abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65540246

INFO

Battlestar Galactica is een populaire drama / science fiction georiënteerde televisieserie bedacht en geproduceerd door Ronald D. Moore. De huidige televisie serie is een voortboorduursel op de gelijknamige mini-serie uit 2003. De mini-serie en televisie serie staan los van de Battlestar Galactica serie uit de jaren 70, al wordt er in de huidige serie regelmatig verwezen naar de oude serie als wijze van hommage.

Het grootste verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' BSG is de setting; de oude serie staat bekend als een beetje cheesy en camp terwijl de nieuwe mini-serie en televisie serie gekenmerkt worden door hun donkere karakter, een duidelijke weerspiegeling van de Westerse psychologie na 11 september 2001: Overal kunnen verraders schuilgaan en achterdocht is het hoogste gebod.

De nieuwe serie werd dan ook door een deel van de fans van de oude serie niet goed ontvangen. Helaas voor hen kon de mini-serie rekenen op lovende kritieken in de pers, aanmoedigende kijkcijfers en goede DVD verkopen. Het duurde dan ook niet lang voordat Universal brood zag in een televisie serie die verder gaat waar de mini-serie is gebleven.

De reïncarnatie van Battlestar Galactica werd in 2006 door vooraanstaande bladen als Time Magazine en Rolling Stone uitgeroepen tot beste televisie serie. Naast deze positieve kritieken slaagde Battlestar Galactica er in 2006 in een prestigieuze Peabody Award in de wacht te slepen voor 'excellence in television', ook won Battlestar Galactica een Hugo Award en Saturn Award.

Het succes van de huidige serie kan worden verklaard door het grote aantal non-science fiction fans die Battlestar Galactica weten te waarderen, Battlestar Galactica is in eerste instantie dan ook karakter gedreven serie.

CAST

Laura Roslin
Mary McDonnell
The former Colonial Secretary of Education was 43rd in the line of succession when she assumed the presidency of the Twelve Colonies on the day of the Cylon attack. Projecting class and confidence, she possesses great innate intelligence and stoicism.

William Adama
Edward James Olmos
The Admiral of the fleet and commanding officer of the battlestar Galactica is an experienced, pragmatic leader who does not stand on ceremony, preferring a simple day uniform with a minimum of insignia. Is often affectionately called "the Old Man", though not to his face.

Lee "Apollo" Adama
Jamie Bamber
This former Viper pilot (callsign "Apollo") and only surviving son of Admiral Adama has been promoted to commanding officer of the battlestar Pegasus. Lee Adama's strained relationship with his father also causes him to become a strong supporter of Colonial President Laura Roslin.

Kara "Starbuck" Thrace
Katee Sackhoff
The fleet's most experienced, impulsive, and rebellious Viper pilot (callsign "Starbuck"). Starbuck has a natural talent for flying, and is considered Galactica's best pilot, although she is also known for being an avid card player and drinker.

Sharon "Boomer/Athena" Valerii
Grace Park
Sharon was a well-liked rookie Raptor pilot (callsign "Boomer") until her true identity was revealed � by her attempted public assassination of William Adama. One of her multiple copies surrendered to custody aboard the Galactica, and has since aided the humans against her own people.

Gaius Baltar
James Callis
This brilliant but unstable scientist recently defeated Laura Roslin to become President of the Twelve Colonies. Stylish, handsome, and idiosyncratic, he often displays the false humility of the truly arrogant and also is secretly plagued by unexplained visions of the beautiful Cylon Number Six.

Caprica Six
Tricia Helfer
She wields her drop-dead looks as a weapon, and her keenly intelligent eyes seem to look straight through Gaius Baltar's self-serving lies. Every move and gesture of this human-form Cylon is smooth and precise. She claims that God talks to her � and she, in turn, talks to Baltar.

Saul Tigh
Michael Hogan
The Galactica's executive officer is tightly wound, moody, and a highly functional alcoholic. He expresses contempt at civilians' unwillingness to forego such comforts as "a thimbleful of water a day" and seems genuinely shocked that they refuse to accept martial law.

Karl C. "Helo" Agathon
Tahmoh Penikett
Sharon Valerii's former ECO and fellow Raptor pilot (callsign "Helo") was stranded on Cylon-occupied Caprica after the initial attack. He eventually returned to Galactica and was recently promoted to executive officer of the ship.

Anastasia "Dee" Dualla
Kandyse McClure
A native of Sagittaron. Anastasia "Dee" Dualla served in the Galactica's Combat Information Center (CIC) before transferring to the Battlestar Pegasus. She was no-nonsense, tough and pragmatic.

Galen "Chief" Tyrol
Aaron Douglas
The Galactica's deck chief has spent a lifetime caring for big machines and the people who fix them. In the process, he has become the kind of man for whom his crew would do anything. Always looking out for the little guy.

Felix Gaeta
Alessandro Juliani
The current senior officer of the watch in Galactica's CIC. He's a multitalented man who once hoped to use the military as a decorous path to a prestigious career, only to see his ambitions crushed by the Cylon attack. Can always be found in close proximity to the fleet's power brokers.

SCHEPEN

Battlestar Galactica aka "The Bucket"

One of the first twelve Battlestars built, the Galactica represents the Colonial planet Caprica.
During her service, the Galactica formed a part of Battlestar Group 75 (BSG 75), a Colonial force described by series creator Ronald D. Moore as a mixed-force of vessels somewhat similar to a US Navy carrier battle group.
Like any of her sister ships, which may have survived the original Cylon War, the Galactica underwent refits and upgrades. However, her computer systems were neither networked nor integrated by any of her commanding officers, up to and including her final commander, William Adama.

Due to this lack of network integration at the time of the Cylon attack, the Galactica was immune to the infiltration program used by the Cylons to disable Colonial vessels and defence systems, using the Command Navigation Program (CNP), developed by Dr. Gaius Baltar.

At the time of the Cylon Attack, Galactica was 50 years old and she was undergoing formal decommissioning from the Colonial fleet following her retirement as an operational vessel. She had been due to become a museum ship; a combined living museum commemorating the Cylon War and educational centre. Due to its age, the ship is unofficially known as "The Bucket". Another nickname used by the crew is "The Big G".

Battlestar Pegasus aka "The Beast"

Substantially newer, larger and more powerful than the Galactica, The Battlestar Pegasus is a Mercury Class Battlestar, assigned to Battlestar Group 62 of the Colonial Fleet, and commanded by Admiral Helena Cain at the time of the Cylon attack on the Twelve Colonies.
Thought to have been destroyed during the attack on the colonies, Pegasus escapes, and encounters the Battlestar Galactica.

Before the fall of the Twelve Colonies, the Pegasus had just docked at the Scorpion Fleet Shipyards where it was due for a three-month overhaul. Many of the ships systems were offline, including the Command Navigation Program that the Cylons used to disable Colonial defences during their attack. The Cylons' opening wave hit the shipyard with several nuclear warheads, destroying five ships, including two Battlestars. The Pegasus lost 700 crew members.
As a result of the Cylons' devastating attack on the Twelve Colonies, Admiral Cain became increasingly iron-fisted.

TOPICS

- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 11 - Get on with the story
- Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
- Battlestar Galactica (USA) - #13 - All Along The Watchtower
- Battlestar Galactica (USA) #14 13th tribe here we come!
- Battlestar Galactica (USA) #15 - Razor
- Battlestar Galactica (USA) #16 - One will be revealed
- Battlestar Galactica (USA) #17 - Mutiny for Earth.
- Battlestar Galactica #18: The final five are ..................Inside
- Battlestar Galactica #19: No dradis contact till 2009
- Battlestar Galactica #20: The Face of the Enemy
- Battlestar Galactica #21: Who's the final vleeskip

USEFULL

- Battlestar Wiki
- SciFi Channel - Battlestar Galactica
- IMDB.com
- TV.com

UPCOMING EPS

- 23/01/09 A Disquiet Follows My Soul
- 30/01/09 The Oath
- 06/02/09 Blood on the Scales
- 13/02/09 No Exit
- 20/02/09 Deadlock
- 27/02/09 Someone to Watch Over Me
- 06/03/09 Island in a Steam of Stars
- 13/03/09 Daybreak: Part One
- 20/03/09 Daybreak: Part Two

THE JUNKS

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65540356
hier verder
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_65540369
terugvindcylon

nog 2 nachtjes en dan een episode met (hopelijk) wat meer actie dan de vorige.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:23:33 #4
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65540401
BENGH
When all else fails, you always have delusion.
pi_65540499
Goede serie
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:27:05 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65540543
^wat is er speciaal aan die screencap? Starbuck kijkt niet al te fris...
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:43 schreef PPL het volgende:

[..]

Kben benieuwd
Ehm het valt eigenlijk wel mee hoor.
Een paar weggevallen letters terug geplaatst, aantal foute zinnen aangepast, wat dode links verwijderd en een nieuw OP plaatje.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:28:37 #7
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65540605
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Mirel het volgende:
BENGH
[ afbeelding ]
Psssssychoo..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:35:30 #8
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:36:06 #9
87680 Mirel
pi_65540916
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ] ^wat is er speciaal aan die screencap? Starbuck kijkt niet al te fris...
[..]

Ehm het valt eigenlijk wel mee hoor.
Een paar weggevallen letters terug geplaatst, aantal foute zinnen aangepast, wat dode links verwijderd en een nieuw OP plaatje.
Ze vonden Starbuck niet vrouwelijk. Op die foto ziet er ze er wel mooi uit.
pi_65541577
Er is leven na de lach.
pi_65541663
Starbuck met lang haal is geil, met kort haar is ze een lesbo
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:58:46 #12
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65541849
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:53 schreef Hendrik_ het volgende:
Starbuck met lang haal is geil, met kort haar is ze een lesbo
So say we all.

Die coupe d'rat uit de miniserie sloeg werkelijk alles.
pi_65542084
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:51 schreef Magere_Gein het volgende:
[ afbeelding ]
welke simpson aflevering
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:07:30 #14
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65542158
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:12:26 #15
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65542355
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Mirel het volgende:
BENGH
[ afbeelding ]
In die staat zou ik liever uit haar buurt willen blijven...
Hoevaak heeft ze die Leoben wel niet omgelegd toen ze met hem gevangen zat?
En maar blijven terugkomen, alsof hij het lekker vond om omgebracht te worden door haar.
Was het niet één keer met metalen eetstokjes?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2009 @ 20:14:16 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65542451
Ook weer aanwezig
Oh en inderdaad, dat wiel-schip zat ook in de originele vloot
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65543167
geinige simpson afbeelding
pi_65543176
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:12 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

In die staat zou ik liever uit haar buurt willen blijven...
Hoevaak heeft ze die Leoben wel niet omgelegd toen ze met hem gevangen zat?
En maar blijven terugkomen, alsof hij het lekker vond om omgebracht te worden door haar.
Was het niet één keer met metalen eetstokjes?

Spoelen naar 1:01 als je weinig geduld hebt

(zie ook 2:01 en 2:27 voor nog meer lol)
Er is leven na de lach.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:10:30 #19
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65544785
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:29 schreef Magere_Gein het volgende:

[..]

Spoelen naar 1:01 als je weinig geduld hebt

(zie ook 2:01 en 2:27 voor nog meer lol)
Juist, eetstokjes in de nek, auw.
Hoe hou je het vol, lijkt mij dat je bij je download naar je resurrection bad/kloontank je precies kan herinneren hoe je de vorige keer bent dood gegaan. Met alle pijn en alle psychologische trauma's vers in je nieuwe lichaam/geheugen.
MaxiTitan City
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:19:41 #21
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65547890
Kiezen, kiezen? Als Baltar dat niet hoeft, waarom wij dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65547924
Haha, moet zeggen, in het begin vond ik het ook niks (katee), maar ze droogt aardig op
pi_65548715
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:16 schreef dapluiz het volgende:
Kiezen maar
Tja, hoewel die Harley ook wel mooi is, kies ik toch voor de meisjes.....
Er is leven na de lach.
pi_65550103
Grace Park is toch wel erg verleidelijk...
pi_65551637
Ik vraag me trouwens af of we echt zoveel waarde moeten hechten aan de sterrenhemels in die laatste afleveringen. Het is allemaal wat mooi bedacht hoor, maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de CGI afdeling gewoon gedacht 'laten we maar een paar sterren' weghalen vóór die halve garen gaan schrijven dat je op grond daarvan alleen al moet zeggen dat ze echt op Aarde zijn'.

P.S. wat mij betreft: Ik zie liever Anders en Apollo

[ Bericht 17% gewijzigd door HiZ op 29-01-2009 23:50:16 ( ) ]
pi_65551664
Aan de andere kant was het "briefje" wel erg symbolisch voor gewoon een stel coördinaten naar dat pauperschip
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:13:46 #27
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_65552447
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_65552461
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:13 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]
Whehehehehe
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:28:40 #29
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65552813
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:49 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we echt zoveel waarde moeten hechten aan de sterrenhemels in die laatste afleveringen. Het is allemaal wat mooi bedacht hoor, maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de CGI afdeling gewoon gedacht 'laten we maar een paar sterren' weghalen vóór die halve garen gaan schrijven dat je op grond daarvan alleen al moet zeggen dat ze echt op Aarde zijn'.
Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, als het zo is dan betekent dit dat de serie beter doordacht is dan de mensen op het eerste gezicht doorhebben. Het was mij anders nooit opgevallen als die link niet gepost zou zijn. Ik zit alleen met een gevoel dat die dooie planeet de aarde niet was omdat er een groot gat in het verhaal zit en dat de makers niet zo slordig zouden zijn om dat gat te laten zitten gezien de goeie stuff dat er nu is neergezet.

Casual kijkers zijn over het algemeen niet zo gek om screenshots te vergelijken met sterrenkaarten, het verbaasde mij eigenlijk dat iemand die moeite had genomen om er zo diep in te gaan. Maar dit kan aan mij liggen, ik behoor tot de casual kijkers.
quote:
P.S. wat mij betreft: Ik zie liever Anders en Apollo
Fat Apollo?

Om weer even terug te komen op Cloud 9, in de ruimte is er dan wel geen sprake van aerodynamische kracht(en). Maar door zijn constructie en massa zou het toch een traag groot schip zijn geweest want andere natuurkundige krachten blijven van toepassing op de structuur. Ik betwijfel of hij die sterrenkluster (The Passage) overleeft zou hebben als hij niet was opgeblazen bij New Caprica. Met die zwaartekracht pieken en andere turbulente krachten in die cluster enzo. De grotere (civiele) schepen werden daar flink door elkaar geschud maar deze waren anders gebouwd. Ik zou weer eens moeten terugkijken hoe die botanical cruiser er doorheen is gekomen. Misschien zie je daar wat van.
MaxiTitan City
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:45:52 #30
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65553158
Je denkt dat de schrijver van http://www.galactica-science.com wel een punt heeft?

Ik zag dit topic op de SciFi boards, iemand anders die ook screenshots van de sterren aan het napluizen is. Ik begrijp er niet zo heel veel van, maar hij trekt dezelfde conclusie: Aarde is Aarde niet.

http://forums.scifi.com/index.php?showtopic=2323198

Ik weet 't allemaal niet.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:53:19 #31
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65553299
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:49 schreef HiZ het volgende:
Zoals ik vorig topic al aangaf: "Het zou bij wijze van spreken een vergeten detail kunnen zijn van het SFX department..."
Punt is: het kan niets zijn, maar het kan ook alles zijn.

Daarnaast is er nog het volgende puntje: Deze serie moet gaan eindigen, en iets zegt mij dat ze zichzelf niet op gaan blazen en dat we ook niet met een open einde achter worden gelaten.
Ze zullen zich vast ergens settlen op een planeet... het zou me niet verbazen als daar nog een plottwist om de hoek ligt.

Kudo's trouwens voor diegene die daadwerkelijk alle afleveringen van BSG gaat analyseren adhv. sterrenkaarten. Dan heb je echt totaal en compleet geen vorm van een leven.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:55:52 #32
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65557312
Morgen weer nieuwe ep? Tof!
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:57:25 #33
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65557357
De OP is wel opgefleurd zo
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:28:08 #34
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65558269
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Kudo's trouwens voor diegene die daadwerkelijk alle afleveringen van BSG gaat analyseren adhv. sterrenkaarten. Dan heb je echt totaal en compleet geen vorm van een leven.
Ik sluit mij hier bij aan.
Die laatste zin is vooral van toepassing op de persoon die zo gek is om een sterren navigatie programma te schrijven die op basis van de sterrenbeelden uitrekent waar je precies zit in het sterrenstelsel. Maargoed hij was dan al gepensioneerd dan heb je eenmaal wat meer tijd enzo.
MaxiTitan City
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:30:53 #35
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_65558338
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:34 schreef PPL het volgende:

[..]

Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
Misschien val ik wel op "stoere vrouwen"...
pi_65558756
Wtf, lijkt wel photoshop, zo groot zijn ze toch niet ? Ow inhoudelijk : Morgen weer

vrijdag 30 januari 2009 @ 13:35:12 #37
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_65564786
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:44 schreef dapluiz het volgende:
Wtf, lijkt wel photoshop, zo groot zijn ze toch niet ? Ow inhoudelijk : Morgen weer

[ afbeelding ]
Nee, dat is me idd ook nog nooit opgevallen. Weet je zeker dat het haar wel is?
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_65566973
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:10 schreef Hendrik_ het volgende:
Grace Park is toch wel erg verleidelijk...
zonder twijfel die
pi_65568931
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:35 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Nee, dat is me idd ook nog nooit opgevallen. Weet je zeker dat het haar wel is?
Hmm nu je het zegt
Vond dat plaatje via google images. Ze had er als je snel kijkt iets van weg, maar achteraf toch niet
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:09:46 #40
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65572648
Ik kwam toevallig een 'vergelijk' afbeelding van de floot tegen. Cloud 9 staat er ook bij, eindelijk weet ik nu hoe dat gekke ding er nu precies uitziet in zijn geheel.

Dit zijn modellen gemaakt voor een mod van een computerspel oid...
MaxiTitan City
pi_65572968
Morgen weer
pi_65573176
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:44 schreef dapluiz het volgende:

[ afbeelding ]
http://www.puredeeishot.com/

Dont ask...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:37:41 #43
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65573442
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:27 schreef Cheiron het volgende:

[..]

http://www.puredeeishot.com/

Dont ask...
En ik klikken en denken dat ik meer plaatjes van de RTF krijg te zien...
pi_65573921
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:37 schreef PPL het volgende:

[..]

nee. Was om duidelijk te maken dat het echt Katee Sackhoff niet was.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:02:46 #45
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65574091
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:37 schreef PPL het volgende:

[..]

Als je meer plaatjes wilt zien van de floot waarvan het ik eerder al een plaatje heb gepost dan kan je op photobucket kijken.
Daar heeft die gast meer staan, meerdere aanzichten enzo en van elk schip individueel...
MaxiTitan City
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:40:21 #46
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65587240

Wohooo Starbuck, kan niet wachten tot 'ie online staat
  zaterdag 31 januari 2009 @ 07:58:30 #47
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_65589086
Vuile kreupele klootzak
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:37:51 #48
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65589530
Adama wordt ge-airlocked! De verrader!
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:37:27 #49
87680 Mirel
pi_65591154
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen met Adama en Saul.
pi_65592230
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 07:58 schreef Prowl het volgende:
Vuile kreupele klootzak
pi_65594091
Wat een ziek vette aflevering weer adama met gun..
starbuck en lee b2b
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_65594141
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:41 schreef IrfieJ het volgende:
starbuck en lee b2b
"I can do this all day"

promo van Blood on the scales (volgende episode)
Zitten een paar spoilers in

[ Bericht 5% gewijzigd door Cerbie op 31-01-2009 13:59:58 ]
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:44:51 #53
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65594158
Mensen toch!
Dat was weer een spannende aflevering!

Een enkeltje airlock voor Gaeta graag, de kloothomo.
MaxiTitan City
pi_65594291
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:41 schreef IrfieJ het volgende:
starbuck en lee b2b
idd
Wat een cliffhanger
Zelden zie je zulk goede TV
pi_65594333
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

"I can do this all day"

promo van Blood on the scales (volgende episode)
Zitten een paar spoilers in
Damn!!!!!!
volgende week frak.. wat een marteling dat wachten man!
pi_65594500
Had ik die promo maar niet gekeken. Nu wordt het wachten weer extra lang.

Felix mag wat mij betreft hard door zijn kop geschoten worden. Wat een kutkind is dat tegenwoordig.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:10:27 #57
19529 Fendy
True Spirit
pi_65594705
Fuck zeg, dit gaat echt een compleet andere kant op dan ik verwacht had.

En daarvoor hulde
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:18:42 #58
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65594866
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd
Wat een cliffhanger
Zelden zie je zulk goede TV
QFT
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:54 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Damn!!!!!!
volgende week frak.. wat een marteling dat wachten man!
Praat mij er niet over.
MaxiTitan City
pi_65595232
vermakelijke aflevering, alleen haat ik series met cliffhangers
pi_65596781
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:35 schreef planethugo het volgende:
vermakelijke aflevering, alleen haat ik series met cliffhangers
Maar goed dat je geen 24 kijkt dan
Er is leven na de lach.
pi_65597638
OMG zelden zoiets goeds gezien
Fucking Gaeta en al die andere gaylords, ze moeten ze allemaal on sight een headshot geven. Fucking verraders
pi_65597639
Oh.. my gods wat een heftige eps was dat!
pi_65597683
Ik vraag me af hoe dit zou zijn gelopen als admiral Cain er nog was.
pi_65597720
Geweldige aflevering eindelijk weer.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:24:19 #65
87680 Mirel
pi_65597893
Ik vond het jammer dat ook Lee nu ging bitchen tegen Saul Tigh over dat ie een Cylon was. Had hem hoger ingeschat.
pi_65598377
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:47 schreef Magere_Gein het volgende:

[..]

Maar goed dat je geen 24 kijkt dan
kijk ik ook

ik wacht met smart totdat Adama een kogel door die kop van Gaeta jaagt
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:00:12 #67
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65598901
Wow shit wat een aflevering. Team Adama/Tigh Starbuck ouderwets badass

En wat een cliffhanger :|

En krijgen we nu eindelijk Viper vs Viper combat te zien?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:12:01 #68
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65599236
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik vraag me af hoe dit zou zijn gelopen als admiral Cain er nog was.
Dan was het nooit gebeurt waarschijnlijk want dan was het gros van de civiele bevolking door de airlock naar buiten gelaten of doodgeschoten. De noodzakelijke schepen meegenomen en de rest gestript en verlaten/achter gelaten. Verder had Cain die basestar eerder helemaal aan flarden geschoten dan dat ze met de Cylons gingen samenwerken. Dan was er geen issue over of de schepen worden geüpdatet met Cylon technologie of niet.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef Mirel het volgende:
Ik vond het jammer dat ook Lee nu ging bitchen tegen Saul Tigh over dat ie een Cylon was. Had hem hoger ingeschat.
Idd, het was hij die de vier van de final five een amnestie had verleend.
Een hoop geneuzel om niets imo, die vier hebben helemaal niets gedaan om die wantrouwen te verdienen.
Oke, behalve die ene die Cally de airlock uit heeft gebonjourd, maar dat was meer een service dan iets anders.

Cylon of niet Tigh is een van de meest integere mensen uit de serie imo, ondanks de shit die hij over zich heen heeft gekregen. Een loyaliteit waarvan iedereen mag wensen dat ze dat kregen. Toch goed dat Adama (the ol' man) weer durft geloven in hem met zijn uitspraak "It has been an honor to have served with you, my friend".
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 januari 2009 @ 17:14:23 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65599301
Wow, irritante cliffhanger
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:25:37 #70
87680 Mirel
pi_65601407
Racetrack is ook evil.
pi_65601640
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:25 schreef Mirel het volgende:
Racetrack is ook evil.
maar wel
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:40:46 #72
19529 Fendy
True Spirit
pi_65601873
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

maar wel
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:49:28 #73
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65602133
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:25 schreef Mirel het volgende:
Racetrack is ook evil.
Ik ging zo van NEEEEEEE!!!
pi_65602192
Intense aflevering zeg! Smerige Felix.. bah!

Zullel Saul en Bill het einde van de serie dan echt niet halen? Zou wel een mindfuck zijn.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:38:43 #75
87680 Mirel
pi_65603713
Ze moeten gewoon alle afleveringen nu laten uitlekken.
pi_65604335
Hey, ze hebben ook een schietopdracht voor de shuttle he.
pi_65604777
WHAT
THE
FRACK.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:44 #78
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65605441
Ganz Geile aflevering

Hadden ze geen twee afleveringen achter elkaar kunnen doen
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:32:44 #79
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_65605541
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef Mirel het volgende:
Dat was voor mij het enige minpuntje van de aflevering. Voor de rest top aflevering, lange tijd geleden dat ik zo uit keek naar de volgende aflevering van een serie.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:53:45 #80
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65606141
Zo...
Schiet z'n andere poot er ook mar af, daarna z'n armen een voor een.
En dan een heeeeleeee pijnlike dood.
Airlock is nog te goed voor hem.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:08:11 #81
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_65606553
Wat een ep. Precies wat ik er van verwacht had eigenlijk. Het allermooiste zou nu zijn als Cavil zou opduiken met zijn baseships. Eens kijken hoe Gayta het er dan vanaf brengt.

Ik hoop eigenlijk dat als dit achter de rug is Adama meneer Gayta, Zarek en die Pegasus verkrachter terugbrengt naar Aarde zodat ze op een verrotte planeet kunnen leven en sterven aan de radiatie, of een enkeltje terug naar New Caprica, succes op die rots.

Echt ongelooflijk hoe snel mensen goede dingen vergeten. De Adama's kwamen terug naar New Caprica om ze te redden en één wordt bijna omgelegd als die uit de raptor stapt en Zarek wou liever dat the Old man al dood was. Dat vind ik het mooie aan BSG want in deze echte wereld gaat dat ook zo.

Anyway ik kijk uit naar volgende week. Zou me niets verbazen dat dit nog grote gevolgen gaat hebben voor sommige mensen. Ik voorzie bijvoorbeeld wel dat Lee bijvoorbeeld terug het leger ingaat, omdat die ouwe hierna niemand meer vertrouwt op Saul na mocht hij dit overleven, want ik zie ook nog wel iemand van de final five over de kling gaan, of zwangere six, of Athena, Helo met hun dochter.

Ik wacht met spanning op volgende week.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:08:34 #82
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65606560
De episode wordt hier weer besproken. Wederom staat het vol met spoilers...
MaxiTitan City
pi_65606980
Dit was gewoon 1 van de heftigste afleveringen van een televisie serie ooit. . Wat een serie. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:53:53 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_65607885
Te focking cool, veel beter wordt entertainment niet. Die Hard op de Galactica, ik trek het!
Ben benieuwd of we dan nu eindelijk te zien krijgen wat de opera house betekent, misschien krijgen we dat volgende week te zien, lijkt me de ideale setting, wanneer het Cylon payback hour is.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:26:20 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65609147
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef DooD het volgende:
Wat een ep. Precies wat ik er van verwacht had eigenlijk. Het allermooiste zou nu zijn als Cavil zou opduiken met zijn baseships. Eens kijken hoe Gayta het er dan vanaf brengt.
Nee! Dat zou juist een verschrikkelijke plotwending zijn omdat je al precies weet wat er gaat gebeuren.
Namelijk: Gayta en co kunnen het niet aan en moeten weer een beroep doen op Adama waardoor men terug gaat naar de status quo.

Hallo Resetbutton!!!

De gifbeker moet nu leeg, het liefst eindigend met Gaeta uit een airlock.
  zondag 1 februari 2009 @ 00:45:49 #86
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65613371
Het zou geweldig zijn als Cavil nu opduikt en de Cylon Rebellen de Vloot moeten redden, dan is het gelijk van Adama direct bewezen
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:54 schreef HiZ het volgende:
Hey, ze hebben ook een schietopdracht voor de shuttle he.
Ik hoop dat Hot Dog Nacho te lijf gaat, Viper on Viper
  zondag 1 februari 2009 @ 00:51:16 #87
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65613505
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef DooD het volgende:
ik zie ook nog wel iemand van de final five over de kling gaan, of zwangere six, of Athena, Helo met hun dochter.
Ik gok erop dat Helo op zeer heldhaftige wijze het loodje legt. En ik sluit niet eens uit dat Tigh ook sterft en geresurrect wordt.

~edit: net de promo gezien voor volgende ep. Holy fuck zeg

[ Bericht 14% gewijzigd door KirkLazarus op 01-02-2009 01:02:18 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 01:29:34 #88
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65614157
quote:
Op zondag 1 februari 2009 00:51 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Ik gok erop dat Helo op zeer heldhaftige wijze het loodje legt. En ik sluit niet eens uit dat Tigh ook sterft en geresurrect wordt.

~edit: net de promo gezien voor volgende ep. Holy fuck zeg
Ik hoorde in die promo van de volgende aflevering anders wel dat dat Tigh was omgekomen terwijl hij probeerde te ontsnappen. Maar goed dit kan ook propaganda over de wireless zijn, lijkt mij niet dat ze zoiets al in een promo zetten.. ..toch?

Ik wil hem nu al zien.. ..de volgende aflevering.
MaxiTitan City
pi_65614383
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:08 schreef MaxiTitan het volgende:
De episode wordt hier weer besproken. Wederom staat het vol met spoilers...
Mark Verheiden, wat een held
quote:
Maybe this is a point I missed in earlier seasons, but have we seen the Pegasus officer who threatened to rape Sharon/Athena in "The Oath" on the Galactica before this? Were all those Pegasus people given a blanket amnesty? I was wondering why that guy would still be serving, given what went down with Sharon/Athena in "Pegasus" (though from the longer cut of "Pegasus" that was released on DVD, Thorne was the one who rapes her, not the man we see in "The Oath").

MARK: We had not seen Gage or Vireem (or "The Sunshine Boys" as we referred to them in the writer’s room) since "Pegasus."
  zondag 1 februari 2009 @ 02:08:13 #90
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65614654
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:29 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik hoorde in die promo van de volgende aflevering anders wel dat dat Tigh was omgekomen terwijl hij probeerde te ontsnappen. Maar goed dit kan ook propaganda over de wireless zijn, lijkt mij niet dat ze zoiets al in een promo zetten.. ..toch?

Ik wil hem nu al zien.. ..de volgende aflevering.
Niets is wat het lijkt in die promo's... even de Canadese promo afwachten, die geven meestal wat meer info prijs.

Als Tigh sterft dan ga ik ervan uit dat FF Cylons wel nog kunnen ressurecten. RDM is werkelijk dol op de wisselwerking tussen Adama en Tigh, dus no way dat ze 'm nu al uit de serie schrijven. En ik heb een gevoel - en het is ook niet meer dan dat - dat Adama eerder sterft dan Tigh en Tigh Adama's werk afmaakt.
pi_65614928
Starbuck een vrouw??
  zondag 1 februari 2009 @ 03:13:00 #92
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65615062
Ff checken...

