abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66636144
YPPY
Ik vind jouw reacties elke keer zo lief en leuk en gemeend!
  maandag 2 maart 2009 @ 23:35:06 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66637653
Dat van je eerste man, dat hij er zo slecht aan toe was, dat wist ik niet yvonne. Wat een heftige tijd moet dat geweest zijn. Zware beslissing om daar dan mee te stoppen en te weten dat je alleen een kind op moet voeden (al is dat ws makkelijker dan met zo'n man). Woonde je echt in die Bijlmerflat? Wat een schrik als je daar dan een vliegtuig in ziet liggen!
Als je dat van Detlev achter elkaar leest, wat is het dan toch verschrikkelijk dat het kan, dat een kind zo buitengesloten kan worden, terwijl het gewoon een kind is. Wat ontzettend goed dat hij nu gewoon op het MBO zit!
Dat over gedoe toen over opvoeding en jullie kinderen, daar dacht ik een tijdje terug nog aan. Dat heeft toen best even gespeeld. Ik vond het 'toen' vreemd, maar ja, ieder z'n ding. Nu denk ik dat het juist verstandig was ze 'hier' los te laten. Er was, door het kleine, intieme, wel toezicht. Niemand moest proberen Brechtje wat wijs te maken, dat was echt een grens. Als Anna later online gaat, dan graag op die oude plek. Veilig, je weet wat er zit, wie er komt en dat het in de gaten gehouden wordt.

shmoopy, leuk mens! Heb je maar 10 minuten gezien (in Amsterdam, was je toch bij het museum?), maar daar kwam zoveel energie uit en dat lees je nu ook weer. Werken met kinderen, de catering en je eigen kinderen natuurlijk. Geduld is overgewaardeerd, enthousiasme is beter.

Moonah wat een verhaal toch, maar je bent een leuk mens, wijs en slim en betrokken met anderen, maar dat weet je allemaal al, vond het alleen zo stom om je over te slaan

Leuk om over je te lezen Vivi, dat je zelf al schrijft zo veranderd bent, dat was ook zo goed te volgen online. Dat vind ik ook zo leuk hier, dat je mensen ziet groeien en veranderen. Nog wel een voor de situatie met je moeder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 2 maart 2009 @ 23:44:38 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66638028
Thanks Ypsel, je bent een lieverd!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66640969
Wauw, wat komen er toch steeds weer een bijzondere verhalen bij!
En, inderdaad, die zin van Oxy over 'een gekierd mens' Wát een bijzondere zin. Heel, heel mooi!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:27:40 #180
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66641824
Ik geef het stokje door aan Miss_sly.
Met de volgende vraag:
Nu je, na lang wachten, zwanger bent geworden van een dochter, gaat er denk ik een droom, van je in vervulling. Ik volg niet alle OUD en Z&G topics, maar vroeg me het volgende af:

Ik weet niet hoe je over het afbreken van een zwangerschap staat (ik meen dat het nu ook niet meer ''kan'', zover als jij bent), maar wat nou als je kind gescreend kan worden op zaken als autisme, ernstige gedragsproblemen etc., zou je daar aan mee werken? Of vind je de huidige screening ook al ''teveel''? Ik vraag me namelijk af, hoe dat zit bij mensen die moeilijk zwanger worden. Of je dan ''maar genoegen neemt'' met wat je hebt/krijgt, of dat je toch voor een gezond kindje gaat, ook al moet je dan een kans laten schieten?

En dank u voor de leuke reacties!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 09:30:27 #181
5428 crew  miss_sly
pi_66643018
Ik ben bezig met een stukje, maar weet niet of ik het vandaag nog gepost krijg. Dus misschien duurt het wat langer, maar dan is er even tijd om bij te lezen of stukjes te herlezen

Interessante vraag, Oxy, en eentje waar ik zelf al eens over nagedacht heb.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:19:35 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66644342
Goede vraag van Oxy, inderdaad ook 1 waar ik bij stil heb gestaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:37:23 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66644892
Oxy, wat een mooi stuk heb je geschreven. Fijn om zo eens een kijkje in je leven te krijgen en vooral ook je antwoord op de vraag van Snoopy vind ik erg fijn om te lezen. Je vraag aan Miss Sly vind ik een hele moeilijke, maar wel waar ik nu nieuwsgierig naar ben.

Snoop, misschien niet alles open en bloot, maar wel heel fijn om te lezen. Dat jullie levensgenieters zijn les ik overal tussen de regels door, maar fijn ook dat je zelf voelt dat jullie het zo goed hebben samen. (En je moeder! Wauw!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:51:42 #184
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66645299
Oxy, ik ben erg onder de indruk. Van jou als mens, van je relativeringsvermogen, van je schrijfstijl en van het feit dat je blijkbaar niet makkelijk opgeeft. Bljif in je (kleine) dromen geloven, maak ze waar, en "maak" dan weer nieuwe. ik gun het je heel erg dat ze uitkomen.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:10:03 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_66645840
zow misssly, ga er maar aan staan aan de vraag van oxy, maar het is een interessante vraag moeilijk, maar wel boeiend.
stormy waters...
sailin'
pi_66646196
Snoopy : Fijn dat je het stokje hebt aangenomen en dat je zo open bent ! Een bijzonder kijkje in je leven waarvoor dank !

Oxy : Je gedichten vind ik altijd al zo mooi, wat je nu geschreven hebt en over jezelf hebt verteld : prachtig !
Petje af voor de manier waarop je in het leven staat en omgaat met je mogelijkheden en onmogelijkheden !
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:07:56 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66651309
Oxy, wat is je verhaal helder, boeiend.
Ik was echt benieuwd hoe jouw leven eruit zag/ziet. Bedankt voor het kijkje erop.
En die vraag van jou vind ik ook erg interessant. Het antwoord kan zo divers zijn, ben heel benieuwd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:59:15 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66653063
Ik heb nog wat verhalen opnieuw gelezen, goed gelezen.
Leuk om te lezen dat sommigen dezelfde favoriete boeken hebben, etensvoorkeur of het hebben van een kind net zo beschreven wordt als dat ik het zelf zou doen.
Daarom dus nu een beetje een 'lijstjesreactie'.

Slaapmeisje, wat leuk dat jouw nickname je ooit gegeven is!

Rockabella! Jouw verhaal maakt wel indruk. Je tekst straalt (net als jijzelf waarschijnlijk) uit dat je weet wat je wil, je hele duidelijke eigen keuzes gemaakt hebt en geniet van de dingen die daaruit zijn voortgekomen!

Poppejans, wat zijn ze leuk he, die teckels! Ik hoop dat je kinderwens vlug in vervulling mag gaan.

BassMiss, ik wist niet dat muziek zó'n groot deel van jouw leven is (geweest). Dat zit volgens mij echt in je bloed. Heb je inmiddels besloten of je mee gaat doen in de band?

Icicle, goede favoriete film; Amélie! En ik vond het al stoer dat je eigen onderneming met kinderen wist te combineren, maar nu beschrijf je het ook nog eens zo bewust, zo weloverwogen en wijs.
Minpuntje dat LOTR je niet wakker kon houden, mijn scene was zeker al voorbij

Lishe, wat heftig dat jouw moeder (en jullie dus ook) soms zulke moeilijke periodes doormaakte. Erg knap dat je daar zo van boven naar kunt kijken nu, om er dingen van te leren.

Buurvrouw, jeetje, 25 keer verhuizen! Ik krijg al buikpijn als ik er aan denk dat ik ooit weer moet. Je gezin klinkt heerlijk, met je drie knullen!

ET, wat hebben jullie in relatief korte tijd veel heftige dingen meegemaakt als gezin/familie! De foto van jou met je vader is erg mooi.
En natuurlijk is het fijn dat je nu zelf voor jullie kinderen kunt zorgen, al vind ik het wel lomp van je ex-werkgever om je zo op je eerste werkdag naar buiten te schuiven!

Dutchie, wat leuk om van jou wat meer te lezen. Je bent hier eigenlijk altijd, in OUD, maar ik wist niet zoveel van je. Je lijkt me een heel fijn mens!

Phluphy, wat verschrikkelijk jammer dat je zelf geen muziek meer kunt maken! Ik vind je een heel positief en krachtig persoon, ik hoop dat je ooit weer kunt genieten van het zelf musiceren, dat verdien je wel!

Snoopy, wat een heerlijk verhaal over een heerlijk mens! Je geniet van het leven en bent relaxed en dat stralen je posts ook uit. Ik denk dat je ook een super duizendpootmoeder bent voor Lis en Morris.

Oxymoron, wat een goede post over jouzelf! Petje af! Begrijp ik het goed dat je al die prachtige woorden en zinnen wel kunt schrijven maar niet kunt uitspreken, omdat je direct contact zo moeilijk vindt?
En kun je wel je eigen teksten voorlezen, of is dat ook te lastig voor je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:43:10 #189
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_66657196
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef PM-girl het volgende:
Oxymoron, wat een goede post over jouzelf! Petje af! Begrijp ik het goed dat je al die prachtige woorden en zinnen wel kunt schrijven maar niet kunt uitspreken, omdat je direct contact zo moeilijk vindt?
En kun je wel je eigen teksten voorlezen, of is dat ook te lastig voor je?
Nou ik weet, niet of je bedoelt of ik kan praten, want dat kan ik wel.
Een eigen gedicht heb ik tot nu toe 2x voorgedragen. Dat was, bijzonder, maar ook bijzonder spannend.
Maar er is bij mij ook zoiets als de Zielschrijversstijl; een taal, die binnenin mij woedt, of niet echt binnenin, maar ergens tussen mij en, de wereld.
Die taal kan ik niet hardop lezen. Ik noem het in mijn eerste bundel een ''zelfarcheologie''. Pas 4 jaar geleden ben ik daarmee begonnen, toen ik, alles op een rijtje wilde krijgen. Toen liet ik het, alleen aan mijn toemalige mentor lezen, en nu mogen meer mensen, het doen. Omdat ik weet, naast de moeite die het kost, dat het ook veel op kan leveren. Ik dacht/denk vaak dat mensen net zo denken als ik, of dat ze weten wat ik, denk. Dat is dus vaak, niet zo. 4 jaar geleden is dus een beetje de omslag geweest, en nu kan ik ook meer, in ''gewone taal'' (taal zal voor mij, nooit gewoon worden), over mijn ideeën en dingen praten. Maar schrijven heeft nog altijd, de voorkeur.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:48:00 #190
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66657384
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:43 schreef Oxymoron het volgende:
Nou ik weet, niet of je bedoelt of ik kan praten, want dat kan ik wel.
Ik weet dat je kunt praten, maar ik bedoelde dat je contact en communicatie met anderen moeilijk vindt. Knap dat je gedichten hebt voorgelezen!
En ook fijn dat je je ideeën en dingen kwijt kunt door ze op te schrijven.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66658554
Dit hele deel gemist. Net bij gelezen. Teveel om op te noemen, maar stuk voor stuk weer mooie, openhartige verhalen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:48:06 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66659576
Wat een mooie vertellingen weer, zo bijzonder om te lezen allemaal!

En Icicle, daar droomde ik lang geleden ook van: het ja-woord geven op "Love you to death"

* Kersjes denkt terug aan die magische avond in 1996 dat ze vooraan stond bij Type O Negative in Paradiso, zo dichtbij dat ze Peter Steele's rondvliegende zweet af en toe op zich voelde neerdalen
.... met gevoel voor drama....
pi_66659820
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:48 schreef Kersjes het volgende:
Wat een mooie vertellingen weer, zo bijzonder om te lezen allemaal!

En Icicle, daar droomde ik lang geleden ook van: het ja-woord geven op "Love you to death"

* Kersjes denkt terug aan die magische avond in 1996 dat ze vooraan stond bij Type O Negative in Paradiso, zo dichtbij dat ze Peter Steele's rondvliegende zweet af en toe op zich voelde neerdalen
Ik herinner me vooral zn alcohol gebruik tijdens Waldrock een paar jaar terug.. Hij zoop in 4 nummers 3 flessen wijn leeg! Gewoon de fles aan de mond en klokken maar!
Maar ze zijn zo geweldig dat ik ze alles vergeef
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:14:15 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66665278
Wauw Oxy wat heb jij een talent voor taal. Heel mooi beschreven en weer zo duidelijk uitgelegd wat autisme allemaal met jou doet. Mooi!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:16:00 #195
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66665352
Oxy, ik vind het heel knap dat je autisme zo inzichtelijk maakt voor anderen die er niets vanaf weten. Mijn dank!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:22:46 #196
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_66665670
Zo leuk om te lezen dat iedereen zo haar eigen verhaal heeft
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:24:02 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66665742
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik herinner me vooral zn alcohol gebruik tijdens Waldrock een paar jaar terug.. Hij zoop in 4 nummers 3 flessen wijn leeg! Gewoon de fles aan de mond en klokken maar!
Maar ze zijn zo geweldig dat ik ze alles vergeef
Da's al wel een heleboel paar jaar terug denk ik?
jaar of 11? Of heeft ie het na die tijd nog eens dáár gedaan? Was wél een tof optreden toen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_66670680
Ik wil even zeggen dat ik het ook heel lief vind van iedereen die reageert op de verhalen die geschreven zijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:48:40 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66672265
Oxy wat prachtig en open geschreven, en dat gedicht prachtig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:09:39 #200
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66673272
Mooi geschreven Oxy het heeft mij weer wat geleerd over autisme iets waar ik zelf nog nooit mee in aanraking ben gekomen en waar ik me dus best moeilijk een beeld bij kan vormen.
petje af voor jou hoe je hiermee omgaat
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')