Het doet mijn hart niet sneller kloppen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Allocatiedesk?Ze verzinnen ook steeds weer iets nieuws.
[..]
Ik geloof niet dat je dit meent. Wat zou daar mis mee zijn?
Dat kan. Je moet overal mensen voor hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het doet mijn hart niet sneller kloppen...
Heb je je baas al de waarheid gezegd?quote:
En zoja, waarom staat het nog niet op youtube?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb je je baas al de waarheid gezegd?
Mosselspel?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kun je me voor wakker maken. Ben er wel een keer goed ziek van geworden.
Eerst even een nieuwe baan, ben bezig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb je je baas al de waarheid gezegd?
Kom je op een eventuele meet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eerst even een nieuwe baan, ben bezig.
Ligt aan de locatie en het tijdstip, zal eens even kijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Kom je op een eventuele meet?
Niet zeiken, gewoon komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt aan de locatie en het tijdstip, zal eens even kijken.
Zaterdag 13 juni in Bergum, dan ben ik er wel.quote:
Ik erger me er kapot aan. De oproep van VNO-NCW is helemaal hilarisch.quote:
De aasgieren en ratten hopen en wachten tot het beest overlijdt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik erger me er kapot aan. De oproep van VNO-NCW is helemaal hilarisch.
Ik zag op de teletekst van SBS een oproep voor slachtoffers van de crisis. Of ze sbsshownews ff willen mailen
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef Aoristus het volgende:
ik ben er voor om de ww te gebruiken om mensen om of bij te scholen.
Het zoet heeft hij ingeruild voor accuzuur.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Picchia het volgende:
Bangmakerij is Balkenende zijn expertise. En hij gelooft het zelf ook nog allemaal.
Maar achteraf kun je doen alsof je het opgelost hebt met het omscholen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.
Dat is de prijs die je betaalt voor een kenniseconomiequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.
Vandaag in Pauw & Wittemanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De meeste geluiden zijn stokpaardjes die bij elke hik weer op tafel worden gegooid.
Te triest.
Jij was er zeker ook zoeen die als eerste aan zijn klasgenootjes moest verklappen dat Sinterklaas niet bestond hè?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vandaag in Pauw & Witteman
* Agnes Jongerius en Mark Rutte reageren op de ramingen van het CPB: dit jaar krimpt de economie met 3,5 procent en in 2010 zal de werkloosheid zijn verdubbeld.
--
Gokje. Belastingverlaging van Rutte, en Jongerius denkt dat omscholing mbv belasting- of premiegeld helpt. Ik hoef niet meer te kijken.
Neppiet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:47 schreef Autodidact het volgende:
Yep. Wat heb ik veel kinderhartjes gebroken.
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het doet mijn hart niet sneller kloppen...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.
Klopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
De klappen zullen het hardst aankomen bij gemiddelde mensen (flinke hypotheek, VINEX-woning. 2 keer per jaar op vakantie willen etc.) met een middeninkomen die werkloos worden.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.
Projectie.quote:
Ik heb helemaal geen financiële risico's als ik werkeloos zou raken.quote:
De maandelijkse schoenen voor Kim, dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen financiële risico's als ik werkeloos zou raken.
dinkies... en de huur en auto is goed op te brengen met 1 salaris...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:26 schreef Reya het volgende:
[..]
De maandelijkse schoenen voor Kim, dan?
Dat zou wel de ultieme vernedering zijn, financieel van je vrouwelijke wederhelft afhankelijk zijn.quote:
Ja ik ken het ideequote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Dat is het ook.
Daar zitten MBO mutsen de hele dag CV's door te bladeren en te matchen aan aanvragen voor opdrachten.
Dat mag he,dit is de 21e eeuw.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou wel de ultieme vernedering zijn, financieel van je vrouwelijke wederhelft afhankelijk zijn.
Dat krijg je als je de sales en de mensen met kennis van zaken los van elkaar laat werken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ken het idee. Blij dat ik daar niks meer mee te maken heb
.
Riskeer je in die situatie te belanden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat mag he,dit is de 21e eeuw.
Ik ga er niet vanuit. Goede beoordeling, vast contract, op veel verschillende projecten gezeten, net een behoorlijk kostbare cursus gedaan en overgegaan naar een van de weinige afdelingen die nog mogen groeien.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Riskeer je in die situatie te belanden?
Probleem is dat er weinig mensen echt op sleutelposities zitten. Het is dus weinig doorzichtig wat ze echt willen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Reya het volgende:
In mijn eigen situatie ga ik er overigens ook niet van uit; strikt gezien zou mijn positie wel wegbezuinigd kunnen worden, maar mijn enige collega vertrekt binnenkort, en ik verwacht eerder dat er voorlopig geen vervanger voor haar komt en dat ik blijf zitten. Een scenario waar ik overigens niet op hoop, want een collega kan ik best gebruiken.
quote:
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het bleek dat sommige afdelingen maatpakken lieten aanmeten, prive vliegtuigen huurden voor uitjes, dat soort dingen.
En zo niet, wat deed je foutquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?
Het is tenslotte nog niet eens middernacht.quote:
Zolang je je eigen drugs maar kan maken, is het best te doenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben al jaren werkeloos en het bevalt uitstekend, had al ruim van te voren de financieele crisis zien aankomen en investeringen gedaan op intelligentere plaatsen zoals ecologisch boerderijen, duurzame bosbouw en duurzame energie en de rest had ik verspreid over obligaties en normale spaarrekeningen (binnen de limiet uiteraard) dus ik lach mij helemaal rot momenteel.
Wales is goed toeven voor mij, self sufficient met stroom, nou ja, voor 95% iig, de bergen en het uitzicht is gratis en de schone lucht ook, internet is wat langzamer maar alla, het werkt.
Deze keer uit een café, eigenlijk. Zó laat maak ik het op het werk nu ook weer niet.quote:
Drugs...moet je daar dan mee? Dat vindt ik net zoiets als religie, een kruk voor de manken. Nee, dank je, ik heb nooit drugs gebruikt en ik ben daar niet rouwig om, het leven is prima zonder wat mij betreft.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:38 schreef Aoristus het volgende:
Zolang je je eigen drugs maar kan maken, is het best te doen
Nou, ik zou toch wel wat wiet in de herfst willen hebben en bier moet gewoon gisten. Stel je voor dat je een krappe maand hebtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Drugs...moet je daar dan mee? Dat vindt ik net zoiets als religie, een kruk voor de manken. Nee, dank je, ik heb nooit drugs gebruikt en ik ben daar niet rouwig om, het leven is prima zonder wat mij betreft.
Bovendien, het is niet alsof ik de 'hermit on the hill' aan het spelen ben hier, we wonen 15 minuten lopen van het dorpscentrum af (ok, 15 minuten stijf downhill wat na een avondje in de pub wel 15 minuten stijf uphill inhoudt, da's minder) en hebben een druk sociaal leven dus who needs drugs anyway?
Heh, om wiet maak ik mij niet echt zorgen om en bier gisten dat doet de brouwerij wel voor ons, ok, moet je natuurlijk wel van Brits bier houden hoewel Heineken en Grolsch ook te koop zijn hier, de bar in het hotel in het dorp heeft zelfs Heineken op de tap maar ja, Crickhowell is wat welvarender dan gemiddeld zullen we maar zeggen, je komt af en toe zelfs een 'royal' tegen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:48 schreef Aoristus het volgende:
Nou, ik zou toch wel wat wiet in de herfst willen hebben en bier moet gewoon gisten. Stel je voor dat je een krappe maand hebt
Ha, zoiets zou ik the American dream noemenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, om wiet maak ik mij niet echt zorgen om en bier gisten dat doet de brouwerij wel voor ons, ok, moet je natuurlijk wel van Brits bier houden hoewel Heineken en Grolsch ook te koop zijn hier, de bar in het hotel in het dorp heeft zelfs Heineken op de tap maar ja, Crickhowell is wat welvarender dan gemiddeld zullen we maar zeggen, je komt af en toe zelfs een 'royal' tegen.
Krappe maanden ken ik al heel lang niet meer, 5 jaar geleden met een vrouw getrouwd die prompt een nogal aanzienlijk kapitaal erfde, daarna nog even zelfstandig doorgewerkt maar ja, wat schiet je ermee op om nog meer geld te verdienen, werken was nooit mijn hobby dus nu heb ik tijd zat voor zaken die ik wel leuk vindt.
Mijn vrouw werkt wel, die runt een 'arts & crafts' winkeltje, levert niet veel op maar ach, ze heeft er lol in en het bezorgd lokale huisvrouwen een extra inkomen, everyone happy.
Heh, ja, grappig genoeg kon ik die in Amerika niet vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef Aoristus het volgende:
Ha, zoiets zou ik the American dream noemen
Maar een ale is prima zelf te maken en je maakt er nog vrienden mee ook in het dorp. Het leven dat je leidt, lijkt me wel een typisch 'eilandleven'.
Jep, het is weer zover.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
Is het deze week weer een hype om 'korten op ontwikkelingssamenwerking!' te roepen? Vaak gepaard met 'we hebben na 30 jaar nog steeds geen sterk meetbaar resultaat!'?
Misschien dat ik een verkeerd geschiedenisboek heb gehad, maar ik dacht dat de Staat der Nederlanden ook niet met 30 jaar gebouwd was.
Ik dacht ook niet met ontwikkelingsgeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
Is het deze week weer een hype om 'korten op ontwikkelingssamenwerking!' te roepen? Vaak gepaard met 'we hebben na 30 jaar nog steeds geen sterk meetbaar resultaat!'?
Misschien dat ik een verkeerd geschiedenisboek heb gehad, maar ik dacht dat de Staat der Nederlanden ook niet met 30 jaar gebouwd was.
Ik denk ook in een minder geglobaliseerde wereld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik dacht ook niet met ontwikkelingsgeld.
Misschien dat de vergelijking dan ook een beetje krom is he. Er zijn trouwens wel landen die zich in minder dan een halve eeuw ontwikkeld hebben van armoede tot welvaart.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk ook in een minder geglobaliseerde wereld.
True, maar meestal waren dat wel redelijke staten -niet democratisch of vrij, maar wel een staat-. Voordat dat er is, gaat er nogal wat tijd overheen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Misschien dat de vergelijking dan ook een beetje krom is he. Er zijn trouwens wel landen die zich in minder dan een halve eeuw ontwikkeld hebben van armoede tot welvaart.
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:09 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het best redelijk is om te vragen wat ontwikkelingssamenwerking nou werkelijk toevoegt, zonder dat daar automatisch een dogmatisch antwoord op bestaat.
Geen idee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Why en wie verzint die topictitels
Succes. Bedenk wel dat vooral in deze tijden de lompigheid aan de top regeert.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Reya het volgende:
In mijn eigen situatie ga ik er overigens ook niet van uit; strikt gezien zou mijn positie wel wegbezuinigd kunnen worden, maar mijn enige collega vertrekt binnenkort, en ik verwacht eerder dat er voorlopig geen vervanger voor haar komt en dat ik blijf zitten. Een scenario waar ik overigens niet op hoop, want een collega kan ik best gebruiken.
He, dat is nou weer niet netjes.quote:
Ja, goed, maar landen als weer Signapore niet hè. Je zult je eerst moeten afvragen waarom het daar wel is gelukt zonder ontwikkelingshulp, en bijvoorbeeld in West-Afrika niet met veel ontwikkelingshulp (en bijkomende bemoeienis). Dat lijkt me een betere vergelijking. Je kunt je volgens mij prima inzetten voor mensenrechten; tegen vrouwenbesnijdenis, slavernij, aidsvoorlichting, rechtsbijstand. Maar van een arm oorlogsgebied een welvarende democratie maken - als je maar met genoeg geld komt - is een (luie) droom.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
True, maar meestal waren dat wel redelijke staten -niet democratisch of vrij, maar wel een staat-. Voordat dat er is, gaat er nogal wat tijd overheen.
Wat stel jij voor?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, goed, maar landen als weer Signapore niet hè. Je zult je eerst moeten afvragen waarom het daar wel is gelukt zonder ontwikkelingshulp, en bijvoorbeeld in West-Afrika niet met veel ontwikkelingshulp (en bijkomende bemoeienis). Dat lijkt me een betere vergelijking. Je kunt je volgens mij prima inzetten voor mensenrechten; tegen vrouwenbesnijdenis, slavernij, aidsvoorlichting, rechtsbijstand. Maar van een arm oorlogsgebied een welvarende democratie maken - als je maar met genoeg geld komt - is een (luie) droom.
Ik ben lui van aard. Geld smijten dus.quote:
idd hoorde net op de radio dat grote bedrijven een korting op hun energierekening willen maar zover ik weet krijgen die hun energie al spotgoedkoopquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het meest ergerlijke is dat 90% van de maatregelen voorgesteld door het bedrijfsleven en overheid pas over een aantal jaar enig effect hebben. De meeste geluiden zijn stokpaardjes die bij elke hik weer op tafel worden gegooid.
Te triest.
Extra belasting op het kwetsbare ecosysteem.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:55 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, ik bedoel eerder aidsvoorlichting en zo. Dat is op zich met weinig inspanning te doen en levert direct resultaat op.
Een beetje de selang uithangen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben al jaren werkeloos en het bevalt uitstekend, had al ruim van te voren de financieele crisis zien aankomen en investeringen gedaan op intelligentere plaatsen zoals ecologisch boerderijen, duurzame bosbouw en duurzame energie en de rest had ik verspreid over obligaties en normale spaarrekeningen (binnen de limiet uiteraard) dus ik lach mij helemaal rot momenteel.
Wales is goed toeven voor mij, self sufficient met stroom, nou ja, voor 95% iig, de bergen en het uitzicht is gratis en de schone lucht ook, internet is wat langzamer maar alla, het werkt.
leger sturen dus en politiemacht opbouwenquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zolang er geen enkele stabiele maatschappelijke basis is, heeft kennis weinig zin. Je blijft niet je boerderij opbouwen na elke strooptocht van groepen gewelddadige luie mannen.
Het is een beetje een kip en ei verhaal.
ik bedoel dan ook ons eigen leger sturenquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
Jullie hebben het allemaal mis, directe investeringen buiten de nationale overheid om is altijd het beste.
Microkrediet is inderdaad een succes, maar als ik kijk naar bijv. Marokko zie ik dat Spaanse en Franse bedrijven veel investeringen doen in het vastgoed. Er worden parken gebouwd, sociale woningen, toeristische trekpleisters etc. Zorgt voor banen, direct en indirect.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik bedoel dan ook ons eigen leger sturen![]()
Maar buiten de overheid om idd daarom gaat dat microkrediet ook veel beter werken (en hoeft in theorie niet veel te kosten want je leent het uit en geeft het niet)
Zijn de meningen ook over verdeeldquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik bedoel dan ook ons eigen leger sturen![]()
Maar buiten de overheid om idd daarom gaat dat microkrediet ook veel beter werken (en hoeft in theorie niet veel te kosten want je leent het uit en geeft het niet)
http://www.telegraaf.nl/b(...)Wilders__.html?p=1,2quote:Demonstranten mogen niet bij het gebouw staan. Voor hen is verderop in de straat een speciaal vak afgezet. Een antifascistische actiegroep grijpt de gelegenheid aan om tegen de rechtse partij te demonstreren. Ongeveer twintig demonstranten staan in en rond het vak.
Laten we hopen dat dit soort excessen onder Wilders 1 tot het verleden behorenquote:Leerling slaat docente ziekenhuis in
ANP
gepubliceerd op 18 februari 2009 11:45, bijgewerkt op 12:16
ROOSENDAAL - Een docente van het Da Vinci College in Roosendaal is vrijdag door een 15-jarige vmbo-leerling zodanig mishandeld dat ze met een gebroken jukbeen in het ziekenhuis is opgenomen.
De vrouw had de jongen tot de orde geroepen nadat hij in een kwade bui in de klas was gekomen. De jongen reageerde zich daarna af op de docente. De directeur van de school heeft woensdag een bericht hierover in het regionale dagblad BN/De Stem bevestigd.
De vrouw moest met een ambulance naar het ziekenhuis en is dinsdag geopereerd. De jongen was mogelijk boos omdat een andere docent zijn mobiele telefoon had ingenomen. De school meldde het voorval bij de politie. De docente heeft nog geen aangifte gedaan. De betreffende leerling is geschorst.
quote:Op termijn zijn alle bezuinigingsmaatregelen voor VNO-NCW bespreekbaar, behalve de aftrek van de hypotheekrente.
Ik ben benieuwd wanneer de ouders aangifte gaan doen tegen de docente.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit soort excessen onder Wilders 1 tot het verleden behoren
Wat heeft dat met Wilders te makenquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wanneer de ouders aangifte gaan doen tegen de docente.
Net zoveel als het krantenstukjequote:Op woensdag 18 februari 2009 14:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Wilders te maken
Als er ergens geen prikkel voor nodig is is de mogelijkheid om stiller en goedkoper te rijden...quote:Eurlings wil automobilist aan 'Nieuwe Band'
AMSTERDAM – Verkeersminister Camiel Eurlings wil dat weggebruikers overstappen op 'De Nieuwe Band'. Vandaag wordt in dit kader een campagne gestart.
Laat staan om naar de campagne te moeten luisteren. Wat een verkwisting. Kunnen ze beter de Zuiderzeelijn aanleggen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als er ergens geen prikkel voor nodig is is de mogelijkheid om stiller en goedkoper te rijden...
Wat een kul.
Dat wens ik Kim inderdaad niet toe.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou wel de ultieme vernedering zijn, financieel van je vrouwelijke wederhelft afhankelijk zijn.
Jullie zijn genoeg reden om nooit meer een persoonlijke ontboezeming te posten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:29 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Dat wens ik Kim inderdaad niet toe.
Ik vond het ook verbazend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Om het hypocriete gedrag van het kleinzielige werkgeversclubje nog eens te benadrukken.
[..]![]()
![]()
Kant zet Wilders neer zoals het is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:26 schreef JohnDope het volgende:
Pechtold loopt ook weer kansloos te blaten. Pechtold probeert interessant te doen, maar het komt er op neer dat hij het wel prima vindt dat Wilders niet voor zijn mening mocht uit komen in Engeland.
Ze zei gewoon waar het op staat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:36 schreef JohnDope het volgende:
Agnes Kant zorgt er nu ook voor dat de SP in zetels daalt.
Je zit er wel vuistdiep in he.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:54 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de Sharia is ingevoerd in Engeland en dus Europa.
De enige reden dat Wilders niet het land in mocht is omdat moslims de baas zijn in Engeland en Wilders' bedoeling was om dat aan te tonen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze zei gewoon waar het op staat.
Hij wil mensen enkel op basis van zijn geloof verbieden. Nu magh ij zelf het land niet in dan gaat hij een toneelstukje opvoeren.
Of geloof jij werkelijk dat het niet zijn bedoeling was te worden teruggestuurd zonder de hele horde journalisten? Je laat je gebruiken in massahysterie door iemand die gaat huilen als een ander land dingen doet die hij voor hele bevolkingsgroepen wil.
GB doet het tenminste nog voor 1 persoon op basis van wat ze bedreigend vinden. Ben ik het niet mee eens, maar het is een zorgvuldigere afweging dan iemand die een groep mensen op basis van geloof wil weren.
Die Rutte is echt een PvdA-er in schaapskleren.quote:
Onzin. Ieder land heeft het recht zijn eigen afweging te maken. Als er een afweging is ten koste van iemand die anti moslim is wil niet zeggen dat diegene die de afweging maakt dat onder invloed doet van moslims. Mijn god zeg, alleen de redenatie zelf zit al vol hiaten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De enige reden dat Wilders niet het land in mocht is omdat moslims de baas zijn in Engeland.
Tja, prima. LPF 2. Daar wordt het land beter van en worden de vrijheden beschermd.quote:Maar geloof mij nou maar, bij de volgende verkiezingen zal men veel radicaler gaan stemmen.
quote:22-04-2008 • Manja Smits is vandaag door Kamervoorzitter Gerdie Verbeet beëdigd als lid van Tweede Kamer voor de SP.
Manja Smits
De 22-jarige voorzitter van de SP in Groningen vervangt Ron Abel, die twee weken geleden aangaf om persoonlijke redenen af te moeten zien van het Kamerlidmaatschap. Smits rondt de komende weken haar studie Geschiedenis af.
Vreemd, daar zit bijna 10 maanden tussen. Wat moeten 22 jarigen uberhaupt in de kamer? Ga lekker naar de speeltuin.quote:Manja Smits van de SP hield haar maidenspeech en werd van harte gefeliciteerd. Smits is sinds april 2008 lid van de Tweede Kamer. Zij is de opvolger Ron Abel. (De Orde van de Dag, 17-02-2009)
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-480710/category/nieuws/
Waanzin daarentegen mag best over ettelijke kattebelletjes worden uitgesmeerd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef JohnDope het volgende:
Dat slappe gelul had in 5 minuten samen gevat kunnen worden.
Zo werken ambtenaren nou mensen.
Brainfarts.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:32 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Waanzin daarentegen mag best over ettelijke kattebelletjes worden uitgesmeerd.
Nee, alle partijen hebben het afgekeurd hoor. De één is daar feller in dan de ander, maar ik heb geen enkele partij horen zeggen dat ze het met GB eens zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:47 schreef Sam_Spade het volgende:
Ja, de partij voor Linkse Hobbyisten.
wijfquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:40 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik ga mijn kamer opruimen, en daarna ga ik koken.
Je zult ook geen enkel partij Volkert van de Graaf horen bedanken...quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:00 schreef 0100 het volgende:
[..]
Nee, alle partijen hebben het afgekeurd hoor. De één is daar feller in dan de ander, maar ik heb geen enkele partij horen zeggen dat ze het met GB eens zijn.
Wijfloos zekerquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga koken, maar niet mijn kamer opruimen.
Dit impliceert dat andere partijen electoraal baat hadden bij zijn dood. Dat is niet hard te maken, maar al helemaal niet van toepassing in deze situatie; wat hebben ze nu gewonnen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je zult ook geen enkel partij Volkert van de Graaf horen bedanken...
koken kan nog maar kamer opruimenquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga koken, maar niet mijn kamer opruimen.
Authentiekquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
He, dat is nou weer niet netjes.
En eerlijk, je kan vinden wat hij wil, hij is 100% authentiek.
En wat heeft ie toch een mooie bril op..![]()
'Creditlunch'quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:46 schreef Reya het volgende:
Het is ook weer bijna de twintigste van de maand; vandaag had ik mensen over de vloer die naar eigen zeggen geen geld voor lunch meer hadden.
Mensen die bij een grote onderneming werken (een grote informatietechnologische dienstverlener, om eens een willekeurig voorbeeld te noemen) zijn natuurlijk ergens wel medeplichtig aan dergelijke uitspraken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Om het hypocriete gedrag van het kleinzielige werkgeversclubje nog eens te benadrukken.
[..]![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Authentiek? Als er iemand een rol speelt is hij het wel.
quote:Rapport Vaticaan: sekses zondigen verschillend
Vaticaan-Stad, 18 febr. Mannen hebben vooral moeite hun lustgevoelens te beteugelen, vrouwen bezondigen zich het vaakst aan ijdelheid. Dat blijkt uit een rapport van het Vaticaan over de zeven hoofdzondes, berichtte de Britse omroep BBC vandaag.
Het rapport is gebaseerd op een biechtonderzoek van een 95-jarige jezuïtische wetenschapper, broeder Roberto Busa. De persoonlijke theoloog van paus Benedictus XVI, Wojciech Giertych, onderschrijft de bevindingen in de Vaticaanse krant L'Osservatore Romano.
Volgens Giertych kost het mannen de meeste moeite niet toe te geven aan hun lustgevoelens, gevolgd door vraatzucht en luiheid. Vrouwen strijden vooral tegen hun ijdelheid, jaloezie en woede. Hebzucht is de zevende hoofdzonde.
Katholieken moeten hun zonden volgens de leer ten minste een keer per jaar opbiechten aan een priester. Die vergeeft de zondaars uit naam van God.
als je het vaticaan ziet dan zijn zij de grootste zondaars aan ijdelheid.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Uiterst zinnig zo'n onderzoek
[..]
Verstandig. Dan komt een positief stofje in je los.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
'Navond.ik ga ff hardlopen.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verstandig. Dan komt een positief stofje in je los.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
Vele plezier met hardlopen. Ik doe morgen weer een rondje, na wat traning kan ik nu een half uur / 5 km aan een stuk hardlopen. Ik ben best fier op mij.
Oh, ik heb de baan aangenomen.
Gefeliciteerd. Je bent een bevoorrecht mens.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
Vele plezier met hardlopen. Ik doe morgen weer een rondje, na wat training kan ik nu een half uur / 5 km aan een stuk hardlopen. Ik ben best fier op mij.
Softwaretesten. Ik word dan het eenmanstestleger van een kredietverstrekker die nogal een en ander aan automatiseringsprojecten heeft lopen. IA/FO is ook intern, bouw vindt ergens in verweggistan plaats. Als er iets groots op stapel komt wordt er dan een handvol testers tijdelijk ingehuurd en die zal ik dan wel moeten coordineren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wat ga je precies doen?
lijkt me wel afwisselend ja.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Softwaretesten. Ik word dan het eenmanstestleger van een kredietverstrekker die nogal een en ander aan automatiseringsprojecten heeft lopen. IA/FO is ook intern, bouw vindt ergens in verweggistan plaats. Als er iets groots op stapel komt wordt er dan een handvol testers tijdelijk ingehuurd en die zal ik dan wel moeten coordineren.
Wordt hard werken vrees ik, maar het leek me toch leuker dan -wat me ook werd aangeboden- als tester bij een automatiseerder aan de slag.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:09 schreef sigme het volgende:
Natuurlijk ben ik bevoorrecht, EchtGaaf. Ik ben gezond en Nederlander.
Tel je zegeningen.
Goeie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:09 schreef sigme het volgende:
Natuurlijk ben ik bevoorrecht, EchtGaaf. Ik ben gezond en Nederlander.
Tel je zegeningen.
Prachtig. Wat kraamt Rutte voor onzin uit. Inderdaad, hoe wilt Rutte het verhaal rondkrijgen om netto (!) 40 miljard om te buigen, tegelijkertijd de lasten voor de burger verlichten en dan ook nog eens de economie te stimuleren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:16 schreef One_of_the_few het volgende:
he he Bos slaat Rutte om de oren met cijfers.
Ja ja. Ik had een slechte dag vandaag. Vannacht zijn er twee kippen door een vos (denken we) weggesnaaid. En een kennis is -tamelijk onnodig- overleden. Ziek, griep, vriendin liet 'm een paar dagen alleen, toen ze 'm vonden rechtstreeks naar de intensive care, maar het werd allemaal niks meer. 57 jaarquote:
Erg. Ik heb ook een zwak voor dieren. Wat is de natuur ook hard wat dat betreft.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja ja. Ik had een slechte dag vandaag. Vannacht zijn er twee kippen door een vos (denken we) weggesnaaid.
Heftig. Vreselijk. Het leven is soms zo kwetsbaar als een grassprietje. Het kan zomaar over zijn. De ene wordt ziek en overlijdt in een notime, een jongen van 18 hier in de buurt die tegen een boom rijdt.....Waarom?quote:En een kennis is -tamelijk onnodig- overleden. Ziek, griep, vriendin liet 'm een paar dagen alleen, toen ze 'm vonden rechtstreeks naar de intensive care, maar het werd allemaal niks meer. 57 jaar.
Heeft geen nut en je afvragen welk nut het heeft maakt je alleen maar gek of godsdienstig. Ik ben nu 45 en ik heb al aardig wat mensen 'verloren', ouders, vrienden, familie, had dat nut?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Erg hard allemaal. Ik heb moeite om het nut daarvan te begrijpen. Veel vragen dus.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft geen nut en je afvragen welk nut het heeft maakt je alleen maar gek of godsdienstig. Ik ben nu 45 en ik heb al aardig wat mensen 'verloren', ouders, vrienden, familie, had dat nut?
Net zoveel nut als geboren worden, je gaat nu eenmaal dood als mens, sommigen gaan vroeg en anderen laat. Leef gewoon je leven en doe je best er wat van te maken, dat lijkt mij het meest nuttige wat je kan doen en de rest is gewoon geluk of pech.
Trailguru geeft aan dat m'n rondje noorderplantsoen 18 minuten heeft geduurd, afstand 3,36 km en gemiddeld 11,2km/u...quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
Vele plezier met hardlopen. Ik doe morgen weer een rondje, na wat training kan ik nu een half uur / 5 km aan een stuk hardlopen. Ik ben best fier op mij.
Dat zijn nooit prettige dingen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja ja. Ik had een slechte dag vandaag. Vannacht zijn er twee kippen door een vos (denken we) weggesnaaid. En een kennis is -tamelijk onnodig- overleden. Ziek, griep, vriendin liet 'm een paar dagen alleen, toen ze 'm vonden rechtstreeks naar de intensive care, maar het werd allemaal niks meer. 57 jaar.
Succes is een kwestie van geluk en een autistisch genoegen om iets heel lang te doen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn de levensvragen die iedereen heeft. Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe?
Het houdt mij best bezig. Ik denk soms teveel ja. Zingeving enzo. Soms moet je gewoon aanvaarden dat de dingen zijn zoals ze zijn en gaan zoals ze gaan....
Je bent er en goed is om er het beste van te maken.
Dit zou een leuk tegeltje kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Succes is een kwestie van geluk en een autistisch genoegen om iets heel lang te doen.
Zuid Limburg is mooierquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is waarom Wilders de UK niet in mocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat laat je toch niet bevuilen door Wilders, zeg nou zelf....
PS: Ik woon om de hoek van dit magnificente stukje natuur, ons huis ligt een paar kilometer naar rechts van de onderste foto![]()
Dan ben ik fier op jouquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Trailguru geeft aan dat m'n rondje noorderplantsoen 18 minuten heeft geduurd, afstand 3,36 km en gemiddeld 11,2km/u...
quote:
Onzin, succes is een keuze.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Succes is een kwestie van geluk en een autistisch genoegen om iets heel lang te doen.
Moet een T-shirt worden of een Loesje posterquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit zou een leuk tegeltje kunnen zijn.
Ze moeten nog eerst 100 dagen paniek zaaien voordat ze de AOW-leeftijd kunnen verhogen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:49 schreef Picchia het volgende:
Het kabinet is plannen aan het bedenken om de crisis te bestrijden die ze in maart gaan bespreken. Ehh? Wat hebben ze sinds 1 september gedaan? Zijn ze weer stiekem 100 dagen het land in geweest?
Ze telden hun knopen, op advies van Rouvoetquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:49 schreef Picchia het volgende:
Het kabinet is plannen aan het bedenken om de crisis te bestrijden die ze in maart gaan bespreken. Ehh? Wat hebben ze sinds 1 september gedaan? Zijn ze weer stiekem 100 dagen het land in geweest?
Mag ook, ik vind em leuk gevonden iig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet een T-shirt worden of een Loesje poster
De keuze om heel lang iets vol te houden ja.quote:
en dan is na 101 dagen de crisis over.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze moeten nog eerst 100 dagen paniek zaaien voordat ze de AOW-leeftijd kunnen verhogen.
Misschien zit daar wel wat waarheid in.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeldzaam slap gelul allemaal. Dit zijn goede tijden als je geen kranten leest. Het is tenenkrommend...
Ik ben van plan om er wat naast te gaan doen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
Vergeet niet dat hij onvruchtbaarheid uitstraalt als de eeuwige single en leider van de VVD.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef One_of_the_few het volgende:
rutte is een bedroevend slecht politicus. Inhoudelijk vaak mis kwa getallen, grappen komen niet aan, onrealistisch en de betweterige rijkaard uithangen. maar goed, als rita de andere optie was...
De VVD moet Schultz weer terug de politiek in zien te krijgen. Ik zie geen betere leider op dit moment eigenlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij onvruchtbaarheid uitstraalt als de eeuwige single en leider van de VVD.
Kom op man, die is dichtgegroeid. Misschien zouden ze Erika Terpstra beter kunnen vragen, die heeft nog een beetje de Olympische sportiviteit die de vvd volksliberaal doet lijken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De VVD moet Schultz weer terug de politiek in zien te krijgen. Ik zie geen betere leider op dit moment eigenlijk.
Blauwtje bij zo'n nieuwlezeres was het toch? Veel pijnlijker kan het nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hij onvruchtbaarheid uitstraalt als de eeuwige single en leider van de VVD.
ow,vertelquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Blauwtje bij zo'n nieuwlezeres was het toch? Veel pijnlijker kan het niet
Laurence Ferrari?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Blauwtje bij zo'n nieuwlezeres was het toch? Veel pijnlijker kan het niet
Ik moet je zeggen dat ik met de dag meer respect krijg voor Arie Slob. Ik heb hem ooit de saaiste politicus genoemd, inhoudelijk en in het debat vind ik hem steeds sterker worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Overigens zie ik Slob nu, rutte of slob, wie is erger? lastige vraag. en dan ken ik eerlijk gezegd de rest van de fractie van de cu niet.
Voor nu is het afschaffen van de overdrachtsbelasting een wel een redelijk middel om beweging in de huizenmarkt te stimuleren, wat niets hoeft te kosten als er op andere posten gesneden wordt. Ik sta wel positief tegenover het tegemoet komen van personen door middel van een belastingverlaging, gepaard met een overheid die bezuinigd op zichzelf, zodat de lasten niet overgedragen worden op anderen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:56 schreef Aoristus het volgende:
Komt Rutte op het geniale idee om de overdrachtsbelasting af te schaffen, eerst te halveren.
Huizenbezitters worden nu niet echt meer gepamperd door de hypotheekrenteaftrek, aangezien de markt dmv hoge huizenprijzen er al op afgestemd is.quote:Alsof huizenbezitters al niet genoeg gepamperd worden met de hypotheekrenteaftrek
ik niet. rouvoet is veel scherper, dus stelling te nemen en neemt niet alleen stelling om het daarna met duizenden woorden in saaiheid te verpakken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik met de dag meer respect krijg voor Arie Slob. Ik heb hem ooit de saaiste politicus genoemd, inhoudelijk en in het debat vind ik hem steeds sterker worden.
Ik sla hem hoger aan dan Rouvoet.
Als Rutte meent 40 miljard (netto!!) te kunnen ombuigen in krap 2 jaar en tegelijkertijd de economie kan stimuleren en de lasten voor de burgers te verlichten......quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:24 schreef Nautilus_ het volgende:
Er zijn vast wel geschiktere kandidaten dan het zusje van Lousewies van der Laan. Zo slecht is Rutte nu ook weer niet.
Ik zag hem laatst nog bij P&W. Erg sterk in het debat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik niet. rouvoet is veel scherper, dus stelling te nemen en neemt niet alleen stelling om het daarna met duizenden woorden in saaiheid te verpakken.
Het gaat puur om het aanmoedigen van eigen bezit, dat wordt belangrijker dan schuld aflossen gevonden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor nu is het afschaffen van de overdrachtsbelasting een wel een redelijk middel om beweging in de huizenmarkt te stimuleren, wat niets hoeft te kosten als er op andere posten gesneden wordt. Ik sta wel positief tegenover het tegemoet komen van personen door middel van een belastingverlaging, gepaard met een overheid die bezuinigd op zichzelf, zodat de lasten niet overgedragen worden op anderen.
[..]
Huizenbezitters worden nu niet echt meer gepamperd door de hypotheekrenteaftrek, aangezien de markt dmv hoge huizenprijzen er al op afgestemd is.
Dat is ook niet mijn plan, hoor.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als Rutte meent 40 miljard (netto!!) te kunnen ombuigen in krap 2 jaar en tegelijkertijd de economie kan stimuleren en de lasten voor de burgers te verlichten......
Hoe wil je dat doen?
Weet ik wel, maar hoe kan je Rutte dan niet slecht vinden als hij dit soort onzin uitkraamtquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Dat is ook niet mijn plan, hoor.
Voor correctheid koop ik niks.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zag hem laatst nog bij P&W. Erg sterk in het debat.
En bovenal altijd correct. Zoals het SGP duo dat ook is.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:40 schreef Nautilus_ het volgende:
Bij Rutte mis ik trouwens vooral sarcasme.
Bos en Pechtold hebben dat wel, die kunnen het goede verhaal van een tegenstander verkruimelen met een spottende opmerking.
Gelukkig lijkt hij er in de verste verte niet op.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:45 schreef Fastmatti het volgende:
Hij is gewoon het mislukte broertje van Wouter Bos.
Jawel, het zijn beiden partijshoppers waarbij de enige toevallig bij de PvdA terecht kwam en carriere maakte en hij bij de VVD terecht kwam en hopeloos faalt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt hij er in de verste verte niet op.
Gelukkig wel, ja.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:46 schreef Aoristus het volgende:
Waarschijnlijk dachten de meesten dat het een tussenpaus was.
Daar zit toch een behoorlijk verschil zou ik zeggen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jawel, het zijn beiden partijshoppers waarbij de enige toevallig bij de PvdA terecht kwam en carriere maakte en hij bij de VVD terecht kwam en hopeloos faalt.
Het zou wel dramatisch zijn als er precies hetzelfde gebeurt als met de HRA ja.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:32 schreef Aoristus het volgende:
Op zich is de afschaffing daarvan goed als je dan ook zeker weet dat er verschuiving in de woningmarkt komt ten bate van de starters. Het heeft echter geen enkele invloed op de prijs van een huis noch op garanties voor een reeele toekomst dat dat wel goed zal komen.
Omdat ik als starter liever zelf eigendom opbouw, in plaats van dat ik het moet afdragen aan een huisbaas. Als iemand investeert in een huis dan verliest hij (momenteel) zijn middelen niet, op de hypotheekrente na. Wat de exacte voor- of nadelen hiervan zijn weet ik niet, maar als starter heb ik niet echt behoefte om mijn huisbaas te verreiken en vind het daarom zonde van mijn geld.quote:Waarom zouden starters niet kunnen huren?
Klopt. De HRA kan ook wel afgeschaft worden. Zolang men maar niet in de crisis hiermee onzekerheid gaat aanpraten. En zolang het maar zeer geleidelijk gebeurt zodat mensen niet de schulden ingejaagd worden, maar dat lijkt me wel vanzelfsprekend.quote:De HRA is totnutoe alleen maar prijsopdrijvend gebleken voor de verkoop van woningen, het is een subsidie die al 30 jaar ettert en waar niemand zijn vingers aan durft te branden.
Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar daar interesseert niemand zich voor.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar hoe kan je Rutte dan niet slecht vinden als hij dit soort onzin uitkraamt
Dat maakt hem toch het mislukte broertjequote:Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar zit toch een behoorlijk verschil zou ik zeggen.
Griffith lijkt me slechter idd dan Rutte, Schultz beter.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:50 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar dat levert geen 40 miljard op. Op die manier blijft het een beetje flauw.
Hij zou een breed verhaal moeten voeren waarin hij een inkomensverbetering voor de middeninkomens bepleit, bijvoorbeeld door allerlei subsidies en bijstandsregelingen voor de laagste inkomens te bepleiten. Nu gaat hij te veel in op details.
Ik wil verder slechts aangeven dat Schultz en Griffith geen verbeteringen zouden zijn ten opzichte van Rutte.
Weet ik niet. Ik denk dat het probleem meer is dat Rutte op een of ander manier veel mensen tegen de haren instrijkt. Vooral qua stijl.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:50 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar daar interesseert niemand zich voor.
Dat laatste is zeker waar. Het grote geheel ontbreekt. En terecht wat A.J. Boekestein over hem ontboezemde aan Maarten van Rossum bij DWDD: het ontbreekt hem aan ideeën. Ik begrijp werkelijk niet dat hij nog niet is weggestuurd. Zal wel wegens gebrek aan beter zijn bij de VVD. Niet dat ik dat zo erg moet vinden, maar dat terzijde.quote:Hij zou een breed verhaal moeten voeren waarin hij een inkomensverbetering voor de middeninkomens bepleit, bijvoorbeeld door afschaffing van allerlei subsidies en bijstandsregelingen voor de laagste inkomens te bepleiten. Nu gaat hij te veel in op details.
Inderdaad, beiden zijn totaal ongeschikt. Griffith heeft dezelfde zwakheden als Ruttequote:Ik wil verder slechts aangeven dat Schultz en Griffith geen verbeteringen zouden zijn ten opzichte van Rutte.
Ik denk dat een hoop middenklassers gewoon in de tang zitten, ze geloven dat als ze zich maar aan de regels houden, dat het wel goed komt. Hetzelfde sprookje als werken bij dezelfde werkgever tot je 65e..quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het zou wel dramatisch zijn als er precies hetzelfde gebeurt als met de HRA ja.
[..]
Omdat ik als starter liever zelf eigendom opbouw, in plaats van dat ik het moet afdragen aan een huisbaas. Als iemand investeert in een huis dan verliest hij (momenteel) zijn middelen niet, op de hypotheekrente na. Wat de exacte voor- of nadelen hiervan zijn weet ik niet, maar als starter heb ik niet echt behoefte om mijn huisbaas te verreiken en vind het daarom zonde van mijn geld.
[..]
Klopt. Het is ook De HRA kan ook wel afgeschaft worden. Zolang men maar niet in de crisis hiermee onzekerheid gaat aanpraten. En zolang het maar zeer geleidelijk gebeurt zodat mensen niet de schulden ingejaagd worden, maar dat lijkt me wel vanzelfsprekend.
Zie er eerst maar 1 te regelen danquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:54 schreef Picchia het volgende:
Iemand die huurt kan nooit een tweede huis in Spanje of Italië kopen. Dus huren is niets voor mij.
Ik snapte de logica ook niet helemaal, nee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
waarom kan je zonder huis in ned geen pand in spanje kopen?
Of wil je het met overwaarde financieren?
Inderdaad, een krant is beter, dan kun je nog lezen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:11 schreef Nautilus_ het volgende:
Zo bizar dat je er onpasselijk van wordt.
Dat kan wel, maar tot die tijd zul je de hypotheek van je huisbaas aflossen. Waarna hij een huis in Spanje kan kopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
waarom kan je zonder huis in ned geen pand in spanje kopen?
Niet alleen, je kan ook kleiner gaan wonen. De tijd zal het leren. Waarschijnlijk gebeurt er geen ene drol, maar ik ga mijn kansen niet vergooien door mijn salaris aan zo'n afzetter af te dragen.quote:Of wil je het met overwaarde financieren?
bos zei dat ook in het debat van vanavond. dat niemand de illusie moet hebben dat maatregelen vann het kabinet alles ineens zonnig maken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De politiek zit in de rats ze weten namelijk dondersgoed dat ze veel minder belangrijk zijn dan ze doen voorkomen. Het is allemaal niks meer dan lucht verplaatsen en een procentje meer of minder uitgeven.
Niks wat ze kunnen doen levert enige garantie op. Kan je net zo goed niks doen.
Of je huurt goedkoop om je extra geld in een huis in Spanje te beleggen natuurlijk. Als jij een vinexje koopt van 3-4 ton wat heel normaal is tegenwoordig dan is je huis in Spanje ook redelijk ver weg.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:15 schreef Picchia het volgende:
Dat kan wel, maar tot die tijd zul je de hypotheek van je huisbaas aflossen. Waarna hij een huis in Spanje kan kopen.![]()
Je moet niet vergeten dat wanneer je pech hebt je met een vermogen opbouwende hypotheek al gauw meer kwijt bent dan aan huur. Vergeet daarbij niet de extra belastingen en de kosten van onderhoud. Kopen hoeft helemaal niet voordelig te zijnquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar tot die tijd zul je de hypotheek van je huisbaas aflossen. Waarna hij een huis in Spanje kan kopen.![]()
[..]
Niet alleen, je kan ook kleiner gaan wonen. De tijd zal het leren. Waarschijnlijk gebeurt er geen ene drol, maar ik ga mijn kansen
niet vergooien door mijn salaris aan zo'n afzetter af te dragen.
Heh, in Nederland is dat erger als een wortelkanaal behandeling die 6 maanden duurt. Ik heb er ooit over gedacht en het hele plan opgegeven vanwege de bergen en bergen formaliteiten die eraan vast zaten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:31 schreef Yildiz het volgende:
Kopen, zo raar. Dan hebben onze voor-voorouders het beter bekeken. Die bouwden tenminste hun eigen huis.
Het zijn vooral de regels die uiterst belachelijk zijn inderdaad. Bouwnormen, bijvoorbeeld. Ook zoiets.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, in Nederland is dat erger als een wortelkanaal behandeling die 6 maanden duurt. Ik heb er ooit over gedacht en het hele plan opgegeven vanwege de bergen en bergen formaliteiten die eraan vast zaten.
Hand, in de naam van de thermodynamica en de wet van behoud van energie, geef mij de energie om de kegels om te gooien.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef Reya het volgende:
Zojuist op Canvas, een bowlend meisje dat zegt "bal, in de naam van Jezus, raak de kegels". Ik had er veel voor over gehad om op de baan ernaast te staan en te zeggen "bal, in de naam van Newton, raak de kegels."
je wordt oud.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:33 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben trouwens weer voor middernacht thuis. Korte dagen, zo.
ik denk vooral over de rechtmatigheid van eventuele buitenaardse ruimteschepen.quote:Ik lees net dat de halve Tweede Kamer in debat is geweest over de regels van Engeland? What's next, de regels in Ethiopië bediscussiëren?
Dat is wel de bedoelingquote:
Ja, linkse hobby's, ook weer een nieuwe term, las ik.quote:[..]
ik denk vooral over de rechtmatigheid van eventuele buitenaardse ruimteschepen.
Vroegen we om hen? Waarom zijn ze er? en is de voorzitter niet van mening dat dit linkse speeltje een vervuiling is van de horizon?
In naam van de kwantummechanica, hef de elektromagnetische kracht op.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef Reya het volgende:
Zojuist op Canvas, een bowlend meisje dat zegt "bal, in de naam van Jezus, raak de kegels". Ik had er veel voor over gehad om op de baan ernaast te staan en te zeggen "bal, in de naam van Newton, raak de kegels."
disturbing..quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:11 schreef Nautilus_ het volgende:
Zo bizar dat je er onpasselijk van wordt.
Wat zei je?. Voor een wedstrijd aan het trainen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat zei je?. Voor een wedstrijd aan het trainen?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je billen gingen hangen he...
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling![]()
.
[..]
Ja, linkse hobby's, ook weer een nieuwe term, las ik.
Het is wachten op de politicus die zegt 'ik ben tegen de verspilling van geld!'
En dat dan het gepeupel zegt 'ik zeg het niet vaak, maar ik ben het wel met hem eens, hij heeft gelijk, en een punt, ofzo'.
Dat krijg je vanzelf, Onze Lieve Heer bestaat niet. Ik zie je wel bij de CPC over een maand.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Nee, geen wedstrijd, onze lieve heer is vergeten mij ambitie toe te wijzen.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
gezellig tussen de andere gekken.
quote:Rookcontroleurs trekken carnavalspak aan
ANP
gepubliceerd op 19 februari 2009 09:34, bijgewerkt op 19 februari 2009 09:53
DEN HAAG - Controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zullen zich tijdens carnaval aanpassen aan de omgeving, maar lopen niet rond in konijnenpakken. ‘Er zullen niet veel mensen in hun gewone kloffie rondlopen, om niet te veel op te vallen’, zei een woordvoerster van de dienst donderdag.
Maar ze zullen ook niet al te uitbundig verkleed hun werk doen. De controleurs van de VWA zullen tijdens carnaval blijven controleren op de handhaving van het rookverbod in de horeca en op het niet schenken van alcohol aan minderjarigen.
De woordvoerster kon niet zeggen of er extra controleurs ingezet worden. Zoals gebruikelijk zullen overtreders een dag later aangesproken worden op overtredingen en afhankelijk van de voorgeschiedenis een waarschuwing of een boete krijgen.
Harder rijden
Alhoewel de VWA zegt er ‘oog voor te hebben’ dat carnaval iets anders is dan een gewone doordeweekse dag, zullen de controleurs niet coulanter zijn. ‘Je mag ook niet harder rijden op die dagen’, aldus de woordvoerster. ‘We zullen net als anders kijken of de ondernemer er voldoende aan doet om de regels na te leven.’ Zo mogen er geen asbakken in kroegen staan, moeten mensen erop worden aangesproken als zij roken en moet duidelijk gemaakt worden dat er niet gerookt mag worden.
Vrijdag barst het carnaval vooral in Brabant en Limburg los. ‘De eerste carnaval met het rookverbod, het is voor ons ook nieuw.’ Voorheen zagen de VWA-controleurs er alleen op toe dat er niet werd geschonken aan minderjarigen.
Daar is het eerste bespreekbare onderwerp al.quote:AWBZ-miljarden onduidelijk besteed
Van onze verslaggevers Gijs Herderscheê, Natalie Righton
Politiek weet niet hoe jaarlijks 22 miljard wordt geïnvesteerd aan zorg gehandicapten.
DEN HAAG Niemand weet waar de 22 miljard euro blijft die de overheid jaarlijks via de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) uitgeeft aan gehandicapten en chronisch zieken.
Er is geen enkele vorm van verslaglegging en gegevens over het klantenbestand zijn er ook niet.
Dit blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant.
Het ontbreken van een overzicht van de besteding van AWBZ-geld is pikant, nu de ene na de andere instelling die is gefinancierd met dit geld omvalt door wanbeleid en de economische crisis in volle hevigheid is losgebarsten. De crisis levert dit jaar een begrotingstekort op van 18 miljard euro en volgend jaar bijna 40 miljard. De AWBZ is al genoemd als mogelijk doelwit van bezuinigingen.
De regeringspartijen erkennen dat ze geen gedetailleerd inzicht hebben in de besteding van het AWBZ-geld, maar zeggen daarmee wel te kunnen leven. PvdA-Kamerlid Agnes Wolbert: ‘Gehandicapt is gehandicapt. Meer registreren hoeft van mij niet.’ Jan de Vries (CDA) erkent dat de sector ‘weinig transparant’ is, maar onderneemt geen stappen. Esmé Wiegman (CU) vindt het ‘wel lastig’ maar niet onoverkomelijk om weinig inzicht te hebben in de AWBZ-praktijk.
Officieel wordt de AWBZ gebruikt om ‘onverzekerbare zorg’ voor Nederlanders te bekostigen, zoals opname in een verpleegtehuis of de zorg voor gehandicapten.
Juist omdat het gaat om de zorg voor de ‘zwakkeren in de samenleving’ is het vrijwel onbespreekbaar dat hierop bezuinigd wordt, zo blijkt onder meer uit onderzoek van TNS NIPO in februari.
Door een reeks incidenten rijst echter het beeld op dat honderden miljoenen AWBZ-geld verkeerd besteed worden. Zo verloor zorginstelling Philadelphia het afgelopen jaar 24 miljoen euro. Philadelphia had zich met desastreus resultaat in het vastgoed gestort, zoals een viersterrenhotel waar 38 verstandelijk gehandicapte jongeren aan het werk zijn. Thuiszorgorganisatie Meavita verloor 45 miljoen euro door wanbeheer en is deels failliet. De VVD pleit voor een parlementair onderzoek naar Meavita.
‘Gedragsgestoorde jongeren’ met bijvoorbeeld ADHD konden tot voor kort op kosten van de AWBZ met de taxi naar de bios of voetbaltraining. Deze vergoedin - gen heeft het kabinet geschrapt.
Een burger met een modaal inkomen draagt via premies jaarlijks 4.000 euro bij aan de AWBZ, ruim 300 euro per maand. Ondanks deze forse bijdrage en de indicaties voor onjuiste bestedingen doet politiek Den Haag geen onderzoek naar de bestemming van de AWBZ-gelden. Het ministerie van Volksgezondheid heeft geen verslaglegging over de besteding van de 22 miljard en de Tweede Kamer krijgt ook geen rapportage.
De Algemene Rekenkamer heeft ook geen zicht op de besteding.
De onverschilligheid – of het vertrouwen – staat in schril contrast met de aandacht die er lang was voor de arbeidsongeschiktheidsuitkering WAO, terwijl de uitgaven daaraan in het duurste jaar de helft van de AWBZ-uitgaven waren.
jesus camp gezienquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef Reya het volgende:
Jesus cult is anders niet veel beter.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jesus camp gezien![]()
Wat een brainwash operatie was dat zeg
quote:Onderzoek naar debacle Noord-Zuidlijn
Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad wil een raadsenquête naar de politieke besluitvorming rond de Noord-Zuidlijn. De coalitiepartijen PvdA en GroenLinks dringen daar op aan nu bekend is geworden dat de prestigieuze metrolijn nog eens 290 miljoen euro duurder uitvalt dan de laatste ramingen aangaven.
De nieuwe financiële tegenvaller heeft verantwoordelijk wethouder Tjeerd Herrema (Verkeer en Vervoer) doen besluiten uit het college van B en W te treden. Herrema maakte zijn aftreden donderdagochtend bekend. Zijn taken worden voorlopig overgenomen door wethouder Maarten van Poelgeest (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening).
Het gemeentebestuur maakte donderdag niet alleen voor de zoveelste keer bekend dat de Noord-Zuidlijn veel meer gaat kosten dan voorzien, ook zal aanleg van de metrolijn die Amsterdam-Noord met de ZuidAs verbinden wederom ernstige vertraging oplopen. Het college hoopt nu dat de lijn in 2017 geopend kan worden, twee jaar later dan in de laatste prognoses was opgenomen.
Inventarisatie
De nieuwe tegenvallers zijn de uitkomst van een inventarisatie van de risico's, gemaakt na tegenvallers bij station Vijzelgracht. Daar leidden problemen met damwanden tot verzakkingen van monumentale woningen.
Om enige greep te krijgen op het project heeft Amsterdam per direct een onafhankelijke commissie ingesteld onder leiding van oud-minister Cees Veerman. Die commissie moet onder meer adviezen geven over verbetering van de bestuurlijke organisatie van het project en alternatieve financieringsmogelijkheden.
De Noord-Zuidlijn is in financieel opzicht een blok aan het been van Amsterdam. In 2002, het jaar waarin tot aanleg werd besloten, werden de kosten nog op 1,4 miljard euro begroot. Daarvan zou het rijk ruim een miljard voor rekening nemen, op voorwaarde dat de gemeente zou opdraaien voor onvoorziene kosten.
Bijgesteld
Nadien werden de financiële prognoses ongeveer jaarlijks bijgesteld alsook de verwachting wanneer de lijn geopend kan worden. Tecnische problemen met het bouwen in de drassige grond in de Amsterdamse binnenstad joegen de kosten op. Vorig jaar april werden de kosten op 2,1 miljard geraamd.
De nu opgestapte PvdA-er Herrema zei toen: ‘In de nieuwe prognoses zijn we realistischer geweest dan ooit. Elk greintje optimisme is eruit geknepen om nieuwe tegenvallers zo goed mogelijk in te schatten.’ Maar met megaproject kreeg enkele maanden later opnieuw tegenvallers te verduren. Nu dreigen de kosten naar bijna 2,5 miljard euro op te lopen.
Bij zijn aftreden reageerde Herrema: ‘De consequenties en gevolgen voor de gemeentelijke begroting zijn bijna niet meer te dragen. Voor mij is de grens van mijn politieke verantwoordelijkheid bereikt.’
Marokko heeft pas nog voor een paar honderd miljoen ingekocht bij NL.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:02 schreef Nautilus_ het volgende:
Ja, goed plan. Nederland is een belangrijke wapenproducent.
We kunnen alsnog een inzamelingsactie beginnen. Elk kind een kalasjnikov.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Daar kunnen we een hoop Afrikaanse regimes mee helpen, van die 2,5 miljard. Dat zijn een hoop kogeltjes.
Anarchokapitalist en ergens in 2006.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:02 schreef Sam_Spade het volgende:
Wanneer ben jij libertarier geworden, B_A?
10 dollar AK-47's. India zal geen recessie kennen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:03 schreef Reya het volgende:
We kunnen alsnog een inzamelingsactie beginnen. Elk kind een kalasjnikov.
Neem mij niet kwalijk.quote:
Was het een geleidelijke gewaarwording of een plotselinge openbaring?quote:en ergens in 2006.
Geleidelijk. Volgens mij is een eerste een stap naar minarchist logisch om vervolgens in te zien dat dat op dezelfde foutieve basis staat als een grote overheid.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:06 schreef Sam_Spade het volgende:
Was het een geleidelijke gewaarwording of een plotselinge openbaring?
Dus de Nederlandse overheid is medeplichtig aan de bezetting van de Westelijke Sahara?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokko heeft pas nog voor een paar honderd miljoen ingekocht bij NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |