abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66214404
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Trailguru geeft aan dat m'n rondje noorderplantsoen 18 minuten heeft geduurd, afstand 3,36 km en gemiddeld 11,2km/u...
Dan ben ik fier op jou .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:49:43 #202
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_66214535
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan ben ik fier op jou .
Dank je.

Het gaat me overigens niet om de afstand, maar om de snelheid. Die moet elke keer omhoog.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_66214542
Het kabinet is plannen aan het bedenken om de crisis te bestrijden die ze in maart gaan bespreken. Ehh? Wat hebben ze sinds 1 september gedaan? Zijn ze weer stiekem 100 dagen het land in geweest?
pi_66214556
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Succes is een kwestie van geluk en een autistisch genoegen om iets heel lang te doen.
Onzin, succes is een keuze.
pi_66214570
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit zou een leuk tegeltje kunnen zijn.
Moet een T-shirt worden of een Loesje poster
pi_66214580
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:49 schreef Picchia het volgende:
Het kabinet is plannen aan het bedenken om de crisis te bestrijden die ze in maart gaan bespreken. Ehh? Wat hebben ze sinds 1 september gedaan? Zijn ze weer stiekem 100 dagen het land in geweest?
Ze moeten nog eerst 100 dagen paniek zaaien voordat ze de AOW-leeftijd kunnen verhogen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:50:52 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66214583
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:49 schreef Picchia het volgende:
Ze telden hun knopen, op advies van Rouvoet
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_66214595
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet een T-shirt worden of een Loesje poster
Mag ook, ik vind em leuk gevonden iig.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:54:05 #209
Stranger than fiction
pi_66214702
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Onzin, succes is een keuze.
De keuze om heel lang iets vol te houden ja.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:56:26 #210
Stranger than fiction
pi_66214796
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ze moeten nog eerst 100 dagen paniek zaaien voordat ze de AOW-leeftijd kunnen verhogen.
en dan is na 101 dagen de crisis over.

Het is overigens enorm tegenstrijdig om in tijden van mogelijk komende massaontslagen andere mensen langer aan het werk te houden...
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:56:41 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66214805
Komt Rutte op het geniale idee om de overdrachtsbelasting af te schaffen, eerst te halveren. Alsof huizenbezitters al niet genoeg gepamperd worden met de hypotheekrenteaftrek

Met z'n oosteuropese huurmarkt. Wat is dit voor geen gezeik iedereen rijk gelul?
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:58:26 #212
Stranger than fiction
pi_66214892
Zeldzaam slap gelul allemaal. Dit zijn goede tijden als je geen kranten leest. Het is tenenkrommend...
pi_66215032
Ik kijk al een paar maanden geen nieuws meer. Ik zit echt niet te wachten op die paniekzaaierij,
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:13 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66215072
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeldzaam slap gelul allemaal. Dit zijn goede tijden als je geen kranten leest. Het is tenenkrommend...
Misschien zit daar wel wat waarheid in.
Gelukkig heeft Hein de Kort nog wat humor voor ons

woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:42 #215
Stranger than fiction
pi_66215099
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef sigme het volgende:
Vele plezier met hardlopen. Ik doe morgen weer een rondje, na wat training kan ik nu een half uur / 5 km aan een stuk hardlopen. Ik ben best fier op mij.

Oh, ik heb de baan aangenomen.
Ik ben van plan om er wat naast te gaan doen.
pi_66215304
rutte is een bedroevend slecht politicus. Inhoudelijk vaak mis kwa getallen, grappen komen niet aan, onrealistisch en de betweterige rijkaard uithangen. maar goed, als rita de andere optie was...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:08:27 #217
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66215431
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef One_of_the_few het volgende:
rutte is een bedroevend slecht politicus. Inhoudelijk vaak mis kwa getallen, grappen komen niet aan, onrealistisch en de betweterige rijkaard uithangen. maar goed, als rita de andere optie was...
Vergeet niet dat hij onvruchtbaarheid uitstraalt als de eeuwige single en leider van de VVD.
pi_66215622
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:08 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij onvruchtbaarheid uitstraalt als de eeuwige single en leider van de VVD.
De VVD moet Schultz weer terug de politiek in zien te krijgen. Ik zie geen betere leider op dit moment eigenlijk.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:16:22 #219
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66215790
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De VVD moet Schultz weer terug de politiek in zien te krijgen. Ik zie geen betere leider op dit moment eigenlijk.
Kom op man, die is dichtgegroeid. Misschien zouden ze Erika Terpstra beter kunnen vragen, die heeft nog een beetje de Olympische sportiviteit die de vvd volksliberaal doet lijken.
pi_66215791
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:08 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Blauwtje bij zo'n nieuwlezeres was het toch? Veel pijnlijker kan het niet
pi_66215821
Overigens zie ik Slob nu, rutte of slob, wie is erger? lastige vraag. en dan ken ik eerlijk gezegd de rest van de fractie van de cu niet.

maar als je leest over overlijden van mensen is opwinden over een politiek probleem in nederland toch lastig.
And that is the news.''
pi_66215860
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

ow,vertel
And that is the news.''
pi_66216033
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Laurence Ferrari?
pi_66216202
Er zijn vast wel geschiktere kandidaten dan het zusje van Lousewies van der Laan. Zo slecht is Rutte nu ook weer niet.
pi_66216263
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Overigens zie ik Slob nu, rutte of slob, wie is erger? lastige vraag. en dan ken ik eerlijk gezegd de rest van de fractie van de cu niet.
Ik moet je zeggen dat ik met de dag meer respect krijg voor Arie Slob. Ik heb hem ooit de saaiste politicus genoemd, inhoudelijk en in het debat vind ik hem steeds sterker worden.

Ik sla hem hoger aan dan Rouvoet.
pi_66216308
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:56 schreef Aoristus het volgende:
Komt Rutte op het geniale idee om de overdrachtsbelasting af te schaffen, eerst te halveren.
Voor nu is het afschaffen van de overdrachtsbelasting een wel een redelijk middel om beweging in de huizenmarkt te stimuleren, wat niets hoeft te kosten als er op andere posten gesneden wordt. Ik sta wel positief tegenover het tegemoet komen van personen door middel van een belastingverlaging, gepaard met een overheid die bezuinigd op zichzelf, zodat de lasten niet overgedragen worden op anderen.
quote:
Alsof huizenbezitters al niet genoeg gepamperd worden met de hypotheekrenteaftrek
Huizenbezitters worden nu niet echt meer gepamperd door de hypotheekrenteaftrek, aangezien de markt dmv hoge huizenprijzen er al op afgestemd is.
pi_66216351
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik moet je zeggen dat ik met de dag meer respect krijg voor Arie Slob. Ik heb hem ooit de saaiste politicus genoemd, inhoudelijk en in het debat vind ik hem steeds sterker worden.

Ik sla hem hoger aan dan Rouvoet.
ik niet. rouvoet is veel scherper, dus stelling te nemen en neemt niet alleen stelling om het daarna met duizenden woorden in saaiheid te verpakken.
And that is the news.''
pi_66216393
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:24 schreef Nautilus_ het volgende:
Er zijn vast wel geschiktere kandidaten dan het zusje van Lousewies van der Laan. Zo slecht is Rutte nu ook weer niet.
Als Rutte meent 40 miljard (netto!!) te kunnen ombuigen in krap 2 jaar en tegelijkertijd de economie kan stimuleren en de lasten voor de burgers te verlichten......

Hoe wil je dat doen?
pi_66216434
Rouvoet is vooral agressiever.
pi_66216484
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik niet. rouvoet is veel scherper, dus stelling te nemen en neemt niet alleen stelling om het daarna met duizenden woorden in saaiheid te verpakken.
Ik zag hem laatst nog bij P&W. Erg sterk in het debat.

En bovenal altijd correct. Zoals het SGP duo dat ook is.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:32:20 #231
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66216546
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:27 schreef Picchia het volgende:

[..]

Voor nu is het afschaffen van de overdrachtsbelasting een wel een redelijk middel om beweging in de huizenmarkt te stimuleren, wat niets hoeft te kosten als er op andere posten gesneden wordt. Ik sta wel positief tegenover het tegemoet komen van personen door middel van een belastingverlaging, gepaard met een overheid die bezuinigd op zichzelf, zodat de lasten niet overgedragen worden op anderen.
[..]

Huizenbezitters worden nu niet echt meer gepamperd door de hypotheekrenteaftrek, aangezien de markt dmv hoge huizenprijzen er al op afgestemd is.
Het gaat puur om het aanmoedigen van eigen bezit, dat wordt belangrijker dan schuld aflossen gevonden.

De overdrachtbelasting is een soort btw die je moet betalen als je een huis verkoopt. Inkomsten die dus niet meer naar de schatkist vloeien.
Op zich is de afschaffing daarvan goed als je dan ook zeker weet dat er verschuiving in de woningmarkt komt ten bate van de starters. Het heeft echter geen enkele invloed op de prijs van een huis noch op garanties voor een reeele toekomst dat dat wel goed zal komen.

Waarom zouden starters niet kunnen huren? De HRA is totnutoe alleen maar prijsopdrijvend gebleken voor de verkoop van woningen, het is een subsidie die al 30 jaar ettert en waar niemand zijn vingers aan durft te branden.
pi_66216612
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als Rutte meent 40 miljard (netto!!) te kunnen ombuigen in krap 2 jaar en tegelijkertijd de economie kan stimuleren en de lasten voor de burgers te verlichten......

Hoe wil je dat doen?
Dat is ook niet mijn plan, hoor.
pi_66216865
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Nautilus_ het volgende:

[..]

Dat is ook niet mijn plan, hoor.
Weet ik wel, maar hoe kan je Rutte dan niet slecht vinden als hij dit soort onzin uitkraamt
pi_66216956
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zag hem laatst nog bij P&W. Erg sterk in het debat.

En bovenal altijd correct. Zoals het SGP duo dat ook is.
Voor correctheid koop ik niks.
En wat is correct? Een cd sturen bij de geboorte van een baby of vrouwen rechten ontnemen?

Dat debat bij P en W vond ik tenekrommend slecht.
And that is the news.''
pi_66216959
Bij Rutte mis ik trouwens vooral sarcasme. Bos en Pechtold hebben dat wel, die kunnen het goede verhaal van een tegenstander verkruimelen met een spottende opmerking.
pi_66217065
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:40 schreef Nautilus_ het volgende:
Bij Rutte mis ik trouwens vooral sarcasme.

Bos en Pechtold hebben dat wel, die kunnen het goede verhaal van een tegenstander verkruimelen met een spottende opmerking.

Hij kan het wel, maar gebruikt het niet goed. Hij is gewoon niet handig - lees onbeholpen.
pi_66217156
Hij is gewoon het mislukte broertje van Wouter Bos.
pi_66217183
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:45 schreef Fastmatti het volgende:
Hij is gewoon het mislukte broertje van Wouter Bos.
Gelukkig lijkt hij er in de verste verte niet op.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:46:35 #239
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66217232
Waarschijnlijk dachten de meesten dat het een tussenpaus was.
pi_66217258
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt hij er in de verste verte niet op.
Jawel, het zijn beiden partijshoppers waarbij de enige toevallig bij de PvdA terecht kwam en carriere maakte en hij bij de VVD terecht kwam en hopeloos faalt.
pi_66217314
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:46 schreef Aoristus het volgende:
Waarschijnlijk dachten de meesten dat het een tussenpaus was.
Gelukkig wel, ja.
pi_66217358
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:47 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jawel, het zijn beiden partijshoppers waarbij de enige toevallig bij de PvdA terecht kwam en carriere maakte en hij bij de VVD terecht kwam en hopeloos faalt.
Daar zit toch een behoorlijk verschil zou ik zeggen.
pi_66217389
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:32 schreef Aoristus het volgende:
Op zich is de afschaffing daarvan goed als je dan ook zeker weet dat er verschuiving in de woningmarkt komt ten bate van de starters. Het heeft echter geen enkele invloed op de prijs van een huis noch op garanties voor een reeele toekomst dat dat wel goed zal komen.
Het zou wel dramatisch zijn als er precies hetzelfde gebeurt als met de HRA ja.
quote:
Waarom zouden starters niet kunnen huren?
Omdat ik als starter liever zelf eigendom opbouw, in plaats van dat ik het moet afdragen aan een huisbaas. Als iemand investeert in een huis dan verliest hij (momenteel) zijn middelen niet, op de hypotheekrente na. Wat de exacte voor- of nadelen hiervan zijn weet ik niet, maar als starter heb ik niet echt behoefte om mijn huisbaas te verreiken en vind het daarom zonde van mijn geld.
quote:
De HRA is totnutoe alleen maar prijsopdrijvend gebleken voor de verkoop van woningen, het is een subsidie die al 30 jaar ettert en waar niemand zijn vingers aan durft te branden.
Klopt. De HRA kan ook wel afgeschaft worden. Zolang men maar niet in de crisis hiermee onzekerheid gaat aanpraten. En zolang het maar zeer geleidelijk gebeurt zodat mensen niet de schulden ingejaagd worden, maar dat lijkt me wel vanzelfsprekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 18-02-2009 23:04:03 ]
pi_66217427
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar hoe kan je Rutte dan niet slecht vinden als hij dit soort onzin uitkraamt
Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar daar interesseert niemand zich voor.

Hij zou een breed verhaal moeten voeren waarin hij een inkomensverbetering voor de middeninkomens bepleit, bijvoorbeeld door afschaffing van allerlei subsidies en bijstandsregelingen voor de laagste inkomens te bepleiten. Nu gaat hij te veel in op details.

Ik wil verder slechts aangeven dat Schultz en Griffith geen verbeteringen zouden zijn ten opzichte van Rutte.
pi_66217432
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar zit toch een behoorlijk verschil zou ik zeggen.
Dat maakt hem toch het mislukte broertje
pi_66217487
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:50 schreef Nautilus_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar dat levert geen 40 miljard op. Op die manier blijft het een beetje flauw.

Hij zou een breed verhaal moeten voeren waarin hij een inkomensverbetering voor de middeninkomens bepleit, bijvoorbeeld door allerlei subsidies en bijstandsregelingen voor de laagste inkomens te bepleiten. Nu gaat hij te veel in op details.

Ik wil verder slechts aangeven dat Schultz en Griffith geen verbeteringen zouden zijn ten opzichte van Rutte.
Griffith lijkt me slechter idd dan Rutte, Schultz beter.
And that is the news.''
pi_66217598
Iemand die huurt kan nooit een tweede huis in Spanje of Italië kopen. Dus huren is niets voor mij.
pi_66217805
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:50 schreef Nautilus_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet allemaal onzin, het is vooral een achterhaalde manier van oppositiepolitiek. Hij benadrukt zijn kritiek op de gratis schoolboeken en de ontwikkelingshulp, maar daar interesseert niemand zich voor.
Weet ik niet. Ik denk dat het probleem meer is dat Rutte op een of ander manier veel mensen tegen de haren instrijkt. Vooral qua stijl.
quote:
Hij zou een breed verhaal moeten voeren waarin hij een inkomensverbetering voor de middeninkomens bepleit, bijvoorbeeld door afschaffing van allerlei subsidies en bijstandsregelingen voor de laagste inkomens te bepleiten. Nu gaat hij te veel in op details.
Dat laatste is zeker waar. Het grote geheel ontbreekt. En terecht wat A.J. Boekestein over hem ontboezemde aan Maarten van Rossum bij DWDD: het ontbreekt hem aan ideeën. Ik begrijp werkelijk niet dat hij nog niet is weggestuurd. Zal wel wegens gebrek aan beter zijn bij de VVD. Niet dat ik dat zo erg moet vinden, maar dat terzijde.
quote:
Inderdaad, beiden zijn totaal ongeschikt. Griffith heeft dezelfde zwakheden als Rutte

En de VVD zit imo nog steeds in een geweldig spagaath met die2 stromingen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:01:12 #249
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66217942
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het zou wel dramatisch zijn als er precies hetzelfde gebeurt als met de HRA ja.
[..]

Omdat ik als starter liever zelf eigendom opbouw, in plaats van dat ik het moet afdragen aan een huisbaas. Als iemand investeert in een huis dan verliest hij (momenteel) zijn middelen niet, op de hypotheekrente na. Wat de exacte voor- of nadelen hiervan zijn weet ik niet, maar als starter heb ik niet echt behoefte om mijn huisbaas te verreiken en vind het daarom zonde van mijn geld.
[..]

Klopt. Het is ook De HRA kan ook wel afgeschaft worden. Zolang men maar niet in de crisis hiermee onzekerheid gaat aanpraten. En zolang het maar zeer geleidelijk gebeurt zodat mensen niet de schulden ingejaagd worden, maar dat lijkt me wel vanzelfsprekend.
Ik denk dat een hoop middenklassers gewoon in de tang zitten, ze geloven dat als ze zich maar aan de regels houden, dat het wel goed komt. Hetzelfde sprookje als werken bij dezelfde werkgever tot je 65e..

Als je zo'n HRA aanpakt, dan hoeft dat niet eens nadelige consequenties te hebben. De voorwaarde is wel dat je nivelleert en dus zegt dat de rijksten best zelf de broek op kunnen houden. Dan zet je volgens mij degelijke standaarden neer, waar iedereen van profiteert. Nu heerst alleen maar de opvatting dat eigen bezit gestimuleerd wordt, niet dat het loont.

Het nadeel van eigen bezit, is dat je er zelf ook zorg voor moet dragen. Een huisbaas is verplicht om het onderhoud op tijd te plegen, dus ook als er een dure fundering vervangen moet worden enzo. De keuze tussen huren en eigen bezit vind ik wel belangrijk.

Voor een partij die de mond vol heeft over het aflossen cq oplopen van de staatsschuld en daarin voor sterke beperkingen pleit, vind ik dat de VVD zich diep moet schamen ! Ze zijn deel van het probleem met deze voorstellen, het maakt het probleem zelfs groter.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:02:58 #250
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66218024
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:54 schreef Picchia het volgende:
Iemand die huurt kan nooit een tweede huis in Spanje of Italië kopen. Dus huren is niets voor mij.
Zie er eerst maar 1 te regelen dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')