Het doet mijn hart niet sneller kloppen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Allocatiedesk?Ze verzinnen ook steeds weer iets nieuws.
[..]
Ik geloof niet dat je dit meent. Wat zou daar mis mee zijn?
Dat kan. Je moet overal mensen voor hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het doet mijn hart niet sneller kloppen...
Heb je je baas al de waarheid gezegd?quote:
En zoja, waarom staat het nog niet op youtube?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb je je baas al de waarheid gezegd?
Mosselspel?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kun je me voor wakker maken. Ben er wel een keer goed ziek van geworden.
Eerst even een nieuwe baan, ben bezig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb je je baas al de waarheid gezegd?
Kom je op een eventuele meet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eerst even een nieuwe baan, ben bezig.
Ligt aan de locatie en het tijdstip, zal eens even kijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Kom je op een eventuele meet?
Niet zeiken, gewoon komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt aan de locatie en het tijdstip, zal eens even kijken.
Zaterdag 13 juni in Bergum, dan ben ik er wel.quote:
Ik erger me er kapot aan. De oproep van VNO-NCW is helemaal hilarisch.quote:
De aasgieren en ratten hopen en wachten tot het beest overlijdt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik erger me er kapot aan. De oproep van VNO-NCW is helemaal hilarisch.
Ik zag op de teletekst van SBS een oproep voor slachtoffers van de crisis. Of ze sbsshownews ff willen mailen
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef Aoristus het volgende:
ik ben er voor om de ww te gebruiken om mensen om of bij te scholen.
Het zoet heeft hij ingeruild voor accuzuur.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Picchia het volgende:
Bangmakerij is Balkenende zijn expertise. En hij gelooft het zelf ook nog allemaal.
Maar achteraf kun je doen alsof je het opgelost hebt met het omscholen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.
Dat is de prijs die je betaalt voor een kenniseconomiequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat omscholen is ook zo'n onzinterm. Tegen de tijd dat er serieus is omgeschoold zijn we drie crisissen verder.
Vandaag in Pauw & Wittemanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De meeste geluiden zijn stokpaardjes die bij elke hik weer op tafel worden gegooid.
Te triest.
Jij was er zeker ook zoeen die als eerste aan zijn klasgenootjes moest verklappen dat Sinterklaas niet bestond hè?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vandaag in Pauw & Witteman
* Agnes Jongerius en Mark Rutte reageren op de ramingen van het CPB: dit jaar krimpt de economie met 3,5 procent en in 2010 zal de werkloosheid zijn verdubbeld.
--
Gokje. Belastingverlaging van Rutte, en Jongerius denkt dat omscholing mbv belasting- of premiegeld helpt. Ik hoef niet meer te kijken.
Neppiet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:47 schreef Autodidact het volgende:
Yep. Wat heb ik veel kinderhartjes gebroken.
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het doet mijn hart niet sneller kloppen...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.
Klopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
De klappen zullen het hardst aankomen bij gemiddelde mensen (flinke hypotheek, VINEX-woning. 2 keer per jaar op vakantie willen etc.) met een middeninkomen die werkloos worden.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allocatiedesk klinkt als een nieuwe naam voor het arbeidsbureau.
Projectie.quote:
Ik heb helemaal geen financiële risico's als ik werkeloos zou raken.quote:
De maandelijkse schoenen voor Kim, dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen financiële risico's als ik werkeloos zou raken.
dinkies... en de huur en auto is goed op te brengen met 1 salaris...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:26 schreef Reya het volgende:
[..]
De maandelijkse schoenen voor Kim, dan?
Dat zou wel de ultieme vernedering zijn, financieel van je vrouwelijke wederhelft afhankelijk zijn.quote:
Ja ik ken het ideequote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Dat is het ook.
Daar zitten MBO mutsen de hele dag CV's door te bladeren en te matchen aan aanvragen voor opdrachten.
Dat mag he,dit is de 21e eeuw.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou wel de ultieme vernedering zijn, financieel van je vrouwelijke wederhelft afhankelijk zijn.
Dat krijg je als je de sales en de mensen met kennis van zaken los van elkaar laat werken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ken het idee. Blij dat ik daar niks meer mee te maken heb
.
Riskeer je in die situatie te belanden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat mag he,dit is de 21e eeuw.
Ik ga er niet vanuit. Goede beoordeling, vast contract, op veel verschillende projecten gezeten, net een behoorlijk kostbare cursus gedaan en overgegaan naar een van de weinige afdelingen die nog mogen groeien.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Riskeer je in die situatie te belanden?
Probleem is dat er weinig mensen echt op sleutelposities zitten. Het is dus weinig doorzichtig wat ze echt willen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Reya het volgende:
In mijn eigen situatie ga ik er overigens ook niet van uit; strikt gezien zou mijn positie wel wegbezuinigd kunnen worden, maar mijn enige collega vertrekt binnenkort, en ik verwacht eerder dat er voorlopig geen vervanger voor haar komt en dat ik blijf zitten. Een scenario waar ik overigens niet op hoop, want een collega kan ik best gebruiken.
quote:
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het bleek dat sommige afdelingen maatpakken lieten aanmeten, prive vliegtuigen huurden voor uitjes, dat soort dingen.
En zo niet, wat deed je foutquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan lopen de kosten snel op, inderdaad. Ben je je zelf nog te buiten gegaan?
Het is tenslotte nog niet eens middernacht.quote:
Zolang je je eigen drugs maar kan maken, is het best te doenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben al jaren werkeloos en het bevalt uitstekend, had al ruim van te voren de financieele crisis zien aankomen en investeringen gedaan op intelligentere plaatsen zoals ecologisch boerderijen, duurzame bosbouw en duurzame energie en de rest had ik verspreid over obligaties en normale spaarrekeningen (binnen de limiet uiteraard) dus ik lach mij helemaal rot momenteel.
Wales is goed toeven voor mij, self sufficient met stroom, nou ja, voor 95% iig, de bergen en het uitzicht is gratis en de schone lucht ook, internet is wat langzamer maar alla, het werkt.
Deze keer uit een café, eigenlijk. Zó laat maak ik het op het werk nu ook weer niet.quote:
Drugs...moet je daar dan mee? Dat vindt ik net zoiets als religie, een kruk voor de manken. Nee, dank je, ik heb nooit drugs gebruikt en ik ben daar niet rouwig om, het leven is prima zonder wat mij betreft.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:38 schreef Aoristus het volgende:
Zolang je je eigen drugs maar kan maken, is het best te doen
Nou, ik zou toch wel wat wiet in de herfst willen hebben en bier moet gewoon gisten. Stel je voor dat je een krappe maand hebtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Drugs...moet je daar dan mee? Dat vindt ik net zoiets als religie, een kruk voor de manken. Nee, dank je, ik heb nooit drugs gebruikt en ik ben daar niet rouwig om, het leven is prima zonder wat mij betreft.
Bovendien, het is niet alsof ik de 'hermit on the hill' aan het spelen ben hier, we wonen 15 minuten lopen van het dorpscentrum af (ok, 15 minuten stijf downhill wat na een avondje in de pub wel 15 minuten stijf uphill inhoudt, da's minder) en hebben een druk sociaal leven dus who needs drugs anyway?
Heh, om wiet maak ik mij niet echt zorgen om en bier gisten dat doet de brouwerij wel voor ons, ok, moet je natuurlijk wel van Brits bier houden hoewel Heineken en Grolsch ook te koop zijn hier, de bar in het hotel in het dorp heeft zelfs Heineken op de tap maar ja, Crickhowell is wat welvarender dan gemiddeld zullen we maar zeggen, je komt af en toe zelfs een 'royal' tegen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:48 schreef Aoristus het volgende:
Nou, ik zou toch wel wat wiet in de herfst willen hebben en bier moet gewoon gisten. Stel je voor dat je een krappe maand hebt
Ha, zoiets zou ik the American dream noemenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, om wiet maak ik mij niet echt zorgen om en bier gisten dat doet de brouwerij wel voor ons, ok, moet je natuurlijk wel van Brits bier houden hoewel Heineken en Grolsch ook te koop zijn hier, de bar in het hotel in het dorp heeft zelfs Heineken op de tap maar ja, Crickhowell is wat welvarender dan gemiddeld zullen we maar zeggen, je komt af en toe zelfs een 'royal' tegen.
Krappe maanden ken ik al heel lang niet meer, 5 jaar geleden met een vrouw getrouwd die prompt een nogal aanzienlijk kapitaal erfde, daarna nog even zelfstandig doorgewerkt maar ja, wat schiet je ermee op om nog meer geld te verdienen, werken was nooit mijn hobby dus nu heb ik tijd zat voor zaken die ik wel leuk vindt.
Mijn vrouw werkt wel, die runt een 'arts & crafts' winkeltje, levert niet veel op maar ach, ze heeft er lol in en het bezorgd lokale huisvrouwen een extra inkomen, everyone happy.
Heh, ja, grappig genoeg kon ik die in Amerika niet vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef Aoristus het volgende:
Ha, zoiets zou ik the American dream noemen
Maar een ale is prima zelf te maken en je maakt er nog vrienden mee ook in het dorp. Het leven dat je leidt, lijkt me wel een typisch 'eilandleven'.
Jep, het is weer zover.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
Is het deze week weer een hype om 'korten op ontwikkelingssamenwerking!' te roepen? Vaak gepaard met 'we hebben na 30 jaar nog steeds geen sterk meetbaar resultaat!'?
Misschien dat ik een verkeerd geschiedenisboek heb gehad, maar ik dacht dat de Staat der Nederlanden ook niet met 30 jaar gebouwd was.
Ik dacht ook niet met ontwikkelingsgeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:59 schreef Yildiz het volgende:
Is het deze week weer een hype om 'korten op ontwikkelingssamenwerking!' te roepen? Vaak gepaard met 'we hebben na 30 jaar nog steeds geen sterk meetbaar resultaat!'?
Misschien dat ik een verkeerd geschiedenisboek heb gehad, maar ik dacht dat de Staat der Nederlanden ook niet met 30 jaar gebouwd was.
Ik denk ook in een minder geglobaliseerde wereld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik dacht ook niet met ontwikkelingsgeld.
Misschien dat de vergelijking dan ook een beetje krom is he. Er zijn trouwens wel landen die zich in minder dan een halve eeuw ontwikkeld hebben van armoede tot welvaart.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk ook in een minder geglobaliseerde wereld.
True, maar meestal waren dat wel redelijke staten -niet democratisch of vrij, maar wel een staat-. Voordat dat er is, gaat er nogal wat tijd overheen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Misschien dat de vergelijking dan ook een beetje krom is he. Er zijn trouwens wel landen die zich in minder dan een halve eeuw ontwikkeld hebben van armoede tot welvaart.
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:09 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het best redelijk is om te vragen wat ontwikkelingssamenwerking nou werkelijk toevoegt, zonder dat daar automatisch een dogmatisch antwoord op bestaat.
Geen idee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Why en wie verzint die topictitels
Succes. Bedenk wel dat vooral in deze tijden de lompigheid aan de top regeert.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Reya het volgende:
In mijn eigen situatie ga ik er overigens ook niet van uit; strikt gezien zou mijn positie wel wegbezuinigd kunnen worden, maar mijn enige collega vertrekt binnenkort, en ik verwacht eerder dat er voorlopig geen vervanger voor haar komt en dat ik blijf zitten. Een scenario waar ik overigens niet op hoop, want een collega kan ik best gebruiken.
He, dat is nou weer niet netjes.quote:
Ja, goed, maar landen als weer Signapore niet hè. Je zult je eerst moeten afvragen waarom het daar wel is gelukt zonder ontwikkelingshulp, en bijvoorbeeld in West-Afrika niet met veel ontwikkelingshulp (en bijkomende bemoeienis). Dat lijkt me een betere vergelijking. Je kunt je volgens mij prima inzetten voor mensenrechten; tegen vrouwenbesnijdenis, slavernij, aidsvoorlichting, rechtsbijstand. Maar van een arm oorlogsgebied een welvarende democratie maken - als je maar met genoeg geld komt - is een (luie) droom.quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
True, maar meestal waren dat wel redelijke staten -niet democratisch of vrij, maar wel een staat-. Voordat dat er is, gaat er nogal wat tijd overheen.
Wat stel jij voor?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, goed, maar landen als weer Signapore niet hè. Je zult je eerst moeten afvragen waarom het daar wel is gelukt zonder ontwikkelingshulp, en bijvoorbeeld in West-Afrika niet met veel ontwikkelingshulp (en bijkomende bemoeienis). Dat lijkt me een betere vergelijking. Je kunt je volgens mij prima inzetten voor mensenrechten; tegen vrouwenbesnijdenis, slavernij, aidsvoorlichting, rechtsbijstand. Maar van een arm oorlogsgebied een welvarende democratie maken - als je maar met genoeg geld komt - is een (luie) droom.
Ik ben lui van aard. Geld smijten dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |