Hmmm..quote:Scheringa werpt zich in het interview met de Volkskrant op als potentieel crisisminister. Hij acht zichzelf in staat om de Nederlandse economie weer op koers te krijgen: "Daar heb ik een jaar voor nodig, in een breed zakenkabinet. We staan pas aan het begin van de wereldcrisis, het wordt allemaal nog veel erger. Als er niet snel krachtdadig wordt ingegrepen, staan Nederland nog zeker tien donkere jaren te wachten. Ik baseer mijn prognoses op gezond verstand en een onderhuids gevoel. Ik zie gewoon wat er om mij heen gebeurt. Het is een financieel oorlogsgebied. Het is echt een slagveld."
Zijn bank DSB, onder andere bekend van Frisia Financieringen (Leen), Becam en Postkrediet, draait volgens Scheringa wel uitstekend
quote:108 Teletekst di 03 mrt
AEX herstelt niet van verlies
` De AEX-index lijkt er niet in te
slagen het verlies van gisteren goed te
maken.De graadmeter sloot gisteren na
een verlies van 5% op het laagste punt
in dertien jaar.Tot nu toe blijft de
AEX schommelen rond de slotkoers van
gisteren.
De meeste fondsen in de AEX staan op
verlies.Onder de sterkst dalende
koersen zijn die van TomTom,Aegon en
ING.Ook de andere beurzen in Europa
komen nauwelijks van hun plaats.
De blik van de beleggers is gericht op
de VS,waar Fed-voorzitter Bernanke voor
een parlementaire commissie zijn visie
over de economie zal geven.
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
Pending Home Sales USquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:29 schreef superworm het volgende:
Wordt er nog belangrijk nieuws verwacht vandaag/morgen?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:47 schreef Mendeljev het volgende:
Huisje kopen?
[ afbeelding ]
Het wordt langzamerhand tijd om een torenflatje in Detroit te kopen
Average sales prices $9k. Voor 7k euro heb je al een woning dus!
Ik had wel wat fleuriger voorgesteld. Het ziet er niet uit in dat filmpje.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als je er verder geen bezwaar tegen hebt dat de rest van de huizenblokken om je heen is ingestort en je buren drugsdealers zijn en je 's nachts wel eens wakker zou kunnen worden gehouden door een drive-by dan is het goed toeven voor 9K
Dat is wel een bubble aan het worden, op zo'n dagje!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:55 schreef lammegiraf het volgende:
Mittal doet het ook weer lekker....als ik dan toch iets zou moeten kopen zou ik een flinke pluk gaan kopen voor de lange termijn.
Ik ben zelf nooit in Detroit geweest (überhaupt nog nooit in de VS) maar het zal op veel plaatsen ook nog wel gewoon goed zijn. Maar feit is gewoon dat die stad een behoorlijke terugval in de populatie heeft gekend, waarschijnlijk veroorzaakt door wekgelegenheidsverlies. Die vervallen gebieden criminaliseren dan behoorlijk en dat drijft de enigszins kansrijke mensen ook weer weg enz.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik had wel wat fleuriger voorgesteld. Het ziet er niet uit in dat filmpje.
Ik ben d'r wel eens geweest (in 2006) en had van tevoren niet te beste verhalen gehoord. Was er alleen op doorreis, maar om de stad een kans te geven, vroeg ik in een restaurant aan wat locals wat we in één dag het beste konden doen. Het antwoord was: naar Canada gaan, van daaruit is Detroit het mooist...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:09 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit in Detroit geweest (überhaupt nog nooit in de VS) maar het zal op veel plaatsen ook nog wel gewoon goed zijn. Maar feit is gewoon dat die stad een behoorlijke terugval in de populatie heeft gekend, waarschijnlijk veroorzaakt door wekgelegenheidsverlies. Die vervallen gebieden criminaliseren dan behoorlijk en dat drijft de enigszins kansrijke mensen ook weer weg enz.
Desnoods als museum voor "Hoe het was"...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
de Ford-fabriek is ook het bezoeken waard (voor hoe lang nog?).
quote:ING-topman Hommen koopt aandelen in eigen bedrijf
03-03-2009 14:57:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De nieuwe topman van ING Groep nv Jan Hommen heeft vorige week voor bijna EUR100.000 aandelen ING gekocht. Dat blijkt dinsdag uit een melding van de Autoriteit Financiele Markten.
Hommen wil daarmee zijn vertrouwen in de kracht van ING benadrukken, zegt een woordvoerder van ING, die daaraan toevoegt dat de topman de aankoop op eigen initiatief deed.
Hommen kocht vrijdag 25.000 ING-aandelen voor EUR3,85 per stuk.
De koers van ING staat al maanden onder druk door wantrouwen bij beleggers over de toekomst van de onderneming, die zich als gevolg van de kredietcrisis in de afgelopen maanden twee keer tot de Nederlandse Staat moest wenden voor steun.
Sinds afgelopen vrijdag zakte het aandeel tot EUR3,17, wat overeenkomt met een koersverlies voor de topman van EUR17.000.
Hommen volgde vorige maand Michel Tilmant op als hoogste baas bij de bank-verzekeraar, zonder toezegging van salaris.
De nieuwe topman was sinds 2005 lid en sinds begin 2008 voorzitter van de raad van commissarissen van ING. Voordien was hij chief financial officer bij Philips.
Mag dat überhaupt wel?quote:
NOOOOOO, ik wil bloed zien!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef Zero2Nine het volgende:
WS positief, als dat doorzet zal de AEX ook groen eindigen.
Je kan er nu vanuit gaan dat ze niet aan 't onderhandelen zijn, anders mocht 't niet (ivm voorkennis).quote:
Verlies loopt daar alleen maar op.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef Zero2Nine het volgende:
WS positief, als dat doorzet zal de AEX ook groen eindigen.
Of hij heeft wel degelijk voorkennis en weet dat de toko binnenkort genationaliseerd moet worden. Al zie ik niet in hoe hij daar dan van moet profiteren....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je kan er nu vanuit gaan dat ze niet aan 't onderhandelen zijn, anders mocht 't niet (ivm voorkennis).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |