abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 15:48:32 #101
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65626440
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:34 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb de oude Battlestar Galactica nog nooit gezien maar ik weet wel dat die gast uit the A-Team (Dirk Benedict) Starbuck speelde. Ik kan mij er dus wel wat bij indenken dat je bij de nieuwe zoiets hebt van whèèrgh starbuck hoort een man te zijn.
Ik was wel een redelijke fan van het origineel dus ik vond het hele idee van een nieuwe serie vrij klote, totdat ik 't zag. En Kara Thrace is een heel ander personage dan Faceman Starbuck. Wat hebben ze gemeen? Dat ze graag sigaartjes roken en goed in een Viper kunnen vliegen. That's it.
  zondag 1 februari 2009 @ 15:59:29 #102
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65626801
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:48 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Bij de promo zie ik het niet als spoilers maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat misschien wel zo zien.
Ik zal het dan voortaan wel onder spoiler-tags zetten...

Maar bij dat stukje vlak na de intro heb ik toch echt iets van komaan, je kan ook overdrijven, je gaat immers die hele aflevering erna bekijken. Je kan daar vrijwel niets uit halen omdat het allemaal in 10 seconden voorbij is.
Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.

Heb de 'oude' battlestar galactica serie wel eens gezien maar was echt voor mijn tijd dus heb zelf niet zo'n probleem met de verschillen in personages, maar is het verhaal zelf ook erg anders?
  zondag 1 februari 2009 @ 16:42:45 #103
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65628266
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:59 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik wil gewoon niks van te voren zien, ik zie het allemaal wel in de aflevering.

Heb de 'oude' battlestar galactica serie wel eens gezien maar was echt voor mijn tijd dus heb zelf niet zo'n probleem met de verschillen in personages, maar is het verhaal zelf ook erg anders?
Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.

Ik had dat bij Star Trek ook, ik heb ooit een paar afleveringen gezien van de originele serie maar na het zien van the next generation (toen in de jaren 90) was mijn interesse in die originele serie totaal verdwenen. Zelfs voor die tijd vond ik het allemaal maar oude meuk.

Ik ga met BSG net zoiets krijgen denk ik als ik de originele serie ga bekijken, model-scheepjes die aan draadjes hangen, veel piew piew lasers en vuurwerk-explosies. Terwijl je nu met BSG gewoon echte dikke veldslagen krijgt in de ruimte, (flak) shells/granaten en missiles vliegen je om de oren. Als je de goede aflevering voor je hebt dan zie je zo nu en dan ook nog een mooie nuke exploderen.

Er zullen vast wel mensen zijn die het totaal niet met mij eens zijn maar zo denk en voel ik erover.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 17:03:30 #104
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65628888
Je moet eerst oud hebben gezien, dan nieuw. Anders heb je inderdaad dat het oude je niet meer kan boeien omdat het nieuwe het originele totaal wegvaagt mbt SFX (en verhaal)

Overigens, in grote lijnen is het verhaal van BSG inderdaad gelijk tussen oud en nieuw. De kolonies die woden aangevallen door de cylons en een kleine vloot die onder leiding van Galactica op zoek gaat naar de dertiende kolonie: Earth.
Overeenkomsten:
-Galactica
-Adama
-Baltar (in de oude serie alleen maar slecht en heult met de Cylons)
-Pegasus (die halverwege op komt duiken)
-Admiral Cain (in de oude serie een man, maar ook deze schopt Adama aan de kant, maar legt toch het loodje en Adama neemt command over)
-Apollo (ook hier de zoon van Adama)
-Athena (hier een dochter van Adama)
-Starbuck
-Boxey

In de nieuwe serie zitten een paar verwijzingen naar het origineel. De Main Theme van de oude serie is in de nieuwe The Colonial Anthem, het volkslied zeg maar. Een paar keer te horen.
Verder zijn de originele cylons te zien in de nieuwe serie als oude cylon-modellen. Te zien in de flashbacks van Razor, in Razor zelf en op papier in volgens mij de allereerste scene van de miniseries (dat vredesstation, waar die vent de eerste skinjob ziet)
Oh en "By your command" is toch ook ergens te horen dacht ik?

[ Bericht 10% gewijzigd door TARAraboemdijee op 01-02-2009 17:40:34 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 februari 2009 @ 17:17:26 #105
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65629327
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Oh en "By your command" is toch ook ergens te horen dacht ik?
In de miniserie aan het eind waar de sharons, leobens etc die andere gast komen ophalen.
In Razor ook toen die drie oude centurions in die raider zaten (twee zilveren en een gouden leidinggevende oid), waren maar korte scènes.
MaxiTitan City
  zondag 1 februari 2009 @ 17:41:25 #106
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65629983
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Overigens, in grote lijnen is het verhaal van BSG inderdaad gelijk tussen oud en nieuw. De kolonies die woden aangevallen door de cylons en een kleine vloot die onder leiding van Galactica op zoek gaat naar de derde kolonie: Earth.
Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpower
  zondag 1 februari 2009 @ 17:44:21 #107
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_65630064
Wat een onwijs vette episode was dat

Wat is Gaeta een klootviool zeg Wat vond zijn boyfriend eigenlijk van de hostile takeover?

Wat ik in een eerdere promo al had gezien, maar toen nog lame vond, vind ik in de nieuwe promo opeens super gaaf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 18:11:05 #108
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65630820
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:41 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Dat wist ik ongeveer wel, maar ging mij meer om de, 'menselijke' Cylons, new caprica enz. Weet wel dat ze in de orginele serie gewoon op 'onze' aarde komen en dan hebben al die kinderen superpower
Er was 1 skinjob in Galactica 1980. Kobol komt in beide series voor. Het Pegasus verhaal is in grote lijnen gelijk. Baltar aan boord bij de Cylons is een duidelijke verwijzing naar het origineel, waar Baltar de gehele serie bij de Cylons is. Maar New Caprica en dergelijke, het hele meerdere goden/1 god verhaal etc komt niet in de originele serie voor.
Oh en als Earth van 2 afleveringen terug niet Earth is, dan is het Terra verhaal ook hergebruikt. Alleen the Beings of Light (oid) is nog niet echt aan gerefereerd in de nieuwe serie

En ik mis Cassiopeia
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 18:19:06 #109
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65631055
Owja, Boomer en Tigh zaten ook in de originele serie. Maar Boomer was ook hier weer een man en een viper-pilot. Was geen cylon
  zondag 1 februari 2009 @ 18:25:53 #110
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65631265
Ben wel benieuwd naar de nieuwe status quo van dit alles. Adama heeft toch een bepaald aantal mensen nodig voor zijn schip, maar kan de verraders niet ongestraft laten.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_65634056
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:41 schreef Migue het volgende:
Gewoon de promo info in spoilertags zetten. Dat hebben we voorheen altijd al gedaan, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou moeten. Zo wil ik bijvoorbeeld niet weten of Adama en/of Tigh de granaat overleven, dus kijk ik de promo niet. Anders kan je ook info uit interviews met spoilers gaan bespreken, maar dat doen we normaal gesproken ook niet zonder spoilertags.
dat kan ik je zo wel vertellen die overleven ze want het was een flashbang geen dodelijke granaat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65634183
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe status quo van dit alles. Adama heeft toch een bepaald aantal mensen nodig voor zijn schip, maar kan de verraders niet ongestraft laten.
ik gok dat alles blijft leven op de leiding na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_65634536
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik gok dat alles blijft leven op de leiding na
Die piloten en mariniers ook?
Als je met iemand vliegt moet je diegene toch 100% kunnen vertrouwen, lijkt me moeilijk om dat nu te gaan doen.
pi_65634667
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:17 schreef Asgard het volgende:

[..]

Die piloten en mariniers ook?
Als je met iemand vliegt moet je diegene toch 100% kunnen vertrouwen, lijkt me moeilijk om dat nu te gaan doen.
ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteiten
pi_65634825
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze hebben die mensen gewoon nodig het is niet dat ze 6 miljard mensen hebben zoals wij hier met trainingsfaciliteiten
Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?
pi_65635222
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:24 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar bijv. die Mariniers die op Adama schoten. Wil je die ook houden?
die zouden sowieso ontslagen moeten worden al was het maar dat nogal trigger happy zijn
Als je dat in een normaal leger flikt dan lig je er uit
  zondag 1 februari 2009 @ 20:57:20 #117
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_65636030
Volgens mij zijn ze allemaal trigger en slap happy gezien de met lijken gevulde corridors.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 1 februari 2009 @ 21:00:18 #118
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65636156
Iemand een life-size (re-imagined model) centurion kopen? Voor 'maar' 7900 dollar.
MaxiTitan City
pi_65638149
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:00 schreef MaxiTitan het volgende:
Iemand een life-size (re-imagined model) centurion kopen? Voor 'maar' 7900 dollar.
[ afbeelding ]
whaaaaaa di wil ik!!!!!!!!
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  zondag 1 februari 2009 @ 23:44:35 #120
184465 Migue
Sensuele man
pi_65642055
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Alleen the Beings of Light (oid) is nog niet echt aan gerefereerd in de nieuwe serie
Yes jazeker wel! Na de battle tussen Cavil en de Nathalie faction, de basestar die gewond op Jupiter afdrijft, lijkt gruwelijk veel op de ship of lights.
Maar dat is dan ook meteen alles

Verder zitten er zóveel verwijzingen in de nieuwe series naar de oude, maar vooral kleine, die je alleen opvallen als je de originele series gezien hebt. Zo is die ice planet in the assend of space waar Adama voor het eerst kennis maakt met de oude Hybrid, een directe dikke referentie aan The Gun On Ice Planet Zero. Van dat soort dingen.
  maandag 2 februari 2009 @ 01:44:37 #121
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65644273
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:42 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Het is ook van voor mijn tijd maar ik heb tegenwoordig helemaal geen interesse meer in die oude series zodra er een nieuwere versie ervan is uitgebracht met betere FX.

Ik had dat bij Star Trek ook, ik heb ooit een paar afleveringen gezien van de originele serie maar na het zien van the next generation (toen in de jaren 90) was mijn interesse in die originele serie totaal verdwenen. Zelfs voor die tijd vond ik het allemaal maar oude meuk.

Ik ga met BSG net zoiets krijgen denk ik als ik de originele serie ga bekijken, model-scheepjes die aan draadjes hangen, veel piew piew lasers en vuurwerk-explosies. Terwijl je nu met BSG gewoon echte dikke veldslagen krijgt in de ruimte, (flak) shells/granaten en missiles vliegen je om de oren. Als je de goede aflevering voor je hebt dan zie je zo nu en dan ook nog een mooie nuke exploderen.

Er zullen vast wel mensen zijn die het totaal niet met mij eens zijn maar zo denk en voel ik erover.
Ik hou gewoon totaal niet van scifi.. Ik vond alleen Star Trek TOS en BSG '79 leuk omdat het zo campy was. Voor de rest keek en kijk ik niets, muv de nieuwe BSG dus. Maar dat is niet je standaard scifi.
  maandag 2 februari 2009 @ 01:57:46 #122
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65644385
daaaaaaaaaaaaaaaamn keiharde TVP !!

God net de nieuwe aflevering gekeken, ik zie niet vaak zooooo'n spannende aflevering van een serie :| Dit is gewoon bizar :/ Geweldig dat die ouwe adama nog de moves heeft om iemand te ontmeesteren van z'n wapen en dan in reflex nog ff Saul red door die marine voor zn knar te schieten

Ik had niet verwacht dat de muiterij zo snel zou gaan, dacht dat er wel 2 eps overheen gingen voordat Felix de macht had.

En omg, ik denk nie da'k kan slapen zo, Felix die dus die raptor neer gaat laten halen met daar op de President en Balter :/ damnnn sicke shit.

Wat ik ook ziek vind is dat je overal gewoon schietgevechten hoort, mensen zijn dus gewoon hun vrienden etc aan het neerknallen ( lees: mensen die de muiterij steunen en die niet ). Ik vraag me af hoeveel casualties er uiteindelijk gaan zijn, ik verwacht toch wel zeker 500 doden.

Oef en dan het einde, Adama hoppa gewoon ff 20 kogels door dat gat heen jassen en dan 'It's an hounour to have served with you, my friend' .... 'to be continued' ... (btw waar waren lee en starbuck opeens heen?)

kword er gewoon misselijk van zo bizar goed deze ep is :/

Nee mensen ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat dit echt een van de beste zoniet de beste serie ooit is

ps: enkeltje airlock voor de Vice President en Felix, ik betaal !
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  maandag 2 februari 2009 @ 02:04:11 #123
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65644423
Die vuurgevechten op de achtergrond idd, zo mooi. Ook die scenes waarin Starbuck en Apollo door de gangen sluipen. Je weet gewoon niet wie de vijand is. Heerlijk in beeld gebracht.
pi_65644519
Heb de oude serie niet gekeken, maar ik vind de nieuwe geweldig
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_65644540
quote:
Op maandag 2 februari 2009 01:57 schreef Sc0tTy het volgende:0 doden.

Oef en dan het einde, Adama hoppa gewoon ff 20 kogels door dat gat heen jassen en dan 'It's an hounour to have served with you, my friend' .... 'to be continued' ... (btw waar waren lee en starbuck opeens heen?)

Die waren weer teruggegaan door die (onderhouds?)gang.
Ze zaten dus al achter de mariniers toen die door de deur openden.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')