Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die witte eierkoek ook niet ken... misschien iets regionaals?
Dakarquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:Verschrikkelijk vals!
Ik kan alleen niet kijken. Er ligt hier naast me iemand Dakar te kijken.
Motorrijders die meedoen zijn wel een tikje gestoord.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag ergerquote:Op donderdag 8 januari 2009 08:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op.Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.
Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken.Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.
![]()
Ter info voor de nieuwelingenhier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
![]()
Randstad-modus: welke koffietafel??quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag ergerAl ken ik die witte eierkoeken niet
Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...
Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
Nee, feestje bouwen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
Als tiener kon ik dat ook. Nu lukt het om een of andere reden niet meer om dat soort snelheden te halen. Fiets al bijna 4 jaar op en neer en mijn gemiddelde snelheid daalt eerder dan dat 'ie stijgt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat moet te doen zijn, LiejannuhIk deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn.Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.
Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
Is een mis (kerkdienst), meestal de avond voor de begrafenis en is voornamelijk bedoeld voor mensen die overdag niet bij de begrafenis kunnen zijn. Maar vaak ga je ook naar allebei.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
2 van haar broers zijn op de zelfde manier overleden, ook gewoon plots een hartstilstand.quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
quote:Een avondwake is het gedenken van een overledene de avond voor diens begrafenis.
In de traditie van de rooms-katholieke Kerk is het gebruikelijk om de avond voorafgaand aan de uitvaart een zogeheten avondwake te houden waarbij gebeden wordt voor het zielenheil van de overledene. Een avondwake wordt niet gehouden op christelijke feestdagen. Een avondwake kan zowel een strikt formeel karakter hebben[1] als een geheel eigen invulling krijgen, en is sterk afhankelijk van de parochie.
Hier in Limburg kun je overigens kiezen voor een avondwake of een rozenkrans. Die worden gehouden op de avond voorafgaand aan de begrafenis, voor de familie en ook voor de mensen die wel aandacht willen geven aan de overledene maar niet instaat zijn om op de begrafenis zelf te komen. Volgens mij is het en soort voorbereiding op de begrafenis...quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
Raar is dat hè? Waarom heb je de ene dag dat veel meer dan de andere?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:35 schreef Levitation het volgende:
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.![]()
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
Ja, maar jij bent zwanger!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
Gevaarlijke opmerkingquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent zwanger!Dan mag dat een beetje.
Daarom ook "een beetje".quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was(uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen
)
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |