abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66460880
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.

Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.

Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc

en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.

Het OUD Estafette topic
Het OUD Estafettetopic deel 2
Het OUD Estafette Topic deel 3

Faja-lobi [updated op 23-02-2009]
Maneki.neko [updated op 22-02-2009]
Spuug
bix
Sugar
Marie
Rewimo
pinquit
Huup
Swets
Lois
Macka
PM-girl
KP
Troel
p_iglet
Belana
livelink
MeNicole
Kersjes
Sjak
Moussy
Stout
Brighteyes
just me
Yvonne
shmoopy
Moonah
Vivi
Slaapmeisje
Rockabella
Poppejans
Bass-Miss
Icicle
Lishe
debuurvrouw
ET
dutchie
phluphy
snoopy
Oxymoron
Miss_Sly
Texelonia
Dakota
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Lois het volgende:
Even een kleine huishoudelijke mededeling, wellicht ten overvloede.
als je het stokje gaat doorgeven, is het wel zo netjes als je even een PM stuurt aan de betreffende user om diegene in te lichten en/of te vragen of ze dat wel leuk vinden. Zo voorkom je dat het topic stil komt te liggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door RockabeIIa op 10-03-2009 22:24:43 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:47:14 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66460956
Ik kreeg het stokje en wilde antwoorden:
oe!
Ik ga daar eens over nadenken.. Morgenavond kom ik er op terug (Saskia heeft vakantie dus druk en morgen gaan we naar de dierentuin.. en nu ligt er nog wat huishouden (een achterstallige hoeveelheid ongevouwen was) te wachten..)

Lishe ga ik morgen ook op m'n gemak lezen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:48:41 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66461010
Ja, voel je niet opgejut hoor! Anders ga ik me nog schuldig voelen ook.
Ben heel benieuwd!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_66461046
Lishe en debuurvrouw, wat een bijzondere verhalen. Mooi om te lezen.
pi_66461129
hihi ET 't zou wel geheel on-question zijn als je antwoord was: sorry, maar hier heb ik ECHT geen tijd voor. (maar ik hoop dat je er toch tijd voor kunt maken/vinden, want ik ben ook benieuwd!)
pi_66461209
Mooi om te lezen dames
Fake it till you make it...
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:00:42 #7
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66461423
Ik lees weer mee
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:02:19 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66461476
Jij was wel supersnel, buuf! Leuk wat meer over je te weten
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:09:04 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66461724
Lishe, ik vind het ongelooflijk knap dat jij en je moeder zo'n moeilijke periode zo goed hebben doorstaan. Ik heb zelf een persoon met regelmatige psychoses in mijn omgeving en vind het heel moeilijk om me nog vergevingsgezind op te stellen in haar niet-psychotische tijden. Ik denk dat praten wel het toverwoord is in deze. Heel knap van jullie
Verder ook een indrukwekkend verhaal.

Buurvrouw, ik hoop dat je toch nog wel blijft Fokken als je aan het werk bent, al is het dan niet meer om het huishouden te vermijden . Leuk om je weer wat beter te leren kennen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66462885
wederom erg mooi om te lezen hoe mensen hun leven in een kort stukje omvatten.

en Lishe wat prachtig geschreven over je moeder ik ben blij voor je dat jullie er goed met elkaar over kunnen spreken.
Mama van Isa en Ties
pi_66462947
Dankjewel voor jullie lieve reacties op mijn stukje! Hoe graag ik dat ook zou willen, mijn stukje is niet zo open-en-bloot als dat van veel van mijn voorgangers. Heb dan ook maar de helft laten staan van mijn oorspronkelijke kladje ik houd altijd in mijn achterhoofd dat dit internet is en er mensen mee lezen waarvan ik geen weet heb. Voor mensen die ik persoonlijk ken, of spreek op meetings, heb ik geen geheimen en ik zal op elke vraag antwoord geven. Ik ben een (soms te?) eerlijk mens, maar hier op internet voelt dat toch anders en houdt íets me tegen..

Pinquit, tot april 2005 ging ik naar de Fotovakschool en in september was ik zwanger

Moonah, ik moest bij de eerste scene met Emily Watson al janken! Wat een prachtig mens en wat een perfecte rol voor haar.. Heb je Hillary and Jacky ook gezien?
Het gesprek met de gastouder is eigenlijk nog niet verder gekomen als: goh, dus jij bent gastouder? Het is een vriendin van ons aan wie ik de kinderen volledig zou toevertrouwen, dus voor mijn gevoel zit dat nu al goed.

DIGGER, ja, dat mag

Macka, jouw zinnetje raakte me op 1 of andere manier..

Slaapmeisje, je liet me glimlachen! hihi

Ik ben even ongegeneerd over de stukjes van Lishe en debuurvrouw gewalst. Daar ga ik eens lekker voor zitten!

[ Bericht 17% gewijzigd door lcicle op 25-02-2009 22:47:00 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_66463147
-quote ipv edit-
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:51:27 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66463325
Prachtige verhalen, weer!

Zo leuk om al die verschiallende achtergronden en beroepen en levensstijlen en vragen te zien.

Keep up the good work!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:01:43 #14
190853 RockabeIIa
pi_66463695
Icicle, ik kan dat volkomen begrijpen, dat je op meets wel open durft te zijn en zo op het net minder. Ik heb het echter niet zo gelezen, het zegt wel degelijk een aantal dingen over je.
pi_66464146
Ja maar jij leest mijn PMekes ook altijd

Voor mijn gevoel stond er niets nieuws in mijn stukje, ik had het enkel allemaal even bij elkaar gezet. 'Allemaal' in de zin dat er niets staat wat ik nog nooit online verteld heb (denk ik).
Ik lees elke dag op Fok, wat jullie allemaal meemaken, wat de lopende discussies zijn. Zelf heb ik echter niet de behoefte om te vertellen wat ik allemaal mee maak, hoeveel poepluiers ik heb verschoond en dat soort zaken. Daardoor voel ik me ook niet in de positie overal op te reageren. Met als gevolg minder reacties áls ik eens iets post Voelt soms een beetje vervelend omdat ik het gevoel heb dat ik veel mensen heel goed ken, zonder dat zij mij kennen.
Maargoed, het is verslavend, dat Fok. Ik heb er inmiddels hele leuke contacten opgedaan! Wat al met al toch een verrijking is.
pi_66464265
Dit is echt het mooiste topic wat ik ken, denk ik
Saartje
pi_66465319
ik vind 't ook volstrekt logisch hoor icicle, en heb 't zelf ook een beetje. over mezelf is nog tot daaraantoe, maar over m'n ouders of G vind ik 't alweer een stuk lastiger om persoonlijke dingen te schrijven. over de kinderen is weer een verhaal apart, maar ook daarbij probeer ik me wel altijd voor te stellen hoe 't voor hen zal zijn om dit ooit terug te lezen/te vinden.
pi_66465937
Grappig dat ik echt een compleet ander beeld had bij debuurvrouw.
Vraag nou niet wat voor beeld, want geen idee, maar niet dit beeld dus.
Leuk!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_66469748
Lishe en De Buurvrouw wat leuk om ook jullie iets nader te leren kennen. Mooie stukken en ik vind jullie beide hele sterke vrouwen.
In de vraag van de Buurvrouw herken ik wel eea..ik heb mezelf weg gecijferd en moet nu echt leren dat het niet erg is om tijd voor mezelf te nemen. (ook hier zitten de kids dicht op elkaar, 18 mnd verschil)
  donderdag 26 februari 2009 @ 08:41:22 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66470117
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:09 schreef shmoopy het volgende:
Grappig dat ik echt een compleet ander beeld had bij debuurvrouw.
Vraag nou niet wat voor beeld, want geen idee, maar niet dit beeld dus.
Leuk!
ja, nou ben ik nieuwsgierig.

Oh en Rocka, ja, snel. Maar dat is alleen maar omdat ik én tijd had én weet dat ik anders zo ga zitten strepen en "verbeteren" dat ik er onzeker van word. Nu staat het er gewoon. En misschien wel iets teveel info. Kweetiniet. Ga het niet meer lezen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 26 februari 2009 @ 08:54:59 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66470359
* Brighteyes leest ook weer mee...
Ben benieuwd naar het stukje van E.T.
pi_66470570
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes leest ook weer mee...
Ben benieuwd naar het stukje van E.T.
* Vicky ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator donderdag 26 februari 2009 @ 09:15:10 #23
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66470681
* Lois is er ook weer.

Bijzondere laatste verhalen in het vorige topic, ontroerend openhartig weer en weer lees ik dingen die ik niet wist of had verwacht. Mooie stukjes dames
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66470745
Icicle en debuurvrouw, ik heb jullie stukken met veel plezier en interesse gelezen. Ken jullie nauwelijks, misschien daarom wel des te leuker om zo'n stuk te mogen lezen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_66470996
Wat een mooie verhalen allemaal
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:53:33 #26
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66471467
Ik loop ongeveer 2 topics achter geloof ik wat gaat het hard en wat is dit een mooi open topic geworden!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:37:55 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66472710
Ik lees ook weer mee!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:49:14 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66474945
Buuf!
Hier meldt zich nog een Duran Duran-fan.
Vroeger dan hè, niet het laatste wat ze gedaan hebben.
Ook zo'n desillusie de John Taylor van tegenwoordig.
Vroeger was ik echt smoor op hem.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:01:53 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66475403
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef dutchie het volgende:
Buuf!
Hier meldt zich nog een Duran Duran-fan.
Vroeger dan hè, niet het laatste wat ze gedaan hebben.
Ook zo'n desillusie de John Taylor van tegenwoordig.
Vroeger was ik echt smoor op hem.
Oh ja! Die verlopen kop nu. Het voelt toch een beetje als een biecht hè, zeggen dat je fan was.
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 12:02:43 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_66475427
Ik vind het echt een bijzonder topic geworden
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:08:27 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66475599
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef moussy het volgende:
Ik vind het echt een bijzonder topic geworden
wat zij zegt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:46:35 #32
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66478863
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:01 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Oh ja! Die verlopen kop nu. Het voelt toch een beetje als een biecht hè, zeggen dat je fan was.
Ja, beetje wel.
Je had U2 en Duran Duran, dat weten DE bands in die tijd.
Niet voor niets heeft U2 het overleefd.
Maar nog hoor, ik vind Rio nog steeds leuk en Save a Prayer ook.
Ik heb school nog Simon geplaybackt in Band Aid. Kon die tuitende mond heel goed al zeg ik het zelf.

Maar even ter verdediging van mezelf, mijn muziek is net als die van jou radicaal veranderd.
Het is uiteindelijk toch wel goedgekomen met ons.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:54:53 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66481405
U2 en consorten beginnen anders ook aardig uiterlijk gezien te verleppen hoor
mag ook wel gezien ze ongeveer 49 zijn, maar verschil is U2 maakt goeie muziek
Na 22 jaar nog steeds trouw fan is
pi_66485617
Was het topic even kwijt.

Lishe, zwaar, lijkt me, als kind, om je moeder psychotisch mee te maken.
En wat super dat je (ook) toneel speelt! Dat is nou één van de dingen die ik weer wil oppikken als ik wat 'losser' ben van Thies. ik heb in het verleden heel veel voorstellingen gemaakt.
En ook zo leuk dagge wir hier komt wonen.

Buuf, niks mis met DuranDuran. Heerlijk, die jaren'80 muziek, blijft toch jeugdsentiment. Was leuk om wat meer van je te lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66486827
Lishe, ik heb laatst je tante mogen ontmoeten en voelde al meteen dat jullie echte familie mensen zijn! Heel bijzonder Ook dat ik bij jouw familie zo welkom was.
Mooi om je stukje over je moeder en de manier hoe je ermee om ging/gaat te lezen.

debuurvrouw, ook erg leuk om jouw stukje te lezen! Ik wist niet zoveel van je, je viel me nooit zo op (in de goede zin van het woord!!). Had geen ideeee dat je moeder bent van drie kinderen haha! En die muzieksmaak, ja, die is gewoon gaaf

Ik ben nog vergeten te vertellen dat ik Prison Break zo'n ont-zet-tend gave serie vind! (Volgens mij heeft nog niemand die genoemd..?) Ontzettend goed geschreven, zo enorm spannend, elke aflevering weer. Ben dan ook echt verslaafd, de dag nadat het in Amerika is uitgezonden, hebben wij het hier ook gezien
pi_66488848
foutje
pi_66489063
Ik ben er ook weer, net allemaal weer bij gelezen! Ik vind dit zo'n bijzonder topic
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66490461
Wow, wat een geweldig topic!!
pi_66492638
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:11:27 #40
3011 E.T.
pi_66495905
E.T. dus.. Eloise in het echt. Bijna 37 jaar geleden geboren in Hoorn en daar mijn jeugd doorgebracht. Op m'n 20e gaan samenwonen met m'n jeugdliefde in een dorpje vlakbij en later getrouwd. Achteraf had ik niet moeten trouwen, want ik had ernstig koudwatervrees.. waarschijnlijk een roep vanuit m'n onderbewuste wat ik heb genegeerd.
Ik wilde destijds ook absoluut, ik herhaal ab-so-luut geen kinderen.

Ten tijde van BB1 ontdekte ik fok, niet zo fanatiek nog als sommigen hier .. en in maart 2000 registreerde ik me hier. Dat najaar raakte ik met Swets aan de praat en later ook aan de sms en telefoon. Ondertussen huwelijk definitief ten einde, bij m'n vader ingetrokken en een eigen huis gezocht. Bijkomstige moeilijkheid was dat ik nog niet zo lang een eigen bedrijf had, samen met een compagnon, ik moest mezelf uitkopen aangezien we nog niet op winst stonden.
Ondertussen waren Swets en ik net twee jonge honden en ging ik 3x in de week van Hoorn naar Rotterdam. Al heel snel kreeg ik een eigen flatje toegewezen.. nog geen twee minuten lopen van Swets z'n huis. Sindsdien waren we onafscheidelijk en al heel snel heb ik mijn flatje weer opgezegd want er stond altijd wel een huis leeg en dat is best zonde van het geld

En toen we een keer op een druilerige zondagmiddag op de bank lagen, gebeurde het. Zo'n gedachte die door je hoofd flitst en waarvan je je afvraagt "huh??? wat was dat nou??" Schoot er nou echt door m'n gedachte dat ik met jouw wél kinderen wil?? Maar dat kan helemaal niet (het feit dat ik geen kinderen wilde was best makkelijk in het begin van onze relatie.. geen valse verwachtingen m.b.t. Swets z'n verminderde vruchtbaarheid etc.). Nu zou dus alles op z'n kop gezet worden. Voordat we samenwoonden had ik de pil dus al het raam uitgegooid

En toen dus het 'roerige' jaar 2002. Eerst Swets z'n vader met een gescheurd aneurysma in het ziekenhuis en kantje boord, toen die opkrabbelde het huwelijksaanzoek van Swets, en vlak daarna mijn vader die kanker bleek te hebben. M'n vader en ik, een beter voorbeeld voor de vader-dochter relatie bestaat niet. Vier handen een buik enzo.. alles. Huwelijk naar voren gehaald en helemaal omgegooid om mijn vader er nog bij te hebben, vakantie geannuleerd.. gouden dag met een zwart randje beleefd. M'n vader is in augustus overleden; hij zou 25 september idd niet gehaald hebben. (ik bedenk me dat ik nog steeds een kopie van de trouwakte op wil vragen bij de gemeente in Hoorn; onze beide vaders waren getuige.. nu zijn ze er allebei niet meer )

Volop bezig met de nasleep en praktische dingen na het overlijden begonnen we met de eerste ICSI behandeling.. de derde poging bleek raak en daar kwam Saskia Toen zij een jaar was en we weer op de lijst stonden voor ICSI voor een broertje of zusje werd ik spontaan zwanger; een miskraam met een lange nasleep en uiteindelijk een curretage na 4 maanden ofzo. Eindelijk konden we weer verder en Tijn had twee pogingen nodig Tijdens deze zwangerschap kreeg Swets z'n vader dezelfde diagnose als mijn vader alleen ging het bij hem wat minder snel. Gelukkig heeft hij z'n stamhouder nog kunnen zien en meemaken en was vreselijk ontroerd dat hij vernoemd was.
De dag dat ik terugkwam op m'n werk van zwangerschapsverlof werd ik bij personeelszaken ontboden en mocht ik meteen weer naar huis. Lang verhaal kort; ze wilden niet met me verder obv 2 dagen per week.
Op m'n gemak gaan zoeken naar een nieuwe baan, ik had de tijd en wilde alleen iets dat ik echt leuk zou vinden.. en toen was ik weer zwanger solliciteren op een laag pitje gezet en we zien wel.. met 3 kinderen is het ook wel makkelijk om volledig thuis te zijn natuurlijk. Genoeg te doen al zou ik nu best wel weer aan de slag willen, maar voor 2 dagen per week was al niet veel te vinden, nu helemaal niet al ben ik nog steeds niet enorm hard op zoek

Wat me meteen bij de vraag van debuurvrouw brengt.. hoe kom ik aan tijd voor mezelf? Nou.. nauwelijks dus De pest is ook nog dat Nienke melk alleen maar live bij mama wil drinken (en de late- en nachtvoeding nog flink gedronken worden) en dat flesjes resoluut weg worden gegooid. Gelukkig gaat ander drinken steeds beter dus de ergste claim is er van af. 's Middags is er gelukkig nog een heel klein tijdje dat Tijn en Nienke allebei slapen en dat Saskia op school zit. Dat kleine tijdje is me heilig en is ook echt voor mij; dan ga ik even met de voeten omhoog op de bank. Even fokken oid. Eigenlijk zou dat tijdje het drukst bezet moeten zijn aangezien ik niet heel veel aan huishouden kan doen als het kleine spul wakker is. (als ze helpen is dat van de wal in de sloot en echt schoonmaakspul wil ik niet gebruiken als ze er bij kunnen, bleek ofzo). Maar goed, beetje tussendoor enzo.. we komen best een eind Het wordt vast wel weer beter, het is nu gewoon even zo dat al m’n tijd gaat zitten in "nee Tijn, niet doen" "Nienke, blijf daar van af!" etc. O, ik vergeet het vier keer per dag naar school lopen en het inpakken van de andere twee daarvoor en het in bed, uit bed etc voor de nodige slaapjes tussendoor.
Nu dus weinig tijd voor mezelf, maar dat komt wel weer. Tijn gaat twee ochtenden nu naar de psz en een van die ochtenden is voor 'huishouden' en de andere ochtend is voor 'mij'. Even achter de naaimachine (dat is ook niet te doen met die twee rondlopend) of met een boek als Nienke slaapt of even naar de markt ofzo.

Nu House begint (mijn favo tv serie) bedenk ik mij dat ik zulke dingen ook nog in m'n stukje moest gooien
Veel boeken van Stephen King hebben we dubbel De laatste tijd was ik meer van de Sophie Kinsella omdat je daar niet bij na hoeft te denken en dat makkelijker is als je elke drie regels door een kind onderbroken wordt Nu met het leesclubje hoop ik weer eens echt aan lezen toe te kunnen komen en dan ook buiten de mij bekende boeken. Met muziek ben ik echt een beetje in de 80s blijven hangen..Prince in die tijd was geniaal, maar ook de rock en pop uit die tijd Veronica is dan ook m'n favoriete radio zender, ik heb ook geen idee wat er nu in de top40 staat, al komen echt leuke nummers hier ook wel binnen maar dan heb ik weer geen idee wie dat is
Films heb ik ook een heel brede smaak in. Van Harry Potter tot Oceans Eleven en van Lord of the Ring tot een echte 'vrouwen-feelgood-movie'.

En nu zit ik al de hele dag na te denken aan wie ik het stokje door ga geven en ik kan maar niet kiezen
Uiteindelijk heb ik Jarno gekozen. De allereerste keer dat ik in de Fok-chat kwam (toen wist ik nog niet eens van het bestaan van Swetsenegger af) zat hij er al.. en al snel waren we altijd met een vast groepje overdag. Van dat schreeuwerig joch is hij veranderd in een watje van een vader ondertussen.
Ik wil graag weten hoe hij de (ongetwijfeld zware) tijd heeft ervaren toen Yppy zware PND had en dan zijn eigen rol als vader hier tussen proberen te ontwikkelen.
En of hij nog steeds elke dag roze koeken eet, natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 26-02-2009 21:46:46 (nog even wat wit toegevoegd :)) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:12:43 #41
3011 E.T.
pi_66495998
In de preview was ie toch een heel stuk korter
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:18:55 #42
37150 livelink
pi_66496439
E.T., het zijn echt tropenjaren voor jullie, nu. Maar je klinkt wel altijd gelukkig, zelfs in die moeilijke periodes met de ziekte van jouw vader en de vader van Swets voelde ik dat. Ik vind dat heel knap en ook heel fijn om te lezen, dat jullie zo op elkaar bouwen en optimistisch blijven.

en dat je al eerder getrouwd bent geweest , dan moest je wel erg jong zijn getrouwd
  Jubileum moderator donderdag 26 februari 2009 @ 21:19:16 #43
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66496478
Of hij nog roze koeken eet Leuke vraag ET, het meeste van je verhaal kende ik al maar toch vond ik het leuk om het nogmaals in jouw woorden te "horen".
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66496647
mooi al die verhalen. echt een heel bijzonder topic dit.
Leuk ook dat debuurvrouw de hbo-v heeft gedaan, en jammer dat je er niets mee doet
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:25:03 #45
3011 E.T.
pi_66496815
Ik was 27 livelink.. ik ben alleen niet zo lang getrouwd geweest
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:29:42 #46
3011 E.T.
pi_66497061
En m'n vader.. dit dus
pi_66497467
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef E.T. het volgende:
En m'n vader.. dit dus
[ afbeelding ]
Ik vind dat zo'n ontroerende foto, E.T.
Het is zo treffend, de band tussen vader en dochter.
Toen mijn vader kanker kreeg en overleed heb ik nog wel eens aan jouw topic van destijds moeten denken, die band die jullie hadden, dat was heel herkenbaar.
pi_66497519
Wow. Wat ik hou van de levensverhalen die hier langs komen, wat zijn er toch een boel mooie mensen in OUD te vinden!
pi_66497579
ET, wat een mooie foto .

donderdag 26 februari 2009 @ 21:43:40 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66497726
E.T.
Dat wat livelink zegt over geluk bemerk ik idd ook. Mooi om te zien en te lezen.
pi_66497922
mooi verhaal E.T
pi_66497980
TVP

Een leuk topic in [OUD]
Aparte verhalen soms.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:50:15 #53
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_66498071
Mooi E.T. Ontroerende foto ook!
pi_66498647
Mooi verhaal E.T. en ook heel erg herkenbaar dochter-vader verhaal Mooi geschreven
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:02:46 #55
3011 E.T.
pi_66498662
Tja, over dat geluk..
Ik ben ook gewoon gelukkig Swets is m'n maatje, ik kan met alles bij hem terecht, we delen heel veel en vullen elkaar aan waar nodig (dem, wat klinkt dat eng zo in een zin.. maar wel waar). Ik heb drie geweldige kinderen (als je dat tien jaar geleden tegen me gezegd zou hebben, had ik je echt voor gek verklaard ).. en ondanks dat die kinderen regelmatig het bloed onder m'n nagels vandaan kunnen halen of als ik weer heel diep moet zuchten omdat Nienke er 's nachts weer een potje van maakt.. Overall hebben ze alle drie m'n leven verrijkt Nee ik voel me geen oermoeder, ik heb ook nooit zo'n voorbeeld gehad thuis, dus ik moet het mezelf aanleren en volgens mij gaat het me best aardig af
pi_66499147
ET. wij zaten laatst foto's terug te kijken en kwamen foto's natuurlijk tegen van jouw en swets met alicia en we zeiden tegen elkaar dat we zo blij waren voor jullie dat jullie er nu drie van jullie eigen hebben rond lopen, zoveel 'liefde' en stille wens/hoop uit die foto's bleek van jullie met haar. Oermoeder ? ach misschien wel misschien niet, maar je ontwikkelde het moederinstict/moederliefde op het moment al dat je besloot toch met swets kinderen te willen. (zo vond ik dat tenminste als buitenstaander)
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:12:06 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66499191
Dat weet ik wel zeker E.T.
Ik kan me die tijd ook nog goed herinneren. Bijna tegelijk trouwen en zoveel zorgen die je had. Had echt met je te doen toen. En toch is het een prachtige dag geworden voor jullie allemaal.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:20:15 #58
190853 RockabeIIa
pi_66499635
Volgens mij mogen jullie kinderen dolgelukkig zijn (en zo te zien op de foto's zijn ze dat ook ) dat ze jullie als papa en mama hebben, ET & Swets.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:55:52 #59
3011 E.T.
pi_66501811
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Volgens mij mogen jullie kinderen dolgelukkig zijn (en zo te zien op de foto's zijn ze dat ook ) dat ze jullie als papa en mama hebben, ET & Swets.
he, ik weet natuurlijk wel welke foto's ik laat zien

Heb er vanmiddag nog eentje gemaakt van Tijn met z'n gezicht onder het bloed en een heeeeel beteuterd snoetje hij sprong iets te enthousiast van een stenen pinguin af in Blijdorp.. precies voorover op z'n gezicht natuurlijk.. dikke bloedneus )
pi_66501878
Je had eigenlijk ook gewoon alleen die foto kunnen plaatsen.. wat mooi

Niet dat ik je stukje niet mooi vond hoor..
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:58:43 #61
190853 RockabeIIa
pi_66501957
Je hebt em een zetje gegeven he?
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:05:23 #62
3011 E.T.
pi_66502340
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Je hebt em een zetje gegeven he?
nee, ik bleef expres op een afstandje staan (ik zou een foto van 'm maken )
  vrijdag 27 februari 2009 @ 07:37:23 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_66508517
ET, mooi stukje. Ik kan me nog herinneren dat Lois me vertelde dat ze een trouwerij had in Hoorn, wat lang geleden alweer allemaal. prachtige foto van jou met je vader zeg, jeetje.... ik word er stil van...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:57:50 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66509430
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef E.T. het volgende:
En m'n vader.. dit dus
[ afbeelding ]
Ontroerend
pi_66509513
Mooi ET!
En de foto met je vader is heel ontroerend!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:09:48 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66509634
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ontroerend
En (te) herkenbaar

Verder een heel mooi stuk, ET!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:44:15 #67
3011 E.T.
pi_66511999
Jarno heeft ondertussen aangegeven niet te willen, ik wacht even op antwoord van de ander van m'n lijstje
pi_66512688
Sorry enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66512911
enzo? die kenniknie!
pi_66512924
Nou ja, was wel benieuwd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66512943
ik ook! vooral naar de roze koeken natuurlijk. maar kennelijk is dat te privé...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:17:47 #72
190853 RockabeIIa
pi_66512953
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:08 schreef Jarno het volgende:
Sorry enzo.
Geen bericht zegt wel genoeg
pi_66512965
Gisteren toevallig nog één op! Dus dat mysterie is in ieder geval opgehelderd!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66512969
ET, mooi verhaal. wat een wendingen in jouw leven!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:42:43 #75
3011 E.T.
pi_66517653
De volgende naar wie ik benieuwd was naar 'meer' is Dutchie
D'r blote nixie heeft ze al een tijdje geleden in de kast gehangen, daarvoor in de plaats doet ze 'iets' in diezelfde kast met mode
We hebben heel veel overeenkomsten, ik ben wel benieuwd naar de verschillen en hoe carrieretijger duchie alles bolwerkt. Ook zonder Nienke zou ik niet weten hoe ik een mode-agentschap op zou moeten zetten qua tijd en moeite, dat kan tenslotte alleen maar tijdens kantoortijden en dat zijn voor een moeder juiste de moeilijkste tijden.. zeker om flexibel te zijn wat als beginnend 'agentje' toch moet.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:49:41 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_66517896
E.T., wat een mooi stukje
Wel jammer dat Jarno niet wil hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:31:25 #77
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66529433
Ik zei wel ja hè?
Maar ik moet er echt even voor gaan zitten, dus heb even geduld aub.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:10:27 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66545889
Hoi, ik ben Dutchie en ik hou niet van roze koeken. Roze koeken zijn vies.
Ik ben geboren in 1974 en woon met manlief en onze zoontjes Léon en Cas in het Oosten des lands. Waar de wijzen vandaan komen.
Als kind schreef ik massa’s verhalen en gedichtjes en vertrouwde mijn hele ziel en zaligheid aan mijn dagboekjes toe. Vooral dat laatste teruglezen is tenenkrommend, maar ook wel weer schattig.
Van een korte hevige carrière als kapster, ging ik alsnog een commerciële studie doen en voor ik het wist was ik vertegenwoordiger voor die bruine koeriersdienst en kwam via diverse buitendienst-functies eindelijk terecht op de plek waar ik het echt naar mijn zin had; de mode. Heb via diverse studies toch nog HBO kunnen halen en dat voor iemand die een bloedje hekel had aan studeren en daardoor geen journalistiek is gaan doen.
Toen de kindjes kwamen wilde ik weg bij mijn toenmalige werkgever, want daar werken was niet te combineren met een gezin. Het kon wel, maar zij vonden dat moeders achter het aanrecht hoorden inclusief hun eigen vrouwen. Ik maakte ook krankzinnige werkdagen en we werden soms honds behandeld, dus erg treurig om te vertrekken was ik niet. Alleen die collega’s en klanten verlaten vond ik wel erg.
Nadat Léon geboren was kreeg ik een aanbieding van mijn sportschool om daar een sales-afdeling op te zetten en die kans heb ik met beide handen aangegrepen.
Geweldige tijd gehad, zulke lieve en leuke mensen om voor en mee te werken.
Alleen het werk zelf bood na 3 jaar to-taal geen uitdaging meer. En ik had best heimwee naar de mode.
Het plannetje wat ik altijd al had, wilde ik uitvoeren als beide kinderen naar school gingen; een eigen agentschap.
Dat kwam steeds vaker weer in mijn gedachten en bleef echt als een dreinend kind hangen.
De gedachte te moeten wachten tot Cas naar school zou gaan (nog dik 3 jaar toen) vloog me naar mijn keel en dus heb ik vorig jaar toch de stap gewaagd.
Gehuild omdat ik een veilige wereld verliet en het grote onbekende instapte, maar toch de enige juiste stap die ik heb kunnen nemen. Ik krijg er zoveel energie van, heerlijk.

Manlief en ik zijn al samen vanaf mijn 18e.
Daarvoor hadden we een bloedhekel aan elkaar. Hij met zijn arrogante houding moest eens flink op zijn nummer gezet worden vond ik als enorm gebekte puber. Dus zo gezegd zo gedaan en de toon was gezet tussen ons.
Maar zijn ware ik zag ik pas, nadat mijn vader verongelukte. Een enorm heftige tijd, want ook ik was een vaderskindje. Mijn vader en ik gingen samen de kroeg in en hadden de grootste lol samen. Al mijn onzekerheden besprak ik met hem, al mijn gebroken harten (en dat waren er veel, veels te veel ook vond hij) deelde ik met hem. Deze streng katholiek opgevoede man heeft op zijn manier alles gedaan wat zijn god verboden heeft, maar hij was mijn rots.
En dan is die rots ineens weg, zonder waarschuwing.
Manlief was de eerste die op mij afkwam, toen ik voor het eerst weer durfde uit te gaan. Terwijl de rest het liefst dwars door me heen keek, want confrontatie blijft toch lastig. We raakten aan de praat en ik zag eindelijk de jongen (toen nog) achter de bravoure en hij zag, want zo was het, een gebroken uitgehuild meisje in plaats van die bijdehante troel.
Een paar weken later deed hij een belachelijke verleidingstruuk waar ik volledig en met volle overgave in getuind ben, want wat zo hoort te zijn, hoort zo te zijn.
Hij was in die tijd (mijn vader was anderhalve maand overleden toen we iets kregen) mijn steun en toeverlaat en hij heeft heel wat met mij te stellen gehad. Maar hij bleef, waar ieder ander allang op de vlucht was geslagen.
In die periode waren mijn gevoelens zo enorm tegenstrijdig. Aan de ene kant het enorme verdriet van het plotselinge verlies van toen de belangrijkste man in mijn leven en aan de andere kant de komst van een nieuwe man die mijn leven zoveel lichter maakte.
Nu, 16 jaar later, zijn wij de trotse ouders van 2 prachtige jongens.
Wat onze relatie zo sterk maakt is de vurigheid zoals wij die beleven. Passioneel maar zo hecht.
We zijn beiden niet makkelijk, maar we begrijpen elkaar.
We zijn allebei wel milder geworden in de loop der jaren. Ik bijvoorbeeld zeg niet meer direct wat in me opkomt, maar ben een stuk subtieler geworden. Toch?
Vroeger moest ik altijd mijn mening meedelen, maar nu zie ik die noodzaak niet meer zo. Vaak was ik het dan kwijt en de ander zat er mee opgezadeld. Denk nu veel meer vanuit een oplossing.
Het harde van mij is een stuk zachter geworden, maar als het nodig is dan laat ik rustig die tijger in mij nog eens flink brullen.

Mijn hobbies zijn divers; sporten is niet echt hobby maar noodzaak geworden. Dagje ouder hè en een geweldige uitlaatklep voor drukke of lastige periodes. Het variëert van hardlopen, squashen, fitness en body-combat.
Ik mag graag uitgebreid koken, maar het ontbreekt me aan tijd. Baal ik soms wel een beetje van, ik mis de drive zeg maar.
Fokken is toch ook wel een hobby denk ik. Begonnen in de roerige begintijd met BB1, blijven hangen in Onzin (zal wel niemand verbazen), als mod begonnen op FEE en mocht vervolgens Travel opzetten. Momenteel lurk ik daar voornamelijk, maar nog steeds erg leuke subfora.

Mijn passies; sja my boys. Wat kan ik anders als eerste noemen? Want zij komen zonder twijfel altijd op de eerste plek. Voor hen laat ik alles uit mijn handen vallen. Ze ontroeren me tot op het bot. Daar ligt mijn geluk. Opvoeden is het moeilijkste wat je kunt leren en dagelijks word je getest. Maar tot nu toe vind ik we het prima doen al zeg ik het zelf. Ben wel een beetje de moeder die ik verwacht had te zijn; knuffelig, rechtlijnig (doe zo mijn best), open en soms een beetje maf (vriendjes vinden het prachtig hier).
Fotograferen is iets van de laatste jaren sinds mijn 400D.
Vanmorgen heb ik mijn camera voor reparatie weggebracht en krijg het pas met over 3 weken terug. 3 weken zonder camera, het is gewoon afkicken. Ik zou graag meer met fotografie willen doen, maar tijd voor mezelf is zo schaars.
Zeker als je naast fotografie en kinderen ook nog als passie hebt schrijven. Dat is altijd een beetje zo gebleven.
Ik ben jaren terug begonnen aan een verhaal over Kasper (is echt puur toeval) en de Wereld van Onwerkelijkheid. Een kinderverhaal. In het begin vloog het de pen uit, maar op een gegeven moment zat ik vast. Nu heb ik altijd een schriftje bij me heb waar ik losse flodders in schrijf en later in het verhaal toevoeg. Maar het is nog lang niet af. Ooit....

Heb net voor mijn verjaardag 2 boeken uit de Schijfwereldreeks van Terry Pratchett gekregen, fantastisch. Die humor is zo geniaal en ik verheug me iedere avondje voor het slapen weer op om me voor een kwartiertje te verliezen in die Schijfwereld. Iedere avond 1 hoofdstuk, meer tijd heb ik niet.
Daarvoor heb ik ‘het Graf van Alexander’ gelezen van W. Adams. Historie met spanning vind ik ook altijd lekker lezen. Zware kost komt ooit wel weer eens. Had ik al gezegd dat ik altijd tijd tekort kom?
Lord of the Rings mag natuurlijk niet ontbreken, die reeks heb ik naast de rest van Tolkiens boeken zeker al 20x gelezen. Iedere vakantie gaan ze weer mee.

Films, poeh… Sja Lord of the Rings dan maar? Je hoeft maar naar mijn icoontje te kijken, dan weet je genoeg. Met kerst heb ik 'Alexander' gekregen, vind ik ook erg goed.
King Kong is er nu op en daar heb ik zo'n haat/liefde-verhouding mee. Vroeger zoveel nachtmerries over gehad, dat ie door onze straten denderde maar ik zag hem nooit. Maar die dreiging die ervan uitging in die droom brrrr....En toch zit ik nu weer te kijken.
Kennen jullie The Color Purple nog?

Eten en wakker maken: WAAG HET NIET OM MIJ 'S NACHTS WAKKER TE MAKEN! De woede van King Kong is er niets bij. Ik heb al een chronisch slaaptekort, dus heb een vreselijk humeur als je me 's nachts wakker maakt.
Je kunt me overdag wel erg blij maken met crème brûlée, zalig.

Leukste uitspraak: ik denk toch dat ik moet kiezen voor Léon die ineens geconfronteerd werd met het feit dat hij het zo goed doet bij de meisjes. Manlief zei toen: "Straks heb ik hier allemaal meiden voor de deur staan."
Waarop Léon verontwaardigd antwoordde: "Ja maar, dan kan ik er helemaal niet meer door!"

En dan E.T. je vraag; hoe ik het bolwerk een eigen bedrijf en gezin. Heel eerlijk, ik weet het ook niet. Kan je je nog herinneren dat ik voor het eerst alleen in Denemarken zat en met je msn-de? Hoe stom ik me toen voelde en hoe graag ik gewoon tevreden wilde zijn als koekjes bakkende moeder en verder geen toestanden?
Die momenten heb ik nog steeds. Als ondernemer heb je diepe dalen en hoge pieken en volgens mij is dat nou juist precies hoe ik mijn leven altijd geleid heb. Dus op een of andere manier past dat wel bij me. Slapeloze nachten zijn er geweest, maar ook de euforie van de 1e order en de uitbreiding van je klantenbestand. Dat blijft.
Het is gewoon niet makkelijk als je als beginnend ondernemer ineens geconfronteerd wordt met een kredietcrisis. Dat hebben we echt nooit aan zien komen. Het is keihard knokken. Maar laat ik daar toch net heel goed in zijn.
Het bedrijf en het gezinsleven lopen momenteel door elkaar heen en gelukkig vaart iedereen er wel bij. Er is namelijk een enorme vrijheid. Zit vaak 's avonds en in het weekend te werken en als Cas in bed ligt en Léon op school. Maar daardoor kan ik er verder wel gewoon echt voor ze zijn.
Dat het hier in huis soms gewoon een puinhoop is boeit me dan minder. Ik vind mijn tijd met mijn kinderen belangrijker dan een opgeruimd huis.

Eerlijk is eerlijk, mijn hoofd zit soms echt vreselijk vol. Daardoor ben ik soms minder attent naar vrienden en familie toe, maar die begrijpen dat. Ik maak het altijd wel weer goed. Iedereen staat ook achter me en helpt waar ze kunnen, kan niet omschrijven hoe fijn dat is. (zij maken het dat ik zo flexibel kan zijn) Mijn moeder, mijn schoonouders, we kunnen altijd op hen terugvallen. Onvoorwaardelijk.
Er is zoveel gebeurd al het eerste jaar, de trein komt nu echt op gang. Kredietcrisis, kiss my ass.
Toch voel je je als ouder altijd schuldig.
Dat was ook zo geweest als ik een thuisblijf-moeder was geweest.
Ik heb gewoon uitdaging nodig. Daar tegenover bak ik samen met de jongens toch nog regelmatig koekjes en cake. Toch weer proberen te composeren hè?
Er wordt heel wat af geknuffeld in dit huis.De jongens vliegen stralend op me af als ik na een werkdag terug kom, dat maakt alles goed. Ik ben nu samen met manlief hun rots.
Daarom weet ik dat wij het zullen redden samen.

O wat erg, wat een lap tekst weer zeg. Ik ben nog nooit kort van stof geweest, daarvoor mijn excuses. Dacht het dit keer wel te kunnen redden, maar het is weer niet gelukt.

Ik heb enorm getwijfeld aan wie ik het stokje zou geven. Snakelady en haar fotografie, Reinhilde omdat zij ook graag schrijft en daar wil ik meer van weten, Snoopy want dat lijkt me zo’n leuk mens. Maar ik kies voor Phluphy. Omdat ik je bewonder, terwijl ik weet dat je je leven leeft zoals het komt. Dat je wel gedwongen bent. Dat maakt dat ik meer van je wil weten. Een moeilijke vraag maar wel oprecht geïnteresseerd, hoop dat je het kunt en wilt beantwoorden: Heb je het idee dat je nu grip op je leven hebt na alles wat er gebeurd is en durf je weer gelukkig te zijn?
pi_66545913
Dutchie, wat een mooi verhaal ! Dankje voor je openhartigheid ! !
ET ook jou verhaal vind ik erg mooi, ook jij bedankt voor het kijkje in je leven. Die Foto van jou en je vader...mooi !
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:19:12 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66545936
tvp, zo even lezen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Jubileum moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 09:24:15 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66545991
Ademloos heb ik je verhaal gelezen Dutch, wauw! Ontroerend, oprecht, maar bovenal de woorden van een zeer gelukkig mens, de liefde voor alle 3 je mannen spat er vanaf.Je laat hier zoveel meer zien dan je blote nixie.
Ik kan eigenlijk maar op 1 manier reageren; *stil* *mooi*
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:31:56 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66546064
Mooi verhaal Dutchie!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:19:06 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66546556
Wauw dutchie, je wist al stiekem best veel van mij, heel bijzonder om nu ook eens meer van jou te weten.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:24:27 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_66546633
Dutchie, je bent een bijzonder mooi mens. Wat een verhaal weer!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:41:39 #85
190853 RockabeIIa
pi_66546862
Dutch, je maakt me nieuwsgierig naar hoe je man je verleid heeft! Vertel es
Verder vind ik je verhaal duidelijk en alles wat je schrijft 'past' ook bij elkaar... <3
pi_66547192
mooi verhaal dutch
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 28 februari 2009 @ 11:32:28 #87
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66547575
Moooooi Dutchie!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:16:59 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_66548438
lieve dutch, wat ben je toch een bijzonder mens, een echte vechter, voor alles! Ik heb enorme bewondering voor je kracht en vind je zo stoer dat je nu je eigen bedrijf hebt!
stormy waters...
sailin'
pi_66549419
Dutchie
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:21:31 #90
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66549904
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:24 schreef Lois het volgende:
Ademloos heb ik je verhaal gelezen Dutch, wauw! Ontroerend, oprecht, maar bovenal de woorden van een zeer gelukkig mens, de liefde voor alle 3 je mannen spat er vanaf.Je laat hier zoveel meer zien dan je blote nixie.
Ik kan eigenlijk maar op 1 manier reageren; *stil* *mooi*

Hier sluit ik me aan, behalve dat het eigenlijk 4 mannen zijn, als je de vader meerekent.

En Dutch, bedankt voor het stokje. Zoals ik je al pm'de vind ik het een mooie vraag. Ik ga mijn best doen.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 13:25:37 #91
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_66550013
"even" de verhalen bijgelezen en nog eens gelezen en nog eens..

Niks voor de zaterdag om te zitten sniffen achter de pc

en ET die foto van jou en je vader blijft mooi, waardevol en ontroeren, en leuk Dutchie om te weten wie er achter die blote niksie zit
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 13:26:16 #92
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_66550026
- dubbel dus -

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:27:44 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_66550054
wat is dat blote nixie verhaal toch? ik mis iets enorm hoor
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 13:31:38 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66550145
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66550357
E.T. ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik die foto met je vader zag. Wat een mooi verhaal, en inderdaad, het geluk spat ervan af.

Dutch, van jouw verhaal moest ik ook slikken hoor. Ik wist dat de band met al je mannen heel stevig en goed en fijn is. Maar dat stuk over je man, zo liefdevol. Jullie zijn mooi samen.
Ik vind je helemaal nooit fel. Gewoon goed en krachtig. Ben benieuwd naar die felle kant van je, maar stiekem hoop ik 'm nooit mee te maken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:42:30 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66550451
quote:
Da's bijna net zo erg als die stukjes uit mijn dagboek teruglezen.
Belana, geloof me, daar moet je bij zijn geweest. Als je dat nu zo terugleest krijg je hele rare ideëen en dat zou zonde zijn.

Ik vind jullie reacties superlief om te lezen.
En ik kijk erg uit naar Phluphies verhaal.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:46:40 #97
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66550584
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Dutch, je maakt me nieuwsgierig naar hoe je man je verleid heeft! Vertel es
Verder vind ik je verhaal duidelijk en alles wat je schrijft 'past' ook bij elkaar... <3
In die tijd rookte de halve wereld nog inclusief wij.
Hij bood mij een sigaret aan en hield hem voor mijn lippen. In plaats van die sigaret kreeg ik zijn lippen op mijn mond. Echt zo lame dit.
Later bleek dat hij die truuk al eerder uitgevoerd had.
pi_66550619
Whahaha, nou, die truuk kende ik nog niet Dutch. Hij wel dus, player!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:49:11 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66550668
Lishe, inderdaad.
Ik hou mijn hart dus ook vast voor onze jongens. Ik deed niet veel onder voor manlief in die tijd. Echt een raadsel hoe wij uiteindelijk bij elkaar terecht gekomen zijn.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:02:51 #100
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66551035
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:49 schreef dutchie het volgende:
Lishe, inderdaad.
Ik hou mijn hart dus ook vast voor onze jongens. Ik deed niet veel onder voor manlief in die tijd. Echt een raadsel hoe wij uiteindelijk bij elkaar terecht gekomen zijn.
Hey! Ik mis Duran Duran hoor, in je stukje!
Net als ik vergeten ben over eten )mijn favo hobby! ' favoriete uitspraak en waarom ik gestopt ben met werken....

Maar wel heel leuk om je beter te leren kennen!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:14:00 #101
190853 RockabeIIa
pi_66551345
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:46 schreef dutchie het volgende:

[..]

In die tijd rookte de halve wereld nog inclusief wij.
Hij bood mij een sigaret aan en hield hem voor mijn lippen. In plaats van die sigaret kreeg ik zijn lippen op mijn mond. Echt zo lame dit.
Later bleek dat hij die truuk al eerder uitgevoerd had.

Soooo romantic!
Tis altijd beter dan mijn truc.
Gewoon... Mijn tong achterin iemand's mond drukken Ach, als het maar werkt he!

Eigenlijks moet het stokje nu naar Reinhilde want die wil nu vast wat vertellen over haar blote nixxxie!

Maar nu eerst flufster
Daar zie ik ook naar uit.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:23:07 #102
3011 E.T.
pi_66553397
Toch nog genoeg dat ik niet wist

Ik ben ook heel benieuwd naar Phluph.. ik twijfelde tussen jullie
pi_66553600
Mooi Dutch!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66554188
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:10 schreef dutchie het volgende:
We zijn allebei wel milder geworden in de loop der jaren. Ik bijvoorbeeld zeg niet meer direct wat in me opkomt, maar ben een stuk subtieler geworden. Toch?
Mwah

Niks mis hoor, met hoe je "was", ik hou wel van iemand die niet op z'n mond gevallen is en het hart op de tong heeft, mits dat natuurlijk wel een beetje normaal verwoord wordt.
Prive is dat prima.
In de werkomgeving kan dat wel eens tegen je werken.

Wel leuk om nu eens te lezen over je vorming & bagage (en ja, dan blijft toch weer je blote nixie over)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:09:28 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66554776
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:14 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Soooo romantic!
Zolang je geen klappen krijgt is alles geoorloofd in de liefde.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:13:43 #106
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66566290
Dutch en ET, (e.v.a.) mooie verhalen!
Bijzonder om te lezen dat een honderdtal personen die Fok! onveilig maakte er nog zoveel rondzwerven en dan ook nog voornamelijk in OUD. En hoe dan 10 jaar Fok! toch van redelijk invloed is op hun leven.
(eigenlijk een verkapt tvp-tje ).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 1 maart 2009 @ 10:55:00 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66574696
Elleu
Zoals de meesten wel weten heet ik Esther. Geboren in Duitsland uit een Duitse vader en Nederlandse moeder, en verhuisd naar Zuid-Limburg toen ik 6 maanden oud was.
Ik ben opgegroeid in een niet alledaags gezin, heb voor mijn gevoel toch een leuke jeugd gehad, totdat ik me vanaf mijn 14e overal tegen begon te verzetten. Uiteindelijk belandde ik op mijn 15e in een internaat, waar ik best een toffe tijd heb gehad. Op mijn 17e ben ik op mezelf gaan wonen. Eerst nog een jaartje in een studentenhuis in Maastricht, daarna naar Apeldoorn verhuisd om samen te gaan wonen met mijn eerste (serieuze) vriendje, die daar vandaan kwam. Ik had hem leren kennen bij een rugby-tournooi, en het rugbywereldje is dan ook een heel lang mijn voornaamste (sociale) leefomgeving geweest.
Na 5 jaar samenwonen met voornoemd vriendje heb ik het uitgemaakt omdat ik niet het gevoel had dat hij de ware was. Hierna volgde een mislukte verloving met een Engelsman, en tenslotte ben ik na een (rugby)feestje blijven plakken aan mijn huidige echtgenoot.

Voor de beeldvorming en typering van zijn persoon: ik heb hem moeten verleiden. Hij wist blijkbaar niet dat we al in "die fase" waren. Terwijl hij stoere verhalen vertelde over zijn commandotijd, zat ik in de meest voordelige houding in sexy lingerie voor hem op de grond. En hij… had nog niks door. Toen hij begon te ratelen over parachutesprongen was ik het zat en heb ik ‘m gemaand tot volledige ontkleding.

Met Jeroen heb ik dus echt mijn hoofdprijs te pakken. “Opposites attract” is wel van toepassing op ons. Jeroen is rustig, beheerst, een denker, een dromer en een enorme doorzetter, terwijl ik een ongeduldigde, impulsieve, soms onnadenkende doener ben. Waar Jeroen vaak bezig is met het verleden en de toekomst, leef ik uitsluitend in het nu. Hier zal ik bij het beantwoorden van Dutchie’s vraag op terugkomen.

Hobby's: lezen doe ik met periodes veel. Ik vind alles behalve oorlog en fantasie leuk. Een van mijn favorieten is De Rijstmoeder, van Rani Manicka. Ook qua films heb ik geen uitgesproken voorkeur. Zodra het een goed verhaal is met goede acteurs ben ik happy. Favo acteurs zijn trouwens Robert de Niro en Sean Bean.

Muziek is een van de belangrijkste dingen in mijn leven. Als kind heb ik viool en mandoline (haha) gespeeld en later piano. Zelf musiceren is helaas niet meer mogelijk. Tijdens de zwangerschap had ik me enorm verheugd om Danyel muziek te leren kennen, hem te laten genieten van mijn lievelingsstukken, of domweg sinterklaasdeuntjes voor hem te tokkelen. Ik weet zeker dat ik nu, bij de eerste toets die ik indruk, ik door de emoties totaal zou dichtklappen.

Muziek luisteren kan ik gelukkig nog wel. Mijn interesse is breed en mijn Ipod overvol. Muziek is voor mij stemmingbepalend. Het kan me rustig maken of juist oppeppen als ik daar behoefte aan heb. Mijn absolute favoriet is daarom Juanes, een Colombiaanse pop/latin mix, en niet aflatend positief. Zelfs een dappere poging tot een ballad gaat al mis bij het eerste refrein. De beste man kan blijkbaar niet anders, en daar herken ik mezelf in.

Dat brengt me bij Dutchie's vraag. Ja, ik durf gelukkig te zijn. Sterker nog, ik ben het.
Zoals ik al schreef leef ik altijd in het "nu". En dus leef ik met wat ik nu heb. Wat achter ons ligt, kan ik niet veranderen. Het maakt het leven tot wat het nu is, en dat is de nieuwe basis.
Ik ben heel erg bezig met de dingen die ik wél heb. Ik tel mijn zegeningen, soms echt letterlijk, en ben er gelukkig om/mee.

Van nature ben ik positief. Gewoon altijd, ik kan niet anders. Ik ben ook heel intuïtief, ik wil niet nadenken, maar puur handelen zoals mijn gevoel dat aangeeft. Dat heeft eigenlijk nog nooit slecht voor me uitgepakt, dus blijf ik daar maar bij. Mijn gevoel zegt me dat het goed is, om me helemaal te richten op het leven nu, zonder steeds te moeten denken dat het eigenlijk anders had moeten zijn. Dat het prima is, dat ik bijna alle dagen blij doorkom, zonder een verplicht moment van verdriet.

De manier waarop ik met het gemis omga is waarschijnlijk niet standaard. Alles draait om Danyel, nog steeds, maar het neemt geen prominente rol in. Danyel is op alle plekjes in huis vertegenwoordigd, door een foto of iets anders dat aan hem herinnert, waarmee bevestigd wordt dat hij nog steeds deel uitmaakt van ons leven. Op misschien wel duizend momenten per dag denk ik aan hem, maar altijd heel kort, en heel vluchtig, vaak niet eens bewust.

Natuurlijk zijn er momenten van vreselijk gemis en intens verdriet, maar net zo vaak zijn er de momenten waarop ik me enorm verheug om hem weer te zien. Ik besef dat dit nog heel lang kan duren, en misschien is dat ook de reden waarom ik vind dat ik in de tussentijd gelukkig mag zijn. En verder voel ik hem bijna altijd erg nabij. Hij is er niet fysiek, tastbaar en zichtbaar, maar zijn ziel is altijd aanwezig en maakt deel van me uit. Ik ben een stukje Danyel.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 1 maart 2009 @ 10:56:33 #108
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66574727
Oh, en ik wacht nog op antwoord van diegene aan wie ik het stokje wil overdragen.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 1 maart 2009 @ 11:08:57 #109
37150 livelink
pi_66574945
"Ik ben een stukje Danyel". Dat vind ik een heel mooi idee, Phluphy en eigenlijk ook een eye-opener. Niet alleen zijn onze kinderen letterlijk een stukje van ons, maar andersom geldt het ook. Een mooi besef.

Verder een mooi en aangrijpend verhaal. Wat zijn er overigens veel rebellerende OUDers hier. Dat valt nu echt op in dit estafette-topic.
  zondag 1 maart 2009 @ 11:12:49 #110
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66575037
Phluph, ik ben onder de indruk van wat je schrijft over het leven in het Nu. Dat is voor mij een ontzettend mooi voorbeeld/leerpunt. Zo mooi ook hoe je beschrijft hoe Danyel gewoon onderdeel is van jullie leven en nog zo aanwezig is. Dat niet alleen het gemis maar juist vooral ook zijn aanwezigheid zo groot is.

en voor je denkt dat ik je op een voetstuk plaats: mijn lief wist wel wannee hij zijn mond moest houden.
Je bent een mooi mens...
  Jubileum moderator zondag 1 maart 2009 @ 11:25:06 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66575306
Fluf wat ben jij een mooi mens Ik was van de week al hevig ontroerd door je in het engeltjestopic, nu voel ik overal zonneschijn. Ik was heel erg blij om te lezen dat het "waarom" steeds minder wordt, daar zat ik nl. vreselijk mee en ik begrijp nu dat dat, bij jou in ieder geval, niet meer zo op de voorgrond ligt. Daar werd ik blij en rustig van.
Van je stukje nu word ik vooral opgewekt, de liefde voor het leven en de positieve noot voert overal de boventoon.
Jij bent een stukje Danyel mooi!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66575802
Phulpy....PRACHTIG !!
ik weet ff geen woorden, mijn strot zit dicht, mijn ogen lopen over...
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 12:00:10 #113
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_66576124
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:25 schreef Lois het volgende:

Jij bent een stukje Danyel mooi!
Het komt zó sterk over, en zo waar...
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 1 maart 2009 @ 12:46:33 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_66577229
phluphy, mooi, positief mens!
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 maart 2009 @ 12:58:07 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66577605
Ik vind complimentjes best leuk (wie niet?) maar soms voelen complimentjes niet als terecht. Dat komt omdat ik het gevoel heb er niets voor hebben hoeven te doen! Begrijpen jullie dat?
Evengoed bedankt, alweer een dag die niet meer stuk kan.

En verder vind ik het fijn dat mensen er blijkbaar iets aan hebben cq. er iets van leren. Een zeer prettige en welkome bijkomstigheid!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 1 maart 2009 @ 12:59:56 #116
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66577661
En ik geef het stokje aan........Snoopy.

Mijn vraag :
Ik ken jou als een superrelaxed, vriendelijk, fijn en grappig mens.
Vraag a: Hoe ben je volgens jezelf zo gevormd? Door je opvoeding? Door je manier van leven? Ben je van nature zo? Wellicht een combinatie?
Vraag b: zijn er ook negatieve kanten aan je, en zo ja, op welke momenten komen die naar boven?

Good luck!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 1 maart 2009 @ 13:10:55 #117
640 snoopy
peanuts
pi_66578067
Jemig, dat is wel gelijk een vraag zeg
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo stond te trappelen om het stokje aan te nemen maar nu kan ik niet weigeren natuurlijk
Ik heb hier zulke openhartige, eerlijke verhalen gelezen en ik denk niet dat ik hier alles kan en wil vertellen maar ik ga mijn best doen. Ik heb natuurlijk wel even tijd nodig om het goed op 'papier' te krijgen.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 1 maart 2009 @ 13:32:05 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66578734
Oeh, ik lig heel erg achter met lezen.
Maar ik zie een stuk van Dutch, Phluph en Snoop in aantocht. Hopelijk vanavond wat meer tijd/rust.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:20:46 #119
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66586843
Ik vind (nogmaals), dat jullie, zoveel meemaken!
Mijn leven is ook niet erg rustig (verlopen), maar toch, zo anders. Ik weet natuurlijk niet wat ik, allemaal nog mee ga maken, en denken daar alleen al aan, geeft me de kriebels, maar er blijft een soort van, Wow! wat een leuke mensen zijn er toch, en hoe ben ik dan, op anderen over, gekomen.

Ook op een meeting, jullie zijn zo lief tegen je kinderen etc.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 1 maart 2009 @ 17:28:22 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_66587101
zou jij zo'n stukje over jezelf kunnen schrijven oxy? of zou dat moeilijk zijn?
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 maart 2009 @ 18:15:44 #121
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66588730
Ik denk dat ik, dat wel kan, Belana. Alleen niet alles kan ik schrijven, omdat dat nog teveel door mij verborgen is. Dat zijn dingen, die mij veel verdriet geven. Maar schrijven over mijzelf, ja, dat lukt steeds beter.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  zondag 1 maart 2009 @ 20:02:07 #122
102760 Igraine
Headache
pi_66592472
Wat een leuk stuk Phluphy, je komt inderdaad altijd zo positief over en als een warm mens.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 1 maart 2009 @ 20:14:14 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66592874
Mooi stuk Pluphy, precies zoals ik je hier over vind komen.
  zondag 1 maart 2009 @ 20:32:56 #124
190853 RockabeIIa
pi_66593498
Phluph, ik kan niets toevoegen aan wat al gezegd is.
Alhoewel, ik vind je een vrouw met klasse. Dat mag ook wel es gezegd worden
  zondag 1 maart 2009 @ 21:41:18 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_66596451
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:15 schreef Oxymoron het volgende:
Ik denk dat ik, dat wel kan, Belana. Alleen niet alles kan ik schrijven, omdat dat nog teveel door mij verborgen is. Dat zijn dingen, die mij veel verdriet geven. Maar schrijven over mijzelf, ja, dat lukt steeds beter.
ik hoop dat je het stokje een keer krijgt dan
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 maart 2009 @ 21:49:00 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66596746
Phluphy, ik heb genoten van je verhaal.
Heb het al vaker tegen je gezegd, het is natuurlijk niet te vergelijken het verlies van mijn vader en Danyels verlies. Maar ik herken wel veel hoe je ermee omgaat.
In heftige tijden kunnen genieten van dingen die wel goed gaan en zo langzaamaan er weer bovenop krabbelen.
Dank je voor je openhartigheid, prachtig.

En Snoopy on her way!

Kijk ook uit naar het moment dat Oxy het stokje over neemt.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:02:31 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66597367
Phluphy, wat sta jij bijzonder (en bijzonder sterk!) in het leven. Prachtig, ik heb er veel bewondering voor.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:34:42 #128
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66598830
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:49 schreef dutchie het volgende:
Phluphy, ik heb genoten van je verhaal.
Heb het al vaker tegen je gezegd, het is natuurlijk niet te vergelijken het verlies van mijn vader en Danyels verlies. Maar ik herken wel veel hoe je ermee omgaat.
In heftige tijden kunnen genieten van dingen die wel goed gaan en zo langzaamaan er weer bovenop krabbelen.
Dank je voor je openhartigheid, prachtig.
Nou ja, jij ook nogmaals bedankt voor de overdracht.
Het is voor mij ook fijn geweest het eens op een rijtje te zetten tijdens het opschrijven. Ik heb het Jeroen ook laten lezen en ook voor hem waren er eye-openers. Het is best gek dat je dingen, die je eigenlijk al weet, pas herkent wanneer ze geschreven zijn.

Alle anderen ook bedankt voor de mooie woorden. Maar zoals ik eerder al zei, het is niet iets als een prestatie verrichten. Het gebeurt gewoon vanzelf. Nou ja, misschien met een beetje hulp van boven.
... ♥ ik mis je ♥
pi_66615248
Lieve allemaal,
Ik heb serieus gedacht om het stokje niet aan te nemen als ik het aangereikt zou krijgen. Gewoonweg omdat ik niet zo open kan/wil zijn als een aantal van mijn voorgangers. En dat voelt een beetje raar als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Mijn naam is, ehm zie je daar gaan we al, snoopy. Mijn echte naam mag je wel via andere wegen vragen als je hem echt wil weten. In 2008 is mijn naam 1x aan een meisje gegeven.
Ik weet wel dat het een beetje onzinnig is omdat ik de namen van mijn kinderen wel op Fok noem, maar het is gewoon iets dat ik zo voel

Ik ben 39 jaar geleden geboren in Amsterdam en ben daar altijd blijven wonen.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog heel klein was. Mijn vader zie ik eigenlijk nooit. Ik heb geen ruzie met hem maar hij heeft ook nooit naar mij omgekeken dus behoefte aan contact heb ik niet.
Toen mijn dochter werd geboren belde hij om te vragen of hij een keer langs mocht komen. Ik vond dat goed. Ze is nu tweeënhalf, hij is nog niet geweest. Zo zit het dus in elkaar.

Ik heb een hele fijne jeugd gehad samen met mijn moeder. Zij werkte tijdens schooltijden en op woensdagmiddagen was mijn oma er altijd
Broers en/of zussen heb ik niet maar die heb ik ook niet heel erg gemist in die tijd.
Mijn familie had een zomerhuisje onder de rook van Amsterdam aan een meer dus als het mooi weer was waren we altijd daar met veel familie. Ik heb er hutten gebouwd, gevist, gezwommen, leren surfen, gevaren.... Het was gewoon heel fijn.
Wij gingen ook altijd naar het buitenland tijdens de zomervakantie. Later realiseerde ik me pas dat dat helemaal zo gewoon niet was. Mjn moeder spaarde daar het hele jaar voor.

Als kind al vond ik het heerlijk om te tekenen. Het enige dat ik altijd kon bedenken is dat ik ‘als ik groot was’ iets met tekenen wilde doen.
Ik heb eerst HAVO gedaan en ben toen naar het Grafisch Lyceum in Amsterdam gegaan. Daar heb ik een opleiding Reproductietekenen gedaan en vervolgens Ontwerpen Vormgeven.

Op het Grafisch Lyceum heb ik mijn beste vriendin ontmoet en ben met haar 2x een zomer naar Amerika geweest om in een zomerkamp te werken. We hebben daar zwem- en kanolessen gegeven aan meisjes. Het is een geweldige tijd geweest.

Na school kwam ik terecht op een ontwerpstudio in Haarlem. Daar heb ik toch wel de basis van het DTP-en en Apple computers geleerd.
In diezelfde tijd heb ik mijn vriend ontmoet in een café in Amsterdam. Ik was daar met mijn beste vriendin en hij was daar met zijn voetbalteam. Geen rare versiertrucs Het is gewoon precies goed tussen ons.

Toen mijn contract in Haarlem was afgelopen ben ik bij een heel groot bedrijf in Amsterdam gaan werken op de grafische studio. Ik kreeg daar een vast contract en heb toen samen met mijn vriend een huis gekocht in hartje Amsterdam. Een heel lief oud pakhuisje.

Inmiddels was ook hij afgestudeerd en had een baan. We maakten mooie reizen, gingen heerlijk uit eten en genoten van het leven. Dat doen we trouwens nog steeds.

Toen we net samenwoonden bleek mijn moeder ziek te zijn en ze had een levertransplantatie nodig. Binnen een maand werd ze gebeld en reden we midden in de nacht naar Groningen, naar het AZG.
De transplantatie is perfect verlopen en nu, 11 jaar later, gaat het uitstekend met haar!
Ze werkt nog steeds en sport en reist en is nooit huis omdat ze het zo druk heeft met leuke dingen.
Die periode was trouwens een van de weinige momenten dat ik het jammer vond dat ik geen broer(s) of zus(sen) had om dingen mee te delen.

Wij zijn van het pakhuisje verhuisd naar een woonboot tegenover Carré. We hadden al een tijdje een bootje om mee op de grachten te varen en het leek ons helemaal te gek om op het water te wonen.
Het was een oud vrachtschip en we hebben het van binnen helemaal laten verbouwen door een vriend van ons. Het was echt super.

Ik heb al een account bij Fok! Sinds BB1 (Ja, ik ben een oldbie) maar daar heb ik heel lang niks mee gedaan totdat ik zwanger was van Morris. Ik weet niet eens meer hoe ik toen precies in OUD ben beland maar heb toen eerst een poosje meegelezen voor ik zelf durfde te posten: Zwangerschap en geboorte - deel 18

En daar belande ik in Z&G met Phluphje, Sugar, LB, Belana, Bar, ET, piglet, M@x, Faja, Anitra, Dutchie, Poemojn, Rottdog, LadyS, Loena, Beefcake, Lewis, Tinkepink, Sjeen, Knorretje, EW, Bix en nog veeeeel meer!
En met een paar van hen heb ik een heel speciale band gekregen. Helemaal na het overlijden van Danyel en Thijs.

6 augustus 2004 werd Morris geboren en 1 oktober 2006 was daar Lis.
De boot werd toch wel wat krap en onhandig. We hebben een nieuwbouwhuis in het centrum van Amsterdam gekocht en wonen daar sinds zomer 2008 met heel veel plezier.

Na 16 jaar bij dat heeele grote bedrijf te hebben gewerkt werd mijn afdeling opgeheven ivm een reorganisatie. Ik heb besloten om per 1 oktober te vertrekken met een goede regeling. En vanaf januari ben ik zelfstandig ondernemer.
Ik moet zeggen dat ik tegen alle verwachting in ook wel heel erg geniet van het thuis zijn met de kinderen.

Verder hou ik me op het moment bezig met een cursus digitale fotografie en een vervolgcursus Italiaans. De fotografie doe ik voor de leuk maar misschien kan ik het ook voor mijn werk gebruiken. Italiaans wil ik proberen te leren omdat we bijna altijd naar Italië op vakantie gaan en ik wel eens wil weten wat die Italianen elkaar toch allemaal te vertellen hebben
Verder vind ik yoga heel fijn maar daar moet ik echt weer tijd voor maken en natuurlijk ben ik regelmatig op Fok>OUD te vinden.
We hebben ook nog een mooie bakdekker, een klasieke motorboot die we helemaal hebben opgeknapt met een hoop hulp van anderen. En skiën vind ik superleuk maar dat doe ik jammergenoeg niet zo heel vaak natuurlijk.

Ik hou ook erg van lezen alhoewel ik me daar nu wat minder tijd voor gun. Vroeger las ik 3 boeken tegelijk. Dat kan ik nu niet meer. Momenteel lees ik het 2e boek van Stieg Larsson: Mannen die vrouwen haten. Het leest lekker weg. Verder heb ik bijna alles van Stephen King, Harry Potter. Maar ik vind de Schaduw van de wind ook prachtig en De Vliegeraar en 1000 schitterende zonnen.
Roald Dahl vind ik fantastisch en ik hou erg van reisverhalen van bijvoorbeeld Redmond O’Hanlon.

Films kijk ik bij vlagen. We zitten nu weer in zo’n periode dat we vaak een DVD kijken thuis. Voor de kinderen er waren ging ik ook wel alleen naar de bioscoop op mijn vrije dag. Heerlijk vond ik dat.
Films die ik pas heb gezien en ik mooi vond: As it is in heaven, Into the wild, Vicky Cristina Barcelona. Maar ik heb ook alle Lord of the Rings films gezien. En La vita è bella is heel erg mooi. Oh en Etre et avoir is ook een aanrader.

Ik ben gek op italiaans eten maar Thais vind ik ook erg lekker.
Ik maak regelmatig ook zelf pizza en laatst heb ik samen met Morris ook zelf pasta gemaakt.
Deeg kneden en door de machine halen is leuk om samen te doen.

De leukste uitspraak. Mmmmmm die is natuurlijk heel cliché maar oh zo mooi om te horen:
'Weet je mama, ik vind jou heeeeeel lief!'
En bij het zoeken naar oude topics kwam ik deze tegen en moest enorm lachen:
Zwangerschap en Geboorte deel 89

De vraag van Phluphy :
Ik ken jou als een superrelaxed, vriendelijk, fijn en grappig mens.
Vraag a: Hoe ben je volgens jezelf zo gevormd? Door je opvoeding? Door je manier van leven? Ben je van nature zo? Wellicht een combinatie?
Vraag b: zijn er ook negatieve kanten aan je, en zo ja, op welke momenten komen die naar boven?

Ik vind het een heel moeilijke vraag waar ik echt over aan het nadenken ben. Allereerst moet ik mezelf door andere ogen bekijken. Ik denk eigenlijk dat het rustige iets is dat ik van mijn moeder heb meegekregen. Het zit dus in mijn opvoeding maar ik denk ook dat het er van nature in zit.
En soms denk ik dat ik gewoon heel veel geluk heb in het leven. Ik ken tot nu toe weinig tegenslag en het lijkt alsof dingen soms vanzelf gaan. Ik heb een fijne jeugd gehad met veel familie om me heen die duidelijk lieten merken dat ze van me hielden, heb me niet druk gemaakt om mijn vader (ik ben er vanuit gegaan dat het niet aan mij lag en het toch nooit zou veranderen), ben een relaxte, lieve, grappige levensgenieter tegengekomen waar ik het nog steeds heel fijn mee heb. We zijn gezond, het gaat goed met ons, met onze kinderen en we wonen fijn, doen leuke dingen. En ik besef dat dat iets heel bijzonders is.

Negatieve kanten? Natuurlijk heb ik die niet!
Natuurlijk heb ik die wel. Ik kan heel ongeduldig zijn met andere mensen en soms dus ook met mijn kinderen tot mijn grote ergernis . Ik schijn volgens mijn vriend een echte ‘leeuw’ te zijn, weet wat ik wil en probeer dan ook mijn zin door te drijven. En dat heb ik dan ook nog niet eens door. En ik merk dat ik de laatste tijd wat meer uit ‘balans’ ben. Waarschijnlijk door het gedoe met mijn werk en dat duw ik zo hard weg omdat ik dan weer vind dat er ergere dingen zijn en ik me niet aan moet stellen. En soms, ontplof ik dan. En dat vind ik vreselijk. Ik hoop dat dat snel minder wordt.

Zo, dat was toch nog een heel verhaal. Ik ga even nadenken over de volgende persoon en welke vraag ik wil stellen. Wordt vervolgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 02-03-2009 16:08:29 ]
  maandag 2 maart 2009 @ 14:10:36 #130
37150 livelink
pi_66616081
Volgens mij is het toch een heel mooi, persoonlijk verhaal geworden, Snoopy. Leuk zoals jullie allebei levensgenieters zijn en ook gewoon de bijbehorende keuzes maken. Althans, zo komt het op mij over. Zoals dat weekendje Milaan, gewoon ook samen even genieten. Klinkt goed!

En die ontploffingen, tja. Wel begrijpelijk natuurlijk. Ik ben bang dat de meeste mensen wel eens ontploffen. Het is niet makkelijk om dat in te houden.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:17:35 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66616322
Leuk om te lezen Snoopy, helemaal zoals ik me je voorgesteld had. (soms klopt het dus wel )

Dat uit balans zijn, dat hoort een beetje bij het ondernemen volgens mij, merk jij dat niet? Het is niet alleen meer zo zwart-wit en als het je niet boeit trek je om 5 uur gewoon de deur dicht. Het blijft in je hoofd en je moet er mee aan de slag. Soms heb ik daar ook helemaal geen zin in, maar het blijft je achtervolgen. Dus kun je het maar beter oplossen.
De struisvogel-politiek werkt niet met een eigen zaak.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:18:05 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66616337
Mooi verhaal Snoopy!
  maandag 2 maart 2009 @ 14:20:41 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66616428
Oh, ook al zo'n mooi verhaal. elke keer denk ik oh dat had ik ook nog willen vertellen, echt te snel geweest

Toch fijn te weten dat anderen ook wel eens ontploffen. soms denk ik wel eens de enige te zijn. Niks zo erg als dat.... En gaaf dat je het toch ook gedurft hebt voor jezelf te beginnen. Echt respect voor mensen die dat "gewoon" doen, of heel gepassioneerd hun droom volgen.
pi_66616533
Ik kende een groot deel van je verhaal al, maar stoer dat je voor jezelf bent begonnen (dat wist ik niet)! Ik durf dat (nog) niet
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 14:32:41 #135
5428 crew  miss_sly
pi_66616883
Wat een geweldig topic. Mooie verhalen, en snoopy, ook van jou toch een persoonlijk vehaal. Wat heerlijk dat je vindt dat je een fijn leven hebt gehad. Het klinkt ook fijn.

Phluphy, wat een mooi mens ben je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66616950
Ja maar, ja maar, dat voor mezelf beginnen klinkt stoerder dan het is
Ik ben officieel dus zelfstandige maar ik heb (alweer) de luxe dat ik niet keihard aan de bak hoef vanwege ons inkomen. Ik ben dit dus ook niet gaan doen met veel lef maar meer omdat het nu zo uitkomt.
Ik bedoelde eigenlijk ook het gedoe met mijn 'oude werk' Dutch, niet mijn nieuwe.
pi_66617114
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:34 schreef snoopy het volgende:
Ik ben officieel dus zelfstandige maar ik heb (alweer) de luxe dat ik niet keihard aan de bak hoef vanwege ons inkomen. Ik ben dit dus ook niet gaan doen met veel lef maar meer omdat het nu zo uitkomt.
Okay, da's makkelijker, maar toch.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:46:23 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66617390
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:34 schreef snoopy het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook het gedoe met mijn 'oude werk' Dutch, niet mijn nieuwe.
O ok, maar dan nog beland je van de ene situatie in de andere toch?
  maandag 2 maart 2009 @ 14:47:49 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66617445
mooie verhalen weer!!!
  maandag 2 maart 2009 @ 14:49:50 #140
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66617513
Echt leuk om te lezen Snoopert.
Ik heb erg veel respect gekregen voor je moeder. Ze heeft het echt supergoed gedaan.
En jijzelf natuurlijk ook. Voor hetzelfde geld kom je zo'n periode toch minder goed door.

Wat het uit balans zijn betreft; ik twijfel er niet aan dan dat dat weer goed komt. Tenslotte is je leven opeens helemaal veranderd, en duurt het even voor je weer je nieuwe plekje en ritme vindt.

Het mooist om te lezen is inderdaad dat je zo'n enorme levensgenieter bent. Een echte bourgondiër.

Bedankt dat je toch het stokje hebt aangenomen. Ik weet dat je niet makkelijk vond.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 2 maart 2009 @ 15:32:08 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66619147
Leuk om te lezen Snoopy!
  maandag 2 maart 2009 @ 15:59:42 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_66620178
leuk om te lezen snoop, en niemand hoeft zich verplicht te voelen enorme diepgaande open dingen over zichzelf te vertellen toch?
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 maart 2009 @ 16:17:08 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66620858
Snoopy je zegt niet zo open te zijn als anderen, maar ik vind je heel open hoor
pi_66627990
Ze gaf het zelf al een beetje aan dat het haar wel leuk leek om ook iets te schrijven. En ik ben heel benieuwd naar haar verhaal. Ik geeft het estafettestokje aan oxymoron

Oxy, je schreef onder andere het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat ik, allemaal nog mee ga maken, en denken daar alleen al aan, geeft me de kriebels...

Mijn vraag voor jou is: Welke dingen zou je nog graag doen in je leven en zijn deze dingen realistisch? Ik bedoel, welke dromen zijn werkelijk haalbaar in jouw geval?
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 19:48:22 #145
5428 crew  miss_sly
pi_66628061
Wat leuk snoopy!!

Ik ben erg benieuwd naar Oxy's stuk. Gewoon, omdat het me leuk lijkt iets meer over Oxy te weten
pi_66628366
Snoopy, wat een leuk verhaal. Je bent best open hoor
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  Jubileum moderator maandag 2 maart 2009 @ 20:03:03 #147
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66628626
Snoopy ik ben blij dat je het stokje hebt aangenomen, ik vind je verhaal heel mooi om te lezen, en ik ben toch weer meer over je te weten gekomen.

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van Oxy
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 maart 2009 @ 20:25:14 #148
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66629495
Snoopy, wat een mooi verhaal!
  maandag 2 maart 2009 @ 20:44:24 #149
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66630342
Mijn verhaal, komt zo snel mogelijk
pi_66630530
snoopy & phluphy

en wat leuk dat Oxy de volgende is!
  maandag 2 maart 2009 @ 20:52:21 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_66630682
ow wat leuk snoopy, dat je oxy het stokje hebt gegeven!
stormy waters...
sailin'
pi_66630981
Mooi verhaal Snoopy! Wat leuk dat je het stokje toch aanpakt ondanks dat je het eigenlijk niet wilde

Ben ook heel benieuwd naar het verhaal van oxy

Echt heel leuk om te lezen dit!
  maandag 2 maart 2009 @ 21:38:54 #153
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66632534
Ik ben Oxymoron, 23 jaar, 10 maanden en 8 dagen oud. Mijn echte naam geef ik liever niet vrij op, het forum. Sinds 2 jaar min 1 dag woon ik op een zorgboerderij in de provincie Utrecht, bijna op de Utrechtse Heuvelrug. Hiervoor woonde ik in een gezinsvervangend tehuis en daarvoor woonde ik semi-zelfstandig.
Op de boerderij, waar ik woon, heb ik vaste werk-taken (wij noemen het dagbesteding). Elke ochtend begint om 9.00 uur met het verdelen van de klussen van die dag. Ik werk 4 ochtenden, buiten op de boerderij met de dieren en de planten – en 1 hele dag in de keuken, dan bereid ik de warme maaltijd voor de groep, wij eten ’s middags warm, zoals het echte boeren betaamt.

