Hoe lang kijk je al naar de beurzen? We hebben een paar onnatuurlijke stijgingen gezien.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:53 schreef Flyduck het volgende:
Als ze bestaan dan zijn ze niet erg goed in wat ze moeten doen.
Ik volg het al 3 jaar elke dag en ik heb veel meer onnatuurlijk dalingen gezien dan stijgingen.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe lang kijk je al naar de beurzen? We hebben een paar onnatuurlijke stijgingen gezien.
paar amerikaanse producenten zijn idd al tijden slecht bezig, niet inspelen op de markt dus waarom nu steunen.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:57 schreef Flyduck het volgende:
NEW YORK (CNNMoney.com) -- Perhaps the best way to fix the troubled auto industry is to treat it like a financial firm and have the government take it over.
Waarom niet gewoon failliet laten gaan en een doorstart maken??
Ja ik heb de slingers al opgehangen...quote:Op maandag 2 maart 2009 22:01 schreef pberends het volgende:
Mooi hoor, boven de 700...
Morgen wel 'The number of the beast'quote:Op maandag 2 maart 2009 22:01 schreef pberends het volgende:
Mooi hoor, boven de 700...
Working Group on Financial Markets (PPT)quote:Op maandag 2 maart 2009 21:58 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Ik volg het al 3 jaar elke dag en ik heb veel meer onnatuurlijk dalingen gezien dan stijgingen.
quote:This Office helps formulate Treasury policy on financial markets, including economic matters regarding, and the regulation of, government securities, credit, equity, and derivatives markets and their structures and participants. Issues include financing initiatives, bankruptcy and financial contract netting, risk management, trading and clearing systems, systemic risk, financial modernization, financial accounting, corporate governance, disclosure requirements, energy derivatives markets, inflation-indexed securities, savings bond rates and terms, and tax policy relating to financial markets. The Office develops and prepares policy options, testimony and briefings, and analyzes legislation, regulatory rulemakings, and tax regulations.
The Office often collaborates with staff of other financial markets agencies, particularly those of the President's Working Group on Financial Markets. Chaired by the Secretary of the Treasury, the Working Group includes the Chairs of the Federal Reserve Board, the Securities and Exchange Commission, and the Commodity Futures Trading Commission.
Nu naar PPT wijzen is natuurlijk onzin, de uitslagen zijn scherp naar beneden zonder veel herstel. Voor serieuze PPTdiscussie: Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabelsquote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Working Group on Financial Markets (PPT)
Office of Financial Market Policy
[..]
Heet zoiets niet Pandemonium?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:05 schreef edwinh het volgende:
De laatste tijd ging Goud altijd omhoog als er paniek was maar nu zakt het ook aardig weg opeens.
zit wel wat in maar dan zal goud komende dagen moeten gaan stijgen.....quote:
je hebt gelijk... Maar moest ff wat posten voor de "ongelovige"quote:Op maandag 2 maart 2009 22:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nu naar PPT wijzen is natuurlijk onzin, de uitslagen zijn scherp naar beneden zonder veel herstel. Voor serieuze PPTdiscussie: Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabels
Scoort ook niet best idd.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:12 schreef Flyduck het volgende:
Als het er echt op aankomt is goud ook nutteloos...
5 procent eraf vind je niets?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:15 schreef star_gazer het volgende:
Zit toch wel een harde correctie aan te komen lijkt me
Dat had je beter twee weken geleden kunnen posten had je er nog wat aan kunnen verdienen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:15 schreef star_gazer het volgende:
Die correctie is al bezigquote:Op maandag 2 maart 2009 22:15 schreef star_gazer het volgende:
correctie kan al ingecalculeerd zijn in de koersen. Zou niet de 1e keer zijn, technisch gezien verwachtten ze steeds een reboound rond de 220 die kwam nooit opdagen.quote:
Hebben de TA's hun onvermogen tot voorspellen al niet ruimschoots bewezen?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
correctie kan al ingecalculeerd zijn in de koersen. Zou niet de 1e keer zijn, technisch gezien verwachtten ze steeds een reboound rond de 220 die kwam nooit opdagen.
Je kan toch beter een aap laten darten?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hebben de TA's hun onvermogen tot voorspellen al niet ruimschoots bewezen?
Mooie timingquote:Op maandag 2 maart 2009 22:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een beleggingsrekening bij ING aangevraagd. Ik heb het idee dat het binnen een week of twee, drie tijd wordt om in te stappen.
Na alle klachten hier over Binck?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooie timing.
Geen idee trouwens waarom je geen Binck neemt, die is goedkoper en 50 euro gratis transactiekosten.
TA's werken inderdaad niet ten tijde van nu. Net zo min als fundamenteelquote:Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hebben de TA's hun onvermogen tot voorspellen al niet ruimschoots bewezen?
Dat van de 50 euro gratis transactiekosten wist ik niet. De transactiekosten zelf ontlopen elkaar verder niet. Misschien open ik daar ook een rekening.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooie timing.
Geen idee trouwens waarom je geen Binck neemt, die is goedkoper en 50 euro gratis transactiekosten.
Het is toch ook indices ? En niet indexen?quote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Indices klinkt veel mooier trouwens dan het stomme 'indexen'
Binck is over het algemeen prima. Maar soms hebben ze wat storingen zoals het vertraagd terugmelden van orders, koersen die niet 100% actueel zijn en meer van dat soort dingen. Zelf vind ik dat niet zo erg, maar anderen blijkbaar wel.....quote:Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat van de 50 euro gratis transactiekosten wist ik niet. De transactiekosten zelf ontlopen elkaar verder niet. Misschien open ik daar ook een rekening.
Wat voor klachten hadden mensen met Binck?
Binck is vaak rete traag als het er echt om draait. En niet bepaald real time koersen. Overigens hebben veel mede studenten van mn universiteit hier in Engeland hetzelfde probleem. Die zitten allemaal gewoon via de 'bank' te beleggen waar ze soms zelfs maandelijkse kosten voor moeten betalen zonder dat je al handelt! En die kunnen vaak niet eens in financiele derivaten handelen via de bank. Als ze mijn binck dan ook zien hebben ze zoiets van, wow dat wil ik ook! We hebben het zo slecht nog niet met binck dusquote:Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat van de 50 euro gratis transactiekosten wist ik niet. De transactiekosten zelf ontlopen elkaar verder niet. Misschien open ik daar ook een rekening.
Mag waarschijnlijk allebei zoals met zoveel Latijnse woorden. Museums en musea zijn beiden correct Nederlands.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is toch ook indices ? En niet indexen?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:28 schreef Drugshond het volgende:
Het maandag debat.
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
We gaan naar de 170 (als we geluk hebben)....
en wie weet wat vandaag zal brengen!quote:
Futs staan iets hoger iig...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
en wie weet wat vandaag zal brengen!
Héhé dat zou inderdaad misschien ook wel goed zijn. Een opkikker kan ik wel gebruiken, tis kwart over 6 hier en kon niet slapen + snurkende buurquote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:11 schreef TheRoach het volgende:
Dan toch correctie? Ik hoop het in ieder geval, zou wel ff lekker zijn en goed voor ieders gemoedstoestand
Klinkt bekend!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Héhé dat zou inderdaad misschien ook wel goed zijn. Een opkikker kan ik wel gebruiken, tis kwart over 6 hier en kon niet slapen + snurkende buur. Ga zo eerst maar weer eens naar bed toe
quote:'Damrak opent vlak'
AMSTERDAM (AFN) - De AEX-index in Amsterdam opent dinsdag vlak. Dat verwacht handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. “Het wordt een dag van bezinning na de verliezen op maandag.”
Please Wait ...
Maandag moest opnieuw vooral de financiële sector het ontgelden. De toonaangevende AEX-index in Amsterdam dook ver onder de laagste slotstand uit 2003 en sloot op een niveau dat sinds 1995 niet meer is voorgekomen.
De AEX eindigde maandag op 208,84 punten. Dat is een verlies van 10,97 punten (5 procent) ten opzichte van het slot van vorige week vrijdag. De MidKap-index voor middelgrote fondsen daalde 4 procent tot 280,10 punten.
Verlies AIG
De aandelenbeurs in New York werd diep in het rood gedrukt door AIG, ooit het grootste verzekeringsbedrijf ter wereld. Dat maakte een verlies van 61,7 miljard dollar bekend over het laatste kwartaal van 2008, het grootste verlies ooit in het Amerikaanse bedrijfsleven.
De Dow-Jonesindex sloot maandag met een verlies van 299,64 punten (4,2 procent) op 6763,29 punten. De breed samengestelde S&P 500 ging 34,27 punten (4,7 procent) omlaag tot 700,82 punten. Technologiegraadmeter Nasdaq verloor 54,99 punten (4 procent) bij een slotstand van 1322,85 punten.
Tokio
Op de beurs in Tokio eindigde de toonaangevende Nikkei-index 0,7 procent lager op 7229,72 punten. Ook daar zaten banken in de hoek waar de klappen vielen. Shinsei Bank en Mizuho Financial verloren respectievelijk 3,5 en 2,8 procent.
De euro noteerde dinsdagochtend 1,2650 dollar. Bij het slot van de Europese beurzen op maandag stond de Europese munt nog op 1,2585 dollar.
Denk het niet:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:42 schreef pberends het volgende:
Goh, eindelijk een dag zonder afslachting?
quote:Ordina nv heeft over 2008 een nettoverlies geboekt van EUR81,1 miljoen, en keert om die reden geen dividend uit. Dat meldt de ict-dienstverlener dinsdag bij de presentatie van de jaarcijfers.
Ordina kwam in de rode cijfers terecht vanwege kosten in verband met de in december 2008 aangekondigde reorganisatie en het verlies op de verkoop van de BPO-activiteiten. In 2007 boekte het bedrijf uit Nieuwegein nog een nettowinst van EUR30,4 miljoen.
De omzet in 2008 bedroeg EUR696,5 miljoen, een groei van zo'n 5% ten opzichte van een jaar eerder. De recurring EBITA-marge daalde naar 5,2% van 9,3% in 2007.
De consulting-, ict- en application outsourcingactiviteiten behaalden in 2008 een omzet van EUR653,5 miljoen, tegen EUR628,6 miljoen vorig jaar. Het omzetaandeel van meerjarige contracten groeide met 4 procentpunten tot 17%. De recurring EBITA-marge bedroeg 7,4%.
Voor 2009 geeft Ordina geen concrete verwachtingen.
'Door het succesvol uitvoeren van het rendementsverbeteringsprogramma en reorganisatie en een bewezen strategische marktpositionering is Ordina goed gewapend tegen de uitdagende marktomstandigheden waarin wij ons bevinden', stelt bestuursvoorzitter Ronald Kasteel.
Nee, daar gaat Wall Street van onder de indruk zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Denk het niet:
Ordina boekt EUR81 mln verlies in 2008, schrapt dividend
[..]
Binck is vaak ietsjes sloom, maar dat zijn ooit wel gefixed wordenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
AEX misschien wel en het aandeel Ordina zekerquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, daar gaat Wall Street van onder de indruk zijn.
tot 199,99 is inderdaad maar 4,23%quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:59 schreef TheRoach het volgende:
We zullen in ieder geval niet meer zo dalen als gister...
170 blijft staan als mijn prognose voor het eind van deze maand.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:42 schreef pberends het volgende:
Goh, eindelijk een dag zonder afslachting?
Zijn er ook nog dagen waarop geen cijfers uit de VS komen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
AEX misschien wel en het aandeel Ordina zeker
We krijgen later vandaag ook nog cijfers over de huizenmarkt VS & het totaal aantal verkochte auto's.
Overigens was de prijsontwikkeling in Duitsland -0,4%. Men verwachtte -2%
Niet verhandelbaar, net als abn-amroquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:30 schreef StephanL het volgende:
Fortis is uit de AEX. waar is die nu heen verplaatst?
Oh. enig idee hoe lang dat zo blijft? Waar zijn alle aandelen dan naar toe?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Niet verhandelbaar, net als abn-amro
Dan moeten ze gemaakt zijn van koekjes.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Zijn er ook nog dagen waarop geen cijfers uit de VS komen?
zie strikethrough....ben ze ook kwijtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Fortis aandelen zijn wel verhandelbaar, ff zoeken waar.
Ik zit ook al te zoeken, bij AMX ofzo, maar daar staan ze ook niet bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Fortis aandelen zijn wel verhandelbaar, ff zoeken waar.
quote:Fortis heeft als thuismarkt Brussel, zo concludeerde de commissie. Op basis van die informatie is besloten de beursnotering van Fortis niet meer terug te laten komen in een Nederlandse index, aldus de zegsvrouw.
De noteringen op Euronext worden gedeeld. Je kunt dus net zo goed Air France-KLM op de CAC40 kopen als op de AEX. Het is precies hetzelfde aandeel met precies dezelfde prijs, en precies hetzelfde volume.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:30 schreef StephanL het volgende:
Fortis is uit de AEX. waar is die nu heen verplaatst?
Ok dus de waarde op Euronext Brussel en AEX waren hetzelfdequote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
[..]
De noteringen op Euronext worden gedeeld. Je kunt dus net zo goed Air France-KLM op de CAC40 kopen als op de AEX. Het is precies hetzelfde aandeel met precies dezelfde prijs, en precies hetzelfde volume.
Fortis heeft zijn notering op de AEX verloren, maar staat gewoon nog genoteerd op Euronext Brussel.
Dat iig, maar in NL is 't een lokaal fonds geworden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
Fortis heeft zijn notering op de AEX verloren, maar staat gewoon nog genoteerd op Euronext Brussel.
jaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok dus de waarde op Euronext Brussel en AEX waren hetzelfdenee toch?
Dat is sinds enkele maanden, de "orderboeken werden samengevoegd" ofzo.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok dus de waarde op Euronext Brussel en AEX waren hetzelfdenee toch?
Ohquote:
Ik ziequote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is sinds enkele maanden, de "orderboeken werden samengevoegd" ofzo.
Check het volume van KLM op de CAC40 en de AEX. Precies hetzelfde.
Dat was eerst de bedoeling, maar het fonds is echter nergens te vinden. Ook niet nodig, het is gewoon nog genoteerd op Euronext (Brussel).quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat iig, maar in NL is 't een lokaal fonds geworden.
http://www.fd.nl/artikel/(...)old-aex-6-4-niet-2-3
Hmm, ik kon 't al niet vinden maar google news zei iets anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:43 schreef pberends het volgende:
Dat was eerst de bedoeling, maar het fonds is echter nergens te vinden. Ook niet nodig, het is gewoon nog genoteerd op Euronext (Brussel).
Dat begrijp ik, ik ken het hele rijtje van Bilderberg tot Skull and Bones uit mn kop. Maar ik begreep niet waarom je dacht dat pberends ernaar verwees (of ik moet eroverheen hebben gelezen).quote:
Ik ben onschuldig, schreef alleen even uit waar NWO voor staatquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik ken het hele rijtje van Bilderberg tot Skull and Bones uit mn kop. Maar ik begreep niet waarom je dacht dat pberends ernaar verwees (of ik moet eroverheen hebben gelezen).
Ok. Wil iemand me opgeven? Ik las dat dat Binck-lid er dan zelf ook wat aan verdient.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Binck is vaak ietsjes sloom, maar dat zijn ooit wel gefixed worden.
Je krijgt alleen 50 euro gratis transactiekosten als een Binck-lid je opgeeft.
Ik heb er weinig verstand van, maar ik ga er ook niet in stappen. Je kan er dikke winst mee maken, maar je kan er ook heel veel mee verliezen, mochten ze genationaliseerd worden. Bij nieuwe staatssteun krabbelt de koers op de lange termijn wel weer op.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:16 schreef slap het volgende:
Vgs mij is het credo bij ING momenteel: verkopen bij plusjes. Gestaffeld afbouwen
Wie ben ik, eh. Ik stap er iig niet in!
ben je al opgegeven?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Wil iemand me opgeven? Ik las dat dat Binck-lid er dan zelf ook wat aan verdient.
Als iemand geïnteresseerd is, stuur maar een PM!
¤ 0,10?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd, als Ordina nog een flinke zakker naar beneden gaat maken, koop ik nog wat bij.
Durven jullie nog in Financials te stappen of is dat te risicovol op dit moment?
Wat is bijv. voor ING een mooi instapmoment?
Tostrams stukje lees ik altijd op teletekst en hij zit meestal wel in de goede richting.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:26 schreef slap het volgende:
"De AEX gaat nu „het ravijn in” zegt hij: binnen zes maanden omlaag naar 170 punten, dan naar 110 punten. "
Tostrams
Wat een feest op deze mooie dag..
Er vanuitgaande dat het negatieve nieuws blijft aanhouden. Ik denk eigenlijk dat we het dieptepunt veel eerder gaan bereiken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:26 schreef slap het volgende:
"De AEX gaat nu „het ravijn in” zegt hij: binnen zes maanden omlaag naar 170 punten, dan naar 110 punten. "
Tostrams
Wat een feest op deze mooie dag..
quote:De AEX kan deze week een herstel laten zien tot maximaal 218 tot 220 punten, een niveau dat op zijn laatst aanstaande vrijdag kan worden bereikt.
"Volgende week verwacht ik de laatste zogeheten 'shake out' waarbij de AEX de 190 punten zal gaan opzoeken. Daaronder wordt de capitulatiefase afgerond en de basis gelegd voor een herstel dat kan duren tot in 2010", aldus technisch analist Edward Loef van Theodoor Gilissen Bankiers.
De eerste steun van de AEX ligt op de 200 punten, die al eerder in beeld was als steun in 1994 en als weerstand in 1993. Loef verwacht dat de AEX daar volgende week doorheen gaat. "In de buurt van de 190 punten zal een bodem worden gevormd en ik sluit niet uit dat we tijdens beurs de 175 punten even gaan zien. Dan is de bear market, die in werd gezet in 2007 afgerond en is de markt zeer sterk oversold. Of de beweging met paniek grote omzetten gepaard zal gaan is de vraag, maar krantenkoppen moet je niet uitsluiten", aldus Loef.
nope, intraday low is 205.21quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
Typfoutje bij RTL Z neem ik aan?
"AEX zakt intraday 1,5% tot onder de 106 punten"
lol, toch niet van Rotterdam Airport naar London Luton?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
verdorie toch wel een leuke beursdag gemist zo te horen. Ben net 10 minuten geleden weer in London aangekomen na 8 uur reizen haha. (vertraging enzo)
Ze hebben het al verbeterd zie ik. Ben benieuwd of er hartaanvallen zijn geweestquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:56 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
nope, intraday low is 205.21
Moet leren lezen
CNBC is doorgaans toch niet zo op de hand van de republikeinen? Dit klinkt als een headline voor FoxNewsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:06 schreef venomsnake het volgende:
Bij CNBC hebben ze het erover dan de VS door Obama naar quasi european socialism gaat..
Wat een halve gare is het toch ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:01 schreef Lemans24 het volgende:
Bos geeft inmiddels de aandeelhouders (mede) de schuld van de problemen...
Het is vooral Joe Kernen die de laatste tijd met de gekste uitspraken komt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:07 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
CNBC is doorgaans toch niet zo op de hand van de republikeinen? Dit klinkt als een headline voor FoxNews
En de obligatiehouders maar ontzien... Ben benieuwd naar de portefeuille van Bos zelf.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een halve gare is het toch ook.Bos, als er één partij is die veel schade heeft geleden zijn het wel de Fortis-aandeelhouders.
+10 punten, volgens money.cnn.comquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:44 schreef star_gazer het volgende:
Volgens CNN staat de Dow premarket zeer marginaal in de plus.
Ja en die hebben niets gezegd toen Voutron zijn ABN AMRO coup deed, nee ze zeiden NIETS terwijl het grote waanzin wasquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een halve gare is het toch ook.Bos, als er één partij is die veel schade heeft geleden zijn het wel de Fortis-aandeelhouders.
Ja, en de S&P500 0,6 punt in de min op 699.90quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
+10 punten, volgens money.cnn.com
Als je bedragen bekijkt die ze in de banken hebben gestopt, en de auto-industrie zijn ze zelfs vele malen erger dan wij hier in de oude, geitenwollensokken socialistische, wereld.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:06 schreef venomsnake het volgende:
Bij CNBC hebben ze het erover dan de VS door Obama naar quasi european socialism gaat..
nah. De trein van Drenthe -> Schiphol -> Brussel - Lille - Londonquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:04 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
lol, toch niet van Rotterdam Airport naar London Luton?
Klinkt als een omwegquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
nah. De trein van Drenthe -> Schiphol -> Brussel - Lille - London
Ben net weer wakker, ik vertrek zo naar de bloomberg terminal, ben wel even benieuwd naar wat gegevens ivm. volumes en vetrouwen. Als jullie nog speciale plaatjes willen hoor ik het wel.
Een algemeen plaatje zou wel heel mooi zijn. Altijd al benieuwd naar geweest!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben net weer wakker, ik vertrek zo naar de bloomberg terminal, ben wel even benieuwd naar wat gegevens ivm. volumes en vetrouwen. Als jullie nog speciale plaatjes willen hoor ik het wel.
koop je dan een retourtje? Ik zit net op NS Hispeed te kijken en enkeltjes zijn echt onbetaalbaar op die route.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik koop de retourtjes op het station in Londen. De train van Londen - lille - Brussel moet je via de Eurostar doen, en via brussel naar drenthe is gewoon via de NS. Maar je kunt dat ook inclusief bij je eurostar ticket 'opdrukken'. Dat kost slechts 20 pond extra, terwijl als je dat voor de NS Hispeed wil doen je 80 euro kwijt bentquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
koop je dan een retourtje? Ik zit net op NS Hispeed te kijken en enkeltjes zijn echt onbetaalbaar op die route.
Citi is echt een merkwaardig aandeel. Analisten voorspellen nog een kapitaal boost voor deze financial maar dat lijkt weinig goeds te doen voor het vertrouwen. Ik weet wel wat ik ga doen als het pessimisme het hoogtij gaat vieren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:09 schreef Zero2Nine het volgende:
Citigroup dreigt ook een pennystock te gaan worden trouwens. Gister werd de 52Wk low bereikt van 1.15 Gesloten op 1.20 maar dat is natuurlijk nog steeds ontzettend laag. Het aandeel is ooit 37.76 geweest.
Is er eigenlijk een lijstje van de extreemste dalers in de zin van het verschil met de all time high?
Op RTLZ zeiden ze net dat ING minder dan 1 miljard heeft uitstaan met betrekking tot credit cards, dus ze worden misschien wel meegetrokken hierdoor, maar zelf hebben ze er weinig last van lijkt me dan.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
Scheringa: ING snel nationaliseren:-ING-snel-nationaliseren.html
Zo, die Scheringa doet een paar opmerkelijke uitspraken.
Kan zijn, maar ING heeft 136miljard uitstaan aan vastgoed. Tegen een eigen vermogen van (uit geheugen) 26 miljard. Een behoorlijk risico dus.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Op RTLZ zeiden ze net dat ING minder dan 1 miljard heeft uitstaan met betrekking tot credit cards, dus ze worden misschien wel meegetrokken hierdoor, maar zelf hebben ze er weinig last van lijkt me dan.
Hmmm..quote:Scheringa werpt zich in het interview met de Volkskrant op als potentieel crisisminister. Hij acht zichzelf in staat om de Nederlandse economie weer op koers te krijgen: "Daar heb ik een jaar voor nodig, in een breed zakenkabinet. We staan pas aan het begin van de wereldcrisis, het wordt allemaal nog veel erger. Als er niet snel krachtdadig wordt ingegrepen, staan Nederland nog zeker tien donkere jaren te wachten. Ik baseer mijn prognoses op gezond verstand en een onderhuids gevoel. Ik zie gewoon wat er om mij heen gebeurt. Het is een financieel oorlogsgebied. Het is echt een slagveld."
Zijn bank DSB, onder andere bekend van Frisia Financieringen (Leen), Becam en Postkrediet, draait volgens Scheringa wel uitstekend
quote:108 Teletekst di 03 mrt
AEX herstelt niet van verlies
` De AEX-index lijkt er niet in te
slagen het verlies van gisteren goed te
maken.De graadmeter sloot gisteren na
een verlies van 5% op het laagste punt
in dertien jaar.Tot nu toe blijft de
AEX schommelen rond de slotkoers van
gisteren.
De meeste fondsen in de AEX staan op
verlies.Onder de sterkst dalende
koersen zijn die van TomTom,Aegon en
ING.Ook de andere beurzen in Europa
komen nauwelijks van hun plaats.
De blik van de beleggers is gericht op
de VS,waar Fed-voorzitter Bernanke voor
een parlementaire commissie zijn visie
over de economie zal geven.
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
Pending Home Sales USquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:29 schreef superworm het volgende:
Wordt er nog belangrijk nieuws verwacht vandaag/morgen?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:47 schreef Mendeljev het volgende:
Huisje kopen?
[ afbeelding ]
Het wordt langzamerhand tijd om een torenflatje in Detroit te kopen
Average sales prices $9k. Voor 7k euro heb je al een woning dus!
Ik had wel wat fleuriger voorgesteld. Het ziet er niet uit in dat filmpje.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je er verder geen bezwaar tegen hebt dat de rest van de huizenblokken om je heen is ingestort en je buren drugsdealers zijn en je 's nachts wel eens wakker zou kunnen worden gehouden door een drive-by dan is het goed toeven voor 9K
Dat is wel een bubble aan het worden, op zo'n dagje!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:55 schreef lammegiraf het volgende:
Mittal doet het ook weer lekker....als ik dan toch iets zou moeten kopen zou ik een flinke pluk gaan kopen voor de lange termijn.
Ik ben zelf nooit in Detroit geweest (überhaupt nog nooit in de VS) maar het zal op veel plaatsen ook nog wel gewoon goed zijn. Maar feit is gewoon dat die stad een behoorlijke terugval in de populatie heeft gekend, waarschijnlijk veroorzaakt door wekgelegenheidsverlies. Die vervallen gebieden criminaliseren dan behoorlijk en dat drijft de enigszins kansrijke mensen ook weer weg enz.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik had wel wat fleuriger voorgesteld. Het ziet er niet uit in dat filmpje.
Ik ben d'r wel eens geweest (in 2006) en had van tevoren niet te beste verhalen gehoord. Was er alleen op doorreis, maar om de stad een kans te geven, vroeg ik in een restaurant aan wat locals wat we in één dag het beste konden doen. Het antwoord was: naar Canada gaan, van daaruit is Detroit het mooist...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:09 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit in Detroit geweest (überhaupt nog nooit in de VS) maar het zal op veel plaatsen ook nog wel gewoon goed zijn. Maar feit is gewoon dat die stad een behoorlijke terugval in de populatie heeft gekend, waarschijnlijk veroorzaakt door wekgelegenheidsverlies. Die vervallen gebieden criminaliseren dan behoorlijk en dat drijft de enigszins kansrijke mensen ook weer weg enz.
Desnoods als museum voor "Hoe het was"...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
de Ford-fabriek is ook het bezoeken waard (voor hoe lang nog?).
quote:ING-topman Hommen koopt aandelen in eigen bedrijf
03-03-2009 14:57:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De nieuwe topman van ING Groep nv Jan Hommen heeft vorige week voor bijna EUR100.000 aandelen ING gekocht. Dat blijkt dinsdag uit een melding van de Autoriteit Financiele Markten.
Hommen wil daarmee zijn vertrouwen in de kracht van ING benadrukken, zegt een woordvoerder van ING, die daaraan toevoegt dat de topman de aankoop op eigen initiatief deed.
Hommen kocht vrijdag 25.000 ING-aandelen voor EUR3,85 per stuk.
De koers van ING staat al maanden onder druk door wantrouwen bij beleggers over de toekomst van de onderneming, die zich als gevolg van de kredietcrisis in de afgelopen maanden twee keer tot de Nederlandse Staat moest wenden voor steun.
Sinds afgelopen vrijdag zakte het aandeel tot EUR3,17, wat overeenkomt met een koersverlies voor de topman van EUR17.000.
Hommen volgde vorige maand Michel Tilmant op als hoogste baas bij de bank-verzekeraar, zonder toezegging van salaris.
De nieuwe topman was sinds 2005 lid en sinds begin 2008 voorzitter van de raad van commissarissen van ING. Voordien was hij chief financial officer bij Philips.
Mag dat überhaupt wel?quote:
NOOOOOO, ik wil bloed zien!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef Zero2Nine het volgende:
WS positief, als dat doorzet zal de AEX ook groen eindigen.
Je kan er nu vanuit gaan dat ze niet aan 't onderhandelen zijn, anders mocht 't niet (ivm voorkennis).quote:
Verlies loopt daar alleen maar op.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef Zero2Nine het volgende:
WS positief, als dat doorzet zal de AEX ook groen eindigen.
Of hij heeft wel degelijk voorkennis en weet dat de toko binnenkort genationaliseerd moet worden. Al zie ik niet in hoe hij daar dan van moet profiteren....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je kan er nu vanuit gaan dat ze niet aan 't onderhandelen zijn, anders mocht 't niet (ivm voorkennis).
In Nederland?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:20 schreef pberends het volgende:
Vastgoed kan makkelijk 20 tot 50 procent dalen.
In Nederland 50 tot 80%.quote:
doe wat je niet laten kan, 200.000 euri op INGquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:49 schreef star_gazer het volgende:
Het begint volgens mij langzamerhand tijd te worden in te stappen. Wat een belachelijk lage koersen zeg.
ehm nee? Ik heb het over solide fondsen die in de ellende zijn meegesleurd. Denk aan ahold, philips, shell, heineken. Relatief defensieve fondsen die toch door de ellende mee omlaag getrokken zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
doe wat je niet laten kan, 200.000 euri op ING
Wow, da's een flinke tegenvaller jaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:01 schreef goeiemoggel het volgende:
Cijfers USA: Pending Home Sales (januari) -7,7%, voorspelling was -3,0%
Daar worden de beurzen niet vrolijk van![]()
We gaan de vrije val testen!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:01 schreef goeiemoggel het volgende:
Cijfers USA: Pending Home Sales (januari) -7,7%, voorspelling was -3,0%
Daar worden de beurzen niet vrolijk van![]()
Zeker de bodem van 19 april 1988.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:05 schreef Lemans24 het volgende:
Inmiddels is de 203,88 twee drie keer exact bereikt.
Het was een grapje....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, we zijn qua stand pas op 20-07-1995 beland.
Gamma is tamelijk duur voor een bijna-failliet bedrijfquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:14 schreef Mr_DG het volgende:
Gamma en AirFranceKLM zijn wel erg goedkoop nu. Respectievelijk 3 en 7 euro
http://www.dividendplaza.nl/web_dividendrendementaex.aspquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:08 schreef 81Renrew het volgende:
Shell is met deze koers sowieso interessant ivm het dividend. CSM volgens mij ook wel, al is daarvan 50% aandelen 50% cash dividend.
Nog meer leuke aandelen met een goed dividend percentage?
trend naar beneden zie ik ook, maar dat is nog geen vrije valquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik zie duidelijk een trend naar beneden...
[ afbeelding ]
[/beursgoeroe modus uit]
Je doet niet onder voor de meeste TA'squote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[/beursgoeroe modus uit]
Denk je dat ze de crisis niet gaan overleven dan??quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Gamma is tamelijk duur voor een bijna-failliet bedrijf.
* rvlaak_werk2 hoort een vrouw iets zeggen over driehoeken en lijnenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je doet niet onder voor de meeste TA's
*pakt liniaaltje*quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
* rvlaak_werk2 hoort een vrouw iets zeggen over driehoeken en lijnen
Och.. Als je de schaalverdeling iets veranderdquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
trend naar beneden zie ik ook, maar dat is nog geen vrije val
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:23 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Och.. Als je de schaalverdeling iets veranderd
* goeiemoggel legt het liniaaltje langs haar CRT.... hmm klopt net niet.....quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[/beursgoeroe modus uit]
snap et ook niet helemaal deze dikke min, dax en cac gewoon groen....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ben benieuwd waar de AEX nou eigenlijk zo "heftig" op reageert. WS blijft redelijk rustig.
enkel de DAX nog groen, volgens beurs.nl...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
snap et ook niet helemaal deze dikke min, dax en cac gewoon groen....
Hebben de Nederlandse beleggers eens een eigen wil, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ben benieuwd waar de AEX nou eigenlijk zo "heftig" op reageert. WS blijft redelijk rustig.
allemaal in de ontkenningsfase? De SL201 is nog steeds te koopquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
snap et ook niet helemaal deze dikke min, dax en cac gewoon groen....
Moeten ze het niet enkel op een blauwe maandag doenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:33 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Hebben de Nederlandse beleggers eens een eigen wil, is het weer niet goed.
Ja, en nu gaat de AEX ook netjes mee. 't zal toch wel bizar zijn als ie vandaag al door de 200 gaat.quote:
Als dat maar goed gaatquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:05 schreef bleiblei het volgende:
ik heb vandaag nog 1200 aandelen ordina gekocht. ben benieuwd
ik ookquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:05 schreef bleiblei het volgende:
ik heb vandaag nog 1200 aandelen ordina gekocht. ben benieuwd
quote:
hehehehquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[/beursgoeroe modus uit]
Dat schiet lekker op als je de vermogensbelasting meerekendquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:29 schreef pberends het volgende:
Als je op 100 in '83 ingestapt bent heb je gemiddeld een rendement van 4% (zonder dividend).
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:29 schreef pberends het volgende:
Als je op 100 in '83 ingestapt bent heb je gemiddeld een rendement van 4% (zonder dividend).
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:01 schreef ItaloDancer het volgende:
he berends
nyrstar is uit de BEL !?
waar kunnen we die nu terugvinden?
201,30 live op de futurequote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:40 schreef star_gazer het volgende:
SL201, een koopje! Groot avontuur voor weinig geld!
Zeg lees je ook reacties in dit topic of nietquote:
Waar haal je dat vandaan? Volgens mij kom je nog niet eens aan de 3% rendement per jaar, zonder dividend.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:29 schreef pberends het volgende:
LOL als hij klapt bij de opening morgen. Ben benieuwd hoeveel mensen er dan het schip ingaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
201,30 live op de future![]()
[..]
Zeg lees je ook reacties in dit topic of niet [ afbeelding ]
200-100=100quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Volgens mij kom je nog niet eens aan de 3% rendement per jaar, zonder dividend.
Zit je mij nou uit te lachen?quote:
quote:
Toen kon ik nog niet eens kruipen, laat staan instappen...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:29 schreef pberends het volgende:
pberends moet opnieuw leren over procenten.quote:
Serieus?quote:
Mooi uitgerekend!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Doe eens opnieuw leren over procenten.
100 = beginstand, 200 = eindstand. 25 = aantal jaren.
100 * x25=200
x25 = 2
x = 21/25
x = 1,028113827
Dividend niet meegerekend zit je dus op een rendement van grofweg 2,81% per jaar.
tuurlijk wel.quote:
Ja, dat bedoel ik. Dan moet je mij niet uitlachen, maar pberends. Die had het over 4%.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Doe eens opnieuw leren over procenten.
100 = beginstand, 200 = eindstand. 25 = aantal jaren. x = jaarlijks rendement.
100 * x25=200
x25 = 2
x = 21/25
x = 1,028113827
Dividend niet meegerekend zit je dus op een rendement van grofweg 2,81% per jaar.
quote:
Ik lachte jou ook niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dan moet je mij niet uitlachen, maar pberends. Die had het over 4%._!!!
/edit Jij kunt trouwens ook niet tellen. Het aantal jaren is 26!
Ik weet het nooit bij dat soort grote ICT bedrijven. Heb geen aandelen hoor. Maar ben ICT'erquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
tuurlijk wel.alleen ff hopen dat die tent niet failliet gaat. wat dat betreft maak ik of meer zorgen om mijn 500 ing aandelen
Hoeft niet meer joh. Ik heb het al goed voor je uitgerekend.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik lachte jou ook niet uitEn ik heb geen idee wat de context was, ik zag alleen het getal 25 een keer voorbij komen
Ik zal 'm editen hoor
Ik wil de eerste zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoeft niet meer joh. Ik heb het al goed voor je uitgerekend.![]()
Die strebertjes ook overal...quote:
Ik zei 25 ipv 26 omdat 100 mooi door 25 te delen is om op die 4 uit te komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik lachte jou ook niet uitEn ik heb geen idee wat de context was, ik zag alleen het getal 25 een keer voorbij komen
Ik zal 'm editen hoor
Dan moeten we maar eens wat harder op gaan treden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:06 schreef ItaloDancer het volgende:
ik zei dus al tegen pietjepuk dat dit het slowchattopic was
maar hij wilde niet luisteren
Net op tijd met dat screenshotquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:09 schreef DJKoster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De lijn wordt aardig gevolgd
Jaja... "het kwam zo mooi uit"... Doe je dat op de werkvloer ook?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik zei 25 ipv 26 omdat 100 mooi door 25 te delen is om op die 4 uit te komen.
Op de wat?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jaja... "het kwam zo mooi uit"... Doe je dat op de werkvloer ook?
Student? Op je tentamen dan...quote:
Tuurlijk!quote:
Kijk zo heurt het! Dat gepruts met procenten daar erger ik me ook altijd groen en geel aan. Vooral het verkeerd gebruik van het woord procent en procentpunt in nieuwsberichten is schokkend.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
pberends moet opnieuw leren over procenten.
100 = beginstand, 200 = eindstand. 26 = aantal jaren. x = jaarlijks rendement.
100 * x26=200
x25 = 2
x = 21/26
x = 1,027018051
Dividend niet meegerekend zit je dus op een rendement van grofweg 2,70% per jaar.
welnee je hebt te lang in het zonnetje gezetenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:27 schreef SeLang het volgende:
Het PPT is de S&P500 boven de 700 aan het houden
Eens!!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Kijk zo heurt het! Dat gepruts met procenten daar erger ik me ook altijd groen en geel aan. Vooral het verkeerd gebruik van het woord procent en procentpunt in nieuwsberichten is schokkend.
Voorbeeldje:
Economische groei 1%, voorspeld was 2%
Bericht: De economische groei was 1% lager dan verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |