James1988 | zondag 11 januari 2009 @ 23:16 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | zondag 11 januari 2009 @ 23:16 |
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje: Game on ![]() | |
4gent_Orang3 | zondag 11 januari 2009 @ 23:24 |
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken? | |
Peterselieman | zondag 11 januari 2009 @ 23:28 |
Dat kennen we ja ![]() | |
knars | zondag 11 januari 2009 @ 23:30 |
iets met albatrossen en reizen... hmmm... oh ja, dat was het:quote:Juistem. Als je dat gedicht leest (wat ik als Iron Maiden fan een plichtsgetrouw wel eens gedaan heb) worden je beelden geschetst van een reis waar de horror story van de bevriezingsdood op Olst (of was het Wijhe) nog niets bij is: quote:Tof! Lelijk kreng, dat apparaat. Maar om hem nou neer te gaan schieten lijkt me zo riskant, voor je het weet hangen ze hem om je nek ![]() | |
4gent_Orang3 | zondag 11 januari 2009 @ 23:31 |
quote:Heb je ook enig idee of ik dat ergens kan ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 januari 2009 @ 23:34 |
Heb wel eens een link gehad, waarbij je ze rechtstreeks van de site van Bahn.tv kon downloaden, maar die link heb ben ik helaas kwijt ![]() | |
Fred2 | zondag 11 januari 2009 @ 23:36 |
![]() Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen? | |
sander89 | zondag 11 januari 2009 @ 23:38 |
quote:Wat me nu pas opvalt is dat de frontseinen zeer slecht te zien zijn, dat hebben ze zelfs geen in orde. quote:Die zijn er niet ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 11 januari 2009 @ 23:55 |
Als ik het me goed herinner heeft de Albatros per bak maar één deur aan iedere kant. Waarom je er een zou nemen i.p.v. twee, wat de doorstroming ten goede komt, is me niet helemaal duidelijk... maarja. | |
ReisT | zondag 11 januari 2009 @ 23:56 |
quote:Alleen hangt er een CTA van 19B heel tactisch langs een stukje spoor wat bij 19A hoort. Dus wie de trap naar 19B afkomt, ziet daar een CTA die "Breda" toont met pal daarnaast de VIRM naar Den Haag. Heel niet gek dat sommige mensen niet door hebben dat dat niet de stoptrein naar Breda is, maar dat die een heel eind verderop pas staat. | |
bork | maandag 12 januari 2009 @ 00:19 |
Over Verdwaalde koplopers gesproken (uit het vorige topic), afgelopen week zag ik er eentje stilstaan bij Overvecht, ik had zelf ook ooit de eer om daar uit een koploper te stappen (bijna naast het perron maar ala) | |
Peter | maandag 12 januari 2009 @ 00:23 |
quote:http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5 Kun je streaming kijken ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 januari 2009 @ 00:27 |
Hier kun je uitzendingen downloaden als podcast: http://www.bahntv-online.de/btvo/podcast/BTVo_InFahrt_itunes.xml | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2009 @ 00:58 |
tvp | |
Peter | maandag 12 januari 2009 @ 03:18 |
Gewoon zoeken helpt ook. De TEE in een speciaal filmpje bijv: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=137353 | |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 08:01 |
1 | |
Dichterbijer | maandag 12 januari 2009 @ 08:29 |
Whoppa... die Albatros rijdt alwel... maar snel... ![]() | |
dennistd | maandag 12 januari 2009 @ 09:40 |
quote:waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien? | |
Zug-Chef | maandag 12 januari 2009 @ 10:25 |
![]() Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum. ![]() Nieuw in 2009 is het vervoer van papierpulp naar het Oostenrijkse Amstetten. Tweemaal per week rijdt ACTS in opdracht van de firma Locon de trein afwisselend vanuit Antwerpen en de Sloehaven met schuifwandwagens type Habiins en Sins. Op de zeer zonnige maar koude zaterdag 10 januari is ACTS 513-9 onder treinnummer 350161 onderweg naar Venlo als een besneeuwd Hegelsom nabij Horst-Sevenum gepasseerd wordt. Locon neemt de trein in Venlo over met een 186'er. ![]() Op de bult bij industrieterrein Heierhoeve, tussen Horst-Sevenum en Blerick, passeert ERSR 6613 met containertrein 40131 vanuit de Rotterdamse Waalhaven naar het Italiaanse Padova. ![]() Op zondagen rijdt HGK bij daglicht een containertrein naar Düsseldorf en Köln, welke onder de hobbyisten ook wel de "DuKo-trein" genoemd wordt. In een zonnig Zevenaar passeert HGK's "smalbek (G2000)" DH752 met een vol beladen trein 41733 het sneeuwwitte landschap. ![]() Vanwege asproblemen bij de ICE-3M / BR406-stellen vallen een flink aantal ICE treindiensten uit of zijn ingekort tot Emmerich. Gelukkig voor de Nederlandse reizigers rijdt NS Hispeed daarom met een vervangende trein tussen Amsterdam en Emmerich. NSR 1746 is met een stam ICL rijtuigen bij Zevenaar op weg naar Emmerich. ![]() In de boog bij Zevenaar passeert Railion in dubbeltractie 189 met een kolentrein vanuit de Rotterdamse haven. ![]() De Rurtalbahn heeft sinds de ingang van de nieuwe dienstregeling de Linz-shuttles weer van HGK overgenomen en verzorgd nu de tractie van deze containershuttle tot Emmerich. Doordat de trein door ProRail op de wachtsporen bij de aansluiting met de Betuweroute in Zevenaar aan de kant is gezet, kon de trein nogmaals worden vastgelegd in het winter wonderland bij het Duitse plaatsje Hüthum. Hier heeft de trein Emmerich bijna bereikt. ![]() Enkele ICE-stellen rijden nog wel tot Amsterdam. Daarvan is de nog met NS logo's bestickerde 4653 er een van. Op weg naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof wordt het Duitse plaatsje Hüthum nabij Emmerich gepasseerd. ![]() Vanaf de andere kant kwamen vlak achter elkaar twee ITL containertreinen. Deze treinen zijn over het algemeen lastig te fotograferen, omdat de theoretische dienstregeling zelden praktijk is. Een van beide treinen had een kruising met losse Railion loc 1604, waardoor dit plaatje aardig plaatsbepalend is. Op de foto is ITL 186 142 met een voor mij onbekende, maar fraai en vol beladen containertrein zojuist uit Emmerich vertrokken en is koers gezet naar Nederland. Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html | |
James1988 | maandag 12 januari 2009 @ 10:31 |
quote: ![]() ![]() Mooie pics verder, goed bezig! ![]() | |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 10:54 |
quote:Rotjoch. ![]() | |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 10:55 |
quote:Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten! | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2009 @ 11:13 |
quote:Omdat iedereen dat kan die de kaart in z'n handen krijgt. Als je vriendin stiekem jouw chipkaart meeneemt naar het oplaadpunt, kan zij ook de laatste 10 transacties zien. Bijvoorbeeld: 21:59 Check-in Grote Markt 22:02 Check-uit Muurstraat ¤ 0,93 ![]() | |
Socios | maandag 12 januari 2009 @ 11:24 |
Atb. ![]() | |
ghizzer | maandag 12 januari 2009 @ 11:26 |
tvp | |
SNArky | maandag 12 januari 2009 @ 11:59 |
quote:Nee, alleen maar VIRM is een grote vooruitgang ![]() Ik zal ICK missen op de lange stukken... | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2009 @ 12:07 |
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet. In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd ![]() | |
von_Preussen | maandag 12 januari 2009 @ 12:10 |
quote:Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's? | |
von_Preussen | maandag 12 januari 2009 @ 12:13 |
quote:Als stoptreinmaterieel is het natuurlijk ook totaal niet geschikt, daarvoor is het veel te onhandig om doorheen te lopen danwel uit te stappen. Maar ik vind het altijd nog fijner dan Koplopers en VIRM's, die door de open ruimte's een stuk onrustiger zijn (je hoort alles wat er gebeurt, zowel mensen als trein zelf). Doordat de getrokken treinen minder lawaai produceren (binnen, dus ook ICRm) lijken mensen ook minder hard te schreeuwen en te doen. Overigens zijn getrokken treinen ook veel cooler om te zien, locomotief met wagentjes doet meer aan een trein denken dat een paar wagentjes zonder loc maar met motor. ![]() | |
bork | maandag 12 januari 2009 @ 12:35 |
quote:Hetzelfde, respect! | |
Darkwing_Duck | maandag 12 januari 2009 @ 13:34 |
quote:Gister had ik dus een DDAR op de 1900 ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 januari 2009 @ 13:37 |
@ James1988, Duvel en Bork, mijn dank voor de complimenten ![]() @ Duvel: Ik vond het met de kou eigenlijk wel meevallen, mede door de afwezigheid van de wind. Daarnaast had ik ook wel een paar extra laagjes aan en heb ik op zondag ook deels in een auto kunnen zitten. | |
James1988 | maandag 12 januari 2009 @ 15:19 |
DDAR in 1900? Damn ![]() Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld. | |
Darkwing_Duck | maandag 12 januari 2009 @ 15:27 |
@ Zug, mooie plaatjes, al ben ik wat laat ![]() @ Allemaal : Ik ben nu aan het chatten met iemand in een X 2000 trein ![]() | |
Nightshadow | maandag 12 januari 2009 @ 15:47 |
Afgelopen zaterdag trouwens weer iemand omgekomen bij een aanrijding.. ![]() http://gelrenieuws.nl/200(...)n-in-doetinchem.html | |
TommyGun | maandag 12 januari 2009 @ 17:09 |
quote:Inderdaad, Gisteren nog in een ICRm gezeten op Den Haag - Venlo | |
SpeedyRich | maandag 12 januari 2009 @ 17:17 |
ZUG geweldig dat er ten minste nog 1ICE 3 M met NS logo's rond rijdt ![]() mooi fimpje van de V250 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 januari 2009 @ 18:30 |
quote:Vieze verzaker ![]() | |
Nightshadow | maandag 12 januari 2009 @ 18:44 |
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden? Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog... | |
Dr_Flash | maandag 12 januari 2009 @ 18:45 |
Overigens ben ik benieuwd wat er gebeurd zou zijn als die DDAR op de 766 geknord was in plaats van de 419. | |
Dr_Flash | maandag 12 januari 2009 @ 18:46 |
quote:Stroomafnemers ![]() En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren ![]() | |
dennistd | maandag 12 januari 2009 @ 19:16 |
quote:ik heb het even nagekeken: de 13600 gaat inderdaad alleen maar breda-den bosch, maar gaat daar over in de 16000 naar utrecht. ns.nl geeft dat alleen niet aan, en geeft de hele route als 13600... | |
Dr_Flash | maandag 12 januari 2009 @ 20:15 |
Kraków Glówny, 25 november 2005. De stoptrein naar Auschwitz.![]() | |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 20:31 |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 20:31 |
quote:2 | |
Dr_Flash | maandag 12 januari 2009 @ 21:02 |
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/281a244b.wmv Interview met Hans Fictoor, die zijn vader verloor bij de treinramp in Harmelen. | |
Ofyles2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:23 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:27 |
quote:Ik zou mijn geld terughalen. | |
De_Hertog | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:29 |
quote:Nare hogere machten had je vroeger zeg. Je collega-zeeman schiet een vogel dood, jij en al je maten komen om van de dorst en hij krijgt absolutie en mag een wereldtournee gaan maken. | |
knars | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:44 |
Het wordt nog beter: nadat je op gruwelijke wijze morsdood bent gegaan dankzij die knurftige collega, worden jij en je makkers gedwongen om als een soort zombies als spookbemanning van die boot te werken en die marinier veilig thuis te brengen. Lekker reizen met zo'n albatros ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 01:17 |
quote:Het was van CS naar HS ![]() Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 08:22 |
quote:Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje. ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 13 januari 2009 @ 08:41 |
quote:Bijna hetzelfde ![]() Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 08:49 |
quote:In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken? | |
Nightshadow | dinsdag 13 januari 2009 @ 09:56 |
quote:Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29 |
quote:Ah ok. Stroomafnemer is voor mij 't zelfde als pantograaf, beugel wordt 't ding ook wel eens genoemd. 't Stuk tegen de draad heet sleepstuk (met vangbare koolstrippen), jargon ook wel schuitjes. | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:40 |
Hmm... zo te zien wordt de intercity Eindhoven - Schiphol door een koploper gedaan... en ik zag net ook nog een DD-AR stoppen op het spoor (station 's-Hertogenbosch) waar zometeen de intercity naar Zwolle zou vertrekken, nu is hij weer weg trouwens. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:44 |
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg. | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46 |
Ahja, ik zie op dat spoor nu een ICRm wegrijden - dan zal dat inderdaad voor Bd - Ut zijn geweest. Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen? | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:48 |
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden. | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:53 |
Ik heb een vermoeden dat we veel SGMm en DD-AR/DDM gaan zien, waar nu respectievelijk Plan V en Plan T rijden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:54 |
quote:Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken? ![]() Net zoals zo een eerder akkefietje vorige week op het baanvak rotterdam den haag, was ook hier niks te zien op het spoorboekje evenals de vertrekstaten. Wel weer op m.ns.nl Gezien de duidelijkheid die ze meteen konden verschaffen leek het er nou niet op dat het onverwachts was aan de prorail kant.... Het zal wel een ingelast tijdvak zijn voor werkzaamheden, en dat is ook niet erg, maar communiceer dat dan goed, dit is geklungel En het gifkkikkereceëm mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen... | |
dennistd | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:57 |
quote:een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75 | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58 |
quote:Ja, tuurlijk. ![]() quote:"...worthless without pics..." Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker. | |
Fred2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:04 |
quote:* mompelt iets over SLT | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:09 |
Dat bedacht ik me dus net ook al ![]() SLT gaat waarschijnlijk naar de Randstad, en het SGMm wat daar dan over is gaat verder het land in. Aangevuld met DD-AR, waarschijnlijk. | |
Peterselieman | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42 |
quote:Niet helemaal hoor. Er blijven enkele slagen met V'tjes gereden worden. | |
ghizzer | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:43 |
quote:begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen? | |
dennistd | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:47 |
quote:typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn ![]() | |
ghizzer | dinsdag 13 januari 2009 @ 11:49 |
quote: ok ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 12:01 |
Er rijden geen koplopers in de 16000 serie. Nog nooit gebeurd ook. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 12:20 |
quote:Nogmaals ik heb begrip voor de situatie en ik snap dat ze een jarenlange inhaalslag moeten maken op een intensief spoorwegnet. En dat niet altijd in de druk van het spoorboekje meegenomen kan worden snap ik ook wel. Maar communiceer ook nog via posters of aangepaste vertrekstaten of iets dergelijks, zodat je er op voorhand rekening mee kan houden, en niet op het station erachter komt dat je bent aangewezen op het nachtnet... | |
ReisT | dinsdag 13 januari 2009 @ 13:47 |
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken. @dennistd: quote:Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm? 7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april. | |
dennistd | dinsdag 13 januari 2009 @ 13:54 |
quote:klopt, dat eerste was ik vergeten te vermelden | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27 |
quote:Tsja... dan lijkt het me logischer om op die lijn op de rustigere uurtjes SGMm in te zetten, en het DD-AR elders te gebruiken, en dan DD-AR alleen tijdens de spits. | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34 |
Daarmee maak je de materieelomloop nodeloos ingewikkeld lijkt mij. | |
Nightshadow | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:37 |
quote:Edit: quote:Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag... ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:52 |
Gewoon nog eens proberen lijkt me ![]() | |
Brembo | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:51 |
quote:Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter ![]() Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress... | |
Peterselieman | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:55 |
Dan kun je die trein op zondag wel opheffen ![]() | |
dennistd | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:57 |
quote:dan hoeft de 3600 ook niet meer te stoppen in olst en wijhe ![]() moet je alleen nog even een waslijn boven zwolle-kampen hangen. oh ja: en olst-deventer even verdubbelen | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:09 |
quote:Dat zou best tof zijn. Maar doe dan wel de HELE Bible belt. En neem ook plaatsen als Veenendaal mee. En misschien Zaltbommel. En helemaal door naar Zeeland, waar nu alweer gezeik is over de Touretappe van 5 juli 2010. En uiteraard alleen op zondag rijden. Wanneer gaat station Staphorst open trouwens? | |
De_Hertog | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:16 |
quote:Op een zondag. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:20 |
quote:Precies ![]() ![]() | |
ghizzer | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:46 |
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:48 |
quote:Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:49 |
Houten - Houten Castellum was in Nederland de kortste, gevolgd door de museumpendel. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:57 |
quote:Die wint het wel met boter en suiker van het castellumtremmetje ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07 |
quote:Wanneer men denkt dat de koeien niet meer bang zijn van de trein, denk ik. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:20 |
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:21 |
quote:Ah bedankt. Nu heb ik hem net gemist. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:26 |
Ik heb het eerste stukkie ook gemist, kwam pas om 20:03 binnen vallen | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:45 |
quote:Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:57 |
quote:Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo. | |
SpeedyRich | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:07 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250 krijgen die dingen geen ATBL ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:40 |
quote:Laten we hopen dat dat een fout is... het zou wel handig zijn als die dingen ook buiten de HSL-Zuid kunnen rijden. Dat is wel handig om bijvoorbeeld Breda in te komen ![]() | |
Brembo | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:46 |
quote:Neem aan dat het ATBvv wordt voor dit materieel, maar op een tjechisch filmpje was de hele inrichting nog leeg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor dat dit rijdt in Nederland. | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:49 |
Dat ProRail zo streng moge wezen om dit materieel pas zo laat toe te laten, dat AB de rest niet meer kan leveren. Siemens kom er maar in ![]() | |
ReisT | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52 |
Ze krijgen al ETCS/ERTMS, daar kan je een "Specific Transmission Module" aanhangen zodat het systeem ook ATB-signalen kan ontvangen. Software regelt de rest, in theorie. Dan heb je dus geen ATBL nodig. | |
James1988 | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:56 |
Dan moet de ETCS-installatie wel goed werken natuurlijk, maar ik denk dat dat AnsaldoWijhe wel gaat lukken... Ansaldo STS heeft immers ruime ervaring op dat gebied ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:59 |
quote:ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem! | |
Duvel | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:59 |
quote:Heb ik al gelezen, schoonheid. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:07 |
quote:Kuske lief, ik ook van jou ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:32 |
quote: quote:ik gruwel bij de gedachte wat dit moet betekenen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:36 |
Goed, ik wil met de trein naar Jonkoping, hoe pak ik dat het beste en dus ook het goedkoopste aan. Aangezien al studenten dus een enkele reis kopenhagen - Jonkoping hebben voor 12,50 X2000 én eerste klas | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:37 |
quote:Jij kunt gewoon je werk blijven doen. | |
SpeedyRich | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:38 |
quote: ![]() morgen weer om 7 uur | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:39 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:43 |
Ik voel me soms net zo'n klotejoch wat met een vuilnisbakdeksel een blinde bezig houdt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 22:47 |
maar serioesoe Art, je kan het beste gewoon een fullscale interrail pakken, dat werd mij destijds ook aangeraden. En daar kan je de rest van de maand nog meer gekke dingen mee doen natuurlijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:14 |
quote:Maar ik hoef geen gekke dingen te doen, ik wil gewoon naar Jonkoping.. | |
Brembo | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:14 |
quote:Lijkt me handig er op te zitten, dat is eerder ingevoerd dan AnsaldoMaastricht rijdt ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16 |
Ik heb mijn fotocamera eens leeggemaakt op mijn telefoon na 2 jaar, als er vragen zijn dan hoor ik het wel.. MOMENT GAAT IETS MIS | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16 |
quote:Kijk ff of je het spoorwegmuseum in Gävle kunt halen ![]() Je kan het kwartetje volmaken, na Duvel, mij en lemjur ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Die tweede weet ik ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Spreek ik Turks? Ik wil, nee ik ga, ik MOET gewoon naar Jonkoping, niks meer niks minder.. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:18 |
Waarom moet je er zo per se heen? Is daar een pretpark in de buurt, wordt Toeps geil van de stationschef of wil je de bordjes van Fles achterna ? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:21 |
Poging 2 om na dik 2 jaar mijn mobieltje eens te legen met spoorfoto's![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dé bewuste neus fles ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-01-2009 23:27:48 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:22 |
... laatmaar... [ Bericht 22% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-01-2009 00:14:49 ] | |
Fred2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 23:34 |
![]() Verkeerde plaatje bij de tekst | |
Duvel | woensdag 14 januari 2009 @ 08:17 |
quote:No shit! | |
ikbenik | woensdag 14 januari 2009 @ 09:30 |
quote:Bron: RTV Rijnmond Als dat bericht nu meer de waarheid zou benaderen, okee. Spreken over minstens 5 minuten klopt wel, maar maak er eens een half uur van. Ik geloof, dat geen enkele trein meer op tijd is. Ik had het er al in het vorige topic over, hoe mijn eigen reis was verlopen afgelopen weekend. Het materieel is inderdaad op. Ik kan begrijpen, dat ze de Beneluxtrein willen afschaffen als de HSL er komt. Toch zou het meer keuzevrijheid geven wanneer je wel met de Benelux mee kan, plus dat het goedkoper is (en meer stations aandoet). Maar als het dan echt niet anders kan, is het ook goed wanneer de lijn in tweeën wordt geknipt, dus een intercity Amsterdam-Roosendaal en dan overstappen op een intercity Roosendaal-Brussel. Is het ATB-systeem nu wat roet in het eten gooit? Is het anders mogelijk, om een enkel spoor vlak voor Roosendaal over te dragen aan de NMBS, om die dan uit te voeren met hun eigen systeem? Dan kunnen alle treinen door, ook al is de bovenleiding met lagere spanning. Dat zou hoe dan ook beter zijn dan alleen dat stoptreintje. | |
Wadloper | woensdag 14 januari 2009 @ 10:19 |
quote:Ik zat inderdaad al raar te kijken ![]() Da's een G1206 ![]() | |
James1988 | woensdag 14 januari 2009 @ 10:58 |
quote:Er rijdt al een trein Amsterdam - Roosendaal, en te Roosendaal kun je overstappen op de stopper naar Antwerpen. Die zal wel blijven rijden, maar of je er vrolijk van wordt is een tweede. Ik heb die stopper 1x gehad en het is precies dat: een stopper. Een oude rammelbak (AM75) die veel herrie maakt, en voortdurend optrekt en afremt. Leuk voor al die stationnetjes dat ze een internationale verbinding hebben, maar de gemiddelde reiziger wordt er alleen maar chagrijnig van. Een IC Rsd - Antwerpen, die onderweg misschien 1x stopt, is een goed plan - jammer dat die er waarschijnlijk niet zal komen. quote:Het grensbaanvak is voor zover ik weet niet voorzien van enige vorm van beïnvloeding, en het NMBS-materieel dat Nederland in mag (AM75 en de klassiekjes) heeft al een uitzondering, voor zover mij bekend. De treinen die verder Nederland ingaan (HLE 11.8, de goederenlocs) zijn voor zover mij bekend wel voorzien van ATB, maar de treinen die net een grensstation aandoen (Roosendaal, Maastricht) niet. | |
von_Preussen | woensdag 14 januari 2009 @ 14:05 |
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat? | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 14:17 |
quote:ja, uiteraard ![]() ze zijn in elk geval weer aan testen toe, want dat is de afgelopen tijd ook niet gebeurd volgens mij | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 14:17 |
quote: | |
Duvel | woensdag 14 januari 2009 @ 14:17 |
quote:Ze zijn bezig met testritten idd. ![]() | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 14:19 |
quote:het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein ![]() die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid | |
Duvel | woensdag 14 januari 2009 @ 14:21 |
quote:Dat internet op het station heb ik een paar keer geprobeerd (via WiFi), maar verder dan het inlogscherm ben ik nooit gekomen (zelfs niet als ik tien minuten de tijd had). Ik denk dus dat je gelijk gaat krijgen. | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 14:31 |
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:quote: | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 14:44 |
quote:klopt, had het vorige week op somda gelezen. we logisch dat ze het veranderen dan, als er een nog station westelijker ligt of je moet het tilburg-centrumwest noemen ofzo ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 14:45 |
"Tilburg-Links-van-'t-Midden" ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 14 januari 2009 @ 15:06 |
Den Bosch ligt plat door een Seinstoring. | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 15:19 |
quote: quote:Zal veolia blij mee zijn ![]() | |
Fred2 | woensdag 14 januari 2009 @ 15:23 |
quote:Rotterdam Noord was op het moment van openen niet eens het meest Noordelijks gelegen station van Rotterdam (Nu wel inmiddels doordat de Hofpleinlijn geen spoorlijn meer is). Rotterdam Zuid is ook niet het meest zuidelijkst gelegen station in Rotterdam. | |
Volvoman | woensdag 14 januari 2009 @ 15:45 |
![]() | |
Duvel | woensdag 14 januari 2009 @ 15:46 |
quote:Maar Rotterdam Noord ligt wel in het deel van Rotterdam dat "Noord" heet, idem voor "Zuid". | |
von_Preussen | woensdag 14 januari 2009 @ 15:48 |
Maandag zat ik in de Pimpel richting Amersfoort, gingen we bij Barneveld aan de kant. Dus ik vraag me af welke trein nu zo belangrijk is dat de pimpel ervoor aan de kant moet, komt er na een paar minuten doodleuk een Plan V'tje van de Kippenlijn langszetten. ![]() | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 15:49 |
quote:doe het dan goed: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 15:51 |
quote:Schaapie gepakt? ![]() | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 16:03 |
quote:nee, twee autootjes ![]() http://www.waldnet.nl/wn/(...)_bij_Buitenpost.html | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 16:09 |
trein naar Groningen rijdt daar tussen de 60 en 70 op die kruising. | |
SpeedyRich | woensdag 14 januari 2009 @ 16:16 |
zonde van die trein ![]() ik heb een hekel aan mensen die bewust de auto "parkeren" op een overgang, dan worden die mooie treinen beschadigd ![]() | |
SNArky | woensdag 14 januari 2009 @ 16:51 |
quote: quote:I rest my case... | |
SpeedyRich | woensdag 14 januari 2009 @ 16:54 |
quote: ![]() waarom heeft ze nog eigenlijke een rijbewijs, moet ze niet achter de geraniums zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 16:55 |
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat. | |
SpeedyRich | woensdag 14 januari 2009 @ 16:57 |
quote:volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 17:54 |
quote:Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van geven ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 17:57 |
quote:Die zijn er denk ik nog wel te vinden. quote:Doe ik ook niet. Er liggen trouwens wel plannen om die kruising op te heffen, omdat er een nieuwe rondweg om Buitenpost heen komt. Nu rijdt alles nog door het dorp heen. | |
James1988 | woensdag 14 januari 2009 @ 18:01 |
quote:Woei. Als ik niet ziek naar huis was gegaan had ik daar middenin gezeten ![]() Zo te zien is de storing nu wel over en wordt 't treinverkeer langzaamaan hervat - nog wel extra vertragingen. | |
Socios | woensdag 14 januari 2009 @ 18:07 |
quote:Heeft allemaal geen nut inderdaad. Ik zit regelmatig met laptop en mobiel internet in de trein op het UMTS-netwerk. Gaat prima en heel snel allemaal. | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 19:19 |
quote:Een fout van het ANP? Papieren kaartjes blijven toch nog mogelijk? | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 19:19 |
Nog enkele jaren ja | |
ReisT | woensdag 14 januari 2009 @ 19:33 |
Papieren kaartjes worden uiteindelijk vervangen door de 'wegwerpchipkaart'. Een enkeltje uit de automaat trekken blijft dus gewoon altijd mogelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 20:33 |
Ik las wel dat de NS bij het inchecken 20 euro "borg" wil gaan afschrijven. Dat wordt nog wat, gezien het RET-debacle met dat borggeld ![]() | |
Socios | woensdag 14 januari 2009 @ 20:46 |
Ik verwerp het allemaal ten zeerste en ik zal gewoon met papieren kaartjes blijven reizen. ![]() | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 20:50 |
quote:Ja, of snel moeten rennen omdat je ergens snel moet zijn en niet in de rij kunnen gaan staan voor een van de hooguit vijf automaten op een (groot) station. | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 20:52 |
Op heel station Enschede staat ook welgeteld één chipkaartlezer, ik mag hopen dat er nog wat bijgeplaatst worden... | |
Dr_Flash | woensdag 14 januari 2009 @ 20:52 |
quote:Ik ook. Zo lang dat nog half mogelijk is wel tenminste. Ik heb nog geen reclame-offensief gezien waarin ik word aangemoedigd om aan de chip te gaan ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 14 januari 2009 @ 20:53 |
Ik zorg er wel voor dat ik vanaf zomer 2009 bij een organisatie werk waar ik gewoon een OV jaarkaart krijg. Probleem opgelost. | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 20:56 |
quote:Het is de eerste drie (?) jaar toch ook nog gewoon goedkoper retour, papier? ![]() | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 21:06 |
Trouwens: een instaptarief van 20 euro met de ov-chipkaart. Stel: ik stap in Enschede in vervolgens maak ik een reisje via zwolle-groningen-leeuwarden-zwolle-nijmegen-venlo-den haag ik eindig weer in enschede, maar ik check niet uit dan kost me dit reisje dus 20 euro. maar wat als ik nu zeg tegen de ns dat ik naar hengelo ben gegaan, en niet heb uitgecheckt krijg ik dan gewoon iets van 18 euro terug? | |
TommyGun | woensdag 14 januari 2009 @ 21:15 |
![]() | |
knars | woensdag 14 januari 2009 @ 21:23 |
Vanochtend met een mooie +30 op Amstel gearriveerd vanuit Utrecht, omdat er met dank aan een paar extra potjes vingerverf iemand op het idee was gekomen om een videoschouwtrein voor de IC te parkeren. Het is daar viersporig, had er dan niet even om dat ding heen gereden kunnen worden? ![]() | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 21:32 |
quote:Dat vraag ik me nu ook af! | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 21:33 |
quote:En natuurlijk, als je bijvoorbeeld van Tilburg -> Den Bosch gaat, daar een half uurtje rondloopt en dan naar Eindhoven gaat en daar even rondloopt en dan terug naar Tilburg, hoe het dan werkt? | |
Peter | woensdag 14 januari 2009 @ 21:36 |
Jah, hoe moet je nu rondreizen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2009 @ 21:40 |
quote:Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil? quote:Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt. | |
Fixers | woensdag 14 januari 2009 @ 21:41 |
Nog een ov-vraag... Ik werk en overnacht in doordeweeks in belgie en woon in de weekeinden in nederland. Momenteel koop ik enkele reizen naar breda. Hoe gaat dat dan in de toekomst, blijven de door de nmbs geprinte biljetten geldig of moet ik straks in roosendaal een chipkaart kopen voor de overstap. | |
Christiaan | woensdag 14 januari 2009 @ 21:42 |
quote:Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje? | |
bork | woensdag 14 januari 2009 @ 21:43 |
Ik heb al wel het e.a. gezien maar het motorrijtuig die ik vandaag had was wel heeeeeeeeeeeeel erg toegetakeld (mDDM op de 5600)![]() ![]() Was een beetje spannend om te zien waar ik uit kwam op Overvecht maar had het gewoon goed gededuceerd. | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 21:44 |
Met passagiers er in gewoon reinigen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 21:45 |
quote:Veel stations krijgen idd geen poortjes. Denk met name aan alle stoptreinstations | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2009 @ 21:46 |
quote:O ja. In Groningen komen bijvoorbeeld geen poortjes, lijkt het. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 21:46:57 ] | |
WebHawkjuh | woensdag 14 januari 2009 @ 22:03 |
Zou dit een hoax zijn? http://www.tirestrains.nl/ ![]() | |
James1988 | woensdag 14 januari 2009 @ 22:04 |
Ik mag het hopen ja. Een trein hoort op rails, niet op asfalt. Dan is het geen trein meer, maar een bus. ![]() | |
Duvel | woensdag 14 januari 2009 @ 22:08 |
quote:Check. http://www.movares.nl/Innovaties/Regiorailer+-+bimodale+bus.htm | |
dennistd | woensdag 14 januari 2009 @ 22:08 |
quote:ja, schijnt iets van prorail te zijn ofzo edit: Tires Trains: 's werelds eerste trein op banden! Bekijk het filmpje en de website www.tirestrains.nl. Het filmpje is gemaakt in Medemblik, in opdracht van ProRail. Leuk gedaan, maar het idee is niet helemaal nieuw... bron: http://www.langsderails.nl/nieuw.htm | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2009 @ 22:10 |
quote: ![]() Waarom moet ik nu ineens hieraan denken? | |
James1988 | woensdag 14 januari 2009 @ 22:44 |
quote:Hij blijft geweldig ![]() | |
SNArky | woensdag 14 januari 2009 @ 22:48 |
quote:Van het filmpje: "Ik mag hopen dat we over 10 jaar allemaal spoorloos zijn" ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 14 januari 2009 @ 22:57 |
Ik verwacht over 10 jaar geen spoor meer ![]() ![]() ![]() | |
Koen66 | woensdag 14 januari 2009 @ 22:59 |
quote:Staat ergens op Internet wat de regels voor de OV Chip gaan worden? Zaken als deze ben ik erg benieuwd naar. Helemaal wat er gebeurt op al die stations zonder poortjes, want dat weer ik wel wat leuke uitjes met m'n kids die gek zijn op treinen.... ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2009 @ 23:12 |
Dat kunnen conducteurs toch nu al, voor de voordeelurenkaart enzo? Maar goed, als je op saldo reist schiet dat niet op. De conducteur kan dan natuurlijk alleen zien waar en wanneer je hebt ingecheckt, niet waar je bent geweest. Misschien dat een reis op saldo een maximale tijdsduur krijgt, net als in het stadsvervoer? | |
Darkwing_Duck | woensdag 14 januari 2009 @ 23:41 |
Het gekloot dat mensen vergeten uit te tsjeken is dat poortjes nu nog gewoon opengaan bij benaderen... Vanag 29 jan en bij de NS is dat niet (meer) Alhoewel mijn oom gewoon de knop "alle poortjes" openen indrukt als ie daar met zijn te brede internationle ticket voor de smalle gleuf staat ![]() | |
Fred2 | woensdag 14 januari 2009 @ 23:46 |
quote:In Parijs en New York rijden al jaaaaaaaaaaaren treinen van de metro op luchtbanden. en de RTM had vroeger al trams rijden die zowel over rails als weg konden rijden. | |
sander89 | donderdag 15 januari 2009 @ 00:00 |
quote:Zou wel erg mooi zijn, want conducteuren kunnen toch niet zien waar naar toe je op weg bent. ![]() Alleen kan ik nergens vinden hoe het nou precies zit, want je moet ook soms met die ov-chip een kaartje vooraf kopen ofzo. quote:Daar was ik al bang voor, maar een paar daagjes goedkoop treinen in het jaar moet wel kunnen dus, want wat willen ze er tegen doen? Je koopt gewoon weer nieuwe anonieme ov-chip, als je hem moet inlevern.(zorg eerst dat die bijna leeg is) Met een persoons gebonden kaart word het moeilijker, anders had ik gewoon nooit uitgecheckt door de weeks met mijn OV als poortje te omzeilen zijn. Want ik hoef geen OV-chipkaart wat een flink inbreuk is op je privacy en straks krijg je ook nog allemaal reclame meuk toegezonden ofzo. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 januari 2009 @ 00:04 |
quote:"Reclame meuk" kun je weigeren. Ik weet niet hoe, maar het staat in de algemene voorwaarden. ![]() | |
Socios | donderdag 15 januari 2009 @ 00:05 |
Ik laat straks hier zien hoe het zou moeten. Moment. | |
WebHawkjuh | donderdag 15 januari 2009 @ 00:55 |
quote:Achja, zolang ik geen 6baks-VIRM over de snelweg zie karren vind ik 't allemaal best. | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 01:20 |
quote:Hij is wel lachen ![]() | |
Socios | donderdag 15 januari 2009 @ 01:31 |
Als protestactie tegen de OV-chipkaart hierbij een filmpje van hoe het zou moeten. Men gaat naar het loket. Op een kartonnetje wordt de opgegeven bestemming gedrukt. Daarmee passeert men de controle voordat men het perron opgaat.![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 08:20 |
Komen er ook OV-chipterminals bij alle Blokkers, Kruidvaten en eBays trouwens? Of is dat dan ook afgelopen? ![]() | |
dennistd | donderdag 15 januari 2009 @ 08:25 |
Dat zullen wel gewoon anonieme kaarten worden met een dagkaart die er al op gezet is. | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 12:32 |
quote:Is dit serieus? ![]() | |
Duvel | donderdag 15 januari 2009 @ 12:48 |
quote:Ehm, is volgens mij een serieus ingenieursbureaus ja. | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 12:50 |
quote:Waarom horen we dan al 60 jaar telkens weer dit soort plannen en komt er eigenlijk nooit ene fluit van terecht? ![]() | |
James1988 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:01 |
Movares, vroeger Holland Railconsult, was onderdeel van NS. Het is wel degelijk een serieus ingenieursbureau, maar waar dit nou op slaat? Een trein en een bus hebben hele andere doelen.... dat valt niet te combineren. En sowieso, 80 km/h op het spoor? Zelfs een goederentrein gaat nog sneller ![]() En wat Movares ook doodleuk vertelt is dat er geen ATB nodig zou zijn... succes om dat dan ooit op de rails te krijgen, daar wordt ProRail niet echt vrolijk van volgens mij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 13:05 |
quote:En toch levert het voor o.a. de beheerder een win-win-situatie op ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 15 januari 2009 @ 13:20 |
Ze zullen vooral doelen op spoor waar toch geen gewone treinen meer rijden. Als ProRail daar niks meer over te zeggen heeft, kunnen ze ook geen ATB eisen. Movares noemt voor niets het lijntje Zwolle-Kampen als voorbeeld, en ook Boxtel-Veghel-Uden werd eerder genoemd (als is voor die lijn ondertussen besloten dat er niks meer op rails gaat rijden). Maar hoe ze 8 bussen per uur op een enkelspoortje willen krijgen is mij een raadsel. | |
Duvel | donderdag 15 januari 2009 @ 13:29 |
quote:Er is ook een wereld buiten ProRail natuurlijk. Je moet denk ik vooral kijken naar LightRailtrajecten. Die LightRail tussen Gouda en Alphen rijdt ook maximaal 80. | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 14:29 |
Kwam net dit leuke filmpje tegen: | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 14:49 |
Bij deze Youtube-user staat een hele geschiedenis over het baanvak Enschede - Gronau. Is echt het bekijken wel waard. http://www.youtube.com/user/RomkeVideo | |
TommyGun | donderdag 15 januari 2009 @ 15:01 |
quote:Gaaf! | |
Socios | donderdag 15 januari 2009 @ 16:05 |
Inderdaad ja. Ik vraag me alleen het volgende af: zijn alle geluiden ook origineel? | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 16:12 |
Die zijn er onder gemonteerd | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 18:22 |
quote:Ziet er bij vlagen erg natuurgetrouw uit toch ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 15 januari 2009 @ 19:57 |
quote:Ze kijken alvast vooruit naar wanneer alle VIRM-4's en VIRM-5's zijn afgeleverd ![]() Ook leuk btw, op een ander forum doe ik mee aan een woordassociatiespelletje: user 1: kinderen user 2: vingerverf ik: ProRail ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 20:36 |
![]() | |
Ofyles2 | donderdag 15 januari 2009 @ 21:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Fixers | donderdag 15 januari 2009 @ 22:31 |
Waar komt die vingerverf verwijzing eigenlijk vandaan? | |
Dr_Flash | donderdag 15 januari 2009 @ 22:50 |
quote:Van een metafoor die ik ooit trok naar het totale onvermogen om iets zinnigs uit te richten. | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 22:54 |
en er hoort een mooie smiley bij die ik maar niet zal posten om geen gedonder met Duvel te krijgen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 januari 2009 @ 02:06 |
Zo , planning om 23:15 de rit te beginnen in Utrecht en dan naar Den Haag Moerwijk te gaan, en nu net thuis.. | |
Duvel | vrijdag 16 januari 2009 @ 08:01 |
quote:Moehahahaha! Alleen te gebruiken bij echt overduidelijke incompetentie om waardevermindering van de smiley te voorkomen. | |
bork | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:10 |
quote:Had je vertraging ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:24 |
quote:Mogeh... Ik was om 22.40 op station Utrecht, en het was of de trein van 22.45 pakken naar Den Haag CS -> Door naar moerwijk of een frietje, het werd een frietje en de trein van 23.15 dan maar. Maar die had een kwartiertje vertraging... Geeft niks (Nu is et zo dat je in Den Haag CS om .55 .25 aankomt en het stoppertje vertrekt om .28 . .58 , officieel een overstap van 33 minuten, maar 9 van de 10 keer zijn het er 3 ![]() Affijn de stopper van 23.58 zou ik niet meer halen dan, de laatste van 0.28 wel. Maar een kwartiertje werd 25 minuten vertraging.. En dat werd toch wat kritisch, want immers zat daar vlak achter alweer de volgende, en tjsa wat gaan ze dan doen... Trein kwam aan, instappen. "Deze trein gaat in zijn geheel door naar Rotterdam" Uitstappen. Fuck ![]() Dus: 0:23 stoptrein naar Leiden aankomst 1:11+9 (Wederom een WTF + rennen moment ) Nipt de nachtrein naar Eindhoven gered, 01:37+3 op HS (Wederom een WTF + rennen moment) 11:42 De Sneltrein ( Die vanaf HS verder gaat als stoptrein naar Rotterdam) Naar Moerwijk gepakt.. Voortaan maar geen friet meer... ;') | |
Duvel | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:48 |
Allemaal de schuld van patat, dus. | |
Fred2 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:43 |
quote:Als je de trein naar Rotterdam had genomen was je om 00:24 op Den Haag Moerwijk geweest... | |
Intergalactrick | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:43 |
Hey, Zondag ga ik mn dagkaartjes van de kruidvat eens een keertje gebruiken met mn vriendin. We willen zoveel mogelijk doen op die dag, dus niet de hele dag in de trein zitten, hoewel het niet erg is om flink wat uren in de trein te zitten. We starten/eindigen in Utrecht of in Amersfoort rond een uur of 9/10. Weet iemand misschien een leuke ronde? | |
Dichterbijer | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:45 |
quote:Ik begrijp hieruit dat je het patatje er alweer van af hebt getrained ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:52 |
quote:Ja maar dat was dus een vleugeltrein, en was dus bij binnenkomst dezelfde als naar Den Haag ![]() | |
Fred2 | vrijdag 16 januari 2009 @ 12:41 |
quote:Dat snap ik, maar je wilde niet met de trein naar Rotterdam, en dat had je wel moeten doen. (ipv omreizen via Leiden) | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 januari 2009 @ 13:34 |
quote:Waarom? Mijn laatste verbinding via Rotterdam was 23:18 vertrek op Rotterdam? met een overstap van 5 minuutjes dus dat had ik ook niet gered... Wat had ik moeten doen dan? | |
Duvel | vrijdag 16 januari 2009 @ 14:08 |
quote:Bij Fles blijven slapen. ![]() Of bij ons op de bank. ![]() | |
SNArky | vrijdag 16 januari 2009 @ 14:27 |
Gisteren heerlijk 2,5 uur tussen Driebergen en Maarn gestaan, terwijl er iemand van het spoor werd geschraapt ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 16 januari 2009 @ 14:56 |
quote: | |
Peter | vrijdag 16 januari 2009 @ 15:06 |
quote:Doelstelling bijstellen dus ![]() | |
James1988 | vrijdag 16 januari 2009 @ 16:01 |
Zojuist even NS Hispeed gebeld en een booking gemaakt voor 4 personen, met de Pimpel naar Berlijn ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 januari 2009 @ 17:06 |
In Zwolle is vanmiddag een lege ICM ontspoord:![]() | |
Duvel | vrijdag 16 januari 2009 @ 17:41 |
In een wissel, goed gedaan! En ook nog een bovenleidingmast gekraakt, nog beter! [ Bericht 54% gewijzigd door Duvel op 16-01-2009 17:57:29 ] | |
Peterselieman | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:03 |
Op de achtergrond lijkt ICRm te staan. Gaat goed daar in Zwolle. Vandaag ook eens vertraging gehad op Groningen - Leeuwarden. Heb de sneltrein maar genomen, zodat ik alsnog veel te vroeg aankwam ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:20 |
De trein waar ik nu in zit, heeft zojuist een reeboutje verorberd. Dat was dus die vertraging tussen Meppel en Hoogeveen. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:26 |
quote:Ik had vandaag ook de sneltrein Groningen - Leeuwarden, en te Hurdegaryp stonden we stil vanwege een of ander defect? ![]() Vertrek te Gn was trouwens 13.53 uur ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:32 |
quote:heeft de machinist hem meegenomen om thuis te bereiden? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:34 |
quote:Kweenie. Begin zelf al wel trek te krijgen. ![]() Over Hurdegaryp: daar was donderdagmorgen ook al een overwegstoring... [ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 16-01-2009 18:48:00 ] | |
Duvel | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:48 |
quote:Lekker! ![]() | |
RealZeus | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:50 |
quote:Lekker makkelijk bij rotondes ook. ![]() | |
Fixers | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:18 |
quote:Als 'ie net zo is als mijn overgrootvader.... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:38 |
quote:Dat zou wat kunnen verklaren. Ik vertrok iets meer dan een uur later uit Groningen ![]() | |
Wadloper | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:43 |
Haha, ben ik je dus gekruist te Bp, toen jij met de 10241 langs kwam ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:45 |
Zeg maar gerust een bomvolle trein ![]() | |
Wadloper | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:44 |
quote:Idem het uur daarvoor, evenals de terugrit naar Groningen ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:46 |
Std. vrijdagmiddag. | |
dennistd | vrijdag 16 januari 2009 @ 21:38 |
wat was er vanmiddag in sittard? | |
Ofyles2 | zaterdag 17 januari 2009 @ 00:49 |
quote:Ja, dat is ook de ICRm. Ook niet echt het materieel dat smetteloos ingewikkelde emplacementen doorkruist. | |
JeePee83 | zaterdag 17 januari 2009 @ 10:41 |
Die ICRm had er niets mee te maken in dit geval. Die had gewoon de pech dat ie tijdens het omlopen van spoor 5b - spoor 40 - spoor 7 ingesloten raakte door die ICM. Gevolg was wel dat de 3600 in Zl kort ging keren. Dat zal ongetwijfeld voor een behoorlijke zooi vertragingen gezorgt hebben ![]() | |
Roelzz | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:09 |
Op een aantal sites staan berichten over treinen in Hoofddorp en Nieuw-Vennep. Alleen... in elk bericht staat weer wat anders... Het meest betrouwbaar lijkt mij het berichtje op de site van het Haarlemsdagblad. Hier staat in dat een extra stoptrein tussen en Hoofddorp en Nieuw-Vennep niet zeker is, maar wel dat Hoofddorp een intercity-station zou worden vanaf 2010, en dat er in de spits 4 intercity's per uur gaan rijden. Vanaf 2010 wordt ivm de HSL de hele dienstregeling op de Schiphollijn en de Oude Lijn overhoop gegooid. Weet iemand hier meer van? En welke treinen zouden er dan in Hoofddorp kunnen stoppen denken jullie? | |
Willy84 | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:11 |
NeeNeeheeehee niet stoppen in HoofdDORP..!! | |
Roelzz | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:25 |
Even afgezien dat het voor mij goed uitkomt zou een extra intercitystop op Hoofddorp een goed plan zijn. Er rijden op dit moment 8 treinen per uur naar Schiphol vanaf Hoofddorp, maar maar 2 per uur naar Leiden. Dat is toch wel een beetje weinig voor een stad met meer dan 70.000 inwoners. Er was eerder spraken van dat er een intercity Amsterdam Centraal - Den Haag centraal komen die zou stoppen in Sloterdijk, Schiphol, Hoofddorp en Leiden. Dat lijkt mij een prima plan. | |
Socios | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:58 |
No way dat we daar Intercity´s gaan laten stoppen. Twee keer per uur een stoptreintje is goed zo. | |
Roelzz | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:09 |
Ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat alle intercity's er gaan stoppen. Maar jullie weten dus ook niet wat de plannen zijn met de Schiphollijn en de Oude Lijn? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:18 |
quote:Goed zo kerel ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:46 |
quote:Ik snap nog steeds niet waarom de IC's Asd-Gvc een tijdje geleden op Hoofddorp stopten. Dit is niet alleen onhandig, het zorgt ook voor menig misgelopen aansluiting op de sneltrein naar Breda. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:49 |
Hc? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:52 |
quote:Ik bedoel Gvc, sorry. Ik ben hier ook nieuw. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:53 |
quote:Jaaaaja ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:57 |
elders gelezen: quote:Och gut. Meneertje heeft er ZELF last van, en NU moet er ineens hard gelopen worden? Donder toch op zeg ![]() | |
Ofyles2 | zondag 18 januari 2009 @ 00:03 |
quote:Echt een egoïstische faalhaas. Doet me denken aan een even zielige poging van Michael van der Vlis in de jaren 1990 om de Koplopers weer terug te brengen op de IC Hdr-Nm, terwijl hij slechts twee keer per maand die trein nam. ![]() ![]() | |
sander89 | zondag 18 januari 2009 @ 02:40 |
Dit is pas trein spotten. ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 10:33 |
Die man heeft het begrepen. ![]() | |
SpeedyRich | zondag 18 januari 2009 @ 13:12 |
quote:ja hopen dat er nu weer veel trein in de us komen ![]() | |
Lemjur | zondag 18 januari 2009 @ 14:56 |
quote:Het zijn er nu al vier ![]() | |
TommyGun | zondag 18 januari 2009 @ 16:16 |
Heren, zijn jullie op de hoogte van het volgende? Vandaag heb ik een treinreis gemaakt van A naar B, met een retour kaartje, maar de retourreis niet meer gemaakt. Nu is mijn vraag; kan ik van dit kaartje de helft terugvragen als zijnde een enkeltje? Bedankt! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 16:22 |
http://ns.nl/cs/Satellite(...)rbewijzen/geld-terug Daar staat alles. Ik geef je weinig kans though ![]() | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 16:30 |
quote:Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt! ![]() | |
Brembo | zondag 18 januari 2009 @ 20:09 |
quote:Heb wel is drie kaartjes gekocht uit de automaat en maar twee nodig gehad. S'avonds gekocht, dus geen servicebalie meer open. Toen opgestuurd en kreeg netjes het geld van drie kaartjes terug. Vond ik toch wel service. | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 20:18 |
Dat viel dan onder "coulance" ![]() | |
Willy84 | zondag 18 januari 2009 @ 20:21 |
quote:Ja, en oud wethouder van Verkeer te Amsterdam. In iedere deelraad en belangengroepje zitten PvdA'ers die enkel sociaal wenselijke standpunten verkondigen ![]() ![]() Over dat geld-terug-bij-geen-gebruik-maken-van-je-kaartje-verhaal: Lijkt me afhankelijk van je verhaal en hoe vaak je dat probeert, het soort kaartje en welke medewerker je treft. | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 20:58 |
Nog meer werk te doen in die hoek dus.![]() EN de foto verneuken met allerlei links en copyrightgezeik EN hotlinken dichtgooien? ![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Dr_Flash op 18-01-2009 21:06:05 ] | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 21:27 |
quote:Wat is dat voor een gelikte Audi? | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 21:30 |
quote:1 woord meer en ik krop die hele kutzooi er ook nog af ![]() | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 21:39 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 21:40 |
![]() | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 21:42 |
JA MENSEN, ZO DOEN WIJ DAT! En nu ga ik verder met mijn eveneens gelikte en teveneens uit resthout, twee schragen en een kampeertafel opgebouwde modeltreinentafel. | |
James1988 | zondag 18 januari 2009 @ 21:46 |
Modeltreinen, daar vind ik dan weer weinig aan. Leuk om te zien wat voor collectie iemand heeft, maar niets voor mijzelf. Ik hou me liever bezig met het grote materieel, of met simulatie (MSTS, of als ik zin heb om te vingerverven: Locomotion of OpenTTD) | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 21:49 |
TTD heb ik hele nachten mee verprutst toen ik op kamers zat! Erg gaaf. Locomotion is ook tof, maar haalt het net niet bij de nostalgie van TTD. MSTS is grappig maar verouderd, en KRS ziet er gelikt uit, rijdt fijn maar ontbeert een community. Voor modeltreinen heb je geen comp nodig (maar ik gebruik 'm wel ![]() Dus. | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 21:55 |
Ik hoop dat ik over een jaar in mn nieuwe huissie eindelijk ruimte zal hebben voor mijn modelbaan ![]() | |
Duvel | zondag 18 januari 2009 @ 21:56 |
quote:Dat zou wel leuk zijn ja, ik heb hier een zoldertje waar ik net kan staan. ![]() | |
von_Preussen | zondag 18 januari 2009 @ 22:30 |
Stel je voor, je woont in Rusland, wilt met je busje naar de andere kant van de spoorbaan, maar de volgende spoorwegovergang is 500 meter verderop. Wat doe je dan? | |
Dr_Flash | zondag 18 januari 2009 @ 22:44 |
en ik maar wachten op die trein ![]() | |
knars | zondag 18 januari 2009 @ 22:49 |
quote:Ah, TTD! Een genialer spel heb ik nooit op m'n pc gehad. 's ochtends wakker worden, bekijken of er boeiende colleges zijn en vervolgens besluiten de hele dag te spenderen aan TTD ![]() Locomotion was best wel een teleurstelling, al vond ik de trams wel een fijne toevoeging. Ik had het toch een stuk uitgebreider verwacht. | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 00:14 |
Ik vind de interface van Locomotion iets fijner dan die van OpenTTD, daarom speel ik ook liever Locomotion ondanks z'n gebreken. Locomotion en OpenTTD zijn uitermate geschikt voor tijdens een lange vliegreis. Lekker met treintjes kloten enzo, I love it. Vooral leuk om dan iets van ¤6 miljard cash te hebben tegen de tijd dat je gaat landen, en dan nog een company value die vele malen hoger ligt, en een hoge customer satisfaction. Eat that, NMBS ![]() MSTS1 is verouderd maar nog steeds erg populair, KRS heb ik nooit gespeeld en BVE is wel geinig maar eigenlijk heb je er geen fluit aan. MSTS 2 ziet er trouwens erg gaaf uit, www.tsinsider.com. | |
ziggyziggyziggy | maandag 19 januari 2009 @ 00:50 |
Jammer dat Locomotion geen presignals heeft. Voor de rest vind ik het leuker dan TTD, je speelt namelijk naar een doel toe. | |
sander89 | maandag 19 januari 2009 @ 02:42 |
Heb gedeeltelijk foto's kunnen herstellen van mijn mermory stick van een tijdje geleden, dus toch maar even posten. Deze keer aan het einde van een topic, waar staat dit bord. ![]() Zal knap zijn als nu iemand het al weet. ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 08:40 |
OK, wat was er vanmorgen nou weer uit het spoor gehobbeld? ![]() | |
Nightshadow | maandag 19 januari 2009 @ 09:01 |
Tijdens de kerst TTD weer gedownload (heb hem ook op CD/Floppy, maar kwijt), werkt ie niet op Vista ![]() Heb laatst ook Transport Giant gedonwload. zegmaar de TTDm2. Helaas zitten daar grote fouten in en is het onrealistisch, anders was het een leuk spel geweest. Wel leuk dat er echte loc's gebruikt worden, zoals de Taurus, de NOHAB ![]() * Is nu Locomotion aan het downloaden, ziet er goed uit ![]() quote: [ Bericht 8% gewijzigd door Nightshadow op 19-01-2009 09:12:41 ] | |
James1988 | maandag 19 januari 2009 @ 09:16 |
Nightshadow, OpenTTD werkt hier gewoon op Windows Vista hoor. | |
Nightshadow | maandag 19 januari 2009 @ 09:22 |
quote:Hmm, dan ligt het ergens anders aan, hij werkt in ieder geval niet bij mij.. Krijg allemaal foutmeldingen bij opstarten. Overigens heb ik het wel op m'n mobiel werkend, alleen scherm is iets te klein ![]() Screenshot op m'n mobiel: ![]() Misschien dat jullie het kunnen lezen? ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Nightshadow op 19-01-2009 10:34:18 ] | |
knars | maandag 19 januari 2009 @ 10:03 |
Iets tussen Gouda en Woerden, geen idee wat. Zat in een NS-bus naar Utrecht, rijdt-ie op de A12 bij Woerden over het spoor en zie ik de doorgaande trein weer snorren ![]() Ach, ook weer eens in de file gestaan ![]() | |
biertapper | maandag 19 januari 2009 @ 11:53 |
GOUDA - Bij station Woerden is maandagmorgen een werktrein ontspoord. Daardoor was er tijdelijk minder treinverkeer mogelijk naar Gouda; intercitys en sneltreinen reden niet. Bij het ongeluk zijn geen gewonden gevallen. De NS heeft de trein maandagmorgen weer op de rails gezet. Er is nauwelijks schade aan het spoor. Het spoor werd rond 8.00 uur weer vrijgegeven. De dienstregeling verloopt weer normaal. http://rtvwest.nl/nieuwsitem/25903 | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 12:04 |
quote:Vast niet ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 12:34 |
quote:Zal NedTrain wel geweest zijn. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 12:35 |
quote:Of ff met een spitspendeltje een beukert er tegenaan gegeven, dan kan het wel NS geweest zijn natuurlijk ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 12:44 |
quote:Ze hebben wel ervaring. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 januari 2009 @ 12:50 |
quote:Zou wel wat zijn voor "Wedden, dat...?" ![]() Wedden dat machinist Kees Koeielul binnen 3 minuten een ontspoorde werktrein weer in het spoor kan beuken met behulp van een treinstel plan V ![]() Toi toi toi!! ![]() | |
Duvel | maandag 19 januari 2009 @ 12:56 |
En daarna applaus voor de heer Koeielul en een lintje. Het is 'm gelukt, het lintje spijkeren we wel op z'n kist. | |
Fred2 | maandag 19 januari 2009 @ 13:01 |
quote:Zouden ze bij RTV-west al weten dat er geen sneltreinen meer rijden op dat traject? | |
dennistd | maandag 19 januari 2009 @ 13:14 |
Ach, er zijn ook mensen die de trein van Enschede naar Schiphol sneltrein noemen ![]() |