Mijn hobbies zijn computeren, schrijven/dichten, en koken.
De allergrootste passie die ik heb zijn dieren. En dan, ook alles van en met dieren. Mijn huisdieren zijn 2 cavia's.

Films kijk ik niet zo vaak, maar Good Will Hunting en Ben X zijn favoriet, net als Into the Wild. Muziek vind ik ook fijn, en dan met name Twarres, Live, Stef Bos en (als ik boos ben) The Spirit That Guides Us. Wat eten betreft; ik lust graag gebakken aardappels, alle pasta’s, pizza’s en toetjes.

De boeken die ik graag (her)lees zijn die van Aidan Chambers, en dierenencyclopedieën. Mijn lievelingsdichter is Huub Oosterhuis (op mijn 15e vond ik hem, en God). Op dit moment lees ik De onzichtbare jongen van Bernlef. Mijn laatste mooiste uitspraak is ook van hem:
‘’Toch ontstaan er soms kieren waardoor een verbinding ongestoord tot stand kan komen. Het kan dus nog steeds.’’ (J. Bernlef, in Eclips, 1993)
Die uitspraak zegt iets over mijn leven nu, en mijn leven vroeger. Hoewel ik, met taal betreft, haast hyperbegaafd ben, is communicatie en contact moeilijk. Maar ik verander mee met mezelf, van iemand met een onbereikbaar binnenste, naar iemand die gekierd is, voor wie het wil zien. Het kan dus nog steeds.

ooit vind ik een weg uit dit hoofd en uit deze machinerie die mijn lichaam is
het zal vast erg pijn doen en erg lang duren maar dan ben ik ineens zonder meer een echt mens
applaus
(Oxymoron in ''nieuw boekje'', 2009)

Mijn tweede dichtbundel komt volgende maand als alles goed gaat, uit. Mijn eerste dichtbundel is een succes gebleken; twee kanten op. Mensen die mij wel eens hadden gezien, op een verjaardag bijvoorbeeld, of mensen uit de flat van mijn opa en oma, waren blijverrast met de duidelijkheid die ik schepte over mijzelf. En voor mij viel er daarna minder uit, te leggen, en was er meer begrip voor mijn soms aparte gedragingen, of uitspraken. En ik weet nu, dat mijn gedichten gewaardeerd worden om hoe ze zijn, en dat mijn proza soms ondoorgrondelijk lijkt, maar toch begrijpbaar. Vandaar, dat ik ook, een nieuwe bundel heb geschreven – daarmee doe ik wel iets met mezelf. Ik laat anderen binnen, door woorden ‘’uit te laten’’ in de wereld. Dat is lastig. Maar, het is ook een totstandkoming, van een droom die ik al koester sinds ik lezen kan: schrijfster worden.

Dan kom ik nu bij de vraag van snoopy: Welke dingen zou je nog graag doen in je leven en zijn deze dingen realistisch? Ik bedoel, welke dromen zijn werkelijk haalbaar in jouw geval?

Ik heb veel dingen op moeten geven. Dat in de eerste plaats. Ik wist pas heel laat, in mijn leven dat wat mij anders maakte, autisme noemde. Bij autisme hoort een bepaald, ‘’plaatje’’, en dat heeft ook mijn toekomstvisie deels bepaald. Schrijfster ben ik geworden, maar geitenhoedster in Zwitserland, of wolvendeskundige in Amerika, ben ik bijvoorbeeld niet geworden. Wat realistisch is, moet stap voor stap, dag voor dag, bepaald worden. Op mijzelf wonen, al is het met een beetje begeleiding, is iets wat denk ik niet zal gebeuren. Mijn begeleiding helpt me met mijn dromen; ze kaderen af, moduleren en relativeren zaken. Dat heb ik echt, nodig.
Ik heb een kleine fantasie, en dat is wat dit betreft wel handig, omdat ik me weinig voor kan stellen van de toekomst, of dat nu morgen of over 3 jaar is. Op sommige gebieden heb ik een stapje terug moeten zetten, op andere vlakken, heb ik resultaten geboekt die de deskundigen 19 jaar geleden nooit voor mogelijk hielden.
Welke dromen zijn haalbaar? Nou ik houd het liever behapbaar en klein – naar een concert van Live gaan (met Fok! begeleiding), of weer een keer naar Italië op vakantie, of naar Griekenland, en ik wil leren zeilen, ooit een keer.
Zoals je ziet, snoopy, het zijn de kleine dingen die me gelukkig maken. Het alledaagse leven is voor mij al zo bijzonder, dat er geen Grote Dromen zijn. Ik kijk niet verder dan mijn neus lang is. Lekker puh.

Vooruit

Ik ben lek – uit ogen druipt en druppelt zout
krijsen kan ik niet, mijn mond is stil
gaf iemand mij de woorden

Ik zal zoveel praten tot ik
machtig ben die verre taal
ieder woord dat is gezegd
duwt me vooruit

Maar nu kan ik – even niet
verder dan elke dag vandaag
Ik kom van te ver
voor een toekomst

(c) Oxymoron in ''nieuw boekje'', 2009

(over de nieuwe vraag moet ik even nadenken!)
  maandag 2 maart 2009 @ 21:42:55 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66632732
Snoopje, wat een fijn verhaal van jou!
Ik word er helemaal blij van. Wat heerlijk voor je dat het niet hebben van een vader bij jou zo goed is gegaan.
En ook zo fijn dat je zo rustig bent. Zo heb ik je ook ervaren toen ik je ontmoette. Lijkt me zalig! Lis heeft ook die uitstraling vind ik.

Even kijken of het lukt de verhalen van Dutch, Phluph en Oxy nog te lezen vanavond. Heb het druk, maar vind het ook niet fijn om zo 'achter' te liggen.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:44:33 #155
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66632794

Wat zijn jullie allemaal lief, bijzonder, eigenwijs, eigenzinnig, mondig, open en jezelf.
Lekker douchen!
pi_66632869
Oxy, ik vind je dromen meer dan de moeite waard. Je hebt een prachtig verhaal geschreven en ik heb bewondering voor je gedichten en wat je ons daarmee wil en kan vertellen.
pi_66633046
Oxy ik vind het knap dat je het op hebt kunnen schrijven
Mooi geschreven en fijn om te lezen
  maandag 2 maart 2009 @ 21:51:31 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_66633110
oxy, dankjewel, voor een blik in jou ik vind je een bijzonder mens, zoals je alles weet van jezelf en het zo goed kan beschrijven vaak (ik denk veel beter dan veel mensen) Ik heb al veel van je geleerd, over autisme en hoe dat is (hoewel ik het me tegelijk natuurlijk niet voor kan stellen) Ik bewonder je schrijftalent en ik vind het fijn dat je hier in OUD post
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 maart 2009 @ 21:55:22 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66633282
Dutchie, wat mooi hoe je schrijft over je man en jullie samen.
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 21:57:12 #160
5428 crew  miss_sly
pi_66633363
Oxy wat een mooi stuk. Je bent inderdaad erg goed met taal, je drukt je zo goed uit, zowel in proza als in gedichten. Erg mooi!
  maandag 2 maart 2009 @ 22:03:43 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66633652
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Oxy wat een mooi stuk. Je bent inderdaad erg goed met taal, je drukt je zo goed uit, zowel in proza als in gedichten. Erg mooi!
Nou dat dus! Wat een gave zeg!
Eén vraag Oxy, jij zet de komma's vaak op zo'n vreemde plek. Hoe komt dat?
Niet dat het erg is, helemaal niet, maar het valt me altijd op en ik ben benieuwd of je dat bewust en/of met een reden doet.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 maart 2009 @ 22:09:02 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66633893
Dit blijft echt een geweldig topic
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_66633916
oooh oxy, prachtig!!! het is raar want ik ken je eigenlijk nauwelijks, maar ik ben helemaal plaatsvervangend trots als ik die mooie teksten van je lees. zo bijzonder treffend!

en dutchie op jouw verhaal had ik nog niet gereageerd geloof ik: vond ik ook heel leuk & mooi om te lezen!
pi_66633946
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou dat dus! Wat een gave zeg!
Eén vraag Oxy, jij zet de komma's vaak op zo'n vreemde plek. Hoe komt dat?
Niet dat het erg is, helemaal niet, maar het valt me altijd op en ik ben benieuwd of je dat bewust en/of met een reden doet.
Ik dacht van ik zeg niets omdat ik nooit komma's gebruik
Maar dat viel mij ook op en ben ook erg benieuwd ernaar

Prachtige verhalen!
  maandag 2 maart 2009 @ 22:10:06 #165
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66633952
Moonah: Gedichtjes op geboortekaartjes , dit is even snel, de uitleg. Als je het, niet snapt, dan vraag je maar.
pi_66633995
Ik vind de verhalen hier van iedereen mooi, ontroerend, open........

Ook die van Oxy......

Maar ik verander mee met mezelf, van iemand met een onbereikbaar binnenste, naar iemand die gekierd is, voor wie het wil zien.

Dit vind ik zo'n gigantisch mooie zin!

En je proza lijkt misschien ondoorgrondelijk, maar op die manier beschreven is het vaak juist zo treffend
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_66634002
Mij is het absoluut duidelijk
  maandag 2 maart 2009 @ 22:21:59 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66634555
Ah, duidelijk Oxy.
Je hebt jezelf dus echt moeten aanleren om pauzes in te lassen als je spreekt?

En Fannie, die zin die jij aanhaalt is idd een mooie. "Een gekierd mens".....
  maandag 2 maart 2009 @ 22:32:09 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66634948
Mooi stuk ook Oxy! Knap van je!
pi_66635172
Oxy, ik vind je meer een 'echt mens' dan veel andere mensen.
Je puurheid, zonder fratsen, dat is wat jou bijzonder maakt.
Mooi geschreven.
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:37:37 #171
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66635200
Nog steeds een supergaaf topic dit. Je leert de users op een heel goede manier kennen. Wel vreemd dat het "stel je voor topic" niet echt is aangeslagen als dit topic wel is. Misschien juist vanwege de structuur van de post. Het biedt je enige houvast en toch ruimte genoeg voor ieders eigen interpretatie. Zo mooi om te zien hoe verschillend iedereen is en hoe bijzonder
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:40:36 #172
37150 livelink
pi_66635314
Oxy, ik ben iedere keer weer ontroerd door je gedichten en gedachten. Hyperbegaafd, maar vooral creatief.
Zo fijn dat je ze hier met ons wilt delen.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:50:41 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66635751
Snoopy, ik vond je verhaal mooi om te lezen!
En Oxy, ik vind het leuk en mooi om wat meer over jou te weten te komen zo. Je kunt prachtig en ook heel wijs schrijven. En wat betreft je dromen: het mooie van dromen is dat je geen grenzen hoeft te stellen; ze kunnen je brengen waar je maar wilt! Als het realiteit zou zijn, zouden het geen dromen meer zijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:51:28 #174
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66635773
Weer even verder reageren.

moussy, ik weet nog zo goed toen met je zwangerschap, dat ik het zo bewonderde dat jullie deden wat jullie zelf wilden en niet wat anderen vonden. De zwangerschap uitdragen en gaan voor je kind.

Leuk om te lezen over een rolverdeling die anders is stout, wel fijn dat het zo opgelost kon worden. Je hebt wel fijne werktijden dan.

Wat een *ril* idee BE dat je er misschien niet bij bent op de eerste verjaardag als je half augustus bevalt. Dat is dan elk jaar toch? Wel een extra goede reden om te hopen op een goedbetaalde andere baan.

Just Me Zo leuk dat er een stukje van jou is, je blijft toch altijd 1 van de fok!oermoeders. Een soort van wijsheid die rondhing op de chat (waaat? Iemand die zo oud is op internet???, ik vond het bizar dat het kon) en iemand die van Delft naar Rotterdam kwam om 5 minuutjes met een stel meeters te kunnen praten. En goed om te lezen dat jullie het zo goed hebben opgelost na de scheiding, al kreeg ik dat idee al wel een beetje.
En een nieuwe liefde, keigaaf!
heeft J. echt al voor de kermis verteld dat ie verliefd was?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 2 maart 2009 @ 22:56:32 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66635975
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:09 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Ik dacht van ik zeg niets omdat ik nooit komma's gebruik
Maar dat viel mij ook op en ben ook erg benieuwd ernaar

Prachtige verhalen!
Ik heb diezelfde vraag al eens gesteld, toen zei Oxy dat ze ze neerzetten waar ze normaliter adem zou halen in een zin, als ik het me goed herinner.

Indrukwekkend stukje Oxy!

Snoopy, ik vind jou echt a breath of fresh air .
pi_66636144
YPPY
Ik vind jouw reacties elke keer zo lief en leuk en gemeend!
  maandag 2 maart 2009 @ 23:35:06 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66637653
Dat van je eerste man, dat hij er zo slecht aan toe was, dat wist ik niet yvonne. Wat een heftige tijd moet dat geweest zijn. Zware beslissing om daar dan mee te stoppen en te weten dat je alleen een kind op moet voeden (al is dat ws makkelijker dan met zo'n man). Woonde je echt in die Bijlmerflat? Wat een schrik als je daar dan een vliegtuig in ziet liggen!
Als je dat van Detlev achter elkaar leest, wat is het dan toch verschrikkelijk dat het kan, dat een kind zo buitengesloten kan worden, terwijl het gewoon een kind is. Wat ontzettend goed dat hij nu gewoon op het MBO zit!
Dat over gedoe toen over opvoeding en jullie kinderen, daar dacht ik een tijdje terug nog aan. Dat heeft toen best even gespeeld. Ik vond het 'toen' vreemd, maar ja, ieder z'n ding. Nu denk ik dat het juist verstandig was ze 'hier' los te laten. Er was, door het kleine, intieme, wel toezicht. Niemand moest proberen Brechtje wat wijs te maken, dat was echt een grens. Als Anna later online gaat, dan graag op die oude plek. Veilig, je weet wat er zit, wie er komt en dat het in de gaten gehouden wordt.

shmoopy, leuk mens! Heb je maar 10 minuten gezien (in Amsterdam, was je toch bij het museum?), maar daar kwam zoveel energie uit en dat lees je nu ook weer. Werken met kinderen, de catering en je eigen kinderen natuurlijk. Geduld is overgewaardeerd, enthousiasme is beter.

Moonah wat een verhaal toch, maar je bent een leuk mens, wijs en slim en betrokken met anderen, maar dat weet je allemaal al, vond het alleen zo stom om je over te slaan

Leuk om over je te lezen Vivi, dat je zelf al schrijft zo veranderd bent, dat was ook zo goed te volgen online. Dat vind ik ook zo leuk hier, dat je mensen ziet groeien en veranderen. Nog wel een voor de situatie met je moeder.
*OUD heilige*
  maandag 2 maart 2009 @ 23:44:38 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66638028
Thanks Ypsel, je bent een lieverd!
pi_66640969
Wauw, wat komen er toch steeds weer een bijzondere verhalen bij!
En, inderdaad, die zin van Oxy over 'een gekierd mens' Wát een bijzondere zin. Heel, heel mooi!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:27:40 #180
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66641824
Ik geef het stokje door aan Miss_sly.
Met de volgende vraag:
Nu je, na lang wachten, zwanger bent geworden van een dochter, gaat er denk ik een droom, van je in vervulling. Ik volg niet alle OUD en Z&G topics, maar vroeg me het volgende af:

Ik weet niet hoe je over het afbreken van een zwangerschap staat (ik meen dat het nu ook niet meer ''kan'', zover als jij bent), maar wat nou als je kind gescreend kan worden op zaken als autisme, ernstige gedragsproblemen etc., zou je daar aan mee werken? Of vind je de huidige screening ook al ''teveel''? Ik vraag me namelijk af, hoe dat zit bij mensen die moeilijk zwanger worden. Of je dan ''maar genoegen neemt'' met wat je hebt/krijgt, of dat je toch voor een gezond kindje gaat, ook al moet je dan een kans laten schieten?

En dank u voor de leuke reacties!
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 09:30:27 #181
5428 crew  miss_sly
pi_66643018
Ik ben bezig met een stukje, maar weet niet of ik het vandaag nog gepost krijg. Dus misschien duurt het wat langer, maar dan is er even tijd om bij te lezen of stukjes te herlezen

Interessante vraag, Oxy, en eentje waar ik zelf al eens over nagedacht heb.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:19:35 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66644342
Goede vraag van Oxy, inderdaad ook 1 waar ik bij stil heb gestaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:37:23 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66644892
Oxy, wat een mooi stuk heb je geschreven. Fijn om zo eens een kijkje in je leven te krijgen en vooral ook je antwoord op de vraag van Snoopy vind ik erg fijn om te lezen. Je vraag aan Miss Sly vind ik een hele moeilijke, maar wel waar ik nu nieuwsgierig naar ben.

Snoop, misschien niet alles open en bloot, maar wel heel fijn om te lezen. Dat jullie levensgenieters zijn les ik overal tussen de regels door, maar fijn ook dat je zelf voelt dat jullie het zo goed hebben samen. (En je moeder! Wauw!)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:51:42 #184
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66645299
Oxy, ik ben erg onder de indruk. Van jou als mens, van je relativeringsvermogen, van je schrijfstijl en van het feit dat je blijkbaar niet makkelijk opgeeft. Bljif in je (kleine) dromen geloven, maak ze waar, en "maak" dan weer nieuwe. ik gun het je heel erg dat ze uitkomen.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:10:03 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_66645840
zow misssly, ga er maar aan staan aan de vraag van oxy, maar het is een interessante vraag moeilijk, maar wel boeiend.
stormy waters...
sailin'
pi_66646196
Snoopy : Fijn dat je het stokje hebt aangenomen en dat je zo open bent ! Een bijzonder kijkje in je leven waarvoor dank !

Oxy : Je gedichten vind ik altijd al zo mooi, wat je nu geschreven hebt en over jezelf hebt verteld : prachtig !
Petje af voor de manier waarop je in het leven staat en omgaat met je mogelijkheden en onmogelijkheden !
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:07:56 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66651309
Oxy, wat is je verhaal helder, boeiend.
Ik was echt benieuwd hoe jouw leven eruit zag/ziet. Bedankt voor het kijkje erop.
En die vraag van jou vind ik ook erg interessant. Het antwoord kan zo divers zijn, ben heel benieuwd.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:59:15 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66653063
Ik heb nog wat verhalen opnieuw gelezen, goed gelezen.
Leuk om te lezen dat sommigen dezelfde favoriete boeken hebben, etensvoorkeur of het hebben van een kind net zo beschreven wordt als dat ik het zelf zou doen.
Daarom dus nu een beetje een 'lijstjesreactie'.

Slaapmeisje, wat leuk dat jouw nickname je ooit gegeven is!

Rockabella! Jouw verhaal maakt wel indruk. Je tekst straalt (net als jijzelf waarschijnlijk) uit dat je weet wat je wil, je hele duidelijke eigen keuzes gemaakt hebt en geniet van de dingen die daaruit zijn voortgekomen!

Poppejans, wat zijn ze leuk he, die teckels! Ik hoop dat je kinderwens vlug in vervulling mag gaan.

BassMiss, ik wist niet dat muziek zó'n groot deel van jouw leven is (geweest). Dat zit volgens mij echt in je bloed. Heb je inmiddels besloten of je mee gaat doen in de band?

