Luister er dan niet naarquote:Op maandag 2 maart 2009 11:50 schreef Klonk het volgende:
Goed ik ben een wat oudere jongere dus mijn muzieksmaak is mischien wat anders. Maar deze takkeherrie is toch geen muziek meer, het klinkt alsof iemand een langzame pijnlijke dood sterft omdat ie plat gedrukt word door een kudde hitsige zebra´s en ondertussen nog wat knopjes op een mengpaneel weet te raken...
ja zal best maar als je dit toffe muziek kunt vinden heb je ook geen smaak meerquote:Op maandag 2 maart 2009 11:52 schreef genakt het volgende:
niet iedereen houd van boy george zoals jou klonk![]()
iedereen heet toch zijn eigen smaak
quote:I'm telling you this kid is wicked dumb
incorporate the message:
you're a peon
and that's for thinking you can save me out
lyric for lyric
your fat ass would have more of a chance in a straight dog fight
yo, you fucking wannabe all the gangsta, you disgust me
but the truth is you're as bitch as all people
you ain't a killer, understand that?
Go back to gimmick
Paint you face if it makes you feel wicked
but the bottomline is this:
You're a bitch and I can break your pride and bones in a minute
dissing you wasn't even worth production,
in either physical or verbal callback
I beat you like percussion
you fat whack motherfucker, end of discussion.
Ik moest lachen...quote:Op maandag 2 maart 2009 11:54 schreef Klonk het volgende:
ik weet het ineens, deze muziek word gesponsord door de fabrikanten van pijnstillers
Derhalve is dit geen muziek.quote:mu·ziek de; v 1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van (de schoonheid van) dat geluid zelf: (fig) daar zit ~ in dat biedt goede mogelijkheden 2 personen die muziek maken 3 geschreven of gedrukte muziek
En de paus is moslimquote:Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef Silaz het volgende:
Tevens is niet alle hardcore zoals uit dat filmpje uit de OP![]()
En er is, als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, ook mooie hardcore te vinden
Face it. Jij hebt echt zo'n standaard beeld van hardcore.quote:
mjah jij bent ook al bijna 40quote:
mijn ouders vonden de acid house die wij draaiden harde takkeherriequote:Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Silaz het volgende:
[..]
Face it. Jij hebt echt zo'n standaard beeld van hardcore.![]()
Wat nou, geen muziek?quote:Swollen with liquid
Ready to burst
A load of my lymph
Will quench this dead body's thirst
One month in the grave
twisted and half decayed
She turned a putrid yellow
I pissed in her maggot filled asshole
Fucking the rotting
My semen is bleeding
The smell of decay
Seeps from her genital cavity
The smell was unbearable As I unburied her
I cum blood from my erection
I feel it run
down her throat, swallow
Eyes glassy and vacant
body dug up to play with
Skin greasy and naked
tonguing her rotted anus
I need a live woman
to fill with my fluid
A delicate girl, to mutilate, fuck and kill
her body exceptional
she thought I was normal
but I wanted more
I came blood inside of her
choking on the clot
gagging on the snot
gushing blood, from her mouth
bloody gel leaking out
Body buried in a shallow grave
Unmarked for none to find
The sickness I have left behind
Undetected go my crimes
The greatest thrill of my life
Violent, climax Serging serum on my skin
Back from the dead
I am resurrected to spew, putrefaction
Ik wachtte al op je komstquote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 11:51 schreef SuperwormJim het volgende:
Zeer terechte klacht. Naar zulke herrie ga je toch niet zitten luisteren?
Metalcore.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Net als die metal herriedaar luister je toch niet naar
Het heeft bijna alle kenmerken van muziek volgens mij.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:26 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Nee,dit heeft inderdaad weinig met muziek te maken.
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:26 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Nee,dit heeft inderdaad weinig met muziek te maken.
pompen... twee emmertjes water halenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef -Beer- het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom mensen het dan goede muziek vinden? Melodie zit er nauwelijks in, maar daar kan ik nog wel inkomen. Maar kwa ritme stelt het ook niet veel voor, een metronoom die op 220 bpm een geluid uitstoot. En dan voor rest af en toe nog een sample met iemand die een stoer/agressief woord zegt. Wat is nu de lol aan deze muziek?
Er bestaat genoeg melodieuze hardcore wat vele malen beter is dan die in de OP.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef -Beer- het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom mensen het dan goede muziek vinden? Melodie zit er nauwelijks in, maar daar kan ik nog wel inkomen. Maar kwa ritme stelt het ook niet veel voor, een metronoom die op 220 bpm een geluid uitstoot. En dan voor rest af en toe nog een sample met iemand die een stoer/agressief woord zegt. Wat is nu de lol aan deze muziek?
mooie hardcore?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef Silaz het volgende:
En er is, als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, ook mooie hardcore te vinden
Flikker op man!quote:Op maandag 2 maart 2009 13:01 schreef Silaz het volgende:
[..]
Er bestaat genoeg melodieuze hardcore wat vele malen beter is dan die in de OP.
Goede beschrijving.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:50 schreef Klonk het volgende:
Goed ik ben een wat oudere jongere dus mijn muzieksmaak is mischien wat anders. Maar deze takkeherrie is toch geen muziek meer, het klinkt alsof iemand een langzame pijnlijke dood sterft omdat ie plat gedrukt word door een kudde hitsige zebra´s en ondertussen nog wat knopjes op een mengpaneel weet te raken...
Gast we leven niet meer in de sixties . Grow upquote:Op maandag 2 maart 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
is dat masker omdat ie zich schaamt voor de takkeherrie die die maakt ?
Vandaar dat die metalgasten lang haar hebben en headbangen, die schamen zich natuurlijk ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:31 schreef Morrigan het volgende:
Voor sommige mensen is het inderdaad moeilijk om muziek te kunnen luisteren wat voorbij de grenzen gaat. Kom op zeg, ritme en melodie, muziek moet gewoon sfeervol zijn.
Tekst in muziek is sowieso overgewaardeerd.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef aaipod het volgende:
Metal en Harcore, 'muziek' voor de wat simpele mensen onder ons.
Voor hun is het perfect. 'Muziek' luisteren zonder je hersenen in te hoeven spannen om een melodie of een ritme te ontdekken, die is er niet. Geen moeilijkste engelse teksten die je simpele brein oververhit kunnen doen raken, enkel af en toe een simpel woord of wat onverstaanbaar geschreeuw en als je het niet begrijpt, best, het slaat toch nergens op.
En best of all, je hoeft maar één dansje te onthouden dat werkt op elk nummer de HELE AVOND. (hakken cq. headbangen)
Ik heb het dan ook over het liedje uit de OP, dat vind ik dus ook helemaal niksquote:Op maandag 2 maart 2009 13:18 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Flikker op man!
Angerfist staat op de grootste feesten door heel Europa als number one in de line up!
Mensen komen speciaal voor Angerfist
[ afbeelding ]
Sfeer? In hardcore?quote:Op maandag 2 maart 2009 13:31 schreef Morrigan het volgende:
Voor sommige mensen is het inderdaad moeilijk om muziek te kunnen luisteren wat voorbij de grenzen gaat. Kom op zeg, ritme en melodie, muziek moet gewoon sfeervol zijn.
Correct, mits de rest van de muziek dit compenseert. Monotoon gedreun en dan ook nog eens geen tekst maakt het wel erg simpel.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tekst in muziek is sowieso overgewaardeerd.
Dan trek je toch ook een vergelijking van nietsquote:Op maandag 2 maart 2009 13:36 schreef aaipod het volgende:
[..]
Sfeer? In hardcore?![]()
![]()
Zie je jezelf al sfeervol op de bank zitten voor de open haard met een meisje terwijl de kamer elke 30 seconden gevuld wordt met een vertederend "STOEPHOERRRR"
Bij metalcore moshen ze ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef aaipod het volgende:
Metal en Harcore, 'muziek' voor de wat simpele mensen onder ons.
Voor hun is het perfect. 'Muziek' luisteren zonder je hersenen in te hoeven spannen om een melodie of een ritme te ontdekken, die is er niet. Geen moeilijkste engelse teksten die je simpele brein oververhit kunnen doen raken, enkel af en toe een simpel woord of wat onverstaanbaar geschreeuw en als je het niet begrijpt, best, het slaat toch nergens op.
En best of all, je hoeft maar één dansje te onthouden dat werkt op elk nummer de HELE AVOND. (hakken cq. headbangen)
Hee, ze hebben de copy-en-paste functionaliteit in Ableton ontdekt !quote:Op maandag 2 maart 2009 12:30 schreef -Beer- het volgende:
Als je dan toch electronische muziek luistert, luister dan goede electronische muziek
Ik twijfel er dan ook aan of Loser ook daadwerkelijk van Angerfist is. Kan niks op Discogs vinden :/quote:Op maandag 2 maart 2009 13:55 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hardcore is wel leuk op z'n tijd maar dit is meer terror of speedcore. En tsja, dan ben je echt de weg kwijt. Sommige vinden nou eenmaal extremer = beter. Heb je met metal ook. Metal is goed om aan te horen, deathmetal en blackmetal daarentegen slaan weer door.
metalcore?quote:
Skynet, Bad company... Doet me weer denken aan die killabites cd'tjes die ik vroeger had. Kijken of ik die nog ergens kan opsnorren.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hee, ze hebben de copy-en-paste functionaliteit in Ableton ontdekt !
Nee, luister dan naar
Beide.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:04 schreef boskameel het volgende:
Ik ben er niet uit, is dit nou kankermuziek, of muziekkanker?
Dat wil niet zeggen dat er niks beters isquote:Flikker op man!
Angerfist staat op de grootste feesten door heel Europa als number one in de line up!
Nee man, geweldig topic!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:40 schreef l0c4lh0st het volgende:
Kuttopic.
Als je iets niet mooi vindt, luister het dan niet. Ik ga toch ook niet de hele dag die commerciële bagger die je op TMF hoort af zitten kraken?
Russische stoorzender zit er bij mij door dat filmpje heen...quote:
Oh boy oh boy...quote:
wat houd je tegenquote:Op maandag 2 maart 2009 14:40 schreef l0c4lh0st het volgende:
Kuttopic.
Als je iets niet mooi vindt, luister het dan niet. Ik ga toch ook niet de hele dag die commerciële bagger die je op TMF hoort af zitten kraken?
quote:
quote:Vicks Vaporub verlicht de ademhaling en verruimt de luchtwegen door inademing van de dampen die vrijkomen na het inwrijven van borst, rug, of hals, of na toevoeging van de zalf aan een dampbad.
Noisekick is een in mijn ogen onderschat componist. Dit is een van zijn in mijn ogen nog betere klassiekers:quote:
Sick of it allquote:Op maandag 2 maart 2009 17:04 schreef student_van_het_leven het volgende:
enige ECHTE hardcore is natuurlijk ontstaan vanuit de Punk scene een heeft zeer weinig met hersendode computerpliepjes te maken.
Bij echte hardcore zijn het mensen die dat met hun muziekinstrumenten doen
bv deze
overigens is dit nog wat harder (MATHCORE), vooral live geweldig brok energie......)http://nl.wikipedia.org/wiki/Mathcore)
Noisekick vind ik dan weer niks. veels te hoge bpmquote:Op maandag 2 maart 2009 17:27 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Noisekick is een in mijn ogen onderschat componist. Dit is een van zijn in mijn ogen nog betere klassiekers:
Andere geweldige composities van zijn hand zijn:
Ik wil koken!
en uiteraard: Ik schop u dood!
Verder is hij ook verantwoordelijk voor klassiekers als: jezus komt terug, oogkas penetratie en hij loopt rondjes.
Kijk, dát is muziek!quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:08 schreef Klonk het volgende:
kijk punk, dat snap ik tenminste als ouwe lul zijnde
Ik houd ook niet van punk, maar zij konden tenminste nog op enige wijze geluid uit hun instrumenten krijgen. Bij alle hardcore klinkt het alsof ze een bas keihard aan laten staan en voor de rest een beetje random op knopjes drukken.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:49 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]_ Dat is pas tering herrie. Daar kan je toch niet langer dan 1 minuut naar luisteren? Als je dat muziek noemt is hardcore echt 5x beter.
Nja er is niks random aan bij (de meeste dan) hardcorequote:Op maandag 2 maart 2009 18:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik houd ook niet van punk, maar zij konden tenminste nog op enige wijze geluid uit hun instrumenten krijgen. Bij alle hardcore klinkt het alsof ze een bas keihard aan laten staan en voor de rest een beetje random op knopjes drukken.
Daarnaast zijn er waarschijnlijk genoeg punkbands die echt goed hun instrument konden bespelen, zoals bijv Television.
Van elektronische muziek die ik heb gehoord (das niet bijster veel) was het enige genre dat me nog een beetje aansprak dubstep, omdat daarin iig nog geëxperimenteerd wordquote:Op maandag 2 maart 2009 18:54 schreef Silaz het volgende:
[..]
Nja er is niks random aan bij (de meeste dan) hardcore
Klopt, het is consistent K.U.T.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:54 schreef Silaz het volgende:
[..]
Nja er is niks random aan bij (de meeste dan) hardcore
NEEquote:Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef Silaz het volgende:
Avada Kedavra! pfieew blegh gameoverrrrquote:
ben ik helemaal fan van!quote:
Expeliarmus!quote:Op maandag 2 maart 2009 20:28 schreef Silaz het volgende:
[..]
Avada Kedavra! pfieew blegh gameoverrrr
Nee, absoluut en totaal geen sfeer.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:37 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Geen sfeer? Flikker toch op man.
Ik heb wel geluisterd en heb het nog steeds niet kunnen ontdekken.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:37 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Geen sfeer? Flikker toch op man.
Vet goed voor je oorkanker ja.quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:46 schreef Stoeprand het volgende:
Een mogelijkheid voor muziekliefhebbers om even op adem te komen:
Volgens mij hoor ik Crane woedend aan komen stampen.quote:
Tief op met die kloteherrie manquote:
Rockquote:Op maandag 2 maart 2009 21:46 schreef Stoeprand het volgende:
Een mogelijkheid voor muziekliefhebbers om even op adem te komen:
Hardstyle is voor mensen die wel 'hard' willen doen, maar geen hardcore aankunnenquote:
Mooie hardcorequote:Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef Silaz het volgende:
Dat was nog eens fijne muziek.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:46 schreef Bonzai. het volgende:
Ach, hardcore/takkeherrie, het gaat er bij mij wel inOh, en aan de mensen die denken dat hardcore alleen besteed is aan skinheads, think twice! Want zelfs 's werelds grootste boomknuffelaar, Moby, heeft ooit een heerlijk boenk-boenk-boenk nummer gecomponeerd
![]()
Hoe durven ze Lux Aeterna te verneukenquote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hardcore vind ik niet zoveel aan maar frenchcore/tekno is wel![]()
Schurk, bandiet, addergebroed, schobbejak, belhamel, kwajongen, schavuit die je bentquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:25 schreef erkel het volgende:
Hardcore/style, techno en die andere subgenres = poepmuziek.
dus...
Ik wil helemaal niet hard doenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hardstyle is voor mensen die wel 'hard' willen doen, maar geen hardcore aankunnen
Overigens kan ik het wel waarderen, maar ik luister dan ook weer hardcore
In de mainstream hardcore ookquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:37 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet hard doen
In hardstyle zit tenminste een beetje melodie.
Ehm neequote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
In de mainstream hardcore ook
Heb kennis van zaken of gaat heen mijn vriend
Oneens, ik kom gelijk maar even met een pareltje van eigen bodemquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:54 schreef Siniti het volgende:
Welkom Agiath, een stelletje onnozelen hier beweren dat hardcore en soortgelijke muziekgenres melodie bevatten, ik zou zeggen: Geef ze van jetje!
Nou wat een melodiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Oneens, ik kom gelijk maar even met een pareltje van eigen bodem
![]()
![]()
WAAR ZIJN DE BEATS MAN, IK HOOR GEEN TERREUR IN ME EUR!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:03 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nou wat een melodie
Dít is een melodie:
2003 belde, ze wilde hun liedje terugquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Oneens, ik kom gelijk maar even met een pareltje van eigen bodem
![]()
![]()
Music you have in common includes Porcupine Tree, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Queen and Guns N' Roses.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:03 schreef Agiath het volgende:
[..]
WAAR ZIJN DE BEATS MAN, IK HOOR GEEN TERREUR IN ME EUR!
RIP AAN DE NABESTAANDENquote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:05 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik denk mijn speakers zijn net overleden...RIP
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
2003 belde, ze wilde hun liedje terug
amateuristisch in mekaar gemixte wazi achtige troep mag je geen hardcore meer noemen?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:04 schreef Siniti het volgende:
[..]
Music you have in common includes Porcupine Tree, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Queen and Guns N' Roses.
Je hebt toch nog enige smaak
Heuj, niet jouw serieuze opmerking nu afwimpelen als een trol. Jij was bloedserieus en dusdanig reageerde ik bloedserieusquote:
Sorry, ik luister dit nummer idd dagelijks.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:10 schreef Siniti het volgende:
[..]
Heuj, niet jouw serieuze opmerking nu afwimpelen als een trol. Jij was bloedserieus en dusdanig reageerde ik bloedserieus
Pauper, alleen vmbo-ers luisteren dat soort muziek. Stop uitkering te trekken van mijn belasting tokkie.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Sorry, ik luister dit nummer idd dagelijks.
Vooral als ik de metro sta in Rotjeknor propvol nieuwe Nederlanders![]()
Nu ben ik echt in de warquote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:12 schreef Siniti het volgende:
[..]
Pauper, alleen vmbo-ers luisteren dat soort muziek. Stop uitkering te trekken van mijn belasting tokkie.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
wheehhe nu mag ik em doen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
wheehhe nu mag ik em doen
[ afbeelding ]
Ik weet toevallig dat er volgende week weer een verzameling van tokkies/boeren/ander gespuis gaat komen tijden moh. Opknopen in de hoogste boom.quote:Hardcoremystyle (
Die mensen die altijd zeiken, zijn jood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2009 23:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hardcore vind ik niet zoveel aan maar frenchcore/tekno is wel![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 02:25 schreef schijffie het volgende:
he toch hebben een stel kaalkopjes je te grazen genomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0023
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 03:47 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarschijnlijk duurt het nog een jaar of 10 voor hardcore de erkenning krijgt die het verdient. Vergeet niet dat in de 60's 70's de oude garde punk ook afdeed als kolereherrie voor linkse kuthippies.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 03:47 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarschijnlijk duurt het nog een jaar of 10 voor hardcore de erkenning krijgt die het verdient. Vergeet niet dat in de 60's 70's de oude garde punk ook afdeed als kolereherrie voor linkse kuthippies.
Breder publiek voor hardcore?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:00 schreef rockstah het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Er is niets mis met anti-muziek. Het probleem met HC is dat er te weinig wil tot experimenteren en vooruitgang is. Als het zich wat meer zou innoveren zou het een veel breder publiek kunnen trekken. Denk aan IDM.
Gast het bestaat al sinds 1990 en gaat echt niet uitsterven . De grootste dance feesten in Nederland (denk aan mysteryland, Defqon 1 Hardbass , Matersers of hardcore ,thunderdome , nightmare feesten) lopen als een trein en trekken tienduizenden bezoekers per jaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Denk je dat nou serieus, ik denk dat er over 10 jaar vrijwel geen mensen meer zijn die er naar luisteren, omdat de mensen die het nu luisteren uiteindelijk volwassen worden. Het zijn voornamelijk 16 jarige VMBOers die naar hardcore luisteren en dergelijken. Er zijn vrijwel geen volwassenen die dit soort muziek luisteren, en degene die dit nog doen, luisteren het echt niet meer over 10/15 jaar. Dat soort bagger herrie zal sowieso niet lang meer bestaan, en de paar mensen die er nog naar luisteren doen dat tegen die tijd niet meer. Hoe kun je jouw uitspraak nou serieus nemen. Hardcore is niet tijdloos, damn, het is niet eens muziek.
Ik ben zelf ook geen fan hoor, maar ik zie wel mogelijkheden in. Die er ook zeker wel uit gehaald zijn door bepaalde producers. Er is geen enkel ander genre die zo'n mate aan agressief sonisch geweld voort kan brengen, de overgrote meerderheid van de producers behandelt het echter als een soort grap.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Breder publiek voor hardcore?No fucking way.
Zo'n vermoeden had ik al:Your musical compatibility with bierheld is Very Low
Dat zij men 10 jaar geleden ook, en kijk is waar de hardcore nu staat na een gigantisch dal rond 2001. Iedere week is er wel weer ergens in het land een dik hardcorefeest.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Denk je dat nou serieus, ik denk dat er over 10 jaar vrijwel geen mensen meer zijn die er naar luisteren, omdat de mensen die het nu luisteren uiteindelijk volwassen worden.
Hier sla je de plank ook weer behoorlijk mis. Ga eens naar een hardcorefeestje en zie met je eigen ogen wat voor 'n publiek er rondloopt. Het zijn tegenwoordig niet meer allemaal van die raveteven die in de jaren '90 zijn blijven hangen. Ga eens kijken op een feestje als Ghosttown of Mindcontroller of Pandemonium. Daar zie je voornamelijk late 20ers rondlopen..quote:Het zijn voornamelijk 16 jarige VMBOers die naar hardcore luisteren en dergelijken. Er zijn vrijwel geen volwassenen die dit soort muziek luisteren, en degene die dit nog doen, luisteren het echt niet meer over 10/15 jaar.
Dat riep men 15 jaar geleden ook. Na een gigantisch dal rond 2000, 2001 waarin de scene zo goed als doodverklaard was is men nu terug sterker dan ooit. Producties zijn van een veel hoger niveau, en de commerciele ratten zoals Gabber Piet bestaan al lang niet meer.quote:Dat soort bagger herrie zal sowieso niet lang meer bestaan, en de paar mensen die er nog naar luisteren doen dat tegen die tijd niet meer. Hoe kun je jouw uitspraak nou serieus nemen. Hardcore is niet tijdloos, damn, het is niet eens muziek.
Jezelf zo verheven voelen omdat je een andere muzieksmaak hebtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:18 schreef boskameel het volgende:
Dat hardcore "populair" is, zegt genoeg over de stompzinnigheid en smakelijkoosheid van de maatschappij. Overigens, mensen die Frans Bauer of Ali B luisteren vallen hier ook onder.
Pas maar op dat je je oogkleppen niet verliest.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:08 schreef boskameel het volgende:
Hardcore is vaak de favoriete smaak van paupers, dat is gewoon een feit.
Kijk, iemand die even bepaalt wat stompzinnig en smakeloos is. Als je een klein beetje intelligent bent, had je wel geweten dat je niet kunt oordelen over uitermate subjectieve zaken zoals muziek omdat dergelijke oordelen per definitie feilbaar zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:18 schreef boskameel het volgende:
Dat hardcore "populair" is, zegt genoeg over de stompzinnigheid en smakelijkoosheid van de maatschappij. Overigens, mensen die Frans Bauer of Ali B luisteren vallen hier ook onder.
Dat je daar nog zulke intelligente woorden aan vuil maakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kijk, iemand die even bepaalt wat stompzinnig en smakeloos is. Als je een klein beetje intelligent bent, had je wel geweten dat je niet kunt oordelen over uitermate subjectieve zaken zoals muziek omdat dergelijke oordelen per definitie feilbaar zijn.
Je hebt groot gelijk TS.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:50 schreef Klonk het volgende:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:44 schreef boskameel het volgende:
Ai, een hoop hardcore liefhebbers hier.
Wanneer je alleen standaard popmuziek gewent bent, is het inderdaad moeilijk voor te stellen dat het begrip "muziek" veel verder gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Denk je dat nou serieus, ik denk dat er over 10 jaar vrijwel geen mensen meer zijn die er naar luisteren, omdat de mensen die het nu luisteren uiteindelijk volwassen worden. Het zijn voornamelijk 16 jarige VMBOers die naar hardcore luisteren en dergelijken. Er zijn vrijwel geen volwassenen die dit soort muziek luisteren, en degene die dit nog doen, luisteren het echt niet meer over 10/15 jaar. Dat soort bagger herrie zal sowieso niet lang meer bestaan, en de paar mensen die er nog naar luisteren doen dat tegen die tijd niet meer. Hoe kun je jouw uitspraak nou serieus nemen. Hardcore is niet tijdloos, damn, het is niet eens muziek.
Standaard popmuziekquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wanneer je alleen standaard popmuziek gewent bent, is het inderdaad moeilijk voor te stellen dat het begrip "muziek" veel verder gaat.
Sterker dan ooit? Ik merk er anders niets van, enkel in de jaren 90 heb ik iets meegekregen van hardcore, en zelf welleens naar kraakpand tekno feestjes geweest, inmiddels ben ik daar overheen gegroeid want het trekt me simpelweg niet meer, ik zie tegenwoordig liever een goede live band of solo artiest. Maar ik krijg niet de indruk dat hety terug is sterker dan ooit. Betreffende de hardcore feesten iedere week, ik denk dat je dat in elke muziekstijl wel kunt terug vinden, ik bedoel, er treed dagelijks wel een leuke singersongwriter ergens op, of wekelijks een grote band en zo kun je wel doorgaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat zij men 10 jaar geleden ook, en kijk is waar de hardcore nu staat na een gigantisch dal rond 2001. Iedere week is er wel weer ergens in het land een dik hardcorefeest.
[..]
Hier sla je de plank ook weer behoorlijk mis. Ga eens naar een hardcorefeestje en zie met je eigen ogen wat voor 'n publiek er rondloopt. Het zijn tegenwoordig niet meer allemaal van die raveteven die in de jaren '90 zijn blijven hangen. Ga eens kijken op een feestje als Ghosttown of Mindcontroller of Pandemonium. Daar zie je voornamelijk late 20ers rondlopen..
[..]
Dat riep men 15 jaar geleden ook. Na een gigantisch dal rond 2000, 2001 waarin de scene zo goed als doodverklaard was is men nu terug sterker dan ooit. Producties zijn van een veel hoger niveau, en de commerciele ratten zoals Gabber Piet bestaan al lang niet meer.
Waarom niet?quote:
Omdat ik het enkel nog beschouw als herrie, een drumcomputer op max bpm, een leuke korg synthesizer en that's it, het stelt niets voor. Weinige melodie, je hoeft geen componist te zijn om hardcore te kunnen maken, een beetje ritme gevoel en de nodige kennis over drum computers e.d.(en voor de meeste mensen is dit simpelweg uitproberen) Dat kun je niet zeggen van de meeste bands. Ik houd van instrumenten, ik zeg niet dat een computer geen instrument is, het hangt ervanaf waarvoor je hem gebruikt, een computer de zelfde beat laten herhalen op 200bpm, dat kan iedereen. Vervolgens wat filters, distortion, synth's etc etc etc.quote:
Dat er weinig melodie in zit, dat het zogenaamd simpel te maken is (durf ik ernstig te betwijfelen maar dat terzijde) etc. zijn geen criteria voor geluid om muziek te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:27 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Omdat ik het enkel nog beschouw als herrie, een drumcomputer op max bpm, een leuke korg synthesizer en that's it, het stelt niets voor. Weinige melodie, je hoeft geen componist te zijn om hardcore te kunnen maken, een beetje ritme gevoel en de nodige kennis over drum computers e.d.(en voor de meeste mensen is dit simpelweg uitproberen) Dat kun je niet zeggen van de meeste bands. Ik houd van instrumenten, ik zeg niet dat een computer geen instrument is, het hangt ervanaf waarvoor je hem gebruikt, een computer de zelfde beat laten herhalen op 200bpm, dat kan iedereen. Vervolgens wat filters, distortion, synth's etc etc etc.
Muziek is geordend geluid in de tijd. (Het is een tijdskunst in tegenstelling tot een schilderij bijvoorbeeld.)quote:Definitie muziek: Kunstvorm die berust op het ordenen van klankfenomenen (tonen en/of geruis). Bewust ritmisch gebruik van klanken of geruisen om daaruit een geheel te maken.
Zie jij jezelf op je 50e hiernaar luisteren, en bijvoorbeeld dat je je kinderen met dit soort muziek opvoed? Ik betwijfel het, het is gewoon party muziek, dat ga je niet meer luisteren voor je lol thuis, tegen die tijd dan, vermoed ik.quote:
Daarom gaf ik ook aan dat het mijn mening was, ik vind dingen als Alva Noto eigenlijk ook geen muziek, het is zo extreem expirimenteel, toch luister ik er af en toe naar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat er weinig melodie in zit, dat het zogenaamd simpel te maken is (durf ik ernstig te betwijfelen maar dat terzijde) etc. zijn geen criteria voor geluid om muziek te zijn.
[..]
Muziek is geordend geluid in de tijd. (Het is een tijdskunst in tegenstelling tot een schilderij bijvoorbeeld.)
En of er melodie in zit, of je het ervaart als "herrie" doet niet af aan het muziek zijn of niet.
Neem bijvoorbeeld atonale muziek van een componist als Schoenberg. Is dat geen muziek dan?
Het is natuurlijk ook "in the eye of the beholder"; iedereen mag zijn eigen definitie erop nahouden.
Maar ja, wat boeit het als jij het geen muziek vindt? Dan geniet iemand toch gewoon van geluid?
Wel eens van nostalgie gehoord?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:35 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Zie jij jezelf op je 50e hiernaar luisteren, en bijvoorbeeld dat je je kinderen met dit soort muziek opvoed? Ik betwijfel het, het is gewoon party muziek, dat ga je niet meer luisteren voor je lol thuis, tegen die tijd dan, vermoed ik.
Maar in dat filmpje is wel precies het type lui te zien die je altijd hardcore ziet luisteren. Het liefst vanuit hun gepimpte honda civic/vw golf (Nooit compleet, altijd slechts een spoilertje oid), het type lui dat je niet wilt tegenkomen op straat omdat je al ruzie met ze hebt omdat je ze aankijkt of boos worden omdat je ze uitlult.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:15 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gast het bestaat al sinds 1990 en gaat echt niet uitsterven . De grootste dance feesten in Nederland (denk aan mysteryland, Defqon 1 Hardbass , Matersers of hardcore ,thunderdome , nightmare feesten) lopen als een trein en trekken tienduizenden bezoekers per jaar.
Daarnaast heb je de "reunion" partys van o.a. Parkzicht , Hemkade , Mindcontroller waar veelal dertigers op af komen. (Parkzicht reunion 2000 kaarten waren in 20 minuten stijf uitverkocht)
Zie dit filmpje en check of je alleen 16 jarigen ziet:http://www.dailymotion.co(...)r-minimix-2008_music
Hardcore will never die
Nooit levend geweest? In de mainstream misschien niet, maar het is volgens mij de grootste undergroundstroming (geweest) die Nederland heeft gekend...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:42 schreef schijffie het volgende:
Hardcore als muziekstijl is niet dood, het is gewoon nooit levend geweest.
hardcore heeft in nl de grootste feesten van heel de wereld. komen makkelijk zo'n 50 duizend man op af dus....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:42 schreef schijffie het volgende:
[..]
Maar in dat filmpje is wel precies het type lui te zien die je altijd hardcore ziet luisteren. Het liefst vanuit hun gepimpte honda civic/vw golf (Nooit compleet, altijd slechts een spoilertje oid), het type lui dat je niet wilt tegenkomen op straat omdat je al ruzie met ze hebt omdat je ze aankijkt of boos worden omdat je ze uitlult.
