abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66655353
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:51 schreef teknomist het volgende:
Laforest.
Ja dat ben ik, een briljant figuur
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_66655386
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:10 schreef Crane het volgende:

[..]

Rock
OMG, ik had gelijk !!2@
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
pi_66655415
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Flammie het volgende:
Ook altijd dat gezwets van: MUZIEK SPEEL JE OP ECHTE MUZIEKINSTRUMENTEN OF JE BENT GEEN MUZIKANT Puur en alleen natuurlijk om hun bebaarde langharige rocksterren te verdedigen

Toen Schumann zijn eigen vingers verneukte en zich alleen nog op het componeren van muziekstukken focuste, was het natuurlijk geen echte muzikant meer, omdat hij geen echt instrument meer kon bespelen.

Er zijn verschillende soorten muzikanten: De een vind het mooi om te spelen en de ander richt zich meer op composities. Er zijn dus ook muzikanten die zich ALLEEN maar richten op composities zonder een ECHT instrument (meestal word hierbij een GITAAR genoemd) te bespelen. Veel moviethemes bijvoorbeeld zijn op de computer uitgewerkt en pas later door een orkest gespeeld (Hans Zimmer bijvoorbeeld). De composer is natuurlijk geen echte muzikant, daar hij "slechts" een computer gebruikte voor zijn uitwerking.

Omdat het een computer is, hoeft het niet makkelijk te zijn bij voorbaat. Ik haat het als mensen zeggen: JA IK VIND KUNGFU PANDA NIKS, DAT IS GEWOON EVENTJES MET DE COMPUTER GEMAAKT" Er gaat toch veel tijd en werk inzitten hoor, computer of niet. De computer, instrument, potlood etc zijn slechts gereedschappen waarmee je je creativiteit vorm geeft. Het gaat om je eigen inzichten en het is volledig aan jou hoe je dergelijke gereedschappen gebruikt. Ik ben verder ook geen fan van hardcore maar ik zal niet zeggen dat het maar flutmuziek is omdat het met de computer gemaakt is

Verder: Je hebt geen leuke Korg synthesizer nodig voor hardcore muziek maar ik zou eerder in de richting van een access-virus gaan kijken Korg dekt de lading niet

cheers
Een beetje bombastisch gebracht, maar ik ben het wel met je eens.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66655500
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

Een beetje bombastisch gebracht, maar ik ben het wel met je eens.
Echte muziek vind ik muziek zoals als van Shostakovich
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:58:39 #255
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_66655506
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Flammie het volgende:
Ook altijd dat gezwets van: MUZIEK SPEEL JE OP ECHTE MUZIEKINSTRUMENTEN OF JE BENT GEEN MUZIKANT Puur en alleen natuurlijk om hun bebaarde langharige rocksterren te verdedigen

Toen Schumann zijn eigen vingers verneukte en zich alleen nog op het componeren van muziekstukken focuste, was het natuurlijk geen echte muzikant meer, omdat hij geen echt instrument meer kon bespelen.

Er zijn verschillende soorten muzikanten: De een vind het mooi om te spelen en de ander richt zich meer op composities. Er zijn dus ook muzikanten die zich ALLEEN maar richten op composities zonder een ECHT instrument (meestal word hierbij een GITAAR genoemd) te bespelen. Veel moviethemes bijvoorbeeld zijn op de computer uitgewerkt en pas later door een orkest gespeeld (Hans Zimmer bijvoorbeeld). De composer is natuurlijk geen echte muzikant, daar hij "slechts" een computer gebruikte voor zijn uitwerking.

Omdat het een computer is, hoeft het niet makkelijk te zijn bij voorbaat. Ik haat het als mensen zeggen: JA IK VIND KUNGFU PANDA NIKS, DAT IS GEWOON EVENTJES MET DE COMPUTER GEMAAKT" Er gaat toch veel tijd en werk inzitten hoor, computer of niet. De computer, instrument, potlood etc zijn slechts gereedschappen waarmee je je creativiteit vorm geeft. Het gaat om je eigen inzichten en het is volledig aan jou hoe je dergelijke gereedschappen gebruikt. Ik ben verder ook geen fan van hardcore maar ik zal niet zeggen dat het maar flutmuziek is omdat het met de computer gemaakt is

Verder: Je hebt geen leuke Korg synthesizer nodig voor hardcore muziek maar ik zou eerder in de richting van een access-virus gaan kijken Korg dekt de lading niet

cheers
Er is er ééntje op zijn teentjes getrapt hoor. Ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, ik zeg zeker niet dat muziek gemaakt op een computer geen muziek is, zelf luister ik een hoop muziek die zo gemaakt is, film muziek, goldfrapp, animal collective maakt er ook een hoop gebruik van, en eigenlijk elke band. Enkel vind ik dat als je aan de knopjes kunt draaien van je korg acces-virus, dat je niet meteen een muzikant bent.
It's you my love, you who are the stranger
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:00:03 #256
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66655561
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:58 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Er is er ééntje op zijn teentjes getrapt hoor. Ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, ik zeg zeker niet dat muziek gemaakt op een computer geen muziek is, zelf luister ik een hoop muziek die zo gemaakt is, film muziek, goldfrapp, animal collective maakt er ook een hoop gebruik van, en eigenlijk elke band. Enkel vind ik dat als je aan de knopjes kunt draaien van je korg acces-virus, dat je niet meteen een muzikant bent.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:22:14 #257
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_66656420
Nu we toch bezig zijn:

Voor de open-minded liefhebbers van kutherrie !
There is no rehab for stupidity.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:34:47 #258
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_66656867
Dit topic wordt vanaf nu gekaapt door:

SLAYER!!!
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:35:28 #259
63302 rockstah
New World Disorder
pi_66656896
En al is het geen muziek, wat dan nog? Mensen luisteren er toch naar. Elektronische dans muziek kent nog veel meer extremen, het is immers nog steeds een relatief jong genre die zijn eigen sound nog moet vinden. Vandaar ook dat bepaalde in eerste instantie succesvolle stromingen (Eurodance bijvoorbeeld) binnen tien jaar volledig kunnen verdwijnen.

Op een manier zijn de glitch/extratone platen van nu niet veel anders dan de eerste house platen van toen. Beiden waren niet bedoeld als muziek, maar als experiment. Soundart als het ware. Mensen vonden het echter toch aantrekkelijk, dus wie weet maken maken deze genres (nu nog anti muziek) wel de mainstream van de toekomst uit.
pi_66656993
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:35 schreef rockstah het volgende:
En al is het geen muziek, wat dan nog? Mensen luisteren er toch naar. Elektronische dans muziek kent nog veel meer extremen, het is immers nog steeds een relatief jong genre die zijn eigen sound nog moet vinden. Vandaar ook dat bepaalde in eerste instantie succesvolle stromingen (Eurodance bijvoorbeeld) binnen tien jaar volledig kunnen verdwijnen.

Op een manier zijn de glitch/extratone platen van nu niet veel anders dan de eerste house platen van toen. Beiden waren niet bedoeld als muziek, maar als experiment. Soundart als het ware. Mensen vonden het echter toch aantrekkelijk, dus wie weet maken maken deze genres (nu nog anti muziek) wel de mainstream van de toekomst uit.
Muziek is een compositie waar iemand weken lang voor heeft lopen zwoelen, zijn zweet en emoties erin gestopt. Met technieken,wiskundig perfect.

Niet even een paar uur op Cu-base of Fruity Loops lopen rommelen. Ja je kunt er naar luisteren maar het is geen muziek.
pi_66657162
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:37 schreef laforest het volgende:

[..]

Muziek is een compositie waar iemand weken lang voor heeft lopen zwoelen, zijn zweet en emoties erin gestopt. Met technieken,wiskundig perfect.

Niet even een paar uur op Cu-base of Fruity Loops lopen rommelen. Ja je kunt er naar luisteren maar het is geen muziek.
Hm, iemand die met weinig moeite iets tofs weer neer te zetten vind ik geniaal.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:47:36 #262
63302 rockstah
New World Disorder
pi_66657370
quote:

[..]

Nee hoor, het overproduceren van tracks leid niet perse to betere kwaliteit. Daarbij hangt het ook van de producer af hoe lang hij met een plaat bezig is. Tom Holkenborg (Junkie XL) bijvoorbeeld, heeft in een interview verteld dat hij nooit meer dan twee dagen met één productie bezig is.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:47:40 #263
115571 NielsTriple
(Verbannen)
pi_66657373
quote:

[..]

Eikeltje
Ik ben niet vaak slechts een paar uur bezig als ik een track maak... gaat echt wel wat meer inzitten, en naast de tijd zit er wel degelijk emotie en of zweet in als je het goed doet
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_66657419
quote:

[..]

Als het zo makkelijk is, waarom concurreer jij Tiësto of Steve Aoki dan niet even weg en strijk je vervolgens miljoenen op?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66657474
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk is, waarom concurreer jij Tiësto of Steve Aoki dan niet even weg en strijk je vervolgens miljoenen op?
tiesto?
pi_66657577
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:50 schreef Yorrit het volgende:

[..]

tiesto?
De merknaam Tiësto dan. Wie er verder ook namens hem produceren: ze doen hun werk virtuoos.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:54:30 #267
63302 rockstah
New World Disorder
pi_66657636
quote:

[..]

tiesto?
Hij moet ook ooit geproduceerd hebben.
pi_66657679
quote:

[..]

tiesto?
Een pedo uit Breda.
pi_66657681
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

De merknaam Tiësto dan. Wie er verder ook namens hem produceren: ze doen hun werk virtuoos.
is mi een inflatie van de term virtuoos
pi_66657793
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef rockstah het volgende:

[..]

Nee hoor, het overproduceren van tracks leid niet perse to betere kwaliteit. Daarbij hangt het ook van de producer af hoe lang hij met een plaat bezig is. Tom Holkenborg (Junkie XL) bijvoorbeeld, heeft in een interview verteld dat hij nooit meer dan twee dagen met één productie bezig is.
Track??
Sorry maar als je een compositie voor een orkest maakt en dat moet arrangeren en orchestreren, dan is dat niet een track maar een degelijke compositie. En dat kan weken duren tenzij je een wonderkind zoals Mozart bent.

Junkie XL is ook geen muziek, ja voor üntermenschen.
pi_66657872
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Omdat er geen eer aan te behalen valt. Ik zeg niet dat het makkelijk is wat ze doen (plaatjes draaien ), maar noem het geen muziek. Dat doet muziek geen eer aan en haalt de term muziek helemaal naar beneden.
pi_66657931
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Eikeltje
Ik ben niet vaak slechts een paar uur bezig als ik een track maak... gaat echt wel wat meer inzitten, en naast de tijd zit er wel degelijk emotie en of zweet in als je het goed doet
Met je electronische beatjes en sampletjes? In je patterns plaatsen?
pi_66657956
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:57 schreef laforest het volgende:

[..]

Track??
Sorry maar als je een compositie voor een orkest maakt en dat moet arrangeren en orchestreren, dan is dat niet een track maar een degelijke compositie. En dat kan weken duren tenzij je een wonderkind zoals Mozart bent.

En dat zegt iemand die ongeveer een debiel als Sarah Palin aanbidt.
pi_66657999
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:55 schreef Yorrit het volgende:

[..]

is mi een inflatie van de term virtuoos
Afgelopen zomer, ondanks de plensbuien, tijdens de schemering in de Flashover area @ Dance Valley: 10.000 mensen die zich volledig lieten gaan op o.a. 'Gouryella' en 'Traffic'; de meeste artiesten durven daar niet eens van te dromen.
pi_66658024
Kutmuziek, klaar, opgelost, slotje.

Hoewel we al bijna bij de limietposts zijn
pi_66658060
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Omdat er geen eer aan te behalen valt. Ik zeg niet dat het makkelijk is wat ze doen (plaatjes draaien ), maar noem het geen muziek. Dat doet muziek geen eer aan en haalt de term muziek helemaal naar beneden.
Hoe denk je dat die 'plaatjes' tot stand zijn gekomen?
pi_66658061
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:01 schreef teknomist het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die ongeveer een debiel als Sarah Palin aanbidt.
En wat heeft dat met mijn muzieks maak van doen?
Die lieden die "tracks" maken, hebben die muziektheorie bestudeerd? Compositie studie gedaan? Weten ze überhaupt wel iets over muziek?
pi_66658062
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Afgelopen zomer, ondanks de plensbuien, tijdens de schemering in de Flashover area @ Dance Valley: 10.000 mensen die zich volledig lieten gaan op o.a. 'Gouryella' en 'Traffic'; de meeste artiesten durven daar niet eens van te dromen.
effectief is imo iets anders dan virtuoos

+ komt natuurlijk door de drugs
pi_66658118
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoe denk je dat die 'plaatjes' tot stand zijn gekomen?
Door een beetje op een computer zielig te lopen doen.
Tiesto is GEEN muzikant maar een DJ. Als je dat verschil niet snapt dan houdt de discussie op.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:05:14 #280
115571 NielsTriple
(Verbannen)
pi_66658148
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:00 schreef laforest het volgende:

[..]

Met je electronische beatjes en sampletjes? In je patterns plaatsen?

Je kent een paar 'vaktermen', ik ben bijna trots op je...
In tegenstelling tot jouw verwachting, heb ik ook het een en ander naast de PC...
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_66658161
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:04 schreef laforest het volgende:

Tiesto is GEEN muzikant maar een DJ.
klopt inderdaad
pi_66658189
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:03 schreef Yorrit het volgende:

[..]

effectief is imo iets anders dan virtuoos

+ komt natuurlijk door de drugs
quote:
1vir·tu·oos de; m,v -ozen iem die ergens heel goed in is
Lekker breed begrip.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:06:11 #283
115571 NielsTriple
(Verbannen)
pi_66658191
quote:

[..]

Tiesto is GEEN muzikant maar een DJ. Als je dat verschil niet snapt dan houdt de discussie op.
Zodra jij naast draaien, ook muziek maakt, ben je muzikant.
En als jij nu wil verkondigen dat dat met instrumenten moet, en niet met een PC, een synth en een drumcomputer zijn heel leuke instrumenten.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_66658228
quote:

[..]

Tegenwoordig is aan bijna elke muzikale productie wel minimaal één computer te pas gekomen; wat is je punt?
pi_66658237
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:05 schreef Yorrit het volgende:

[..]

klopt inderdaad
quote:
 mu·zi·kant de; m,v -en iem die muziek maakt
Klopt niet dus.
pi_66658253
Muziektopics op Fok
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:08:30 #287
115571 NielsTriple
(Verbannen)
pi_66658284
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Tegenwoordig is aan bijna elke muzikale productie wel minimaal één computer te pas gekomen; wat is je punt?
Idd, akoestische muziek wordt opgenomen en bewerkt door zielig te doen tegen met een computer.

U hebt gezocht op het woord: muzikant.
RESULTAAT
 mu·zi·kant de; m,v -en iem die muziek maakt
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_66658291
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

[..]

Klopt niet dus.
afspelen is niet maken
en volgens mij produceren anderen onder zijn naam
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:10:29 #289
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66658359
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:02 schreef Cybey het volgende:
Kutmuziek, klaar, opgelost, slotje.

Hoewel we al bijna bij de limietposts zijn
Muziek genre's
# Classic Rock
# Hard Rock
# Metal
# Punk
# RocknRoll

Kijk wie het zegt

En nee ik luister geen hardcore
pi_66658380
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef Yorrit het volgende:

[..]

afspelen is niet maken
Daar geloof ik niks van. Die gast is zo'n 15 jaar geleden begonnen op z'n zolderkamer met produceren en zo gegroeid naar de top. En nu wordt zijn muziek opeens door anderen gemaakt? Ik sluit niks uit, maar het lijkt me onaannemelijk.
pi_66658436
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. Die gast is zo'n 15 jaar geleden begonnen op z'n zolderkamer met produceren en zo gegroeid naar de top. En nu wordt zijn muziek opeens door anderen gemaakt? Ik sluit niks uit, maar het lijkt me onaannemelijk.
Cosmic Gate heeft al eens iets voor hem geproduceerd en volgens mij werkt hij tegenwoordig ook samen met Menno de Jong. Dat betekent natuurlijk niet direct dat hij niets meer produceert.
pi_66658458
Muziek met de computer kan best oke zijn.
Maar dan niet alléén met de computer, er moeten ook wel echte instrumenten gespeeld worden vind ik.
pi_66658487
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef Sanderrrr het volgende:
Kijk wie het zegt

En nee ik luister geen hardcore
Commentaar op andermans fobo hebben en zelf een te grote faler te zijn om er zelf 1 te hebben

Ga jij maar weer lekker je polka luisteren.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:13:48 #294
63302 rockstah
New World Disorder
pi_66658490
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef Yorrit het volgende:

[..]

afspelen is niet maken
Dat is volgens mij niet altijd zo geweest, en daarbij komt hij volgens mij alsnog met de ideeën aanzetten.
pi_66658497
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

hij staat bij alle discogsentry wel gecredit dus het zal wel inderdaad..
zal niet meer op geruchten afgaan
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:17:18 #296
63302 rockstah
New World Disorder
pi_66658616
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:57 schreef laforest het volgende:

[..]

Track??

Volgens mij maakt hij tegenwoordig "composities" voor games. Verdient hij miljoenen mee.
pi_66658647
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:12 schreef Desunoto het volgende:
Muziek met de computer kan best oke zijn.
Maar dan niet alléén met de computer, er moeten ook wel echte instrumenten gespeeld worden vind ik.
Een instrument is voor mij een instrument. Of dat nu een piano, een VST of een met water gevulde vaas is.
pi_66658690
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Een instrument is voor mij een instrument. Of dat nu een piano, een VST of een met water gevulde vaas is.
VST?
pi_66658693
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:17 schreef rockstah het volgende:

[..]

Volgens mij maakt hij tegenwoordig "composities" voor games. Verdient hij miljoenen mee.
Leuk voor hem, maakt hem nog geen muzikant of serieus componist.
pi_66658788
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:19 schreef Desunoto het volgende:

[..]

VST?
quote:
VST is een afkorting van "Virtual Studio Technology". Het is een standaard voor virtuele muziekinstrumenten (VSTi) of effecten (VSTfx) die werd ontwikkeld door Steinberg, de makers van o.a. Cubase.

VST wordt momenteel door de meeste software voor muziekproductie ondersteund en er zijn ook programma's die enkel bestaan om een VSTi of VSTfx te "hosten". Het is ook mogelijk om zelf deze effecten of instrumenten te ontwerpen met behulp van bijvoorbeeld Synthedit, of het nieuwere SynthMaker. Het is de meest gebruikte architectuur voor audioplug-ins. De concurrentie bestaat uit platformen als LADSPA en DSSI voor Linux, Apple Computers Audio Units, Microsofts DirectX, Digidesigns audiosuite Real Time Audio Suite en TDM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')