Icicle, goede favoriete film; Amélie! En ik vond het al stoer dat je eigen onderneming met kinderen wist te combineren, maar nu beschrijf je het ook nog eens zo bewust, zo weloverwogen en wijs.
Minpuntje dat LOTR je niet wakker kon houden, mijn scene was zeker al voorbij

Lishe, wat heftig dat jouw moeder (en jullie dus ook) soms zulke moeilijke periodes doormaakte. Erg knap dat je daar zo van boven naar kunt kijken nu, om er dingen van te leren.

Buurvrouw, jeetje, 25 keer verhuizen! Ik krijg al buikpijn als ik er aan denk dat ik ooit weer moet. Je gezin klinkt heerlijk, met je drie knullen!

ET, wat hebben jullie in relatief korte tijd veel heftige dingen meegemaakt als gezin/familie! De foto van jou met je vader is erg mooi.
En natuurlijk is het fijn dat je nu zelf voor jullie kinderen kunt zorgen, al vind ik het wel lomp van je ex-werkgever om je zo op je eerste werkdag naar buiten te schuiven!

Dutchie, wat leuk om van jou wat meer te lezen. Je bent hier eigenlijk altijd, in OUD, maar ik wist niet zoveel van je. Je lijkt me een heel fijn mens!

Phluphy, wat verschrikkelijk jammer dat je zelf geen muziek meer kunt maken! Ik vind je een heel positief en krachtig persoon, ik hoop dat je ooit weer kunt genieten van het zelf musiceren, dat verdien je wel!

Snoopy, wat een heerlijk verhaal over een heerlijk mens! Je geniet van het leven en bent relaxed en dat stralen je posts ook uit. Ik denk dat je ook een super duizendpootmoeder bent voor Lis en Morris.

Oxymoron, wat een goede post over jouzelf! Petje af! Begrijp ik het goed dat je al die prachtige woorden en zinnen wel kunt schrijven maar niet kunt uitspreken, omdat je direct contact zo moeilijk vindt?
En kun je wel je eigen teksten voorlezen, of is dat ook te lastig voor je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:43:10 #189
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66657196
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef PM-girl het volgende:
Oxymoron, wat een goede post over jouzelf! Petje af! Begrijp ik het goed dat je al die prachtige woorden en zinnen wel kunt schrijven maar niet kunt uitspreken, omdat je direct contact zo moeilijk vindt?
En kun je wel je eigen teksten voorlezen, of is dat ook te lastig voor je?
Nou ik weet, niet of je bedoelt of ik kan praten, want dat kan ik wel.
Een eigen gedicht heb ik tot nu toe 2x voorgedragen. Dat was, bijzonder, maar ook bijzonder spannend.
Maar er is bij mij ook zoiets als de Zielschrijversstijl; een taal, die binnenin mij woedt, of niet echt binnenin, maar ergens tussen mij en, de wereld.
Die taal kan ik niet hardop lezen. Ik noem het in mijn eerste bundel een ''zelfarcheologie''. Pas 4 jaar geleden ben ik daarmee begonnen, toen ik, alles op een rijtje wilde krijgen. Toen liet ik het, alleen aan mijn toemalige mentor lezen, en nu mogen meer mensen, het doen. Omdat ik weet, naast de moeite die het kost, dat het ook veel op kan leveren. Ik dacht/denk vaak dat mensen net zo denken als ik, of dat ze weten wat ik, denk. Dat is dus vaak, niet zo. 4 jaar geleden is dus een beetje de omslag geweest, en nu kan ik ook meer, in ''gewone taal'' (taal zal voor mij, nooit gewoon worden), over mijn ideeën en dingen praten. Maar schrijven heeft nog altijd, de voorkeur.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:48:00 #190
94046 PM-girl
pi_66657384
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:43 schreef Oxymoron het volgende:
Nou ik weet, niet of je bedoelt of ik kan praten, want dat kan ik wel.
Ik weet dat je kunt praten, maar ik bedoelde dat je contact en communicatie met anderen moeilijk vindt. Knap dat je gedichten hebt voorgelezen!
En ook fijn dat je je ideeën en dingen kwijt kunt door ze op te schrijven.
*
pi_66658554
Dit hele deel gemist. Net bij gelezen. Teveel om op te noemen, maar stuk voor stuk weer mooie, openhartige verhalen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:48:06 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66659576
Wat een mooie vertellingen weer, zo bijzonder om te lezen allemaal!

En Icicle, daar droomde ik lang geleden ook van: het ja-woord geven op "Love you to death"

* Kersjes denkt terug aan die magische avond in 1996 dat ze vooraan stond bij Type O Negative in Paradiso, zo dichtbij dat ze Peter Steele's rondvliegende zweet af en toe op zich voelde neerdalen
.... met gevoel voor drama....
pi_66659820
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:48 schreef Kersjes het volgende:
Wat een mooie vertellingen weer, zo bijzonder om te lezen allemaal!

En Icicle, daar droomde ik lang geleden ook van: het ja-woord geven op "Love you to death"

* Kersjes denkt terug aan die magische avond in 1996 dat ze vooraan stond bij Type O Negative in Paradiso, zo dichtbij dat ze Peter Steele's rondvliegende zweet af en toe op zich voelde neerdalen
Ik herinner me vooral zn alcohol gebruik tijdens Waldrock een paar jaar terug.. Hij zoop in 4 nummers 3 flessen wijn leeg! Gewoon de fles aan de mond en klokken maar!
Maar ze zijn zo geweldig dat ik ze alles vergeef
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:14:15 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66665278
Wauw Oxy wat heb jij een talent voor taal. Heel mooi beschreven en weer zo duidelijk uitgelegd wat autisme allemaal met jou doet. Mooi!
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:16:00 #195
190853 RockabeIIa
pi_66665352
Oxy, ik vind het heel knap dat je autisme zo inzichtelijk maakt voor anderen die er niets vanaf weten. Mijn dank!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:22:46 #196
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_66665670
Zo leuk om te lezen dat iedereen zo haar eigen verhaal heeft
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:24:02 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66665742
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik herinner me vooral zn alcohol gebruik tijdens Waldrock een paar jaar terug.. Hij zoop in 4 nummers 3 flessen wijn leeg! Gewoon de fles aan de mond en klokken maar!
Maar ze zijn zo geweldig dat ik ze alles vergeef
Da's al wel een heleboel paar jaar terug denk ik?
jaar of 11? Of heeft ie het na die tijd nog eens dáár gedaan? Was wél een tof optreden toen.
pi_66670680
Ik wil even zeggen dat ik het ook heel lief vind van iedereen die reageert op de verhalen die geschreven zijn
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:48:40 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66672265
Oxy wat prachtig en open geschreven, en dat gedicht prachtig.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:09:39 #200
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66673272
Mooi geschreven Oxy het heeft mij weer wat geleerd over autisme iets waar ik zelf nog nooit mee in aanraking ben gekomen en waar ik me dus best moeilijk een beeld bij kan vormen.
petje af voor jou hoe je hiermee omgaat
Mama van Isa en Ties
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:03:51 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66679691
Oxy, ik vind het een prachtig stuk wat je hebt geschreven. Heel duidelijk en het geeft een mooie kijk op wie je bent! Wilskrachtig en sterk kom je over!
pi_66679780
heel mooi geschreven Oxy!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66686365
Oxy, heel mooi geschreven!
En ik ben benieuwd naar sly's stuk. Interessante vraag ook..
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:49:29 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66688839
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:44 schreef innepin het volgende:
Oxy, heel mooi geschreven!
En ik ben benieuwd naar sly's stuk. Interessante vraag ook..
Dat dus
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:09:54 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66692199
Ik vind het zo bijzonder dat de schrijvers het durven. Het is niet niks om een stukje over jezelf te schrijven,kan soms best confronterend zijn. Dank voor de kijkjes in jullie levens!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 18:31:26 #206
5428 crew  miss_sly
pi_66699738
Ik ben miss_sly, mijn echte naam is niet zo belangrijk. Mijn nickname is wel afgeleid van mijn echte naam. In mijn Quake2 tijd heb ik met alleen Sly als nick gespeeld, omdat ik daar in die mannenwereld niet als vrouw herkend wilde worden. Toen ik me op FOK! registreerde, heb ik er miss voorgeplakt, om wel als vrouw gezien te worden.

Ik ben ruim 40 jaar geleden geboren in Brabant en heb daar het grootste deel van mijn leven doorgebracht. Ik heb lieve ouders, en een zus en broer van resp. 5,5 en 7 jaar jonger.
Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste vriendje. Mijn moeder had mijn vader ook leren kennen toen ze 14 was, dus zij zag er helemaal geen kwaad in. Hij was 3,5 jaar ouder, en op die leeftijd is dat eigenlijk best veel. Ik was erg onzeker, bril, puistjes en een bril, en vond het wel geweldig dat een oudere jongen mij wilde.
Achteraf was het een hele slechte relatie en dat heeft me nog jaren gekost om overheen te komen. Het duurde uiteindelijk tot mijn 19e en we al samenwoonden tot ik er eindelijk een punt achter durfde zetten.
Mede door luiheid en omdat deze relatie me erg veel kostte, heb ik mijn VWO diploma destijds niet gehaald. Ik ben dus gaan werken, in de kantine bij Laura Ashley. Hoewel het werk niet erg uitdagend was, heb ik er een leuke tijd gehad. Mijn manager daar was een schat van een man die me nog wel menig levensles heeft meegegeven. Uiteraard was ik destijds nog te eigenwijs om dat als zodanig te zien, maar nog jaren later denk ik aan zijn wijze uitspraken terug. Uiteindelijk kreeg ik van een andere manager de kans om een administratieve functie te gaan doen. Mijn vermogen om dingen snel op te pikken heeft me uiteindelijk door de jaren heen telkens weer nieuwe kansen geboden, en zo heb ik zonder specifieke opleiding toch nog behoorlijk veel geleerd en leuke banen gehad.
Omdat ik achteraf enorme spijt had dat ik niet op zijn minst mijn VWO-papiertje heb gehaald, heb ik dat een jaar of 5 geleden met zelfstudie en hulp van een vriendin alsnog gedaan door staatsexamen te doen. Voelde erg goed om dat toch nog te presteren.

Na het beeindigen van die eerste relatie volgde een behoorlijk aantal roerige jaren. Drie langdurige relaties (met samenwonen en huizen kopen en de hele mikmak) achter elkaar en nog veel meer baantjes. Ik was erg ongedurig, altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, veranderingen. Als ik ergens een jaar had gewerkt en mijn contract kon worden verlengd, hield ik het alweer voor gezien.
Mijn relaties waren ook niet geweldig. Ik stortte me er voor de volle 100% in, vergoeilijkte veel zo niet alles van mijn vriendjes, en hield dat erg lang vol. Tot het bij mij over was, meestal heel plotseling om er dan ook net zo plotseling een punt achter te zetten.

Met mijn derde vriend heb ik geprobeerd een kind te krijgen. 3 lange jaren in de MMM, zonder resultaat. Een hele korte zwangerschap, maar wel een hele belangrijke. De manier waarop hij reageerde toen het fout ging, opende mij de ogen. Het duurde nog even voor ik er een punt achter kon zetten, maar dat ik niet verder wilde met iemand die mijn miskraam als onbelangrijk aan de kant veegde terwijl het ook zijn kind zou zijn, was me wel duidelijk.

Tijdens mijn laatste relatie begon ik wat te veranderen. Ik begon mezelf te leren kennen en accepteren, werd wat rustiger. Lezen op FOK over hoe andere mensen leefden en dachten heeft daar echt toe bijgedragen. Ik had een baan die goed bij me paste, namelijk als gedetacheerd: wel de afwisseling van regelmatig andere mensen, ander werk, maar ook de zekerheid en rust van een vaste baan. Ik werd eindelijk mezelf.
Bovendien doorliep ik het rouwproces en de acceptatie met betrekking tot mijn kinderloosheid. Ik zou geen moeder worden, en daar moest ik vrede mee leren hebben. Ik moest weer blij kunnen zijn voor anderen, op kraamvisite kunnen, etc. Daarom kon ik ook blij zijn toen mijn zusje haar eerste kindje kreeg. Natuurlijk voelde ik ook verdriet, maar de blijdschap voor haar en de liefde voor mijn petekind overtroffen dat allemaal.
Toen ik in de eerste weken op een avond weer bij hen wegging en mijn zusje met haar zoontje in haar armen op de bank achterliet, realiseerde ik me echter ook dat ik er nog niet helemaal klaar mee was. Het leek me zo bijzonder degene te zijn die niet weg moest gaan. Dit deed me beseffen dat ik er nog niet klaar mee was. Wel met het rouwproces en de acceptatie dat ik waarschijnlijk nooit moeder zou worden, maar niet met proberen het toch te worden. Ik was nog lang niet aan het eind van de mogelijkheden gekomen, dus er was nog een klein beetje hoop.
Ik begon erover tegen mijn vriend, maar die was duidelijk: hij wilde geen kind. Op zich niet vreemd, er was een leeftijdsverschil van 10 jaar tussen ons; hij was dus halverwege 20 en net afgestudeerd. Omdat ik mijn vorige relaties niet netjes had afgesloten en de jongens in kwestie nooit een kans had gegeven, besloot ik dat nu wel te doen. Bijna een jaar hebben we het geprobeerd: het gevoel terugvinden, hij of hij toch een kind wilde, ik of ik het toch niet per se wilde. Uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt.

En toen...toen ontmoette ik schaap, via FOK!. En bij schaap kwam ik thuis, letterlijk en figuurlijk. Hij is zo'n fijn mens, ik voelde me vanaf het begin zo fijn in zijn gezelschap. En ik kwam ook thuis in Amsterdam. Schaap heeft zijn liefde voor Amsterdam op me overgedragen, maar ik voelde het ook vanaf het begin. Mijn onrust verdween. Mijn drang om ooit nog eens te emigreren (want alles was beter dan het Brabantse), mijn hang naar verandering. Ik vond rust, terwijl mijn leven niet rustiger werd. We deden en doen allerlei leuke dingen. Heel veel in Amsterdam, waar we beiden enorm van genieten, maar ook daarbuiten.
Maar er bleef iets bij me knagen. Ik was bij mijn vorige vriend weggegaan met het idee om dan maar in mijn eentje te proberen alsnog zwanger te worden. Schaap had nog nooit over kinderen nagedacht en verkondigde altijd ze niet te willen. Dus ben ik met hem het moeiljke gesprek aangegaan over mijn kinderwens. En tot mijn grote verbazing en blijdschap wilde hij het met mij wel.
We waren dus net ruim een jaar bij elkaar toen we al in het VU zaten voor het eerste gesprek.

En nu na ruim 2 jaar ben ik zwanger, al bijna 19 weken. Ik vind het een waar wonder en nog steeds onwerkelijk. Hoe langer ik zwanger ben, hoe meer begint door te dringen dat er aan het eind van deze zwangerschap toch echt een kindje komt, als alles goed mag gaan. Onze dochter.

Voor eten moet je me eigenlijk niet wakker maken, maar op het moment snak ik naar een bruine slof filet americain van onze eigen slager. Ik heb schaap ook al meerdere malen laten beloven dat ie dat voor me gaat halen als ik bevallen ben.

Mijn muzieksmaak is heel divers. Ik vind Pearl Jam geweldig (mooiste concert ooit in Toronto), maar ook Acda en de Munnik. Door schaap heb ik ook kennis gemaakt met techno en ook daar kan ik erg van genieten.

Op tv kijk ik graag series als Criminal Minds, NCIS, House, maar ook America's next Top Model. We gaan vaak naar de bios, hebben een Pathe unlimited kaart.
Ik probeer veel te lezen, maar het gaat met tijden beter of slechter. Mijn favo schrijver is Jonathan Kellerman, maar recentelijk heb ik Lisa Gardner ontdekt en die vind ik ook geweldig.

Wat ik ook erg graag doe is reizen. Voorheen wilde ik dan ook altijd blijven, nu verheug ik me er ook telkens weer op om terug te gaan naar huis naar Amsterdam. Het lijkt me ook geweldig om over enkele jaren met schaap en onze dochter op vakantie te gaan en als die geweldige dingen te bekijken en ervaren die de wereld te bieden heeft.

En dat brengt me op de vraag van Oxy. Een hele goede vraag, en een moeilijke.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen kindje wilde met Down syndroom. Als ik ooit zwanger zou worden, wilde ik dat indien mogelijk laten testen en indien de testuitslag slecht was, zou ik het laten afbreken.
Door veel te lezen in OUD had ik inmiddels ook wel eea geleerd, bijvoorbeeld dat je met al die prenatale screening natuurlijk nog maar een beperkt aantal dingen kon testen. En (en dat wist ik natuurlijk al wel, maar nooit echt bij stilgestaan) dat er geen garantie bestaat op een gezond kind. Niet alles is te testen en bovendien betekent zwanger zijn en een kind krijgen ook risico's nemen. De zwangerschap kan volledig goed gaan, maar daarna kan er nog van alles verkeerd gaan. En dat blijft zo levenslang.
UIteindelijk hebben we wel besloten voor de combinatietest te gaan. Dit is toch een redelijk eenvoudige test, zonder veel risico's. We hadden afgesproken dat we, indien een verhoogde kans, we een vruchtwaterpunctie zouden doen. In de periode dat we wachten op de uitslag van de combinatietest, begon ik het toch wel moeilijk te vinden allemaal. Stel je voor dat er een verhoogde kans uitkwam? En dat er uit een punctie inderdaad Down kwam? Ik zei al tegen schaap dat we dan misschien eerst eens op zoek konden naar info over hoe het leven van een kindje met Down syndroom tegenwoordig zou kunnen zijn, voor we een beslissing namen. Maar hij was nog steeds duidelijk: indien een punctie niet goed was, zou de zwangerschap worden afgebroken.
Onze combinatietest kwam met een goede uitslag: geen verhoogde kans. Op dat moment heb ik het losgelaten met betrekking tot de risico's. Ik besef dat deze goede uitslag eigenlijk weinig zegt, maar het was voor mij voldoende.

Op je vraag of je als je langer bezig bent geweest om zwanger te worden, met minder genoegen neemt, is het antwoord wat mij betreft 'nee'. Ik wil graag, net als ieder ander, een gezond kind. Niet voor mij, maar voor mijn kind. En ik vind ook niet dat ik met 'minder' genoegen zou hoeven nemen, omdat het moeilijker was om zwanger te worden. Mijn dromen betreffen ook een gezonde dochter, zoals denk ik van de meeste aanstaande ouders. Ik denk echter dat dat heel erg persoonlijk is en ik vraag me af of een dergelijke beslissing (vergaande screening en eventueel afbreken van de zwangerschap) echt veel te maken heeft met hoe lang het duurde voor je zwanger was.

Ik wil het stokje doorgeven aan texelonia. En dan heb ik de volgende vraag voor je.
Ik 'ken' je ook van een aantal jaren terug op Fok, voor Noah geboren werd. Je kwam toen op me over als een jonge meid die nog niet erg goed in haar vel zat en best wel moeilijk kon doen, ook tegen Micha.
Ik vind je de laatste jaren echt zo veranderd, gegroeid. Een heel andere, erg leuke meid en volgens mij een leuke moeder voor Noah. Komt dit door het ouder worden, door het ouderschap? Ervaar je het zelf ook zo en is je relatie met Micha ook veranderd?
pi_66700606
wauw, wat een enorm mooi verhaal.
*sprakeloos*
pi_66700756
Miss Ik vind je zo geweldig..
pi_66700911
Een mooi en enerverend verhaal Miss Sly.

En bij schaap kwam ik thuis, letterlijk en figuurlijk.

Dat zinnetje pakt mij, want dat voel ik ook zo bij mijn hubby
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:07:22 #210
190853 RockabeIIa
pi_66701126
Tis bijna een sprookje, Miss_Sly. En over een week of wat is het 'echt'.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:12:28 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66701347
Mooi verhaal miss_sly, en een heel mooi en eerlijk antwoord op de vraag van oxy.

Ik kreeg bij dit stukje kippevel
quote:
Toen ik in de eerste weken op een avond weer bij hen wegging en mijn zusje met haar zoontje in haar armen op de bank achterliet, realiseerde ik me echter ook dat ik er nog niet helemaal klaar mee was. Het leek me zo bijzonder degene te zijn die niet weg moest gaan.
Het is iets dat ik vrijwel letterlijk ook zo gezegd heb toen ik eenmaal zwanger was, dat ik er echt naar uit keek dat ik idd niet weg hoefde te gaan deze keer, ik kon blijven zitten met dat kindje ipv weer naar mijn eigen huis te gaan. Ik heb bij lange na niet de problemen gehad die jij had met zwanger worden, maar dat enorme verlangen is zo herkenbaar. Zo fijn dat het nu voor jullie ook werkelijkheid gaat worden. Aan niemand vragen of je haar even op mag pakken, want ze is gewoon van jullie, jij bent degene die dat beslist!
pi_66701456
Wat mooi MissSly!
pi_66702183
Mooi miss sly Je verhaal begon met (m.i.) een hoop ellende achter elkaar, ik vond het dan ook mooi te lezen dat je 'thuis kwam' bij schaap. Mooi verwoord. We verschillen heel erg, maar ik vind het erg leuk om meer over je te weten te komen, al was het maar omdat we zo kort na elkaar zijn uitgerekend.
pi_66702343
Ik vind dit een heel bijzonder topic, weer mooie verhalen gelezen
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 19:44:28 #215
5428 crew  miss_sly
pi_66702543
Ik vond het toch wel eng toen ik eenmaal op invoeren had gedrukt Durfde ook niet zo goed nog kijken wat de reacties waren.

Vlindur
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi verhaal miss_sly, en een heel mooi en eerlijk antwoord op de vraag van oxy.

Ik kreeg bij dit stukje kippevel
[..]

Het is iets dat ik vrijwel letterlijk ook zo gezegd heb toen ik eenmaal zwanger was, dat ik er echt naar uit keek dat ik idd niet weg hoefde te gaan deze keer, ik kon blijven zitten met dat kindje ipv weer naar mijn eigen huis te gaan. Ik heb bij lange na niet de problemen gehad die jij had met zwanger worden, maar dat enorme verlangen is zo herkenbaar. Zo fijn dat het nu voor jullie ook werkelijkheid gaat worden. Aan niemand vragen of je haar even op mag pakken, want ze is gewoon van jullie, jij bent degene die dat beslist!
Ik weet inderdaad dat jij dat ook eens hebt gezegd, ik vond dat toen ook al zo treffend. En dat laatste, dikgedrukte...ik kan het me nog steeds niet voorstellen, maar het lijkt erop dat het inderdaad gaat gebeuren en er dadelijk hier een klein meisje is waar ik gewoon voor mag zorgen omdat ze van ons is
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:50:56 #216
37150 livelink
pi_66702811
Wat een bijzonder verhaal, Miss_Sly. En zo fijn dat het allemaal zo op zijn pootjes terecht is gekomen.
Schaap, Amsterdam en nu ook nog zwanger. Het klinkt alsof het zo heeft moeten zijn allemaal.
pi_66703484
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:35 schreef YPPY het volgende:

shmoopy, leuk mens! Heb je maar 10 minuten gezien (in Amsterdam, was je toch bij het museum?), maar daar kwam zoveel energie uit en dat lees je nu ook weer. Werken met kinderen, de catering en je eigen kinderen natuurlijk. Geduld is overgewaardeerd, enthousiasme is beter.

Ha, die ga ik onthouden!
En verrek, ja, wij hebben gemeet bij het Tropenmuseum, dat was met Liejannuh, Lucille en Joene, toch?
Ik sta bekend om mijn korte meets, maar die 3 minuten was echt een record.
  Jubileum moderator woensdag 4 maart 2009 @ 20:13:46 #218
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66703810
Volgens mij heb ik je nog korter gemeet Shmoops (in de rij voor de condoleance), de eerste en enige keer dat ik je gezien heb.

Miss Sly wat een openhartig verhaal. Dat thuiskomen bij Schaap vond ik zo mooi om te lezen en je straalt het ook echt uit vind ik, de rust en liefde die je gevonden hebt. Mooi stuk!
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:15:12 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66703864
Wat een boel verschillende levens, maar allemaal zo prachtig! Ook het verhaal van Miss. Wat heerlijk dat alle puzzelstukjes op zijn plaats zijn gevallen.
pi_66704003
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:13 schreef Lois het volgende:
Volgens mij heb ik je nog korter gemeet Shmoops (in de rij voor de condoleance), de eerste en enige keer dat ik je gezien heb.

En het grappige is: we herkenden elkaar, ik jou van het beeld dat ik van je had en wrs ook van foto's, en jij mij van die kleuterfoto in mijn fobo. Dat vond ik knáp van je.
pi_66704925
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:31 schreef miss_sly het volgende:
En nu na ruim 2 jaar ben ik zwanger, al bijna 19 weken. Ik vind het een waar wonder en nog steeds onwerkelijk. Hoe langer ik zwanger ben, hoe meer begint door te dringen dat er aan het eind van deze zwangerschap toch echt een kindje komt, als alles goed mag gaan. Onze dochter.

En filet americain is het enige dat ik ook echt gemist heb tijdens mijn zwangerschap

Wat een prachtig topic is dit, mooie verhalen van bijzondere mensen
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:40:44 #222
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_66705057
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:14 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Soooo romantic!

Eigenlijks moet het stokje nu naar Reinhilde want die wil nu vast wat vertellen over haar blote nixxxie!

Maar nu eerst flufster
Daar zie ik ook naar uit.
nooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_66705669
Mooi miss-sly! Fijn dat het zo allemaal op z'n plaats is gevallen uiteindelijk
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:04:33 #224
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66706125
Miss_sly, bedankt voor het duidelijke, antwoord op mijn vraag. Het is heel overzichtelijk geschreven, jouw stuk.
Ik wens je, een goede zwangerschap.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 21:16:12 #225
5428 crew  miss_sly
pi_66706635
Dank je wel Oxy. En fijn dat je het een duidelijk antwoord vindt. Ik wist niet zeker of het duidelijk en voldoende was
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:25:16 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_66707024
mooi stuk miss sly heftig leventje achter de rug al!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:58:48 #227
94046 PM-girl
pi_66708333
Wauw miss sly, weerl zo'n dijk van een verhaal!
Ook jij komt over als een stoer mens die weet wat ze wil!
*
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:28:37 #228
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66709601
Pff wat blijft dit toch een mooi topic.. al post ik hier niet echt, ik lees zeker wel mee en ik vind elk verhaal weer een mooi verhaal op zich!! Heel vaak mooi en heel open geschreven.
Make love, not war ☮
pi_66719015
Ik lees wel mee hoor maar post niet zo vaak. Toch mijn complimenten voor alle mooie verhalen, erg openhartig en leuk om een kijkje in iemands leven te krijgen op deze manier.
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:58:59 #230
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66721210
miss_sly, wat moet het heerlijk voor je zijn om na zoveel roerige jaren toch eindelijk je "thuis" gevonden te hebben. Ik wens jullie nog heel veel en lang geluk samen!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:27:56 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66722158
Miss_sly, wat een mooi verhaal.
Aan de ene kant kan ik wel terugzien dat je zo'n roerige tijd achter de rug hebt, vanwege de rust en positiviteit die je altijd uitstraalt, maar aan de andere kant vond ik het toch verrassend.

Wel heel mooi "bij schaap kwam ik thuis". de hele toon van je verhaal verandert op dat punt
prachtig!
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:48:26 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66728442
Mooi hoor Miss Sly.
Ik gun je het geluk van harte.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:59:15 #233
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66754066
Ik had nog niet gereageerd in dit topic, maar in stilte alle mooie verhalen gelezen (al loop ik nu flink achter ). Ik had eigenlijk niet verwacht ook aan de beurt te komen, leuke verrassing dus! Ondanks dat ik verlof heb kom ik tijd te kort maar ik zal mijn best doen jullie niet te lang te laten wachten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 12:07:47 #234
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66820743
miss_sly ik heb altijd al een zwak voor je gehad en na het lezen van jouw verhaal weet ik waarom. We hebben veel overeenkomsten, maar het belangrijkste: "Je bent ook gewoon een mooi en bijzonder mens."
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Jubileum moderator maandag 9 maart 2009 @ 10:35:09 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66852507
Texel ik word zo langzamerhand wel erg nieuwsgierig hoor, laat je ons niet te lang meer wachten?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 maart 2009 @ 10:51:20 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66852963
Sorry sorry sorry voor de late reactie

Maar hier ben ik dan. Ik ben Tessel, 27 jaar, geboren en getogen in Amsterdam. Ik heb een zus van 3,5 jaar ouder. We hadden altijd een beetje een haat-liefde verhouding. Trokken regelmatig elkaars haren uit maar als we op elkaar aangewezen waren konden we het ineens prima vinden. Sinds ik het huis uit ben gaat het stukken beter en hebben we best een goede band met elkaar. Noah en zij zijn ook dol op elkaar, dat is ook geweldig leuk. Sinds ik het huis uit ben gaat het tussen mij en mijn ouders ook een stuk beter. In de puberteit maakte ik het ze behoorlijk moeilijk, nu achteraf zie ik dat ze eigenlijk heel makkelijk waren (té makkelijk misschien) en dat dat eigenlijk nergens voor nodig was.
Micha en ik kennen elkaar alweer bijna 8 jaar Sinds 5 jaar woon ik in Utrecht, we woonden ongeveer een maand samen toen ik zwanger bleek te zijn Dat was wel even schrikken, maar kan me nu niets anders meer voorstellen. Alles is er alleen maar leuker op geworden En nu dan bijna een zusje voor Noah. Hoewel het met Noah toch helemaal goed gekomen is, oa dankzij hulp van ouders en zus, vind ik het nu ook wel heel leuk om 'bewust' zwanger te zijn. Niet persé leuker, maar wel heel anders vind ik. En in sommige opzichten ook makkelijker, omdat er financieel meer mogelijk is bijv.
Ik wist, en weet nog steeds niet wat ik wil(de) doen en heb een tijdje met mezelf in de knoop gezeten. Ik heb dus nooit school afgemaakt en over opleidingen en werk valt er dus niet zo heel veel (boeiends) te vertellen. Ik heb een tijdje in een bioscoop gewerkt, dat was wel erg leuk en gezellig. Veel studenten, natuurlijk gratis naar de film zo vaak als je wilt, en je kon je eigen rooster maken dus dat was echt ideaal. Ik heb nog wel een tijd spijt gehad dat ik daar weg ben gegaan. Maar werd er wel crappie behandeld en daar kan ik geloof ik niet zo goed tegen In die tijd zag ik dus veeel films. Tegenwoordig helaas niet meer. Mijn favoriete films zijn toch wel Le fabuleux destin d'Amélie Poulain en La vita è bella Terwijl ik normaal toch niet zo vaak buitenlandse films kijk, maar meer de standaard Hollywood Blockbusters.
Boeken lees ik bij vlagen veel en dan weer maanden niet. De laatste jaren vooral chicklit. Niet alleen, zoals ik van anderen lees, omdat het makkelijk wegleest en je je bij serieuzere boeken meer moet concentreren, maar ik vind het gewoon ook echt gewoon leuk Tenminste, het is af en toe wel zoeken naar de 'betere' chicklit. Sophie Kinsella vind ik geweldig. Jill Mansell vind ik weer helemaal niks. D'r liggen nu al een tijdje een paar boeken op me te wachten, waaronder van Madeleine Wickham (oftewel Sophie Kinsella) maar ook Saskia Noort.Maar het komt er steeds maar niet van. En straks met een baby natuurlijk helemaal niet meer
Echt hobby's heb ik eigenlijk niet. Meestal hang ik een beetje op internet rond, of op de bank met de tv aan. Ik kijk vooral Net5 dat zegt denk ik wel genoeg
Me 's nachts wakker maken, liever niet Kan me ook niet voorstellen dat als ik al lekker lag te slapen, midden in de nacht ineens zin heb in eten. Hoe lekker het ook mag zijn. Maar goed, mijn lievelingsgerecht is Deense Karbonade. Dat is spaghetti met een saus op basis van sinaasappelsap en met een heerlijke salade erbij met oa sinaasappel, witte kool en rozijnen. En, zoals de naam al zegt, karbonade, voor het bakken ingewreven met paprikapoeder. Ik ben eigenlijk niet heel erg dol op karbonade, en zeker bij dit gerecht vind ik het dan zonde dat ik minder spaghetti op kan
De grappigste uitspraken komen over het algemeen toch van mijn zoon. Maar ik schrijf ze nooit op en kan er nu natuurlijk even geen leuke bedenken

Dan de vraag van Miss_sly:
Ik wil het stokje doorgeven aan texelonia. En dan heb ik de volgende vraag voor je.
Ik 'ken' je ook van een aantal jaren terug op Fok, voor Noah geboren werd. Je kwam toen op me over als een jonge meid die nog niet erg goed in haar vel zat en best wel moeilijk kon doen, ook tegen Micha.
Ik vind je de laatste jaren echt zo veranderd, gegroeid. Een heel andere, erg leuke meid en volgens mij een leuke moeder voor Noah. Komt dit door het ouder worden, door het ouderschap? Ervaar je het zelf ook zo en is je relatie met Micha ook veranderd?

Ik ervaar het eigenlijk precies zo, ja. Ik voel me een heel ander persoon dan toen, en word eigenlijk liever niet aan die periode herinnerd. Maar ja, het is toch een deel van mijn leven, heeft me gemaakt tot wat ik ben, en het is af en toe natuurlijk ook goed om te zien hoeveel beter het nu gaat en ik me voel dan toen
Ik weet niet echt wat er toen precies was, doet er wat mij betreft ook niet meer toe. In elk geval had ik een erg negatief zelfbeeld, en vond ik het voor mezelf denk ik niet waard om mijn leven op een rijtje te krijgen. Toen ik zwanger was van Noah kon ik een knop omzetten op de één of andere manier. Als ik het voor mezelf niet wilde, dan wel voor hem. En gelukkig is dat aardig goed gelukt al zeg ik het zelf, en gelukkig maar want hoe anders had het kunnen lopen, en dan was Noah daar de dupe van geworden. Maar Noah heeft een beter mens van me gemaakt. Of beter gezegd: hij heeft ervoor gezorgd dat ik een beter mens wilde worden, en meer van het leven wilde maken.
Mijn relatie met Micha is er zeker door veranderd. Veel rustiger, bijna saai misschien Maar we zijn een stuk gelukkiger dan toen denk ik, en zoals het toen ging hadden we het ook nooit zo lang volgehouden denk ik.

Hmm mijn verhaal is een stuk korter dan anderen geloof ik. Maar ik ben ook een stuk jonger dan anderen hier hè

Welke vraag ik wil stellen en aan wie kom ik nog op terug als jullie het goed vinden
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 9 maart 2009 @ 11:06:41 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66853374
Texelonia, je weet dat er een shopaholic film uitkomt binnenkort?
Sophie Kinsella is gaaf!

Mooi verhaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 09-03-2009 11:12:51 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 11:10:50 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66853478
Leuk verhaal Texelonia! Mooi toch om in elk verhaal te lezen hoe het moederschap of soms zelf een relatie iemand zo kan veranderen. En dat er dan ook mede-fokkers zijn die dat duidelijk herkennen!
pi_66853508
Leuke bijdrage tex!
  maandag 9 maart 2009 @ 11:13:20 #240
105850 Fuente
mamamuts
pi_66853552
tex wat leuk om te lezen zo! Ik wist nooit dat Noah ook een onverwacht cadeautje was. Fijn dat alles zo goed op z'n pootjes is gekomen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2009 @ 11:19:58 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66853722
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Texelonia, je weet dat er een shopaholic film uitkomt binnenkort?
Sophie Kinsella is gaaf!

Mooi verhaal!
Ja ik heb Micha al gevraagd hem te downloaden bij gebrek aan bioscoopbezoekjes....
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:13 schreef Fuente het volgende:
tex wat leuk om te lezen zo! Ik wist nooit dat Noah ook een onverwacht cadeautje was. Fijn dat alles zo goed op z'n pootjes is gekomen.
We noemen hem ook wel eens Nootje Kadootje (of Nootje Mallootje )
©Dumbo
  maandag 9 maart 2009 @ 11:20:53 #242
105850 Fuente
mamamuts
pi_66853741
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:19 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja ik heb Micha al gevraagd hem te downloaden bij gebrek aan bioscoopbezoekjes....
[..]

We noemen hem ook wel eens Nootje Kadootje (of Nootje Mallototje )
Whehehehe, wij zijn ook van de bijnamen Saartje kriebelstaartje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2009 @ 11:21:32 #243
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66853758
Mooi verhaal. En dan wordt je ook nog eens met zo'n vraag geconfronteerd met je eerdere zelfje . Maar je gaat er op een fijne manier op in .
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 11:40:22 #244
5428 crew  miss_sly
pi_66854287
Sorry dat ik je eraan herinnerde, texel, bedankt dat je toch hebt willen antwoorden
Ik vond het gewoon zo'n goede en mooie verandering, en ik vroeg me af hoe jij dat zelf hebt ervaren.
Mooi stuk om te lezen, misschien wat korter dan sommige, maar zeker niet minder interessant. En wat mooi gezegd, dat je voor Noah een beter mens wilde worden
  maandag 9 maart 2009 @ 11:42:33 #245
114177 Diaan73
pi_66854351
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:06 schreef DaviniaHR het volgende:

Sophie Kinsella is gaaf!
Daar heb ik nog een boek van liggen, binnenkort maar eens mee beginnen.

Mooi verhaal Tex
Make love, not war ☮
  maandag 9 maart 2009 @ 12:00:59 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66854925
mooi geschreven Tex !!!
pi_66861192
Vooral dat laatste stuk vind ik mooi. Daarin wordt duidelijk wat Noah voor jou betekent in alle opzichten
  maandag 9 maart 2009 @ 15:33:18 #248
3011 E.T.
pi_66862044
Sophie Kinsella is leuk!
pi_66862248
miss_sly, een prachtig verhaal, ben er onder de indruk van !

Tex, mooi verhaal, het laatste deel over Noah raakt me het meest, bedankt voor je openhartigheid
  maandag 9 maart 2009 @ 15:40:37 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66862301
Oh, mooi stukje tex! En Sophie Kinsella is inderdaad leuk. Hou je mond vond ik zo geweldig dat zelfs mijn vader het gelezen heeft. En hij zat hardop te lachen zei mijn moeder.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:53:11 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66864871
Mooi Tex, duidelijk, maar zeker ook 'krachtig'. Krachtiger dan jij volgens mij zelf soms van jezelf denkt.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:08:27 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66874195
Tex, wat een leuk stuk!
En laat al die -smiley's maar weg hoor, nergens voor nodig.
Ik kan ook duidelijk verschil merken tussen de oude en de OUDer Tex.

Zo, en dan ga ik nu maar eens bijlezen.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:36:49 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_66875474
mooi stukje tex, ik ken de "oude" tex niet, maar het is mooi om te lezen dat je blijkbaar door noah zo veranderd bent, dat vind ik mooi om te lezen
stormy waters...
sailin'
  maandag 9 maart 2009 @ 21:43:32 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66875838
Sly, wat een indrukwekkend verhaal.
Leuk ook, dat ik je al zo lang 'ken', uit R&P nog , maar dat van je relaties is nieuw voor me.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 23:18:33 #255
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66880128
Texelonia wat leuk en bijzonder om meer over jou te lezen en dat je zelf ook ervaart dat je bent veranderd. Zeker ook door Noah. Mooi om te lezen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:12:41 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66887878
Even een balletje opgooien.
Ik had me nl. al een tijdje terug zitten bedenken dat het steeds lastiger zal worden om iemand te bedenken, omdat er steeds meer mensen al geweest zijn. En dan zeker omdat er een 'vraag' bij moet.
Zeker bij mensen die je minder goed kent lijkt het me lastig om een vraag te verzinnen terwijl ik echt nog wel wat mensen kan noemen van wie ik wat meer zou willen weten.

Is het een idee om 'de vraag' optioneel te maken? Dus als je wel een prangende vraag hebt, om die wel te stellen, maar dat het achterwege mag blijven als je niks weet?
pi_66887916
Prima toch.
Als dan het stokje doorgegeven is, zijn er misschien wel mensen die nog een vraag kunnen bedenken als evt toevoeging.

edit: zo krijg je juist de - welilcht heel interessante - verhalen van de mensen die (nog) níet zo bekend zijn op OUD, dat is ook een leuke bijkomstigheid. Want juist voor de nieuwkomers lijkt het me moeilijk om een vraag te bedenken.
pi_66887939
De vraag kan toch misschien eerst in een PM gesteld worden en als de persoon er niet op wens te reageren kan die misschien wel aangeven in welke richting er dan wel een vraag kan worden gesteld? Het maakt het juist zo leuk dat mensen er open voor staan om een vraag van een andere OUD Fokker te beantwoorden. Anders kan het net zo goed door gaan in het "stel je zelf voor" topic.
pi_66887944
goed idee BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:18:18 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66888027
Zelf vind ik die persoonlijke vraag eigenlijk het leukste en de boeindste verhalen opleveren. Dus aan de ene kant zou ik het jammer vinden als die achterwege blijft. Aan de andere kant heb ik nu zelf veel moeite met het bedenken van een vraag bij een persoon die nog niet geweest is. Maar misschien maak ik het mezelf wel te moeilijk door een vraag te willen bedenken die aansluit bij iemands persoonlijke situatie (zoals miss_sly nu bij mij had gedaan) ipv een algemenere vraag die door meer mensen beantwoord zou kunnen worden.
©Dumbo
pi_66888047
Wat een goed idee Be! Zo komen de nieuwkomers ook wat aanbod.

Zijn dit de hormonen of ben je normaal ook zo goed met ideeën?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:19:41 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66888061
Tuurlijk Tex, dat is zeker zo, die vraag maakt het extra boeiend.
Idd is het ook een oplossing om gewoon een algemenere vraag te stellen ipv aansluitend op de persoon en zijn/haar verhaal.
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:15 schreef Faja-Lobi het volgende:
De vraag kan toch misschien eerst in een PM gesteld worden en als de persoon er niet op wens te reageren kan die misschien wel aangeven in welke richting er dan wel een vraag kan worden gesteld? Het maakt het juist zo leuk dat mensen er open voor staan om een vraag van een andere OUD Fokker te beantwoorden. Anders kan het net zo goed door gaan in het "stel je zelf voor" topic.
Ja, maar kosten wat kost een vraag gaan zitten verzinnen wordt op een gegeven moment ook zo vreselijk geforceerd.
Het ging mij niet om het niet willen beantwoorden, maar omdat het, volgens mij, nu de spoeling wat dunner wordt, lastiger is om iets te verzinnen voor iemand.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:20:20 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_66888081
Als de vraag optioneel is, dan mag je altijd een vraag bedenken, maar ben je niet verplicht het te doen. Als je echt niet weet wat te vragen, kan je dus de vraag achterwege laten. Maar dat is dus aan degene die het stokje heeft op dat moment.

(dus tex mag kan gewoon wat verzinnen, maar als ze niets verzonnen krijgt, is het ook niet erg zeg maar).

Gulden middenweg lijkt me.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66888115
ik vind die vraag juist wel een hele leuke extra dimensie. en als je geen nieuwe vraag weet: het mag toch ook wel een vraag zijn die al eens gesteld is? iedereen heeft er weer een ander antwoord op.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:22:07 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66888124
Wat jij zegt bedoelde ik dus ook Troel. Als je wel een vraag weet, vooral doen! Maar als je het even niet weet is het (in mijn ogen) geen enorme ramp.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:39:17 #266
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66888599
Miss_Sly, ik vond je altijd al, en vind je nog steeds, een vrouw naar mijn hart, zo sterk en evenwichtig kom je over, en toch met warmte en humor. Ik heb het je al eerder gezegd via PM maar ik zeg het nog een keer; volgens mij word (ben) jij een geweldige mama voor je meisje!

Tex; ik vind je ook heel erg gegroeid in positieve zin! Mag je best trots op zijn zonder de smileys zoals hierboven al gezegd wordt hoor!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:44:13 #267
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_66888749
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:21 schreef bixister het volgende:
ik vind die vraag juist wel een hele leuke extra dimensie. en als je geen nieuwe vraag weet: het mag toch ook wel een vraag zijn die al eens gesteld is? iedereen heeft er weer een ander antwoord op.
*Eensch* Goede oplossing, beter goed gejat dan slecht bedacht

Echt een heel leuk topic dit!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_66888772
Hey Loena, hoe is het met jou?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:48:20 #269
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_66888870
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:44 schreef snoopy het volgende:
Hey Loena, hoe is het met jou?
Hey Snoops goed hoor, ik lurk nog, ben jullie niet vergeten
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_66888923
Mooi, maar ik mis je wel
pi_66889653
Leuk topic dit!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 maart 2009 @ 11:23:20 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66889993
Mooie verhalen meiden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:02:38 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66891473
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:21 schreef bixister het volgende:
Tuurlijk, maar dat leek me sowieso duidelijk.

Ik probeerde het alleen maar makkelijker te maken voor de mensen die nog moeten.
pi_66891652
Een vraag voor dees of gene hoeft toch niet uitermate ingewikkeld te zijn, je hoeft toch niet in iemands post geschiedenis te spitten om zo een leuke vraag te verzinnen. Kan toch ook een dood simpele vraag zijn als bijv "hoe zijn jullie op de naam van jullie zoon/dochter gekomen" of "dacht je vroeger al dat je nu moeder/vader zou zijn"?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:27:57 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66892346

Maar zo 'simpel' waren ze nog niet langs gekomen, dus ik dacht zelf ook moeilijker dan dat.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:31:27 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66892451
Naar aanleiding van een paar posts in SC geef ik bij deze het stokje door aan Dakota! Ik wilde eerst een vraag stellen nav een post die ik meen gelezen te hebben maar niet meer kan vinden, maar maak me er toch maar iets makkelijker vanaf: Wat maakt jou zo boeiend? Ik las iets over Ierland, een internaat, we willen nu natuurlijk alles van je weten!
©Dumbo
pi_66892594
Ik ga er na t schoonmoederbezoekje voor zitten !
wanna rub mah puppeh?!
pi_66892611
Koot, had je het niet allang al ergens opgetypt dan?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:10:44 #279
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66893700
Ja heeft ze ook, maar dan lijkt het weer zo alsof ze zo graag wil.

*typt ook weer lekker verder aan haar levensverhaal...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:13:51 #280
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66893789
Diu, ik baal dat ik mijn memoires al afgerond hebt.
Memmel, zoek je misschien nog een Biografe?

Tex, fijn te lezen dat je zo veranderd bent door de komst van Noah. Ik ken je niet van voor die tijd, dus ik kan alleen zeggen wat ik van je Nu vind. Ik hoop dat je dochter je nog meer zelfvertrouwen gaat geven, je doet het hartstikke goed!
pi_66894595
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:31 schreef texelonia het volgende:
Naar aanleiding van een paar posts in SC geef ik bij deze het stokje door aan Dakota! Ik wilde eerst een vraag stellen nav een post die ik meen gelezen te hebben maar niet meer kan vinden, maar maak me er toch maar iets makkelijker vanaf: Wat maakt jou zo boeiend? Ik las iets over Ierland, een internaat, we willen nu natuurlijk alles van je weten!
Wat dacht je gelezen te hebben eigenlijk ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_66903458
Zooo..

Ik ben dus Dakota 25 jaar('83) En geboren te zwolle. (mijn echte naam post ik hier maar even niet ivm Google, een bijna nooit voorkomende naam en familie )
Mijn moeder werd zwanger op haar 17e van haar eerste kindje, een meisje dat vlak na de geboorte overleed aan meerdere hartproblemen, mijn vader en moeder trokken dit erg slecht. Mijn vader raakte aan de alcohol en kreeg ietwat losse handjes waardoor de relatie uiteraard keihard mislukte. Na weer een 'goedmaak' poging werd mijn moeder zwanger van mijn broer.(4 maanden na de eerste) Zo werd het contact weer iets beter en nadat mijn broer geboren werd ging het weer de verkeerde kant op, mijn vader vertrok, kwam 1 keer terug (de dag waarop ik verwekt werd) (4 maanden na mijn broer) en vertrok weer.
Mijn moeder, toen 19 jaar kon eigenlijk niet voor ons tweetjes zorgen en heeft ons na enkele bezoekjes van mijn vaders niet zo fantastische familie die ons mee wilden nemen met veel geweld, afgezet op de stoep van jeugdzorg (echt op de stoep, met een paar kleren) Die hebben ons weer teruggegeven aan mijn moeder..die ons vervolgens bij een random buurvrouw heeft gedropt..die waren weer in het nieuws geweest voor kindermishandeling dus toen heeft jeugdzorg ons maar weer opgenomen. Daarna kwamen we in een pleeggezin in Deventer waar we 4 jaar hebben gezeten. Helaas was pleegvaders manier van ' pottytraining ' hup onder de koude douche als we in bed hadden geplast niet zo denderend waardoor we weer door pleegzorg ergens anders anders zijn neergezet, dit ging 3 jaar door en toen werd er besloten dat ik maar beter naar een kindertehuis kon gaan, toen was ik 8.. daar heb ik de tijd van mijn leven gehad alleen mocht je daar maar blijven tot je 11e..dus toen heb ik nog wat kindertehuizen en internaten versleten. op mijn 13e leerde ik mijn echte moeder kennen (mijn broer woonde daar inmiddels blabla lang verhaal) en op mijn 14e werd er voor mij besloten dat ik daar ook moest wonen, dat liep verkeerd na een maand en toen ben ik weggelopen..kwam ik weer in internaten, crisisopvang en vervolgens kamertraining. Op mijn 15e ben ik op mijzelf gaan wonen..ook kwam ik toen op de vervolgopleiding (gymn. wel afgerond,2 jaar overgeslagen en vroege leerling vandaar 15) 2 jaar kunstac. gedaan, vond ik niet erg interessant (maar omdat ik 15 was wilde niemand me verder aannemen )..daarna universiteit (communicatiewetenschappen) en de laatste 2 jaar in ierland omdat dit land mij zo ontzettend trok.
Daarna ben ik gewoon wat gaan werken her en der, freelancen (design, reclame etc. ) en voor de lol op mijn 20e weer naar Ierland vertrokken om te Aupairen en Bouncer te zijn (uitsmijtster voor de vrouwen, ik ehb ook 11 jaar op kickboksen en turnen gezeten..niet dat ik iemand met een radslag de kroeg uit heb gewerkt hoor)

Op mijn 17e heb ik mijn vader trouwens eens opgezocht, ik vond hem in lelystad dronken, onder een pinodekbed in een goor huis met stomme vrouw en scheefgeknipte naar poepruikende kinderen. Dus toen ik weer thuis kwam heb ik contact opgenomen met de kinderbescherming en zij hebben de kinderen in een pleeggezin geplaatst (waar ik af en toe nog foto's van krijg) Ik hoorde laatst dat mijn vader nu vrouwloos is en op t bankje voor de Appie heijn woont)

Maargoed verliefd op ierland en ik hoop er ooit weer te gaan wonen maar dat betwijfel ik (vriendlief)
Nu woon ik samen met mijn vriend in Heerhugowaard, ik heb nog steeds zwangerschapsverlof en hij zit in de ziektewet omdat hij herstellende is van kanker. Dus kunnen we nu samen genieten van ons verse dochterliefkindje Ik ben waarschijnlijk de eerste keer dat we ' het' deden zwanger geworden dus wij kennen elkaar net een jaartje. Toch gaat het eigenlijk erg goed..omdat we eigenlijk de hele zwangerschap al bij elkaar op de lip hebben gezeten, hij door zijn ziekte en ik door de zwangerschap weten we erg goed wat we aan elkaar hebben en wat we wel of niet van elkaar kunnen hebben. Ik denk zelf dat we het erg goed doen

En hobby's..mwoah, computers, boeken, muziek (ik heb vandaag een roze kindergitaartje gekocht voor mijn basisschoolformaat handjes)en ontwerpen.
Verder ben ik ook van de Net5 programma's lekker emo'en. Boeken..teveel ik ben zelf dol op literatuur van de oude schrijvers (reve, wolkers,vestdijk)
En ook op emoboeken van Virginia Andrews maar het allerleukste zijn toch echt de kinderboeken.
Muziek..verschilt, pearl Jam, Alice in chains, Pink Floyd, Deep Purple Bruce Springsteen,The Cure, Eva Cassidy, Nizlopi maar ook Jason Mraz enzo.

Films! Adams apples, Thank you for smoking, Elephant, the butchers, Girl interrupted, A love song for bobby long, Juno, Hard Candy (veel cult)
Eten!: Vis alle soorten op ansjovis en kuit na. en stamppot!

Nu moet ik de vraag nog beantwoorden..hmm ik denk dat ik boeiend kan zijn omdat ik geen typical tyke ben, omdat ik door zoveel verschillende personen ben opgevoed denk ik dat er vast wel een stuk of 10 steekjes loszitten bij me:P Verder ben ik erg chaotisch waardoor alles altijd fout gaat en ik ben altijd in voor stomme grapjes. (kleutergedrag )

blabladiebla.

Klaar! En ik geef het stokje door aan...tromgeroffel...

Memmel

Met de vraag Als jij een leeftijd uit je leven mocht kiezen, en je altijd zo oud zou zijn, welke leeftijd zou dat zijn en waarom?
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:06:14 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66904646
Wat een leuk verhaal, en wat heb je een hoop meegemaakt!

Bedankt voor het stokje, ik vind het een supervraag en heb het er vorige week toevallig nog met vrienden over gehad! Ik moet vanavond even op kraamvisite, maar ga er dan aan zitten. vanavond of morgen dus een verhaal!
pi_66905043
Dakota, veel gemaakt joh! Wat dat betreft lijken we wel op elkaar
En wat een leuke vraag voor Memmel!
Sara
Merel
Ukje
pi_66905051
Hoi Dakota ! Wat een verhaal meid, je hebt al onwijs veel meegemaakt !
Fijn dat je nu gelukkig bent met man en kind !
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:30:06 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_66905420
dakota, onder je "bladieblaatjes" en tussen de regels lees ik een hoop emoties geloof ik, wat een leven joh! Fijn dat je gelukkig bent met je vriend en jullie meisje, houwen zo!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 20:00:21 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66908859
Dakota wat een jeugd Je vertelt het heel luchtig maar jemig hee......
Is je vriend helemaal genezen?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:00:52 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66908880
Jeetjemina Dakota!
Fijn te lezen dat je uiteindelijk toch je plekje hebt gevonden!
pi_66909005
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:00 schreef Lois het volgende:
Dakota wat een jeugd Je vertelt het heel luchtig maar jemig hee......
Is je vriend helemaal genezen?
Ja! het gaat erg goed met hem. Hij gaat binnenkort wel weer werken
wanna rub mah puppeh?!
pi_66909236
Allejezus wat een klotestart heb jij gehad in het leven zeg
Je komt helemaal niet zo over. Dat staat misschien raar zo, maar ik vind je overkomen als zo'n happy persoon, en dat ben je volgens mij ook tegenwoordig, maar dan 'verwacht' je zeg maar niet zoveel ellende erachter. Sterke vrouw
Ik ben erg onder de indruk van je verhaal in elk geval. En van jou, daardoor.

En wat fijn dat het goed gaat met je vriend

[ Bericht 10% gewijzigd door innepin op 10-03-2009 20:26:35 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:18:22 #291
114177 Diaan73
pi_66909705
Pfff Dakota wat een heftig en emotioneel verhaal zeg... ook ik vind je helemaal niet overkomen als iemand die een heel zwaar leven heeft gehad. Je komt op mij als een vrolijk persoon over. Zo knap dat je zo positief in het leven staat. En wat fijn dat het zo goed gaat met je vriend!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:25:13 #292
190853 RockabeIIa
pi_66910023
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:03 schreef Dakota het volgende:

[..]

Ja! het gaat erg goed met hem. Hij gaat binnenkort wel weer werken
Wat fijn Ik vind je verhaal heftig, en ik vind dat je het nu maar knap doet, zo.
Wat ga jij eigenlijk doen in/met de toekomst?
pi_66910113
jeetje Dakota, wat heb jij veel meegemaakt in je leven!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66910678
Ik ben ook absoluut een vrolijk figuur hoor en geniet ontzettend van de kleine dingen (niet van vlinders en rupjes enzo hoor ) Ik heb net bijv. samen met mijn vriend onze pizza als een robot opgegeten En ik ben blij dat ik het slechte voorbeeld heb gehad..nu weet ik bijna hoe ik Elin fijn op kan laten groeien
Ik blijf in de eerste instantie freelance werk doen (het liefst vanuit huis) (ik heb voor een groot warenhuis in NL gewerkt begint met een H en heeft 4 letters (kalenders, agenda's e.d ontwerpen)
Mijn vriend is nog aan de studie (nederlands) en staat voor de klas
wanna rub mah puppeh?!
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 20:49:04 #295
5428 crew  miss_sly
pi_66911123
Koot, wat fijn dat je zo'n vrolijk persoon hebt kunnen blijven, ondanks alles. Ik geloof absoluut uit alles wat ik van je gelezen heb en ook dit stuk dat je een leuke en goede moeder bent en zult zijn voor Elin.
Fijn dat het zo goed gaat tussen jullie en dat je vriend goed opknapt. Lekker gelukkig zijn met z'n drietjes!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:49:54 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66911178
Tex, leuk om wat meer over je te lezen.
Ik kende je idd ook nog toen je nog jonger was (wij allemaal jonger waren ) en heb ook even mijn hart vast gehouden toen je zwanger bleek.
Maar je hebt me zo positief verrast, je bent zo enorm gegroeid.
Je mag met recht trots zijn op wie je nu bent.

Dakota, wat heb jij een lange zware weg afgelegd om je geluk te vinden. Ik sta versteld van je kracht. Je vertelt het allemaal heel luchtig, maar zo is het helemaal niet. Echt fijn voor je dat je nu zo'n geluk voelt. Hoop ook dat je vriend een spoedig herstel geniet.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:42:07 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66913666
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:40 schreef Dakota het volgende:
heb net bijv. samen met mijn vriend onze pizza als een robot opgegeten

Ik hoop later weer eens tijd te hebben om echt te reageren. Ik lees alle verhalen wel mee en blijf onder de indruk van wat we met z'n allen meemaken en doormaken
Lekker douchen!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:45:01 #298
108648 cattie
lieve moeder
pi_66913820
Heftig verhaal Dakota! Wat een jeugd zeg... En toch zo goed terecht gekomen, echt heel knap!
pi_66914548
dakota, wat een veerkracht!

ik heb ook te weinig tijd momenteel om op alle verhalen te reageren, maar lees wel mee. indrukwekkende verhalen! en ook gewoon mooi.
pi_66915166
Miss_Sly, wat een bijzonder levensverhaal, heb het een paar keer over gelezen wat je allemaal meegemaakt hebt. Alles lijkt nu zo op zn plekje gevallen te zijn, echt super

Jezus Dakota, wat een rotjeugd heb jij gehad zeg... pff heftig!
Uit de berichtjes die je hier post krijg ik zelf het idee dat jijzelf een superlieve mama bent voor jouw meisje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:18:33 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66915510
Je komt over als een positief en opgewekt mens en dat ondanks je niet zo beste start (understatement) Je moet wel een sterk en optimistisch mens zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')