...uhm. JA!
pi_65615112
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet bekend is met de nieuwe BSG en het een dom idee vind dat Starbuck nu een vrouw is.
Dat had ik ook toen ik ervan hoorde.

Zou het trouwens voor de mensen die de promo`s niet kijken niet beter zijn als info die uit de promo`s komt in spoilers wordt gezet?

Daar over gesproken, dat van Tigh wil ik niet geloven.
- Steven Wright
pi_65615589
Dat ene van Tigh is ook geen probleem, als je snapt wat ik bedoel
  zondag 1 februari 2009 @ 11:34:16 #95
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65617795
quote:
Op zondag 1 februari 2009 03:29 schreef Salamander het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij niet bekend is met de nieuwe BSG en het een dom idee vind dat Starbuck nu een vrouw is.
Dat had ik ook toen ik ervan hoorde.

Zou het trouwens voor de mensen die de promo`s niet kijken niet beter zijn als info die uit de promo`s komt in spoilers wordt gezet?

Daar over gesproken, dat van Tigh wil ik niet geloven.
Ik heb de oude Battlestar Galactica nog nooit gezien maar ik weet wel dat die gast uit the A-Team (Dirk Benedict) Starbuck speelde. Ik kan mij er dus wel wat bij indenken dat je bij de nieuwe zoiets hebt van whèèrgh starbuck hoort een man te zijn.

Het verklaart ook meteen die dikke sigaar.

Waarom zou je de promo's niet (willen) bekijken?
Na het zien van de aflevering kon ik niet wachten totdat er een promo van de volgende aflevering kwam.
Als ze beschikbaar zijn dan vind ik dat je de promo's gewoon moet zien imo...
MaxiTitan City
  zondag 1 februari 2009 @ 12:02:50 #96
87680 Mirel
pi_65618514
Nou in de promo van vorige week zag je dat stukje met Gaeta die zei dat hij het schip overneemt en Adama arresteert. Jammer dat ze dat erin hebben gezet.
  zondag 1 februari 2009 @ 12:50:43 #97
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_65619855
quote:
Op zondag 1 februari 2009 00:45 schreef KirkLazarus het volgende:
Het zou geweldig zijn als Cavil nu opduikt en de Cylon Rebellen de Vloot moeten redden, dan is het gelijk van Adama direct bewezen
Ja dat zou vet zijn. En dan met twee gevechten naast elkaar. Dat Cylons tegen Cylons vechten terwijl Vipers met vipers vechten. Al lijkt me ergens dat als Cavil opduikt de mensen snel hun geschillen tijdelijk aan de kant zetten. Dus zoiets zal helaas wel niet gebeuren...
  zondag 1 februari 2009 @ 15:28:59 #98
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65625878
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:34 schreef MaxiTitan het volgende:

Waarom zou je de promo's niet (willen) bekijken?
Na het zien van de aflevering kon ik niet wachten totdat er een promo van de volgende aflevering kwam.
Als ze beschikbaar zijn dan vind ik dat je de promo's gewoon moet zien imo...
Ik kijk ze niet en sla ook altijd het stukje vlak na de intro over. Zo weet ik juist niet wat ik er van moet/kan verwachten, want heb toch altijd een beetje een spoiler gevoel.
  zondag 1 februari 2009 @ 15:41:00 #99
184465 Migue
Sensuele man
pi_65626211
Gewoon de promo info in spoilertags zetten. Dat hebben we voorheen altijd al gedaan, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou moeten. Zo wil ik bijvoorbeeld niet weten of Adama en/of Tigh de granaat overleven, dus kijk ik de promo niet. Anders kan je ook info uit interviews met spoilers gaan bespreken, maar dat doen we normaal gesproken ook niet zonder spoilertags.
  zondag 1 februari 2009 @ 15:48:07 #100
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65626425
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:28 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik kijk ze niet en sla ook altijd het stukje vlak na de intro over. Zo weet ik juist niet wat ik er van moet/kan verwachten, want heb toch altijd een beetje een spoiler gevoel.
Bij de promo zie ik het niet als spoilers maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat misschien wel zo zien.
Ik zal het dan voortaan wel onder spoiler-tags zetten...

Maar bij dat stukje vlak na de intro heb ik toch echt iets van komaan, je kan ook overdrijven, je gaat immers die hele aflevering erna bekijken. Je kan daar vrijwel niets uit halen omdat het allemaal in 10 seconden voorbij is.
MaxiTitan City
  zondag 1 februari 2009 @ 15:48:32 #101
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65626440
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:34 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb de oude Battlestar Galactica nog nooit gezien maar ik weet wel dat die gast uit the A-Team (Dirk Benedict) Starbuck speelde. Ik kan mij er dus wel wat bij indenken dat je bij de nieuwe zoiets hebt van whèèrgh starbuck hoort een man te zijn.
Ik was wel een redelijke fan van het origineel dus ik vond het hele idee van een nieuwe serie vrij klote, totdat ik 't zag. En Kara Thrace is een heel ander personage dan Faceman Starbuck. Wat hebben ze gemeen? Dat ze graag sigaartjes roken en goed in een Viper kunnen vliegen. That's it.
  zondag 1 februari 2009 @ 15:59:29 #102
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65626801
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:48 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Bij de promo zie ik het niet als spoilers maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat misschien wel zo zien.
Ik zal het dan voortaan wel onder spoiler-tags zetten...

Maar bij dat stukje vlak na de intro heb ik toch echt iets van komaan, je kan ook overdrijven, je gaat immers die hele aflevering erna bekijken. Je kan daar vrijwel niets uit halen omdat het allemaal in 10 seconden voorbij is.
Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.

Heb de 'oude' battlestar galactica serie wel eens gezien maar was echt voor mijn tijd dus heb zelf niet zo'n probleem met de verschillen in personages, maar is het verhaal zelf ook erg anders?
  zondag 1 februari 2009 @ 16:42:45 #103
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65628266
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:59 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.

Heb de 'oude' battlestar galactica serie wel eens gezien maar was echt voor mijn tijd dus heb zelf niet zo'n probleem met de verschillen in personages, maar is het verhaal zelf ook erg anders?
Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.

Ik had dat bij Star Trek ook, ik heb ooit een paar afleveringen gezien van de originele serie maar na het zien van the next generation (toen in de jaren 90) was mijn interesse in die originele serie totaal verdwenen. Zelfs voor die tijd vond ik het allemaal maar oude meuk.

Ik ga met BSG net zoiets krijgen denk ik als ik de originele serie ga bekijken, model-scheepjes die aan draadjes hangen, veel piew piew lasers en vuurwerk-explosies. Terwijl je nu met BSG gewoon echte dikke veldslagen krijgt in de ruimte, (flak) shells/granaten en missiles vliegen je om de oren. Als je de goede aflevering voor je hebt dan zie je zo nu en dan ook nog een mooie nuke exploderen.

Er zullen vast wel mensen zijn die het totaal niet met mij eens zijn maar zo denk en voel ik erover.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 17:03:30 #104
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65628888
Je moet eerst oud hebben gezien, dan nieuw. Anders heb je inderdaad dat het oude je niet meer kan boeien omdat het nieuwe het originele totaal wegvaagt mbt SFX (en verhaal)

Overigens, in grote lijnen is het verhaal van BSG inderdaad gelijk tussen oud en nieuw. De kolonies die woden aangevallen door de cylons en een kleine vloot die onder leiding van Galactica op zoek gaat naar de dertiende kolonie: Earth.
Overeenkomsten:
-Galactica
-Adama
-Baltar (in de oude serie alleen maar slecht en heult met de Cylons)
-Pegasus (die halverwege op komt duiken)
-Admiral Cain (in de oude serie een man, maar ook deze schopt Adama aan de kant, maar legt toch het loodje en Adama neemt command over)
-Apollo (ook hier de zoon van Adama)
-Athena (hier een dochter van Adama)
-Starbuck
-Boxey

In de nieuwe serie zitten een paar verwijzingen naar het origineel. De Main Theme van de oude serie is in de nieuwe The Colonial Anthem, het volkslied zeg maar. Een paar keer te horen.
Verder zijn de originele cylons te zien in de nieuwe serie als oude cylon-modellen. Te zien in de flashbacks van Razor, in Razor zelf en op papier in volgens mij de allereerste scene van de miniseries (dat vredesstation, waar die vent de eerste skinjob ziet)
Oh en "By your command" is toch ook ergens te horen dacht ik?

[ Bericht 10% gewijzigd door TARAraboemdijee op 01-02-2009 17:40:34 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 17:17:26 #105
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65629327
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Oh en "By your command" is toch ook ergens te horen dacht ik?
In de miniserie aan het eind waar de sharons, leobens etc die andere gast komen ophalen.
In Razor ook toen die drie oude centurions in die raider zaten (twee zilveren en een gouden leidinggevende oid), waren maar korte scènes.
MaxiTitan City
  zondag 1 februari 2009 @ 17:41:25 #106
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65629983
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Overigens, in grote lijnen is het verhaal van BSG inderdaad gelijk tussen oud en nieuw. De kolonies die woden aangevallen door de cylons en een kleine vloot die onder leiding van Galactica op zoek gaat naar de derde kolonie: Earth.
Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpower
  zondag 1 februari 2009 @ 17:44:21 #107
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_65630064
Wat een onwijs vette episode was dat

Wat is Gaeta een klootviool zeg Wat vond zijn boyfriend eigenlijk van de hostile takeover?

Wat ik in een eerdere promo al had gezien, maar toen nog lame vond, vind ik in de nieuwe promo opeens super gaaf:
SPOILER
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 18:11:05 #108
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65630820
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:41 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpower
Er was 1 skinjob in Galactica 1980. Kobol komt in beide series voor. Het Pegasus verhaal is in grote lijnen gelijk. Baltar aan boord bij de Cylons is een duidelijke verwijzing naar het origineel, waar Baltar de gehele serie bij de Cylons is. Maar New Caprica en dergelijke, het hele meerdere goden/1 god verhaal etc komt niet in de originele serie voor.
Oh en als Earth van 2 afleveringen terug niet Earth is, dan is het Terra verhaal ook hergebruikt. Alleen the Beings of Light (oid) is nog niet echt aan gerefereerd in de nieuwe serie

En ik mis Cassiopeia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 18:19:06 #109
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65631055
Owja, Boomer en Tigh zaten ook in de originele serie. Maar Boomer was ook hier weer een man en een viper-pilot. Was geen cylon
  zondag 1 februari 2009 @ 18:25:53 #110
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65631265
Ben wel benieuwd naar de nieuwe status quo van dit alles. Adama heeft toch een bepaald aantal mensen nodig voor zijn schip, maar kan de verraders niet ongestraft laten.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_65634056
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:41 schreef Migue het volgende:
Gewoon de promo info in spoilertags zetten. Dat hebben we voorheen altijd al gedaan, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou moeten. Zo wil ik bijvoorbeeld niet weten of Adama en/of Tigh de granaat overleven, dus kijk ik de promo niet. Anders kan je ook info uit interviews met spoilers gaan bespreken, maar dat doen we normaal gesproken ook niet zonder spoilertags.
dat kan ik je zo wel vertellen die overleven ze want het was een flashbang geen dodelijke granaat
pi_65634183
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe status quo van dit alles. Adama heeft toch een bepaald aantal mensen nodig voor zijn schip, maar kan de verraders niet ongestraft laten.
ik gok dat alles blijft leven op de leiding na
pi_65634536
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik gok dat alles blijft leven op de leiding na
Die piloten en mariniers ook?
Als je met iemand vliegt moet je diegene toch 100% kunnen vertrouwen, lijkt me moeilijk om dat nu te gaan doen.
pi_65634667
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:17 schreef Asgard het volgende:

[..]

Die piloten en mariniers ook?
Als je met iemand vliegt moet je diegene toch 100% kunnen vertrouwen, lijkt me moeilijk om dat nu te gaan doen.
ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteiten
pi_65634825
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteiten
Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?
pi_65635222
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:24 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?
die zouden sowieso ontslagen moeten worden al was het maar dat nogal trigger happy zijn
Als je dat in een normaal leger flikt dan lig je er uit
  zondag 1 februari 2009 @ 20:57:20 #117
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65636030
Volgens mij zijn ze allemaal trigger en slap happy gezien de met lijken gevulde corridors.
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 1 februari 2009 @ 21:00:18 #118
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65636156
Iemand een life-size (re-imagined model) centurion kopen? Voor 'maar' 7900 dollar.
MaxiTitan City
pi_65638149
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:00 schreef MaxiTitan het volgende:
Iemand een life-size (re-imagined model) centurion kopen? Voor 'maar' 7900 dollar.
[ afbeelding ]
whaaaaaa di wil ik!!!!!!!!
  zondag 1 februari 2009 @ 23:44:35 #120
184465 Migue
Sensuele man
pi_65642055
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Alleen the Beings of Light (oid) is nog niet echt aan gerefereerd in de nieuwe serie
Yes jazeker wel! Na de battle tussen Cavil en de Nathalie faction, de basestar die gewond op Jupiter afdrijft, lijkt gruwelijk veel op de ship of lights.
Maar dat is dan ook meteen alles

Verder zitten er zóveel verwijzingen in de nieuwe series naar de oude, maar vooral kleine, die je alleen opvallen als je de originele series gezien hebt. Zo is die ice planet in the assend of space waar Adama voor het eerst kennis maakt met de oude Hybrid, een directe dikke referentie aan The Gun On Ice Planet Zero. Van dat soort dingen.
  maandag 2 februari 2009 @ 01:44:37 #121
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65644273
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:42 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.

Ik had dat bij Star Trek ook, ik heb ooit een paar afleveringen gezien van de originele serie maar na het zien van the next generation (toen in de jaren 90) was mijn interesse in die originele serie totaal verdwenen. Zelfs voor die tijd vond ik het allemaal maar oude meuk.

Ik ga met BSG net zoiets krijgen denk ik als ik de originele serie ga bekijken, model-scheepjes die aan draadjes hangen, veel piew piew lasers en vuurwerk-explosies. Terwijl je nu met BSG gewoon echte dikke veldslagen krijgt in de ruimte, (flak) shells/granaten en missiles vliegen je om de oren. Als je de goede aflevering voor je hebt dan zie je zo nu en dan ook nog een mooie nuke exploderen.

Er zullen vast wel mensen zijn die het totaal niet met mij eens zijn maar zo denk en voel ik erover.
Ik hou gewoon totaal niet van scifi.. Ik vond alleen Star Trek TOS en BSG '79 leuk omdat het zo campy was. Voor de rest keek en kijk ik niets, muv de nieuwe BSG dus. Maar dat is niet je standaard scifi.
  maandag 2 februari 2009 @ 01:57:46 #122
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65644385
daaaaaaaaaaaaaaaamn keiharde TVP !!

God net de nieuwe aflevering gekeken, ik zie niet vaak zooooo'n spannende aflevering van een serie :| Dit is gewoon bizar :/ Geweldig dat die ouwe adama nog de moves heeft om iemand te ontmeesteren van z'n wapen en dan in reflex nog ff Saul red door die marine voor zn knar te schieten

Ik had niet verwacht dat de muiterij zo snel zou gaan, dacht dat er wel 2 eps overheen gingen voordat Felix de macht had.

En omg, ik denk nie da'k kan slapen zo, Felix die dus die raptor neer gaat laten halen met daar op de President en Balter :/ damnnn sicke shit.

Wat ik ook ziek vind is dat je overal gewoon schietgevechten hoort, mensen zijn dus gewoon hun vrienden etc aan het neerknallen ( lees: mensen die de muiterij steunen en die niet ). Ik vraag me af hoeveel casualties er uiteindelijk gaan zijn, ik verwacht toch wel zeker 500 doden.

Oef en dan het einde, Adama hoppa gewoon ff 20 kogels door dat gat heen jassen en dan 'It's an hounour to have served with you, my friend' .... 'to be continued' ... (btw waar waren lee en starbuck opeens heen?)

kword er gewoon misselijk van zo bizar goed deze ep is :/

Nee mensen ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat dit echt een van de beste zoniet de beste serie ooit is

ps: enkeltje airlock voor de Vice President en Felix, ik betaal !
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  maandag 2 februari 2009 @ 02:04:11 #123
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65644423
Die vuurgevechten op de achtergrond idd, zo mooi. Ook die scenes waarin Starbuck en Apollo door de gangen sluipen. Je weet gewoon niet wie de vijand is. Heerlijk in beeld gebracht.
pi_65644519
Heb de oude serie niet gekeken, maar ik vind de nieuwe geweldig
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_65644540
quote:
Op maandag 2 februari 2009 01:57 schreef Sc0tTy het volgende:0 doden.

Oef en dan het einde, Adama hoppa gewoon ff 20 kogels door dat gat heen jassen en dan 'It's an hounour to have served with you, my friend' .... 'to be continued' ... (btw waar waren lee en starbuck opeens heen?)

Die waren weer teruggegaan door die (onderhouds?)gang.
Ze zaten dus al achter de mariniers toen die door de deur openden.
  maandag 2 februari 2009 @ 02:59:26 #126
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65644769
Vond de speech van Roslin trouwens ook een mooi moment en hoe iedereen vlak nadat ze werd onderbroken direct terug probeert the 'bellen'. Welke kant zal de Quorum nu kiezen

Vraag me ook af of de vloot nu in tweeën wordt gesplitst. De 'trouwe' schepen samen Roslin en de Rebel-cylons en de muiters samen met Gaeta met de Galactica.
  maandag 2 februari 2009 @ 11:41:47 #127
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65650448
quote:
Op maandag 2 februari 2009 01:44 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Ik hou gewoon totaal niet van scifi.. Ik vond alleen Star Trek TOS en BSG '79 leuk omdat het zo campy was. Voor de rest keek en kijk ik niets, muv de nieuwe BSG dus. Maar dat is niet je standaard scifi.
Campy?
Je bedoelt die fanbase die Star Trek en Star Wars etc hebben?
Die mensen die zich soms op zijn zachts gezegd wat excentriek gedragen?
Dat zal mij echt aan mijn reet roesten, ik kijk de series omdat ik de series zelf leuk vind of niet.

De Star Trek reeks vind/vond ik amusant, maar niet meer dan dat.
Babylon 5 vind ik (nog steeds) steengoed (ondanks dat hij aardig gedateerd is). B5 was dan ook de enige serie die ik waardig vond om origineel te kopen (het was zelfs mijn eerste serie die ik ooit gekocht heb).

Deze Battlestar Galatica is de eerste sci-fi serie sinds B5 die mijn interesse dusdanig gewekt heeft dat ik inmiddels ook al alles op DVD heb. Als er een blu-ray versie uit komt dan zal deze waarschijnlijk ook in mijn collectie komen. BSG schopt dan ook alle konten van de sci-fi series van vandaag.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 02:59 schreef Yurithemaster het volgende:
Vond de speech van Roslin trouwens ook een mooi moment en hoe iedereen vlak nadat ze werd onderbroken direct terug probeert the 'bellen'. Welke kant zal de Quorum nu kiezen

Vraag me ook af of de vloot nu in tweeën wordt gesplitst. De 'trouwe' schepen samen Roslin en de Rebel-cylons en de muiters samen met Gaeta met de Galactica.
Ik hoop niet dat ze in tweeën worden gesplitst want welke helft ook, alleen kunnen ze het niet redden als Cavil ze een bezoekje komt brengen... Want je kan et 100% zeker van zijn dat zij ook nog hun kop om de hoek gaan steken voordat de serie eindigt. Die basestar is in een slechtere conditie dan de Galactica, wat ze alleen hebben gedaan is het zo goed mogelijk opgelapt.

Kingons deden ook al in BSG TOS mee.
MaxiTitan City
  maandag 2 februari 2009 @ 12:38:17 #128
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65652393
quote:
Op maandag 2 februari 2009 02:20 schreef Jegorex het volgende:
Die waren weer teruggegaan door die (onderhouds?)gang.
Ze zaten dus al achter de mariniers toen die door de deur openden.
Ik dacht te begrijpen dat zij de mensen/cylons uit de brig gingen bevrijden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2009 @ 14:41:43 #129
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65656476
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:41 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Campy?
Je bedoelt die fanbase die Star Trek en Star Wars etc hebben?
Nee, je leest niet goed. Hij noemt SW niet en heeft het over de oude series Star Trek (TOS) uit de jaren '60 en BSG (1979). Die waren echt campy, oud, met draadjes. Dat bedoelt hij
  maandag 2 februari 2009 @ 15:35:26 #130
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65658744
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee, je leest niet goed. Hij noemt SW niet en heeft het over de oude series Star Trek (TOS) uit de jaren '60 en BSG (1979). Die waren echt campy, oud, met draadjes. Dat bedoelt hij
Ik heb anders nog nooit van campy gehoord, niet als term om aan te duiden dat de scheepjes nog aan touwtjes vast zitten enzo... Vandaar vatte ik campy op als iets waar je bepaalde kampen hebt en die dan met elkaar in discussie gaan zo:
> "'Mijn' enterprise pwnt de galactica met zijn ogen dicht "
< "Maar een 'mijn' Basestar sloopt de jouw Enterprise met gemak "

Die mensen heb je, ik heb hele fora vol gezien met deze nutteloze discussies.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2009 @ 15:48:17 #131
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65659253
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit van campy gehoord, niet als term om aan te duiden dat de scheepjes nog aan touwtjes vast zitten enzo... Vandaar vatte ik campy op als iets waar je bepaalde kampen hebt en die dan met elkaar in discussie gaan zo:
> "'Mijn' enterprise pwnt de galactica met zijn ogen dicht "
< "Maar een 'mijn' Basestar sloopt de jouw Enterprise met gemak "

Die mensen heb je, ik heb hele fora vol gezien met deze nutteloze discussies.
Jup, zinloze discussies inderdaad.
Maar camp/campy is amateuristisch en in sommige gevallen kitsch/waardering voor kitch. Barbarella is bijvoorbeeld echt camp
pi_65659595
Kan die basestar niet weer 'aangroeien' tot hij weer in orde is.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:26:59 #133
87680 Mirel
pi_65660735
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=campy
“Camp” n. or “Campy” adj. refers to intentionally exaggerated thematic or genre elements, especially in television and motion picture mediums. “Camp” style willfully over-emphasizes certain elements of the genre or theme, creating an almost self-satirical milieu. Some of the most popular examples include the James Bond films (exaggeration of espionage activities) and the original Batman series starring Adam West.

Star Trek dus ook.
"Captain, if we reverse the polarity of the tachyon emitter, we might buy enough time to reroute powers to shields!!!!" ofzo
  maandag 2 februari 2009 @ 17:05:22 #134
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65662081
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:26 schreef Mirel het volgende:

Star Trek dus ook.
"Captain, if we reverse the polarity of the tachyon emitter, we might buy enough time to reroute powers to shields!!!!" ofzo
Dat is technobabble, dat is echt een kenmerk van Star Trek geworden.
Het wordt alleen maar erger in de latere series. Janeway die van alle markten thuis is en zo opeens met een prachtig idee komt die hun weer door de aflevering heen helpt.

Ik ben blij dat ze dit in Battlestar Galactica niet doen, in de serie hoor je eigenlijk maar vrij weinig over de technologie binnen het schip. Hier en daar een term zoals Class-D warhead enzo maar daar blijft het een beetje bij.

Hoe was dit in de originele serie?
MaxiTitan City
  maandag 2 februari 2009 @ 18:02:47 #135
87680 Mirel
pi_65664032
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:05 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat is technobabble, dat is echt een kenmerk van Star Trek geworden.
Het wordt alleen maar erger in de latere series. Janeway die van alle markten thuis is en zo opeens met een prachtig idee komt die hun weer door de aflevering heen helpt.

Ik ben blij dat ze dit in Battlestar Galactica niet doen, in de serie hoor je eigenlijk maar vrij weinig over de technologie binnen het schip. Hier en daar een term zoals Class-D warhead enzo maar daar blijft het een beetje bij.

Ik vond Voyager vroeger altijd vet leuk om te kijken. Ik weet niet of ik het nu nog geweldig zal vinden. Vermakelijk iig wel.
Maar technobabble kan eigenlijk wel campy zijn, denk ik.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:17:35 #136
184465 Migue
Sensuele man
pi_65664462
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:05 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Viel ook wel mee, ging vooral om de mensen, net als nu. Maar wel wat meer Star Wars technologie, en dat is toch wel vrij campy.
  maandag 2 februari 2009 @ 19:05:28 #137
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65666116
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik vond Voyager vroeger altijd vet leuk om te kijken. Ik weet niet of ik het nu nog geweldig zal vinden. Vermakelijk iig wel. Maar technobabble kan eigenlijk wel campy zijn, denk ik.
Voyager is ook een leuke serie om te kijken, maar met series als BSG worden de mannen van de jongens gescheiden en dan zie je het verschil duidelijk. Dat is eenmaal de achilleshiel van sci-fi die geen doorlopende verhaallijn (een echte story-arc) hebben. Maar per aflevering (of een paar afleveringen) een verhaaltje verzinnen en dat dan aan elkaar plakken tot 'één' avontuur. Babylon 5 heeft net als BSG ook een goed doordachte doorlopende verhaallijn en toen (~1993-1998) werd ook maar al te duidelijk wat de andere sci-fi series gewoon misten. Bij Star Trek zat ik nooit zo op het puntje van mijn stoel als dat ik dit weekend had gedaan met BSG of toen ook met B5 in het verleden.

Technobabble is gewoon wat het is, technobabble...
Dat was lang niet altijd amateuristisch te noemen (soms was er goed over nagedacht iig niet allemaal onzin), je kan het niet echt campy noemen imo. Dan heb je het meer over de vroegere B sci-fi films enzo, "Activate de super electron proton death-ray! *bzzzz*" een beetje in de superhero/jetsons achtige sfeer dan. Maar goed we/ik dwalen/dwaal af, BSG weer...

Hoeveel mensen hebben er al een life-size Cylon Centurion in de bestelling staan?
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2009 @ 19:08:15 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65666220
Toch had Star Trek Deep Space Nine ook een doorlopende verhaallijn
  maandag 2 februari 2009 @ 19:42:31 #139
184465 Migue
Sensuele man
pi_65667707
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:05 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben er al een life-size Cylon Centurion in de bestelling staan?
Ik spaar nog

Maar jezus, dat ding is echt wel focking eng als je dat aan je voordeur hebt staan met dat red eye aan
pi_65667717
DS9 heeft die later gekregen. In het begin waren het ook gewoon losse episodes.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:14:50 #141
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65669064
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Toch had Star Trek Deep Space Nine ook een doorlopende verhaallijn
Niet helemaal, DS9 was een beetje 'half om half' wat ik er van heb begrepen.
Ze begonnen op dezelfde voet als ST The Next Generation reeks (aflevering verhaaltjes) maar later zijn ze er meer een echt verhaal gaan maken. Toen met de jem'hadar oorlog en die vloeibare wezens enzo kwam dit pas echt goed tot uiting. DS9 kon je gewoon van een willekeurige aflevering bekijken want het was allemaal niet zo verweven met elkaar. Je had niet echt het idee dat je wat gemist had en als je wat gemist had dan was dit niet zo van invloed op je kijkerservaring.

B5 was meteen vanaf de eerste aflevering een verhaal met een begin, een midden en een eind en dit besloeg 5 seizoenen. Je kan daar niet zomaar halverwege de serie binnen vallen want dan heb je echt een hoop gemist. De kans was dan groot dat je de serie minder zal waarderen omdat je niet op de hoogte bent van zaken.

Het zelfde heb je nu met BSG, die kan je ook niet zomaar vanaf een willekeurige aflevering bekijken. Dat is een serie die vanaf het begin gezien moet worden anders begrijp je de details van het verhaal niet (hoe zijn dingen zo gekomen enzo) want een voorgaande aflevering heeft invloed op zaken die later plaatsvinden en andersom... Karakter ontwikkeling, dit is heel duidelijk te zien in BSG, kijk maar naar Baltar. In het begin van de serie was hij het rationele zelve, een wetenschapper, nu.. ..nu is hij maar een zwevend mannetje geworden die met zijn groopies over god staat te neuzelen.

Misschien niet helemaal goed verwoordt maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

Edit:
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:42 schreef Migue het volgende:

[..]

Ik spaar nog

Maar jezus, dat ding is echt wel focking eng als je dat aan je voordeur hebt staan met dat red eye aan
Hij maakt ook geluid, je hoort die typische ZZZzzzZZZzzzZZZ als dat rode oog zo heen en weer gaat.
Uitstekend om boeven mee weg te jagen , een reus van 2.13m hoog die er zo bad-ass uitziet.
Het is dat ie niet kan lopen enzo.

[ Bericht 23% gewijzigd door MaxiTitan op 02-02-2009 20:25:29 ]
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2009 @ 20:29:56 #142
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65669769
DS9 heb ik helemaal gezien, B5 het eerste seizoen. Bij beiden kreeg ik het idee dat het eerste seizoen voornamelijk losse afleveringen waren, met af en toe een aflevering voor het grote verhaal. En naarmate de serie vorderde dat de losse afleveringen afnamen en meer fillers werden en het grote verhaal het over nam. In DS9 gaf de eerste aflevering met de profetien en de rol van Sisko al heel wat weg over wat er ging komen. En door de eerste twee seizoenen wordt al duidelijk dat in de Gamma Quadrant de Dominion een grote macht is (die vluchtelingen die vluchten voor de Dominion en de Jem'Hadar en Quark die probeert handelscontacten met ze op te zetten).
De eerste twee seizoen, met voornamelijk losse afleveringen en een enkeling die bijdraagt aan het grote verhaal wordt afgesloten met 'The Jem'Hadar', waarmee de toon voor de rest (5 seizoenen) wordt gezet. En naarmate de serie vordert kun je steeds minder een losse aflevering bekijken, zonder dat je de rest hebt meegekregen. Middenin de serie vallen kan dan niet meer. Dit vond ik het sterke aan DS9, en is daarom mijn favoriete Star Trek, maar mede daarom werd de serie door de ST fans verguist, het was te soap-achtig vonden ze, teveel secundaire personages, te veel een doorlopende verhaallijn. Nahja, ieder z'n meug. Maar je beeld van DS9 is dus niet geheel terecht.

Nogmaals, B5, ik heb het eerste seizoen gekeken (moet ooit eens verder), en kreeg ook hier het idee dat het in het begin losse afleveringen waren, waar een grote verhaallijn in verborgen lag die naarmate de serie vorderde steeds meer de boventoon zou gaan voeren.

Ik ben het echter helemaal met je eens. Een doorlopende verhaallijn is een sterk gegeven in een SF-serie. Het wordt niet altijd gewaardeerd, maar de kwaliteit is over het algemeen beter, ook omdat je meer kan uitwerken, verspreid over meerdere afleveringen. BSG trekt mij daarom ook zo denk ik.
Firefly had die potentie ook, maar is helaas te vroeg afgekapt.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:43:16 #143
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_65670354
Wat ik zo cool vond van DS9 was de aandacht voor alle personages en verschillende verhaallijnen. Als je seizoen 1 keek, dan leek dat op het eerste gezicht idd een "standaard" standalone episode serie. Maar als je alles hebt gezien en het dan weer opnieuw kijkt, dan zie je dat veel dingen die later terugkomen en belangrijk worden al heel erg snel beginnen. Bijvoorbeeld de aflevering met Kai Opaca op de resurrection planeet; iets dat eerst alleen voor 1 personage (Kira) van (enig) belang lijkt, heeft op langere termijn zware (politieke) consequenties voor de hele serie. Dat soort dingen maakten voor het herkijken van alle afleveringen tot een waar feest; ik had continue zoiets van "WTF, begon dat al zo sne]?!?!".

BSG doet dit wel beter en uitgebreider, maar je herkent de hand van RDM heel duidelijk in zijn eerdere DS9 werk

Babylon 5 ben ik nooit "into" geraakt; de sfeer trok mij om vage redenen niet. Het beetje dat ik heb gezien fascineerde wel, maar toen was het al te laat om er in te komen, dus heb ik het nooit echt een kans gegeven. Misschien nog maar eens doen
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 2 februari 2009 @ 20:46:25 #144
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65670504
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Nogmaals, B5, ik heb het eerste seizoen gekeken (moet ooit eens verder), en kreeg ook hier het idee dat het in het begin losse afleveringen waren, waar een grote verhaallijn in verborgen lag die naarmate de serie vorderde steeds meer de boventoon zou gaan voeren.
B5 moet je echt verder kijken dan S1 want anders doe je jezelf echt tekort.
Het begint een beetje zwakjes maar daar komt echt verandering in.

Ik heb DS9 aan en uit op de TV gezien en gezien het uitzend gedrag van de TV zenders is de kans groot dat ik niet alles gezien heb (10-20% misschien wel niet gezien). Ik vond hem ook niet zo heel denderend vergeleken met B5 maar goed dat is mijn ervaring en mening. DS9 was wel stukken beter dan de voorgaande ST-TNG (en wat erna kwam) dat is een ding wat zeker is...

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 02-02-2009 20:57:50 ]
MaxiTitan City
  maandag 2 februari 2009 @ 20:55:50 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65670975
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:

De eerste twee seizoen, met voornamelijk losse afleveringen en een enkeling die bijdraagt aan het grote verhaal wordt afgesloten met 'The Jem'Hadar', waarmee de toon voor de rest (5 seizoenen) wordt gezet. En naarmate de serie vordert kun je steeds minder een losse aflevering bekijken, zonder dat je de rest hebt meegekregen. Middenin de serie vallen kan dan niet meer. Dit vond ik het sterke aan DS9, en is daarom mijn favoriete Star Trek, maar mede daarom werd de serie door de ST fans verguist, het was te soap-achtig vonden ze, teveel secundaire personages, te veel een doorlopende verhaallijn. Nahja, ieder z'n meug. Maar je beeld van DS9 is dus niet geheel terecht.
In de eerste seizoenen van DS9 zitten inderdaad een aantal stevige hints die de opmaat zouden gaan vormen voor dat gigantisch militaire conflict.
Ik ben wel van mening dat het net iets sneller had gekund in die eerste twee seizoenen. De los staande afleveringen wisten mij niet altijd te boeien.

Ronald D. Moore en ik geloof ook Ira Steven Behr hebben later te kennen gegeven dat ze regelmatig overhoop lagen met de studio en met Rick Berman.
De studio en Berman vonden DS9 te donker, te oorlogsgericht, te soaperig en niet volgens de 'visie' van Roddenberry.
Terwijl voor de show runners (Behr, Hewitt Wolfe, Moore) het juist nog niet ver genoeg ging, zij zagen het liefst dat de laatste 2 seizoenen van DS9 uitsluitend zouden gaan over de oorlog. Ik meen dat ze uiteindelijk door de studio zijn gedwongen om dat te herzien.

Rick Berman(+Braga) bewees trouwens later zijn ongelijk met dat vreselijke Voyager. Wat een verschrikkelijke aanfluiting bleek te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 02-02-2009 21:06:30 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 21:20:24 #146
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65672141
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Terwijl voor de show runners (Behr, Hewitt Wolfe, Moore) het juist nog niet ver genoeg ging, zij zagen het liefst dat de laatste 2 seizoenen van DS9 uitsluitend zouden gaan over de oorlog. Ik meen dat ze uiteindelijk door de studio zijn gedwongen om dat te herzien.

Rick Berman bewees trouwens later zijn ongelijk met dat vreselijke Voyager. Wat een verschrikkelijke aanfluiting bleek te zijn.
Dit verbaast mij niets, het zal niet de eerste keer (of laatste keer) zijn dat de hoge bazen in de clinch liggen met de schrijvers.
De spinoff van Babylon 5, Crusade is ook totaal onderuit gegaan omdat de 'zender/studio' zaken anders wilde hebben dan dat JMS in gedachten had. Op een gegeven moment heeft JMS zelf de stekker uit de serie getrokken omdat het helemaal de verkeerde kant op ging. Nu is de B5 reeks dood omdat WB de CGI is kwijtgeraakt en omdat ze ondanks de zeer succesvolle verkopen en kijkcijfers het succes van B5 nog niet inzien...

Ik ben blij dat RM en zijn team de vrije hand hebben gekregen bij de ontwikkeling van BSG...
MaxiTitan City
pi_65675884
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:05 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Voyager is ook een leuke serie om te kijken, maar met series als BSG worden de mannen van de jongens gescheiden en dan zie je het verschil duidelijk.
Ik vond The doctor toch wel een heel leuk karakter(die ook een mooie groei doormaakte doorheen alle seizoenen). Maar de beste Star trekserie was toch "Deep space nine", die voor Star trekbegrippen behoorlijk duister was (maar ja in vergelijking met Babylon V en Battlestar galactica natuurlijk nog behoorlijk steeds luchthartig was). Maar goed ik zou best wel wat nieuwe afleveringen van Deep space nine willen zien.
  maandag 2 februari 2009 @ 23:10:22 #148
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65677053
.... hoop ik allemaal gelul te zien over de nieuwe ( uber vette ) ep ..... krijg ik allemaal geleuter over star trek, deep space 9 en andere prut te zien :/ ik zou er bijna een KLB topic over openen
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  maandag 2 februari 2009 @ 23:16:13 #149
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_65677284
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2009 @ 23:20:39 #150
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65677479
Toch mist Grace Park iets
  maandag 2 februari 2009 @ 23:25:45 #151
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65677684
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:10 schreef Sc0tTy het volgende:
.... hoop ik allemaal gelul te zien over de nieuwe ( uber vette ) ep ..... krijg ik allemaal geleuter over star trek, deep space 9 en andere prut te zien :/ ik zou er bijna een KLB topic over openen
Ronald D Moore is de connectie hè
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Vind sowieso een nogal ordinaire fotoshoot...
  maandag 2 februari 2009 @ 23:30:11 #152
19529 Fendy
True Spirit
pi_65677867
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TIETTEHHHH
Je hebt gelijk Fen.
pi_65677988
De originele serie had ook mooie vrouwen maar dat zijn nu natuurlijk allemaal MILF'S.
  maandag 2 februari 2009 @ 23:34:40 #154
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65678050
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ronald D Moore is de connectie hè
[..]
mjah...
quote:
Vind sowieso een nogal ordinaire fotoshoot...
hmm beetje raare kleertjes hebben ze aan
heeft iemand daar de gehele fotoshoot van , die wil ik toch wel x zien

btw boomer heeft stuk minder dan starbuck heur maar ik klaag niet
  maandag 2 februari 2009 @ 23:41:06 #155
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65678325
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:
De originele serie had ook mooie vrouwen maar dat zijn nu natuurlijk allemaal MILF'S.

Athena Adama, hottest Viper-piloot ever*

*Racetrack vliegt Raptors uhuhuhu
  maandag 2 februari 2009 @ 23:43:37 #156
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65678405
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik ben blij dat RM en zijn team de vrije hand hebben gekregen bij de ontwikkeling van BSG...
Met BSG was het natuurlijk ook een stuk eenvoudiger, dat is een serie die al tientallen jaren dood is. Ik snap wel dat RDM daar eenvoudig de vrije hand kreeg.

Bij DS9 hadden RDM en co. last van het juk dat Star Trek heet: een franchise met een bepaalde utopische ideologie die op dat moment nog springlevend was.
Nu heeft JJ Abrams daar de vrije hand gekregen

Maar wat je ook niet moet vergeten: Televisie series in z'n algemeen hebben de afgelopen 15 jaar een enorme verandering ondergaan.
Televisie was 15 jaar geleden écht B-niveau, daar kwamen de miskleunen uit de filmwereld terecht. En van een doorlopende verhaallijn, fatsoenlijke budgetten of dat soort termen had men nog helemaal niet gehoord.
DS9 behoorde toch wel bij het eerste selecte groepje televisie series die een doorlopende verhaallijn durfde te introduceren.

Tegenwoordig brengt Lost de doorlopende verhaallijn weer een stapje verder (ja dat komt allemaal nog iets dieper doordacht over als BSG )

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 02-02-2009 23:51:44 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 23:45:50 #157
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65678488
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:
Milfs?
Ik denk zelfs al Granny ... , er is in de tussentijd wel 30 jaar verstreken...
Hun kinderen hebben inmiddels al kinderen...
MaxiTitan City
pi_65678683
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:45 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Milfs?
Ik denk zelfs al Granny ... , er is in de tussentijd wel 30 jaar verstreken...
Hun kinderen hebben inmiddels al kinderen...
Het is dan ook niet verstandig om huidige foto's te bekijken, zoals ik daarjuist even heb gedaan voor Jane Seymour
  maandag 2 februari 2009 @ 23:54:36 #159
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65678852

Autorijden kan the Old Man niet zo goed
  maandag 2 februari 2009 @ 23:54:42 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65678861
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:50 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Het is dan ook niet verstandig om huidige foto's te bekijken, zoals ik daarjuist even heb gedaan voor Jane Seymour
Er is toch een topic reeks hier op fok! over acteurs en hoe ze er nu na 10/20/30 jaar uitzien.
In een aantal gevallen heeft de tijd flink zijn tol geëist. bij sommigen icm. de nodige drank en coke
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:21:09 #161
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65679738
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Er is toch een topic reeks hier op fok! over acteurs en hoe ze er nu na 10/20/30 jaar uitzien.
In een aantal gevallen heeft de tijd flink zijn tol geëist. bij sommigen icm. de nodige drank en coke
Volgens mij bedoel je deze...
Sterren toen en nu.. Deel 2!
MaxiTitan City
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:59:58 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65683698
Is het al zaterdag? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65685488
hmm ds9 en b5 maar eens downloaden dan
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:39:01 #164
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65690194
Hm, zie net Dean Stockwell (Brother Cavil) als bad guy bij the A-Team, wel nog een stukkie jonger.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 februari 2009 @ 13:44:50 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65690376
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Hm, zie net Dean Stockwell (Brother Cavil) als bad guy bij the A-Team, wel nog een stukkie jonger.
Ik ken hem volgens mij voornamelijk van Quantum Leap
Maar wel grappig, aangezien Dirk Benedict ook zowel A-Team als BSG deed (alleen dan de oude)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:01:02 #166
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65690869
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Wat dacht je dan van Edward James Olmos ("the ol' man" Adama), als Lt. Martin Castillo in Miami Vice.
Toen zag hij er ook nog niet uit als een battle hardened veteran/starship captain/admiral.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 februari 2009 @ 14:08:49 #167
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65691142
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van Edward James Olmos ("the ol' man" Adama), als Lt. Martin Castillo in Miami Vice.
Toen zag hij er ook nog niet uit als een battle hardened veteran/starship captain/admiral.

Wat een verschil
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:38:26 #168
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65692242
quote:

[..]

Dat heb ik natuurlijk ook gegekeken. Edward James Olmos was dan ook wel een van de weinige BSG-acteurs die ik voor deze serie kon. Mary McDonnell had ik al in Dances with Wolves gezien en James Callis in Bridget Jones's Diary (-> ). Lucy Lawless van... natuurlijk Xena. En Richard Hatch van de originele BSG

De rest kon ik niet..
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:45:00 #169
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65692484
quote:

[..]

Whahahaha, het is Piet! Piet Pornosnor .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65692631
Mary McDonnell kon ik van Independence Day, daar speelt ze de vrouw vd president
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:50:04 #171
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65692677
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:48 schreef planethugo het volgende:
Mary McDonnell kon ik van Independence Day, daar speelt ze de vrouw vd president
O ja? Kan me d'r helemaal niet voor de geest halen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:22:19 #172
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65693906
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:48 schreef planethugo het volgende:
+ Donnie Darko
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:53:26 #173
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65695143
quote:

[..]

In Blade Runner had hij het ook al aan de stok met skinjobs.
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:09:15 #174
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65695738
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:38 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Dat heb ik natuurlijk ook gegekeken. Edward James Olmos was dan ook wel een van de weinige BSG-acteurs die ik voor deze serie kon. Mary McDonnell had ik al in Dances with Wolves gezien en James Callis in Bridget Jones's Diary (-> ). Lucy Lawless van... natuurlijk Xena. En Richard Hatch van de originele BSG

De rest kon ik niet..
Mij blijven acteurs nooit zo bij, ik richt mij meer op de personage die ze spelen. Zeker niet als ik ze maar enkele keren heb gezien... Ik had ook niet meteen door dat Edward James Olmos de Lt. Martin Castillo uit Miami Vice was. Lt. Martin Castillo is mij alleen bijgebleven als de politiechef met zijn pokdalige gezicht. Later ging het lampje pas branden.

Lucy Lawless en Dean Stockwell herkende ik natuurlijk meteen van Xena en Quantum Leap maar dat zijn dan de enige mensen die ik meteen herkende...

Richard Hatch kan ik nooit herkend hebben omdat ik BSG-TOS nog nooit heb gezien, alleen door Google weet ik dat nu. Mary McDonnel, ik heb haar idd gezien in ID4 maar zij is mij totaal niet bijgebleven. James Callis ook, ik heb Bridget Jones Diary gezien maar ook hij is mij niet bijgebleven. Maar volgens mij speelde hij toen al een irritant mannetje dus niet zo vreemd dat ik hem niet meer herinner.
MaxiTitan City
pi_65698549
Dat de remake van BSG beter is als het orgineel zal alleen een hele grote fanaticus ontkennen. Maar er zijn toch twee kleine puntjes die ik iets beter vond aan het origineel. Deze zijn:

-de cylon fighters. Ja ik vond die "UFO's" met drie Centurions als piloot (Waarom drie is mij ook een raadsel)veel cooler als die fighters in de remake (Die weliswaar ook "stoer" zijn, dat moge duidelijk zijn)

-de centurions in het origineel spraken en dan met zo een megavette zwaar verstoorde stem.

Dat was het wel zo een beetje...
Zijn er meer die iets in het origineel beter vonden?
pi_65698666
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:09 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Mij blijven acteurs nooit zo bij, ik richt mij meer op de personage die ze spelen. Zeker niet als ik ze maar enkele keren heb gezien... Ik had ook niet meteen door dat Edward James Olmos de Lt. Martin Castillo uit Miami Vice was. Lt. Martin Castillo is mij alleen bijgebleven als de politiechef met zijn pokdalige gezicht. Later ging het lampje pas branden.

Lucy Lawless en Dean Stockwell herkende ik natuurlijk meteen van Xena en Quantum Leap maar dat zijn dan de enige mensen die ik meteen herkende...

Richard Hatch kan ik nooit herkend hebben omdat ik BSG-TOS nog nooit heb gezien, alleen door Google weet ik dat nu. Mary McDonnel, ik heb haar idd gezien in ID4 maar zij is mij totaal niet bijgebleven. James Callis ook, ik heb Bridget Jones Diary gezien maar ook hij is mij niet bijgebleven. Maar volgens mij speelde hij toen al een irritant mannetje dus niet zo vreemd dat ik hem niet meer herinner.
Jamie Bamber heb ik onlangs "gespot" in een aflevering van band of Brothers en hij speelde ook mee in de historische serie "hornblower".
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:56:39 #177
184465 Migue
Sensuele man
pi_65699662
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:53 schreef FoXje het volgende:

[..]

In Blade Runner had hij het ook al aan de stok met skinjobs.
Blade Runner en BSG... Veel beter dan dat wordt scifi niet, bijzonder dat Edward Olmos in beide speelde.
pi_65703455
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Tegenwoordig brengt Lost de doorlopende verhaallijn weer een stapje verder (ja dat komt allemaal nog iets dieper doordacht over als BSG )
Je maakte een grapje, right?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:16:46 #179
87680 Mirel
pi_65705193
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Nou de schrijvers van Lost beweren dat ze uit vanaf S1 uitgepland hebben, ook in details. Denk bijv. aan 'Adam en Eve', de 2 skeletten in de grot, en dat grote standbeeld, en bepaalde opmerkingen van Rose en Locke.

Maar wat dus ook voor de hand ligt is dat ze het in grote lijnen wel hebben uitgedacht, zoals bij BSG ook het geval is, maar dat ze ook veel on-the-fly bedenken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:13 #180
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_65705540
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat de remake van BSG beter is als het orgineel zal alleen een hele grote fanaticus ontkennen. Maar er zijn toch twee kleine puntjes die ik iets beter vond aan het origineel. Deze zijn:

-de cylon fighters. Ja ik vond die "UFO's" met drie Centurions als piloot (Waarom drie is mij ook een raadsel)veel cooler als die fighters in de remake (Die weliswaar ook "stoer" zijn, dat moge duidelijk zijn)

-de centurions in het origineel spraken en dan met zo een megavette zwaar verstoorde stem.

Dat was het wel zo een beetje...
Zijn er meer die iets in het origineel beter vonden?
Ik mis precies deze zaken. Daarom was ik ook zo blij ze in Razor (meen ik) op een gegeven moment oude centurions tegen kwamen. Ze spraken en vlogen ook rond in raiders. Ik denk dat ik dit stukje ongeveer 20x achter elkaar heb gekeken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:34:37 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65706003
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Absoluut niet.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:43:37 #182
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65718078
Phoe wat duurt het lang...

Nog even genieten van een van de laatste 3 minuten van vorige aflevering. Het valt me eigenlijk nu ook pas op dat Tyrol niet meegegaan is met de Raptor.

En nog een promo van Space voor de volgende aflevering:
SPOILER
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:03:03 #183
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_65722953
Voor de fans van Ron Moore hij is ook bezig met een prequel op The Thing van John carpenter, lees hier
Met een Nederlands tintje, namelijk de regisseur Matthijs van Heiningen, tenminste volgens dat nieuwsbericht, imdb zegt ook weer dat het om de zoon van gaat.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:37:12 #184
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65723975
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:43 schreef KirkLazarus het volgende:

En nog een promo van Space voor de volgende aflevering:
SPOILER
SPOILER

Een YouTube link naar de promo hoeft toch niet achter spoilers?
De mensen kiezen er zelf voor om erop te klikken of niet...

Alleen commentaar is spoilerwaardig.
MaxiTitan City
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:10:20 #185
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65724968
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:37 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]
SPOILER

Een YouTube link naar de promo hoeft toch niet achter spoilers?
De mensen kiezen er zelf voor om erop te klikken of niet...

Alleen commentaar is spoilerwaardig.
SPOILER
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:24:37 #186
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65725381
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:10 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 05-02-2009 10:02:07 ]
MaxiTitan City
  donderdag 5 februari 2009 @ 04:52:28 #187
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_65755796
* CrazyDutchPunk hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk eindigt met z'n metalen poot in z'n hol.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_65756004
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 04:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
* CrazyDutchPunk hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk eindigt met z'n metalen poot in z'n hol.
* Jegorex hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk voor de keuze komt te staan: of opgelapt worden met cylon technologie of overlijden aan een pijnlijke ontsteking aan zijn stompje.
pi_65758851
Op zich is het gedrag van Gaeta eigenlijk heel normaal. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de Cylons gewoon de vijand waren, het is nog korter geleden dat zijn onderbeen eraf moest doordat hij is neergeschoten door een Cylon ook. Daarnaast heeft ie net aan boord gezeten met een Cylon die zich opstelde als degene die mocht beslissen over leven en dood van mensen. Alles bij elkaar heeft Gaeta alle reden om te denken dat samenwerken met de Cylons het slechtste is wat de mens kan doen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:33:51 #190
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65766813
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef HiZ het volgende:
Op zich is het gedrag van Gaeta eigenlijk heel normaal. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de Cylons gewoon de vijand waren, het is nog korter geleden dat zijn onderbeen eraf moest doordat hij is neergeschoten door een Cylon ook. Daarnaast heeft ie net aan boord gezeten met een Cylon die zich opstelde als degene die mocht beslissen over leven en dood van mensen. Alles bij elkaar heeft Gaeta alle reden om te denken dat samenwerken met de Cylons het slechtste is wat de mens kan doen.
Maar de Cylons waarmee ze nu samenwerken zijn nu 'anders' dan eerst, ze hebben zich afgesplitst, de centurions kunnen nu zelf denken en als ze dood gaan dan zijn ze ook echt dood.

Volgens mij was het starbuck die Gaeta in het been schoot toen hij ook al probeerde te muiten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:32:53 #191
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_65768881
Hehe die starbuck is overigens ook aardig para aan het worden. Die knalt ook op alles wat los en vast zit tegenwoordig.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_65769516
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:33 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Maar de Cylons waarmee ze nu samenwerken zijn nu 'anders' dan eerst, ze hebben zich afgesplitst, de centurions kunnen nu zelf denken en als ze dood gaan dan zijn ze ook echt dood.

Volgens mij was het starbuck die Gaeta in het been schoot toen hij ook al probeerde te muiten.
Het was Anders die dat deed, een Cylon dus. Een van de Cylons waar hij mee moet samenwerken. En die moordende 8 waarmee hij in de raptor zat was ook al zo'n Cylon waarmee hij verondersteld werd samen te werken.
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:15:20 #193
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65770359
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 06:21 schreef Jegorex het volgende:

[..]

* Jegorex hoopt dat Mr Gaeta uiteindelijk voor de keuze komt te staan: of opgelapt worden met cylon technologie of overlijden aan een pijnlijke ontsteking aan zijn stompje.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:27:19 #194
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65775019
Gisteren poging gewaagd twee vrienden voor Battestar Galactica te werven en samen de miniseries gekeken. Ze vonden het maar rotzooi
pi_65775055
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:27 schreef KirkLazarus het volgende:
Gisteren poging gewaagd twee vrienden voor Battestar Galactica te werven en samen de miniseries gekeken. Ze vonden het maar rotzooi
ze zijn gewoon cylons
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:35:02 #196
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65775195
Mja, die miniseries is ook niet echt bepaald ideaal om erin te komen.

Ik geloof dat de eerste ep die ik zag You Can't Go Home Again was, dus de vijfde van het eerste seizoen. Daarna heb ik de eerste vier gekeken en ben blijven hangen. De miniseries zag ik pas veel later eigenlijk.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:01:23 #197
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65776139
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:35 schreef KirkLazarus het volgende:
Mja, die miniseries is ook niet echt bepaald ideaal om erin te komen.
De miniserie geeft juist de perfecte opbouw en ingang in de serie. Het zet de toon voor de serie, dus als je de miniserie al niks vind...

ach.. mensen zonder smaak.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:32:34 #198
87680 Mirel
pi_65777201
De miniserie geeft wel de start maar erg interessant vond ik het nog niet echt.
pi_65777308
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:32 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hehe die starbuck is overigens ook aardig para aan het worden. Die knalt ook op alles wat los en vast zit tegenwoordig.
Hoe is dat anders dan Starbuck uit S01 en S02? Ik vond Starbuck juist zo'n softie worden afgelopen eps. Gelukkig is ze weer helemaal terug
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:45:03 #200
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65777596
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:35 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan Starbuck uit S01 en S02? Ik vond Starbuck juist zo'n softie worden afgelopen eps. Gelukkig is ze weer helemaal terug
Dat kwam door dat kind, wat later haar kind niet bleek te zijn...
Was maar goed ook dat dat kind niet van haar bleek te zijn anders was ze helemaal haar wilde haren verloren.
Dan zag je haar van Bad-Ass vrouw met ballen naar een moedertypje gaan.
Ondenkbaar voor een karakter als Kara 'Starbuck' Thrace imo.
MaxiTitan City
pi_65777876
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:45 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat kwam door dat kind, wat later haar kind niet bleek te zijn...
Was maar goed ook dat dat kind niet van haar bleek te zijn anders was ze helemaal haar wilde haren verloren.
Dan zag je haar van Bad-Ass vrouw met ballen naar een moedertypje gaan.
Ondenkbaar voor een karakter als Kara 'Starbuck' Thrace imo.
Ik dacht dat het kwam doordat ze zichzelf had gevonden op aarde.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:13:37 #202
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65778542
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:53 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ik dacht dat het kwam doordat ze zichzelf had gevonden op aarde.
Dat zal wellicht ook wel een rol hebben gespeeld...
Maar ik heb het over daarvoor... Ze was na het debacle met Gaeta (toen ze alle collaborateurs een enkeltje airlock gaven na exodus) al een beetje van de kaart. Met haar hele quest naar aarde enzo... Waarschijnlijk zette haar dood haar weer op de rails. Weer terug naar haar Bad-Ass zelf...
MaxiTitan City
  vrijdag 6 februari 2009 @ 03:34:35 #203
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65788678
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was Anders die dat deed, een Cylon dus. Een van de Cylons waar hij mee moet samenwerken. En die moordende 8 waarmee hij in de raptor zat was ook al zo'n Cylon waarmee hij verondersteld werd samen te werken.
ohja, Jammer dat hij gaeta niet direct in z'n kop schoot. Aan de andere kant heeft chief wel zijn leven gered door te zeggen dat hij voor het verzet werkte op new caprica anders was hij ook via een airlock naar buiten gegaan.
pi_65793226
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 03:34 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

ohja, Jammer dat hij gaeta niet direct in z'n kop schoot. Aan de andere kant heeft chief wel zijn leven gered door te zeggen dat hij voor het verzet werkte op new caprica anders was hij ook via een airlock naar buiten gegaan.
Oh ja, wie waren dat tribunaal ook al weer? Zelfs van Starbucks is niemand zeker over wat ze nu wel of niet is, inclusief haarzelf.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:20:11 #205
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65793727
Tigh, Tyrol, Seelix, Connor, Anders Starbuck en een onbekende.

Drie FF's en twee huidige muiters dus.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:26:46 #206
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65806454
Morgen weer een nieuwe aflevering!
MaxiTitan City
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:01:21 #207
87680 Mirel
pi_65808935
Hoezo heb je Anders weggestreept? Volgens mij was hij wel een lid.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:02:57 #208
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65808973
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:01 schreef Mirel het volgende:
Hoezo heb je Anders weggestreept? Volgens mij was hij wel een lid.
Starbuck verving Anders toen die 'r niets meer in zag
pi_65809306
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat we een echte space battle hebben gezien?
Er is leven na de lach.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:21:02 #210
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65809509
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat we een echte space battle hebben gezien?
The Hub?
pi_65809888
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:21 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

The Hub?
ah, die was ik even vergeten, ik zat meer aan 'grote' gevechten te denken: Exodus, Captain's Hand, Resurrection Ship, All along the watchtower battle etc, maar The Hub kan er ook mee door. Een gevecht tegen Cavil winnen ze toch niet met 1 brakke BaseStar en 1 brakke Battle-emmer en er was nog een reden waarom ze problemen zouden hebben met een gevecht op dit moment, maar wat dat ook alweer is me even ontschoten
Er is leven na de lach.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:34:09 #212
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65810000
ik denk dat ze de FX bewaren voor de laatste paar eps, is natuurlijk het duurste
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:36:36 #213
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65810072
Knokken is niet zo leuk meer voor de Cylons nu ze de pijp uit kunnen hé?

Ach, morgen krijgen we Viper vs Raptor actie te zien. Misschien zelfs Viper vs (Heavy) Raider of Viper vs Viper want ik denk niet dat die Raptor zichzelf redden kan tegen een Viper.

Verwacht ook niet dat het Baseship het daadwerkelijk tegen Galactica gaat opnemen.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:40:16 #214
184465 Migue
Sensuele man
pi_65819243
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:20 schreef KirkLazarus het volgende:
en een onbekende.
Jean Barolay, zelden op de voorgrond, maar je hebt haar wel heel vaak gezien in de series. Ze schijnt ook in The Plan voor te komen, wat logisch zou zijn aangezien ze homies met Anders was vanaf aflevering 1.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:47:21 #215
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65819441
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:34 schreef Sc0tTy het volgende:
ik denk dat ze de FX bewaren voor de laatste paar eps, is natuurlijk het duurste
Ik denk dat Galactica eerst een serieuze overhaul zou moeten krijgen.
't ding ziet er nu echt niet meer uit.
pi_65819486
Eigenlijk was het gevecht in Resurrection Ship niet zo heel bijzonder. Uiteindelijk zag je er niet zo heel veel van. Het was in ieder geval niet wat ik ervan verwacht had. Maar dat waren wel goede afleveringen zeg.

Ik ga ze nu maar op DVD kijken denk ik want de koeler van mijn processor doet het op het moment niet zo goed dus ik zit al op 90 graden terwijl ik alleen een beetje op Fok aan het kijken ben.
Dat wordt morgen dus leuk met downloaden en kijken.

Wat betreft het Baseship gaat Felix waarschijnlijk al huilen als ze hun wapens op Galactica richten dus dat zal wel loslopen allemaal.
Dat zou wel wat zijn zijn trouwens, alsnog de Galactica in puin geschoten. Roslin zou het op dit moment gewoon doen als ze het nodig vindt denk ik.
Maar dan gaat Kara dood dus dat gaat `m niet worden natuurlijk.

Ik ga maar eens de DVD speler aanzetten. En als ik mijn Blade Runner DVD kan vinden ga kijken hoe ze daar skinjob vertaalden. Want dat weten we nog steeds niet geloof ik. Of ik moet iets gemist hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salamander op 07-02-2009 02:04:34 ]
- Steven Wright
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:19:04 #217
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65820333
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:40 schreef Migue het volgende:

[..]

Jean Barolay, zelden op de voorgrond, maar je hebt haar wel heel vaak gezien in de series. Ze schijnt ook in The Plan voor te komen, wat logisch zou zijn aangezien ze homies met Anders was vanaf aflevering 1.
Kenner
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:48 schreef Salamander het volgende:
Dat zou wel wat zijn zijn trouwens, alsnog de Galactica in puin geschoten. Roslin zou het op dit moment gewoon doen als ze het nodig vindt denk ik.
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2009 @ 01:28:48 #218
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65821745
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat Galactica eerst een serieuze overhaul zou moeten krijgen.
't ding ziet er nu echt niet meer uit.
* MaxiTitan geeft Gaeta een ruimtepak, een emmertje sop en een borstel.
Start scrubbin' Gedegradeerd tot deck-swabbie.

Dat zal 'm leren, een capital-schip van ~1400 meter poetsen voor straf.
MaxiTitan City
  zaterdag 7 februari 2009 @ 02:24:15 #219
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65822231
SPOILER
De 1 minute preview

En nu lekker slapen, morgen gehts los!
pi_65822248
SPOILER
[/quote]
SPOILER
- Steven Wright
  zaterdag 7 februari 2009 @ 02:31:06 #221
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65822272
Hmmmm... ik zou het niet zo 1-2-3 weten...
SPOILER
pi_65822302
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 02:24 schreef KirkLazarus het volgende:
SPOILER
De 1 minute preview

En nu lekker slapen, morgen gehts los!
SPOILER
- Steven Wright
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:14:34 #223
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65823711
Daaag Zarek en Gaeta
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:21:07 #224
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_65823751
Ehm....

Ehm...

Wat een ep!!!!!!!!
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:03:54 #225
87680 Mirel
pi_65824734
Heb ik iets vergeten of zouden de Cylon FTL drives pas komen nadat er erover gestemd was, of kreeg de Galactica ze al eerder? Ik heb de You Will Know The Truth site een tijdje niet bekeken maar die scheuren die Tyrol zag zie je daar dus ook?

En omg, hele quurom doodgeschoten. Wat ik zo erg vond is dat hoe verder ep ging, hoe menselijker Gaeta werd, en uiteindelijk bij het eind werd doodgeschoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirel op 07-02-2009 11:34:57 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:25:56 #226
87680 Mirel
pi_65825037
Wat was nou die website met al die goede onderzoeken zoals met de sterrenbeelden? Kan het niet in m'n cookies en google vinden.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:32:42 #227
87680 Mirel
pi_65825148
Ohhhhhh stond in de eerste pagina ergens. (poepsite staat niet in google)
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:22:33 #228
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65826047
Galactica science oid
http://www.galactica-science.com/
opgezegd@fok.nl
pi_65826087
Geweldige episode! . Alleen dat gedraai aan die radio terwijl de channel gejammed was, neem een snuif Chamalla en ga wat doen ofzo

sneak peek No Exit (1)
sneak peek No Exit (2) you will know the truth
SPOILER
edit; Space sneak peek No Exit
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 07-02-2009 13:31:12 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:17:10 #230
87680 Mirel
pi_65827097
Zet dat dan in spoilers voor de mensen die het niet willen lezen -OMDAT HET NOG NIET UITGEZONDEN IS-

OT
Waarom was Baltar verbaasd toen die ene Six achter hem kwam, waar hij later sex mee had? En Leoben zag er onverzorgd uit, zou dat de ene zijn die in shock was toen die Starbuck's lichaam zag in Revelations?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:17:37 #231
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65827109
We hebben nu troiwens voor de 1e keer de FTL drive gezien!

[ Bericht 24% gewijzigd door FoXje op 07-02-2009 13:25:27 ]
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:19:26 #232
87680 Mirel
pi_65827130
Grappig dat er niet een hele crew bij zit zoals in andere series
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:27:12 #233
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65827251
En dit is ook niet goed
opgezegd@fok.nl
pi_65827496
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef Mirel het volgende:
Zet dat dan in spoilers voor de mensen die het niet willen lezen -OMDAT HET NOG NIET UITGEZONDEN IS-
Editfoutje kan iedereen overkomen. Het was trouwens amper spoilerwaardig. Dit is een spoiler (voor de komende ep):
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:46:20 #235
19529 Fendy
True Spirit
pi_65827647
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Editfoutje kan iedereen overkomen. Het was trouwens amper spoilerwaardig. Dit is een spoiler (voor de komende ep):
SPOILER
Eerlijk waar
SPOILER
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:56:15 #236
87680 Mirel
pi_65827839
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:46 schreef Fendy het volgende:

[..]

Eerlijk waar
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:04:30 #237
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65827964
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:27 schreef FoXje het volgende:
En dit is ook niet goed
[ afbeelding ]
Dat gebeurd als er nooit iemand daar komt.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:16:30 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65828154
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 02:31 schreef KirkLazarus het volgende:

Dat Galactica die Cylon jumptechnologie niet trekt is een hele goede verklaring voor die scheuren Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Een andere plausibele verklaring kan zijn dat het een gevolg is van gebrek aan fatsoenlijk onderhoud en een zeer zware belasting voor een schip dat al 50 jaar oud is.
Het is bovendien maar de vraag in welke staat het schip verkeerde toen de oorlog uitbrak, het stond immers op het punt om omgetoverd te worden in een museum schip. Grootschalig onderhoud zal geen prioriteit hebben gehad.

Of ze hebben Godzilla rondlopen in hun engine room

Of (theorie-tje):
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-02-2009 15:24:41 ]
pi_65828209
Adama.
pi_65828297
geniale aflevering
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:21:03 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_65829259
Wat een geniale aflevering weer. Gaeta Zarek Adama
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2009 @ 15:30:19 #242
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65829389
Wow, de hele Quorum dood, dat zag ik niet aankomen.
En inderdaad, Zarek bleef de badguy, hij verdiende die kogel wel. Maar Gaeta kwam weer tot zijn zinnen. Je kreeg bijna medelijden met hem op het eind.

Maar wat ik niet begrijp is waarom Baltar als civilian een rechtszaak kreeg na New Caprica, maar Zarek hier voor het peloton stond. Gaeta begrijp ik, hij is immers een officier
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:37:57 #243
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65830429
Vette aflevering weer , Alleen was het terug nemen van het CIC een beetje een anti-climax naar mijn zin.
pi_65830521
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En inderdaad, Zarek bleef de badguy, hij verdiende die kogel wel. Maar Gaeta kwam weer tot zijn zinnen. Je kreeg bijna medelijden met hem op het eind.

Maar wat ik niet begrijp is waarom Baltar als civilian een rechtszaak kreeg na New Caprica, maar Zarek hier voor het peloton stond. Gaeta begrijp ik, hij is immers een officier
dank dat de order om het quotem af te maken genoeg was om zarek direct voor dat vuur peleton te stashen.

toffe vind ik dat de acties van geata toch heel erg menselijk zijn... zijn bedoelingen waren goed iig..

BTW roslin die doorflipt op het moment dat ze hoort dat adama dood is.. geniaal. echt een goede actrice kan het bloed onder me nagels vandaan halen soms.. maar men wat een leider die roslin..
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:43:45 #245
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65830525
quote:
Had wel verwacht dat ze zich bij Roslin zouden aansluiten maar dat ze allemaal dood gingen
quote:
Nu was het gewoon wel heel duidelijk dat Zarek verraad had gepleegd hij heeft immers de Quorum dood laten schieten.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:48:13 #246
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65830600
Was het trouwens Baltar's 'denkbeeldig' six die hij zag toen hij bij de Cylons was? want haar hebben we al tijden niet meer gezien.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:59:32 #247
87680 Mirel
pi_65830791
Ja daar was iets mee, hij leek erg verbaasd toen hij haar zag.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:05:21 #248
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65830930
Wat een geweldige aflevering Ik ga niet eens posten wat ik allemaal geweldig vond, want alles was geweldig!

Wat geweldig dat een serie tijdens haar vierde seizoen nog zo'n geweldige afleveringen kan produceren!!

zaterdag 7 februari 2009 @ 17:06:45 #249
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65830973
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:48 schreef Yurithemaster het volgende:
Was het trouwens Baltar's 'denkbeeldig' six die hij zag toen hij bij de Cylons was? want haar hebben we al tijden niet meer gezien.
Ik dacht dat het Gina was, maar dat kan niet want die kon niet resurrecten toen ze stierf.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:20:42 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65831256
Vetste aflevering ooit. . Damn, het kan nu alleen nog maar tegenvallen
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_65831541
frack wat een vette aflevering, eindelijk gaeta dood
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:49:56 #252
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65831800
Vraag me ook af hoe het met Anders gaat hij leek het overleefd te hebben. En wordt Lee nu die nieuwe vice-president nu hij het nog enige levende lid van de Quorum is? zal Baltar nu weer een grotere rol krijgen?.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:53:19 #253
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65831873
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:49 schreef Yurithemaster het volgende:
Vraag me ook af hoe het met Anders gaat hij leek het overleefd te hebben. En wordt Lee nu die nieuwe vice-president nu hij het nog enige levende lid van de Quorum is? zal Baltar nu weer een grotere rol krijgen?.
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:23:53 #254
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_65832349
Yeah! Weer een kick-ass aflevering! Dááág Zarek! Het Quorom doodschieten was de laatste nagel op zijn doodskist.
Maar wat is er met het schip aan de hand? 'Haar'scheurtjes?
SPOILER
The Internets, I needs it..
pi_65833063
Over de Dying Leader:
quote:
Battlestar Wiki
The Dying Leader

(1) Elosha: "And the lords anointed a leader to guide the Caravan of the Heavens to their new homeland." (The Hand of God) (2) Elosha: She also wrote that the new leader suffered a wasting disease and would not live to enter the new land. (The Hand of God) (3) Roslin: The scriptures tell us a dying leader lead humanity to the promised land. (Kobol's Last Gleaming, Part I)
SPOILER
pi_65834162
Briljant dat men had verwacht dat Roslin de moed zou opgeven nadat Tommie 'r had verteld dat ie Adama heeft vermoord. Ze werd alleen maar strijdkrachtiger.

Hele. gave. eps.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:09:33 #257
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65836252
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:13:52 #258
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65836367
Schitterende aflevering, weer een aflevering die je op het puntje van je stoel laten zitten.
De Galactica kan wel een goede lasser gebruiken al zal hier waarschijnlijk een jaar ruimtescheepswerf aan te pas moeten komen om dat allemaal weer te fixen.
MaxiTitan City
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:16:42 #259
184465 Migue
Sensuele man
pi_65836422
Idd, een serie in het 4e seizoen dat nogsteeds zuks goede afleveringen heeft is gewoon een van de beste ooit. Ik heb weer ontzettend genoten, meer dan ik toch al doe van deze serie. Leuk ook om Aaron Kelly weer terug te zien, toch een karakter dat in de series thuishoort, net als Romo Lampkin.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef FoXje het volgende:
We hebben nu troiwens voor de 1e keer de FTL drive gezien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Event Horizon, anyone?

Die Six heet Lida, dus gewoon een van de Sixen op de Basestar.
pi_65836514
GVD. GVD! Wat. Een. Serie. .

En die promo van volgende week! .
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:25:17 #261
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65836607
Hier wordt de afgelopen aflevering weer uitvoerig besproken... Hier ook weer een spoilerwarning!
MaxiTitan City
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:40:44 #262
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65836991
Begint echt een beetje Goede tijden slechte tijden te worden, helaas. Teveel politiek gelul, te weinig scifi. Jammer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65837041
BSG is allang geen scifi serie meer. .
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:54:10 #264
87680 Mirel
pi_65837259
Alsof Scifi betekent dat ze de hele tijd spacebattles moeten houden.
pi_65841412
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:40 schreef Lemmeb het volgende:
Begint echt een beetje Goede tijden slechte tijden te worden, helaas. Teveel politiek gelul, te weinig scifi. Jammer.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:43 schreef Jarno het volgende:
BSG is allang geen scifi serie meer. .
Mja... ik heb het bekijken van deze serie vrij lang uitgesteld, van de term "karakter-georiënteerd" kreeg ik ook meteen het idee van een soort As The World Turns op een ruimteschip

Uiteindelijk toch maar begonnen, in volgorde, met miniserie en tv series (en de webisodes tussendoor), bewust niet in topics als deze gekomen (cruciale spoilers vergallen je plezier teveel) en ben nu net klaar met de laatst uitgezonden aflevering.

Tja er waren wel wat ergernissen:
- het relatie- en vreemdgaan gezeur tussen sommige karakters (denk aan die Anders-Starbuck-Apollo-Dee-Billy ketting)
- die seksueel beladen visioenen tussen Baltar en Caprica Six was ik na 1 seizoen ook wel zat
- iets te weinig uitleg over de gebruikte technologie

Positieve dingen:
- leuk verhaal
- goede vijand (zien er evil uit, maar niet helemaal zonder gevoel)
- veel spanningsbogen die in redelijk snel tempo gecreëerd en voltooid worden, dus niet vaak dat je na een aflevering denkt 'nou die 45 minuten had ik best kunnen missen'.
- relatief 'realistisch' wapentuig (projectielen, nukes), geen gedoe met lasers en shields of andere quantum sub-space torpedoes o.i.d.
- goed acteerwerk
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:54 schreef Mirel het volgende:
Alsof Scifi betekent dat ze de hele tijd spacebattles moeten houden.
Zeker niet, het moet niet op veel Star Trek afleveringen gaan lijken, dat was weer het andere uiterste, teveel ongebrijpelijk geleuter, te weinig verhaallijn, teveel gevechten, vaak erg voorspelbaar. Maar het deel 'science' in de naam van het genre moet wel goed naar voren komen, dus is wetenschap en technologie wel belangrijk, anders kan je het gewoon een dramaserie noemen.

Stargate heb ik ook compleet gevolgd, en die vind ik persoonlijk een iets betere verhouding hebben tussen 'soap' en 'techno' elementen. Meer uitleg over hoe de technologie nou eigenlijk werkt, zonder overdreven te worden. met nog steeds ruimte voor ontwikkeling van karakters. En, ondanks goede momenten van Baltar en Starbuck, iets meer vlotte humor (met dank aan met name de heren R. Dean Anderson en D. Hewlett), de hele sfeer is minder donker/formeel.

BSG blijf ik volgen tot het eind, ik ben nou wel benieuwd hoe het nou uiteindelijk met die ruim 39K overgebleven mensen gaat aflopen, nu de magische gezochte planeet toch niet zo heel magisch bleek te zijn...
En oh, wtf is de Kara die niet verkoold in die cockpit zat nou eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fleischmeister op 08-02-2009 03:17:33 ]
  zondag 8 februari 2009 @ 02:41:54 #266
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65841463
Trouwens tussen deze aflevering en die van vorige week zijn er volgens de teller 'maar' 40 mensen dood gegaan
  zondag 8 februari 2009 @ 03:26:26 #267
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65841803
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:16 schreef Migue het volgende:
Leuk ook om Aaron Kelly weer terug te zien, toch een karakter dat in de series thuishoort, net als Romo Lampkin.
Ik vond het super om Capt. Kelly weer te zien, toch een personage van het eerste uur. En goed dat hij zich bedacht en aansloot bij Kamp Adama

En Lampkin hoeft niet zoveel te doen, zodra hij zijn mond open doet zit ik al te genieten. Super personage.
pi_65842143
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:40 schreef Lemmeb het volgende:
Precies, met moeite blijf ik het volgen en dan maar alleen uit ongeloof dat ze van zo'n mooie serie het zo kunnen laten verzanden.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:05:58 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842707
quote:
Op zondag 8 februari 2009 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, met moeite blijf ik het volgen en dan maar alleen uit ongeloof dat ze van zo'n mooie serie het zo kunnen laten verzanden.
Same here. Heb het toch maar weer gekeken, maar helemaal van harte ging het niet. Ach, dat stukje met die FTL-drive was wel aardig.
  zondag 8 februari 2009 @ 10:12:03 #270
87680 Mirel
pi_65843227
Richard Dean Anderson, daar zeg je me wat.
  Moderator zondag 8 februari 2009 @ 10:14:35 #271
9859 crew  Karina
Woman
pi_65843248
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:12 schreef Mirel het volgende:
Richard Dean Anderson, daar zeg je me wat.
Wat is er met hem dan? Behalve dat hij in Stargate speelde.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 8 februari 2009 @ 10:18:06 #272
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65843275
Die hard in space was al vaak geprobeerd, maar nu is het dan eindelijk gelukt
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 8 februari 2009 @ 10:26:29 #273
87680 Mirel
pi_65843365
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat is er met hem dan? Behalve dat hij in Stargate speelde.
Dat SG-1 niet meer is wat het geweest was.
  Moderator zondag 8 februari 2009 @ 10:32:58 #274
9859 crew  Karina
Woman
pi_65843438
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:26 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat SG-1 niet meer is wat het geweest was.
Dat is waar, SG Atlantis vind ik trouwens ook helemaal niets
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 8 februari 2009 @ 13:18:32 #275
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65844903
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Same here. Heb het toch maar weer gekeken, maar helemaal van harte ging het niet. Ach, dat stukje met die FTL-drive was wel aardig.
Wel makkelijk te saboteren trouwens.
pi_65845162
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen, vanaf het begin is het geen SciFi "die-hard"-style geweest. Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas, denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's over ) of bijvoorbeeld de trial van Gaius. In dat opzicht is er toch weinig verandert sinds het begin?

Toegegeven; het is allemaal nog wat minder zwart-wit (good vs. bad) geworden ten opzichte van de cylons, maar deze aspecten zaten zeker ook in S1 (Boomer?). Als je alleen maar spacebattles wilt zien ga je maar aanschuiven bij ST.
  zondag 8 februari 2009 @ 13:29:19 #277
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65845356
"Hey, according to this ep there's not ONE SINGLE MAN stationed in the engine room who would notice something like, oh say a man climbing out of an air vent and ripping apart the FTL drive."

lol

Het kan trouwens ook nog dat de scheuren veroorzaakt werden door de Chief zelf die de FTL onbruikbaar maakt.

Hoe dan ook, ik heb een gevoel dat Galactica het einde niet gaat halen...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 februari 2009 @ 13:31:54 #278
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65845443
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:24 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen, vanaf het begin is het geen SciFi "die-hard"-style geweest. Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas, denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's over ) of bijvoorbeeld de trial van Gaius. In dat opzicht is er toch weinig verandert sinds het begin?

Toegegeven; het is allemaal nog wat minder zwart-wit (good vs. bad) geworden ten opzichte van de cylons, maar deze aspecten zaten zeker ook in S1 (Boomer?). Als je alleen maar spacebattles wilt zien ga je maar aanschuiven bij ST.
Ik snap het ook niet hoor. Volgens mij heeft de serie constant deze insteek gehad
  zondag 8 februari 2009 @ 13:52:20 #279
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65846280
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet hoor. Volgens mij heeft de serie constant deze insteek gehad
Doorlopende verhaallijnen in Sci-Fi zijn voor deze mensen klaarblijkelijk niet weggelegd.
Laat ze beter maar bij Star Trek of Stargate blijven waar de verhalen in hapklare blokken per aflevering of een aantal afleveringen aangeleverd worden.
MaxiTitan City
pi_65846392
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

zondag 8 februari 2009 @ 13:59:48 #281
184465 Migue
Sensuele man
pi_65846605
Idd, die twee zitten hier of te trollen of hebben het totaal niet begrepen. Hoe fanboy ik ook ben van deze serie, je moet wel een ontzettende stumpert zijn om niet te zien dat deze serie op zijn slechts nog goed is.
En teveel politiek gelul deze aflevering? Valt wel mee, tenzij je Die Hard ook veel drama vond.
pi_65847149
Met het politiek gelul is juist behoorlijk afgerekend deze aflevering.
pi_65847265
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:19 schreef Mirel het volgende:
Grappig dat er niet een hele crew bij zit zoals in andere series
eerder grappig dat het een nogal mechanisch ding is waar zinloos wat dingen over elkaar schuiven

Maar geweldige episode alleen jammer van geatta hij had wel het beste voor itt zarek
pi_65847416
quote:

ik snapte alleen niet wat baltar bedeoelde met: i know who you are zou geata de laatste cylon zijn
  zondag 8 februari 2009 @ 14:32:13 #285
87680 Mirel
pi_65847905
Ik denk dat dat niks betekent. Gaeta bedoelde vast dat men heeft vergeten wie hij echt was, omdat iedereen's beeld van hem compleet veranderde tijdens de muiterij.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:41:07 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65848228
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik snapte alleen niet wat baltar bedeoelde met: i know who you are zou geata de laatste cylon zijn
Die twee hebben gewoon een verleden. Bijvoorbeeld op die planeet waar ze beide gebruikt werden dor de cylons enzo. Misschien herkende Baltar een beetje van zichzelf in hem oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 8 februari 2009 @ 15:25:25 #287
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65850031
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:41 schreef jogy het volgende:
Misschien herkende Baltar een beetje van zichzelf in hem oid.
Dat ja..

Ik vond het een mooie scene. En die Juliani is een acteerkanon hoor, en goed geschreven. Iedereen haatte zijn personage, maar ze weten tegen het einde toch weer sympathie voor hem te kweken.

Bij Zarek was het - bij mij - juist andersom. Heb altijd gedacht dat Zarek alles met de beste bedoelingen deed, maar de afgelopen twee eps heeft hij laten zien simpelweg een terrorist met machtshonger te zijn.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:45:05 #288
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_65850975
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:59 schreef Migue het volgende:
Idd, die twee zitten hier of te trollen of hebben het totaal niet begrepen. Hoe fanboy ik ook ben van deze serie, je moet wel een ontzettende stumpert zijn om niet te zien dat deze serie op zijn slechts nog goed is.
En teveel politiek gelul deze aflevering? Valt wel mee, tenzij je Die Hard ook veel drama vond.
Dat dus.
pi_65851261
Echt een bizar goede aflevering
Maar toch vond ik de vorige een beetje beter
  zondag 8 februari 2009 @ 16:13:43 #290
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65852111
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:25 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Dat ja..

Ik vond het een mooie scene. En die Juliani is een acteerkanon hoor, en goed geschreven. Iedereen haatte zijn personage, maar ze weten tegen het einde toch weer sympathie voor hem te kweken.

Bij Zarek was het - bij mij - juist andersom. Heb altijd gedacht dat Zarek alles met de beste bedoelingen deed, maar de afgelopen twee eps heeft hij laten zien simpelweg een terrorist met machtshonger te zijn.
Zarek werd in de serie geïntroduceerd als iemand die in de gevangenis zat omdat hij een terrorist is en tegen de regering was. Daarmee is de cirkel compleet.

Baltar kent Geata en weet dat hij geen slechterik is zoals Zarek. Geata had goede intenties voor de bevolking, had een rechtvaardigheidsgevoel, maar uiteindelijk onvergefelijke daden verrichte. Baltar is diegene die na onvergefelijke daden altijd weg wist te komen, niet zijn daden onder ogen wou komen, niet handelde uit idealisme, maar uiteindelijk is Geata diegene die wel voor een peleton stond. Baltar is hiervan bewust.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:33:38 #291
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65852902
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:25 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Dat ja..

Zarek was altijd al machtshonger geweest en vergeet niet dat ze zijn reet uit het gevangenisschip gehaald hebben. Hij zat niet voor niets in de gevangenis, hij zat vast voor terrorisme en politieke opruiing enzo. Hij had al eerder rellen veroorzaakt in de floot.

Dat ze vervolgens hem ook lieten meedingen voor een politieke zetel was de eerste fout die ze konden maken gezien zijn verleden. Hij is een man van praatjes, alleen voor zijn eigen politieke agenda. Hij had wel wat goede punten maar zijn motieven waren altijd al doorzichtig imo. Wat dit betreft speelde hij het spel goed mee, het was wel een kwestie van tijd voordat Zarek een coup zou proberen.

Als Gaeta geen geweten in zijn lijer had dan was het hem nog gelukt ook...
MaxiTitan City
  zondag 8 februari 2009 @ 17:17:45 #292
87680 Mirel
pi_65854388
Een ding is zeker. BSG is de best geschreven serie op het moment.
pi_65855053
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:17 schreef Mirel het volgende:
Een ding is zeker. BSG is de best geschreven serie op het moment.
Deadwood was nog net een beetje beter maar Battlestar galactica is op moment de top en legt de standaard voor SF weer een stuk hoger. Ik heb eens ergens opgepikt dat ze Buck rogers weer gaan maken. ik zie een mooie kans om een , net zoals bij Battlestar galactica een cheesy, typische jaren '80 serie om te buigen naar een duistere, goed opgebouwde serie. maar goed, dat is ten eerste off topic en ten tweede komt het er misschien wel nooit van...(maar mocht hier iemand meer info over hebben, vertel....)
  zondag 8 februari 2009 @ 22:25:48 #294
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65864482
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:24 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen
Nouja, het is gewoon allemaal minder boeiend. Dat hele Cylonverhaal geloof ik zolangzamerhand wel, daar is het nieuwe echt vanaf. Ik zit nu voor m'n gevoel gewoon te kijken naar verschillende clans van mensen die onderling wat politieke spelletjes met elkaar uitvechten, waarbij één clan toevallig "Cylons" heet. Daar is voor mij weinig scifi meer aan.

Dan blijft als scifi over de oorlogen in space, maar daar komt het ook niet meer van. Ook de technologie is zolangzamerhand aardig uitgekauwd, lijkt niet echt ontwikkeling meer in te zitten.
quote:
Het hele Pegasus-verhaal was ook drama van de eerste klas
Dat vond ik wel meevallen.
quote:
denk aan het eindeloze gezeur met het volk of de quorom (glad that's over )
Geen idee waar je op doelt, zal ik wel doorheen geskipped hebben.
quote:
of bijvoorbeeld de trial van Gaius.
Ben ik ook een beetje doorheen geskipped, totaal niet boeiend.
quote:
In dat opzicht is er toch weinig verandert sinds het begin?
Zeker wel, kijk de eerste twee series maar eens terug.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:28:44 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65864625
Misschien tijd om S:AAB weer eens van stal te halen. Die serie was toch net ff wat beter dan BSG. Veel meer duistere scifi-elementen.
pi_65865270
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien tijd om S:AAB weer eens van stal te halen. Die serie was toch net ff wat beter dan BSG. Veel meer duistere scifi-elementen.

Maar ik ben het niet met je eens juist die side stories die op het einde samenkomen maken dat het beter is dan bijvoorbeeld seizoen 3,5 tot 8 van stargate (al hadden die ook doorlopende verhaallijnen en zijn daarom de betere seizoenen)
  zondag 8 februari 2009 @ 22:50:04 #297
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_65865438
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien tijd om S:AAB weer eens van stal te halen.
Yeah.
Jammer dat ze daar nooit me verder zijn gegaan.

zondag 8 februari 2009 @ 22:52:53 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65865557
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je kent S:AAB toch nog wel? Die serie was pas echt goed, die had alles.
quote:
Maar ik ben het niet met je eens juist die side stories die op het einde samenkomen maken dat het beter is dan bijvoorbeeld seizoen 3,5 tot 8 van stargate (al hadden die ook doorlopende verhaallijnen en zijn daarom de betere seizoenen)
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Stargate vind ik overigens ook weinig aan. Te lineair en te kinderachtig.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:55:59 #299
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_65865668
W-o-w.. ik moest gewoon even naar adem happen toen de aflevering klaar was. Ik dacht de hele tijd al "beste aflevering sinds het vertrek van New Caprica", maar het einde van deze aflevering was enorm indrukwekkend. Beste staaltje TV dat ik een lange tijd heb gezien.

Mensen die na deze aflevering beginnen over politiek en religieus gezeik snap ik even niet; dat was juist perfect in deze aflevering. Heel kort het quorom, heel kort Baltar over zn gezelschap en verder niets. Prachtig ook hoe Gaeta vroeg om "no religion please..".

Erg indrukwekkend. Als de laatste afleveringen op deze manier doorgaan kan het nog een heel waardig einde worden!
  zondag 8 februari 2009 @ 23:14:16 #300
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_65866400
Overigens doet Stargate mij overkomen als een reliek uit het verre verleden van televisie. Elke week een nieuw op zichzelf staand verhaaltje met een heel dun achterliggend doorlopend verhaal. A-team in space.

En hoe cool ik S:AAB ook vond toen het uitgezonden werd (heel erg cool dus ), ik heb later nog wat eps teruggezien (jaartje terug), en dan viel het allemaal toch wel tegen hoor. Nog steeds een aantal machtige afleveringen, maar ook een veel hoger kneuterigheidsgehalte dan in mijn herinneringen.

Met BSG heb ik een haat-liefde verhouding. Na de miniserie direct "hooked" en de drie seizoenen die ik achter liep in 2 weken gekeken. Geweldig, maar wel stukken gezien (het bekende Six-Baltar, het eeuwige geklets van de pers en de politiek, Lee en Kara..) waar ik mijzelf echt doorheen moest worstelen. En toch.. afleveringen als deze, die op new-caprica en vele anderen doen mij dat dan weer zo vergeten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 februari 2009 @ 23:21:02 #301
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65866694
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, het is gewoon allemaal minder boeiend. Dat hele Cylonverhaal geloof ik zolangzamerhand wel, daar is het nieuwe echt vanaf. Ik zit nu voor m'n gevoel gewoon te kijken naar verschillende clans van mensen die onderling wat politieke spelletjes met elkaar uitvechten, waarbij één clan toevallig "Cylons" heet. Daar is voor mij weinig scifi meer aan.

Dan blijft als scifi over de oorlogen in space, maar daar komt het ook niet meer van. Ook de technologie is zolangzamerhand aardig uitgekauwd, lijkt niet echt ontwikkeling meer in te zitten.
[..]

Dat vond ik wel meevallen.
[..]

Geen idee waar je op doelt, zal ik wel doorheen geskipped hebben.
[..]

Ben ik ook een beetje doorheen geskipped, totaal niet boeiend.
[..]

Zeker wel, kijk de eerste twee series maar eens terug.
Als je bij zoveel dingen 'geskipped' zegt dan heb je de serie nooit serieus bekeken vrees ik. Maar je eerste zin, het nieuwe er vanaf, dat is juist waarom ze er nu een eind aan breien. Nog 6 afleveringen en het is echt over.

En toen gooide ik de boel dicht
Hier verder:
Battlestar Galactica #23: The Final Six (episodes)
pi_65866767
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je kent S:AAB toch nog wel? Die serie was pas echt goed, die had alles.
[..]

Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Stargate vind ik overigens ook weinig aan. Te lineair en te kinderachtig.
Dat zal het zijn en space heb ik wel eens gezien maar dat werd maar 2x uitgezonden ofzo kan me maar een paar afleveringen herinneren.
pi_65866835
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:14 schreef Cheiron het volgende:
Overigens doet Stargate mij overkomen als een reliek uit het verre verleden van televisie. Elke week een nieuw op zichzelf staand verhaaltje met een heel dun achterliggend doorlopend verhaal. A-team in space.

En hoe cool ik S:AAB ook vond toen het uitgezonden werd (heel erg cool dus ), ik heb later nog wat eps teruggezien (jaartje terug), en dan viel het allemaal toch wel tegen hoor. Nog steeds een aantal machtige afleveringen, maar ook een veel hoger kneuterigheidsgehalte dan in mijn herinneringen.

Met BSG heb ik een haat-liefde verhouding. Na de miniserie direct "hooked" en de drie seizoenen die ik achter liep in 2 weken gekeken. Geweldig, maar wel stukken gezien (het bekende Six-Baltar, het eeuwige geklets van de pers en de politiek, Lee en Kara..) waar ik mijzelf echt doorheen moest worstelen. En toch.. afleveringen als deze, die op new-caprica en vele anderen doen mij dat dan weer zo vergeten
ook dat beviel mij dus goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')