Hardcore als muziekstijl is niet dood, het is gewoon nooit levend geweest.
Uiteraard. Dus op je 50e moet je enkel nostalgische hardcore platen luisteren? Misschien dat je het een keer aan je kleinkinderen laat luisteren als; " Kijk hier luisterde wij vroeger naar, bwahahaha.quote:
Ik heb het idee dat jij een beetje teveel vanuit je eigen perspectief redeneert en dat projecteert op anderen. Dat het jouw muziek niet is en je er waarschijnlijk van gruwt, betekent niet dat gabbers niet als ze wat ouder zijn niet thuis later een hardcore-cd opzetten om te genieten van de klanken. Je probeert tussen de regels door een beetje de indruk wekken dat je openminded bent, maar dat gevoel krijg ik er niet bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:48 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus op je 50e moet je enkel nostalgische hardcore platen luisteren? Misschien dat je het een keer aan je kleinkinderen laat luisteren als; " Kijk hier luisterde wij vroeger naar, bwahahaha." Zo beeld ik me dat eerder in van de meeste mensen die dingen zeggen als "Hardcore wlil never die"
.
Oh, ik ben openminded maar sommige dingen gaan er bij mij echt niet in, zoals hardcore, en zoals ik de hele tijd al aangeef, ik redeneer inderdaad vanuit eigen perspectief en dus is alles wat ik zeg enkel een mening, geen feiten, met smaak valt nou eenmaal niet te twisten he, al vind ik het moeilijk voor te stellen dat mensen later nog naar dat soort dingen willen luisteren, maar misschien heb ik ongelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij een beetje teveel vanuit je eigen perspectief redeneert en dat projecteert op anderen. Dat het jouw muziek niet is en je er waarschijnlijk van gruwt, betekent niet dat gabbers niet als ze wat ouder zijn niet thuis later een hardcore-cd opzetten om te genieten van de klanken. Je probeert tussen de regels door een beetje de indruk wekken dat je openminded bent, maar dat gevoel krijg ik er niet bij.
quote:Als men begint bij het beluisteren van de housemuziek dan zal men op een gegeven moment moeite gaan krijgen met bidden, men zal ook op een gegeven moment niet meer naar de kerk mee willen gaan met hun ouders, je ziet veel dat ze hun haar kaalscheren, ze worden eigenlijk van god afgesneden omdat ze zich laten paraciteren door de housemuziek wat van satan zelf is
Ok.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Oh, ik ben openminded maar sommige dingen gaan er bij mij echt niet in, zoals hardcore, en zoals ik de hele tijd al aangeef, ik redeneer inderdaad vanuit eigen perspectief en dus is alles wat ik zeg enkel een mening, geen feiten, met smaak valt nou eenmaal niet te twisten he, al vind ik het moeilijk voor te stellen dat mensen later nog naar dat soort dingen willen luisteren, maar misschien heb ik ongelijk.
Maargoed, ik sta voor een hoop muziek en expirimentele muziek open hoor, alleen bepaalde dingen vallen zeker niet in mijn smaak, maar dat heeft iedereen.
The House of God!quote:
mooi altijd van die mensen die zeggen dat ze zo open-minded zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Oh, ik ben openminded maar sommige dingen gaan er bij mij echt niet in, zoals hardcore, en zoals ik de hele tijd al aangeef, ik redeneer inderdaad vanuit eigen perspectief en dus is alles wat ik zeg enkel een mening, geen feiten, met smaak valt nou eenmaal niet te twisten he, al vind ik het moeilijk voor te stellen dat mensen later nog naar dat soort dingen willen luisteren, maar misschien heb ik ongelijk.
Maargoed, ik sta voor een hoop muziek en expirimentele muziek open hoor, alleen bepaalde dingen vallen zeker niet in mijn smaak, maar dat heeft iedereen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:46 schreef ikJur het volgende:
[..]
mooi altijd van die mensen die zeggen dat ze zo open-minded zijnen het dan stiekem toch niet zijn
Dit heet niet open minded maar selectief naar shit opzoek gaan die je zelf vet vind is ook niks mis mee maar noem jezelf dan alsjeblieft niet open-minded.
nu niet meer. meeste tracks die op internet staan onder zijn naam zijn niet eens van hemquote:Op maandag 2 maart 2009 12:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mwah... Angerfist is ook vooral gericht op het puberend deel van de liefhebbers dat aan kwaliteit een broertje dood heeft.
Ja dat ben ik, een briljant figuurquote:
Een beetje bombastisch gebracht, maar ik ben het wel met je eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Flammie het volgende:
Ook altijd dat gezwets van: MUZIEK SPEEL JE OP ECHTE MUZIEKINSTRUMENTEN OF JE BENT GEEN MUZIKANTPuur en alleen natuurlijk om hun bebaarde langharige rocksterren te verdedigen
![]()
Toen Schumann zijn eigen vingers verneukte en zich alleen nog op het componeren van muziekstukken focuste, was het natuurlijk geen echte muzikant meer, omdat hij geen echt instrument meer kon bespelen.
Er zijn verschillende soorten muzikanten: De een vind het mooi om te spelen en de ander richt zich meer op composities. Er zijn dus ook muzikanten die zich ALLEEN maar richten op composities zonder een ECHT instrument (meestal word hierbij een GITAAR genoemd) te bespelen. Veel moviethemes bijvoorbeeld zijn op de computer uitgewerkt en pas later door een orkest gespeeld (Hans Zimmer bijvoorbeeld). De composer is natuurlijk geen echte muzikant, daar hij "slechts" een computer gebruikte voor zijn uitwerking.
Omdat het een computer is, hoeft het niet makkelijk te zijn bij voorbaat. Ik haat het als mensen zeggen: JA IK VIND KUNGFU PANDA NIKS, DAT IS GEWOON EVENTJES MET DE COMPUTER GEMAAKT" Er gaat toch veel tijd en werk inzitten hoor, computer of niet. De computer, instrument, potlood etc zijn slechts gereedschappen waarmee je je creativiteit vorm geeft. Het gaat om je eigen inzichten en het is volledig aan jou hoe je dergelijke gereedschappen gebruikt. Ik ben verder ook geen fan van hardcore maar ik zal niet zeggen dat het maar flutmuziek is omdat het met de computer gemaakt is![]()
Verder: Je hebt geen leuke Korg synthesizer nodig voor hardcore muziek maar ik zou eerder in de richting van een access-virus gaan kijkenKorg dekt de lading niet
cheers
Echte muziek vind ik muziek zoals als van Shostakovichquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een beetje bombastisch gebracht, maar ik ben het wel met je eens.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Flammie het volgende:
Ook altijd dat gezwets van: MUZIEK SPEEL JE OP ECHTE MUZIEKINSTRUMENTEN OF JE BENT GEEN MUZIKANTPuur en alleen natuurlijk om hun bebaarde langharige rocksterren te verdedigen
![]()
Toen Schumann zijn eigen vingers verneukte en zich alleen nog op het componeren van muziekstukken focuste, was het natuurlijk geen echte muzikant meer, omdat hij geen echt instrument meer kon bespelen.
Er zijn verschillende soorten muzikanten: De een vind het mooi om te spelen en de ander richt zich meer op composities. Er zijn dus ook muzikanten die zich ALLEEN maar richten op composities zonder een ECHT instrument (meestal word hierbij een GITAAR genoemd) te bespelen. Veel moviethemes bijvoorbeeld zijn op de computer uitgewerkt en pas later door een orkest gespeeld (Hans Zimmer bijvoorbeeld). De composer is natuurlijk geen echte muzikant, daar hij "slechts" een computer gebruikte voor zijn uitwerking.
Omdat het een computer is, hoeft het niet makkelijk te zijn bij voorbaat. Ik haat het als mensen zeggen: JA IK VIND KUNGFU PANDA NIKS, DAT IS GEWOON EVENTJES MET DE COMPUTER GEMAAKT" Er gaat toch veel tijd en werk inzitten hoor, computer of niet. De computer, instrument, potlood etc zijn slechts gereedschappen waarmee je je creativiteit vorm geeft. Het gaat om je eigen inzichten en het is volledig aan jou hoe je dergelijke gereedschappen gebruikt. Ik ben verder ook geen fan van hardcore maar ik zal niet zeggen dat het maar flutmuziek is omdat het met de computer gemaakt is![]()
Verder: Je hebt geen leuke Korg synthesizer nodig voor hardcore muziek maar ik zou eerder in de richting van een access-virus gaan kijkenKorg dekt de lading niet
cheers
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:58 schreef Inverted_World het volgende:
[..]Er is er ééntje op zijn teentjes getrapt hoor. Ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, ik zeg zeker niet dat muziek gemaakt op een computer geen muziek is, zelf luister ik een hoop muziek die zo gemaakt is, film muziek, goldfrapp, animal collective maakt er ook een hoop gebruik van, en eigenlijk elke band. Enkel vind ik dat als je aan de knopjes kunt draaien van je korg acces-virus, dat je niet meteen een muzikant bent.
Muziek is een compositie waar iemand weken lang voor heeft lopen zwoelen, zijn zweet en emoties erin gestopt. Met technieken,wiskundig perfect.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:35 schreef rockstah het volgende:
En al is het geen muziek, wat dan nog? Mensen luisteren er toch naar. Elektronische dans muziek kent nog veel meer extremen, het is immers nog steeds een relatief jong genre die zijn eigen sound nog moet vinden. Vandaar ook dat bepaalde in eerste instantie succesvolle stromingen (Eurodance bijvoorbeeld) binnen tien jaar volledig kunnen verdwijnen.
Op een manier zijn de glitch/extratone platen van nu niet veel anders dan de eerste house platen van toen. Beiden waren niet bedoeld als muziek, maar als experiment. Soundart als het ware. Mensen vonden het echter toch aantrekkelijk, dus wie weet maken maken deze genres (nu nog anti muziek) wel de mainstream van de toekomst uit.
Hm, iemand die met weinig moeite iets tofs weer neer te zetten vind ik geniaal.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Muziek is een compositie waar iemand weken lang voor heeft lopen zwoelen, zijn zweet en emoties erin gestopt. Met technieken,wiskundig perfect.
Niet even een paar uur op Cu-base of Fruity Loops lopen rommelen. Ja je kunt er naar luisteren maar het is geen muziek.
Nee hoor, het overproduceren van tracks leid niet perse to betere kwaliteit. Daarbij hangt het ook van de producer af hoe lang hij met een plaat bezig is. Tom Holkenborg (Junkie XL) bijvoorbeeld, heeft in een interview verteld dat hij nooit meer dan twee dagen met één productie bezig is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Muziek is een compositie waar iemand weken lang voor heeft lopen zwoelen, zijn zweet en emoties erin gestopt. Met technieken,wiskundig perfect.
Eikeltjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Niet even een paar uur op Cu-base of Fruity Loops lopen rommelen. Ja je kunt er naar luisteren maar het is geen muziek.
Als het zo makkelijk is, waarom concurreer jij Tiësto of Steve Aoki dan niet even weg en strijk je vervolgens miljoenen op?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
tiesto?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk is, waarom concurreer jij Tiësto of Steve Aoki dan niet even weg en strijk je vervolgens miljoenen op?
De merknaam Tiësto dan. Wie er verder ook namens hem produceren: ze doen hun werk virtuoos.quote:
Een pedo uit Breda.quote:
is mi een inflatie van de term virtuoosquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
De merknaam Tiësto dan. Wie er verder ook namens hem produceren: ze doen hun werk virtuoos.
Track??quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef rockstah het volgende:
[..]
Nee hoor, het overproduceren van tracks leid niet perse to betere kwaliteit. Daarbij hangt het ook van de producer af hoe lang hij met een plaat bezig is. Tom Holkenborg (Junkie XL) bijvoorbeeld, heeft in een interview verteld dat hij nooit meer dan twee dagen met één productie bezig is.
Omdat er geen eer aan te behalen valt. Ik zeg niet dat het makkelijk is wat ze doen (plaatjes draaienquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk is, waarom concurreer jij Tiësto of Steve Aoki dan niet even weg en strijk je vervolgens miljoenen op?
Met je electronische beatjes en sampletjes?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Eikeltje
Ik ben niet vaak slechts een paar uur bezig als ik een track maak... gaat echt wel wat meer inzitten, en naast de tijd zit er wel degelijk emotie en of zweet in als je het goed doet
En dat zegt iemand die ongeveer een debiel als Sarah Palin aanbidt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Track??
Sorry maar als je een compositie voor een orkest maakt en dat moet arrangeren en orchestreren, dan is dat niet een track maar een degelijke compositie. En dat kan weken duren tenzij je een wonderkind zoals Mozart bent.
Junkie XL is ook geen muziek, ja voor üntermenschen.
Afgelopen zomer, ondanks de plensbuien, tijdens de schemering in de Flashover area @ Dance Valley: 10.000 mensen die zich volledig lieten gaan op o.a. 'Gouryella' en 'Traffic'; de meeste artiesten durven daar niet eens van te dromen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:55 schreef Yorrit het volgende:
[..]
is mi een inflatie van de term virtuoos
Hoe denk je dat die 'plaatjes' tot stand zijn gekomen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat er geen eer aan te behalen valt. Ik zeg niet dat het makkelijk is wat ze doen (plaatjes draaien), maar noem het geen muziek. Dat doet muziek geen eer aan en haalt de term muziek helemaal naar beneden.
En wat heeft dat met mijn muzieks maak van doen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die ongeveer een debiel als Sarah Palin aanbidt.
effectief is imo iets anders dan virtuoosquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Afgelopen zomer, ondanks de plensbuien, tijdens de schemering in de Flashover area @ Dance Valley: 10.000 mensen die zich volledig lieten gaan op o.a. 'Gouryella' en 'Traffic'; de meeste artiesten durven daar niet eens van te dromen.
Door een beetje op een computer zielig te lopen doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die 'plaatjes' tot stand zijn gekomen?
Je kent een paar 'vaktermen', ik ben bijna trots op je...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Met je electronische beatjes en sampletjes?In je patterns plaatsen?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:03 schreef Yorrit het volgende:
[..]
effectief is imo iets anders dan virtuoos
+ komt natuurlijk door de drugs
Lekker breed begrip.quote:1vir·tu·oos de; m,v -ozen iem die ergens heel goed in is
Zodra jij naast draaien, ook muziek maakt, ben je muzikant.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Door een beetje op een computer zielig te lopen doen.
Tiesto is GEEN muzikant maar een DJ. Als je dat verschil niet snapt dan houdt de discussie op.
Tegenwoordig is aan bijna elke muzikale productie wel minimaal één computer te pas gekomen; wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Door een beetje op een computer zielig te lopen doen.
Tiesto is GEEN muzikant maar een DJ. Als je dat verschil niet snapt dan houdt de discussie op.
quote:
Klopt niet dus.quote:mu·zi·kant de; m,v -en iem die muziek maakt
Idd, akoestische muziek wordt opgenomen en bewerkt door zielig te doen tegen met een computer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tegenwoordig is aan bijna elke muzikale productie wel minimaal één computer te pas gekomen; wat is je punt?
Muziek genre'squote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:02 schreef Cybey het volgende:
Kutmuziek, klaar, opgelost, slotje.
Hoewel we al bijna bij de limietposts zijn
Daar geloof ik niks van. Die gast is zo'n 15 jaar geleden begonnen op z'n zolderkamer met produceren en zo gegroeid naar de top. En nu wordt zijn muziek opeens door anderen gemaakt? Ik sluit niks uit, maar het lijkt me onaannemelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef Yorrit het volgende:
[..]
afspelen is niet maken
en volgens mij produceren anderen onder zijn naam
Cosmic Gate heeft al eens iets voor hem geproduceerd en volgens mij werkt hij tegenwoordig ook samen met Menno de Jong. Dat betekent natuurlijk niet direct dat hij niets meer produceert.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Die gast is zo'n 15 jaar geleden begonnen op z'n zolderkamer met produceren en zo gegroeid naar de top. En nu wordt zijn muziek opeens door anderen gemaakt? Ik sluit niks uit, maar het lijkt me onaannemelijk.
Commentaar op andermans fobo hebben en zelf een te grote faler te zijn om er zelf 1 te hebbenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef Sanderrrr het volgende:
Kijk wie het zegt![]()
En nee ik luister geen hardcore
Dat is volgens mij niet altijd zo geweest, en daarbij komt hij volgens mij alsnog met de ideeën aanzetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef Yorrit het volgende:
[..]
afspelen is niet maken
en volgens mij produceren anderen onder zijn naam
hij staat bij alle discogsentry wel gecredit dus het zal wel inderdaad..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Die gast is zo'n 15 jaar geleden begonnen op z'n zolderkamer met produceren en zo gegroeid naar de top. En nu wordt zijn muziek opeens door anderen gemaakt? Ik sluit niks uit, maar het lijkt me onaannemelijk.
Volgens mij maakt hij tegenwoordig "composities" voor games. Verdient hij miljoenen mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Track??
Sorry maar als je een compositie voor een orkest maakt en dat moet arrangeren en orchestreren, dan is dat niet een track maar een degelijke compositie. En dat kan weken duren tenzij je een wonderkind zoals Mozart bent.
Junkie XL is ook geen muziek, ja voor üntermenschen.
Een instrument is voor mij een instrument. Of dat nu een piano, een VST of een met water gevulde vaas is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:12 schreef Desunoto het volgende:
Muziek met de computer kan best oke zijn.
Maar dan niet alléén met de computer, er moeten ook wel echte instrumenten gespeeld worden vind ik.
VST?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:18 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een instrument is voor mij een instrument. Of dat nu een piano, een VST of een met water gevulde vaas is.
Leuk voor hem, maakt hem nog geen muzikant of serieus componist.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:17 schreef rockstah het volgende:
[..]
Volgens mij maakt hij tegenwoordig "composities" voor games. Verdient hij miljoenen mee.
quote:
quote:VST is een afkorting van "Virtual Studio Technology". Het is een standaard voor virtuele muziekinstrumenten (VSTi) of effecten (VSTfx) die werd ontwikkeld door Steinberg, de makers van o.a. Cubase.
VST wordt momenteel door de meeste software voor muziekproductie ondersteund en er zijn ook programma's die enkel bestaan om een VSTi of VSTfx te "hosten". Het is ook mogelijk om zelf deze effecten of instrumenten te ontwerpen met behulp van bijvoorbeeld Synthedit, of het nieuwere SynthMaker. Het is de meest gebruikte architectuur voor audioplug-ins. De concurrentie bestaat uit platformen als LADSPA en DSSI voor Linux, Apple Computers Audio Units, Microsofts DirectX, Digidesigns audiosuite Real Time Audio Suite en TDM.
Soort van virtuele synth, kan je laden in bijv. Cubase of Fruityloopsquote:
Verstandig, ontwijk mijn post.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Leuk voor hem, maakt hem nog geen muzikant of serieus componist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |