abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2009 @ 12:42:02 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64945069
Goed bezig Blinker en Fuente!

Hier na een weekendje met kippepootjes en huzarenslaatje en gisteren een stokbroodje boursin een halve kilo erbij, maar goed, dat is echt schommelwerk.
Nu gewoon weer netjes doen doordeweeks.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:48:38 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64945289
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Blinker en Fuente!

Hier na een weekendje met kippepootjes en huzarenslaatje en gisteren een stokbroodje boursin een halve kilo erbij, maar goed, dat is echt schommelwerk.
Nu gewoon weer netjes doen doordeweeks.
Ik heb gisteren ook kippepootjes gehad. Heerlijk!
Maar een beetje zondigen maakt het ook weer wat draaglijker.
Ik heb vandaag ook de Optimel ontdekt Lekker zeg!

Nu weer goed m'n best doen en dan hopen dat ik volgend weekend weer een netjes resultaat neer zet.
pi_64946306
Kippepootjes, mjammie! Die ga ik volgende week maar eens maken denk ik
Wij hebben gisteravond shoarma gehad met zelfgemaakte knoflooksaus, was ook erg lekker
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 januari 2009 @ 13:30:36 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64946890
Fuente, bedankt voor je reactie!

Ik zal maar eens neerzetten wat ik vandaag op heb.

Ontbijt: koffie met magere melk en een zoetje
twee boterhammen met kaas (48+ helaas) en sla, wat stukjes komkommer en tomaat ( als 't gezond moet, moet het ook lekker zijn vind ik).
Tussendoor: een eierbiscuitje (merk weet ik even niet)
Lunch: twee boterhammen met filet americain (extra mager), en sla (sandwich, dus dubbel)
een geroosterde boterham met roomboter (halvarine was op) en honing.
Vanavond eten we nasi met ei ipv vlees, vanmiddag als tussendoortje wat fruit.
pi_64947110
Ik doe ook weer mee!
Ontbijt: 2 boterhammen halvajam
Tussendoor: 1 banaanen en 1 kiwi en drie maal cappuccino met zoetjes.
Lunch: 3 boterhammen, 2x kipfilet, 1x kaas
Tussendoor: 2 mandarijnen en een mineola
Diner: waarschijnlijk tostini (of hoe zo'n ding heet) met kipfilet, kaas en ui. (eten op school )
Tussendoor: ...geen idee...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar maandag 12 januari 2009 @ 13:40:07 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64947227
Ik ook dan maar...

O: 2 sneetjes mueslibrood met halvarine, koffie met koffiemelk
T: Prince continu, koffie met koffiemelk
L: 4 sneden bruin, halvarine, cervelaat, pindakaas, beker melk
T: peer, thee
D: macaroni met gehakt/prei/champignons/tomatensaus
T: Kwark
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64947376
Suzanna, komkommer en tomaat prop ik vaak ook tussen m'n boterham, lekker is dat he? En ook heel gezond!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64947662
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:43 schreef Fuente het volgende:
Suzanna, komkommer en tomaat prop ik vaak ook tussen m'n boterham, lekker is dat he? En ook heel gezond!
Is zeker lekker, alleen zo lastig te doen als je werkt.
***Levi was here***
pi_64947677
Hier ook een lijstje!

Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
Lunch: pistolet met gekookte ei + 2 wasacrackers met kaas en komkommer
Tussendoor: smoothie banaan kaneel
Voor de spinning: bruine boterham rookvlees + bakje druiven
Diner: boerenkoolstamppot met magere spekjes
Toe: 2 manderijnen
pi_64947734
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:51 schreef Pandorah het volgende:
Hier ook een lijstje!

Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
Lunch: pistolet met gekookte ei + 2 wasacrackers met kaas en komkommer
Tussendoor: smoothie banaan kaneel
Voor de spinning: bruine boterham rookvlees + bakje druiven
Diner: boerenkoolstamppot met magere spekjes
Toe: 2 manderijnen
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?
Ik val meestal rond 10.30 van mijn stoel en moet dan echt iets hebben.
***Levi was here***
pi_64947791
Goed lijstje Pandorah!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 knackerbrod, 1 met wat kaas, 1 met ham
T: 1 boterham met ham
T: sinasappel
L: tomaten groente soep met een bruin broodje
T: 2 boterhammen pindakaas
T: appel
D: nasi goreng met extra veel groente!

En ik zou dus gaan hardlopen in mijn lunchpauze. Maar de collega met wie ik zou gaan heeft een knieblessure. Dus nu ga ik vanavond maar een rondje rennen. Voor het eten.
Geen fietsen vandaag overigens. Zaterdag wel een uurtje gefietst. En gister een heel stuk gelopen.
pi_64948030
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
Goed lijstje Pandorah!

O: 2 knackerbrod, 1 met wat kaas, 1 met ham
T: 1 boterham met ham
T: sinasappel
L: tomaten groente soep met een bruin broodje
T: 2 boterhammen pindakaas
D: nasi goreng met extra veel groente!

En ik zou dus gaan hardlopen in mijn lunchpauze. Maar de collega met wie ik zou gaan heeft een knieblessure. Dus nu ga ik vanavond maar een rondje rennen. Voor het eten.
Geen fietsen vandaag overigens. Zaterdag wel een uurtje gefietst. En gister een heel stuk gelopen.
Eet jij eigenlijk anders op dagen dat je wel fietst dan op dagen dat je niet fietst? Ik vind dat altijd heel moeilijk om mijn eten aan te passen als ik niet fiets, ik heb dan nog net zoveel "honger".
***Levi was here***
pi_64948088
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:53 schreef Levitation het volgende:
Eet jij niets tussen 't ontbijt en de lunch? Krijg je dan geen honger?
Ik val meestal rond 10.30 van mijn stoel en moet dan echt iets hebben.
Mijn ontbijt is meestal rond 9 uur en lunch rond 12.00. Dus die drie uurtjes overleef ik wel .
Maar als ik echt trek krijg, neem ik een stuk fruit. Dan komt het ook goed.

Ik vind het jammer trouwens dat ik van het weekend niet kon schaatsen. Ik heb vorig jaar in een actieve bui de schaatsen de deur uit gedaan. Naja, gelukkig gaat het dooien zodat ik weer fatsoenlijk kan hardlopen .

Op kantoor hebben wij trouwens wat geld in de oudejaarsloterij gewonnen. Daarvoor willen ze snoep kopen... Ik heb maar een mandarijnenboom geeist . Al dat gesnoep hier .
pi_64950046
Ik moet weer even wennen aan het fietsen an sich Levi.
Maar het grote verschil (zoals ik dat nu bedacht heb) is dat ik in de ochtend een bak yoghurt met muesli extra eet en in de middag voordat ik ga fietsen, 2 plakjes ontbijtkoek extra eet.

Maar ik ga maar weer eens een tijdje bijhouden wat ik allemaal naar binnen prop.
Ik zit nu in ieder geval weer meteen rommelende maag, dus ga maar eens mijn appel eten. Kijken of het helpt.
pi_64952903
Tijdje geleden waren er een stel dames hier de de CPC in Den Haag willen gaan lopen. Hoe staat het met de trainingen? Ik ben bang namelijk dat ik het niet meer ga halen om op tijd fit te zijn. Ga het nog wel proberen, maar het is wel kort dag onderhand.
***Levi was here***
pi_64953065
Ik kan met de bedrijvenloop mee doen van mijn werk.
Maar ik vind het ook leuk om met een stel mensen van hier te gaan lopen.
pi_64953117
Heb je nog een goeie tip om sneller dan Evy's schema weer op conditie te komen? Heb nog 2 maanden en mijn loopconditie is nul.
***Levi was here***
pi_64953219
Als je vorig jaar 5 km kon lopen, dan kun je echt heel snel weer opbouwen.
Ik was pas ook weer verbaasd hoe makkelijk ik 5 km kon lopen nadat ik 4 maanden eigenlijk alleen maar in de auto had gezeten en op kantoor had gezeten en vooral niet gesport had.

Ik zou zeggen, sla gewoon iedere keer een les over. En begin met les 7 ofzo. Geen idee wat daar in zit, maar ik durf te wedden dat je 'm vrij makkelijk kunt lopen.
pi_64953432
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef Liejannuh het volgende:
Als je vorig jaar 5 km kon lopen, dan kun je echt heel snel weer opbouwen.
Ik was pas ook weer verbaasd hoe makkelijk ik 5 km kon lopen nadat ik 4 maanden eigenlijk alleen maar in de auto had gezeten en op kantoor had gezeten en vooral niet gesport had.

Ik zou zeggen, sla gewoon iedere keer een les over. En begin met les 7 ofzo. Geen idee wat daar in zit, maar ik durf te wedden dat je 'm vrij makkelijk kunt lopen.
ik heb laatst met veel pijn en moeite les 4 gelopen. Heb een beetje een maf lijf.

Maar ik ga het wel weer proberen! Als het niet lukt wil ik iig in oktober bij de marathon van Eindhoven de 6km gaan lopen.
***Levi was here***
pi_64954359
Geen idee wat ik dit weekend allemaal gegeten heb, maar weet wel dat ik alle chips en snoep heb afgeslagen
pi_64955917
Even een snelle tvp.

Ik ben op het moment zo druk met alles.

Onze hond heeft een onstoken achterpoot. Heel zielig.
Mijn vriend zit in de ziektewet met onsteking in de schouder.

Ik ben weer voorzichtig begonnen met werken.

De vader van de zwager, van mijn vriend ligt in het ziekenhuis. Hersenvliesonsteking en hebben zojuist gesprek gehad omdat het niet echt goed gaat.

Phooeeee het is me allemaal wat weer.
Dacht dat 2009 anders zou worden. Met meer positieve dingen, maar we gaan gewoon verder net zoals in 2008. Maar ik blijf onder alles al wel een stuk rustiger, dan dat ik normaal zou doen.
pi_64956599
Goed bezig fuente.
pi_64958213
Ik krijg ook een loopneus van fietsen Heb maar zakdoekjes in mijn jaszak gedaan, het was echt wel nodig!

Vanmorgen bracht de weegschaal goed nieuws, 1,9 kg eraf!
  maandag 12 januari 2009 @ 18:08:25 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64958268
Fuente, ik stop inderdaad vaak mijn boterhammen vol met sla en tomaat etc., dan lijkt het nog wat (en da's echt lekker!)
Ik heb zelfs de kinderen nieuwsgierig gekregen en die willen nu ook vaak wat komkommer erop, of eten een hele tomaat weg zo bij de lunch of het avondeten. Leuk is dat!

Ymme, sterkte zeg! Hier ook alles hetzelfde gangetje als 2008, met als verschil dat ik wel meer beweeg omdat mijn oudste nu voor 't eerst naar school ga, dus dan moet je wel. Maar toch, voor de rest niet veel verandering. Ik denk dat de meeste mensen dat zo hebben.
Sterkte voor je vriend, je hond en jezelf!
pi_64958879
Hmmm ik snap iets niet.
Vanochtend was mijn middelomtrek 99 cm.
Vorige week meette ik echter 103 cm.

Ik dacht eerst dat die 103 cm kwam doordat ik een nieuw meetlint had, maar nu dus met dit zelfde meetlint één week later 99 cm.

Beide keren heb ik me wel 5 keer opnieuw gemeten, met steeds ongeveer dezelfde uitkomst. Hoe kan er dan toch in één week zo'n verschil in zitten?
(nee, ik had die avond ervoor niet veel gegeten en ik was ook net naar de WC geweest)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
12-01-2009     97,5 kg     99,0 cm
05-01-2009     98,0 kg    103,0 cm
29-12-2008     99,0 kg     99,0 cm
22-12-2008     99,5 kg    100,0 cm
15-12-2008     99,0 kg    100,0 cm
08-12-2008     99,0 kg    101,0 cm
01-12-2008    100,2 kg    101,0 cm
24-11-2008    101,0 kg    102,0 cm
17-11-2008    102,0 kg    102,0 cm
10-11-2008    102,0 kg    103,0 cm
03-11-2008    103,0 kg    104,0 cm
30-10-2008    104,5 kg    106,0 cm
27-10-2008    105,5 kg    107,0 cm
pi_64959132
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:29 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik snap iets niet.
Vanochtend was mijn middelomtrek 99 cm.
Vorige week meette ik echter 103 cm.

Ik dacht eerst dat die 103 cm kwam doordat ik een nieuw meetlint had, maar nu dus met dit zelfde meetlint één week later 99 cm.

Beide keren heb ik me wel 5 keer opnieuw gemeten, met steeds ongeveer dezelfde uitkomst. Hoe kan er dan toch in één week zo'n verschil in zitten?
(nee, ik had die avond ervoor niet veel gegeten en ik was ook net naar de WC geweest)
[ code verwijderd ]

En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?
  maandag 12 januari 2009 @ 18:47:30 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64959424
dyna, ik denk dat je vorige week dan wellicht toch iets meer vocht bij je had, en toch net even anders de boel aan het verbranden was ofzo.
Niet te veel over nadenken en gewoon blij mee zijn. Je bent weer naar beneden gegaan en dan volgende week gewoon onder die 99.

Mijn lijstje:

O: Brinta
L: 4 geroosterde boterhammen, 2 met ei, 2 met cervelaat (er was even niks anders)
T: vitalinea yoghurtje
D: rode kool met appeltjes, aardappels, rundervink
T: minneola en mss nog een yoghurtje als ik zin heb

En zometeen zwemmen.
pi_64960095
Ik had vandaag een wat langere dag dan gepland, en het einde was niet helemaal leuk, maar ik kreeg te horen dat ik eerst wat leuks moest doen voor mijzelf als ik thuiskwam.

ik heb dus nu even doorgezet en ben wezen hardlopen. ik ben begonnen bij Evy les 4, en dat ging best lekker, al voel ik nu mijn spieren al wel..

Omdat ik iets te vaak op de weegschaal stond de laatste weken is hij eventjes spoorloos verdwenen, ik kan pas over een paar weken weer updaten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 12 januari 2009 @ 19:10:02 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64960177
BE: minneola? is dat zo'n grote mandarijn of bedoel je wat anders?
  maandag 12 januari 2009 @ 19:15:21 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64960372
Het is een kruising tussen een mandarijn en een sinaasappel als ik het goed heb begrepen.
Ze zijn ongeveer net zo groot als een sinaasappel en hebben vaak een soort van bult erop zitten. Ze zijn niet mooi rond.
En ze zijn heerlijk zurig! Iets wat ik bij mandarijntjes nog wel eens tegen vind vallen. De meesten zijn pitloos en ze pellen ook nog eens makkelijker dan een sinaasappel. Ideaal dus!

En het water loopt me in mijn mond van het posten alleen al.
Nou ja, eerst maar zwemmen!
pi_64961437
Volgens mij is het een kruising tussen een mandarijn en een grapefruit. Zijn inderdaad heerlijk.
***Levi was here***
pi_64962577
Die fietsloopneus klinkt bekend. Altijd zakdoekjes mee.

Dat zijn leuke getallen fuente en Fannetje.

O: muesli
T: mandarijntje
L: 2 boterhammen met appelstroop
T: mandarijntje
D: spruitjesstamppot
T: de bonbons zijn op
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64964679
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En je weet zeker dat je op hetzelfde punt gemeten hebt?
Yup... rond de navel en over de zwembandjes
En niet 1x maar wel 5x.
pi_64965982
bij mij gaat 't eigenlijk zijn gangetje. Ik hou me aan mijn eetschema en heb geen trek in zoetigheid;

én ik merk dat mijn broeken losser gaan zitten
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 12 januari 2009 @ 23:37:42 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64973829
Ah, dan weet ik welke je bedoelt, die zijn idd veel lekkerder dan mandarijntjes. (ik houd ook wel van dat zure!)

Ik heb vanavond een beetje teveel gesnoept vrees ik ... nou ja, morgen beter. Als ik me nou eens hou aan 1 tussendoortje 's avonds...
Ik heb een vriendin die ook een tijdje een dieet volgde en dan ook 's avonds echt niets anders nam dan een kop koffie, echt 1, en ook verder niets erbij. Helemaal niets. Stom misschien, maar dan vind ik de avond zo leeg. Ik vind iets lekkers er echt bij horen. Misschien maar eens tijd om die traditie te doorbreken... het lijkt wel of ik na het eten meer trek heb in lekkere dingen dan ervoor!
pi_64978354
nofi, maar dat je iets bij je koffie moet, dat zit in je hoofd. Want dat hoeft helemaal niet. Waarschijnlijk heb jij het gevoel dat zonder iets er bij het niet lekker is of dat je iets mist.

Maar da's een gewoonte die je jezelf hebt aangeleerd en daarom is het ook af te leren

En wat eet je zoal op een dag Suzanna?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64981089
minneola's
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29:42 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64981252
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:37 schreef Suzanna het volgende:
Ah, dan weet ik welke je bedoelt, die zijn idd veel lekkerder dan mandarijntjes. (ik houd ook wel van dat zure!)

Ik heb vanavond een beetje teveel gesnoept vrees ik ... nou ja, morgen beter. Als ik me nou eens hou aan 1 tussendoortje 's avonds...
Ik heb een vriendin die ook een tijdje een dieet volgde en dan ook 's avonds echt niets anders nam dan een kop koffie, echt 1, en ook verder niets erbij. Helemaal niets. Stom misschien, maar dan vind ik de avond zo leeg. Ik vind iets lekkers er echt bij horen. Misschien maar eens tijd om die traditie te doorbreken... het lijkt wel of ik na het eten meer trek heb in lekkere dingen dan ervoor!
Ik heb dat 's middags heel erg, anderhalf uur na de lunch krijg ik echt zo enorm snaaitrek.
Het schijnt te maken hebben met je bloedsuikerspiegel is mij ooit eens vertelt.
Ik zou dit iig even aan de dietiste melden, die heeft mss wel een handige tip en verder kan het geen kwaad als je bijvoorbeeld dan in een avond een yoghurtje of een lekker stuk fruit neemt. Ok, het is niet een koekje bij de koffie, maar dat moet je je idd afwennen denk ik.
Wij hebben dat soort dingen eig. niet eens in huis, dus de verleiding is er ook niet.

Ik ben gisterenavond trouwens ook volledig los gegaan. freecell weet wel hoe erg. Gelukkig viel de schade me vanmorgen nog wel mee.

O: appel
T: Brinta
L: 3-4 boterhammen met kalkoenfilet en kaasspread
T: minneola
T: appel in de trein
D: Worteltjes, vis en aardappels
T: vitalinea yoghurtje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:29 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64982155
Ik heb zondag Troel al een PM gestuurd maar er is nog niks geactiveerd helaas. Leest Troel haar berichten wel? Durf niet zo goed nog eentje te sturen.

BE en _aurum_: het is niet zozeer een 'koekje bij de koffie' want ik drink 's avonds geen koffie, maar meer het lege gevoel als ik helemaal niks snoep, en alleen maar wat drink. Ik denk dat ik ook eigenlijk te weinig drink 's avonds en daardoor ook meer trek krijg.
Ik ben trouwens niet zo gek op koek, maar ga meer voor dingen als, een sinaasappel, een bakje yoghurt (hmm roomyoghurt had mijn man gehaald..dat is echt moeilijk om te laten staan!) en een stuk ontbijtkoek. Gewoon net iets teveel dingen naar mijn smaak. Voor mijn gevoel zit ik dan de hele avond te eten (valt best mee want de hoeveelheden zijn niet groot) en dat voelt gewoon niet goed. Ik denk dat 1 eetmoment op de avond het beste is, en dat moet ik mezelf gewoon aanleren denk ik.

Wel een goed idee om het even bij de diëtiste aan te kaarten

Wat ik zoal eet /drink op een dag... dat van gisteren heb ik hier al neergezet (behalve dan wat ik 's avonds nog gesnaaid had, maar dat staat hierboven)

O: Brinta, koffie verkeerd met zoetjes
T: stuk ontbijtkoek (helft van een ontbijtkoekreep van de C1000, andere helft kreeg mijn dochter, handig he) met een kop sterremuntthee
L: 2 boterhammen filet americain, 1 met sla, een zonder. 1 grote kom tomatensoep.
T: sinaasappel, appel o.i.d.
D: spaghetti met veel gemengde groenten en sla
Snack: magere yoghurt met zoetstof, drinken: cola light.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzanna op 13-01-2009 13:27:22 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:59:02 #290
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64982175
Oh ja, wat drinken jullie dan meestal tussendoor? caloriehoudend drinken of anders? rekenen jullie dat ook mee/letten jullie daarop?
pi_64982346
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, wat drinken jullie dan meestal tussendoor? caloriehoudend drinken of anders? rekenen jullie dat ook mee/letten jullie daarop?
Ik meestal koffie en thee en light frisdrank. Als ik iets drink met meer dan (ik roep maar een ongeveer) 10 Kcal per glas reken ik het mee
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:18:58 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64982900
Ik drink vrijwel alleen maar thee en heel soms eens een glas appelsap of een half glas cola ofzo.
Maar dat komt zo weinig voor dat ik het niet meereken met iets.

Wat jij opnoemt voor 's avonds vind ik nog niet eens heel slecht hoor. Het zijn geen slechte dingen zeg maar.
En het is ook heel logisch dat je nog iets neemt want als je bijv. om 18.00 je avondeten eet en dan om 22.00 naar bed gaat zit daar 4 uur tussen. Overdag redt ik het ook geen 4 uur zonder eten.
Maar ik denk dat de dietiste je daar meer over kan vertellen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:32:40 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64983483
19 januari heb ik weer een afspraak bij haar, dus zal ik het eens roepen. Wel fijn dat jij vindt dat 't niet zo heel slecht is voel ik me ook weer wat beter.
Ik denk wel dat ik een beetje teveel melkproducten gebruik op een dag, aangezien ik elke kop koffie met melk drink. En koffie verkeerd is echt half koffie, half melk (bij mij iets meer koffie maar het verschilt niet veel. Op 't moment ook geen magere melk in huis trouwens.
pi_64983813
Volgens mij moet je je pas zorgen gaan maken als je een liter melk per dag drinkt.
En er is niets mis met 's avonds nog wat eten. Laat alleen wel de zakken chips en de gevulde koeken links liggen.
pi_64985084
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb zondag Troel al een PM gestuurd maar er is nog niks geactiveerd helaas. Leest Troel haar berichten wel? Durf niet zo goed nog eentje te sturen.
Let op, je wordt pas zichtbaar in het lijstje nadat je een update heb gepost. Zat ik eerst ook mee te worstelen waarom ik maar niet in het lijstje stond.
pi_64986265
Suzanne: volgens mij is er niets mis mee om s'avonds nog een bakje yoghurt of fruit te eten. Zolang het maar geen zakken drop en koek is. Die laatste 2 heb ik trouwens ook niet in huis. Dan kunnen we ook niet snoepen . Maar jij zegt dat je veel melkproducten drinkt. Volgens het lijstje dat je noemt valt het toch best mee? Ik heb ooit van een dietiste meegekregen dat 2/3 melkproducten per dag best mag.

Op mijn werk drink ik heel veel sterremuntthee. Thuis veel water, thee (rooibos, gewoon, sterremunt, groene thee) en ook lightdrank. Soms ook sapjes. Daar voeg ik water aan toe omdat ik meestal te zoet vind. Met lightdranken wil ik overigens gaan minderen want ik denk dat daar grotendeels mijn suikerbehoefte stiekum toch uit komt.

Crosspost eetlijstje van slank::
Ontbijt: glas optimel + 2 bruine boterhammen met rookvlees
Lunch: kopje kippensoep met een pistoletje en 2 wasacrackers met salade
Tussendoor: banaan + 100 gram druiven
Tussendoor (evt): vitalinea
Diner: aardappels, spinazie en karbonade
Poweryoga op de sportschool
Tussendoor: 2 mandarijnen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:29:27 #297
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64987706
Bedankt voor jullie reacties over snacken 's avonds. Zolang het maar gezonde snacks zijn en niet teveel zit het wel goed dus. Voel ik me gelijk weer wat beter

(hoewel het ook een beetje in mijn hoofd zit misschien, ik vind mezelf al snel een vreetzak, mijn man heeft niet zo vaak trek 's avonds maar ik eigenlijk altijd...)

Hebben jullie ook altijd een rothumeur trouwens als je te lang in de spiegel kijkt? Maakt bij mij niet uit of ik nou m'n kleren al aan heb of nog niet ...

Vroeg ik me nog wat af... hoeveel van jullie sporten er ook bij? Dat vind ik erg lastig (nu heb ik een gebroken teen dus kan het zowiezo niet) omdat ik weinig tijd heb om de deur uit te gaan...
Tenminste, ik moet mijn dochter naar school brengen, weer halen, weer brengen en weer halen, dat is natuurlijk ook wel beweging (eind fietsen) maar ik vind het niet genoeg. Ik heb in het slank-topic wel een schema gezien voor thuistraining met gewichten. Doen sommigen van jullie dat? Is dat vol te houden? Ik zit eraan te denken om dumbells aan te schaffen. Dat is wel iets wat ik thuis kan doen, het is dan wel geen conditietraining maar ik denk dat het wel nuttig is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:31:01 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64987763
Iedere keer als ik dat van je teen lees voel ik mijn eigen teentje weer. Men wat deed dat zeer afgelopen zomer!

Ik zwem 2 keer in de week en verder loop en wandel ik heel veel. Kleine boodschapjes gaan allemaal lopend met de kinderwagen enzo. Daar haal ik mijn beweging vandaan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:34:14 #299
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64987875
Ja, het is erg pijnlijk (vooral geweest, nu zwakt het wat af) en lastig. Maar goed, met een goede stevige schoen kan ik aardig lopen zonder pijn gelukkig. Alleen rennen gaat wat moeilijk ... en trappen lopen natuurlijk. Verder is 't mijn middelste teen dus het valt allemaal best mee. Wat een hoop mensen die hun teen gebroken hebben trouwens, als iemand ernaar vraagt wat ik heb, zeggen de meesten ook 'dat heb ik ook gehad, pijnlijk he' ...wel grappig
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:58:20 #300
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64988678
Ik heb vandaag ook een beetje gezondigd.
Filet Americain gegeten met 2 italiaanse bollen.

Voel me dik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')