abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64809068
Freecell knap dat je van al dat lekkers bent afgebleven!
Ik ben ook weer aan het afkicken van suiker, wat kan dat toch lastig zijn.

Er komen best mooie lijstjes voorbij.
Op mijn lijstje voor vandaag staat niet zoveel omdat ik ziekig ben.
O: schaaltje yoghurt
T: halve appel, halve peer
L: kopje soep + 1 boterham
D: Geen idee.. zal ook wel soep zijn en misschien nog wat yogurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 14:02:26 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64809446
Lijstjes Ga ik jullie even laten schrikken

O: 2 sneetjes mueslibrood met blueband, mok groene thee
T: 2 speculaasjes, mok groene thee
L: 4 sneetje bruin brood met halvarine, cervelaat met mosterd, pindakaas
mini hard wit broodje, kop melk
T: peer, 2 mokken groene thee
D: aardappel-knolselderijpuree, gekookte worteltjes, rundervink
T: Veel water, ga namelijk sporten

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 08-01-2009 15:14:13 (Foutje herstelt...) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64812200
Lijf is weer wat gekalmeerd

Mijn lijstje so far:
O: 2 boterhammen met halvajam (7.00)
T: Banaan (9.30)
T: Pakje Tucjes (10.20)
T: Optimel yoghurtje (11.15)
L: 2 boterhammen met kaas en 1 met kalkoefilet (11.55)
T: Cup a soup champignon (15:05)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:32:43 #104
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64813413
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
pi_64813935
Sjeen had zeker ook honger?

Levi toch een mooi lijstje hoor.
Als ik om 7 uur opsta heb ik rond 11 uur altijd gruwelijke honger.

Blinker op hoeveel kcal denk je aan het eind van de dag uit te komen?
Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
pi_64814502
ook maar tijd voor een lijstje:

O: havermout+ananas+whey
T: tilapiafilet met komkommer
L: rijst, tilapiafilet en spruitjes
T: kip met komkommer
D: rijst, 2 schijfjes ananas en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64814527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:32 schreef Blinker het volgende:
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
Je eet meer tussendoor dan in de hoofdmaaltijden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, denk ik...

Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: kom melk met cornflakes special
Lunch: boterham met sandwichspread en 1 roggebrood met linera pate
Tussendoor: boterham pindakaas, cup a soup tomaat
Diner wordt opgebakken aardappels, spinazie of doperwtjes en een magere hamburger
Daarna nog wat yoghurt denk ik, en 2 kiwi;'s, want heb nog geen fruit gehad vandaag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:16:22 #108
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64815263
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 16:21:10 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64815463
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Nee... geloof het of niet, dit is mijn lijstje waarmee ik afval
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64817000
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt. Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
Mijn oma had een avondwake en een tafel vol met broodjes, boterhammen, kaas, vleeswaren, koffie, soep, the etc. etc. En zij/wij komen uit Noord-Holland! Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht (wat het eten achteraf betreft..)
pi_64817596
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:16 schreef Blinker het volgende:

[..]

Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
1500 is gewoon te weinig daar valt een vrouw mee af. Voor een man is dat eerder een crashdieet.
2000 is niet veel als je als man 2500 mag hebben.
Waar ligt voor jou dan het probleem om genoeg binnen te krijgen? En als je het moeilijk vindt om genoeg binnen te krijgen kan je beter ook geen soep eten. Soep vult goed en er zitten weinig Kcal in. Beter eet je dan een gewone maaltijd.
En om op genoeg Kcal te komen kan je bijvoorbeeld ook een handje noten eten.
pi_64817933
Sjeen, ik heb ook zo'n soort lijstje hoor.

O: 2 boterhammen met kipfilet en pindakaas
T: thee en 2 mandarijnen, en nog een keer thee
L: 2 boterhammen met kaas en kipfilet
T: 1 mok thee, 1 boterham met pindakaas
D: iets van pasta met saus van tomatenpuree, groenten en rundergehakt. Nog een schaaltje yoghurt.

En verder moet ik maar even flink wat thee gaan drinken, ik heb denk ik nog wat te weinig op vandaag.
Ik heb vandaag naast mijn gewone lessen nog een 2 uur bijlessen gegeven. Eigenlijk wel heel leuk, je leert zo de leerlingen beter kennen, en daar had ik tot nu toe gewoonweg geen tijd voor... Denk ook wel dat dit mij gaat helpen uiteindelijk.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64822465
Ik vind jullie lijstjes heel normaal hoor Sjeen en Teigan!

Mijn avondeten viel wat laag uit, dus nog maar even wat bij-eten straks!
pi_64823052
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.

Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
pi_64823148
Ik vind mijn lijstje altijd veel lijken vergeleken met anderen... Maarja, misschien heb ik ook nog wel het geluk dat mijn stofwisseling best ok werkt en ik hiermee ook langzaam afval...

Al gaat het nu elke dag wel een paar ons omlaag, heel maf om te zien, dit is al tijden niet zo geweest. Ik hou mezelf wel voor dat het straks wel een paar dagen stil zal gaan staan...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64823346
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
pi_64823590
Ik lag gisteravond ook met trek in bed...

Ik denk ook dat ik straks nog een keer een stuk fruit pak. Ik heb nog niet genoeg fruit gehad, en ook mijn melkproducten zitten wat aan de lage kant volgens mij, dus dan vul ik het wel aan..

Volgens de eetlijst van de esgroep, die ik nu halfhalf weer aanhoud, mocht ik 's avonds ook nog iets van een koek geloof ik... Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb..
pi_64823662
Teigan, misschien omdat je wat minder stress hebt? Zo kom je de laatste tijd in ieder geval over. Dan kan het ook wel eens zijn dat je ineens omlaag schiet.
Ik vind jouw lijstjes trouwens wel normaal.
Ik eet in vergelijking met jou wat meer soep, noten en een tussendoortje zoals een sultana of een time-outkoek en jij eet vaak wat meer boterhammen. Iedereen vult het toch op zijn eigen manier in.
pi_64824124
De stress is inderdaad wel een stuk minder. Het voelt goed om wat uren minder les te geven, alleen zijn er nu veel herkansingen, en stop ik nu dus nog veel extra tijd in het bijspijkeren van leerlingen. Maar daardoor krijg je wel meer een band met ze. Vandaag heb ik met een meisje langer over andere dingen zitten praten dan over de scheikunde.
Ik denk zelf dat het ook wel meehelpt dat ik in de vakantie weer wat meer bewogen heb, dat was ook wel erg welkom.
pi_64826218
Ik heb gegeten:

O: Magere yoghurt met cruesli
L: Drie bruine boterhammen met 30+ kaas
T: Cup a soup tomaat
10 romaatjes
een paar druiven
D: Stoommaaltijd Albert Heijn (kip/boontjes/aardappeltjes)
T: Appel met kaneel
Waterijsje

En nu heb ik nog een beetje trek, zo nog maar wat worteltjes wegwerken.
pi_64832057
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
- probeer dagelijks iets met rijk aan vezels te eten of drinken.
- dagelijks te bewegen, minimaal 30 minuten.
- je oog heeft ook trek, bijvoorbeeld Mc Donalds is niet slecht. Alleen je moet op letten na het eten van hamburger heb je na 1 uur alweer trek en met een zelf gemaakt broodje gezond pas na 3 uur trek. dat is het gevaar wat erachter schuilt.

Mijn verhaal

Ik heb mijn voeding niet aangepast, ik eet voornamelijk de mediteraans keuken, vis en af en toe oosters.
zins 3 jaar fitness ik en zonder een dieet ben ik aardig afgevallen.
van 99 naar 95 en toen een terugval vanwege een blessure (ruim 12 weken niet kunnen trainen) van 95 naar 105,5 en nu weeg ik 96 (lengte van 1,88m).
Zonder enige dieet ben ik met 3-5 uur trainen in de week van 105,5 naar 96 geschoten in ruim 7 maanden. nog steeds eet ik meer als dat ik nodig zou hebben, als ik dat zou veranderen dan val ik nog meer af. De combinatie kracht en conditie heeft een leuk resultaat opgelevert overigens betreft het uiterlijk.

Na goed te hebben getraind, kan ik zeggen dat mijn lichaam er beter in vorm uitziet met een gewicht van 96 dan sommige op mijn sportschool met een gewicht van 88. En nee ik vergelijk mijzelf niet met ouderen (maar met mijn leeftijd catogorie 20-25).
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64832080
ik had geen lijstje moeten posten

ben bij mijn ouders ge-eindigd; dus maaltijdsoep als avondeten. Geen brood erbij genomen
Wel wat kaaskoekjes en wat andere buitenlandse koekjes gesnaaid.

Morgen weer een nieuwe dag
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64832726
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef fruitcakenl het volgende:
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
Dit is onzin

Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinken Mierzoet!

Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64833028
Als je al overgewicht hebt dan moet je ver, erg ver uit de buurt van die sportdrankjes blijven. Da's een en al carbs
pi_64833069
Teigan, leuk om te lezen. En dat moet vast een fijn gevoel geven, dan vertrouwen ze je toch wel.

Ik heb vanavond toch nog 2 boterhammen op met 2 eitjes en een kopje soep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')