Mag ik dr ook bij?? Ik wil ook! Ik wil ook! Ben al een tijdje bezig met 'gezonder eten' en 'minder snoepen' en ben bij de diëtiste geweest 8 december. Van haar een hele lijst meegekregen met 'gezonde keuze', 'tweede keuze' en 'bij uitzondering'.
Startgewicht: 83 kg. Lengte: 164 cm.
Waarom heb ik overgewicht? Allerlei redenen denk ik!
1. Ik ben drie keer achter elkaar zwanger geweest (nr. 1 was 3 maanden toen ik weer zwanger werd van nr. 2, nr. 2 was 6 maanden toen ik zwanger werd van nr. 3), dus geen tijd gehad om af te vallen tussen de zwangerschappen
2. Ik houd van snoepen (vooral chips en zoutjes, maar ook chocola...) en kan dan niet snel ophouden na een paar happen
3. Ik houd van veel, lekker, avondeten (ik eet wel gezond, maar ja, te grote porties dus! Vaak twee keer opscheppen etc...)
En er zijn vast nog wel wat redenen te noemen, zoals veel thuiszitten, man die boodschappen doet en vaak wel wat lekkers meeneemt, al is het maar voor hemzelf bedoeld of voor de kinderen...
Ik ben benieuwd of het gaat helpen om hier in dit topic te posten, het zou wel fijn zijn in ieder geval, ik kan nu zoveel kleren niet meer aan en dat stemt niet altijd vrolijk moet ik zeggen...
Ik heb nog nooit gedieet en heb ook nog nooit zomaar 'aan de lijn' gedaan zoals veel tienermeisjes doen, hoewel ik wel altijd over m'n gewicht heb getobt, ook toen ik zoveel woog als nu mijn streefgewicht is (65 kilo). Toen ging ik naar de fitnesszaal met het idee: oei, iedereen zal me wel dik vinden!
Hoezeer kan je perceptie veranderen op dat punt! Ik vind dat ik toen vreselijk slank was

...