abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:54:40 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64778924
Fok! Dieetclub # 271, met de emmertest

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:56:04 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64778970
Het is zeker worsteNbroodjes he? Maar dat past niet...
pi_64778983
Dat is volgens mij zeker een goed plan BE
En denk dat zwemmen ook wel een fijne sport is om te blijven doen ookal ben je zwanger (moet bij sporten en zwanger zijn altijd aan SATC en Charlotte denken die niet meer durfde hard te lopen)
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:00:05 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64779127
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het is zeker worsteNbroodjes he? Maar dat past niet...
Het zou vroeger worstebroodjes zijn geweest, maar het is nu inderdaad worstenbroodjes.
Met of zonder N blijven ze lekker, maar het is het bladerdeeg he, waarom ik ze uitverbannen heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sanne op 07-01-2009 19:08:37 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64779589
Ik krijg honger van de TT
*naar keuken rent en verder kookt*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64780142
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef Sanne het volgende:

[..]

Het zou vroeger worstebroodjes zijn geweest, maar het is nu inderdaad worstenbroodjes.
Met of zonder N blijven ze lekker, maar het is het bladerdeeg he, waarom ik ze uitverbannen heb.
Worstenbroodjes zijn toch niet van bladerdeeg? Dat zijn saucijzenbroodjes. (of hoe je dat schrijft)

Ik eet beiden niet meer, probeer geen varkensvlees meer te eten. (voor mijn huid...)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 januari 2009 @ 18:48:39 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64780909
Nou, mijn oog is inderdaad ontstoken, dus ik heb (weer...) een tubetje gel meegekregen.

Ik zit nu na te genieten van het eten met een lekker glas rode wijn Heb me netjes gedragen vandaag, genoeg beweging gehad in elk geval. Ik heb het halve dorp doorgelopen met Isa op de slee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:06:49 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64781572
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Worstenbroodjes zijn toch niet van bladerdeeg? Dat zijn saucijzenbroodjes. (of hoe je dat schrijft)

Ow shit je hebt gelijk, ik haalde ze door elkaar! Nou dan vallen die caloriën wel mee.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64782074
Ik heb er 1 uur en 14 minuten over gedaan om naar huis te fietsen. En mèn, wat was ik helemaal volledig kapot toen ik thuis was! Niet normaal meer!
Owja, maar ik heb er dus zo lang over gedaan omdat ik nog even een stukje met een andere nieuwe collega mee ging fietsen en die fietste veel trager! En mn banden moeten harder opgepompt worden.
Kijken of ik heb binnenkort gewoon binnen een uur red. Als mn conditie weer terug is enzo.
pi_64782674
Het zijn worsteNbroodjes idd, en die zijn vooral heel populair in Brabant

En Bossche bollen moet echt met dubbel s
pi_64783627
Ik heb nog honger...

we zijn naar een huis wezen kijken, en daarna bij mijn schoonouders langs en daar wat gegeten. Patat met een frikandel, niet echt het gezondste dus.. Net nog even wat rauwkost naar binnen gewerkt en zo een schaaltje yoghurt. En dan kan ik er vast wel weer tegenaan voor de rest van de avond..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64784687
Ik ben moe. En misselijk. En ik had net amper meer energie om naar de AH te fietsen. En dat is echt maar een paar honderd meter!
Straks maar vroeg naar bed.

Was het huis nog wat Teigan?
pi_64784818
Dat is weer flink gefietst Liejannuh, dat zal wel veel schelen, nu je weer zo naar je werk kunt.

Is het iets voor jullie teigan? En is er genoeg ruimte voor de katten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64784853
Je hebt ook veel gefietst Liejannuh

Mijn lijstje voor vandaag:
Ontbijt: 3 krekkers, 2 met roosvicee jam en 1 met linera pate en een glas melk.
Lunch: 1 boterham linera roomkaas, 1 roggebrood met linera pate
Tussendoor: yoghurt met een grote appel
Diner: pangasiusfilet met gemarineerde tomaten, gekookte aardappeltjes en broccoli
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64784958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben moe. En misselijk. En ik had net amper meer energie om naar de AH te fietsen. En dat is echt maar een paar honderd meter!

Het is erg mooi....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64785336
Tof Teigan!

Ik hoop dat ik snel weer gewend ben aan het fietsen. Dit is echt verschrikkelijk!
pi_64785495
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Tof Teigan!

Ik hoop dat ik snel weer gewend ben aan het fietsen. Dit is echt verschrikkelijk!
we zitten nu ook wel een beetje te hyperen eerlijk gezegd... Even een nachtje over slapen, nog wat dingen uitzoeken en dan kijken wat we precies gaan doen.

Daar wen je vast snel genoeg weer aan Liejannuh..
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:35:22 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64785542
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Tof Teigan!

Lie dat gaat bij jou vast ontzettend snel hoor! Je hebt altijd veel gefietst!
pi_64785688
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:31 schreef Fannetje het volgende:

Inderdaad, buiten Brabant krijg ik nooit worstenbroodjes aangeboden. Is echt iets van hier.
***Levi was here***
pi_64785958
ik wist niet dat een worstenbroodje en een saucijzenbroodje wat anders was.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef Liejannuh het volgende:

Ben je zwanger Liejannuh?
nah, ik had vandaag na het fietsen ook een beetje last maar dat was denk ik door hard te willen fietsen in de kou.
pi_64786137
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64786194
Ik hoop van niet Octo!
Ik denk dat het gewoon oververmoeidheid is. Ik kwam ook ongeveer zwalkend mn huis binnen, door mn knieen zakkend met een enorme behoefte aan eten. Dus volgens mij heb ik iets te veel en te fanatiek gegeten en moet ik daar nu voor boeten.

Ben benieuwd naar het huis Teigan en of het wat gaat worden!
Maar lekker dat jullie er zo;n goed gevoel bij hebben!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:54:51 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64786313
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:31 schreef Fannetje het volgende:

Ja, ook dat wist ik, maar dat paste dus ook niet, dan stond er Bossche Bolle en dat zou ook weer een beetje vreemd geweest zijn voor een dieettopic.

Ik ga er wel even iets anders van maken.
pi_64786423
Worstenbroodje:

Gewoon deeg.

Saucijzenbroodje:

Bladerdeeg.

Vind de eerste wel lekker en de tweede absoluut niet, mij te vet. Brabanders zijn overigens best vindingrijk met deeg en worst, onze bakker verkoopt o.a. ook nog frikandelbroodjes en kroketbroodjes.
***Levi was here***
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:58:26 #25
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64786464
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, ook dat wist ik, maar dat paste dus ook niet, dan stond er Bossche Bolle en dat zou ook weer een beetje vreemd geweest zijn voor een dieettopic.

Ik ga er wel even iets anders van maken.

Had het laten staan! De oude spelling was ook veel duidelijker zonder die extra N in het worstebroodje.
Als je er maar 1 voor nodig hebt om het te maken had je er geen N bij nodig.

Ik mis de pannekoek nog steeds. De pannenkoek heeft toch altijd een hele andere smaak.
pi_64786556
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:58 schreef Sanne het volgende:

[..]

Had het laten staan! De oude spelling was ook veel duidelijker zonder die extra N in het worstebroodje.
Als je er maar 1 voor nodig hebt om het te maken had je er geen N bij nodig.

Ik mis de pannekoek nog steeds. De pannenkoek heeft toch altijd een hele andere smaak.
Volgens mij heeft 't ook allemaal meer kcal gekregen met al die extra letters.
***Levi was here***
pi_64786578
Ik wist niet eens dat er mensen waren die het verschil niet kennen. Hoezo Brabo?

J. wist niet eens wat witte eierkoeken zijn. Ook zoiets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_64786582
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:46 schreef octopussy het volgende:
ik wist niet dat een worstenbroodje en een saucijzenbroodje wat anders was.
[..]

Ben je zwanger Liejannuh?
nah, ik had vandaag na het fietsen ook een beetje last maar dat was denk ik door hard te willen fietsen in de kou.
jij wel dan?
pi_64786622
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben benieuwd naar het huis Teigan en of het wat gaat worden!
Maar lekker dat jullie er zo;n goed gevoel bij hebben!
ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen....
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:04:39 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64786724
Witte eierkoeken? Nog nooit van gehoord Yppy! Vertel!

Sanne, deze tt leek me ook dieetvriendelijker ipv iets dat de eetlust opwekt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:07:43 #31
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64786820
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens mij heeft 't ook allemaal meer kcal gekregen met al die extra letters.
Zelfde als met de euro, gewoon een verdubbeling bij invoer.

BE je hebt gelijk hoor, van met zonder niets krijg ik ook een stuk minder trek.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:10:13 #32
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64786910
Vind ik toch net achterin mijn vriezer een vis gourmetschotel. Helemaal vergeten.
Ik ga niet meer gourmetten maar door de couscous gemengd smaakt die vis gewoon gebakken ook vast heerlijk.

pi_64787591
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabants_worstenbroodje

Worstenbroodjes zijn véél lekkerder dan saucijzenbroodjes
pi_64787779
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:04 schreef Brighteyes het volgende:
Witte eierkoeken? Nog nooit van gehoord Yppy! Vertel!
Zo zie ie eruit BE

Het bovenste laagje is hard en kun je afbreken.

Kun je in Brabant (alleen daar?) gewoon bij de supermarkt kopen. Een middelbare school vriendinnetje was er helemaal gek op, die ging er bijna elke dag 1 halen bij de lokale snoepwinkel.
*OUD heilige*
pi_64787916
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef teigan het volgende:

[..]

jij wel dan?

ik heb net gluhwein gemaakt

Mijn favo drankje in de winter

oh, en natuurlijk. Even hyperen voor jullie potentiele stulpje Teigan
pi_64787920
Nog nooit gezien Yppy!
Is de bovenste laag dan van eiwit ofzo?
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:35:34 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64788061
De couscous met vis klonk lekkerder dan het smaakte helaas.
Drie happen en ik was er klaar mee eigenlijk. Stom dat ik de heleboel al door elkaar gehusseld heb.

Nou ja, morgen beter.

Geef mij zo'n eierkoek! Dat heb ik echt nog nooit gezien.
pi_64788120
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Zo zie ie eruit BE

[ afbeelding ]

Het bovenste laagje is hard en kun je afbreken.

Kun je in Brabant (alleen daar?) gewoon bij de supermarkt kopen. Een middelbare school vriendinnetje was er helemaal gek op, die ging er bijna elke dag 1 halen bij de lokale snoepwinkel.
Ook nooit gezien. Lijkt wel een kruising tussen een eierkoek en een meringue. Vast niet Sonja-proof
pi_64788777
jullie zijn echt zoetekauwen

Ik laat die raar uitziende eierkoek wel aan me voorbijgaan
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64788921
Ik moet zeggen dat ik die witte eierkoek ook niet ken... misschien iets regionaals?
pi_64788949
Ik ben ook niet zo'n couscous liefhebber. Maar ik maak wel regelmatig couscoussalade!
Je maakt couscous klaar, plet er een berg tomaten, komkommer, lente ui, koriander, peterselie en munt doorheen. Citroen of limoen raspen en uitpersen en er doorheen roeren en je hebt een geweldige salade!
Ik gooi er vaak ook nog wat feta doorheen, maar dat is calorie technisch misschien minder slim.

Maar afijn, ik eet vis eigenlijk nooit ergens doorheen. Vind dat op de een of andere manier minder lekker.
pi_64790610
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef YPPY het volgende:
Ik wist niet eens dat er mensen waren die het verschil niet kennen. Hoezo Brabo?

Dat gaat op het moment ook door me heen
Brabant
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:24:25 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64790718
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben ook niet zo'n couscous liefhebber. Maar ik maak wel regelmatig couscoussalade!
Je maakt couscous klaar, plet er een berg tomaten, komkommer, lente ui, koriander, peterselie en munt doorheen. Citroen of limoen raspen en uitpersen en er doorheen roeren en je hebt een geweldige salade!
Ik gooi er vaak ook nog wat feta doorheen, maar dat is calorie technisch misschien minder slim.

Maar afijn, ik eet vis eigenlijk nooit ergens doorheen. Vind dat op de een of andere manier minder lekker.
Klinkt heerlijk!!! Ga ik eens proberen!

Omdat ik zo gek ben geraakt op spaghetti del mare probeer ik nu alles met vis, maar het is idd niet altijd lekker.
pi_64791047
Tabouleh is lekkerrrrrrrrrrrrrrr, ik krijg er gelijk trek in.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:34:23 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64791258
Nu wil ik naar Brabant!
Is dat laagje een beetje zoals van een roze koek? Of althans, de nep-roze koeken met een hard laagje?

Damn... nu heb ik ook daar zin in!
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:36:02 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64791355
Misschien krijgen jullie wat minder trek in zoete dingen als je nu RTL 5 aanzet.

Queen sized - RTL 5 - 22:15 - 00:20
Amerikaanse (USA) filmkomedie uit 2008 van Peter Levin. Met: Nikki Blonsky, Annie Potts, Lily Holleman e.a. Maggie, een tiener met overgewicht, wordt door haar gemene klasgenoten genomineerd om koningin van het schoolbal te worden. Maggie ziet niet in dat ze haar voor schut willen zetten en neemt de verkiezing serieus.

Of juist meer trek, ik ken de film niet, val er net in.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:41:18 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64791673
Verschrikkelijk vals!
Ik kan alleen niet kijken. Er ligt hier naast me iemand Dakar te kijken.
pi_64793425
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Liejannuh het volgende:

Uit ervaring kan ik deze couscoussalade van harte aanbevelen

En witte eierkoeken had ik ook nog nooit van gehoord, kennen we dus ook niet in Drenthe.

En teigan, staat het huisje ook op Funda? Kunnen we meegenieten Lijkt me zo tof om een huisje te kopen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64795101
Ik had zin om mij te verwennen, dus een heerlijk biefstukje genomen.
Biefstuk is toch een van de betere keuzes die je ook voor vlees kan maken?
pi_64795496
Lekker mager, dus als je zin hebt in vlees dan is biefstuk een goede keuze hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64799168
Oh lekker, biefstuk! Mjam Met uien en champignons!

Nou het wordt de komende dagen langzaam weer iets warmer geloof ik, dus dan maar weer mijn wandelroutine oppakken. Nu ga ik vaak 's avonds even alleen wandelen als manlief thuis is om op de kleine te letten, maar overdag kom ik bijna niet buiten
Sara
Merel
Ukje
pi_64799378
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die witte eierkoek ook niet ken... misschien iets regionaals?
Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op. Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.

Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken. Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.

Ter info voor de nieuwelingen hier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
***Levi was here***
pi_64799431
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Verschrikkelijk vals!
Ik kan alleen niet kijken. Er ligt hier naast me iemand Dakar te kijken.
Dakar Vind dat zo gaaf. V. geeft er niets om, maar ik kijk altijd wel.
Doen 3 motorrijders en 1 auto uit mijn dorp mee. (Nee, ken ze verder niet...)
***Levi was here***
pi_64799443
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
pi_64799585
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
Motorrijders die meedoen zijn wel een tikje gestoord. Maar wel heel stoer.

Ik zou heel graag ooit een keer in een jeep oid mee willen doen. Maar ik geloof dat het inschrijfgeld iets van 70.000 euro is. Zelfs als ik heb geld over had dan nog zou ik er moeite mee hebben het daaraan te besteden, met dat geld kun je zoveel andere mooie dingen doen. Zoals een wereldreis maken oid of mensen helpen die het geld écht nodig hebben. Of allebei zelfs met zoveel geld.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 08:43:38 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64799588
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op. Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.

Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken. Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.

Ter info voor de nieuwelingen hier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag erger Al ken ik die witte eierkoeken niet Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...

Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
pi_64799628
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag erger Al ken ik die witte eierkoeken niet Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...

Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
Randstad-modus: welke koffietafel??
Plakkie keek en een bakkie (ouwe) koffie kun je krijgen.

In Brabant krijg je tenminste nog een echte (brood)maaltijd. Over de Limburgse koffietafel heb ik inderdaad gehoord dat het nog veel beter is, met vlaai enzo.

* Levitation neemt zich voor om in Limburg begraven te worden.
***Levi was here***
pi_64799640
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 08:48:10 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64799656
Isa... Wij maken gewoon overal een feestje van
pi_64799691
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
Nee, feestje bouwen! Als ik ten onder ga, geef ik een afscheidsfeestje. Mét lekker eten, want het moet wel passen bij wie ik was.
***Levi was here***
pi_64799732
Bij mij moeten ze juist wensen dat ik nog in leven was, want dan hadden ze nooit zulke smerige dingen gekregen

Maar bij mijn oma was er ook een uitgebreide koffietafel en dat vond ik erg leuk en gezellig.
pi_64799866
Hier is het vaak koffie met krentwegge (krentebrood). Cake bij zo'n koffietafel is niet te eten inderdaad.
Sara
Merel
Ukje
pi_64800468
Mijn gewicht vanmorgen was 73, terwijl het voor december 72,5 was.
Gaat dus de goede kant op wel wil ik gaan werken om er op het moment minstens 3 kilo af te krijgen
pi_64800471
Hangt er in de randstad denk ik vanaf hoeveel centjes de overledene had en hoe hij zijn begrafenis wil hebben. Ik ben (helaas) weleens bij een begrafenis geweest die écht fancy shmanzie begrafenis geweest.

Erg goed eten en allerlei soorten dranken, werd ook 'gewoon' zijn favoriete muziek gedraaid. Dus het was treurig dat we er waren maar het was top geregeld
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:45:42 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64800792
De meeste mensen roepen van te voren 'bij mij geen cake en koffie hoor!' en vervolgens regelen ze niks, staat er niks op papier en is er ook geen geld.
Tsja... en dan moet je toch als nabestaanden zo veel mogelijk de wens van de overledene proberen te respecteren. Maar hoe dan? Als je niks echt precies weet en er ook maar een magere verzekering is...
pi_64801118
Witte eierkoeken, heerlijk

Ik weeg nu 74,9 en voor kerst was dat 74,4.
Ben weer bezig met gezond eten en het gaat lekker dus hopelijk snel weer een dalende lijn.
pi_64801261
Het was vanochtend van deur tot deur maar 1 uur en 10 minuten.
En dat is dus inclusief fiets pakken en wegzetten.
Ik hoop het binnen een paar weken terug gebracht te hebben naar 1 uur.
pi_64801347
Dat moet te doen zijn, Liejannuh Ik deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
pi_64801409
Nou, dat viel mee vanochtend: 87 kilo. En mijn laatste stand was 86,5 dus er is niet teveel schade aangericht zo te zien.

*yoghurtje eet*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64801586
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn. Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.

Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
*OUD heilige*
pi_64801628
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat moet te doen zijn, Liejannuh Ik deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
Als tiener kon ik dat ook. Nu lukt het om een of andere reden niet meer om dat soort snelheden te halen. Fiets al bijna 4 jaar op en neer en mijn gemiddelde snelheid daalt eerder dan dat 'ie stijgt.

Levi's lijf is een ouwe muts . Al heb ik nog een heel klein beetje hoop dat als ik een nieuwe fiets heb het beter gaat. Maar die nieuwe fiets duurt nog ff, kan er een van mijn werk krijgen, maar pas als ik een vast contract heb en dat duurt nog zeker 7.5 maand. Dus voorlopig ploeter ik nog ff met 18km/u voort.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:14:00 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801666
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:14:41 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801680
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
pi_64801686
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
pi_64801720
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn. Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.

Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt. Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
***Levi was here***
pi_64801743
...54! Wat akelig jong
pi_64801760
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
Sneeuwwandelen in de Kempen. En dan opwarmen bij Levi thuis.
Levi moet alleen tentamens leren en practicumopdrachten maken enzo.
***Levi was here***
pi_64801829
Zo te zien zijn bij de meeste de kerstkilo's er alweer af
pi_64801830
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Is een mis (kerkdienst), meestal de avond voor de begrafenis en is voornamelijk bedoeld voor mensen die overdag niet bij de begrafenis kunnen zijn. Maar vaak ga je ook naar allebei.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Isabeau het volgende:
...54! Wat akelig jong
2 van haar broers zijn op de zelfde manier overleden, ook gewoon plots een hartstilstand. (is een aangetrouwde tante) Blijkbaar zit het in die familie.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:20:52 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801839
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Ehm... Ik heb dat vast geleerd tijdens mijn opleiding, maar het ik kan het zo even niet oplepelen.
Ik zal eens gaan zoeken.
Volgens mij is het wel meer dan alleen voor de mensen die de volgende dag niet kunnen. Het is namelijk volgens mij echt een eeuwenoud gebruik en toe hadden mensen nog niet van die drukke agenda's.

Tjee Levi, 54 zeg...

Enneh, die wandeling hoeft niet morgen he.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:22:29 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801890
Dit zegt Wiki, maar dat zegt nog niet heel veel
quote:
Een avondwake is het gedenken van een overledene de avond voor diens begrafenis.

In de traditie van de rooms-katholieke Kerk is het gebruikelijk om de avond voorafgaand aan de uitvaart een zogeheten avondwake te houden waarbij gebeden wordt voor het zielenheil van de overledene. Een avondwake wordt niet gehouden op christelijke feestdagen. Een avondwake kan zowel een strikt formeel karakter hebben[1] als een geheel eigen invulling krijgen, en is sterk afhankelijk van de parochie.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 10:22:45 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64801903
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
Hier in Limburg kun je overigens kiezen voor een avondwake of een rozenkrans. Die worden gehouden op de avond voorafgaand aan de begrafenis, voor de familie en ook voor de mensen die wel aandacht willen geven aan de overledene maar niet instaat zijn om op de begrafenis zelf te komen. Volgens mij is het en soort voorbereiding op de begrafenis...

Jeetje Levi, 54
pi_64801912
Dit stuk is zeker te doen binnen een uur! Ik moet alleen mijn conditie weer een beetje terug vinden.
Ik kom in ieder geval minder stoplichten tegen dan bij mijn op-een-na-vorige werkgever, alleen nu wel veel meer vals plat enzo.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nu het beste kan dragen met fietsen. Draag nu 2 lagen thermo ondergoed en mijn winterjas, maar dat fietst niet zo lekker. Ben alleen bang dat het nog iets te koud is om op een fleece over te stappen nu.

Alleen heeft mijn kont op dit moment wel erg zwaar te lijden.
pi_64801986
Hier in Overijssel worden ook avondwakes gehouden, tenminste, ik ken het van het (katholieke) dorp waar ik vandaan kom.
Sara
Merel
Ukje
pi_64802151
Ha hoi!
Ik was jullie kwijt.

Hier inmiddels alle kinderen diep in slaap Lekker relaxed vanmorgen!
En ik heb mijn oppas-uk ook alleen vanmorgen, ook wel rustig

Gisteren braaf geen suiker gehad! En gisteravond zaten er mensen bij mij op de bank de volgende dingen te eten:
- boterkoek (had ik gebakken)
- slagroomsoesjes (had iemand meegenomen omdat ze bang was dat er niks te kanen was )
- suikerhartjes (idem)
Gelukkig houd ik niet zo van die soesjes, ik had me al voorgenomen om geen boterkoek te eten en hij was binnen 10 minuten op, das makkelijk. En suikerhartjes eten terwijl je afkick van suiker is zo belachelijk dat ik daar ook af ben gebleven

Ik heb nog wel één glaasje whiskey gehad, haha. Best braaf dagje dus verder
Vandaag vol goede moed verder!

En Yppy, cake met ragout lijkt me vies
pi_64802296
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
***Levi was here***
pi_64802404
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:35 schreef Levitation het volgende:
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
Raar is dat hè? Waarom heb je de ene dag dat veel meer dan de andere?
Als ik eenmaal begin met zulke dingen (tuc, chips, suiker) eten is het helemaal dramatisch, dan houd ik niet meer op
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:40:54 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64802472
Zal ik eens geheel on-topic ook maar weer eens een lijstje plaatsen.

T: appel (in de trein)
O: Brinta
T: Vitalinea yoghurtje
T: 2 kiwi's
L: 3-4 boterhammen met gebraden gehakt en light smeerkaas-spread-spul
T: minneola
D: Prei met aardappels en stukje vis
T: Vitalinea yoghurtje
pi_64802824
Ik copy-paste mijn lijstje gewoon!

O: 2 crackers met kaas
T: ruim een uur fietsen
T: yoghurt met wat muesli
L: soep en 2 boterhammen kaas
T: 1 boterham met pindakaas
T: 2 plakjes ontbijtkoek
T: weer ruim een uur fietsen
D: Madras kip curry met banaan en rijst en een salade

Eens kijken of ik vanavond wat minder dood thuis aankom dan gister. Ik hoop dat die 2 plakken ontbijtkoek genoeg energie opleveren voor mijn stuk fietsen.
pi_64802973
Jullie hebben echt een net lijstje allebei!
ik vul het vandaag ook even weer in op valtaf.nl Het grote nadeel vind ik daaraan dat ik vaak zelf pasta's en stoofschotels ed maak en dat ik dan niet kan bijhouden hoeveel dat is, dus ben ik nu of onvolledig of niet vrij in kiezen wat ik wil eten

Vandaag tot nu toe:
O: flinke bak roeryoghurt:
T: Wederom een enorme appel

En een boel thee vandaag
pi_64803246
Ik heb geen idee wat mijn lijstje gaat worden vandaag
Ontbijt was all bran kellog's met halfvolle melk
Lunch zal wel gewoon 2 boterhammen met iets worden, weet nog niet waar ik zin in heb
Maar vanavond gaan ik eten bij een studiegenootje en daarna naar een verjaardag, dus in ieder geval veel wijn maar geen snoep of snacks
pi_64803898
Goed van je, dat je al die foute dingen hebt laten staan freecell.
pi_64804044
Mijn lijstje so far:
O: 2 boterhammen met halvajam (7.00)
T: Banaan (9.30)
T: Pakje Tucjes (10.20)
T: Optimel yoghurtje (11.15)
Hopelijk remt alles opschrijven mijn vreetlust een beetje.
***Levi was here***
pi_64804193
Ik heb nu ook een ontzettend behoefte aan eten Levi, dus je bent niet de enige.
Maar het is bijna lunchtijd. Dus daar doe ik het maar voor.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:32:28 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64804299
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
pi_64804366
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
Ja, maar jij bent zwanger! Dan mag dat een beetje.
***Levi was here***
pi_64805183
Wat een nette lijstjes allemaal!
HIer gaat het ook goed. Komend weekend neem ik wat extra's, moet kunnen vind ik
Sara
Merel
Ukje
pi_64806415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent zwanger! Dan mag dat een beetje.
Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was (uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen )
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
pi_64806571
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was (uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen )
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
Daarom ook "een beetje".
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:25:11 #100
43556 miss_dynastie
pi_64807943
Ik herken de 'koekjes' en 'tucjes' wel... daar maak je het voor jezelf net even iets minder erg mee, he
pi_64809068
Freecell knap dat je van al dat lekkers bent afgebleven!
Ik ben ook weer aan het afkicken van suiker, wat kan dat toch lastig zijn.

Er komen best mooie lijstjes voorbij.
Op mijn lijstje voor vandaag staat niet zoveel omdat ik ziekig ben.
O: schaaltje yoghurt
T: halve appel, halve peer
L: kopje soep + 1 boterham
D: Geen idee.. zal ook wel soep zijn en misschien nog wat yogurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 14:02:26 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64809446
Lijstjes Ga ik jullie even laten schrikken

O: 2 sneetjes mueslibrood met blueband, mok groene thee
T: 2 speculaasjes, mok groene thee
L: 4 sneetje bruin brood met halvarine, cervelaat met mosterd, pindakaas
mini hard wit broodje, kop melk
T: peer, 2 mokken groene thee
D: aardappel-knolselderijpuree, gekookte worteltjes, rundervink
T: Veel water, ga namelijk sporten

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 08-01-2009 15:14:13 (Foutje herstelt...) ]
pi_64812200
Lijf is weer wat gekalmeerd

Mijn lijstje so far:
O: 2 boterhammen met halvajam (7.00)
T: Banaan (9.30)
T: Pakje Tucjes (10.20)
T: Optimel yoghurtje (11.15)
L: 2 boterhammen met kaas en 1 met kalkoefilet (11.55)
T: Cup a soup champignon (15:05)
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:32:43 #104
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64813413
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
pi_64813935
Sjeen had zeker ook honger?

Levi toch een mooi lijstje hoor.
Als ik om 7 uur opsta heb ik rond 11 uur altijd gruwelijke honger.

Blinker op hoeveel kcal denk je aan het eind van de dag uit te komen?
Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
pi_64814502
ook maar tijd voor een lijstje:

O: havermout+ananas+whey
T: tilapiafilet met komkommer
L: rijst, tilapiafilet en spruitjes
T: kip met komkommer
D: rijst, 2 schijfjes ananas en kip
pi_64814527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:32 schreef Blinker het volgende:
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
Je eet meer tussendoor dan in de hoofdmaaltijden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, denk ik...

Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: kom melk met cornflakes special
Lunch: boterham met sandwichspread en 1 roggebrood met linera pate
Tussendoor: boterham pindakaas, cup a soup tomaat
Diner wordt opgebakken aardappels, spinazie of doperwtjes en een magere hamburger
Daarna nog wat yoghurt denk ik, en 2 kiwi;'s, want heb nog geen fruit gehad vandaag
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:16:22 #108
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64815263
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 16:21:10 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64815463
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Nee... geloof het of niet, dit is mijn lijstje waarmee ik afval
pi_64817000
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt. Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
Mijn oma had een avondwake en een tafel vol met broodjes, boterhammen, kaas, vleeswaren, koffie, soep, the etc. etc. En zij/wij komen uit Noord-Holland! Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht (wat het eten achteraf betreft..)
pi_64817596
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:16 schreef Blinker het volgende:

[..]

Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
1500 is gewoon te weinig daar valt een vrouw mee af. Voor een man is dat eerder een crashdieet.
2000 is niet veel als je als man 2500 mag hebben.
Waar ligt voor jou dan het probleem om genoeg binnen te krijgen? En als je het moeilijk vindt om genoeg binnen te krijgen kan je beter ook geen soep eten. Soep vult goed en er zitten weinig Kcal in. Beter eet je dan een gewone maaltijd.
En om op genoeg Kcal te komen kan je bijvoorbeeld ook een handje noten eten.
pi_64817933
Sjeen, ik heb ook zo'n soort lijstje hoor.

O: 2 boterhammen met kipfilet en pindakaas
T: thee en 2 mandarijnen, en nog een keer thee
L: 2 boterhammen met kaas en kipfilet
T: 1 mok thee, 1 boterham met pindakaas
D: iets van pasta met saus van tomatenpuree, groenten en rundergehakt. Nog een schaaltje yoghurt.

En verder moet ik maar even flink wat thee gaan drinken, ik heb denk ik nog wat te weinig op vandaag.
Ik heb vandaag naast mijn gewone lessen nog een 2 uur bijlessen gegeven. Eigenlijk wel heel leuk, je leert zo de leerlingen beter kennen, en daar had ik tot nu toe gewoonweg geen tijd voor... Denk ook wel dat dit mij gaat helpen uiteindelijk.
pi_64822465
Ik vind jullie lijstjes heel normaal hoor Sjeen en Teigan!

Mijn avondeten viel wat laag uit, dus nog maar even wat bij-eten straks!
pi_64823052
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.

Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
pi_64823148
Ik vind mijn lijstje altijd veel lijken vergeleken met anderen... Maarja, misschien heb ik ook nog wel het geluk dat mijn stofwisseling best ok werkt en ik hiermee ook langzaam afval...

Al gaat het nu elke dag wel een paar ons omlaag, heel maf om te zien, dit is al tijden niet zo geweest. Ik hou mezelf wel voor dat het straks wel een paar dagen stil zal gaan staan...
pi_64823346
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
pi_64823590
Ik lag gisteravond ook met trek in bed...

Ik denk ook dat ik straks nog een keer een stuk fruit pak. Ik heb nog niet genoeg fruit gehad, en ook mijn melkproducten zitten wat aan de lage kant volgens mij, dus dan vul ik het wel aan..

Volgens de eetlijst van de esgroep, die ik nu halfhalf weer aanhoud, mocht ik 's avonds ook nog iets van een koek geloof ik... Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb..
pi_64823662
Teigan, misschien omdat je wat minder stress hebt? Zo kom je de laatste tijd in ieder geval over. Dan kan het ook wel eens zijn dat je ineens omlaag schiet.
Ik vind jouw lijstjes trouwens wel normaal.
Ik eet in vergelijking met jou wat meer soep, noten en een tussendoortje zoals een sultana of een time-outkoek en jij eet vaak wat meer boterhammen. Iedereen vult het toch op zijn eigen manier in.
pi_64824124
De stress is inderdaad wel een stuk minder. Het voelt goed om wat uren minder les te geven, alleen zijn er nu veel herkansingen, en stop ik nu dus nog veel extra tijd in het bijspijkeren van leerlingen. Maar daardoor krijg je wel meer een band met ze. Vandaag heb ik met een meisje langer over andere dingen zitten praten dan over de scheikunde.
Ik denk zelf dat het ook wel meehelpt dat ik in de vakantie weer wat meer bewogen heb, dat was ook wel erg welkom.
pi_64826218
Ik heb gegeten:

O: Magere yoghurt met cruesli
L: Drie bruine boterhammen met 30+ kaas
T: Cup a soup tomaat
10 romaatjes
een paar druiven
D: Stoommaaltijd Albert Heijn (kip/boontjes/aardappeltjes)
T: Appel met kaneel
Waterijsje

En nu heb ik nog een beetje trek, zo nog maar wat worteltjes wegwerken.
pi_64832057
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
- probeer dagelijks iets met rijk aan vezels te eten of drinken.
- dagelijks te bewegen, minimaal 30 minuten.
- je oog heeft ook trek, bijvoorbeeld Mc Donalds is niet slecht. Alleen je moet op letten na het eten van hamburger heb je na 1 uur alweer trek en met een zelf gemaakt broodje gezond pas na 3 uur trek. dat is het gevaar wat erachter schuilt.

Mijn verhaal

Ik heb mijn voeding niet aangepast, ik eet voornamelijk de mediteraans keuken, vis en af en toe oosters.
zins 3 jaar fitness ik en zonder een dieet ben ik aardig afgevallen.
van 99 naar 95 en toen een terugval vanwege een blessure (ruim 12 weken niet kunnen trainen) van 95 naar 105,5 en nu weeg ik 96 (lengte van 1,88m).
Zonder enige dieet ben ik met 3-5 uur trainen in de week van 105,5 naar 96 geschoten in ruim 7 maanden. nog steeds eet ik meer als dat ik nodig zou hebben, als ik dat zou veranderen dan val ik nog meer af. De combinatie kracht en conditie heeft een leuk resultaat opgelevert overigens betreft het uiterlijk.

Na goed te hebben getraind, kan ik zeggen dat mijn lichaam er beter in vorm uitziet met een gewicht van 96 dan sommige op mijn sportschool met een gewicht van 88. En nee ik vergelijk mijzelf niet met ouderen (maar met mijn leeftijd catogorie 20-25).
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64832080
ik had geen lijstje moeten posten

ben bij mijn ouders ge-eindigd; dus maaltijdsoep als avondeten. Geen brood erbij genomen
Wel wat kaaskoekjes en wat andere buitenlandse koekjes gesnaaid.

Morgen weer een nieuwe dag
pi_64832726
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef fruitcakenl het volgende:
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
Dit is onzin

Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinken Mierzoet!

Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
pi_64833028
Als je al overgewicht hebt dan moet je ver, erg ver uit de buurt van die sportdrankjes blijven. Da's een en al carbs
pi_64833069
Teigan, leuk om te lezen. En dat moet vast een fijn gevoel geven, dan vertrouwen ze je toch wel.

Ik heb vanavond toch nog 2 boterhammen op met 2 eitjes en een kopje soep.
pi_64833081
Aanlengen met water Isa!
Doe ik met alle sapjes die niet versgeperst zijn!
pi_64833254
Owja, 1 uur en 5 minuten op de terugweg.
Voorband nu ook opgepompt. Het komt wel goed met mijn fietsen.
pi_64833473
Je voorband oppompen wil ook wel eens zin hebben ja!
Gaat goed Liejannuh!
pi_64833530
2 harde banden fietst een stuk beter iig. En wat eten voordat je een uur gaat fietsen in de kou is ook wel slim.
pi_64833600
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:14 schreef Liejannuh het volgende:
Aanlengen met water Isa!
Doe ik met alle sapjes die niet versgeperst zijn!
Heb het aan mijn collega gegeven
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 09:00:49 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64840067
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef appelsap het volgende:
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.

Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
Had het ook niet persoonlijk opgevat hoor Maar heb hetzelfde als Teigan, mijn lijstjes lijken altijd mega tov andere

Mijn weegschaal heeft het begeven Hij gaf gisteren in een laatste stuiptrekking aan dat ik 138,8 woog Ik hoop dat het alleen de batterij is, vriendje gaat vandaag een nieuwe voor me halen
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:55 schreef freecell het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...
pi_64840070
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:24 schreef Liejannuh het volgende:
2 harde banden fietst een stuk beter iig. En wat eten voordat je een uur gaat fietsen in de kou is ook wel slim.
Mijn banden zijn ook altijd heel hard. Schiet je tenminste op, anders trap je je te pletter.

Het was vanmorgen -12 toen ik op mijn fiets stapte.
Mocht iemand nog zin hebben in wandelen in de sneeuw... dit weekend wordt het prachtig weer rond Eindhoven (-1 en zonnig) en er ligt nog veel sneeuw. En de wegen zijn nu weer goed begaanbaar. (Eindelijk!)
Helaas heb ik zelf weinig tijd. Moet tentamens leren en practicumopdrachten maken...
***Levi was here***
pi_64840590
wat voor opleiding doe je Levi?

Vanmorgen superbrak mijn bed uitgekomen en gaan fietsen...eigenlijk wilde ik liever blijven liggen

Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar de winterefteling. Iets zegt me dat het koud wordt
pi_64840720
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:25 schreef _aurum_ het volgende:
wat voor opleiding doe je Levi?

Vanmorgen superbrak mijn bed uitgekomen en gaan fietsen...eigenlijk wilde ik liever blijven liggen

Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar de winterefteling. Iets zegt me dat het koud wordt
Denk dat de kou wel mee zal vallen, het wordt zonnig, -1 en windkracht 2. Volgens mij is dat best lekker weer. Sterker nog: lijkt mij perfect winterefteling weer.

Ik doe een deeltijd HBO opleiding, bedrijfskundige informatica. Heb al een HEAO diploma, maar werk nu in de IT en moet mijn IT kennis wat opveizelen. Vandaar dat ik nu 's avonds naar school ga, 2 avonden in de week. Gelukkig heb ik best veel vrijstellingen en ben ik -als alles meezit- over 1.5 jaar klaar.
***Levi was here***
pi_64842269
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:00 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...
Normaal eet ik geen toetje Ik heb momenteel een avond-appel ingelast (en als je mijn appels ziet denk je dat het een maaltijd is, mèn wat zijn die dingen groot )
Maar op zich een idee om idd wat kwark oid te eten!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:49:08 #136
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64843170
Goedemorgen!
Vanavond weer terug naar m'n ouders en dan gelijk even op de weegschaal stappen.
Ik heb het gevoel dat ik niks ben afgevallen, heel raar.

Hoe vaak wegen jullie jezelf?
pi_64843267
zo'n 5x per dag

En mijn weegschaal is stom als ik kleren aan heb en een tas in mijn handen dan herkent hij mij niet meer
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:52:56 #138
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64843346
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:51 schreef Isabeau het volgende:
zo'n 5x per dag

En mijn weegschaal is stom als ik kleren aan heb en een tas in mijn handen dan herkent hij mij niet meer
Mijn weegschaal herkent mij niet als ik teveel kleren en schoenen aan heb. Hij denkt dan dat ik persoon twee ben.
Persoon twee is Sanne met kat in de armen.

Ik weeg mij geen vijf keer per dag, maar wel twee keer per dag.
's Avonds voor het slapen en 's morgens als ik opsta.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:57:19 #139
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64843513
Oh dan valt 2x in de week wel mee
Ben wel er bang voor eigenlijk dat ik niks ben afgevallen
Maar we zullen zien.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 10:58:55 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64843593
Ik ook twee keer per dag, 's morgens en 's avonds... En soms stiekem als ik op de badkamer ben Maar ik ga uit van het gewicht op woensdagmorgen als richtlijn.
pi_64843847
Jullie hebben een tefal weegschaal zeker? Met een rood, groen en oranje lampje?
Die van mij herkent me ook niet als ik er met wat extra's opsta.
Ik weet me wanneer ik daar zin in heb en verder gewoon 1 keer per week vast, dat hou ik als richtlijn aan. Dat klopt dan aardig.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:17:56 #142
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64844296
Ik ben goed bezig. Albert bracht net de boodschappen en daar zag ik een gratis zak chips tussen zitten.
Heb gevraagd of de bezorger die asjeblieft wil meenemen, dat durf ik niet in huis te hebben.

Hij moest lachen. maar ik ben er mooi van af!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:22:42 #143
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64844467
Ik zuip trouwens ook liters cola light op een dag.
Kan dit eigenlijk geen kwaad? Ik dacht vraag het maar even voor de zekerheid!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 11:28:55 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64844713
Zou het zelf niet doen... Maar ik ben sowieso niet zo'n 'light' fan, heb liever een beetje van the real thing dan een boel light. En daarnaast schijnt het je stofwisseling ook voor de gek te houden, maar hoe dat zit weet ik niet precies,
pi_64845306
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef Blinker het volgende:
Ik zuip trouwens ook liters cola light op een dag.
Kan dit eigenlijk geen kwaad? Ik dacht vraag het maar even voor de zekerheid!
Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken. En zoetstoffen worden verdacht van het hebben van nog meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld het verstoren van je bloedsuikerspiegel. (De gedachte is: Je lijf denkt suiker binnen te krijgen, maakt extra insuline aan en vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel, vervolgens krijg je trek in zoetigheid omdat je bleodsuikerspiegel te laag is.)

Ik drink ook cola light, maar wel met mate. Niet meer dan ongeveer 2 glazen per dag. Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt drinken! Water (eventueel met wat citroensap), thee, koffie, sap (met mate).
***Levi was here***
pi_64845424
Gisterenavond lekker toastjes met brie op en rode wijn. Ik had er zo'n trek in, ik ben speciaal naar de supermarkt gegaan om brie te halen. En het was lekker, dus ik heb er geen spijt van. =) Was ook erg lekkere wijn trouwens.

(Overigens ook voor het eerst dit jaar dat ik echt heb zitten snacken op die manier, dus ach... Het moet ook leven blijven ).

Gisteren ben ik nog even langs de groentestal geweest, daar kom ik niet meer zo vaak (weinig tijd - vanuit m'n werk red ik het vaak net niet want hij staat er maar tot 18.00), maar nu heb ik gelijk ingeslagen. Waaronder twee zakken stoofperen, voor zondag. De stoofperen zijn helaas erg duur dit seizoen, maar ik vind ze altijd zo lekker...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:47:13 #147
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64847589
Liee!
Ik eet vanavond jouw couscous salade. Alleen hoort er volgens mijn Marokkaanse groenteboer geen munt in, maar dat zei hij vast omdat dat op was.

Ik heb er nu al zin in!
pi_64849549
Gisteren wel 3 blokjes chocoladereep gesnoept en maar 3 wijntjes op dus best redelijk gehouden
pi_64849616
Als ik al iets van fris drink, dan drink ik barleduc met citroen of framboos..

Is best goed weg te drinken, en bevat geen zoetstoffen of wat dan ook....
En verder drink ik vaak thee.

Ik ben net thuis, en moet nog lunchen, ik was ook al mijn mandarijnen vergeten vanmorgen, die heb ik net maar gepakt...

zit nu in het vorstverlet, maw, hij heeft nog een anderhalve week extra "vakantie"..
pi_64849628
Pure chocolade en rode wijn, gezond hoor (met mate )

En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus worden Eerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
pi_64849712
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:

En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus worden Eerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
Ja maar ik had net de verkeerde soorten
Maar goed was gezellig met mijn vriendinnetjes toch nog een beetje het studenten leven
pi_64850037
Ik heb ook zo'n zin in iets te snacken! Maar doe het toch maar niet, dit weekend mag ik wat extra's van mezelf
Sara
Merel
Ukje
pi_64850144
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:

Veel plezier in Oostenrijk beeb. Lekker skiën Als je glühwein lekker vind moet je ook eens glühmost proberen, lekker appelig
pi_64850953
Alvast veel plezier in Oostenrijk Isa!

ik had vanmorgen leerlingen die hun vingers niet meer konden bewegen na hun fietstocht naar school, het was echt koud!!

Zo even naar de bios toe, en vanavond gaan we waarschijnlijk risotto eten....
pi_64851260
Het was vanochtend ook belachelijk koud! Zelfs hier!
Volgens mijn zijn mijn wintertenen dan ook weer op volle sterkte terug.

Veel plezier bij de film Teigan!
En succes met Risotto maken! Risotto is lekker!
pi_64851288
Isa, veel plezier!

Om in de stemming te komen al vast wat sneeuw plaatjes voor je:

Paardjes in de sneeuw

Vandaag gemaakt in Brabant.
***Levi was here***
pi_64852021
Mooie plaatjes Levitation!!!
pi_64852419
Isa veel plezier in Oostenrijk!

Mooie foto's Levi. Hier heeft het helemaal niet gesneeuwd.
En gelukkig is het hier ook niet zo heel koud.
Wintertenen brrr.. lijk me niet prettig.

Bah, ik heb echt een flinke buikgriep. Al sinds ik vanmorgen ben opgestaan kan ik elk kwartier/half uur wel een keer naar de wc rennen.
pi_64852431
Wat mooi Levi
Ik reed vanochtend weg in Beek-Ubbergen en daar zag het er echt sprookjesachtig uit, en thuis zag het er ook erg mooi uit.
Maar zit nu veelste lekker en warm binnen, morgen als het er nog mooi uit ziet ga ik wel foto's maken
pi_64853575
Mijn streven is om maar één keer per week op de weegschaal te gaan staan, tot nu toe heb ik de "verleiding" kunnen weerstaan

Het is hier trouwens echt een stuk kouder dan gisteren! En hoe mooi ik die ijskristallen en sneeuw ook vind, van mij mag het nu wel afgelopen zijn. Aan ons huis wordt nu namelijk ook al een week niks meer gedaan...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:43:12 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64854490
Geweldige plaatjes ik wilde ook naar buiten .

Ben al ziekjes en toen kreeg ik ook nog een hypo zo eentje heb ik nog niet gehad .
Nu ga ik morgen maar denk ik
pi_64854557
Dat klinkt ook niet goed Bubseltje
Hoe gaat het verder met je?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:04:01 #163
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64855448
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Miss_S het volgende:
Dat klinkt ook niet goed Bubseltje
Hoe gaat het verder met je?
Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aan . Ban nu alleen heel moe volgende week even naar de huisarts.

Volgende maand een spannend onderzoek waar we hopelijk wat wijzer van worden.
pi_64856690
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:04 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aan . Ban nu alleen heel moe volgende week even naar de huisarts.

Volgende maand een spannend onderzoek waar we hopelijk wat wijzer van worden.
Even afwachten dus nog.....
Herinner ik het me goed dat je na de operatie met een nieuwe studie zou beginnen? of zag je het alleen maar als nieuwe start
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:34:26 #165
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64856761
ik doe hbo personeel & arbeid heb ik pas weer opgepakt
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:49:15 #166
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64861425
2 kilo er af
I like
pi_64861453
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:49 schreef Blinker het volgende:
2 kilo er af
I like
Dat wil iedereen wel volgens mij
pi_64866328
Ik ben nog niet 'officieel' begonnen, wel al aan het opletten met eten; en ik ben deze week gewoon 3 kilo afgevallen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:06:43 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64866429
Oe ik zie mooie foto's Wat dromerig en werelds tegelijk, Levi! Tof gedaan

En meteen een boogie voor Reinhilde en Blinker die zijn afgevallen!

Reinhilde: 3 kilo in 1 week? Da's trouwens wel erg snel! Maar zolang je maar gezond blijft eten is er niks aan het handje dunkt mij! Dus yay!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:11:02 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64866553
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken. En zoetstoffen worden verdacht van het hebben van nog meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld het verstoren van je bloedsuikerspiegel. (De gedachte is: Je lijf denkt suiker binnen te krijgen, maakt extra insuline aan en vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel, vervolgens krijg je trek in zoetigheid omdat je bleodsuikerspiegel te laag is.)

Ik drink ook cola light, maar wel met mate. Niet meer dan ongeveer 2 glazen per dag. Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt drinken! Water (eventueel met wat citroensap), thee, koffie, sap (met mate).
Citroensap drinken, ook met water is geen goed plan.
Sterker nog, doe het vooral niet.
Desastreus voor je gebit, nog slechter voor je lever en helaas afval mythe numero uno: het doet geen flikker voor je verbranding.
Sterker nog, het werkt het alleen maar tegen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 21:19:47 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64866845
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe ik zie mooie foto's Wat dromerig en werelds tegelijk, Levi! Tof gedaan

En meteen een boogie voor Reinhilde en Blinker die zijn afgevallen!

Reinhilde: 3 kilo in 1 week? Da's trouwens wel erg snel! Maar zolang je maar gezond blijft eten is er niks aan het handje dunkt mij! Dus yay!
Redelijk kort geleden bevallen wil hierbij ook helpen Maar niet te min fijn natuurlijk...

Mijn weegschaal doet het nog steeds niet Nog geen nieuwe batterij...
pi_64867087
Toch lijkt een fles water met een scheutje citroensap me gezonder dan een fles frisdrank al dan niet light

Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
pi_64867304
Ik denk dat het grotendeels door borstvoeding geven komt; maar toch wel heel fijn!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:19 #174
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64867956
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:
Toch lijkt een fles water met een scheutje citroensap me gezonder dan een fles frisdrank al dan niet light

Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
Neh, het maakt per saldo geen fluit uit of je water of light fris drinkt.
Water doet niets bijzonders verder. Het verhaal van de bloedsuiker is ook een uit verband gerukte conclusie van een onderzoekje.

Je kunt gerust light frisdrank drinken. Enige nadeel van fris ( koolzuur ) is dat sommige mensen er een plofbuik van krijgen. En dat voelt en oogt niet lekker.
Over zoetstoffen is het laatste nog niet gezegd; vooralsnog is geen enkel onderzoek aanwezig wat kan aantonen dat zoetstoffen slecht voor je zijn.
Van sorbitol en manitol echter, ( te vinden in suikervrij snoep e.d. ) is wel bewezen dat het behoorlijke buikklachten veroorzaakt.

Toch beweren sommige mensen dat ze van aspartaam en aanverwanten ook van alles krijgen, alleen is daar nog geen wetenschappelijk draagvlak voor.

Alles met mate dan maar
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:51:57 #175
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64868098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:32 schreef Reinhilde het volgende:
Ik denk dat het grotendeels door borstvoeding geven komt; maar toch wel heel fijn!
Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgt
Kudos voor de eerste 3 kilo, dat je maar gezond en blij zoveel eraf krijgt als je wilt *zennn-nieuwjaarswens*
pi_64868217
Ik kan inderdaad heel slecht tegen sorbitol/mannitol...
Je hebt van die snoepjes waar dat veel inzit, en die zijn bij mij een garantie voor buikpijn...
pi_64868867
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgt
Kudos voor de eerste 3 kilo, dat je maar gezond en blij zoveel eraf krijgt als je wilt *zennn-nieuwjaarswens*
Ah thanks!

Maar vanwege een keizersnede nog niet zoveel beweging. Over een paar weekjes pas!

Ik was in de 1e 2 weken na de ks 2 kilo kwijt, toen was het kerst enzo , lag het even stil, en nu dus weer 3 kilo nog maar +30 kilo te gaan...
pi_64868954
Was je voor je zwangerschap al te zwaar Reinhilde? Of is die 30 kilo allemaal van de zwangerschap?

Ik voel me sip. Ik had stoofpeertjes opgezet, tijd goed in de gaten gehouden, en toen met en een vriend een spel gaan spelen... Stoofpeertjes dus helemaal vergeten, en nu zijn ze zwart....
Ik had me er best op verheugd, en het gebeurt me elk jaar minstens 1 keer, en het is gewoon zo jammer....
pi_64869322
Ik was al te zwaar...

maar er moet nu nog 8 kilo van de zwangerschap af, en de rest is nog van daarvoor. Ik was voor ik zwanger werd wel heel goed bezig; ik hoop weer in dezelfde 'state of mind' te kunnen komen om de rest kwijt te raken!
pi_64869618
Fijn joh Reinhilde!

Ik heb stiekem al gewogen en ben al wel afgevallen, maar maandag is pas 'officieel' weegdag voor me, dus dan noteer ik het pas.

Lijstje van vandaag:
Ontbijt: boterham pindakaas, glas melk
Lunch: toste met 30+ kaas, achterham en tomaat
Diner: Indiase chapati (ofzo ) met heel veel groenten erbij

Te weinig, maar ik had een drukke dag en gewoon geen tijd om te eten. Ik eet zometeen in ieder geval nog een appel.
Sara
Merel
Ukje
pi_64869696
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:

Leuk ik ben er nu ook regelmatig te vinden
pi_64870257
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was al te zwaar...

maar er moet nu nog 8 kilo van de zwangerschap af, en de rest is nog van daarvoor. Ik was voor ik zwanger werd wel heel goed bezig; ik hoop weer in dezelfde 'state of mind' te kunnen komen om de rest kwijt te raken!
ok, duidelijk..

Het lijkt me ergens zo veel lijken om steeds maar te kijken dat je nog meer dan 30 kilo kwijt moet. Maar je kan jezelf dus nog tussendoelen stellen....
pi_64870585
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is onzin

Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinken Mierzoet!

Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.
eentje die er ook nog bij hoort is goed slapen! (ook een goed en natuurlijk medicijn tegen stress).
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64870698
Oja had iemand me kunnen waarschuwen dat in gewone vodka 2x zoveel alcohol zit als in rode vodka
Ik ga nu maar slapen
pi_64870787
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:57 schreef Miss_S het volgende:
Oja had iemand me kunnen waarschuwen dat in gewone vodka 2x zoveel alcohol zit als in rode vodka
Ik ga nu maar slapen
Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeert
In wodka zit minder zooi dus sowieso wel beter
pi_64870835
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeert
In wodka zit minder zooi dus sowieso wel beter
Nee dat deed ik pas na het eerste hele volle glas maar precies het is gezonder dus dat is mooi
en ik heb ook een leuke avond gehad
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:05:45 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64871051
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:54 schreef fruitcakenl het volgende:

[..]

nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.
eentje die er ook nog bij hoort is goed slapen! (ook een goed en natuurlijk medicijn tegen stress).
Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.
Zelfs als je slaapt verbrand je lekker door.
Natuurlijk zijn er zaken die je basale stofwisseling beinvloeden, zoals geven van borstvoeding, of ziek zijn ( dan stijgt het ) maar over het algemeen is de enige manier om je verbranding te beinvloeden sport + voeding.
Het afremmen van je stofwisseling doe je alleen door niet te eten; dat gebeurt niet automatisch na 6-en
pi_64871997
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:46 schreef teigan het volgende:

[..]

ok, duidelijk..

Het lijkt me ergens zo veel lijken om steeds maar te kijken dat je nog meer dan 30 kilo kwijt moet. Maar je kan jezelf dus nog tussendoelen stellen....
Tussendoelen stellen is wel een goed idee denk ik!

doel 1: terug naar het gewicht van voor de zwangerschap (84)
doel 2: 75 kilo wegen
doel 3: 65 kilo wegen
doel 4: streefgewicht (57)
pi_64878833
Ben vanmorgen op de weegschaal gesprongen en ben 3 kg kwijt. Het is de eerste week, dus de helft zal vocht zijn.

Ik zit nu iets onder mijn pre kerst gewicht
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:16:15 #190
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64879242
62,7 op de weegschaal.
Twee kilo in een week. Het zal wel vocht zijn, maar dat maakt mijn strakste broeken helemaal niets uit.
pi_64879395
Wat een goede resultaten allemaal
Sara
Merel
Ukje
pi_64879396
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.
Zelfs als je slaapt verbrand je lekker door.
Natuurlijk zijn er zaken die je basale stofwisseling beinvloeden, zoals geven van borstvoeding, of ziek zijn ( dan stijgt het ) maar over het algemeen is de enige manier om je verbranding te beinvloeden sport + voeding.
Het afremmen van je stofwisseling doe je alleen door niet te eten; dat gebeurt niet automatisch na 6-en
Dit valt bij mij echt behoorlijk tegen Blijkbaar vind mijn lijf het heel simpel om melk te maken oid, want ik kan écht niet meer eten dan wanneer ik geen borstvoeding geef!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:02:38 #193
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64879838
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Dit valt bij mij echt behoorlijk tegen Blijkbaar vind mijn lijf het heel simpel om melk te maken oid, want ik kan écht niet meer eten dan wanneer ik geen borstvoeding geef!
Misschien ben je ervoor gemaakt!

Het gaat om je basale stofwisseling he; dat is helaas niet zo wereldschokkend. Maar je ziet wel dat vrouwen die BV geven wat sneller van overtollige zwangerschapspondjes af zijn dan vrouwen die dat niet doen.
En je slaat minder snel buikvet op
En veel slapen. Tijdens de slaap kun je niet eten en gaat je verbranding gewoon door. Dus met je kindje meeslapen is een heerlijk idee

Maar ik meende op de pics in OUD te hebben gezien dat jij alweer behoorlijk lekker in je vel zat; of heb je zelf het idee dat het nog sneller zou moeten?
pi_64879896
Nou, toen ik pas bevallen was, zat ik 2 KG boven mijn startgewicht en inmiddels 5 Dus ik zat wel lekker in mijn vel, maar ik begon redelijk hard aan te komen.
Dat is inmiddels wel gestopt, maar nu ben ik stabiel op een gewicht wat niet dramatisch is (70 KG bij 1.75) maar ergens richting 65 mag van mij ook wel

Maar ik sport nu wel weer wat meer en let sinds deze week echt weer goed op en dat helpt wel hoor
  Vis een optie? zaterdag 10 januari 2009 @ 11:09:55 #195
70532 loveli
N
pi_64879956
Echt afvallen door BV gebeurt meestal pas na een paar maanden. Wat meespeelt is er vet in de melk zit. Omdat afvalstoffen in lichaamsvet worden opgeslagen moet je er een beetje mee oppassen als je erg snel afvalt, want dat krijgt de kleine dan ook binnen.
En nu weer in de lurk-stand.
crap in = crap out
pi_64880919
Wat heerlijk Reinhilde, 3 kilo in week! Ben helemaal jaloers dat de bv dat effect op mij niet had.

Vanochtend gingen we met Anna naar de ijsbaan, zo leuk! Als ik schaatsen had, ging ik rondjes rijden.

Dat is jammer van de stoofpeertjes teigan. Hier ook peertjes weg kunnen gooien, die uit het kerstpakket. We hadden er al wat op, maar de rest werd nu wel erg wit. Gaan jullie al verhuizen???

aurum ook 3 kilo kwijt en Sanne 2 . Gooooooooooooooooooooooooo positieve flow.

Mijn lijstje voor vandaag. Ik ga het even bijhouden om straks te kunnen zien wat het effect is van de medicijnen.
O: muesli met yoghurt
T: peer
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: 2 kiwi's
D: groente lasagna met de halve biotas erin
T: bonbon, J. heeft zijn kerstpakket gisteren opgehaald
*OUD heilige*
pi_64881045
Oh een bonbon, lekker hoor Moet kunnen he?

Ik ga zo even een appel slachten denk ik, man wat zijn die dingen groot!
Sara
Merel
Ukje
pi_64882141
Yppy, schiet op met dat kerstpakket
pi_64885698
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:09 schreef loveli het volgende:
Echt afvallen door BV gebeurt meestal pas na een paar maanden. Wat meespeelt is er vet in de melk zit. Omdat afvalstoffen in lichaamsvet worden opgeslagen moet je er een beetje mee oppassen als je erg snel afvalt, want dat krijgt de kleine dan ook binnen.
En nu weer in de lurk-stand.
Erg snel afvallen zie ik hier nog niet gebeuren
Een vriendin van mij begon inderdaad na een maand of 5 borstvoeding ineens als een gek af te vallen terwijl ze wel bleef eten. En daarvoor gaf ze ook al borstvoeding, maar was ze stabiel.

Volgens borstvoeding.com kan je wel lijnen als je borstvoeding geeft, maar moet je wel evenwichtig eten.
Nou, dat moet te doen zijn
pi_64886937
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef YPPY het volgende:

Dat is jammer van de stoofpeertjes teigan. Hier ook peertjes weg kunnen gooien, die uit het kerstpakket. We hadden er al wat op, maar de rest werd nu wel erg wit. Gaan jullie al verhuizen???

Zo snel kunnen we het ook allemaal niet regelen zeg.. Dit weekend even wat dingen uitzoeken, maandag de laatste vragen stellen, en dan denk ik een bod uitbrengen....

En ik heb net op de markt nog een kilo stoofperen gehaald, ik ga het nog eens proberen.. Maar eerst de pan van gisteren maar even schoon zien te krijgen..
pi_64887849
Spannend Teigan!

Wij gaan zo als de jongste wakker is even een stukje wandelen Lekker even naar buiten!
Sara
Merel
Ukje
pi_64894006
Teigan: nu vraag ik me eigenlijk al de hele dag af hoe lang je die peren op had laten staan... Stoofperen kunnen best wat hebben voor ze zwart worden, toch?
pi_64896822
Maeghan, ik denk dat ze een uurtje of 4 hebben staan pruttelen... Ik heb ze op een gegeven moment nog bijgevuld met wat water, omdat ik het idee had dat ze wat droog begonnen te koken, maar daarna ben ik ze helemaal vergeten.
Het nadeel van ons huis is dat het slecht te verwarmen is, dus alle deuren zijn zoveel mogelijk dicht, vandaar dat ik het ook nog niet eerder rook...

Ik heb nu weer een kilo peertjes gehaald, dus morgen weer een kans.
pi_64898679
Ik zei onder het eten iets egen TARA over B&J ijs en 1000 kiloclorieën.
Na enig nadenken meende TARA dat het dan volgens het metrisch stelsel bekeken juister was om te spreken over 1 megacalorie.
Dat jullie het even weten
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:34:37 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64900167
Ik hoop dat het morgen wel lukt dan Teigan, stoofpeertjes zijn zo lekker!

Ik wil hier eigenlijk wel gewoon door gaan met mijn lijstjes te posten, ondanks dat ik niet per se wil afvallen meer.
Maar het is een hele goeie manier om het in de gaten te houden voor mij.
Gisteren een balansdag gedaan en toen was ik vanmorgen ook prompt weer op het gewicht dat ik had voor ik erachter kwam dat ik zwanger was. De stand is dus 0 op dit moment. En daar ben ik wel blij mee. Okok, 9 weken pas, maar alles wat ik zolang mogelijk zo minimaal mogelijk kan houden is meegenomen.
Vandaar overigens mijn lijstjes. Volgens mij zijn ze prima, maar dan kunnen jullie meekijken en me zeggen als ik meer moet eten ofzo.

Gisteren:

T: niet, wegens laat ontbijten
L: 2 boterhammen met kaas en gebakken ei, 2 plakjes gebraden gehakt, 1 vitalinea yoghurtje
T: appel
D: Curry van kip, kikkererwten, paprika, ui en spinazie, met pitabroodjes
T: vitalinea yoghurtje, minneola

Vandaag:
O: brinta
T: vitalinea, minneola
L: stukje taart, paar toastjes
T: balisto (ik stierf van de honger en had even geen zin in een snelle jelle bij de benzinepomp )
T: 2 geroosterde boterhammen met gebraden gehakt
D: frietjes, huzarenslaatje, stuk of 6 drumsticks uit de oven, zonder vel
T: minneola (ben ik op dit moment zwaar aan verslaafd.

Gisteren was ok, vandaag een heel stuk minder.
Morgen weer wat braver.

Overigens kan ik merken dat ik nu stil sta qua gewicht. Mijn buik wordt toch al wel wat boller nu terwijl ik niks aan kom. De vetjes op mijn buik lijken ook ietsje minder te zijn.
Stiekem hoop ik dat ik het nog even vol weet te houden dit en dan kan ik mss wel, in combinatie met die 5 die ik er al kwijt was, m'n positiebroeken in een maatje kleiner kopen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:41:59 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900418
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:47:33 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64900588
Dan viel het nog een beetje mee.
E er zat steeds heel veel vet gevangen achter dat vel, dus ik trok het maar met mijn handen los zodat het niet over mijn kin droop. En ik ben niet zo'n kluif-held dus dan ga ik te veel kijken en dan leg ik het maar weg.
De kluifjes zijn bij mij ook zeker niet kaal hoor, dat kan ik niet.
pi_64900658
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:41 schreef SHE het volgende:
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
Omdat dat dan minder kcal is?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:51:05 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900712
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Omdat dat dan minder kcal is?
Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.
Met natuurlijke vetten is niets mis; met de verzadigde vetten uit huzarensalade en friet is van alles mis.

Een kippenvelletje kun je best laten zitten. Zeker als je side-dish netjes is.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:52:04 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900752
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dan viel het nog een beetje mee.
E er zat steeds heel veel vet gevangen achter dat vel, dus ik trok het maar met mijn handen los zodat het niet over mijn kin droop. En ik ben niet zo'n kluif-held dus dan ga ik te veel kijken en dan leg ik het maar weg.
De kluifjes zijn bij mij ook zeker niet kaal hoor, dat kan ik niet.
Dat heeft wel iets oers, zo'n druipende kin
pi_64900938
quote:
Klinkt als: als je een reep chocolade hebt gehad, waarom dan niet meteen ook 3 negerzoenen
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02:44 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64901143
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.
Met natuurlijke vetten is niets mis; met de verzadigde vetten uit huzarensalade en friet is van alles mis.

Een kippenvelletje kun je best laten zitten. Zeker als je side-dish netjes is.

Ik wilde volgende week al terug, want ze hebben nl. echt goddelijk lekkere 'borrelhapjes' en de drumsticks van vandaag vielen wat tegen. Doe ik er gewoon een salade bij volgende week.
Was vanavond ook het plan, maar dat kwam kinder-slaapjes-technisch niet goed uit.
pi_64908019
quote:
Omdat huzarensla wel lekker is en velletjes van de kip niet? (velletjes )
***Levi was here***
pi_64908073
Ik heb trouwens bedacht hoe ik dit jaar waarin afvallen voor het eerst niet mijn goede voornemen is ga inkleden. Ik heb besloten te gaan werken aan de volgende punten:
- discipline opbouwen (in veel aspecten in mijn leven)
- spierkracht opbouwen, dumbeltjes uit de kast en trainen!
- langzamer eten (eet echt veeeeel te snel)
- geen dingen onbewust eten
- genieten van de dingen die ik bewust wel eet
- mezelf anders gaan bekijken, ben ik al een tijdje mee bezig, maar het wordt echt tijd dat ik mezelf niet meer zie als "dat dikkertje", maar me eens focus op al het andere dat ik ook nog ben!
- genieten van het leven

Na 20 jaar geobesedeerd lijnen met een resultaat om te janken, is het tijd voor een nieuwe aanpak.
***Levi was here***
pi_64908406
Klinkt goed Levitation, vooral het langzamer eten..

Ik heb ook de neiging om alles gedachtenloos naar binnen te schuiven..
ik voel me nu thuis soms wel stom dat ik mijn boterhammen in 9 stukjes snij, en dan stukje voor stukje eet, maar ik ben er wel meer mee bezig zo, en geniet er meer van, en heb om de een of andere reden ook minder trek daardoor...

Ik zag vanmorgen weer een lager getal. Gisteren was het juist een stuk hoger (ik gok o.a. door dde wijn van vrijdag, en de studentenhaver tijdens de film), en ik had gisteren ook echt even moeite om gewoon goed te blijven eten, maar het is dus de moeite waard..

ik blijf het wel eng vinden, op de een of andere manier geeft dit een stuk minder het gevoel van controle dan mijn eerder eetpatroon. Dat lagere getalletje is soms best weer even schrikken. Gelukkig kan ik er met best over praten.
  zondag 11 januari 2009 @ 10:52:46 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908475
Een wijs, maar ambitieus plan Levi.
Niet vergeten he, one step at a time! Je kan niet alles in 1 keer doen.
pi_64908790
Mooi ambitieus plan Levi! Ik kan me er op de meeste punten wel in vinden
pi_64908867
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Een wijs, maar ambitieus plan Levi.
Niet vergeten he, one step at a time! Je kan niet alles in 1 keer doen.
't Is een plan voor een heel jaar. En het zijn gewoon punten waar ik aan ga werken, hoeft over een jaar niet perfect te zijn, als er maar duidelijk vooruitgang te zien is.
***Levi was here***
pi_64918399
Goed plan Levi!

Hier een dieettechnische slechte dag. Vanavond eten we shoarma, en zojuist 2 stroopwafels gehad. Maar het is weekend, en dan moet het kunnen
Sara
Merel
Ukje
pi_64918694
ik ben vanmiddaga wezen schaatsen bij een toertocht, maar na 10 kilometer vond ik het wel weer best, ik rijd toch lekkerder op skates...

Vanavond soep met zelfgemaakte hamburgers waarschijnlijk. Niet heel goed, maar ook niet super slecht.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:58:46 #221
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64919025
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:50 schreef teigan het volgende:
ik ben vanmiddaga wezen schaatsen bij een toertocht, maar na 10 kilometer vond ik het wel weer best, ik rijd toch lekkerder op skates...

Vanavond soep met zelfgemaakte hamburgers waarschijnlijk. Niet heel goed, maar ook niet super slecht.
Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerder Vroeger maakten wij er dan twee p.p. (niks erbij) met VAN ALLES erop! nomnom. Torenhoge broodjes en vaak was de hamburger zelf dan maar erg klein Maar toch zit je er propvol van!
pi_64919122
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerder Vroeger maakten wij er dan twee p.p. (niks erbij) met VAN ALLES erop! nomnom. Torenhoge broodjes en vaak was de hamburger zelf dan maar erg klein Maar toch zit je er propvol van!
klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
  zondag 11 januari 2009 @ 17:09:09 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64919426
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef teigan het volgende:

[..]

klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
Geloof ik graag

Nou heb ik zin in de hamburgers die ik eens met een vriend gemaakt heb, was bolletje + klein hamburgertje + mengsel van licht gebakken ui en rode paprika + paar plakjes gekookt ei + schepje saus Mjam
  zondag 11 januari 2009 @ 17:41:03 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64920533
Iemand enig idee hoeveel kcal en %vet er in een (gebakken) kaassouflé zit? (pointswaarde is nog beter)
Het is vast heel erg... Maar ik moet het weten voor ik hem ga halen.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:44:24 #225
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64920635
Mag ik dr ook bij?? Ik wil ook! Ik wil ook! Ben al een tijdje bezig met 'gezonder eten' en 'minder snoepen' en ben bij de diëtiste geweest 8 december. Van haar een hele lijst meegekregen met 'gezonde keuze', 'tweede keuze' en 'bij uitzondering'.

Startgewicht: 83 kg. Lengte: 164 cm.

Waarom heb ik overgewicht? Allerlei redenen denk ik!
1. Ik ben drie keer achter elkaar zwanger geweest (nr. 1 was 3 maanden toen ik weer zwanger werd van nr. 2, nr. 2 was 6 maanden toen ik zwanger werd van nr. 3), dus geen tijd gehad om af te vallen tussen de zwangerschappen
2. Ik houd van snoepen (vooral chips en zoutjes, maar ook chocola...) en kan dan niet snel ophouden na een paar happen
3. Ik houd van veel, lekker, avondeten (ik eet wel gezond, maar ja, te grote porties dus! Vaak twee keer opscheppen etc...)

En er zijn vast nog wel wat redenen te noemen, zoals veel thuiszitten, man die boodschappen doet en vaak wel wat lekkers meeneemt, al is het maar voor hemzelf bedoeld of voor de kinderen...

Ik ben benieuwd of het gaat helpen om hier in dit topic te posten, het zou wel fijn zijn in ieder geval, ik kan nu zoveel kleren niet meer aan en dat stemt niet altijd vrolijk moet ik zeggen...

Ik heb nog nooit gedieet en heb ook nog nooit zomaar 'aan de lijn' gedaan zoals veel tienermeisjes doen, hoewel ik wel altijd over m'n gewicht heb getobt, ook toen ik zoveel woog als nu mijn streefgewicht is (65 kilo). Toen ging ik naar de fitnesszaal met het idee: oei, iedereen zal me wel dik vinden!
Hoezeer kan je perceptie veranderen op dat punt! Ik vind dat ik toen vreselijk slank was ...
  zondag 11 januari 2009 @ 17:49:06 #226
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64920771
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:41 schreef Sanne het volgende:
Iemand enig idee hoeveel kcal en %vet er in een (gebakken) kaassouflé zit? (pointswaarde is nog beter)
Het is vast heel erg... Maar ik moet het weten voor ik hem ga halen.
ongeveer 17gr vet en 30gr aan carbs
  zondag 11 januari 2009 @ 17:50:45 #227
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64920831
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:49 schreef SHE het volgende:

[..]

ongeveer 17gr vet en 30gr aan carbs
SHE

Met carbs kan ik niet rekenen, maar die 17 gram vet kan ik wel ongeveer thuis brengen.
Nou ja, het mag gewoon. Ik heb Six days, 17 hours, 50 minutes and 17 seconds. 134 cigarettes not smoked, saving ¤ 30,34. niet gerookt en sinds gisteravond ontzettend veel zin in een kaassouflé.

Ga me straks aankleden en naar de snackbar.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:51:06 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64920847
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef teigan het volgende:

[..]

Ketchup mag altijd! Beste saus die er is, health en dieet-wise

Mayo is wat lastiger; maar tegenwoordig heeft Remia een prima mayo : friteslijn.
Bevat nauwelijks olie ( 5% ) en nauwelijks suikers. Daar kun je gerust een burger mee bedekken.

En maak je burger van tartaar ipv rundergehakt en je hebt een super verantwoorde burger
  zondag 11 januari 2009 @ 20:34:51 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64926555
Klinkt goed Levi.

Wel een eind schaatsen teigan, doe ik je niet na. Wij hebben gisteren even op het ijs gestaan, maar ik heb zelf geen schaatsen. Terwijl ik als kind regelmatig ging. Het is wel leuk.

Welkom hier Suzanna! Ga je nog een keertje terug naar de dieetiste, of doe je het verder 'alleen'?

Goed zeg Sanne, zo lang niet roken!

O: muesli
L: 2 mini afbakbroodjes met kaas/worst en een ei
T: mokka gebak (feestje)
D: macaroni, salade en een bolletje schepijs
T: bonbon, uit het kerstpakket
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2009 @ 20:46:27 #230
43556 miss_dynastie
pi_64927013
Ik heb al de hele dag trek... zou de kou wel de schuld willen geven, maar het is helemaal niet zo koud
pi_64927423
Ik had vandaag een meeting van het Florida Forum en heb daar best wel veel hapjes gegeten. Ben heel benieuwd wat mijn weegschaal morgen aan gaat geven! Ik voel me in ieder geval veel energieker dan voorheen met dit zelfbedachte dieet
  zondag 11 januari 2009 @ 21:02:28 #232
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64927620
Het is wel koud!!! De open haard brandt hier flink.

Als het goed voelt en je meer energie hebt, moet het wel goed zijn Fannetje.
*OUD heilige*
pi_64928571
Lijkt mij ook, YPPY!
pi_64931486
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Ketchup mag altijd! Beste saus die er is, health en dieet-wise

Mayo is wat lastiger; maar tegenwoordig heeft Remia een prima mayo : friteslijn.
Bevat nauwelijks olie ( 5% ) en nauwelijks suikers. Daar kun je gerust een burger mee bedekken.

En maak je burger van tartaar ipv rundergehakt en je hebt een super verantwoorde burger
Ketchup mag dan wel gezonde stoffen bevatten, maar er zit ook 28 gr. per 100 gr. suiker in. Lijkt me vrij zinloos om streng te zijn over de suikers in mayo, en niet over de suiker in ketchup.

Zelfgemaakte mayonaise
  zondag 11 januari 2009 @ 22:38:14 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64931837
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:34 schreef YPPY het volgende:

Welkom hier Suzanna! Ga je nog een keertje terug naar de dieetiste, of doe je het verder 'alleen'?

Ik krijg nog een paar afspraken bij de diëtiste, daarna waarschijnlijk zelf. Het is vooral om je eetpatroon te veranderen denk ik. Hoewel ik denk dat bij mij een hoop beweging wel beter zou zijn. Dat heb ik nu ook veel te weinig... (hoewel ik straks weer op en neer naar school zal moeten fietsen, eigenlijk wel fijn dus! op 't moment kan dat ff niet, ik heb een gebroken teen en durf het niet aan, met drie kinderen op de fiets)
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 00:10:35 #236
43556 miss_dynastie
pi_64935045
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:02 schreef YPPY het volgende:
Het is wel koud!!! De open haard brandt hier flink.
Maar minder koud dan in de afgelopen dagen, het is nu volgens het metertje op mijn pc (niet dat jullie denken dat ik naar buiten loop met een weerhuisje ) 2 graden en dat is het toch al een hele poos niet meer geweest, zo laat.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:30:33 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935563
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:29 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ketchup mag dan wel gezonde stoffen bevatten, maar er zit ook 28 gr. per 100 gr. suiker in. Lijkt me vrij zinloos om streng te zijn over de suikers in mayo, en niet over de suiker in ketchup.

Zelfgemaakte mayonaise
Heinz en McDo verkopen allebei suikervrije ketchup.

Zelfgemaakte mayo is natuurlijk heel lekker, maar is zo'n beetje het allerslechtse wat er is, dieet technisch.
Kun je net zo goed aan een slagroomspuitbus hangen.

[ Bericht 12% gewijzigd door SHE op 12-01-2009 00:35:41 ]
  maandag 12 januari 2009 @ 00:41:32 #238
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64935891
Het wordt tijd dat ik ook wat kilootjes afval.
  maandag 12 januari 2009 @ 01:17:33 #239
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64936754
Ben erg tevreden na het resultaat van dit weekend (-2 kilo)
Stand staat nu op 103 kilo. Waarvan het uiterlijke streefgewicht 95 kilo is.

Voorlopige tussendoel is <100 en het liefst voor Februari
pi_64938711
Het was vanmorgen +3 op de fiets! Voelde heerlijk warm aan.
Is ook 16 graden warmer dan afgelopen week.
***Levi was here***
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 09:10:59 #241
43556 miss_dynastie
pi_64939438
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:23 schreef Levitation het volgende:
Is ook 16 graden warmer dan afgelopen week.
Ja heerlijk he
pi_64939671
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja heerlijk he
Ik weet dat het niet aardig is tegenover de schaatsfans, maar ik hoop écht dat morgen hier de dooi flink heeft doorgezet en die smerige sneeuw eens weg is. Kan ik weer gaan hardlopen.
***Levi was here***
pi_64939755
Mijn eerste 3,5 kilo zijn eraf! Zo'n eerste week gaat altijd lekker snel Werkt wel motiverend. Op naar de volgende 3!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 09:30:41 #244
43556 miss_dynastie
pi_64939802
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik weet dat het niet aardig is tegenover de schaatsfans, maar ik hoop écht dat morgen hier de dooi flink heeft doorgezet en die smerige sneeuw eens weg is. Kan ik weer gaan hardlopen.
Die mogen van mij mooi naar een binnenbaan Goed kunnen lopen zonder je nek te breken is ook wat waard!

Wat een goed begin fuente
  maandag 12 januari 2009 @ 09:45:13 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64940136
Fuente - wat heb jij precies veranderd aan je eetpatroon dat je zoveel bent afgevallen? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_64940254
Suzanna, welkom en succes.

Fuente, dat gaat hard!
pi_64940275
Suzanna, ik probeer 3 hoofdmaaltijden aan te houden, en 3 tussendoortjes.
Bijvoorbeeld het lijstje van vandaag:
Ontbijt: 1 boterham met 30+ kaas en halvarine, een groot glas optimel (ik ben geen groter ontbijter).
Tussendoor: een appel en een kiwi
Lunch: 2 boterhammen, 1 met linera pate, 1 met sandwichspread
Tussendoor: 1 sultana en een cup a soup
Diner: stampot boerenkool met een klein stukje rookworst
Tussendoor: bak yoghurt o.i.d.

Maar het wisselt per dag. Wij eten gewoon avondeten, maar proberen heel veel vet te vermijden, en veel groenten te eten. En variatie, anders wordt het gewoon te saai. Dus de ene dag ontbijt ik met brood, dan met krekkers, dan met melk met cornflakes enzovoorts.

Maar deze week is wel heel hard gegaan, en voornamelijk vocht ben ik bang.
Sara
Merel
Ukje
pi_64943556
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Heinz en McDo verkopen allebei suikervrije ketchup.

Zelfgemaakte mayo is natuurlijk heel lekker, maar is zo'n beetje het allerslechtse wat er is, dieet technisch.
Kun je net zo goed aan een slagroomspuitbus hangen.
Oh suikervrije ketchup ken ik nog niet. Zal eens kijken in de winkel of ik het kan vinden.

Levi, ik kreeg het vanochtend op de fiets zelfs warm met mijn handschoenen aan en muts op Ik blijf trouwens maar snotteren op de fiets. Snap niet zo goed hoe dat komt, het gaat niet over. Heb altijd zakdoekjes nodig
  Licht Ontvlambaar maandag 12 januari 2009 @ 11:58:15 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64943623
Drie winkels afgelopen en nog steeds geen batterij voor de weegschaal... En ik kan pas woensdag de stad in
pi_64943692
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:56 schreef octopussy het volgende:

[..]

Oh suikervrije ketchup ken ik nog niet. Zal eens kijken in de winkel of ik het kan vinden.

Levi, ik kreeg het vanochtend op de fiets zelfs warm met mijn handschoenen aan en muts op Ik blijf trouwens maar snotteren op de fiets. Snap niet zo goed hoe dat komt, het gaat niet over. Heb altijd zakdoekjes nodig
Ik krijg ook altijd een loopneus van fietsen in de winter.
***Levi was here***
  maandag 12 januari 2009 @ 12:42:02 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64945069
Goed bezig Blinker en Fuente!

Hier na een weekendje met kippepootjes en huzarenslaatje en gisteren een stokbroodje boursin een halve kilo erbij, maar goed, dat is echt schommelwerk.
Nu gewoon weer netjes doen doordeweeks.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:48:38 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64945289
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Blinker en Fuente!

Hier na een weekendje met kippepootjes en huzarenslaatje en gisteren een stokbroodje boursin een halve kilo erbij, maar goed, dat is echt schommelwerk.
Nu gewoon weer netjes doen doordeweeks.
Ik heb gisteren ook kippepootjes gehad. Heerlijk!
Maar een beetje zondigen maakt het ook weer wat draaglijker.
Ik heb vandaag ook de Optimel ontdekt Lekker zeg!

Nu weer goed m'n best doen en dan hopen dat ik volgend weekend weer een netjes resultaat neer zet.
pi_64946306
Kippepootjes, mjammie! Die ga ik volgende week maar eens maken denk ik
Wij hebben gisteravond shoarma gehad met zelfgemaakte knoflooksaus, was ook erg lekker
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 januari 2009 @ 13:30:36 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64946890
Fuente, bedankt voor je reactie!

Ik zal maar eens neerzetten wat ik vandaag op heb.

Ontbijt: koffie met magere melk en een zoetje
twee boterhammen met kaas (48+ helaas) en sla, wat stukjes komkommer en tomaat ( als 't gezond moet, moet het ook lekker zijn vind ik).
Tussendoor: een eierbiscuitje (merk weet ik even niet)
Lunch: twee boterhammen met filet americain (extra mager), en sla (sandwich, dus dubbel)
een geroosterde boterham met roomboter (halvarine was op) en honing.
Vanavond eten we nasi met ei ipv vlees, vanmiddag als tussendoortje wat fruit.
pi_64947110
Ik doe ook weer mee!
Ontbijt: 2 boterhammen halvajam
Tussendoor: 1 banaanen en 1 kiwi en drie maal cappuccino met zoetjes.
Lunch: 3 boterhammen, 2x kipfilet, 1x kaas
Tussendoor: 2 mandarijnen en een mineola
Diner: waarschijnlijk tostini (of hoe zo'n ding heet) met kipfilet, kaas en ui. (eten op school )
Tussendoor: ...geen idee...
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar maandag 12 januari 2009 @ 13:40:07 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64947227
Ik ook dan maar...

O: 2 sneetjes mueslibrood met halvarine, koffie met koffiemelk
T: Prince continu, koffie met koffiemelk
L: 4 sneden bruin, halvarine, cervelaat, pindakaas, beker melk
T: peer, thee
D: macaroni met gehakt/prei/champignons/tomatensaus
T: Kwark
pi_64947376
Suzanna, komkommer en tomaat prop ik vaak ook tussen m'n boterham, lekker is dat he? En ook heel gezond!
Sara
Merel
Ukje
pi_64947662
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:43 schreef Fuente het volgende:
Suzanna, komkommer en tomaat prop ik vaak ook tussen m'n boterham, lekker is dat he? En ook heel gezond!
Is zeker lekker, alleen zo lastig te doen als je werkt.
***Levi was here***
pi_64947677
Hier ook een lijstje!

Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
Lunch: pistolet met gekookte ei + 2 wasacrackers met kaas en komkommer
Tussendoor: smoothie banaan kaneel
Voor de spinning: bruine boterham rookvlees + bakje druiven
Diner: boerenkoolstamppot met magere spekjes
Toe: 2 manderijnen
pi_64947734
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:51 schreef Pandorah het volgende:
Hier ook een lijstje!

Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
Lunch: pistolet met gekookte ei + 2 wasacrackers met kaas en komkommer
Tussendoor: smoothie banaan kaneel
Voor de spinning: bruine boterham rookvlees + bakje druiven
Diner: boerenkoolstamppot met magere spekjes
Toe: 2 manderijnen
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?
Ik val meestal rond 10.30 van mijn stoel en moet dan echt iets hebben.
***Levi was here***
pi_64947791
Goed lijstje Pandorah!

O: 2 knackerbrod, 1 met wat kaas, 1 met ham
T: 1 boterham met ham
T: sinasappel
L: tomaten groente soep met een bruin broodje
T: 2 boterhammen pindakaas
D: nasi goreng met extra veel groente!

En ik zou dus gaan hardlopen in mijn lunchpauze. Maar de collega met wie ik zou gaan heeft een knieblessure. Dus nu ga ik vanavond maar een rondje rennen. Voor het eten.
Geen fietsen vandaag overigens. Zaterdag wel een uurtje gefietst. En gister een heel stuk gelopen.
pi_64948030
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
Goed lijstje Pandorah!

O: 2 knackerbrod, 1 met wat kaas, 1 met ham
T: 1 boterham met ham
T: sinasappel
L: tomaten groente soep met een bruin broodje
T: 2 boterhammen pindakaas
D: nasi goreng met extra veel groente!

En ik zou dus gaan hardlopen in mijn lunchpauze. Maar de collega met wie ik zou gaan heeft een knieblessure. Dus nu ga ik vanavond maar een rondje rennen. Voor het eten.
Geen fietsen vandaag overigens. Zaterdag wel een uurtje gefietst. En gister een heel stuk gelopen.
Eet jij eigenlijk anders op dagen dat je wel fietst dan op dagen dat je niet fietst? Ik vind dat altijd heel moeilijk om mijn eten aan te passen als ik niet fiets, ik heb dan nog net zoveel "honger".
***Levi was here***
pi_64948088
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:53 schreef Levitation het volgende:
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?
Ik val meestal rond 10.30 van mijn stoel en moet dan echt iets hebben.
Mijn ontbijt is meestal rond 9 uur en lunch rond 12.00. Dus die drie uurtjes overleef ik wel .
Maar als ik echt trek krijg, neem ik een stuk fruit. Dan komt het ook goed.

Ik vind het jammer trouwens dat ik van het weekend niet kon schaatsen. Ik heb vorig jaar in een actieve bui de schaatsen de deur uit gedaan. Naja, gelukkig gaat het dooien zodat ik weer fatsoenlijk kan hardlopen .

Op kantoor hebben wij trouwens wat geld in de oudejaarsloterij gewonnen. Daarvoor willen ze snoep kopen... Ik heb maar een mandarijnenboom geeist . Al dat gesnoep hier .
pi_64950046
Ik moet weer even wennen aan het fietsen an sich Levi.
Maar het grote verschil (zoals ik dat nu bedacht heb) is dat ik in de ochtend een bak yoghurt met muesli extra eet en in de middag voordat ik ga fietsen, 2 plakjes ontbijtkoek extra eet.

Maar ik ga maar weer eens een tijdje bijhouden wat ik allemaal naar binnen prop.
Ik zit nu in ieder geval weer meteen rommelende maag, dus ga maar eens mijn appel eten. Kijken of het helpt.
pi_64952903
Tijdje geleden waren er een stel dames hier de de CPC in Den Haag willen gaan lopen. Hoe staat het met de trainingen? Ik ben bang namelijk dat ik het niet meer ga halen om op tijd fit te zijn. Ga het nog wel proberen, maar het is wel kort dag onderhand.
***Levi was here***
pi_64953065
Ik kan met de bedrijvenloop mee doen van mijn werk.
Maar ik vind het ook leuk om met een stel mensen van hier te gaan lopen.
pi_64953117
Heb je nog een goeie tip om sneller dan Evy's schema weer op conditie te komen? Heb nog 2 maanden en mijn loopconditie is nul.
***Levi was here***
pi_64953219
Als je vorig jaar 5 km kon lopen, dan kun je echt heel snel weer opbouwen.
Ik was pas ook weer verbaasd hoe makkelijk ik 5 km kon lopen nadat ik 4 maanden eigenlijk alleen maar in de auto had gezeten en op kantoor had gezeten en vooral niet gesport had.

Ik zou zeggen, sla gewoon iedere keer een les over. En begin met les 7 ofzo. Geen idee wat daar in zit, maar ik durf te wedden dat je 'm vrij makkelijk kunt lopen.
pi_64953432
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef Liejannuh het volgende:
Als je vorig jaar 5 km kon lopen, dan kun je echt heel snel weer opbouwen.
Ik was pas ook weer verbaasd hoe makkelijk ik 5 km kon lopen nadat ik 4 maanden eigenlijk alleen maar in de auto had gezeten en op kantoor had gezeten en vooral niet gesport had.

Ik zou zeggen, sla gewoon iedere keer een les over. En begin met les 7 ofzo. Geen idee wat daar in zit, maar ik durf te wedden dat je 'm vrij makkelijk kunt lopen.
ik heb laatst met veel pijn en moeite les 4 gelopen. Heb een beetje een maf lijf.

Maar ik ga het wel weer proberen! Als het niet lukt wil ik iig in oktober bij de marathon van Eindhoven de 6km gaan lopen.
***Levi was here***
pi_64954359
Geen idee wat ik dit weekend allemaal gegeten heb, maar weet wel dat ik alle chips en snoep heb afgeslagen
pi_64955917
Even een snelle tvp.

Ik ben op het moment zo druk met alles.

Onze hond heeft een onstoken achterpoot. Heel zielig.
Mijn vriend zit in de ziektewet met onsteking in de schouder.

Ik ben weer voorzichtig begonnen met werken.

De vader van de zwager, van mijn vriend ligt in het ziekenhuis. Hersenvliesonsteking en hebben zojuist gesprek gehad omdat het niet echt goed gaat.

Phooeeee het is me allemaal wat weer.
Dacht dat 2009 anders zou worden. Met meer positieve dingen, maar we gaan gewoon verder net zoals in 2008. Maar ik blijf onder alles al wel een stuk rustiger, dan dat ik normaal zou doen.
pi_64956599
Goed bezig fuente.
pi_64958213
Ik krijg ook een loopneus van fietsen Heb maar zakdoekjes in mijn jaszak gedaan, het was echt wel nodig!

Vanmorgen bracht de weegschaal goed nieuws, 1,9 kg eraf!
  maandag 12 januari 2009 @ 18:08:25 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64958268
Fuente, ik stop inderdaad vaak mijn boterhammen vol met sla en tomaat etc., dan lijkt het nog wat (en da's echt lekker!)
Ik heb zelfs de kinderen nieuwsgierig gekregen en die willen nu ook vaak wat komkommer erop, of eten een hele tomaat weg zo bij de lunch of het avondeten. Leuk is dat!

Ymme, sterkte zeg! Hier ook alles hetzelfde gangetje als 2008, met als verschil dat ik wel meer beweeg omdat mijn oudste nu voor 't eerst naar school ga, dus dan moet je wel. Maar toch, voor de rest niet veel verandering. Ik denk dat de meeste mensen dat zo hebben.
Sterkte voor je vriend, je hond en jezelf!
pi_64958879
Hmmm ik snap iets niet.
Vanochtend was mijn middelomtrek 99 cm.
Vorige week meette ik echter 103 cm.

Ik dacht eerst dat die 103 cm kwam doordat ik een nieuw meetlint had, maar nu dus met dit zelfde meetlint één week later 99 cm.

Beide keren heb ik me wel 5 keer opnieuw gemeten, met steeds ongeveer dezelfde uitkomst. Hoe kan er dan toch in één week zo'n verschil in zitten?
(nee, ik had die avond ervoor niet veel gegeten en ik was ook net naar de WC geweest)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
12-01-2009     97,5 kg     99,0 cm
05-01-2009     98,0 kg    103,0 cm
29-12-2008     99,0 kg     99,0 cm
22-12-2008     99,5 kg    100,0 cm
15-12-2008     99,0 kg    100,0 cm
08-12-2008     99,0 kg    101,0 cm
01-12-2008    100,2 kg    101,0 cm
24-11-2008    101,0 kg    102,0 cm
17-11-2008    102,0 kg    102,0 cm
10-11-2008    102,0 kg    103,0 cm
03-11-2008    103,0 kg    104,0 cm
30-10-2008    104,5 kg    106,0 cm
27-10-2008    105,5 kg    107,0 cm
pi_64959132
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:29 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik snap iets niet.
Vanochtend was mijn middelomtrek 99 cm.
Vorige week meette ik echter 103 cm.

Ik dacht eerst dat die 103 cm kwam doordat ik een nieuw meetlint had, maar nu dus met dit zelfde meetlint één week later 99 cm.

Beide keren heb ik me wel 5 keer opnieuw gemeten, met steeds ongeveer dezelfde uitkomst. Hoe kan er dan toch in één week zo'n verschil in zitten?
(nee, ik had die avond ervoor niet veel gegeten en ik was ook net naar de WC geweest)
[ code verwijderd ]

En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?
  maandag 12 januari 2009 @ 18:47:30 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64959424
dyna, ik denk dat je vorige week dan wellicht toch iets meer vocht bij je had, en toch net even anders de boel aan het verbranden was ofzo.
Niet te veel over nadenken en gewoon blij mee zijn. Je bent weer naar beneden gegaan en dan volgende week gewoon onder die 99.

Mijn lijstje:

L: 4 geroosterde boterhammen, 2 met ei, 2 met cervelaat (er was even niks anders)
T: vitalinea yoghurtje
D: rode kool met appeltjes, aardappels, rundervink
T: minneola en mss nog een yoghurtje als ik zin heb

En zometeen zwemmen.
pi_64960095
Ik had vandaag een wat langere dag dan gepland, en het einde was niet helemaal leuk, maar ik kreeg te horen dat ik eerst wat leuks moest doen voor mijzelf als ik thuiskwam.

ik heb dus nu even doorgezet en ben wezen hardlopen. ik ben begonnen bij Evy les 4, en dat ging best lekker, al voel ik nu mijn spieren al wel..

Omdat ik iets te vaak op de weegschaal stond de laatste weken is hij eventjes spoorloos verdwenen, ik kan pas over een paar weken weer updaten..
  maandag 12 januari 2009 @ 19:10:02 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64960177
BE: minneola? is dat zo'n grote mandarijn of bedoel je wat anders?
  maandag 12 januari 2009 @ 19:15:21 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64960372
Het is een kruising tussen een mandarijn en een sinaasappel als ik het goed heb begrepen.
Ze zijn ongeveer net zo groot als een sinaasappel en hebben vaak een soort van bult erop zitten. Ze zijn niet mooi rond.
En ze zijn heerlijk zurig! Iets wat ik bij mandarijntjes nog wel eens tegen vind vallen. De meesten zijn pitloos en ze pellen ook nog eens makkelijker dan een sinaasappel. Ideaal dus!

En het water loopt me in mijn mond van het posten alleen al.
Nou ja, eerst maar zwemmen!
pi_64961437
Volgens mij is het een kruising tussen een mandarijn en een grapefruit. Zijn inderdaad heerlijk.
***Levi was here***
pi_64962577
Die fietsloopneus klinkt bekend. Altijd zakdoekjes mee.

Dat zijn leuke getallen fuente en Fannetje.

O: muesli
T: mandarijntje
L: 2 boterhammen met appelstroop
T: mandarijntje
D: spruitjesstamppot
T: de bonbons zijn op
*OUD heilige*
pi_64964679
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?
Yup... rond de navel en over de zwembandjes
En niet 1x maar wel 5x.
pi_64965982
bij mij gaat 't eigenlijk zijn gangetje. Ik hou me aan mijn eetschema en heb geen trek in zoetigheid;

én ik merk dat mijn broeken losser gaan zitten
  maandag 12 januari 2009 @ 23:37:42 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64973829
Ah, dan weet ik welke je bedoelt, die zijn idd veel lekkerder dan mandarijntjes. (ik houd ook wel van dat zure!)

Ik heb vanavond een beetje teveel gesnoept vrees ik ... nou ja, morgen beter. Als ik me nou eens hou aan 1 tussendoortje 's avonds...
Ik heb een vriendin die ook een tijdje een dieet volgde en dan ook 's avonds echt niets anders nam dan een kop koffie, echt 1, en ook verder niets erbij. Helemaal niets. Stom misschien, maar dan vind ik de avond zo leeg. Ik vind iets lekkers er echt bij horen. Misschien maar eens tijd om die traditie te doorbreken... het lijkt wel of ik na het eten meer trek heb in lekkere dingen dan ervoor!
pi_64978354
nofi, maar dat je iets bij je koffie moet, dat zit in je hoofd. Want dat hoeft helemaal niet. Waarschijnlijk heb jij het gevoel dat zonder iets er bij het niet lekker is of dat je iets mist.

Maar da's een gewoonte die je jezelf hebt aangeleerd en daarom is het ook af te leren

En wat eet je zoal op een dag Suzanna?
pi_64981089
minneola's
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29:42 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64981252
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:37 schreef Suzanna het volgende:
Ah, dan weet ik welke je bedoelt, die zijn idd veel lekkerder dan mandarijntjes. (ik houd ook wel van dat zure!)

Ik heb vanavond een beetje teveel gesnoept vrees ik ... nou ja, morgen beter. Als ik me nou eens hou aan 1 tussendoortje 's avonds...
Ik heb een vriendin die ook een tijdje een dieet volgde en dan ook 's avonds echt niets anders nam dan een kop koffie, echt 1, en ook verder niets erbij. Helemaal niets. Stom misschien, maar dan vind ik de avond zo leeg. Ik vind iets lekkers er echt bij horen. Misschien maar eens tijd om die traditie te doorbreken... het lijkt wel of ik na het eten meer trek heb in lekkere dingen dan ervoor!
Ik heb dat 's middags heel erg, anderhalf uur na de lunch krijg ik echt zo enorm snaaitrek.
Het schijnt te maken hebben met je bloedsuikerspiegel is mij ooit eens vertelt.
Ik zou dit iig even aan de dietiste melden, die heeft mss wel een handige tip en verder kan het geen kwaad als je bijvoorbeeld dan in een avond een yoghurtje of een lekker stuk fruit neemt. Ok, het is niet een koekje bij de koffie, maar dat moet je je idd afwennen denk ik.
Wij hebben dat soort dingen eig. niet eens in huis, dus de verleiding is er ook niet.

Ik ben gisterenavond trouwens ook volledig los gegaan. freecell weet wel hoe erg. Gelukkig viel de schade me vanmorgen nog wel mee.

O: appel
T: Brinta
L: 3-4 boterhammen met kalkoenfilet en kaasspread
T: minneola
T: appel in de trein
D: Worteltjes, vis en aardappels
T: vitalinea yoghurtje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:29 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64982155
Ik heb zondag Troel al een PM gestuurd maar er is nog niks geactiveerd helaas. Leest Troel haar berichten wel? Durf niet zo goed nog eentje te sturen.

BE en _aurum_: het is niet zozeer een 'koekje bij de koffie' want ik drink 's avonds geen koffie, maar meer het lege gevoel als ik helemaal niks snoep, en alleen maar wat drink. Ik denk dat ik ook eigenlijk te weinig drink 's avonds en daardoor ook meer trek krijg.
Ik ben trouwens niet zo gek op koek, maar ga meer voor dingen als, een sinaasappel, een bakje yoghurt (hmm roomyoghurt had mijn man gehaald..dat is echt moeilijk om te laten staan!) en een stuk ontbijtkoek. Gewoon net iets teveel dingen naar mijn smaak. Voor mijn gevoel zit ik dan de hele avond te eten (valt best mee want de hoeveelheden zijn niet groot) en dat voelt gewoon niet goed. Ik denk dat 1 eetmoment op de avond het beste is, en dat moet ik mezelf gewoon aanleren denk ik.

Wel een goed idee om het even bij de diëtiste aan te kaarten

Wat ik zoal eet /drink op een dag... dat van gisteren heb ik hier al neergezet (behalve dan wat ik 's avonds nog gesnaaid had, maar dat staat hierboven)

O: Brinta, koffie verkeerd met zoetjes
T: stuk ontbijtkoek (helft van een ontbijtkoekreep van de C1000, andere helft kreeg mijn dochter, handig he) met een kop sterremuntthee
L: 2 boterhammen filet americain, 1 met sla, een zonder. 1 grote kom tomatensoep.
T: sinaasappel, appel o.i.d.
D: spaghetti met veel gemengde groenten en sla
Snack: magere yoghurt met zoetstof, drinken: cola light.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzanna op 13-01-2009 13:27:22 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:59:02 #290
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64982175
Oh ja, wat drinken jullie dan meestal tussendoor? caloriehoudend drinken of anders? rekenen jullie dat ook mee/letten jullie daarop?
pi_64982346
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, wat drinken jullie dan meestal tussendoor? caloriehoudend drinken of anders? rekenen jullie dat ook mee/letten jullie daarop?
Ik meestal koffie en thee en light frisdrank. Als ik iets drink met meer dan (ik roep maar een ongeveer) 10 Kcal per glas reken ik het mee
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:18:58 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64982900
Ik drink vrijwel alleen maar thee en heel soms eens een glas appelsap of een half glas cola ofzo.
Maar dat komt zo weinig voor dat ik het niet meereken met iets.

Wat jij opnoemt voor 's avonds vind ik nog niet eens heel slecht hoor. Het zijn geen slechte dingen zeg maar.
En het is ook heel logisch dat je nog iets neemt want als je bijv. om 18.00 je avondeten eet en dan om 22.00 naar bed gaat zit daar 4 uur tussen. Overdag redt ik het ook geen 4 uur zonder eten.
Maar ik denk dat de dietiste je daar meer over kan vertellen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:32:40 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64983483
19 januari heb ik weer een afspraak bij haar, dus zal ik het eens roepen. Wel fijn dat jij vindt dat 't niet zo heel slecht is voel ik me ook weer wat beter.
Ik denk wel dat ik een beetje teveel melkproducten gebruik op een dag, aangezien ik elke kop koffie met melk drink. En koffie verkeerd is echt half koffie, half melk (bij mij iets meer koffie maar het verschilt niet veel. Op 't moment ook geen magere melk in huis trouwens.
pi_64983813
Volgens mij moet je je pas zorgen gaan maken als je een liter melk per dag drinkt.
En er is niets mis met 's avonds nog wat eten. Laat alleen wel de zakken chips en de gevulde koeken links liggen.
pi_64985084
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zondag Troel al een PM gestuurd maar er is nog niks geactiveerd helaas. Leest Troel haar berichten wel? Durf niet zo goed nog eentje te sturen.
Let op, je wordt pas zichtbaar in het lijstje nadat je een update heb gepost. Zat ik eerst ook mee te worstelen waarom ik maar niet in het lijstje stond.
pi_64986265
Suzanne: volgens mij is er niets mis mee om s'avonds nog een bakje yoghurt of fruit te eten. Zolang het maar geen zakken drop en koek is. Die laatste 2 heb ik trouwens ook niet in huis. Dan kunnen we ook niet snoepen . Maar jij zegt dat je veel melkproducten drinkt. Volgens het lijstje dat je noemt valt het toch best mee? Ik heb ooit van een dietiste meegekregen dat 2/3 melkproducten per dag best mag.

Op mijn werk drink ik heel veel sterremuntthee. Thuis veel water, thee (rooibos, gewoon, sterremunt, groene thee) en ook lightdrank. Soms ook sapjes. Daar voeg ik water aan toe omdat ik meestal te zoet vind. Met lightdranken wil ik overigens gaan minderen want ik denk dat daar grotendeels mijn suikerbehoefte stiekum toch uit komt.

Crosspost eetlijstje van slank::
Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen met rookvlees
Lunch: kopje kippensoep met een pistoletje en 2 wasacrackers met salade
Tussendoor: banaan + 100 gram druiven
Tussendoor (evt): vitalinea
Diner: aardappels, spinazie en karbonade
Poweryoga op de sportschool
Tussendoor: 2 mandarijnen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:29:27 #297
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64987706
Bedankt voor jullie reacties over snacken 's avonds. Zolang het maar gezonde snacks zijn en niet teveel zit het wel goed dus. Voel ik me gelijk weer wat beter

(hoewel het ook een beetje in mijn hoofd zit misschien, ik vind mezelf al snel een vreetzak, mijn man heeft niet zo vaak trek 's avonds maar ik eigenlijk altijd...)

Hebben jullie ook altijd een rothumeur trouwens als je te lang in de spiegel kijkt? Maakt bij mij niet uit of ik nou m'n kleren al aan heb of nog niet ...

Vroeg ik me nog wat af... hoeveel van jullie sporten er ook bij? Dat vind ik erg lastig (nu heb ik een gebroken teen dus kan het zowiezo niet) omdat ik weinig tijd heb om de deur uit te gaan...
Tenminste, ik moet mijn dochter naar school brengen, weer halen, weer brengen en weer halen, dat is natuurlijk ook wel beweging (eind fietsen) maar ik vind het niet genoeg. Ik heb in het slank-topic wel een schema gezien voor thuistraining met gewichten. Doen sommigen van jullie dat? Is dat vol te houden? Ik zit eraan te denken om dumbells aan te schaffen. Dat is wel iets wat ik thuis kan doen, het is dan wel geen conditietraining maar ik denk dat het wel nuttig is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:31:01 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64987763
Iedere keer als ik dat van je teen lees voel ik mijn eigen teentje weer. Men wat deed dat zeer afgelopen zomer!

Ik zwem 2 keer in de week en verder loop en wandel ik heel veel. Kleine boodschapjes gaan allemaal lopend met de kinderwagen enzo. Daar haal ik mijn beweging vandaan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:34:14 #299
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64987875
Ja, het is erg pijnlijk (vooral geweest, nu zwakt het wat af) en lastig. Maar goed, met een goede stevige schoen kan ik aardig lopen zonder pijn gelukkig. Alleen rennen gaat wat moeilijk ... en trappen lopen natuurlijk. Verder is 't mijn middelste teen dus het valt allemaal best mee. Wat een hoop mensen die hun teen gebroken hebben trouwens, als iemand ernaar vraagt wat ik heb, zeggen de meesten ook 'dat heb ik ook gehad, pijnlijk he' ...wel grappig
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:58:20 #300
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64988678
Ik heb vandaag ook een beetje gezondigd.
Filet Americain gegeten met 2 italiaanse bollen.

Voel me dik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')