Ehm het valt eigenlijk wel mee hoor.quote:
Psssssychoo..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vonden Starbuck niet vrouwelijk. Op die foto ziet er ze er wel mooi uit.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ] ^wat is er speciaal aan die screencap? Starbuck kijkt niet al te fris...
[..]
Ehm het valt eigenlijk wel mee hoor.
Een paar weggevallen letters terug geplaatst, aantal foute zinnen aangepast, wat dode links verwijderd en een nieuw OP plaatje.
So say we all.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:53 schreef Hendrik_ het volgende:
Starbuck met lang haal is geil, met kort haar is ze een lesbo
welke simpson afleveringquote:
In die staat zou ik liever uit haar buurt willen blijven...quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:12 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
In die staat zou ik liever uit haar buurt willen blijven...
Hoevaak heeft ze die Leoben wel niet omgelegd toen ze met hem gevangen zat?
En maar blijven terugkomen, alsof hij het lekker vond om omgebracht te worden door haar.
Was het niet één keer met metalen eetstokjes?
Juist, eetstokjes in de nek, auw.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Spoelen naar 1:01 als je weinig geduld hebt
(zie ook 2:01 en 2:27 voor nog meer lol)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, hoewel die Harley ook wel mooi is, kies ik toch voor de meisjes.....quote:
Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, als het zo is dan betekent dit dat de serie beter doordacht is dan de mensen op het eerste gezicht doorhebben. Het was mij anders nooit opgevallen als die link niet gepost zou zijn. Ik zit alleen met een gevoel dat die dooie planeet de aarde niet was omdat er een groot gat in het verhaal zit en dat de makers niet zo slordig zouden zijn om dat gat te laten zitten gezien de goeie stuff dat er nu is neergezet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:49 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we echt zoveel waarde moeten hechten aan de sterrenhemels in die laatste afleveringen. Het is allemaal wat mooi bedacht hoor, maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de CGI afdeling gewoon gedacht 'laten we maar een paar sterren' weghalen vóór die halve garen gaan schrijven dat je op grond daarvan alleen al moet zeggen dat ze echt op Aarde zijn'.
Fat Apollo?quote:P.S. wat mij betreft: Ik zie liever Anders en Apollo
Zoals ik vorig topic al aangaf: "Het zou bij wijze van spreken een vergeten detail kunnen zijn van het SFX department..."quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:49 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we echt zoveel waarde moeten hechten aan de sterrenhemels in die laatste afleveringen. Het is allemaal wat mooi bedacht hoor, maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de CGI afdeling gewoon gedacht 'laten we maar een paar sterren' weghalen vóór die halve garen gaan schrijven dat je op grond daarvan alleen al moet zeggen dat ze echt op Aarde zijn'.
Ik sluit mij hier bij aan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kudo's trouwens voor diegene die daadwerkelijk alle afleveringen van BSG gaat analyseren adhv. sterrenkaarten. Dan heb je echt totaal en compleet geen vorm van een leven.
Misschien val ik wel op "stoere vrouwen"...quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:34 schreef PPL het volgende:
[..]
Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
Nee, dat is me idd ook nog nooit opgevallen. Weet je zeker dat het haar wel is?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:44 schreef dapluiz het volgende:
Wtf, lijkt wel photoshop, zo groot zijn ze toch niet ? Ow inhoudelijk : Morgen weer
[ afbeelding ]
zonder twijfel diequote:Op donderdag 29 januari 2009 23:10 schreef Hendrik_ het volgende:
Grace Park is toch wel erg verleidelijk...
Hmm nu je het zegtquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Nee, dat is me idd ook nog nooit opgevallen. Weet je zeker dat het haar wel is?
http://www.puredeeishot.com/quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:44 schreef dapluiz het volgende:
Wtf, lijkt wel photoshop, zo groot zijn ze toch niet ? Ow inhoudelijk : Morgen weer
[ afbeelding ]
En ik klikken en denken dat ik meer plaatjes van de RTF krijg te zien...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:27 schreef Cheiron het volgende:
[..]
http://www.puredeeishot.com/
Dont ask...
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:37 schreef PPL het volgende:
[..]
En ik klikken en denken dat ik meer plaatjes van de RTF krijg te zien...
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:37 schreef PPL het volgende:
[..]
En ik klikken en denken dat ik meer plaatjes van de RTF krijg te zien...
quote:
"I can do this all day"quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:41 schreef IrfieJ het volgende:
Wat een ziek vette aflevering weeradama met gun..
starbuck en lee b2b
iddquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:41 schreef IrfieJ het volgende:
Wat een ziek vette aflevering weeradama met gun..
starbuck en lee b2b
Damn!!!!!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
"I can do this all day"
promo van Blood on the scales (volgende episode)
Zitten een paar spoilers in
QFTquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd
Wat een cliffhanger![]()
Zelden zie je zulk goede TV
Praat mij er niet over.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:54 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Damn!!!!!!
volgende week frak.. wat een marteling dat wachten man!
Maar goed dat je geen 24 kijkt danquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:35 schreef planethugo het volgende:
vermakelijke aflevering, alleen haat ik series met cliffhangers
kijk ik ookquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:47 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Maar goed dat je geen 24 kijkt dan
Dan was het nooit gebeurt waarschijnlijk want dan was het gros van de civiele bevolking door de airlock naar buiten gelaten of doodgeschoten. De noodzakelijke schepen meegenomen en de rest gestript en verlaten/achter gelaten. Verder had Cain die basestar eerder helemaal aan flarden geschoten dan dat ze met de Cylons gingen samenwerken. Dan was er geen issue over of de schepen worden geüpdatet met Cylon technologie of niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik vraag me af hoe dit zou zijn gelopen als admiral Cain er nog was.
Idd, het was hij die de vier van de final five een amnestie had verleend.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef Mirel het volgende:
Ik vond het jammer dat ook Lee nu ging bitchen tegen Saul Tigh over dat ie een Cylon was. Had hem hoger ingeschat.
Dat was voor mij het enige minpuntje van de aflevering. Voor de rest top aflevering, lange tijd geleden dat ik zo uit keek naar de volgende aflevering van een serie.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef Mirel het volgende:
Ik vond het jammer dat ook Lee nu ging bitchen tegen Saul Tigh over dat ie een Cylon was. Had hem hoger ingeschat.
Nee! Dat zou juist een verschrikkelijke plotwending zijn omdat je al precies weet wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef DooD het volgende:
Wat een ep. Precies wat ik er van verwacht had eigenlijk. Het allermooiste zou nu zijn als Cavil zou opduiken met zijn baseships. Eens kijken hoe Gayta het er dan vanaf brengt.
Ik hoop dat Hot Dog Nacho te lijf gaat, Viper on Viperquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:54 schreef HiZ het volgende:
Hey, ze hebben ook een schietopdracht voor de shuttle he.
Ik gok erop dat Helo op zeer heldhaftige wijze het loodje legt. En ik sluit niet eens uit dat Tigh ook sterft en geresurrect wordt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef DooD het volgende:
ik zie ook nog wel iemand van de final five over de kling gaan, of zwangere six, of Athena, Helo met hun dochter.
Ik hoorde in die promo van de volgende aflevering anders wel dat dat Tigh was omgekomen terwijl hij probeerde te ontsnappen.quote:Op zondag 1 februari 2009 00:51 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ik gok erop dat Helo op zeer heldhaftige wijze het loodje legt. En ik sluit niet eens uit dat Tigh ook sterft en geresurrect wordt.
~edit: net de promo gezien voor volgende ep. Holy fuck zeg
Mark Verheiden, wat een heldquote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef MaxiTitan het volgende:
De episode wordt hier weer besproken. Wederom staat het vol met spoilers...
quote:Maybe this is a point I missed in earlier seasons, but have we seen the Pegasus officer who threatened to rape Sharon/Athena in "The Oath" on the Galactica before this? Were all those Pegasus people given a blanket amnesty? I was wondering why that guy would still be serving, given what went down with Sharon/Athena in "Pegasus" (though from the longer cut of "Pegasus" that was released on DVD, Thorne was the one who rapes her, not the man we see in "The Oath").
MARK: We had not seen Gage or Vireem (or "The Sunshine Boys" as we referred to them in the writer’s room) since "Pegasus."
Niets is wat het lijkt in die promo's... even de Canadese promo afwachten, die geven meestal wat meer info prijs.quote:Op zondag 1 februari 2009 01:29 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik hoorde in die promo van de volgende aflevering anders wel dat dat Tigh was omgekomen terwijl hij probeerde te ontsnappen.Maar goed dit kan ook propaganda over de wireless zijn, lijkt mij niet dat ze zoiets al in een promo zetten.. ..toch?
Ik wil hem nu al zien.. ..de volgende aflevering.
Ik heb de oude Battlestar Galactica nog nooit gezien maar ik weet wel dat die gast uit the A-Team (Dirk Benedict) Starbuck speelde. Ik kan mij er dus wel wat bij indenken dat je bij de nieuwe zoiets hebt van whèèrgh starbuck hoort een man te zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 03:29 schreef Salamander het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet bekend is met de nieuwe BSG en het een dom idee vind dat Starbuck nu een vrouw is.
Dat had ik ook toen ik ervan hoorde.
Zou het trouwens voor de mensen die de promo`s niet kijken niet beter zijn als info die uit de promo`s komt in spoilers wordt gezet?
Daar over gesproken, dat van Tigh wil ik niet geloven.
Ja dat zou vet zijn. En dan met twee gevechten naast elkaar. Dat Cylons tegen Cylons vechten terwijl Vipers met vipers vechten. Al lijkt me ergens dat als Cavil opduikt de mensen snel hun geschillen tijdelijk aan de kant zetten. Dus zoiets zal helaas wel niet gebeuren...quote:Op zondag 1 februari 2009 00:45 schreef KirkLazarus het volgende:
Het zou geweldig zijn als Cavil nu opduikt en de Cylon Rebellen de Vloot moeten redden, dan is het gelijk van Adama direct bewezen
Ik kijk ze niet en sla ook altijd het stukje vlak na de intro over. Zo weet ik juist niet wat ik er van moet/kan verwachten, want heb toch altijd een beetje een spoiler gevoel.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:34 schreef MaxiTitan het volgende:
Waarom zou je de promo's niet (willen) bekijken?
Na het zien van de aflevering kon ik niet wachten totdat er een promo van de volgende aflevering kwam.
Als ze beschikbaar zijn dan vind ik dat je de promo's gewoon moet zien imo...
Bij de promo zie ik het niet als spoilers maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat misschien wel zo zien.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik kijk ze niet en sla ook altijd het stukje vlak na de intro over. Zo weet ik juist niet wat ik er van moet/kan verwachten, want heb toch altijd een beetje een spoiler gevoel.
Ik was wel een redelijke fan van het origineel dus ik vond het hele idee van een nieuwe serie vrij klote, totdat ik 't zag. En Kara Thrace is een heel ander personage dan Faceman Starbuck. Wat hebben ze gemeen? Dat ze graag sigaartjes roken en goed in een Viper kunnen vliegen. That's it.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:34 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb de oude Battlestar Galactica nog nooit gezien maar ik weet wel dat die gast uit the A-Team (Dirk Benedict) Starbuck speelde. Ik kan mij er dus wel wat bij indenken dat je bij de nieuwe zoiets hebt van whèèrgh starbuck hoort een man te zijn.![]()
Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:48 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Bij de promo zie ik het niet als spoilers maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat misschien wel zo zien.
Ik zal het dan voortaan wel onder spoiler-tags zetten...
Maar bij dat stukje vlak na de intro heb ik toch echt iets van komaan, je kan ook overdrijven, je gaat immers die hele aflevering erna bekijken. Je kan daar vrijwel niets uit halen omdat het allemaal in 10 seconden voorbij is.
Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:59 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.![]()
Heb de 'oude' battlestar galactica serie wel eens gezien maar was echt voor mijn tijd dus heb zelf niet zo'n probleem met de verschillen in personages, maar is het verhaal zelf ook erg anders?
In de miniserie aan het eind waar de sharons, leobens etc die andere gast komen ophalen.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh en "By your command" is toch ook ergens te horen dacht ik?
Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpowerquote:Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens, in grote lijnen is het verhaal van BSG inderdaad gelijk tussen oud en nieuw. De kolonies die woden aangevallen door de cylons en een kleine vloot die onder leiding van Galactica op zoek gaat naar de derde kolonie: Earth.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Er was 1 skinjob in Galactica 1980. Kobol komt in beide series voor. Het Pegasus verhaal is in grote lijnen gelijk. Baltar aan boord bij de Cylons is een duidelijke verwijzing naar het origineel, waar Baltar de gehele serie bij de Cylons is. Maar New Caprica en dergelijke, het hele meerdere goden/1 god verhaal etc komt niet in de originele serie voor.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:41 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpower
dat kan ik je zo wel vertellen die overleven ze want het was een flashbang geen dodelijke granaatquote:Op zondag 1 februari 2009 15:41 schreef Migue het volgende:
Gewoon de promo info in spoilertags zetten. Dat hebben we voorheen altijd al gedaan, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou moeten. Zo wil ik bijvoorbeeld niet weten of Adama en/of Tigh de granaat overleven, dus kijk ik de promo niet. Anders kan je ook info uit interviews met spoilers gaan bespreken, maar dat doen we normaal gesproken ook niet zonder spoilertags.
ik gok dat alles blijft leven op de leiding naquote:Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe status quo van dit alles. Adama heeft toch een bepaald aantal mensen nodig voor zijn schip, maar kan de verraders niet ongestraft laten.
Die piloten en mariniers ook?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok dat alles blijft leven op de leiding na
ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteitenquote:Op zondag 1 februari 2009 20:17 schreef Asgard het volgende:
[..]
Die piloten en mariniers ook?
Als je met iemand vliegt moet je diegene toch 100% kunnen vertrouwen, lijkt me moeilijk om dat nu te gaan doen.
Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteiten
die zouden sowieso ontslagen moeten worden al was het maar dat nogal trigger happy zijnquote:Op zondag 1 februari 2009 20:24 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?
whaaaaaa di wil ik!!!!!!!!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:00 schreef MaxiTitan het volgende:
Iemand een life-size (re-imagined model) centurion kopen? Voor 'maar' 7900 dollar.
[ afbeelding ]
Yes jazeker wel! Na de battle tussen Cavil en de Nathalie faction, de basestar die gewond op Jupiter afdrijft, lijkt gruwelijk veel op de ship of lights.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Alleen the Beings of Light (oid) is nog niet echt aan gerefereerd in de nieuwe serie
Ik hou gewoon totaal niet van scifi.. Ik vond alleen Star Trek TOS en BSG '79 leuk omdat het zo campy was. Voor de rest keek en kijk ik niets, muv de nieuwe BSG dus. Maar dat is niet je standaard scifi.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:42 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.
Ik had dat bij Star Trek ook, ik heb ooit een paar afleveringen gezien van de originele serie maar na het zien van the next generation (toen in de jaren 90) was mijn interesse in die originele serie totaal verdwenen. Zelfs voor die tijd vond ik het allemaal maar oude meuk.
Ik ga met BSG net zoiets krijgen denk ik als ik de originele serie ga bekijken, model-scheepjes die aan draadjes hangen, veel piew piew lasers en vuurwerk-explosies. Terwijl je nu met BSG gewoon echte dikke veldslagen krijgt in de ruimte, (flak) shells/granaten en missiles vliegen je om de oren. Als je de goede aflevering voor je hebt dan zie je zo nu en dan ook nog een mooie nuke exploderen.![]()
Er zullen vast wel mensen zijn die het totaal niet met mij eens zijn maar zo denk en voel ik erover.
Die waren weer teruggegaan door die (onderhouds?)gang.quote:Op maandag 2 februari 2009 01:57 schreef Sc0tTy het volgende:0 doden.
Oef en dan het einde, Adama hoppa gewoon ff 20 kogels door dat gat heen jassen en dan 'It's an hounour to have served with you, my friend' .... 'to be continued' ... (btw waar waren lee en starbuck opeens heen?)
Campy?quote:Op maandag 2 februari 2009 01:44 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ik hou gewoon totaal niet van scifi.. Ik vond alleen Star Trek TOS en BSG '79 leuk omdat het zo campy was. Voor de rest keek en kijk ik niets, muv de nieuwe BSG dus. Maar dat is niet je standaard scifi.
Ik hoop niet dat ze in tweeën worden gesplitst want welke helft ook, alleen kunnen ze het niet redden als Cavil ze een bezoekje komt brengen... Want je kan et 100% zeker van zijn dat zij ook nog hun kop om de hoek gaan steken voordat de serie eindigt.quote:Op maandag 2 februari 2009 02:59 schreef Yurithemaster het volgende:
Vond de speech van Roslin trouwens ook een mooi moment en hoe iedereen vlak nadat ze werd onderbroken direct terug probeert the 'bellen'. Welke kant zal de Quorum nu kiezen
Vraag me ook af of de vloot nu in tweeën wordt gesplitst. De 'trouwe' schepen samen Roslin en de Rebel-cylons en de muiters samen met Gaeta met de Galactica.
Ik dacht te begrijpen dat zij de mensen/cylons uit de brig gingen bevrijden.quote:Op maandag 2 februari 2009 02:20 schreef Jegorex het volgende:
Die waren weer teruggegaan door die (onderhouds?)gang.
Ze zaten dus al achter de mariniers toen die door de deur openden.
Nee, je leest niet goed. Hij noemt SW niet en heeft het over de oude series Star Trek (TOS) uit de jaren '60 en BSG (1979). Die waren echt campy, oud, met draadjes. Dat bedoelt hijquote:Op maandag 2 februari 2009 11:41 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Campy?![]()
Je bedoelt die fanbase die Star Trek en Star Wars etc hebben?
Ik heb anders nog nooit van campy gehoord, niet als term om aan te duiden dat de scheepjes nog aan touwtjes vast zitten enzo... Vandaar vatte ik campy op als iets waar je bepaalde kampen hebt en die dan met elkaar in discussie gaan zo:quote:Op maandag 2 februari 2009 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed. Hij noemt SW niet en heeft het over de oude series Star Trek (TOS) uit de jaren '60 en BSG (1979). Die waren echt campy, oud, met draadjes. Dat bedoelt hij
Jup, zinloze discussies inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit van campy gehoord, niet als term om aan te duiden dat de scheepjes nog aan touwtjes vast zitten enzo... Vandaar vatte ik campy op als iets waar je bepaalde kampen hebt en die dan met elkaar in discussie gaan zo:
> "'Mijn' enterprise pwnt de galactica met zijn ogen dicht"
< "Maar een 'mijn' Basestar sloopt de jouw Enterprise met gemak"
Die mensen heb je, ik heb hele fora vol gezien met deze nutteloze discussies.
Dat is technobabble, dat is echt een kenmerk van Star Trek geworden.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:26 schreef Mirel het volgende:
Star Trek dus ook.
"Captain, if we reverse the polarity of the tachyon emitter, we might buy enough time to reroute powers to shields!!!!" ofzo
Ik vond Voyager vroeger altijd vet leuk om te kijken. Ik weet niet of ik het nu nog geweldig zal vinden. Vermakelijk iig wel.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:05 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat is technobabble, dat is echt een kenmerk van Star Trek geworden.
Het wordt alleen maar erger in de latere series. Janeway die van alle markten thuis is en zo opeens met een prachtig idee komt die hun weer door de aflevering heen helpt.
Ik ben blij dat ze dit in Battlestar Galactica niet doen, in de serie hoor je eigenlijk maar vrij weinig over de technologie binnen het schip. Hier en daar een term zoals Class-D warhead enzo maar daar blijft het een beetje bij.![]()
Hoe was dit in de originele serie?
Viel ook wel mee, ging vooral om de mensen, net als nu. Maar wel wat meer Star Wars technologie, en dat is toch wel vrij campy.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:05 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Hoe was dit in de originele serie?
Voyager is ook een leuke serie om te kijken, maar met series als BSG worden de mannen van de jongens gescheiden en dan zie je het verschil duidelijk. Dat is eenmaal de achilleshiel van sci-fi die geen doorlopende verhaallijn (een echte story-arc) hebben. Maar per aflevering (of een paar afleveringen) een verhaaltje verzinnen en dat dan aan elkaar plakken tot 'één' avontuur. Babylon 5 heeft net als BSG ook een goed doordachte doorlopende verhaallijn en toen (~1993-1998) werd ook maar al te duidelijk wat de andere sci-fi series gewoon misten. Bij Star Trek zat ik nooit zo op het puntje van mijn stoel als dat ik dit weekend had gedaan met BSG of toen ook met B5 in het verleden.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik vond Voyager vroeger altijd vet leuk om te kijken. Ik weet niet of ik het nu nog geweldig zal vinden. Vermakelijk iig wel.Maar technobabble kan eigenlijk wel campy zijn, denk ik.
Ik spaar nogquote:Op maandag 2 februari 2009 19:05 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben er al een life-size Cylon Centurion in de bestelling staan?
Niet helemaal, DS9 was een beetje 'half om half' wat ik er van heb begrepen.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Toch had Star Trek Deep Space Nine ook een doorlopende verhaallijn
Hij maakt ook geluid, je hoort die typische ZZZzzzZZZzzzZZZ als dat rode oog zo heen en weer gaat.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:42 schreef Migue het volgende:
[..]
Ik spaar nog
Maar jezus, dat ding is echt wel focking eng als je dat aan je voordeur hebt staan met dat red eye aan
B5 moet je echt verder kijken dan S1 want anders doe je jezelf echt tekort.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nogmaals, B5, ik heb het eerste seizoen gekeken (moet ooit eens verder), en kreeg ook hier het idee dat het in het begin losse afleveringen waren, waar een grote verhaallijn in verborgen lag die naarmate de serie vorderde steeds meer de boventoon zou gaan voeren.
In de eerste seizoenen van DS9 zitten inderdaad een aantal stevige hints die de opmaat zouden gaan vormen voor dat gigantisch militaire conflict.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De eerste twee seizoen, met voornamelijk losse afleveringen en een enkeling die bijdraagt aan het grote verhaal wordt afgesloten met 'The Jem'Hadar', waarmee de toon voor de rest (5 seizoenen) wordt gezet. En naarmate de serie vordert kun je steeds minder een losse aflevering bekijken, zonder dat je de rest hebt meegekregen. Middenin de serie vallen kan dan niet meer. Dit vond ik het sterke aan DS9, en is daarom mijn favoriete Star Trek, maar mede daarom werd de serie door de ST fans verguist, het was te soap-achtig vonden ze, teveel secundaire personages, te veel een doorlopende verhaallijn. Nahja, ieder z'n meug. Maar je beeld van DS9 is dus niet geheel terecht.
Dit verbaast mij niets, het zal niet de eerste keer (of laatste keer) zijn dat de hoge bazen in de clinch liggen met de schrijvers.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Terwijl voor de show runners (Behr, Hewitt Wolfe, Moore) het juist nog niet ver genoeg ging, zij zagen het liefst dat de laatste 2 seizoenen van DS9 uitsluitend zouden gaan over de oorlog. Ik meen dat ze uiteindelijk door de studio zijn gedwongen om dat te herzien.
Rick Berman bewees trouwens later zijn ongelijk met dat vreselijke Voyager.Wat een verschrikkelijke aanfluiting bleek te zijn.
Ik vond The doctor toch wel een heel leuk karakter(die ook een mooie groei doormaakte doorheen alle seizoenen). Maar de beste Star trekserie was toch "Deep space nine", die voor Star trekbegrippen behoorlijk duister was (maar ja in vergelijking met Babylon V en Battlestar galactica natuurlijk nog behoorlijk steeds luchthartig was). Maar goed ik zou best wel wat nieuwe afleveringen van Deep space nine willen zien.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:05 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Voyager is ook een leuke serie om te kijken, maar met series als BSG worden de mannen van de jongens gescheiden en dan zie je het verschil duidelijk.
Ronald D Moore is de connectie hèquote:Op maandag 2 februari 2009 23:10 schreef Sc0tTy het volgende:
.... hoop ik allemaal gelul te zien over de nieuwe ( uber vette) ep ..... krijg ik allemaal geleuter over star trek, deep space 9 en andere prut te zien :/ ik zou er bijna een KLB topic over openen
Vind sowieso een nogal ordinaire fotoshoot...quote:
mjah...quote:Op maandag 2 februari 2009 23:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ronald D Moore is de connectie hè
[..]
hmm beetje raare kleertjes hebben ze aanquote:Vind sowieso een nogal ordinaire fotoshoot...
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:
De originele serie had ook mooie vrouwen maar dat zijn nu natuurlijk allemaal MILF'S.
Met BSG was het natuurlijk ook een stuk eenvoudiger, dat is een serie die al tientallen jaren dood is. Ik snap wel dat RDM daar eenvoudig de vrije hand kreeg.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik ben blij dat RM en zijn team de vrije hand hebben gekregen bij de ontwikkeling van BSG...
Milfs?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:
De originele serie had ook mooie vrouwen maar dat zijn nu natuurlijk allemaal MILF'S.
Het is dan ook niet verstandig om huidige foto's te bekijken, zoals ik daarjuist even heb gedaan voor Jane Seymourquote:Op maandag 2 februari 2009 23:45 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Milfs?
Ik denk zelfs al Granny ..., er is in de tussentijd wel 30 jaar verstreken...
Hun kinderen hebben inmiddels al kinderen...
Er is toch een topic reeks hier op fok! over acteurs en hoe ze er nu na 10/20/30 jaar uitzien.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:50 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Het is dan ook niet verstandig om huidige foto's te bekijken, zoals ik daarjuist even heb gedaan voor Jane Seymour
Volgens mij bedoel je deze...quote:Op maandag 2 februari 2009 23:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er is toch een topic reeks hier op fok! over acteurs en hoe ze er nu na 10/20/30 jaar uitzien.
In een aantal gevallen heeft de tijd flink zijn tol geëist.bij sommigen icm. de nodige drank en coke
Ik ken hem volgens mij voornamelijk van Quantum Leapquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Hm, zie net Dean Stockwell (Brother Cavil) als bad guy bij the A-Team, wel nog een stukkie jonger.
Wat dacht je dan van Edward James Olmos ("the ol' man" Adama), als Lt. Martin Castillo in Miami Vice.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Hm, zie net Dean Stockwell (Brother Cavil) als bad guy bij the A-Team, wel nog een stukkie jonger.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van Edward James Olmos ("the ol' man" Adama), als Lt. Martin Castillo in Miami Vice.
Toen zag hij er ook nog niet uit als een battle hardened veteran/starship captain/admiral.
Dat heb ik natuurlijk ook gegekeken. Edward James Olmos was dan ook wel een van de weinige BSG-acteurs die ik voor deze serie kon. Mary McDonnell had ik al in Dances with Wolves gezien en James Callis in Bridget Jones's Diary (->quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van Edward James Olmos ("the ol' man" Adama), als Lt. Martin Castillo in Miami Vice.
Toen zag hij er ook nog niet uit als een battle hardened veteran/starship captain/admiral.
Whahahaha, het is Piet! Piet Pornosnorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
O ja? Kan me d'r helemaal niet voor de geest halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:48 schreef planethugo het volgende:
Mary McDonnell kon ik van Independence Day, daar speelt ze de vrouw vd president
+ Donnie Darkoquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:48 schreef planethugo het volgende:
Mary McDonnell kon ik van Independence Day, daar speelt ze de vrouw vd president
In Blade Runner had hij het ook al aan de stok met skinjobs.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Mij blijven acteurs nooit zo bij, ik richt mij meer op de personage die ze spelen. Zeker niet als ik ze maar enkele keren heb gezien... Ik had ook niet meteen door dat Edward James Olmos de Lt. Martin Castillo uit Miami Vice was. Lt. Martin Castillo is mij alleen bijgebleven als de politiechef met zijn pokdalige gezicht.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk ook gegekeken. Edward James Olmos was dan ook wel een van de weinige BSG-acteurs die ik voor deze serie kon. Mary McDonnell had ik al in Dances with Wolves gezien en James Callis in Bridget Jones's Diary (->). Lucy Lawless van... natuurlijk Xena. En Richard Hatch van de originele BSG
De rest kon ik niet..
Jamie Bamber heb ik onlangs "gespot" in een aflevering van band of Brothers en hij speelde ook mee in de historische serie "hornblower".quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:09 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Mij blijven acteurs nooit zo bij, ik richt mij meer op de personage die ze spelen. Zeker niet als ik ze maar enkele keren heb gezien... Ik had ook niet meteen door dat Edward James Olmos de Lt. Martin Castillo uit Miami Vice was. Lt. Martin Castillo is mij alleen bijgebleven als de politiechef met zijn pokdalige gezicht.Later ging het lampje pas branden.
Lucy Lawless en Dean Stockwell herkende ik natuurlijk meteen van Xena en Quantum Leap maar dat zijn dan de enige mensen die ik meteen herkende...
Richard Hatch kan ik nooit herkend hebben omdat ik BSG-TOS nog nooit heb gezien, alleen door Google weet ik dat nu. Mary McDonnel, ik heb haar idd gezien in ID4 maar zij is mij totaal niet bijgebleven. James Callis ook, ik heb Bridget Jones Diary gezienmaar ook hij is mij niet bijgebleven. Maar volgens mij speelde hij toen al een irritant mannetje dus niet zo vreemd dat ik hem niet meer herinner.
Blade Runner en BSG... Veel beter dan dat wordt scifi niet, bijzonder dat Edward Olmos in beide speelde.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:53 schreef FoXje het volgende:
[..]
In Blade Runner had hij het ook al aan de stok met skinjobs.
Je maakte een grapje, right?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tegenwoordig brengt Lost de doorlopende verhaallijn weer een stapje verder (ja dat komt allemaal nog iets dieper doordacht over als BSG)
Nou de schrijvers van Lost beweren dat ze uit vanaf S1 uitgepland hebben, ook in details. Denk bijv. aan 'Adam en Eve', de 2 skeletten in de grot, en dat grote standbeeld, en bepaalde opmerkingen van Rose en Locke.quote:
Ik mis precies deze zaken. Daarom was ik ook zo blij ze in Razor (meen ik) op een gegeven moment oude centurions tegen kwamen. Ze spraken en vlogen ook rond in raiders. Ik denk dat ik dit stukje ongeveer 20x achter elkaar heb gekeken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat de remake van BSG beter is als het orgineel zal alleen een hele grote fanaticus ontkennen. Maar er zijn toch twee kleine puntjes die ik iets beter vond aan het origineel. Deze zijn:
-de cylon fighters. Ja ik vond die "UFO's" met drie Centurions als piloot (Waarom drie is mij ook een raadsel)veel cooler als die fighters in de remake (Die weliswaar ook "stoer" zijn, dat moge duidelijk zijn)
-de centurions in het origineel spraken en dan met zo een megavette zwaar verstoorde stem.
Dat was het wel zo een beetje...
Zijn er meer die iets in het origineel beter vonden?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:43 schreef KirkLazarus het volgende:
En nog een promo van Space voor de volgende aflevering:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een YouTube link naar de promo hoeft toch niet achter spoilers?
De mensen kiezen er zelf voor om erop te klikken of niet...
Alleen commentaar is spoilerwaardig.Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:37 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een YouTube link naar de promo hoeft toch niet achter spoilers?
De mensen kiezen er zelf voor om erop te klikken of niet...
Alleen commentaar is spoilerwaardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:10 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 05-02-2009 10:02:07 ]Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
* Jegorex hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk voor de keuze komt te staan: of opgelapt worden met cylon technologie of overlijden aan een pijnlijke ontsteking aan zijn stompje.quote:Op donderdag 5 februari 2009 04:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
* CrazyDutchPunk hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk eindigt met z'n metalen poot in z'n hol.
Maar de Cylons waarmee ze nu samenwerken zijn nu 'anders' dan eerst, ze hebben zich afgesplitst, de centurions kunnen nu zelf denken en als ze dood gaan dan zijn ze ook echt dood.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef HiZ het volgende:
Op zich is het gedrag van Gaeta eigenlijk heel normaal. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de Cylons gewoon de vijand waren, het is nog korter geleden dat zijn onderbeen eraf moest doordat hij is neergeschoten door een Cylon ook. Daarnaast heeft ie net aan boord gezeten met een Cylon die zich opstelde als degene die mocht beslissen over leven en dood van mensen. Alles bij elkaar heeft Gaeta alle reden om te denken dat samenwerken met de Cylons het slechtste is wat de mens kan doen.
Het was Anders die dat deed, een Cylon dus. Een van de Cylons waar hij mee moet samenwerken. En die moordende 8 waarmee hij in de raptor zat was ook al zo'n Cylon waarmee hij verondersteld werd samen te werken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:33 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Maar de Cylons waarmee ze nu samenwerken zijn nu 'anders' dan eerst, ze hebben zich afgesplitst, de centurions kunnen nu zelf denken en als ze dood gaan dan zijn ze ook echt dood.
Volgens mij was het starbuck die Gaeta in het been schoot toen hij ook al probeerde te muiten.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:21 schreef Jegorex het volgende:
[..]
* Jegorex hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk voor de keuze komt te staan: of opgelapt worden met cylon technologie of overlijden aan een pijnlijke ontsteking aan zijn stompje.
ze zijn gewoon cylonsquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:27 schreef KirkLazarus het volgende:
Gisteren poging gewaagd twee vrienden voor Battestar Galactica te werven en samen de miniseries gekeken. Ze vonden het maar rotzooi
De miniserie geeft juist de perfecte opbouw en ingang in de serie. Het zet de toon voor de serie, dus als je de miniserie al niks vind...quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:35 schreef KirkLazarus het volgende:
Mja, die miniseries is ook niet echt bepaald ideaal om erin te komen.
Hoe is dat anders dan Starbuck uit S01 en S02? Ik vond Starbuck juist zo'n softie worden afgelopen eps. Gelukkig is ze weer helemaal terugquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:32 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hehe die starbuck is overigens ook aardig para aan het worden. Die knalt ook op alles wat los en vast zit tegenwoordig.
Dat kwam door dat kind, wat later haar kind niet bleek te zijn...quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:35 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan Starbuck uit S01 en S02? Ik vond Starbuck juist zo'n softie worden afgelopen eps. Gelukkig is ze weer helemaal terug
Ik dacht dat het kwam doordat ze zichzelf had gevonden op aarde.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:45 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat kwam door dat kind, wat later haar kind niet bleek te zijn...
Was maar goed ook dat dat kind niet van haar bleek te zijn anders was ze helemaal haar wilde haren verloren.
Dan zag je haar van Bad-Ass vrouw met ballen naar een moedertypje gaan.
Ondenkbaar voor een karakter als Kara 'Starbuck' Thrace imo.
Dat zal wellicht ook wel een rol hebben gespeeld...quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:53 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik dacht dat het kwam doordat ze zichzelf had gevonden op aarde.
ohja, Jammer dat hij gaeta niet direct in z'n kop schoot. Aan de andere kant heeft chief wel zijn leven gered door te zeggen dat hij voor het verzet werkte op new caprica anders was hij ook via een airlock naar buiten gegaan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was Anders die dat deed, een Cylon dus. Een van de Cylons waar hij mee moet samenwerken. En die moordende 8 waarmee hij in de raptor zat was ook al zo'n Cylon waarmee hij verondersteld werd samen te werken.
Oh ja, wie waren dat tribunaal ook al weer? Zelfs van Starbucks is niemand zeker over wat ze nu wel of niet is, inclusief haarzelf.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:34 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ohja, Jammer dat hij gaeta niet direct in z'n kop schoot. Aan de andere kant heeft chief wel zijn leven gered door te zeggen dat hij voor het verzet werkte op new caprica anders was hij ook via een airlock naar buiten gegaan.
Starbuck verving Anders toen die 'r niets meer in zagquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:01 schreef Mirel het volgende:
Hoezo heb je Anders weggestreept? Volgens mij was hij wel een lid.
The Hub?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat we een echte space battle hebben gezien?
ah, die was ik even vergeten, ik zat meer aan 'grote' gevechten te denken: Exodus, Captain's Hand, Resurrection Ship, All along the watchtower battle etc, maar The Hub kan er ook mee door. Een gevecht tegen Cavil winnen ze toch niet met 1 brakke BaseStar en 1 brakke Battle-emmer en er was nog een reden waarom ze problemen zouden hebben met een gevecht op dit moment, maar wat dat ook alweer is me even ontschotenquote:
Jean Barolay, zelden op de voorgrond, maar je hebt haar wel heel vaak gezien in de series. Ze schijnt ook in The Plan voor te komen, wat logisch zou zijn aangezien ze homies met Anders was vanaf aflevering 1.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:20 schreef KirkLazarus het volgende:
en een onbekende.
Ik denk dat Galactica eerst een serieuze overhaul zou moeten krijgen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:34 schreef Sc0tTy het volgende:
ik denk dat ze de FX bewaren voor de laatste paar eps, is natuurlijk het duurste
Kennerquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:40 schreef Migue het volgende:
[..]
Jean Barolay, zelden op de voorgrond, maar je hebt haar wel heel vaak gezien in de series. Ze schijnt ook in The Plan voor te komen, wat logisch zou zijn aangezien ze homies met Anders was vanaf aflevering 1.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:48 schreef Salamander het volgende:
Dat zou wel wat zijn zijn trouwens, alsnog de Galactica in puin geschoten. Roslin zou het op dit moment gewoon doen als ze het nodig vindt denk ik.
* MaxiTitan geeft Gaeta een ruimtepak, een emmertje sop en een borstel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat Galactica eerst een serieuze overhaul zou moeten krijgen.![]()
't ding ziet er nu echt niet meer uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 1 minute preview
En nu lekker slapen, morgen gehts los!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. [/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 02:24 schreef KirkLazarus het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 1 minute preview
En nu lekker slapen, morgen gehts los!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit; Space sneak peek No ExitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 07-02-2009 13:31:12 ]Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Editfoutje kan iedereen overkomen. Het was trouwens amper spoilerwaardig. Dit is een spoiler (voor de komende ep):quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef Mirel het volgende:
Zet dat dan in spoilers voor de mensen die het niet willen lezen -OMDAT HET NOG NIET UITGEZONDEN IS-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Editfoutje kan iedereen overkomen. Het was trouwens amper spoilerwaardig. Dit is een spoiler (voor de komende ep):Eerlijk waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:46 schreef Fendy het volgende:
[..]
Eerlijk waar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When all else fails, you always have delusion.
Dat gebeurd als er nooit iemand daar komt.quote:
Een andere plausibele verklaring kan zijn dat het een gevolg is van gebrek aan fatsoenlijk onderhoud en een zeer zware belasting voor een schip dat al 50 jaar oud is.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 02:31 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat Galactica die Cylon jumptechnologie niet trekt is een hele goede verklaring voor die scheurenDaar had ik nog niet eens aan gedacht.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-02-2009 15:24:41 ]
dank dat de order om het quotem af te maken genoeg was om zarek direct voor dat vuur peleton te stashen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wow, de hele Quorum dood, dat zag ik niet aankomen.
En inderdaad, Zarek bleef de badguy, hij verdiende die kogel wel. Maar Gaeta kwam weer tot zijn zinnen. Je kreeg bijna medelijden met hem op het eind.
Maar wat ik niet begrijp is waarom Baltar als civilian een rechtszaak kreeg na New Caprica, maar Zarek hier voor het peloton stond. Gaeta begrijp ik, hij is immers een officier
Had wel verwacht dat ze zich bij Roslin zouden aansluiten maar dat ze allemaal dood gingenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu was het gewoon wel heel duidelijk dat Zarek verraad had gepleegd hij heeft immers de Quorum dood laten schieten.quote:Maar wat ik niet begrijp is waarom Baltar als civilian een rechtszaak kreeg na New Caprica, maar Zarek hier voor het peloton stond. Gaeta begrijp ik, hij is immers een officier
Ik dacht dat het Gina was, maar dat kan niet want die kon niet resurrecten toen ze stierf.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:48 schreef Yurithemaster het volgende:
Was het trouwens Baltar's 'denkbeeldig' six die hij zag toen hij bij de Cylons was? want haar hebben we al tijden niet meer gezien.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:49 schreef Yurithemaster het volgende:
Vraag me ook af hoe het met Anders gaat hij leek het overleefd te hebben. En wordt Lee nu die nieuwe vice-president nu hij het nog enige levende lid van de Quorum is? zal Baltar nu weer een grotere rol krijgen?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Internets, I needs it..
quote:Battlestar Wiki
The Dying Leader
(1) Elosha: "And the lords anointed a leader to guide the Caravan of the Heavens to their new homeland." (The Hand of God) (2) Elosha: She also wrote that the new leader suffered a wasting disease and would not live to enter the new land. (The Hand of God) (3) Roslin: The scriptures tell us a dying leader lead humanity to the promised land. (Kobol's Last Gleaming, Part I)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Event Horizon, anyone?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef FoXje het volgende:
We hebben nu troiwens voor de 1e keer de FTL drive gezien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:40 schreef Lemmeb het volgende:
Begint echt een beetje Goede tijden slechte tijden te worden, helaas. Teveel politiek gelul, te weinig scifi. Jammer.
Mja... ik heb het bekijken van deze serie vrij lang uitgesteld, van de term "karakter-georiënteerd" kreeg ik ook meteen het idee van een soort As The World Turns op een ruimteschipquote:
Zeker niet, het moet niet op veel Star Trek afleveringen gaan lijken, dat was weer het andere uiterste, teveel ongebrijpelijk geleuter, te weinig verhaallijn, teveel gevechten, vaak erg voorspelbaar. Maar het deel 'science' in de naam van het genre moet wel goed naar voren komen, dus is wetenschap en technologie wel belangrijk, anders kan je het gewoon een dramaserie noemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:54 schreef Mirel het volgende:
Alsof Scifi betekent dat ze de hele tijd spacebattles moeten houden.
Ik vond het super om Capt. Kelly weer te zien, toch een personage van het eerste uur. En goed dat hij zich bedacht en aansloot bij Kamp Adamaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:16 schreef Migue het volgende:
Leuk ook om Aaron Kelly weer terug te zien, toch een karakter dat in de series thuishoort, net als Romo Lampkin.
Precies, met moeite blijf ik het volgen en dan maar alleen uit ongeloof dat ze van zo'n mooie serie het zo kunnen laten verzanden.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:40 schreef Lemmeb het volgende:
Begint echt een beetje Goede tijden slechte tijden te worden, helaas. Teveel politiek gelul, te weinig scifi. Jammer.
Same here. Heb het toch maar weer gekeken, maar helemaal van harte ging het niet. Ach, dat stukje met die FTL-drive was wel aardig.quote:Op zondag 8 februari 2009 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies, met moeite blijf ik het volgen en dan maar alleen uit ongeloof dat ze van zo'n mooie serie het zo kunnen laten verzanden.
Wat is er met hem dan? Behalve dat hij in Stargate speelde.quote:Op zondag 8 februari 2009 10:12 schreef Mirel het volgende:
Richard Dean Anderson, daar zeg je me wat.
Dat SG-1 niet meer is wat het geweest was.quote:Op zondag 8 februari 2009 10:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat is er met hem dan? Behalve dat hij in Stargate speelde.
Dat is waar, SG Atlantis vind ik trouwens ook helemaal nietsquote:Op zondag 8 februari 2009 10:26 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat SG-1 niet meer is wat het geweest was.
Wel makkelijk te saboteren trouwens.quote:Op zondag 8 februari 2009 09:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Same here. Heb het toch maar weer gekeken, maar helemaal van harte ging het niet. Ach, dat stukje met die FTL-drive was wel aardig.
Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen, vanaf het begin is het geen SciFi "die-hard"-style geweest. Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas, denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's overquote:Op zondag 8 februari 2009 09:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Same here. Heb het toch maar weer gekeken, maar helemaal van harte ging het niet. Ach, dat stukje met die FTL-drive was wel aardig.
Ik snap het ook niet hoor. Volgens mij heeft de serie constant deze insteek gehadquote:Op zondag 8 februari 2009 13:24 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen, vanaf het begin is het geen SciFi "die-hard"-style geweest. Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas, denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's over) of bijvoorbeeld de trial van Gaius. In dat opzicht is er toch weinig verandert sinds het begin?
Toegegeven; het is allemaal nog wat minder zwart-wit (good vs. bad) geworden ten opzichte van de cylons, maar deze aspecten zaten zeker ook in S1 (Boomer?). Als je alleen maar spacebattles wilt zien ga je maar aanschuiven bij ST.
Doorlopende verhaallijnen in Sci-Fi zijn voor deze mensen klaarblijkelijk niet weggelegd.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor. Volgens mij heeft de serie constant deze insteek gehad
quote:Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor. Volgens mij heeft de serie constant deze insteek gehad
eerder grappig dat het een nogal mechanisch ding is waar zinloos wat dingen over elkaar schuivenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:19 schreef Mirel het volgende:
Grappig dat er niet een hele crew bij zit zoals in andere series
ik snapte alleen niet wat baltar bedeoelde met: i know who you are zou geata de laatste cylon zijnquote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En inderdaad, Zarek bleef de badguy, hij verdiende die kogel wel. Maar Gaeta kwam weer tot zijn zinnen. Je kreeg bijna medelijden met hem op het eind.
Maar wat ik niet begrijp is waarom Baltar als civilian een rechtszaak kreeg na New Caprica, maar Zarek hier voor het peloton stond. Gaeta begrijp ik, hij is immers een officier
Die twee hebben gewoon een verleden. Bijvoorbeeld op die planeet waar ze beide gebruikt werden dor de cylons enzo. Misschien herkende Baltar een beetje van zichzelf in hem oid.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik snapte alleen niet wat baltar bedeoelde met: i know who you are zou geata de laatste cylon zijn
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:41 schreef jogy het volgende:
Misschien herkende Baltar een beetje van zichzelf in hem oid.
Dat dus.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:59 schreef Migue het volgende:
Idd, die twee zitten hier of te trollen of hebben het totaal niet begrepen. Hoe fanboy ik ook ben van deze serie, je moet wel een ontzettende stumpert zijn om niet te zien dat deze serie op zijn slechts nog goed is.
En teveel politiek gelul deze aflevering? Valt wel mee, tenzij je Die Hard ook veel drama vond.
Zarek werd in de serie geïntroduceerd als iemand die in de gevangenis zat omdat hij een terrorist is en tegen de regering was. Daarmee is de cirkel compleet.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:25 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dat ja..
Ik vond het een mooie scene. En die Juliani is een acteerkanon hoor, en goed geschreven. Iedereen haatte zijn personage, maar ze weten tegen het einde toch weer sympathie voor hem te kweken.
Bij Zarek was het - bij mij - juist andersom. Heb altijd gedacht dat Zarek alles met de beste bedoelingen deed, maar de afgelopen twee eps heeft hij laten zien simpelweg een terrorist met machtshonger te zijn.
Zarek was altijd al machtshonger geweest en vergeet niet dat ze zijn reet uit het gevangenisschip gehaald hebben. Hij zat niet voor niets in de gevangenis, hij zat vast voor terrorisme en politieke opruiing enzo. Hij had al eerder rellen veroorzaakt in de floot.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:25 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dat ja..
Ik vond het een mooie scene. En die Juliani is een acteerkanon hoor, en goed geschreven. Iedereen haatte zijn personage, maar ze weten tegen het einde toch weer sympathie voor hem te kweken.
Bij Zarek was het - bij mij - juist andersom. Heb altijd gedacht dat Zarek alles met de beste bedoelingen deed, maar de afgelopen twee eps heeft hij laten zien simpelweg een terrorist met machtshonger te zijn.
Deadwood was nog net een beetje beter maar Battlestar galactica is op moment de top en legt de standaard voor SF weer een stuk hoger. Ik heb eens ergens opgepikt dat ze Buck rogers weer gaan maken. ik zie een mooie kans om een , net zoals bij Battlestar galactica een cheesy, typische jaren '80 serie om te buigen naar een duistere, goed opgebouwde serie. maar goed, dat is ten eerste off topic en ten tweede komt het er misschien wel nooit van...(maar mocht hier iemand meer info over hebben, vertel....)quote:Op zondag 8 februari 2009 17:17 schreef Mirel het volgende:
Een ding is zeker. BSG is de best geschreven serie op het moment.
Nouja, het is gewoon allemaal minder boeiend. Dat hele Cylonverhaal geloof ik zolangzamerhand wel, daar is het nieuwe echt vanaf. Ik zit nu voor m'n gevoel gewoon te kijken naar verschillende clans van mensen die onderling wat politieke spelletjes met elkaar uitvechten, waarbij één clan toevallig "Cylons" heet. Daar is voor mij weinig scifi meer aan.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:24 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen
Dat vond ik wel meevallen.quote:Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas
Geen idee waar je op doelt, zal ik wel doorheen geskipped hebben.quote:denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's over)
Ben ik ook een beetje doorheen geskipped, totaal niet boeiend.quote:of bijvoorbeeld de trial van Gaius.
Zeker wel, kijk de eerste twee series maar eens terug.quote:In dat opzicht is er toch weinig verandert sinds het begin?
quote:Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien tijd om S:AAB weer eens van stal te halen. Die serie was toch net ff wat beter dan BSG. Veel meer duistere scifi-elementen.
Yeah.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien tijd om S:AAB weer eens van stal te halen.
Je kent S:AAB toch nog wel? Die serie was pas echt goed, die had alles.quote:
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Stargate vind ik overigens ook weinig aan. Te lineair en te kinderachtig.quote:Maar ik ben het niet met je eens juist die side stories die op het einde samenkomen maken dat het beter is dan bijvoorbeeld seizoen 3,5 tot 8 van stargate (al hadden die ook doorlopende verhaallijnen en zijn daarom de betere seizoenen)
Als je bij zoveel dingen 'geskipped' zegt dan heb je de serie nooit serieus bekeken vrees ik. Maar je eerste zin, het nieuwe er vanaf, dat is juist waarom ze er nu een eind aan breien. Nog 6 afleveringen en het is echt over.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nouja, het is gewoon allemaal minder boeiend. Dat hele Cylonverhaal geloof ik zolangzamerhand wel, daar is het nieuwe echt vanaf. Ik zit nu voor m'n gevoel gewoon te kijken naar verschillende clans van mensen die onderling wat politieke spelletjes met elkaar uitvechten, waarbij één clan toevallig "Cylons" heet. Daar is voor mij weinig scifi meer aan.
Dan blijft als scifi over de oorlogen in space, maar daar komt het ook niet meer van. Ook de technologie is zolangzamerhand aardig uitgekauwd, lijkt niet echt ontwikkeling meer in te zitten.
[..]
Dat vond ik wel meevallen.
[..]
Geen idee waar je op doelt, zal ik wel doorheen geskipped hebben.
[..]
Ben ik ook een beetje doorheen geskipped, totaal niet boeiend.
[..]
Zeker wel, kijk de eerste twee series maar eens terug.
Dat zal het zijn en space heb ik wel eens gezien maar dat werd maar 2x uitgezonden ofzo kan me maar een paar afleveringen herinneren.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kent S:AAB toch nog wel? Die serie was pas echt goed, die had alles.
[..]
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Stargate vind ik overigens ook weinig aan. Te lineair en te kinderachtig.
ook dat beviel mij dus goed.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:14 schreef Cheiron het volgende:
Overigens doet Stargate mij overkomen als een reliek uit het verre verleden van televisie. Elke week een nieuw op zichzelf staand verhaaltje met een heel dun achterliggend doorlopend verhaal. A-team in space.
En hoe cool ik S:AAB ook vond toen het uitgezonden werd (heel erg cool dus), ik heb later nog wat eps teruggezien (jaartje terug), en dan viel het allemaal toch wel tegen hoor. Nog steeds een aantal machtige afleveringen, maar ook een veel hoger kneuterigheidsgehalte dan in mijn herinneringen.
Met BSG heb ik een haat-liefde verhouding. Na de miniserie direct "hooked" en de drie seizoenen die ik achter liep in 2 weken gekeken. Geweldig, maar wel stukken gezien (het bekende Six-Baltar, het eeuwige geklets van de pers en de politiek, Lee en Kara..) waar ik mijzelf echt doorheen moest worstelen. En toch.. afleveringen als deze, die op new-caprica en vele anderen doen mij dat dan weer zo vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |