abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64809068
Freecell knap dat je van al dat lekkers bent afgebleven!
Ik ben ook weer aan het afkicken van suiker, wat kan dat toch lastig zijn.

Er komen best mooie lijstjes voorbij.
Op mijn lijstje voor vandaag staat niet zoveel omdat ik ziekig ben.
O: schaaltje yoghurt
T: halve appel, halve peer
L: kopje soep + 1 boterham
D: Geen idee.. zal ook wel soep zijn en misschien nog wat yogurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 14:02:26 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64809446
Lijstjes Ga ik jullie even laten schrikken

O: 2 sneetjes mueslibrood met blueband, mok groene thee
T: 2 speculaasjes, mok groene thee
L: 4 sneetje bruin brood met halvarine, cervelaat met mosterd, pindakaas
mini hard wit broodje, kop melk
T: peer, 2 mokken groene thee
D: aardappel-knolselderijpuree, gekookte worteltjes, rundervink
T: Veel water, ga namelijk sporten

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 08-01-2009 15:14:13 (Foutje herstelt...) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64812200
Lijf is weer wat gekalmeerd

Mijn lijstje so far:
O: 2 boterhammen met halvajam (7.00)
T: Banaan (9.30)
T: Pakje Tucjes (10.20)
T: Optimel yoghurtje (11.15)
L: 2 boterhammen met kaas en 1 met kalkoefilet (11.55)
T: Cup a soup champignon (15:05)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:32:43 #104
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64813413
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
pi_64813935
Sjeen had zeker ook honger?

Levi toch een mooi lijstje hoor.
Als ik om 7 uur opsta heb ik rond 11 uur altijd gruwelijke honger.

Blinker op hoeveel kcal denk je aan het eind van de dag uit te komen?
Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
pi_64814502
ook maar tijd voor een lijstje:

O: havermout+ananas+whey
T: tilapiafilet met komkommer
L: rijst, tilapiafilet en spruitjes
T: kip met komkommer
D: rijst, 2 schijfjes ananas en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64814527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:32 schreef Blinker het volgende:
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
L: Mandarijn en weer 2 Volkoren boterhammen met smeerkaas 20+
T: Mandarijn + 4 boterhammen met een gekookt ei
D: Groentesoep met wat brood

Nu ik het zo zie, eet ik niet teveel brood?
Kom volgens caloriechecker op: Totaal aantal kcal. 1096 6 (ver. vet) 22 gram vet

De avond komt er nog wel aan, dus het zal wel wat hoger uitvallen.

Heb me trouwens ook geregistreerd op de website
Je eet meer tussendoor dan in de hoofdmaaltijden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, denk ik...

Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: kom melk met cornflakes special
Lunch: boterham met sandwichspread en 1 roggebrood met linera pate
Tussendoor: boterham pindakaas, cup a soup tomaat
Diner wordt opgebakken aardappels, spinazie of doperwtjes en een magere hamburger
Daarna nog wat yoghurt denk ik, en 2 kiwi;'s, want heb nog geen fruit gehad vandaag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:16:22 #108
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64815263
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Want 1100 is voor een man erg weinig hoor. De broodhoeveelheid lijkt me normaal, alleen doordat je in de avond nu ook brood eet lijkt het wat veel.
Als vrouw probeer ik het aantal kcal het zelf tussen de 1200/1300 (dat is wel echt het minimum) en de 1500 te houden.
Als man zou je dan zeker zo'n 500 kcal meer moeten eten, anders eet je echt te weinig. Dan zou jij ongeveer tussen de 1800 en de 2000 uit moeten komen.
Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 januari 2009 @ 16:21:10 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64815463
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef appelsap het volgende:

Nee... geloof het of niet, dit is mijn lijstje waarmee ik afval
pi_64817000
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

De koffietafel én de avondwake had ik nog nooit van gehoord voor ik mijn Brabander aan de haak sloeg.
Helaas heb ik in de afgelopen 8 jaar al een heleboel avondwakes en koffietafels meegemaakt. Week voor kerst nog, tante van V. lag plots dood in haar stoel, was 54 jaar oud.
Mijn oma had een avondwake en een tafel vol met broodjes, boterhammen, kaas, vleeswaren, koffie, soep, the etc. etc. En zij/wij komen uit Noord-Holland! Ik had het eigenlijk ook niet anders verwacht (wat het eten achteraf betreft..)
pi_64817596
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:16 schreef Blinker het volgende:

[..]

Meestal rond de 1400-1500 elke dag.
Ik vind het erg moeilijk om genoeg te eten en gezond.
Met betrekking tot de soep dat is eenmalig, normaal kook ik wel gewoon.
Maar is 2000 kcal niet een beetje veel? Zo voelt het voor mij aan in ieder geval.
1500 is gewoon te weinig daar valt een vrouw mee af. Voor een man is dat eerder een crashdieet.
2000 is niet veel als je als man 2500 mag hebben.
Waar ligt voor jou dan het probleem om genoeg binnen te krijgen? En als je het moeilijk vindt om genoeg binnen te krijgen kan je beter ook geen soep eten. Soep vult goed en er zitten weinig Kcal in. Beter eet je dan een gewone maaltijd.
En om op genoeg Kcal te komen kan je bijvoorbeeld ook een handje noten eten.
pi_64817933
Sjeen, ik heb ook zo'n soort lijstje hoor.

O: 2 boterhammen met kipfilet en pindakaas
T: thee en 2 mandarijnen, en nog een keer thee
L: 2 boterhammen met kaas en kipfilet
T: 1 mok thee, 1 boterham met pindakaas
D: iets van pasta met saus van tomatenpuree, groenten en rundergehakt. Nog een schaaltje yoghurt.

En verder moet ik maar even flink wat thee gaan drinken, ik heb denk ik nog wat te weinig op vandaag.
Ik heb vandaag naast mijn gewone lessen nog een 2 uur bijlessen gegeven. Eigenlijk wel heel leuk, je leert zo de leerlingen beter kennen, en daar had ik tot nu toe gewoonweg geen tijd voor... Denk ook wel dat dit mij gaat helpen uiteindelijk.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64822465
Ik vind jullie lijstjes heel normaal hoor Sjeen en Teigan!

Mijn avondeten viel wat laag uit, dus nog maar even wat bij-eten straks!
pi_64823052
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.

Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
pi_64823148
Ik vind mijn lijstje altijd veel lijken vergeleken met anderen... Maarja, misschien heb ik ook nog wel het geluk dat mijn stofwisseling best ok werkt en ik hiermee ook langzaam afval...

Al gaat het nu elke dag wel een paar ons omlaag, heel maf om te zien, dit is al tijden niet zo geweest. Ik hou mezelf wel voor dat het straks wel een paar dagen stil zal gaan staan...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64823346
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
pi_64823590
Ik lag gisteravond ook met trek in bed...

Ik denk ook dat ik straks nog een keer een stuk fruit pak. Ik heb nog niet genoeg fruit gehad, en ook mijn melkproducten zitten wat aan de lage kant volgens mij, dus dan vul ik het wel aan..

Volgens de eetlijst van de esgroep, die ik nu halfhalf weer aanhoud, mocht ik 's avonds ook nog iets van een koek geloof ik... Al moet ik toegeven dat ik dat nooit gedaan heb..
pi_64823662
Teigan, misschien omdat je wat minder stress hebt? Zo kom je de laatste tijd in ieder geval over. Dan kan het ook wel eens zijn dat je ineens omlaag schiet.
Ik vind jouw lijstjes trouwens wel normaal.
Ik eet in vergelijking met jou wat meer soep, noten en een tussendoortje zoals een sultana of een time-outkoek en jij eet vaak wat meer boterhammen. Iedereen vult het toch op zijn eigen manier in.
pi_64824124
De stress is inderdaad wel een stuk minder. Het voelt goed om wat uren minder les te geven, alleen zijn er nu veel herkansingen, en stop ik nu dus nog veel extra tijd in het bijspijkeren van leerlingen. Maar daardoor krijg je wel meer een band met ze. Vandaag heb ik met een meisje langer over andere dingen zitten praten dan over de scheikunde.
Ik denk zelf dat het ook wel meehelpt dat ik in de vakantie weer wat meer bewogen heb, dat was ook wel erg welkom.
pi_64826218
Ik heb gegeten:

O: Magere yoghurt met cruesli
L: Drie bruine boterhammen met 30+ kaas
T: Cup a soup tomaat
10 romaatjes
een paar druiven
D: Stoommaaltijd Albert Heijn (kip/boontjes/aardappeltjes)
T: Appel met kaneel
Waterijsje

En nu heb ik nog een beetje trek, zo nog maar wat worteltjes wegwerken.
pi_64832057
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
- probeer dagelijks iets met rijk aan vezels te eten of drinken.
- dagelijks te bewegen, minimaal 30 minuten.
- je oog heeft ook trek, bijvoorbeeld Mc Donalds is niet slecht. Alleen je moet op letten na het eten van hamburger heb je na 1 uur alweer trek en met een zelf gemaakt broodje gezond pas na 3 uur trek. dat is het gevaar wat erachter schuilt.

Mijn verhaal

Ik heb mijn voeding niet aangepast, ik eet voornamelijk de mediteraans keuken, vis en af en toe oosters.
zins 3 jaar fitness ik en zonder een dieet ben ik aardig afgevallen.
van 99 naar 95 en toen een terugval vanwege een blessure (ruim 12 weken niet kunnen trainen) van 95 naar 105,5 en nu weeg ik 96 (lengte van 1,88m).
Zonder enige dieet ben ik met 3-5 uur trainen in de week van 105,5 naar 96 geschoten in ruim 7 maanden. nog steeds eet ik meer als dat ik nodig zou hebben, als ik dat zou veranderen dan val ik nog meer af. De combinatie kracht en conditie heeft een leuk resultaat opgelevert overigens betreft het uiterlijk.

Na goed te hebben getraind, kan ik zeggen dat mijn lichaam er beter in vorm uitziet met een gewicht van 96 dan sommige op mijn sportschool met een gewicht van 88. En nee ik vergelijk mijzelf niet met ouderen (maar met mijn leeftijd catogorie 20-25).
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64832080
ik had geen lijstje moeten posten

ben bij mijn ouders ge-eindigd; dus maaltijdsoep als avondeten. Geen brood erbij genomen
Wel wat kaaskoekjes en wat andere buitenlandse koekjes gesnaaid.

Morgen weer een nieuwe dag
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64832726
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef fruitcakenl het volgende:
Nog wat tips*
- eet niet meer na 20.00u in de avond. lichaam verbrand na 20:00u slechter
Dit is onzin

Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinken Mierzoet!

Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64833028
Als je al overgewicht hebt dan moet je ver, erg ver uit de buurt van die sportdrankjes blijven. Da's een en al carbs
pi_64833069
Teigan, leuk om te lezen. En dat moet vast een fijn gevoel geven, dan vertrouwen ze je toch wel.

Ik heb vanavond toch nog 2 boterhammen op met 2 eitjes en een kopje soep.
pi_64833081
Aanlengen met water Isa!
Doe ik met alle sapjes die niet versgeperst zijn!
pi_64833254
Owja, 1 uur en 5 minuten op de terugweg.
Voorband nu ook opgepompt. Het komt wel goed met mijn fietsen.
pi_64833473
Je voorband oppompen wil ook wel eens zin hebben ja!
Gaat goed Liejannuh!
pi_64833530
2 harde banden fietst een stuk beter iig. En wat eten voordat je een uur gaat fietsen in de kou is ook wel slim.
pi_64833600
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:14 schreef Liejannuh het volgende:
Aanlengen met water Isa!
Doe ik met alle sapjes die niet versgeperst zijn!
Heb het aan mijn collega gegeven
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 09:00:49 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64840067
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef appelsap het volgende:
Sjeen, het was niet zo serieus bedoeld hoor. Ik vind het ook normaal, zeker als je nog gaat sporten.

Ik moet nog avondeten maar heb totaal geen honger.
Had het ook niet persoonlijk opgevat hoor Maar heb hetzelfde als Teigan, mijn lijstjes lijken altijd mega tov andere

Mijn weegschaal heeft het begeven Hij gaf gisteren in een laatste stuiptrekking aan dat ik 138,8 woog Ik hoop dat het alleen de batterij is, vriendje gaat vandaag een nieuwe voor me halen
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:55 schreef freecell het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ik 's avonds nog echt ergens wat moet eten. Overdag eet ik zo ongeveer om de 2 uur (9 uur ontbijt, 11 uur tussendoortje, 1 uur lunch, 3 uur tussendoortje en dan ergens tussen 5 en 7 eten) En ik ga op z'n vroegst om 11 uur naar bed. Dan heb ik dus echt allang weer honger!
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...
pi_64840070
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:24 schreef Liejannuh het volgende:
2 harde banden fietst een stuk beter iig. En wat eten voordat je een uur gaat fietsen in de kou is ook wel slim.
Mijn banden zijn ook altijd heel hard. Schiet je tenminste op, anders trap je je te pletter.

Het was vanmorgen -12 toen ik op mijn fiets stapte.
Mocht iemand nog zin hebben in wandelen in de sneeuw... dit weekend wordt het prachtig weer rond Eindhoven (-1 en zonnig) en er ligt nog veel sneeuw. En de wegen zijn nu weer goed begaanbaar. (Eindelijk!)
Helaas heb ik zelf weinig tijd. Moet tentamens leren en practicumopdrachten maken...
***Levi was here***
pi_64840590
wat voor opleiding doe je Levi?

Vanmorgen superbrak mijn bed uitgekomen en gaan fietsen...eigenlijk wilde ik liever blijven liggen

Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar de winterefteling. Iets zegt me dat het koud wordt
pi_64840720
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:25 schreef _aurum_ het volgende:
wat voor opleiding doe je Levi?

Vanmorgen superbrak mijn bed uitgekomen en gaan fietsen...eigenlijk wilde ik liever blijven liggen

Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar de winterefteling. Iets zegt me dat het koud wordt
Denk dat de kou wel mee zal vallen, het wordt zonnig, -1 en windkracht 2. Volgens mij is dat best lekker weer. Sterker nog: lijkt mij perfect winterefteling weer.

Ik doe een deeltijd HBO opleiding, bedrijfskundige informatica. Heb al een HEAO diploma, maar werk nu in de IT en moet mijn IT kennis wat opveizelen. Vandaar dat ik nu 's avonds naar school ga, 2 avonden in de week. Gelukkig heb ik best veel vrijstellingen en ben ik -als alles meezit- over 1.5 jaar klaar.
***Levi was here***
pi_64842269
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:00 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een idee om tussen avondeten en bed nog een bakje kwark of yoghurt te nemen? Ik verplaats mijn toetje, als ik er een neem, altijd tot nadat ik Isa in bed gelegd heb. En soms neem ik een grote mok thee met honing en wat van fruit nog...
Normaal eet ik geen toetje Ik heb momenteel een avond-appel ingelast (en als je mijn appels ziet denk je dat het een maaltijd is, mèn wat zijn die dingen groot )
Maar op zich een idee om idd wat kwark oid te eten!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:49:08 #136
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64843170
Goedemorgen!
Vanavond weer terug naar m'n ouders en dan gelijk even op de weegschaal stappen.
Ik heb het gevoel dat ik niks ben afgevallen, heel raar.

Hoe vaak wegen jullie jezelf?
pi_64843267
zo'n 5x per dag

En mijn weegschaal is stom als ik kleren aan heb en een tas in mijn handen dan herkent hij mij niet meer
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:52:56 #138
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64843346
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:51 schreef Isabeau het volgende:
zo'n 5x per dag

En mijn weegschaal is stom als ik kleren aan heb en een tas in mijn handen dan herkent hij mij niet meer
Mijn weegschaal herkent mij niet als ik teveel kleren en schoenen aan heb. Hij denkt dan dat ik persoon twee ben.
Persoon twee is Sanne met kat in de armen.

Ik weeg mij geen vijf keer per dag, maar wel twee keer per dag.
's Avonds voor het slapen en 's morgens als ik opsta.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:57:19 #139
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64843513
Oh dan valt 2x in de week wel mee
Ben wel er bang voor eigenlijk dat ik niks ben afgevallen
Maar we zullen zien.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 10:58:55 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64843593
Ik ook twee keer per dag, 's morgens en 's avonds... En soms stiekem als ik op de badkamer ben Maar ik ga uit van het gewicht op woensdagmorgen als richtlijn.
pi_64843847
Jullie hebben een tefal weegschaal zeker? Met een rood, groen en oranje lampje?
Die van mij herkent me ook niet als ik er met wat extra's opsta.
Ik weet me wanneer ik daar zin in heb en verder gewoon 1 keer per week vast, dat hou ik als richtlijn aan. Dat klopt dan aardig.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:17:56 #142
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64844296
Ik ben goed bezig. Albert bracht net de boodschappen en daar zag ik een gratis zak chips tussen zitten.
Heb gevraagd of de bezorger die asjeblieft wil meenemen, dat durf ik niet in huis te hebben.

Hij moest lachen. maar ik ben er mooi van af!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:22:42 #143
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64844467
Ik zuip trouwens ook liters cola light op een dag.
Kan dit eigenlijk geen kwaad? Ik dacht vraag het maar even voor de zekerheid!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 11:28:55 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64844713
Zou het zelf niet doen... Maar ik ben sowieso niet zo'n 'light' fan, heb liever een beetje van the real thing dan een boel light. En daarnaast schijnt het je stofwisseling ook voor de gek te houden, maar hoe dat zit weet ik niet precies,
pi_64845306
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef Blinker het volgende:
Ik zuip trouwens ook liters cola light op een dag.
Kan dit eigenlijk geen kwaad? Ik dacht vraag het maar even voor de zekerheid!
Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken. En zoetstoffen worden verdacht van het hebben van nog meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld het verstoren van je bloedsuikerspiegel. (De gedachte is: Je lijf denkt suiker binnen te krijgen, maakt extra insuline aan en vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel, vervolgens krijg je trek in zoetigheid omdat je bleodsuikerspiegel te laag is.)

Ik drink ook cola light, maar wel met mate. Niet meer dan ongeveer 2 glazen per dag. Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt drinken! Water (eventueel met wat citroensap), thee, koffie, sap (met mate).
***Levi was here***
pi_64845424
Gisterenavond lekker toastjes met brie op en rode wijn. Ik had er zo'n trek in, ik ben speciaal naar de supermarkt gegaan om brie te halen. En het was lekker, dus ik heb er geen spijt van. =) Was ook erg lekkere wijn trouwens.

(Overigens ook voor het eerst dit jaar dat ik echt heb zitten snacken op die manier, dus ach... Het moet ook leven blijven ).

Gisteren ben ik nog even langs de groentestal geweest, daar kom ik niet meer zo vaak (weinig tijd - vanuit m'n werk red ik het vaak net niet want hij staat er maar tot 18.00), maar nu heb ik gelijk ingeslagen. Waaronder twee zakken stoofperen, voor zondag. De stoofperen zijn helaas erg duur dit seizoen, maar ik vind ze altijd zo lekker...
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:47:13 #147
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64847589
Liee!
Ik eet vanavond jouw couscous salade. Alleen hoort er volgens mijn Marokkaanse groenteboer geen munt in, maar dat zei hij vast omdat dat op was.

Ik heb er nu al zin in!
pi_64849549
Gisteren wel 3 blokjes chocoladereep gesnoept en maar 3 wijntjes op dus best redelijk gehouden
pi_64849616
Als ik al iets van fris drink, dan drink ik barleduc met citroen of framboos..

Is best goed weg te drinken, en bevat geen zoetstoffen of wat dan ook....
En verder drink ik vaak thee.

Ik ben net thuis, en moet nog lunchen, ik was ook al mijn mandarijnen vergeten vanmorgen, die heb ik net maar gepakt...

zit nu in het vorstverlet, maw, hij heeft nog een anderhalve week extra "vakantie"..
pi_64849628
Pure chocolade en rode wijn, gezond hoor (met mate )

En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus worden Eerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
pi_64849712
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:

En ik overdrijf met mijn 5x per dag hoor, maar mijn weegschaal is nu nog nieuw en leuk en straks moet ie weer serieus worden Eerst nog een weekje niet aan mijn lijn denken in Oostenrijk en dan 'begin' ik op 18 januari weer met fanatiek afvallen.
Ja maar ik had net de verkeerde soorten
Maar goed was gezellig met mijn vriendinnetjes toch nog een beetje het studenten leven
pi_64850037
Ik heb ook zo'n zin in iets te snacken! Maar doe het toch maar niet, dit weekend mag ik wat extra's van mezelf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64850144
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:42 schreef Isabeau het volgende:

Veel plezier in Oostenrijk beeb. Lekker skiën Als je glühwein lekker vind moet je ook eens glühmost proberen, lekker appelig
pi_64850953
Alvast veel plezier in Oostenrijk Isa!

ik had vanmorgen leerlingen die hun vingers niet meer konden bewegen na hun fietstocht naar school, het was echt koud!!

Zo even naar de bios toe, en vanavond gaan we waarschijnlijk risotto eten....
pi_64851260
Het was vanochtend ook belachelijk koud! Zelfs hier!
Volgens mijn zijn mijn wintertenen dan ook weer op volle sterkte terug.

Veel plezier bij de film Teigan!
En succes met Risotto maken! Risotto is lekker!
pi_64851288
Isa, veel plezier!

Om in de stemming te komen al vast wat sneeuw plaatjes voor je:

Paardjes in de sneeuw

Vandaag gemaakt in Brabant.
***Levi was here***
pi_64852021
Mooie plaatjes Levitation!!!
pi_64852419
Isa veel plezier in Oostenrijk!

Mooie foto's Levi. Hier heeft het helemaal niet gesneeuwd.
En gelukkig is het hier ook niet zo heel koud.
Wintertenen brrr.. lijk me niet prettig.

Bah, ik heb echt een flinke buikgriep. Al sinds ik vanmorgen ben opgestaan kan ik elk kwartier/half uur wel een keer naar de wc rennen.
pi_64852431
Wat mooi Levi
Ik reed vanochtend weg in Beek-Ubbergen en daar zag het er echt sprookjesachtig uit, en thuis zag het er ook erg mooi uit.
Maar zit nu veelste lekker en warm binnen, morgen als het er nog mooi uit ziet ga ik wel foto's maken
pi_64853575
Mijn streven is om maar één keer per week op de weegschaal te gaan staan, tot nu toe heb ik de "verleiding" kunnen weerstaan

Het is hier trouwens echt een stuk kouder dan gisteren! En hoe mooi ik die ijskristallen en sneeuw ook vind, van mij mag het nu wel afgelopen zijn. Aan ons huis wordt nu namelijk ook al een week niks meer gedaan...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:43:12 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64854490
Geweldige plaatjes ik wilde ook naar buiten .

Ben al ziekjes en toen kreeg ik ook nog een hypo zo eentje heb ik nog niet gehad .
Nu ga ik morgen maar denk ik
pi_64854557
Dat klinkt ook niet goed Bubseltje
Hoe gaat het verder met je?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:04:01 #163
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64855448
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Miss_S het volgende:
Dat klinkt ook niet goed Bubseltje
Hoe gaat het verder met je?
Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aan . Ban nu alleen heel moe volgende week even naar de huisarts.

Volgende maand een spannend onderzoek waar we hopelijk wat wijzer van worden.
pi_64856690
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:04 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Over het algemeen goed ik beweeg en sport weer. Afvallen doe ik niet echt maar kom ook zeker niet aan . Ban nu alleen heel moe volgende week even naar de huisarts.

Volgende maand een spannend onderzoek waar we hopelijk wat wijzer van worden.
Even afwachten dus nog.....
Herinner ik het me goed dat je na de operatie met een nieuwe studie zou beginnen? of zag je het alleen maar als nieuwe start
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:34:26 #165
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64856761
ik doe hbo personeel & arbeid heb ik pas weer opgepakt
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:49:15 #166
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64861425
2 kilo er af
I like
pi_64861453
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:49 schreef Blinker het volgende:
2 kilo er af
I like
Dat wil iedereen wel volgens mij
pi_64866328
Ik ben nog niet 'officieel' begonnen, wel al aan het opletten met eten; en ik ben deze week gewoon 3 kilo afgevallen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:06:43 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64866429
Oe ik zie mooie foto's Wat dromerig en werelds tegelijk, Levi! Tof gedaan

En meteen een boogie voor Reinhilde en Blinker die zijn afgevallen!

Reinhilde: 3 kilo in 1 week? Da's trouwens wel erg snel! Maar zolang je maar gezond blijft eten is er niks aan het handje dunkt mij! Dus yay!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:11:02 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64866553
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik vind liters cola light niet zo'n slim idee. Zoetstoffen kunnen nogal laxerend werken. En zoetstoffen worden verdacht van het hebben van nog meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld het verstoren van je bloedsuikerspiegel. (De gedachte is: Je lijf denkt suiker binnen te krijgen, maakt extra insuline aan en vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel, vervolgens krijg je trek in zoetigheid omdat je bleodsuikerspiegel te laag is.)

Ik drink ook cola light, maar wel met mate. Niet meer dan ongeveer 2 glazen per dag. Er zijn nog zoveel andere dingen die je kunt drinken! Water (eventueel met wat citroensap), thee, koffie, sap (met mate).
Citroensap drinken, ook met water is geen goed plan.
Sterker nog, doe het vooral niet.
Desastreus voor je gebit, nog slechter voor je lever en helaas afval mythe numero uno: het doet geen flikker voor je verbranding.
Sterker nog, het werkt het alleen maar tegen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 januari 2009 @ 21:19:47 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64866845
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe ik zie mooie foto's Wat dromerig en werelds tegelijk, Levi! Tof gedaan

En meteen een boogie voor Reinhilde en Blinker die zijn afgevallen!

Reinhilde: 3 kilo in 1 week? Da's trouwens wel erg snel! Maar zolang je maar gezond blijft eten is er niks aan het handje dunkt mij! Dus yay!
Redelijk kort geleden bevallen wil hierbij ook helpen Maar niet te min fijn natuurlijk...

Mijn weegschaal doet het nog steeds niet Nog geen nieuwe batterij...
pi_64867087
Toch lijkt een fles water met een scheutje citroensap me gezonder dan een fles frisdrank al dan niet light

Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
pi_64867304
Ik denk dat het grotendeels door borstvoeding geven komt; maar toch wel heel fijn!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:19 #174
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64867956
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:
Toch lijkt een fles water met een scheutje citroensap me gezonder dan een fles frisdrank al dan niet light

Miss_s: beek-ubbergen is zo tof! Een vriendin van mij woont er dus ik ben er regelmatig
Neh, het maakt per saldo geen fluit uit of je water of light fris drinkt.
Water doet niets bijzonders verder. Het verhaal van de bloedsuiker is ook een uit verband gerukte conclusie van een onderzoekje.

Je kunt gerust light frisdrank drinken. Enige nadeel van fris ( koolzuur ) is dat sommige mensen er een plofbuik van krijgen. En dat voelt en oogt niet lekker.
Over zoetstoffen is het laatste nog niet gezegd; vooralsnog is geen enkel onderzoek aanwezig wat kan aantonen dat zoetstoffen slecht voor je zijn.
Van sorbitol en manitol echter, ( te vinden in suikervrij snoep e.d. ) is wel bewezen dat het behoorlijke buikklachten veroorzaakt.

Toch beweren sommige mensen dat ze van aspartaam en aanverwanten ook van alles krijgen, alleen is daar nog geen wetenschappelijk draagvlak voor.

Alles met mate dan maar
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:51:57 #175
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64868098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:32 schreef Reinhilde het volgende:
Ik denk dat het grotendeels door borstvoeding geven komt; maar toch wel heel fijn!
Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgt
Kudos voor de eerste 3 kilo, dat je maar gezond en blij zoveel eraf krijgt als je wilt *zennn-nieuwjaarswens*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_64868217
Ik kan inderdaad heel slecht tegen sorbitol/mannitol...
Je hebt van die snoepjes waar dat veel inzit, en die zijn bij mij een garantie voor buikpijn...
pi_64868867
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ahaaaa! Owja is waar ook, sorry! Was even in de bonen! Plus mamma zijn voor een mini-kindje is natuurlijk ook intensief, dunkt mij dat je beweging genoeg krijgt
Kudos voor de eerste 3 kilo, dat je maar gezond en blij zoveel eraf krijgt als je wilt *zennn-nieuwjaarswens*
Ah thanks!

Maar vanwege een keizersnede nog niet zoveel beweging. Over een paar weekjes pas!

Ik was in de 1e 2 weken na de ks 2 kilo kwijt, toen was het kerst enzo , lag het even stil, en nu dus weer 3 kilo nog maar +30 kilo te gaan...
pi_64868954
Was je voor je zwangerschap al te zwaar Reinhilde? Of is die 30 kilo allemaal van de zwangerschap?

Ik voel me sip. Ik had stoofpeertjes opgezet, tijd goed in de gaten gehouden, en toen met en een vriend een spel gaan spelen... Stoofpeertjes dus helemaal vergeten, en nu zijn ze zwart....
Ik had me er best op verheugd, en het gebeurt me elk jaar minstens 1 keer, en het is gewoon zo jammer....
pi_64869322
Ik was al te zwaar...

maar er moet nu nog 8 kilo van de zwangerschap af, en de rest is nog van daarvoor. Ik was voor ik zwanger werd wel heel goed bezig; ik hoop weer in dezelfde 'state of mind' te kunnen komen om de rest kwijt te raken!
pi_64869618
Fijn joh Reinhilde!

Ik heb stiekem al gewogen en ben al wel afgevallen, maar maandag is pas 'officieel' weegdag voor me, dus dan noteer ik het pas.

Lijstje van vandaag:
Ontbijt: boterham pindakaas, glas melk
Lunch: toste met 30+ kaas, achterham en tomaat
Diner: Indiase chapati (ofzo ) met heel veel groenten erbij

Te weinig, maar ik had een drukke dag en gewoon geen tijd om te eten. Ik eet zometeen in ieder geval nog een appel.
Sara
Merel
Ukje
pi_64869696
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:27 schreef freecell het volgende:

Leuk ik ben er nu ook regelmatig te vinden
pi_64870257
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was al te zwaar...

maar er moet nu nog 8 kilo van de zwangerschap af, en de rest is nog van daarvoor. Ik was voor ik zwanger werd wel heel goed bezig; ik hoop weer in dezelfde 'state of mind' te kunnen komen om de rest kwijt te raken!
ok, duidelijk..

Het lijkt me ergens zo veel lijken om steeds maar te kijken dat je nog meer dan 30 kilo kwijt moet. Maar je kan jezelf dus nog tussendoelen stellen....
pi_64870585
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is onzin

Vandaag heb ik echt verschrikkelijk slecht gegeten. Nauwelijks eten gehad, vooral geslapen en naar de sportschool geweest en nu heb ik honger. Ik heb bij het tankstation Extran gekocht tegen mijn enorme dorst, maar dat spul is niet te drinken Mierzoet!

Voor vanacht boterhammetjes mee en optimel. Nu eerst maar een kopje thee, lijkt me een beter idee dan die Extran opdrinken.
nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.
eentje die er ook nog bij hoort is goed slapen! (ook een goed en natuurlijk medicijn tegen stress).
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64870698
Oja had iemand me kunnen waarschuwen dat in gewone vodka 2x zoveel alcohol zit als in rode vodka
Ik ga nu maar slapen
pi_64870787
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:57 schreef Miss_S het volgende:
Oja had iemand me kunnen waarschuwen dat in gewone vodka 2x zoveel alcohol zit als in rode vodka
Ik ga nu maar slapen
Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeert
In wodka zit minder zooi dus sowieso wel beter
pi_64870835
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Jij leest nooit de etiketten van wat je consumeert
In wodka zit minder zooi dus sowieso wel beter
Nee dat deed ik pas na het eerste hele volle glas maar precies het is gezonder dus dat is mooi
en ik heb ook een leuke avond gehad
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:05:45 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64871051
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:54 schreef fruitcakenl het volgende:

[..]

nee... maar het verschilt wel per lichaam. alleen over het algemeen heeft het lichaam in de late avond meer moeite met verbranden als overdag.
eentje die er ook nog bij hoort is goed slapen! (ook een goed en natuurlijk medicijn tegen stress).
Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.
Zelfs als je slaapt verbrand je lekker door.
Natuurlijk zijn er zaken die je basale stofwisseling beinvloeden, zoals geven van borstvoeding, of ziek zijn ( dan stijgt het ) maar over het algemeen is de enige manier om je verbranding te beinvloeden sport + voeding.
Het afremmen van je stofwisseling doe je alleen door niet te eten; dat gebeurt niet automatisch na 6-en
pi_64871997
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:46 schreef teigan het volgende:

[..]

ok, duidelijk..

Het lijkt me ergens zo veel lijken om steeds maar te kijken dat je nog meer dan 30 kilo kwijt moet. Maar je kan jezelf dus nog tussendoelen stellen....
Tussendoelen stellen is wel een goed idee denk ik!

doel 1: terug naar het gewicht van voor de zwangerschap (84)
doel 2: 75 kilo wegen
doel 3: 65 kilo wegen
doel 4: streefgewicht (57)
pi_64878833
Ben vanmorgen op de weegschaal gesprongen en ben 3 kg kwijt. Het is de eerste week, dus de helft zal vocht zijn.

Ik zit nu iets onder mijn pre kerst gewicht
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:16:15 #190
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64879242
62,7 op de weegschaal.
Twee kilo in een week. Het zal wel vocht zijn, maar dat maakt mijn strakste broeken helemaal niets uit.
pi_64879395
Wat een goede resultaten allemaal
Sara
Merel
Ukje
pi_64879396
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Mythe 2; je lichaam verbrand s' avonds net zo goed als s' ochtends.
Zelfs als je slaapt verbrand je lekker door.
Natuurlijk zijn er zaken die je basale stofwisseling beinvloeden, zoals geven van borstvoeding, of ziek zijn ( dan stijgt het ) maar over het algemeen is de enige manier om je verbranding te beinvloeden sport + voeding.
Het afremmen van je stofwisseling doe je alleen door niet te eten; dat gebeurt niet automatisch na 6-en
Dit valt bij mij echt behoorlijk tegen Blijkbaar vind mijn lijf het heel simpel om melk te maken oid, want ik kan écht niet meer eten dan wanneer ik geen borstvoeding geef!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:02:38 #193
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64879838
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Dit valt bij mij echt behoorlijk tegen Blijkbaar vind mijn lijf het heel simpel om melk te maken oid, want ik kan écht niet meer eten dan wanneer ik geen borstvoeding geef!
Misschien ben je ervoor gemaakt!

Het gaat om je basale stofwisseling he; dat is helaas niet zo wereldschokkend. Maar je ziet wel dat vrouwen die BV geven wat sneller van overtollige zwangerschapspondjes af zijn dan vrouwen die dat niet doen.
En je slaat minder snel buikvet op
En veel slapen. Tijdens de slaap kun je niet eten en gaat je verbranding gewoon door. Dus met je kindje meeslapen is een heerlijk idee

Maar ik meende op de pics in OUD te hebben gezien dat jij alweer behoorlijk lekker in je vel zat; of heb je zelf het idee dat het nog sneller zou moeten?
pi_64879896
Nou, toen ik pas bevallen was, zat ik 2 KG boven mijn startgewicht en inmiddels 5 Dus ik zat wel lekker in mijn vel, maar ik begon redelijk hard aan te komen.
Dat is inmiddels wel gestopt, maar nu ben ik stabiel op een gewicht wat niet dramatisch is (70 KG bij 1.75) maar ergens richting 65 mag van mij ook wel

Maar ik sport nu wel weer wat meer en let sinds deze week echt weer goed op en dat helpt wel hoor
  Vis een optie? zaterdag 10 januari 2009 @ 11:09:55 #195
70532 loveli
N
pi_64879956
Echt afvallen door BV gebeurt meestal pas na een paar maanden. Wat meespeelt is er vet in de melk zit. Omdat afvalstoffen in lichaamsvet worden opgeslagen moet je er een beetje mee oppassen als je erg snel afvalt, want dat krijgt de kleine dan ook binnen.
En nu weer in de lurk-stand.
crap in = crap out
pi_64880919
Wat heerlijk Reinhilde, 3 kilo in week! Ben helemaal jaloers dat de bv dat effect op mij niet had.

Vanochtend gingen we met Anna naar de ijsbaan, zo leuk! Als ik schaatsen had, ging ik rondjes rijden.

Dat is jammer van de stoofpeertjes teigan. Hier ook peertjes weg kunnen gooien, die uit het kerstpakket. We hadden er al wat op, maar de rest werd nu wel erg wit. Gaan jullie al verhuizen???

aurum ook 3 kilo kwijt en Sanne 2 . Gooooooooooooooooooooooooo positieve flow.

Mijn lijstje voor vandaag. Ik ga het even bijhouden om straks te kunnen zien wat het effect is van de medicijnen.
O: muesli met yoghurt
T: peer
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: 2 kiwi's
D: groente lasagna met de halve biotas erin
T: bonbon, J. heeft zijn kerstpakket gisteren opgehaald
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64881045
Oh een bonbon, lekker hoor Moet kunnen he?

Ik ga zo even een appel slachten denk ik, man wat zijn die dingen groot!
Sara
Merel
Ukje
pi_64882141
Yppy, schiet op met dat kerstpakket
pi_64885698
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:09 schreef loveli het volgende:
Echt afvallen door BV gebeurt meestal pas na een paar maanden. Wat meespeelt is er vet in de melk zit. Omdat afvalstoffen in lichaamsvet worden opgeslagen moet je er een beetje mee oppassen als je erg snel afvalt, want dat krijgt de kleine dan ook binnen.
En nu weer in de lurk-stand.
Erg snel afvallen zie ik hier nog niet gebeuren
Een vriendin van mij begon inderdaad na een maand of 5 borstvoeding ineens als een gek af te vallen terwijl ze wel bleef eten. En daarvoor gaf ze ook al borstvoeding, maar was ze stabiel.

Volgens borstvoeding.com kan je wel lijnen als je borstvoeding geeft, maar moet je wel evenwichtig eten.
Nou, dat moet te doen zijn
pi_64886937
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef YPPY het volgende:

Dat is jammer van de stoofpeertjes teigan. Hier ook peertjes weg kunnen gooien, die uit het kerstpakket. We hadden er al wat op, maar de rest werd nu wel erg wit. Gaan jullie al verhuizen???

Zo snel kunnen we het ook allemaal niet regelen zeg.. Dit weekend even wat dingen uitzoeken, maandag de laatste vragen stellen, en dan denk ik een bod uitbrengen....

En ik heb net op de markt nog een kilo stoofperen gehaald, ik ga het nog eens proberen.. Maar eerst de pan van gisteren maar even schoon zien te krijgen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')