nou hier komtiedan hoor. zien jullie meteen wat een nachtbraker ik ben.
OK, ik 'mag' dus, hoera.

heb ik vakkundig alle 'stel je hier voor in OUD' topics weten te vermijden
(nou ja, lekker kort ingevuld), word ik er hier met de haren bijgesleept...

merci he, spuug!

maar OK, ik ben de flauwste niet (hoewel..!

). ik ben dus bixister (die naam komt nog uit de tijd van bigbrother, toen fok! net begonnen was, al heb ik 'm al veel eerder ooit gebruikt als 'nick' in briefjes aan m'n kleine broertje). m'n echte naam doet er niet zo toe, toch? ik woon in de buurt van Utrecht.
om maar met dat buitenland te beginnen: ik ben geboren op Aruba, heb daar een paar paradijselijke eerste jaren gehad (elke dag naar 't strand

om maar wat te noemen). op m'n vierde zijn we naar Nederland verhuisd, alwaar ik meteen naar school moest dus dat was wel even slikken. nadat ik daaraan gewend was heb ik toch een vrij zorgeloze schooltijd doorgemaakt en vertrok ik op m'n 17e naar Nijmegen om daar psychologie te gaan studeren. na wat aanrommelen en uitstellen toch afgestudeerd en uiteindelijk zelfs gepromoveerd in de (ontwikkelings)psychologie. heb sindsdien aan verschillende onderzoeksprojecten meegewerkt en van tijd tot tijd daarnaast onderwijs gegeven. op dit moment geef ik alleen onderwijs (aan psychologiestudenten dus), omdat de combinatie me teveel tijd kost en ik ook graag veel tijd doorbreng met m'n kinderen. ook omdat onderwijs over het algemeen wat meer afgebakend is dan onderzoek, qua werkzaamheden en deadlines. hoewel de gigantische stapels nakijkwerk van de afgelopen tijd me soms doen twijfelen over deze uitspraak... maar een stuk dat nog afgeschreven moet worden weegt zwaarder op m'n schouders dan wat verslagen die ik nog na moet kijken of wat literatuur die ik nog moet lezen als voorbereiding.
hobbies heb ik niet zoveel, nou ja. ik noem 't in elk geval niet zo gauw 'hobbies'. maar: ik breng graag tijd door met m'n kinderen, en met G (het beste dat Fok! heeft voortgebracht voor mij

). daarnaast: ik lees graag, ik fok! graag (voornamelijk binnen OUD de laatste jaren) en ik ben dol op lekker koken én eten. ook voor een goede film ben ik wel te porren, al is erg de klad gekomen in mijn bioscoopbezoek sinds ik kinderen heb. oja en ik hou ook wel van puzzelen: vooral cryptogrammen & sudoku's. m'n grootste passie is toch wel m'n gezin. klinkt wel erg burgerlijk misschien maar ja. ze zijn ook zo leuk!
* boek dat ik -nog steeds- aan 't lezen ben, echt een aanrader:
Extreem luid en ongelooflijk dichtbij, van Jonathan Safran Foer.
* ik lust veel maar de indiase keuken is denk ik toch wel mijn lievelings.
* één favoriete film kan ik echt niet noemen maar wel een greep uit mijn favorieten:
Tampopo geweldig! een hele film over noedels.
Bashu vond ik een van de ontroerendste films ooit: over een jongetje in Iran, dat door oorlogsgeweld op de vlucht slaat, in een heel ander deel van Iran terecht komt en daar moet zien te overleven.
alle Hal Hartley films (al heb ik niet al zijn werk gezien, maar wel een flink aantal)
ach ik hou van nog veel meer films maar nog een páár titels dan:
Snatch,
Short Cuts,
Fargo,
Zuckerbaby. oja spuuglokje, ik zag dat je Zhang Yimou noemt, zijn films vind ik ook prachtig!
leukste uitspraak van de afgelopen tijd: moeilijk, er komen thuis dagelijks prachtige uitspraken voorbij maar prompt kan ik me er natuurlijk geen herinneren. oja vandaag nog, Piet had een tijdje buiten gespeeld, in de stromende regen, met z'n skelter en fiets. en hij was er zooo enthousiast over. "mam, dit is de mooiste dag van m'n leven!" en "weet je wat er zo fijn is aan heel hard fietsen in de regen?" ik: 'nou?' "dat je van alle kanten nat wordt!"

en Anna, die ook een hele tijd in de tuin heeft lopen aanklooien ondanks de harde regen & wind: "maar ik moet de plantjes toch water geven mama, dat vinden ze fijn!' (als reden om nog wat langer buiten te mogen blijven, terwijl ik vond dat ze al doorweekt genoeg was).
verder ben ik in het kinderpraatjestopic de laatste tijd erg gecharmeerd van Julius' filosofische overpeinzingen.
Spuuglokje, je vroeg me: "zou jij kunnen aarden in een ander land?". mijn eerste reactie is om je terug te vragen 'waarom vraag je je dit af??"

maar daar is dit niet de plaats voor. om dus maar in te gaan op je vraag: ik denk 't wel, hoewel ik wel moeite zou hebben met het feit dat we dan ver van de familie zouden wonen. ik ben doorgaans een heel goede aanpasser (al houd ik ook van de rol van relatieve buitenstaander, maar dat sluit elkaar niet uit volgens mij). ik ben geïnteresseerd in andere talen en culturen, en het lijkt me ook wel wat hebben om zo'n stap te nemen, zeker samen met G + kinderen. dat voelt als zo'n goede basis, het maakt niet zoveel uit waar je ons neerplant, we maken er wel wat van. aan de andere kant zoek ik dat soort uitdagingen niet bepaald op, en kan ik bij overwegingen om te verhuizen al grote moeite hebben met 't idee dat Piet dan van school moet veranderen, terwijl hij 't daar net zo naar de zin heeft en een leuke vriend heeft.

ik denk dus niet dat het er in de werkelijkheid van gaat komen. bovendien: het hangt er natuurlijk ook wel een beetje van af in welk ander land. in 't ene land zal ik me sneller thuisvoelen dan in 't andere. en ik zou Nederland denk ik ook wel missen hoor. maar toch: ja, ik denk dat ik 't wel zou kunnen.

en dan mag ik 't stokje nu doorgeven... wie o wie zal ik hier eens mee 'verblijden'.

OK, het wordt Sugar. Sugar, ik ben enorm onder de indruk van al die mooie foto's die je maakt. maar hoe combineer je dat met het zelf deelnemen aan de activiteiten van /interactie met je gezin. oftewel: staat de camera daar niet teveel 'tussen'?
[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 24-01-2009 02:15:11 ]