quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
sterrenmunt, het is niet perse nodig, maar het kan zijn dat je zo een piek mist. dat je in de ochtenden test, en dat je dan in de avond je piek hebt. dan mis je de piek dus... maar het hoeft niet perse als je niet te veel ermee bezig wil zijn. gewoon een geval van doen wat je eigen hart je ingeeft, want dat is toch het beste.
hier ondertussen nog niks te melden.
nieuwe NOD mag naar 13 april...
![]()
Dammit Mijs!quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
sterrenmunt, het is niet perse nodig, maar het kan zijn dat je zo een piek mist. dat je in de ochtenden test, en dat je dan in de avond je piek hebt. dan mis je de piek dus... maar het hoeft niet perse als je niet te veel ermee bezig wil zijn. gewoon een geval van doen wat je eigen hart je ingeeft, want dat is toch het beste.
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:35 schreef Vlindur het volgende:
Happy![]()
![]()
Mijn NOD mag op 26 maart.. Gebaseerd op 31 dagen maar weer..
Wat verdrietig allemaal mijsjequote:Op maandag 16 maart 2009 17:02 schreef mijsje het volgende:
thanks meiden... naja, nu eerst maar eens wachten op wat de gyn me volgende week donderdag te vertellen heeft... zal ook nog wel tijden gaan duren voor ze echt wat gaan doen, meestal begint het dan weer met nieuw zaadonderzoek dacht ik me te herinneren, dan weer terug op gesprek, misschien nog een keer zaadonderzoek en dan ... ik weet het niet...
ik heb er de tijd gewoon niet voor... m'n moeder ligt slecht, en ik wil haar nog zoveel vragen als ik zwanger ben/een kindje heb... dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang...
Balen joh!quote:Op maandag 16 maart 2009 12:33 schreef mijsje het volgende:
![]()
bumbaloe is om 3.50 bevallen van minibumbaloe.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:31 schreef Poezebeest het volgende:
Prinses, veel plezier met klussen, hihi...
Incantrix, veel succes met wachten, dat is toch altijd de meest vervelend periode.
Het enige voordeel wat ik vind van nog niet zwanger zijn is dat ik lekker filet americain kan eten. Ik vind dat zooooo lekker, op een broodje, met wat peper. Dat ga ik echt missen wanneer ik zwanger ben...
oef en als je daarna nog borstvoeding gaat geven dan wordt dat een lange zit zonder wijnquote:Op maandag 16 maart 2009 19:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Gekke miepjes met jullie filet-americain-verslaving!Aangezien ik vegetariër ben zal ik eerder mijn wijntjes missen denk ik.
Mooi verhaal!quote:Op maandag 16 maart 2009 19:39 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
bumbaloe is om 3.50 bevallen van minibumbaloe.
De papa van bumbaloe (mijn vader dus) kwam naar het ziekenhuis en vroeg
"Kan ik iets voor je doen of halen"?"
-bumbaloe: Je zou filet americain kunnen halen voor me![]()
En toen bumbaloe rond 11 uur naar huis mocht uit het ziekenhuis stonden er broodjes met filet americain klaar. Het is echt het ALLEREERSTE wat ik heb gegeten na de bevalling
Iedere dag tussen half 5 en half 6... ligt eraan wanneer ik moet plassen in die tijdquote:Op maandag 16 maart 2009 22:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Kan ook aan de concentratie liggen, Cisco. Doe je wel elke keer op dezelfde tijdstippen de test?
Dat schreef ikquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:48 schreef sterrenmunt het volgende:
ik weet niet meer wie het zei over het twee keer testen per dag, maar ik heb gewoon twee dagen een duidelijke tweede streep op de ovutesten dus ik weet dat we die dagen en een dag erna aan de slag moeten.
Een hele grote knuffel voor jou. Al die stress bij mekaar is niet niksquote:Op maandag 16 maart 2009 17:02 schreef mijsje het volgende:
thanks meiden... naja, nu eerst maar eens wachten op wat de gyn me volgende week donderdag te vertellen heeft... zal ook nog wel tijden gaan duren voor ze echt wat gaan doen, meestal begint het dan weer met nieuw zaadonderzoek dacht ik me te herinneren, dan weer terug op gesprek, misschien nog een keer zaadonderzoek en dan ... ik weet het niet...
ik heb er de tijd gewoon niet voor... m'n moeder ligt slecht, en ik wil haar nog zoveel vragen als ik zwanger ben/een kindje heb... dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang...
Hmz, daar schrik ik wel van, bij mij zat er de laatste keer 8 dagen tussen mijn eisprong en mijn NOD. Zucht. Dag 1 van je nieuwe cyclus begint toch op de eerste dag dat je afscheiding krijgt? Of tel je vanaf de daadwerkelijke bloeding en doe ik dat al die tijd al verkeerd?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Normaal gesproken worden vrouwen 12 a 16 dagen na hun ei ongesteld. Dat ligt aan de Luteale Fase van je eigen lijf (bij mij was die trouwens 10 a 11 dagen, dat is echt heel kort...)
Wat versta je onder afscheiding?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:10 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hmz, daar schrik ik wel van, bij mij zat er de laatste keer 8 dagen tussen mijn eisprong en mijn NOD. Zucht. Dag 1 van je nieuwe cyclus begint toch op de eerste dag dat je afscheiding krijgt? Of tel je vanaf de daadwerkelijke bloeding en doe ik dat al die tijd al verkeerd?
Haha, nee, no worries, zo vatte ik het ook niet op hoor! Ik moet zeggen dat het me deze keer sowieso (tot nu toe dan, haha) redelijk makkelijk afgaat om te wachten, dat heb ik nog niet eerder gehad. Ik moest gewoon nog even extra aan jullie situatie denken, en toen had ik alles weer even in perspectief, zeg maarquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:58 schreef mijsje het volgende:, nee, dat bedoelde ik niet, tuurlijk mag je altijd even klagen als je daaraan toe bent! En ik wilde het niet omdraaien naar mij toe, als jij je rot voelt over die extra dagen, dan mag dat natuurlijk, want iedere dag wachten op dit wonder is er een teveel voor je gevoel!
(en als je kon toveren, kwam ik gauw bij je...)
Het zonnetje schijnt, daar drinken we op! (lekker sapje)
VOlgens mij moet je met de meeste ovulatietestjes geen gebruik maken van de 1e urine.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanuit het ziekenhuis heb ik ovulady (die naam) gekregen. Daar staat dat je moet testen tussen 10:00 en 20:00 en niet met de eerste urine van de dag.
Hoe kun je een zwangerschap aantonen met een ovutest dan? En waarom niet gewoon een zwangerschapstest doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:06 schreef sterrenmunt het volgende:
haai ovulady, ook wanneer je een eventuele zwangerschap wilt aantonen? ik weet dat het om je eisprong te testen niet handig is in de ochtend.
Da's dan 't voordeel van in de MMM zitten, dan krijg je ze cadeauquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:25 schreef leonieke het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb, is een ovu-test goedkoper dan een zwangerschapstest
vraag maar aan RocabeIIa!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Da's dan 't voordeel van in de MMM zitten, dan krijg je ze cadeau
Maar dan nog snap ik niet hoe je daar een zwangerschap mee kunt aantonen
Ah OK. Ingewikkeld allemaal hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:27 schreef sterrenmunt het volgende:
een ovulatietest reageert ook op het hCG hormoon vandaar de vraag naar ovulatietesten en hoe te gebruiken in de ochtend. En omdat ze wat goedkoper zijn dan zwtesten leek me dat wel een oplossing.
Maar ik ben al vanaf dag 12 bezig en dit is dag 23 geloof ik... ik volg ze niet meerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:40 schreef bumbaloe het volgende:
Die van mij was trouwens ook heeeeeeeeeeeel vaag.
Ik heb ze bij matcare besteld en je kreeg er 2 zwangerschapstesten bij. Pirma.
(Ze staan trouwens ook op marktplaats he, maar dan over de datumsommige mensen willen echt overal geld voor vangen, mijn man denkt dat er wel markt voor is overigens, om daar zelf een webshop mee te beginnen, maar ik denk dat je zonder naamsbekendheid (matcare, sensitest, babyboom, etc) weinig zult verkopen.)
Ik zou dan een inlegkruisje gebruiken een paar dagen. Of een klein maandverbandje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:01 schreef Poezebeest het volgende:
Nog ff een vraagje, hoe weet ik of het spotting is of een menstruatie? Zodra ik bloed zie gebruik ik een tampon, is zo moeilijk te zien dan
Nee, maar ik begrijp niet zo goed hoe je 'blind' kunt beginnen aan clomid. Dat wordt toch door een arts voor geschreven? zeg aub niet dat je het op internet hebt gekocht . Die schrijft dan voor wanneer je moet beginnen enzo?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:14 schreef mamavansheryl het volgende:
hallo, daar was ik weer!!!
ik had duphaston gekregen en na 3 week nog geen ongie te zien:O(na prikpil nog niet weer ongie geweest dec.2008)
dus op naar de gyn en die vertelde dat alles nog hetzelfde was en dus die medicijnen werkten niet bij mij.
nu ben ik blind begonnen met clomid (vandaag dag 5).
moet de 24 ste komen voor controle om te kijken hoe het uitpakt.
dus ben benieuwd hoop dat het goed uitpakt.
meer mensen ervaring mee?
groetjes M
ooooooooooooooooh ik dacht dat je gewoon op eigen houtje was begonnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef mamavansheryl het volgende:
hallo,
ik ben dus al naar de gyn geweest en die schreef me 10 dagen duphaston voor.
maar na een maand (intotaal) was ik nog niej ongie.
dus ben afgelopen vrijdag maar weer naar de gyn geweest en die zei dat alles nog precies net zo was als voor de tijd.
dus nog niks aan de hand word gewoon niet ongie.
nu heeft ie tegen mij gezegd dat ik maar blind aan de clomid moet om te kijken of ik wel eirijping heb.
daarvoor moet ik de 24 ste terug komen.
Hier ook,ben natuurlijk pas weer een paar dgn bezig maar vrolijk word je er niet vanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:25 schreef Ciscostar het volgende:
Succes iedereen die bezig is met wachten en ovulatietesten
Mijn ovulatietest was vandaag weer vaag streepje...
Het blijven steeds vage streepje met 1 dag beetje wat meer streepje.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef mijsje het volgende:
Poezebeest, ik vind je niet suffig hoor, ik vind je gewoon heel lief... ik wist ook niet alles meteen...
Hmm, dan zou ik zaterdag al moeten beginnen met testen (dag 11)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef bumbaloe het volgende:
Asyniur, in de bijsluiter staat wanneer je moet beginnen. Je moet uitgaan van de kortste cyclus.
Ik ben heel flexibel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef mijsje het volgende:
Bumba, inderdaad, groep 5 valt er nog net tussen...en dat vind ik zoooo leuk! op welke dagen werk jij in groep hell ehm, 6? Ga je voor het komend jaar erover hebben om een lagere groep te krijgen?
ik ben op een school weggegaan waar het een school-hell was... nooit wil ik er nog terug, al was het maar om een kopje koffie te drinken...
![]()
CP, een ovutest herkent ook HCG en geeft als je zwanger bent dus ook 2 streepjes. Andersom werkt het dan weer niet. (je eisprong zoeken met je zwangerschapstest) spuit 11lezen mijsje, lezen...
Poezebeest, ik vind je niet suffig hoor, ik vind je gewoon heel lief... ik wist ook niet alles meteen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |