Het zou vroeger worstebroodjes zijn geweest, maar het is nu inderdaad worstenbroodjes.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het is zeker worsteNbroodjes he? Maar dat past niet...
Worstenbroodjes zijn toch niet van bladerdeeg? Dat zijn saucijzenbroodjes. (of hoe je dat schrijft)quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef Sanne het volgende:
[..]
Het zou vroeger worstebroodjes zijn geweest, maar het is nu inderdaad worstenbroodjes.
Met of zonder N blijven ze lekker, maar het is het bladerdeeg he, waarom ik ze uitverbannen heb.
Ow shit je hebt gelijk, ik haalde ze door elkaar! Nou dan vallen die caloriën wel mee.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Worstenbroodjes zijn toch niet van bladerdeeg? Dat zijn saucijzenbroodjes. (of hoe je dat schrijft)
quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben moe. En misselijk. En ik had net amper meer energie om naar de AH te fietsen. En dat is echt maar een paar honderd meter!
Straks maar vroeg naar bed.
Was het huis nog wat Teigan?
we zitten nu ook wel een beetje te hyperen eerlijk gezegd... Even een nachtje over slapen, nog wat dingen uitzoeken en dan kijken wat we precies gaan doen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Tof Teigan!
Ik hoop dat ik snel weer gewend ben aan het fietsen. Dit is echt verschrikkelijk!
Lie dat gaat bij jou vast ontzettend snel hoor! Je hebt altijd veel gefietst!quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Tof Teigan!
Ik hoop dat ik snel weer gewend ben aan het fietsen. Dit is echt verschrikkelijk!
Inderdaad, buiten Brabant krijg ik nooit worstenbroodjes aangeboden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:31 schreef Fannetje het volgende:
Het zijn worsteNbroodjes idd, en die zijn vooral heel populair in Brabant
En Bossche bollen moet echt met dubbel s
Ben je zwanger Liejannuh?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben moe. En misselijk. En ik had net amper meer energie om naar de AH te fietsen. En dat is echt maar een paar honderd meter!
Straks maar vroeg naar bed.
Was het huis nog wat Teigan?
Ja, ook dat wist ik, maar dat paste dus ook niet, dan stond er Bossche Bolle en dat zou ook weer een beetje vreemd geweest zijn voor een dieettopic.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:31 schreef Fannetje het volgende:
Het zijn worsteNbroodjes idd, en die zijn vooral heel populair in Brabant
En Bossche bollen moet echt met dubbel s
quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ook dat wist ik, maar dat paste dus ook niet, dan stond er Bossche Bolle en dat zou ook weer een beetje vreemd geweest zijn voor een dieettopic.
Ik ga er wel even iets anders van maken.
Volgens mij heeft 't ook allemaal meer kcal gekregen met al die extra letters.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:58 schreef Sanne het volgende:
[..]
Had het laten staan! De oude spelling was ook veel duidelijker zonder die extra N in het worstebroodje.
Als je er maar 1 voor nodig hebt om het te maken had je er geen N bij nodig.
Ik mis de pannekoek nog steeds. De pannenkoek heeft toch altijd een hele andere smaak.
jij wel dan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:46 schreef octopussy het volgende:ik wist niet dat een worstenbroodje en een saucijzenbroodje wat anders was.
[..]
Ben je zwanger Liejannuh?![]()
![]()
nah, ik had vandaag na het fietsen ook een beetje last maar dat was denk ik door hard te willen fietsen in de kou.
ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben benieuwd naar het huis Teigan en of het wat gaat worden!
Maar lekker dat jullie er zo;n goed gevoel bij hebben!
Zelfde als met de euro, gewoon een verdubbeling bij invoer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 't ook allemaal meer kcal gekregen met al die extra letters.
Zo zie ie eruit BEquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:04 schreef Brighteyes het volgende:
Witte eierkoeken? Nog nooit van gehoord Yppy! Vertel!
quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:28 schreef YPPY het volgende:
[..]
Zo zie ie eruit BE
[ afbeelding ]
Het bovenste laagje is hard en kun je afbreken.
Kun je in Brabant (alleen daar?) gewoon bij de supermarkt kopen. Een middelbare school vriendinnetje was er helemaal gek op, die ging er bijna elke dag 1 halen bij de lokale snoepwinkel.
Dat gaat op het moment ook door me heenquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef YPPY het volgende:
Ik wist niet eens dat er mensen waren die het verschil niet kennen.Hoezo Brabo?
Klinkt heerlijk!!! Ga ik eens proberen!quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben ook niet zo'n couscous liefhebber. Maar ik maak wel regelmatig couscoussalade!
Je maakt couscous klaar, plet er een berg tomaten, komkommer, lente ui, koriander, peterselie en munt doorheen. Citroen of limoen raspen en uitpersen en er doorheen roeren en je hebt een geweldige salade!![]()
Ik gooi er vaak ook nog wat feta doorheen, maar dat is calorie technisch misschien minder slim.
Maar afijn, ik eet vis eigenlijk nooit ergens doorheen. Vind dat op de een of andere manier minder lekker.
Uit ervaring kan ik deze couscoussalade van harte aanbevelenquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben ook niet zo'n couscous liefhebber. Maar ik maak wel regelmatig couscoussalade!
Je maakt couscous klaar, plet er een berg tomaten, komkommer, lente ui, koriander, peterselie en munt doorheen. Citroen of limoen raspen en uitpersen en er doorheen roeren en je hebt een geweldige salade!![]()
Ik gooi er vaak ook nog wat feta doorheen, maar dat is calorie technisch misschien minder slim.
Maar afijn, ik eet vis eigenlijk nooit ergens doorheen. Vind dat op de een of andere manier minder lekker.
Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die witte eierkoek ook niet ken... misschien iets regionaals?
Dakarquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:Verschrikkelijk vals!
Ik kan alleen niet kijken. Er ligt hier naast me iemand Dakar te kijken.
Motorrijders die meedoen zijn wel een tikje gestoord.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag ergerquote:Op donderdag 8 januari 2009 08:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op.Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.
Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken.Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.
![]()
Ter info voor de nieuwelingenhier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
![]()
Randstad-modus: welke koffietafel??quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag ergerAl ken ik die witte eierkoeken niet
Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...
Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
Nee, feestje bouwen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
Als tiener kon ik dat ook. Nu lukt het om een of andere reden niet meer om dat soort snelheden te halen. Fiets al bijna 4 jaar op en neer en mijn gemiddelde snelheid daalt eerder dan dat 'ie stijgt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat moet te doen zijn, LiejannuhIk deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn.Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.
Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
Is een mis (kerkdienst), meestal de avond voor de begrafenis en is voornamelijk bedoeld voor mensen die overdag niet bij de begrafenis kunnen zijn. Maar vaak ga je ook naar allebei.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
2 van haar broers zijn op de zelfde manier overleden, ook gewoon plots een hartstilstand.quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
quote:Een avondwake is het gedenken van een overledene de avond voor diens begrafenis.
In de traditie van de rooms-katholieke Kerk is het gebruikelijk om de avond voorafgaand aan de uitvaart een zogeheten avondwake te houden waarbij gebeden wordt voor het zielenheil van de overledene. Een avondwake wordt niet gehouden op christelijke feestdagen. Een avondwake kan zowel een strikt formeel karakter hebben[1] als een geheel eigen invulling krijgen, en is sterk afhankelijk van de parochie.
Hier in Limburg kun je overigens kiezen voor een avondwake of een rozenkrans. Die worden gehouden op de avond voorafgaand aan de begrafenis, voor de familie en ook voor de mensen die wel aandacht willen geven aan de overledene maar niet instaat zijn om op de begrafenis zelf te komen. Volgens mij is het en soort voorbereiding op de begrafenis...quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
Raar is dat hè? Waarom heb je de ene dag dat veel meer dan de andere?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:35 schreef Levitation het volgende:
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.![]()
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
Ja, maar jij bent zwanger!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
Gevaarlijke opmerkingquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent zwanger!Dan mag dat een beetje.
Daarom ook "een beetje".quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was(uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen
)
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
Je eet meer tussendoor dan in de hoofdmaaltijden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, denk ik...quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:32 schreef Blinker het volgende:
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood
Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet
De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.
Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
Meestal rond de 1400-1500 elke dag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:
Sjeen had zeker ook honger?
Levi toch een mooi lijstje hoor.
Als ik om 7 uur opsta heb ik rond 11 uur altijd gruwelijke honger.
Blinker op hoeveel kcal denk je aan het eind van de dag uit te komen?
Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
Nee... geloof het of niet, dit is mijn lijstje waarmee ik afvalquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:
Sjeen had zeker ook honger?
Levi toch een mooi lijstje hoor.
Als ik om 7 uur opsta heb ik rond 11 uur altijd gruwelijke honger.
Blinker op hoeveel kcal denk je aan het eind van de dag uit te komen?
Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
Mijn oma had een avondwake en een tafel vol met broodjes, boterhammen, kaas, vleeswaren, koffie, soep, the etc. etc. En zij/wij komen uit Noord-Holland! Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht (wat het eten achteraf betreft..)quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.![]()
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt.Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
1500 is gewoon te weinig daar valt een vrouw mee af. Voor een man is dat eerder een crashdieet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:16 schreef Blinker het volgende:
[..]
Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
Dit is onzinquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef fruitcakenl het volgende:
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
Heb het aan mijn collega gegevenquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:14 schreef Liejannuh het volgende:
Aanlengen met water Isa!
Doe ik met alle sapjes die niet versgeperst zijn!
Had het ook niet persoonlijk opgevat hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef appelsap het volgende:
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.
Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:55 schreef freecell het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
Mijn banden zijn ook altijd heel hard.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:24 schreef Liejannuh het volgende:
2 harde banden fietst een stuk beter iig. En wat eten voordat je een uur gaat fietsen in de kou is ook wel slim.
Denk dat de kou wel mee zal vallen, het wordt zonnig, -1 en windkracht 2. Volgens mij is dat best lekker weer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:25 schreef _aurum_ het volgende:
wat voor opleiding doe je Levi?
Vanmorgen superbrak mijn bed uitgekomen en gaan fietsen...eigenlijk wilde ik liever blijven liggen
Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar de winterefteling. Iets zegt me dat het koud wordt
Normaal eet ik geen toetjequote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:00 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...
Mijn weegschaal herkent mij niet als ik teveel kleren en schoenen aan heb. Hij denkt dan dat ik persoon twee ben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:51 schreef Isabeau het volgende:
zo'n 5x per dag
En mijn weegschaal is stomals ik kleren aan heb en een tas in mijn handen dan herkent hij mij niet meer
Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef Blinker het volgende:
Ik zuip trouwens ook liters cola light op een dag.
Kan dit eigenlijk geen kwaad? Ik dacht vraag het maar even voor de zekerheid!
Ja maar ik had net de verkeerde soortenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:
Pure chocolade en rode wijn, gezond hoor(met mate
)
En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus wordenEerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
Veel plezier in Oostenrijk beeb. Lekker skiënquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:
Pure chocolade en rode wijn, gezond hoor(met mate
)
En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus wordenEerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aanquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Miss_S het volgende:
Dat klinkt ook niet goed Bubseltje
Hoe gaat het verder met je?
Even afwachten dus nog.....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aan. Ban nu alleen heel moe
volgende week even naar de huisarts.
Volgende maand een spannend onderzoek waar we hopelijk wat wijzer van worden.
Citroensap drinken, ook met water is geen goed plan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken.En zoetstoffen worden verdacht van het hebben van nog meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld het verstoren van je bloedsuikerspiegel. (De gedachte is: Je lijf denkt suiker binnen te krijgen, maakt extra insuline aan en vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel, vervolgens krijg je trek in zoetigheid omdat je bleodsuikerspiegel te laag is.)
Ik drink ook cola light, maar wel met mate. Niet meer dan ongeveer 2 glazen per dag. Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt drinken!Water (eventueel met wat citroensap), thee, koffie, sap (met mate).
Redelijk kort geleden bevallen wil hierbij ook helpenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe ik zie mooie foto'sWat dromerig en werelds tegelijk, Levi! Tof gedaan
![]()
En meteen een boogievoor Reinhilde en Blinker die zijn afgevallen!
Reinhilde: 3 kilo in 1 week?Da's trouwens wel erg snel! Maar zolang je maar gezond blijft eten is er niks aan het handje dunkt mij! Dus yay!
Neh, het maakt per saldo geen fluit uit of je water of light fris drinkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:
Toch lijkt een fles water met een scheutje citroensap me gezonder dan een fles frisdrank al dan niet light
Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:32 schreef Reinhilde het volgende:
Ik denk dat het grotendeels door borstvoeding geven komt; maar toch wel heel fijn!
Ah thanks!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgt![]()
Kudos voor de eerste 3 kilo, dat je maar gezond en blij zoveel eraf krijgt als je wilt*zennn-nieuwjaarswens*
Leukquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:
Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
ok, duidelijk..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was al te zwaar...
maar er moet nu nog 8 kilo van de zwangerschap af, en de rest is nog van daarvoor. Ik was voor ik zwanger werd wel heel goed bezig; ik hoop weer in dezelfde 'state of mind' te kunnen komen om de rest kwijt te raken!
nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is onzin![]()
Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinkenMierzoet!
Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeertquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:57 schreef Miss_S het volgende:
Oja had iemand me kunnen waarschuwen dat in gewone vodka 2x zoveel alcohol zit als in rode vodka
Ik ga nu maar slapen
Nee dat deed ik pas na het eerste hele volle glasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeert
In wodka zit minder zooi dus sowieso wel beter
Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:54 schreef fruitcakenl het volgende:
[..]
nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.![]()
eentje die er ook nog bij hoort is goed slapen! (ook een goed en natuurlijk medicijn tegen stress).
Tussendoelen stellen is wel een goed idee denk ik!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:46 schreef teigan het volgende:
[..]
ok, duidelijk..
Het lijkt me ergens zo veel lijken om steeds maar te kijken dat je nog meer dan 30 kilo kwijt moet. Maar je kan jezelf dus nog tussendoelen stellen....
Dit valt bij mij echt behoorlijk tegenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.
Zelfs als je slaapt verbrand je lekker door.
Natuurlijk zijn er zaken die je basale stofwisseling beinvloeden, zoals geven van borstvoeding, of ziek zijn ( dan stijgt het ) maar over het algemeen is de enige manier om je verbranding te beinvloeden sport + voeding.
Het afremmen van je stofwisseling doe je alleen door niet te eten; dat gebeurt niet automatisch na 6-en
Misschien ben je ervoor gemaakt!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Dit valt bij mij echt behoorlijk tegenBlijkbaar vind mijn lijf het heel simpel om melk te maken oid, want ik kan écht niet meer eten dan wanneer ik geen borstvoeding geef!
Erg snel afvallen zie ik hier nog niet gebeurenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:09 schreef loveli het volgende:
Echt afvallen door BV gebeurt meestal pas na een paar maanden. Wat meespeelt is er vet in de melk zit. Omdat afvalstoffen in lichaamsvet worden opgeslagen moet je er een beetje mee oppassen als je erg snel afvalt, want dat krijgt de kleine dan ook binnen.
En nu weer in de lurk-stand.
Zo snel kunnen we het ook allemaal niet regelen zeg.. Dit weekend even wat dingen uitzoeken, maandag de laatste vragen stellen, en dan denk ik een bod uitbrengen....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef YPPY het volgende:
Dat is jammer van de stoofpeertjes teigan. Hier ook peertjes weg kunnen gooien, die uit het kerstpakket. We hadden er al wat op, maar de rest werd nu wel erg wit.Gaan jullie al verhuizen???
Omdat dat dan minder kcal is?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:41 schreef SHE het volgende:
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.quote:
Dat heeft wel iets oers, zo'n druipende kinquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dan viel het nog een beetje mee.![]()
E er zat steeds heel veel vet gevangen achter dat vel, dus ik trok het maar met mijn handen los zodat het niet over mijn kin droop. En ik ben niet zo'n kluif-held dus dan ga ik te veel kijken en dan leg ik het maar weg.
De kluifjes zijn bij mij ook zeker niet kaal hoor, dat kan ik niet.![]()
![]()
Klinkt als: als je een reep chocolade hebt gehad, waarom dan niet meteen ook 3 negerzoenenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:41 schreef SHE het volgende:
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.
Met natuurlijke vetten is niets mis; met de verzadigde vetten uit huzarensalade en friet is van alles mis.
Een kippenvelletje kun je best laten zitten. Zeker als je side-dish netjes is.
Omdat huzarensla wel lekker is en velletjes van de kip niet? (velletjesquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:41 schreef SHE het volgende:
't Is een plan voor een heel jaar.quote:Op zondag 11 januari 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Een wijs, maar ambitieus plan Levi.
Niet vergeten he, one step at a time! Je kan niet alles in 1 keer doen.
Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerderquote:Op zondag 11 januari 2009 16:50 schreef teigan het volgende:
ik ben vanmiddaga wezen schaatsen bij een toertocht, maar na 10 kilometer vond ik het wel weer best, ik rijd toch lekkerder op skates...
Vanavond soep met zelfgemaakte hamburgers waarschijnlijk. Niet heel goed, maar ook niet super slecht.
klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..quote:Op zondag 11 januari 2009 16:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerderVroeger maakten wij er dan twee p.p. (niks erbij) met VAN ALLES erop!
nomnom. Torenhoge broodjes en vaak was de hamburger zelf dan maar erg klein
Maar toch zit je er propvol van!
Geloof ik graagquote:Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef teigan het volgende:
[..]
klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
ongeveer 17gr vet en 30gr aan carbsquote:Op zondag 11 januari 2009 17:41 schreef Sanne het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal en %vet er in een (gebakken) kaassouflé zit? (pointswaarde is nog beter)
Het is vast heel erg... Maar ik moet het weten voor ik hem ga halen.
quote:
Ketchup mag altijd! Beste saus die er is, health en dieet-wisequote:Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef teigan het volgende:
[..]
klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
Ketchup mag dan wel gezonde stoffen bevatten, maar er zit ook 28 gr. per 100 gr. suiker in. Lijkt me vrij zinloos om streng te zijn over de suikers in mayo, en niet over de suiker in ketchup.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Ketchup mag altijd! Beste saus die er is, health en dieet-wise
Mayo is wat lastiger; maar tegenwoordig heeft Remia een prima mayo : friteslijn.
Bevat nauwelijks olie ( 5% ) en nauwelijks suikers. Daar kun je gerust een burger mee bedekken.
En maak je burger van tartaar ipv rundergehakt en je hebt een super verantwoorde burger
Ik krijg nog een paar afspraken bij de diëtiste, daarna waarschijnlijk zelf. Het is vooral om je eetpatroon te veranderen denk ik. Hoewel ik denk dat bij mij een hoop beweging wel beter zou zijn. Dat heb ik nu ook veel te weinig... (hoewel ik straks weer op en neer naar school zal moeten fietsen, eigenlijk wel fijn dus! op 't moment kan dat ff niet, ik heb een gebroken teen en durf het niet aan, met drie kinderen op de fiets)quote:Op zondag 11 januari 2009 20:34 schreef YPPY het volgende:
Welkom hier Suzanna! Ga je nog een keertje terug naar de dieetiste, of doe je het verder 'alleen'?
Maar minder koud dan in de afgelopen dagen, het is nu volgens het metertje op mijn pc (niet dat jullie denken dat ik naar buiten loop met een weerhuisjequote:Op zondag 11 januari 2009 21:02 schreef YPPY het volgende:
Het is wel koud!!! De open haard brandt hier flink.
Heinz en McDo verkopen allebei suikervrije ketchup.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:29 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ketchup mag dan wel gezonde stoffen bevatten, maar er zit ook 28 gr. per 100 gr. suiker in. Lijkt me vrij zinloos om streng te zijn over de suikers in mayo, en niet over de suiker in ketchup.
Zelfgemaakte mayonaise
Ja heerlijk hequote:Op maandag 12 januari 2009 08:23 schreef Levitation het volgende:
Is ook 16 graden warmer dan afgelopen week.
Ik weet dat het niet aardig is tegenover de schaatsfans, maar ik hoop écht dat morgen hier de dooi flink heeft doorgezet en die smerige sneeuw eens weg is.quote:
Die mogen van mij mooi naar een binnenbaanquote:Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet aardig is tegenover de schaatsfans, maar ik hoop écht dat morgen hier de dooi flink heeft doorgezet en die smerige sneeuw eens weg is.Kan ik weer gaan hardlopen.
Oh suikervrije ketchup ken ik nog niet. Zal eens kijken in de winkel of ik het kan vinden.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Heinz en McDo verkopen allebei suikervrije ketchup.
Zelfgemaakte mayo is natuurlijk heel lekker, maar is zo'n beetje het allerslechtse wat er is, dieet technisch.
Kun je net zo goed aan een slagroomspuitbus hangen.
Ik krijg ook altijd een loopneus van fietsen in de winter.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:56 schreef octopussy het volgende:
[..]
Oh suikervrije ketchup ken ik nog niet. Zal eens kijken in de winkel of ik het kan vinden.
Levi, ik kreeg het vanochtend op de fiets zelfs warm met mijn handschoenen aan en muts opIk blijf trouwens maar snotteren op de fiets. Snap niet zo goed hoe dat komt, het gaat niet over. Heb altijd zakdoekjes nodig
Ik heb gisteren ook kippepootjes gehad.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Blinker en Fuente!
Hier na een weekendje met kippepootjes en huzarenslaatje en gisteren een stokbroodje boursin een halve kilo erbij, maar goed, dat is echt schommelwerk.
Nu gewoon weer netjes doen doordeweeks.
Is zeker lekker, alleen zo lastig te doen als je werkt.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:43 schreef Fuente het volgende:
Suzanna, komkommer en tomaat prop ik vaak ook tussen m'n boterham, lekker is dat he? En ook heel gezond!
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?quote:Op maandag 12 januari 2009 13:51 schreef Pandorah het volgende:
Hier ook een lijstje!
Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
Lunch: pistolet met gekookte ei + 2 wasacrackers met kaas en komkommer
Tussendoor: smoothie banaan kaneel
Voor de spinning: bruine boterham rookvlees + bakje druiven
Diner: boerenkoolstamppot met magere spekjes
Toe: 2 manderijnen
Eet jij eigenlijk anders op dagen dat je wel fietst dan op dagen dat je niet fietst? Ik vind dat altijd heel moeilijk om mijn eten aan te passen als ik niet fiets, ik heb dan nog net zoveel "honger".quote:Op maandag 12 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
Goed lijstje Pandorah!
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 knackerbrod, 1 met wat kaas, 1 met ham
T: 1 boterham met ham
T: sinasappel
L: tomaten groente soep met een bruin broodje
T: 2 boterhammen pindakaas
T: appel
D: nasi goreng met extra veel groente!![]()
En ik zou dus gaan hardlopen in mijn lunchpauze. Maar de collega met wie ik zou gaan heeft een knieblessure. Dus nu ga ik vanavond maar een rondje rennen. Voor het eten.
Geen fietsen vandaag overigens. Zaterdag wel een uurtje gefietst. En gister een heel stuk gelopen.
Mijn ontbijt is meestal rond 9 uur en lunch rond 12.00. Dus die drie uurtjes overleef ik welquote:Op maandag 12 januari 2009 13:53 schreef Levitation het volgende:
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?![]()
Ik val meestal rond 10.30 van mijn stoel en moet dan echt iets hebben.
ik heb laatst met veel pijn en moeite les 4 gelopen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef Liejannuh het volgende:
Als je vorig jaar 5 km kon lopen, dan kun je echt heel snel weer opbouwen.
Ik was pas ook weer verbaasd hoe makkelijk ik 5 km kon lopen nadat ik 4 maanden eigenlijk alleen maar in de auto had gezeten en op kantoor had gezeten en vooral niet gesport had.![]()
Ik zou zeggen, sla gewoon iedere keer een les over. En begin met les 7 ofzo. Geen idee wat daar in zit, maar ik durf te wedden dat je 'm vrij makkelijk kunt lopen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 05-01-2009 98,0 kg 103,0 cm 29-12-2008 99,0 kg 99,0 cm 22-12-2008 99,5 kg 100,0 cm 15-12-2008 99,0 kg 100,0 cm 08-12-2008 99,0 kg 101,0 cm 01-12-2008 100,2 kg 101,0 cm 24-11-2008 101,0 kg 102,0 cm 17-11-2008 102,0 kg 102,0 cm 10-11-2008 102,0 kg 103,0 cm 03-11-2008 103,0 kg 104,0 cm 30-10-2008 104,5 kg 106,0 cm 27-10-2008 105,5 kg 107,0 cm |
En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?quote:Op maandag 12 januari 2009 18:29 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik snap iets niet.
Vanochtend was mijn middelomtrek 99 cm.
Vorige week meette ik echter 103 cm.
Ik dacht eerst dat die 103 cm kwam doordat ik een nieuw meetlint had, maar nu dus met dit zelfde meetlint één week later 99 cm.
Beide keren heb ik me wel 5 keer opnieuw gemeten, met steeds ongeveer dezelfde uitkomst. Hoe kan er dan toch in één week zo'n verschil in zitten?
(nee, ik had die avond ervoor niet veel gegeten en ik was ook net naar de WC geweest)
[ code verwijderd ]
Yup... rond de navel en over de zwembandjesquote:Op maandag 12 januari 2009 18:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?
Ik heb dat 's middags heel erg, anderhalf uur na de lunch krijg ik echt zo enorm snaaitrek.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:37 schreef Suzanna het volgende:
Ah, dan weet ik welke je bedoelt, die zijn idd veel lekkerder dan mandarijntjes. (ik houd ook wel van dat zure!)
Ik heb vanavond een beetje teveel gesnoept vrees ik... nou ja, morgen beter. Als ik me nou eens hou aan 1 tussendoortje 's avonds...
Ik heb een vriendin die ook een tijdje een dieet volgde en dan ook 's avonds echt niets anders nam dan een kop koffie, echt 1, en ook verder niets erbij. Helemaal niets. Stom misschien, maar dan vind ik de avond zo leeg. Ik vind iets lekkers er echt bij horen. Misschien maar eens tijd om die traditie te doorbreken... het lijkt wel of ik na het eten meer trek heb in lekkere dingen dan ervoor!
Ik meestal koffie en thee en light frisdrank. Als ik iets drink met meer dan (ik roep maar een ongeveer) 10 Kcal per glas reken ik het meequote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, wat drinken jullie dan meestal tussendoor? caloriehoudend drinken of anders? rekenen jullie dat ook mee/letten jullie daarop?
Let op, je wordt pas zichtbaar in het lijstje nadat je een update heb gepost. Zat ik eerst ook mee te worstelen waarom ik maar niet in het lijstje stond.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zondag Troel al een PM gestuurd maar er is nog niks geactiveerd helaas. Leest Troel haar berichten wel?Durf niet zo goed nog eentje te sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |