quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:55 schreef JohnDope het volgende:[..]
De enige reden dat Wilders niet het land in mocht is omdat moslims de baas zijn in Engeland.
Onzin. Ieder land heeft het recht zijn eigen afweging te maken. Als er een afweging is ten koste van iemand die anti moslim is wil niet zeggen dat diegene die de afweging maakt dat onder invloed doet van moslims. Mijn god zeg, alleen de redenatie zelf zit al vol hiaten.
Maar je opmerking zegt genoeg. Je denkt net als Wilders. Je eigen vrijheden gelden en elke andere vrijheid moet er voor opzij. in dit geval dat van GB.
quote:
Maar geloof mij nou maar, bij de volgende verkiezingen zal men veel radicaler gaan stemmen.
Tja, prima. LPF 2. Daar wordt het land beter van en worden de vrijheden beschermd.
Het zou fundamenteel over de vrijheden moeten gaan. Dat doet Wilders niet. Die maakt misbruik van zijn situatie.
Als je voor vrijheden bent moet je ook het recht van engeland erkennen om iemand te weigeren. Zij hebben het recht dat zelf te bepalen.
Wilders wil anderen weigeren op basis van dubieuze argumenten. Het is zijn vrijheid dat te ventileren en stemmen mee te winnen. Het is de vrijheid van GB om mensen te weren die zij een bedreiging vinden. En tuurlijk mag je het daar mee oneens zijn, ben ik ook. Maar het gaat erom dat GB dat recht wel heeft. Nu wordt de sfeer gekweekt dat de GB dat recht eigenlijk niet heeft en puur handeld onder druk van moslims. Dat is een ontkenning van de rechten van GB.
Zowel Wilders als GB hebben onafhankelijk rechten. Wilders wil een bepaalde groep mensen rechten ontnemen. Wilders zelf is door GB imo een recht ontnomen door de weigering. Kritiek daarop is terecht.
Ik vind het echter om te kotsen dat hij zich daarna presenteert als iemand die voor vrijheden strijd aangezien hij bij anderen precies hetzelfde foute gedrag wil vertonen als GB tegen wilders deed.
Steun voor wilders betekent niet dat hij echt voor vrijheden strijdt en dat hij echt voor een democratie is met gelijke rechten voor iedereen. Dat is hij gewoonweg niet. Prima als mensen hem wel zo zien en op hem stemmen. Maar dat maakt zijn ideen om een bepaalde groep mensen niet binnen te laten op basis van een geloof niet ineens een westerse vrijheid.
Wilders doet precies hetzelfde als moslimfundamentalisten aan de andere kant van het spectrum. Fijn als jij er een stijve van krijgt. Ik zie het vooral als net zo schadelijk voor gelijke rechtstaat als moslim fundamentalisme.