyclussen gebruikt en de eerste zag ik vlak voor mijn ovulatie het tweede streepje bijna 2 x zo donker als de controlestreep, deze afgelopen keer waren beide strepen even donker en voelde ik zo'n 18 tot 20 uur later (ik weet het niet meer precies, maar het was in elk geval netjes binnen de 24 uur) mijn eisprong.
3!
pi_67077621
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb ook sensitest en mij bevallen ze goed. Ik heb ze nu twee cyclussen gebruikt en de eerste zag ik vlak voor mijn ovulatie het tweede streepje bijna 2 x zo donker als de controlestreep, deze afgelopen keer waren beide strepen even donker en voelde ik zo'n 18 tot 20 uur later (ik weet het niet meer precies, maar het was in elk geval netjes binnen de 24 uur) mijn eisprong.
Mijn streepje nog niet donkerde geweest dan controle streep.. en dit is al dag 22 van deze cyclus..
pi_67078909
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
De romed gaf verkeerde uitslagen... er was zelfs een man zwanger.

Hoe zien die eruit? Zijn dat dipsticks? Dat merk zegt me niks

even een klaagpostje hoor; ik wil ook zwanger zijn boehoee
ik kan gewoon amper verhalen vinden op internet van mensen die ook maanden niet ongesteld zijn (PCOS uitgesloten dan) bah, als ik onvruchtbaar was, was dat toch hopelijk al iets van te zien op die echo hoop ik dan maar.
Ik snap er nog steeds niks van hoor, zo'n 10tonner ben ik niet (broekmaat 40, kleine stevige vrouw), ik hoop dat ik binnen een paar maanden dan eens flink door een medische keuring ga en dat er WAT gevonden wordt.

zo, ik kan er wel weer even tegen geloof ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67078944
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:39 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Mijn streepje nog niet donkerde geweest dan controle streep.. en dit is al dag 22 van deze cyclus..
Dat lees ik wel vaker, ongeacht het merk dipstick, dat er heel veel mensen echt WEL een eisprong hebben, maar geen hele dikke tweede streep die net zo dik is als controlestreep
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67079512
Poppejans, hier staat de uitslag van de test.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:41:24 #85
190853 RockabeIIa
pi_67079564
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:21 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat lees ik wel vaker, ongeacht het merk dipstick, dat er heel veel mensen echt WEL een eisprong hebben, maar geen hele dikke tweede streep die net zo dik is als controlestreep
Je kunt er langsheen plassen als je het niet 's ochtends en 's avonds doet
  zondag 15 maart 2009 @ 19:52:09 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67079851
Ik was vandaag in het Gaiapark en opeens had ik zoiets van: volgend jaar wil ik hier met en ons hummeltje rondlopen waarop heel nuchter zegt: hebben kleine babietjes er dan wat aan?

Wij Ik ga deze maand eens piesen over ovulatietesten. Geeft me in elk geval meer gevoel van controle. We hebben er zin in...
pi_67079982
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
Ik was vandaag in het Gaiapark en opeens had ik zoiets van: volgend jaar wil ik hier met en ons hummeltje rondlopen waarop heel nuchter zegt: hebben kleine babietjes er dan wat aan?

Mannen.. zo tactvol soms he haha
pi_67080554
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:

Wij Ik ga deze maand eens piesen over ovulatietesten. Geeft me in elk geval meer gevoel van controle. We hebben er zin in...
Lekker off-topic maar het gaia park is echt zooooo leuk! En helemaal voor kids, hihi...
pi_67080635
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Je kunt er langsheen plassen als je het niet 's ochtends en 's avonds doet
Mijn eerste gedachten was, "hoe kun je nu langs zo'n stik plassen??" Kwartje moest ff vallen...

Maar hoe kan het dat er verschil is tussen ochtend en avond? Je ei is toch 24 uur te bevruchten? Dan zou 1 test voldoende zijn denk ik dan...
pi_67080658
Poppejans, voor jou
pi_67080763
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:15 schreef Poezebeest het volgende:
Poppejans, voor jou
Voor jou ook!

Je kunt smiddags een lichtere lijn hebben dan bijv 's avonds, je piek kun je net 's avonds krijgen
Geloof dat dat het was
pi_67081110
poppejans, ik ben het ook goed zat hoor, ik wil ook wel eens te horen krijgen: mevrouw, u kunt zwanger worden, want ... u bent zwanger!
(wie weet 26 maart... zucht, zwijmel)
pi_67081400
Ah meiden, ik lees hier natuurlijk nog steeds mee en het doet me echt hartzeer om jullie posts te lezen.

Dikke voor jullie en hopelijk kunnen jullie vlug een paar positieve testen tevoorschijn toveren
pi_67081542
Leonieke, lief dat je het zo volgt bij anderen, terwijl het bij jezelf ook niet geweldig gaat...
ben je van de week wel lekker bijgekomen van je vrijgenomen dag?
pi_67081760
Ik volg het altijd, reageer gewoon niet altijd

De vrije dag heeft wel deugd gedaan Eens lekker uitgeslapen (het slapen lukt me altijd beter na 5u 's ochtends) al was ik wel blij dat mijn man 's avonds terug thuis was. Ik heb soms wel wat afleiding nodig om mezelf niet helemaal gek te maken En een nieuwe parfum gekocht
  zondag 15 maart 2009 @ 20:48:12 #96
190853 RockabeIIa
pi_67081902
Precies Poppejans, je piek kan ook heel kort zijn en net tussen die 24 uur van 2 testen vallen.

Meiden
pi_67081918
Goedzo Leonieke, jezelf verwennen is altijd een goed idee.

Wij mochten vandaag weer eens op kraamvisite. Oh, wat staat zo'n baby'tje leuk bij ons.
pi_67082105
heerlijk een nieuw parfum! Daar kun je af en toe zo lekker van genieten! Ik geniet ook zo van de parfum die ik kreeg van m'n mannetje op 5 december...
terug, zigeunermeisje... Fijn om je af en toe hier nog eens te zien...
pi_67083779
Nog steeds niets te bekennen hier. Dat die test dan niet positief was, daar kan ik wel mee leven de eerste maand. Maar laat me dan alsjeblieft wel gewoon ongesteld worden

Iemand anders nog nieuws?

En heeft er iemand misschien ervaring met die sensitest cassette? Gezien de prijs en toch net voldoende in de test ben ik toch een beetje geneigd er een aantal in te slaan
pi_67086750
Misschien een stomme vraag, maar als je dan die piek hebt gespot op je test, moet je dan gelijk gaan klussen of kun je dan ook nog wachten? mmm, dit klinkt echt als een hele domme vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')