abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64799168
Oh lekker, biefstuk! Mjam Met uien en champignons!

Nou het wordt de komende dagen langzaam weer iets warmer geloof ik, dus dan maar weer mijn wandelroutine oppakken. Nu ga ik vaak 's avonds even alleen wandelen als manlief thuis is om op de kleine te letten, maar overdag kom ik bijna niet buiten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64799378
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die witte eierkoek ook niet ken... misschien iets regionaals?
Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op. Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.

Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken. Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.

Ter info voor de nieuwelingen hier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64799431
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Verschrikkelijk vals!
Ik kan alleen niet kijken. Er ligt hier naast me iemand Dakar te kijken.
Dakar Vind dat zo gaaf. V. geeft er niets om, maar ik kijk altijd wel.
Doen 3 motorrijders en 1 auto uit mijn dorp mee. (Nee, ken ze verder niet...)
***Levi was here***
pi_64799443
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64799585
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind mannen die met de Dakar race meedoen per definitie stoer. Wat ze verder ook in of met hun leven doen
Motorrijders die meedoen zijn wel een tikje gestoord. Maar wel heel stoer.

Ik zou heel graag ooit een keer in een jeep oid mee willen doen. Maar ik geloof dat het inschrijfgeld iets van 70.000 euro is. Zelfs als ik heb geld over had dan nog zou ik er moeite mee hebben het daaraan te besteden, met dat geld kun je zoveel andere mooie dingen doen. Zoals een wereldreis maken oid of mensen helpen die het geld écht nodig hebben. Of allebei zelfs met zoveel geld.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 08:43:38 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64799588
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ken ze wel, maar heb ze nog nooit op. Onze bakker verkoopt wel ook gewoon witte eierkoeken, zelfde als de gele, maar dan wit. Vind ze niet lekker.

Brabanders zijn trouwens wel vreetzakken. Altijd appelflappen, vlaai, bosschebollen, worstenbroodjes, toastjes. En het vervolgens vreemd vinden dat er in de randstad op een verjaardag bitterballen getrakteerd worden, want dat is toch zo vreemd.

Ter info voor de nieuwelingen hier: Levi is een import Brabo en is geboren en getogen in Zoetermeer en dus eigenlijk een randstadse.
Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag erger Al ken ik die witte eierkoeken niet Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...

Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64799628
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Limbo's zijn waarschijnlijk nog een slag erger Al ken ik die witte eierkoeken niet Wat ik vooral opvallen vind is het verschil tussen hier en elders bij de koffietafel na een begrafenis...

Maar goed, ik ga zo eens netjes mijn sneetje mueslibrood eten en een mok thee drinken
Randstad-modus: welke koffietafel??
Plakkie keek en een bakkie (ouwe) koffie kun je krijgen.

In Brabant krijg je tenminste nog een echte (brood)maaltijd. Over de Limburgse koffietafel heb ik inderdaad gehoord dat het nog veel beter is, met vlaai enzo.

* Levitation neemt zich voor om in Limburg begraven te worden.
***Levi was here***
pi_64799640
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 08:48:10 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64799656
Isa... Wij maken gewoon overal een feestje van
pi_64799691
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, bij mijn begrafenis vieze cake en ranzige koffie! Janken zal je, al is het om het eten
Nee, feestje bouwen! Als ik ten onder ga, geef ik een afscheidsfeestje. Mét lekker eten, want het moet wel passen bij wie ik was.
***Levi was here***
pi_64799732
Bij mij moeten ze juist wensen dat ik nog in leven was, want dan hadden ze nooit zulke smerige dingen gekregen

Maar bij mijn oma was er ook een uitgebreide koffietafel en dat vond ik erg leuk en gezellig.
pi_64799866
Hier is het vaak koffie met krentwegge (krentebrood). Cake bij zo'n koffietafel is niet te eten inderdaad.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64800468
Mijn gewicht vanmorgen was 73, terwijl het voor december 72,5 was.
Gaat dus de goede kant op wel wil ik gaan werken om er op het moment minstens 3 kilo af te krijgen
pi_64800471
Hangt er in de randstad denk ik vanaf hoeveel centjes de overledene had en hoe hij zijn begrafenis wil hebben. Ik ben (helaas) weleens bij een begrafenis geweest die écht fancy shmanzie begrafenis geweest.

Erg goed eten en allerlei soorten dranken, werd ook 'gewoon' zijn favoriete muziek gedraaid. Dus het was treurig dat we er waren maar het was top geregeld
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:45:42 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64800792
De meeste mensen roepen van te voren 'bij mij geen cake en koffie hoor!' en vervolgens regelen ze niks, staat er niks op papier en is er ook geen geld.
Tsja... en dan moet je toch als nabestaanden zo veel mogelijk de wens van de overledene proberen te respecteren. Maar hoe dan? Als je niks echt precies weet en er ook maar een magere verzekering is...
pi_64801118
Witte eierkoeken, heerlijk

Ik weeg nu 74,9 en voor kerst was dat 74,4.
Ben weer bezig met gezond eten en het gaat lekker dus hopelijk snel weer een dalende lijn.
pi_64801261
Het was vanochtend van deur tot deur maar 1 uur en 10 minuten.
En dat is dus inclusief fiets pakken en wegzetten.
Ik hoop het binnen een paar weken terug gebracht te hebben naar 1 uur.
pi_64801347
Dat moet te doen zijn, Liejannuh Ik deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
pi_64801409
Nou, dat viel mee vanochtend: 87 kilo. En mijn laatste stand was 86,5 dus er is niet teveel schade aangericht zo te zien.

*yoghurtje eet*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64801586
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn. Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.

Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64801628
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat moet te doen zijn, Liejannuh Ik deed meer dan 20 km (23 geloof ik zelfs) net in een uur. En als ik niet heel hard mijn best deed in 1 uur en 15 min. Maar goed, dat was in de zomer en ik had geen last van kou oid.
Als tiener kon ik dat ook. Nu lukt het om een of andere reden niet meer om dat soort snelheden te halen. Fiets al bijna 4 jaar op en neer en mijn gemiddelde snelheid daalt eerder dan dat 'ie stijgt.

Levi's lijf is een ouwe muts . Al heb ik nog een heel klein beetje hoop dat als ik een nieuwe fiets heb het beter gaat. Maar die nieuwe fiets duurt nog ff, kan er een van mijn werk krijgen, maar pas als ik een vast contract heb en dat duurt nog zeker 7.5 maand. Dus voorlopig ploeter ik nog ff met 18km/u voort.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:14:00 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801666
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:14:41 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801680
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
pi_64801686
Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van de avondwake, BE?
pi_64801720
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:11 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben vaak een koffietafel gehad bij begrafenissen. Vind een plakje cake zo raar na afloop. Wel met ragout he, dat bleek afgelopen weekend ook niet standaard te zijn. Een avondwake schijnt ook zoiets aparts te zijn.

Volgende week kan ik wel grootverpakkingen witte eierkoeken inslaan, dan ben ik in Brabant. Moet ik ze naar iemand opsturen?
Het is wel heen anders dan een roze koek. Dat is een zachter laagje, die 'breekt' echt.
De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt. Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
***Levi was here***
pi_64801743
...54! Wat akelig jong
pi_64801760
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over die koeken, we moeten maar gewoon eens een dieetclub wandeling in Brabant organiseren of zo, kunnen we die koeken er daarna gelijk af wandelen.
Sneeuwwandelen in de Kempen. En dan opwarmen bij Levi thuis.
Levi moet alleen tentamens leren en practicumopdrachten maken enzo.
***Levi was here***
pi_64801829
Zo te zien zijn bij de meeste de kerstkilo's er alweer af
pi_64801830
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Is een mis (kerkdienst), meestal de avond voor de begrafenis en is voornamelijk bedoeld voor mensen die overdag niet bij de begrafenis kunnen zijn. Maar vaak ga je ook naar allebei.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Isabeau het volgende:
...54! Wat akelig jong
2 van haar broers zijn op de zelfde manier overleden, ook gewoon plots een hartstilstand. (is een aangetrouwde tante) Blijkbaar zit het in die familie.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:20:52 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801839
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Ehm... Ik heb dat vast geleerd tijdens mijn opleiding, maar het ik kan het zo even niet oplepelen.
Ik zal eens gaan zoeken.
Volgens mij is het wel meer dan alleen voor de mensen die de volgende dag niet kunnen. Het is namelijk volgens mij echt een eeuwenoud gebruik en toe hadden mensen nog niet van die drukke agenda's.

Tjee Levi, 54 zeg...

Enneh, die wandeling hoeft niet morgen he.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:22:29 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64801890
Dit zegt Wiki, maar dat zegt nog niet heel veel
quote:
Een avondwake is het gedenken van een overledene de avond voor diens begrafenis.

In de traditie van de rooms-katholieke Kerk is het gebruikelijk om de avond voorafgaand aan de uitvaart een zogeheten avondwake te houden waarbij gebeden wordt voor het zielenheil van de overledene. Een avondwake wordt niet gehouden op christelijke feestdagen. Een avondwake kan zowel een strikt formeel karakter hebben[1] als een geheel eigen invulling krijgen, en is sterk afhankelijk van de parochie.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 10:22:45 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64801903
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Een avondwake wordt eigenlijk alleen bij de katholieken gedaan, dus vandaar dat dat in Brabant veel normaler is dan in andere delen van het land.
Hier in Limburg kun je overigens kiezen voor een avondwake of een rozenkrans. Die worden gehouden op de avond voorafgaand aan de begrafenis, voor de familie en ook voor de mensen die wel aandacht willen geven aan de overledene maar niet instaat zijn om op de begrafenis zelf te komen. Volgens mij is het en soort voorbereiding op de begrafenis...

Jeetje Levi, 54
pi_64801912
Dit stuk is zeker te doen binnen een uur! Ik moet alleen mijn conditie weer een beetje terug vinden.
Ik kom in ieder geval minder stoplichten tegen dan bij mijn op-een-na-vorige werkgever, alleen nu wel veel meer vals plat enzo.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nu het beste kan dragen met fietsen. Draag nu 2 lagen thermo ondergoed en mijn winterjas, maar dat fietst niet zo lekker. Ben alleen bang dat het nog iets te koud is om op een fleece over te stappen nu.

Alleen heeft mijn kont op dit moment wel erg zwaar te lijden.
pi_64801986
Hier in Overijssel worden ook avondwakes gehouden, tenminste, ik ken het van het (katholieke) dorp waar ik vandaan kom.
Sara
Merel
Ukje
pi_64802151
Ha hoi!
Ik was jullie kwijt.

Hier inmiddels alle kinderen diep in slaap Lekker relaxed vanmorgen!
En ik heb mijn oppas-uk ook alleen vanmorgen, ook wel rustig

Gisteren braaf geen suiker gehad! En gisteravond zaten er mensen bij mij op de bank de volgende dingen te eten:
- boterkoek (had ik gebakken)
- slagroomsoesjes (had iemand meegenomen omdat ze bang was dat er niks te kanen was )
- suikerhartjes (idem)
Gelukkig houd ik niet zo van die soesjes, ik had me al voorgenomen om geen boterkoek te eten en hij was binnen 10 minuten op, das makkelijk. En suikerhartjes eten terwijl je afkick van suiker is zo belachelijk dat ik daar ook af ben gebleven

Ik heb nog wel één glaasje whiskey gehad, haha. Best braaf dagje dus verder
Vandaag vol goede moed verder!

En Yppy, cake met ragout lijkt me vies
pi_64802296
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
***Levi was here***
pi_64802404
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:35 schreef Levitation het volgende:
Ik heb al 2 dagen onstilbare honger.
Heb mijn banaan al op en een pakje Tuc Pocket (8 koekjes) die eigelijk voor de hele dag waren en nu zit ik met water in de mond te denken aan mijn lunchboterhammetjes.
Nee, niet zwanger... gewoon hongerig.
Raar is dat hè? Waarom heb je de ene dag dat veel meer dan de andere?
Als ik eenmaal begin met zulke dingen (tuc, chips, suiker) eten is het helemaal dramatisch, dan houd ik niet meer op
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:40:54 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64802472
Zal ik eens geheel on-topic ook maar weer eens een lijstje plaatsen.

T: appel (in de trein)
O: Brinta
T: Vitalinea yoghurtje
T: 2 kiwi's
L: 3-4 boterhammen met gebraden gehakt en light smeerkaas-spread-spul
T: minneola
D: Prei met aardappels en stukje vis
T: Vitalinea yoghurtje
pi_64802824
Ik copy-paste mijn lijstje gewoon!

O: 2 crackers met kaas
T: ruim een uur fietsen
T: yoghurt met wat muesli
L: soep en 2 boterhammen kaas
T: 1 boterham met pindakaas
T: 2 plakjes ontbijtkoek
T: weer ruim een uur fietsen
D: Madras kip curry met banaan en rijst en een salade

Eens kijken of ik vanavond wat minder dood thuis aankom dan gister. Ik hoop dat die 2 plakken ontbijtkoek genoeg energie opleveren voor mijn stuk fietsen.
pi_64802973
Jullie hebben echt een net lijstje allebei!
ik vul het vandaag ook even weer in op valtaf.nl Het grote nadeel vind ik daaraan dat ik vaak zelf pasta's en stoofschotels ed maak en dat ik dan niet kan bijhouden hoeveel dat is, dus ben ik nu of onvolledig of niet vrij in kiezen wat ik wil eten

Vandaag tot nu toe:
O: flinke bak roeryoghurt:
T: Wederom een enorme appel

En een boel thee vandaag
pi_64803246
Ik heb geen idee wat mijn lijstje gaat worden vandaag
Ontbijt was all bran kellog's met halfvolle melk
Lunch zal wel gewoon 2 boterhammen met iets worden, weet nog niet waar ik zin in heb
Maar vanavond gaan ik eten bij een studiegenootje en daarna naar een verjaardag, dus in ieder geval veel wijn maar geen snoep of snacks
pi_64803898
Goed van je, dat je al die foute dingen hebt laten staan freecell.
pi_64804044
Mijn lijstje so far:
O: 2 boterhammen met halvajam (7.00)
T: Banaan (9.30)
T: Pakje Tucjes (10.20)
T: Optimel yoghurtje (11.15)
Hopelijk remt alles opschrijven mijn vreetlust een beetje.
***Levi was here***
pi_64804193
Ik heb nu ook een ontzettend behoefte aan eten Levi, dus je bent niet de enige.
Maar het is bijna lunchtijd. Dus daar doe ik het maar voor.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:32:28 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64804299
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
pi_64804366
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
*toegeeft... in een vreselijk verveel-bui heb ik net 3 digestive koekjes op. Je bent dus niet alleen Levi.
Ja, maar jij bent zwanger! Dan mag dat een beetje.
***Levi was here***
pi_64805183
Wat een nette lijstjes allemaal!
HIer gaat het ook goed. Komend weekend neem ik wat extra's, moet kunnen vind ik
Sara
Merel
Ukje
pi_64806415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent zwanger! Dan mag dat een beetje.
Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was (uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen )
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
pi_64806571
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Gevaarlijke opmerking
Daardoor heb ik tijdens de zwangerschap af en toe meer gegeten dan goed voor me was (uiteindelijk maar 10 KG aangekomen, 9 maanden misselijk heeft z'n voordelen )
Nu moet ik er helemaal voor oppassen 'jamaar ik geef borstvoeding!' Nou daar hoef je dus niet meer voor eten
Daarom ook "een beetje".
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:25:11 #100
43556 miss_dynastie
pi_64807943
Ik herken de 'koekjes' en 'tucjes' wel... daar maak je het voor jezelf net even iets minder erg mee, he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')